Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland veilige haven voor Syrische oorlogsmisdadigers en @Dijkhoff doet niks

varkensmasker100.jpg Vroeger, na WOII, werden Duitse oorlogsmisdadigers tot alle uithoeken van de wereld achtervolgd voor berechting. Vandaag, anno 2016, kunnen oorlogsmisdadigers uit Eritrea, Nigeria, Soedan, Georgië en Syrië zich onder de beschutting van internationale verdragen veilig verstoppen in Nederland. En Klaassecretaris Dijkhoff doet er helemaal niks aan. In een brief naar de Kamer schrijft hij vandaag dat er vorig jaar dertig asielzoekers in de migratiestroom zijn aangetroffen die verdacht worden van oorlogsmisdaden in hun eigen land. Per kerende rubberboot terug naar Syrië, Afrika of waarever de hel dat tuig vandaan komt? Nee natuurlijk niet. Oppakken, vastzetten & berechten? Lol nope. Geen status geven, illegaal loslaten in Nederland, en hopen dat ze alsnog uit zichzelf vertrekken. Dat is de Nederlandse "aanpak", waarbij Dijkhoff zich kan verschuilen achter internationale verdragen om te zeggen dat hij er ook niks aan kan doen. Net zoals aan zijn import van islamitische kindbruidjes, waar hij ook niks tegen doet. Maar geen zorg! Het kan nóg debieler. Niet alleen mogen de Syrische en Afrikaanse oorlogsmisdadigers vrij rondlopen, Dijkhoff wil ook niet vertellen tot welke groeperingen (Assad, rebellen, ISIS..) de verdachten behoren, uit oogpunt van hun privacy. Weet je wat het gevolg is van dit soort leugenbeleid? Dat mensen op straat iedereen die er Syrisch uitziet gaan wantrouwen als een illegaal in Nederland verblijvende oorlogsmisdadiger. Goed voor de sfeer weer, Klaas! Klaas? Klaa-haas!? Oh wacht. Die is alweer druk met sjoemelen met migratiecijfers. Lekker bezig, heren. Instroom: Rutte heeft beloofd dat de instroom van ontheemdiërs half maart is gestopt. Maar als we de UNHCR-cijfers van januari en februari 2015 naast de cijfers van januari en februari 2016 leggen, dan vragen we het ons af...

Reaguursels

Inloggen

Mijn vader was zo'n 16 jaar geleden vrijwilliger voor de asielzoekers, en toen werd hem ook al geregeld dit soort dingen verteld zo van "Jan ik stel jullie hulp echt op prijs, maar daar om de hoek woont mijn beul"

Jahre des Lebens Alles vergebens.

Kortom in al die jaren hebben de verantwoordelijke instanties gewoon niets geleerd.
Als je onder een levenslange gevangenis straf of een doodvonnis of zo uit wil komen, vraag je gewoon asiel in Evropa aan.
Je vertelt gewoon doodleuk dat je in Verweggistan de doodstraf wacht en je bent van harte welkom, geen mens die er aan denkt om te vragen waarom je ....
ach laat ook maar.

Bret24286011 | 29-02-16 | 20:56

Grappig dat bewijs van onvermogen dat Dijkhoff weer etaleert. In tegenstelling tot wat het artikel suggereert, heef Nederland decennialang de gewoonte om gezochte terroristen te herbergen, en wijst daarbij altijd op verdragen (die bewust verkeerd geïnterpreteerd worden).
Ook SS-ers konden hier jarenlang oud worden zonder gevaar van ontdekking (ik herinner me een Pieter Menten), oud-collaborateurs konden na de oorlog premier worden (De Quay en zijn 'Nederlandse Unie' in 1940 - 'ach ja, ze zitte er nu eenmaal, late we dan maar samewerreke' ), IRA aanslagen in Den Haag en Roermond en de daders ontkwamen naar het buitenland, de Filipijnse terrorist (al heten dat hier altijd 'vrijheidsstrijders') Jose Maria Sison die geregeld dubieuze GroenLinks bijeenkomstjes mag opfleuren, Somalische oorlogsmisdadigers die hier lekker mogen wonen met uitkering - ik herinner me een dame die toch echt wat op haar kerfstok had, en toen viel het weer stil, en wat dacht u van de recente aanslagen in België waar een link naar Nederland liep.
Ik denk dat er grof geld wordt geschoven om buitenlandse 'hete hangijzers' hier weg te stoppen, anders is het niet uit te leggen. Daarbij heeft Nederland altijd al een probleem gehad met het benoemen, en dus ook het bestrijden, van terreur. Zelfs als het op Nederlands grondgebied plaatsvindt, wringt men zich in allerlei bochten om het goed te praten. Denk maar aan de treinkaping van De Punt en schoolgijzeling in Bovensmilde, 1977. Die kinderen waren even oud als ik, niemand die er ooit een keer aandacht aan besteedde hoe dat moet zijn geweest voor hen. Wel heb ik decennialang mogen aanhoren hoe zielig de kapers wel niet waren geweest.
Men wil en kan niet met de realiteit omgaan in dit land, en men is er lang mee weggekomen, maar nu staat de deur wagenwijd open voor lieden die 100x gevaarlijker zijn dan die kapers indertijd. Onze Westerse samenleving wordt direct bedreigd, en onze regeerders zeggen 'jammer maar waddoejeduran?'

DearMud | 29-02-16 | 19:25

En Duitsland heeft het wel voorelkaar wat betreft het uitzetten van kansloze Marokkanen terug naar Marokko....

Een oeroude SS'er (terecht) na 65 jaar voor de rechter slepen, dat kan dus allemaal wel.

Nu kan me het gemummel over internationale verdragen niet boeien, zal allemaal wel.
Maarrr de reactie van Dijkhof....

IPV de noodklok luiden en opmerken dat die verdragen nu wat in de weg zitten qua berechten van die oorlogsmisdadigers, doet hij dus niets.
En in plaats ons melden dat het zijn aandacht heeft en dat hij als de SODEMIETER gaat uitzoeken hoe dit probleem aan te pakken,
doet hij dus NIETS.

IPV desnoods te LIEGEN dat hij dit aan gaat pakken,
alleen al om het anti immigratie vuur niet nog hoger op te stoken, doet hij dus.... niets.

Belachelijk politicus, kan hij eindelijk eens nuttig liegen is hij nog te dom/lui/onbenullig om zelfs dat te doen.
komt hij niet verder als het wapperen met 'internationale verdragen' en dat was dan dat.

En

vander F | 29-02-16 | 16:50

Wantrouwen zou eigenlijk moeten zeggen dat ik en mijn innerlijk nog een poging zou overwegen tot vertrouwen. Sorry, ut bennuh allemaal slomslims! Mijn romp is blij met mijn lelijke kop. Graag minder minder minder en wel snel. Ik buk niet voor geloof en dat kan me dankzij Dijkhoff en UberMark nog wel eens duur komen te staan. Waarvoor veel inshalla dank vanuit de bestuurskamer van mijn vaste moskee.

verbanden | 29-02-16 | 16:08

die UNHCR cijfers zijn zo onbetrouwbaar als de pest. 36% Kinderen? Bullshit. Maar 42% mannen? Bullshit. 90% komt uit "refugee producing countries"? Grootste bullshit.

Turkije heeft zelfs toegegeven dat de meeste "refugees" niet uit Syrië komen maar een groot deel gewoon arme turken zijn, turkse zigeuners of ander midden-oosten tuig dat gewoon uit veilige land komt.

LangeTijdGeleden | 29-02-16 | 15:56

Bruine Beer | 29-02-16 | 12:24
Dat zijn wel goede vragen.
Ten eerste uit de Unie en uit Schengen. Een soevereine streep door een flink aantal internationale verdragen. Dan de instroom op 0 alleen nog maar zaken- en toeristenvisa.
Dan een Green Card systeem alleen voor mensen die werk hebben en niet strafrechtelijk vervolgd worden in land van herkomst.
En dan zou je eventueel kunnen opbouwen dat je van de 17000 kinderen die er per dag doodgaan aan de eenvoudig vermijdbare gevolgen van armoede een te hanteren aantal bij voorkeur nog vormbare zuigelingenwezen uit pieteit opneemt in dit land.

De Syrische vluchtelingen in Turkije zouden een Safe Haven in Syrie moeten krijgen alwaar de door EU en VS gesteunde Syrian Naitonal Council zich over hun public health en safety mag buigen.
Rusland en VS bombarderen gezamelijk de zware wapens van IS en Al Nusra naar het mallegodje en dan is de rest van het land voor Assad.
Om de uiterst dubieuze houding van Erdogan in de Syrische kwestie niet ongestraft voorbij te laten gaan gun je de Koerden een mooie eigen strook en die noem je "Koerdistan - Koerdische staat".

Dat is een aardig end in de richting van een oplossing op jouw vragen denk ik zo?

trip666 | 29-02-16 | 15:12

Zouden de Syriërs met een varkensmutsje rondlopen dan hadden ze al vast gezeten.Zo zie je maar weer waar bij dit kabinet de prioriteiten liggen.

tegenalles | 29-02-16 | 14:24

Ze doen er alles aan om wilders in de kaart te spelen! Hoe zal de gutmensch hier weer op reageren?

pietpaardenlul | 29-02-16 | 14:24

Niets nieuws onder de zon. Bij eerdere conflicten zijn er zelfs mensen niet uitgeleverd, omdat ze in het land van herkomst berecht zouden worden.
Die mensen gaan ook nooit aangepakt worden.

Peter_K | 29-02-16 | 14:24

De overheid verzaakt zijn plichten tegenover de bevolking, ik zie niet in waarom ik nog belasting moet betalen, ik koop daar zelf wel een verdedigingswapen voor.

Rest In Privacy | 29-02-16 | 14:12

Vluchtelingenverdrag opzeggen en niemand meer binnen laten dus. Want; het onderscheid tussen goed en kwaad is niet te maken.

Poes Fiep | 29-02-16 | 13:35

"Assad is een gigantische lul, maar wel democratisch gekozen, bovendien is Syrië een rechtsstaat."

monteur | 29-02-16 | 09:35

Deed dat pijn toen je die hersenbeschadiging opliep, of ben je er mee geboren?

meneer Q | 29-02-16 | 09:46

BS. Vrouwtje krijg je niet, of heb jij nog een slavin over? Kinderbijslag alleen als ze kinderen hebben, en die kosten meer dan de bijslag is. Tandarts valt niet onder de basiszorg, dus hoogstens worden er tanden getrokken door de kaakchirurg. AOW is 2% per in Nederland gewoond jaar vanaf 25 tot 65, dus er zullen er niet veel zijn die hem volledig krijgen.

Neem loperamide, dat helpt.

"De straffen zijn laag, "

mag ik ook nog ff | 29-02-16 | 10:35

Lulkoek, Nederland straft internationaal gezien heel stevig.

Hoog zwitsalgehalte hier. En meestal niet de slimsten.

Bruine Beer | 29-02-16 | 13:33

De 'internationale verdragen' maken meer kapot dan je lief is.

van heinde en verre | 29-02-16 | 13:30

Rutte kijkt weg en liegt en bedriegt maakt ook van het Nederlands voorzitterschap voor de EU een puinzooi. Laat oorlogsmisdadigers vrij rond banjeren in Nederland wat voor ministerpresident is dit in hemelsnaam?

Goedverdoemme | 29-02-16 | 13:12

WAAROM LATEN WE DIT GEBEUREN!?!?

Hoe is het in godsvredesnaam mogelijk dat de politieke eikels die dit veroorzaakt hebben niet publiekelijk op een schavot gezet worden??

Geen van die hufters vertegenwoordigen nog de wil van het volk. Geen van hen legt verantwoording af voor de totale ontwrichting van onze cultuur, ons land, onze sociale cohesie. Dit Haagse tuig moet NU gestopt worden. Niks verkiezingen in 2017, NU afzetten!

marcoplarco | 29-02-16 | 12:54

Maar mensen, mense .. Wanbeleid is ook beleid

boerk | 29-02-16 | 12:35

@Paul Veerkamp | 29-02-16 | 09:18
'Kan je een volk ook strafbaar stellen voor de regeringskeuze? Die hebben toch gekozen...'

Je mag in dit land kiezen wie je wilt.
Zolang het maar een 'fatsoenlijke linkse partij' is.
Neigt een rechtse partij te groot te worden dan wordt de leider afgeschoten.
Je ziet de sentimenten al weer groeien tijdens AFA demonstraties.

reaguurbot | 29-02-16 | 12:30

Vertel 's Van Rossum. We hebben dus iemand die verdacht wordt van misdaden. Niet veroordeeld is dus. Het land waar die vandaan komt is in oorlog, dus daar eens rustig gegevens opvragen voor vervolging werkt niet. Terugsturen voor berechting kan ook niet, want geen functionerend rechtssysteem. Beste wat je kan bereiken is een lynchmob. En hier willen we ze ook niet zolang niet duidelijk is wat hij op de kerfstok heeft staan.

Ik ben benieuwd. Hoe ga je ze hier vervolgen? Of leveren we ze over aan de lynchmob? Ik weet het, je kunt geen omelet maken zonder eieren te breken, maar wat vinden die eieren ervan?

Bruine Beer | 29-02-16 | 12:24

weggejorist met zn dikke BMW

beerboeloe | 29-02-16 | 12:11

In Duitsland zijn 130.000 asieleisers verdwenen.... Lopen nu dus gewoon tussen de bevolking van o.a. Nederland.
.

Lupuslupus | 29-02-16 | 11:59

Met de pis komt ook stront ons land binnen en we mogen niet doorspoelen want ook ontlasting heeft rechten.

DKP | 29-02-16 | 11:54

"Er is iets heel ernstig mis in dit land en onze zogenaamde volksvertegenwoordiging is voor de volle 100 procent schuldig."
@ Really? | 29-02-16 | 10:34
U vat het prachtig samen in 1 zin

telelezer | 29-02-16 | 11:53

@ Dutchbeaurouge | 29-02-16 | 09:48
+1

telelezer | 29-02-16 | 11:50

Dankzij de Brusselse bezettingsmacht van Mutti Merkel mogen we niks meer doen om ons eigen land en burgers te bechermen en worden we door krankzinnige verdragen, afgesloten door onze randdebiele regenten, verplicht om al het gespuis van de wereld op te nemen.
We worden geregeerd door aliens die ons land kapot willen hebben.
En dat lukt ze enorm goed want het naieve Nederlandse schapenvolk gaat niet meer zoals vroeger keihard de straat op, maar zit lui achter de computer en kijkt gelaten en gezapig toe hoe ons volk afgemaakt wordt (ja... als schapen!).
Oh ja, en voor ik kommentaar krijg: ik ben ook een van die luie schapen.

telelezer | 29-02-16 | 11:40

Willianus Wortelus | 29-02-16 | 11:13
Inderdaad. Ik sta op het punt om de straat op te gaan om te demonstreren. En dat wil heel wat zeggen.

KlunsJohannus | 29-02-16 | 11:33

Wát een slappe vaatdoek, die Dijkhoff. Geen enkele visie, geen ruggengraat, geen gevoel voor rechtvaardigheid. Wat een lul van de VVD. Hoe kun je hier nu niets aan willen doen, natte zak stront?? Die internationale verdragen worden alleen nog maar tegen ontwikkelde landen gebruikt. Tijd om ze aan te passen, en héél snel een beetje! Tot die tijd: graag een regering met lef die er is voor Nederland en Nederlanders, creatief is en in durft te gaan tegen belachelijke internationale regels.

KlunsJohannus | 29-02-16 | 11:32

even een feitje;; vruger na WOII werden oorlogsmisdaders.. vandaag wordt een 95 jarige WOII dader in de rechtbank verwacht.. nix vruger..

fikkieblijf! | 29-02-16 | 11:27

-weggejorist-

OFGS25 | 29-02-16 | 11:14

De hele wereld lacht ons uit.

Moederskindjes, actievoerders, bastaards en veilingmeesters implementeren hier blind Brussels 'beleid' terwijl de burger en zijn moeder met open ogen alles zien instorten.

Walgelijk. Om van te kotsen.

Willianus Wortelus | 29-02-16 | 11:13

Nog steeds bevangen van WOII trauma en schuldgevoel (zie vooral Merkel) lijken veel landen totaal weerloos tegen de wassende stroom moslims en wordt alle islamkritiek direct als ‘nazi’ bestempeld. Wat er dan op aanstuurt dat eind deze eeuw deze landen onherkenbaar veranderd zullen zijn, met overal moskeeën en nergens nog kerken, musea, galeries en universiteiten. Exemplarisch is hier prof Frissen te Tilburg die weer eens in Wilders de nieuwe nazi ziet. En dat terwijl Wilders in juist de islam de nieuwe nazi ziet. Dus de islam kan moorden wat ze wil, maar de goedmens weigert er iets gevaarlijks in te zien. En aldus krijgt de islam alle gelegenheid om de moderne open samenleving te vermorzelen.

notamused | 29-02-16 | 11:00

We moeten die lui gewoon uitzetten!!! Dan krijgen we maar een standje van Brussel. So What.

EdwinM. | 29-02-16 | 10:57

Ongelooflijk. Geen woorden voor maar wat is er toch met alle Nederlanders aan de hand? Geven we niks om onze veiligheid? Niemand maakt zich druk: meer berovingen overvallen woningen, schietende misdadigers, vrouwen worden aangerand verkracht, ouderen inelkaar gemept, we mogen niets meer hier geen kerst, gvd we hebben eerdaags niets meer te zeggen of te willen door RUTTE II... Waarom laten we ons zo besodemieteren en zien de linkse gutmenschen dit ook niet? Weg met Klaas Dijkhoff en Mark Rutte. Hoe zijn wij ook de Duitsers Zweden etc, toch slaven geworden van de vluchtelingen? Wie zijn ZIJ die bepalen hoeveel er binnen mogen komen? Hebben wij niets meer te vertellen dan.... Respect voor Wilders en aan alle Correcten en politici - de PVV, ongezien de t*fus.

HdJ& | 29-02-16 | 10:49

Ja natuurlijk, 30 vermeende oorlogsmisdadigers zouden zich bevinden in Nederland, maar wat dacht je van al dat geloosde gevangenisvolk (aanranders, verkrachters, moordenaars en ander crimineel tuig!) dat en masse richting Europa wordt gedirigeerd door al die foute regimes die nu de kans zien om hun land op te schonen.
Je zult nog versteld staan hoe vaak dat gebeurt omdat ze allemaal geheel anoniem hier hun 'werkzaamheden' kunnen voortzetten.

BadLieutenant | 29-02-16 | 10:47

De naïevelingen met de boodschap "je bent welkom" kunnen nu toevoegen: je bent welkom oorlogsmisdadiger, je bent welkom pedo, je bent welkom verkrachter.

miss error | 29-02-16 | 10:41

Geloel. Toen ze Ayaan Hirshi Ali kwijt wilden was het binnen 24 uur geregeld.

Piet Karbiet | 29-02-16 | 10:40

*gefrustreerd raakt*

BlowingBubbles | 29-02-16 | 10:40

Hoe heeft Nederland dan ooit die verdragen kunnen goedkeuren? Wij gaan toch zo prat op de mensenrechten en de aanwezigheid van het Internationaal Gerechtshof in Den Haag? Dan ook maar niet meer zeuren richting Turkije. Het is wachten op de eerste Nederlandse crimineel die een rechtszaak wegens ongelijke behandeling aanspant. Het is mooi weer, dus ik wil me niet teveel ergeren, maar dit is aan de gewone burger niet te verkopen.

Mannes | 29-02-16 | 10:37

Nederland is niet alleen een vrijhaven voor Syrische oorlogsmisdadigers maar voor allerlei criminelen vaak van buitenlanse afkomst.

De kans dat je hier gepakt wordt is uiterst klein.
De straffen zijn laag, de gevangenissen zijn in vergelijking met het buitenland behoorlijk luxe.
En het rechtssysteem is een lachertje.

Bedankt regering voor het zoveel veiliger maken van onze samenleving.

Vroeger gebeurde hier in het dorp nooit iets, nu we van die fijne ( volgens de gemeente) tijdelijke toeristen gekregen hebben is inbraak en diefstal aan de orde van de dag.

Met dit wegwuifbeleid is het wachten op nog erger.

mag ik ook nog ff | 29-02-16 | 10:35

Waarom accepteren wij een regering die dit allemaal maar toestaat, ieder weldenkend mens zou die misdadigers toch meteen opsporen en het land uitzetten, of achter slot en grendel vastzetten?

Maar ja, het feit die kudtmongool van een v.d. Graaf ook zomaar vrij rond kan lopen [met zijn mega-arrogante attitude], na zijn aanslag tegen de democratie, is natuurlijk al een ernstig teken aan de wand.

.

Er is iets heel ernstig mis in dit land en onze zogenaamde volksvertegenwoordiging is voor de volle 100 procent schuldig.

Really? | 29-02-16 | 10:34

OOOOO maar wacht effe...... Groen links en D66 gaan de premier het vuur aan de schenen leggen. Nou luitjes, dan komt het vast voor elkaar *kuch-rochel*

leipzuurdeeg | 29-02-16 | 10:25

Zolang je niet mag uitzetten, dan in ieder geval opsluiten.
jawor36 | 29-02-16 | 09:46
=
Opsluiten gaat veel meer kosten dan ze gewoon een uitkering geven.

meneer Q | 29-02-16 | 10:24

Die zogenaamde bestuurders moeten eens een oud hollandsch spreekwoord HEEL goed in hun leugenachtige oortjes knopen: NOOD BREEKT WET. Dat is zo oud als dat er wetten en kaders verzonnen zijn! Daarbij evolueren wetten met de maatschappij mee, tenminste, zo zou het moeten. Dus al die wetten, verdragen en andere papieren troep waar deze verantwoordelijken hun verantwoordelijkheid mee pogen af te schuiven; als je ziet dat een wet, verdrag of wat voor naam ze er ook voor verzinnen, ingehaald is door de praktijk dan zul je toch écht iets moeten veranderen. Doe je dat niet dan breekt de pleuris uit. En dat vinden deze zwalkende prutsers dan "beleid" en durven zichzelf nog bestuurder, minister of minister-president te noemen. Laat me niet lachen. Iedere boer uit de provincie met een gezonde pragmatische kijk op de wereld kan het beter.

Dutchbeaurouge | 29-02-16 | 10:24

'Omdat zullie het ook niet doen.' Een groepsmentaliteit van lamlendig niksen.
http://www.usnews.com/news/world/articles/2016-02-28/hungarys-orban-eu-leaders-dont-want-to-stop-the-migrants
Je zou wel degelijk zeggen dat er wat achter zit, want op makke schapen zijn de genotseisers het dolst. Dat weten zelfs makke schapen.

Slogra | 29-02-16 | 10:24

Ik verbaas me nergens meer over.Hoorde dit weekend van iemand bij het OM, dat de eigenaar van het hotel in de Valkenburgse zedenzaak niet vervolgd werden van plaats bieden aan illegale prostitutie.Het geluk viel hen ten deel,omdat justitie anders ook 90 % van de familie van der Valk zou moeten vervolgen.

arlen | 29-02-16 | 10:23

Ter ondersteuning van mijn reaguusel eerder. De staat word bij het hoofd bedreigt. Zoveel is zeker.http://www.refdag.nl/opinie/commentaar/commentaar_politici_moeten_wel_aangifte_doen_van_bedreiging_1_975159 waar blijft de revolte? Of blijven we echt steeds maar weer onze woorden hier uitschreeuwen en achter kleine feitjes aan huppelen?

tattooboer | 29-02-16 | 10:21

Dit kabinet is de grootste schande sinds de NSB.

Vout | 29-02-16 | 10:20

Waar is Julio Poch als je 'm nodig hebt...

Hufter | 29-02-16 | 10:18

Wat moet in dit geval eigenlijk verstaan worden onder ‘oorlogsmisdadiger’. Is dat zo’n iemand die ze wel eens geïnterviewd hebben en die dan half lachend vertelt dat hij het best wel lekker vond om met een bot mes iemands hoofd af te snijden? Is er dus kans dat je met zo’n persoon in de rij staat in de supermarkt? Na WOII zaten veel nazi-beulen in Argentinië. Wordt Nederland het nieuwe Argentinië? En die ISIS-beulen, gaan die straks instructie geven in de moskee, over hoe het moet met de andersdenkende? De Antifa zal mij wel een nazi vinden, dat ik zomaar dit soort vragen stel.

notamused | 29-02-16 | 10:17

Hahaha, het gevolg is dat je iedereen met een islamitisch uiterlijk GAAT wantrouwen. Nee hoor, dat wantrouwen is al een voldongen feit bij het merendeel van de bevolking.

WatZalIkErvanZeggen | 29-02-16 | 10:09

Om gek van te worden! En dat mens Sargentini zit nog steeds in het EU-parlement?
Optillen en buiten de deur weer neerzetten dit soort incompetente luchtverplaatsers!

Foezela | 29-02-16 | 10:08

Het grootste probleem is, in mijn ogen, dat het land zo verdeeld is.
Politici willen de kool en de geit sparen.

Carmelita | 29-02-16 | 10:07

Overigens is het verdrag van Dublin ook nog steeds in werking.
Waarom gebruikt men dat verdrag dan niet?

necrosis | 29-02-16 | 10:04

Je verschuilen achter internationale regels is hetzelfde als je kop in het zand steken.
Staatssecretaris Klaas D. houdt de hand boven het hoofd van oorlogsmisdadigers . Misdadigers die in Nederland het bloed door de straten zal laten vloeien .
Klaas D. is blind voor deze gevaren en wast zijn handen alvast in onschuld. Klaas D. is een lafaard net zoals zijn partijgenoot Mark R.

dogbitedog | 29-02-16 | 10:02

30 aangetroffen, dat betekend dus dat er minstens 1000 doorheen geglipt zijn.

animalia | 29-02-16 | 09:59

Er worden wel, rijkelijk laat, Duitse oorlogsmisdadigers van bijna 100 vervolgd.

Reaaalist | 29-02-16 | 09:58


Dus sadistische koppensnellers en verkrachters uit het buitenland kunnen gewoon hier ongestraft rondlopen tussen onze dochters en vrouwen?? Ok, goed om te weten meneer Dijkhoff.. Ik mag aannemen dat de vooraf ingevulde aangifte formulieren klaar liggen meneer Dijkhoff, als zo'n architect zijn hobby gaat beoefenen hier?
.
Echt van mij mogen ze sadistische en verkrachtende massamoordenaars droppen aan een parachute boven Aleppo en degenen die dit tolereren er achter aan. En zulke "verdragen" zijn nog minder waard dan gebruikt wc-papier.

Batavi Magistralis | 29-02-16 | 09:57

Zo te zien doet onze regering er alles aan om het hier zo onveilig mogelijk te maken en ik weet zeker als de stront de ventilator raakt wij geen hulp hoeven te verwachten van onze regenten, deze zullen het eerder opnemen voor de verkeerde, omdat: zielig, cultuur, moet nog wennen of verward!?

Tijd om ons te gaan bewapenen voor onze eigen veiligheid zal het devies zijn

BigShow | 29-02-16 | 09:57

Als uitzetten niet kan, zal er vast wel een mogelijkheid zijn deze mensen te laten verdwijnen. Misschien wat tips vragen aan wat obscure Zuid-Amerikaanse landen....

PijlVader | 29-02-16 | 09:56

Privacy voor oorlogsmisdadigers terwijl AOW'ers huisbezoeken krijgen en hun tandenborstels geteld worden, terwijl twitteraars de politie op hun dak krijgen na een tweet. Burgers worden in Nederland onderdrukt. Gelukszoekers, oorlogsmisdadigers, pedo's met kindbruidjes, vrouwenmishandelaars daarentegen met alle egards behandeld. Zijn de Nederlanders nu zo masochistisch dat ze niet massaal wakker worden? Is hun trots totaal weg? Hoe bizar moet het nog worden voordat ze de olifant in de kamer zien?

miss error | 29-02-16 | 09:56

Alleen als je met een waxinehouder gooit kunt je in dit land direct voor maanden worden vastgezet. Of voor een varkensmuts.

Piet Karbiet | 29-02-16 | 09:54

Dutchbeaurouge | 29-02-16 | 09:48 Tsja dat zei ene Herman Heinsbroek ook hoe lang is die uiteindelijk minister gebleven? Hopeloos. De ambtenaren hebben de macht en hebben belang bij status quo en meer Brussel.

trip666 | 29-02-16 | 09:54

De kolerezooi is toch voor het plebs die StaatSmongolen knappen het nog voor Ze op ook .laat maar lekkers naar de tyfus gaan de hele zooi . Mooi en vooral weer lekkers allemaal op die KuT Hippies stemmen die je nog opschepen met het grootste vuilnis van elders.

liegende lippen | 29-02-16 | 09:51

Ongeloofwaardig bestuur !

nederburger | 29-02-16 | 09:49

"Internationale verdragen" "moet van de EU" "associatieverdrag verplicht ons tot" "vanwege Schengen kunnen we niet anders" enz enz ENZ!!! Nou mieter dan gewoon op met je regering als je toch geen fluit te vertellen hebt wat DOE je daar dan nog? Als ik een afspraak heb bij een bedrijf en ik kom er na enkele minuten achter dat degene met wie ik zit te praten de hele tijd verwijst naar een ander als beslisser dan stop ik met het gesprek en ga een afspraak maken met die ander. Gvd, we hebben hier een hele top down machtsstructuur in NL van een koning tot aan een gemeentelijke ambtenaar en de facto hebben ze over wat écht belangrijk geen van allen ene reedt te vertellen want "brussel" want andere k-smoesjes. Donder dan op met die hele "bestuurs"ellende als je toch niks mag besturen. En Liegende Rutte, je gaat je intussen afvragen of er nog wel iets is wat waarheid is wat uit die man zn grijnzende bakkes komt. Die hele "regering" die er nu zit en met geen stok is weg te meppen liegt alles bij elkaar. WAARDELOZE bende uitvreters is het! Zo. Dat moest er even uit.

Dutchbeaurouge | 29-02-16 | 09:48

O en een andere manipulatie is dat vroeger (t/m 2014) "gezinsherenigden" werden meegeteld bij "asielaanvragen" die worden nu apart gerapporteerd. Pure manipulatie want daardoor lijkt het alsof de groei van 2014 naar 2015 minder groot was terwijl er dus een aanpassing in definitie zit.

trip666 | 29-02-16 | 09:48

Dit jaar komen er honderdduizend bij!

meneer Q | 29-02-16 | 09:48

Ik zou beginnen om alle 'vluchtelingen' die NIET uit Syrië komen gelijk terug te sturen naar zand van herkomst.
Vervolgens alle Syriërs goed screenen en de foute lieden het land uitgooien.
*simpel*

necrosis | 29-02-16 | 09:47

@Kamervraag | 29-02-16 | 09:42

Blijf VVD, PvdA, CDA, D66 en consorten vooral als aparte eenheden zien. Een stem op een van deze partijen is een stem op de anderen.
.
Hartstikke fatsoenlijk ook.

Parel van het Zuiden | 29-02-16 | 09:47

Het probleem zit hem in de wet- en regelgeving, waar Dijkhoff zich aan te houden heeft. Daar ligt dus ook de oplossing. Zolang je niet mag uitzetten, dan in ieder geval opsluiten.

jawor36 | 29-02-16 | 09:46

Gelukkig omdat ze jeugdtrauma's hebben opgelopen krijgen ze hier:
leuk vrouwtje,
kinderbijslag,
stenen huis,
uitkering,
gratis tandarts,
gratis gezondheidszorg
en later AOW...
en veel later grafrechten en uitvaartkosten.

meneer Q | 29-02-16 | 09:46

Volgens die ongewassen GroenLinks-gekkies bevinden zich geen misdadigers op de namaak stoombootjes met nep-Pieten richting Hollandistan.

Uw Psychiater | 29-02-16 | 09:45

@R2Dbag | 29-02-16 | 09:31
Nee. Bek houwen, slaaf zijn en aftikken. Dat zijn uw rechten. Hup en nu aan het werk luie guurrechtse kudtreaguurder!

Zo zit het ongeveer in dit afgegleden land.

Botte Hork | 29-02-16 | 09:44

nl.wikipedia.org/wiki/H%C3%BCseyin_Ba... Huseyin Baybasin zit vast voor "opdracht geven tot moord" echter degene aan wie hij opdracht gegeven zou hebben zijn in Turkije daarvoor nooit veroordeeld. Op basis van dubieus vertaalde telefoontaps. Zit deze politieke dissident (Koerd in Turkije) vast in een Nederlandse gevangenis. Waarom? Omdat ene Joris Demmink chantabel is met minderjarige Turkse jongentjes. Dus we kunnen het wel, buitenlanders vastzetten. Just saying...

trip666 | 29-02-16 | 09:44

Overigens, dat mogelijk vals voorlichten met cijfers, dat is een apart verhaal.
Toen dit speelde een paar weken geleden, was Pechtold juist degene die probeerde tegen te houden dat de minister-president ter verantwoording opgeroepen werd.
In de discussie daarover was zijn tegenstander (vergeten wie het was) juist aan het pushen op dit punt, en dat het van wezenlijk belang was dat de tijdslijn van de info duidelijk zou worden, om te kijken of Rutte al wist van de 96000 terwijl hij 54000 noemde in de kamer.
Pechtold probeerde dit onder het tapijt te schuiven.
Erg dubieus voor een oppositiepartij, je zo in dienst stellen van een mogelijk leugen van de regering.

Nuchternederland | 29-02-16 | 09:44

De wereld heeft in betrekkelijk korte tijd een verandering doorgemaakt waar men niet op weet te reageren.
Het wordt nog veel erger.

Carmelita | 29-02-16 | 09:44

Blijf vooral VVD stemmen. Lekker veilig. Alles wat Rutte heeft voorgelogen snel vergeten.

Kamervraag | 29-02-16 | 09:42

Mensen als Klaas worden momenteel regelmatig badend in het zweet wakker. Geschrokken uit hun angstdroom dat de revolutie er toch kwam en dat hij zij zich moesten verantwoorden voor hun misdaden tegen de menselijkheid. Het laat onverlet dat een van eeze terroristen zich wel eens dermate onheus bejegend voelen door Klaas en zijn beleid, dat deze de behoefte krijgen om Klaas eens op te zoeken. Je moet er toch niet aan denken.

netniet | 29-02-16 | 09:41

Dit is wat iedereen allang wist behalve de AIVD. Die dit glashard zat te ontkennen. Ik neem dus aan dat dit aantal het topje van de ijsberg is. Verhalen van politici als Judith Sargentini moeten we dus met een korreltje zout nemen. Wie kunnen we nog vertrouwen?

frigel50 | 29-02-16 | 09:39

Dus je kunt wel internationale tribunalen oprichten huisvesten in Den Haag en een Nederlands burger vervolgen om oorlogsmisdaden, maar wegens "privacy" en internationale verdragen"" niets ondernemen tegen vluchtelingen verdacht van oorlogsmisdaden? Je hebt liegen en bedriegen én liegen en bedriegen. Klaas Dijkhoff is in alle opzichten er een meester in.

batvoca2 | 29-02-16 | 09:38

Dit land is klaar voor een dictatorschap waarbij al het politiek geneuzel en polder/soft model wegvalt....

Mr.Nuance | 29-02-16 | 09:36

Zouden er nog mensen zijn die op die leugenpartij stemmen? Ja, en dat is onbegrijpelijk. Oorlogsmisdadigers. Ze schatten maar, maar ze weten het niet. Zo las ik ergens, dat er hoogstens 1 IS figuur bij zat. Hoe weten ze dat. We worden hier belazerd door de overheid. Je mag belasting betalen en af en toe eens stemmen, maar verder moet je al die leugens geloven. En Mark de leugenaar, hoe zit dat met die boot van Bea en het onderhoud van de Gouden Caravan. Dat zegt hij niet. Want als je niks zegt lieg je niet. Dat noemen achterhouden. Het elfde met het onderhoud van die paleizen. Man, man , man wat een bananenkoninkrijk.

wallenberg | 29-02-16 | 09:36

De PVDA heeft jarenlang gestreden voor de filosofie van GEEN MENS IS ILLEGAAL.
.
We hebben het onmogelijk gemaakt mensen uit te zetten zonder eigen meewerking.
.
Assad is een gigantische lul, maar wel democratisch gekozen, bovendien is Syrië een rechtsstaat. Gewoon teruggeven aan Assad dat IS volk.

monteur | 29-02-16 | 09:35

Zorreguieta (oorlogsmisdadiger) mag hier ook zijn , ik zie weinig verschil.

rechtsdwalendeautist | 29-02-16 | 09:35

Schoonfamilie WimLex, El Zorreguieta, zijn ook geen lieverdjes.

Schwanz | 29-02-16 | 09:34

Mogen de burgers ook kamervragen stellen?

R2Dbag | 29-02-16 | 09:31

Tis toch niet te gleuven...
Tis toch niet normaal...
Dit is abnormaal...
Regeltjes regeltjes,
maar als je ergens de boel uitgemoord hebt ben je vogelvrij om te gaan..
Dit land is zooo ziek.

www.youtube.com/watch?v=Zekq9bTgtfI

Long Horn | 29-02-16 | 09:30

In een brief naar de Kamer schrijft hij vandaag dat er vorig jaar dertig asielzoekers in de migratiestroom zijn aangetroffen die verdacht worden van oorlogsmisdaden in hun eigen land.
.
De beruchte druppel op een gloeiende plaat. Van de meesten is helemaal niet te achterhalen of het oorlogsmisdadigers zijn. En wat is de definitie van "oorlogsmisdadiger"?
Als die al niet uitgezet "kunnen" worden vanwege verdragen moeten die verdragen worden opgezegd. Direct. Vandaag nog.

Lupuslupus | 29-02-16 | 09:29

Overigens, vroeger, in die goede oude tijd, wat het algemeen aanvaard dat wij Duitsers tot ver ná de oorlog rotvolk ofwel rotmoffen vonden en ze als de ziekte meden.
Daar zei niemand iets van.
En die Duitsers waren ook niet allemaal slecht en hadden zelf ook te lijden, zegt men.
Nu halen we de vijand binnen alsof het Sinterklaas is, met dien verstande dat WIJ de cadeautjes moeten uitdelen, en we zoeken naarstig naar allerlei uitvluchten voor hun misdragingen.

mallekater | 29-02-16 | 09:28

Hij móet dit doen.Ik zweer bij hoog en laag dat bvb Dijkhoff bedreigd word met wapens, zijn kinderen ook en kabinetsleden en andere beleidsmakers ook en wellicht ook bij de NPO. Ofze bedreigd worden door muslims of door wapenhandelaren, bankiers of Goldman sachs boeit me niks maar iets stinkt hier heel vies en de druk is hoog! Hebben mensen nucleaire bommen ergens liggen en dreigen ze die tot ontploffing te brengen? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat in het laatste half jaar alles en iedereen opeens tegen elke wet in gaat, alle smerigste criminele daden worden geaccepteert en dat geen één miljardair of financiëel fonds mensen gingen redden gelijk toen het nodig was op zee. Dit stinkt! De moord op Bos, het omvallen van onze grootste warenhuizen en schoenenreuzen. Allemaal schoten voor de boeg. Deze derde wereldoorlog gaat heel anders dan de eerste twee maar de afloop mag niet anders zijn! Nederland moet een blanke meerderheid houden. Dit word nog een zware dobber maar het gaat wel gebeuren.

tattooboer | 29-02-16 | 09:27

Merkel en al die asieleisers houden zich ook niet aan de internationale verdragen. Dus waarom wij wel?

Piet Karbiet | 29-02-16 | 09:26

Sanne walg de Vies ,vind vast dat er niets van waar is .

blauwe zander | 29-02-16 | 09:25

Ja, je mag ze niet oppakken hé?Laat staan het land uit fli.......
Het zijn zielige vluggelingen en die dien je van alle gemakken te voorzien, en tevens moet je hun criminele activiteiten door de vingers zien en met de mantel der liefde bedekken.
Want zielug.
Tot er eentje een terroristische aanslag pleegt.Er zullen dan altijd nog wel een paar Joopers te vinden zijn die dat goed praten als zijnde een gevolg van frustraties enzo,maar de stemming knalt dan wel om, denk ik.(Zoals er ook Joopers zijn, ECHT waar, die in alle ernst zeggen dat je het die gasten niet kwalijk kan nemen dat ze homo's in elkaar meppen en vrouwen verkrachten. Ies koeltoer en daar kunnen ze niets aan doen.Zoals meneer Rahman gisteren in Buitenhof: Wij witte Europeanen passen ons niet voldoende aan, we integreren niet genoeg met de allochtonen.
Lussunoggunpeul??

mallekater | 29-02-16 | 09:25

Bokito ergo sum | 29-02-16 | 09:22
Waar hebben we eigenlijk een regering voor ga je je afvragen. Totaal irrelevant zo blijkt in deze kwestie. Gelukkig hebben ze dat in GB door.

Dommelsch | 29-02-16 | 09:24

Kan je een volk ook strafbaar stellen voor de regeringskeuze? Die hebben toch gekozen...
Paul Veerkamp | 29-02-16 | 09:18
.
Als de gekozenen zich aan hun verkiezingsbeloftes zouden houden, had u (gedeeltelijk) een punt.

Lupuslupus | 29-02-16 | 09:23

Waar hebben we eigenlijk een internationaal strafhof voor

Bokito ergo sum | 29-02-16 | 09:22

data.unhcr.org/mediterranean/country.p... Kijk je daar dan zie je dat er in februari 2016 bijna 20x zoveel migranten Europa binnen zijn gekomen dan in februari 2015. Dan concludeer ik dat er niet honderdduizend, maar honderdduizenden statusaanvragers Nederland binnen zullen komen.

trip666 | 29-02-16 | 09:21

En dan is men verbaasd over het dalende vertrouwen in de rechtsstaat?

Glasgow Argus | 29-02-16 | 09:20

Internationale verdragen gewoon allemaal opzeggen: het is een manier om je zin tot ver na je dood door te drukken.
Denk daar 6 april maar eens aan.

frank87 | 29-02-16 | 09:19

Kan je een volk ook strafbaar stellen voor de regeringskeuze? Die hebben toch gekozen...

Paul Veerkamp | 29-02-16 | 09:18

iedereen met een internetverbinding en enige realiteitszin weet dit toch al lang

Bert Konterman | 29-02-16 | 09:17

Welkom welkom in ons land .!

blauwe zander | 29-02-16 | 09:17

Het IND en COA zullen door de geschiedenis over 100 jaar gewoon als moderne NSB de boeken in gaan. Het EU project is niets anders dan de legale variant van het Derde Rijk en de mosliminvasie is eindelijk over het kritieke punt heen en gaat voor het eerst in 2000 jaar gefinaliseerd worden. We zitten (op onze knieen straks) en kijken er naar (zolang je hoofd er nog op zit).

de Voorzittert | 29-02-16 | 09:17

Dit land is ziek. Heel erg ziek.

Akiron | 29-02-16 | 09:16

Nederland is Paraguay al voorbijgestreefd met het opnemen van oorlogsmisdadigers.

eerstneukendanpraten | 29-02-16 | 09:16

Ben je dan niet gewoon medeplichtig omdat je onderdak verleent aan een oorlogsmisdadiger?

deluiegriek | 29-02-16 | 09:15

-weggejorist-

Nauw Gaatje | 29-02-16 | 09:14

-weggejorist-

reaguurbot | 29-02-16 | 09:12

Dit was ruim 20 jaar geleden ook al zo. De halve Afghaanse legertop zat hier. Vrij Nederland schreef er uitgebreid over.

En daarna gebeurde er helemaal niets.

Godsammekraken | 29-02-16 | 09:12

Volgens Judith Sargentini van GroenLinks is hier helemaal geen bewijs voor, is allemaal hysterie!

eerstneukendanpraten | 29-02-16 | 09:11

Totaal van het padje af. Dit land is stuk

Goatboy2014 | 29-02-16 | 09:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken