Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cie Stiekem: Parijs kan in Nederland ook gebeuren

8796362080286.jpgDit topic is niet bedoeld om angst aan te wakkeren, spanning te kweken of tegenstellingen op scherp te zetten. Dit topic bevat slechts quotes uit een verslag over de Commissie Stiekem uit 2014, waarin naar voren komt dat het dreigingsbeeld in Nederland over het afgelopen jaar toenam, waarbij de suggestie bestaat dat aanslagen zoals dit weekend in Parijs plaatsvonden ook in Nederland denkbaar zijn. En als het gebeurt, dan zijn er dus Haagse verslagen waarin bijna letterlijk staat dat de regering op de hoogte was van bepaalde ontwikkelingen. Je moet het tussen de regels door lezen, want er mag natuurlijk niets letterlijk uit de Commissie gelekt worden. De citaten komen uit het Verslag van de commissie voor de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten over haar werkzaamheden in 2014, de enige publieke inzage in de Commissie Stiekem, en ze worden prangender naarmate het jaar vorderde. Let wel: dit was dus 2014, dus nog vóór Charlie Hebdo. Inmiddels weten we dat beide aanslagen in Parijs gepleegd zijn door (Europese) terugkeerjihadisten. Lees de citaten en doe zelf de wiskunde... 27 maart 2014 "In het kader van het Dreigingsbeeld Terrorisme Nederland, het Nationaal Inlichtingenbeeld en de Driemaandelijkse Rapportage AIVD over het vierde kwartaal 2013 is voornamelijk gesproken over de problematiek en de stand van zaken betreffende de terugkeerders van en uitreizigers naar Syrië." 22 mei 2014 "Werd de commissie [..] geïnformeerd over de werkwijze en informatiepositie van de AIVD en de samenwerking tussen de AIVD, politie en OM om de problematiek van de terugkeerders aan te pakken. Verder is de commissie geïnformeerd vanuit de ervaringen die zijn opgedaan in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk over de problematiek van de zogenaamde «sleepers» [en] over onderzoek naar aanslagplannen en de inlichtingenpositie van de AIVD." 3 juli 2014 "Wederom uitvoerig gesproken over de problematiek van uitreizigers en terugkeerders. Verder is gesproken over de fondswerving voor de jihad door internationale netwerken, de (ook in Nederland) oplaaiende spanning tussen soennieten en sjiieten, het onder druk staan van de weerbaarheid van de moslimbevolking door intimiderend optreden van een kleine groep jihadistische jongeren, het actieplan tegen de jihad, transnationale netwerken van jihadisten [en] de EU-samenwerking tegen de jihad in EU-context." 11 september 2014 "Van gedachten gewisseld [..] over de aanwijzingen voor aanslagvoorbereidingen in Europa, de dreiging van personen die in contact staan met jihadistische netwerken in Syrië, de aanwezigheid van slapende cellen van IS in Europa om aanslagen uit te voeren. Bij dit agendapunt is langer stilgestaan bij de situatie in Nederland en de dreiging in Europa m.b.t. het jihadisme (uitreizigers en terugkeerders)." 9 oktober 2014 "Gesproken over [..] de focus op de terugkeerders (de achterkant van het probleem) en hoe om te gaan met de duizenden sympathisanten en de snelle radicaliseringsprocessen (voorkant van het probleem), de effectiviteit van de brede aanpak (waarbij gemeenten, welzijn, scholen, politie betrokken zijn), de dreigementen van ISIS tegen het Westen en de oproep van ISIS tot het plegen van aanslagen in het Westen, de aantrekkingskracht van ISIS en de problematiek van sleepers cellen, lone wolves en snelle radicaliseringen. Tenslotte is de commissie geïnformeerd over de betekenis van het dreigingsniveau substantieel." 13 november 2014 "Op verzoek van de leden van de commissie zijn enkele passages uit het dreigingsbeeld – zoals de voorbereiding van aanslagen in Europa, de steeds omvangrijkere rol van Nederland, jihadisten die niet (kunnen) uitreizen en in Nederland solitair aanslagen kunnen plegen, oproepen van Nederlanders in de strijdgebieden oproepen om een daad te stellen tegen Nederland, de extra beveiliging van het Tweede Kamergebouw – nader toegelicht. Opgemerkt werd dat het dreigingsbeeld in de afgelopen twee jaar breder en diffuser is geworden, door terugkerende strijders met een opdracht, netwerken in Syrië die aanslagen in Europa plannen en sympathisanten en aanhangers van IS in Nederland die aanslagen plannen. Verder is een toelichting gegeven op [..] aanslagplots in Nederland, de risicoschatting van en de inzet van inlichtingenmiddelen tegen de terugkeerders [en] het onderkennen en verijdelen van concrete dreigingen en de bedreigingen." Bron: Commissie Stiekem

Reaguursels

Inloggen

kweethetooknietbeter | 16-11-15 | 14:00

Ik vind ook dat religie niet verboden moet worden behalve als het schadelijk is. Hmm ik zou zeggen stop maar met die religien want ze blijken schadelijk. Zo wel voor je gezondheid als voor de mensheid. Religie het is een pest. Er is maar weinig goeds van gekomen.Sterker nog het heeft meer kwaad en oorlogen veroorzaakt als alle andere zaken.Weg er mee en opgerot dus. Dat is het beste voor de hele wereld.Want het zijn allemaal wrede sprookjes.

tweetybird | 16-11-15 | 20:38

Het ergste is dat Isis nog heel veel van deze bloederige slachtingen moet uitvoeren, vooral in NL. Dat dan weer wel.
Daarna pas zullen de kiezers hun politici dwingen om écht actie te gaan ondernemen.
Daar moeten wij op wachten. En tot die tijd blijft het zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Ella | 16-11-15 | 18:08

Wat heeft de EU ons toch voorspoed en vrede gebracht.
*D66 modus* off

hovawart | 16-11-15 | 17:58

Als ze het al zien aankomen mogen toch wel rekenen dat ze een invalseenheid van het kaliber van de Franse eeneid klaar hebben staan om Paradiso of de Ziggodome te ontzetten.
Ik ben bang dat het net als de Nederlandse brandweer zal blijken. Die gaan niet naar binnen als er rook of vuur is. De Nederlandse politie grijpt niet in als er geschoten wordt of boe geroepen wordt.

DreHa | 16-11-15 | 16:55

De politiek correcte gekte houdt van amputeren en stenigen en onthoofden. Daarom moet onze cultuur verrijkt worden met duizenden dagelijks binnenwandelende mensen die een ideologisch rugzakje hebben waarin onder andere te vinden zijn dat amputeren en stenigen en onthoofden. En zeg er maar niks van, want dan ben je een nazi, racist, fascist en islamofoob.

notamused | 16-11-15 | 16:07

Zolang we als land ons militair met andere landen blijven bemoeien zal het dreigingsniveau 'substantieel' of hoger blijven.

ZoltarTheMagnificent | 16-11-15 | 16:07

Het paardje gaat in galop. De teugels worden strak gehouden, en hou maar mooi de oogkleppen op.

Link(s) Nederland wil het niet zien en gaat het ook niet zien.... Totdat hier daadwerkelijk iets gebeurd en dan is het TE LAAT!

#Kentucky | 16-11-15 | 16:03

Geen nood, Alexander Pechtold weet precies hoe het moet. Grenzen open en iedereen binnen laten zonder enige controle. Alexander wist toch ook dat de euro en de europese unie zo goed voor ons was. Dus vertrouw op kereltje Pechtold, dan komt alles goed!

denoorman | 16-11-15 | 15:33

Mohammed Bouyeri is hier geboren. Grenzen sluiten is op dit moment een goed idee, maar maakt een Gun Free Zone niet een minder makkelijk doelwit...

mygfisbrazilian | 16-11-15 | 15:27

Uiteraard kan het hier ook gebeuren. Elke "Gun Free Zone" is immers een makkelijk doelwit...

mygfisbrazilian | 16-11-15 | 15:17

Vandaag lees ik in de Telegraaf hoe de illegale immigranten gescreend worden : fouilleren, doorzoeken van de bagage en het innemen van documenten. Dus in feite, als de illegaal zich presenteert als een ongevaarlijke brave burgermans (geen wapens op zak, geen ledenpas van ISIS) dan is deze persoon volgens de IND volstrekt ongevaarlijk en kan gewoon doorlopen ons land in. Hoe ze eea willen natrekken in Syrië is me overigens al langer een raadsel, ik geloof niet dat ze hiertoe zijn uitgerust. Het wachten is op de volgende klap die komen gaat.

TheOneWhoKnocks | 16-11-15 | 15:15

Ik ben er bang voor, in Bagdad al heel normaal aan het worden. Het gaat nooit wennen. Die terroristen gaat niets te ver.
odulator | 16-11-15 | 14:01
.
Daar ben ik al jaren bang voor. Dat Al Nusra hun "expertise" met bestelbusjes en auto's met grote kofferbakken naar West-Europa zou exporteren. Maar vooralsnog hebben alle 7 de Al Qaida franchises alleen maar lokale aspiraties. Hopen dat ze wegblijven maar feitelijk zijn Al Nusra acties in de regel veel makkelijker voortijdig op te sporen dan ISIS figuren. Zeker met speciale monitoring hardware (Made in Holland) welke o.a. gebruikt wordt in Koerdistan. Tenminste daarover las ik eens een artikeltje op het web.

waragainstclimate | 16-11-15 | 14:58

Wat is de allerbeste plaats voor een islam terrorist: Antwoord Nederland.

Haatpredikers. IS aanhangers die door straten lopen met vlaggen, het mag allemaal. Juist diegene die het waagt er iets van te zeggen wordt opgepakt. De terreurverheerlijkers worden geen strobreed in de weg gezeten. Alle mainstream media, zelfs onze minister president beweert dat de islamitische staat niets maar dan ook helemaal niets met de islam te maken heeft.
Zoveel naïviteit is een welkomstgeschenk voor elke islam terrorist.

De enige echte politicus die het islamprobleem kent wordt aangeklaagd en buitengesloten.
De terroristen en islamaanhangers lachen zich een breuk.
Mensen, Nederland is een Islamitische terreur oase met gewillige medewerking van alle beleidsbepalers.
Er is zelfs een wet die met een meerderheid is aangenomen om de islam alle ruimte te geven die ze maar willen opeisen om te groeien.

dijkbewaker | 16-11-15 | 14:55

Men weet dus dat het dreigingsniveau toeneemt door terugkerende jihadisten. Men weet dat daar sleepers tussen zitten. Maar men weigert enige actie te nemen om deze terugkeerders uit Nederland te houden. Komen er aanslagen in Nederland door of met hulp van deze groep, dan zijn de Nederlandse politici dus mede verantwoordelijk voor de slachtoffers.

Barani517 | 16-11-15 | 14:53

Actie is reactie. We hebben boter op ons hoofd. Het is een schande. Wij en zij zijn het kanonnenvoer en we leefden nog lang en gelukkig....

ITEACHYOU | 16-11-15 | 14:43

Als zo'n kOENders van dit soort info op de hoogte is, vind ik zijn laconieke fatsoenpraatjes NOG onbegrijpelijker. Geldt voor de rest van zijn partij ook, behalve Didi, die zit gewoon in z'n eigen wereldje en moet je rustig benaderen en af en toe een aai gegeven.

GormSuil | 16-11-15 | 14:38

Judith Sargentini heeft eindelijk een nieuwe tweet. Ik dacht dat ze een dag nodig had om haar excuses nauwkeurig te formuleren maar niets van dat. Wij zijn zielige aanstellers als we over grote groepen terroristen praten. Het waren maar een paar terroristen.
Ondertussen gaat Judith gewoon verder met het binnenhalen van terroristen.
Wat een misselijk serpent. Het laagste van het laagste.
twitter.com/judithineuropa
Judith, ik ben niet bang. Ik ben woedend. Woedend op mensen als jou.
Mensen als Judith Sargentini hebben de aanslagen mogelijk gemaakt en gaan gewoon door met hun beleid dat volgende aanslagen ook weer mogelijk maakt.
Zoveel bloed aan hun handen. Bloed van andere mensen.

domheid regeert | 16-11-15 | 14:34

@moitambien | 16-11-15 | 13:38
Hier nog zo'n verhaal.
"ISIS is not America's problem, nor the British, nor the French. ISIS is not Syria or Iraq's problem. ISIS is a problem for Muslims. And if you can't admit that, you're not really a good Muslim either." https://www.facebook.com/sulaiman.daud.503/posts/10153827144425955?fref=nf

toetanchamon | 16-11-15 | 14:33

we pakken die terroristen rechtstreeks in hun business model, we gebruiken vanaf vandaag geen druppel olie meer.

rechtsdwalendeautist | 16-11-15 | 14:18

Daar is mannetje Pechthold ook lid van, de huichelaar.

bijna_raak | 16-11-15 | 14:16

Ik vraag me af of de repressieve houding t.a.v. cannabis, niet heeft gezorgd voor een heel leger aan potentiële extremisten. Langs de ene kant verkwansel je als overheid kapitalen en de small time crook leert in gevangenis het vak.
Die small time crook was er vroeger nooit een geworden, die had thuis wat plantjes staan, had een job bij een kwekerij of coffeeshop en als er al eentje agressief was, dan kalmeerde die wel van de rook.
Voor het hele geleuter is begonnen waren er ook problemen, maar ik heb de indruk dat die van een andere grootorde waren en veel beter beheersbaar.

Het verhaaltje van meer repressie, meer wapens, meer politie, meer wetten is er toch maar één dat geldig blijft tot de volgende verkiezingen.

De realiteit is dat Europa, net zoals de VS, bankroet is.
Dat bankroet zorgt voor een behoorlijke kaalslag in het overheidsapparaat.
Er nooit een lange termijnvisie is geweest voor schuld, maar er eerder opportunistisch werd van uitgegaan dat er wel iets te rapen viel op deze wereldbol.

In de 'goede oude tijd' kon zoiets, we lazen braaf onze krant en keken naar het journaal en hadden respect voor het bestuur.

Wat sinds het internet een model is dat niet meer werkt, je kan de levensduur wat rekken uit eigenbelang of nostalgie maar het is wat het is.

defunct | 16-11-15 | 14:08

Irak 1.500.000 dooien.
Syrie 500.000 dooien.
Parijs 130 dooien.
Ehhh... ja? En dan?
Als je dat 'in oorlog' zijn noemt zoals rutte,
Dan kun je beter iets leuks gaan doen.

baard van troje | 16-11-15 | 14:07

@Bigi Bana Boy | 16-11-15 | 14:01

Die mensen hebben ook rechten!

roze_bril | 16-11-15 | 14:05

@Dhr. de Wit | 16-11-15 | 13:46
Een reaguurder (OscarWilde) heeft dat met een mooi verhaaltje verhelderd. Denk deel hem even.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/11/wie_pakt_de_handschoen_op_tege.html?force_update=yes#c224463312

"An old woman was walking down the road when she saw a gang of thugs beating a poisonous snake.

She rescued the snake and carried it back to her home, where she nursed it back to health. They became friends and lived together for many months.

One day they were going into town, and the old woman picked him up and the snake bit her. Repeatedly. "O God," she screamed, "I am dying! Why? I was your friend. I saved your life! I trusted you! Why did you bite me?"
The snake looked up at her and said, "Lady, you knew I was a snake when you first picked me up."

Vageling | 16-11-15 | 14:05

No way dat de veiligheidsdiensten dit kunnen beheersen zonder dat de territoriale soevereiniteit van de naties binnen de EU wordt hersteld en een aantal verdragen wordt opgezegd die de staatsmacht beperken.

Aldus Du Flaperon | 16-11-15 | 14:03

Jihadisten het paspoort afpakken en eruit schoppen zodat ze ter plekke in hun IS-zandbak kapot geschoten kunnen worden. Geen islamietjes meer toelaten. Dubbelepaspoorters terug naar hun ware vaderland. Grenzen sluiten (niet op Pechtold's dom gelul-manier uiteraard). 'Schengen' opheffen.
't Is niet zo moeilijk. Een kwestie van willen en doen.

Fijnstoffer | 16-11-15 | 14:03

Nou. Gelezen. Zie er niet echt wat schrikbarends in staan. Parijs ook zwaar overdreven, amateuristisch incidentje. Overigens bizar dat dat door sommige mensen aan de Islam wordt toegeschreven. Ik neig naar het zelfs een False Flag te noemen. Bron: twitter Joke Drukker. En zoals Fatima Elatik zegt: niks aan de hand; als 2% van de moslims radicaliseert dan doet 98% dat niet. Bron: twitter Fatima Elatik. Ik ga dus nu onbevreesd en fier mijn djellaba bij de stomerij halen voor het avondgebed. Die stonk naar leugens.

verbanden | 16-11-15 | 14:02

Wat mij woedend, buiten mijn zinnen zelfs, maakt en uiteindelijk in de armen van een Wilders drift, is dat hele concept van Syriegangers die terugkeren. Hoe is dat mogelijk ? Waarom laten we monsters die God mag weten wat voor gruwelijkheden hebben begaan terug in ons land ? Terwijl we weten dat de kans vrij groot is dat ze zich op termijn zullen ontwikkelen tot terrorist. Wat is er op tegen om ze 1) buiten de grens te houden 2) ze ter plekke letterijk door onze veiligheidsdiensten te laten liquideren omdat ze een enorm gevaar voor de staatsveiighied zijn ?

Bigi Bana Boy | 16-11-15 | 14:01

Ik ben bang dat we in een glijdende schaal (neerwaarts) terecht zijn gekomen. Het jaar begon met Charlie Hebdo, gericht op bepaalde personen. Deze aanslag was op willekeurige mensen op terrassen, in restaurants, in een theater en bij een voetbalstadion. De volgende zou wel eens een autobom met een zelfmoord terrorist kunnen zijn. Ik ben er bang voor, in Bagdad al heel normaal aan het worden. Het gaat nooit wennen. Die terroristen gaat niets te ver.

odulator | 16-11-15 | 14:01

@Dhr. de Wit | 16-11-15 | 13:40
Religievrij? Waarom moet het religievrij zijn? Als religie nu voor mensen houvast biedt. Het gaat fout als men elkaar dingen wil gaan opleggen, al men weigert elkaar in de waarde te laten, ook al is het voor de een moeilijk er mee om te gaan. Het is ook niet zo zeer de religie dat het probleem is, maar het wordt een probleem als mensen er op een verkeerde manier mee omgaan. Ik vraag me wel eens af; wat zou er in de heilige geschriften komen te staan als het nu pas geschreven zou worden. Ik denk hele andere dingen ik komen te staan als zoveel eeuwen geleden, met hele moderne opvattingen. En daarom kan een heilige geschrift nooit letterlijk genomen worden. Maar dat is mijn mening.

kweethetooknietbeter | 16-11-15 | 14:00

Hoeveel doden moeten er nog vallen voor we de conclusie trekken dat vredig samenleven niet in alle gevallen werkt?

Muggenmepper | 16-11-15 | 14:00

-weggejorist-

Jochen Klepper7875 | 16-11-15 | 13:59

En terwijl zij debatteerden en lulden ging Rome ten onder.

van Oeffelen | 16-11-15 | 13:56

@CoJoNes | 16-11-15 | 13:49
Daar zeg je wat, lekker vooruitzicht. Flight kan nog wel maar dan moet je richting USA of AUS.

Dhr. de Wit | 16-11-15 | 13:56

De technologie van het Westen wordt door islamitische terroristen tegen het Westen gebruikt.
Aangezien "wij" nog steeds achter de knoppen zitten zou er eens mee begonnen moeten worden met het afsluiten van het internet en telecom voor gebieden waar zich terroristen bevinden.
Die technische ingreep is niet heel moeilijk, kwestie van peering afsluiten en wat routing wijzigen. Laat ze maar lekker stikken op hun lokale LAN.

Dhr. de Wit | 16-11-15 | 13:53

Álle religies de werled uit, zou een hoop gedoe schelen...

BoerinFrance | 16-11-15 | 13:52

De zelfingenomen machthebbers in ons land zien liever hun eigen volk vermoord worden dan dat ze toegeven de zaak onderschat te hebben. Dat zou betekenen dat ze gefaald hebben en dat komt niet voor in het woordenboek van onze regering. Zij hebben altijd gelijk, ook als het niet zo is. De oorzaak van dit alles zit in Den Haag en het word aan U verkocht als democratie, want U heeft ze zelf gekozen (bij gebrek aan beter wellicht). Maar als dit democratie is, zie ik liever een dictator die wel echt op komt voor zijn eigen volk. Met figuren als Judith Sargentini die van ons belastinggeld twitteren dat het ergste van alles is dat AZCs nu beveiligd moeten worden, is dat dan wat we willen. Er word nu toch ook niet geluisterd naar het volk, dat word je wijs gemaakt..

El Muñeco | 16-11-15 | 13:51

Man, man, man... Er zitten geen terroristen tussen de vluchtelingen. Maar... zitten er dan wel vluchtelingen, onder de terroristen?

That's the question.

Paaldanseres | 16-11-15 | 13:51

Alle jonge mannen tussen 15 en 45 direkt terug om te vechten tegen IS, er is nog veilig gebied genoeg in Syrie en Irak, van daar uit er tegen aan mannen

BoerinFrance | 16-11-15 | 13:51

meneer Q | 16-11-15 | 13:09

Vergeet vooral het 'dit hadden we nooit aan zien komen' niet.

blokje om | 16-11-15 | 13:50

Echt veel geruststellend advies komt er niet van de overheid he.
Zo van , U mag gerust het huis uit en naar Sinterklaas cq. kerstmarkten.
Zelfs de weerman is betrouwbaarder , hij zegt wanneer het waar oppassen is met ijs op de weg, nachtvorst en andere zaken die er toe doen.

waragainstclimate | 16-11-15 | 13:50

@Dhr. de Wit | 16-11-15 | 13:46
Ook de analogie da,t als je door een beer wordt aangevallen, je alleen maar harder moet kunnen lopen dan de langzaamste in het gezelschap gaat niet meer op.

Daarmee is het hele fight or flight dogma door de afvoer verdwenen. Fight is de enige optie nog.

CoJoNes | 16-11-15 | 13:49

Waarom is de Tweede Kamer extra beveiligd? Zij hebben de extra dreiging toegelaten maar sturen die dreiging dus weg van de verantwoordelijken naar de gewone burgers. Hoe laf.
Dat geld kunnen ze beter gebruiken om de lokale bakker te beveiligen. Een bakker heeft een belangrijke functie in de maatschappij en die kunnen we dus niet missen.
Het gebouw van de Tweede Kamer, dat toch alleen maar tussen de recessen door gebruikt wordt, gaat niemand missen.

domheid regeert | 16-11-15 | 13:48

Wordt de Commissie Stiekem ook op de hoogte gehouden van de effectiviteit van het gevoerde intercombeleid van de Nederlandse politie?
www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...

simpelman | 16-11-15 | 13:48

Nederland bestaat uit moment opnamen: Politiek correcte BN-ers "Ik neem vluchtelingen in huis", BN-ers "Je suis Charley", Politiek-correcte politici bij Pim en Theo. En nu Parijs met "Warum ?". Maar vervolgens braaf doen wat de staatsmedia verordenen. Dan is er weer aan een sprookje voldaan en kunnen de pijlen weer gericht worden op Die-Wilders.

Kamervraag | 16-11-15 | 13:47

@tweetybird | 16-11-15 | 13:40
Volgens mij neemt dit kabinet de gok om zich "zo lief mogelijk" op te stellen omdat ze dan denken dat de welbekende krokodil hen zal sparen.

Dhr. de Wit | 16-11-15 | 13:46

@Mahatma | 16-11-15 | 13:03
'Het is wachten tot ze Greet een keer gaan omleggen. Misschien wacht onze regering daar wel op voor ze iets gaan ondernemen.'

Iets ondernemen? Wat is er gebeurd na de moordaanslag op Pim Fortuyn? NIETS!
En de moordenaar loopt al weer vrolijk marathons te rennen.

wakkere_nederlander | 16-11-15 | 13:44

@Democratuur | 16-11-15 | 13:30

Ik denk dat die mensen graag over ons zouden waken. Ik denk echter dat de politiek ze ons laat bewaken. Er is niets dat erop wijst dat de op de Nederlandse burger gerichte surveillance nu gericht staat op jihadi's. Tot nu toe kwamen ze probleemloos ons land binnen.
.
U begrijpt toch wel dat de politiek uitmaakt wat zij doen. Die politiek is niet geinteresseerd in de bescherming van Nederlandse burgers. Die is geinteresseerd in beschermen van zichzelf.

Parel van het Zuiden | 16-11-15 | 13:43

Van de week verhaaltje op Facebook. Christelijke vluchtelinge uit Irak. Schreef dat we compassie moesten hebben met vluchtelingen en enkele rotte appels voor lief moesten nemen.

Op de vraag of ze het jolijt zou vinden als de buurman waarvoor ze ooit gevlucht waren uit Irak, haar nieuwe buurman in NL mocht worden bleef het stil.

NIMBY

MarcS | 16-11-15 | 13:43

@CoJoNes | 16-11-15 | 13:40
Hier hetzelfde gevoel. Normaal is zaterdagavond feestavond voor de de Witjes, maar dit keer hebben we toch maar besloten om thuis te blijven. Jenever know, en dat is ziek. Heel ziek.

Dhr. de Wit | 16-11-15 | 13:43

@Peter_K | 16-11-15 | 13:28
Veel mensen weten misschien niet waar Nederland ligt maar wel wat Amsterdam is als toeristische cultuurstad. Anne Frank Huis, veel musea, muziekhallen, rondvaartboten, koningsdag, gaypride, uitmarkt en andere festivals.
EN, niet te vergeten, een grote horde jonge moslims.

McMarx | 16-11-15 | 13:42

K8jk uiteindelijk gaat het gebeuren in nederland. Een aanslag. Feit dat het niet gebeurt is is enkel omdat Nederland geografisch zeer goed ligt. Het is een uitvalbasis juidt voor terroristen omdat ze zich hier kunnen verbergen en alle kanten uitkunnen. Net als belgie. En je gaat dus niet de focus leggen als terreur organisatie op zo'n plek. Daarvoor dat is de reden dat we nog geluk hebben gehad. Want dat het nog niet gebeurt is is zeer zeker niet te danken aan dit kudtkabinet maar aan onze gunstige ligging.We zijn werkelijk de toegangspoort en uitgang en uitvalsbasis voor dat soort gasten.Maar eens is ons geluk op. Met zoveel vluchtelingen is het voor de veiligheidsdienst ondoenlijk geworden om alles te kunnen volgen. Doe daar gestoorde als van de IND bij die wegkijken en ons iets op de mouw spelden en je weet dat we gewoon geluk hebben gehad dat er nog niet zoiets vreselijks als in parijs is gebeurt.Want de werkelijkheid is. Wij zijn er nog minder op voorbereid als de fransen.Onze agenten met hun klapperpistool worden omver geblazen.De prijs die bewust is genomen door dit kudtkabinet door daar op te bezuinigen.Zeg maar ze spelen roulette.

tweetybird | 16-11-15 | 13:40

Soms zou ik wel eens honderd jaar in de toekomst willen zijn om op deze periode terug te kunnen kijken.
Welk Europa zal ik dan zien?
Een zandbak zoals het huidige Midden-Oosten of een van religie bevrijd continent met grote welvaart?
We kunnen NU nog kiezen. Welke toekomst willen we?

Dhr. de Wit | 16-11-15 | 13:40

November 2015: Besluiten om op zaterdag maar even niet naar de markt te gaan.

Dat is Nederland geworden, beste Pechtold, Rutte en consorten.

CoJoNes | 16-11-15 | 13:40

toetanchamon | 16-11-15 | 13:15
We kunnen niet blijven zeggen: dit heeft niets met de islam te maken'
-
LOL!
Voor vredestijd welvaartsstaat politici als Rutte is dit geen optie.
Deze politici zijn gewend dat politiek correct bagatelliseren, ontkennen, ignoreren en onbespreekbaar maken de enige manier is om een probleem op te lossen.
Dáár hebben ze hun carrière aan te danken.
-
Moet er niet een allochtoon komen die een beetje de realiteit gaat lopen te verkondigen! ... de horror!

moitambien | 16-11-15 | 13:38

Goh, echt waar? Je verwacht het niet. Het is echt een kwestie van tijd totdat het gebeurt. Trouwens, let's not forget Theo van Gogh... afgeslacht op straat. Waarschijnlijk slechts het begin.

Nooit gedacht dat ik het zou meemaken, maar dit is de wereld waarin we nu leven. We zijn in oorlog met elkaar. Met geloof/islam/extremisten? Het maakt niet eens uit hoe je het noemt. We maken elkaar of omdat we ons idee van de werkelijkheid de absolute beste vinden. Ja, ook het Westen. Aan die kant sta ik, laat daar geen twijfel over bestaan, maar laten we niet denken dat we in absolute zin beter zijn, slechts in relatieve zin. We bombarderen IS (terecht) en dit is het resultaat. 1+1=2.

Wat je kunt doen? Vrolijk doorleven en zelf terugvechten waar mogelijk. Al is het moeilijk discussiëren met iemand met een geweer tegenover je. Voor bewapenen vind ik het nog te vroeg, maar voor het eerst vind ik het niet ondenkbaar dat ik die tijd nog ga meemaken. Kennelijk moet je dus echt vechten voor je vrijheid.

Djengo123 | 16-11-15 | 13:37

Blijkbaar beschikt IS over weinig laffe honden anders zouden ze elke dag een paar aanslagen plegen.

Uw Verzekeringsadvis | 16-11-15 | 13:37

@Democratuur | 16-11-15 | 13:30 - bewijzen met feiten, anders lijk jij op wc-eend. Feit dat er niets gebeurd kan behalve dankzij ook ondanks zijn hé.

MarcS | 16-11-15 | 13:36

Zolang v Aartsen en D66 en alle andere pro islamisten de islamitische staat niet aan de islam linken.
Net nog een Parijse terrorist met in zijn hand de Koran en in zijn andere hand de zwarte vlag gezien. Maar heeft niet met de islam te maken. Alle tientallen islam terreurgroepen hebben niets met de islam te maken.

Maar alles komt door Geert Wilders die mensen provoceert die daarom wel terreur moeten plegen. Zolang onze MSM D66, v Aartsen en alle andere goedmens leiders die vreselijke lulkoek blijven verkondigen blijft dit land een te gemakkelijke prooi voor iedereen die kwaad wil doen. Broedplaats van terreur.
De grenzeloze import en de daarbij behorende islamisering moet vandaag nog stoppen en anders morgen. Met andere personen aan het roer die de islam willen aanpakken zoals het al van het begin af aan had moeten gebeuren. De terreur uit dit land voordat ook wij onze straten moeten schrobben door het vele bloed van onze geliefden, onze kinderen en kleinkinderen die onze straten rood kleuren.

dijkbewaker | 16-11-15 | 13:36

Gelukkig is onze BVD dermate goed dat wij in Nederland nog maar 70 aanslagen hebben gehad sind 1950 waarvan 3 een islamitische achtergrond hadden.
TheStef | 16-11-15 | 13:31

Dat is wat men u laat weten. Er zijn al meer dan 10 plots richting NL geweest, en voorkomen, post-9/11.

Democratuur | 16-11-15 | 13:36

Het gaat hier ook gebeuren.
En honderden keren om precies te zijn. Omdat mensen die bang zijn voor fascist / racist uitgemaakt te worden een invasie van de grootste fascisten / racisten hebben binnengehaald.

Antitheïst | 16-11-15 | 13:35

Kogelvrije vesten - te koop bij de Appie. We gaan het nog meemaken.
de Voorzittert | 16-11-15 | 13:28
.
Ik koop uitsluitend kogelvrije kleding. Want niet goed voor de wasmachine.

waragainstclimate | 16-11-15 | 13:34

@Pat1982 | 16-11-15 | 13:12 - hij liegt toch niet? De IND zou een terrorist nog niet herkennen als hij met bomgordel en AK voor hen stond. Dus vindt de IND ze ook niet.

Als ik in de kelder iets laat vallen, maar op zolder ga zoeken dan vindt ik ook niets.

MarcS | 16-11-15 | 13:32

Geert heeft het al tijden terug gezegd en 99% van demense vindt het ook: als je zonodig in Syrie moet vechten, dan hoef je niet meer terug te komen. Dankzij de linkse en liberale kerk zitten we dus nu met tientallen tikkende tijdbommen met baard opgescheept. Benieuwd of deze politici en quasi intellectuelen daar in de toekomst voor kunnen worden berecht als er hier een paar van die malloten een aanslag plegen.

Murk Ratte | 16-11-15 | 13:31

Gelukkig is onze BVD dermate goed dat wij in Nederland nog maar 70 aanslagen hebben gehad sind 1950 waarvan 3 een islamitische achtergrond hadden.

TheStef | 16-11-15 | 13:31

Ik zeg het vaker Geert Wilders zal voor de gemiddelde moslim in Nederland meer goeds dan kwaads doen als hij aan de macht komt of invloed krijgt.

Al lijkt dit in tegenspraak met elkaar maar Wilders zal uiteindelijk alleen de extreme niet gewenste elementen KUNNEN aanpakken, die onder de huidige politiek kunnen gedijen.

En ik denk dat dit voor menig moslim geen slecht vooruitzicht is. Dat meen ik serieus.

ikeethetbeter | 16-11-15 | 13:31

De mannen en vrouwen van de AIVD en MIVD doen gewoon goed werk en zijn zwaar onderschat. Ondanks alle bezuinigingen hebben zij ons tot nu toe weten te behoeden.

Dat hoor je te weinig. Terwijl u rustig slaapt, zijn deze mensen 24/7 in de weer voor uw en mijn veiligheid.

Democratuur | 16-11-15 | 13:30

Ik maak me geen zorgen en ik slaap nog prima, wetende dat onze overheid en de EU alles onder controle hebben. Bovendien houdt de VS een oogje in het zeil. Laten we Putin en consorten ook niet vergeten. De agenda van de G20 gehouden in Turkije is speciaal aangepast en heeft nu als thema terrorisme(bestrijding).

kweethetooknietbeter | 16-11-15 | 13:30

de Voorzittert | 16-11-15 | 13:28
En de kids naar schietles ipv voetbal...

je suis bier | 16-11-15 | 13:29

Ik zou juist verwachten dat het in Rusland zou gebeuren. Isis wordt aangepakt door Rusland maar slaat terug in west Europa. Is het dan toch omdat de miele's niet goed genoeg zijn?

Pimp my Voortuin | 16-11-15 | 13:29

Een groot deel van de ellende wordt veroorzaakt omdat veel politici in Europa op een of andere manier een religie belijden. En ook al gaan zij niet elke week naar de kerk, toch zit dat religieuze erin.
De denkfout die door hen gemaakt wordt is dat zij denken dat religieuze mensen, ongeacht de denominatie, altijd het beste voor hebben met deze wereld, en dat geldt zeker voor de meeste religies, maar niet voor de islam.
Zodra er opgeroepen wordt tot een verbod op de islam of de koran bestaat bij hen waarschijnlijk de angst dat hun religie als volgende aangepakt wordt.
En daarom zitten we nu met van angst verstijfde politici.

Dhr. de Wit | 16-11-15 | 13:28

@de Voorzittert | 16-11-15 | 13:20
Parijs is Parijs, en iedereen weet waar dat ligt.
Zolang er nog hele volksstammen denken dat Nederland een Scandinavisch land is blijven wij een B-locatie wat aanslagen betreft.
Die 600 km of meer rijden zullen ze er wel voor over hebben, het kost hen immers waarschijnlijk ook al hun leven.

Peter_K | 16-11-15 | 13:28

Kogelvrije vesten - te koop bij de Appie. We gaan het nog meemaken.

de Voorzittert | 16-11-15 | 13:28

Opvallend dat men steeds expliciet spreekt over "de jihad" en "jihadisten" terwijl die termen door de politici in de media (afgezien van Wilders) vrijwel nooit gebruikt worden.

stijlvollezak | 16-11-15 | 13:28


Van heel veel moslims en organisaties die nu zeggen: "dit is niet mijn islam" ben ik altijd benieuwd of ze alleen het geweld afkeuren of ook het 'geloof staat boven de rest' principe.

Kijk als je als moslim 5 keer per dag wilt bidden en een gebedsruimte wilt op je werk, de tijd wilt, het normaal vindt dat je vrouw en anderen moslima's een burqa aandoen. Geen behoefte hebt om westerse verworvenheden als publicatie van de mohammet tekeningen te aanvaarden, geen handen wilt schudden uit religieuze overtuiging MAAR je bent wel tegen geweld dan heb je hier net zo weinig te zoeken als iemand die wel geweld gebruikt omwille van islam.

Kijk het zou sterker zijn als moslims preventief gaan vertellen dat je en kan geloven binnen waardes en normaal kan leven in Nederland of Belgie of waar in Europa.

Kort gezegd, giet je geloof in de vorm van het omgeving waar je je bevind maar tot op heden werkt dat andersom. Door ouderwetsche tolerante hippie politiek + religieuze overtuigingen uit het jaar 600

ikeethetbeter | 16-11-15 | 13:27

In parijs ook. Daar gaan rotjes af zoals in het begin gedacht werd door d3 meeste mensen daar. Maar wie nam gelijk de kuierlatten. Hollande. De mensen in het stadion werden ondertussen wel dom gehouden. Hun veiligheid was niet belangrijk. De veiligheid van de hoogwaardigheidsbekleder die juist gefaald had zo blijkt steeds meer ,wel.Zo ziet u maar. Als u in een terroristische aanval komt weet dan dat u de tering kan krijgen want ze hebben het te druk die hoogwaardigheidsbekleders naar de bunkers te brengen.Hoogwaardigheidsbekleders die al jaren wegkijken en u veiligheid en leven bewust op het spel zetten.

tweetybird | 16-11-15 | 13:27

Het kan niet alleen in Nederland gebeuren, het gaat in Nederland gebeuren. Het is alleen de vraag wanneer.

je suis bier | 16-11-15 | 13:26

De idioten zijn al onder ons. Grenzen dicht helpt wel een beetje maar beter is gewoon alle foute gasten eruit te mieteren. Willen ze naar Isis? GA! Alleen wel met een one-way-ticket. Tot nooit meer ziens idioten.

Dirk III | 16-11-15 | 13:26

Staat in de rapporten ook iets over Scopalomine?

waragainstclimate | 16-11-15 | 13:26

Het altaar democratie begint net als toentertijd in 1933 een bloederige aanblik te krijgen, tegen 1945 droop het van het bloed! Gelijk net als toen in wat politici nalieten in het voortraject wat leidde tot!

william7055 | 16-11-15 | 13:25

@necrosis | 16-11-15 | 13:17
Ik zat zaterdag japans te eten in de stad en te bedenken waar ik heen zou hollen als Mo en Abdellasim onverwachts in de ingang zouden staan. Dát hebben de terroristen sowieso bereikt.
.
Dat de goedaardige booslims niet met tranen in de ogen woedend aan het protesteren zijn tegen hun eigen geloofsgenoten vat ik op als een stilzwijgende en weerzinwekkende steunbetuiging aan het heilige doel.

de Voorzittert | 16-11-15 | 13:24

Als je mein kampf verbiedt omdat het boek aanzet tot haat en geweld goedkeurt en dat het naar interpretatie kan dienen als excuus om hele bevolkingsgroepen uit te moorden

Dan moet je ook de koran en bijbel verbieden.
We leven in 2015, niet meer in 1515.

Dop in Osaka | 16-11-15 | 13:24

Gelukkig worden er zeer veel middelen verkwist door ze bij AZC's in te zetten. De dreiging van extreem-rechts is immers clear and present, die van islamoordenaars veel minder.
.
Onze steden liggen open. Onze burgers kwetsbaar. Den Haag heeft goede redenen om stiekem te doen. Men zou zo maar aan landverraad gaan denken.

Parel van het Zuiden | 16-11-15 | 13:21

En als t nodig is nog zo'n inrichting. Net zolang tot de grootste idioten allemaal keurig opgeborgen zitten. De burgers van Nederland hebben recht op een dergelijke vorm van preventieve bescherming.
BlowingBubbles | 16-11-15 | 13:17
=
Uw voorstel gaat miljarden kosten, er moet toch een goedkopere oplossing zijn? Terugsturen!!!

meneer Q | 16-11-15 | 13:21

@wie heeft die terroristen eigenlijk massaal geïmporteerd? En miet wiens mandaat? De bevolking wilde geen EU en ook geen massa-immigratie. Hoe hadden ze het kunnen voorkomen?
Arnold9638 | 16-11-15 | 13:00
U vraagt wie en waarom, hier is uw antwoord:
www.meervrijheid.nl/?pagina=1391

die_kale | 16-11-15 | 13:20

@Peter_K | 16-11-15 | 13:12
Lijkt me onzin. Jihadisten die hier wonen en bereid zijn zich op te offeren gaan niet per se 600 km rijden.
.
Zie het als de targets in Parijs. Ze sloegen niet toe onder de Eiffeltoren maar in een hier onbekende concertzaal.

de Voorzittert | 16-11-15 | 13:20

Commissie Stiekum:

De straf voor het doorgeven van staatsgeheimen aan personen in het buitenland in tijd van oorlog is een levenslange gevangenisstraf.

Bubba here is Samson.

Bentzat | 16-11-15 | 13:20

• Syrië-gangers niet meer binnen laten of alsnog uitwijzen
• Jihad- en sharia oproepers (die dus feitelijk oproepen tot geweld) stevig beboeten en de 'die-hards' opsluiten of uitzetten.
Tijd voor actie! De zachte heelmeesters met hun spoor van stinkende wonden hebben lang genoeg tijd gehad om te prutsen.

Aristotalloss | 16-11-15 | 13:18

De hoogste tijd om de top 500 van de risicogroep op te bergen in een streng gesloten inrichting. Zonder enig contact met de buitenwereld behalve de NPO op TV (een inhumane straf, ik geef het toe) en een progressieve Imam. En als t nodig is nog zo'n inrichting. Net zolang tot de grootste idioten allemaal keurig opgeborgen zitten. De burgers van Nederland hebben recht op een dergelijke vorm van preventieve bescherming.

BlowingBubbles | 16-11-15 | 13:17

wakkere_nederlander | 16-11-15 | 13:01
Probleem is dat wij zitten met multiculti geïndoctrineerde welvaartsstaat politici.
Voor hen zijn grote beslissingen "Hoe laat moet Sesam straat uitgezonden worden" of "Hoeveel kippen mogen er in één hok gehouden worden"
-
Nu we een serieus volwassen probleem hebben zie je ook dat ze volkomen tilt zijn geslagen.
Wanhopig ontkennen/wegdrukken dat we een serieus probleem met de islam in Europa hebben.

moitambien | 16-11-15 | 13:17

@tweetybird | 16-11-15 | 13:06
Ik slaap helemaal niet meer rustig, mede dankzij idioten als die lul van IND.
Die zitten veilig in een 'gated community', ik woon op een plek waar ik een stuk minder veilig ben.

necrosis | 16-11-15 | 13:17

'de voorzitterd:
Dat bedoel ik dus.

Carmelita | 16-11-15 | 13:16

Als de politiek niet gauw wakker wordt, moet het volk ingrijpen...

Pgibbons01 | 16-11-15 | 13:15

In Nederland blijft deze regering toch "stiekem" op dezelfde weg doorgaan. Dus die aanslagen komen er wel. In plaats van daadkrachtig preventief te handelen huilen onze politici wat krokodillentranen achteraf.

miss error | 16-11-15 | 13:15

Er komt een tijd dat we zelf aktie moeten nemen. En dat is dan niet meer goedschiks

Krielkip83 | 16-11-15 | 13:15

Er komt een tijd dat we zelf aktie moeten nemen. En dat is dan niet meer goedschiks

Krielkip83 | 16-11-15 | 13:15

@redactie
Wanneer krijgt Yassin Elforkani hier een podium.
'We kunnen niet blijven zeggen: dit heeft niets met de islam te maken' http://www.volkskrant.nl/buitenland/-we-kunnen-niet-blijven-zeggen-dit-heeft-niets-met-de-islam-te-maken~a4186542/

toetanchamon | 16-11-15 | 13:15

Waarom laat men Jihadisten terugkeren?
Ik denk omdat de gedachte is dat we al discussiërend hen op andere gedachten kunnen brengen.
Een hoop die nergens op gebaseerd is.
De Islam staat niet open voor kritiek.

Carmelita | 16-11-15 | 13:14

Gelukkig is de extra beveiliging van de 2e Kamer dik in orde, dus we hoeven ons als NL nergens druk over te maken.

R van Perzie | 16-11-15 | 13:14

Informatie vanuit de onderste steen!

Balaverde | 16-11-15 | 13:13

@Mastermattie | 16-11-15 | 13:00
Telefoontje van Didi naar de GS redactie.

Mark_D_NL | 16-11-15 | 13:12

Ik mag hopen dat die vent (m/v) die uit Stiekem gelekt heeft het hele weekend geen oog dicht heeft gedaan.

subsidistan | 16-11-15 | 13:12

Islam = De wortel van alle kwaad.

Stoned Hengst | 16-11-15 | 13:12

Nederland is gewoon (nog) niet belangrijk genoeg om een aanslag te plegen. Een aanslag in Parijs gooit veel hogere ogen. Pas als de meer aansprekender doelen op zijn, komen wij in beeld.

Peter_K | 16-11-15 | 13:12

@Carmelita | 16-11-15 | 13:08
Nee, wij het volk hebben elke verkiezing weer massaal JA gezegd tegen méér import door op Weg-met-ons partijen te stemmen. Elke keer weer. Tot vandaag de dag aan toe.
.
Zit je dan als notoire PvdA stemmer straks te loeren naar de urn van je opgeblazen zoon.

de Voorzittert | 16-11-15 | 13:11

De vraag waarom terroristen mogen terugkeren is zeker veel te simpel.
Het juridische verhaal is waanzin, een land kan alles aanpassen om de veiligheid te garanderen, maar nee, zover gaan we niet, je zou toch weer de islam moeten beledigen!
Straks gebeurt het hier ook, bij voorbaat is Rutte en consorten schuldig aan medewerking aan terroristen!

lanexx | 16-11-15 | 13:10

Het maakt niet uit hoe diep we buigen of kruipen voor de islam, die aanslagen komen er gewoon zolang we in de ogen van de terroristen we ons niet volledig onderwerpen.

sinar2 | 16-11-15 | 13:10

Tuurlijk kan het hier gebeuren.
Maar ja, vooral nog meer importeren terwijl de binnenlandse problemen nog niet eens zijn opgelost.

Gratis arbeid gaat voor alles hier kennelijk.

ProAsfalt | 16-11-15 | 13:10

Gelukkig bevatten de verslagen ook de bevestiging dat onze bestuurders inmiddels alle noodzakelijke maatregelen hebben genomen: "Op verzoek van de leden van de commissie [is] ... de extra beveiliging van het Tweede Kamergebouw ... nader toegelicht."

simpelman | 16-11-15 | 13:10

Het is wachten tot ze Greet een keer gaan omleggen. Misschien wacht onze regering daar wel op voor ze iets gaan ondernemen.
Mahatma | 16-11-15 | 13:03
=
Nee hoor gewoon 2 minuutjes stilte en "we zijn geschokt".

meneer Q | 16-11-15 | 13:09

Natuurlijk. De vraag is niet of, maar wanneer en waar.

Tapu | 16-11-15 | 13:09

@tweetybird | 16-11-15 | 13:06

Idd ik lees het net, heb die link doorgestuurd naar de redactie van GS, hoe naief zijn die mensen ?

Zo'n vent zit nog dieper in het zand met zijn kop dan de regering.

swagmachine | 16-11-15 | 13:08


Goh...! Nee toch?
maar Parijs is heel ver weg! En zelfs Molenbeek!
En wij hebben buurtcoaches en zelfs buurtvaders!... Toch ?

daytripper | 16-11-15 | 13:08

@Arnold:
Het hele Westen.
Ook de bevolking heeft te lang weggekeken.
Janmaat werd meteen gedemoniseerd (was wel een onbehouwen hufter, maar zag goed het gevaar van Islamisering).
En nog, uit een zelfverheffingsneurose weigert menigeen het gevaar van de Islam als een zich nooit vernieuwende, haatdragende en bedreigende ideologie te zien.
Het Westen zoekt vrede, de Islam ziet datzelfde Westen als een imperialistisch, schuldig aan alles, te overheersen blok.

Carmelita | 16-11-15 | 13:08

Maar de lul van het ind zegt rustig. Slaap lekker verder want er zitten geen terroristen tussen de vluchtelingen. Nee we hebben het gezien. Je vraagt je toch af. Nemen ze nu echt alleen maar geestelijk gestoorde aan bij die IND.Zo'n man zou toch gelijk ontslagen moeten worden en opgesloten worden. Ik zeg een staatsgevaarlijke lul.Nee met zulke mensen zijn wij veilig.Wanneer gaan we nu eens aktie ondernemen als burgers tegen zulke staatsgevaarlijke wegkijkers.

tweetybird | 16-11-15 | 13:06

Meneer de president.... slaap zacht.

Gezwelgje | 16-11-15 | 13:06

Mahatma | 16-11-15 | 13:03
Nee, die gaan dan niets.
Veel te bang dat moslims boos worden.

moitambien | 16-11-15 | 13:06

@McMarx | 16-11-15 | 12:59
Den Haag. Hoop instanties. Amstelveen met hoop joden of Amsterdam, ziggodome of carré een keer. Hoe dan ook: als er 8 mannen bereid zijn om bomgordel om te doen, dan is nummer 9 ook wel te vinden. De aanslag met tientallen of honderden Nederlanders afgeslacht gaat komen natuurlijk. En dan zijn we gewoon weer een minuutje stil.

de Voorzittert | 16-11-15 | 13:05

Terroristjes zijn eenvoudig te herkennen, staan altijd op de foto met wijsvinger in de lucht.

compitaal | 16-11-15 | 13:04

Met hun angstige realiteit ontkennende "We hebben echt geen oorlog met de islam" politici zou NL juist een van de meest makkelijke en daardoor meest voor de hand liggende locaties zijn.

moitambien | 16-11-15 | 13:04

Het is wachten tot ze Greet een keer gaan omleggen. Misschien wacht onze regering daar wel op voor ze iets gaan ondernemen.

Mahatma | 16-11-15 | 13:03

Kanniewaaarzijn.... commissie Stiekem.
Islam is vrede vraag het maar aan pechhold en alle andere linksche landverraders.

meneer Q | 16-11-15 | 13:02

Om 12 uur in een Nederlandse school https://twitter.com/Sannepindakaas/status/666211077466755072

toetanchamon | 16-11-15 | 13:01

Dat er in de nabije toekomst aanslagen komen in Nederland staat vast. Maar wat erger is dat is wat er tussen die aanslagen door gebeurt, wat er zojuist om 12:00 gebeurde en wat er altijd gebeurt na een islamitische aanslag: meer aandacht voor islam, meer angst voor islam.
Meer islam!
Tot er alleen nog maar islam is.
En dan is het vrede.

wakkere_nederlander | 16-11-15 | 13:01

Is dat via officiële bekendmakingen gelekt?

Mastermattie | 16-11-15 | 13:00

wie heeft die terroristen eigenlijk massaal geïmporteerd? En miet wiens mandaat? De bevolking wilde geen EU en ook geen massa-immigratie. Hoe hadden ze het kunnen voorkomen?

Arnold9638 | 16-11-15 | 13:00

Maar dat moet toch stiekem blijven ? Waar is dit vandaan ? Hopelijk weer een rel !

edelweiss | 16-11-15 | 13:00

Ze kunnen onderzoeken en praten wat ze willen. Die aansla gaat er komen. Ik zet in op Amsterdam als eerste stad.

McMarx | 16-11-15 | 12:59

The enemy is among us..

yamahaha | 16-11-15 | 12:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken