
Frank van der Linde. Wat je noemt, een man met overtuigingen. Zo is hij bijvoorbeeld een overtuigd oude joodse vrouwtjes-bedreiger, website-aanklager en bordenwasser (zwart). En daar is hij trots op. Zo trots, dat hij deze merites
weigert te verzwijgen tijdens zijn sollicitaties. Dat zijn natuurlijk geen sollicitaties omdat-ie zo graag een baan wil, maar omdat het moet van de uitkeringsbaas. Maar de nivelleermachine vroeg Frank vriendelijk of hij, om zijn baankans te vergroten, tijdens het solliciteren wel even wilde verzwijgen dat hij een professionele jodenhatende fellow traveller is van alles dat islamitisch/communistisch is. Als hij niet luisterde, zou zijn uitkering met een volle 100% gekort worden. Maar dat wilde Frank niet luisteren, omdat hij
helemaal geen baan wil zo vreselijk overtuigd van zijn zaak is. In zijn voortschrijdende strijd tegen
een baan HET SYSTEEM, ging hij in bezwaar tegen deze eis. Uiteraard hand in hand met advocaat en
FARC-ronselaar Jelle Klaas. En hij won. Gefeliciteerd, weer een slag dichterbij "
an (sic) society based on Gross National Happiness instead of Gross National Income", die je al sinds je eerste ontslag nastreeft. Nu kun je voortaan gewoon in je Che Guevara shirt met Palestijnensjaal, Black Panther-baret, jodenster met het woord 'moslim' erop en regenboogveters verschijnen op die volgende sollicitatie naar je droombaan. We wensen je het allerbeste.
Reaguursels
InloggenHij zei trouwens wat op facebook: Een beter Nederland
39 min. ·
Frank van der Linde
11 min. ·
De Politie Amsterdam, het Openbaar Ministerie en de gemeente Gemeente Amsterdam doen helemaal niets aan het opruien en de laster van GeenStijl. Dan moeten we het heft maar in eigen hand nemen. Koekje van eigen deeg. Onder het mom van satire mag namelijk alles.
Ga NIET, ik zeg NIET, bij de hoofdredacteur van GeenStijl Marck Burema alias Pritt langs om met hem een kopje thee te drinken. Beste mensen, hij woont niet in Ilpendam, en zeker niet aan de Dorpsstraat en al helemaal niet op nummer 41. Nogmaals, NIET bij hem langs gaan, want hij woont daar niet. En hij lust geen thee Doet hem denken aan moslims namelijk...
Ook niet s-nachts al toeterend voor zijn huis langs rijden...
Het voordeel van het feit dat GeenStijl niet vervolgd wordt om dit soort opruien . euuhh HUMOR, is dat de polisie mij hiervoor ook moeilijk kan gaan vervolgen. Want Van der Laan zegt keer op keer tegen mij dat er géén dubbele standaarden zijn ..
Há há há há há há....
Fijne dag mensen...
Echt niet bij hem langs gaan hè.... Beloofd?
******** | 12-01-16 | 02:47 Even he. Werkende mensen zijn ook vaak irritant. Dat even voor de broodnodige nuance. Sowieso zijn ze irritant als ze me niet aannemen. Dat zijn de ergste. Ik vind Frank ook irritant, maar dat je geld -moet- krijgen van de overheid is niet zijn schuld. Als je wordt geboren met schuld, niet off the grid MAG leven en dus eigenlijk het je verboden wordt om voor jezelf te zorgen, dus je moet wel daar aankloppen omdat je anders dingen tegen de wet doet, dan is dat zo. Er was zelfs discussie dat eigen groente- of fruitkweek verboden zou worden. Iedere vorm van zelfstandigheid t.o.v. de overheid wordt verboden of extreem ontmoedigd door oneindige regeldrang. Dat verwijt vind ik dan ook niet geheel terecht. Het zou wel terecht zijn als een alternatief legaal en mogelijk was.
Natuurlijk is hij niet de enige luilak in uitkeringsland, en zeker ook niet de enige die zich aan de tewerkstelling onttrekt door zo irritant mogelijk te zijn. Maar die hypocrisie is ergerlijk: Frank is tegen de overheid, maar wil wel graag overheidsgeld vangen.
Overigens is daar niks 'links' aan: zo moeten die bezetters in dat Amerikaanse natuurgebied ook nog even wachten op een van hun kameraden, hij kan zich pas bij hun anti-overheids-protest voegen als hij zijn uitkering heeft gehad.
Frank van der Linde is niet nutteloos. Hij kan prima gebruikt worden als slecht voorbeeld. En om de kinderen te stimuleren goed hun best te doen op school.
'Kijk kinders, als je niet goed leert, eindig je nog eens als Frank.'
-- Kind vraagt extra huiswerk aan de juf --
*Linde
Frank van der Linden heb ik nog nooit vrolijk gezien, onbegrijpelijk dat hij "Gross National Happiness instead of Gross National Income" nastreeft.
Niks basisinkomen, wie niet werkt, zal niet eten. Laat die uitvreter maar zelf voor zijn inkomen zorgen. Desnoods ga je maar bedelen, met je principes.
Dit land heeft dringend behoefte aan een burgeroorlog.
Bananenrepubliek Nederland! Ik hou mij ook niet meer aan regels.
lennox | 11-01-16 | 18:55
.
Een beetje liegen om je CV passend te maken is niets mis mee toch. Als je zo aan de bak komt.
@lennox | 11-01-16 | 18:55
Join the club.
@Dhr. de Wit | 11-01-16 | 14:35
Een man zoals necrosis mag zeker gekoesterd worden, ondanks zijn afwijkingen.
necrosis | 11-01-16 | 15:38
Het gaat er mij om dat het invoeren van het basisinkomen voor de categorie waarvoor geen werk is. Velen hebben voor niets honderden brieven geschreven. Dit trieste circus wordt in stand gehouden door "parasietambtenaren" die daar (eigen) belang bij hebben. Start gewoon eens met een proef.=)
necrosis | 11-01-16 | 15:38
Het gaat er mij om dat het invoeren van het basisinkomen voor de categorie waarvoor geen werk is. Velen hebben voor niets honderden brieven geschreven. Dit trieste circus wordt in stand gehouden door "parasietambtenaren" die daar (eigen) belang bij hebben. Start gewoon eens met een proef.=)
Bananenrepubliek Nederland! Ik hou mij ook niet meer aan regels.
@Pace | 11-01-16 | 18:12
Misschien kan dit je geheugen iets opfrissen:
www.at5.nl/artikelen/134561/theatervoo...
schlijper.nl/140913-00-lia-koenig.phot...
@Jezus_Boeddha "een protest tegen een oude Israelische co(m)medienne"? Is dat bedreigen?
@Pace | 11-01-16 | 17:36
De heer van der linde deed toch mee aan een protest tegen een oude Israelische commedienne die in Amsterdam optrad! Volg je het nieuws niet?
Het valt me op dat meneer van der Linde prima Engels kan. Er zitten maar twee fouten per zin in zijn Engelse website. Een geweldige man natuurlijk. Echt een sosjaalist, en dan nog wel van de IS (ISIS? SS?).
En dan strakjes natuurlijk kankeren wanneer echt helemaal niemand hem in dienst wil nemen, wat mij betreft nog niet voor het eerbiedwaardige beroep van toiletmeneer.
Iets met discrminaasie, of zo?
Op twitter blijkt dat van der Linde weinig zelfreflectie heeft.
Heeft Spartacus ook enig bewijs voor die bewering dat deze vriend "oude Joodse vrouwtjes bedreigt"? Of wordt dat zo maar beweerd?
Hopelijk komt er nog eens een wet die er voor zorgt dat we dit soort parasieten in kunnen laten slapen. Zou erg sociaal zijn voor de rest van NL.
Snap ook de frustratie van de werkende mensen maar door dit soort mensen worden anderen die wel oprecht solliciteren vanuit een uitkering minder serieus genomen, omdat het verplicht is ook wel. Ik zet er nu gewoon standaard bij dat ik solliciteer omdat ik wil, niet (alleen) omdat het moet. Veel werkgevers denken dat je toch niet komt opdagen of niet echt die baan wil.
ProAsfalt | 11-01-16 | 16:11 Mee eens. Die mensen verkopen onzin, geen werk.
Verder snap ik het nut niet echt van het delen van activistische activiteiten tijdens een sollicitatie gesprek. Is gewoon niet relevant en kan vrijwel uitsluitend in je nadeel werken. Ik wil leren programmeren... Dankje wel voor degene die zei in welke talen er nog veel mensen nodig zijn. Even verder uitzoeken. :)
@FCDenBosch | 11-01-16 | 16:06
Waarom zou je erom heen moeten draaien?
Waarom zou je als je tegenover zo'n P&O'er zit, die niet eens tot tien kan tellen, allerlei onzinnige P&O prietpraat moeten houden zoals
"ik ga altijd als laatste de deur uit!"
"ik ben pas tevreden als het werk goed af is!"
"ik zet mij niet voor 100% in maar voor 1000%!"
Terwijl iedereen weet, zeker op lager niveau, dat je alleen werkt voor het geld, niets meer, niets minder.
In dat opzicht zouden werkgevers al heel wat kunnen besparen door al die P&O'ers eruit te keilen maar ja, dan is de werkloosheid nog groter, volgens de meeste reaguurders, nog meer uitvreters.
@de euro middenweg | 11-01-16 | 15:41
*Meteen het werk neerleggen doet*
@necrosis | 11-01-16 | 15:41
Dat is precies wat pluk-87 zegt dus. Ongevraagd de zedenmeester uithangen.
Hij kan in zijn sollicitatiebrief natuurlijk ook gewoon schrijven: "ik word geacht mij op de arbeidsmarkt te begeven. Heeft u werk voor mij"?
Succes gegarandeerd.
@fikkieblijf! | 11-01-16 | 15:40 "De werkende burger dient dit allemaal te bekostigen uit solidariteit!"
.
Inderdaad, waarom worden anderen gedwongen om mee te betalen aan het renteniersleventje van die uitbuitende profiteur. Laat hem maar bij zijn ouders aankloppen. Die hebben de samenleving immers opgescheept met die snoever van ze.
@necrosis | 11-01-16 | 15:38 "Met invoering van het basisinkomen zou ook de sollicitatieplicht komen te vervallen. Ergo, men krijgt gewoon een inkomen zonder dat daar iets tegenover staat."
.
En het maakt de mensen afhankelijk van een nog grotere Staat (die de poen komt halen bij de krimpende schare belastingbetalers). Beter is een hoge belastingvrijstelling in te voeren en de BTW fors te verlagen (dus de staat te decimeren). Goed voor de werkgelegenheid en de consumptie en dus werkgelegenheid, enz.
Dit land is zo door en door verrot, je verbaast je iedere dag weer, ik moet af en toe een paar keer knipperen met mijn ogen omdat ik denk dat er een stuk peop in zit maar nee, dan blijk ik het toch goed te hebben gelezen...
Niet werken loont: www.amsterdam.nl/werk-inkomen/pak-je-...
Gratis voedsel; openbaar vervoer; identiteiskaart; fiets; computer + internetabonnement; dierenarts, kwijtschelding van gemeentebelasting; 100% vergoeding basiszorgverzekering en soms aanvullende verzekering, huurtoeslag, bijdrage kosten sport voor kinderen, bijzondere bijstand, gratis dansles, muziekles en tekenles, spotgoedkope leningen en 100+ kinderengerelateerde subsidies etc.
Pak je kans!
@pluk-87 | 11-01-16 | 15:35
Ik bewaak slechts de goede zeden onder de topics zonder ervoor betaald te krijgen.
Dat is mijn roeping op mijn favoriete website!
Het meest idiote vind ik dat Mijnheer de fulltime activist met een door de staat (U en IK) betaalde advocaat zijn gelijk kan halen en dezelfde staat (U en Ik)kan blijven aanvechten als hij in zijn ongelijk wordt gesteld. Te zot voor woorden dat met dit soort geldverslindende aktie methoden de burger per definitie deze activiteiten dient te betalen. uiteindelijk is dat zo in dit land beslist! Dat de minder draagkrachtige (en dus ook dit soort onwerkwillige)alles gratis krijgen. De werkende burger dient dit allemaal te bekostigen uit solidariteit!
@Musset | 11-01-16 | 15:29
Met invoering van het basisinkomen zou ook de sollicitatieplicht komen te vervallen.
Ergo, men krijgt gewoon een inkomen zonder dat daar iets tegenover staat.
Ik verdien een stuk meer dan het basisinkomen, maar moet daarvoor vaak vroeg mijn nest uit, heb kosten aan mijn auto (benzine, onderhoud) en kan niet tot 15:00 in mijn nest liggen stinken.
Als maten van mij een kaartavondje organiseren, ben ik er vrijwel nooit bij omdat ik óf om 0:00 mijn nest uit moet, óf nog aan het werk ben als zij al zitten te kaarten.
Tegen de tijd dat ik klaar ben met mijn werk, gaan zij vaak richting huis omdat zij een 9 - 5 baan hebben.
@necrosis | 11-01-16 | 15:26
Ja jij bent voor Joris een beetje wat de sharia-politie voor de politie Den-Haag is heb ik begrepen ;)
@pluk-87 | 11-01-16 | 14:56
Ik lees ook mee...
*gnehehe*
necrosis | 11-01-16 | 15:26
.
Ik eauk ...
*gna*
@hoax! | 11-01-16 | 15:22
"Aantal vacatures dat flink gestegen is." Dat zegt mij helemaal niets, want als aantal openstaande 100 was en het is gestegen naar 150 dan is er inderdaad sprake van een flinke verhoging alleen jammer dat het in absolute zin niets uitmaakt.
Dat er binnen uw bedrijf tiental vacatures openstaan kan zo zijn maar wat zegt dat?
Moet ik mij voorstellen dat dit op de vacature staat?
Academisch opgeleid
18 jaren jong
10 jaren relevante werkervaring
plus de hele waslijst aan technische eisen waaraan niemand aan kan voldoen?
Salaris: normaliter plaats ik hier wat anders maar u heeft al aangegeven dat het salaris in orde is, dus ik geloof u op uw woord.
Ik ga ervan uit dat als aangegeven staat dat er 20.000 werkloze ICT'ers zijn onderverdeeld in een aantal niveau's dat dat serieuze ICT'ers zijn dus met een relevante (afgeronde) opleiding.
Dan vraag ik mij af hoe het in godsnaam mogelijk is, dat als er zoveel vraag naar is, waarom er 20.000 ICT'ers thuis op de bank zitten. Dat valt mijns inziens niet te verklaren door de zogenaamde mismatch maar aan de buitensporige eisen van de werkgevers.
@ProAsfalt | 11-01-16 | 14:38
Dat is een glijdende schaal naar beneden en leidt tot uitbuiting. De WW zou een redelijke periode moeten zijn in verhouding tot die premie, en de bijstand zou ook ergens moeten eindigen of afgebouwd moeten worden. Maar de overheid moet zich niet met werk bemoeien, maar juist ervoor zorgen dat het niet in de werkende weg loopt. Het kan daarom beter fors het mes zetten in de woekertaxen (en regelgeving). Bijvoorbeeld door belastingvrijstelling te verlenen aan werkgevers en werknemers tot een bepaald bedrag. Er is geld zat om de "kosten" daarvan de dekken, denk aan de ongecontroleerde subsidiestroom, de NPO, ontwikkelingshulp en de EU, om maar wat verjubelfeestjes te noemen. Die kant op dus, en niet uitzendbureautje gaan spelen.
Hij leert veel van zijn (islamitische) vrienden. Misschien wordt hij over een jaartje of 10 wel een professionele moslim. Kan hij een topfunctie bekleden bij IS en is hij niet afhankelijk meer van het UWV.
@guurderdanguur | 11-01-16 | 15:27
Hoezo de poeplap trekken?
Hij verdient dan toch geld met een echte baan (die hij niet lang vol zal houden)?
necrosis | 11-01-16 | 14:29
Waar het mij omgaat is, dat het huidige stelsel wat werk, ontslag, ww, bijstand, verplicht solliciteren geen baan oplevert. Het zorgt ervoor dat duizenden "parasietambtenaren" van deze onzinprocedures leven door in feite op een slimme manier uit dezelfde subsidieruif te eten. Dat het basisinkomen de werkprikkel wegneemt is zeer te betwijfelen (ergo, mogelijk is het tegenovergestelde veel meer aan de orde) en wordt gevoed door diezelfde "parasietambtenaren". Onderschat dit niet! Ik heb deze processen van zeer dichtbij meegemaakt. Men gaf mij over dat basisinkomen wel gelijk maar.... toch maar niet doen vanwege de eigen positie. Helaas loopt conservatief NL met griezel Klijnsma in deze kwestie hopeloos achter, in tegenstelling tot bv Finland waar besloten is het basisinkomen te gaan testen.
necrosis | 11-01-16 | 14:01
Goed idee. Even de poeplap trekken met z'n allen?
@pluk-87 | 11-01-16 | 14:56
Ik lees ook mee...
*gnehehe*
Ik zie geen enkele reden waarom ik me eerst tientallen jaren lang me zou moeten laten afmatten om hopelijk later 55k te kunnen verdienen wat in de meeste huishoudens louter aan stenen wordt uitgegeven.
ProAsfalt | 11-01-16 | 15:08
Och je zou eens moeten zweten.
Overigens kostte me het 10 jaar en een gedegen opleiding.
Je klinkt wel als een uitkeringsprofessional. 1000 redenen om niet van die bank te komen. Aan mensen zoals jou gaat Nederland nu kapot. Ik zie je straks wel weer als je op je scooter mij passeert om je dagelijkse pakkie shag en 3 blikken sterk bier te halen. :)
Ik heb weinig respect voor zulke ruifvreters zoals jij.
@ProAsfalt | 11-01-16 | 15:08
Hahaha, je leest in dezelfde link dat het aantal ICT vacatures flink gestegen is. In mijn ervaring gaat het hier om mensen die vanuit de jaren 70 met een boekhoudpakket als ervaring aan de slag zijn gegaan als programmeur in een nu ongebruikte programmeertaal. Deze mensen zijn de 50 gepasseerd en blijven stil staan en nu is er hun werkveld geen werk meer.
We hebben bij ons bedrijf een tiental vacatures open staan en er is moeilijk personeel voor te vinden. Het gaat hier om hele reguliere zaken zoals programmeurs in reguliere programmeertalen zoals C# .Net en Java. De betaling is ook OK. Toch solliciteren er alleen maar hopeloze gevallen zonder opleiding en/of ervaring in deze talen.
Don't bite the hand that feeds you. Overal denken recht op te hebben en parasiteren op ons maatschappelijk systeem. Te walgelijk voor woorden, back to basic voor deze meneer. De prikkel om te werken of iets te betekenen voor de maatschappij is door ons uitkeringssysteem om zeep geholpen. Tijd voor de uitkering in natura. En speciaal voor dit soort aanwijsbaar onwillige sujetten zouden er bijstandskampen gebouwd moeten worden. Liefst een redelijk eind verwijderd van de samenleving, op een nieuw stuk ingepolderde zandplaat bijvoorbeeld. Eenvoudige wooncontainers neerzetten met een minimum aan leefvoorzieningen. Verder betaalt de staat energiekosten, huisvesting en basiszorg. Tevens stemrecht en toegang tot het rechtssysteem ontnemen. Verder krijgt meneer enkel daags een eenvoudig boodschappenpakket met 5 euro zakgeld. Eens kijken hoelang het duurt voordat het heerschap zich beseft hoe goed hij het hier in 0031 eigenlijk heeft en waar hij allemaal gebruik van mag maken. * Ziet nieuw tv-format aankomen.
Fijnstoffer | 11-01-16 | 14:57
Korten op uitkeringen is zo'n zinloos instrument. Het werkt misschien voor mensen die nog wat te verliezen hebben, maar op het moment dat je aan de onderkant van de samenleving zit en amper rond kunt komen, wordt een inkomensverlies gevolgd door onoplosbare schulden, met huisuitzetting, zwerven, bedelen en criminaliteit tot gevolg. Het werkt gewoon niet.
@hoax! | 11-01-16 | 14:47
In de ICT meer vraag dan aanbod aan ICT'ers? Hoe komt u hierbij?
Als ik speur op het internet dan kom ik alleen maar deprimerende cijfers tegen.
Wat zegt dat? De schreeuw om gratis ICT'ers?
www.automatiseringgids.nl/nieuws/2015/...
www.automatiseringgids.nl/nieuws/2015/...
"seizoenswerk bij de boer."
Is een boeiende. De rest van het jaar is er geen inkomen meer nodig? Of betaalt het seizoenswerk bij de boer zo goed dat je daarvan een jaar kunt leven?
@hoax! | 11-01-16 | 14:50
Ik zie geen enkele reden waarom ik me eerst tientallen jaren lang me zou moeten laten afmatten om hopelijk later 55k te kunnen verdienen wat in de meeste huishoudens louter aan stenen wordt uitgegeven.
Er zijn toch genoeg NGO's die kunnen zorgen voor deze man? Greenpeace, Amnesty International, etc. of personen zoals Gretta Duisenberg, Dries van Agt., of andere doorgedraaide oud politici/vrouw van.
petersiebelt.wordpress.com/category/b...
Over Jelle KLaas en Tanja Niemeijer: Lees de boeken van Peter Siebelt. De linxkse kerk en de subsidiestromen tussen politiek, universiteiten, goede doelen, bevrijdings theologen, actie groepen en kraakbeweging.
Als je zo'n hekel aan het systeem hebt, maak er dan geen gebruik van klaplul.
@Peanutbutter | 11-01-16 | 14:03 "Toont dit het aan dat Activist Frank een rare kwibus is of toont dit aan dat het Nederlandse 'verplicht solliciteren' een totaal onzinnig systeem is? Of beide?"
.
Dit toont aan dat de verzorgingsstaat zijn doel voorbij is geschoten en hoognodig een "reset" behoeft. Deze idioot is een zelfbevlekkende uitbuiter van de arbeiders.
Dit soort parasitair tuig moet je niet zelf laten solliciteren, maar moet je verordineren: om zo laat ben je op die plek voor plantsoenendienst; zoniet dan uitkering omlaag, en bij elke keer niet komen opdagen gaat er 20% af.
Voor elk problem is een oplossing. Maar je moet het willen zien, en doen.
@eerstneukendanpraten | 11-01-16 | 14:47
Ja, zo'n hardloper met principes hè. Wat zou ik die graag.. oh wacht Joris leest mee.
Werken lijkt me heden ten dage niet erg relaxed. Vroeger kon je lekker tekeer gaan, bergen verzetten en met een goed gevoel naar huis gaan. Nu moet je rekening houden met een goede beoordeling zodat je bij de volgende reorganisatie niet als eerste eruit vliegt. Daardoor moet je vooral collega's zwart maken, bruine armpjes halen bij bovengestelden op sleutelposities en als er dan nog tijd over is, doe je hetgeen je baas je voor heeft ingehuurd. Tenminste, dat is de indruk die ik krijg als ik mensen spreek die nog wel het geluk hebben om loonslaaf te zijn.
Als ie met zijn activisme te koop gaat lopen bij zijn baas, lijkt met dit terecht.
Ik stel wel voor dat ie zelf, maar ook het UWV, toch wat passends gaan zoeken, waar dit gejammer geen enkele indruk maakt.
Een baantje op een straatveegmachine bijvoorbeeld. Of schoonmaker ergens.
@ProAsfalt | 11-01-16 | 14:38
Hahaha, en dit is zeker jouw goede reden om maar niet meer te werken?
Je kunt ook werkervaring doen bij zo'n 'slavendrijver' en door hard werken je de ladder opwerken tot een fatsoenlijk baantje? Dan doen de meeste Nederlanders hoor. Ik ben ook begonnen bij de boer en in de supermarkt. Later heb ik nog krom gestaan in een fabriek en uiteindelijk via een boekwinkel aan de slag gekomen bij een groot bedrijf waar ik nu een respectabel (55k) inkomen verdien. Ik heb nog van mijn ouders mee gekregen dat niets automatisch en gratis komt en dat je moet werken voor succes. Misschien een tip?
@ProAsfalt | 11-01-16 | 14:35
Het aantal vacatures is niet iets wat zo vast staat. Met een groeiend aantal werkende groeit de economie, wat ook weer een groeiend aantal vacatures geeft.
Ik wil daarmee niet zeggen dat er geen enkel probleem is op dit punt, maar in mijn ervaring is er ruimte genoeg om aan de slag te gaan. Bijv. in de ICT is er nog steeds meer vraag dan aanbod. Daarnaast hebben we in Nederland nog een collectie baantjes die geen Nederlander wil invullen, zoals seizoenswerk bij de boer.
Als je echt wil dan is er wel een baan binnen afzienbare tijd.
Chronisch werkloos wordt je als je onder de tatoeages zit, te laat en rokend op sollicitatie aan komt zetten, een strafblad heb en geen enkele opleiding hebt afgemaakt. Mis je dan ook nog werkervaring of heb je een lijst van bedrijven die je in de proeftijd al weer ontslagen hebben; ja dan wordt het lastig.
pluk-87 | 11-01-16 | 14:40
Weet je wie er ook nog een parasitair leven leidt? Tip: Harderwijk...
Dat Frank een totale lul is staat natuurlijk buiten kijf. Maar dat ie geen zin heeft om te gaan werken, 40 uur in de week elke dag om 6 uur opstaan voor een grijpstuiver extra, hee, daar kun je hem eigenlijk geen ongelijk in geven. Voor Frank geldt, net zoals voor een heleboel andere Nederlanders, dat werken eigenlijk gewoon niet meer uit kan. Zowel financieel niet alsook lichamelijk niet.
@ProAsfalt | 11-01-16 | 14:26
Het gaat er niet zozeer om of er wel genoeg banen zijn maar, of men gemotiveerd is een opbouwende bijdrage te leveren aan de maatschappij. Door middel van de wens tot werken bijvoorbeeld.
Maar ja, die pipo denkt van zichzelf waarschijnlijk dat hij met z'n actie voeren genoeg bijdraagt aan de maatschappij.
Hier moet toch iets tegen te doen zijn? Die kneus is er nog trots op ook dat hij een parasitair bestaan leidt/lijdt. Rauss
wilde dat niet luisteren is trouwens echt slecht, op powned verwacht je niks anders maar op GS...
Vroeger hadden we dienstplicht om dit soort lui wat arbeidsethos bij te brengen.
@Osdorpertje | 11-01-16 | 14:35
Slavernij 2.0 is onder wet, werk en bijstand mogelijk gemaakt en is onder de participatie wet onder Jetta Klijnsma uitgebreid.
Tijdje de linkjes niet meer neergezet maar kan geen kwaad om deze te herhalen:
economie.eenvandaag.nl/index.php/tv-it... Weliswaar geen gratis arbeid maar mijns inziens is er degelijk sprake van uitbuiterij, the race to the bottom, Bangladeshe toestanden, zoals werkgevers met slaven/werknemers omgaan. En dat is ongetwijfeld niet alleen in deze sector. De meeste reaguurders en de VVD vinden het goed.
www.npo.nl/de-monitor/11-10-2015/KN_16...
www.npo.nl/2doc/19-10-2015/VPWON_12234... Wel gescript maar is op waarheid gestoeld.
www.doorbraak.eu/waarom-dwangarbeid-in...
www.telegraaf.nl/binnenland/24090284/_...
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2024098-alle-...
www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/det...
www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/acht...
www.tubantia.nl/regio/achterhoek/fnv-e...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/12/...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/08/...
PvdA deinst er zelf ook niet voor terug:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/04/...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/10/...
Zelfs dit is mogelijk:
www.joop.nl/leven/detail/artikel/29532...
Werkloosheidsindustrie
www.joop.nl/economie/detail/artikel/23...
Hier gaan kennelijk de bijstandsgelden naar toe
www.gemeenteloket.minszw.nl/binaries/c...
Boven de Noordzee uit een vliegtuig lazeren.
Beroepsuitvreter, ergens heeft hij werk
Deaud zwijgen of uitzetten naar ergens of laten verdwijnen. Minkukel.
@hoax! | 11-01-16 | 14:31
Ook u heeft kennelijk moeite met statistiek.
Nogmaals, hoe goed je je best ook doet, macro economisch staan er op dit moment per definitie 480.000 mensen langs de kant, hoe graag zij ook willen.
Dat zijn de feiten.
Wat valt hieraan niet te begrijpen?
Omdat Frank in Nederland is geboren is de staat verplicht hem te onderhouden en heeft hij recht op een uitkering. Mensen verplichten te werken mag niet, want dat is slavernij.
Yep, ik ken het gedachtengoed van de linksmenschen wel uit de tijd dat ik nog wel eens in de coffeeshop kwam.
Wacht even Spartacus, je hebt liever dat dit soort randdebielen hun hersenkronkels verzwijgen bij sollicitatie? Lijkt me als ondernemer namelijk wel fijn om te weten of je zo'n figuur in een diepe kelder moet stoppen of niet. Het laatste wat je namelijk wilt is pas een paar weken later achterhalen dat zo'n debiel de hele reputatie van je bedrijf naar de tering geholpen heeft. Probleem ligt dan ook bij de staat die liever geld uitgeeft buiten de grenzen dan dat ze binnen de grenzen figuren als dit de geestelijke gezondheidszorg aanbieden die ze heel hard nodig hebben.
@McMarx | 11-01-16 | 14:33
Prachtig!
Wat zouden we moeten zonder necrosis?
Het wordt tijd dat we dit soort figuren stenen laten breken om de staat ten goede te komen. Kijken hoeveel tijd/zin hij dan nog heeft voor zijn extremisme.
@Dhr. de Wit | 11-01-16 | 14:22
necrosis spaart zijn gebeden op tijdens zijn werk en daarna spuugt ie ze allemaal uit.
"De Profeet (vrede zij met hem) heeft ons bekendgemaakt met de begin- en eindtijden van de gebeden. De reaguurder die het gebed daartussen verricht, is zijn verplichting nagekomen."
Het is wel zo eerlijk naar de werkgever toe, zodat hij niet per ongeluk zo´n mafklapper aanneeemt en hem dan weer moet ontslaan met het risico de schuld te krijgen voor het S5 gehalte van Frank.
Misschien kan de gemeente hem uitbetalen met monopoly geld.
@ProAsfalt | 11-01-16 | 14:26
Jij bent zeker ook zo actief op zoek naar een baan?
Ik heb de nodige werklozen in mijn omgeving, maar ik merk wel een verschil tussen degene die hun best doen om een baan te krijgen en degene die de hele dag roeptoetert dat het allemaal zo hopeloos is.
Mijn vrouw heeft nu twee keer een ontslag mee gemaakt, omdat het bedrijf slecht liep en beide keren had ze zo weer een baan. Een lekker enthousiaste sollicitatiebrief en een goede CV helpen een hoop.
Je kunt het ook zo zien: bij een sollicitatie heb je 1/5e kans op een baan!
@Musset | 11-01-16 | 14:24
Een basisinkomen neemt de prikkel om te gaan werken weg.
Bovendien schijnen mensen met een basisinkomen niet meer (verplicht) te hoeven solliciteren.
Ik wil niemand (een enkeling uitgezonderd) niet zonder geld voor huisvesting, voeding en kleding laten zitten.
Maar met een basisinkomen voor die lieden, ga ik me toch echt afvragen waarom ik tussen 0:00 en 1:00 opsta om te gaan werken.
Doe mij dan maar een basisinkomen, dan verdien ik de rest er met 'klusjes' wel bij en houd ik ook nog eens meer over!
@Mark_D_NL | 11-01-16 | 14:28
False !== True.
Als alcoholist hoef ik toch ook niet nuchter op een sollicitatiegesprek te verschijnen.
Die jongen moet je geen baan laten zoeken. Je moet hem een baan geven. En als hij die baan niet wil: prima! Maar dan ook geen uitkering meer. Met borden wassen kan je ook de huur betalen.
@Dhr. de Wit | 11-01-16 | 14:22
wij snappen het De Wit.. ;-)
necrosis | 11-01-16 | 14:24
Au!
Maar wie zou hem nu willen aannemen? Google zijn naam even en je weet voldoende als werkgever. Maar dat ze hem bij de ecoterroristen van Krienpies niet wilden houden, dat is toch gek want daar wemelt het van uitvretende naar verschaald bier en verschimmelde vegaburgers stinkend tuig met ongewassen dreadlocks? Of had hij soms een greep in de activistische kassa gedaan? Vragen vragen...
Ach, elke samenleving creëërt zijn parasieten. Deze Frank is er een van de ergste soort, maar je krijgt ze nooit helemaal uitgeroeid. Het zijn net kakkerlakken.
Naar het rasphuis of naar de veenkolonie met dit soort uitvreters.
Na het plaatsen van mijn zeer gewaardeerde reaguursel ben ik de reaguursels maar eens gaan doorlezen.
En zoals verwacht, verrekte veel reaguurders hebben verschrikkelijk moeite met statistiek, want ook al zal hij wel zijn best doen om een kutbaantje te bemachtigen, de kans dat je aan een baantje komt is minimaal, daarnaast als hij aan een baantje komt, dan komt een ander niet aan dat/ een baantje.
Het is allemaal broekzak vestzak.
De cijfers: 600.000 werklozen plus de niet geregistreerde ongemotiveerde werklozen minus de 120.000 aan openstaande vacatures levert een overschot op aan arbeiders van maar liefst 480.000!!
En alsof dat nog niet genoeg is, zijn de grenzen wagenwijd opengezet om de aantal officiële werklozen richting een miljoen te pushen.
De werkgevers en met name de uitzendbureaus zullen er wel op kicken om dagelijks door grote hoeveelheden CV's te spitten.
Het is allemaal bezigheidsindustrie van de staat (controle) tot aan de uitzendindustrie.
Maar toch kan ik het iedereen aanbevelen, zo één of twee keer per jaar een activistisch weekendje.
Je weet wel, dat je een weekend helemaal niks hoeft, geen verjaardagen, geen sport, geen afspraken.
Lekker in je nest blijven ruften en aan je zak krabben tot een uur of 10, dan tot 12:00 uur in je nachtkleding op de bank met koffie en een croissantje, op je gemak douchen en aankleden, de rest van de middag even naar buiten, terrasje pakken, 's avonds wat makkelijks eten, daarna biertje drinken bij een vuurkorf.
En tussendoor even wat activistisch reaguren op de internets.
Hééééérlijk.
Nee, ik snap Frank wel, er gaat niks boven activisme op zijn tijd.
Helaas moet er de rest van het jaar gewoon gewerkt worden, onder andere om de uitvreters van onze samenleving te betalen.
Kost wat, maar dan heb je ook helemaal niks.
@fikkieblijf! | 11-01-16 | 14:13
Gezicht een beetje smincken en agressieve klanken uitstoten. Dan komt het helemaal goed.
Geef die Gozer die paar bloed euro's en besteed nooit meer aandacht aan dat sujet. Het is een minderwaardig mens. En die heb je ook nodig voor de balans in een maatschappij. Tevens een goed voorbeeld van een menselijk nutteloos bestaan.
@necrosis | 11-01-16 | 14:21
Hihi. Dit sluit bij het topic en u aan: www.youtube.com/watch?v=sYPVf8XjzoQ
@eerstneukendanpraten | 11-01-16 | 14:21
Misschien vind Frank dat wel lekker.
Ik opteer hiervoor:
www.fdenouden.net/2013%20Website%20mex...
Deze bijstandsactivist komt bij mij beter over dan een gemiddelde bijstands/immigrant/vluchteling.
Kijk, wegkrijgen doe je bijstanders niet vanwege de vele 10k aan ambtenaren met hypotheek. Een basisinkomen zou wat dat betreft slimmer zijn.
het zou geenstijl sieren om it akelige mannetje een week of 4 dagelijks te laten bezoeken door Jan Roos.
gewoon omdat het kan?
daar weten ze normaal wel iets op.. sollicitatie cursussen en kledingadviezen, handgeschreven sollicitaties tot die erbij neervalt.. aso.
hij stond al vrij hoog in die andere database dus aan zijn 'ranking veranderd weinig.
@necrosis | 11-01-16 | 14:18
Of vanaf huis de ICT boel van anderen onderhouden. Heerlijk hoor. Beetje reaguren tussendoor.
Klinkt alsof Spartacus jaloers is op Frank. Hup, nu weer aan het werk om het volgende prachtartikel te tikken zodat je Frank zijn uitkering kunt financieren.
@Dhr. de Wit | 11-01-16 | 14:17
En ik maar denken dat IK gemeen was ten opzichte van linkse uitvreters.....
Hij voldoet aan alle vereisten voor een job bij de Anne Frank Stichting.
Ik zou hem doen! Met een ploertendoder, dat dan wel weer...
Prima zo. Heb liever dat een eventuele functie vervuld wordt door iemand die wel graag aan het werk wil.
En ik maar werken voor deze kakkerlakken van de samenleving.
Laten we maar gelijk de uitkeringen afschaffen.
Voor deze uitvreters wil ik echt niet betalen.
@Realism Is All | 11-01-16 | 14:13
Je kan ook een baan met wisseldiensten nemen.
Ik was om 3:30 op mijn werk en zit alweer een uur thuis.
*peuk, biertje*
Is er ook een Gross Stupidity Requirement wanneer je in de bezwaarcommissie wilt plaatsnemen? (Hint: retorische vraag)
McMarx | 11-01-16 | 14:11 Of gewoon even contact opnemen met een werkgever die hem op een klote baantje toch aanneemt. Kan dan als ie sowieso komt betaald sorden uit zijn uitkering. Bij weigering of ontslag nemen dus geen uitkering meer. Opgelost.
@necrosis | 11-01-16 | 14:15
Gewoon er door heen rollen totdat ie schoon is. Meer instructies heeft hij niet nodig. En oh ja. Zonder bescherming natuurlijk.
Per direct uitkering stopzetten: sollicitatie of geen sollicitatie.
De rechtsstaat die kapot is, maakt krom wat recht is.
Maar los daarvan: welke chef zou dit sujet überhaupt op de werkvloer willen hebben?
En wij mogen zeker werken om zijn "happiness" te betalen? Vuile stinkhippie.
Gefeliciteerd Frank van der Linde!!!
Zo wordt tenminste The Race To The Bottom iets afgeremd waarvoor hulde!
Want laten we wel zijn waar je als bijstandsgerechtigde naar toe wordt gestuurd dat zijn niet de baantjes die
a) meer betalen dan het minimum
b) waarvoor een IQ van 130 of meer voor nodig is.
@Dhr. de Wit | 11-01-16 | 14:06
Voor het schoonmaken van septische tanks moet je toch wel redelijk wat kennis hebben om de boel niet vreselijk onder de stront te laten zitten.
Dit toont maar weer dat uitkeringen nog veel te hoog zijn. Als je liever lui bent dan moe, dan zou je alleen maar het absolute minimum moeten krijgen. Dan gaan die gasten wel aan het werk.
Ik zie in mijn omgeving ook teveel gasten die de hele dag aan auto's sleutelen of klusjes doen in de omgeving op kosten van de staat. Ook dat zou aangepakt moeten worden. Veel van die gasten hebben het beter dan de eenverdiener met een gezin.
Ik vind dat we deze kwestie moeten bekijken uit het perspectief van een eventuele werkgever. Ik vind namelijk dat een werkgever het recht heeft om te weten wat hij in huis haalt.
Ik zou me zwaar genaaid voelen als baas wanneer een werknemer een geesteszieke, schofterige socialist/terrorisme-apologeet blijkt te zijn. Ik zou de mogelijkheid willen om zulke sujetten eruit te filteren onder sollicitanten.
Dat de gemeente van Frank eist om werkgevers op het verkeerde been te zetten door net te doen alsof hij een fatsoenlijk persoon is, vind ik helemaal raar.
Frank is walgelijk: dit is een feit. Waarom verbiedt een overheidsinstantie Frank om dit feit te benoemen?
Als iemand pedofiel is, wordt de buurt op de hoogte gesteld. Als dat niet gebeurt, is iedereen over de zeik, en terecht.
Om dezelfde reden vind ik dat een werkgever op de hoogte hoort te worden gesteld door een sollicitant als die sollicitant een krankzinnig linksgekkie is.
zucht, maar o wee als je als 63 jarige stumper na 45 jaar werken en na de WW periode in de bijstand terecht komt. Moet je de meest zware klote baantjes tegen het minimumloon aannemen anders maatregel.. stopzetten uitkering! Zeker als je murmelt dat dit toch niet echt iets voor je is vanwege de zwaarte, tegen die toekomstige aanbieder (werkgever). Die ziet zijn nagenoeg gratis met subsidie rugzakje werknemer niet graag ontglippen. Want geen andere malloot laat zich voor dat zware beul werk met een minimumloon lenen.
En zeg niet dat het niet zo is want recent meegemaakt bij een client!
Frank van der Linde is gewoon een lui varken die werk schuwt en het gewoon wel lekker vindt dat anderen 't geld voor 'm verdienen. Niets meer, niets minder. Door vervolgens overal AKSIE te voeren, kan hij 's avonds ook nog eens rustig slapen in zijn eigen bekrompen overtuiging iets bij te dragen aan deze wereld.
Nee Frank. Alleen in jouw hoofd draag je wat bij. Sprookjes.
Profiteur.
Vandaag weer tot 18.00h. Nog een uurtje of 4 dus.
Uiteraard om het levensonderhoud van dit activistisch stuk vuilnis bij elkaar te ploeteren.
Als hij een society wil based on happiness in plaats van income, moet ie niet zeiken als ie geen geld krijgt van de overheid, dat is namelijk ook 'income'. Leuk altijd die mensen die tegen het systeem zijn, maar wel uitkering en gebruik maken van de verzorgingsstaat. Hij vindt het natuurlijk compleet logisch dat doktoren, bakkers, slagers en alle andere systeemslaven wel voor hem werken. Hij moet gewoon zijn bek houden, voor zn principes staan en kluizenaar worden. Nu heeft ie geen poot om op te staan, smerig gewetenloos mannetje.
Tsja, verbaast mij niets. Bijna alle rechters zijn ook (ultra)links en zien uitkeringstekkers graag als door het kapitalisme vermalen individuen.
'Ik vind GeenStijl in sommige opzichten een hele goede site'
politiek.tpo.nl/2014/09/29/beroepsacti...
haha
Er kan gewoon een nieuwe zaak tegen hem begonnen worden. Treft ie misschien een rechter die er anders over denkt. Dan kan in in hoger beroep en komt het uiteindelijk wellicht bij de hoogste drievoudige kamer van bestuursrecht terecht. Dan wordt het boeiend om de motivatie van de uitspraak te bestuderen.
En daarmee wordt dus een precedent geschapen want nu kan een ieder die moet solliciteren actief z'n sollicitatie saboteren met verwijzing naar deze zaak.
@Le Roi | 11-01-16 | 13:59
Inderdaad. uitkering intrekken. Hij doet er namelijk alles aan om geen baan te krijgen. Misschien dat zijn linksche vriendjes hem kunnen ondersteunen van hun uitkering.
Toch mooi tegen onze samenleving zijn, maar wel profiteren van ons.
@McMarx | 11-01-16 | 14:08
Niets. Maar ik associeer Frankie met stront, dus dat zal wel de aanstichter zijn van mijn gedachte.
Dit is zo iemand waarvoor het woord uitvreter is bedacht. Maar er zijn er erg veel die hetzelfde doen, maar er niet voor uitkomen. Niet alleen activisten, ook chronisch luien.
"Nu kun je voortaan gewoon in je Che Guevara shirt met Palestijnensjaal, Black Panther-baret, jodenster met het woord 'moslim' erop en regenboogveters verschijnen op die volgende sollicitatie naar je droombaan." LOL
@Dhr. de Wit | 11-01-16 | 14:06
Wat heb jij met septische tanks?
@Peanutbutter | 11-01-16 | 14:03
Beide.
Da's er zo een die vroeger bij de keuring voor militaire dienst meteen een S5 aan de kont zou hebben gekregen. Dat soort is nog te lui om aan de eigen kont te krabben maar loopt wel vooraan met hun mening op te dringen aan iedereen die er niet van gediend is.
Misschien heeft Erik de Vlieger nog wel een paar schijthuizen die geschrobt dienen te worden .
@necrosis | 11-01-16 | 14:01
Ze zoeken vast nog wel mensen voor het schoonmaken van septische tanks.
Zonder direct de taalnazi uit te willen hangen, denk ik dat iemand die hedentendage 'an society' zegt, kwa iq-range zo'n beetje op het niveau van 7-8 jaar zit, als kleuters voor het eerst Dora Engels horen praten.
En zo moeten we Frenkieboy ook beoordelen lijkt me, als zwakbegaafd.
Nog één flinke verkoudheid en hij gaat met zijn eigen poep gooien, of erger nog, op de muren smeren of opeten.
Heb medelijden mensen, want het had u ook kunnen overkomen. zo'n klap van de molen.
Even een referendum of we dit soort types willen blijven ondersteunen.
Inmiddelijk terugsturen.., uuhh o nee.., kan niet. En nu?oh ja, we straffen de werkgevers die deze oprechte sollicitant uitsluitend hierop beoordelen. Ja das goede...
Weet je wat mooi zou zijn? Frank van der Linde die gedwongen in een oranje hesje van stadsreiniging de stoep aanveegt voor de GS-Bunker. Episch!
Fulltime actievoeren is gewoon niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Einde uitkering. Laat hem maar bedelen voor sponsoren, subsidies en losse giften. Net zoals al die andere goede doelen.
Toont dit het aan dat Activist Frank een rare kwibus is of toont dit aan dat het Nederlandse 'verplicht solliciteren' een totaal onzinnig systeem is? Of beide?
In additie op mijn eerdere comment: laat hem koeiestallen schoonmaken!
En werk weigeren = uitkering stopzetten!
Er is vast wel een werkgever die een pleurishekel aan Frank van der Linden heeft, én een vacature voor een typhusbaantje wat niemand wil.
*gniffelt*
Voor dit soort klaplullen per direct elke vorm van subsidie en financiële bijdrage op kosten van de hardwerkende Nederlander, stopzetten. Dat hij maar lekker optieft naar het kalifaat dat hij zo adoreert.
REAGEER OOK