
Vorige week ontplofte het Meldpunt Vuurwerkoverlast -dankzij een
voltreffer van GeenStijl- recht in het gezicht van GroenLinks. Er klopte geen jota van het aantal knal-meldingen. Duizenden overlastsignaleringen bleken vals, fake en nep. Jajaja, het knalde zelfs midden op de Afsluitdijk en in uitgestorven provinciedorpjes in Oost-Groningen. We zijn een week verder, en er klopt nog steeds geen ene moer van het aantal meldingen. GroenLinks en
designated vuurwerkbestrijder
Arno Bonte LIEGEN er nog steeds op los. Zie figuur 1. en 2. hierboven. Op een locatie onder Weesp zien we TIEN MELDINGEN van vuurwerkoverlast. FF de
Google Satellite erbij gezocht. En wat blijkt? Er is daar niks. Een afgelegen weiland, waar niet eens een weg loopt. Hoe de fuk kunnen daar 10 "overlastgevende" knallen gemeld worden. En door wie? Ergo: de
GroenLinks Google Map Vuurwerk Overlast is nog steeds volstrekt ongeloofwaardig en onbetrouwbaar. Kap er toch mee Arno Bonte. Steek dat Meldpunt in je sterretje. Je liegt dat je barst.

Figuur 3. Sinds 22 december ook doodse stilte in de ANP-feed. Lekker rustig, dat dan weer wel.
PS je hebt het niet van ons, maar de politie
doet niks tegen vuurwerkoverlast.
Reaguursels
InloggenPoes Fiep | 28-12-15 | 22:33
Wat betaal je tegenwoordig aan belasting voor zo'n tuinscheiter?
Eerlijk gezegd vind ik het hier in de omgeving best wel rustig tov voorgaande jaren. Maar goed, iedereen wordt ouder.
Toch zie ik nog 51 meldingen op een en dezelfde lege industrieweg.
Vertel dat ook ff aan de NOS als jullie willen? Want die doen alsof dit een geniaal initiatief is met waardevolle data (natuurlijk als voorloper op een algeheel vuurwerk verbod mogelijk gemaakt door ons vriendelijke linkse partijen)
Hm. Doe eens een melding, dan zul je zien dat je alleen een postcode hoeft op te geven. Dus jullie preciese aanduiding: dit of dat punt op de afsluitdijk of in een weiland, zo werkt het helemaal niet met postcodes; die omvatten een groter gebied. Dus hoe komen jullie aan die specifieke punten?
Vuurwerk is rotzooi, weg ermee. Mede namens de dieren.
Typische Telegraaf leugenachtige conclusie. Een melder hoeft alleen maar de 4 cijfers van de postcode in te vullen, en niet de letters. Zo kan je natuurlijk altijd wel een veldje in de buurt vinden. Het is duidelijk dat hier weer even een zielige hetze ontketend wordt door een onderdeel van het noodlijdende en uitzichtloze Telegraaf concern.
het aantal klachten uit Drachten zal wel explosief zijn gestegen vandaag!
Zolang er meer meldingen dan GL stemmers zijn weet je dat het een HOAX meldpunt is.
bullshit deze geenstijl anti anti-vuurwerk campagne...
De meeste mensen zijn te besodemieterd om melding te doen bij de politie, ook al ervaren ze overlast van vuurwerk. De werkelijke vuurwerk overlast is dus nog veel groter dan op die site wordt aangegeven. Kan natuurlijk zijn dat het kaartje met die meldingen niet klopt maar om nu te stellen dat deze site de zaken overdrijft lijkt me niet te kloppen.
Ach, de meeste knallen die ik hier heb gehoord (en dat valt reuze mee) zijn van de jagers hier..
hmm dit maakt geenstijl dan toch wel weer een beetje muggenzifterig.
ik woon daar zelf in de buurt, en ik vermoed dat die 10 zeurpieten zomaar weleens in aetsveld hadden moeten staan.
nou ben ik zelf overtuigd voorstander van vuurwerk, maar dit plaatje klopt gewoon niet.
Overigens, Weesp heeft nog niks in de a.p.v. staan over carbidschieten..
Heb zelf geen last van dat "vuurwerk overlast". Ben zelf een kwajongen geweest en het is best wel hypocriet om over vuurwerkoverlast te bitchen. Groenlinks moet eens volwassen worden, stelletje kleuters
Kans is groot dat ze in weilanden met carbit aan het schieten zijn
Ook hier, heb internet via satelliet en dus een buitenlands IP adres. Ik kan probleemloos 20 valse meldingen doen waar dan ook.
Ga toch een boom knuffelen Bonte!
@tostimaker
beetje verdiepen in de plaatselijke gebruiken voordat je gaat verhuizen?
@Super Grover
Gewoon, een beetje het volk mennen. Demagogie is echt niet alleen voor de PVV achterban, de Groen Links achterban heeft net zo goed onderbuik gevoelens die je eenvoudig aanspreekt. 'Verbieden', 'minder', 'welkom', 'straffen'... allemaal buzzwords waar je achterban heel snel met een zangkoortje op in kan haken.
@Super Grover | 28-12-15 | 12:27
Vurig eensch! Ik zei het al een beetje op 11:54.
Iets verbieden wat al verboden is...
Misschien kan Dhr. Bonte mij en het Reaguurderslegioen iets uitleggen.
Men wil een vuurwerkverbod om welke reden dan ook. Hierbij haalt men de "overlast" aan die in een, al dan niet fake, meldpunt worden gemeld.
Al deze meldingen hebben betrekking op illegaal vuurwerk. Vuurwerk is tenslotte nog niet te koop en dus ook niet af te steken. Illegaal is verboden lijkt mij.
Hoe kan Dhr. Bonte een verbod als excuus tegen overlast gebruiken als de overlast wordt veroorzaakt door verboden vuurwerk? Ik ben benieuwd naar het aantal meldingen van overlast van legaal vuurwerk wanneer deze in omloop is. Maar dat kan dhr. Bonte niet geven.
@ cowboy87: Vanuit Panama Stad ( met een locale IP) daar een melding gedaan, dacht dat ik iets hoorde ;-)
En Arno is als al die anderen Groen Slinks
Het dreunt hier toch af en toe best aardig in de Alblasserwaard. Standaard prijs dat rond een uur of 1 s'nachts er een laar gaan carbid schieten. Hoor je goed hier aan het rand van het dorp. Is geen vuurwerk want dat knalt anders.
Net boven Midwolda (Oost-Groningen) hebben ze ook 4 meldingen in een weiland :')
De inwoners van Schiphol schijnen ook enorm veel vuurwerkoverlast te ervaren (14 meldingen). Ik dacht dat al dat gebulder kwam door vliegtuigen!
Wanneer verschijnen de eerste rapporten eigenlijk? --> www.meldpuntgroenlinks.nl/
In Amsterdam is het echt minder dan voorgaande jaren. Misschien hebben ze de verkooppunten beter in de hand.
Je ziet gewoon overal dat hij alleen de idioot hoge cijfertjes gewoon een beetje omlaag aanpast en de hele lage maar wat omhoog aanpast.
Gewoon een beetje random dus, heeft weinig me de realiteit te maken en al helemaal niets met vuurwerk.
Het meldpunt gebruikt een google maps plugin 'MarkerClusterer'.
Deze bepaalt de gemiddelde locatie van verschillende markers op een kaartje om daar een kluster met een getal neer te zetten. (om zo een beetje overzicht te kunnen bewaren in die duizenden meldingen) Op dat precieze punt zijn inderdaad geen meldingen geweest, maar dat is blijkbaar dus de gemiddelde locatie van 10 meldingen.
@duitse herder | 28-12-15 | 11:55
Hahahaha. Hij wel. Wel voldoende vermeld dat de knal 'tot in Kopenhagen te horen was'?
Vanuit Denemarken een melding gedaan in Maastricht.
@Lupuslupus | 28-12-15 | 11:23
Klopt, maar wacht-ie wel op een meldpunt dan? Ik zie de toegevoegde waarde van dit meldpunt niet op de burgertaak (of -plicht) die er al bestaat.
Bij dit onderwerp heb ik helaas niet erg veel nuance te brengen. Het is ieder jaar weer lachwekkend hoe de Arno Bontesen en [die ene oogarts]'en van dit land uit de grond schieten om voor drie weken lang te roepen dat vuurwerk verboden moet worden omdat 1. Er mensen gaan kloten en zelf dingen gaan maken, 2. Er geluidsoverlast is/eng/huisdieren,blabla en 3. Er veel slachtoffers vallen. Op de door sommigen ervaren overlast tussen 18u-02uur na, is alles al verboden en komen de problemen door het niet navolgen van gebruikershandleidingen en rechtelijke voorschriften. Problemen meld je derhalve bij handhavers en niet bij een meldpunt.
(anders ook auto's verbieden, en smartphones, honden etc., maar die dooddoener laat ik maar even zitten)
Die kolere stier van boer van der Aarsmade loop zeker weer met nitraat bommen te gooien .
Mijn huis, en een kleine 100 andere huizen, staan ook nog niet op Google Maps, daar zie je alleen een poldertje. Tel dat op bij die nepmelder uit Assen en nog en je begrijpt dat je het artikel van Pritt ook wel met een korrel zout mag nemen.
En bewaar ook een korrel voor dat meldpunt, want je kunt daar gewoon niet de waarde aan hechten die Arno Bonte er wel aan hecht.
Beter nog bewaar je een hele zak met dikke korrels zeezout, want door dit soort onzin, zowel van Arno's als Pritt's kant, worden discussies nogal 'ns gevoerd met waardeloze argumenten.
Ergens ten oosten van Amsterdam heb je ook 173 meldingen, al vanaf de eerste dag trouwens, sindsdien zijn er 0 bijgekomen, volgens mij is het ook een verlaten gebied, zo zie je maar weer hoe er wetten ontstaan tegen dit soort spookgeluiden.
Gewoon terugdraaien naar 10:00 beginnen, veel veiliger en ook gewoon normaal vuurwerk in Nederland verkopen, net als in de jaren 60.
Ik woon in een dorp in the middle of nowhere. Ik ga hier weg met oud en nieuw omdat kutboeren tot 6 uur sochtends karbit in de putten schieten. Hun ouders vinden het mooi en de politie kwam niet opdagen. Dus ja.. in de stad was het beter
@Daisai | 28-12-15 | 11:13
,
Scherp. Er wordt daar in de buurt hard gewerkt aan nieuwbouw in de Bloemendalerpolder. Dat ligt alleen wat noordelijker.
nl.wikipedia.org/wiki/Bloemendalerpol...
Daar wordt ook flink geheid voor het aquaduct voor de A1 bij Muiden.
Die 10 in het weiland komen natuurlijk van de zuidelijke wijk van Weesp , is een kwestie van groeperen van postcodes. Je ziet het overal als je goed kijkt en er komen dan rare dingen uit.
Overigens is de overlast van de vuurwerkbommen als je aan de rand van of in het buitengebied woont vele malen groter als in een stad, want het geluid draagt veel verder. Wat je dan opgeeft klopt sowieso niet want de bom is ergens een kilometer verder ontploft maar waar precies ?
Bij ons was er vannacht behoorlijk vuurwerkoverlast, mongolen vonden het een leuk idee om er vrolijk op los te gaan knallen om 3:00 in de nacht. Niet gemeld, dat dan weer niet, te veel gedoe.
Als we nu eens een artikel wijden aan het aantal keren dat vuurwerkoverlast niet gemeld wordt, zou dat aantal niet veel en veel groter dan het aantal valse meldingen?
-weggejorist-
overlast meld je bij de politie. En illegaal vuurwerk is al verboden.
Driewerf Hoezee | 28-12-15 | 10:43
.
Wat een dooddoener. De politie is in geen velden of wegen te bekennen, controleert dus niet laat staan dat ze handhaven. ALS ze dat al zouden kunnen, wat totaal niet het geval is. De asbak die s nachts om 3 uur een zware vuurwerkbom afsteekt in de straat gaat echt niet op de politie staan wachten.
Een volkomen wereldvreemd en onhoudbaar standpunt. Duidelijk dat de vuurwerkers een soort rokers zijn. Onverbeterlijk en maar zeuren over mensen die er last van hebben of erdoor gewond raken.
Hier ook, 13 op een buitenweg (één woning), 16 op een zorgboerderij (die dicht is), 3 bij een ander zorgpunt en (jawel) 5 bij een kanaal. Knap hoor :-)
Arno Bonte is wat Quincy Gario voor Zwarte Piet is.
Wie de f*ck is Arno Bonte? Google: Bonhttps://arnobonte.wordpress.com/ ok prima. Maar wacht, Bonte is een politicus die liegt? Nee ..... joh. www.vuurwerkoverlast.nl/ gaat het om? Wat heeft dat gekost? Welk ICT bedrijf is hier rijk mee geworden? Vragen vragen vragen ...
Misschien zijn de satelliet foto's van google een beetje oud ?
Er staan op de satelliet foto's van google bij mij in de stad ook geen huizen op die er wel zijn, omdat die er toen de foto's werden gemaakt nog niet stonden.
Was wel een hard gelag voor die Driemonders overigens. Van een ingeslapen dorpje zitten ze nu in een postcodegebied met de hoogste criminaliteit, hoogste tienerzwangerschappen, bijstand etc.
Linksboven op het kaartje ziet u het dorp Driemond. Dat is bij een herindeling aan Amsterdam gevoegd. Amsterdam Zuid-Oost, wel te verstaan. Daar in de Bijlmer hebben ze raketwerpers en bazooka's, dus het zou zo maar anders kunnen zitten.
@Zupschufter | 28-12-15 | 10:20
.
Nee, niet die dag.
Cactus Kid | 28-12-15 | 10:43
Onzin, daar gaat het hier niet om.
Het gaat om de labiliteit en de onzinnigheid en fraudegevoeligheid van zo'n meldpunt.
Totaal overbodig, want dat meldpunt is er al, het heet: politie.
Er hoeft voorlopig geen referendum te komen want er ís al een vuurwerkverbod, op een paar uur per jaar na.
Probleem is dat de politie niet handhaaft.
Ik zie kinderen van 11 met vuurwerk gooien waarvan de ramen in de sponningen staan te trillen en de politie zit 50 meter verderop voetbal te kijken en glimlacht erom, want ze hebben zelf ook een zoontje van 11.
Arno Bonte is duidelijk de billenmaat van Tofik Dibi, de bekende omhooggevallen politieke analist van de Vara.Beiden zouden bij een middeleeuwse weging als heks veroordeeld worden.
Bij ons (Rozenburg ZH) 40 meldingen?
Niet om het een of ander maar heb hier nog geen enkel vuurwerk gerelateerd geluid gehoord.
En 35 op de fucking Afsluitdijk? En wonen er zoveel mensen op Schiermonnikoog?
GS redactie: als ergens geen topic in zit, maak het dan ook niet.
Het is gewoon de manier waarop die meldingen op de kaart worden gezet. Waarschijnlijk het geografisch midden van een postcodegebied. En bij een postcodegebied horen ook de weilanden...
Aanstellers, vind eens een echt nieuwsitem.
Of het een hoax is, weet ik niet, maar iig niet om de reden die jullie noemen.
False flag van vuurwerkaso's of carbid/jachtgeweer.
_
Je kan je wel blind staren op die paar onmogelijke knallen maar dat is net zoals zeggen dat de aarde afkoelt als gisteren de zon scheen en het vandaag bewolkt is.
Boven Stadskanaal en Midwolda en onder Winschoten en Hoogezand... ook midden in de weilanden. Geen weg in de buurt
Jarenlang geen vuurwerk gekocht, nu ga ik van de weeromstuit lekker knallen dit oudjaar. GroenLinks is Truttigheidsterreur
Niet om 't een of 't ander, maar toen ik in mijn jonge jaren rond oud en nieuw nog druk in de weer was pijpbommen van mijn astronauten te maken had het soort lokatie zoals aangegeven boven dit artikel toch wel duidelijk de voorkeur bij het testen. En niet dat ik er last van heb, maar gisteren telde ik 8 seconden tussen een hemel-verlichtende flits en een knal die hard genoeg was om binnen goed te horen. Een beetje serieuze knal kan dus tot zeker 3 kilometer "overlast" geven.
k9 dog | 28-12-15 | 10:49
.
In de ideale wereld van Arno en zijn GL, melden de dieren ook de overlast.... weer een partij die in sprookjes gelooft en die hadden we nog niet
@Cuyahoga | 28-12-15 | 10:22
Dat geldt toch voor alle politici, ongeacht de partij?
Het is echt één grote hoax, zelfs midden in het water van de Rotterdamse haven staan meldingen.
Hahaha in het bos tussen Veenendaal en Elst ook 5 meldingen van vuurwerkoverlast.
In de polder bij Amerongen ook 1. Staat daar helemaal onder water. Zitten alleen wat watervogels
Anoguurder | 28-12-15 | 10:38
Kijk mij toch eens..........
Nog 3 dagen volhouden Zure Groen Links mensjes.
Tja die vinden dat ze mogen liegen
Locatie kan de middelste plek binnen een postcodegebied zijn. Alsnog is het meldpunt een hoax: overlast meld je bij de politie. En illegaal vuurwerk is al verboden.
1 referendum en het is afgelopen met het vuurwerk. Maar dan zijn we hier ineens niet democratisch...
Kom op, ik vind zo'n meldpunt ook kolder, maar we weten dat er globaal op postcode wordt gemeld. Dus ja, soms valt zo'n getalletje dan in een weiland.
Woon zelf in een betrekkelijk nieuwe wijk (waar de afgelopen avonden iemand zeer uitbundig kerst heeft gevierd met allerhande sierwerk), maar het getalletje valt ook net in het weiland dat aan onze wijk grenst.
Nauwkeuriger kan alleen als er ook met huisnummer wordt gewerkt, lijkt me duidelijk dat zoiets onwenselijk is.
Is natuurlijk prima, want het doel is zo nobel en goed.
Enge mensen.
www.rtvdrenthe.nl/nieuws/103710/Assena...
Vorige week bij mij voor de deur waren er 20 meldingen, nu zijn dat er 47 geworden...
Maar ik heb nog geen knal gehoord!! Nou ja... 1 of 2 normale knalletjes maar om daar nu een 'overlast' melding van te maken?
De Mao fanboys van GL maar geen aandacht schenken? Kom op , het is de club van mevrouw Halalsema die haar kinderen zelf bij de eerste de beste confrontatie met de fanatieke Islam razendsnel op een witte school onderbracht.... En de verwekker van haar kroost schaamteloos in meer dan gemiddeld vervuilende auto liet rondrijden... GL-ers weten vooral goed hoe anderen zouden moeten leven, zoals alle extremisten.
Lekker net voor 320 euro aan vuurwerk besteld. Morgen nog even langs in duitsland. Ik zou best voor de deur van zo'n groenlinks gek het e.a willen afsteken. Gewoon, omdat het kan.
die harde knallen waar dieren van overstuur raken en babies van wakker worden zijn gewoon zwaar kut. Dan kan dat meldpunt wel onbetrouwbaar zijn, maar dat maakt vuurwerk niet minder kut.
jawor36 | 28-12-15 | 10:26
Het zou al een stuk beter zijn als er bij iedere stuk expliciet vermeld werd of het om zelf verzonden persberichten ging.
Dan kun je de bijna de hele krant overslaan, maar dat doe ik nu ook al. Alleen dan kost het minder moeite.
-weggejorist-
Aan GS: Ze doen er alles aan om in het nieuws te komen. Als het doel valse meldingen verwerken heiligt dat de middelen. Want groenlinks wil de primeur over een jaar of 3 met dat zij een vuurwerkbeleid in NL hebben weten in te voeren.
Liegen en bedriegen om je politieke doel te bereiken.
Deden de nazi's, de Rode Khmer en zo ook. No difference met GL.
Waarschijnlijk zijn daar een paar hazen geschoten.
Hoeveel koeien zijn er gekwetst geweest?
Ik stel voor 5 balen hooi als herstelbetaling met als klap op de vuurpijl een dag eerder in het nieuwe jaar de wei in.
Ik ken enkele GL stemmers. Stuk voor stuk hoogopgeleide, wereldvreemde wensdenkers die nog nooit een stap buiten hun blanke enclave hebben gezet.
Typisch voor links gedachtegoed. Als je naïeve ideeën niet aansluIten bij de werkelijkheid, moet de werkelijkheid maar op de ideeën worden aangepast. In de DDR, Chine, Sovjet Unie, Venezuela wisten/weten ze daar alles van.
Explosieven overlast zou beter zijn, vuurwerk is pas beschikbaar in de laatste 3 dagen van het jaar... en ik geloof niet dat er veel mensen zullen zijn die hun dure grote legale cake bewaren om deze vervolgens in het volgende jaar af te steken.
Zou Arno geïnspireerd zijn door de Pang! Pang! tweet van kereltje Pechtold?
Het meest trieste is dat het ANP (en dus alle andere nieuwsmedia) berichten over dit meldpunt klakkeloos overnemen. Zijn journalisten incidenteel nog wel eens in staat om iets te checken voor ze iets op papier zetten?
Cuyahoga | 28-12-15 | 10:22
Juist dus ook geen PVV
Laatst wel een knal op 500 meter afstand gehoord die harder klonk dan een cobra6 op 5 meter afstand.
What a time to be alive
Maarja meerdere klachten kunnen ook over hetzelfde gaan, dan betwijfel ik nog wel dat je in zo'n spookdorp tenmidde van buttfucking nowhere 10 mensen kunt vinden die de moeite nemen om dit online te melden.
Wat een gezeur.
Arno Bonte heeft een hekel aan vuurwerk, daarom dient het geheel afgeschaft te worden......
Stemmen doe je meestal op woensdag. Hm. Wat brengt het ezelsbruggetje ons dan? Moeilijk, ik ben een simpele SBS-ziel zonder opleiding, maar ga wel stemmen.
Logisch toch? Als de realiteit anders is dan de appeltjegroeneweidewereld van Groen Links, dan dient die waarheid anders te worden weergegeven.
Liegen, bedriegen, verdraaien - we worden al decennia met de lachspiegel van het linkse wensdenken getreiterd.
Hoe weet je nou wanneer een Groenlinkser liegt?
Is een eenvoudig ezelsbruggetje voor.
Is het donderdag?
Dan liegt-ie.
Is het géén donderdag?
Dan liegt-ie ook.
Dus onthoud dat nou eens mensen als je de volgende keer gaat stemmen.
Was er geen wedstrijd karbietschieten?
Ik ben op zoek naar het Meldpunt Fietsendiefstal.... al bij de Politie geweest maar die weten het ook niet.... Hé Arno, ga eens iets nuttigs doen en gebruik je politieke invloed *kuch* om handhaving af te dwingen in plaats van burgertje pesten.... !!
Ook op de Maasvlakte schijnt vuurwerk overlast te zijn. Je lacht je de ballen uit je broek als het niet zo triest zou zijn. Dikke faal Arno!!
Groenlinks is een en al hoax
[AF]
REAGEER OOK