Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De NPO krijgt absoluut geen rassenquotum, maar...

npozwartwit.jpgIn de categorie 'Je krijgt voor 40 uur per week betaald, en hoeft echt niet over te werken, maar...' en 'Schat, tuurlijk vind ik het niet erg als je af en toe met andere meisjes praat, maar...', wil NPO-bestuurder Shula Rijxman ook even wat zeggen. "Er komt geen quotum op redacties. Maar diversiteit wordt een sterker onderdeel van ons beleid. We gaan niks verplichten, maar onze wens is ook niet meer vrijblijvend." Want, de NPO moet een afspiegeling van de samenleving zijn. En dan doelt Shula natuurlijk niet op die ietwat van het kabinet vervreemde, in toenemende mate naar wanhoop hangende, overwegend blanke man uit de lagere middenklasse. Die minderheid in eigen land telt niet mee. Want volgens het NPO-handboek ben je pas een minderheid als je valt tussen een biseksuele mid-Afrikaanse joodse transgender-creool met luierfetish, en Sunny Bergman. "Er zijn veel minder vrouwen en niet-westerse allochtonen terug te zien in de programmering bij de publieke omroep dan in de samenleving. In het geval van de vrouwen is dat zelfs gedaald. In 2010 was 37,6% van de mensen dat in beeld kwam vrouw, in 2015 was dat nog maar 35,4%." Dus die Shula zit met geslachts- en pigment filter te turven of het d'r allemaal bevalt. Nou, dat kunnen wij ook. Want vooral bij de NPO-jeugd is het juist allemaal maar wat divers. Je kunt het immers niet vroeg genoeg leren. Ten eerste de hele halve cast van Spangas. En dan bijvoorbeeld Dolores Leeuwin van Het Klokhuisen of Milouska Meulens en Siham Raijoul van het Jeugdjournaal. Of wat te denken van NOS-peeps Simone Weimans, Mustafa Marghadi, Aicha Marghadi (❤), Rachid Finge, Arman Avsaroglu enz. En dat is natuurlijk prima. Maar van Shula mag het allemaal wel een onsje meer zijn, en als het aan Jörgen Raymann ligt, moeten we de boel maar gewoon gelijk segregeren. "Als je zegt dat we een urban-programma gaan maken dan moeten we nu een zwarte presentator hebben die zwarte dingen gaat doen. Ik vind dat je een programma moet kunnen maken als een 'Ik hou van Holland', maar dan met een of andere Fatima." Ondertussen in het permanent kortsluitende brein van Koewinsie over NPO Joop.

Reaguursels

Inloggen

Een zwoele zomernacht doet me denken aan Halle Berry in een doorzichtige neglige.
Maar een natte, koude winternacht aan Ophra Winfrey in een luier.

observer59 | 20-01-16 | 11:17

Vooral Simone Weimans is ons snoepje van de week: we zappen haar weg.Zo vlak na de maaltijd niet om te genieten.

mallekater | 20-01-16 | 09:05

Die sukkels blijven maar denken dat turken en marokkanen naar de NPO kijken. Die kijken allemaal via hun schotel naar de-grote-profeet-propaganda. Rot op met je quotums.

ReligionSucks | 20-01-16 | 07:23

Dit luidt de volgende exodus in die 'weg met ons' bevordert als deze mediawet door de kamer komt.

Er komen uiteindelijk anderstalige programma's, programma's met buitenlandse ondertiteling of veel programma's over culturen en religies met normen en waarden die haaks staan op de onze (plaatselijke).

Iedere keer als ik denk dat het niet gekker kan, kan het warempel tóch nóg gekker. Waar zijn we mee bezig man.

Kunnen ze die Shula Rijxman niet wegjorissen daar ?

HypoPseudo | 20-01-16 | 07:01

Aantal mensen dat als solda(a)t(in) sneuvelt op het slagveld... Dat 10kg meer moet tillen om aan de toelatingseis brandweerman te voldoen... Dat het parcours in ruim 25% minder tijd moet afleggen om aan de toelatingseis "méér dan BOA" te voldoen... Dat daadwerkelijk moet presteren om een hoge functie te krijgen i.p.v. door een "quotum" vanzelfsprekend de functie krijgt... Voorlopig is de White disposable man vooral in het nadeel.

the sable guy | 20-01-16 | 01:09

PG4161 | 19-01-16 | 20:33

Ik plaatste zelf elders (DDS) dat ik Q.G. zag als een racist omdat hij dat leuke blonde meisje zag en niet het kind dat spontaan in de vloedlijn springt.
Gario is alzo de racist!

toetssteen | 20-01-16 | 00:52

Op de NPO-webstek

"Missie en visie
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) is van iedereen en voor iedereen."

"Van iedereen"?
Hoeveel heeft "iedereen" dan wel te zeggen?
Zijn er omroepverkiezingen?
Heeft "iedereen" stemrecht ergens over?
Heeft "iedereen" op de e.o.a. manier iets te zeggen over de NPO?

Nu zie ik daar niets van. Je kunt ze betwitteren of bemailen, maar daar komt dat "van iedereen" niet echt van de grond.
Kortom: Vooralsnog leuk geformuleerd, maar voor zover ik kan zien, gebakken lucht.
Salut! Evocatus

Evocatus | 19-01-16 | 23:56

Meneer gario u fiets op de stoep en u krijgt bon. Ik zou meteen de racisme kaart spelen. Valt mee dat hij dolores nog niet heeft aangeklaagd omdat zij ook voor het Sinterklaas journaal werkt. Dolores goeie presentatrice bij klokhuis. Gewoon omdat ze haar werk goed doet. Graag klokhuis behouden rest kan weg.

franck7020 | 19-01-16 | 23:28

Uit ervaring weet ik dat het idee van een redactiequotum allochtonen langzaam maar zeker voortschrijdt. Hetzelfde geldt overigens voor het quotum oliedomme millennials.
Afschaffen die NPO in zijn huidige vorm. Scheelt miljoenens en is gezonder voor allen.

De Vrijlansier | 19-01-16 | 21:15

Die Sigario moet echt heel snel aan de Xanax, dit gaat niet goed.
Hij krijgt blijkbaar al kramp als hij een blanke ziet....

Wie kan deze racist nu nog serieus nemen?

Nuchternederland | 19-01-16 | 21:05

Bij mij zijn het overwegend vrouwen die voorbij komen op het scherm. En daarvan is ook nog eens een aanzienlijk deel niet blank.

VanBukkem | 19-01-16 | 20:49

Volgens Gario heeft dit kleine blanke meisjes aan het strand dus niet het recht om te dansen in de golven aan de Nederlandse kust. Op de een of andere manier moet zij eerst verantwoording afleggen aan deze smerige racist.

PG4161 | 19-01-16 | 20:33

Gario. Door hem ben ik racistischer dan ooit tevoren geworden.

Montgomery Burns | 19-01-16 | 20:30

@Mesmer | 19-01-16 | 20:28
Je woont in een hutje op de hei?

Maria.1 | 19-01-16 | 20:30

In het stukje samenleving waar ik woon zijn precies nul allochtonen. Dus over welke maatschappij hebben we het eigenlijk?

Mesmer | 19-01-16 | 20:28

-weggejorist-

LaatmaarLu? | 19-01-16 | 20:27

We willen het denken in kleuren uitbannen d.m.v. .. denken in kleuren?

Of vul maar iets anders in, het is zo krom. Vuur kun je met vuur bestrijden maar voor dit werkt het op deze manier niet.

Aap Noot Miesje | 19-01-16 | 20:10

zender minder...

hotmint | 19-01-16 | 20:10

Ze doen maar, maar wel graag met 1 zender van mijn taxpoet.

hotmint | 19-01-16 | 20:09

Aha, nu snap ik waarom alles zo divers moet zijn. De blanken zullen verdwijnen en er zal een uniform gekleurde mens ontstaan.

Precies zoals Barbara Spectre het graag ziet!

StormRunner | 19-01-16 | 20:06

Sorry quinsy, dat wit blonde meisje had eigenlijk een dikke roetzwarte werkloze neger moeten zijn die zonnebrillen verkoopt aan vette blonde kudtwijve die er niet uit zien. Dat was realistischer geweest toch?

Sgt. Overdoos | 19-01-16 | 19:58

Ik geloof dit niet meer....

Die Quincy wordt ongetwijfeld betaald om dit te doen...

beaujudas | 19-01-16 | 19:53

Waar wij bezig zijn met "het maakt niet uit welk kleurtje je hebt" blijven die jankers maar zeuren over blank en zwart. Wie zijn nu eigenlijk de ware racisten?!

Maria.1 | 19-01-16 | 19:43

Is die Kiki Musampa weer bezig?

ElChombo | 19-01-16 | 19:35

En waarom moet de afspiegeling van de samenleving op ras gebaseerd zijn? Waarom niet op leeftijd, geslacht, talent, dialect of woonplaats? Vuile NPO racisten!

Steinway | 19-01-16 | 19:31

Wat een gezeik!

Maria.1 | 19-01-16 | 19:23

Ik hou van Holland met een Fatima , is net als een Karib die zich haar Marokko niet laat ontnemen..

Waar het hart vol van is.... En die van mij gaat voor Nederland, desnoods met spruitjes lucht en al..

Geef mij dan maar een volbloed Nederlandse als het over Holland gaat.

mijn-idee | 19-01-16 | 19:08

Volgens mij is kwinsie een zwartkijker

Links is link | 19-01-16 | 19:06

De blanke top der duinen. Het goud gele strand van Ameland. Wit zand. Zwart op het strand is meestal olie. Goudkust. Allemaal verboten nu? Er was toch nog een foto van een Syrisch jongentje op het strand, oh daar was ook wat mee?(smakeloos) Ik weet het niet meer. Nederland is GVD een van oorsprong blank/wit land, leer er mee omgaan domme man.

Maslov de 1e | 19-01-16 | 19:06

Als ik zo naar de NPO kijk, al is dat sporadisch, dan houdt die diversiteit alleen maar negers (m/v) en Marokkanen in en nooit eens een andere ondervertegenwoordigde etniciteit die we hier 'rijk' zijn!
Hussel die diversitetspot eens en trek een keer een paar anderen eruit.

BadLieutenant | 19-01-16 | 19:04

-weggejorist-

Links is link | 19-01-16 | 18:57

Waarom geeft GS bestaansrecht aan halvegario door zijn twitter te embedden? Dom dom dom...

Henk de Nippel | 19-01-16 | 18:54

Als Sunny nou eens van de buis gaat scheelt dat alvast één witmens.

Hoeki Oekema | 19-01-16 | 18:40

@een_mike | 19-01-16 | 18:14
Kwinsie is een obsessieve racist, een steretype KKK karakter.

ben kokhals | 19-01-16 | 18:40

Typisch regressief links seksisme & -racisme overigens, om overal tieten en kleurtjes te tellen. Gutmensch griezels met gekunselde emotie en een herrenvolk-achtige zelfvoldaanheid. Waarom moeten we aan die foute rotzooi meebetalen?

ben kokhals | 19-01-16 | 18:37

Wil de laatste bejaarde overschakelen naar RTL4?

Tux1337 | 19-01-16 | 18:29

@spanarchist | 19-01-16 | 16:55
Gelukkig weet ik ook niet wie dat is. Ik weet weinig meer van wat er op de nederlandse televisie is en ik mis zo te horen nog minder.

Freddie Stobart | 19-01-16 | 18:23

Diversiteit? Een afspiegeling van de samenleving? Laat me niet lachen. De pro-Pietendocumentaire van Arnold-Jan Scheer, die daarmee de meerderheid van Nederland vertegenwoordigde, werd GEWEIGERD, terwijl de piethater Sunny Bergman wel haar docu mocht laten zien.
.
En Nederlands kunnen ze er ook niet meer getuige deze uitspraak: 'We gaan niks verplichten, maar onze wens is ook niet meer vrijblijvend.' Als je niks verplicht maar iets is niet vrijblijvend, dan is het opgelegd en dus WEL verplicht.
.
Tjongejonge... en dat wordt dan betaald van onze centen?

12ejordan | 19-01-16 | 18:22

wij kijken amper meer naar programma's op nederland 1/2/3. kro detectives en binnenstebuiten zijn zo'n beetje de enige programma's die (nog) niet politiek gekleurd zijn
het laatste programma is trouwens een prima programma. maar wie weet bespeurt sunny 'mccarthy' bergman ook in dit programma racisme. alleen een kok en een tuinman zijn namelijk niet blank. de rest wel.
sunny jaagt net zo paranoïde op mogelijke racisme als maccarthy op communisten.

jdarc | 19-01-16 | 18:22

Quinsy is waanzinnig. Als het 100en blanke meisjes op een strand waren, dan zou je er wellicht wat van kunnen denken, maar dan nog, waar bemoei je je mee? Als er maar 1 op een foto staat hoor je de kleur niet te zien, als je niet racistisch bent, maar dat is hij ironisch genoeg dus zelf. Een foto waar 1 mens op staat is alleen goed als het de kleur heeft die hij wil? En de kleur van de jurk? Wit dragen is al voldoende om racistisch te zijn?

Het schijnt dat Quinsy schaken ook racistisch vindt, zolang de witte stukken niet zwart geschilderd zijn.

een_mike | 19-01-16 | 18:14

1 uur per week Jörgen Raymann met vb een Quinsy en Sunny (puke) als gasten is voldoende...

(c)ZWITSUL | 19-01-16 | 18:09

Hadden inderdaad wel wat licht getinte zwerfkeien mogen neerleggen..

hoppa22 | 19-01-16 | 18:08

worden de oscars nog wel uitgezonden ? .. al die rijke witmensen

(c)ZWITSUL | 19-01-16 | 18:02

De ideologische agenda van de NPO is mij inmiddels al enkele decennia duidelijk. Ik ben rond 2000 afgehaakt met kijken toen de propaganda en leugens echt te erg werden. De enkele keer dat ik bij vrienden of kennissen de NPO nog langs zie komen, valt me juist het grote aantal pigmenteel uitgedaagden op. Liever minder, minder, minder dus, maar nog liever geen verplichte bijdrage aan mijn eigen ondergang meer. Doet de NVU overigens mee in 2017, Wilders is mij inmiddels te gematigd?

Xukje | 19-01-16 | 17:58

@GerbenW | 19-01-16 | 16:10

Juist! Breek me verder de bek niet open. Met een hoofddoek rondlopen als vrouw is NIET normaal en NIET wenselijk. Je weet waarom.

DebraCadabra | 19-01-16 | 17:56

@wiedergutmachsnikkel | 19-01-16 | 17:39...

Hahah, ja dat schip wordt nu wellicht getorpedeerd!

Hyppo Kriet | 19-01-16 | 17:55

Dit krijg je dus als je bezuinigd op de geestelijke gezondheidszorg...

Hyppo Kriet | 19-01-16 | 17:49

Ha, die Koewinsie toch. Als je hem niet voor vol
aanziet, zijn die tweets van hem nog vermakelijk ook. Raar dat juist hij naar Joop uithaalt.

PandaBeep | 19-01-16 | 17:48

Ik eis dan wel een nieuwslezeres met een moslimadoekje op.

McMarx | 19-01-16 | 17:46

He guy, let je ff op? En daarom heeft Polen zn eigen plan getrokken. Om culturele genocide tegen te gaan.

Zoltan | 19-01-16 | 17:46

Als je maar genoeg aanslagen pleegt en dood en verderf zaait, krijg je vanzelf je zin. Liever een Islamitische NPO dan dood, zeg maar. Een volk dat voor tirannen zwicht..

Asimov6 | 19-01-16 | 17:38

Schoorsteenveger | 19-01-16 | 16:18 inderdaad, mee eens.
Ruim een kwart van de Nederlanders stemt PVV. Echter zie ik bij de NPO er niets van terug. Wel het argumentloos afzeiken van de PVV en het beledigen en demoniseren van zijn aanhangers.

De NL politiek heeft felle kritiek op de nieuwe mediawetten in Polen, op China, Rusland etc. Allemaal gecensureerd zegt men (dat is ook wel zo) Echter waar is men in NL mee bezig? Een salon socialistisch elitair groepje gaat bepalen wat goed voor ons is en verbied negatieve (waarheid) informatie over asielzoekers (illegalen)

Gelukkig vergeten die stalinistische jihadistische trutten een ding. Zij kunnen wel bepalen wat goed voor ons is om te zien, echter WIJ kijken er niet meer naar. Leve RTL, SBS6, Veronica, Fox, Ziggo, ITV,en nog 100 andere kanalen + internet tv.

Professor Kluns | 19-01-16 | 17:35

verschrikkelijk, een blank meisje op het strand.. in Nederland nota bene, boehoe! #moetnietkunnenanno2016 #diversiteit

gelachewoar | 19-01-16 | 17:35

Oh jeee, BBC-achtige toestanden, waar tegenwoordig zelfs in in de kleinste gehuchten van Wales negers wonen, waar in middeleeuwse steden negers te zien zijn en waar in Shakespeare-stukken behalve Othello ook nog Pakistanen en Chinezen voorkomen.

bisbisbis | 19-01-16 | 17:33

Als je in Nederland bent geboren,wil dat niet zeggen dat je automatisch een Nederlander bent. Net zoals een hond die in een paardenstal wordt geboren nooit een paard zal worden.

wiedergutmachsnikkel | 19-01-16 | 17:32

Quincy is sowieso af.

Dirk III | 19-01-16 | 17:32

Ik heb vanmiddag vreselijk gelachen om die tweet van Gario-jo:

"En de kust is gelijk aan een wit blond meisje in een witte jurk?... Guys, let op de beeldtaal die jullie inzetten."

Hahaha, godnogantoe, prachtig! Hij moet toch al blij zijn dat we als 'beeldtaal' zwartboek hebben, en verder nog een paar voorbeelden: zwartgalligheid, zwartrijders, zwart voor d' ogen, zwarte Lola, zwarte Piet, het zag zwart van de mensen, Jan Zwart (organist), Sjaak Swart (voetballer, maar toch...), zwarte bessen, zwart zaad, Zwartesluis, Zwarte zee, zwart werken, zwart gat, etc, etc,...

Hyppo Kriet | 19-01-16 | 17:32

Dat "witte" meisje alleen op het strand kan echt niet!
Voor je het weet wordt ze omsingeld door een stuk of 20 testosteronbommen en meermaals aangerand of verkracht.

Goed gezien Quinsy Halvegario!

Pieter V | 19-01-16 | 17:32

het zijn blonde duinen. dat verwijst naar de kleur.
en Quincy is een racist.

zeeman73 | 19-01-16 | 17:28

@Freddie Stobart | 19-01-16 | 16:37

Heel verstandig. Voor je het weet houd je er een zeer ernstige ziekte aan over. Zoiets als een Zwarte Pieten allergie.

Pieter V | 19-01-16 | 17:28

@Ongeblustekalk | 19-01-16 | 16:36

En de grootste beeldplaatvervuiler is een homo zo vet als een varken met een ego zo groot dat het ieder moment kan ontploffen en die ook nog denkt dat hij grappig is.

Pieter V | 19-01-16 | 17:26

Zou de kleur van de mening niet belangrijk moeten zijn?

kees de short | 19-01-16 | 17:26

-weggejorist-

marco01 | 19-01-16 | 17:26

Waar de blanke(??!*&£$ .... wtf..!) top der duinen
@ Dish of the Day | 19-01-16 | 17:18
"blanke" ieesse raaasssiest!

telelezer | 19-01-16 | 17:25

Ik denk dat ze zijn vergeten om de cijfers te corrigeren.

The_Black_Knight | 19-01-16 | 17:22

Volgens mij wonen er onderhand in 50 jaar meer kolonisten van getintistan in NL dan er ooit Nederlandse kolonisten buiten Nederland woonden in 5 eeuwen.

Dish of the Day | 19-01-16 | 17:21

Wat is die Quinsy toch een enorme racistische neger. Overal waar hij een blanke ziet, ziet hij iets negatiefs.

KlunsJohannus | 19-01-16 | 17:20

Invoeren van het oude kijk& luistergeld!!! Dan kan je zelf bepalen of je dit wilt.

Derealist! | 19-01-16 | 17:19

Vanwege de diversiteit veel meer PVV-ers op de publieke omroep.

dr Rechts | 19-01-16 | 17:18

Voor Quins van het pek- en teerstrand;

Waar de blanke top der duinen
Schittert in de zonnegloed
En de Noordzee vriendelijk bruisend
Neêrlands smalle kust begroet
Juich ik aan het vlakke strand:
'k Heb u lief, mijn Nederland!

Dish of the Day | 19-01-16 | 17:18

Julia..

Dat kan ik wel ff photoshoppen. Onder het mom van Cartoons, cabaret enz kan hier alles.
Zelf zat ik meer te denken aan een aantal vrouwen in boerka, achter dat meisje.

Vedor | 19-01-16 | 17:16

Slimme jongen die Quincy. Die heeft racismetroeven voor het eigen belang tot een kunst verheven. Hypothetisch: Sorry? Ik presteer niet en daarom moet ik ophoepelen? Ben ik een slaaf of zo die je zomaar even aan de kant schuift? Jij racist! Ik zit vanavond nog met Jolo aan tafel bij DWDD! resulaat zou dan zijn : Quincy blijft, krijgt 3 x zoveel betaald en de manager in kwestie vliegt de laan uit. En dáár zijn we inmiddels aanbeland.

Sliptong | 19-01-16 | 17:16

"Maar ja, ik heb geen bananen. Ik heb geen bananen vandaag!"

HetEindeDerTijden | 19-01-16 | 17:15

Kan e.e.a. even cijfermatig onderbouwd worden.
Hoeveel in Nederland?
Blanken: ?%
Niet-westerse allochtonen: ?%

Hoeveel blanke vrouwen: ?%
Niet-westerse vrouwen: ?%

Heeft mevrouw Shula Rijxman die paraat?

Lijkt op een wanhoopspoging om, na het openbarsten van de Zweedse, Hamburgse, Keulse, Leipzigse, etc. zweren, toch weer die bezweringsagenda vorm te geven, al was het maar om het het eigen gelijk te terug te krijgen. Soort zelfrechtvaardiging.
Salut! Evocatus

Evocatus | 19-01-16 | 17:15

En Dafne Schippers moet voortaan op TV maar 300 meter doen over die 200.

Piet Karbiet | 19-01-16 | 17:15

MyCatIsDoingThis | 19-01-16 | 17:05

Dat u vrouw een witte baby baarde is volgens quincy nogal racisme ja. Zijn baby's dan wit?

Robertski | 19-01-16 | 17:15

@moitambien | 19-01-16 | 17:07
Van je voetstuk vallen is geen optie voor linksegraaiers.

special-k | 19-01-16 | 17:12

Nou koewinsie nog een x voor jouhttp://assets.catawiki.nl/assets/2011/4/1/6/4/3/6430e1b0-3e80-012e-993d-0050569439b1.jpg

Steenrijk | 19-01-16 | 17:11

Quinsy is zelf een grote racist. Bijna iedereen ziet gewoon een foto. Nee, hij ziet een blonde meid en maakt er meteen een rassenissue van. Dat noemt ik dus racisme.

Akiron | 19-01-16 | 17:10

Is die halve zool, querulant en haatzaaier 'de halve Gare' nu nog niet in een gesloten inrichting geplaatst?
Tja, het is wat met die bezuinigingen in de gezondheidszorg.
De gekken lopen tegenwoordig gewoon op straat.

Pieter V | 19-01-16 | 17:10

Foto van Quinsy klopt idd niet.
Op de achtergrond moet nog een arabisch uitziende man roepen: Hey... psssttt... Hoer!!

Julia | 19-01-16 | 17:10

kan iemand dat mens uit haar ei halen en vertellen hoe de Nederlandse bevolking eruit ziet?

Kompel | 19-01-16 | 17:10

In de reclames wordt tussen de producten door vaak reclame voor negers gemaakt, en in toenemende mate voor marocs.
Het moet door de strot gedrukt worden.

donjon | 19-01-16 | 17:09

De enige goede afspiegeling, krijgt de NPO als zij ook een "Spangas junior in de grote steden" gaat brengen. In het basisonderwijs (in de grotere steden) zijn i.d.d. niet veel autochtone kinderen meer te bekennen.

Vedor | 19-01-16 | 17:08

MyCatIsDoingThis | 19-01-16 | 17:05
Mensen zoals Quinsy zien liever dat geheel blank Nederland verdwijnt. Want die zijn schuldig aan alles en nog wat.
Hypocriet voor iemand die tegen rascisme is.

Julia | 19-01-16 | 17:08

special-k | 19-01-16 | 17:03

Het gros van de NEderlanders kijkt nog altijd tv.

Topperke | 19-01-16 | 17:08

Terugkijkend op 30 jaar gedwongen multiculti kan je maar tot 1 conclusie komen.
Voor Nederland en zijn autochtone bevolking heeft de gedwongen multiculti uitsluitend ellende, discriminatie van eigen autochtone bevolking en miljarden per jaar onkosten gebracht.
-
Zelfs multiculturalisten kunnen alleen maar gevolgs-neutraal (laat staan positief) blijven als ze de realiteit grof geweld aan doen, hevig positief discrimineren, autochtone critici verketteren, wegkijken van problemen en verbieden over de problemen te praten ... en gewoon ordinair liegen.

moitambien | 19-01-16 | 17:07

Tja Koewinsie,
We hebben het over de Nederlandse kust.
En aan de Nederlandse kust wonen over het algemeen nog steeds meer blonde langharige meisjes dan kroeshaar Surinaamse meisjes.
Als ik het mis heb laat me dan maar de (geverifieerde) data maar zien en dan pas zal ik me publiekelijk verontschuldigen.
Leve de kleine blonde meisjes! Of mag ik dat niet zeggen?
Zou ik raar vinden want ik heb zelf ook zo'n dochtertje.
Leve mijn dochtertje! Mag dat dan wel?

MyCatIsDoingThis | 19-01-16 | 17:05

Jackanders | 19-01-16 | 16:13
Dat denk ik dan ook, als ik zoiets lees. Treurig.

polt | 19-01-16 | 17:05

johnnybOy
Did you just call that nigga a bro,boy?
Waarom vecht die gek niet voor vrouwenrechten. Regenboogburka's.

RickTheDick | 19-01-16 | 17:03

Aan de andere kant wie kijkt er überhaupt nog naar de NPO, televisie is zo achterhaald en al helemaal policor gekeurde televisie.

special-k | 19-01-16 | 17:03

Als ze nou elk optreden van Peter R de Vries vervangen door een zwijgend op de achtergrond jonglerende neger ofzo, ben ik dan weer wél voor.

Gallemies | 19-01-16 | 17:03

Als de golven geen wit maar zwart schuim laten zien, dan kan je je beter niet op het strand vertoeven, want dan zit je zo onder de olie.

polt | 19-01-16 | 17:03

Quincy heeft wel een punt hoor. Voor de meeste Nederlanders is dit waarschijnlijk een logischer plaatje als het gaat om een beeld oproepen van de Nederlandse kust; maar volgens mij is dat dan ook zeer specifiek het onderwerp waar de illustratie iets over wil zeggen: over het Nederlandse strand. Niet over het strand van een land met overwegend donkerder gekleurde mensen. Als wij het over Surinamers hebben, dan denken wij toch vooral allemaal niet aan de blanken die daar ook vast wel wonen?

Wie probeer je nou voor de gek te houden, Quincy? Get a grip, guy.

Joris Draaksteker | 19-01-16 | 17:03

Voel me al jaren niet meer aangetrokken door de berichtgeving van de NPO, ze kunnen dus ook naar mijn centen fluiten wanneer er een 'vrijwillige' basis zou zijn voor afdrachten en subsidies.

First Contact | 19-01-16 | 17:03

Zolang er niet wordt gediscrimineerd (''is niet blank ook al heeft ie wat interessants te zeggen--> toch maar niet op tv dus'') lijkt me er niks aan de hand. Wat wil je anders doen... andermans opinies, onderzoeken enz uit het hoofd laten leren door een niet-blanke persoon zodat er ook nog andere kleurtjes te zien zijn op de tv?

Laat ze in godsnaam toch eens gaan werken aan waar ze voor betaald worden, namelijk eerlijke weergave van feiten. Stop met het niet-melden van nieuws omdat het allochtonen/asielzoekers betreft, zeker met dingen van de schaal van wat er met Oud&Nieuw gebeurde. Probeer de mensen eens voor en in te lichten in plaats van zichzelf veel te leuk en interessant vindende narcisten uit te zenden, met hun neerbuigende manier van praten die soms klinkt alsof ze zichzelf voelen als goden die uit een soort Intellectuele Hemel zijn neergedaald om de aardse barbaren in simpele concepten uit te leggen hoe het allemaal zit. Zorg eerst eens dat die hele NPO het bekijken überhaupt waard is!

Gallemies | 19-01-16 | 17:01

Ze loopt vast vooruit op die 200.000 kolonisten die Samsom hier binnen wil laten in 2016. Na gezinshereniging dus minstens 800.000.

Tja, bij een dergelijke tsunami van gepigmenteerd volk moeten ze bij de NPO alle zeilen bijzetten om de verhoudingen weer recht trekken.
Dan is er nog niet eens rekening gehouden met de aantallen autochtonen die gevlucht zijn voor geweld of intimidatie of die vroegtijdig zijn overleden als gevolg van aanslagen of de hongersdood omdat de belastingen met 50% omhoog moesten.

50% is het absolute minimum om al die islamitische kolonisten van gratis opvang, gratis huizen, gratis ziektekostenverzekering, gratis vrouwen en gratis geld te voorzien.

Pieter V | 19-01-16 | 17:01

.
Ik ben pro aandeel Aziaten op tv. Die werken hard en je ziet ze overal. Klasse.
Negers zijn alleen maar aan het zeuren dat ze de pretbaantjes willen. Ze willen of cabaretier worden, rapper of presentator. Luie apen.

Madame Poitiers | 19-01-16 | 17:00

De samenleving bestaat uit meer dan jouw slaapkamer, Sunny.

Piet Karbiet | 19-01-16 | 16:59

Kijk 19 dagen later komen eindelijk de aanrandingen van vrouwen in Helsinky tijdens nieuwjaarsnacht in het nieuws.

mierus | 19-01-16 | 16:57

Ben benieuwd wat men in Israël zou zeggen als Shula daar aankwam met haar diversiteitsbullshit.

pluskukel | 19-01-16 | 16:56

Freddie Stobart | 19-01-16 | 16:51
Claudia de Breij op Oudejaarsavond. Politiek-correcter dan dat wordt het niet.

spanarchist | 19-01-16 | 16:55

Ik schreef oerwoudgeluiden, maar besef ineens dat dat kwetsen kan. Voortaan beter schrijven "Het oewoord".

LibertasSimplex | 19-01-16 | 16:54

Alleen een mafketel als Halve Gario krijgt het voor elkaar om Joop.nl racistisch te noemen.

Maar goed, meer "rechtse tokkies" op de redactie, dus? Of geldt "diversiteit" alleen binnen de eigen politieke sfeer.

Piet van het Padje | 19-01-16 | 16:54

In Engeland is besloten dat er meer vrouwen in panelshows moeten. Maar vrouwen met humor zijn uiterst zeldzaam in dat circuit. Dus zit er nu af en toe zo'n excuustruus totaal niet grappig te zijn. Tenenkrommend.

Freddie Stobart | 19-01-16 | 16:51

Als mensen zo voor meer diversiteit zijn, stel ik voor dat zij zelf hun baantje opzeggen voor een "diverser" iemand en niet anderen duperen (een baan ontzeggen) met hun gezeik. Anders is het slechts een typisch gevalletje van je eigen ego strelen over de rug van een ander.

Ikhebeenvraag | 19-01-16 | 16:51

Allereerst, dacht ik dat dat quotum er al lang was.
Normaal gesproken zou ik zeggen, boycotten die zenders.

Maar ik ken helaas nog genoeg mensen, die de standpunten van de NPO ed. zo kunnen opratelen.

Wat we wel kunnen doen, is zorgen dat dat handje vol "rechtse" )lees normale, programma's goed bekeken worden.

Zelf plaats ik wel eens links naar genuanceerde berichtgeving op Facebook. Maar dit heeft me helaas wel een paar "vrienden" gekost.
Maar Hee, je moet er wat voor over hebben nietwaar

Vedor | 19-01-16 | 16:51

Dat beeld van dat blonde meisje in de branding. Daar moeten eigenlijk oerwoudgeluiden bij.

LibertasSimplex | 19-01-16 | 16:51

Quincy, did you just say "Guys" instead of people??! When girls are just as capable of administrating a twitter-account as anyone? It's okay, I'm PC bro.

johnnyb0y | 19-01-16 | 16:50

Diversiteit oke .Krijgen we dan ook een keer DWDD met alleen PVV"ers .O nee,dat natuurlijk niet.

arlen | 19-01-16 | 16:50

Ik snap het niet he "de NPO moet een afspiegeling van de samenleving zijn".

Hoe zien ze dat dan voor zich? Gaat dat dan om kleur? Want onder de algemene populatie zit zeker 10% die geen TV kijkt. Die moeten ze ook aannemen. Want afspiegeling. Zeker 50% luistert geen radio. Dus ze moeten ook mensen bij NPO radio die geen radio luisteren. Zeker 40% heeft een hekel aan tvspelletjes. Hebben ze ook 40% tvspelletjes-haters aangenomen?

Of gaat het gewoon om kleur? Zitten ze nu echt heel rascisisch te zeggen dat het ook maar ene flikker uitmaakt welke kleur iemand heeft? Ik bedoel schijnbaar maakt het uit. Ik denk het niet hoor. Maar blijkbaar zijn sommmige kleurtjes van mensen bij de NPO niet goed genoeg, en zijn andere kleurtjes van mensen juist te goed.

Tenzij ze bij de sollicitatieprocedure keihard mensen afwijzen omdat het negers zijn, vormt je personeelsbestand al een dwarsdoorsnede van de samenleving. Een dwarsdoorsnede van mensen die bij de NPO willen werken.

Ik vind dat de NPO echt heel rascistisch bezig is. Je wilt toch niet aangenomen worden *omdat* je een neger bent?

peterdh | 19-01-16 | 16:49

Altijd weer brullen van het lachen als Kwinsie zijn zoveelste natte scheet laat.

Murk Ratte | 19-01-16 | 16:48

Wat moet het dan zijn Kwoeinsie. Een gekleurd meisje met een gekleurde jurk!? Er wonen nu eenmaal veel blonde meisjes aan de kust. Policor natuurlijk, want Feind hört mit...

PijlVader | 19-01-16 | 16:47

Is het percentage dikke homosensuelen dat ik op tv zie een afspiegeling van het aantal in de maatschappij? Dacht het niet. Dus we kunnen nu het vertrek verwachten van een dikke homo.

lijn5 | 19-01-16 | 16:46

Wat een spastisch gedoe. Waarom kan een blanke geen Urban doen? Dat is pas racisme!!

Ook bizar, als een blanke zegt 'zwarte presentator' dan is de wereld te klein. Maar Quincy hoor je daar niet over, die achterlijke dwarsfluit met zijn selectieve verontwaardeging. Denkt dat racisme alleen blank richting zwart is, tegenwoordig is het gewoon blank bashen en discrimineren.

Bedenkt men ook dat men GEEN NPO kijkt, want tja, f.ck NL en hun ding!

Maar okay, dus de UNOX reclame ook mee met de tijd, dus een gezellig islamitisch gezien die zuurkool zit te eten. Ben dat politiek correct gelul zo zat. Pas sinds de jaren 60 is er mengeling. Wat verwacht men nou, dat NL even binnen 60 helemaal omslaat.

Strongbow | 19-01-16 | 16:42

Yeah, whatever en ook yeah whatever Kwoeinsie....... Ik heb nog steeds de Vlieger nog niet gezien die de Staat der Nederlanden gaat aanklagen. Zeker geen nieuws.

PijlVader | 19-01-16 | 16:41

Is bij de NPO het quotum billenknijpers ook al bijgesteld?

Schoorsteenveger | 19-01-16 | 16:41

Dus Quinsy had onder een topic over iemand die de kust wil beschermen, liever een foto van een bootje met vlchtelingen gezien dan een blond meisje in een witte jurk?

spanarchist | 19-01-16 | 16:41

Zoals profeet Doug Stanhope ooit zei: “You can never really, truly, understand discrimination unless you've been fucking ugly."

bast8166 | 19-01-16 | 16:15
Briljant!

Freddie Stobart | 19-01-16 | 16:39

Tja, die Quincy heeft natuurlijk wel een punt. Zo'n blank meisje op een strand kan echt niet. Misschien een ideetje voor Google: Google MySkin, een innovatie waarbij alle beelden die je online bekijkt een automatische huidskleur correctie krijgen op basis van een sample van je eigen smoel genomen door je webcam.
Trouwens ... dat zou het zwartepietenprobleem nog erger maken en worden alle regenboogpieten negers als je zelf een neger bent. Misschien dat ze een uitzondering kunnen programmeren: als er gekleurde veren, pofmouwen en fluwelen baretten gedetecteerd worden juist de huidskleur van de gebruiker omdraaien in de foto.

Dikr | 19-01-16 | 16:39

Afspiegeling van de maatschappij? Oehhh, verheug me al op sissende bontkraagjes in GTST en een halal Acht Uur Journaal.
That is, als ik het überhaubt ooit zou kijken.

Conan de Rabarber | 19-01-16 | 16:39

En de drol in mijn wc-pot is gelijk aan Quinsy die opgerold ligt op het strand bij opkomende vloed.

Wim Venijn | 19-01-16 | 16:38

Als ik die comments hier zo lees voel ik me gezegend dat ik niet weet wie Quinsie Gario is. En ik ga het niet Google ook.

Freddie Stobart | 19-01-16 | 16:37

Een strand.Geen palmboom,geen kokosnoten. Let wel op, stelletje nazi's.

RickTheDick | 19-01-16 | 16:36

Gelul dit kan prima gecompenseerd worden door het grote aantal gays dat bij de npo de revue passeert

Ongeblustekalk | 19-01-16 | 16:36

We hebben 195 verschillende nationaliteiten in dit trieste land; krijgen die dan ook allemaal eigen mensen op TV..?
Of worden de getintiers weer voorgetrokken zoals altijd.
Ik word er steeds zieker van om te moeten zien hoe mijn goede oude Nederland kapot wordt gemaakt

telelezer | 19-01-16 | 16:36

Stelletje uilenzeikers zijn 't. Je kúnt nergens een "quota" voor stellen. Er zijn nu eenmaal altijd mannen/vrouwen die bepaalde vakken leuk of minder leuk vinden. We krijgen toch ook geen quota dat minstens 30% van de bouwvakkers vrouw moet zijn? Alsof vrouwen zich (over het algemeen) interesseren in de bouwvak.

Zelfde geldt voor de zorg: over het algemeen werken daar meer vrouwen dan mannen, omdat vrouwen daar (vaak) mentaal beter bestand zijn tegen de problemen die men daar tegen komt, en omdat mannen daar vaak minder goed of geinteresseerd in zijn.

Kortom, kap nou eens met die slappe kudt quota's, en kijk naar iemands kwaliteiten in plaats van huidskleur of geslachtsdeel. Ik bedoel, Quincy neem je toch ook niet aan omdat hij zwart is? Die neem je pertinent niet aan omdat hij 0,0 toevoeging geeft aan welk normaal vak dan ook. Hij wordt afgerekend op z'n gebrek aan kwaliteiten, niet omdat hij op zwarte piet lijkt. Als er niet genoeg vrouwen, homo's of buitenlanders bij de NPO werken, komt dat misschien omdat deze mensen liever ergens anders werken. Of omdat ze niet geschikt zijn voor het vak door een gebrek aan kwaliteit.

Dat slappe gezeik over quota… ik zal je eens een bruine quota geven.

kanon0503 | 19-01-16 | 16:35

Prima als de halve cast van spangas van buitenlandse origine is, maar, moeten ze dan ook de energie-uitstraling hebben van gedeprimeerde schildpadden?

Einde van de Domheid | 19-01-16 | 16:34

Fuck Quincy Gario! Dat het paard van Mr. Hands hem daarbij voldoende kan doen genieten.

eerstneukendanpraten | 19-01-16 | 16:33

Degenen die geen onderscheid op huidskleur en afkomst willen, zijn altijd degenen die op huidskleur en afkomst letten.

Dish of the Day | 19-01-16 | 16:33

louis6227 | 19-01-16 | 16:29

In het jeugdjournaal is het ongeveer 50/50.
Ze hebben een vooruitziende blik.

Boerkablaffer | 19-01-16 | 16:33

Dus Matthijs van Nieuwkerk laat zich binnenkort ook even bijbruinen? Die kwal is ten slotte iedere dag op TV dus zal het quotum direct omhoog brengen.

Mastermattie | 19-01-16 | 16:33

PS: kunnen we nu eindelijk Quinsy Gario gaan aanklagen voor racisme en blankenhaat? Deze man is letterlijk een wig in onze samenleving, een ziektekiem die het Noord-Amerikaanse rassenscheidingsstelsel graag wil implementeren en daar ook steeds meer aanhang voor krijgt onder Surinaamse landgenoten. Petitie, iemand?

Boerkablaffer | 19-01-16 | 16:31

"Volgens boswachter Andre DONKER". Zullen we daar dan Andre de Wit van maken Koewinsie?

a small step for men | 19-01-16 | 16:29

Quincy die iedere keer als hij in een foto geen neger ziet gelijk de fotograaf en de gebruiker van die foto wegzet als racist. Hij is echt de snelste psycholoog van het land.

Feynman | 19-01-16 | 16:29

Wil je een afspiegeling van de nederlandse bevolking, moet je wel de statistiek erbij pakken, nederland 17 miljoen inwoners, waarvan slechts 2 miljoen niet westerse allochtonen, das slechts 12% ofwel 1 niet westerse allochtoon op de 8 autochtonen. Zie ik bijv. het jeugdjournaal niet terug.

louis6227 | 19-01-16 | 16:29

M.u.v. de presentatoren van het 8 uur journaal bestaat een bovengemiddeld hoog aantal van de (voormalige) NPO medewerkers uit 1e, 2e en 3e generatie allochtonen. Dit is beslist geen afspiegeling van de samenleving geweest.

Een paar voorbeelden: Aldith Hunkar, Noraly Beyer, Hakim, Laila Abid, Aicha Marghadi, Humberto Tan, Rocky Tuhuteru.

Dat is natuurlijk wel erg weinig, liefst zou dat 99% moeten zijn met nog 1% excuus blanken. Immers de NPO moet een afspiegeling zijn van de samenleving.

Als er 1 bevolkingsgroep is die nog niet aan bod zijn gekomen, dan zijn het de Chinezen wel. Meer Chinezen please.

Boerkablaffer | 19-01-16 | 16:28

trouwens, nu Qoeinsie het zegt, ik zie nauwelijks donkere mensen aan het Nederlandse strand, tijdens mijn wandelingen en trainingen, dusuhh ja, dit beeld is heel natuur-getrouw.

mental K | 19-01-16 | 16:28

geen onderscheid maken tussen ras, kleur en geloof... dat is het toch? Waarom zit iedereen dan te wijzen als iets te wit is?

deluiegriek | 19-01-16 | 16:28

Elke dag een uur lang opsporing verzocht uitzenden met ongecensureerde filmpjes brengt per direct het aantal allochtonen op niveau, en ook nog gratis.

sprx | 19-01-16 | 16:27

En de enigen die op de huidskleur letten zijn....... juist; De NPO en Qoeinsie Gario!! en dat rijmt, en dat is niet voor niets.

mental K | 19-01-16 | 16:27

bast8166 | 19-01-16 | 16:15
Sanne wallis de Vries, Dolf Jansen, Giel Beelen, Jan Jaap van der Wal, Jörgen Raymann, ...
Nee, wat dat betreft zitten ze wel aan het quotum.

Jackanders | 19-01-16 | 16:26

B.agger | 19-01-16 | 16:21
Ligt eraan welke huidskleur die slaaf zou hebben.
Waarom verwachten wij eigenlijk dat een slaaf zwart is? Wat heeft slaaf zijn, afgezien van de specifieke historische context, überhaupt met huidskleur te maken?
Waarom vinden wij bij evenredig verdeelde huidskleurtjes dat er beter afgespiegeld is?

Schoorsteenveger | 19-01-16 | 16:26

Ooh, Quncy het minderwaardigheidscomplexje moet weer zo nodig...

hStripe | 19-01-16 | 16:25

Iemand telt die aantallen ook werkelijk? Zal je baan maar zijn. En tel je de mensen in Opsporing Verzocht dan ook mee? Dat helt dan over naar mannen en lichtgetintiërs.
Eerlijk, waar houden we ons mee bezig. Als ik zie dat vorig jaar de meest gekozen jongensnaam Mohammed was, in al zijn spellingsvormen, dan is dit land aardig op weg... Welke kant op, laat ik aan u.

Dat is wel vreemd... | 19-01-16 | 16:24

Aha meer variatie bij Powned....

undead | 19-01-16 | 16:24

nl.wikipedia.org/wiki/De_Slimste_Mens...
Kijk dan eens naar die winnaars van de slimste mens, 9 keer een blanke waarvan één keer een vrouw.
(heel goed trouwens, die Anniko van Santen)
Dat kan toch zo niet langer.
Volgend jaar alleen nog maar licht en donker getinten als deelnemer graag, het liefst met gleufpiemol en als het kan een hoofddoek.

Cuyahoga | 19-01-16 | 16:24

@Jackanders | 19-01-16 | 16:13
Een mooie WITTE jas met lange mouwen.

Mastermattie | 19-01-16 | 16:23

Ik wil geen kwaad woord horen over Dolores: dat is de witte raaf.

Guido | 19-01-16 | 16:23

Een nog beter idee is het om gewoon alle blanke native West-Europese mannen te wipen van het beeldscherm.

special-k | 19-01-16 | 16:23

De cast van Spangas is zeer blank. Mensen met Turkse en Marokkaanse voorouders zijn net zo blank als andere autochtone Nederlanders.

Jezus_Boeddha | 19-01-16 | 16:23

Quincy is aardig de weg kwijt... Sneeuwpoppen zijn ook racistisch!!1!

Ik mis Aicha Marghadi op tv :(

Mahatma | 19-01-16 | 16:22

^Elke dag Opsporing verzocht uitzenden.... typ te snel. Soms.

Wim Venijn | 19-01-16 | 16:22

Quincy was ook boos geworden als er een slaaf op het strand klaar had gestaan om verscheept te worden. Just sayin'.

B.agger | 19-01-16 | 16:21

Gario speelt met vuur. Maakt dingen alleen maar erger. Tijd dat de NPO zichzelf opheft. Discriminatie clubje aan het worden.

franck7020 | 19-01-16 | 16:21

Betekent natuurlijk ook dat er naar rato (41 zetels) weldenkende mensen bij de NPO moeten gaan werken

Snap je!? | 19-01-16 | 16:21

Wat een racistische K*t zwarte piet is die Quinsy Gario toch!

BigShow | 19-01-16 | 16:21

Als het betekent dat ik straks nauwelijks nog Nederlanders zie op de buis, dan kijk ik gewoon niet meer naar de NPO (deed ik toch al niet).

DonSwami | 19-01-16 | 16:21

Ik mag Sunny Bergman wel. Ze heeft iets ontwapenend naiefs.

Jezus_Boeddha | 19-01-16 | 16:21

Wordt 25% van de nieuwslezers (M/V) dan ook PVV-stemmer?

tipo | 19-01-16 | 16:21

Maar als je nu omwille van de diversiteit, een omroepvereniging opricht die zich uitsluitend richt op Willem en Jacqueline, Joop en Jantina, Gerard en Els (en nou, vooruit: Wesley en Yolanthe), alsmede hun kinderen Lucas, Emma, Sophie en Liam en Xess Xava, in de suburbia-hel die Almere Binnenste-Buiten of Almere Buiten-Westen heet, of alle Nederlanders die niet in de Klein-Marokko of Klein-Turkije wonen (dus laten we zeggen: buiten de randstad), en dat is toch nog heus de meerderheid in dit land.... En je noemt het voor de gein Blank Nederlands Netwerk (BNN) en je krijgt het voor elkaar om 150.000 leden te hebben... Mag je dan op zender? Ook zonder een neger in beeld te brengen? Want dat is wel in lijn met de omroepwet namelijk. Of is dat dan discriminazi en racisme? In dat geval is de omroepwet namelijk intrinsiek dicriminerend, omdat die groepen apart zet en over 1 kam scheert.

Overigens ben ik tegen negerquota. Als je iets kan dan maakt je huidskleur niet uit, en zeur je er ook niet over en ga je al helemaal niet turven hoeveel er op TV komen en of dat wel in verhouding is. De enige negers die in en buiten beeld over hun huidskleur zeuren, die kunnen verder helemaal niks. Umberto Tan kan iets, is een prettige interviewer en hoor je nooit over huidskleur. Jörgen Rayman kan niks en heeft het nergens anders over. Zijn tv shows behoren tot de meest racistische van de NPO, maar dat valt dan weer niemand op. Zeker die mafkut Sunny Bergman niet.

Stormageddon | 19-01-16 | 16:20

Elke dag opsporing uitzenden, en het quotum voor veel minderheden op tv, wordt ruimschoots gehaald.

Wim Venijn | 19-01-16 | 16:20

Kleur als maatstaf der dingen. Ik ga eens op zoek naar een oud liedje van een cabaretgroep uit de jaren 60/70
Ging over een debiele homofiele joodse neger met een bult.
Anno 2016 wordt dat een sexueel onbeperkt gerichte gepigmenteerde moslim die fysiek uitgedaagd wordt of zo iets

Goatboy2014 | 19-01-16 | 16:20

Ik zou er geen problemen mee hebben als een invalide met brandwonden het nieuws presenteert.

Diotima | 19-01-16 | 16:19

Revan | 19-01-16 | 16:10
Uw plempsel is redelijk accuraat denk ik, maar of het nou echt jaloezie is? Is het negervolk jaloers op ons witte huidje? Ik hoor ze met name schreeuwen dat ze zo trots op zichzelf zijn en dat alle ellende door de witten komt.

Ceauceausneaut | 19-01-16 | 16:19

Het is de gemiddelde blanke westeuropeese racistische man ondertussen duidelijk gemaakt,
hoe hij racistisch is geworden en waarom.

Steenrijk | 19-01-16 | 16:19

-weggejorist-

dedondersteen | 19-01-16 | 16:18

"De NPO ziet voor zichzelf een taak weggelegd om een afspiegeling te zijn van de samenleving, aldus Rijxman."
Wat wordt er bedoeld met afspiegeling? Wanneer is wat wij op de buis zien een afspiegeling, en wie bepaalt er hoe er gespiegeld moet worden? Gaan we dan ook oude mensen in beeld brengen? Lelijke mensen? Mogen dan ook domme mensen een programma presenteren, of gaan dan ook halve zolen een gesprek leiden? Kom ter dan een taboe op een veelheid aan al te mooie mensen, uitgeselecteerde mooie wijven,lekkere kerels? En moet dan een percentage kleding van Zeeman gaan dragen? Schoenen dragen van van Haaren? En komen er op ons breedbeeld scherm dan ook meer dikke reten voorbij? En hangtieten? En worden ze op de buis dan ook proportioneel grover in de mond? En zijn alle dialecten wel evenredig vertegenwoordigd?
Rijxman heeft het niet over een afspiegeling, maar over een romantische vertekening van de werkelijkheid, een policor ingekleurd plaatje, een vals beeld, net zo vals of nog veel valser dan het beeld dat men wil bestrijden, want daar zat minder ideologie achter, dat was zijn eigen weg gegaan, zoals het Sinterklaasfeest tot voor kort zijn eigen weg ging.

Schoorsteenveger | 19-01-16 | 16:18

@Godsammekraken | 19-01-16 | 16:10
Inderdaad. De meerderheid woont buiten de randstad, en bijna iedereen die ze nog allemaal op een rijtje heeft woont buiten de grote shariasteden ('pariasteden' wilde ik bijna typen:). Waar blijft die diversiteit dan op de rioolteevee?

ben kokhals | 19-01-16 | 16:17

@Godsammekraken | 19-01-16 | 16:10
Wilders, Venlo?

Mastermattie | 19-01-16 | 16:16

Die mensen leven echt parallel in een ander universum denkende en wetende wat goed is voor de Nederlander. Flikker toch, de aversie wordt almaar groter door deze waanzinnige ideeën.

S802 | 19-01-16 | 16:16

Niet helemaal hier thuis, maar moest maandagmorgen terugrijdend vanuit het ziekenhuis (opname vrouwlief) om 01:52 wel lachen om Prem. Hij was voor minder leuke dingen (overleden broer en regelen van diens erfenis) een half jaar in Suriname geweest en had de boekverbranding van het boek van Van Bommel gemist. Dat boek waarin Prem geciteerd wordt en het woord 'neger' wordt genoemd. Prem: "What de fock is mis met het woord neger!!!!". Heerlijk stukje radio zo midden in de nacht....
Die was dus gewoon boos op de neger die zijn boek verbrandde :-)

frenkievee | 19-01-16 | 16:16

Wie is die "Guy" of verschillende "Guys" waar Quinsy "ik praat geen Nederlands" Gario het over heeft?

Kaas de Vies | 19-01-16 | 16:15

Bij mij thuis gaat de tv op zwart zo gauw de NPO erop is. Zoek daar maar eens een quotum voor.

Glasgow Argus | 19-01-16 | 16:15

Hoe was het ook alweer? #123wegermee toch?

Mastermattie | 19-01-16 | 16:15

Wat dachten we van lelijke mensen? Die zie je bijna nooit bij de NPO, terwijl ze op straat grotendeels het beeld bepalen. Dat is toch ook discriminatie? Lelijk zijn is ook een eigenschap waar je maar weinig aan kan veranderen. En dan bedoel ik niet die types die net niet in de bovenste 20% zitten en waar de meningen over verdeeld zijn, maar echt de onderkant. Mensen die bij elke sollicitatie direct worden afgewezen, hoe goed ze misschien ook zijn in hun werk, omdat niemand bereid is om de hele dag tegen die afgrijselijke kop aan te kijken.

Zoals profeet Doug Stanhope ooit zei: “You can never really, truly, understand discrimination unless you've been fucking ugly."

bast8166 | 19-01-16 | 16:15

Heel eng deze mensen. Als rasechte blanke voel ik mij zwaar gediscrimineerd!

WillemWordtWakker | 19-01-16 | 16:14

Te dom om te poepen die Koewinsie

Snap je!? | 19-01-16 | 16:14

De NPO gaat bij mij op zwart.

Leptob | 19-01-16 | 16:13

Alleen blanken kijken NPO, dus wat is het probleem???

Rest In Privacy | 19-01-16 | 16:13

We zouden eens wat van die talloze Polen terug moeten zien op de NPO. Wodka stoken met Wladislaw ofzo...

Enter Yeti | 19-01-16 | 16:13

Een 'rassenqouta' heel eng.

special-k | 19-01-16 | 16:13

Gario, de man die zelf meer problemen heeft met het zwart zijn dan heel wit Nederland.
Die treurige man heeft echt dringend hulp nodig.

Jackanders | 19-01-16 | 16:13

Krijgen vrouwen dadelijk nog een premie als ze kiezen voor een niet-blanke man. Hier verbaast me niks.

ET007 | 19-01-16 | 16:12

een zwarte presentator hebben die zwarte dingen gaat doen.

zwarte dingen. Dat moeten wij zeggen, dan is de wereld te klein

bergsbeklimmer | 19-01-16 | 16:11

Ja Quincy. Mij is geleerd dat roetmoppen met vliegjes om de mond alleen in Afrika te vinden zijn.

Jos Tiebent | 19-01-16 | 16:11

Waarom bestaat de NPO nog? Omdat er dan wel zwarten op de televee komen. En Arabische ondertiteling. O en Gaario: Je bent een lul.

Ceauceausneaut | 19-01-16 | 16:11

Die treurige racistische Quinsy is helemaal rijp voor een gesloten inrichting.

Wonderful-Life | 19-01-16 | 16:11

NL 1 voor de autochtone en normale Nederlanders
NL 2 voor de moslims en politiek-correcten
NL 3 voor de zwarten en politiek-correcten
Als we toch niet naar elkaar willen kijken, dan ook maar aparte zenders.

domheid regeert | 19-01-16 | 16:11

waarom moet het eigenlijk een afspiegeling zijn van de samenleving???? Gooien ze dan ook homo's eruit? want dat zijn er best wel veel op de tv.
Wie heeft dat ooit bedacht van die 'afspiegeling'? Waarom?

small_town_dude | 19-01-16 | 16:11

Laatst was er ook weer zo'n Surinaamse dame met een afro bij de wereld draait door aan het zaniken over blauwogige blonde mensen, zoals Quincy. Toch meen ik altijd een minderwaardigheidscomplex te bespeuren bij deze mensen. Volgens mij zouden ze het liefste ook roomblank met blauwe oogjes zijn. Dus projecteren ze hun zelfhaat dan maar op de blanke medemens. Overigens is het wel belachelijk dat het volk dat hier geëvolueerd is nu behandeld wordt alsof het geen recht heeft om er te bestaan. Afrika is voor de zwarten, Azië voor de Aziaten, het Midden-Oosten voor de arabieren, maar elk westers land behoort opeens aan iedereen behalve het inheemse volk toe. Dat is gewoon anti-blank racisme wat mij betreft.

Revan | 19-01-16 | 16:10

Begin lekker je eigen omroep, met geld van je eigen achterban tevens kleurenpaneel met dimfunctie voor je gewenste eigen wereldje.
Ze worden potverdrie steeds brutaler.

squadra | 19-01-16 | 16:10

Op zoek naar diversiteit? Neem eens een PVVert woonachtig verder dan 50 km van de Randstad in dienst. Dat lijkt me een doorbraak!

Godsammekraken | 19-01-16 | 16:10

Nogal logisch dat er weinig niet-westerse allochtonen op de Nederlandse tv zijn. Hun doelgroep heeft een schotel en kijkt helemaal niet naar de NPO.

GerbenW | 19-01-16 | 16:10

Van de NPO kun je alles verwachten. Verplicht meer hakbars op TV..? en ook wellicht zelfs haatsheiks..?
-
""(..)Wie moet onze lichtgetintiërs anders onderwijzen in de nobele leer van het homowerpen, het vrouw-laaghouden en het afvalligen koppensnellen(..)""
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/01/...

telelezer | 19-01-16 | 16:09

Ik heb net een gesprek gehad met mijn hond, de Duitse Herder. Hij was nogal overstuur omdat hij dacht dat hij weer terug moest naar Nederland. Verplicht meedoen met het delen van zijn bot.
.
Hij is weer rustig nu. Hij snapt vrijheid als geen andere hond. Zonder ketting, zonder plastic zakje, zonder zijn inentbewijs, zonder een ID en geen BOA achter een boom.
.
Vi elske vores frihed...

duitse herder | 19-01-16 | 16:09

In ander nieuws, zwart Amerika wil de Oscars boycotten omdat er te weinig zwarte acteurs genomimeerd worden:
nos.nl/artikel/2081336-voorzitter-van-...
Beetje kut voor de eerstvolgende zwarte genomineerde / winnaar, want iedereen wéét dat die daar zit vanwege de hoeveelheid pigment en niet de hoeveelheid talent.

Captain Pervert | 19-01-16 | 16:05

Pfff..... die Gario mag dus wel wit zeggen maar wij niet zwart. Ik vind hem een ongelofelijke
droplul

God Zelf | 19-01-16 | 16:04

Stigmatiserend, dat 'guys' van Gario.

De Geus | 19-01-16 | 16:04

"...'Ik hou van Holland', maar dan met een of andere Fatima..."
En dat is nu juist het hele probleem want Fatima houdt helemaal niet van Holland. Alleen van de "outkiering"

Mastermattie | 19-01-16 | 16:04

Beste Redactie's en programma makers: jullie wonen in de randstad, veelal in de grote steden waar je je als witte mens, steeds meer verdrongen voelt. De rest van het land is nog aardig wit hoor.
Dring dat beeld wat u van het hele land heeft niet op aan de meerderheid BUITEN de randstad. Diversiteit op tv klinkt enorm geforceerd en is dat helaas ook.

demdem | 19-01-16 | 16:03

Dat er nog mensen naar de NPO kijken, tsss. Staat hier al jaren niet meer op.

Apollo | 19-01-16 | 16:03

facepalm, Gario

sjonsjon | 19-01-16 | 16:03

En zo is ons goede oude Nederland langzaam aan het vergaan

telelezer | 19-01-16 | 16:02

Graag dan ook wat meer weldenkende journalisten in plaats van de linkse weg-met-ons hoeren die alle NPO burelen bevolken.
Daar word het nieuws ook nog eens een heel stuk objectiever van.

sinar2 | 19-01-16 | 16:02

Benieuwd wanneer halvegario de strijd aanbindt tegen witte bloedlichaampjes.

Sgr | 19-01-16 | 16:02

Maar misschien moeten ze zich bij de NPO gewoon eens bezig gaan houden met het produceren van fatsoenlijke programma's in plaats van gejammer over cijfertjes en overheidspropaganda.

Mastermattie | 19-01-16 | 16:01

Wel meer diversiteit willen maar bij Opsporing Verzocht verwoede pogingen doen om toch vooral blank in beeld te brengen.

Mastermattie | 19-01-16 | 15:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken