Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BRENG EBRU THUIS!

islamitischeaaperdo.png Zondagavond, nadat ze was vrijgelaten, belde de GeenStijl even met Ebru Umar. Die was onderweg om een ijsje te halen - giechelend. De Türkpolis was aan haar deur gekomen wegens een paar #fuckerdogan-tweets, maar ze hadden niet helemaal in de gaten wíe ze nou precies te pakken hadden. Naarmate het aantal berichtjes en telefoontjes van (zeer) hooggeplaatste prominenten opliep op haar telefoon, werd de behandeling door de autoriteiten steeds vriendelijker. Ze mocht haar telefoon bij zich houden, is niet alleen in een cel gezet en zat zondagmorgen voor ze naar de rechtbank moest buiten bij het politiebureau thee te drinken... Oftewel: "Ik ben hypercorrect behandeld, ik kan niet anders zeggen", zei ze. Ebru laat ook weten heel blij te zijn met de diplomatieke acties van Nederland. Maar goed, dat alles neemt niet weg dat ze wel zo snel mogelijk dat land uit moet. Waar een lokale borstelbromsnor nog onder de indruk kan zijn van de contactenlijst in Ebru's iPhone, ziet de borstroffelende Erdogorilla misschien wel juist een publicitaire kans op een politieke dealtjeshefboom met de knipmessende Europolitici. Daarom is het landarrest dat Ebru opgelegd heeft gekregen (met tweemaal per week meldingsplicht) een enge voorwaarde van haar vrijlating: ze is namelijk nog helemaal niet vrij. De inbraak in haar huis in Bos en Lommer, waarbij alleen een laptop is gestolen, bewijst dat: dit 'toeval' heeft er alle schijn van dat de Turken er achter zitten. "Pure intimidatie en provocatie", noemt Ebru het zelf. Op straat noemen haar Amsterdamse buurtgenoten haar ondertussen openlijk een 'kankerhoer', waarbij diverse geïnterviewden blijdschap uitspreken over haar arrestatie. Het is goed om te weten dat Nederland diplomatiek hard aan de kwestie trekt, maar dit is óók een moment waarop zichtbaar moreel leiderschap noodzakelijk is. Petities zijn namelijk zinloos. Hashtags maken geen verschil. Het is de premier die zich moet uitspreken, al dan niet gesteund door Merkel, Timmerfrans, Tusk en al die andere watjes koene Europese leiders. Rutte beweerde vorige week nog (voordat Ebru werd opgepakt) dat hij als premier van een klein land geen machtsmiddelen heeft tegen Turkije. Maar hij is nu voorzitter van de EU, en bovendien is moreel leiderschap *altijd* een machtsmiddel. Precies dat is wat EU-voorzitter Rutte op dit moment dringend moet zoeken bij zichzelf, want achterkamertjesdiplomatiek geeft nou eenmaal géén publiekelijk zelfvertrouwen aan een continent in crisis dat haar eigen boontjes niet lijkt te kunnen doppen. Ebru Vrij, of anders geen deal met Turkij!

Reaguursels

Inloggen

Een massale protestmars vóór het vrije woord: bring Ebru home! Zou georganiseerd moeten worden.

agram | 26-04-16 | 18:39

Stel voor de boycot iets uit te breiden ;

Geen belasting geld meer naar Rutte ,
Geen belasting geld meer naar de EU ,
Geen belasting geld meer naar de Multi culti ,
Geen belasting geld meer naar alles wat anti westers en / of crimineel is en op de Nederlandse belasting betaler teert ,

Ik voorspel binnen 1 maand zijn heel veel problemen op gelost , of althans , de lekken boven water en goed zichtbaar

enorme sukkelzak | 26-04-16 | 06:01

Ebru is in Turkije een sitting duck, het land niet uit mogen waar voor minder mensen zijn afgeknald.
Als Ebru handig is komt zij per direct onder begeleiding van de Nederlandse ambassadeur terug naar Nederland.
Gewoon haar gaan ophalen daar en schijt aan ome Erdo.
Als Rutte een echte vent zou zijn had hij allang met het vliegtuig van Wimlex Ebru opgehaald uit Turkije.

mag ik ook nog ff | 26-04-16 | 01:38

Grexit en voor zes miljard een prachtig hoog hek bouwen zou ik zeggen.
Extremistische Nederturken retour naar 'eigen'land daar zijn deze mensen veel gelukkiger.
Politiek, schaf het hebben van dubbele paspoorten en nationaliteiten af, dat is toch alleen maar voor criminelen.
Dan kunnen de mensen zelf beslissen of ze in Nederland willen wonen en Nederlander willen zijn, of in Turkije of Marokko willen wonen en Turk, en Marokkaan willen zijn.
Alle uitkeringen naar landen buiten Nederland per direct stop zetten.
Boycot van Turkije in het algemeen, producten, vakanties, diensten en vliegtuigmaatschappijen.
Ik vraag me nog steeds af wanneer gaan nu eindelijk die gastarbeiders nu eens een keer terug.

mag ik ook nog ff | 26-04-16 | 01:30

Free Ebru !!

Bafbeffer | 25-04-16 | 23:25

Wat een stel slappe lullen daar in onze regering. Pappen en nathouden.

Patatter | 25-04-16 | 21:51

@Kaan
Nog naar Wenen binnenkort?
Moet je doen....

swassannuf | 25-04-16 | 21:09

En wij maar denken dat de Turken een betere aanwinst waren voor Nederland, pffffft wat een lamzakken toch al dat moslimvolk

LinkseWreker | 25-04-16 | 20:22

Toch mooi dat GS niet te beroerd is om lands- en Europese leiders te vertellen wat ze moeten doen, en hoe. Dat inlevingsvermogen, die achtergrondinformatie. één beleid. één stem. één weblog ;-)

Opgejorist | 25-04-16 | 19:28

Erdogay is an asshole. Maybe he must more pamper it. It makes him probably a nicer person.

marilyn monroe | 25-04-16 | 19:15

centre pompidoe | 25-04-16 | 12:20
Dat niet, maar er zijn wel weer een aantal babygeitjes met bloedende achterkant rond zijn huis gesignaleerd.

Flatulent | 25-04-16 | 18:24

1vandaag, gefrustreerde zeikTurk, alles is racisme.

ploppy | 25-04-16 | 18:21

Breng Ebru thuis? Is ze niet thuis dan? (verbaasd kijkt)

beerboeloe | 25-04-16 | 18:13

@am*dam | 25-04-16 | 16:00

Hear! Hear!

(applauding & Cheering)

Peter Emile | 25-04-16 | 18:06

@Kaan78 | 25-04-16 | 13:36

Ik zal voor u eens wat 'fatsoensnormen' van allochtonen op een rijtje zetten:

- Vrouwen-onderdrukking;
- Homo-onderdrukking en homo-haat;
- Eerwraak;
- Het ongevraagd hakken & snijden in de intieme delen van onmondige kindertjes;
- Frauderen met uitkeringen;
- Frauderen met toeslagen;
- Frauderen met rijbewijzen;
- Misbruik van het begrip 'Racisme';
- Misbruik van het begrip 'respect';
- Autochtone vrouwen na-sissen en voor 'hoerrr' uitmaken;
- Personeel van hulpdiensten lastig vallen, in elkaar slaan of met stenen bekogelen;
- Stadsbussen met stenen bekogelen;
- Het verkrachten van de Nederlandse taal;
- Het laten verloederen van oorspronkelijk nette woonwijken;
- Het vervuilen van horizonten en stadsbeelden met moskeeën;
- Primitief en stompzinnig macho-gedrag;
- Domheid en onwetendheid compenseren met een grote bek;
- Autochtone Nederlanders dagelijks en ongevraagd een fascistoïde, achterlijke en verkalkte religie in hun gezicht wrijven;
- Nooit netjes vragen, maar altijd op hoge toon eisen.

... En dit is nog maar een bloemlezing.

Peter Emile | 25-04-16 | 18:00

Als je ziet hoe Turkije te werk gaat vind ik het echt ongelofelijk dat 'wij' in Europa nog zaken met die lui doen. Een dictatuur die critici op sluit en hun geheime dienst nota bene in onze hoofdstad laat inbreken ter intimidatie (en wie weet wat nog meer).

Erdogan overspeelt zijn hand de laatste jaren al ernstig, triest genoeg kan geen van de EU politici goed genoeg pokeren om zijn bluf te callen. Ongeacht de economische consequenties dien je af te rekenen met dit soort staten. Grenzen dicht met Turkije en volledige boycot vanuit de EU.

Techno_Viking | 25-04-16 | 17:57

De een na laatste meneer op het audiofragment: daar wil ik er meer van!

Absurd dat we in 2016 dit soort problemen hebben. De Nederlandse politiek is geen knip voor de neus waard, de EU geeft niets om de belangen van de lidstaten. Ik word met de dag furieuzer en meer teleurgesteld.

Arie_R | 25-04-16 | 17:49

Boycot Turkije.
Nooit meer op vakantie in dat fascistenhol.

Boycot Turkse winkels en Turkse supermarkten.
Nooit meer iets kopen bij die Erdo-aanhang.

Boycot Corendon.
Met elke euro die je aan Corendon besteedt steun je direct en indirect de Turkse economie.

Boycot Turkse producten.
Denk aan hazelnoten, olijven, dadels, yoghurt, Waterpijpen, Turks Fruit.

Nooit meer je goedkope APK'tje laten doen bij Ali of Mehmet om de hoek. Gewoon naar de Kwikfit of je eigen merkdealer.

Nooit meer een tweedehands Astra of Golf kopen bij een Ali, Mehmet, Kemal of Halil op Marktplaats. (Zitten trouwens meestal toch vol met verborgen gebreken. Ik bedoel óók de auto's).

Laat die intimiderende fascistenbende maar eens merken hoe ze geraakt kunnen worden; in hun portemonnee.

Peter Emile | 25-04-16 | 17:41

wat hebben ze dan behalve vakanties voor hersendode figuren?
Beetje rozijnen en turkse yoghurt?
KarelMarks | 25-04-16 | 11:19

Ze hebben o.a. ( wat in Nederland geïmporteerd wordt )

Rozijnen en gedroogde abrikozenstukjes (naam van die Turkse onderneming is "Cohen")
hazelnoten (gaat o.a. in de Nutella en Milka chocolade)
Amandelen
vijgen
dadels
diverse zaden ( sesam, pompoenpitten, koolzaad)
IS terroristen
journalistenbelagers
illegalen ( zgne asielzoekers)

Professor Kluns | 25-04-16 | 17:29

Het Woestijnzand in de Motor. Goh, wat kunnen we onze lol op nu en in de komende jaren. Wat een ellende, wat een gezeik.

RobberenRukkie | 25-04-16 | 17:24

Ebru is behoorlijk irritant, maar ze is wel *onze* irritante Ebru en die Erdo moet zijn poezlige handen van haar afhouden.

Ik snap niet waarom de Nederturken zo gek op Erdo zijn. Dat je trots op je land bent, OK, maar dat je trots bent op een gek met zo'n beperkte kijk op de wereld, die ook nog eens *bakken* met door jou verdiend belastinggeld in paleizen stopt?
Sorry, ik snap m niet.

Of is het soms zo, dat de Nederturken hersenloos achter hun idool aan lopen? Nee toch, ze denken toch zelf na?

xspalm | 25-04-16 | 17:02

Ik denk dat het voor de samenleving beter is als de autochtonen aanpassen en de fatsoennormen van allochtonen overnemen.
Kaan78 | 25-04-16 | 13:36
U compleet weg kwijt zijn? U van padje af?
Ik u wel naar Schiphol toe willen brengen.
Dan u weer naar huis kunnen kaan.

Nuchternederland | 25-04-16 | 17:00

Durotar|25-04-16|16:36
Maar dat zijn goei beesies in Doner daarom vegen wij onze reet af met onze vingers .

blauwe zander | 25-04-16 | 16:50

Muxje | 25-04-16 | 12:12

Dat is hooguit 8% van de bevolking de rest wordt door religieuze achterlijkheid dom gehouden.

de geitenneuker erdowahn vind hier de bulk van zijn stemmen.
dat er erdowahn gestemd moet worden wordt in de moskeeen geroepen als je niet op erdowahn stemt ga je naar de hel

protonplof | 25-04-16 | 16:40

blauwe zander | 25-04-16 | 16:06
Vooral veel stront in Doner.

Durotar | 25-04-16 | 16:36

Het boycotte van Turks vreten doe ik al lang sinds ik weet dat er enorme hoeveelheden stront bacteriën er in zitten en op vakantie ,niet met geld toe, ik loop de Dappermarkt wel af, zat Turks tuig.

blauwe zander | 25-04-16 | 16:06

Sorry Joris kwam een mooi gedicht tegen.

The Judas Sultan

He proclaimed to be on Palestine’s side,
Promised an escort with Turkish pride.
Yet freedom flotilla set sail alone,
no Erdogan, or Navy ever shown.

Strange the Israeli’s had the passenger list,
Hit men with photos strapped to their wrist.
Yes it was betrayal by Erdogan’s sort,
Before the Flotilla set sail from port.

Ten people murdered, nine on the spot,
by Israeli criminals who took over the yacht.
Global waters were stained with blood,
the day our rights were trampled to mud.

Erdogan proclaims, “I’ll take them to Court”,
While buying Israeli weapons in support.
Several years later the court case ends,
charges dropped, and back as friends?

While Palestine burns yet another day,
set by butchers in western pay.
The fake messiah and Ottoman king,
Erdogan reaches for the Sultans ring.

One by one Arab nations go down,
Each one a jewel in Erdogan’s crown.
The Judas sultan betrayed them all,
And down he’ll go when evil falls.

The war on Syria proved Erdogan mad,
Shooting down planes of Putin and Assad.
With NATO approval, and missile shield,
Erdogan eyed all Syria’s yield.

He benefits from crime and Syrian spoils,
A nation to loot and strip of oil.
Tanker convoys miles long,
this criminal leader runs the throng.

Turkey turned into Satan’s bane,
with terror camps built, in his name.
From the world over, came terrorist thugs,
That raped and pillaged and ran the drugs.

Turkish Military transport the scum,
to Syria and back, to and from.
Caught on tape by Serena Shim,
her death then ordered by Erdogan.

A Crime not covered by mainstream news,
Unless the stories were Erdogan’s views.
All that criticize are thrown in jail,
Freedom of expression does not prevail.

At war with his own, there's many who’ve died,
And still he wont admit to that Genocide.
Now the Kurds have very much to fear,
As the Sultan targets them in smear

Bloody dictator on a murder spree,
Sending millions to panic and millions to flee.
Over the border, into the E.U.
his extortion plans are waiting for you.

He expels his victims to EU shores,
Extortion paid with promise of more.
Western nations still arm the Turks,
Who butcher the Syrians for EU perks.

Poets express, condemning the Jerk,
Germany arrests, obeying the Turk.
Freedom of speech is against the law,
for the German people, the final straw.

It’s time to hang Erdogan's ass,
the dictator, the monster, the piece of trash.
Here’s a middle finger for the Ottoman Turk,
and a poem of truth about the fucken jerk.

am*dam | 25-04-16 | 16:00

-weggejorist-

miereneukert | 25-04-16 | 15:57

wanen : waant. excuus

Jan Boule | 25-04-16 | 15:56

@Jan Boule | 25-04-16 | 15:37
En dat probeer ik mensen dus ook al tijden aan het verstand te peuteren. Iedere moskee is een vlag van veroverd gebied. Iedere keer dat je dat stervende kattenconcert door die speakers over de wijk hoort galmen is een dikke middelvinger naar ons, de kuffar. Ze haten ons, verachten ons en alles wat ze van ons afnemen (uitkering, buit bij berovingen/diefstal etc.) is geoorlooft. En hier zitten mensen nog steeds met hun vingers in de oren Lalalala te zingen als je probeert die "inconvenient truth" naar buiten te brengen. Als lemmingen die vrolijk zingend de klif af rennen. Mensen als u en ik staan met het hoofd gefrustreerd tegen de muur te bonken om zoveel domheid en ontkenning. Maar de realiteit heeft er een handje van het wensdenken in te halen. Doet het uiteindelijk altijd. "You can't fix stupid, but reality does. Always..."

Sjefke7807 | 25-04-16 | 15:55

Ik boycot al jaren de turken want ik ga voor kwaliteit. Elke keer als een turk een winkel opent, zie je de winkelstraat verder verpauperen. En die turkse winkels doen nergens aan mee, vraag een willekeurige winkeliersvereniging. De parasieten.

superlenig | 25-04-16 | 15:42

Ik had Istanbul nog op mn steden trip wenslijstje staan.
Maar nu eerst maar even aan jaartje of 5 afwachten en dan herbezien.

hotmint | 25-04-16 | 15:39

Het grote voorbeeld voor Erdogan was de dichter en islamitische fascist Necip Fazil Kisakürek ( 1914-1983) bij wie hij als twintigjarige in de leer was. Het teloorgegane Ottomaans , een mengeling van Arabisch en Perzisch wordt weer onderwezen en het Arabisch duikt steeds vaker op in de normale omgangstaal. Minderheden doen er niet toe in het Turkije van de Verhevene ( basyûce ofwel Erdogan).De 15 miljoen Alevieten worden gediscrimineerd in tegenstelling tot de Soennieten. Voor de laatsten worden wel gebedshuizen gebouwd voor de eersten niet." Democratie is de vijand van het Grote oosten"( anatolia is Grieks voor "oost") zegt de leermeester van Erdogan , Necip Fazil. Ongelovigen , joden , christenen en sabatteeérs zijn derderangsburgers en zijn uitgesloten van hogere functies in leger en bestuur. Erdogan is antisemiet al zal hij nimmer het woord "jood" in de mond nemen. De protesten op het GeziPark in Istanboel drie jaar geleden werden georganiseerd door de "rentelobby", aldus Erdogan. Hiermee bedoelde hij natuurlijk de joden. Huiveringwekkend is de gedachte dat dankzij de PVDA- kandidatenlijst er nu twee sujetten in de Kamer hun ultranationalistische gedachtegoed kunnen uitventen en hun obscurantistische geloof aanprijzen
( grijze ) wolven in schaapskleren met een achterban die gelet op de decadente slapte van regeringswege zich met de dag sterker wanen. Nederland zal ook dit jaar weer tienduizenden adepten van genoemd geloof toelaten en hen vervolgens huisvesten , niet tussen de twee-onder-één-kappers , maar in de volkswijken met op de hoek steevast een moskee ten teken van veroverd gebied.

Jan Boule | 25-04-16 | 15:37

Yess een vakantie boycot. Goed idee!

hotmint | 25-04-16 | 15:37

@Sjefke7807 | 25-04-16 | 15:14
*extra "d" weg gummen doet*

Sjefke7807 | 25-04-16 | 15:26

Intussen doet de Turkse geheime dienst gewoon hier waar ze zin in hebben ,en dansen de diensten hier zoals die Kut Turk dat wil . Gewoon doen wat er gezegd wordt lulletje Rutte en co .
Het land wat Nederland heette is allang weggegeven aan andere heersers .

fleurtje | 25-04-16 | 15:16

Maria.1 | 25-04-16 | 15:09
Alleen al die foto van Erdootje.
EU dient per direct alle overeenkomsten met Turkije te cancelen.
En elke vluchteling op de Australische wijze te behandelen.
Nu!

swassannuf | 25-04-16 | 15:14

@Maria.1 | 25-04-16 | 15:07 en Maria.1 | 25-04-16 | 15:09
I rest my case^^ En dat (Kaan78) denkt mij dan de les te moeten lezen. Ik moet toch eens lerend de Trollen niet te voederen. Zelfs geen kruimel;-)

Sjefke7807 | 25-04-16 | 15:14

@Kaan78
Stel er komt een wet dat alle allochtonen per 1 januari aanstaande moeten aangeven welk paspoort ze willen houden waarna het andere vernietigd wordt,wat zou jij dan doen?
Nu zeggen!.................................................................................. Dacht ik al.

swassannuf | 25-04-16 | 15:09

Maria.1 | 25-04-16 | 13:27
+10

swassannuf | 25-04-16 | 15:05

Daarnaast is Ebru ook zwaar hypocriet om de helft van de tijd in Turkije te wonen in het repressieve land van de sultan waar ze zo tegen ageert... maar dat zal wel niet gewaardeerd worden als ik dat hier zeg.

XaleX_2 | 25-04-16 | 15:01

Ebru heeft vast twee paspoorten,waar maakt iedereen zich druk over !

Pieter H | 25-04-16 | 14:58

Wat er eigenlijk moet gebeuren na aanleiding van dit is een politieke discussie over dubbele paspoorten en nationaliteiten. De enige reden waarom dit allemaal plaatsvindt is namelijk daarom. Ebru is namelijk ook een Turk en niet een alleen een Nederlander en hetzelfde geldt voor al die andere NederTurken inclusief al die Erdogan aanhangers (die haar hebben verlinkt). Tot een paar jaar geleden moesten de NederTurkse jonge mannen zelfs in Turkije nog in militaire dienst, hoe krom wil je het hebben. Als een roomblanke kaaskop in een ander land gaat wonen dan verliest hij zijn Nederlandse nationaliteit, het valt niet uit te leggen dat dit bij Turken en Mocro's o.a. niet zo is.

XaleX_2 | 25-04-16 | 14:57

Maria.1 | 25-04-16 | 14:45
Klopt hij wordt gefrustreerder. En dan te bedenken dat hij waarschijnlijk een vooruit geschoven post van Erdogan is.
-
Het was al niets met die Nederturken maar het wordt ook voorlopig ook niks. Ik had ze notabene iets hoger staan dan dat Rifvolk.

hurenisvoorpaupers | 25-04-16 | 14:57

En ook Zweden kreeg een verbod op het uitzenden van een documentaire over de Armeense genocide. Erg verontrustend allemaal.
En Rutte? Die zwijgt in alle talen, zoals we inmiddels van hem gewend zijn.

mom van avezaath | 25-04-16 | 14:56

tijd voor een wet dat iedereen maar 1 paspoort mag hebben.
islamieten zijn verantwoording schuldig aan:
1.de koran
2.hun geboorteland
3.hun familie
4.hun kennissen en vrienden
5. nederland

en inderdaad 5 moet 1 zijn

pejoar | 25-04-16 | 14:54

@Sjefke7807 | 25-04-16 | 14:42
Dat is het grappige aan Kaan; hij heeft het over fatsoen, maar is zelf niet in staat fatsoenlijk te discussiëren. Geen weerwoord, dan maar beledigen.

Maria.1 | 25-04-16 | 14:45

@Kaan78 | 25-04-16 | 14:38
Ik ga niet eens antwoorden op uw baarlijke nonsens. Afgezien van het feit dat, als u goed had gelezen, u had kunnen lezen dat ik Indiaan ben! En ik kan uw "goede adviezen" missen als kiespijn. Mijn hemel wat een zelfbevlekking...

Sjefke7807 | 25-04-16 | 14:42

^
Dacht ik.

Maria.1 | 25-04-16 | 14:41

@Poes Fiep | 25-04-16 | 14:40
Haar familie zit in Turkije.

Maria.1 | 25-04-16 | 14:41

Kom er net uit maar ik doe even een duit in het zakje. Ebru vrij en helemaal geen deal met Turkije is de enigste oplossing wat mij betreft. Maar wie ben ik in deze.

Toetsiemonster | 25-04-16 | 14:41

@Kaan78 | 25-04-16 | 14:38
;)

Maria.1 | 25-04-16 | 14:40

Ieder weldenkend mens zou deze wijken van Amsterdam moeten verlaten. Die allochtonenshit, daar wil je toch niet tussen zitten? En dan een tweede huis in Turkije, Ebru maakt het zichzelf wel moeilijk. MOgelijk denkt zij: ik laat me niet verjagen. Daar is veel voor te zeggen. Maar ze loopt zulke grote risico's. Dat vind ik nu wel zorgelijk worden: ik wil niet dat ze a la Theo van Gogh eindigt. Ik denk: kies voor jezelf en zorg dat je prettig woont. Een tweede huis heb je niet echt nodig, steek dat geld in je eerste huis en ga beter wonen. BEter = minder islam. Overigens moet ik helaas constateren dat bij ons in Zutphen de hoofddoek ook oprukt.

Poes Fiep | 25-04-16 | 14:40

Ik was even met Sjefke aan het schrijven. Misschien voelt Sjefke dat. Het is vrij voor een ieder om het persoonlijk op zich te nemen. Mijn adviezen zijn gratis en een soort dankjewel voor autochtoon Nederland omdat jullie mij een goed leven hebben gegeven. Ik doe graag iets terug.

Kaan78 | 25-04-16 | 14:38

@Kaan78 | 25-04-16 | 14:29
Tegen wie heb je het Kaan?
Het zou al fijn zijn als we negatieve elementen uit onze samenleving weren; wat zou dat een hoop positiviteit opleveren!

Maria.1 | 25-04-16 | 14:34

Er zit idd wel veel te veel negatieve emotie in jou. Als je vrienden niet naar jou willen luisteren is er ook proffesionele hulp in de vorm van GGZ. Er moet eerst wat negatieve energie uit voor je wat positieve gedachten in die plek kunt stoppen. Ga daarmee aan de slag. Val andere mensen er niet mee lastig.

Kaan78 | 25-04-16 | 14:29

Er zijn afspraken gemaakt met mensen die 2 nationaliteiten willen.
Kaan78 | 25-04-16 | 12:59
Je hoort al helemaal geen twee nationaliteiten te "willen".
Over geestelijke afwijkingen gesproken.

plaszak | 25-04-16 | 14:28

@Kaan78 | 25-04-16 | 14:12
Tja, de Titanic was ook onzinkbaar.
Ik hoop dat de regering eindelijk eens naar het Nederlandse volk luistert en de dubbele paspoorten afschaft. Wat zouden die lieden van DENK dan doen denk je?

Maria.1 | 25-04-16 | 14:26

@Kaan78 | 25-04-16 | 14:12
Zelfs 1 zetel is al te veel. 5 tot 10 zetels is een ramp. Waarom? Omdat het de opmaat is naar meer en iets anders waarvan we gehoopt hadden het na WW II nooit weer te zien. Daarom baart me dat zorgen. En dat zou het u ook moeten doen. Of woont u graag in zo'n hellhole als wat IS ervan maakt overal waar ze neerstrijken. Dan is het ook met uw vrijheid gedaan. Erdogan mag dan (nog) geen IS zijn, zelfde klank, zelfde muziek. Met uiteindelijk hetzelfde onvermijdelijke resultaat.

Sjefke7807 | 25-04-16 | 14:21

@Kaan78 | 25-04-16 | 13:36
Normaal ben ik niet zo van het Trollen voeren maar vooruit. Uw quote: "Stel je eens voor dat allochtonen in het kader van VVMU u voor rotte vis zou uitmaken. Dat wilt u toch niet?" Ik heb nieuws voor u. Doen ze al, op grote schaal. K**kerhoer dit, k**kerhoer dat. And that's for starters.

Die "normen en waarden" waar u zo de loftrompet over opsteekt kan ik hier dagelijks zien en ik bedank als u het niet erg vindt. Zelfs de meest ongelukte beer heeft nog meer waarden en normen dan wat hier in de wijk zoal de revue passeert. Verder zou ik eens een cursusje Nederlands gaan volgen want het is tenenkrommend wat er uit uw toetsenbord komt...

En we zijn hier in NEDERLAND, waar dus Nederlandse waarden/normen gelden. Als die u niet bevallen is er een plek genaamd Schiphol. Daar gaan dagelijks vluchten naar elke uithoek van de wereld: take your pick. Ikzelf ben Indiaan en heb ook andere gebruiken/tradities. Maar... ik val er niemand mee lastig en dring ze ook niet op aan anderen. Verder doe ik gewoon lekker mee met de rest. Voelt u?

Sjefke7807 | 25-04-16 | 14:16

Sjefke7807
Neem even een bak koffie en ga rustig ademhalen :)))) Denk krijgt hooguit 5 tot 10 zetels. Niet belangrijk.

Kaan78 | 25-04-16 | 14:12

Al de reacties op dit artikel laat onverlet dat onze Nederlandse Regering écht haar nek niet gaat uitsteken voor de vrijheid van het woord. Zoals ze met het grootste gemak de uitkomst van het referendum domweg naast zich neerlegt, zal zij even gemakkelijk onze cabaretiers laten wegrotten in een van de vele winderige donkere kerkers van Erdogan. De tijd dat je trots mocht zijn op ons Nederland is allang vervlogen tijd, begin alvast maar een hoofddoekjesfabriek.

josef kuijpers | 25-04-16 | 14:08

@Muxje | 25-04-16 | 11:14
En daarom dus een Nexit, per vandaag wat mij betreft. Het heeft ons niets dan ellende, armoe en gezijk opgeleverd.

@tipo | 25-04-16 | 11:37
Spijker, kop eeeen ráák!

Het 1e dat we moeten doen is de 2e kamer partij "Denk" verbieden en ontmantelen. Dit is een partij die een vreemde mogendheid steunt en actief aan sabotage van de Nederlandsche Staat doet. Daarna al die andere lutsers die hier bezig zijn; Diyanet, Mili Görüs etc. Wég ermee! Hebben hier niets te zoeken. Daarna Rutte inruilen voor iemand wiens ballen wél zijn ingedaald. Wat is deze man een spagetti sliert zeg.

En tegen de Nederlander zeg ik; ga eens nadenken voor je stemt. Dat "strategisch stemmen" heeft ons ook zoveel opgeleverd, NIET. Het moge nu toch wel duidelijk zijn dat die gevierde "intregatie" volledig, maar dan ook echt volledig mislukt is. Al die Linkse hippies met hun wensdenken moeten maar eens met de kop in de harde realiteit gedrukt worden. Ik woon al +20 jaar in zo'n Verkracht eh Prachtwijk en kan u uit 1e hand zeggen: ze haten ons. Ongeacht waar u vandaan komt of hoe u eruit ziet. Als u geen moslim bent heeft u afgedaan. Dan bent u vies en moet u dood. We hebben dringend mensen van het caliber Churchill nodig. Het appeasen moet nú ophouden. De dingen uitstellen betekent alleen maar dat de maatregelen nog onprettiger en harder zullen moeten zijn om de boel hier weer op de rails te krijgen.

Sjefke7807 | 25-04-16 | 14:05

Zou voor die inbraak maar eens navraag doen bij de collega's van de Turkse geheimü dünst als ik de AIVD was. Ik ken dat soort inbraken wel. "Gewone" Turkse Nederlanders my ass.

Bigi Bana Boy | 25-04-16 | 13:59

Ebru zou beter de Nederlandse ambassade invluchten, lijkt me veiliger voor haar, dit is allemaal trouwens ook best lullig voor haar familie. Zij worden er natuurlijk ook op aangekeken daar.

drastic | 25-04-16 | 13:55

@Kaan78 | 25-04-16 | 13:52
Superieur. Dat woord heb je een tijdje geleden gebruikt. Ik dacht dat we niet meer in de termen dachten, maar daarin had ik me vergist. Eng mannnetje!
Anyways, ik kan meer respect opbrengen voor hoeren dan voor mensen die hun principes voor geld overboord gooien. And thanks but no thanks: ik ga geen 1500 jaar terug in de tijd.

Maria.1 | 25-04-16 | 13:55

Hopelijk komt ze heel terug.
Dat vakantiehuisje kan ze verder denk ik wel vergeten.

McMarx | 25-04-16 | 13:55

Ik vind fatsoenlijken superieur aan inferieuren die nare dingen roepen aan iedereen. Je hoeft natuurlijk niet mee in de vaart der volkeren. Maar het zou beter zijn voor de maatschappij als je het wel deed.

Kaan78 | 25-04-16 | 13:52

^
Daarnaast hoeven wij ons niet aan te passen in ons EIGEN land Kaantje!

Maria.1 | 25-04-16 | 13:46

Ik denk toch dat ze binnenkort mag uitreizen

witchmaster | 25-04-16 | 13:44

@pijproker | 25-04-16 | 13:36
Ik heb het bange vermoeden dat je gelijk hebt. En dat betekent ook dat de meeste reaguurders dit enorm onderschatten. Tevens is het triest om te zijn dat dit voor velen media in Nederland pure sensatie is. Nee het is geen sensatie. Dit eindigt waarschijnlijk voor Ebru Umar in een nachtmerrie...
--
Tevens kan dit IEDEREEN in Nederland dit overkomen. Dus ook wanneer je in je leuke VINEX woninkje woont. En toevallig op het verkeerde lijstje terechtkomt. Nederland is overgeleverd aan donkere buitenlandse krachten EN Rutte denkt dat hij alles onder controle heeft. NOT.

Mark_D_NL | 25-04-16 | 13:42

@Kaan78 | 25-04-16 | 13:36
Fatsoensnorman van allochtonen overnemen? Je bedoelt als in je vrouw in lappen hullen en verstoppen als er een mannelijke bezoeker komt? Vrouwen geen hand geven? Mensen beroven, mishandelen en bespugen? Nee dank u!

Maria.1 | 25-04-16 | 13:41

Allemaal erg leuk en aardig wat ik hier boven lees. Maar niet erg relevant.
Ebru komt niet meer naar Nederland. Althans niet levend. Eerdaags wordt ze uit haar huis gehaald, door "onbekende mannen" Een paar dagen later wordt ze dood gevonden. Uiteraard meerdere malen verkracht, zoals naderhand zal blijken.
De Nederlandse regering zal natuurlijk ernstig protesteren en een gedegen onderzoek (onderste steen moet boven komen -Rutte-) eisen. Dat zal de Turkse regering die ook "diep verontwaardigd" zal zijn, wel toezeggen. En dan gebeurd er voorlopig niets, want het "recht" moet zijn loop hebben. Misschien dat enige tijd later nog een onbekende Turkse Jasper Scheringa gaat worden gevonden. En daar mee is dekous af. Men dronk een glas, deed een plas en alles bleef zoals het was.

pijproker | 25-04-16 | 13:36

Maria.1
Misschien vinden ze het geld wel toegevoegde waarde. Hoerig gedrag niet? Ik denk dat het voor de samenleving beter is als de autochtonen aanpassen en de fatsoennormen van allochtonen overnemen. Stel je eens voor dat allochtonen in het kader van VVMU u voor rotte vis zou uitmaken. Dat wilt u toch niet?

Kaan78 | 25-04-16 | 13:36

rode peper | 25-04-16 | 13:13
Het land zelf, met zijn natuur en bezienswaardigheden, daar is niets mis mee. Maar de mensen, dat is het probleem. Daarom zal ik ook nooit naar Indonesië gaan. Daar heb je ook steeds meer een dreigend moslimsfeertje i.p.v die vriendelijke cultuur en religie die er vroeger was.

Admiraal Balthasar | 25-04-16 | 13:32

Op dit moment loopt er een miljardenstroom euros uit de EU als subsidies voor bedrijven en banken naar Turkije al jaren en ver voor de vluchtelingen ransom.
Klein dreigementje uit de EU leiding naar Erdogan, stoppen en terug naar democratie of we bevriezen de subsidiestroom.

jolige Jole | 25-04-16 | 13:31

Men denkt dat er veel mensen met vakantie naar Turkije gaan. Uiteindelijk ontvangen ze in een jaar net zoveel gasten als Benidorm in veertien dagen. Dat zal nu wel snel één week worden.

DreHa | 25-04-16 | 13:28

Als je ziet dat sommigen in een land gaan leven waar de normen en waarden totaal tegen hun eigen (geloofs)overtuiging ingaat, puur om een beter bestaan (en dus geld), dan vraag ik me af waar die personen het recht vandaan halen om anderen een "hoer" te noemen.

Maria.1 | 25-04-16 | 13:27

@Admiraal Balthasar | 25-04-16 | 13:04,

Turkije was zo'n beetje de bakermat van de westerse beschaving maar ja toen zwerven de turken nog over de steppen van centraal Azië. Er is echter nog genoeg moois te zien bv de Hagia Sophia en talrijke Romeinse en Griekse ruïnes en vroeg christelijke (schuil)kerken

rode peper | 25-04-16 | 13:13

Toen de film Midnight Express uitkwam waren de protesten niet van de lucht. Geschiedenis herhaalt zich. Ataturk draait zich om in zij graf ! Alle niet verlichte Turken optiefen en lekker naar een zandbak gaan om samen lekker achterlijk te blijven met geloofsgenoten. Ben klaar met die vijfde colonne geitenneukers.

pleemobiel | 25-04-16 | 13:13

When Ebru was in Turkeyland... Let my. Ebru. Gooooooo....

His Lordship | 25-04-16 | 13:09

Je was sowieso al gek om naar een Islamitisch land op vakantie te gaan. Maar..
Als je nu, wetende dat Erdogan zo'n dictator is, nog naar Turkije op vakantie gaat...
Er zijn sowieso leukere landen. Eigenlijk alle Westerse landen zijn leuker dan Turkije als je erover na gaat denken.

Admiraal Balthasar | 25-04-16 | 13:04

Autochtone nederlanders moeten niet bemoeien met de binnenlandse politiek van Turkije. Ebru heeft waarschijnlijk twee paspoorten en bevindt in Turkije. Het lange arm van Rutte is dan ongepast.
Kaan78 | 25-04-16 | 12:48
"Grappig" om te zien dat je naast alle taalfouten, turkije met een hoofdletter schrijft, en Nederlanders juist niet...

automobilaterealist | 25-04-16 | 12:59

Er zijn afspraken gemaakt met mensen die 2 nationaliteiten willen. Zo kan je geen beroep doen op Nl als je de wet overtreed in Turkije. Dan kan wel als je de tweede paspoort inlevert. Was zo afgesproken met NL. Daarnaast zijn het de autochtonen die ons graag als vreemdeling willen zien. 2 paspoorten helpt juist bij de integratie omdat het juist meer binding biedt. De ebru-achtigen van deze samenleving zijn juist meer voor de ontvlechting. Ik weet niet waar die geestelijke afwijking vandaan komt. Maar dat kunnen jullie beter vertellen.

Kaan78 | 25-04-16 | 12:59

Ebru Vrij
en úberhaupt Geen Deal met Turkije
lijkt me de beste oplossing

Tobi | 25-04-16 | 12:58

Kaan78 | 25-04-16 | 12:48
"lange arm van Rutte is dan ongepast."

Voor dit soort gebeurtenissen hebben we diplomaten in dienst zodat deze conflicten opgelost kunnen worden.

the Jackdawn | 25-04-16 | 12:54

Kaan78 | 25-04-16 | 12:48
Kaantje (uitgebakken varkensspek), jij uiteraard ook hier.
En autochtone Turken moeten zich niet bemoeien met de Nederlandse politiek. Wat op 1001 manieren wel gebeurt.
Dus droom verder weg.

Lees: Karakus & co. En het is ´de lange arm´, niet ´het lange arm´. Terug naar school grijs wolfje.

chicago river | 25-04-16 | 12:53

Stop met de dubbele paspoorten, begin met het koningshuis.

rechtsdwalendeautist | 25-04-16 | 12:52

Vroeger stuurden we de marine gewoon op ze af, toen was Turkije nog het Ottomaanse Rijk en waren ze nog veel groter dan nu maar dat weerhield ons niet om eens flink de kanonnen te laten bulderen.

rode peper | 25-04-16 | 12:50

Autochtone nederlanders moeten niet bemoeien met de binnenlandse politiek van Turkije. Ebru heeft waarschijnlijk twee paspoorten en bevindt in Turkije. Het lange arm van Rutte is dan ongepast.

Kaan78 | 25-04-16 | 12:48

Als ze haar niet in bescherming nemen nu na dit hele gebeuren én die inbraak dan ben ik echt klaar met Nederland. Dit mag gewoon niet getolereerd worden.

Ohja | 25-04-16 | 12:47

Wat wij nodig hebben is een nieuwe koning Jan III Sobieski ipv nichterige angsthazen als Ruttes e.d.
nl.wikipedia.org/wiki/Jan_III_Sobiesk...

We laten de Armeense genocideontkenning van ca 1 miljoen Armeniers nog even buiten beschouwing maar grijpen even terug naar recente Turkse misdaden zoals het opzettelijk bombarderen van Koerden om vervolgens schijnheilig te zeggen dat je ISIS wil bombarderen.

www.powned.tv/nieuws/buitenland/2014/1...

Ook de nieuwe misdaad tegen de christelijke Armeniers in Kassab in maart 2014, is zo'n typische misdaad waarmee de Turken wegkomen. Als een Palestijn in Gaza een blauw oog wordt geslagen dan is het wereldnieuws, maar Turken mogen gewoon openlijk moorden en openlijk liegen met de instemming van Allah. Het is gewoon een hoogmoedig volk dat geen enkele tegenstem duld. Innemen die dubbele paspoorten! Laat ze of Nederlander worden of Turk zijn en als ze zo trots zijn op Turkije gaan ze maar terug.

www.powned.tv/nieuws/buitenland/2016/0...

zwetsmajoor.wordpress.com/2015/11/12/...

mediawerkgroepsyrie.wordpress.com/201...

www.powned.tv/nieuws/binnenland/2015/1...

matrixbluepill | 25-04-16 | 12:46

Ik denk dat het verstandig is dat Ebru z.s.m. bij de Nederlandse ambasade aldaar onderdak zoekt.

Rest In Privacy | 25-04-16 | 12:46

Als alle Turkije-resortgangers nu naar Griekenland gaan , is het 2 vliegen in 1 klap:
- Griekenland gaat het misschien redden en daarmee wij ook
- Turkije leert haar plek in de wereld weer

Nuchternederland | 25-04-16 | 12:45

Mark Rutte: Kan je even beveiliging regelen voor Ebru?
Het zou me niet verbazen als we binnenkort bericht krijgen dat Ebru door een knokploeg onder handen is genomen.
Wat dat betreft lijken die Turken best veel op de Russen. (Onno Elderenbosch?)
En dan moet Mark weer op de tv komen om het weg te lachen.

Mr. Happy | 25-04-16 | 12:44

Erdogan, de man met schoenmaat 84. Zulke lange tenen heeft die man.

Koos Knak | 25-04-16 | 12:44

@Feynman | 25-04-16 | 11:20
De echte rede voor die inbraak is waarschijnlijk het plaatsen van afluisterapparatuur.
Dus die verdwenen laptop is hooguit het excuus.
Denk dat Ebru beter kan verkassen na terugkomst.

deraderendraaien | 25-04-16 | 12:42

Bergerac | 25-04-16 | 12:39

Maar vind je het ook niet vreemd dat haar huis blijkbaar door de politie niet in de gaten werd gehouden?

Van Duyvenbode | 25-04-16 | 12:40

Te veel credit, te veel aandacht voor iemand die dat niet heeft verdiend. Who. The. Actual. Fuck. Is. Ebru Umar? Een Turkse die haar afkomst niet alleen verafschuwd, maar dat ook predikt aan elke idioot die haar verzuurde gif kan en wil opzuigen. Ze doet me denken aan een stekeblinde blanke Amerikaan die ervan overtuigd is een pikzwarte neger te zijn. Zo aandoenlijk en triest tegelijk. Het is veel waarschijnlijker dat een ordinaire straatboef uit haar eigen achterstandswijk heeft gehoord dat ze voorlopig niet thuis komt en de kans heeft gegrepen datgene mee te jatten wat kennelijk nog van waarde kan zijn. Niet meer. Niet minder. Het ergste, voor mij en waarschijnlijk vele anderen, zou nog kunnen zijn dat de boef haar compromitterende foto's of filmpjes met ons deelt. You can't unsee what you've seen. Van mij mag ze overigens zeggen en schrijven wat ze wil, net zoals ieder ander zonder daarvoor bestraft te worden.

Bergerac | 25-04-16 | 12:39

Vakantie naar Turkije?
Geniet dan van Eric van Sauers, achterop de brommer bij ´machoturk´.

https://www.youtube.com/watch?v=6lXdkLKSPgA

Mij zie je ook niet in dat land. Maar dat wist ik een paar jaar geleden al.

chicago river | 25-04-16 | 12:38

Geen deal met Turkije? Doen jullie alsof jullie dom zijn of zijn jullie ook daadwerkelijk dom :))) De deal is er om het probleem van Europa op te lossen.
Kaan78 | 25-04-16 | 12:03
.
Turkije is een probleem, geen oplossing. De eerste oplossing is dat iedereen met een dubbele Nationaliteit er één inlevert, welke dan ook. De tweede oplossing is wat effectiever opvang in de regio !afdwingen! en de derde oplossing (veruit de beste) is de mensen die daar wonen zelf een oplossing te laten verzinnen in plaats van elkaar af te slachten als beesten. En een fijne dag verder!

automobilaterealist | 25-04-16 | 12:37

Bokito ergo sum | 25-04-16 | 12:14
" het is ontzettend gevaarlijk, een lek zou een catastrofe zijn dat kan je niet zomaar stoppen. Toch een verschil nee?"

Nog zo'n milieu gekkie, de regering slopen in Turkije is een ramp, de vluchtelingenstroom zal niet meer te stoppen zijn en heel Europa zal verdrinken. Sadam en Kadhaffi slopen was zeker ook een goed idee, jij denkt dat we goed bezig zijn om deze lijn door te trekken naar Erdogan en Assad.

the Jackdawn | 25-04-16 | 12:36

-weggejorist-

dwarsedwazigheid | 25-04-16 | 12:35

De Turken die nu staan te klappen op Facebook moet je goed in de gaten houden; dat zijn de NSB-ers.

hardhorendhert | 25-04-16 | 12:35

Geen deal met Turkije? Doen jullie alsof jullie dom zijn of zijn jullie ook daadwerkelijk dom :))) De deal is er om het probleem van Europa op te lossen.
Kaan78 | 25-04-16 | 12:03
.
Turkije is een probleem, geen oplossing. De eerste oplossing is dat iedereen met een dubbele Nationaliteit er één inlevert, welke dan ook. De tweede oplossing is wat effectiever opvang in de regio >>>afdwingen<<< en de derde (en veruit de beste) oplossing is dat de mensen daar zelf eens een oplossing gaan verzinnen in plaats van elkaar af te slachten als beesten. En een fijne dag verder.

automobilaterealist | 25-04-16 | 12:34

Wie nu nog naar Turkije op vakantie gaat als autochtone Nederlander heeft een enorm bord voor zijn/haar hoofd. Ik kan die mensen dan ook niet anders bestempelen dan landverraders. Om het nog maar niet te hebben over de 'Nederlandse' Erdogan stemmers. Wees je goed bewust dat wanneer het er ooit op aan mocht komen dat je a la minute verraden wordt door je Turkse medemens. Alleen al op mijn werk zijn 2 van de 3 Turken regelrechte backstabbers, en raad eens waar die 2 op stemmen.

Stonecity | 25-04-16 | 12:32

@deraderendraaien | 25-04-16 | 12:17
-
Dat zien de Turken ongetwijfeld bepaald niet zo: mevrouw Umar is Turkse, immers: geboren in Kusadasi, ze heeft een Turks paspoort, ze heeft Turkse ouders, ze ziet er uit als een Turkse en ze spreekt Turks.
-
Turken zijn veel meer nog dan Hollandse belastingslaven horig aan de staat, mevrouw Umar is vrouw - vrouwen moet so-oder-so hun mond houden in Turkije- en Mevrouw Umar is journaliste - en dat is een beroep dat door heel veel Turken gezien wordt als iets dat landverraders of -gevaarlijker nog- vrijdenkers bedrijven.
-
Als je daarnaast ook nog eens de Grote Sultan beledigt in tijden dat die Sultan even moet laten zien wie de baas is, dan kun je -in potentie- een zeer serieus probleem hebben.

bisbisbis | 25-04-16 | 12:31

Rob1D1 | 25-04-16 | 12:22
"Echt, stellen dat een journalist die iets zegt gelijk is aan een actievoerder die een olieplatform tracht te slopen, te zot voor woorden."

Ebru wil een regering slopen wat een groter effect heeft dan een deukje maken in een booreiland.

"Daarnaast is Ebru ook nog eens hartstikke rechts en dat zijn de mensen die haar terug willen halen overwegend ook"

Onzin klagende mensen en actievoerders zijn altijd links, rechts is voor stabiliteit en orde en niet voor protesten en onrust.

the Jackdawn | 25-04-16 | 12:30

Vanaf nu zal ik alles wat Turks is boycotten.
En Rutkloot is de slechtst MP sinds de WOII .

edelweiss | 25-04-16 | 12:29

Die inbraak is toch een vreemde zaak. De politie in NL had toch eigenlijk haar huis al in de gaten moeten houden. Gezien de bedreigingen aan haar adres (letterlijk en figuurlijk) zou het toch de normaalste zaak van de wereld zijn van meet af aan al haar woning in de gaten te houden, denkend aan evt. pogingen tot brandstichting door Turkse Nederlanders of Nederlandse Turken. Dit is blijkbaar niet gedaan door de politie, en zo kon Erdogan zijn lange arm zomaar steken in het huis van de columinste. Ik vind deze inbraak ook een blunder van Nederland.

Van Duyvenbode | 25-04-16 | 12:27

deraderendraaien | 25-04-16 | 12:17
"Ebru heeft een Nederlands paspoort,en derhalve recht op bescherming van de Nederlandse staat."

Wanneer ze in Nederland woont heeft ze recht op bescherming, alleen heeft ze een Turks paspoort en is ze in haar Turkse woning aangeboden.
Waarom zegt ze tegen de Nederlandse journaliste Fréderike Geerdink, "Wat heb je daar te zoeken? Ga weg?! Als je journalist bent in Turkije wéét je dat je de kans loopt achter de tralies te verdwijnen" en wil ze nu wel Nederlandse hulp terwijl ze in haar moederland Turkije is opgepakt. Zodra ze afstand had gedaan van haar Turkse nationaliteit dan had ze een punt maar nu wil ze van twee walletjes eten en dat is gewoon hypocriet.

the Jackdawn | 25-04-16 | 12:26

@RandomAct 12:20
.. en zo is het, geldt ook voor geïntegreerde Turken in Nederland, die staan hier buiten.

compitaal | 25-04-16 | 12:25

Ik vrees dat de doelgroep voor de oproep ("niet meer naar Turkije") dit allemaal niet kan lezen.

whetherthouwouldbe | 25-04-16 | 12:24

iedereen heeft het over haar huis in turkijen, even vergeten dat dit het vakantiehuis van haar ouders is?

roodborstje1 | 25-04-16 | 12:24

-weggejorist-

Rob1D1 | 25-04-16 | 12:24

-weggejorist-

Rob1D1 | 25-04-16 | 12:22

Erdogan / Nederlandse ministeries draaien keihard mee aan het brusselse afleidings rookgordijn. Het publieke debat uitstellen tot na het brits referendum is een exponentieel grotere vorm van censuur en een bewuste steek in de britse democratie. Erdogan's turkije en Brussel verschillen wat betreft democratiehaat niet veel elkaar.

jonnyhoeven | 25-04-16 | 12:22

Is Erdogan eigenlijk al gekontneukt vandaag?

centre pompidoe | 25-04-16 | 12:20

De Turk in het zuidwesten stemt niet op Erdogan en wordt door een boycot juist het hardst geraakt. Daarom vind ik een boycot moeilijk te rechtvaardigen. Tegelijkertijd zal je mij nooit in een all inclusive resort terugvinden, dus in de praktijk word ik toch niet geconfronteerd met dit dilemma.

RandomAct | 25-04-16 | 12:20

Die snuggere Turken (wolven in schaapskleren) die in de tweede kamer zitten zullen ze bedoelen.

Jan Gordelroos | 25-04-16 | 12:19

@protonplof | 25-04-16 | 12:10
-
In dit ene geval begrijpt ú het even niet: de heer Kaan 78 is zélf behept met twee paspoorten. Met een aantal collega's probeert hij voortdurend op dit weblog de 'redelijkheid' van het Turkse standpunt over te brengen. Daarvoor leest hij -samen met die collega's- iedere morgen wél even de websites van de Sabah en de Takvim (AKP kranten) door, om te zien wat hij vandaag weer mag zeggen.

bisbisbis | 25-04-16 | 12:18

-weggejorist-

Rob1D1 | 25-04-16 | 12:17

@the Jackdawn | 25-04-16 | 12:02
Ebru heeft een Nederlands paspoort,en derhalve recht op bescherming van de Nederlandse staat.
Deze zaak is niet vergelijkbaar omdat die meiden die op Russisch grondgebied acties uitvoerden niet opgepakt zijn omdat ze dat op Nederlandse bodem deden, maar Russische eigendom sloopte.
En ook die actievoerders kregen Nederlandse bescherming en bijstand.. dus wat jij vergelijkt is een lulverhaal.
Als Ebru in Turkije de verkiezingsposters van Erdogan had verscheurt en daar de Turkse vlag in brand had gestoken,had je een punt gehad... zelfs hier op GS.

deraderendraaien | 25-04-16 | 12:17

@jemagookniksmeer | 25-04-16 | 11:29
Je vergelijk gaat mank. Als ik in Indonesië ben, kan ik niet worden opgepakt omdat ik in Nederland een blowtje zou hebben gerookt.

Over iets universeels als communicatie via het internet kun je vanalles vinden, maar op gebied van wetgeving is er geen universele jurisprudentie aanwezig.

Betamax | 25-04-16 | 12:16

@CornFlakey | 25-04-16 | 11:59
Daar zeg je wat.. Vind het niet eens een aluhoedje hersenspinsel, zou me niets verbazen als dat er achter zit

Z800 | 25-04-16 | 12:16

Geen deal met Turkije? Doen jullie alsof jullie dom zijn of zijn jullie ook daadwerkelijk dom :))) De deal is er om het probleem van Europa op te lossen.
Kaan78 | 25-04-16 | 12:03
Nou, wat hebben de Turken de burgers van Europa gebracht? Alleen maar problemen en dat wordt alleen maar erger.

hurenisvoorpaupers | 25-04-16 | 12:15

@070 | 25-04-16 | 11:38
Ter info, Ebru is hier geboren.

Uw Verzekeringsadvis | 25-04-16 | 12:15

Free Ebru!!

skeetjanuari | 25-04-16 | 12:14

@The Jackdon, zeker nooit in de scheepsvaart gezeten, er een hele goede reden waarom een schip niet in de buurt van een van een olieplatform mag komen, het is ontzettend gevaarlijk, een lek zou een catastrofe zijn dat kan je niet zomaar stoppen. Toch een verschil nee?

Bokito ergo sum | 25-04-16 | 12:14

Al die smerige turkse spionnen in dit land zouden moeten worden teruggevlogen door piloot Poch.

watergeus | 25-04-16 | 12:13

@protonplof 12:04: Yup, ga eens babbelen met moderne Turken uit de grote stad aldaar. Heel ander verhaal, prettige lui. Zelfde geldt voor Marokkanen trouwens.

Muxje | 25-04-16 | 12:12

Rutte: #JeSuisChèvre

insensitive clod | 25-04-16 | 12:11

Kaan78 | 25-04-16 | 12:03

Je hebt het niet begrepen. De oplossing is zeker niet het toegeven aan de chantage politiek van die turkse geitenneuker

protonplof | 25-04-16 | 12:10

@Wutbürger_ | 25-04-16 | 11:40
Ah, een afwijkende mening van de jouwe komt dom over. Ok, nu snap ik het. Maar Kutbürger..... Die Erdoganbang heeft de EU al een poosje klemvast bij de ballen, en ik raak zo langzamerhand idd erg gefrustreerd dat er helemaal niets gebeurd dan alleen maar zogenaamd diplomatiek bezig zijn..... oftewel -lees- het blijven likken aan de pispoes van onze grote vriend Erdo, want anders een heleboel asieleisers deze kant op. Want op de een of andere manier heeft de EU Erdo daar bij nodig en schijnt de EU niet zijn eigen buitengrenzen dicht te kunnen gooien. En ik snap daar niets van....... geloof jij het allemaal nog?

nope | 25-04-16 | 12:10

Als ik Erdogan was, zou ik met RütteKäse lekker onderhandelen over gunstige voorwaarden voor DENK en Turkie wegens een beetje eerdere vrijlating van Ebru Umar. Ik zou er minstens 2 weken over doen wegens gevonden spionagemateriaal op haar nieuwe laptop.

Musset | 25-04-16 | 12:08

@Wutbürger_ | 25-04-16 | 11:30
Rutte houdt zich stil, erg stil. Van een Minister President mag je toch wel verwachten dat hij wat harde woorden via de media laat horen! Je kan zeggen wat je wilt van Poetin en Erdogan, omgekeerd hadden deze lieden zich wel laten horen!
Merkel bij Erdogan gezien, leek wel een loopse teef (vind ik)

Tostiman | 25-04-16 | 12:08

@Kaan78 | 25-04-16 | 12:03
-
Liever dom, dan slaaf.

bisbisbis | 25-04-16 | 12:07

@Cornflakey, dat is heel slim wat je zegt of ik ben gewoon dom omdat ik daar nooit opgekomen ben. Het zou inderdaad wel eens kunnen zijn dat ze op deze manier van de Koerden af willen komen, Koerden hebben reden genoeg om hier asiel aan te vragen

Bokito ergo sum | 25-04-16 | 12:06

De meeste turken in Nl zijn gewoon domme bergturken die despoten verafgoden zoals de in '40 '45 in Duitsland.

de inbraak is uitgevoerd door de Turkse geheime dienst en zeker geen toeval. de NL politie heeft zoals altijd het nakijken.

Maar ja wat kun je verwachten erdowaaaan heeft eerst zijn eigen land ondergescheten en begint nu aan Europa.

protonplof | 25-04-16 | 12:04

Geen deal met Turkije? Doen jullie alsof jullie dom zijn of zijn jullie ook daadwerkelijk dom :))) De deal is er om het probleem van Europa op te lossen.

Kaan78 | 25-04-16 | 12:03

Nog weinig beweging daar in den haag. Ze zijn vast bezig met het visumvrij reizen verdrag voor Turken.

Mali | 25-04-16 | 12:03

Bring Floerence Hartmann home!!! Ooh niet belangrijk natuurlijk. Zij zit niet vat tussen de turkse grenzen maar in een nederlandse gevangenis. Zij zit ook niet vast voor het recht om te beledigen maar om de werkelijke reden van het recht op een vrije mening, namelijk het recht om misstanden van het bestuurlijke er rechterlijke macht aan kaarten. Niet belangrijke dus. Free Ebru!!

Mocro2897 | 25-04-16 | 12:03

Ebru heeft veel losgemaakt met haar keurige meninkjes, benieuwd hoe dit afloopt.

compitaal | 25-04-16 | 12:03

Volgens mij is Ebru thuis in haar eigen huis in Turkije dus hoeft ze niet meer naar huis, wat is dat toch met de linkse medemens dat hij mensen van buiten Nederland hier naar toe wil halen. Ebru heeft net als die gasten van Greenpeace in Rusland iets doms gedaan en zal daar nu voor moeten boeten. Hoe noemde Geenstijl deze actievoerders ook al weer, was het niet huichelaars?
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/01/...

the Jackdawn | 25-04-16 | 12:02

Ook niks meer in Turkse winkels en snackbars kopen.

swassannuf | 25-04-16 | 12:02

Ik vind het vooral angstaanjagend, vreemd en on-Nederlands, dat uitgerekend nu ook in de woning van Ebru Umar is ingebroken en haar - oude - laptop is meegenomen.
Hoe ver gaat die lange arm van meneer Erdogan inmiddels?
We moeten snel af naar de chantage van deze antidemocraat, desnoods door maar een andere oplossing te vinden voor de vluchtelingen.
Canada wil er wel duizenden opnemen b.v.
We moeten snel deze fascistische Erdogan een lesje leren. Geen visum voor 45 miljoen Turken, geen deelname in de EU.

En al die zgn. Turkse anti- Nederlanders, met 2 paspoorten?
Die geven het bewijs dat de integratie politiek van de laatste regeringen totaal mislukt is.
Een Turk wordt nooit Nederlander ( een kleine uitzondering - Ubru- daargelaten).
64% van de hier aanwezige Turken steunen Erdogan en zijn slechts hier om te profiteren van onze uitkeringen, huursubsidies, kinderbijslag,etc.
Voor het land waaraan ze gratis onderwijs hebben genoten,huisvesting hebben gekregen voelen ze geen moer.
We moeten die anti Nederlandse Turken eens inventariseren. Wie zijn zij en waar wonen zij?
Dezelfde tactiek hanteert de door hen geadoreerde
Erdogan immers ook.

Ik ben dus voor repatriëring-s wettelijke maatrelen, dus als je het hier toch waardeloos vindt ga dan lekker terug naar Turkije nietwaar, of nog liever stuur ze terug,als die Turken hier zo doorgaan gebeurd dat zeker eens een keer.

En Nederlandse politici moeten hun slappe houding eens inleveren en leiderschap tonen.
Dat b.v. voor het genieten van uitkeringen etc. slechts één paspoort, n.l. het Nederlandse moet gaan gelden. Daar hebben onze voor-en groot ouders dit land voor opgebouwd.

joost2 | 25-04-16 | 12:01

@ swagmachine | 25-04-16 | 11:47
Volgens mij (weet ik niet 100% zeker) is Nederland een paar jaar geleden ook gestopt met het registreren van dubbele nationaliteiten.

Gevolg is, dat als Nederland nou eindelijk eens die dubbele nationaliteit af wil schaffen, we geen enkel idee hebben wie daadwerkelijk twee paspoorten heeft. Het is dus feitelijk hun woord tegen de onze.

Het besluit om die registratie los te laten is echt een epische beleidsfail geweest.

toekan | 25-04-16 | 12:00

Piet Karbiet | 25-04-16 | 11:53
ja, en waarom zou je je aanpassen aan zijn taal? dan sta je gelijk al 0-1 achter.

Wutbürger_ | 25-04-16 | 12:00

Als ik nu zou moeten gokken, denk ik dat het aantal geenstijlers of mensen met dezelfde soort mening in de minderheid zijn tov de aantallen vóór-Geitenneuken. De overgrote meederheid die niets vindt, is bezig met werken...

Hadena | 25-04-16 | 11:59

Nee! - Helemaal geen deal met Turkije.

Het artikel eindige met "Ebru Vrij, of anders geen deal met Turkije". Dat is niet goed, want dan krijgt Turkije toch zijn zin en heeft het Ebru gebruikt om toch de deal door te drammen. Dat mag niet gebeuren.

Wij (in ieder geval ik) wil helemaal geen deal met Turkije, en zeker niet deze deal. Die "vluchtelingen"-swap is absurd & onlogisch, eb visumvrij reizen voor Turken moet voorlopig absoluut niet plaats vinden. Vraag jezelf af waarom Turkije dit zo graag wil. Er is geen gewone reden om dit door te willen drammen. Er is nu al geen belemmering voor ze behalve een visum, en dat is er voor ons ook als we naar Turkije willen. Waarom dan? Ik weet het ook niet, maar een (althoedje alert) reden zou kunnen zijn om hun ongewenst volk (lees: Koerden) naar de EU te drijven om ze zo te lozen.

Niet doen dus. Geen deal. Pas wanneer Turkije een geciviliseerd land is met moderne opvattingen, zoals Kemal Ataturk (stichten van modern Turkije) dat ook voor ogen had.

CornFlakey | 25-04-16 | 11:59

Dubbele paspoorten verbieden en afnemen dan scheidt het kaf zich vanzelf van het koren,moet je zien hoe snel ze terugrennen naar hun VADERland...

arretje | 25-04-16 | 11:58

Wat heeft een sterkere ruggengraat dan Rukkert en Didi Samsom samen?

Een kwal!

Sensemilla | 25-04-16 | 11:57

Als we blijven appeasen komt het niet goed.
Parel van het Zuiden | 25-04-16 | 11:47
Er komt als eerste een landelijke stop op de bouw van kazernes komen ( zo noemt Erdogan ze), die door linkse idioten weer gebedshuizen worden genoemd.
-
Het zijn echter madrassa's. En de veiligheidsdiensten moeten er onverwacht binnenlopen en kijken of er wapens liggen. Een kazerne heeft namelijk ook een wapenkamer. Zoja is afbreken. Er moet wat gebeuren. Neem godverdomme nou eens serieus wat Erdogan zegt. De Turken hier doen het namelijk wel.

hurenisvoorpaupers | 25-04-16 | 11:56

Natuurlijk moet Ebru thuis. En wat nog belangrijker is: GEEN turkse bruinhemden in onze straten!!

Adversary | 25-04-16 | 11:54

Als de politiek niets doet dan moeten wij het maat doen. Geen vakantie naar Turkeye en boycot hun producten. Jammer voor de semi verlichte Turkse pizaaboer. Klachten bij je fijne landgenoten en de opperturk .

Goatboy2014 | 25-04-16 | 11:54

@Wutbürger_ | 25-04-16 | 11:40
Die Erdogangster verstaat meer één taal. De keiharde.

Piet Karbiet | 25-04-16 | 11:53

Eerst Ebru veilig terug, daarna vol op het orgel. Erdogan is een heethoofd we gaan hem alleen maar nog beter leren kennen, hij gaat blind nog wilder om zich heenslaan en zich nog meer belachelijk maken. Maar eerst Ebru terug.

Bokito ergo sum | 25-04-16 | 11:52

Zette Rutte en Koenders zich ook maar zoveel in voor Wilders die in principe niets anders deed als Ebru.

sinar2 | 25-04-16 | 11:52

@slotbert | 25-04-16 | 11:44
Rutte bedoelt dat Koenders bovenop de onderste steen zit en daar ook op blijft zitten totdat de rust weer wat teruggekeerd is cq wij het allemaal alweer vergeten moeten zijn.

drekzooi | 25-04-16 | 11:49

Er was eens een dictator in een land te oosten van NL, die ook de steun had van volksgenossen elders, die achteraf wel een hoge prijs betaalden voor hun trouw en stamverwantschap.

bruin kikkertje | 25-04-16 | 11:48

@hurenisvoorpaupers | 25-04-16 | 11:43

Alles kan goed komen. De weg daar naar toe is helaas wat minder fijn gezien de reeds toegebrachte schade en geinjecteerde vijfde kolonne.
.
Ik schrijf kan, helaas valt nog maar te bezien of de burger wakker wordt. Als we blijven appeasen komt het niet goed.

Parel van het Zuiden | 25-04-16 | 11:47

Hoe moeilijk kan het zijn, alle dubbelpaspoorten innemen, mensen laten kiezen of Turk of Nederlander. Bij het kiezen voor Turk, gelijk op een vliegtuig zetten. Hoe moeilijk kan het zijn Nederland? Wat een laf land zijn we toch geworden met veel te veel beteteulde regeltjes.

swagmachine | 25-04-16 | 11:47

Tijd voor een boycot inderdaad. Wie Turkije financieel steunt door daar op vakantie te gaan is een landverrader.

Mali | 25-04-16 | 11:47

@huh, ian? | 25-04-16 | 11:34
Voor zover ik weet hebben de turken (wel massaal) op de führer gestemd zoals de Nederlands op het beste kabinet van na de oorlog en de verdere uitlevering aan de EUSSR en het invoering van het klimafaat tot gevolg.

Dit alles staat uitvoerig beschreven in hun partijprogramma's.

ProAsfalt | 25-04-16 | 11:47

Laat het bij Rutte cs doordringen dat Ebru na haar terugkomst haar huis en haar vrijheid sowieso kwijt is, en bescherming ala Wilders zal moeten krijgen, omdat de horde Turkse NSBers haar zullen blijven lastigvallen op de eerwraak traditie die dat kudtvolk eigen is!

Politiek gezien moet onze regering nu de beslissing nemen om het dubbele paspoort in te nemen van elke Nederturk. De anti Ergan Turken met een dubbel paspoort zullen daar wellicht geen moeite mee hebben.
De Turkse Erdogan aanhang die niet bereidt zullen zijn tot inlevering van het Turkse document dan middels een rechterlijke procedure het Nederlanderschap en alle rechten die daaraan verbonden zijn gewoon weer ontnemen, en heb opnieuw een verblijfsprocedure laten starten met als gevolg afwijzing en uitzetting. Lekker terug naar hun eigen heilstaat!

deraderendraaien | 25-04-16 | 11:46

#kloteweer020
Heeft die geitenneuker van een Marc Rutte dat arme schaap van een Ebru al thuisgebracht?
Ebru je bent wel het spekkie dat zich op de kat werpt.
(Mocht je eens ballen willen vergelijken, mijn NAW is bij redactie bekent)

hallevvezool | 25-04-16 | 11:45

overladen met dronken Russen,
Feynman | 25-04-16 | 11:13
.
Hahaha Die "dronken Russen" gaan nu gewoon in eigen land op vakantie, naar De Krim. :-)

En voor zover mij bekend heeft Poetin zijn landgenoten verboden om naar Turkije te gaan. Zouden wij ook moeten doen maar daar is Rutte te laf voor.

Lupuslupus | 25-04-16 | 11:45

Waarom moet ik lachen als Rutte zegt dat Koenders er boven op zit,dat is het zelfde als opa Opstelten de voet aan de pols heeft, wat een slappe hap!

slotbert | 25-04-16 | 11:44

070 | 25-04-16 | 11:38
En daar ben ik het helemaal mee eens. Maar godverdomme wat hebben we een grote teringzooi van dit land gemaakt. Alles is verjubbelt en dit komt nooit meer goed.

hurenisvoorpaupers | 25-04-16 | 11:43

Eergisteren, geloof ik, op TV een straatinterview met Turkse Nederlanders, die gevraagd werden naar hun mening over het "beledigen" van Erdogan en de daaruit voortkomende straffen. Antwoorden: goed zo, akkoord, want wij zijn Turken en Erdogan is onze leider. Interviewer: ja maar, jullie hebben toch een Nederlands paspoort en wonen hier. Antwoord: toch blijven we Turken en blijft Erdogan onze leider.
Volgens mij zegt dit genoeg.

bruin kikkertje | 25-04-16 | 11:43

Terug naar Nederland naar het mooie Bos en Lommer... Brrrr. Ik denk dat ze beter even kan verhuizen naar een blanke vinexwijk als ze nog een leuk leven wil hier in Nl met zoveel achterlijke Erdogan volgers.

Dirk III | 25-04-16 | 11:43

Volgens de meeste Nederlandse politici is er niets aan de hand. De Turken en de Marokkanen en hun nazaten zijn perfect geïntegreerd en omarmen de vrijheid van meningsuiting zoals je het mag verwachten.
Verder doen zij geen vlieg kwaad want in Opsporing Verzocht zie je ze niet.
Daar de bazen opzoek zijn gratis arbeiders en deze mensen geen vlieg kwaad en harde werkers zijn, staan de grenzen wagenwijd open voor asielzoekers uit die hoek.

Turkije houdt zich aan al haar afspraken met de EU. Turkije is een echte democratie naar Zwitsers voorbeeld, dus het EUSSR lidmaatschap is aanstaande met 90 miljoen gratis arbeiders voor de Noord Europese bazen.

ProAsfalt | 25-04-16 | 11:42

Kan iemand mij eigenlijk uitleggen waarom Erdogan uberhaupt zoveel macht naar zich toe kan trekken? Mij lijkt het beter om in plaats van geld te smijten, te gaan dreigen in het korten van geld en belemmeren van handel om die gasten aan het werk te krijgen. Want dat is ook de enige taal die ze daar begrijpen. Door zo over je heen te laten lopen, geef je verder een verkeerd beeld. Ze zijn echt veel teveel gefocust op meer handel dat ze in Brussel al hun principes de loop laten. We hebben niet per se zoveel meer handel nodig. En zeker niet die kant op als je ziet hoeveel we van hen verschillen. Zolang Erdogan macht heeft, krijg je de Nederturken ook nooit achter je. Toch jammer dat de Arabische lente niet in Turkije is aangekomen en dat die hele lente zo'n nare herfst heeft nagelaten.

Martinspire | 25-04-16 | 11:41

Piet Karbiet | 25-04-16 | 11:34
nee, maar dat hersenloos schelden van sommige reaguurders komt nogal gefrustreerd en dom over.
Ebru is onderdeel geworden van een politiek spel. En zoals bij elk spel moet je niet meteen al je kaarten op tafel leggen en direct al je troeven inzetten. Je nu uit de tent laten lokken en overhaaste beslissingen nemen zou dom zijn.

Wutbürger_ | 25-04-16 | 11:40

@squadra
Bovenal hebben we een politiek probleem. We zijn gegijzeld door onze politieke leiders die ons verkwanselen aan het machtsgeile ondemocratische brussel.

kaplaarzenverkoper | 25-04-16 | 11:40

Ebru moet thuiskomen en snel ook en als een Turkse boycot helpt doe ik daar graag aan mee. Ik ben die kankerhoer opmerkingen op fb sites over Ebru sowieso spuugzat. Verder ben ik van mening dat Denk niet kan denken maar dat schijnt voor menige Turk geen probleem te zijn.Een categorie Turken/ Denkaanhangers heeft geen moeite met achterlijkheid en het verwerpen van vrijheid van mening.

Katrijn | 25-04-16 | 11:40

Geen machtspositie in Europa? Laat me niet lachen. Eens kijken hoe Duitsland piept als onze grenzen op slot gaan en we ineens hele harde eisen gaan stellen aan het gebruiken van onze binnenvaart.

Adversary | 25-04-16 | 11:40

@Paul Veerkamp | 25-04-16 | 11:36
Geweldige goed onderbouwde reactie. Ga zo door!

Henk J.Pal | 25-04-16 | 11:40

Ze waren er verdomd snel bij om Rusland in de economische verdomhoek te zetten, maar gelovigen zijn zielig en 'psychisch' dus doe je bij hen je fluwelen handschoenenact.

Over psychisch gesproken: voetenfetisjist Erdapfelhoofd had een hemelse ervaring bij het aroma van de voeten van zijn moeder.
sargasso.nl/recep-tayyip-erdogan-de-tu...
Onkel Erdo is zeker de nieuwe Mo, gezien z'n creepy seksuele uitspattingen en het kaliber etherische ervaringen waar we het hier over hebben. Waus. Zo eentje waar de mohammedanen wel pap van lusten.

Slogra | 25-04-16 | 11:40

Telefoontjes van Rutte en vuistjes op tafel helpen niet. Misschien een vreemde gedachte voor Rutte cs: ze moeten iets dóen. Handelen. Een stap nemen die een soepele integratie EU-Turkije misschien wel schaadt, oh, de horreur. Dus dreigen met het opzeggen van het visumvrij reizen en dan desnoods ook de daad bij het woord voegen. Tevens een mooie manier om van dat desastreuze vrije reizen voor Turken af te komen.
Rutte doe wat.

De Geus | 25-04-16 | 11:39

En wat kunnen wij zelf doen?
- Boycot Turkije en alle Turkse producten vanaf vandaag.

tipo | 25-04-16 | 11:39

Sorry hoor, maar echte Nederlanders zijn het niet, al die dubbele paspoorthouders. Zelfs Ebru spreekt Turks, Turkse familie, Turks eten, een huis in Turkije, enz. Ze gebruiken allemaal hun nationaliteit hoe het uitkomt. Pas wanneer ze hun oude nationaliteit opgeven, hun paspoort verscheuren, praten we verder. Overigens moet ze wel Turkije uit kunnen.

070 | 25-04-16 | 11:38

@Kweetnietkweetwel | 25-04-16 | 11:09
Mja dit begrijp ik dus totaal niet. Heb je een keer de mogelijkheid om die bende eens recht te trekken. Je rug recht te houden en spijkers op koppen te slaan, doe je het niet. Juist nu wanneer men luisterd, doe je het niet. Juist nu wanneer er grote zaken spelen zoals #referendum #freeEbru en aanstormende #stopttip, trek je je bek niet open om niemand tegen de tenen te trappen.
...
Man wat had het mooi geweest als Wilders even president was geweest. Die had dit uitgebuit en meteen ook het vertrouwen in de politiek vooruit geholpen.
...
Rutte valt me dan ook enorm tegen, maar ik denk niet dat Samson (het enige alternatief van de vorige verkiezingen) het beter had gedaan. Sterker, ik denk dat het dan nog veel erger was geweest. Rest ons de vraag: wie had dit beter aangepakt van de mogelijke lijsttrekkers waar we afgelopen verkiezingen op konden stemmen? En dan heb ik het dus over mensen die ook echt een regering konden vormen zonder boycot.

Martinspire | 25-04-16 | 11:38

Turken zijn schurken, allemaal! Behalve Koettoerk.

pendajo | 25-04-16 | 11:37

Rutte heeft wel degelijk machtsmiddelen:
- een negatief reisadvies naar Turkije voor alle Nederlandse toeristen op de website van BuZa zetten.
- het uitzetten van de Turkse ambassadeur
- het kandidaat-lidmaatschap van Turkije in de ijskast stoppen, en anders stapt Nederland uit de EU en Euro.
- het visumvrij reizen uit Turkije van de baan krijgen, wederom door er anders de consequentie aan te verbinden dat Nederland anders uit de EU en Euro treedt.
- Het weigeren van de Nederlandse betaling aan de 6 miljard van de EU.
- Alle Nederlandse kosten van de patriot-missie verhalen op de Turkse Staat.
- Het unilateraal opzeggen van het Verdrag inzake sociale zekerheid, gesloten tussen het Koninkrijk der Nederlanden en de Republiek Turkije.

tipo | 25-04-16 | 11:37

Ik hoef geen leiders waar ik uitgesproken trots op ben, maar ik ben wel zo ongelofelijk klaar met leiders waar ik me kapot voor schaam.

très cool | 25-04-16 | 11:36

-weggejorist en opgerot-

Paul Veerkamp | 25-04-16 | 11:36

@Sano | 25-04-16 | 11:09

Hi, hier een Nederlanders met principes. Ik woon in het Zuiden. Ik ken ook diverse Nederlanders die ook principes hebben.
.
Wellicht moet u eens uw eigen leven en de kringen waarin u vertoeft herbezien in plaats van te projecteren op anderen.

Parel van het Zuiden | 25-04-16 | 11:35

Turkije heeft nog slechts een paar flinke aanslagen nodig en de reisbranche zakt daar als een pudding in elkaar, zoals in Egypte. Dit gedrag helpt ook mee het land naar de kloten te helpen. Dan lijden de goeie weer onder de slechte. Maar dat is altijd zo. Dan moeten de goeie er maar voor zorgen dat de slechte niet zo talrijk aanwezig zijn door het gedachtengoed dagelijks te tackelen en ze niet daar aan de macht te helpen. De goeie zullen hier ook lijden onder de slechte. Als er straks een massale uitzetting deportatie gestart wordt na de zoveelste aanslagen hier. Gaat straks gebeuren. Islam stevent af op een totaal verbod. Wordt straks als een ziekte beschouwt. Je kan het afzweren of je wordt verwijderd uit de samenleving. En terecht. Dat wordt de eerste religie die verboden wordt in een reeks van velen. Op naar een religieloze samenleving 3.0 zonder fratsen.

Koettoerk | 25-04-16 | 11:35

Ik ben bang dat het adolf erdogan geen moer kan schelen als we wegblijven. Maar Achmed met de pet, die voor zijn inkomsten van het toerisme afhankelijk is en die toch al veselijk baalt van z'n nieuwe führer, heeft dadelijk niets meer te eten (en vlucht dus naar Europa).

huh, ian? | 25-04-16 | 11:34

@Wutbürger_ | 25-04-16 | 11:30
U loopt stage op het VVD partijkantoor? Veel succes ermee.

Piet Karbiet | 25-04-16 | 11:34

Volgens mijn semi-verlichte Turkse bakkert staan de Turken als één man achter één man.
Ik moet het vergelijken met voetbal. Als ik naar dikkesnorrenstan verhuis blijf ik toch ook voor oranje?
Ik zie het somber in voor Ebru.

RickTheDick | 25-04-16 | 11:33

Rutte, onze nationale geit in schaapskleren. Hooguit een heel licht gemekker zal hoorbaar zijn dat overstemd wordt door de oerklanken en driften van islamitische aap Erdorat die hem van achteren te grazen neemt.

Rutte, doe Nederland een plezier en joris jezelf weg uit de politiek. Kom uit de kast en trek met je vriend in bij je moeder en neem een lidmaatschap bij de plaatselijke visvereniging. Of ga grappen lopen maken bij de toneelvereniging. Maar ga uit de politiek. Maak je land niet verder kapot. Deal?

drekzooi | 25-04-16 | 11:33

-weggejorist-

zwetser2014 | 25-04-16 | 11:32

Zeer verontrustend is ook het feit dat Merkel de band met Frankrijk heeft doorgesneden. Die sinds Adenauer-de Gaulle voor overleg en vrede stond. Ziet of hoort u Francois Hollande nog wel eens? Dat bedoel ik.

Piet Karbiet | 25-04-16 | 11:31

Kweetnietkweetwel | 25-04-16 | 11:09
het is helemaal niet bekend of Rutte zich stil houdt. Waar baseer jij dat op?
Het is al duidelijk dat hij en BZ zich hiermee direct hebben beziggehouden, en wat er momenteel diplomatiek plaatsvind is niet aan jou medegedeeld.

Wutbürger_ | 25-04-16 | 11:30

Genoeg machtsmiddelen lijkt mij maar je moet ze wel goed plannen in de tijd. Laten we even wachten wat de Turkse autoriteiten gaan doen.

Simon_GS | 25-04-16 | 11:30

Partij DENK: “Hoe kunnen wij ons nog meer en nog harder profileren als slachtoffers? Hoe kunnen wij de actualiteit zo uitbuiten en uitzuigen dat er een beeld ontstaat dat past in ons zielige straatje? Hoe kunnen wij de realiteit zo malverseren en perverteren dat wij moslims beschouwd zullen worden als de weerloze slachtoffers van de zoveelste hetze? Mmmm. Even denken. Weet je wat? Laten wij vooral datgene doen waar wij moslims ontzettend goed in zijn: Laten wij er een halfbakken complottheorie tegenaan gooien. Laten we lekker op komen draven met een huilerig theorietje waarin wordt gesteld dat media en burgers tegen ons samenspanden in de kwestie Ebru Umar.” Gefundenes Fressen.
politiek.tpo.nl/2016/04/24/denk-kwesti...

fehlschluss | 25-04-16 | 11:29

O ja, over vrijheid van meningsuiting gesproken.
Ik vind het terecht dat Ebru gearresteerd is.
Op het moment dat zij zich in Turkije bevindt, heeft zij zich aan de Turkse wet te houden. En als je je daar niet mee kunt verenigen, moet je niet naar dat land toe gaan (om vervolgens hun wet te overtreden).

Als je in Indonesië betrapt wordt op wiet roken, ga je ook voor een paar jaar achter de tralies. Je erop beroepen dat de Indonesische wetgeving nergens op slaat omdat je in Nederland wel gewoon wiet mag roken, snijdt geen hout.

jemagookniksmeer | 25-04-16 | 11:29

Volgens mij hebben we nu naast een Marokkaans probleem ook een Turks probleem in Nederland.
En dat is raar. Want we hebben ze keihard nodig die mensen met Turkse paspoorten, die Erdogan als hun leider zien en dan in Nederland een grote bek opzetten, intimideren en de boel ondermijnen.
Rutje knulletje, doe eens dreigen met inname van Nederlandse paspoorten en ga eens nadenken over de logistiek van hun remigratie. Het is nog net op tijd.

squadra | 25-04-16 | 11:25

Oh, en ter aanvulling op mijn laatste tegel: die twee Turkse minions van die dictator de tweede kamer uitgooien.

Tha Man | 25-04-16 | 11:25

Prostesteer en scheer je snor wat meer!

Teen | 25-04-16 | 11:25

@jemagookniksmeer | 25-04-16 | 11:20:

Dat is wat mij betreft inderdaad vrijheid van meningsuiting.

Dat ik het met die 'mening' vervolgens niet eens ben moge duidelijk zijn. Ultraconservatieve Turken (pleonasme) kunnen wat mij betreft allemaal de boom in. Aanpassen of opzouten. Dat eerste gaat waarschijnlijk nooit meer lukken dus dan maar het tweede. Al dan niet met gepaste dwang. Ik ben er klaar mee.

Reinaert | 25-04-16 | 11:24

Geen Turkse pizza meer

RonnieKray | 25-04-16 | 11:24

Ben overal op de hele wereld geweest, maar nooit in dat stink land en was het ook niet van plan...

BoerinFrance | 25-04-16 | 11:24

Geen machtsmiddelen tegen dat bananenland? How about iedere Turk die geen afstand neemt van die mongool door zijn/haar Turkse paspoort in te leveren het land uit te flikkeren, een negatief reisadvies af te geven, bij voorbaat geen goedkeuring te geven voor wat voor deal dan ook met de Turken en economische sancties? Rutte is een natte handdoek die zo snel mogelijk moet aftreden wegens incompetentie.

Tha Man | 25-04-16 | 11:24

Merkel duikt graag in bed met dictators, raakt snel in paniek, en smijt fundamentele en lang bevochten vrijheden rap in de prullenbak als ze daarmee haar hachje denkt te kunnen redden. Rutte lacht en babbelt en duikt tactisch onder tot stormpjes zijn over gewaaid. Timmermans en Juncker willen meer macht en meer aandacht en laten geen enkel moreel bezwaar gelden in hun jacht op méér.
Kortom. Geen leiders. Geen moreel kompas. Geen ruggengraat. Geen lijn in het zand. Donder dus op. Ik wil een Europese leider die het zwaard trekt voor de West-Europese cultuur, geschiedenis en vrijheden.

Zeddegeizot | 25-04-16 | 11:23

ik heb het internet weer uit voor vandaag.

bekijk_ut | 25-04-16 | 11:22

Gewoon Precies doen wat de Russen doen. "heey das gek.. er zitten ineens beestjes in de bloemen die kunnen we nu ff niet importeren of zoiets". it's always about the money.. geen vakantie naar Turkije en geen spullen uit Turkije kopen als je het niet met Turkije eens bent.

Geenjoris | 25-04-16 | 11:22

Herinner me een christenlievend brekebeen van een minpres die iets met 'VOC mentaliteit' baselde. Niet dat hij daar ooit een boegbeeld van was. Man wat was ik toen blij dat Rutte daarna zijn opvolger werd. Om te concluderen dat het daar juist nu zo aan mist. Dat we zo ons zo laten gijzelen door politieke correctheid. Dat we ruggegraatlooos zijn. Toegeeflijk aan achterlijkheid. Dat we liever verslonden worden door islamitische en of nationalistische agressie van (veredelde) dictaturen, dan dat we het goede van die VOC mentaliteit durven uit te dragen, minus de zwartere bladzijden waarmee we ons nog immer laten chanteren. Dit land gaat kapot aan de influx van agressieve primaten en hen die het durven te typeren als gewenste diversiteit. En de enige die daar ook maar iets van een antwoord op heeft is een geblondeerde limburger. Ik mis Pim.

vaas klaak | 25-04-16 | 11:22

Dat radio/interview... het ene moment uitschelden voor kankerhoer en daarna beginnen over respect. Nul zelfbewustzijn.

Pot Vol Koffie | 25-04-16 | 11:22

Vanuit Rusland is er al een boycot op vakanties naar Turkije, nu de EU nog en dan staan deze zomer alle hotels leeg. Maar die leegte kunnen ze dan weer goed gebruiken voor de opvang van asielzoekers. De rekening gaat naar Brussel, die betalen wel.

Maanrag | 25-04-16 | 11:20

Ebru een kankerhoer noemen en juichen om haar arrestatie...
Zou dat ook vrijheid van meningsuiting kunnen zijn?

jemagookniksmeer | 25-04-16 | 11:20

Er is alleen haar "oude" laptop gestolen. Niet een nieuwe. Zal niet meer dan een paar tientjes tweedehands waard zijn. Daar ga je dus alleen een complete inbraak voor doen als je voor een Turkse inlichtingendienst werkt.

Feynman | 25-04-16 | 11:20

Het wordt tijd dat de internationale gemeenschap Turkije gewoon opdeelt in kleine stukjes want de Turken hebben sinds ze ooit uit Mongolië vertrokken alleen maar ellende meegebracht. En Turkije is nog te machtig met dat grote grondgebied. Dus... Een stukje naar de Koerden, een stukje naar de Armeniërs, flink wat stukkies terug naar de Grieken, misschien zelfs nog wat stukkies naar Iran en Rusland en wat overblijft mogen de Turken houden.
Voorlopig echter alleen maar even: #ikbesteedmijngeldnietaandeturk

Aristotalloss | 25-04-16 | 11:19

Geeen vakanties uit de EU heeft weinig zin, want raakt Erdogan toch niet. Umar is trouwens Koerdische, wanneer wordt die kaart uitgespeeld?

F. von Zeikhoven | 25-04-16 | 11:19

Turkse producten boycotten, wat hebben ze dan behalve vakanties voor hersendode figuren?
Beetje rozijnen en turkse yoghurt?
Chileense rozijnen zijn trouwens toch lekkerder.

KarelMarks | 25-04-16 | 11:19

Inderdaad, we hebben een structureel tekort aan mensen met een dubbel paspoort in Nederland. Hulde!

automobilaterealist | 25-04-16 | 11:18

Ik vraag me toch meer en meer af wat die Turken in handen hebben waarmee ze Europa zo enorm kunnen chanteren. Het is erger dan Turken die IS helpen in ieder geval want dat boeit ook niemand van de beleidsmakers, idem geldt voor de Koerden genocide.

de Botte Bijl | 25-04-16 | 11:18

Met alle waardering die ik voor Ebru heb is het mij nog steeds volkomen onduidelijk waarom ze in Bos en Lommer woont, in het hol van de leeuw zogezegd.

bergsbeklimmer | 25-04-16 | 11:18

Feynman | 25-04-16 | 11:13
De Russen boycotten turkije al, die gaan naar Bulgarije

am*dam | 25-04-16 | 11:17

Mooi om te zien hoe de buurtgenootjes van Ebru direct vanaf hun high horse hun mening geven. Niet gehinderd door restricties van de Nederlandse overheid mogen zij haar openlijk een kankerhoer noemen. Tegelijk vinden ze ook dat sommige "belangrijke" mensen daarvan gevrijwaard moeten zijn. Het is zo debiel. Zo dom! Kijk die Nederlandse turken eens fijn meehuilen met de (grijze) wolven in het bos nu ze zich gesterkt voelen door 1: een Turkse fascistische dictator die Europa bij de kloten heeft en 2: een Nederlandse overheid die zo intens slap en laf reageert dat ze bijna vraagt om een klap voor haar zelfingenomen harses. En die krijgt ze ook. Het totale gebrek aan leiding en daadkracht gaat de EU en Nederland nu in sneltreinvaart problemen opleveren.

Dutchbeaurouge | 25-04-16 | 11:16

Stel sancties in, dat is tegen Putin ook geen enkel probleem terwijl die zich vele malen minder slecht gedraagt dan Erdo.

Maar daar hoeven we met deze EU niet op te rekenen aangezien Obama daar niet de opdracht toe geeft.
Stelletje arrogante ratten.

happen naar de baas | 25-04-16 | 11:16

Tijd voor een nieuwe #waarisrutte?

klaas.heitinga | 25-04-16 | 11:15

Het geeft zeer duidelijk aan dat de islamitische import totaal niet van plan is zich aan de nederlandse wetten en cultuur aan te passen. Vergeet integratie, vergeet samenleven. Ze willen alleen maar hun wil aan ons opleggen en ons totaal overheersen.

sinar2 | 25-04-16 | 11:15

Met het Groot-Ottomaanse Rijk van Sultan Erdogan moet je ook geen zaken willen doen. Idem dito voor wat betreft zijn onderdanen: de Turken in Nederland hebben zich de afgelopen dagen goeddeels gediskwalificeerd door hun opmerkingen op de sociale media. Hun probleem, niet het mijne.

Reinaert | 25-04-16 | 11:14

Als Rutte beweert dat hij geen machtsmiddelen tegen Turkije heeft, dan heeft hij gelijk. En als hij met loze dreigementen komt, dan is er een reëel gevaar dat Erdogan de bluf doorziet en even laat zien wie er hier de baas is, over Ebru's rug. Voorzichtigheid is dus geboden. Zeker omdat het achterkamertjesverhaal ook voor Erdogan geldt; die heeft publicitair gezien in een gevecht met Rutte alles te winnen.

De tijd om Turkije de wacht aan te zeggen en het toenaderingsproces tot de EU stop te zetten is als je weet dat je de rest van de Europese leiders achter je hebt staan, en dan met name de grote jongens m/v. Kortom, geen spierballentaal, niet bluffen, maar alleen dreigen als je de machtsmiddelen wèl hebt. En dat is ons probleem in Europa: als het eropaan komt geeft niemand thuis.

Muxje | 25-04-16 | 11:14

Toerisme is in Griekenland op sommige eilanden met 70 procent gekelderd, dat kan ook met de Turkse riviera. Laat je een jaartje niet meer mesten in een all inclusive resort overladen met dronken Russen, maar ga eens echt op vakantie. Buiten je comfortzone eens echt leuke dingen zien. Bijkomende bonus, je zit niet midden in een oorlogsgebied.

Feynman | 25-04-16 | 11:13

Waarde Oppenheimer, die boycot waar u over twittert praktiseer ik al jaren en ook wat betreft producten in de supermarkt waar "made by Allah" op staat.

eerstneukendanpraten | 25-04-16 | 11:12

Een diplomatiek onderonsje met begrip over en weer zal er wel aan te pas komen, maar onderwijl is het toch wel bedenkelijk hoe de (kuch) Europese waardegemeenschap door deze Turkse grootvizier volledig wordt uitgehold.

Cellinus | 25-04-16 | 11:12

Een boycot betekent ook stoppen met het eten bij de plaatselijke Turk! Dus ga naar de Griek of de Egyptenaar! Wij zijn met meer! En voor de rest #Turkenraus! Lekker opzouten naar de Turkse heimat als daar toch alles beter is. Erdogan geitenneuqer!

Indoneesje | 25-04-16 | 11:12

Ebru Vrij, of anders geen deal met Turkij?? Sowieso geen deal met die bananenrepubliek! Opzouten met dat vieze land vol stinkende kerels. Gatverdegatver!

potloodvent | 25-04-16 | 11:12

Rutte laat zien waarvan hij is gemaakt, deze slappe stengel. Geen ruggengraat, niet van banaan, zelfs niet van geprakte banaan.
Laat het snel maart 2017 zijn, voor de volgende ronde afrekening met rood potlood. Dat zou wel eens de laatste vrije verkiezing kunnen zijn van dit tijdperk, voor TTIP. Daarna is de democratie definitief begraven.

Glasgow Argus | 25-04-16 | 11:12

Beter nog: straf Erdogan door dat hele vluchtelingenplan niet door te laten gaan, en door die 6 miljard in te zetten voor schepen bij de Griekse en Italiaanse kust die de migranten vrolijk doch streng terugsturen naar Turkije. Laat ze zo maar eens hun eigen problemen oplossen in plaats van ze door te laten ténzij er 6 miljard per jaar betaald word (inclusief EU lidmaatschap e.d.).

En iedere Turk die de gang van zaken door Erdogan goed vinden, linea recta het land uit mikken. Ik ben klaar met dat pappen en nat houden, klaar met het eindeloze gütmensch-"gedachtengangetje", en al helemaal klaar met de slappe ***houding van onze Marxje Rutte.

kanon0503 | 25-04-16 | 11:11

Dit land heeft geen leiders in een leidinggevende positie. En dat is verdomd triest.

Mesmer | 25-04-16 | 11:10

Oppenheimer heeft gelijk.

Burgers, stem met euro's. Boycott Turkije, boycott de Turken en hun turkse producten.

Dat deden de Turken omgekeerd in ons land toch al, dus is het ook niet echt een probleem als wij in reactie op Umar's arrestatie een keer hetzelfde gaan doen.

gaffelbaard | 25-04-16 | 11:10

Nederlanders met principes? Waar? VoC mentaliteit jeweetzelluf!

Rest In Privacy | 25-04-16 | 11:09

Rutte houdt zich stil, de sukkel.

Kweetnietkweetwel | 25-04-16 | 11:09

Geen all inclusive dit jaar?

Glasgow Argus | 25-04-16 | 11:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken