Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Beste AH. Waar zijn de Regenboog-Kassameisjes?"

ahtips534.jpgHet rondwoekerende diversiteitsterrorisme dringt nu diep door in onze samenleving. Niet alleen televisieprogramma's, tv-commercials en mediaredacties MOETEN mensenmensen van kleur (m/v/lgbt & gingers) in het personeelsbestand hebben. Ook de plaatselijke grootgrutter krijgt thansch te maakten met de Duurvoort Doctrine, het Sunny Schrikbewind & de TenBroekeTerreur. Bij de Albert Heijn in Almelo (!) was de filiaalhoudert daarom maar genoodzaakt om - per prikbord in de koffiecorner - antwoord te geven op de vraag Waarom er geen Stroopwafel-, Regenboog- Hoofddoek- en/of Roetveeg-medewerkers achter de kassa zitten? Dit land... ahantwoord534.jpg(klik voor groot & huiver)

Reaguursels

Inloggen

Maar Tokolien zit niet in het assortiment.

Jerry Nick | 05-11-15 | 20:27

Lupuslupus | 04-11-15 | 17:49
Hier precies hetzelfde, je bent niet alleen.

corbiere | 05-11-15 | 17:09

Bonuskaart of airmiles? Een tasje kost 50 cent.
En deze kassa gaat nu sluiten. Salaam!

waragainstclimate | 05-11-15 | 14:03

Realism Is All | 05-11-15 | 08:44
Heb me daar al jaren geleden bij aangesloten. NOOIT koop ik daar ook maar 1 ding, een walgelijke winkel qua instelling en beleid.
mom van avezaath | 05-11-15 | 11:06

Zowel Jumbo als de Aldi/Lidl bedienen zich van precies dezelfde praktijken..
www.supermacht.nl/2015/07/21/zdf-docu...
www.bd.nl/xtra/dossiers/jumbo-vraagt-k...
Dus ik neem aan dat u alles inkoopt bij de Groene Winkel danwel een moestuin heeft.... En anders: welkom in sprookjesland.

Donkersloot | 05-11-15 | 11:53

Realism Is All | 05-11-15 | 08:44
Heb me daar al jaren geleden bij aangesloten. NOOIT koop ik daar ook maar 1 ding, een walgelijke winkel qua instelling en beleid.

mom van avezaath | 05-11-15 | 11:06

Het lijkt me beter voor de winkel dat er nog Nederlanders achter de kassa zitten. Die moslims hebben namelijk de opdracht gekregen van mo de woestijnpedo dat ze zo veel mogelijk moeten liegen en bedriegen tegen Christenen. Ik betaal daarom liever niet 20% extra aan een hoofddoek achter de kassa.
Ook al is de rij twee keer zo lang, ik sluit aan bij een kassa zonder het symbool van de ideologie van de haat.

Flapuidt | 05-11-15 | 11:05

Nieuwe Nederlander ?! Gadver.

van Oeffelen | 05-11-15 | 10:31

9 klopt waarschijnlijk wel, maar kunnen niet anders dan Belgen en Duitsers zijn en die zijn inderdaad lastig herkenbaar. Want volgens COA -0.13 asielzoeker per 100 inwoners. www.google.com/fusiontables/embedviz?...

bobbo | 05-11-15 | 09:31

Perfecte reactie van de filiaalhouder; DIE CAPSLOCK HAD VAN MIJ NIET GEHOEVEN, maar inhoudelijk geen speld tussen te krijgen.

Dat de AH afpers-praktijken gebruikt (Realism Is All | 05-11-15 | 08:44) om de prijzen laag te houden is een landelijk probleem; al jaren zuchten voedselproducenten onder absolute bodemprijzen omdat de grootgrutters lage prijzen afdwingen. En dát komt weer omdat de Gemiddelde Nederlander voor geen geld véél eten wil kopen. Resultaat; crisis-sfeer bij boeren, tuinders, Calvé en Peijnenburg en klanten die zich verlekkeren aan de Hamster-aanbieding van deze week.
We wilden toch een vrije markt? Nou dan!

Donkersloot | 05-11-15 | 08:56

AH. Er leefde ooit iemand met dezelfde initialen.

palingdroom | 05-11-15 | 08:52

-weggejorist-

HetPhantom | 05-11-15 | 08:46

ik ken de AH in Almelo. een bolwerk van witte mensen privilege.

vette nerd | 05-11-15 | 08:46

Albert Heijn...

Was dat niet die keten die het een tijdje terug waagde om al zijn leveranciers,vaak kleine boeren-bedrijfjes en dus machteloos tegen de macht van dit mega-concern (lees: gezwel), een brief schreef waarin ze het 'gepast' vonden dat zij de leveranciers minder gingen betalen voor hun producten omdat iedereen nu eenmaal de broekriem aan moest trekken?

Ja inderdaad, zij vonden het wel 'gepast'.

Arrogante rotzakken. Contracten naleven ho maar, kleine leveranciers laten overleven ho maar.

Uiteraard hadden die bedrijfjes geen keuze dan zich aan te passen aan de misselijkmakende eisen van deze nazi's, voor hen 10 anderen tenslotte.

Nooit meer 1 product daaro. Nooit. Meer.

Realism Is All | 05-11-15 | 08:44

@McMarx : Die verkeerde prijzen, altijd te hoog nooit te laag, lijken wel beleid van AH, jij hebt ze, ik heb ze, mijn ouders hebben ze, die lekkere buurvrouw van mij ook, kortom iedereen!

GerMonster | 05-11-15 | 08:10

En ze hebben verse ossenstaart in hun assortiment. En wippiesaus.
Lekkâh.

Lampelul | 05-11-15 | 07:56

Hoofddoeksels zitter er al genoeg hoor! Zo kon het wel weer.

mallekater | 05-11-15 | 07:55

Buon giorno. Het gaat zoals heel vaak in de discussie over het probleem en niet over de oplossing.

ristretto | 05-11-15 | 07:11

@De Treinende Rechter | 04-11-15 | 18:00
De fout wordt niet aan de kassa gemaakt en het gaat niet om dubbeltjes. De prijs is bij het product lager gezet dan in de scandatabase. Dat kan een foutje zijn. Geen probleem maar, als dat afgedaan wordt als gezeik, dan schaadt dat het vertrouwen in de rest van de prijskaartjes. En dit soort zaken vallen onder de taakstelling van de manager die zoiets soepel en vriendelijk dient op te lossen.
Een belangrijke reden dat ik bij de desbetreffende AH ben blijven winkelen was juist de legendarische klantvriendelijkheid van de familie Lindeman. Die mocromanager schopt met zijn gedrag dat argument er onderuit en dat niet om dubbeltjes. Dat gaat niet eens over geld.

McMarx | 05-11-15 | 06:19

On "onze" AH werkt een heel bijzondere medewerker , hij komt uit Denemarken en is geboren in "De Kop Van JutLand" hij heeft ook een bijbaan op de kermis.

alshetware | 05-11-15 | 06:03

-weggejorist-

P5ycH0 | 05-11-15 | 05:57

ADVIZEUR | 04-11-15 | 20:25
Allemaal en iedereen welkom. Toe maar.

vanvandaag | 05-11-15 | 01:32

Heeft J.Verbeek een bijbaan bij de Appie?

bisbisbis | 05-11-15 | 01:26

Iemand had zn capsloc aan. Sowieso koekwaus. Verder, iedereen die genoegen neemt met 8 euro per uur mag er komen werken, niks sociaal aan.

Verbelgd | 05-11-15 | 00:53

Wie koopt er in godsnaam nog zijn boodschappen bij die peperdure pauperwinkel van Piekema ?? Mij zie je er Nooit !

biglift | 05-11-15 | 00:23

Madame Poitiers | 04-11-15 | 17:23

De zwarte wiskundigen, astronomen, natuurkundigen en raketgeleerden komen niet aan de bak omdat wij racistisch zijn. Jawel. Omdat wij mensen met beperkte intelligentie niet zomaar WO diplomas geven. Gelukkig kunnen ze die tegenwoordig wel kopen in Syrië en daarmee hier naartoe komen.

Patatter | 05-11-15 | 00:18

Wippiesaus, dat klinkt pas ranzig, vanaf 28 oktober verkrijgbaar.

Tinus Trekveer | 05-11-15 | 00:08

@ja,diedus! | 04-11-15 | 18:30
pjip negert?

wakkere_nederlander | 05-11-15 | 00:03

Wat een mierenneukerij dat obsessieve lokale racisme beeldvorming en regeltjes. Verder is iedereen blind voor de haat en racisme welke uitgesproken wordt door islamistische salafisten en bijvoorbeeld de KKK.

De overheid doet bijna niks aan de grote problemen. Weer is een anonieme actie nodig om grote dingen aan de kaak te stellen. Zoals operatie KKK waarbij morgen van ruim 1000 KKK leden hun identiteit bekend gemaakt wordt, waaronder Senators en Burgemeesters.

www.youtube.com/watch?v=7ypOsr69pZ0

De bekendmaking is niet geheel toevallig tegelijkertijd met de wereldwijde "million mask march" morgen

www.youtube.com/watch?v=UsBW2iTIq0s

mysteryposter | 04-11-15 | 23:06

@Ikdachthetniet | 04-11-15 | 22:37
Dat is inderdaad niet diskriminazie maar ongeremd babyboomen wat u daar doet. Ik denk dat iedereen wel snapt dat totaal gezichtsbedekkende kleding als een bivakmuts achter de kassa gewoon raar is. En dat het gros een geloofsuiting die niet in onze cultuur hoort ook niet fijn vindt op die plek snap ik ook. Maar dat u daarna uw complete persoonlijke mode-afkeur erachteraan wilt verbannen gaat me een beetje ver. Etiquette hebben we gelukkig wel gehad toch?

speash | 04-11-15 | 22:50

Ik maak me elke keer weer kwaad als ik zo'n pinguïn achter de kassa zie zitten. Hoofddoeken moeten ze gewoon verbieden bij de supermarkten. Dit heeft niks te maken met diskriminazie maar alles met je AANPASSEN! Geloven in welke achterlijke religie dan ook is prima, maar doe dat lekker in de privésfeer achter de voordeur! Supermarkten moeten hoofddoeken gewoon kunnen weigeren zolang ze de medewerkers zelf niet weigeren. Als die dan vervolgens zelf weigeren die hoofddoek (of petje, capuchon, whatever) af te doen is dat hun probleem en niet die van de supermarkt. Gewoon duidelijke en strenge regels (etiquette) instellen ten aanzien van (bedrijfs)kleding en dit bij sollicitatiegesprekken duidelijk kenbaar maken. Men dient er representatief uit te zien naar mijn mening en daar horen petjes, bivakmutsen, neuspiercings, capuchons, whatever en dus ook hoofddoekjes niet bij. De moslims worden aan alle kanten de hand boven het hoofd gehouden. Gewoon meedoen = aanpassen en anders oprotten.

Ikdachthetniet | 04-11-15 | 22:37

Ik neem aan dat de vraag van een klant kwam. Ik stel mij daarbij zo'n 'jij bent weeelkooom'-zanger voor. Een volstrekt van de realiteit losgezongen zelfgebreide betuttelracist (m/v). Zo iemand die positieve discriminatie blijft toejuichen. Ze hoeft zelf toch niet de arbeidsmarkt op, want haar man heeft een hele goeie baan.

Daisy Cutter | 04-11-15 | 21:48

Komt een IS strijder deze kant op schijnt. Nou,dat gaat nog boeming worden bij de Appie.

wiedergutmachsnikkel | 04-11-15 | 21:42

Het begon ooit met de filmneger van Hollywood en die is nooit meer weggegaan. Zelfs als een film zich in de poolcirkel afspeelt moet er een neger herkenbaar in beeld. Blijkbaar is deze zelfde terreur nu in Nederland van toepassing. De personeelschef zal zelf wel bepalen wie hij aanneemt. Ik vind sowieso dat NGO's verboden moeten worden.

BananaMonarchy | 04-11-15 | 21:03

Ha ha, bij ons bedrijf werken wel heel veel nationaliteiten; namelijk Noren, Finnen, Zweden, Denen, Canadezen, Britten, Duitsers en Australiers.
(Reed Elsevier 2004, na een fake sollicitatie van Mo de Fin)

Piet Karbiet | 04-11-15 | 20:31

Volkomen mee eens. Dit zijn juist degene die het goede voorbeeld geven.

salsaparilla | 04-11-15 | 20:30

-weggejorist-

ADVIZEUR | 04-11-15 | 20:25

Zo eenvoudig, mooie Turkse zonder hoofddoek achter de kassa !! Hey hallo, hoe is het. Week later, zelfde Turkse met hoofddoek, hey hallo, ben je verloofd (belooft). Jouw vriendin een ring, zij een hoofddoek.

club2001 | 04-11-15 | 20:20

Kom net van de AH.... de kassa's zijn inmiddels overgenomen door de moslima's, gelukkig hebben we de mogelijkheid voor het zelf scannen...
Fatwabuster | 04-11-15 | 17:24

het kan niet anders dan dat jij in een prachtige stad woont met veel te hoge woonlasten, betaald parkeren, drukte , stank en andere overlast.
Bij mijn plaatselijk AH enkel roomblanke, uiterst vriendelijke en bekwame VWO geschoolde meisjes achter de kassa.
Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat moslima's niet VWO geschoold en uiterst vriendelijk kunnen zijn.
Maar voor de rest ben ik erg blij dat ik in de provincie woon en niet in een steeds verder verpauperende stad.

loze stijl | 04-11-15 | 20:12

'NIEUWE NEDERLANDERS'

Hoe 'nieuw'?
1 of 2 dagen oud?
Als 'allochtonen' bedoeld is, zeg dat dan!
Allochtoon is geen scheldwoord!

Wel een leuk voorbeeld van hypercorrectie. taaladvies.net/taal/advies/term/43/hyp...

gaffelbaard | 04-11-15 | 19:44

Mij zal het compleet worst wezen wat er achter de kassa zit; blanke jongeman, hoofddoekmeisje, grote neger... Als ze maar een beetje opschieten en niet te veel in discussie gaan met die bejaarde voor mij in de rij, met haar gezeur over zegeltjes of opmerkingen over iets wat in de folder staat wat niet zou kloppen.

VanBukkem | 04-11-15 | 19:31

ultraman | 04-11-15 | 18:57
Klopt. Ik doelde ook op de vroeger periode.Het begon met een Dirk die werd ook al overvallen door cultuurverrijkers.
Ik snap overigens niet wat je met Lindeman AH bedoelt. Want Lindeman was een groentewinkel die in Amsterdam West zijn zaken had.

knerf | 04-11-15 | 19:31

Bij mij in de buurt voornamelijk hoofddoeken en rachids. Ook niet echt divers.

aardappelninja | 04-11-15 | 19:20

Diversiteit is altijd lachen. Niet wordt er gewerkt om minderheden op niveau te krijgen maar worden de eisen en verwachtingen bijgesteld.

johoost | 04-11-15 | 19:18

mijn Duvel en karbonades reken ik wel af bij een moslima

d' 8hØker | 04-11-15 | 19:11

Links bevind zich alleen nog in de bestuurlijke organen die deze troep over de maatschappij uitstorten. In de reële wereld vind je ze niet. Zie daar het failliet van ons politieke bestel

3Xniks | 04-11-15 | 19:07

Drum vloei is niet meer verkrijgbaar... :(

DeRustige_ | 04-11-15 | 19:02

knerf | 04-11-15 | 18:24
Wittenburg is een Lindeman AH. Zie ook link. Zit er al weer een jaar of 10. D'r zat vroeger wel een Dirk maar die is daar al heel lang geleden verdwenen.

mokummer | 04-11-15 | 18:31
Juist de Lindeman AH dat was in de van Swindenstraat.

ultraman | 04-11-15 | 18:57

Almelo... Al zouden ze een volledig NL personeelsbestand WILLEN handhaven lukt het ze niet.

StijlloosGebrabbel | 04-11-15 | 18:45

Beste Türksüpermarket,

Waar zijn de kaasmeisjes? (Goudse, Leidse, Edamse jebegrijptwel)
Ik zie er bij u en uw conculega's NUL in dienst.
Hoezo is uw winkel dan géén vieze rassies?
En waarom heet dit eigenlijk een süpermarket? Er staat geeneens Efez bier.

(Ondertussen in een andere winkel: NPO is fruitsap aan het demoniseren, de saptax moest nog even gerechtvaardigd worden)

hallevvezool | 04-11-15 | 18:41

ultraman | 04-11-15 | 18:14 |
gevalletje met prins bernard was in de van swindenstraat volgens mij.

mokummer | 04-11-15 | 18:31

@nemoj me jebat | 04-11-15 | 18:19
Ze mogen die informatie hebben, wat willen ze er mee doen dan ?
"de bonusaanbiedingen bepalen het menu" was een grapje.
Ik bekijk alle supermarkt aanbiedingen en koop ook bij de Jumbo de Boni en een enkele keer bij de Poiesz of de Aldi.
Ze kennen mijn koopgedrag slechts voor een klein deel, het zal me echt een AH worst wezen.

francisca van jole | 04-11-15 | 18:30

Nacho_Vidal | 04-11-15 | 17:25 Wat dacht je van " regenpijp " , maar dan andersom.

ja,diedus! | 04-11-15 | 18:30


Fatwabuster | 04-11-15 | 17:24

Ideaal inderdaad en bijkomend voordeel is dat je de boodschappen direct in de meegebrachte boodschappentas(sen) kunt pleuren.

eerstneukendanpraten | 04-11-15 | 18:26

ultraman | 04-11-15 | 18:14

Dat was geen Lindeman's AH maar een Dirk van de Broek...
Overigens erger ik me dood aan die kutwinkel AH... In Amsterdam krijgen ze alles voor elkaar dankzij een AH-vriendelijk stadsbestuur.
Ah is een copycat die andermans producten imiteert en bezig is om alleen maar haar eigen producten te verkopen. Steeds meer A-merken worden vervangen door die imitatieproducten...

knerf | 04-11-15 | 18:24

Dus de nieuwe Nederlanders zijn te goed geïntegreerd volgens de klagers.

koeberg | 04-11-15 | 18:21

@Eurotokkie | 04-11-15 | 18:05
En gaatjes in de verpakking prikken zodat het bloed er een beetje uitloopt.

miko | 04-11-15 | 18:21

miko | 04-11-15 | 18:17
CaPs LoCk AaN eN dAn WeEr UiT.

Eurotokkie | 04-11-15 | 18:20

Winkels met halve pinguins aan de kassa mijdt ik als de kamelenpest.

eerstneukendanpraten | 04-11-15 | 18:20

fleurtje | 04-11-15 | 18:06
Die willen ze heel graag, maar die hoef je niet te geven, hoor. Mijn bonus-kaart is niet geactiveerd. En ik krijg gewoon de bonus.

nemoj me jebat | 04-11-15 | 18:19

En wat voor personen stellen supermarkten dit soort vragen? Wat voor agenda hebben zij? Wie zijn de opdrachtgevers en wordt er betaald?

Wedstrijdkrokodil | 04-11-15 | 18:19

@McMarx | 04-11-15 | 17:50
Mag je blij zijn dat ik er niet sta.
Ik had je keihard in je gezicht uitgelachen en je naar de aldi gestuurd. mierenneuker!

miko | 04-11-15 | 18:19

Dat dat filiaal van Sourcy Vitaminewater Wit alleen de kleine variant kan bestellen, raar dat daar niemand over valt.

simpelman | 04-11-15 | 18:19

Nog even, en dan moeten de autochtone kassameisjes ook een hoofddoekje op.
Maar waarschijnlijk zullen ze er al voor die tijd niet meer willen/mogen/durven werken.

Mr. Happy | 04-11-15 | 18:18

@Captain Pervert | 04-11-15 | 17:36
Ik houd ook niet van die stinkmormels in de winkels of vreettenten. uiteraard wel hulp en geleide honden.

miko | 04-11-15 | 18:15

Trouwens hoofddoekjes met een strakke spijkerbroek aan en naaldhakken vind ik best wel geil.

Eurotokkie | 04-11-15 | 18:15

Sinds er ooit in meerdere supermarkten in onze stad een paar kopvodden als scangeit achter de kassa zaten en daar nogal wat reacties op kwamen [lees: klanten die wegbleven], heb ik ze nooit meer gezien.
Nu zit er nog weleens een (mooi) meisje in al haar schoonheid achter de kassa, met op het naamplaatje op haar borst eoa Arabische naam en zo hoort het ook.
Aanpassen aan Onze gebruiken en cultuur, anders zit je gewoon werkloos thuis.

Democrates | 04-11-15 | 18:14

McMarx | 04-11-15 | 17:50

Ik herken me totaal niet in jouw verhaal met door Lindeman gefranchizde AH's. Mijn ervaring is dat de klant daar koning is. En ja, er lopen wat mensen in hoger management rond die Marokkanen zijn maar deze zijn zoals ik ervaren heb ook altijd vriendelijk. Wel weet ik dat ze winkeldieven keihard aanpakken. Bekend is het geval dat ze een overvaller op zijn bek sloegen en prins bernhard destijds de boete betaalde.

www.volkskrant.nl/binnenland/boete-en-...

Daarnaast laat deze filialen van AH zich niet intimideren door jeugdbendes. Zoals in het geval van de Lindeman's AH op de Wittenburgerstraat.

www.at5.nl/artikelen/11201/elf-arresta...

Ik kan niet anders zeggen de de AH's van Lindeman mij een veilig gevoel geven. En zelfs als ik een net gekochte fles buiten de winkel heb laten vallen, geven ze gewoon een nieuwe.

ultraman | 04-11-15 | 18:14

Stormageddon | 04-11-15 | 18:01
Dank je!

nemoj me jebat | 04-11-15 | 18:12

@fleurtje | 04-11-15 | 18:06
Is alleen maar handig, dan hoef ik er niet zelf over na te denken wat ik moet eten, de bonusaanbiedingen bepalen het menu.

francisca van jole | 04-11-15 | 18:09

Ik denk dat zelfs de reactie is geschreven door iemand die moeite heeft met de Nederlandse taal.

-braadwurst- | 04-11-15 | 18:09

ik heb hier eigenlijk niet eens meer een mening over. ik word zo ontzettend moe van al het geouweneel over welk onderwerp dan ook. er is werkelijk niks meer zonder dat er ergens iemand argwaan toont of een belerend vingertje. laat me gewoon eens lekker leven; laat me met rust. gezeik. gelul. stom gemeutel en gereutel. stelletje prodigies allemaal ofzo?

verbanden | 04-11-15 | 18:08

Gelukkig nog zelf bepaal waar ik boodschappen koop, heb ook nergens een klantenkaart , als je iets koopt ben je toch klant ,maar dat telt niet bij die grootgrutter ,die willen je gegevens .

fleurtje | 04-11-15 | 18:06

Meer diversiteit in NL begint steeds meer te lijken op een "weg met blanke Nederlanders"-campagne. Ik krijg er net zoveel jeuk van als progressieve zeikers die de term op "oude witte mannen" gebruiken.

mirvink3478 | 04-11-15 | 18:06

Ik vraag me af als de mensen die daar werken geen dubbele nationaliteit hebben maar een "andere" , wat die nationaliteit dan is.
Duits, Belgisch of ?

francisca van jole | 04-11-15 | 18:06

@McMarx | 04-11-15 | 17:50 Dat geldt voor elke AH. Lijkt wel beleid.
Gelukkig willen de hoofddoekjes bij mijn dichtstbij zijnde AH gewillig de bonus code in typen en vind ik dat ik dan meestal wel uitkom. Kniesoor die dan nog bij de balie gaat staan zeuren over 20 ct.

We hebben hier btw. ook een chique "witte" AH alwaar de witte misbruikte kinderen achter de kassa absoluut niet! die uni/standaard bonuscode mogen intoetsen voor de klant.
De ZGN. prijsfouten zijn ook daar gewoon standaard.

Halal gehaktbal | 04-11-15 | 18:05

Botte Hork | 04-11-15 | 18:00
Ja ik trek soms de barcode eraf zodat ze maar lang naar het stuk vlees moeten kijken.

Eurotokkie | 04-11-15 | 18:05

itegratie, dat moeten we niet willen met z´n allen.

bergsbeklimmer | 04-11-15 | 18:04

Mensen, kunnen we niet eens ophouden met dit gezeik en gewoon weer aan het werk gaan, ik wordt inmiddels een beetje moe van deze oeverloze discussie

Wa jij wil... | 04-11-15 | 18:04

Is dat werkelijk geschreven door iemand die in staat is een supermarkt te runnen? Of laat ze dit soort mededelingen ook door een vakkanvuller schrijven ofzo.

noerg | 04-11-15 | 18:04

Die Sunny Bergman neukt met negers vandaar dat ze zo pro-zwart is...
Dat is geen roddel maar gewoon een feit.
Overigens mis ik de roep om meer negers/lichtgetinten/linkshandigen in de Tweede Kamer en bij de VPRO b.v. .....

knerf | 04-11-15 | 18:02

[uit Tubantia 31-11-2016]
"Wij hebben geen medewerkers met een botje door de neus, een schotel in de lip, of soeplepel in de oorlellen. Ook zijn wij nog naarstig op zoek naar vrouwen uit Birma met halsringen, om onze diversiteit te benadrukken. nl.wikipedia.org/wiki/Karen_(volk)#/m...
Gelukkig is onze Inuit vacature vervuld, maar weigert deze man vooralsnog een met zeehondenbont gevoerde jas te dragen en komt hij nog steeds met de bus naar het werk in plaats van met zijn kayak door het kanaal. Maar we krijgen hem nog wel zover."
Aldus Melvin Olde Riekerink van de naburige Jumbo in Almelo. De strijd om de meest diverse supermarkt is nog niet ten einde. Zo heeft de Lidl onlangs nog een gevluchte pygmee uit Centraal-Afrika aangenomen.

Stormageddon | 04-11-15 | 18:01

@ McMarx | 04-11-15 | 17:50

ik denk dat jij een ongelofelijke zeikerd bent. Jij verwacht een knipmessenmentaliteit om een paar dubbeltjes. Ik heb dergelijke ervaringen helemaal niet als er fouten aan de kassa worden gemaakt. Je moet alleen wel altijd je bon checken (en of je bonuskaart laten scannen natuurlijk)

De Treinende Rechter | 04-11-15 | 18:00

Flikker nou maar op met al die kut buitenlanders.
We hebben zelf genoeg werkeloze Nederlanders. Help die maar eerst eens aan een baan.

vivaldi | 04-11-15 | 18:00

@Eurotokkie | 04-11-15 | 17:56
Eigenlijk omdat het niet anders meer kan. Tenzij zelf scannen aanwezig is.

Botte Hork | 04-11-15 | 18:00

Gewoon negeren, gewoon negeren.

Nuchternederland | 04-11-15 | 18:00

Nacho_Vidal | 04-11-15 | 17:34

Wat ik zo hoor in mijn omgeving, van mensen die op calcenters en dat soort plekken werken lopen er nogal wat meiden met hoofddoeken rond die niet de leukste zijn om mee samen te werken (kapsones). Als je deze meiden bij elkaar zet lijkt het voor iedereen het gemakkelijkste. Aan de andere kant willen die meiden misschien ook gewoon liever bij elkaar zijn omdat ze zich op een of andere manier verwant voelen (zelfde geloof ofzo). Dus ja, lijkt me bewuste keuze.

ultraman | 04-11-15 | 17:58

Die Duurvoort, Sunny en Asha mogen van mij zelf bij de AH gaan werken om het progressieve gehalte te verhogen. Blijven ze tenminste ver weg van de buis en de kranten.

lingo star | 04-11-15 | 17:57

L. Rakker | 04-11-15 | 17:32
"Of moet ik ze policor Afro-Americans noemen?"
Policoriërs.

Schoorsteenveger | 04-11-15 | 17:57

Ik zoek wel een hoofddoekje op als ik varkensvlees moet afrekenen. omdat het kan.

Eurotokkie | 04-11-15 | 17:56

@nemoj me jebat | 04-11-15 | 17:26
Gewoon nog effe doorgaan. Zakt vanzelf.

G,I. Jane | 04-11-15 | 17:56

@Marral | 04-11-15 | 17:48
Je hoeft niet zo te schreeuwen.

Botte Hork | 04-11-15 | 17:56

@Fatwabuster | 04-11-15 | 17:24
Precies! Want je kan zeggen wat je wil, als jij als niet gesluierde vrouw aan de kassa bij ze komt, zullen ze je niet eens groeten.

G,I. Jane | 04-11-15 | 17:55

Marral | 04-11-15 | 17:48

Adem in,
3 seconden vasthouden,
en weer geleidelijk uitblazen.

blokje om | 04-11-15 | 17:55

Stel een soortgelijke vraag bij de chinees, in de shoarma-tent of bij de turk op de hoek en je wordt in het beste geval aangekeken alsof je van een andere planeet komt. Waarom moet multi-cultuur altijd eenrichtingsverkeer zijn, waarbij de ene partij heeft te geven en de andere neemt? Ben ook al eens een halve middag kwijt geweest om een verrijker het verschil tussen "één pakje" en "inpakken" uit te leggen. Doe mij dus maar de "normale" kassa.

Geïrriteerde Ed | 04-11-15 | 17:54

Toch geeft dit iets engs weer... het geeft namelijk de sociale controle weer die al speelt in de islamitische landen; je klederdracht geeft aan dat je moslim bent.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat mensen tegenwoordig geen allochtoon zouden kunnen herkennen.
En de verwijzing naar kleding zegt dus dat men blijkbaar vindt dat er hoofddoeken gedragen zouden moeten.
Ik vraag me dus af wie deze opmerkingen hebben gemaakt; autochtonen Nederlanders of allochtonen gelovigen van de shariapolitie die we aan het importeren zijn.

Gargravarr | 04-11-15 | 17:54

Captain Pervert | 04-11-15 | 17:36 Waanzin dit. Een schande.

Hier een filmpje van de hulphond in kwestie www.youtube.com/watch?v=aL2me3869qQ

Dit verhaal is een topic waard op GeenStijl.

Willianus Wortelus | 04-11-15 | 17:50

Albert Heijn gisteren.

Voorgeschiedenis:

Een AH in Amsterdam op een gedempte gracht die door gaat als een der beste als het op service aankomt want, familie Lindeman die als kleine populaire grutter in de amsterdamse Jordaan werd weggedrukt door Ahold. Zij kozen ervoor om dan maar in een francise-constructie door de gaan met AH maar met de service die zij voorstonden.

Dat de vakkenvullers en de kassameisjes van Marokkaanse komaf zijn bij AH is bekend. Dat acht ik geen probleem, zolang ze klantvriendelijk zijn. Iets dat ze bij de AH van Lindeman op getraint worden - al jaren lang.

Vervolgens:
Sinds niet al te lange tijd is er ook een manager van Marokkaanse afkomst. Een grote man (bijzonder) die mooi in het pak gestoken is en met controlerende blik de hele tent part-time bestiert.

Westmalle dubbel - een trapistenbier bij AH te koop voor 1,15 zegt het prijskaartje. Bij de kassa echter zie ik 1,25 op de bon verschijnen (los van het statiegeld).
Daar zeg ik wat over en kom terecht bij de servicebalie.
Toevallig staat daar die mocro in z'n dure pak de baas te spelen. Ik spreek ook hem aan op dit euvel want de hoofdoekmeisjes snappen niet wat ze er aan moeten doen.
In plaats dat die gast royaal zijn excuses aanbiedt als verantwoordlijke, zie je zijn ongemak met deze situatie, die zich uit in afzijdigheid en enkel die kassatroel het te laten afhandelen. Het laat het falen van dit soort gasten feilloos zien.
Als je werkelijk respect hebt voor je klanten en je bedrijfsvoering, dan bedien je je klanten ook met respect - ongeacht of ze gelijk hebben of niet.

Weer een van de zoveelste ogen-opener: weg met die mocromannen. Het is onwaarschijnlijk vervelend volk.

McMarx | 04-11-15 | 17:50

Niets is genanter en hypocrieter dan positieve discriminatie.

Dan maar zo! | 04-11-15 | 17:50

@weeraanmelden
Juist dan zoek ik een kassa met hoofddoek, lekker en dan de droge worst zo op de band gooien. Die is toch voor de viervoeter, maar het gezicht wat je dan krijgt is onbetaalbaar

jack and friends | 04-11-15 | 17:49

En dat de medewerkers "zelf hun keuze hierin maken", hahaha. Er liep hier in de AH-Nieuwstraat-Almelo één hoofddoek rond, als ze achter de kassa zat was daar de kortste rij. De meesten - ook ik - gingen liever in een van de lange rijen staan.
Ik wil namelijk *niet* afrekenen bij iemand die het tenue van de fundamentalistische islam draagt; die mij een varken en christenhond noemt.
Het heeft maar ongeveer 2 maanden geduurd, toen was die mevrouw verdwenen.

Lupuslupus | 04-11-15 | 17:49

-weggejorist-

Marral | 04-11-15 | 17:48

lekkere hollandse kassameiden of kassahomo's svp.

geen thee-vaat-hooffddoek, duidelijk articuleren en begroeten bij aankomst en vertrek.

als ik cultureel wil winkelen ga ik wel naar beverwijk of op vakantie.

zoek maar eens een anita ansjeela of priscilla in een supermarkt in turkije.... in heel turkije 0 exemplaren!

lefbak | 04-11-15 | 17:47

Wij zouden met een epistel dezer kwaliteits zeker weggejorist zijn.

Driewerf Hoezee | 04-11-15 | 17:46

Dat volkstuintje van die rariteits Minister is zo'n gek plan nog niet. Tot ik mijn komkommers moet afdekken met een burka vanwege de achterlijkheid van mensen die daar aanstoot aan nemen.

padbuffel | 04-11-15 | 17:43

cultureel-marxisme is gewoon bah, opbokken met de gedwongen diversiteit.

HaatAth3ist | 04-11-15 | 17:42

@Fatwabuster precies!
I love zelfscannen. Nooit meer een boze blik als ik mijn biervoorraad aanvul & mijn varkensvlees op de band leg.

Weeraanmelden | 04-11-15 | 17:39

Ja maar deze zijn geïntegreerd. Vallen niet meer op/af.

Die tellen dus niet meer mee als slachtoffer van boze blanke mannen...

algoritmos | 04-11-15 | 17:38

@Nacho_Vidal | 04-11-15 | 17:34
Ja dat doen ze expres zodat je de hoofddoeken niet kunt ontlopen door bij een andere kassa te gaan staan.

Lupuslupus | 04-11-15 | 17:37

Die -nieuwe maar wel 50 procent goedkoper- AH diepvrieszakken zijn ronduit kudt, die kunnen niet tegen min 18, want dan gaan ze stuk..

Boris die Sauertopf | 04-11-15 | 17:36

-weggejorist-

Erkend Potloodventer | 04-11-15 | 17:36

Ik vraag mij af waarom deze schriftelijke vorm van communicatie in hoofdletters plaats moet vinden.

ProAsfalt | 04-11-15 | 17:36

Geldt niet voor de Randstad, daar is geen bleekneus te vinder in de Appies.

Woef! | 04-11-15 | 17:36

Een AH is godverdomme geen democratie. Geen meeste stemmen gelden. De filiaal manager of eigenaar neemt toch gewoon aan wie hem het beste lijkt.
Vaak zijn dat laag opgeleide kopvodden, maar misschien niet altijd. Maar om daar nou vragen over te gaan stellen. Doe. Normaal. Idioten.

Dick Luyenlomp | 04-11-15 | 17:35

@LangeTijdGeleden | 04-11-15 | 17:28
Als dit over AH in de Nieuwstraat gaat, kan het allebei. Die buurt is een Tokkie/Turks bolwerk.

Lupuslupus | 04-11-15 | 17:35

@ultraman
Zou dat expres gedaan zijn?

Nacho_Vidal | 04-11-15 | 17:34

@Madame Poitiers
ken je Neil deGrasse Tyson niet?

Satria | 04-11-15 | 17:33

Moet ik opeens denken aan Bloem. '80. Timp.
Bij kassa 6, daar zat een ouwe bes.. Haha. Hoe gedateerd.

Benieuwd hoe die tekst eruit had gezien anno nu.

Halal gehaktbal | 04-11-15 | 17:33

Jezus. Hij zal wel buiten adem zijn na al die CAPS.

BillyLeeTuttle | 04-11-15 | 17:32

Bij de AH bij mij om de hoek (Adam centrum) werken de Moslima's met hoofddoekjes allemaal samen in een shift. Dus je ziet hier soms allemaal hoofddoekjes aan alle kassa's of helemaal geen. Dus segregatie op micro niveau.

ultraman | 04-11-15 | 17:32

Net bij de Lidl in Castricum boodschappen gedaan. Heerlijk, die oudere blonde vrouwen achter de kassa. Die zijn ook by far het snelst met scannen, mocht er een keuze in huidskleur zijn om ergens aan te sluiten. Onderaan de lijst bungelen de negers; die zijn superlangzaam. Of moet ik ze policor Afro-Americans noemen? Maar ze komen helegaar niet uit Amerika! En omdat ze elkaar ook gewoon bro of nigger noemen, doe ik dat ook maar. Go with the flow!

L. Rakker | 04-11-15 | 17:32

@Botte Hork | 04-11-15 | 17:26

Hier in 't dorp is welgeteld één gehoofddoekt kassameiske te bekennen. En zij werkt ook nog eens parttime. Dat vrijwel het volledige overige personeel uit Erdoganistan komt nemen we daarbij maar voor lief.

Reinaert | 04-11-15 | 17:31

laten ze eerst maar eens correct Nederlands leren schrijven

pino2 | 04-11-15 | 17:31

LangeTijdGeleden | 04-11-15 | 17:28
Ik vermoed door een persoon met een dubbele of andere nationaliteit....

Ommezwaai | 04-11-15 | 17:30

Ik zie nu al uit naar een Papoea in traditionele kledij. Binnenkort in de vleesafdeling van uw AH.

lijn5 | 04-11-15 | 17:29

De grammatica zit in ieder geval ook niet lekker in z'n vel.

Ommezwaai | 04-11-15 | 17:29

Wieckse Witte Albert Heijn... Wieckse WITTE waar blijft de regenboog pilsener! We keren weer voor een Rainbow Beer.

Durotar | 04-11-15 | 17:29

Soms staat het licht op rood, soms op groen. In Almelo is altijd wat te doen.

Geert Linkers | 04-11-15 | 17:28

"We zouden helemaal geen nieuwe nederlanders bij ons werken"?

Is de tekst door een turk of tokkie geschreven?

LangeTijdGeleden | 04-11-15 | 17:28

We zouden helemaal geen nieuwe Nederlanders bij ons werken

Is de steller ook een nieuwe Nederlander?

Alex Delarge | 04-11-15 | 17:27

Als ik bij AH zou werken dan zou ik qua traditionele kledingkeuze acuut een zwartepietenoutfit aantrekken. Uiteraard wel keurig netjes voorzien van AH-logo, je moet tenslotte wel herkenbaar blijven.

Reinaert | 04-11-15 | 17:27

Als dat al gebeurt in Almelo, kun je de Randstad beter afsteken en de Noordzee in duwen.

Captain Pervert | 04-11-15 | 17:27

Traditionele kledingkeuze? Als ik in een spijkerbroek rondloop, dan is dat toch ook traditioneel? En moet de werknemer niet 16 jaar of ouder zijn? Ik ken nog wel wat nieuwe Nederlanders. Of je er blij van wordt als zo'n nieuwe Nederlander er werkt? Ik denk het niet. Die nieuwe Nederlanders blèren vooral en slapen zo'n 16 uur per dag.
De hele discussie begint mij steeds meer de keel uit te hangen. Net als de discussie dat Zwarte Piet niet meer traditioneel mag zijn!

El Rico Grande | 04-11-15 | 17:27

En dat is het hele fucking probleem. Als je uiteindelijk naar de diversiteitsmafia gaat kijken, kom je erachter dat het zelf racisten op en top zijn. Want zij kijken naar de buitenkant, en naar de cultuur die de mensen uitstralen, en niet naar de statistieken en feiten. Echt schandelijk dat we dit accepteren. Fuck Quincy.

mental K | 04-11-15 | 17:26

Je moet je dus tegenwoordig kennelijk verdedigen als je geen als moslim herkenbare medewerkers in dienst hebt.

KlunsJohannus | 04-11-15 | 17:26

*Goeree-Overflakkeese klederdracht bestellen doet* (stel je voor zeg!)

meervoudig complex | 04-11-15 | 17:26

Bij mij in de buurt hebben de AH's nog max. 9 Nederlanders "van oorsprong" in dienst.
Maakt niets uit voor de kwaliteit van de vers en vleesproducten overigens.
Daarvoor moet je toch ergens anders zijn.

Halal gehaktbal | 04-11-15 | 17:26

De Achmhed Hoessein in mijn banlieue van 020-Gaza is al helemaal politiek correct.
Geen blanke medewerker meer te bekennen.

Botte Hork | 04-11-15 | 17:26

Ik riep net een keer of tien keer heel hard het woord fuck achter elkaar. Maar het helpt niet.
Heeft iemand misschien een tip hoe ik weer tot rust kan komen?
Alvast bedankt.

nemoj me jebat | 04-11-15 | 17:26

Ik ben tegen het woord 'negeren'.

Dyslekten kunnen dat verkeerd opvatten!

Nacho_Vidal | 04-11-15 | 17:25

Kom net van de AH.... de kassa's zijn inmiddels overgenomen door de moslima's, gelukkig hebben we de mogelijkheid voor het zelf scannen...

Fatwabuster | 04-11-15 | 17:24

Ik eis dat witte reus verboden wordt!

Kaas de Vies | 04-11-15 | 17:24

Blijkbaar blinde zeurklanten daar in het filiaal..
Ga je ergens anders druk over maken, koekwaus !

Wijze uit het Oosten | 04-11-15 | 17:24

Albert Heijn medewerkers met zo'n schotel in de oren, niks mis mee!

Stocktrader | 04-11-15 | 17:23

Die Duurvoort, Sunny en Ten Broeke-zeurpietjes moeten eens gaan pleiten voor meer diversiteit in de wetenschap.
Waar blijven ze, de zwarte wiskundigen, astronomen, natuurkundigen en raketgeleerden?

Madame Poitiers | 04-11-15 | 17:23

Dat is dan wel een reactie waar je dan nog enigszins een beetje blij van wordt. Als je er niet te lang over nadenkt.

G,I. Jane | 04-11-15 | 17:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken