Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jalta: 'Zeg NEE voor de EU ons de afgrond induwt'

thewalkendead.gif De meeste mensen weten het niet, maar Jalta.nl bestaat ook nog. De online popup store waar je tegen betaling bedaagde confectie-opinie uit het rek kunt halen, ploetert moeizaam voort in een open internetlandschap waar meningen frank & vrij verkrijgbaar zijn. De filiaalmanager van Jalta.nl, Joshua Livestropop, past momenteel echter niet op sijn saeck. Te druk met het tellen van de Sorosdollars voor zijn 'stem voor' campagne voor 6 april. Nu de narrige gristenkater van huis is, danst de redactiemuis op tafel. En wat een frivool dansje is dat! De overjarige nozem Bart Schut, die zich al eerder tegen de 'volkomen gestoorde' (1) Soros en het 'groezelige' (2) voor-kamp uitsprak, heeft een vlammend betoog uit zijn toetsenbord geknald en over de paywall gegooid, zodat wij het gratis kunnen aanbieden. Citaatje: "Veel liever had ik gezien dat dit referendum over iets anders was gegaan, iets veel fundamentelers. De asielzoekerscrisis bijvoorbeeld. Ik vermoed dat de initiatiefnemers van GeenPeil er stiekem precies zo over denken. Aan de andere kant, de juridische voorwaarden voor een referendum beperken de keuze enorm en dit was waarschijnlijk de eerste gelegenheid om de Europese Unie en haar lakeien in Den Haag een verschrikkelijke draai om de oren te geven. Want daar gaat het uiteindelijk gewoon om. Het torpederen van het associatieverdrag is zo ongeveer de enige mogelijkheid voor de Nederlandse burger zijn onvrede uit te spreken over de richting die de EU ons langzaam maar zeker op duwt: de afgrond." Spijker, kop, blokje kaas met een vlaggetje!

Reaguursels

Inloggen

Ouch!

HeelStijl | 18-02-16 | 15:11

-weggejorist-

HeelStijl | 18-02-16 | 15:11

Predator 2 quote parafrase zegt het allemaal: "This is not about money, this is about power. There's a new king in the streets: the EU. This is the message the EU has for your people: "you are history!" Fucking history."

HeelStijl | 18-02-16 | 15:11

Slechte column van Bart Schut omdat hij onnodig uithaalt naar GeenStijl, de PVV en de SP, met kwalificaties als pubers en links- en rechtsgekkies.
En dat terwijl zijn eigen meningen nauwelijks afwijken van die van de gemiddelde PVV-er of GS-reaguurder.
Bart Schut is naar zijn eigen maatstaven dus ook gewoon een overjarig puberaal gekkie.

Peyronie | 18-02-16 | 13:26

Ik vind Jalta best te lezen. Mis 'La AnaBelle' er nu wel.

de Kent | 18-02-16 | 11:21

Soros is trouwens ook een van de financiers van Hillary Clinton.

Hypno2050 | 18-02-16 | 10:57

Je hoeft geen atoomgeleerde en/of helderziende te zijn om te zien dat er hierna een nieuw referendum komt. Iets met de vluchtelingenproblematiek?

Jalta, leuk geschreven maar 7 euro p.m. abonnementskosten in dit digitale tijdperk vind ik te veel.

VanS | 18-02-16 | 10:13

-weggejorist-

Heilige Schwein | 18-02-16 | 09:25

van Rossem is een morsige oude man en een paternalistische betweter/moraalridder die ik na zijn reactie op 11 september 2001 al niet serieus meer kon nemen.

frisenfruitig | 18-02-16 | 09:14

@ristretto | 18-02-16 | 07:23
@necrosis | 18-02-16 | 08:47
.
Arghh! Op 3 april.

Piet Karbiet | 18-02-16 | 08:50

@Piet Karbiet | 18-02-16 | 08:41
3 februari aanstaande?
In 2017?
*gne*

necrosis | 18-02-16 | 08:47

Maar dit is toch niet het laatste referendum? Hierna kiezen we toch een nieuw onderwerp? Of ben ik dan te snel. :p

Tinus Trekveer | 18-02-16 | 08:43

@ristretto | 18-02-16 | 07:23
.
Correct. Ik heb op zondag 3 februari a.s. een zaaltje gehuurd.

Piet Karbiet | 18-02-16 | 08:41

Bart Schut: "Rusland bestaat sinds de 9e eeuw en Ukraine sinds 1991" weet hij niet dat Rusland ontstaan is uit het Kievse Rijk in de 9e eeuw? In 1991 ontworstelde Ukraine zich uit de klauwen van de door Rusland gedomineerde Sovjet Unie.

devil13 | 18-02-16 | 08:39

Offtopic: Zag zojuist op het NOS journaal, dat uitgeprocedeerde asielzoekers uit de Oekraïne teruggestuurd worden met €3450!?
ley007 | 18-02-16 | 08:11
.
Ja. Uit West-Oekraïne. Die komen hier om geld te halen - misbruik te maken van de terugkeerregeling - en verdwijnen met een zak geld. PLUS gratis vliegticket uiteraard.

Lupuslupus | 18-02-16 | 08:19

Geen slecht stuk inderdaad.
Offtopic: Zag zojuist op het NOS journaal, dat uitgeprocedeerde asielzoekers uit de Oekraïne teruggestuurd worden met €3450!?

ley007 | 18-02-16 | 08:11

Ach volgende week schrijft de heer Schut waarom hij JA gaat stemmen. Hij is meestal verstandig, vandaag zit hij even in de Donald Trump modus.

Harry uit Rotterdam | 18-02-16 | 08:02

Zo Piet, nu even persoonlijk.
Ten eerste heb je het over een wijnkelder. Pffft drie hoog in de Sarphatistraat heb je geen kelder en nu zou die veel te koud zijn.
Ten tweede is Johnny Marr een van de beste gitaristen ooit waarvoor dank. Maar om hem nou mijn lijflied te laten verkrachten, nee. Morrissey is daarin toch uniek. Dus Smiths of Morrissey graag. Laat Marr maar de headmastersritual doen.
Ten derde zouden we nog steeds een hoofdstedelijk overleg aangaande het verdrag plannen. Lewinsky, Osdorpertje, die neergeschoten Reaguurder uit oost jij en ik en we zien wel wie aansluit.

ristretto | 18-02-16 | 07:23

"In mijn EU is geen plaats voor ongebreidelde uitbreiding naar Oost-Europese fascistoïde maffiastaten"

Dus ben je het toch op inhoud oneens met dit verdrag, terwijl je in het begin zei dat je dat niet interesseerde.

bergsbeklimmer | 18-02-16 | 05:54

+1 voor Bart

de.suriXL | 18-02-16 | 05:22

@MogeWijEveOvergeve | 18-02-16 | 01:59
Het is eeuwig zonde dat Van Rossem besmet is met het gelijkheidsvirus genaamd socialisme. Ik vind het een mooie en inspirerende man maar al zijn praat komt uit op het socialisme. En ik haat het socialisme, omdat niet iedereen gelijk is, dus moeten we naar mijn mening ook niet doen alsof iedereen gelijk is.
Iemand als van Rossem heeft ook een diepe haat tegen het Zuiden van NL en dan vooral Limburg. Dat vind ik een teken aan de wand, Freek de Jonge heeft dat ook, terwijl die provincie geen vlieg kwaad doet, het viert slechts haar cultuur. Waarschijnlijk heeft het te maken met het feit dat de twee heren cultuurmarxisten zijn en haat hebben tegen alles wat folklore is of eigen identiteit uitstraalt. In dat opzicht is het niet gek dat de socialisten zo goed levellen met Joden als Asscher, Cohen en Polak. Zowel Joden als socialisten hebben niks op met nationalistische sentimenten, terwijl die broodnodig zijn.

pluk-87 | 18-02-16 | 02:22

@Freedent | 18-02-16 | 02:02 (en alle anderen).
Graag gedaan. Ik stel me voor hoe zo'n ivoren-toren-salonsocialist ala gelauff mijn antwoorden leest. Foutloos Nederlands maar de boodschap is dat ik 0 asielzoekers wil en ik onderbouw het perfect. "huh maar alleen tokkies zijn toch xenofoob?"

pluk-87 | 18-02-16 | 02:14

@pluk-87; Dank voor de link, ik heb het ingevuld.

Freedent | 18-02-16 | 02:02

@pluk-87 | 18-02-16 | 01:40
Het was vooral de opmerking over vluchtelingen aan het eind. De val van het Romeinse Rijk is niet te vergelijken met de huidige vluchtelingencrisis.
En dat zonder tijd genomen te hebben het te bestuderen, dat zegt ie gewoon.
www.youtube.com/watch?v=osaCRlsRvk0

MogeWijEveOvergeve | 18-02-16 | 01:59

@ben kokhals | 18-02-16 | 01:33
Dat GS dan een paar filmpjes in het topic plaatst van wat 'hoogtepunten' van de dag. Ik heb vandaag bij hoge uitzondering Jinek gekeken en Van Rossem sloot af met een verhandeling over het West Romeinse Rijk, ik hing echt aan zijn lippen, maar hij kreeg maar tien minuutjes voor zijn verhaal. Als we hier zo'n 'TV & Actualiteiten'-topic zouden hebben zou het daar bv ook over kunnen gaan.
Bv van Rossem zei temperend/denigrerend dat het Romeinse Rijk een soort Oost-Europees niveau had. Wat ik gelijk dacht was; ja dat kun je nu wel leuk zeggen, maar in die tijd was dat waarschijnlijk top, want het was niet zo dat er in die tijd ook een West-Europees niveau was...
Kortom, we zouden alle interessante dingen kunnen behandelen die onbehandeld blijven door tekortkomende interviewsters.

pluk-87 | 18-02-16 | 01:40

@pluk-87 | 18-02-16 | 01:29 "Ze zouden om te beginnen elke avond rond een uur of 22:00 moeten afsluiten met een topic over de TV van die dag."
.
Mon Dieu, teevee, please, nee.

ben kokhals | 18-02-16 | 01:33

@miko | 18-02-16 | 01:04 "Grappig, zo heb ik gisteren dit zitten kijken in de late/vroege uurtjes."
.
Interessant. Dank voor linktip.

ben kokhals | 18-02-16 | 01:29

@miko | 18-02-16 | 01:24
Nou GS maakt haar laatste topic om 19:29 en dat gaat nog over een stukje dat ik 's middags al gelezen had ook. Om het even eufemistisch uit te drukken het zijn bij de redactie geen nachtbrakers he.. Ze zouden om te beginnen elke avond rond een uur of 22:00 moeten afsluiten met een topic over de TV van die dag. Dan kun je dagelijks oeverloos maar ook inhoudelijk zwetsen over actualiteiten en aanverwanten.

pluk-87 | 18-02-16 | 01:29

@pluk-87 | 18-02-16 | 01:15
Denk ik het maar of is het hier rustig de laatste tijd? Mbt de nachtploeg!

miko | 18-02-16 | 01:24

@opbokkennu | 17-02-16 | 22:02 "Er is geen confict in de wereld waar deze gasten [VS] niet met hun fikken aan hebben gezeten en onze media voorziening is geheel ingericht dat te verbloemen. Tijd voor een andere denkwijze."
.
Goed gezegd. Zelf ken ik Schut ook uit de tijd dat ik nog weleens DDS las. Leuke stukjes, soms rake alinea's, maar een columnist die nu nog steeds niet door heeft uit welke windrichting het gesodemieter telkens komt, heeft geen idee van waar de klepel hangt.

ben kokhals | 18-02-16 | 01:19

@miko | 18-02-16 | 01:04
Interessant, zo maak je eens kennis met andere naaste culturen. De pluraliteit van onze eigen westerse cultuur is al wijd genoeg zou je zeggen alleen al op basis van de links die wij postte.
De huidige maatschappelijke ontwikkelingen en mijn speurtochten langs westerse subculturen hebben mij tevens gedwongen tot de filosofische vraag: hoe 'fout' mogen clubjes zijn, dat ik ze nog steeds als mijn bondgenoot zie omdat ze patriottische trekjes hebben. Als ik eerlijk ben heb ik inmiddels liever die nationalistische milities van Oekraine dan volksverlakkeraars als Merkel bv.

pluk-87 | 18-02-16 | 01:15

@Graaf van Egmont | 18-02-16 | 00:34
Wensdenkers noemen ze dat toch?
Komt ook nog bij dat m'neer een toontje voerde ,...

miko | 18-02-16 | 00:59

@Piet Karbiet | 18-02-16 | 00:51
Ik raak 's nachts soms in deze hoek van youtube verzeild:
www.youtube.com/watch?v=oL1r0FCbI-I Muziektechnisch subliem.

pluk-87 | 18-02-16 | 00:59

Wat is ons volk toch vreselijk weerloos tegen machten die zó intens geniepig, doortrapt en slim handelen. Het volk is vreselijk dom gemaakt door de school en de media. Het denkt slim en goed geïnformeerd te zijn. Ergens is het gewoon zielig. Het is als een engeltje dat gelooft in een mooie wereld maar tegelijkertijd het sprookje van de wolf en de zeven geitjes vergeten is. (Ja!, de wolf kan soms ook een 'gewone' Nederlander lijken te zijn, of zich zo voor doen!!!.) En aan de andere kant, je doet er toch niets aan.
Dit pact is de zoveelste nagel aan de kist. En inderdaad, het is een raadgevend referendum... En dat kan men gewoon naast zich neerleggen. En inderdaad, TIPP is ook een gedrocht uit de koker van het 'kwaad'.
Het lijkt potverdorie wel op een verkrachting van alles wat goed en mooi was aan onze volkeren en landen.

Ja, het klinkt niet optimistisch, maar zo lijkt het er wel op. En het vreselijkste is nog dat onze GEEST verdeeld is tegen elkaar en tegen zichzelf. Het gaat ook om onze geest. Natuurlijk zijn materiële waarden en zekerheden ook belangrijk, maar wat heb je daaraan als je geest verdrietig is?

AntiSoof | 18-02-16 | 00:55

Het is nu zo dat de premier van Oekraïne een nieuwe coalitie zegt te gaan vormen, want de boel valt uit elkaar daar. Hij praat daar oa over met de neo-nazi's van Pravi Sector. Dat zijn jongens die openlijk de lokale fascistische bondgenoten van Adolf H. uit D. verheerlijken.

Als er nog een werkende pers was in Nederland zouden alle alarmbellen nu moeten gaan rinkelen. Maar ik reken meer op een nieuw kiekje van Doutzen Kroes in haar onderbroek en de laatste ontwikkelingen rondom het trio Sabia-Rafael-Silvie op de voorpagina van Neerlands grootste krant morgen. En de staat van de ballonnen van Kim Kardashian natuurlijk.

Slaap lekker, wakker Nederland.

Guy Veropzoudten | 18-02-16 | 00:52

-weggejorist-

Piet Karbiet | 18-02-16 | 00:51

Ik vind het een slecht idee handel te drijven met een corrupt land als Oekraine. Corruptie is de meeste besmettelijke ziekte die er is. Zo word het langzamerhand ook hier een normale manier van doen. Het begint er al aardig op te lijken. Bonnetjes die ineens wegraken als het de ehren zo uitkomt. Een belangrijk gesprek wat heel belangrijk is voor bewijs is als enige tussen duizenden gesprekken ineens niet emer terug te halen. En dan zie je op tv ook nog zeggen goh we snappen het niet hoe dat kwijt kan zijn. De verzorgiing van de geheime gesprekken is uit handen gegeven aan buitenland. (natuurlijk in het belang van de heren, zodat ze precies weg kunnen laten halen wat ze zo beter uitkomt. Ik geloof toch helemaal niks meer van die hufters. Ik zeg nee en wil dat de Eu uit elkaar valt. danb maar minder welvaart (met later een stuk meer welzijn) tijdelijk en zelf maar weer het land proberen op te bouwen zoals onze ouderen dat gedaan hebben zonder een stel gekken die ons voorliegen.
Ik kan die kop van Rutten niet meer zien. God die man ligt aan het infuus van de Vs en Merkel en daarbij wat is die man sexloos met dat stomme melkmuiltje van hem Is dat nou een kerelHij deugt eigenlijk helemaal nergens voor en dat is onze president. De rest van die partijen zie ik ook niet zitten. Vroeger had je nog politici die echt ergens voor stonden en beslissingen durfden te nemen.

Yvonne54 | 18-02-16 | 00:40

artijn (waarschijnlijk een Soros/EU troll) denkt dat als de Oekraïne eenmaal dit associatieverdrag hebben, we dan veel meer invloed op hun politiek kunnen hebben. Artijn, waar de EU jarenlang erg sterk is geweest, is om landen, die nog lang niet voldeden aan de EU eisen, binnen te trekken onder het mom van: Als ze eenmaal lid zijn gaat het wel beter. We hebben gezien dat dat niet, ik herhaal niet zo is. Het zijn allemaal landen met lijken in de kast, waar we steeds meer last van krijgen.

Graaf van Egmont | 18-02-16 | 00:34

@Piet Karbiet | 18-02-16 | 00:18
Great minds think alike :D, mooi nummer!

pluk-87 | 18-02-16 | 00:24

7 euro per maand om jalta te lezen zegt twitteraar Schut. En degradeert GP(S) lezers als "overjarig" Heeft hij wel eens gegoogled op betekenis "overjarig". Klopt niet met beeldzinsvorming in zijn column. Meer een uitingsvorm van mea culpa. Om daarna tot ejaculatie een climax te komen!

Gelukkig ben ik een self-sufficient person, een persoon die geen geld betaalt om indoctrinatie van een simpele ziel (Schut) als verhevenheid te zien. Sla dan over. Mis dan ook niets. Blijkt ook uit zijn mea culpa column. Daar ik mijn mening eigenvorm. Dus dit.. En GS en reaguurders eerder hoger kwalificeer dan achteraf iemand zoals Schut uit een 180° graden draai een entrada maakt. Dus die kortzinnigheid kost 7 euro per maand? Daaag. Zoo jaren achteraf!!

Dr. Frambozenjam | 18-02-16 | 00:19

Okay @Bart Nijman: 't wordt ook eens een keer tijd om over een overwinnings-muzakje na te gaan nadenken.
Wat dacht je van deze?
.
Big Mouth Strikes Again

www.youtube.com/watch?v=3anv9GQBBC0

(watch the little red girl, she's Amazing).

Piet Karbiet | 18-02-16 | 00:18

Een diepe buiging voor de heer Schut. Een kunstwerk van een collumn.

Makro777 | 18-02-16 | 00:15

@artijn | 17-02-16 | 21:00
En jij denkt dat de Ja stemmers dan WEL de overhand krijgen?
De arrogantie spat van je tegel.

miko | 17-02-16 | 23:38

ConantiDabitur | 17-02-16 | 23:19

Waarschijnlijk gebeurt er helemaal niets, maar houden de grote heren vast aan een ideaal dat in de loop der jaren zijn eigen ongelijk heeft bewezen maar ze willen het niet toegeven.

Pier_penspien | 17-02-16 | 23:37

@Stormageddon | 17-02-16 | 20:41
Het laatste stukje is vooral grappig! we weten er niks van , het is te complex dus waarom een referendum?
Dat we elke vier jaar dan weer wel mogen stemmen over wie aan het roer staat van de plaatselijke hobbyclub nv Nederland dat maakt dan weer niks uit.

miko | 17-02-16 | 23:37

Zo ook met dit verhaal! De zorg voor je vader of moeder word er niet beter van je opleiding van je kinderen niet goedkoper en zorg ook niet betaalbaarder.
@miko | 17-02-16 | 23:22
,
Amen en zo is het.
En ik ga het niet meer mede financieren.

Piet Karbiet | 17-02-16 | 23:36

@Escovanity | 17-02-16 | 20:05
Ach kijk een CDA stemmert, net zoals de leningen aan Griekenland terug betaalt zouden worden ,... met rente.
We gaan er als land niets aan verdienen. enkele bedrijven en wat groot investeerders. Naar die arme zooi gaan we geen paprika exporteren laat staan wat eters.
Wat we er op termijn wel voor terug krijgen is mensen uit dat land die of komen stelen of ver onder de lokale prijs willen werken waardoor de Nederlandse gemeenschap er alleen maar op achteruit gaat.
Als een Nederlands baggerbedrijf in de zandbak een mega contract krijgt gaan daar een handvol Nederlanders werken, worden de schuiten in Korea gemaakt de crew uit de Filipijnen en Vietnam gehaald en de winst naar de BVI's gestuurd.
Zo ook met dit verhaal! De zorg voor je vader of moeder word er niet beter van je opleiding van je kinderen niet goedkoper en zorg ook niet betaalbaarder.

miko | 17-02-16 | 23:22

Ik ben heel erg benieuwd wat er na een NEE zal gebeuren, hoe zal Markje zich hier uit redden
?

ConantiDabitur | 17-02-16 | 23:19

@Maria.1 | 17-02-16 | 22:45
.
Ja, dat gerlauf ik ook. We worden hier allemaal alleen maar beter van. En mag die Verhofstadt s.v.p. ook een zakcentje verdienen met dat beetje schaliegas in en om en nabij Donestk? Kom op zeg, we zijn toch een multiculturele samenleving? Iedereen mag meedoen. Samen spelen, eerlijk delen. Kindbruidjes, oliegarchen en kannibalen. En Demmink.
.
Peace.

Piet Karbiet | 17-02-16 | 23:03

@Vageling | 17-02-16 | 22:31
India.

Mark_D_NL | 17-02-16 | 22:58

@artijn | 17-02-16 | 21:00
Ga eens weg met je EUSSR gelul. Introspectie. Ik ken mensen dat als ik het er over heb mij vragen hoe het nu zit. Zelfs huiswerk doen? Neuh. NOS geloven? Neuh. Objectief blijven en uitleggen. Mensen moeten zelf kiezen. Met je dictator gelul. Van mij mag jou het stemrecht ontnomen worden. Dan wil ik je horen.

Vageling | 17-02-16 | 22:58

@necrosis | 17-02-16 | 22:11
Dus het gaat feitelijk nergens over. Begrijp mij niet verkeerd. Gelijk heb je. Namelijk het groene gelul dat wetenschappelijk ontkracht is maar wel een EU parade paardje is. Kost een hoop, levert niks op behalve de EU en hun maatjes.

Vageling | 17-02-16 | 22:53

@harbi | 17-02-16 | 20:49
Ik heb de gegevens van een gutmensch bij mij uit de straat ingevuld.
Vrouw, 57 pee vee du aaa stemmert en veel kleurige ponchodragert!
Geweldig man.

miko | 17-02-16 | 22:52

@necrosis | 17-02-16 | 22:22
Dubbele agenda? necrosis toch; er is geen dubbele agenda. Het is slechts een handelsverdragje en we zullen er allemaal beter van worden; de handel met de Oekraïne. Waarom de CIA, Soros en de overheid met de "ja"-campagne zich er mee bemoeien snap ik ook niet helemaal. Het zal er wel mee te maken hebben dat wij plebs niet goed beseffen hoe goed het voor ons is. Net zoals dit kabinet en de EU.

Maria.1 | 17-02-16 | 22:45

Nee.
Minder, minder, minder.
Grenzen dicht, Nu!
Uit de EU.
Turkije uit de NAVO.

Thomas333 | 17-02-16 | 22:41

Volgens mij moet er een referendum komen over de vraag of de islam en de islamgoedpraterij verboden moeten worden. Omdat namelijk de islam en de islamgoedpraterij te gestoord en genocidaal destructief zijn om mee samen te leven. Het lijkt mij een oeroud recht dat datgene dat leeft en leven wil, maatregelen treft tegen bedreigingen van dat leven. Het lijkt mij ook heel gezond en moreel juist als maatregelen getroffen worden tegen het toenemende gevaar van de islam en de islamgoedpraterij. Als die maatregelen effectief zijn namelijk, dan scheelt dat waarschijnlijk enorm veel aan menselijke ellende en verval van cultuur. Het is evenwel te verwachten dat de heersende politiek nog zeer veel meer aanslagen en opgedrongen achterlijkheid behoeft voordat men tot maatregelen komt tegen de belangrijkste bedreiging van de moderne open samenleving sinds het nazisme en communisme.

notamused | 17-02-16 | 22:32

@atheïstisch stemvee | 17-02-16 | 22:08
Ook niet VS.

Vageling | 17-02-16 | 22:31

@Ci Ty33 | 17-02-16 | 22:01
Yep zag het net. Koste één uur om de schuldige aan te wijzen. Goh, dat is snel.

Vageling | 17-02-16 | 22:29

@the sable guy | 17-02-16 | 22:08
Ik heb maar één vraag:
Wie is er wél volledig op de hoogte van de inhoud van het verdrag met Oekraïne?
Zodra je het antwoord weet, weet je ook meteen het 'waarom' van het verdrag.
Er is geen noodzaak voor dat verdrag, er is een dubbele agenda.
Een dubbele agenda die MIJ geld gaat kosten ipv opleveren!

necrosis | 17-02-16 | 22:22

Ik vond de toevoeging "democratie als speelbal gebruiken" een heftige beschuldiging en beneden de gordel. Dat dan weer wel.
@atheïstisch stemvee | 17-02-16 | 21:52
.
Eensch. Het online liberaal-rechtse vrijheidskamp is helaas verdeeld en men vangt elkaar vliegen & Annabels af. Daar doet GS ook aan mee. Ik lees het allemaal en deel veel linkjes om mensen te informeren. Idem voor de papieren tijgers, die er ook nog rondlopen. Wijsheid komt met de jaren en dat geldt ook voor mij.

Piet Karbiet | 17-02-16 | 22:22

En dat is inderdaad de treurige waarheid.
Als de overheid op mij schijt, zal ik alles aangrijpen om terug te schijten.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
.
Pas als de overheid overduidelijk laat zien dat ze er voor de burger is en de burger respecteert zal de burger de overheid helpen met het bereiken van zijn doelen.

Johanvb | 17-02-16 | 22:15

@artijn | 17-02-16 | 22:01
.
Hij heeft het over de leiding van de EU, blinde.

Piet Karbiet | 17-02-16 | 22:14

@KaiserSoza | 17-02-16 | 21:54
Het gaat wel degelijk om de inhoudelijke kant van het verdrag.
Voorbeeldje: de emissie-eisen van de EU gaan steeds verder omhoog.
Men wil het vrachtwagenpark 'vernieuwen' omdat trekkers die aan de 'Euro-6' norm voldoen minder uitstoten dan Euro-5 trekkers ( of Euro-0 trekkers in Oekraïne).
Dat geld heeft Oekraïne niet en dus wordt dat betaald uit subsidiepotjes van de EU en dus van jou en mij.
En dus ook van Nederlandse vrachtwagenchauffeurs die OOK een Euro-6 trekker moeten kopen, maar veel minder (of geen) subsidie krijgen en ook een hoger uurloon moeten berekenen omdat de kosten van de Nederlandse chauffeur nu eenmaal bepaald worden door de Nederlandse belastingen die tot de hoogste van de hele EU behoren.
Kort samengevat: dit noemt men concurrentie-vervalsing!!!!
Enne... wat betreft Straatsburg, die verhuizing is slechts één keer per maand, niet iedere twee weken.
Lees je eens in.

necrosis | 17-02-16 | 22:11

altijd +1 voor Christopher Walken

Bert Konterman | 17-02-16 | 22:10

Eigenlijk zouden er bij dat referendum ook nog 5 controle vragen gesteld moeten worden over de inhoud. Heb je er 3 of meer fout, dan is je stem niet geldig.
artijn | 17-02-16 | 21:00
Op zich eens, maar dan alleen als we dit óók toepassen bij de TK-leden die voor of tegen dit verdrag gestemd hebben.
Trouwens sowieso geen slecht idee om dit ook bij de TK-verkiezigen in te voeren, alleen zou dat wel betekenen dat vrijwel geen enkele linkse partij nog een noemenswaardig aantal zetels zou krijgen.

the sable guy | 17-02-16 | 22:08

@opbokkennu | 17-02-16 | 22:02
Nu wordt mij wel eens verweten een Poetin lover te zijn, omdat ik vind dat hij regelmatig zinnige dingen zegt. Toch zou ik niet graag willen dat de VS zich terugtrekt uit Europa. Dat vacuüm gaat opgevuld worden en dat zal niet Europees zijn. Al helemaal niet de EU.

atheïstisch stemvee | 17-02-16 | 22:08

Stunning! Schut for president!

_Fly66_ | 17-02-16 | 22:07

@atheïstisch stemvee | 17-02-16 | 21:52
Kan ik mij in vinden. Meeliften noemen ze dat.

Vageling | 17-02-16 | 22:07

Ik lees Bart Schut al heel erg lang en heb me vaak aan hem geërgerd...... De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Geweldig! Nog een klein tikje Bart;).

Elvi | 17-02-16 | 22:05

Behalve die 'draai rond de oren' heb ik niks begrepen van deze kriptiek. Maar ja, ik was aan het werk om allerlei gelden te generen die de overheid nog meer mogelijkheden geeft dit land te verkloten. Misschien moet ik maar eens ophouden met werken.

McMarx | 17-02-16 | 22:04

Volg Schut al sinds DDS en blijkbaar is deze ras VVD'er tot inkeer gekomen van zijn ultra pro VSEU religie. Hij is er echter nog niet geheel: "of zal Poetin ons de Derde Wereldoorlog indrijven"
-
Het blijft maar moeilijk voor velen dit adagium om te buigen van Rusland naar VS. Het zijn namelijk die laatste die het grootste bedrijf ter wereld, de Amerikaanse oorlogs en wapenindustrie in leven moeten houden incl aandeelhouders. Hoe groot is groot? Nou iig 600+ legercompouds in 100+ landen en minimaal 4 miljoen computers die op Windows 10 moeten worden overgezet www.zdnet.com/article/u-s-department-o...
-
Er is geen confict in de wereld waar deze gasten niet met hun fikken aan hebben gezeten en onze media voorziening is geheel ingericht dat te verbloemen. Tijd voor een andere denkwijze.

opbokkennu | 17-02-16 | 22:02

@artijn | 17-02-16 | 20:38
Jij lult uit je nek. linkje staat thuis op PC (ja ik doe niks via accounts en linken) Maar kwam erop neer dat van de 300 geconstateerde handelsverdragen overtredingen er maar 30 over gelult is. Dus dat is 90% wat niet belangrijk is en er mee wegkomt. En JIJ gaat mij wijsmaken dat zo'n kudt verdrag iets gaat oplossen? Meer mogelijkheden? Wie controleert dat? Yatz heeft ternauwernood een motie van wantrouwen overleeft. Het gematigde corrupte poppetje dat nu andere corrupte poppetjes voor andere vervangt (hij moet wel, was kantje boord). Hou op man! Macedonië is nog erger. Ook handelsverdrag.

Vageling | 17-02-16 | 22:02

@KaiserSoza | 17-02-16 | 21:54
Bodemloze poppenkast ? Tweewekelijks gependeld? Brokken stront? Waar de fuck heb je het allemaal over?

artijn | 17-02-16 | 22:01

Wegens de aanslag in Turkije gaat de vergadering van de EU met Turkije over de verdeling van vluchtelingen niet door. www.lefigaro.fr/flash-actu/2016/02/17/... En wat is de echte reden? Want in Turkije zijn ze een paar dozijn doden per dag in Koerdisch gebied of bij de Syrische grens wel gewend.

Ci Ty33 | 17-02-16 | 22:01

Het gaat niet om de inhoudelijke kant van het verdrag, het gaat om hakken in het zand, om de druppel die de emmer doet overlopen, om die bodemloze poppenkast die iedere twee weken tussen Brussel en Strassbourg pendelt, om de vierkante geforcefeede brokken stront die ons langs de huig geprakt worden. Nee dus.

KaiserSoza | 17-02-16 | 21:54

@Vageling | 17-02-16 | 21:44
Ach aangesproken is een groot woord. Het kwam op me over alsof Geenpeil eerst gediskwalificeerd moest worden als serieus gesprekspartner (pubers), vervolgens mag redacteur en volwassen mens dhr. Schut ineens een dijk van een column neerpennen, die in wezen dezelfde argumenten bevat als Van Rossem al heeft gebruikt. Ik vind dat raar.

Ik vond de toevoeging "democratie als speelbal gebruiken" een heftige beschuldiging en beneden de gordel. Dat dan weer wel.

atheïstisch stemvee | 17-02-16 | 21:52

@tattooboer | 17-02-16 | 20:31
Niet perse Nazi Hitler. Zijn wel heel erg nationalistisch. Opzicht heb ik daar geen bezwaar tegen alleen zij overdrijven. Beter dan NL met weg met ons. Qua nuchterheid mag ik ze wel. Herinner me die docu nog uit Frankrijk. Mannetje vroeg van maar het zijn maar ouderen enzo. Reactie? "Jullie zijn echt.... Jullie zijn vreemd. Ja mensen gooien molotovs. Wat verwacht je? Dat wij bloemen gaan gooien? Molotov op de grond doet niks. Andersom. Ja een gebouw vat vlam. Het begint met hun en dan 'verzieken' zij de geesten van de jongeren." Nuchterheid kan je die mensen niet kwalijk nemen. Nuance weer wel.

Vageling | 17-02-16 | 21:52

@SyntaxError | 17-02-16 | 20:58
niets mis mee, je moet toch ergens die gratis olie naar toe pompen. Kan goed verwerkt worden in Rotterdam.

Mark_D_NL | 17-02-16 | 21:48

@Lupuslupus | 17-02-16 | 21:35
Herstel: het geld wordt er ingepompt door Brussel (als investering), door IMF (idem) en de VS (belangen in schaliegas).
Over heeft het pro-Oekraïne kamp natuurlijk geen rekening gehouden met het feit dat onder de vorige (Pro-Rusland) dictator, Oekraïne redelijk goedkoop gas kon kopen van Gazprom.
Een Pro-EU dictator (en het volk) zal zeker meer geld per kuub Russisch gas betalen.
En wie betaalt uiteindelijk de gasrekening van Oekraïne die ze zelf niet kunnen voldoen (zoals een dik jaar geleden)?
De EU, en dus de nettobetalers van de EU!!!!
Ik laat me niet gek maken, Oekraïne is een hobby die ik niet kan betalen!
Ik stem NEE en Oekraïne kan ongezien de typhus krijgen!

necrosis | 17-02-16 | 21:46

@atheïstisch stemvee | 17-02-16 | 20:30
Waarom aangesproken voelen? Technisch zit er een kern van waarheid in gezien sommige. Ik moest er om lachen. Er is een draai. GS probeert een groter publiek aan te trekken. Voor ieder wat wils. In mijn ogen niks mis mee. Maar dat publiek voldoet wel aan die critirea. Ik klik ook die zooi weg.

Vageling | 17-02-16 | 21:44

Pluk, leuke vragenlijst op de nos.. Heb dit ingevuld bij vraag12:
Bij vraag 8 is niet de optie "geen een" aanwezig. Vraag 13 is trouwens grappig om deze na vraag 12 te zetten. Vraag 13: ik en velen met mij zouden wel op tv willen verschijnen voor een normale discussie. Echter wordt je als normale burger direct als racist, fascist, nazi e.d. weggezet. Ieder normaal denkend mens zit daar natuurlijk niet op te wachten.

lovekila | 17-02-16 | 21:41

Raar. Moet iets conservatiefs zijn, dat je het niet met elkaar eens bent en toch elkaars argumenten leest en aan anderen laat lezen.

Aldus Du Flaperon | 17-02-16 | 21:38

Ik stem nee, omdat de Oekraïne de EU alleen maar ziet als één grote portemonnee.
Ikdachthetniet | 17-02-16 | 21:26
.
Precies. Elke cent die uit Oekraïnee gaat komen is er eerst ingepompt door Brussel. Sigaar uit eigen doos dus.

Lupuslupus | 17-02-16 | 21:35

@necrosis | 17-02-16 | 21:25
.
Free at last, free at last.

Piet Karbiet | 17-02-16 | 21:29

@Dr. Plofkop | 17-02-16 | 21:13
Yup, Annabel zit bij TPO.
En over een tijdje weer hier, hopen wij.
Soort baantjescarrousel maar dan anders.

,

Piet Karbiet | 17-02-16 | 21:26

Ik stem nee, omdat de Oekraïne de EU alleen maar ziet als één grote portemonnee.

Ikdachthetniet | 17-02-16 | 21:26

@Dr. Plofkop | 17-02-16 | 21:13
Yep, Bel is tegenwoordig Freelance schrijver.

necrosis | 17-02-16 | 21:25

@Escovanity | 17-02-16 | 20:05
Het verdrag met Oekraïne gaat ons geld opleveren?
*moehahahaha*
Jij gelooft ook nog steeds we ons geld van Griekenland terugkrijgen, mét rente?
*hysterische lachbui*

necrosis | 17-02-16 | 21:18

harbi | 17-02-16 | 20:13

Graag gedaan, inderdaad een erg rake column. Demonisering van lageropgeleiden, maar ook net zo goed hogeropgeleiden met een minder politiek correcte mening is een serieus probleem. Onverdraagzame 'gutmenschen' die andersdenkenden er op een onverdraagzame manier van beschuldigen racist, nazi, xenofoob en -jawel- onverdraagzaam te zijn, is voor mij de meest treurige ironie van de afgelopen 30 jaar.

His Lordship | 17-02-16 | 21:18

@artijn | 17-02-16 | 21:00
Onzin. Daar ga jij niet over, de referendumvraag is simpel: bent u voor of tegen een associatieverdrag met Oekraïne. Naar een overweging wordt niet gevraagd. Ook als je voor of tegen de EU bent is dat een legitieme overweging, want de EU is de verdragspartner. Als dat de enige reden voor een tegenstem zou zijn dan is dat al voldoende. Overigens ook voor een ja-stem, als je voorstander van deze EU bent.

De tegenargumenten van alle partijen overlappen elkaar, zelfs als de SP het met sommige tegenargumenten niet eens is en anderen als Roos en Baudet het niet eens zijn met sommige argumenten van de SP kunnen ze toch allebei valide argumenten aandragen tegen dit verdrag en allebei tegen dit verdrag zijn. De keuze is namelijk eenvoudig: ja of nee. Meer smaken zijn er niet. Het is niet een keuze tussen "ja", "nee, omdat a, b, c", "nee want x, y, z", "nee want sowieso tegen EU". Dat onderscheid is er niet.
Het is JA of NEE. Dus de argumenten a,b,c,x,y,z tegen worden verder niet uitgesplitst, doet ook niet terzake. Daar kunnen we het later wel eens over hebben, wat we dan wel willen met EU en Oekraine.

Stormageddon | 17-02-16 | 21:17

"En vind ik dat onze democratie een speelbal moet worden in de handen van de overjarige pubers van GeenStijl? "

Ik weet niet zo goed wat ik van deze zin moet denken. Is het een voorwaarde om, alvorens je kritiek mag leveren op de mainstream, je eerst iets lelijks moet zeggen over GS?

Geheel off-topic, maar daarom niet onaardig: de crowdfunding-actie van GS heeft het Parool gehaald. Het wordt geprezen als een unieke actie. GS wordt weliswaar niet genoemd, maar toch!

FrankVeer | 17-02-16 | 21:17

"Ik ben altijd een groot voorstander van Europese eenwording geweest (en ben dat nog steeds), maar dit is niet mijn EU, vriend. In mijn EU beschermt Brussel niet de banken maar de grenzen."

+1

JackRyan | 17-02-16 | 21:15

@mezelluf: By the way, is Annabel weg bij Jalta?

Dr. Plofkop | 17-02-16 | 21:13

By the way, is <3 Annabel weg bij Jalta?

Dr. Plofkop | 17-02-16 | 21:12

artijn | 17-02-16 | 20:38
.
Hou toch op. U denkt alleen maar aan geld verdienen. Dat mag hoor, maar zeg dat dan en verzin er niet allerlei smoezen bij.

Lupuslupus | 17-02-16 | 21:06

Hear Hear, en Jalta? Fuck your paywall.

RobberenRukkie | 17-02-16 | 21:02

Eigenlijk zouden er bij dat referendum ook nog 5 controle vragen gesteld moeten worden over de inhoud. Heb je er 3 of meer fout, dan is je stem niet geldig.

artijn | 17-02-16 | 21:00

koeberg | 17-02-16 | 20:39
Ik houd me niet bezig met het gedoogbeleid van de overheid t.a.v. kinderverkrachting binnen moslimhuwelijken in Nederland.
Ik houd me bezig met de vraag of we een associatieverdrag met Oekraïne moeten aangaan.

Mike2054 | 17-02-16 | 20:58

@Mark_D_NL | 17-02-16 | 20:46
Ik ken iemand, die had het al jaren geleden over pijpleidingen. Er is iets met die dingen ...

SyntaxError | 17-02-16 | 20:58

De "media" bericht zelf niet over nuance in het debat,
maar verwijt anderen wel van het forceren van een (belachelijke) stellingname (nee).
Met name daardoor gaat het "debat" niet meer over het verdrag, maar om een JA/NEE.
Poetin is de antieheld in dit circus geworden??
-
Een "ja" zou Poetin pas echt boos zou maken: "Timmerfrans claimt russische ijsvrijehavens op de Krim, en sluit een deal met Kinder Morgen over wat pijpleidingen ...
-
Waarom likt een neestemmer de ballen van Poetin?
Omdat het het enige argument is wat ze kennen ...

SyntaxError | 17-02-16 | 20:55

Stormageddon | 17-02-16 | 20:41
Inderdaad goed samengevat. Kootje wordt al jaren door de VS gesponsord en doet ook nooit een poging dat te verhullen. Sneue man, maar wel een goed pensioen zo. Wordt tijd dat hij daarvan gaat genieten.

Guy Veropzoudten | 17-02-16 | 20:55

@Stormageddon | 17-02-16 | 20:41
Ik heb het verdrag grondig gescand en volgens mij ben ik hier niet de enige. Dat is in ieder geval al heel wat meer dan het fact free gebash van een Pechtold.

atheïstisch stemvee | 17-02-16 | 20:54

@Stormageddon | 17-02-16 | 20:41
.
Dank voor de samenvatting, hoef ik het VN artikel niet te lezen en kan ik even naar mijn wijnkelder. VN was toch tot een kwartaalmagazine verworden?
pomdiedom...

Piet Karbiet | 17-02-16 | 20:51

@JackRyan | 17-02-16 | 20:30
Men weet het. Verbreed uw horizon. De geheime agenda's komen amper te sprake hier. De plebs? Ach NOS zag dat het goed was en ging over tot de orde van de dag.

Kan het die zwakzinnige niet helemaal kwalijk nemen. Er gebeurd zoveel dat die ene hersencel overbelast raakt. Het is andere koek dan Holland (Hou eens op die term te verkrachten media sukkels) got talent, Holland danst, Koken met sterretjes. Moet wel simpel blijven.

Vageling | 17-02-16 | 20:51

pluk-87 | 17-02-16 | 19:40
Uw reactie wordt vertrouwelijk behandeld. Maar dus niet geanonimiseerd, en wel ergens in een database vastgelegd.

harbi | 17-02-16 | 20:49

Aan iedereen die wil stremmen om redenen die niets met Oekraïne te maken hebben:
hoe kunnen van de regering verwachten de uitslag van het referendum te respecteren wanneer wij het referendum (dat we verdorie zelf hebben aangevraagd) niet respecteren??

koeberg | 17-02-16 | 20:46

@SyntaxError | 17-02-16 | 20:02
Ook in het Associatie verdrag staat aardig wat over pijpleidingen. Moet het even teruglezen.

Mark_D_NL | 17-02-16 | 20:46

@atheïstisch stemvee | 17-02-16 | 20:30
.
Bart schrijft voor een ander, quasi serieuzer publiek.

Wiens brood men...

Piet Karbiet | 17-02-16 | 20:45

@La Bailaora | 17-02-16 | 20:19
Schot voor open doel. Maar ik mag u dus zwijg. Verder zie ik het sarcasme erin. Pas maar op straks. Als Erdosnor de EU infiltreert met lidmaatschap mag u 21 maanden bakken. Als de VNVR (UNSC) Foei zegt zegt Erdosnor: &#7812;attes?, ikke nie begrijpe, niet ghore."

Vageling | 17-02-16 | 20:44

artijn | 17-02-16 | 20:38
Er is nu al veel invloed op hun beleid. Die 'revolutie' was een staatsgreep onder Amerikaanse regie en het land wordt vol aan de leningen geholpen door het westen en de NAVO heerst er militair. En is het er beter op geworden? Nou nee.

Guy Veropzoudten | 17-02-16 | 20:41

Dit is in elk geval duidelijk. Beter dan het geneuzel van Ko Konijn in de Vrij Nederland die vindt dat iedereen die het ferdrag niet heeft gelezen heeft niet moet zeuren en eigenlijk niet mag stemmen. Want alles is via de regeltjes gegaan en dus democratisch. En verder is de SP stom en Jan Roos stom en Geen Peil kut en leve de EU en hup Oekraine en "Boe!!!" Poetin. Zo ongeveer... Enfin lees de stompzinnigheid:
www.vn.nl/ko-colijn-oekraine-referend...

Stormageddon | 17-02-16 | 20:41

Na 2 dagen brainstormen hebben ze een rebel in kamp jaltrlala.

toetanchamon | 17-02-16 | 20:39

@La Bailaora | 17-02-16 | 20:19
Ik houd me niet bezig met onderhandelingen met Turkije. Ik houd me bezig met de vraag of we een associatieverdrag met Oekraïne moeten aangaan.

koeberg | 17-02-16 | 20:39

@Guy Veropzoudten | 17-02-16 | 20:33
" Ze hebben heel veel te verliezen: handel en dus geld "
Ja en DUS hebben we een sterkere positie wanneer er wel zo'n handelsverdrag is. En juist met zo'n verdrag komt er ook meer invloed op het beleid. Juist met zo'n verdrag zijn er meer mogelijkheden voor ze om het land op orde te krijgen. Armoede leidt alleen maar tot nog meer corruptie dan er nu al is.

artijn | 17-02-16 | 20:38

Goed zo Bart, we zouden het zelf bijna vergeten.

Ramsesz | 17-02-16 | 20:38

@pluk-87 | 17-02-16 | 19:40
.
Lachuh. Ik liep helemaal leeg.

Piet Karbiet | 17-02-16 | 20:36

artijn | 17-02-16 | 20:24
Die begrijp ik niet. Ze hebben heel veel te verliezen: handel en dus geld, kansen voor hun mensen die makkelijker in Europa kunnen werken en tzt een voorzitterschap van de EU bijvoorbeeld.
Zolang zijn nog verdachte zijn denk ik dat je ze dat allemaal niet moet geven. Laat ze eerst hun land maar op orde krijgen. Dan kijken we over tien jaar wel eens verder, als de EU dan überhaupt nog bestaat, wat ik niet hoop.

Guy Veropzoudten | 17-02-16 | 20:33

Chapeau voor Bart Schut.

frisenfruitig | 17-02-16 | 20:32

Waarom zijn er zoveel nazi's in ukraïne? Is het daar zó vol met misbruikende joden dan? Wat ik me herriner van griekenland is ook daar een nazi's groepje die immigrantenmarkten afbraken. Omdat griekenland zich daarvoor doodschaamde hebben ze een erg links kabinet gekozen die iedereen en zijn moeder zijn vastgoed in griekenland aan de pensioenfondsen banken en verzekeraars vekochten vanwege privatisering en bailout. Om daarna dat vastgoed tegen noord europeesche prijzen te verhuren aan de grieken. Geld was zo op. Niks was meer betaalbaar. Dit uitzuigen van complete landen moet doorgaan want de sexy rijktste bewesten hebben nooit genoeg. Als de rijksten morgen 1% van hun weggezette rijkdom zouden uitgeven wereldwijd loopt de economie weer goed maar ja, die mensen werken hard en dat mag je niet verwachten van die zieligerds.

tattooboer | 17-02-16 | 20:31

"En vind ik dat onze democratie een speelbal moet worden in de handen van de overjarige pubers van GeenStijl? "

Ik weet niet zo goed wat ik van deze zin moet denken. Is het een voorwaarde om, alvorens je kritiek mag leveren op de mainstream, je eerst iets lelijks moet zeggen over GS? Moet ik het zien als een: "ik heb niets met [vul in], maar ....."? Of is de beste man echt van mening dat we hier te doen hebben met een stel overjarige pubers die de democratie 'als speelbal gebruiken?

atheïstisch stemvee | 17-02-16 | 20:30

Heel dat verdrag interesseert de mensen ook niet, het gaat echt nergens over. Wel is het weer een klein stapje op weg naar lidmaatschap van wederom een corrupt land.
Dit referendum is de enige democratische mogelijkheid om een piepklein signaal af te geven richting de politiek, een signaal van protest / ongenoegen over bijv. de volgende misstanden:
a. Het onrechtvaardige en gevaarlijke beleid van de ECB, onder leiding van Draghi, bodemloze put Griekenland, etc.
b. De ongecontroleerde en chaotische illegale migratie en het feit dat de buitengrenzen vanaf invoering Schengen nooit fatsoenlijk zijn bewaakt. Ongecontroleerde influx van criminele bendes uit landen als Roemenië en grensoverschrijdende criminaliteit.
c. De ondemocratische structuur van de EU, het lobbycircuit van de multinationals in Brussel, de ondoorzichtigheid, het baantjescircuit, het gegraai, de regenteske mentaliteit van EU-bestuurders, etc.
d. Onrechtvaardige en ondemocratische welvaartstransfer van noord naar zuid.

JackRyan | 17-02-16 | 20:30

@La Bailaora | 17-02-16 | 20:19
sst .. we zouden toch alleen nog maar leuke dingen over Erdogan vertellen?

SyntaxError | 17-02-16 | 20:25

@Guy Veropzoudten | 17-02-16 | 20:19
" Zolang Oekraïne een hoofdverdachte is van het vermoorden van 198 van onze landgenoten is een ja-stem vragen om nog meer problemen. "
.
Als Oekraine geen associatieverdrag krijgt, hebben ze ook niets te verliezen.
Er valt meer te bereiken als dat associatie verdrag er wel is.

artijn | 17-02-16 | 20:24

>SyntaxError | 17-02-16 | 20:14
* EU" te houden

SyntaxError | 17-02-16 | 20:20

"Beste voorstanders, als jullie bereid zijn over toetreding te onderhandelen met een Turkse dictator wiens land voor dik 90 procent in Azië ligt, die zijn eigen bevolking uitmoordt en islamitische terreurbewegingen betaalt, bewapent en bemant, wat hebben jullie dan eigenlijk zo tegen Poetin?"
So true.

La Bailaora | 17-02-16 | 20:19

Moet het hem wel nageven. Goed stuk. Verwoord veel van mijn onvrede. Dat kamp A anders kamp B gelul. De EU is corrupt en verrot en zodanig gefaald. De AAA wordt geregeerd door schaduw poppetjes. Democratie moet dood. Nou over mijn lijk!

Vageling | 17-02-16 | 20:19

Zolang Oekraïne een hoofdverdachte is van het vermoorden van 198 van onze landgenoten is een ja-stem vragen om nog meer problemen.
Los daarvan: de regering daar staat momenteel op omvallen, omdat ze elkaar onderling - terecht - allemaal van corruptie beschuldigen. Vandaar ook de liefde van de VVD en PvdA voor die regering.

Guy Veropzoudten | 17-02-16 | 20:19

koeberg | 17-02-16 | 20:06
"Het torpederen van het associatieverdrag is zo ongeveer de enige mogelijkheid voor de Nederlandse burger zijn onvrede uit te spreken over de richting die de EU ons langzaam maar zeker op duwt: de afgrond."

Mike2054 | 17-02-16 | 20:18

Kunnen we in de buurt van die enkele stembureaus niet gratis Viagra /bier / appeltaart en halfnaakte dansmariekes ter beschikkingstellen zodat zelfs opa Bakema nog bereid is om 3 kilometer extra te lopen ?

Berthe | 17-02-16 | 20:14

@Escovanity | 17-02-16 | 20:05
De mogelijkheid om een referendum over "het beleid van Nederland in de EU" was er helaas niet.
De onderwerpen waar een referendumprocedure van toepasing is worden door NL/EU bepaald, zoals ook de procedure.
"Dit gaat over een associatie verdrag met een land dat ons geld gaat opleveren."
Dit is toekomst voorspelling, niets meer of minder dan astro tv.
"Die pertinente NJET krijg je van mij dus ook niet. Ik stem voor."
Dit is waarschijnlijk waar. Verder heb ik er niets op aan te merken :)


SyntaxError | 17-02-16 | 20:14

His Lordship | 17-02-16 | 19:42
"De demonisering van de ‘tokkie’." Zelden zo'n rake en relevante column gelezen als deze van Kitty Herweijer. Bedankt voor de link.

harbi | 17-02-16 | 20:13

Goed stuk.

Duifmans | 17-02-16 | 20:12

@Escovanity | 17-02-16 | 20:05
Ik weet nog niet of ik voor of tegen ben. Op dit moment geef ik het het voordeel van de twijfel.
Wat ik wel heel zeker weet is dat ik mijn stem ga laten bepalen door de merites van het verdrag, niet door EU immigratiebeleid of wat ik van Moslims vind.

koeberg | 17-02-16 | 20:12

@pluk-87 | 17-02-16 | 19:40
Dank voor de link. Zojuist ingevuld en zeker even laten weten hoe ik over hun berichtgeving/journalistiek denk. Hoop dat er velen gebruik van maken. Of het iets uitmaakt is wat anders.

koosnaam | 17-02-16 | 20:10

-weggejorist-

jeng | 17-02-16 | 20:09

Wauw. Goed stuk.

Watmoetikhiertypen? | 17-02-16 | 20:07

Dus Bart Schut is tegen Islamisering van Europa, tegen IS immigranten uit Syrië en tegen toetreding van Turkije tot de EU. Tot zover ben ik het helemaal met hem eens.
En omdat hij hier allemaal tegen is stemt hij tegen een associatieverdrag met Oekraïne. Ehh, want???

koeberg | 17-02-16 | 20:06

Hmja, sorry, als je iets tegen het beleid van Nederland in de EU hebt, moet je daar maar een referendum over houden. Dit gaat over een associatie verdrag met een land dat ons geld gaat opleveren. Die pertinente NJET krijg je van mij dus ook niet. Ik stem voor.

Escovanity | 17-02-16 | 20:05

pluk-87 | 17-02-16 | 19:40

Dank u, reeds ingevuld!

eerstneukendanpraten | 17-02-16 | 20:04

Top-artikel!

sallandstrots | 17-02-16 | 20:01

@Tobi | 17-02-16 | 19:49
.
Het referendum mag maar over een beperkt aantal onderwerpen gaan, waaronder de eis dat het een wet betreft die recent in de Kamers is behandeld. Dus topic Prins Pils mag niet.

Piet Karbiet | 17-02-16 | 19:59

Wel jammer dat Bart Schut het belang van de inhoud van het verdrag niet op waarde schat. De inhoud geeft juist aan waardoor de EU ons naar de afgrond doet storten. Verder wel blij met t stukje.

BlowingBubbles | 17-02-16 | 19:58

@simpel_vruchtje
Onvermijdelijk. De belangen zijn te groot.

Ongeblustekalk | 17-02-16 | 19:58

Las het vanmiddag en ik vond het goe!

Piet Karbiet | 17-02-16 | 19:55

Tobi | 17-02-16 | 19:49

Volgens mij kan dat helaas niet. Het asielbeleid is namelijk geen nieuwe wet.

Ikhebeenvraag | 17-02-16 | 19:53

*Bart, klein verschil

Tobi | 17-02-16 | 19:50

Bert, over dat asielbeleid organiseren we dan toch ook een referendum
mobiliseer gewoon al jullie abonnees plus 299.950 andere ondersteuners en het komt voor de bakker

Tobi | 17-02-16 | 19:49

Mee eens.
Daarom stem ik keihard NEE!

Schietmijmaarlek | 17-02-16 | 19:48

Ik zie het nog wel gebeuren dat de uitslag Nee is. Maar dat er achter de schermen de uitslag zo verdraaid word dat er toch een Ja uitkomt.

simpel_vruchtje | 17-02-16 | 19:44

Als geenstijl die gasten die daar schrijven nou gewoon overneemt.Hebben die jongens ook gelijk een groot publiek,en dan wil ik daar ook best voor betalen.Voor niks gaat alleen de zon op.

van stampij | 17-02-16 | 19:41

@XaleX_2 | 17-02-16 | 19:37
De macht ligt al lang niet meer bij de stemmers,... al lang niet meer.

miko | 17-02-16 | 19:41

Salaris Matthijs van Nieuwkerk verdient ook een volksraadpleging.

Bram van Ojik | 17-02-16 | 19:41

nog drie weken heeft Rutte de tijd om de vluchtelingenstroom op te drogen, daarna is er nog alle tijd om nee te stemmen

d' 8hØker | 17-02-16 | 19:40

Het establishment heeft al lang een plan klaar om over de uitkomst van dit (in hun ogen) lastige-referendum-gezeik te walsen.

Ikhebeenvraag | 17-02-16 | 19:39

Hij heeft gelijk, het referendum had over TTIP moeten gaan, iets wat veel grotere gevolgen heeft voor de Europese burger dan zo'n maffia verdrag. TTIP gaat direct over de macht van buitenlandse corporaties die nationale wetten pareert, dat Oekraïne verdrag maakt in de praktijk geen fuck uit of die er wel/niet komt... De EU/NAVO zet zijn expansie gewoon in een ander land vlakbij Rusland voort.

XaleX_2 | 17-02-16 | 19:37

Goed stuk. Niets op aan te merken.

Lupuslupus | 17-02-16 | 19:37

-weggejorist-

ChristianV | 17-02-16 | 19:35

Mee eens!

Megasuperpeter | 17-02-16 | 19:33

Nah, vooruit dan. Aardig artikel. Beetje vreemd geschreven dat wel.
Voor de rest, ik stem gewoon nee. Omdat het kan.

postmodernismisdead | 17-02-16 | 19:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken