Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Waarom is Turkije zo geobsedeerd met visumvrije toegang tot de Europese Unie?

allhailthesultan.jpgDie deal tussen de EU en Erdoganistan, waarbij Turkije de EU compleet de moeder chanteert, was natuurlijk altijd al een klucht van hebben we jou daar. Maar zelfs bij de deal die erop neerkomt dat we 1 vochtige vluchteling uitruilen tegen een opgedroogde Ottomaan, zelfs daarbij voldoet Turkije eigenlijk pas aan de helft van de door de EU gestelde eisen. Die 72 eisen zijn deels ietwat onboeiende logistieke eisen zoals het upgraden van paspoort-standaarden. Maar toen was daar ineens "Block 4: Fundament Rights". Daarin stelt de EU in feite dat Turkije tot eind juni heeft de gehele (politieke) cultuur te transformeren tot een deugende democratie waar iedereen Dolf Jansen grappig vindt. Da's wat veel gevraagd natuurlijk. Maar ondanks dat Turkije weet dat het met geen enkele mogelijkheid aan de EU-eisen zal voldoen, heeft het de brutaliteit te dreigen zélf de deal van tafel te vegen als de EU die visumvrije regeling niet fixt. Die brutaliteit valt ze overigens moeilijk kwalijk te nemen, want dat is nou eenmaal het resultaat als je een stel straatvechters in een kooi zet met de afwassponsjes Sargentini & Mogherini. Maar waarom is Turkije zó geobsedeerd met die visumvrije regeling? Zo slecht gaat het economisch niet in Turkije, en de Europese vraag naar laaggeschoolde arbeid is grotendeels verzadigd. Bovendien betekent de visumvrije regeling expliciet niet dat Turken hier zomaar mogen komen wonen, werken & wijven. Na 3 maanden moeten ze gewoon weer terug. Wat zit er dan wel achter? Onze politici zijn opgegroeid in de notie van het einde van de geschiedenis. Die heeft hen actief afgeleerd te geloven dat sommige mensen gewoonweg niet te vertrouwen zijn en er misschien wel eens heel subversieve intenties op nahouden. De sultan wil wraak voor Wenen en dit continent overspoelen met door hem aangewezen, AKP-getrouwe onderdanen die hun visumtermijn gaan overschrijden in de Turkse parallelle samenlevingen, om de islamitische ondermijning van West-Europa te bespoedigen. Erdo heeft, op z'n Sargentini's gezegd, zin in de toekomst.

Reaguursels

Inloggen

Maar waarom pleuren we die kampen niet gewoon in Griekenland neer en laten we Turkije de pleuris krijgen, geld storten fixen klaar, laat ze lekker in hun chantagevet gaarkoken.

Beukenoot | 26-04-16 | 21:41

-weggejorist en opgerot-

make peace | 26-04-16 | 19:55

Bullshit.
Die Turken willen van alle visums af omdat het gewoon een dure en omslachtige maatregel is van beide kanten die de handel beïnvloed en het toerisme tegenhoud...

da wizard | 26-04-16 | 11:52

En die Turken mogen maar 3 maanden in Nederland blijven. En wie controleert dat? Handhaving is niet een van de sterkste punten in Nederland. Alleen als het geld oplevert. Trouwens wat weerhoudt de EU om een grensbewaking in te stellen tussen de EU en Turkije. En dan bedoel ik een bewaking die de bootjes terugstuurt ipv ze te begeleidt naar Griekenland. Want als een bootje west vaart, kan het ook oost varen. En laat Erdo lekker zitten met zijn IS vereniging.

wallenberg | 26-04-16 | 10:40

Wordt tijd om de banden met Iran te herwaarderen, dan heeft Edogan wel wat anders aan zijn hoofd ipv. Europa.

Hiesjes | 26-04-16 | 10:24

Turkije gebruikt de doelbewust gecreëerde stroom van vluchtelingen als grondtroepen voor de islamitische invasie van Europa. Precies zoals in het oorlogsboek de Koran staat geschreven. Dit is een directe aanval op Europa.
De steun van Turkije aan de moslimrebellen die alles en iedereen afslachten in Syrië bestaat uit militairen, wapens en geld in ruil voor olie en invloed. Dat brengt de vluchtelingenstroom op gang die weer aangewend wordt om Europa te verzwakken en te chanteren.
De overvloedige bewijzen hiervoor worden door Europa keihard genegeerd en ontkend (de afslachting van Koerden maar even buiten beschouwing gelaten).
De anti-westerse tendens bij de zoveelste generatie Turken in Europa is in mijn inziens een vooropgezet plan om het westen te destabiliseren in aanloop tot de echte invasie. Een directe oorlogszuchtige aanval, precies zoals beschreven in de Koran en bijhorende haatboeken.
Het is tijd voor oorlogstaal en gerichte actie tegen Turkije. Dit islamistisch haatland moet direct uit de NAVO gedonderd worden en stevig op zijn plaats gezet worden. Te beginnen met het actief steunen van de vele goede Turken die wel inzien dan Erdogan (en haatkliek) een islamistisch fascistische dictator is.

Antitheïst | 26-04-16 | 10:21

vrijheid van religie uit de grondwet, wie?
d' 8hØker | 25-04-16 | 19:43
Nee, daar ben ik tegen; wat we zouden moeten doen is onderscheid maken tussen religie en ideologie.
Op die manier kunnen we islam net als het fascisme verbieden.

Dutchman420 | 26-04-16 | 09:35

Ja, negen uur geweest. Volgende topic altublieft...

F. von Zeikhoven | 26-04-16 | 09:02

Je vraagt je alleen af waar die afwassponsjes blijven als het fout gaat. Waarschijnlijk druppelen ze het land weer binnen na WOIII zoals dat precies het zelfde ging na WOII. Dacht je er vanaf te zijn...

Mark van Leeuwen | 26-04-16 | 08:51

Heeft Sargentini onderhandeld over de visumregeling? Nee, ze was tegen de deal met Turkije.

Sargentini is ook tegen de illegale muur tussen Israël en de Westbank. En Spartacus staat op de loonlijst van het Gatestone Institute, een joodse lobbyclub.

Maaiveld | 26-04-16 | 08:21

Je moet maar zo denken: Hoer is ongeveer het enige woord voor een vrouw dat ze kennen, ze hebben daar geen andere modelletjes.

mallekater | 26-04-16 | 07:59

-weggejorist-

MyCatIsDoingThis | 26-04-16 | 07:41

Alle mensen met een visum voor bepaalde tijd verplicht een enkelband!

boerk | 26-04-16 | 07:10

Pieter V | 25-04-16 | 21:11
Opdat de inhoud niet verloren gaat en men zich later niet kan beroepen op ontbrekende beschikbaarheid van het gedachtengoed:
Pan-Europa archive.org/details/PanEuropaCoudenho...
Praktischer Idealismus archive.org/details/Coudenhove-Kalerg...
.
Bottom line is dat de haalbaarheid van deze plannen afhankelijk was van succesvolle gezamenlijke exploitatie van de koloniën. Na WO2 waren deze goeddeels ontmanteld en restte er voor financiering niets anders dan kannibalisatie van de kleine vermogens. De oudere middenklasse met pensioen aanspraken (die immers niet persoonlijk in rechte afdwingbaar zijn dus eenvoudig te manipuleren) en andere kleine vermogens (middels vermogensdrempels in allerlei sociale verzekeringen) vertonen grote gelijkenis met de gulaggen van de USSR.
.
Iemand heeft de verschillende ideologieën geclassificeerd naar overeenkomstige elementen en heeft ontdekt aan welke knoppen gedraaid moet worden om "het doel" te bereiken.
.
Indien onze eminente leiders bewust hun ideologische vorming hebben veronachtzaamd dan zijn ze verwijtbaar nalatige incompetente amateurs, in het andere geval medeplichtig.

kindapaas | 26-04-16 | 06:37

Er zullen bInnenkort wel ineens 1.5 Miljard Turken blijken te bestaan die allemaal (visum) vrij Europa door mogen reizen.
Echte Turken hoor , staat in hun paspoort.

enorme sukkelzak | 26-04-16 | 05:05

-weggejorist-

tiku99 | 26-04-16 | 03:12

-weggejorist-

tiku99 | 26-04-16 | 03:12

-weggejorist-

tiku99 | 26-04-16 | 03:12

-weggejorist-

tiku99 | 26-04-16 | 03:12

-weggejorist-

tiku99 | 26-04-16 | 03:12

Was in 1995 en 2003 voor vakantie in dat land. In 2005 heb ik er mijn ogen laten laseren. Je zult me er nooit meer vinden. Ben ZO Turkije moe.

bft | 26-04-16 | 02:41

Dubbel paspoort, enkel paspoort of geen paspoort...
Ik hoef ze hier niet te hebben.

Ze passen hier niet (vol=vol)
Ze denken anders wat hier niet gewoon is.

Bovenstaande gezegt: waarom zouden die mensen zich hier gelukkig voelen? (geluk is niet hetzelfde als geld of macht)

Het Licht | 26-04-16 | 02:00

Ik vraag mij af hoeveel bewijs stukken zich nog moeten opstapelen, het plafond moet inmiddels toch wel bereikt zijn? Bewijs stukken dat Islam niet samen gaat met Europa of eigenlijk rest van de wereld die niet Islamitisch is.

Het is jammer dat de kruisvaarders, kruisvaarders onderling en Byzantijnse rijk niet eens konden worden over de belangen. Had nu een hoop ellende bespaard gebleven.

cees2025 | 26-04-16 | 01:35

"Rebellengroep Filipijnen onthoofdt Canadese gijzelaar

De Filipijnse islamitische rebellengroep Abu Sayyaf heeft een Canadese gijzelaar geëxecuteerd. Premier Justin Trudeau van Canada heeft maandag de moord fel veroordeeld. Hij sprak van een 'moord in koele bloede' en zei woedend te zijn. De dood van de gegijzelde John Ridsdel, een voormalige bestuurder van een mijnbouwbedrijf, is ook bevestigd door de Filipijnse autoriteiten."
Filipijnen, 95% is niet-moslim. Een percentage van 5% moslim die daar de boel al meer dan 25 jaar loopt te verzieken. Je kunt toch nu niet meer één groep meer haten dan je meest gevreesde vijand?

Bill Cosby | 26-04-16 | 00:18

Visumvrij reizen voor Turkse Speciale Eenheden, niet in uniform.
Op een ochtend worden we wakker en. . .

Margot2973 | 25-04-16 | 23:36

DAT visumvrije reizen moet er dus echt niet komen. Maar hoe gaan we dat voorkomen?

Poes Fiep | 25-04-16 | 23:34

Quote's van een dictator eindigend op dogan:
Democratie is slechts de trein die wij nemen totdat wij op onze bestemming zijn aangekomen.
Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten
Tegelijkertijd seculier en moslim zijn, is niet mogelijk.
There is a trouble called Twitter, the finest lies are here. Nowadays, social media is actually the headache of societies.
Several experts on the Middle East concur that the Middle East cannot be democratized.
According to this view, democracy is a product of western culture, and it cannot be applied to the Middle East which has a different cultural, religious, sociological and historical background.
"You cannot put women and men on an equal footing. It is against nature. They were created differently. Their nature is different. …Our religion (Islam) has defined a position for women: motherhood. …Some people can understand this, while others can't. You cannot explain this to feminists because they don't accept the concept of motherhood."

HetOorAakel | 25-04-16 | 23:22

Er dreigt een invasie:
Als de Turkse regering het slechte voorbeeld van b.v. Hongarije en Roemenië gaat volgen dan kan binnenkort het hele Midden Oosten en Noor-Afrika zonder visum naar Nederland. Een aantal Warshawpactlanden hebben nl paspoorten uitgedeeld aan iedereen die ooit op hun territoir woonde toen hun landen nog groter waren. B.v. nagenoeg iedere Moldaviër heeft ook een Roemeens paspoort. Het Osmaanse rijk lag ooit op drie continenten, dus in dat opzicht is Turkije een zeer gevaarlijk land.

Ci Ty33 | 25-04-16 | 23:19

-weggejorist-

Quidaltijdmin1 | 25-04-16 | 23:14

Weet iemand al hoe we die ongewenste vreemdelingen die hier illegaal verblijven het land uit kunnen zetten en vooral ook: waarheen ??????

FrankOngerust | 25-04-16 | 23:04

Wat mij dan weer tegenvalt zijn die reaguurders die angstig reageren op het feit dat er mekka's zijn, want dat is toch wel de laatste groep waarvoor je bang moet zijn. Voor een moslim hoef je niet bang te zijn, je moet er enkel bedachtzaam op zijn en ingrijpen indien nodig.

Bill Cosby | 25-04-16 | 23:03

En de NPO met propagandadocu's maar doorzeiken over het jihadisme, de persvrijheid, of dat er nog heel wat te lachen valt in Molenbeek, maar intussen gaat het daar voor Henk & Ingrid helemaal niet (meer) over. Het gaat om persoonlijke vrijheid, de eigenheid, de toekomst van NL en de nazaten, de islam niet gedwongen door de strot geduwd willen krijgen. Minder, minder, minder islam is toch echt de oplossing.

Nelis SplitBloes | 25-04-16 | 23:03

@Wutbürger_ | 25-04-16 | 21:52
Inderdaad geen baan meer.
Nu bijstand, echter ik ben te werk gesteld door Jetta Klijnsma (PvdA = Partij van dwangArbeid) met haar zweep (Pats!) voor nop zodat de bazen er met de poen vandoor kunnen gaan op kosten van de belastingbetaler.

Ondanks de dwangarbeid, ben ik in wezen nog gewoon werkloos daar de maatschappij betaalt voor mijn levensonderhoud, echter kennelijk kom ik helemaal niet in de werkloosheidsstatistieken voor.
daskapital.nl/2016/04/werkloosheid_daa...

Dat is toch geweldig voor de overheid. Iedereen te werk stellen en niet meenemen in de werkloosheidsstatistieken.
Kan de overheid fanatische cijfers presenteren en het volk tuint er wel weer in maart 2017 zodat ProAsfalt nog langer te werk kan worden gesteld voor nop zodat de bazen hun roseetje kunnen drinken over de rug van mij.

ProAsfalt | 25-04-16 | 22:56

herhaling van Wenen komt spoedig en de overwinning zullen wederom niet de moslims zijn... maar het onnodig bloedvergieten hebben wij te danken aan onze elite. Dankzij deze bandieten moeten wij onnodig lijden.

Bill Cosby | 25-04-16 | 22:51

De eerste golf waren de asielzoekers.

De tweede golf zijn de Turken.

Dit is gewoon een klassieke 'Paard van Troje' move van IS-vriendje Erdogan.

Erdogan is de nieuwe Europese president. En wij zijn zijn geiten.

KayakFun | 25-04-16 | 22:46

Iemand nog achtuurjournaal gezien? Item over nieuwe gewelddadige slachtpartij in Bangladesh door moslimextremisten. Dat laatste was in verschillende media te lezen, maar natuurlijk niet in het journaal. Vast slecht voor de beeldvorming, de islam heeft het al zo moeilijk.

Road to serfdom | 25-04-16 | 22:35

@mysteryposter | 25-04-16 | 22:05
In vieze spelletjes zoals terrorisme(bestrijding) gebeuren vieze dingen. Dat neemt niet weg dat je zulks alleen in uiterste noodzaak toepast. Illegaal houden dus. Dan overdenkt men nut en noodzaak wss wel alvorens over te gaan tot martelen.
.
En dan kun je achteraf, alles overziende, je buigen over of een strafmaat van toepassing is of dat er een dermate groter goed mee is veilig gesteld dat een coulantere opstelling gewenst is.
.
Niet ideaal, maar dat is deze wereld nou eenmaal niet. Ik denk dat mensen in het westen dat moeten leren inzien. We zijn immers wel gewoon in oorlog met Islam. Alhoewel dat weer niets met Islam te maken schijnt te hebben.

Parel van het Zuiden | 25-04-16 | 22:24

@kloopindeslootjijook | 25-04-16 | 22:12
die ook ja, en dan zijn er in de EU heel erg veel onderhand, worden er elke dag meer en meer.
Zelfs na 4 generaties horen de meesten nog liever 'ergens' bij als het maar niet het land is waar ze al generaties leven.

Crufty | 25-04-16 | 22:21

Hoezo geen behoefte aan gratis (laaggeschoolde)(dwang)arbeiders?
ProAsfalt | 25-04-16 | 21:46

Er is geen behoefte aan maar ze worden wel binnengelaten. Kwestie van overaanbod, makkelijk voor de bedrijven.

Pemberton | 25-04-16 | 22:21

Die Korans branden prima in de open haard .......

FrankOngerust | 25-04-16 | 22:19

Dan kunnen wij ook zonder wapenvergunning door het leven neem ik aan.

Uw Verzekeringsadvis | 25-04-16 | 22:17

Crufty | 25-04-16 | 22:01
"dankzij Merkel, Brussel , Erdogan en de resterende idiote, dove en volkomen blinde eurofielen."
Vergeet niet de mensen die liever ergens bijhoren (Turkije bv) dan nadenken over wat dat wil zeggen.

kloopindeslootjijook | 25-04-16 | 22:12

-weggejorist-

Quidaltijdmin1 | 25-04-16 | 22:10

Principes van de pogingingen tot moderniteit versus Turks nationalisme. Appels en peren. Zolang nationalisme zwaarder weegt dan waar je wetgeving uit bestaat zal het best moeilijk worden.

kloopindeslootjijook | 25-04-16 | 22:09

Trump is de oplossing ook niet. Hoewel ik veel van zijn standpunten deel, slaat hij door. Zo is hij bijvoorbeeld voorstander van waterboarden. Dus nee dank je.
Quidaltijdmin1 | 25-04-16 | 21:58
------------
Ik denk dat het waterboard standpunt onderdeel is van de art of the deal. Beter officieel wel invoeren (zodat het vriendelijke gesprekje makkelijker gaat als) als zoals het nu gaat: officieel niet toegestaan, en als het vriendelijke gesprekje mislukt de verdachte in een vliegtuig stoppen en op grote hoogte (geen nationale/internationale wetten dan) alsnog martelen.

mysteryposter | 25-04-16 | 22:05

@Lexus01 | 25-04-16 | 21:49
Verloren? We stevenen gewoon als maar versnellend af op een burgeroorlog in de EU, dankzij Merkel, Brussel , Erdogan en de resterende idiote, dove en volkomen blinde eurofielen.

Crufty | 25-04-16 | 22:01

Piet Karbiet | 25-04-16 | 21:58
Traantje wegpinken doet. Wat was geluk toen nog gewoon. "Mam, mag ik de boterham mee naar buiten nemen?" En weg was de Graaf weer.

Graaf van Egmont | 25-04-16 | 22:01

-weggejorist-

Quidaltijdmin1 | 25-04-16 | 22:00

@Wutbürger_ | 25-04-16 | 21:52
ProAsfalt is verplicht te werk gesteld als slaaf door Klijnsma.

Piet Karbiet | 25-04-16 | 22:00

-weggejorist-

Quidaltijdmin1 | 25-04-16 | 21:58

@Quidaltijdmin1 | 25-04-16 | 21:45
Zeker en vast. Goedkope benzine, ziekenfonds zonder eigen bijdrage, een ouder kon een gezin onderhouden, de strippenkaart, Europacuppen winnen, roken in de kroeg, roken in het vliegtuig, huisartsbezoek, geen straatcoaches, je kon zelfs een touwtje uit je brievenbus laten hangen. Imagine that!

Piet Karbiet | 25-04-16 | 21:58

-weggejorist-

mysteryposter | 25-04-16 | 21:56

www.dailymail.co.uk/news/article-34651...
Er komt een heel leger binnen van Turken en andere terroristen en misdadigers die de hele EU gaan ontwrichten we kunnen ze nu al niet traceren laat staan oppakken en uitzetten, dan helemaal niet meer. Erdogan en Brussel maken Europa kapot door al die islamieten binnen te halen die elkaar en ons de strot af gaan snijden en alles roven wat er te roven valt, er zullen nog heel wat oudjes in de EU op gruwelijk wijze beroofd, mishandelt en vermoord gaan worden door wat er hier allemaal 3 maanden zo maar naar binnen mag, of denk je soms dat de al die plattelands turken en Oekraïners geld zat hebben om hier 3 maanden te logeren, zonder te mogen werken?

Crufty | 25-04-16 | 21:55

Weet je wat mij zo irriteert.
Er is niks mis met bovenstaande column, integendeel.
Maar er staat niks in dat ik nog niet wist, en ik denk dat dat voor 90% van de lezertjes hier geldt.

Waarom weten onze "goedbedoelende" leiders dit niet?
Waarom weten onze "kritische" journalisten dit niet?
Waarom weten onze "goed geïnformeerde" veiligheidsdiensten dit niet?
Leef ik in een parallel universum waar intelligentie een negatieve eigenschap is?

Dandruff | 25-04-16 | 21:55

Misschien is het plan dat wanneer Turkse jongemannen (maar ook dames) van fighting age naar West-Europa gaan, dan hebben ze met 3 maanden genoeg tijd om een lokaal vriendinnetje te schaken. Op dat moment hebben ze genoeg kans om het meisje overhalen te trouwen (vanwege het aflopen van hun verblijfsvergunning) en vervolgens mogen ze hier onbeperkt blijven. Bovendien is het nageslacht van het stel zeker van een Islamitische opvoeding, of de moeder nu Moslim is of niet.

stampertje85 | 25-04-16 | 21:55

ProAsfalt | 25-04-16 | 21:46
geen baan (meer)?

Wutbürger_ | 25-04-16 | 21:52

We krijgen korans:
www.telegraaf.nl...
Maria.1 | 25-04-16 | 20:06

Die krijg je niet zomaar, daar betalen wij ( al jaren ) gewoon voor. Ik wil er niet één, ik wil die hele pallet, schuif ik 'm met met eigen rug nog de Noordzee in. "Positief bijdragen"... van mijn kant.

GameOverBro | 25-04-16 | 21:52

zodra er visum-vrij reizen mogelijk is zet Erdo alle 'vluchtelingen' op het vliegtuig. En er is er dan geen wet die hen stopt.
Daarmee is zijn probleem opgelost, en hij is 6miljard rijker.
En die demente Duitse bejaarde trapt er in.

Wutbürger_ | 25-04-16 | 21:50

Klinkt nogal apocalyptisch Spartacus. Heb je nog enige onderbouwing voor deze stelling? Of meen je in het geringe brein van Erdohitler te kunnen kijken?

T0matenplukker | 25-04-16 | 21:50

Kortom wij zijn verloren!

Lexus01 | 25-04-16 | 21:49

Ernst Oosters8389 | 25-04-16 | 21:41
kan gewoon. In duitsland is een dubbel paspoort ook niet mogelijk.

Wutbürger_ | 25-04-16 | 21:46

"(...), en de Europese vraag naar laaggeschoolde arbeid is grotendeels verzadigd."

Oneens. Ik had Oneens met hoofdletters willen schrijven maar heb dat uit beleefdheid niet gedaan.

Oneens om de heel eenvoudige reden want waarom staan de grenzen dan wagenwijd open voor de asielzoekers? Waarom moet Oekraïne met haar 45 miljoen gratis arbeiders zonodig bij de EUSSR op grond van het associatieverdrag waarin in art 19 of zo staat beschreven dat arbeidsmigratie moet worden bevorderd, lees vele gratis arbeiders hier naar toe.

En als laatste maar zeker niet het onbelangrijkste waarom wordt iedereen vanuit de bijstand voor nop te werk gesteld waarbij de bazen er met de poen vandoor gaan op kosten van de belastingbetaler onder aanvoering van Jetta Klijnsma (PvdA = Partij van dwangArbeid) met haar zweep én waarbij je deze dwangarbeid met een IQ van 60 prima afkunt.

Hoezo geen behoefte aan gratis (laaggeschoolde)(dwang)arbeiders?

ProAsfalt | 25-04-16 | 21:46

-weggejorist-

Quidaltijdmin1 | 25-04-16 | 21:45

@Glasgow Argus | 25-04-16 | 21:19
Of de Eu bijvoorbeeld, met een vluchtelingendeal van 6 miljard per jaar bijvoorbeeld. Dat houdt Erdo the Goatie's gravytrain ook wel weer even running.....

bakermat | 25-04-16 | 21:45

Wat weten de wereldleiders dat het gewone volk niet weet, iedereen wil iets van Europa, en nog zo snel mogelijk.

hovawart | 25-04-16 | 21:44

Als we eerst eens gaan beginnen met het ontnemen van stemrecht voor dubbele paspoorten.

fret3459 | 25-04-16 | 21:44

Hoe controleer je of iemand hier drie maanden is of korter of langer als je geen datumstempel in je paspoort hebt, Spartacus? Daarom, geen visumvrij reizen.

Ofzo2 | 25-04-16 | 21:42

Stel: Afschaffing dubbele paspoorten voor alle NedTurken en NedMarokkanen en daaruit voortvloeiende gedwongen keuze tussen oorspronkelijk thuisland en Nederland.Is daar onderzoek naar gedaan en wat zouden de respectievelijke percentages zijn? Voor- en nadelen aan beide kanten. Houdt me al een tijd bezig.

Ernst Oosters8389 | 25-04-16 | 21:41

Erdogan ziet zichzelf als leider van het Islamitisch Kalifaat.
Zijn troepen kunnen zich straks visumvrij over Europa verspreiden:
youtu.be/jcYdXMHPTQo

Bolder | 25-04-16 | 21:40

Het succes van de Turkse economie heeft niks te maken met geitenneukertje Erdogan. Turkije had alle bouw contracten gescored bij de Amerikanen om Irak te herbouwen toen het een smeulende puin was. Daar komt al het geld vandaan. Heel verrassed dat mensen daar weinig over praten. Ben benieuwd wie Syrie mag herbouwen.

andywatt | 25-04-16 | 21:37

@iustus 21:32
Gewoon niks zeggen als de meter op 0 staat.

compitaal | 25-04-16 | 21:35

Zolang ik meer te verliezen heb dan te winnen houd ik me koest. Deze lui of nu nieuwe visumturken zijn of vluchtelingen hebben meer te winnen dan te verliezen.
Het klimaat is gewoon anti autochtoon gechargeerd: mainstream media, politiek, maatschappelijke organisaties, het gerecht, allemaal zullen ze ons harder aanpakken of straffen.
Zolang dit klimaat heerst heb ik meer te verliezen dan te winnen.
Wordt emigreren of wachten op een gelijk speelveld. Maar bij dat laatste heb ik wrs al zo veel ingeleverd dat ik niks meer te verliezen heb...

iustus | 25-04-16 | 21:32

Er zijn wel eerder lange periodes geweest dat men in Turkije geen visum nodig had voor Europese landen. Er is pas visum ingesteld toen er veel vluchtelingen uit Turkije naar hier kwamen vanwege het militaire regime daar. Waarom is men er hier zo door geobsedeerd?

DreHa | 25-04-16 | 21:31

Maar dat zei Janmaat toch al? En daarna nog menig ander politicus? Het zal toch niet zo zijn dat onze elite dit niet heeft zien aankomen? Toch? Ja toch? Toch niet soms dan?

Tikkie Terug | 25-04-16 | 21:26

Het zou mij niets verbazen als erdogan de kwade genius is achter de oplaaiende vijandschap tussen het Westen (Amerika) en Rusland, vanuit de gedachte Als twee honden vechten om een been.....

lulleficatie | 25-04-16 | 21:25

Economisch gaat het helemaal niet zo goed met Turkije. De "economische boom" van de laatste jaren is gebouwd op geleend geld, de binnenlandse schuld is geëxplodeerd. De kosten van het leger zullen gezien de oorlog in het oosten behoorlijk aantikken. Toerisme is voorlopig kapot. Het gat wordt deels gevuld met de inkomsten uit mensensmokkel.
Waar Turkije het van moet hebben is van overdrachten uit het buitenland. En het overdragen van mensen aan het buitenland. Koerden, bijvoorbeeld.

Glasgow Argus | 25-04-16 | 21:19

@fleurtje | 25-04-16 | 21:14
Precies. Over nederzettingenpolitiek gesproken. Er zitten al 4 miljoen Turken in Duitsland, al dan niet legaal.

Piet Karbiet | 25-04-16 | 21:19

Turkije, daar is paar jaar terug nog priester onthoofd en zijn hoofd op steel voor de kerk geplaatst... lang leven politieke islam

adhd-je | 25-04-16 | 21:18

@Pieter V | 25-04-16 | 21:11
.
En Merkel ook.

Piet Karbiet | 25-04-16 | 21:16

Deals maken met Erdogan is als deals maken met Hitler in de vorige eeuw: Aan uw vrienden kan men zien wie u bent.

panadol | 25-04-16 | 21:15

Ottomanen is een bende in Duitsland ,zijn de Hells Angels lieverdjes bij,wat de boel daar terroriseert , zeer gewelddadig is ,en wordt gefinancierd door Erdogan, het is gewoon een machtswellustige die heel Europa wil ontwrichten ,en over lijken gaat om dit te bereiken.
De sufferds in Den Haag slapen gewoon door ,en de media heeft hier nog niks over gemeld, maak je borst maar nat voor dat tuig .

fleurtje | 25-04-16 | 21:14

Misschien is de tijd rijp om een burgerinitiatief te starten om het dubbel paspoort te verbieden.

ikkominvrede | 25-04-16 | 21:13

Waarom niet een tijdelijke visumvrije periode? En als het goed gaat kun je die periode altijd verlengen. Waarom moet Europa zich altijd gelijk definitief onderwerpen aan dictators eisen?

lulleficatie | 25-04-16 | 21:12

Ja, politici hier denken dat ze na 3 maanden teruggaan, want dat is de regel toch?
Niet beseffend dat Turken een andere inborst hebben, niet onderdanig zijn, schijt hebben aan ons.
Zie Erdogan: het archetype van de Islamitische Turk met wie niet te praten valt, die alleen heerschappij en macht kent.

Carmelita | 25-04-16 | 21:11

@SyntaxError | 25-04-16 | 20:22

Zeker weten! Ik heb dat hier al zo dikwijls betoogd.

Het misdaddige Coudenhoven-Kalergi plan uit de 20-er jaren van de vorige eeuw om d.m.v. grootschalige immigratie uit het MO en Afrika de sociale cohesie in Europa te vernielen, de democratie buiten werking te stellen en de bevolking financieel uit te kleden. De manier om een dociel volk te creëren en geen enkele mogelijkheid meer open laat voor het volk om aan hun smerige dictators te ontkomen.
De Merkels, Junckers, Rutte's, Timermans, etc., etc.

Bedenk dat ook van Rompuy al een prijs van die club mocht ontvangen voor zijn aandeel in het knechten van het Europese volk.

Pieter V | 25-04-16 | 21:11

@Mark_D_NL | 25-04-16 | 21:04
.
Correct. Lastig is alleen dat die laatste niet-moslims wel 10% van de industrie in bezit hebben en draaiende houden.
.
Om die reden mochten Joden in Marokko in 1948 ook van de Koning blijven. Die waren vaak grootgrondbezitter, jurist of industrieel. Later zijn ze toch uit Marokko geschopt, en er werden geen vergoedingen of schadeloosstelling betaald.

Piet Karbiet | 25-04-16 | 21:09

Als ze eenmaal hier zijn en de 3 maanden overschrijden, dan worden ze in de gaten gehouden.
Allemaal!
U kunt rustig gaan slapen.

Schietmijmaarlek | 25-04-16 | 21:04

@Piet Karbiet | 25-04-16 | 20:58
Dus hij wil af van het intelligente deel van zijn bevolking.

Mark_D_NL | 25-04-16 | 21:04

In ivoren schedels waar een platina plaat omheen zit dringt minder binnen dan in die van de Struthio camelus diep onder het maaiveld.

Thomas333 | 25-04-16 | 21:01

Erdogan wil van de laatste christenen en joden af. Heeft ie zelf gezegd.

Piet Karbiet | 25-04-16 | 20:58

Alle Koerden worden onze kant opgestuurd!

twa14 | 25-04-16 | 20:57

Schengen in de ijskast en zelf grenzen binnengrenzen instellen en handhaven. Of... een dela met de Turken. ja, voor EU makkelijke keuze... Natuurlijk niet zelf een Europa met binnengrenzen.

adhd-je | 25-04-16 | 20:56

Lol... Beetje research kan geen kwaad, voor een artikel. Volgens mij in de war met Oekraine? Turken hebben gewoon visumvrije toegang tot EU. Onder meer Duitsland en nog wat landen. Sinds de gastarbeidertijd, 40 jaar geleden of zo. Nederland hanteert wel nog visumplicht.

henk7492 | 25-04-16 | 20:54

roze_bril | 25-04-16 | 20:49
en eind jaren 90 had turkije een inflatie van 80-100% per jaar.
Zou zomaar weer kunnen gebeuren.

Wutbürger_ | 25-04-16 | 20:54

-weggejorist-

Bert711 | 25-04-16 | 20:54

We gaan volop in de hoogste versnelling der Islamisering. Wegkijken maar!

de Voorzittert | 25-04-16 | 20:52

Tja, stel je voor zeg. Dat iedereen Dolf Jansen leuk vindt. Uitsluitend te bereiken door suïcide van de overige 99%.

metzonderzijwieltjes | 25-04-16 | 20:51

De islamieten willen Europa veroveren, dat is al bekend, dat zeggen ze zelf, van hun "geloof" is dat ook nog een plicht om de hele wereld te veroveren, dus ook Europa, met hun achterlijke islam.

Wij hebben groot probleem, niet omdat die islamietjes zo slim zijn, nee, die zijn juist erg dom, want als je slim bent dan geloof je sowieso niet in die achterlijke islam van die ene Mohamad de pedo-profeet.

Wij hebben groot probleem, omdat wij hier in het westen heel veel linkse sukkels hebben, slappe amateuristische "leiders" en heel veel landverraders die de islamitische vijand importeren en knuffelen, dat is vooral het probleem.

Europa is helaas een zinkend schip.

Wonderful-Life | 25-04-16 | 20:50

En nu blijkt dat het een slechte deal was; Turkije heeft 6 miljard en de vluchtelingen komen via een andere route binnen. Gefeliciteerd!
Maria.1 | 25-04-16 | 20:43

Maar... is die 6 miljard al echt overgemaakt? Of komt dat pas als blijkt dat Turkije aan de (helft van de) gestelde 72 eisen voldoet?
Sowieso weggegooid geld. Beter investeren in Bulgarije en Griekenland voor een stevige grens tussen deze landen en Muzelonie.

Pemberton | 25-04-16 | 20:49

@Witburger, gelukkig. Ik dacht even dat ik voor de Kat zijn kudt zat te plempen. Inflatie is ook best interessant.

roze_bril | 25-04-16 | 20:49

Er zit een hele giftige grasgroene adder onder het gras. Ook heb ik nog steeds het antwoord niet op de vraag of dat visumvrij reizen nou ook de andere kant op werkt. Heeft iemand daar het antwoord al eens op gevonden? Zo ja dan hoor ik dat graag.

Ikdachthetniet | 25-04-16 | 20:48

SyntaxError | 25-04-16 | 20:36

een Koninklijk lintje is een eerbetoon en persoonsgebonden. Weet dat je een lintje na overlijden dus weer terug dient te geven. Je er ook geen onrechtmatig gebruik van mag maken. Concreet, het lintje van mijn vader is nooit meer gedragen na zijn dood!
Het lintje is een officieel symbool van verdienste en eer.

fikkieblijf! | 25-04-16 | 20:48

De economie van Turkije gaat helemaal niet goed. Het is gebaseerd op enorme hoeveelheden krediet en die zeepbel gaat binnenkort barsten. En daarom wil Turkije bij de EU. Ten eerste om haar enorme hoeveelheid werkelozen te kunnen dumpen zodra de economie daadwerkelijk is ingestort en daarna om net als de knoflooklanden haar hand op te houden voor de miljarden uit Brussel.

sinar2 | 25-04-16 | 20:47

Turken zijn islamitische baasjes.
Onze politici schoothondjes.
Ze keffen wat. That's all.

Carmelita | 25-04-16 | 20:45

Hij is echt niet te vertrouwen die ERDOGANGSTER

rijk | 25-04-16 | 20:45

Nu wordt het oppassen dat we hier geen burgeroorlog krijgen! Ik vind dat we niet alle Turken op de hak moeten nemen; er zijn genoeg goed geïntegreerde Turken die hard werken. Dat mogen we niet vergeten. Wel ben ik van mening dat het 1-paspoortensysteem ingevoerd moet worden. Diegenen die willen blijven en zich in onze maatschappij thuis voelen moeten die kans gewoon krijgen. En dat geldt niet alleen voor Turken. Beledigen is onnodig en heeft geen zin. Verder had ik de T.K. al voor de tijd geschreven dat een deal met Erdogan geen goed idee is. Hoe kun je een deal sluiten met iemand die de mensenrechten en vrijheid van pers niet respecteert?! En nu blijkt dat het een slechte deal was; Turkije heeft 6 miljard en de vluchtelingen komen via een andere route binnen. Gefeliciteerd!

Maria.1 | 25-04-16 | 20:43

Uiteraard, islamisten willen Europa veroveren. Politieke islam is veroveren.

adhd-je | 25-04-16 | 20:41

-weggejorist-

Moerashi | 25-04-16 | 20:40

En ondertussen gaat de islamisering steeds verder, nu worden er op Koningsdag WEER korans uitgedeeld, on-ge-lofelijk!
mom van avezaath | 25-04-16 | 20:09
Komt goed uit.
Mijn pleepapier is bijna op. En na het vegen natuurlijk milieu vriendelijk langzaam smeulend opstoken.

datzouzomaarkunnen | 25-04-16 | 20:39

@fikkieblijf! | 25-04-16 | 20:22
Ze gaan alleen maar op de foto met het lintje dat Nol Havens ooit gekregen heeft ..

SyntaxError | 25-04-16 | 20:36

Grote rijken worden nu eenmaal niet gebouwd door mietjes. En daar dromen die Turken nou eenmaal van. En daarom worden ze eenmaal blij van Erdogan. Dat paleis is precies wat ze geil vinden.

balustrade | 25-04-16 | 20:36

''Maar waarom is Turkije zó geobsedeerd met die visumvrije regeling?''

Ze doen graag of andere landen ook Turkije zijn.

Verder : blijkbaar werden er in de hoofdstad het afgelopen jaar al wat 'theehuizen' ontmaskerd als opslagplaats voor geld, wapens en dope.

Pemberton | 25-04-16 | 20:32

Erdo is een religieuze fanaat die een Islamitische Staat wil, maar dan als Sultanaat. Hij is groot geworden dankzij de stemmen van miljoenen reli-idioten zoals hijzelf. Hij gelooft in dat onzinnige haatzaaiboek dat ook door Merkel, Rutte en Obama wordt vereerd als moreel hoogtepunt; althans, ze ontkennen het niet; wie zwijgt stemt toe. De dwazen. Erdo maakt graag gebruik van ze.

Fijnstoffer | 25-04-16 | 20:31

roze_bril | 25-04-16 | 20:15
thanx.
samengevat:
GDP neemt af (-10%),
buitenlandse schulden nemen toe (+10%),
werkloosheid neemt toe (10%)

Als ze nog 2 jaar zo doorgaan dan stort dat land in.

Wutbürger_ | 25-04-16 | 20:31

Het schijnt dat de politici ervan overtuigd zijn dat onze systemen zoals huisvesting/gezondheidszorg/administratie/asielaanvragen/uitkeringen/arbeidsmarkt etc de massale toestroom van vluchtelinen EN Turken en Roemenen allemaal aankunnen, succes Pays-Bah.

hovawart | 25-04-16 | 20:30

Maria.1 | 25-04-16 | 20:24
Lijkt me toch tamelijk belangrijke informatie voor vrouwen. Verkrachten gaan ze je toch, zorg dan op zijn minst dat je voorbereid bent.

Rusrs | 25-04-16 | 20:26

Geschiedenisles. Vergelijk Chamberlain en Hitler 1938 eens met Merkel/Rutte en Erdogan 2016.

Ludovic1764 | 25-04-16 | 20:26

Mao, Stalin, Pol Pot, Honecker, Merkel, Barroso, Juncker.. eigen volk laatst.

compitaal | 25-04-16 | 20:25

Wanneer begint Obama een TTiP met Ergodan?

hovawart | 25-04-16 | 20:25

@Rusrs | 25-04-16 | 20:20
Hoe moet ik dat weten?

Maria.1 | 25-04-16 | 20:24

SyntaxError | 25-04-16 | 20:07

kreeg mijn vader zaliger ook op zijn 63 jarige leeftijd voor het 45 jarige werkzaam te zijn bij de baas(fulltime), met daarnaast in (al)zijn vrije tijd vrijwilligerswerk, brandweer,EHBO en de doeclub van bezige 60ers.
Hij werd ook gememoreerd in WOII in de schuilkelder een VI (die er naast insloeg) te hebben overleefd.
Nu zie ik dat een 6 jarige eenzelfde roem wordt opgespeld...

fikkieblijf! | 25-04-16 | 20:22

Werd dit land maar geleid door Margerutte Tatcher. Dan was Istanbul weer gewoon Constantinopel en was Ebru in bevrijd gebied.

zeertegendradig | 25-04-16 | 20:21

Islam, de sprinkhanenplaag die Europa teistert en waarvoor geen natuurlijk bestrijdingsmiďdel beschikbaar lijkt te zijn ...

EdwinM. | 25-04-16 | 20:21

Maria.1 | 25-04-16 | 20:06
Doen ze er voor jou geslacht gelijk glijmiddel bij?

Rusrs | 25-04-16 | 20:20

@Reinaert 20:14
Communisten vernietigen altijd hun eigen volk, blijft vreemd dat liberalen en christendemocraten hier loyaal aan meewerken.

compitaal | 25-04-16 | 20:20

Europa is verloren, we willen het alleen nog niet inzien en Nederlanders denken dat je vrijheid per onsje bij de kruidenier koopt. De nieuwe generaties Nederlanders zullen niet meer weten wat vrijheid is. Bedankt hoor, naïef linksvolk.

Kad Barma | 25-04-16 | 20:19

We krijgen korans:
www.telegraaf.nl...
Maria.1 | 25-04-16 | 20:06

Precies, dat u er alvast aan wennen kunt

LinkseWreker | 25-04-16 | 20:19

Visumvrij reizen voor Turken zou meer dan alleenmaar de zoveelste oorlogsverklaring zijn van het Stalinistisch EU-establishment aan de Europese bevolking; het zou een oorlogshandeling zijn, een terreurdaad. In Brussel huizen de vijanden en terrorsiten niet alleen in Molenbeek, maar ook en vooral in de bunkers van de Europese Unie.

Van Duyvenbode | 25-04-16 | 20:18

Daarin stelt de EU in feite dat Turkije tot eind juni heeft de gehele (politieke) cultuur te transformeren tot een deugende democratie waar iedereen Dolf Jansen grappig vindt.
Dat moeten we nou ook niet willen...

lingo star | 25-04-16 | 20:18

omdat moslims er mee gebaat zijn! sluipende strijd die al sedert 1965 gaande is. meer en meer

Dick Amenaat | 25-04-16 | 20:18

das niet zo moeilijk.. als de turken visumvrij mogen reizen dan krijgen al die vluchtelingen gewoon een turks paspoort zodat ze met een gewone lijnvlucht europa in kunnen.. een visa is immers maar een maandje of 3 geldig waarna men verplicht weer terug moet naar het land van vertrek

ko uit groningen | 25-04-16 | 20:17

Kortom, zijn we bereid tot Nexit, of laten we ons bangmaken door de Brusselse waterhoofden..

compitaal | 25-04-16 | 20:15

@mom van avezaath | 25-04-16 | 20:09
Dat is bedoelt als goed gebaar. Niet zo ondankbaar.

Maria.1 | 25-04-16 | 20:15

Zo kunnen ze met hun middeleeuwse geloof en achterlijke cultuur onze,... door hun zo gehate maatschappij en vorm van samenleving onderuit halen! Zich gesteund wetend door naïeve debielen als Merkel, Rutte, Juncker en andere EU mongolen! En,... het gaat ze lukken ook!

Lexus01 | 25-04-16 | 20:14

iedereen en zijn moeder weet dat eenmaal in JUEROPE het niet meer te controleren is of Achmed, Ahmed, Amhet, Achmet of Almeth netjes binnen 3 maanden weer keurig terug naar Erdogan is vertrokken. Nee, dan kom je na enkele maanden erachter dat in de wijk met schotelsatelieten opmerkelijk veel familie en gezinsuitbreiding heeft plaatsgevonden van voornamenlijk volwassen gezinsleden. Maar ja, 'vrijwillig' vertrek is al een probleem voor illigalen migranten uit de ganse wereld die jaren van BB&B slenteren.. en echt controlerende politie diensten hebben we hier niet meer.Overigens kent Oost Europa dit niet zo maar vooral de 'oetkeringslanden' van West Juerope.. Die lage landen, het is net een zandloper geworden..

fikkieblijf! | 25-04-16 | 20:14

@compitaal | 25-04-16 | 20:09:

Merkel is de weg niet kwijt: Merkel doet precies wat Honecker en Mielke haar hebben geleerd: het westers kapitalisme en imperialisme vernietigen. Braaf meisje!

Reinaert | 25-04-16 | 20:14

"om de islamitische ondermijning van West-Europa te bespoedigen"

En wat doen Nederlanders?

youtu.be/VsyUZvBM6a8

Kad Barma | 25-04-16 | 20:13

Was het niet iets met 2023, wanneer Erdogan zijn Ottomaanse kalifaat in Europa wil stichten?
Zijn planning is dus prima op tijd om de deadline te halen.

basweetutwel | 25-04-16 | 20:13

@Maria.1 | 25-04-16 | 20:06
Zullen we dan ook maar bijbels gaan uitdelen aan niet christenen .. dat is net zo'n kutboek.

SyntaxError | 25-04-16 | 20:12

Nee @Spartacus, het zit anders.

Erdogan wil af van iedereen die tegen Erdogan is. Dus jaagt hij de hele Turkse oppositie straks het vliegtuig in, visumvrij, om hier in Europa asiel aan te kunnen vragen.

Visumvrij reizen zorgt zo automatisch voor het verwijderen van de kritische massa in Turkije die er nu nog wel is en straks niet meer.

tipo | 25-04-16 | 20:11

Maria.1 | 25-04-16 | 20:06
Prima, om de open haard mee aan te steken.

Jackanders | 25-04-16 | 20:09

-weggejorist-

TatiK | 25-04-16 | 20:09

Erdogan is altijd open geweest over zijn ambities, het zijn de Merkels die de weg zijn kwijtgeraakt.

compitaal | 25-04-16 | 20:09

En ondertussen gaat de islamisering steeds verder, nu worden er op Koningsdag WEER korans uitgedeeld, on-ge-lofelijk!

mom van avezaath | 25-04-16 | 20:09

Hoe kan het overgrote gedeelte van NL dit nou niet inzien???

Pgibbons01 | 25-04-16 | 20:08

@Desmoulins | 25-04-16 | 19:55
Psies!

Hufter | 25-04-16 | 20:06

Man wat heb je nou weer gezopen.

Geert Linkers | 25-04-16 | 20:04

Klinkt als mijn diyanet droom van laatst, waarin ik zag dat zij dit alles hadden voorbereid. Doet me ook denken aan die arme Armeense mensen in 1915 die door de Turken stukken hout met spijkers aan hun voeten kregen geslagen. Jaja, zaken doen met zon land (land =islamaanhang van Turkije).

Nb nog een denkertje over de Turkije deal waar aandacht aan mag geschonken worden: kan Erdogan de vluchtelingen filteren? Ja. Is een mens die via een boot aankomt anders dan een mens die via het vliegtuig komt? Nee. Is het voor de geschiedenis in ons belang duidelijk te maken waar we staan en willen staan? Ja.

bhaal | 25-04-16 | 20:03

-weggejorist-

Professor Superhirn | 25-04-16 | 20:03

-weggejorist-

Professor Superhirn | 25-04-16 | 20:03

U moet eens op het gemeentehuis vragen of je als autochtone Nederlander een tweede, Turks paspoort mag aanvragen mèt behoud van je Nederlandse paspoort. U zult nee op het rekest krijgen. Want dubbele paspoorten is een privilege dat alleen voor de eisturken hier bestaat, gefaciliteerd door gutmenschen die ervan dromen ooit Erdogans neukgeit te migen zijn.

U denkt dat ik een grap maak? Ik maak geen grap.

Professor Superhirn | 25-04-16 | 20:03

Zodat de verovering van Europa door kan gaan. Vrouwen, zijn jullie je al klaar aan het maken om massaal verkracht te worden? Have fun.

Oud maar niet minder relevant: muslimstatistics.wordpress.com/2014/1...

Rusrs | 25-04-16 | 20:01

Vergis u niet!
Turken, m.n. in de door vluchtelingen overspoelde gebieden, klagen steen en been dat diezelfde vluchtelingen HUN baantjes inpikken voor de helft van het geld.
Economisch lijkt het redelijk te zijn, maar er zullen veel turken hier het zwarte circuit ingaan, en onze baantjes inpikken.

Als dat visumdingetje doorgaat, is de bekende hek van de dam. Overigens WIE controleert of iemand mag werken? In mijn 30+ jaren loopbaan nog nooit meegemaakt.

MarcS | 25-04-16 | 20:00

Visumvrij is handig als je de Koerden het vuur aan de schenen wilt leggen om ze zo te dwingen het land te verlaten.

jochum1980 | 25-04-16 | 19:57

Om maar even in Erdoganeske beeldspraak te blijven: we worden keihard van achteren genaaid. Zonder glijmiddel. Het wrange is dat we er zelf voor betalen en dat de EU 'hem' er zelf even goed inpropt. Het is zo fijn Gutmensch te zijn.

atheïstisch stemvee | 25-04-16 | 19:56

En wie gaat ze na drie maanden opsporen en uitzetten?

De vraag stellen is hem beantwoorden.

Desmoulins | 25-04-16 | 19:55

Of het nou Turken, Marokkanen, Somaliërs, Afghanen, Irakezen, Saudi's of inwoners uit elk ander islamitisch land zijn gewoon RAUS. Komt me de strot uit dat terugkerende gezeik met moslims. Elke keer wat anders maar altijd gewoon kut. Ik zou zeggen drop maar gewoon wat kernwapens op een moeilijk aantal burgers daar ergens, ik ga echt niet voor dat volk in een loopgraaf liggen. Oke doei.

gewirwar | 25-04-16 | 19:55

Inderdaad het gaat om het veroveren van ... de derde keer moet het lukken zal de ottomaan zeggen.

Bill Warner | 25-04-16 | 19:54

De titel suggereert dat een antwoord in de tekst te vinden is, maar ik heb hem niet kunnen ontdekken.

Ik zal dan maar een voorzetje geven: De afgelopen jaren is Turkije er flink op vooruit gegaan qua economie (mede door europees geld). Erdogan claimt uiteraard dat het allemaal door hem komt. Een visumvrije regeling zal hij opnieuw vieren als een grote overwinning voor 'zijn' volkje, waarmee hij zijn volgende verkiezingen probeert veilig te stellen. Turken zullen denken dat hij dat even voor hunnie geregeld heeft, wat hem wat credits geeft als hij weer in een corruptie-schandaal terecht komt (z'n paleisje kostte 1 miljard en hij sluist honderden miljoenen door naar geheime bankrekeningen).
Die visum-regeling is voor hem de goedkoopste manier om stemmen te kopen.

Wutbürger_ | 25-04-16 | 19:54

is toch fokking simpel ?
dan kan erdogay de vluchtelingen snel omtoveren tot turks staatburger en ze alsnog onze kant op sturen ...

Fr3bzY | 25-04-16 | 19:51

start die #boycotturkije aktie NU !

die Turken verdienen het, vooral dat kleine zelfsvoldane stink dictatortje.

(c)ZWITSUL | 25-04-16 | 19:50

Exact. En op die parallelle samenlevingen hebben 'we' geen grip. Mensenhandel, drugshandel, het doorsluizen van allah knows what... Het is al decennia bezig en zal alleen maar toenemen.

Dr.Dexter | 25-04-16 | 19:50

72 eisen? Waar ben ik dat getal eerder tegengekomen in een islamitische context?

matatwork | 25-04-16 | 19:50

Als ik Turkije in wil moet ik een toegangsvisum kopen van een tientje, andersom zal dat dan niet hoeven? Het zou mij niet verbazen.

Koonkluk Huis | 25-04-16 | 19:47

Maakt het wel een stukje minder aangenaam voor de dames op straat, die telkens uitgescholden gaan worden voor hoer, maar daar wennen ze wel aan, welkom welkom welkom in Pays-Bah.

hovawart | 25-04-16 | 19:47

Dit is het slechtste plan dat ik in jaren heb gehoord. Wanneer gaan we op de barricades? Deze regering verkwanselt onze vrijheden en onze Nederlandse waarden.

kommabijmebinnen | 25-04-16 | 19:46

Onze politici zijn allang vergeten (als ze het zich ooit al hebben gerealiseerd) dat je geschiedenis niet in jaren maar in eeuwen telt.

taxhond | 25-04-16 | 19:45

Is niet zo moeilijk te raden waarom de Turken dit zo graag willen..... Toch? Gelukkig hebben we echt goede, sterke betrouwbare politici die dit soort mensen de baas kunnen zijn. Kuch kuch.

GameOverBro | 25-04-16 | 19:44

vrijheid van religie uit de grondwet, wie?

d' 8hØker | 25-04-16 | 19:43

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken