Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GroenLinks blijft hoaxen met 'Vuurwerkoverlast'

europoort534.jpgHallo Arno! Met je tante To uit de Mathenesserlaan. Ik hoorde vannacht een knal. Geen idee. Ergens in de haven. Olie-opslag ofzo. Maar ik heb geen internet. Kun jij het even op dat digitale snelwegkaartje van je zetten? Groetjes, ook van oom Gerard. emmeloord534.pngArno. Hier je vrienden van GroenLinks Emmeloord. Ja, rustig hier. Gebeurt geen moer in de polder. Gisteren vloog er een grote zilverreiger over. Daar hebben ze het nog over in het café. Oh, en boer Westra ging met z'n dieselpraam door de sloot naar het weiland. Was best veel lawaai. Zet er maar gewoon bij. Nou groetjes! HeerlenMAPS534.pngGoedemiddag Bonte. Wie geet 't? U spreekt met Sjefke Bellemakers van de Boomkunde Vereniging Zuid-Limburg. We hoorden 17 knallen uit de bosrand komen bij Heerlen, bij de Linge. Kan ook een specht geweest zijn. Zie maar wat je er mee doet. Hajje, adiea oet Heële! maasvlakte534.jpgMayday. Mayday. Mayday. Zr. Ms. Bruinvis aan Arno Bonte. Zr. Ms. Bruinvis aan Arno Bonte. Come-in Arno Bonte. We cruisen hier op 5 meter diepte in de Maasvlakte en worden belaagd door dieptebommen. Herhaling: dieptebommen. Help ons Arno. Mayday. Mayday. May... (Dit was deel 3 in de oneindige reeks Fopmeldingen op Vuurwerkoverlast. Eerdere afleveringen hier op de Afsluitdijk en daar in een Weiland te Weesp.)

Reaguursels

Inloggen

Het gewoon datzelfde geintje van meldpunten in de Haarlemmermeer over lawaaioverlast door laagvliegend stijgend en dalend vliegverkeer rond Schiphol.
Wat bleek.
De melders fraudeerden dat 't er op los ging.
Ze klaagden zelfs over vliegtuigen die helemaal niet gevlogen hadden door één of andere wijziging in 't rooster.
Maar de klagers hadden hun computers zo afgesteld dat die hoe-dan-ook een klachtmelding produceerden.
Typische linksmenschen-geraffineerdheid, 'omwille van 't goede doel', de aanspraak op hun idealen te willen versterken met verzinsels en andere fake-acties. Daar hoeven de anderen helemaal niet van op te kijken.
Linkse idealisten zullen altijd kunstmatig de ellende in de huidige situatie overdrijven, om zo via 'n kunstmatig opgeklopte crises de omwenteling naar de 'progressief gewenste verbeteringen' te versnellen.
Deden de communisten al. Hadden daar met Marx in de hand hele mooie woorden voor ter 'rechtvaardiging' van hun overdrijvingen. Menend te behoren tot 'n revolutionaire voorhoede. Groenlinksers en andere 'idealisten' gebruiken nog steeds deze sjablonen; deze trucjes. Dat maakt vele progressieven tot onbetrouwbare oplichters die handelen ten dienste van hun geheime agenda; hun idealen.

Der Paulie | 01-01-16 | 12:38

In je oog met die rotzooi. 65 miljoen de lucht in en dan zeiken over serious request. Lamzakken. Allemaal!

* | 01-01-16 | 09:56

Misschien kloppen die meldingen allemaal niet, maar hier is het inmiddels al de hele dag aan het knallen. Ik steun dat vuurwerk initiatief van GL van harte. Wellicht ook maar een referendum hier over beginnen, want voor hoeveel mensen doen we dat nu eigenlijk dat vuurwerk afsteken?

gast128 | 31-12-15 | 17:48

Dat deed die flikker van een Duyvendak vroeger ook, maar dan met vliegtuigen.

ElChombo | 31-12-15 | 15:38

It hits the fan:
Alle enthousiastelingen die handen, vingers, ogen of wat dan ook in de vuurwerkpret zijn kwijtgeraakt dienen de schade buiten welke verzekering dan ook om, helemaal ZELF te betalen.
Wedden dat het dan in 2016/2017 een stuk rustiger is??

mallekater | 31-12-15 | 13:58

In Duitsland( ""Wir schaffen das"")mag in de buurt van asielzoekerscentra geen vuurwerk meer worden afgestoken want daar worden die asielzoekers misschien zenuwachtig van....... dieper bukken om je te laten naaien met je kop naar Mekka kan ik me niet meer voorstellen.

mallekater | 31-12-15 | 13:55

Ik heb net ook een echte klacht in gediend. Vuile kutkoters. Mag inderdaad hopen dat er een vuurwerkverbod komt. Ben er helemaal klaar mee. Dat er in Nederland zoveel verboden wordt, heeft niets van doen met de 'mag-niet'-cultuur van de rode PVDA/GL-khmer, maar het onbeschofte, onopgevoede gedrag van de Nederlanders die denken dat gewoon alles mag omdat ze er gewoon zin in hebben en het verdommen om rekening te houden met een ander.

FrankVeer | 31-12-15 | 13:27

1. Vuurwerk met een alcohol-slot ( scheelt weer een hoop gewonden en doden )
2. Afsteek tijd van vijf voor twaalf tot tien over twaalf ( 23:55 - 00:10 )
3. iedereen die betrapt wordt op te vroeg afsteken , een boete van duizend eurie, als je dan ook nog eens illegaal vuurwerk bezit mag je daarop nog eens duizend eurie betalen
kijk dat is pas stijl...

Ook heel stoer | 31-12-15 | 13:22

@ Poes Fiep: geouwefiep wat je hier ophangt. Zolang ik met een Panamees IP-adres (ook mooie vogels hier trouwens) meldingen kan doen klopt er van deze site geen bal. Groen Slinks strikes again.

Ad1617 | 31-12-15 | 13:12

Vuurwerk moet en zal verboden worden. Als je een afwijkende mening hebt moet je je er niet mee bemoeien. Aldus mevrouw Wallis de Vries.

johoost | 31-12-15 | 11:11

Als dit de enige zonde was van de Jesse Klavertjes kon ik er mee leven. Helaas al het andere is veel ingrijpender. Het zegt wel iets over de politieke correctheid op het gebied van waarheidsbevinding.

Lichtstadfan | 31-12-15 | 10:59

toevallig een initiatief waar ik wel achter sta. Melddingen worden idd alleen op de 4 cijfers van je postcode geregistreerd. Dus ondanks de stuiptrekkingen om eea belachelijk te maken zijn er meer en meer mensen die weerstand bieden aan de resultaten van gebrekkige/geen opvoeding. Vuurwerk is op zich oke, maar mensen weten geen maat meer te houden op geen enkel vlak. Type vuurwerk, zwaarte vuurwerk, plaats afsteken, tijd afsteken. De volgende morgen je eigen zooi opruimen is ook niet meer vanzelfsprekend.

Als men hun kroost niet meer bijbrengt wat maatschappelijk aanvaardbaar is, tja dan moet de overheid het doen met belachelijke regeltjes over wat goed fatsoen is. Anders laten mensen bijvoorbeeld overal hun hond maar schijten ofzo, of worden piano's op treinstations besmeerd met stront uit een luier oid. Oh wacht..

sparkie67 | 31-12-15 | 10:49

Die kaart werkt niet goed. Ik heb zelf een melding gedaan in Dieren, en die zie ik niet terug op de plek waar ik woon. Kan ook niet, want je geeft alleen de 4 cijfers van je postcode op. Dus de opmerkingen hierover zijn weinig zinvol. Daarbij haalt men valse meldingen er echt wel uit. En overigens zijn de vogels bij mij in de uiterwaarden al dagenlang uit hun doen vanwege deze narigheid. Bij oud en nieuw gaan de vogels in dit land op kilometers hoogte rondjes vliegen omdat ze zo angstig zijn. DAt kun je zien op RAdarbeelden. Nu is dat dit jaar, met dit weer, misschien wel te doen voor ze. Maar bij slecht weer, als ze elke gram vet kunnen gebruiken, zijn dat enorme aanslagen op hun welzijn.

Poes Fiep | 31-12-15 | 10:33

Kan wel merken dat Nederland vergrijst wat een oude zuurbommen leven er hier zeg. Zeuren om het zeuren.

Ik heb ook verschillende honden gehad vanaf toen ze puppy waren en met de juist opvoeding waren ze allemaal niet bang voor vuurwerk. In de meeste gevallen ligt het aan de honden bezitter zelf die vanaf jong af aan het bange gedrag beloond.

Ben ook tegen die harde bommen maar die zijn al illegaal en dus verboden in Nederland. Dat in andere landen wel gewoon zulke bommen aan consumenten verkocht mag worden is natuurlijk belachelijk, waar is de EU nu met hun regels??
Dit kan dus wel centraal vanuit Brussel geregeld worden en geven ze niet thuis kortom Nederland heeft niks aan de EU.

Laten we wintersport ook maar verbieden ik heb er niks mee dus jammer voor de mensen die het leuk vinden. Eerste gips vlucht is al binnen zo gevaarlijk is het.

vinzDH | 31-12-15 | 10:08

DreHa | 31-12-15 | 09:35
13.000 staat niet echt in verhouding tot de sporadische 1 per jaar, of wel? En dan ook nog omdat ze iets vergelijkbaars doen als de trekker vasthouden onderwijl ze in de loop kijken. Non argument, vind ik.

Dan, die clustering zou komen door de Marker Clusterer plug-in. Heb deze voor werk veelvoudig gebruikt en per zoom-in wordt het aantal dan kleiner omdat hij er minder clustert. Op het late zoomniveau een cluster een betekend dat er op die exacte plek X markers staan. Dus er deugd wel degelijk iets niet

Bensterr | 31-12-15 | 09:58

Het is al uitgelegd dat de locaties niet exact zijn door bundeling. Kijk uit het raam en zie dat vuurwerk op iedere postcode overlast is. Hier denkt men vooral de handel te moeten ondersteunen en de ernstige letsels aan afstekers en derden maar voor lief te nemen. Net als vuurwapenadepten in USA die altijd weten te verklaren dat wapens niet doden. Maar wonderlijk raken er wel 13.000 mensen gedood, per jaar.

DreHa | 31-12-15 | 09:35

[quote]Het meldpunt heeft af en toe last van nep- en spammeldingen. Daarom hebben we er voor gekozen nieuwe meldingen pas op de kaart te laten verschijnen nadat deze nep- en spammeldingen eruit gefilterd zijn. Daardoor kan het voorkomen dat de weergegeven aantallen op de kaart enigszins achterlopen ten opzichte van het actuele aantal meldingen.[/quote]

Oh, vandaar.

madissue166 | 31-12-15 | 09:14

Ik kan niet wachten tot morgenochtend, op de nieuwsberichten over de dieptrieste zwakzinnigen die een hand of oog kwijt zijn geraakt door hun zelf in elkaar geknutselde kneuzenvuurwerkbommetjes.

It hits the fan | 31-12-15 | 09:12

Zullen ze het carbid schieten ook meetellen als vuurwerk?

hoofdleeg | 31-12-15 | 08:54

Er wordt hier druk geknald, karbietschieten.... iedere keer denk ik dat er iemand een deur iets te hard dichtslaat, maar dat is dan wel 6 km verderop.
Ach, het hoort erbij.
Vanavond regent het, dan sist dat hele vuurwerkje binnen tien minuten uit...

mallekater | 31-12-15 | 08:51

Groen links is de partij die het duidelijkst weergeeft hoe failliet de Nederlandse politiek en de kiezer is. Alleen omdat het "zo´n knappe jongen" is 10 zetels meer als bij van Ojik. Inhoud nul, hersens geen, ervaring noppes alleen om de looks.

bergsbeklimmer | 31-12-15 | 06:06

En daar komen met de vergrijzing ieder jaar 40.000 klachten bij.

RealGlass | 31-12-15 | 04:22

Nu zit ik al een week te kijken naar berichtjes van één of andere mongol die moeite heeft met het feit dat zijn plaatjes op Google Maps niet kloppen met de werkelijkheid en dat het toch vooral de schuld is van "Meldpunt Vuurwerkoverlast".... Who the fuck cares, tegenover elke foutieve vermelding op Google Maps staat gemiddeld 5 stuks kansloos hangjeugd dat van 2 tot 12 hun vuurwerkbommetjes af te steken.

Javello | 31-12-15 | 04:10

@Willianus Wortelus | 30-12-15 | 21:58
Niet voor niks de meeste meldingen in Adam, altijd al een verraders stad geweest.

miko | 31-12-15 | 03:54

@Willianus Wortelus | 30-12-15 | 21:54
In mijn geboorte dorp 15 meldingen op een plek waar een trapveldje is. redelijk ver van de bebouwde kom en waarschijnlijk niemand tot last.
Zal wel zo een zeikerd zijn als Lupuslupus die zijn hond aan het uitlaten was op de verkeerde tijd!

miko | 31-12-15 | 03:54

hijskraan | 30-12-15 | 19:55
Precies!
Ook dieren in de omgeving hebben in de laatste week van het jaar geen leven. Zoals het nu gaat kan het echt niet doorgaan.

metzonderzijwieltjes | 31-12-15 | 01:17

Ik kan niet zeggen dat ik niks heb met Groenlinks. Ik mag Jesse Klaver niet en ben fel tegen de standpunten in het vluchtelingendebat. Ik heb dus vooral iets tegen ze.
.
Toch vind ik het vuurwerk meldpunt prima. Het is echt ongelofelijk hoe met name de afgelopen 5 jaar alles maar lijkt te mogen. Politie moet zoveel mogelijk handhaven natuurlijk. Ik zie ze daar de afgelopen dagen ook echt druk hun best mee doen. Mensen en middelen worden niet gespaard in die acties. Maar bij deze omvang kun je ook redelijkerwijs meer verwachten van 'de maatschappij'. De ramen vliegen bijna uit de sponningen de afgelopen dagen. Mijn 14 jaar oude hond trekt het sinds vorig jaar niet meer, kruipt trillend onder tafel en durft al dagen de deur niet meer uit. Ik schrik me telkens weer de tering bij dat dynamiet.
.
Als ouders niet meer toezien en mensen normen volledig los laten en elkaar niet meer aan durven spreken,... is het inderdaad tijd voor andere maatregelen.
Ik snap die kinderlijke weerstand niet in de reacties op dit artikel van mensen die hun knalletjes blijven koesteren. In mijn pubertijd verloor ik naast maagdelijkheid ook mijn enthousiame voor de harde knal en de behoefte om dingen op te blazen. Maar ok, ieder zijn ding.

metzonderzijwieltjes | 31-12-15 | 01:14

@Mark_D_NL
Nee, beste doch naar aaibaarheidsfactor nul solliciterende Mark, niet de hond afknallen, maar de aso-eigenaar.

Nelis SplitBloes | 31-12-15 | 01:11

De luidste knal komt bij de viering van oud/nieuw door die haatbaarden die geen westerse normen en waarden accepteren, maar wel van onze welvaartsstaat profiteren. En dat wordt geen vuurwerk, maar is wel illegaal ......
tis zomaar een gedachte

FrankOngerust | 31-12-15 | 01:07

Op de militaire vliegbasis in Leeuwarden zijn al acht meldingen. Misschien iets anders aan de hand?

Sumz | 31-12-15 | 00:39

fleischer | 31-12-15 | 00:12

Eensgelijks en van hetzelfde.

Bensterr | 31-12-15 | 00:14

@ Bensterr | 31-12-15 | 00:07
stof tot nadenken, mijn waarde....
Goed uiteinde!

fleischer | 31-12-15 | 00:12

fleischer | 30-12-15 | 23:22

EYH scherpe reaguurderT dat je d'r rondlooP. Bedankt, had 'm ook al gezien maar te laat. Geen edit knopje, helaas.

Bensterr | 31-12-15 | 00:07

@ Bensterr | 30-12-15 | 23:05
Goed dat je melding hebt gemaakt...
@ Willianus
Mijn medeleven, waarde...
*vooringenomenheid afleren moet*

fleischer | 31-12-15 | 00:06

@ Willianus Wortelus
Je kan me dan wel vertellen wat je mankeert en wat je hebt doorgemaakt, maar je maakt bij mij de pis niet lauw,...

fleischer | 30-12-15 | 23:49

Ik woon op die betreffende plek in Emmeloord. Ga eens met google streetview kijken, dan zie je dat daar wel degelijk een complete wijk staat. Of rijd er heen en constateer dat er inderdaad een compleet leger aan kindsoldaten met cobra 6 en lawinepijlen een burgeroorlog is begonnen.

kwebbet | 30-12-15 | 23:46

Twee meldingen waar ik zit. Veel te weinig, dus er maar wat erbij gehoaxt op het industrieterrein.

WernerT | 30-12-15 | 23:40

Het is hier in 020 uitzonderlijk rustig, ondanks wat het meldpunt daarvan vind.

Rest In Privacy | 30-12-15 | 23:25

@ Bensterr | 30-12-15 | 23:05
EYH, verwaande kleuter dat je er rondloopt,
Kan een medereaggurder eens een tafereeltje wIJden (met een lange EI, lutserT!) aan al die taalvervuiling?
WELKOM!

fleischer | 30-12-15 | 23:22

Darp??? Dat is naast de kazerne, daar knalt het het hele jaar door. En geen pang, pang.

Pete Stone | 30-12-15 | 23:17

En daar is het zoveelste klakkeloos overgenomen persbericht ... nos.nl/l/2077956

Kan de GS eens een persberichtje weiden aan al dat smerige gehoax?

Bensterr | 30-12-15 | 23:05

Triest groepje die linksen.
Achtergebleven ongewassen sukkels meer zijn het niet.

blanke pool | 30-12-15 | 22:41

Jaaa, lekker allemaal heulen met Pritt. Vuurwerk is ALTIJD leuk.
Per definitie, altijd leuk.
Wil iedereen zich daar aan houden, graag.
Die bommen midden in de nacht, twee maanden lang = leuk.
Snap dat nou.

bodemloos | 30-12-15 | 22:18

-weggejorist-

ErIstWIederDa | 30-12-15 | 22:00

potsenmakkert | 30-12-15 | 20:46 En die Brabantse Tokkies laten het wel uit hun hoofd om anoniem andere mensen aan te geven.

De mensen hier lopen naar buiten en spreken anderen gewoon aan op hun gedrag. Geen Groen Links NSB praktijken hier.

Ik hou van die eerlijke volkse mentaliteit.

Willianus Wortelus | 30-12-15 | 21:58

Chiant | 30-12-15 | 21:01 Hihi.

Check Gilze Rijen: melding vanaf de vliegbasis startbaan!!

Willianus Wortelus | 30-12-15 | 21:56

potsenmakkert | 30-12-15 | 20:46 Zal niet meevallen.

Ik tel in een straal van 10 kilometer om mijn dorp nog eens 15 andere dorpen die NIET op de kaart staan.

Dit zijn mooie Brabantse dorpjes waar enkel roomblanke Tokkies wonen die carbid schieten vanaf hun geboorte.

Willianus Wortelus | 30-12-15 | 21:54

In eens zie ik het licht!
Het is natuurlijk de schuld van Geen Stijl.

FCDenBosch | 30-12-15 | 21:37

@Lupuslupus | 30-12-15 | 20:52
Ik drink niet, maar dat terzijde.
--
En nu zie je dat juist JIJ, Lupuslupus, de discussie een beetje kapot maakt. Het is rotvuurwerk omdat mijn hond staat te janken. Nee die honden staan te janken omdat jij niet even een lesje geeft. Een hond leeft 14 jaar, en jij laat die hond 14x in zijn leven een paar weken in angst leven. Doe eens een training.
--
En dan kom je terug met de Drank kaart... Omdat je weet dat je gewoon een beetje loopt te zeuren. Over die ene dag per jaar, wat vuurwerk. Man, man, man.
--
Is jouw Hond blij met jouw?

Mark_D_NL | 30-12-15 | 21:37

@stompiemandela ('Vraagje? Is het niet gewoon het midden van een postcodegebied op de kaart?')

Ja, maar desondanks LOLZ.

WernerT | 30-12-15 | 21:32

@hijskraan | 30-12-15 | 20:30
Welke dialoog is @Lupuslupus dan begonnen? Hij zegt "Want hier in de buurt is het echt geen doen meer met dat rotvuurwerk.". Ik neem hierbij aan dat hij al heeft besloten dat al het vuurwerk "rot vuurwerk" is. Met als reden een bange hond. Wat voor hem en zijn hond rot vuurwerk is, is voor een ander een mooie avond.
--
@Lupuslupus stopt de discussie juist voordat deze begonnen is door de bovenstaande uitspraak.
--
Mijn laatste zin was een beetje pesten. @Lupuslupus nam aan dat hij weer een zeikerd genoemd zou worden. En inderdaad, dat is hij een beetje door die hond erbij te halen en direct al het vuurwerk te veroordelen.
--
Er is legaal vuurwerk en dat mag tussen een bepaalde tijd. Al dat andere, ja, daar moet je gewoon de wet handhaven. En dat legale vuurwerk is traditie, lol, een jongens dingetje, opvoeding, plezier voor heel veel mensen. Net zoals honden veel waarde voor mensen kunnen hebben. Sluit ik mijn ogen niet voor.

Mark_D_NL | 30-12-15 | 21:32

@notreehugginghippies | 30-12-15 | 20:26
"14 meldingen vanuit Schiphol (de fokking terminal!)"

LOL! Gelukkig niet van de startbaan. Maar misschien dat de 737-400 tegenwoordig ook een supersonische V-nul bij take-off heeft...

Chiant | 30-12-15 | 21:01

-weggejorist-

karelkleerkast | 30-12-15 | 20:59

Er zouden vermoedelijk 62 meldingen bij mij in de buurt zijn.

Tot op heden heb ik nog maar 2 knallen gehoord en een schreeuw pijltje de lucht in.

Wat een fucking onzin. Zelfs een paar hier-wil-je-niet-dood-gevonden dorpjes in NH die meer 3 huizen zijn waar bij men iedereen kent.
En het dorpje waar allemaal vuurwerk klootzakken wonen die ik ken, is geen 1 melding. Juist.

LangeTijdGeleden | 30-12-15 | 20:58

Man, man, man. Wat een kinderachtig kudtgedoe allemaal weer zeg. Geef die kinders godnondeju gewoon wat ruimte om wat (legale) knallers af te steken en licht het zooitje goed voor.
 
Al dat verwijfde "oeh het knalt zo" of het feit "bello er doodzenuwachtig van wordt" interesseert me geen fuck. Gewoon weer terug naar hoe het vroeger was en laat die tieners lekker een beetje kloten met die kanonslagen en dergelijke. Kinderachtige gedoe allemaal.

HaatAth3ist | 30-12-15 | 20:58

Maar eens eveen alvast een flesje champagne open laten knallen.... oh shit!

nlnl | 30-12-15 | 20:53

Mark_D_NL | 30-12-15 | 20:14
.
Nu al aan de drank?

Lupuslupus | 30-12-15 | 20:52

Bij iedere pijl en iedere bom die ik morgen afsteek zal ik roepen: weg met GL!!!

langzullenweleven | 30-12-15 | 20:51

Toch wel grappig dat een land als Indonesië gezien wordt als een land dat achterloopt, maar dat hier nu dus de jongetjes op de 29ste en 30ste van December met rotjes en pijltjes rondlopen. Zoiets als wij vroeger deden. Loopt dus achter, maar wel leuker. Morgen mooi spul, door de hele stad. Chinees vooral. Het België van Azië wat vuurwerk betrefd.

HMCuiteraard | 30-12-15 | 20:51

Top dat jullie die linkdragende leugenaars zo op hun dak zitten! Hou ze in de gaten, die Kim de Jonge Oen-adepten!!

langzullenweleven | 30-12-15 | 20:50

d' 8hØker | 30-12-15 | 20:24

Dat is als er een concreet gesprek tussen tenminste 2 personen plaatsvind. Anonieme kliklijnen zijn net als ieder ander bedrijf, als u op 1 drukt enz. Persoonlijk ben ik voor confrontatie met diegene waar je last van hebt. Maar goed, dat ben ik.

Sophie9985 | 30-12-15 | 20:49

-weggejorist-

Prorsus | 30-12-15 | 20:48

Een "Honden poepen op de Stoep Meld Punt" moet er ook komen. En dan gelijk die hond afknallen die het waagt om op de stoep te poepen.

Mark_D_NL | 30-12-15 | 20:48

We missen nog: begraafplaatsen, op daken van flats, in politiebureaus, aan boord van schepen, midden op snelwegen, landingsbanen, etc.; kom op, Arno; yes, you can.

Fijnstoffer | 30-12-15 | 20:46

-weggejorist-

Prorsus | 30-12-15 | 20:46

@Willianus Wortelus | 30-12-15 | 20:40
Uitdaging aan de reaguurders: zoek het dorp van de heer Wortelus...

potsenmakkert | 30-12-15 | 20:46

-weggejorist-

hijskraan | 30-12-15 | 20:46

@stompiemandela: In de zee?

PryzmXL | 30-12-15 | 20:40

notreehugginghippies | 30-12-15 | 20:37 Nee da's niet waar.

Vanuit mijn dorp geen enkele melding.

Willianus Wortelus | 30-12-15 | 20:40

@hijskraan | 30-12-15 | 19:55 Ja heel rot allemaal. Alleen gek dat dit 15 jaar geleden geen enkel probleem was. Ja, de hond vond het niet leuk en tante Miep had het er ook niet op.

Maar nu iedereen kennelijk het recht moet opeisen om nooit en tenimmer last van wie of wat dan ook te hebben, moet er overal een meldpunt voor komen, en moet alles verboden worden. Hou toch op man..

marcoplarco | 30-12-15 | 20:39

Vraagje? Is het niet gewoon het midden van een postcodegebied op de kaart?

StompieMandela | 30-12-15 | 20:38

@Lupuslupus | 30-12-15 | 20:10
Train die hond maar eens. Mijn honden kruipen weg voor een dag of drie en dan is het over. No harm done.
Zeikert met je honden.

miko | 30-12-15 | 20:38

Dat hele meldpunt is een digitalisering van het aantal keer dat er azijn gepist word.
Bestaat er overlast? Sure... Maar ga niet zo lopen zeiken.

peterdh | 30-12-15 | 20:38

Okok, ik mag dan lekker stoned zijn maar wát heb ik hartelijk gelachen met de teksten bij de foto! Meesterplemp Pritt, hulde! <3

PryzmXL | 30-12-15 | 20:38

Meldingen uit elk f*cking gat in NL. Check het maar, letterlijk elk gehucht heeft minimaal een melding. I call bullshit. En gewoon doorgaan met die hoax en de journalistiek het klakkeloos overnemen....

notreehugginghippies | 30-12-15 | 20:37

Al die valse meldingen zijn natuurlijk lachwekkend. En ook wel eng, ergens. Want gewoon liegen om je doel te bereiken zegt veel meer over jou als mens dan dat wat je nastreeft.
Ik ben trouwens wel voor een vuurwerkverbod. Vuurwerk zorgt voor verminkingen, vernielzucht, opgefokt gedrag, criminaliteit en illegaliteit. De Oud en Nieuw geschiedenis van Nederland leert dat vrij gebruik van vuurwerk door iedereen die gek genoeg is om daar geld aan uit te willen geven, persoonlijke en financiele catastrofes tot gevolg had en zal blijven hebben.

dysdiadochokinese | 30-12-15 | 20:32

benieuwd of dat meldpunt die ontplofte kinderbakfiets registreert, 'k heb zo'n vermoeden van niet

d' 8hØker | 30-12-15 | 20:31

prutsclown | 30-12-15 | 20:26
Sommige foto's van Google Earth zijn minstens negen jaar oud. Deze kaarten zeggen dus niets. Bovendien is natuurlijk allang duidelijk dat lieden die niets beters te doen hebben die site te trollen. Waarom dit wederom een topic waardig is ontgaat mij compleet.

Wedstrijdkrokodil | 30-12-15 | 20:31

-weggejorist-

hijskraan | 30-12-15 | 20:30

Zo werkt dat in Klimafaat der Nederlanden.

ProAsfalt | 30-12-15 | 20:30

14 meldingen vanuit Schiphol (de fokking terminal!), 32 meldingen vanuit de Westeinderplassen (blub?), 1 melding OP (!) de raffinaderij in Pernis, 13 meldingen vanuit een weiland op 2 km van Hellevoetsluis.... hou toch op man...

notreehugginghippies | 30-12-15 | 20:26

-weggejorist-

PaddyPower | 30-12-15 | 20:26

Wil niet vervelend doen maar dat is inmiddels een woonwijk waar die melding in Emmeloord is :D

prutsclown | 30-12-15 | 20:26

Het gaat er al lang niet meer om, om met vuurwerk de overgang van Oud naar Nieuw te vieren.
Velen kunnen zich niet meer tot morgenavond beheersen en willen alleen maar knallen.
Zo, en nu jullie weer.

Roosx | 30-12-15 | 20:25

@lupuslupus 20.10
Is er al een meldpunt voor blaffende, keffende en schijtende stinkbeesten met incapabele eigenaars?
Ik heb vele malen meer last van keffende kudtbeesten dan een week per jaar knallen.

koolteer | 30-12-15 | 20:25

@Lupuslupus | 30-12-15 | 20:10
Deze moet je mij uitleggen..
Labrador uit het Oosten en Golden Retriever uit het Oosten liggen gewoon te slapen..
Vanaf pup af aan schotvast getraind. Als pup van 14 weken baby crackers, als hond van zes maanden rotjes. Als hond van één jaar "zit en blijf" op vijf meter van een strijker..
Geen centje last. Lokale jeugd is duidelijk gemaakt dat als ze een rotje naar een van de honden gooien dat ik ze persoonlijk bij hun ouders aflever.
Ik laat ze gewoon uit, zonder riem.
En ze knipperen niet eens met hun ogen, of flapperen met hun oren.
Puur ras en opvoeding, en er als eigenaar een jaar wekelijkse training tegenaan gooien..
Opvoeden is geen kunst, wel een hoop inzet...

Wijze uit het Oosten | 30-12-15 | 20:25

Mark_D_NL | 30-12-15 | 20:14 Ik heb alle vrienden met honden afgeschaft.

Heb enkel nog vrienden met katten.

Willianus Wortelus | 30-12-15 | 20:24

Sophie9985 | 30-12-15 | 20:15

communicatie heeft een zender en ontvanger, dus anoniem is het niet, ma de idee dat het stiekem is, nee ik ga niet godwinnen

d' 8hØker | 30-12-15 | 20:24

-weggejorist-

PaddyPower | 30-12-15 | 20:22

Doen we dit jaar ook weer een wedstrijdje wie-de-mooiste-vuurwerkbom-kan-maken-en-het-filmpje-upload-naar-youtube?

VanBukkem | 30-12-15 | 20:22

Nederland hangt aan elkaar van stiekeme klik lijnen. Als het maar anoniem is.

Sophie9985 | 30-12-15 | 20:15

@Lupuslupus | 30-12-15 | 20:10
Jij hebt gekozen voor een hond. En wanneer jij je een beetje had verdiept in de lusten en lasten van een Hond. Dan had jij geweten dat een hond slecht tegen knallen kan...?
--
En tevens . . moet de hobby van de 1 wijken voor de hobby van de ander?
--
En ook. Zeikerd met je kut hond die op de stoep schijt. Afschaffen alle honden! Want alle honden schijten op de stoep.

Mark_D_NL | 30-12-15 | 20:14

GroenLinks geloofd nog steeds dat je een ideale wereld kunt creëren door alles te verbieden en laat zich niet uit het veld slaan met feiten.

Osdorpertje | 30-12-15 | 20:14

Hier schuin tegenover in het parkje ontploft de ene bom na de andere. Maar volgens het meldpunt heeft klaarblijkelijk niemand daar last van.
*trots op zijn buurt is*

VanBukkem | 30-12-15 | 20:12

Jongens, ik moest hardop lachen. Dit is toch goud hey.

harry21 | 30-12-15 | 20:12

als je die GroenLinksers uitgumt, dan halen we met gemak ons quotum CO2-uitstoot

d' 8hØker | 30-12-15 | 20:11

@Zuurmannetje | 30-12-15 | 20:04
De vuurwerk traditie gaat voorlopig niet verdwijnen. Je moet die GL mannetjes en vrouwtjes niet al te serieus nemen.
--
Dit meldpunt is dom. En de politie faalt hier weer keihard. Want zij dienen te handhaven en laten dit na. Maar dat wordt gemaks halve maar even ontkent. Groen Links creëert "draagvlak".. maw lieg en manipuleer iedereen de grond in om je zin door te drijven.

Mark_D_NL | 30-12-15 | 20:11

Ik heb ook even gekeken bij mij in de buurt en ik zag dat er 13 meldingen waren gedaan midden in een weiland....

Amazing_Mark | 30-12-15 | 20:10

hijskraan | 30-12-15 | 19:55
,
Helemaal mee eens. Mijn hond is zojuist opgehaald door de mensen waar hij t/m 2 jan. gaat verblijven, in de bossen. Want hier in de buurt is het echt geen doen meer met dat rotvuurwerk. Maar ja, mag je niks van zeggen want dan ZEUR je.

Lupuslupus | 30-12-15 | 20:10

@Pardon lul | 30-12-15 | 20:02
Ja, idioterie inderdaad. Hier verkoopt de lokale Tecaco ook het hele jaar diesel en de lokale Welkoop kunstmest. Om nog maar te zwijgen van die criminele antiekhandel met z'n melkbussen die nota bene naast de lokale drogist huist die carbid verkoopt!

Chiant | 30-12-15 | 20:06

En dit is dus, na zwarte Piet, de volgende traditie die we kwijt gaan raken..
Wederom een traditie waarmee we groot geworden zijn en die ik graag met mijn kids had willen delen.

Zuurmannetje | 30-12-15 | 20:04

"Kan ook een specht geweest zijn"

Roflol!!!!!.

Lupuslupus | 30-12-15 | 20:02

Zo. Melding gedaan van overlast op Rottumeroog. Jan Brandspad. Geen wonen zo met al dat vuurwerk.

LibertasSimplex | 30-12-15 | 20:02

@Chiant | 30-12-15 | 19:59
Verkoop legaal vuurwerk is in sommige winkels al een paar weken aan de gang. Aldi, Lidl en Action bijvoorbeeld. Sierzooi voor kids, dat wel, maar vuurwerk is vuurwerk.

Pardon lul | 30-12-15 | 20:02

@kapitein_iglo | 30-12-15 | 19:58
wanneer gaat GeenStijl die extention zelf eens implementeren?

kapitein_iglo | 30-12-15 | 20:00

Meldpunt ontploft vuurwerk. En wat gebeurt er als ik een melding doe? Komt er dan een ruimploeg om de geklapte vuurpijl op te ruimen?

Pardon lul | 30-12-15 | 19:59

Gisteren meldden meerdere omroepen op de radio bij het nieuws dat er al VEERTIGDUIZEND! (en zo spraken ze het ook uit!) meldingen waren binnengekomen.

Dat hoorde ik tussen 07:00 en 08:00, toen ik op weg was om legaal vuurwerk te kopen in Duitsland tegen eenderde van de Nederlandse prijs.

Er waren dus zogenaamd al VEERTIGDUIZEND klachten binnen, toen de verkoop van LEGAAL vuurwerk nog moest beginnen...

En dat meldpunt heeft tot doel om het LEGALE consumentenvuurwerk te verbieden!??

Chiant | 30-12-15 | 19:59

Neem een paar minuten de tijd en je lacht je kapot.

58 (!!!) meldingen aan de Poppelse Leij, een natuurgebied bij de Belgische grens www.google.nl/maps/@51.4992462,5.0385...

In de Flevopolder is het net Gaza. Overal meldingen op eenzame polderwegen. En die Afsluitdijk. Sluit die toch eens af met al dat geknal.

Het ergste zijn de media die al deze klets maar blijven overtikken. Al heb ik wel het idee dat het een stuk minder is dan vorig jaar.

Willianus Wortelus | 30-12-15 | 19:56

-weggejorist-

hijskraan | 30-12-15 | 19:55

Het is allemaal een groot complot.
Groenlinks wil niet dat de burregah aan kruit kan komen zodat ze een eventuele opstand snel neer kunnen slaan. Vandaar die lobby voor een vuurwerk verbod.
*aluhoedje opzet*

miko | 30-12-15 | 19:55

Zeg, komt er nog wat op tv vanavond?

zetje01 | 30-12-15 | 19:54

De situatie bij Europoort Rotterdam is Explosief te noemen.

ZoltarTheMagnificent | 30-12-15 | 19:54

Ook in de wei bij Woerden is het bal! 17x!
imgur.com/HocUsjp

Da Buschauffeur | 30-12-15 | 19:52

Ach, wie neemt überhaupt nog "iets" van gl serieus. Die club engnekken is al zo marginaal.

Anjin Mohammed | 30-12-15 | 19:51

De uithof in den haag (midden tussen de bomen) gaat ook lekker in de tellingen!

P.redgleuf | 30-12-15 | 19:46

Vanuit Denemarken 3 meldingen gedaan in Nederland...

duitse herder | 30-12-15 | 19:45

Bij de melding hoef je alleen de 4 cijfers van je postcode op te geven toch? Dan kan dat gemiddeld in een haven vallen.. Verder f@ck groenlinks!

marlec | 30-12-15 | 19:44

In Weert heeft een raadslid nog flink lopen knallen

Maaiveld | 30-12-15 | 19:43

is het traditionele carbidschieten hier ook vuurwerkoverlast?? ach laat maar, niet interessant, die goede kant van de IJssel

d' 8hØker | 30-12-15 | 19:42

Nu kan de geluidsoverlast wel van legaal gekocht vuurwerk zijn. Al eerder meldingen zal van illegaal vuurwerk zijn en heeft dus geen invloed op nieuwe regelgeving. Dus dat is al de hoax in de hoax.

Snap_het_ook_niet | 30-12-15 | 19:42

Hou toch op met dat gezeur over Meldpunt VuurwerkOverlast.
Slaat nergens op is alleen leuk voor de GL basher's . die krijgen weer ff een strakke ......

undead | 30-12-15 | 19:42

Nu kan de geluidsoverlast wel van legaal gekocht vuurwerk zijn. Al eerder meldingen zal van illegaal vuurwerk zijn en heeft dus geen invloed op nieuwe regelgeving. Dus dat is al de hoax in de hoax.

Snap_het_ook_niet | 30-12-15 | 19:42

Mayday mayday :-)))))
Snif, ik moest daar echt om lachen.
Wou ik even delen met de planeet.

MyCatIsDoingThis | 30-12-15 | 19:42

Intussen blijft de volledig neutrale NPO iedere dag netjes de totalen opdreunen. Vanochtend al 40.000 stuks. Geen woord over de discutabele meldingen, want past niet in propagandaplaatje.

Vraag me af, als iemand zo'n doos met 20 keer flits-knal aansteekt, en drie mensen hebben dat mogelijk kunnen horen, zijn dat dan 60 meldingen volgens Arno?

marcoplarco | 30-12-15 | 19:41

beetje éénzijdige berichtgeving weer. linkschmenschjes plagen, .......

Satria | 30-12-15 | 19:41

Scheten tellen niet. Wat minderen met de appelflappen raad ik aan.

Mertom | 30-12-15 | 19:40

Hebben ze de broekhoest van Erica Terpstra ook genoteerd als melding?

Uw Psychiater | 30-12-15 | 19:39

Heel GroenLinks is een grote grap, maar wel een enge grap die schadelijk is voor Nederland.

Uw Psychiater | 30-12-15 | 19:38

Joehoe Arno.... ga eens rap deaud!

Fatwabuster | 30-12-15 | 19:37

Staat mijn locatie in het Oosten er nog niet bij ?
Net lekker zitten te knetteren op de pot !!
(Moet doch wel een melding of 20 opleveren in een bos...)

Wijze uit het Oosten | 30-12-15 | 19:34

GroenLinks is zelf eigenlijk ook een hoax alleen heeft de parlementaire pers dat nog steeds niet in de gaten...

De hersenloze | 30-12-15 | 19:34

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland