Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Van Rompuy: 'Nee stemmen is EEN BLAMAGE'

L-yhlozT.jpg Goedemorgen en wát een uitstekende timing van Herman van Rompuy weer! GeenPeil.nl is omgebouwd en vanaf vandaag ontvangen DRIEDUIZEND GeenPeil-vrijwilligers hun eerste zendingen flyers, waarmee de grootste landelijke burgercampagne ooit kan beginnen. En uitgerekend deze heugelijke morgen zegt Herman van Rompuy dat 'een nee bij het referendum EEN BLAMAGE is voor Nederland'. De rijmelarende regent, die als voorganger van JC Juncker Donald Tusk de EU middelvinger naar de Europese burger omhoog hield, vindt het aanstaande referendum waarbij het Nederlandse volk democratische inspraak krijgt in haar eigen democratie "een hindernis voor het buitenlandbeleid", want ineens loopt Brussel "het risico om teruggefloten te worden." En dát is niet de bedoeling van de EU, die alleen maar vóóruit mag. Van Rompuy sprak in 2008 zijn plan voor EU-lidmaatschap van Oekraïne uit: "To my mind, the future of Ukraine lies with Europe. One can try to slow it down, to block it, but in the end no one can prevent it" (bron). Dus Nederlandse kiezers mogen van de bemoeibelg niet meer zeggen wat zij daar zelf van vinden. Zelfs Poroshenkopijper Pechtold snapt dat Van Rompuy hier de democratie geen dienst bewijst. Wij zijn daarentegen DOLBLIJ met de kwoots van Hermanneke, want je kan wat ons betreft in de laatste drie weken tot 6 april de ware, ondemocratische, burgerhatende grimas van de Europese technocratie niet vaak genoeg in krantenkoppen terugzien. Keigoed voor de opkomst op 6 april! Dus bedankt voor de steun, Herman. Hier, neem een limerick van ons: Er was eens een damp rag uit Brussel Die stopte z'n neus er weer tussen Hij sprak zich uit Kreeg hoon en gefluit Zo groeide de nee-stem per bussel geenpeilkaart.gifOp dit kaartje is de landelijke spreiding van alle GeenPeil-vrijwilligers te zien. Zoals je kunt zien voert GeenPeil zoals beloofd een brede opkomstcampagne met voor- en tegenstanders en neutrale campaigners. Het zou echter wel kunnen dat na de woorden van Herman het aantal tegenstanderstipjes nog wat toeneemt..

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Ceesboogaart | 15-03-16 | 13:36

Van Rompuy: 'Nee, ... stemmen is EEN BLAMAGE'

donjon | 15-03-16 | 11:34

Van Rompuy zei er ook nog bij dat de burgeroorlog is begonnen vanwege dit verdrag en dat er dus voor gestemd moet worden. Uhh.... stemmen voor een bedrag dat volgens de ex president de grondslag voor een burgeroorlog vormt? Niet doen dus.

BananaMonarchy | 15-03-16 | 11:10

Wat een kut site is dit geworden, zeg

Mafkaan | 15-03-16 | 10:00

Tutanchamon | 14-03-16 | 19:04 Exact wat jij zegt. Dat blinde tegen beter weten in verder willen gaan en dat niet dealen met de gevolgen.

Ohja | 15-03-16 | 09:49

Gezien de reactie van deze gestoorde Belg heerst er behoorlijk wat paniek in het Brusselse ROVERSHOL.Ook de reactie van die benevelde Luxemburger(Juncker)pas geleden op het bericht uit Engeland,dat de invloedrijke Brit,Boris Johnson een Brexit gaat steunen,zegt genoeg!De timing van ons referendum is perfect.Korte tijd later mogen de Britten stemmen stemmen voor of tegen een Brexit.Een Nederlands nee is een belangrijk signaal naar vooral de Britse zwevende kiezer!Dit signaal is VEEL belangrijker dan de vraag of onze regering iets met de uitslag van ons referendum gaat doen.Dus iedereen die tegen de corrupte roversbende in Brussel is zou NEE moeten stemmen.Alleen wanneer we als burgers blijven zagen aan de poten van de Brusselse dictatuur,is er nog een omwenteling mogelijk.Maar het lijkt me wel 5 voor 12.Dus grijp die kans,en stem NEE!!

klaasm | 15-03-16 | 02:22

Tem=stem

mag ik ook nog ff | 15-03-16 | 00:59

We gaan het zien afhankelijk van de vraagstelling tem ik over het algemeen Nee. Dus ik hoop stiekem op een hele vette NEE. Ik wil wel eens zien hoe die lachebek zich eruit gaat proberen te draaien.

mag ik ook nog ff | 15-03-16 | 00:53

En toch stemt de meerderheid gewoon voor/ja in April.

Mozes Langebroek | 15-03-16 | 00:23

Ik moet steeds vaker denken aan oud politicus "Boer Koekoek", de toenmalige fractievoorzitter van de vroegere "Boernpartij" (Boerenpartij).
Boer Koekoek was nagenoeg overal tegen.
Zelfs als deze politieke boer het ergens wél mee eens was, was hij toch tegen.
Een heel aparte man.
Koekoek bracht kleur in de kamer en stak de muffe politiek met enige regelmaat een hete peper in den reedt.
Ik stel voor dat wij dit bij dit referendum een Boer Koekoekeriaans geluid laten horen. Stem gewoon Nee. Stem "tegen".

Gravin v Kippenbouth | 15-03-16 | 00:00

Stemmen is je democratisch burgerrecht.

" NEE " stemmen je burgerplicht.

enorme sukkelzak | 14-03-16 | 23:30

Hij, die mede verantwoordelijk is voor de ISLAMSERIG en het TEREUR gedogen van België, orakelt. Breng hem voor het gerecht.

|skander | 14-03-16 | 22:36

Wat betreft de uitspraak van Pechtold. Hij begrijpt dus dat die uitspraak negatief werkt, en wilt hem daarom liever gecensureerd zien (ze moeten hem voor zich houden tot na de verkiezingen).

Hij roept hier dus feitelijk op om de feiten te verbergen. Als je dat moet doen om je zin / gelijk te krijgen. Zou dan werkelijk nooit een lampje bij je gaan branden dat je misschien aan de 'verkeerde' kant staat?

Ik ben niet zo'n conspiratie-denker. Maar het doet me dan des te meer versteld staan hoe je kennerlijk door kunt hebben hoe de feiten in elkaar zitten, dat die feiten niet aan jou kant staan (de mening van een oud EU-president). En dan toch blijft voor blijft zijn.

DerUnterMensch | 14-03-16 | 22:20

Je moeder is een blamage

Organische evolutie | 14-03-16 | 21:41

Nou, je Nee stem komt er aan hoor Herman :)

VincentTheSaint | 14-03-16 | 20:28

De man is gestoord.

bft | 14-03-16 | 20:11

Ik zal even aan hem denken over 3 weken voor de stembus. En aan de beroemde woorden van Farage over deze engnek.

noerg | 14-03-16 | 20:02

Uiteindelijk zal de regering het waarschijnlijk massale "nee" compleet negeren....... ik neem aan dat jullie reaguurders dat wel door hebben......

Cor Zakov | 14-03-16 | 19:49

Ferdo 76,

Ik weet van dat verdrag, waarbij de stem van het volk door politici naast zich neergelegd hebben.

Maar we zijn al wakker.Althans hier.

Maar ik vraag me af welke stappen er dan genomen moeten worden om die stukken beton in Den Haag en Brussel eens te laten voelen dat ze niet alles kunnen maken.

De straat op? Hongerstaking? Stille tocht door heel Nederland? Wat is er nodig om dat ongedierte die parasieten weg te krijgen zonder dat we er weer gekken voor in de plaats krijgen????? Ik pieker de laatste tijd heel veel over de toekomst van kinderen en kleinkinderen.

Yvonne54 | 14-03-16 | 19:41

Bij mij komt het over als angst van meneer Rompuy. Ik herken er de manipulatie in en de onmacht die deze meneer blijkbaar voelt. Meestal zit er ik niet gauw naast.

Hoe zit het eigenlijk met die (gigantische) pensioenen van die ambtenaren die deel uit maken van de EU of deel hebben uitgemaakt van de EU? Indien de EU uit elkaar valt?

Is dat pensioen dan ook einde verhaal? IK wil heel graag weten hoe dat zit.Weet iemand mij daar meer over te vertellen?

Yvonne54 | 14-03-16 | 19:30

Als het associatieverdrag met de Oekraïne niet meer in houdt dan een handelsverdrag, waarom zijn voorstanders van een associatieverdrag dan zo bang voor een nee bij een referendum, als dit handelsverdrag toch al van kracht is ??

donjon | 14-03-16 | 19:13

@Tutanchamon | 14-03-16 | 19:04 Hear, hear!

marcoplarco | 14-03-16 | 19:12

Niet geheel correct, ik flyer neutraal maar adviseer tegen te stemmen, dus 1 van die bolletjes hoort al een ander kleurtje te zijn :)

Underground Madnezz | 14-03-16 | 19:10

Een blamage is willens en wetens jaar naa jaar doorgaan met een bewezen mislukt project dat EU heet. Een blamage is de 4 miljard per jaar afdracht voor ongewenste bemoeizucht en betutteling. Een blamage zijn 55000 EU-ambtenaren. Een blamage is het verhuiscircus naar Straatsburg. Een blamage is een salaris van 22 k€ per MAAND voor een EU-commissaris. Een blamage is geen enkele oplossing hebben voor de massa-immigratie die al maanden gaande is. Een blamage is jezelf verrijken over de ruggen van belastingbetalers. Het zou een blamage zijn voor het associatieverdrag te zijn omdat het land in burgeroorlog is, het ons miljarden extra gaat kosten en de leiders corrupt zijn (net als de EU-bestuurders, dat past op zich wel). Meneer van Rompuy en zijn EU-vriendjes zijn een groot gevaar voor een gezond, veilig en fijn Europa. Weg uit de EU, terug naar de EEG. Deze miljardenverslindende ellende in stand houden is kwaadaardig.

Rest In Privacy | 14-03-16 | 19:04

@Claudia M. | 14-03-16 | 18:39

Een maand na dato?

Ferdo76 | 14-03-16 | 18:46

De uitspraken van Rompie getuigen van een stuitende arrogantie.

Der Schnitzeljäger | 14-03-16 | 18:40

@ditotje | 14-03-16 | 18:25
Het charisma van een natte dweil and the appearance of a low-grade bank clerk, auw! I feel good www.youtube.com/watch?v=U5TqIdff_DQ !

Watching the Wheels | 14-03-16 | 18:40

OT; ik ben 6 mei vrij en zal al naar gelang waar de stemming moge plaatsvinden, eens informeren wie er allemaal mee wil rijden. En, ik kan makkelijk nog een aantal keren rijden...

Claudia M. | 14-03-16 | 18:39

Hier nog zo'n flauwe man 'Referendum wordt Russische roulette' www.trouw.nl/tr/nl/6869/Hans-Goslinga/... . Alsof zogenaamd 90% van de ja-stemmers hun stem niet komt uitbrengen en aan wie ligt dat dan?

Watching the Wheels | 14-03-16 | 18:33

Ben wel benieuwd of Brussel Voor 6 April Den Hollanders sancties gaat opleggen, leer mij die Linksmarcheerders kennen.

hovawart | 14-03-16 | 18:29

"Als je Oekraïne loslaat, dan zijn die mensen voor niks gestorven." Herman van Rompuy www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/arti...
.
Dus als je 'Ja' stemt dan zijn die mensen niet voor niks gestorven, dan was het het waard volgens Herman van Rompuy, Guy Verhofstadt en Hans van Baalen?

Watching the Wheels | 14-03-16 | 18:15

Goh, zou meneer Van Rompuy een beetje bang geworden zijn?
Inderdaad is het een blamage, voor de EU. Want in de ongeveer 15 jaar dat dit gedrocht in de huidige vorm bestaat, heeft het ieder mogelijke krediet bij de bevolking verspeeld. Het gaat dan ook niet meer helpen om ineens te gaan roepen 'doe nou maar anders sta je voor lul' want we luisteren al een tijdje niet meer. Die plaat kennen we al, de naald is blijven hangen ergens en we hebben al lang en breed de mp3 weggeflikkerd.
Feit is en blijft hetzelfde als bij de invoering van de euro en zeer zeker het referendum over de EU Grondwet: als jij voor wat voor reden dan ook niet met FEITEN kunt aantonen wat de voordelen zijn, niet wilt zeggen wat de inhoud is, maar wel verwacht dat wij als tamme schapen overal maar ja op zeggen, dan ben je niet goed bij je hoofd. Hoezo is wat wij stemmen nu ineens belangrijk? Onze mening doet er toch niet toe? Het was toch al beslist?

DearMud | 14-03-16 | 18:13

No it is and no it will stay!

Claudia M. | 14-03-16 | 18:12

Van Rompuy is een wandelende blamage.

jipje | 14-03-16 | 18:10

Herman leest wel honderd keer GeenStijl
't staat er echt, op pagina 1 en zwartomrand
Hield 'ie vroeger al zijn meningen
En al zijn dromen stil
Nu is 'ie niets niet niemand nergens meer
En kan gaan waar 'ie maar wil

Herman rekent af en staat weer op
Hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop
Hij heeft een tweede kans gekregen
En da's meer dan 'ie verdient
Maar als dit het is, is dit het
Als dit het is, is dit het
Als dit het is, is dit het
En we zullen het wel zien'

O, o, o,
Even rustig ademhalen O, o, o,
't lijkt of het regent als altijd
Voor een regent voor een regent even balen

Watching the Wheels | 14-03-16 | 18:02

@Yvonne54 | 14-03-16 | 17:42

Zoals eerder bij de EU-grondwet gebeurde, die vervolgens als het Dictaat van Lissabon rectaal werd ingebracht bij de burgers door haar eigen volksvertegenwoordigers (in naam dan), niets?

Of wordt het volk dan eindelijk wakker?

Ferdo76 | 14-03-16 | 18:00

Ik blijf me maar afvragen wat te doen als ze een overweldigende Nee van de bevolking naast zich neerleggen?????????

Yvonne54 | 14-03-16 | 17:42

Of het wel of niet een blamage is puur perceptie. Dat rompy zich er tegenaan bemoeid is een blamage. Daarom een nee op 6 april.

Undefined_variable | 14-03-16 | 17:42

Wat een knullig infographic, waar de kleur van voor, tegen en weet het niet, in hetzelfde plaatje van kleur verandert. Van een niveau zeg...

SaintNick | 14-03-16 | 17:39

In dát geval:Blamage it will be,Belgian motherfucker...!
6 april = NEE.

R.B.Scott | 14-03-16 | 17:25

@ jawor en andere lieden die ons graag kapot zien gaan.

Het feit dat die klootmongool Van Rompuy er zich weer mee bemoeit is op zich al voldoende reden om tegen te stemmen.
Dat nog helemaal los van het feit dat het verdrag militaire steun tegen aanvallers belooft. Tegen Rusland dus!

Smerige dictators zijn het die de democratie gewoon om zeep hebben geholpen.
Ze horen gewoon voor een tribunaal te verschijnen.
Merkel als eerste!

Iedereen dat debiele toneelstukje op het Maidan plein vergeten?
Dat stelletje Brusselse EU pubers op schoolreisje dat met gebalde vuistjes hysterisch in steenkolen Engels aan het lallen waren?
Dat moet onze elite voorstellen?
Tuig van de richel is nog te netjes voor ze.

Pieter V | 14-03-16 | 17:22

Weet u nog? De film " De Gremlins"?

Het Rampui was daarin de meest agressieve Gremlin doordat hij in het water was gevallen en het is dan ook nooit meer goed gekomen met die dictator.

De rotzak die er alles aan gedaan heeft om onze habitat te vernielen en ons financieel kapot te maken.

Pieter V | 14-03-16 | 17:10

Ramp ui

bisbisbis | 14-03-16 | 17:06

Een standpunt bepalen in een politiek probleem is voor de burger eigenlijk heel gemakkelijk: Als D66 ergens vóór is, stem dan tegen. Als D66 ergens tegen is, stem dan vóór. Als u het beste met uzelf voor hebt, hanteer dan die vuistregel. Stem 6 april dus Nee.

lulleficatie | 14-03-16 | 16:22

Willen we meer of MINDER EU

Toontje-lager | 14-03-16 | 15:58

Ja, ja, damp rag! Dat heb jij goed gezien prutser, dat over TTIP! Iets wat in het duisternis gehuld onder de grootste geheimzinnigheid bekokstooft kan gewoon géén zuivere koffie voor de bevolking zijn. Je weet damp rag dat de TTIP alleen goed is voor je cronies en hun corporaties. En natuurlijk voor jezelf, ouwe zakkenvuller. Rekening ligt de bevolking en corporaties staan opeens boven nationale wetgeving. Goed inzicht ouwe dweil want TTIP heb ik inderdaad in het vizier en haal graag de trekker over.

Vageling | 14-03-16 | 15:51

Welke faalamateur heeft dat eerste plaatje gefabriceerd?? In de twee opeenvolgende panels de kleur van voor en tegen omdraaien? Man man nan...

DaisyC | 14-03-16 | 15:42

Die man is als factotum naar voren geschoven, als lachertje van Europa, zonder inhoud , zonder invloed omdat ze er toch ééntje moesten hebben namen ze domme Henkie maar. Maar laat hij nu wél zijn smoel dichthouden. De blamage ziet hij dagelijks in de spiegel.

langzullenweleven | 14-03-16 | 15:35

van rompuy heeft een hoofd als van een wormpje het heeft niets te betekenen.

jopie1 | 14-03-16 | 14:35

Hier staat van Rompuy met een Moldavisch maffiamaatje op de foto.
925.nl/archief/2015/10/21/premier-en-v...
Ook met Moldavië is een associatieverdrag gesloten en ook daar is de politieke elite corrupt.

Think | 14-03-16 | 14:25

"Het argument van het nee-kamp dat dit associatieverdrag een opstapje is naar een EU-lidmaatschap van Oekraïne spreekt Van Rompuy tegen. "In het verdrag staat geen enkele aanzet tot een lidmaatschap"
Waahaahaa! Hij zei zelluf van wel!!
Komt ie nog een keer dan!
We kunnen dit niet vaak genoeg laten zien.
www.youtube.com/watch?v=m7iFNgTOLL4&a...

Schietmijmaarlek | 14-03-16 | 14:00

Was zijn land geen puinhoop onder zijn bewind ??? en nu gaat hij ons even vertellen hoe het wel moet...
Ik ga zeker NEE stemmen, was het al van plan maar nu helemaal.

Ypsilon | 14-03-16 | 13:51

jawor36 | 14-03-16 | 10:36
Je maakt het jezelf te moeilijk, je kan namelijk nuanceren tot je een ons weegt. NEE stemmen, goed voor dit land en haar verschrikkelijk belazerde burgers, een klein koekje van eigen deeg voor de EU potentaten, voorgezeten door een minion van Merkel. Als stoomwalsen over Nederland heen walsen,
Nederland heeft al genoeg lafheid in huis.

lanexx | 14-03-16 | 13:46

Domme kutbelg , zou zich beter druk maken over de torenhoge onkosten die gemaakt worden door dat parasietenclubje in Brussel, maar daar hoor je die teek niet over .

fleurtje | 14-03-16 | 13:05

Liever Farage dan een Ravage. #seth

Driewerf Hoezee | 14-03-16 | 13:04

Hier nog zo'n "democraat". Zie hoe Verhofstad Tjipras grof en laaghartig beledigt
youtu.be/P84tN0z4jqM?t=13

telelezer | 14-03-16 | 13:02

3 stippen in de buurt van Emmen.... Iemand die nog een kamer in 0591 zoekt?

Wc-kip | 14-03-16 | 12:50

@Stenkel | 14-03-16 | 12:20
lol! Maar die Jezuïet Herman de Vaatdoek, is ook Herman de Poetinfan:) www.youtube.com/watch?v=sN_-BLPKuRc (tot Poetin die niet mee wilde met die Washingtonse fascistische "global governance") en Herman de Bilderberger van de "global management" www.youtube.com/watch?v=l1qTPvugqgg Herman zal in zijn houten hart vast niet alleen een Nee stem verafschuwen, maar ook het stemmen op zich. Want stel je voor zeg, dat het gepeupel iets te zeggen krijgt over hun lot.

ben kokhals | 14-03-16 | 12:49

Een nee stem is een blamage voor al die eurofiele regenten die geen gezichtsverlies willen... Niet meer en niet minder.

boerk | 14-03-16 | 12:49

angstzaaierij van de bovenste plank, de burger moet weer de baas van eigen land worden.

deluiegriek | 14-03-16 | 12:48

-weggejorist-

Maddworks | 14-03-16 | 12:41

Kom in verzet. Stem "nee". Bevrijd ons van deze elitaire schijndemocraten. We moeten ons lot weer in eigen handen krijgen, want in handen van deze bende leugenaars is de toekomst van onze kinderen in groot gevaar.

Stadler and Walldorf | 14-03-16 | 12:39

Vervelend hè zo'n democratie van rompuy! Jij weet zeker wel wat goed is voor de burgers, mwoehahaha.

Vout | 14-03-16 | 12:36

@Veni_Vidi_Vici | 14-03-16 | 11:38
Prachtig verhaal! Misschien is zaterdag begin van de avond een goed moment om ze in de bussen te doen? Dan hebben mensen meer tijd om te lezen (incl. zondag) en het in de agenda te zetten. Maar dit is giswerk hoor.

ben kokhals | 14-03-16 | 12:31


Wanneer je overbodige woorden weglaat:
Van Rompuy: 'Nee stemmen is EEN BLAMAGE'
Van Rompuy: 'stemmen is EEN BLAMAGE'
Van Rompuy is EEN BLAMAGE

Nuchternederland | 14-03-16 | 12:25

@pluk-87 | 14-03-16 | 12:18
Super!

ben kokhals | 14-03-16 | 12:23

Geweldig. Ik ga met Tegen-flyers Sint-Willebrord voorzien van informatie. Ik voorspel dat daar 95% nee wil stemmen. De vraag is alleen of ze de moeite gaan nemen. Ik zal mijn best daar voor doen in ieder geval.
In dat dorp is het hoogste percentage pvv stemmers van NL. Ik ga eigenhandig heel veel nee stemmen regelen daar, dat weet ik zeker. Dit is de kracht van GS, veel slimme gemotiveerde mensen die weten hoe ze een klusje moeten klaren.

pluk-87 | 14-03-16 | 12:18

Die mandaatloze Herman "wij zijn allemaal Jezuïeten" www.djeppink.eu/en/blog/we-are-all-jes... Vaatdoek moet zijn volgevreten mond houden. Het Nederlandse volk is aan zet, niet de nutteloze en overbodige buitenlandse eurocraten.

ben kokhals | 14-03-16 | 12:12

Van Rompuy, moet echt een standbeeld krijgen. Zot van de eeuw! Achterste voren op een Ezel!!!

vanrechteren | 14-03-16 | 11:56

Ik ben voor de EU, er gaan dingen niet naar mn zin maar goed. Wat ik niet wil is dat de Oekraïne bij de EU komt. Daar mag IK dus over stemmen. Het volk, een bewoner van de EU, de belasting betaler, de mede opbouwer. Een blamage?... Een blamage is dat gedreig, we leven in een democratie. Gekke Belg, jammer he!

ikdenkwat | 14-03-16 | 11:56

"Van Rompuy: 'Nee stemmen is EEN BLAMAGE'"

Voor hem zelf wel en zijn interpolitieke plannen

Mark van Leeuwen | 14-03-16 | 11:53

Die kontenaaier zouden ze eigenlijk met z'n tanden op de stoeprand leggen.
Maar ik stem maar lkkr NEEN!!

Koffer2863 | 14-03-16 | 11:51

Hij heeft wel een punt dat de overheid niet vooraf onze mening heeft gevraagd.. dan krijg je deze situaties.. dus wie er echt fout is, is de overheid en niet zozeer de EU.

WellusNietus | 14-03-16 | 11:51

Prachtig nieuws dat meer dan 30 procent zeker gaat stemmen. De belangrijkste horde lijkt daarmee genomen. Nu is het aan de stemmers om te laten horen dat de EU terug in zijn mand moet.

Graaier | 14-03-16 | 11:48

Herman van Rompuy, de man met het charisma van een lekkende kilgoot ! Dank voor deze extra steun !

klaas waak | 14-03-16 | 11:45

Ik zit hier op de folders te wachten enig idee hoe laat ze in dordrecht worden geleverd?

sander koekkoek4745 | 14-03-16 | 11:41

Rompuy bibbert nu al bij het idee dat we ook een referendum krijgen over TTIP. Bedankt voor de TIP!

Simon_GS | 14-03-16 | 11:40

Net mijn doosje folders ontvangen. Gelijk de geïnteresseerde bezorger, die aangaf hier in Groningen al aardig wat van diezelfde doosjes bezorgd te hebben, of hij op de hoogte was van het aanstaande referendum. Uitleg gegeven en gelijk mijn 1e folder aan de beste man uitgedeeld en die beloofde te gaan stemmen. Wat hij ging stemmen was gelijk duidelijk: Wij zitten op 1lijn beste, noteert u maar 1 extra NEE stem.
.
Zit een beetje in dubio wanneer te gaan bezorgen, te vroeg en men vergeet het weer. Te laat en men heeft geen tijd.. Begin april lijkt me de beste tijd. Suggesties?

Veni_Vidi_Vici | 14-03-16 | 11:38

Binnenenkort staat er in het centrum van Brussel een lange muur met de namen en foto's van de verraders van Europa, en hun handlangers. Van Rompuy zal daar dan ook prominent "schijnen". Al deze mensen staan in dienst van het Bilderberg-groep die de leer van Coudenhove-Kalergi aanhangen. Een sekte die streeft naar wereldmacht, geleid door financiele instellingen. Het gaat al decennia zo, zie al die Goldman-Sachs jongens die overal op cruciale plekken worden geplaats en belanghebbende politici die dit proces faciliteren. Maar goed, internet is in staat de leugen te ontmaskeren en geen enkele verrader ontgaat zijn straf.

ad melkert | 14-03-16 | 11:33

-weggejorist-

geeratz8217 | 14-03-16 | 11:32

-weggejorist-

geeratz8217 | 14-03-16 | 11:32

Snel op naar de grote blamage dan maar, om van die expansiegeile [lees bezitterige en bezeten] EU-dictatortjess en al hun handlangers af te komen. Wij leven al sinds de ongewenste oprichting van de EU met een blamage die zijn weerga niet kent. Een beetje willens en wetens het hele Europese volk proberen over één kam te scheren en hu culturen af te schaffen, alsof dat al mogelijk zou zijn. Wat u zaait zult u oogsten, jullie vieze enge mannetjes in de grijze maatpakken in jullie stiekeme achterafkamertjes, waar over ons leven beslist wordt. En daarbij zijn de fascisten vooral verre van goddelijk.

Really? | 14-03-16 | 11:31

-weggejorist-

el jefe | 14-03-16 | 11:30

Een natte vaatdoek komt ook even lekken. Altijd uitgevreten, nooit iets fatsoenlijks gedaan, hoeveel dictators zitten er eigenlijk in Belgie?

het was nee en het zal nee blijven, hoe harder de nitwits ja schreeuwen, des te standvastiger word ik.

bergsbeklimmer | 14-03-16 | 11:23

Ik schaam me voor nog redelijk veel blauwe ballen in 040.

Lichtstadfan | 14-03-16 | 11:22

Van Rompuy heeft zeker gelijk. Het is inderdaad een blamage voor de Nederlandse regering, niet voor Nederland, maar voor de regering. Dat heeft de regering over zichzelf uitgeroepen, ze hadden in de eerste instantie nooit moeten instemmen.

Hij heeft ook gelijk als het gaat over de onbetrouwbaarheid van onze regering. Hier leert van Rompuy wat de meeste mensen in Nederland al lang wisten. Rutte II is niet te vertrouwen.

Nebuchednezzar | 14-03-16 | 11:21

Tsja zoals ze zeggen. Met zulke vijanden heb je geen vrienden nodig. Hij zorgt er zelfs voor dat mensen een NEE stemmen niet omdat die oekraine ze boeit maar omdat ze die bemoeizuctige dictator de EU zat zijn. Zeg maar het referendum wordt nu ook een NEE tegen die EU bemoeials. Niet geenpeil doet dat. Ze doen hetzelf. Dat is nog het mooie ervan. Dacht hij nou echt dat de nederlandse bevolking zo gek is dat ze zich als makke lammetjes naar de slachtbank laten brengen en ja en amen zeggen. Nee hij bereikt ermee dat de nederlander zich nu wel gaat verzetten. De stap is redelijk makkelijk. NEE stemmen. Denk dat zelfs eerst ja stemmers nu zoiets hebben. Is die EU wel te vertrouwen want dit dicteren gaat wel erg ver en straalt een aardige dictatuur uit in plaats van democratie!! Nou ik zeg laat dat rrclame maken voor ern NEE maar over aan van rampuy. Die kan dat als geen ander!!

tweetybird | 14-03-16 | 11:20

@Herman van Rompuy: Trek gelijk ook je conclusie ajb als het een Nee-stem wordt!

Gaz21 | 14-03-16 | 11:19

Die klunzen zorgen ervoor dat ik met nog meer plezier het vakje TEGEN ga aankruisen op 6 april.

Graaf Kinterslaas | 14-03-16 | 11:17

De vraag zal zijn: Bent U voor of tegen?
Het voorgedrukte antwoord: Ja of nee aankruisen?
Daarmee wordt ja als voor het verdrag uitgelegd en nee ook. Mijn punt: Met alles moet rekening gehouden worden omdat het nee kamp zoveel mogelijk dwars gezeten zal worden. De overheid verzorgt alles en de overheid is voor het verdrag, en tegen (echte) democratie dus dan weet je het wel.

dijkbewaker | 14-03-16 | 11:15

"De bevordering van respect voor de beginselen van soevereiniteit en territoriale integriteit, onschendbaarheid van de grenzen en onafhankelijkheid, evenals de strijd tegen massavernietigingswapens, daarmee samenhangende materialen en de overbrengingsmiddelen daarvoor, vormen essentiële elementen van deze Overeenkomst. "

"De partijen onderzoeken mogelijke samenwerking op militair of technologisch vlak. Oekraïne en het Europees Defensieagentschap (EDA) onderhouden nauwe contacten over de verbetering van de militaire capaciteit, ook op technologisch vlak. "

Dat laat imo een hoop ruimte open ter interpretatie...

Hemmenaar7 | 14-03-16 | 11:11

De commentaren onder Trouw zijn ook niet erg lovend.

gentle giant | 14-03-16 | 11:07

heel gevaarlijke tekst, uit het verdrag:
"Zich inzettend voor onafhankelijkheid, soevereiniteit, territoriale integriteit en onschendbaarheid van de grenzen; "

met Rusland op de Krim, die dat niet helemaal onlogisch niet beschouwd als veroverd land, maar als integraal en historisch deel uitmaken van Rusland.

Je kan het lezen dat wij een inspanningsverplichting hebben tov De Krim bij Oekraïne, en dan heeft het verdrag het ook over militaire samenwerking.

Hemmenaar7 | 14-03-16 | 11:04

Dat moet u de referendumcommissie verwijten, niet GeenPeil
Mastermattie | 14-03-16 | 10:57
Wikipedia zegt: Rokjesdag valt doorgaans midden April. Hoop dat rokjesdag vroeg valt dit jaar. Het liefst 2 april. Handjes gevouwen, oogjes gesloten en nederig op de knietjes biddend ( nee niet met mijn reet aan achteren ) ik ervaar dat toch een beetje als, nou je je weet wel.

hurenisvoorpaupers | 14-03-16 | 11:04

Mooi is dat als dit uitkomt, ziet iedereen dat er niet word geluisterd naar de burger en dat nen de democratie tijden geleden heeft afgeschaft.

Tepeltreeltje | 14-03-16 | 11:02

Smeerlapperige KutBelg Van Rompuy, laat hij zich bemoeien wat er gebeurd in dat Kut-Sharia-for-Belgium van hem en stel daar eens orde op zaken.
Voorkom mafkees Rompuy, dat er nog meer aanslagen vanuit Belgie door geestesgestoorden plaatsvinden.

meneer Q | 14-03-16 | 11:02

Ben er achter gekomen dat veel mensen niet weten dat ze niet NEE op het stembiljet vinden maar op TEGEN moeten stemmen.Nogmaals, zeker bij ouderen mensen vertellen om TEGEN aan te kruisen. Heb al een paar ontmoet die nee wilden en door de verdraaide text VOOR wilden aankruisen.

jan huppeldepup | 14-03-16 | 11:02

Nog 'n argument erbij om 'nee' te stemmen.
Want Van Rompuy vindt 't 'n blamage.
Noot:
Geachte heer Van Rompuy,
Beste Herman,
Je snapt 't niet.
Het Europese project is verklooid door mini-dictatortjes die maxi-dictatortjes willen worden.
Dat willen wij niet.
Als 't alleen om de handelsbelemmeringen zou gaan, dan is er vast wel 'n handige IT'er die 'n leuk passage-programmatje voor vrachtwagens kan schrijven om snel langs landgrenzen te kunnen rijden.
En burgers kunnen dan ook wel 'n IT-passage-pasje gebruiken als ze 'n keer of wat op vakantie gaan.
Oké (?), want méér voordelen heeft 'n verenigd Europa niet. Al het andere kan lokaal prima geregeld worden.
En omdat de kiezer altijd gelijk heeft (toch, democratische technocraat?), wordt op 6 april 2016 eigenlijk al een voorschotje genomen op 't de EU als opgeblazen blamage wegstemmen.
Het EU-dingetje is kapot. (het is te duur: Griekenland; het werkt niet: geen buitengrenzen tegen vluchtelingenstroom) Vroeger hadden we mini-raadseltjes: Het staat langs de kant van de weg en wordt steeds nuttelozer; 'n dood brandweerautootje. Nu 'n nieuwe voor jou: het zit in de hoek en wordt steeds kleiner en roder. Rara wat is 't. Een baby met 'n scheermes. Eerst komt er de Brexit, dan is 't hek van de dam. Dan volgen er na 't eerste schaap ook andere staten.
Tenslotte blijft er 'n rompje EU over, Van Rompuy, zonder handen en voeten.
Groetjes en 'n kusje op je geestelijke schaafwond* (je overleeft 't wel, je moet je niet zo aanstellen joh)

Der Paulie | 14-03-16 | 11:00

@hurenisvoorpaupers | 14-03-16 | 10:54
Dat moet u de referendumcommissie verwijten, niet GeenPeil

Mastermattie | 14-03-16 | 10:57

Slechte Limericks
op de verkeerde plaatsen
doen pijn aan het hart.

Dr. Dr. Bartholdy | 14-03-16 | 10:57

-weggejorist-

Achiel | 14-03-16 | 10:55

@jawor36 | 14-03-16 | 10:42

Lijken is slechts een opvatting. Het gebrek aan draagvlak wordt veroorzaakt door een onoverbrugbare kloof tussen burger en 'de politiek'. Van je gemeenteraadslid tot aan Juncker, voor de mensen is het één pot nat en het ergste is, ze hebben nog gelijk ook.

Bruno Alaska | 14-03-16 | 10:54

Het enige wat ik Geen Peil verwijt is de datum. Had 6 mei moeten zijn, in ieder geval na rokjesdag. Dan gaat de ratten weer naar buiten om de blanke man - via hun vrouwen en dochters - te laten zien dat zij vanaf nu de baas zijn in Europa. Stop deze waanzin alsjeblieft.

hurenisvoorpaupers | 14-03-16 | 10:54

de betrouwbaarheid als lakei en slippendrager van Brussel zal hij bedoelen

Hemmenaar7 | 14-03-16 | 10:53

Maar als het nou werkelijk marginaal is, dat associatieverdrag met Oekraine, waarom maakt Europaus Van Rompuy zich er dan zo druk om?

Mijn tegenstem hebben jullie. Minder minder minder Brusselse inkomensherverdeling.

LJBrinkhorst | 14-03-16 | 10:53

Het is toch wat. Zelf het draagvlak voor het beleid niet in orde hebben en dan klagen dat Nederland zich blameert. De enige die zich hier blameert, is de ongekozen eu-elite. Zij tonen immers weer aan volledig buiten de werkelijkheid te staan. Dat, of ze hebben schijt aan draagvlak en democratie. Hoe lang duurt het nog voordat het schavot in Brussel weer wordt afgestofd en wij het juk van deze schaamteloze dictatuur afwerpen? #nexit. #oekraiNEE

accijnstoerist | 14-03-16 | 10:53

Begin april vindt u de locaties van de stembureaus rechts op deze pagina. Het overzicht staat ook in Amsterdam, de krant van de gemeente. De krant wordt rond 24 maart huis aan huis verspreid. Vanaf 24 maart kunt u de krant ook op deze pagina downloaden.
.
Huh? Begin april?!
www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?produc...

Piet Karbiet | 14-03-16 | 10:52

Ik zou dus echt graag een inhoudelijk debat willen zien tussen voor- en tegenstanders.
Maar het ja kamp spuwt enkel schuimbekkend dreigementen.

Harry Turtle | 14-03-16 | 10:51

@deministerpresident | 14-03-16 | 10:35
.
Ja, ik vind het ook opvallend stil in onze hoofdstad.

Piet Karbiet | 14-03-16 | 10:49

De haiku van Rutte:
.
.
Gefaald in alles
bang grijnzend jongetje in maatpak
mammie vindt hem lief

King of the Oneliner | 14-03-16 | 10:48

Los van die hysterische spleten die daar lopen in EU pretenderen hoe goed de EU allemaal is.

Anoguurder | 14-03-16 | 10:47

@jawor36 | 14-03-16 | 10:36
Je leest niet goed. Je maakt een JA kamp opmerking. Of je JA of NEE stemt interesseert mij verder niet. Het gaat om het domme napraten, de domme argumenten. En jij doet daar aan mee.

Mark_D_NL | 14-03-16 | 10:47

Ik denk dat we aan de vooravond van ingrijpende veranderingen staan. Een nee van ons en een aanstaande Brexit kunnen wel eens de vonk zijn die die de EU echt kunnen laten veranderen, meer democratisch maken, weg met de ongekozen eurocommissarissen en zich richten op de kern taken. Ik ben hoopvol.

BieVerschoftstad | 14-03-16 | 10:45

@Tha Man | 14-03-16 | 10:42
Dit is een hardnekkig kabinet.
Ik denk dat de enige niet gelogen uitspraak van Rutte is dat ze die 4 jaar uit gaan zitten.
Daarna heeft de Tweede Kamer nieuwe stoeltjes nodig want de huidige zitten met Bison Kit vast aan de politici.

Mastermattie | 14-03-16 | 10:45

Herman van Rompuy is niet door het volk gekozen en heeft daarmee geen enkele autoriteit. Indirecte democratie is geen democratie. Weg met de Brusselse dictators.

i-Wonder | 14-03-16 | 10:44

Voor brand heb je drie zaken nodig om het te laten fikken:
brandstof
zuurstof
temperatuur
Haal er 1 vd drie uit en de brand zal doven.
Om je als EU politicus te handhaven heb je drie zaken nodig:
macht
geld
aanzien
Haal er 1 vd drie uit en het is gedaan met de koopman.
Qua status zijn we op de goede weg,en het mooie is dat ze er zelf voor zorgen.

swassannuf | 14-03-16 | 10:43

Mastermattie | 14-03-16 | 10:20
Dan kost ze dat zetels in 2016. De PVDA heeft immers gezegd de uitslag te respecteren en de VVD mij of meer dat ze het zullen negeren in geval van een Nee. Dat is dus een potentiële kabinetscrisis en vervroegde verkiezingen.

Tha Man | 14-03-16 | 10:42

Bruno Alaska | 14-03-16 | 10:37

Dat recht heeft het NLse volk zonder meer, maar het lijkt me niet de beste incentive om te handelen.

jawor36 | 14-03-16 | 10:42

Even die kleuren van die pie-chart omdraaien heren!! Anders is het zo verwarrend, vergeleken met die mannetjes. Andersom mag natuurlijk ook.

Hobbykip | 14-03-16 | 10:41

Waarom zijn wij met zijn miljoenen bang vokr deze mensen. Hij blaft en spuugt ons goor en tiranisch in hate gezicht. De haat die deze man uitstraalt omdat zijn plannetje wellicht aan duigen valt wegens democratie is precies hoe ze daar allemaal rondlopen. Ook in de eerste en tweede kamer denken ze zo ovr ons. Het is namelijk rutte en samsom en andere heethoofden die al de gore plannen van de laatste jaren maken. Inc TTIP.

tattooboer | 14-03-16 | 10:41

Geen mensen op de eilanden?

Hans Gruber | 14-03-16 | 10:40

Mooie cijfers, de zaak rolt.
Maar we zijn er nog niet, ga op bezoek bij je opa en oma en roggel die stempas.

gentle giant | 14-03-16 | 10:40

Ik stoor me ook behoorlijk aan verschillende reclames voor het ja-kamp, waarin alleen maar wordt vermeld hoe leuk het is om handel te drijven met de Oekrainee. De meeste mensen hebben er helemaal geen weet van dat dat juist wel doorgaat, ongeacht de uitkomst..

R2Dbag | 14-03-16 | 10:39

@jawor36 | 14-03-16 | 10:05 "Het is uiteindelijk gewoon een kutonderwerp om over te stemmen, iets waar een groot deel van NL gewoon geen reet van snapt"
.
Onzin. De eurocraat Pechtold was niet eens aan snapppen toegekomen, want niet gelezen, maar had wel een oordeel. Hij zal vast niet de enige zijn, dus moet de TK debatteren en stemmen over iets waar een groot deel gewoon geen reet van snapt? Overigens zijn er genoeg redenen denkbaar (zoals tegen ieder begin van uitbreiding zijn, of vinden dat de EU moet heersen "vom Atlantik bis zun Ural") waarom men het niet eens hoeft te snappen.

ben kokhals | 14-03-16 | 10:39

McMarx | 14-03-16 | 10:11

Precies mijn punt. Politiek wordt al veel te veel gedreven door onderbuik. Ik zou willen pleiten voor iets meer ratio, zeker in deze gelederen.

jawor36 | 14-03-16 | 10:37

Nou, betere propaganda had het Nee-kamp zich niet kunnen wensen.
Die vieze, vuile, venerische pleurislijer van een Van Rompuy die zegt dat nee stemmen een blamage is.

Ikdus | 14-03-16 | 10:37

Yeah, a damp rag!!

Rest In Privacy | 14-03-16 | 10:37

@jawor36 | 14-03-16 | 10:05

Met een Tweede Kamer die dmv een cordon sanitaire niet inhoudelijk maar met de onderbuik voorstellen van een bepaalde partij wegstemt heeft het Nederlandse volk mijn inziens ook gewoon het recht om tegen te stemmen op basis van een instinctief gevoel dat hier een luchtje aan zit.

Bruno Alaska | 14-03-16 | 10:37

Mark_D_NL | 14-03-16 | 10:27

Jij moet toch wel de meest chagrijnige man alive zijn.

Ik zeg letterlijk dat ik niet ja stem en toch reken je me tot het ja-kamp. Interessant. De TK-verkiezing is niet te vergelijken omdat je dan op basis van heel veel standpunten een partij kiest die het beste bij je past. Daar is de nuance veel meer aanwezig. Hier verwacht men een simpel antwoord op een moeilijke vraag.

jawor36 | 14-03-16 | 10:36

Opgericht voor eenheid en vrede maar de eenheid is er niet en dan nu ook nog een land in oorlog proberen binnen te halen.
Stapelgek die ouwe vos.

Halal gehaktbal | 14-03-16 | 10:36

@hurenisvoorpaupers | 14-03-16 | 10:32
Urbanus?

Mark_D_NL | 14-03-16 | 10:35

Ik heb nog geen stemoprooe gekregen. Amsterdam. Wanneer komen ze eigenlijk?

deministerpresident | 14-03-16 | 10:35

Haiku:
_
_
Burger en bestuur
Beter dan reageren..
Horen.. luisteren
_
_

Einde van de Domheid | 14-03-16 | 10:35

Quote "Het argument van het nee-kamp dat dit associatieverdrag een opstapje is naar een EU-lidmaatschap van Oekraïne spreekt Van Rompuy tegen. "In het verdrag staat geen enkele aanzet tot een lidmaatschap. Dat is uitdrukkelijk besproken. De Oekraïeners drongen daar telkens geweldig op aan. Wij hebben daar nooit aan toegegeven.""

Kijk hier eens even Van Rompuy wat u zelf gezegd heeft!!!

www.youtube.com/watch?v=m7iFNgTOLL4&a...

BigShow | 14-03-16 | 10:35

Nee stemmen? Dacht van wel. Blamage? welnee, Brussel en Co vinden het alleen vervelend dat ze iets moeten uitleggen, want alles gaat net zo lekker richting totale dictatuur van het grote geld. Maar ik wil graag meer dreig en intimidatie uit brussel please, zeer vermakelijk, zo'n ouwe kwakbol op semi correcte tour&autopiloot. Hopelijk komt de totale eurofascho Verhofstad ook nog eens met een vermanend poepvingertje richting ons landje, heerlijk lijkt me dat. Dat dan zowiezo 40% schuimbekkend naar de nee bus gaat. Het lijkt trouwens wel asterix en obelix: Heel europa was voorstander van de geopolitieke clusterfuck (thanks usa buddies) van de eeuw. Heel europa? Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.

Hè Bah | 14-03-16 | 10:33

over 1 minuut gaat er weer een EU raket naar mars (live uitzending) de payload bestaat uit de hele EU top die op handels missie gaan.

(c)ZWITSUL | 14-03-16 | 10:33

Inderdaad de damp-rag van Rompuy voorgedragen voor de Comenius- prijs 2016 door het navolgend beneveld , belastinggeld graaiend links semi-wetenschappelijk tuig,(daar gaan we);
Job Cohen
Leo Lucassen
Tijs van Ruiten
Wouter Goris
Loek Vredevoogd
Albertine van Vliet
Allen nog nooit op eigen benen gestaan, maar riant levend van de gelden opgebracht door de hardwerkende sukkels in het bedrijfsleven. Tijd voor verandering vinden Kobus en.....

mevr.Kribo | 14-03-16 | 10:32

Van Rompuy kan mijn stem niet meer beïnvloeden, die is al op de bus, naar de Nederlandse ambassade in Nieuw-Zeeland. Het is en blijft NEE.

Kievit | 14-03-16 | 10:32

Ook weer zonne dwaze domme belg als de man met de verotte tanden die stond te krijsen in Oekraïne, die Verhofdork, ja die. De EU, de EU is voorbij, en dat maakt menig mens blij.
Mark_D_NL | 14-03-16 | 10:30
Heb je wel eens belg boven de 30 jaar gezien zonder verrotte tanden?

hurenisvoorpaupers | 14-03-16 | 10:32

Buitenstaanders moeten zich er niet mee bemoeien, ook Nigel Farage niet.

chariovalda | 14-03-16 | 10:32

www.youtube.com/watch?v=bJHETdxwv8Y
Deze boodschap kwam dus niet aan bij die EU muppet.
Laat 6 april met een nee stem opnieuw weten dat we ze niet gekozen hebben,en zeker niet om voor ons te bepalen wat wij wel of niet binnen willen halen.

deraderendraaien | 14-03-16 | 10:32

haiku = 5-7-5

am*dam | 14-03-16 | 10:31

Quote "Daar kan de regering niets aan doen, zeker deze regering niet. Maar ik vind dat wel een hindernis voor het buitenlandbeleid, als men weet dat men altijd het risico loopt teruggefloten te worden. Een land moet zich kunnen engageren. Nederland is hierin een uitzondering, het is het enige land dat zo'n soort procedure hanteert."

Ik voel een verandering van de referendumwet aankomen!

BigShow | 14-03-16 | 10:31

Wie is nu weer van Rompui. Ook weer zonne dwaze domme belg als de man met de verotte tanden die stond te krijsen in Oekraïne, die Verhofdork, ja die. De EU, de EU is voorbij, en dat maakt menig mens blij.

Mark_D_NL | 14-03-16 | 10:30

@Cuyahoga | 14-03-16 | 10:22 De fraaiste haiku is van Rien Vroegindeweij:

Hai koe,
Wat doe je zo vroeg in de wei?

lijn5 | 14-03-16 | 10:29

Dus als je tegen het binnenhalen van een land vol neo-nazi's, corrupten en criminelen bent dan ben je onbetrouwbaar?
Laat mij dan maar onbetrouwbaar zijn.

sinar2 | 14-03-16 | 10:28

Ik heb van de wijkagent geleerd dat het heel effectief is om burgers die een mening hebben thuis op te zoeken voor een goed gesprek. Doe mij even de voorstemmers op de Utrechtse Heuvelrug, ga ik er wel even langs voor een goed gesprek met een glaasje wijn op mijn kosten. Afspreken in de kroeg is ook mogelijk. Uiteraard wederom op mijn kosten.

hurenisvoorpaupers | 14-03-16 | 10:28

Beste Herman, wat denkt U van hetvolgende; laten we uit de loopgraven gaan en eens met elkaar praten. U weet wel, de burger met de bestuurder. Volgens mij komen we er best uit!

Einde van de Domheid | 14-03-16 | 10:28

@jawor36 | 14-03-16 | 10:05
Leuk man, je probeert nog een keer een domme JA kamp opmerking. Nederland wordt steeds slimmer. Om NEE of JA te stemmen hoef je niet dat hele verdrag te lezen. Tijdens de 2ek verkiezingen reken je ook niet alles na om je keus te bepalen of wel soms. Zeg eens iets nuttigs man.. De opmerking die je hier maakt is zo oud, en zo nutteloos. next.

Mark_D_NL | 14-03-16 | 10:27

Herman, de EU is voor jou een beter idee geweest dan voor mij. Mijn zakken zijn leeg en de jouwe heb je goed gevuld. Je kan de pot op.

Repetitive Beats | 14-03-16 | 10:26

Die (ex-)Brusselse "politici" zijn de beste campagne voor het Nee-kamp. Gooi er nog maar een paar dooddoeners in, heren.

The_Black_Knight | 14-03-16 | 10:26

Ik ben iemand die Nederland zo'n blamage wel gunt. Mijn Nee-stem is al uitgebracht. Laten we Nederland weer groots maken. #OekraiNEE

accijnstoerist | 14-03-16 | 10:26

Trouwens, kan iemand zich hier nog herinneren op "Herman van Rompuy" gestemd te hebben?

Mastermattie | 14-03-16 | 10:25

MARK RUTTE is een blamage voor Nederland.
NEE stemmen bij het referendum is 1) verstandig en 2) ons goed recht.

VanBukkem | 14-03-16 | 10:24

Ik vind het om te huilen. Wat een min soort. Het enige wat die vent ermee bereikt is dat ik nog grotere hekel krijg aan dat minne soort mensen.

Dan die opvolger van hem. Dat zuipende varken. En dat pretendeert de wijheid in pacht te hebben.

Nou dat zie ik. Zo gek als een deur. Stelletje benevelde zieke geesten.

Yvonne54 | 14-03-16 | 10:24

@Mastermattie | 14-03-16 | 10:20

Dat zal ze een worst wezen, want voordat er nieuwe stemmingen zijn zal er ongetwijfeld door VVD, D66 en dergelijk een nieuw verdrag ingerommeld zijn dat nederland permanent bind aan de EU, als in geen ontsnapping meer mogelijk.

Straks zegt de EU nog letterlijk dat dit soort rechts-extremistische beslissingen dat democratie heet niet langer meer uitgeoefend mag worden.

Anoguurder | 14-03-16 | 10:23

Onze 3 x nee is al 2 weken geleden van down under op de bus gedaan. :-)

Fapfap | 14-03-16 | 10:23

Is het licht al uit?

aardappelninja | 14-03-16 | 10:23

De EU: het was niks, het is niks en het zal nooit wat worden. Het eerste succes moet nog komen. Alles wat ze aanraakt veranderd ik kwik. Dus van Rompuy en al die EU-voorstanders kunnen l*llen wat ze willen; ik geloof geen woord van wat ze zeggen. Maar wie weet hebben ze nog mysteryguest Obama nog op de loonlijst staan, die op 5 april nog even komt vertellen waarom Nederland vooral voor moeten stemmen.

kweethetooknietbeter | 14-03-16 | 10:22

Da's een limerick, van Rossem, hij schrijft haiku's.
Zoiets:

Druipend van domheid
Op zijn hoofd een valse grijns
De schaamte voorbij

Ja, ik weet ook niet wat mensen daar leuk aan vinden, maar daar moet je Japanner óf totaal geschuffeld voor zijn.

Cuyahoga | 14-03-16 | 10:22

@Betweetert | 14-03-16 | 10:01
Ze hebben aangegeven dat de uitslag gerespecteerd dient te worden.
Doen ze dat niet, dan kost dat ze zetels in 2017.

Mastermattie | 14-03-16 | 10:20

Zijn er ook vrijwilligers die bij de haathutten gaan flyeren om de kontenbonkers te vertellen dat een Nee stem de uitkering op peil houdt en een Ja stem betekent dat de uitkering minder wordt?
Je vertelt ze niet eens een leugen.

Jan van de Biertent | 14-03-16 | 10:20

Lees ik hier nu werkelijk dat van Rompuy kritiek heeft op het weinige beetje democratische inspraak dat wij nog hebben inzake Europa? Maar inspraak is wel het laatste wat ze daar willen: Een "betrouwbare partner" is een eufemisme voor iemand die zijn bek houdt en netjes in de pas mee marcheert. Welnu, dan noemen ze ons maar onbetrouwbaar. Van van Rompuy is dat een compliment.

Van Rompuy: "Laten we niet vergeten dat die hele oorlog is begonnen met dat associatieverdrag". Dat zullen we zeker niet vergeten!

Muxje | 14-03-16 | 10:19

Als het zover is wordt het een dikke NEE, en hoop dat het MINDER MINDER MINDER wordt.

Nutter | 14-03-16 | 10:17

I & O Research zegt niet alleen 37% gaat zeker stemmen , het zegt ook 28% gaat waarschijnlijk wel, waarschijnlijk niet 16%, zeker niet 7% en weet niet/wil niet zeggen 12%.
zie hele rapport www.ioresearch.nl/home/nieuws/artmid/4...

louis6227 | 14-03-16 | 10:17

Herman kijk eens in de spiegel, dat is pas een blamage.

Nilfisk | 14-03-16 | 10:16

Eerst een kaartenhuis bouwen, en nu boos worden op iedereen die niest of een scheet laat..
Sowieso moet ik nu wel nee stemmen want ik heb het geld dat ik kreeg van putin alweer opgemaakt..:-)

baard van troje | 14-03-16 | 10:16

Hebben ze van Rompuy ook weer uit de mottenballen gehaald.

miss error | 14-03-16 | 10:15

Wat een ontzettend slechte limerick, stop daarmee

RigouReus | 14-03-16 | 10:15

Kan niet wachten op de dag dat van Rompuy vogelvrij wordt verklaard.

Gaaaap | 14-03-16 | 10:15

Ik stem alleen al nee voor de afgang van Rutte en Samson bij hun eurofiele vriendjes. De verbeten gezichtjes van Verhofstadt, van Balen, Rompie en drankorgel Juncker er bovenop als bonus. Los van het feit dat er alleen maar goede redenen zijn om nee te stemmen. Oprotten met die corrupte, failliete zooi die onze belasting miljarden laten verdwijnen in het niets.

Banana008 | 14-03-16 | 10:15

Bij 'exclusief weet niet' is Voor wit en Tegen lichtblauw. Bij 'inclusief weet niet' is Tegen wit en Voor lichtblauw.
Waarom?

D. Apeldoorn | 14-03-16 | 10:14

@McMarx | 14-03-16 | 09:55
'Voorstanders groen kleuren en tegenstanders rood. Dat had andersom gezien willen hebben doen gedaan.'

Nee is rood.
Ja is groen.
Zo is dat nu eenmaal en een nee-stem mag best rood zijn want het is een democratisch protest tegen de expansiedrift van de EU.

reaguurbot | 14-03-16 | 10:14

@bedoel je mij??? | 14-03-16 | 10:11

omdat powned geen stabiele recht(s)e rug meer heeft maar zoals de wind waait waait het pownews jasje!?

voedselbankier | 14-03-16 | 10:13

@jawor36 | 14-03-16 | 10:05
Ik vind het feit dat er niet eerlijk over gedaan wordt (het is "slechts een handelsverdrag") al reden genoeg om er niet in mee te gaan.

Het handelsverdrag is al actief en het stemmen gaat over politieke invloed van de EU in Oekraïne. Daar stem ik tegen.

De EU is alleen maar bezig om in steeds meer invloed in allerlei landen uit te oefenen maar daar waar ze invloed zou moeten hebben, bij FRONTEX bijvoorbeeld, doen ze niets.

Mastermattie | 14-03-16 | 10:12

Mooi flyers zijn binnen de reaguurders de straat op !
zinin!

voedselbankier | 14-03-16 | 10:11

mag ik heel even offtopic? waarom staat rechts op de site niet meer de headlines van powned.tv?

bedoel je mij??? | 14-03-16 | 10:11

@jawor36 | 14-03-16 | 10:05
Gebruik dan je onderbuik en doe eens niet zo lafjes.

McMarx | 14-03-16 | 10:11

De tweet van arrogant mannetje is ook heel veelzeggend over de positie van D66.

Jan van de Biertent | 14-03-16 | 10:11

-weggejorist-

louis6227 | 14-03-16 | 10:11

Weet U wat een blamage is voor een land en een regering daarvan heer van Rompuy? Dat je in het geheel niet meer autonoom beslissingen mag nemen omdat de regering van een soeverein land terug gefloten kan worden door 1 of andere ongekozen club uit Brussel! DAT is een blamage voor 17 miljoen Nederlanders, dát is een onbetrouwbare partner voor 17 MILJOEN Nederlanders meneer van Rompuy! Dat er überhaupt een regering zetelt hier die zo'n beetje alle draagvlak onder de bevolking heeft verloren is al een blamage voor die regering zelf. Dat ze ook nog eens permanent dor vage onbekende baasjes uit het EU parlement op hun vingers worden getikt is een blamage voor deze mensen en zet daarmee Nederlanders weg als een volgzame club ja knikkers en daar wil ik niet bij horen meneer van Rompuy. En met mij miljoenen Nederlanders. Mogen die ook een stem hebben? Of is dat U onwelgevallig, al die democratie. Stel je voor dat mensen iets anders doen dan wat U wilt of wat de EU wil. Dan heet dat "een blamage". Wat een ongelooflijk standpunt draagt U daar uit. Wat een lef. En wat een persoonlijke blamage voor U meneer van Rompuy.

Dutchbeaurouge | 14-03-16 | 10:10

Het EP en die hele EU zijn een blamage. Voor de echte Europeaan dan wel te verstaan.

Halal gehaktbal | 14-03-16 | 10:10

Ik hoop dat het licht uit gaat. In zijn kop.

Piet Karbiet | 14-03-16 | 10:09

Kan die infantiele dorpsgek niet in een gekkenhuis opgesloten worden?

eu=shit | 14-03-16 | 10:09

Bedankt voor het compliment, evil Herman.

jemagookniksmeer | 14-03-16 | 10:07

Zestig Eurocenten van een verdiende euro uit de portemonnee roven en verwachten dat iedereen blijft juichen voor deze zakkenrollers, elke financiële meevaller belasten om daarvan te profiteren, arbeiders en middenstanders kaalplukken tot ze opgeven, iedereen verplicht aan de voedselbonnen (USA), en dan vanuit het paleis in Brussel regeren als koningen over het uitgeknepen volk, de linkse nachtmerrie.

hovawart | 14-03-16 | 10:07

Ik bedoel, je kan op je boerenklompen aanvoelen wat het scenario gaat zijn de komende weken. Eigenlijk weten we dit allemaal, want wanneer heeft de politiek voor het laatst echt naar haar burgers geluisterd? Enig realisme is wel op zijn plaats hier lijkt me. Al stemt 60 % tegen, de politiek draait het dan doodleuk naar 40% bevolking die VOOR is..... want zo rollen zij. Ik denk dat het al een uitgemaakte zaak is, maar ik ga toch stemmen om mijn stem te laten gelden. Al weet ik feitelijk wel beter. Fockerz !

Betweetert | 14-03-16 | 10:06

Mooie omhaal in eigen doel van Hermanus, waarvoor dank.
En als ze in Japan wisten dat deze wereldvreemde beroepsuitvreter-op-hoog-niveau haiku schrijft, zou men er daar besmuikt om grinniken.

De Vrijlansier | 14-03-16 | 10:06

Mastermattie | 14-03-16 | 09:52

Dat is natuurlijk de meest gebruikte ratio in het nee-kamp, maar dat is niet waar het referendum over gaat. Hiermee geef je dus eigenlijk aan dat het referendum misbruikt wordt voor een ander doel.

Het is uiteindelijk gewoon een kutonderwerp om over te stemmen, iets waar een groot deel van NL gewoon geen reet van snapt en wil snappen. Ik vraag me af of de wens is om over meer van dit soort verdragen te gaan stemmen, want dan hebben we nog wat te doen.

Ik ga voor de blanco stem, 95% van NL kan net als ik geen fatsoenlijk onderbouwde voor of tegen geven.

jawor36 | 14-03-16 | 10:05

Van Rompuy: "Komt er straks ook een referendum over TTIP, het Amerikaans-Europese vrijhandelsakkoord?"

Dat hoop ik wel ja. Er is niks vrij aan dat vrijhandelsakkoord. Wat er ook gebeurd op 6/4 dat TTIP moeten we ook maar eens aan het volk voorleggen. Inclusief alle geheime clausules en overlegsituaties. Heb er nu al zin in.

Wat een a-democratische dictatoriale totaal malloot.

Dima Beeline | 14-03-16 | 10:03

-weggejorist-

Asmo | 14-03-16 | 10:03

Nu wilde ik al Nee stemmen maar nadat Van Rompuy gezegt heeft dat dit niet goed is denk ik er nog eens over na.
ehhhh
ehhh
ehhhh
NEE

jan huppeldepup | 14-03-16 | 10:02

Any way, hebben we al nagedacht wat de volgende stap wordt bij een definitief NEE, en de regering legt de uitslag hiervan naast zich neer (met andere woorden; verwerpt de uitslag)... wat dan? Tenslotte is het RAADGEVEND referendum en niet dwingend. Wat kan je dan nog als burger zijnde, behalve vork en riek?

Betweetert | 14-03-16 | 10:01

Vroeg of laat keert ook het tij voor dit soort onbenullen... laat dit een troost zijn...

fingers | 14-03-16 | 10:01

Van Rompuy zegt dat NL dan onbetrouwbaar wordt. Als er iets is dat onbetrouwbaar is dan is het de EU. En lieden als van Rompuy. En ja, van Rompuy, er moet ook een referendum komen over TTIP dat zogenaamde vrijhandelsakkoord dat zal leiden tot totale erosie van sociaal-, arbeids- en milieurechten in de EU. De EC kan niet wachten om Europa in de uitverkoop te doen aan lobbyisten en grote corporaties, zie corporateeurope.org

Zzzzooooffff | 14-03-16 | 09:59

Die burocraten gaan nog tussen nu en 6 april een waar schouwspel afgeven met dreigementen en minachtigen naar de burger toe.
Weg met deze EU dieven en dictators !

Koeienflat | 14-03-16 | 09:59

Ik ben VOOR een reuze mega blamage !

edelweiss | 14-03-16 | 09:59

Verder kan ik jullie erop wijzen dat een oud voorlichter van het Europarlement nu ook voor uittreding uit de EU is. Een hart onder de riem steken noem ik dit.

succesvol | 14-03-16 | 09:57

Von Rompuy? Die was toch allang inactief? Die man is vanaf dag 1 afgezeken door Nigel Farage en is nooit fatsoenlijk uit de verf gekomen. Slechts een marionet die slaafs opvolgde wat hem opgedragen werd. Die gaat zich nu uitspreken? De hele EU is een groot toneelstuk.

Betweetert | 14-03-16 | 09:57

Democratie maar dan binnen de borders van de door de EU bedachte democratie. Heel van rompuy moet oprotten, van het toneel, de ouwe sok dat het is.

Anoguurder | 14-03-16 | 09:56

Als hij het zegt stem ik NEE, anders had ik.... ook NEE gestemd

Snap je!? | 14-03-16 | 09:56

Wat een heerlijk ventje is die Herman toch. Kostelijk. Hahaha

hendrikjandetuinman | 14-03-16 | 09:56

van Rompuy gebruikt als middel het beperken van de democratie.Het doel heiligt de middelen.

succesvol | 14-03-16 | 09:55

Voorstanders groen kleuren en tegenstanders rood. Dat had andersom gezien willen hebben doen gedaan.

McMarx | 14-03-16 | 09:55

Iedere keer dat het WC-Eend bureau van de EU een berichtje eruit gooit dat een NEE/TEGEN slecht is voor de EU geeft dat des te meer reden om vooral NEE/TEGEN te stemmen.

Mastermattie | 14-03-16 | 09:52

Vijftig jaar op je rug liggen en genomen worden. Dat is pas een blamage.

Feynman | 14-03-16 | 09:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken