Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof - Tegen

bassiehof100xxx.jpgEerst even over Kees Verhoeven en Alexander Pechtold. “Bizar en schokkend” noemen de twee D66’ers het interview met Arjan van Dixhoorn en Pepijn van Houwelingen van het Burgercomité EU donderdag in NRC Handelsblad waarin deze heren stellen vooral tegen de EU te zijn. “De ontmaskering is compleet”, reageerde Verhoeven. Een opmerkelijke uitspraak want Verhoeven weet namelijk allang wat voor vlees hij in de kuip heeft met Van Dixhoorn en Van Houwelingen. Hij heeft ze namelijk op donderdag 18 oktober vorig jaar ontmoet in een gesprek met leden van de Kamercommissies die zich bezighouden met Buitenlandse Zaken en Europa. Nadat Van Dixhoorn die middag in de Suze Groenewegzaal in de Tweede Kamer heeft uitgelegd waarom hij een referendum over het associatieverdrag wil, zegt hij gezeten tegenover Verhoeven: “En daarom willen we graag een referendum. Het liefst natuurlijk over alles. Over alles wat met de Europese Unie te maken heeft. En liefst morgen een referendum over de Europese Unie zelf omdat wij van mening zijn dat we er direct uit moeten. Het is een ongelooflijk gevaarlijk project.” De eerder genoemde uitspraken in NRC Handelsblad zijn uiteraard gefundenes Fressen voor Verhoeven en Pechtold die hun Europese dromen door het nakende referendum danig verstoord zien. Maar de geveinsde verrassing van de sociaal-liberalen is zoals hierboven aangetoond niet minder dan hypocriet. Daarbij is het een mal frame van D66 om te zeggen dat ‘de initiatiefnemers’ onder ‘valse voorwendselen’ aan dit referendum zijn begonnen. De licht hysterische historicus Van Dixhoorn en zijn kompaan hebben inderdaad het referendum bedacht maar de werkelijke totstandkoming is aangejaagd door GeenStijl waaruit weer het Geenpeil-initiatief voortkwam. En die beweging kent weer verschillende woordvoerders waaronder Jan Roos en Thierry Baudet en tientallen zo niet honderden anderen waaronder SP en Partij voor de Dieren. Net zoals dat geldt voor het Ja-kamp. Neem Stem voor Nederland, het vehikel van oud-Sarah Palin medewerker Joshua Livestro die onder meer gefinancierd wordt door de omstreden miljardair George Soros die vijf jaar geleden schuldig werd bevonden aan handel met voorkennis. Geen natuurlijke bondgenoot voor D66, me dunkt. Enfin, in dit overzicht van de verstrekte subsidies ziet u hoe divers de verschillende kampen zijn samengesteld. Die diversiteit zie je ook terug in de verschillende beweegredenen van politieke partijen, maatschappelijke organisaties en particulieren om zich te mengen in het debat voorafgaande aan komende woensdag. De één is het te doen om megastallen en plofkippen, de ander om wel of niet militaire samenwerking en handelsbelangen en weer een ander vindt het vooral erg vervelend dat het allemaal moet plaatsvinden tijdens zijn Europees voorzitterschap. De tegenstanders zijn dus niet één homogene groep net zo min de voorstanders dat zijn. Dat maakt dit referendum dan ook één van de spannendste momenten in de Nederlandse politieke geschiedenis: iedereen en z’n oude moeder heeft een mening en mag deze komende woensdag in het stemhokje kenbaar maken. En dan zijn we er nog niet omdat de gevolgen van een nee ongewis zijn. Het kabinet noemt dat bij monde van minister van Buitenlandse Zaken Bert Koenders ‘onontgonnen terrein’. Afsluitend. Ik hoor het u vragen: Bassie, wat ga jij stemmen? Het antwoord luidt dat ik het witte bolletje in het Tegen-vakje rood ga maken. Maar dat wist u al voordat er überhaupt sprake was van een referendum. In dat militair-geopolitieke licht heb ik voor de voor- én tegenstanders van het verdrag nog een bindende leestip (Blendle-link, kost u slechts 0,25 cent). Peter van Ham van Instituut Clingendael schreef zaterdag een razend interessant artikel in de Volkskrant over het belang van een Tegen-stem: “Als we niet oppassen, zal de EU, wellicht met de beste bedoelingen, zich via Oekraïne in een nieuw conflict met Rusland rommelen. Zo'n conflict komt natuurlijk nooit op een goed moment, maar de EU staat op springen en kan dit keer wellicht niet eens op Amerikaanse steun terugvallen. Dat betekent natuurlijk niet dat het Westen Oekraïne aan zijn lot moet overlaten. Maar voordat een associatieverdrag gesloten kan worden, moet de EU eerst bij Kiev blijven aandringen op meer hervormingen. Het recente akkoord over de vorming van een nieuwe regeringscoalitie is een bescheiden stap in de goede richting. Toch blijft actieve betrokkenheid van Rusland over de toekomst van Oekraïne onontbeerlijk. Henry Kissinger suggereerde (in augustus 2015) het volgende: 'We moeten zeker de mogelijkheid van samenwerking tussen het Westen en Rusland inzake een militair neutraal Oekraïne bespreken.' Dat lijkt me een betere, want realistische en pragmatische, oplossing waarbinnen ook het conflict in de Donbas kan worden opgelost. Het is daarvoor zeker nog niet te laat. De EU moet dan wel even pas op de plaats maken en eerst de eigen interne problemen oplossen. Pas dan kan Oekraïne aan de beurt komen.” Dat dus.

Reaguursels

Inloggen

Wat zijn de weersverwachtingen voor woensdag?
Mooi weer: 66% opkomst;
Matig weer: 50% opkomst;
Slecht weer: 33% opkomst.
It's the weather, stupid, that counts.

Der Paulie | 04-04-16 | 14:15

De manier waarop regering en boboos paniekerig reageren op dit referendum is nou precies de reden waarom mensen met de dag een grotere hekel aan de EU krijgen.
We zijn in het pak genaaid, en nu we xat eindelijk beginnen door te krijgen breekt de pleuris uit.
Suits them right

mallekater | 04-04-16 | 10:51

Maar dit verdrag of dit referendum gaat helemaal niet over jouw kutleven.

De Koreaanse Slet | 03-04-16 | 12:31

Volgens heb jij echt een kutleven gezien je gefrustreerde negatieve reacties...

Toxopeus | 03-04-16 | 22:30

Die eerste link naar beurs.com linkt naar het oude plaatje, sorry dat ontkracht m'n verhaal, want wie leest daarna nog verder. Linkje GL geeft eigenlijk al het inzicht. We zijn zo afhankelijk als de pest in het westen en willen ongetwijfeld controle over de knooppunten.

Watching the Wheels | 03-04-16 | 16:47

@Bas Paternotte | 03-04-16 | 10:10
Goeie column! Dat plan voor een neutraal Oekraïne (Henry Kissinger) komt het westen niet goed uit. Is het niet zo, dat het westen met het probleem zit dat zelfs de nieuwe gaspijpleidingen door Syrië uiteindelijk via Oekraïne naar Duitsland lopen beurs.com/wp-content/uploads/2014/03/G... ? Ze hadden waarschijnlijk een extra aftakking willen maken over de Krim naar Turkije. Daarom o.a. moet Turkije en Oekraïne bij hun EU. Dan kunnen ze makkelijker met Rusland onderhandelen over de prijs. beurs.com/wp-content/uploads/2014/03/G... . En Rusland werkt met Gazprom niet alleen aan de North Stream , maar ook aan een extra South stream rechtsactueel.files.wordpress.com/201... waardoor de afhankelijkheid van Rusland (en dus het gebrek aan onderhandelingsmogelijkheden over de prijs) steeds groter wordt als daar geen alternatieven bij komen. Misschien is daarom de olieprijs wel een tijdje laag gehouden (bevriende hoofdenhakkers in Saoedi-Arabië die wat extra oppompen). Hoe het precies zit weet je niet, maar dat het vooral om die gasleidingen gaat en militaire macht over de knooppunt dat lijkt wel duidelijk. Me altijd afgevraagd waarom IS zo verdeeld over Irak en Syrië verspreid van die langgerekte gebieden beheerste, maar dat zijn natuurlijk ook de routes van de pijpleidingen zodat ze kunnen beslissen of het olie en gas stroomt of niet. Grote kans dat het westen gewoon geld overmaakt aan IS. Grote kans dat ook Rusland en anderen een bende prima vinden. Hoe instabieler hoe langer de machtsverhoudingen blijven zoals ze zijn. Vraag is of we een rol moeten willen spelen in dergelijke geopolitieke conflicten met onze Bert Koenders en Hennis (dacht dat die eerste ontwikkelingshulp deed) en Zijlstra (Shell) en Medy van der Laan (Energie Nederland, Gazprom). Op de achtergrond speelt zoveel meer dan wij weten en de vraag is of Pechtold en de anderen op Maidamsterdam dat weten of niet. Zijn ze naïef of vertellen ze een deel van het verhaal niet? IS was er nooit gekomen zonder pijpleidingen verwacht ik.

Watching the Wheels | 03-04-16 | 16:29

Dit Zogenaamde 'handelsverdrag' wat dus in werklijkheid een 'associatieverdrag' heet te zijn, gaat Oekraïne geen ene moer verder helpen.

Er moet daar zeker (met hulp van buitenaf) wat gebeuren, maar niet middels dit verdrag.

Ik vind de toestand daar aandoenlijk en wens de Oekraïnse bevolking absoluut het beste toe...

... maar ik stem NEE !

HypoPseudo | 03-04-16 | 16:11

Ik zou ook heel graag zien dat er een referendum inzake TTIP kwam. Ik heb inmiddels getekend voor dat referendum.

schendstok | 03-04-16 | 16:09

Stem TEGEN machtwellustige psychopaten. Simpel.

Rest In Privacy | 03-04-16 | 16:02

De EU is puur megalomane drang steeds meer landen in de EU te absorberen, desnoods heel het voormalige Oostblok en heel het Midden-Oosten en heel Noord-Afrika. En mensen in de EU die er bezwaren tegen hebben, die worden weggezet als ‘extreemrechts’ en ‘nationalist’ en ‘populist’. In dit beleid past ook de import van vele miljoenen vluchtelingen die overwegend moslim zijn en die de oorspronkelijke samenlevingen van Europa zodanig verdunnen, dat er steeds minder draagvlak ontstaat voor nationalisme en de neiging kritiek te hebben op EU-beleid. Zoals mensen die kritiek hebben op deze massa-islamisering worden weggezet als racist, fascist, nazi en islamofoob. De kans is evenwel groot dat dit beleid uitloopt op ernstige polarisatie en spanning en zelfs oorlog in EU-landen intern en tussen EU-landen onderling. Dus men stuurt aan op een catastrofe, maar men wil dat niet zien en kritiek wordt onderdrukt. Hoe noem je zoiets? Imperiale hybris? Verregaande arrogantie? Ideologische blindheid? Narcisten die totaal lak hebben aan democratie en mensenrechten en andersdenkenden? Het zijn volgens mij geen mensen die wonen in ‘prachtwijken’ noch achterstandswijken noch nogozônes.

notamused | 03-04-16 | 15:22

Dit referendum is een trendsetter. Ik voorspel dat over een jaar of zo er veel meer oppositie tegen de werkwijze van de EU komt. Je ziet nu ook al dat in allerlei andere lidstaten serieus gekeken wordt naar wat er hier in NL gebeurd. En dat heeft zeker een goede spin off op de mensen die daar ook zo hun twijfels hebben. Die gaan ook geloven dat zij het verschil kunnen maken.
Ik heb een hekel aan de mensen die hier in de panelen nu roepen dat ze referendum moe zijn; sukkels dit is een uniek momentum en hou nog maar even een paar dagen vol, is dat nou teveel gevraagd?
Maar wat er ook uitkomt, dit is een keerpunt. Is het niet nu, omdat ze de uitslag naast zich neerleggen, dan is het wel in een jaar. Dan zijn er in ieder geval verkiezingen met veel stemhokjes.
Mijn NEE zit al in de bus op de Nederlandse vertegenwoordiging hier op het eilandje!

Gele Beer | 03-04-16 | 13:49

Verwacht eigenlijk nog nieuws van Poetin over MH-017, maar goed is nog een paar dagen.

corbiere | 03-04-16 | 13:27

Als het woensdag NEE wordt, wat ik zeer hoop, dan wordt het verdrag in tweeen geknipt. Het handelsgedeelte van het verdrag gaat dan gewoon in.
De militaire en economische paragrafen worden lichtjes aangepast, en gaan dan alsnog door, tenzij we dan weeer een referendum organiseren.. Daar moeten we vooral mee dreigen als we willen dat ze met de opvattingen van het volk rekeing gaan houden.
Ik voel me al een poos niet meer vertegenwoordigd door het Haagse zootje.

Janneus | 03-04-16 | 13:25

Als er één club is die beter zijn mond zou kunnen houden, is het d66 met Pechtold en Verhoeven. Politici die zich laten omkopen voor hun stem, zijn bij voorbaat verdacht, en in ieder ander land hadden zij ook het veld moeten ruimen om de schijn van fatsoen hoog te houden. Niet in Nederland, waar gretig ieder ander land wordt onderwezen door het wapperende vingertje, waar corrupte oligarchenvriendjes als Pechtold 2 weken na door de mand zijn gevallen wederom worden benaderd als waren zij een orakel op een voetstuk in de wolken.
Echt intellectueel hoef je niet te zijn om een mening over dit geheel te hebben. Je hoeft maar te kijken naar wat voor tuig er voor dit verdrag is en tot welke lage streken ze bereid zijn, dan weet je eigenlijk al genoeg.

Rest In Privacy | 03-04-16 | 13:13

NEE wordt het.
In de eerste plaats omdat het gewoon een slecht verdrag is, waar veelteveel individuele eikels voordeel van hebben.
In de tweede plaats omdat de eu deaud moet. In ieder geval in deze ondemocratische vorm.
Inmiddels zo'n 2000 nee-ers gemotiveerd om 6/4 mark en zijn ondemocratische policors af te straffen.
2000 and counting........

pennestront | 03-04-16 | 13:05

the Jackdawn | 03-04-16 | 12:03

Misbruik is oneigenlijk gebruik.
Oneigenlijk gebruik kan aangevoerd worden in een discussie over de rechtsgeldigheid van, in dit geval een referendum. Dat is iets wat veel politici graag hadden gedaan, maar het is niet gebeurt.
Het is uiteraard wel geopperd, maar niemand heeft het hard kunnen of durven maken.
Misschien bent u het niet eens met het onderwerp, maar misbruik? Dat dacht ik niet.

DatInternetDingetje | 03-04-16 | 13:02

De Koreaanse Slet | 03-04-16 | 12:38

Onderscheid moet er zijn.. wellicht dat het in uw leven niet zo werkt, in mijn bedrijf werkt het wel zo en ik mag zeggen.. ik ben er in het geheel niet ontevreden mee.

Waarom moet ik overigens over Pechtold janken? Heb ik dat ooit gedaan?

Als verkoper van technologie producten die geen verstand heeft van die technologie vrees ik dat u bij mij moeite zal hebben een dergelijk product te verkopen.

Het jury systeem of een referendum hebben niets met een Sharia rechtbank of socialisme te maken.
Het referendum is een vorm van democratie. Het staat u vrij daarvan te vinden wat u vindt, maar het is een vorm van democratie.

DatInternetDingetje | 03-04-16 | 12:58

Argumenten zijn nooit waterdicht kloppend, daarom is het aan te raden om te kijken wie wat zegt, wie ergens achter staat en dus naar de persoon kijken.
Iedereen kan wel wat zeggen, maar de mens kennende zit er ook altijd een agenda achter.
Niet iedereen is zo goudeerlijk en vriendelijk als Gerard ;)

Gerard Leeflang | 03-04-16 | 12:44

"We don't fail because we aim too high and miss, but because we aim too low and hit" - Les Brown

King of the Oneliner | 03-04-16 | 12:42

DatInternetDingetje | 03-04-16 | 12:05

Het is praktisch hetzelfde als de Sharia rechtbank. Primitief en barbaars. Socialisme op zijn slechts.

Ik ben verkoper van beroep. Dat kan ik en ik doe het goed. Denk je echt dat ik mee wil praten over welke technologie we moeten gebruiken voor ons nieuwe product? Waarom zou ik? Daar huren / kiezen we mensen voor die we vertrouwen en hopelijk meer verstand ervan hebben dan ik. Dan voor dat je begint te janken over Pechtold. Ik ben zelf leidinggevende in een bedrijf. Denk je echt dat ik alles lees en alles controleer? Daar heb ik mensen voor in dienst. Je bent echt dom en naief als je denkt dat een, politicus nota bene, manager 3000 pagina's gaat lezen. Daar heb je het veel te druk voor. Je huurt daar mensen voor in die je vertrouwt en die geven advies met voor en nadelen. Zo werkt het.

De Koreaanse Slet | 03-04-16 | 12:38

@De Koreaanse Slet | 03-04-16 | 12:31 Zie het volgende topic.

knutsel | 03-04-16 | 12:34

the Jackdawn | 03-04-16 | 12:03

Daarom ben ik voor dit referendum. Ik heb het praktisch vanaf dag één gesteund met mijn 'digitale' handtekening en zelfs financieel. Ik hoop dus ook dat dit 'democraten' zoals D66 wakker schudt. Ja jongens jullie negeren het maar het hele GeenPeil gezeik komt voort uit een initiatiefwet van D66. Saillant weetje? Ook het referendum van 2005 komt uit de koker van D66.

Er is vrijwel niemand hier die gaat stemmen omdat ze willen dat Nederlandse zakenlieden NIET beschermd worden in Oekraïne. Er is vrijwel niemand hier die tegen gaat stemmen omdat ze willen dat Oekraïne een corrupte bende blijft.

Het is semantiek en emotionele bullshit van ontevreden burgers.

Maar dit verdrag of dit referendum gaat helemaal niet over jouw kutleven. Het gaat over ondernemers en secundair de Oekraïense burger.

De Koreaanse Slet | 03-04-16 | 12:31

@the jackdawn 12:01
Leuk! Doe ik bij mijn twee nichtjes (peetkinderen) ook!. Laat ze de beelden uit Keulen zien. De "incidenten" bij de AZC's. In de zwembaden. De grenzen die wel niet wel niet wel niet worden gesloten. Het "simpele" handelsverdrag dat nu opeens bij een nee volgens de ja-stemmers de ondergang van de EU kan betekenen. De belofte van de NATO dat het nooit met een land militair zal samenwerken dat grenst aan Rusland. De anti-homo beweging in Oekraïne. Het zakenvliegtuig en de (hilarische) taxichauffeur van Pechtold. De lijst is eindeloos.

Maar indd, je kunt je kinderen ook leren om hun mening te baseren op het uiterlijk van een halve zool met een varkensmuts.

RoBD=Skullfucker | 03-04-16 | 12:20

De Koreaanse Slet | 03-04-16 | 11:59

Bedoelt u soms het Amerikaanse jury systeem? Heeft zo zijn voor- en nadelen, maar is niet per definitie fout.
De basis is dat je een representatief beeld krijgt van wat de bevolking denkt.

Oh ... dat is ook wat je krijgt als je direct democratie toepast. Zal ook niet bij ieder onderwerp fantastisch werken, maar werkt vaker wel dan niet.
(check Zwitserland)

DatInternetDingetje | 03-04-16 | 12:05

@ RoBD=Skullfucker | 03-04-16 | 11:58
Niks persoonlijks, maar ik moest gewoon uit algemeen rechtvaardigheids gevoel reageren omdat je een medereaguurder als zielig bestempelde. En dat is voor niemand prettig
ZIE:
@jackdawn 11:19
"Hoe leeg en/of verbitterd moet een leven zijn om dit als geluksmomenten te ervaren. Het gebeurt me niet vaak maar ik voel nu iets wat verdacht lijkt op medelijden."
RoBD=Skullfucker | 03-04-16 | 11:36
.
Discussie gesloten.

telelezer | 03-04-16 | 12:03

De Koreaanse Slet | 03-04-16 | 11:59

Voordeel is dat Geen Peil heeft aangetoond dat een referendum misbruikt kan worden en daarom geen goed onderdeel is van de democratie in Nederland.

the Jackdawn | 03-04-16 | 12:03

RoBD=Skullfucker | 03-04-16 | 11:36
"Hoe leeg en/of verbitterd moet een leven zijn om dit als geluksmomenten te ervaren. Het gebeurt me niet vaak maar ik voel nu iets wat verdacht lijkt op medelijden."

Je laat zien dat je niet bekend bent met de Europese cultuur, tragedies hebben altijd deel uitgemaakt van het volksvermaak. Een goede Griekse tragedie zal je levenslessen geven net zoals de PVV-adept levenslessen geeft.
Wanneer mijn kinderen geen zin hebben in hun huiswerk toon ik ze een youtube filmpje van een protesterende PVV-adept met varkensmutsje en vraag of ze dit als hun toekomst zien.
Succes verzekerd want binnen 2 minuten zijn de schoolboeken open.

the Jackdawn | 03-04-16 | 12:01

Directe democratie de dood van de democratie? Ik word er onpasselijk van.
Sovy | 03-04-16 | 11:45

Directe democratie werkt inderdaad niet. Het is alsof je voor het hekje in de rechtszaal staat en de rechter moet de uitspraak laten afhangen van twee vakkenvullers, een automonteur, een dokter, een verkoper en een huisvrouw. Allemaal leuk en aardig en lieve mensen maar ze hebben er niet voor geleerd en dus geen enkele vakkundige kennis. Dus hun besluit is op basis van of je wel of niet aardig vinden of de emotie van de dag. Klinkt mooi zo'n Sharia rechtbank maar de werkelijkheid leert dat hoewel onschuldig het je kop kan kosten.

De Koreaanse Slet | 03-04-16 | 11:59

@telelezer 11:45
....... Goh, origineel. Daar is t nog maar 100x over gegaan. En net zo vaak heb ik uitgelegd dat ik m'n naam hier meteen zou aanpassen als t kon. Mag helaas niet.
En ja hoor, iedereen mag een hobby hebben en ze zijn allemaal leuk. Ook als je plezier puur en alleen bestaat uit de teleurstelling van anderen.

RoBD=Skullfucker | 03-04-16 | 11:58

Ik zie niet wat ik met mensen moet die 'staan voor Oekraïne'.

Gisteren ook weer zo'n doorzichtig Ja kamp item op RTL Nieuws over een aantal dames uit Oekraïne die over elkaar buitelden om te vertellen hoe belangrijk de 'steun' van de Nederlandse bevolking is en waarom het zo'n F A N T A S T I S C H land is.

De wedervraag die me dan iedere keer bekruipt is... "waarom woon je dan in Nederland?".

Ik baal ervan dat ik morgen niet bij Farage uitgenodigd ben, zou nl best graag willen horen wat hij hiervan te zeggen heeft.
Ik krijg de indruk dat de man verre van gek is.
Als ik die filmpjes zie van zijn speeches in het Euro parlement bekruipt me zeker een soort Don Quichotte gevoel (kijk eens naar die arrogante koppen zoals die van zijn buurman op rechts... ene Timmerfrans) die zo'n "alles wat hij zegt is fout" houding aannemen, maar ik krijg sterk de indruk dat de man wel the big picture ziet die veel van die andere badmutsen daar niet zien.

DatInternetDingetje | 03-04-16 | 11:52

@EefjeWentelteefje | 03-04-16 | 10:42
M. de Hondt is toch van dat succesvolle internetbedrijf Newconomy?

necrosis | 03-04-16 | 10:47

Ja, dat klopt, inclusief kreten als "de beurs gaat nooit meer omlaag!" dankzij interwebs!!!1! Er was ook ooit nog een akkefietje van De HondT inzake de moord op mevrouw Wittenberg, waarbij De HondT achter een of andere klusjesman aan bleef zitten tot het punt dat hij een straat-/publicatieverbod kreeg opgelegd vanwege stalking.

Fijne vent inderdaad. Als jij en ik dit soort streken uithalen, dan zou er nooit meer iets van ons vernomen worden en eindigden we waarschijnlijk als kansloze bijstanders.
Niet deze meneer - hij heeft kennelijk zó veel 'vrindjes' in het circuit dat hij om een of andere vage reden iedere keer weer naar zijn mening wordt gevraagd. Door wie is de vraag.

EefjeWentelteefje | 03-04-16 | 11:52

De actie van Pechtold tekent weer zijn onwaarachtigheid. Als je zulke zwakke trucjes nodig hebt om je punt te maken, sta je gewoon aan de verkeerde kant. Pechtold weet dat diep van binnen zelf ook wel.

De Geus | 03-04-16 | 11:51

Lees net op Russia Today dat de Newyork Times een vernietigend rapport heeft gepubliceerd over de corruptie in De Oekraine. Inclusief Porosjenko.
Reactie van hem: "ze zijn door Rusland betaald".
Dan ben je toch wel ver weg... Dat wil ik graag zo houden. Dus NEEN.

Goedzo | 03-04-16 | 11:50

*standbeeld voor 2x Lupus gaat bouwen*
necrosis | 03-04-16 | 10:58
.
Lupus *bloost*

Lupuslupus | 03-04-16 | 11:47

Beter is om het onvermijdelijke te accepteren en te anticiperen op zaken die ons zeker gaan overkomen. Kan je dat niet, dan heb je pech.

Gerard Leeflang | 03-04-16 | 11:46

""Hoe leeg en/of verbitterd moet een leven zijn om dit als geluksmomenten te ervaren. Het gebeurt me niet vaak maar ik voel nu iets wat verdacht lijkt op medelijden.""
@ RoBD=Skullfucker | 03-04-16 | 11:36
.
Ieder heeft zijn/haar eigen onderwerpen om gelukkig over te zijn.
Immers, als u uw "skulls fukt" voeklen wij ook geen medelijkden met u maar vinden het leuk dat u een hobby heeft.

telelezer | 03-04-16 | 11:45

Arnon Grunberg spuwt zijn smerige gal weer in Vrij Nederland, zag ik net in een Blende overzicht: "n deze uitgebreide column van Grunberg over het referendum moeten vooral Jan Roos en Thiery Baudet het ontgelden: ‘Roos en Baudet hebben zich opgeworpen als amateur-euthanasieartsen die de democratie het bevrijdende spuitje willen geven.’

Directe democratie de dood van de democratie? Ik word er onpasselijk van.

Sovy | 03-04-16 | 11:45

Het enige wat de eu wil, is poetin in de wielen rijden.
Het enige wat regering van Oekraïne wil, zijn de euro's, die met miljarden hun bankrekeningen overspoelen.
Daarom één GROTE NEE, wij DOEN NIET MEE!

Radijsje | 03-04-16 | 11:45

Volgende referendum; TTIP
am*dam | 03-04-16 | 10:21

Minstens zo belangrijk!!

WhaTsHenneping | 03-04-16 | 11:40

De EU moet tegen zichzelf beschermd worden en de Oekraïne tegen die gevaarlijke EU-kliek te Brussel. Daarom NEE tegen dat associatieverdrag.

Fijnstoffer | 03-04-16 | 11:40

@jackdawn 11:19
Hoe leeg en/of verbitterd moet een leven zijn om dit als geluksmomenten te ervaren. Het gebeurt me niet vaak maar ik voel nu iets wat verdacht lijkt op medelijden.

RoBD=Skullfucker | 03-04-16 | 11:36

Zo veel houd ik van de Oekraïne dat ik NEE zal stemmen om haar inwoners voor verdere bloedige blunders te behoeden.

Thomas333 | 03-04-16 | 11:35

""Voor of tegen (..)Wat is het verschil?""
@ Handsomeboy | 03-04-16 | 10:24
.
Hallo… wordt eens wakkerrrrrr…!
Ik neem aan dat u deze vraag slechts retorisch bedoelt, want ik kan me beslist niet indenken dat iemand, na alle reacties en publicaties van de laatste weken, die vraag nou nog kan stellen
.
Het antwoord van (o.a.) Lupuslupus | 03-04-16 | 10:43 lijkt me hier op zijn plaats:
"(..)Een overweldigend "nee" zal - hoop ik - de steen in de EU-vijver zijn die steeds grotere golven zal veroorzaken.
Zelfs àls het voor-kamp zou winnen, hebben wij toch ons uiterste best gedaan(..)"
.
Het is, naast het proberen weg te houden van alweer nog een miljarden verslindend pauperland, tevens een kans om de Brusselse dictators wakker te schudden.
De Brusselse dictators, die zonder enige democratische toestemming van de burgers die voor alles moeten opdraaien, en zelfs zonder enige ruggespraak (alles wordt in tegendeel zo stil mogelijk gehouden), steeds verder gaan met hun gevaarlijke megalomane vraatzuchtige eigengereide beslissingen die ons een oorlog in kunnen schuiven en ons vooral weer enorm veel miljarden gaat kosten.
.
Nog meer miljarden; miljarden van onze belasting-Euro’s waarmee we onze eigen economie, onze eigen zorg, ons eigen woningbestel, ons eigen leger, onze eigen politie, ons eigen onderwijs, onze eigen infrastructuur, onze eigen oudjes en zieken, kortom ons EIGEN LAND tot meer voorpoed hadden kunnen brengen.
Miljarden Euro’s die Brussel en hun Haagse trawanten ons ontroven en daarmee dan de populaire Sinterklazen uithangen.
Miljarden Euro’s die eindigen in de portemonee van rijke oligarchen, die zich rotlachen om dat naieve Nederlandse schapenvolk dat in de sluwe debatten van D66 c.s. trapt.
Miljarden Euro’s waarvoor wij ons dag in dag uit rotwerken maar die gewoon in bodemloze putten verdwijnen.
Miljarden Euro’s waar we stank voor dank en tsunami’s van visumloze immigranten voor terug krijgen; en wellicht WO-3
-
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat veel Oost-Oekraiense bedrijven bankroet gaan (en al zijn) doordat de handel met hun directe afnemer Rusland nu kapot is gemaakt door de EU bemoeienis.
.
Ik raad u, en ook iedere mede reaguurder die wat meer wil weten, met nadruk aan om het artikeltje van deze link te lezen.
Uw ogen zullen (hopelijk) open gaan.
joostniemoller.nl/2016/03/stem-op-6-ap...
Een “must” voor iedereen die nou eindelijk eens wil weten waarom hij/zij "da" of "njet" moet stemmen!

telelezer | 03-04-16 | 11:34

@spekpater | 03-04-16 | 10:24
-
Die achterkleinkinderen zullen geen geschiedenisles meer krijgen - noch les in enige andere materie.
-
Dit continent is op weg naar een equivalent van de middeleeuwen, waar geen kennis van node is voor slaven, horigen, lijfeigenen en vazallen.
-
Wij stonden er bij, en wij keken er naar - en wij waren te beroerd om achter ons toetsenbord vandaan te kruipen om er iets aan te doen.

bisbisbis | 03-04-16 | 11:34

@the jackdawn 11:04
Persoonlijk vind ik een regering die nog slechts door 25% van de bevolking wordt gesteund meer tragisch.

Kernwoorden: nepotisme, narcisme, zelfoverschatting, elitair, hautain, egoïsme.

Het is maar wat je wilt zien en waar je bij wilt horen Jack....

RoBD=Skullfucker | 03-04-16 | 11:31

Veel VVD'ers die ik spreek zijn realistischer dan onze zich liberaal noemende "volksvertegenwoordigers". Het nadeel is, dat zij in een spagaat zitten en niets anders kunnen/mogen vertellen. Het voordeel daarvan is dat het z.g.n. onmondige volk zich steeds beter gaat inlezen om zich een mening te vormen. Een neutrale zone (Oekraïne) tussen Rusland en de EU wordt daarbij door velen als gewenst geacht, waarbij Oekraïne de gelegenheid moet krijgen en aangrijpen eerst zelf(de broek op te houden en)orde op zaken te stellen, waarbij het wederzijds zowel met Rusland als de EU zaken kan doen. Een buitengewoon liberaal standpunt. Zoals de EU zich nu gedraagt creëert zijzelf een nieuw ijzeren gordijn rond Rusland, waarbij zonder nu direct voor Poetinvriend te willen worden uitgemaakt, toch voor te stellen is dat Rusland zich hierbij nogal "unheimlich" voelt. Kortom na het doorworstelen van het associatie verdrag, hetgeen beslist niet alleen maar een handelsverdrag blijkt te zijn, blijven wij hier dus mordicus tegen. Daarom stem 6 april "TEUGEN".
TEUGEN deze LEUGEN. Doen!

Een vrije paling | 03-04-16 | 11:28

Wat Piet Karbiet zegt.

ristretto | 03-04-16 | 11:27

boerk | 03-04-16 | 11:01
'Strauss-Kahn' stijl zeg maar.

Blijkbaar zijn er hele volksstammen die blind vertrouwen hebben in dit soort 'bestuurders/leiders'.

kenny harder | 03-04-16 | 11:27

Vanmorgen weer op TV, de omroep Wakker Nederland gezien.
U weet wel de omroep die wel eens een ander geluid zou laten horen dan altijd maar dat linkse gelul van onze staatsomroepen.
Nou WNL belazerd ook al de boel en zijn al snel besmet met het Hilversumse linkse virus.
Vanmorgen die Nieman, een ambivalente man die niet kan interviewen had weer dat ego mannetje Koenders (pvda minister) op de bank uitgenodigd. Links dus.
Koenders een man die zelfs koningin Maxima wegduwt om maar weg goed op de foto met politici te komen.
Koenders, een grote egotripper klojo die stond te juichen toen hij Timmermans ( net zo'n erge trouwens) kon opvolgen.
Hopelijk komen er spoedig nieuwe verkiezingen en kunnen we dit alsmaar liegende zooitje wegsturen.

Mensen ga TEGEN stemmen hoor.

joost2 | 03-04-16 | 11:25

Veertig = dertig.

MAD1950 | 03-04-16 | 11:23

Ik vermoed inderdaad dat als wij nee stemmen en de opkomst ligt boven de veertig procent, dit de Britten een flinke aanmoediging geeft om straks voor een Brexit te stemmen. Dat is trouwens ook een van de redenen om nee te stemmen. Erg hè, Kees en Kereltje?

MAD1950 | 03-04-16 | 11:20

Wat mij vooral verbaast is de bemoeienis van politieke partijen in deze. Ik snap die verkiezingsborden langs de weg dan ook niet. De vraag is aan het volk. De rest moet zich er niet mee bemoeien.

postmodernismisdead | 03-04-16 | 11:19

070 | 03-04-16 | 11:09
"Ik was lid van het panel van DHondt maar omdat ik altijd PVV aankruis bij mijn enquêtes krijg ik geen mails meer."

Dat is gek want ik krijg ze nog wekelijks en geef ook elke week aan op de PVV te stemmen, niet dat ik het ooit zal overwegen, maar ik geniet van de blijdschap van de PVV-adept en lach me rot wanneer na de verkiezingen elke keer weer blijkt dat de peilingen gebakken lucht bleken te zijn.

the Jackdawn | 03-04-16 | 11:19

Ik vind het nogal domme communicatie van van Dixhoorn: "Oekraïne kan ons natuurlijk niks schelen, dat moet u begrijpen". Ik heb het sinds dat interview in vele rubrieken voorbij zien komen en dat was echt wel te voorspellen. Het elitaire denken waar de initiatiefnemers zich tegen afzetten is ze niet vreemd: GeenPeil is gewoon zand voor hen in het radarwerk van de EU. Zelfs als ze andere beweegredenen hebben had dat heel wat minder hautain geformuleerd kunnen worden.

Simon_GS | 03-04-16 | 11:18

De EU is de Nederlanders door de strot geduwd. Daar is het al fout gegaan. Het waren de Nederlanders die aanvoelden dat het niets zou worden. En ze kregen steeds meer gelijk gezien de ontwikkelingen die gaande zijn. Het is duidelijk dat het inmiddels zeker niet meer over het levensgeluk van de inwoners van de EU gaat maar om ego's en hebzucht van de ongekozen leiders. Graaien, liegen en draaien. En omdat geen mens met een gezond verstand deze situatie wil moet de EU opgedoekt worden en moeten we in eerste instantie terug naar zoiets als de EEG. Van daaruit kan verder worden uitgebreidt. Maar wel met volledige instemming van het Europese volk. Period.

tejootje | 03-04-16 | 11:16

EU is totale zelfvernietiging. Het waarom is mij tot op de dag van vandaag onduidelijk. Uiteindelijk zullen er alleen maar verliezers zijn. Men is hard aan het toewerken naar een WWIII. Vraag me af of Juncker en friends daar ongeschonden uit komen. Stop met die nonsens.

doskabouter | 03-04-16 | 11:14

Roos Schlikker bij WNL, ingehuurd voor een mening: 'Ik vond het eerst leuk maar nu wordt er zoveel onzin gezegd'. Klaar!

Einde van de Domheid | 03-04-16 | 11:14

Wobbelplatte | 03-04-16 | 11:08
Dat zien dit soort figuren niet..
Die hebben een plaat van pantserstaal voor hun gezicht.

Ommezwaai | 03-04-16 | 11:11

Allemaal waar. Toch is het oerdom. je weet dat je woorden verdraaid en maximaal geframed worden. Beginnersfout.

superjan | 03-04-16 | 11:11

Een flyer in mijn brievenbus gisteren, gaf mij een glimlach op de vroege morgen. Dank flyermeneer of -mevrouw in Raalte-Zuid!

sallandstrots | 03-04-16 | 11:11

Als de opkomst maar hoog genoeg is en iedereen de daad bij het woord voegt komt er vast een dikke NEE uit. En dat er weinig verandert weet ik ook wel. Maar heb dan wel mijn stem laten horen.

Leptob | 03-04-16 | 11:10

Ik was lid van het panel van DHondt maar omdat ik altijd PVV aankruis bij mijn enquêtes krijg ik geen mails meer.

070 | 03-04-16 | 11:09

the Jackdawn | 03-04-16 | 11:04
"De tragiek van de PVV-adept"
Noemt u dan gelijk ook even de SP en Partij van de Dieren?

Ommezwaai | 03-04-16 | 11:08

Die linkse Hond probeert weer te manipuleren om de mensen wijs te maken dat het dus een vergeefse tocht is naar het stembureau.

blauwe zander | 03-04-16 | 11:08

Ben als de dood dat het hele gebeuren met Oekraïne gewoon doorgaat omdat de opkomst nét onder de 30% blijft of, indien boven de 30% en een Nee stem, ze het gewoon naast zich neerleggen met een serie kudtsmoesjes en ander vluchtgedrag. Omdat de huidige regering in Nederland toch niets meer goed kan doen richten ze zich geheel op de EU baantjesmachine, met Nederland en haar burgers als inzet om hun CV's op te poetsen. De volgende regering mag dan de rotzooi op gaan ruimen in de zin van; totaalgebrek aan vertrouwen in de politiek. Kortom, regeren zal bijzónder moeilijk worden. Met als allergrootste risico dat er binnen zeer korte tijd weer miljarden aan de inmiddels beroemde (en lachwekkende) EU "steunpakketten" naar Oekraïne moeten en dat zal de regering dan moeten gaan verkopen aan de burgers van Nederland. Op termijn zal een onwerkbare situatie ontstaan. Wat ze ook zullen aandragen als redenen; het gros van de mensen zal simpelweg blijven wijzen naar hun 'nee' stem en zich voor de zoveelste keer genaaid voelen door de onaantastbare ex-bewindsvoerders. Lang verhaal kort, de politiek verliest in RAP tempo het laatste restje geloofwaardigheid onder de bevolking en dat is een democratie bijzonder zorgelijk. Ze doen het zelf, daar niet van. Ze staan met zn allen met een schep in handen hun eigen graf, en dat van de democratie te graven. En wie gaat dat opvullen? Het geeft geen vertrouwen voor de toekomst.

Dutchbeaurouge | 03-04-16 | 11:08

the Jackdawn | 03-04-16 | 11:04
Je kunt natuurlijk blijven zeuren over die 40 miljoen, maar het lijkt me beter dat je je druk maakt over de honderden miljarden, die men er in Brussel doorheen jaagt, zonder ook maar enige verantwoording van die gigantische uitgaven.

Wobbelplatte | 03-04-16 | 11:08

Je kunt natuurlijk blijven zeuren over die 40 miljoen, maar het lijkt me beter dat je je druk maakt over de honderden miljarden, die men er in Brussel doorheen jaagt, zonder ook maar enige verantwoording van die gigantische uitgaven.

Wobbelplatte | 03-04-16 | 11:07

De tragiek van de PVV-adept
the Jackdawn | 03-04-16 | 11:04
Aldus de toetsenbordheld.
Je vergat een punt.

Piet Karbiet | 03-04-16 | 11:07

Wobbelplatte | 03-04-16 | 10:56
Om in het sfeertje van 2005 te blijven, dan noemt men het gewoon "Het Verdrag Van Madrid", probleem opgelost en de kiezer laat men vervolgens schuimbekkend achter.

Ommezwaai | 03-04-16 | 11:06

-weggejorist-

the Jackdawn | 03-04-16 | 11:04

Het verdrag is 1 januari 2016 ingegaan, pogingen om het implementeren in Nederland tegen te houden zijn mislukt. www.parool.nl/binnenland/nederland-mag...
Aankomende woensdag mag je gaan stemmen omdat het 40 miljoen euro aan belasting geld heeft gekost maar veranderen zal het niets.
De tragiek van de PVV-adept

the Jackdawn | 03-04-16 | 11:04

Een nee kan wel een domino effect hebben op de rest van de landen die onder de EU knoet leven.
Het moet de burger bereiken, die worden valselijk voorgelicht door hun overheden. Hopelijk komen er straks overal referenda.

lanexx | 03-04-16 | 11:03

De EU is zeker een gevaarlijk project. Mede gezien het niveau wat in Brussel zetelt.
Totaal los van enige realiteitszin en denken dat de Europese onderdanen achterlijk zijn en alles maar pikken wat deze licht verstandelijk beperkten daar in Brussel allemaal verzinnen.
.
Zoals reeds door velen hier gememoreerd, heeft Nederland de EU helemaal niet nodig.
Sowieso kent het drijven van handel (waar ons land sterk in is) geen grenzen.
De vraag bepaalt immers min of meer de export.
Rijst bij mij de vraag of de kosten wel tegen de baten opwegen. Ik geloof er niets van. Nederland is immers de grootste nettobetaler binnen de EU.
.
Maar goed, zolang minder begaafde politici in Den Haag ons willen doen geloven dat de EU voor ons een zegen is, zal er weinig tot niets veranderen....

Ommezwaai | 03-04-16 | 11:02

De EU heeft in 2014 2015 en 2016, al reeds de gasrekening welke Oekraïne verschuldigd was aan Rusland betaald. Vervolgens is deze schuld aan de EU kwijtgescholden. Dus de warmte in de winters voor de arme zielen aldaar is betaald door de Europese belastingbetalers en wij worden gedwongen door Brussel om spaarlampen te gebruiken om energie te besparen. Echter in Oekraïne stookt men volop steenkolen waarvan de vervuiling bij ons terecht komt. En hier wil kereltje Pechtold de redelijke schone kolencentrales sluiten.
De omgekeerde wereld. En dit is nog maar pas het begin alhier werden de megastallen verboden, om deze vervolgens te bouwen in Oekraïne in het zgn handelsverdrag gaat Nederland dat ongecontroleerde vlees importeren. Dit is het beleid waar D66 de voortrekkersrol in heeft!

Goedverdoemme | 03-04-16 | 11:01

Ik heb het stuk ook net gelezen in de vollskrant, EU bobos met maitressen in korte rokjes als "secretaressen", met zn 3en in een heel vliegtuig, opgewacht door.3 zwarte dikke autos.

boerk | 03-04-16 | 11:01

De Kwis van de VARA had het ook al over de uitspraak van die mannen, plus probeerde karaktermoord te plegen van Thierry Baudet. Nou is het prima om de organisatoren te doorgronden, maar hoe dat ze dit deden was niet bepaald netjes. Verder gingen ze totaal niet in op het referendum en de argumenten van het tegen-kamp. Gewoon lullen over de initiatiefnemers en hoe weinig men het allemaal interesseert. Erg jammer, want het programma is over het algemeen erg sterk met dit soort zaken en zit normaal gesproken helemaal niet zo pro-EU of pro-regering. En verder was het programma ook wel weer erg grappig, maar hier vielen ze wel even door de mand. Al zal het me niet verbazen als de VARA dit even overruled heeft. Gewoon even chanteren, daar zijn ze niet weg van.

Martinspire | 03-04-16 | 11:01

Artikel 453
Oekraïne komt in aanmerking voor financiële bijstand via de relevante EU-mechanismen en -instrumenten voor financiering.

Max to the max | 03-04-16 | 11:00

Ik denk dat het grote publiek nog niet van Soros weet. (Hem ueberhaupt niet kent.
Een goed argument voor een slotbetoog alsook het artikel van van Ham.

Einde van de Domheid | 03-04-16 | 11:00

@Wobbelplatte | 03-04-16 | 10:56
Nee, dat wordt niet gepikt. Rutte wordt dan aan zijn haren het Torentje uitgetrokken.

Mark_D_NL | 03-04-16 | 10:58

@necrosis | 03-04-16 | 10:47
.
LOL. Dat logo in de advertenties bestond indertijd uit allemaal bubbels. De website en.nl van PCM was ook zo'n succes als tegenhanger van nu.nl...

Piet Karbiet | 03-04-16 | 10:58

Kortzichtig als ze zijn hebben de politici altijd gekeken naar de voordelen. Dasrna pas kwamen de nadelen aan de beurt. Naar de gevaren is nooit gekeken

Rotisseur | 03-04-16 | 10:58

@Lupuslupus | 03-04-16 | 10:49
*standbeeld voor 2x Lupus gaat bouwen*

necrosis | 03-04-16 | 10:58

Dijsselbloem gaf het gisteren in 1Vandaag al aan: "Als er een meerderheid TEGEN stemt, dan kan het IN ZIJN HUIDIGE VORM geen doorgang vinden."
Met andere woorden: dan passen we het een ietsiepietsie aan en gaan we toch door. De geschiedenis herhaalt zich, zoals in 2005.
De vraag is dan: Gaan we dit opnieuw pikken?

Wobbelplatte | 03-04-16 | 10:56

Vreselijk inderdaad als je je eerste kans sinds tien jaar om democratisch iets tegen de EU te kunnen doen aangrijpt, ook al gaat het 'maar' om een associatieverdrag met de Oekraine, en wil je je eigenlijk over veel grotere zaken uitspreken. Maar ja, dat mag niet van de partij waar de 'directe democratie' tot de kroonjuwelen schijnt te behoren...

HoogToontje | 03-04-16 | 10:56

Kees Verhoeven is al lang "ontmaskerd" als een maffia-maatje van Soros cs.
Hij snapt het alleen zelf nog niet.

Wutbürger_ | 03-04-16 | 10:55

Referendum aanvraag tegenhouden: mislukt
Ondertekenaars, minder dan 300.000: mislukt
Minder stemlokalen: mislukt
Oekraine BN-ers (inclusief Kapstertje Simons): mislukt
Dag in-dag uit Ja roepers bij de staatsomroepen: mislukt
Zorgen dat er minder dan 30 procent opkomst is: mislukt
Het gepeupel moet Ja zeggen: mislukt
Ministers e.o. inzetten: mislukt
Blijft over:
Het zijn criminelen, leugenaars, "we hebben het altijd al geweten", "ze willen ons kapot maken", Die-Wilders.
Dat moet de zaak nog redden voor het ja-kamp.
Dream-on. Dit is de eerste stap naar een democratie 2.0

Kamervraag | 03-04-16 | 10:54

wat een zooitje.

jopie1 | 03-04-16 | 10:53

@Piet Karbiet | 03-04-16 | 10:47
Ik heb al mijn flyers gebruikt om en jurk te maken voor het eindfeest.

Mark_D_NL | 03-04-16 | 10:51

mijn adressen zitten er niet een bij! (iets met app dingetje) Kom op mense!
Piet Karbiet | 03-04-16 | 10:47
.
Mijn adressen zitten er ook nog niet bij omdat ik de app pas invul op dinsdagavond, dan ben ik klaar met flyeren.

Lupuslupus | 03-04-16 | 10:49

@EefjeWentelteefje | 03-04-16 | 10:42
M. de Hondt is toch van dat succesvolle internetbedrijf Newconomy?

necrosis | 03-04-16 | 10:47

Mailtje van het GeenPeil team: 1.350.000 huizen beflyerd en mijn adressen zitten er niet een bij! (iets met app dingetje) Kom op mense!

Piet Karbiet | 03-04-16 | 10:47

Ik word een beetje bang dat het pragmatische principe een beetje uit zijn verband wordt getrokken. Neem nou die homo-rechten. Erg mooi en belangrijk initiatief hoor. Toch een beetje eng dat paar na het uitvoeren Juncker iedereen op ze bek loopt te kussen. De EU is inderdaad een gevaarlijk project. Terretoriale integriteit nog daar aan toe - maar deze vorm van "pragmatisch toewerken aan EU burgerschap" kan toch beter vorm krijgen via geen(SP)tijl dan juncker en zoentjes laven.

Pompenkoning | 03-04-16 | 10:46

En de publieke omroep scandeert natuurlijk om het hardst mee dat het een schande is en dat ze door de mand gevallen zijn. Dat was de laatste truuk: het ridiculiseren en wegzetten als een uit de hand gelopen peperdure pubergrap.

Chiant | 03-04-16 | 10:46

maar ik maak mij heel weinig illusies
omdat je aan de Europese elite-voedseltrog komt waar ze van moeten eten.
rechtsdwalendeautist | 03-04-16 | 10:26
.
Natuurlijk is dat waar maar desalniettemin moeten we elk middel aangrijpen om zand in de machine te strooien. En vergeet niet dat andere landen meekijken want het referendum is zo langzamerhand wereldnieuws geworden. Nou ja, dat is misschien een beetje overdreven maar Europees gezien is het zeker zo. Zelfs de VS bemoeit zich ermee.
Wellicht geeft een "nee" ook een boost aan UKIP (Farage is niet voor niets morgen in Nederland) om de Engelsen de ogen te openen zodat ze uit de EU gaan.
.
Een overweldigend "nee" zal - hoop ik - de steen in de EU-vijver zijn die steeds grotere golven zal veroorzaken.
Zelfs àls het voor-kamp zou winnen, hebben wij toch ons uiterste best gedaan. En dat verdient gewoon een hele dikke pluim.

Lupuslupus | 03-04-16 | 10:43

joost2 | 03-04-16 | 10:31

Of hij wordt ervoor betaald om dit te zeggen.
Van Duyvenbode | 03-04-16 | 10:32
-
Daar ben ik inmiddels van overtuigd, in het FD werd juist vermeld dat er wel eens een hoge opkomst zou kunnen zijn.

watmagjenogwel | 03-04-16 | 10:43

joost2 | 03-04-16 | 10:31
Over die zogenaamde "peilingen" van M. de Hondt zou ik me maar geen zorgen maken. De laatste die klopte was uit 1837, als ik het mij goed herinner.
Waarom die vent nog steeds zoveel 'naam' maakt als opiniepeiler is me een raadsel.

EefjeWentelteefje | 03-04-16 | 10:42

@Piet Karbiet | 03-04-16 | 10:16
Oekraïne kan van mij ongezien de typhus krijgen!
Handel met dat land gaat ons geen cent of banen opleveren.
Voordat de EU sancties instelde tegen Rusland, verdiende we DAAR dus wel een hoop geld.
Om een Euro te verdienen in Oekraïne, moeten we twee Euro toeleggen.
Het is nog vroeg, ik weet, maar jij mag de wiskunde doen.

necrosis | 03-04-16 | 10:39

Nou dit is ook de eerste keer sinds lange tijd dat ik een stuk van Bassiehof kan waarderen.

knutsel | 03-04-16 | 10:39

Mijn jonge buurman (hipsterbaardje, kinderpsycholoog, Feyenoord) heeft 2 Geenpeil posters op zijn ramen geplakt. Tegen. Mense, er is hoop.

Piet Karbiet | 03-04-16 | 10:39

joost2 | 03-04-16 | 10:31

Of hij wordt ervoor betaald om dit te zeggen.

Rest In Privacy | 03-04-16 | 10:32

M. de Hond ( pvda) heeft uit zijn gehouden enquête geconcludeerd, dat de kiezersdrempel op 6 april NIET gehaald wordt. Slechts 25% van de mensen gaat stemmen.

Jammer, dan wint het linkse elitaire clubje in dit land en zet ik 2 weken de TV niet aan omdat ik die triomfantelijke koppen van Rutte en Pechtold niet wil zien.

Mensen ga toch stemmen dus, en liefst: TEGEN.

joost2 | 03-04-16 | 10:31

Dit ass. verdrag met Oekraïne wordt zeker onze ondergang, in ieder geval financieel, maar misschien zelfs fysiek in het geval onze Leiders in de bunker van Brussel zich een oorlog met Rusland in blunderen.

Rest In Privacy | 03-04-16 | 10:30

Mijn vraag aan Bassie. Hoe lang krijgt de EU van jou voor het oplossen van de eigen problemen. Want welke grote crisis is eigenlijk al door de EU bezworen? Van mij krijgen ze geen tijd meer. Onze pensioenen zijn bijna al verdampt, we zitten met TARGET2 er al vreselijk diep in. Maar laten we gewoon zo snel mogelijk ons verlies nemen en er mee kappen. De EU lost nl. helemaal niks op.

roze_bril | 03-04-16 | 10:30

Ik heb niet zo'n behoefte wéér een land erbij te bekostigen. Oekraïne is vast heel arm en zielig, maar dat interesseert me geen hol.
En de EU moet dood.

wapster | 03-04-16 | 10:29

Lupuslupus | 03-04-16 | 10:22
Niet geschoten is altijd mis...

dat is zeker zo maar ik maak mij heel weinig illusies
omdat je aan de Europese elite-voedseltrog komt waar ze van moeten eten.

rechtsdwalendeautist | 03-04-16 | 10:26

Maar we gaan toch enorm verdienen aan de opkomende handel met dat land, of niet dan?

eerstneukendanpraten | 03-04-16 | 10:25

Voor of tegen.... Bij een voor stem gaan we verder, bij een tegen stem gaan we door. Wat is het verschil?

Handsomeboy | 03-04-16 | 10:24

WW3 is begonnen en het voor-smaldeel zal in de geschiedenislessen van hun achterkleinkinderen worden beschouwd als de Chamberlains uit mijn geschiedenisboeken. Tragisch.

spekpater | 03-04-16 | 10:24

Gelukkig is alles afgelopen a.s. woensdag.
Of de drempel wordt niet gehaald of de uitslag wordt niet gerespecteerd.
Hulde voor het initiatief maar er verandert echt geen reet.

Guy de Lombard | 03-04-16 | 10:23

Scyilla of Charybdis: kiezen of je door de hond of de kat wordt gebeten.

Petrus de Rewa | 03-04-16 | 10:22

Het zijn de nieuwe kleren van de keizer, iedereen weet dat een tegenstem een stem is tegen de vraatzucht van de Europese elite. Of dat iets zal helpen is nog maar de vraag.
rechtsdwalendeautist | 03-04-16 | 10:20
.
Niet geschoten is altijd mis...

Lupuslupus | 03-04-16 | 10:22

Volgende referendum; TTIP

am*dam | 03-04-16 | 10:21

Oekraine weer een souverijn land wat we met de beste bedoelingen nog verder naar de klote helpen.
Waar alleen de allerijksten er beter op worden, maar de rest van de bevolking de kruimels mag opvreten.

Hiesjes | 03-04-16 | 10:21

Het zijn de nieuwe kleren van de keizer, iedereen weet dat een tegenstem een stem is tegen de vraatzucht van de Europese elite. Of dat iets zal helpen is nog maar de vraag.

rechtsdwalendeautist | 03-04-16 | 10:20

Oekraine krijgt van mij alle steun. Maar niet met dit asociale verdrag.

Piet Karbiet | 03-04-16 | 10:16

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl