Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten - Leve de videocratie!

fijnmannogeen.jpgDeze week had 200 jaar Koninkrijk afgesloten kunnen worden met het feest van de democratie in een constitutionele monarchie. Het eerste referendum waar een half miljoen Nederlanders om verzocht hebben. 1 op de 27 kiezers heeft een handtekening gezet. Hopelijk gaan straks 2 op de 3 weer stemmen. Helaas werd een gekozen senator het spreekrecht ontnomen, openbare raadsvergaderingen zonder publiek afgewerkt en is Mark Rutte een bewust liegend orakel. Hoewel vluchtelingen of Oekraïne altijd maar een detail zullen blijven in Nederland, toont de opstelling van het Kabinet, Kamers & Kwaliteitskranten feilloos aan hoe het spel gespeeld wordt. Nepparlement is geen verwensing, maar een toetsbaar feit. Er zit een enorme afstand tussen de peilingen en de coalitie. Maar ook oppositiepartijen vertegenwoordigen de mening van hun electoraat niet. Rennend wordt het draagvlak van de kiezer verlaten en daarmee de zo gehate afstand tussen politiek en burger gecreëerd. Ik wens het GeenPeil Referendum niet alleen een hoge opkomst, maar ook een eerlijke campagne op basis van de verdragstekst, feitelijke situatie aldaar en daadwerkelijke intenties externe partijen. Het ANP noemt het associatieverdrag nog steeds een vrijhandelsakkoord. Je kan veel zeggen over de militairen uit artikel vier en verder, maar zij handelen met kogels, niet met euro's. Spindokter Kay in NRC: “organisaties met een achterban waar je last van kunt krijgen, worden gehoord.” Feiten, argumenten en oplossingen zijn minder relevant in de Haagse slangenkuil. Dat zie je ook terug in de peilingen, de PVV roept niets nieuws, zij zijn dus de constante factor. Het is niet de PVV die stijgt richting een kwart van het electoraat, het zijn de oude partijen die hun kiezers daar dumpen. CoaFail In de nederzetting Oranje met ruim honderd inwoners zou een AZC verrijzen voor anderhalfduizend Syrische vluchtelingen uit vredige landen zoals Turkije, Libanon en Jordanië. Zelfs de SP ziet daar een complot in. De uitdaging wordt met dergelijke onbegrijpelijke beslissingen onnodig op scherp gezet. De naam van het dorpje vormt daarna de kers op de taart. Een schril contrast met de raadsvergadering van Den Haag bleek dat nu hooguit 740 vluchtelingen worden opgevangen op een half miljoen inwoners. Vreemd, aangezien die regio zit met leegstand in gigantische betonnen kolossen én een ruime populatie werklozen heeft die net zoals de vluchtelingen Arabisch spreken. Die de tijd & taal hebben echt hulp te bieden. ProFail Wilma Mansveld beloofde plechtig nog meer toezicht bij ProRail. Terwijl KPMG en E&Y het al jaren roerend eens zijn dat ProRail qua financiën een gigantisch waterhoofd is van controllers. Er is een groot gebrek aan administrateurs die zorgen dat alles netjes verwerkt wordt, zodat er wat te controleren valt. De basis ontbreekt, niet het toezicht. Een volzin die gelekt is via de Telegraaf is daarin het meest tekenend. De boekhouding in SAP wordt door de meeste financiële poppetjes niet als leidend ervaren. Iedereen zijn eigen feestje in Excel, geen overzicht, nooit meer controleerbaar op eenduidigheid of compleetheid. Het medicijn van zuster Mansveld hoort derhalve geeneens bij de aangetroffen kwaal. DopeFail Opstelten en Teeven struikelden al over een bonnetje van vier miljoen euro die buiten het zicht van de fiscus aan een veroordeelde crimineel werd overgemaakt naar een belastingparadijs. Ad van der Steur deed een poging tot herhaling met de foto's van Volkert van der Graaf. Waarom de vervolging van Joris Demmink dertig jaar gepauzeerd is, weet niemand. Maar dat zijn allemaal marginale incidenten die het beeld op straat niet bepalen. De grootste groep gevangenen zijn jongeren met kleine delicten. Hun verbetervoorstel: “Zonder drank en drugs, en dicht bij familie.” Het is toch centraal gestoord dat in de bajes gebruikers blijven gebruiken, dealers blijven dealen en de dure zorg niet aanslaat omdat de jeugd met hele andere dingen bezig is? MH17 Het onderzoek naar MH17 blijft een tunnelvisie naar die ene man in een groen pak met verlaagd voorhoofd die op een rood knopje heeft gedrukt. De ramp is niet alleen een direct gevolg van dat ene schot, maar ook van die oorlog en zeker ook de weigering om dat luchtruim te sluiten door Oekraïne, Nederland of de luchtvaartmaatschappij zelf. Veiligheidssystemen hebben meerdere lagen, dus ieder falen daarvan meerdere schuldigen. Wim Kok trad theatraal af om duizenden moslims die vermoord waren door Serviërs. (Onder toeziend oog van een kansloze VN-missie met Nederlandse inbreng die verraden werd door USA & VN.) Waarom treedt Mark Rutte niet af voor driehonderd onschuldige burgers? InfoFail Edith Schippers mag 235,9 miljoen euro weggeven aan het commerciële Erasmus MC Ziekenhuis. Niet haar ellende, maar die van haar voorganger Ab Klink. Hij liet optekenen in de Volkskrant: “Voor mij staat vast dat er staatsrechtelijk geen verplichting was het parlement in te lichten.” Ab Klink heeft de eindstreep gehaald zonder de grondwet te kennen of respecteren. Zoals vele voor hem. En velen na hem. We zitten vastgeroest in een politieke cultuur waar de inhoud er niet meer toe doet. Waar Pechtold blind en juichend achter de Europese Commissie aanhuppelt, zonder de inhoud te lezen. De beeldvorming is vele malen belangrijker geworden dan de langetermijneffecten op de samenleving, staatsschuld en scholing. Onze staatsmannen zijn vervangen door straatartiesten.

Reaguursels

Inloggen

Bij lange na niet alle fails van het kabinet. Misschien is NoBordersfail er een?

KingStannisBaratheon | 18-10-15 | 20:30

@necrosis | 17-10-15 | 22:57

Dat zal best maar daar heeft ze toch geen last van. Ze is immers nu al zeer ernstig dement.

Pieter V | 18-10-15 | 19:47

@Eurotokkie | 18-10-15 | 01:51
@Stormageddon | 18-10-15 | 01:57

Oh, dan ben ik dus nog een jonge vent van 71.
Maar dan wel een die jaren in het MO en Afrika heeft gewoond en gewerkt en toch min of meer een ervaringsdeskundige is geworden m.b.t het gedrag van moslims waar ik mee moest werken.
Ik zou er boeken over kunnen schrijven als het een leuk onderwerp zou zijn. Niet dus!

Oh ja, ik kan heel goed overweg met computers en netwerken en heb tot een jaar of 5 geleden ook websites gemaakt.

En Eurotokkie wat doet u zoal behalve van een uitkering leven, politiek correcte lulkoek uitbraken en anderen de les lezen?

Pieter V | 18-10-15 | 19:35

wooky | 18-10-15 | 14:41

Er zijn inmiddels al logopedisten te werk gesteld voor de correcte uitspraak van het woord pang

De gezellige Syrier | 18-10-15 | 15:31

Het hele stuk, maar vooral de tekst:
"Rennend wordt het draagvlak van de kiezer verlaten en daarmee de zo gehate afstand tussen politiek en burger gecreëerd." en de laatste alinea zijn wat mij betreft voltreffers.
Ik ken eigenlijk geen mensen meer die nog begrip of respect op kunnen brengen voor asielzoekers en al helemaal niet voor 'onze volksvertegenwoordigers'.
De sfeer wordt grimmiger en grimmiger.
Hoe lang nog? Hoe lang nog voordat Nederlands politiemensen of soldaten de eerste schoten op Nederlandse burgers, die zij gezworen hebben te beschermen, gaan afvuren?

wooky | 18-10-15 | 14:41

Ook de moeite waard: het afscheidsessay van Marc Chavennes in de NRC van gisteren, met een treffende analyse van de ontwikkeling van politiek bestuur in ons land.

Weet iemand waarom hij stopt bij de NRC? Hij stapt over naar De Correspondent.

Paljas | 18-10-15 | 13:20

Goed stuk Feynman! Wat e volgens mij zien is het systematisch afbreken van de landelijke politiek om binnen afzienbare tijd naadloos te integreren in de Brussels techocratie. Den Haag wordt een provinciaal bestuur en is daar al hard op aan het voorsorteren. Mannetje Peggold is een grote rol beloofd binnen de EU. Daarom: meer focus op Brussel en de EU fascisten. Dát wordt de toekomst.

Sliptong | 18-10-15 | 13:04

In het Midden-Oosten worden duizenden Christenen en Yezidi's door ISIS op de meest beestachtige wijze afgeslacht. Christenen en Yezidi's, hoe komt het dan dat wij 'moslim-vluchtelingen' importeren?
Deze potentiële PvdA/GroenLinks/d66 stemmers worden strategisch over het land verspreid, net zoals Obama doet met zijn 'illegals', doel is de verkiezingen in hun voordeel laten verlopen.
Ik heb heel wat kabinetten meegemaakt, maar nog nooit zo'n kabinet als deze, die willens en wetens op elk vlak de oorspronkelijke bevolking in zijn gelaat pist. Het maakt niet uit over welk onderwerp het gaat, het landsbelang gaat onderuit. 'Het zorgstelsel is te duur, jullie domme burgers moeten bewust zijn van de kosten', 'er is geen geld extra voor bejaardenzorg, zorg zelf maar voor je opoe', 'o, zorg jij voor je opoe, dan gaan we je korten op je uitkering of extra aanslaan, we kijken nog wel', 'o heb jij een politicus afgeknald en is heel Nederland nog woest op je? Mooi, maken we ze nog woester door je vrij te laten rondlopen, ha ha ha', 'kindbruidjes? Ach, die peuter vraagt er gewoon om, volgend onderwerp', 'ha ha, we hebben zoveel op defensie bezuinigt dat ze pang-pang moeten roepen bij oefeningen, jongens wat een lol!'
Inderdaad is er afstand tussen bevolking en de politiek, maar dat kan ook niet anders met zo'n kliek van normeloze barbaren in pak.

DearMud | 18-10-15 | 12:45

Waarom is het hier zo oorverdovend stil over die "verzetsactie"tegen de burgemeesterskandidaat te Keulen.
Die kwam toch duidelijk uit de pegida hoek.

De gezellige Syrier | 18-10-15 | 12:38

Staatsschuld. Die moest toch terug gebracht worden zodat de komende generaties er niet mee opgezadeld zat? Hoeveel is die nu onder rutte gestegen? Als kereltje pechold aan de macht komt moet die weer terug gebracht worden. Wie kan er dan voor opdraaien? Nee niet wilempie. Tijd voor a fatsoenlijk volksvertegenwoordiging. B uit de leugenachtige eu. C ......

benikookalgek? | 18-10-15 | 12:17

Ja maar, als je het publiekelijk met ook maar één van deze standpunten eens bent, bent je een fascistische nazi racist...
In de ogen van de huidige gutmensch minderheid dan. Helaas bezetten die nog steeds de meeste cruciale plekjes.

BekiekUtMoar | 18-10-15 | 12:09

Vinder op de zere plek, dit verhaal. Wat zou er toch nog moeten gebeuren om die "politieke cultuur" te veranderen? Mensen veranderen niet; sociale dieren. Geert doet een poging. De stem van kiezers in het nepparlement.De rest daar zijn meeregeerders. Als die kiezers nou eens doen wat ze in de peilingen zeggen...
Neerlands hoop in bange dagen.

Goedzo | 18-10-15 | 11:16

Straatartiesten zullen zich nu beledigd voelen. En terecht!

McMarx | 18-10-15 | 11:10

Onze staatsmannen zijn vervangen door straatartiesten.
Feynman | 17-10-15 | 21:59 | Link | 208 reacties |
-
Niet alleen de onze.
Jean-Claude Juncker en Martin Schmidt zijn ook gewoon trekpoppen van de VS, gezien de slaafsheid waarmee ze de VS hun zin geven.
NL = verloren
EU = verloren

Raider Twix | 18-10-15 | 10:52

Klein foutje, zoveel arabisch word er niet gesproken in den Haag. De marokanen, die er zijn, zijn voornamelijk berbers, die hebben een eigen taal. En turken spreken natuurlijk Turks.

bijna_raak | 18-10-15 | 10:45

Gijsie | 18-10-15 | 10:22
Van de andere kant ook niet raar natuurlijk. Je geeft een groep relatief gezien slimme mensen veel geld en macht, voor een lange periode. Best logisch dat er uiteindelijk een systeem tot stand komt waarin zij tot in de eeuwigheid gefaciliteerd zullen blijven.

Pas als er genoeg kinderen/vrouwen verkracht worden zoals in Zweden nu gebeurd door het import volk zal de massa eens tot aktie over gaan ben ik bang. Al gebeurd dat zelfs in Zweden nog niet.

Durereaguurder | 18-10-15 | 10:37

lanexx | 18-10-15 | 09:32

AHoud op, schei uit. Politici.
-Weinig tot geen ervaring in 'het dagelijkse leven', er zijn er bij die nog nooit een vaste baan (dus werkend onder..) hebben gehad maar vanuit een universitaire studie in de politiek zijn gestapt
-Deze carrière-politici leren al vroeg dat het niet om ideologische motieven gaat; het gaat om totaal andere zaken.
-Eigen carriere eerst.
-Netwerken na eigen lijf. Dus als een vrindje een probleem heeft, help je hem. Hij helpt later bij het doorstromen.
-Scrupules zijn niet aan ze besteed. Liegen? Uiteraard niet. Ze leren om juist te weinig te zeggen (zodat ze nergens op vast te leggen zijn), veel te spreken (verbloemen, overrompelen). Wat er gezegd wordt, wordt liefst bepaald door anderen. Dit geeft mogelijkheden om af te schuiven.
-Systeemdenken. Als een persoon van buiten het systeem probeert mee te doen, valt die buiten de boot. Dit zijn juist de personen die we in de politiek moeten hebben; mensen die juist met meerderheidsstemmen toch in het systeem komen (die dus met recht gekozen en dus vertegenwoordiger van een heel specifieke groep mensen zijn) worden tegengewerkt want die ondermijnen het mooie systeem.
Want hoe mooi is het?
In de ochtend breng je de kinderen naar school. Uiteraard heb je daar tijd voor, want voor 9:30 is er nog niets aan de hand.
Rond 9:30 begint het netwerken; vanuit je eigen kantoor bellen met lobbygroepen, andere fractieleden of commissie leden van onderzoeksgroepjes. Of je stapt in de dienstwagen om op werkbezoek te gaan.
In de middag is het hoogtepunt de lunch. Uiteraard wordt die betaald en hoef je niet te volstaan met een boterham met een enkel plakje kaas.
De namiddag is belangrijk; je mag je als echte vertegenwoordiger gaan opstellen. In de raadzaal of kamer zoek je argumenten op je telefoon of tablet die je doormailt naar de sprekers. Zij zijn degene die zichtbaar zijn, hun kop rolt als het fout gaat. Mooi toch?
Na een stevig diner (want het wordt laat) schuif je aan bij een vergadering die niet saai hoeft te zijn, want op je tablet heb je whatsapp en zo blijf je in contact met je vrindjes.
Uiteindelijk kom je om 21:30 thuis, waar je onder het genot van een goede fles wijn (van een club die graag geholpen wil worden) nog even de krant doorbladerd. Niet echt noodzaak, want daar heb je een knipselmap (gevuld door simpele zielen uit de fractiekamer) voor.

En voor dit zware leven krijg je een een inkomen van twee maal modaal. Ga er maar aan staan.

EEnzame SchizofrEEN | 18-10-15 | 10:34

En het meest gevaarlijke is nog wel dat de kiezer dit allemaal zo zat is dat wanneer iemand met totaal geen enkele politieke ervaring, maar een iets algemener verhaal dan Wilders, ineens zoveel stemmen kan krijgen dat het al bij voorbaat gedoemd is te mislukken.

Stel Feynman hier richt partij Feynman op, met een objectief verhaal hoe zaken verkeerd gaan, zonder Moslims/buitenlanders te benoemen als oorzaak. Zeg maar een dusdanig verhaal dat het de goedkeuring van de Volkskrant-lezer kan wegdragen.
Dan heb je iemand die prima heel erg goed oppositie kan voeren, maar vind er maar eens zoveel mensen bij om al die andere zetels te vullen.
Een beetje zoals bij de LPF ging. Daar was ook heel veel zetel-vulling zonder enige politieke ervaring en hoe dan ook gedoemd te mislukken.

En het echte probleem, dat de burger de huidige politiek meer dan zat is, blijft dan onderbelicht.
Maar het zal weer gebeuren.

Gijsie | 18-10-15 | 10:22

Voor de verkiezingen zullen ze proberen de PVV
"kalt te stellen" middels de rechter of een EU-wet.

meneer Q | 18-10-15 | 10:21

Tien jaar geleden was het net zo of moet ik zeggen, het is zo gebleven.^62% van de kamer sprak zich uit voor de EU grondwet. 62% van de kiezers stemde tegen. Ook toen een nepparlement. Als die voorzitter spreekt over volksvertegenwoordigers heeft ze het waarschijnlijk verward met volksverlakkers.

wallenberg | 18-10-15 | 10:20

@necrosis | 18-10-15 | 09:50
En de gratis LOI opleidingen.

Maria.1 | 18-10-15 | 10:10

@van Duyvenrode, het zou een meesterzet zijn als Greetje Bosma als premier zou voordragen. Greetje kan zelf geen premier worden, gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen helaas. Ik zie het wel positief in, ook de cda zou prima met de sp en pvv moeten kunnen praten, sgp ook die zijn betrouwbaar. Alles om dit kabinet weg te krijgen is goed.

Bokito ergo sum | 18-10-15 | 10:07

Hoewel vluchtelingen of Oekraïne altijd maar een detail zullen blijven in Nederland,
Feynman | 17-10-15 | 21:59 | Link | 197 reacties |
---
Hier ben ik het toch niet mee eens.
Alleen al in grote steden zijn allochtonen in de meerderheid.
Het is ook niet te voorspellen wat er gaat gebeuren met de verhoudingen met Rusland wat betreft de Oekraïne.

meneer Q | 18-10-15 | 10:07

Inderdaad, de Koningsfail mist in de lijst.
En is er al een vuurwerkverbod?

Piet Karbiet | 18-10-15 | 10:06

Parel van het Zuiden | 18-10-15 | 09:39
Het gaat toch al lang niet meer om liefdadigheid, dat is toch wel duidelijk? Ik ben er nog niet 100% over uit waar ze ze wel voor importeren, maar dat het niet voor de bestwil van die mensen is, dat is zeker.

Durereaguurder | 18-10-15 | 10:04

Parel van het Zuiden | 18-10-15 | 09:39
Het zijn niet allemaal gelukszoekers hoor. Er zijn er zeker een stuk of 3 die hier het land mee willen helpen opbouwen. Of misschien wel 4, je weet het niet.

dontworrybehappy | 18-10-15 | 10:01

Bokito ergo sum | 18-10-15 | 09:51

Ik weet het niet, het zijn maar peilingen. Wanneer de verkiezingen eraan komen, gaat het propaganda circus weer op volle toeren. Of Geert zegt weer iets doms, wat helemaal niet nodig is. Want hij kan nu met de instroom rustig achterover leunen.

Van Duyvenbode | 18-10-15 | 09:55

Ha, altijd weer leuk om Cojones en Stormageddon in de panelen tegen te komen, al was het maar om het in te lijsten apodictische comment van Cojones: "Politici zijn hedgefund managers met pistolen en een geweldsmonopolie."

Knapt een mens helemaal van op.

dontworrybehappy | 18-10-15 | 09:53

Goed stukje ook al is het wat warrig. De gevestigde politiek gaat gellukig een beste mep krijgen de volgende verkiezingen, pvv of sp, pik je smaak, samen zijn ze al groter.

Bokito ergo sum | 18-10-15 | 09:51

@Parel van het Zuiden | 18-10-15 | 09:39
Je vergeet de gratis Miele die een hoop huishoudens in Nederland niet eens kunnen betalen nadat hun geld is 'overvallen' door de Blauwe Brigade.
En stop aub met het 'voeden' van trolletje tokkie.

necrosis | 18-10-15 | 09:50

Parel van het Zuiden | 18-10-15 | 09:39
Mensen die op de lijst staan voor urgentie krijgen sowieso voorrang en dan maakt het niet wat je status is.

Eurotokkie | 18-10-15 | 09:49

Politicusincapabelus | 18-10-15 | 09:37
"Zoals de oude pers tracht het woord associatieverdrag om te buigen naar vrijhandelsverdrag"
Dit is toch een meesterzet wie dit bedacht heeft, ik wil wel die brief zien waarin staat,
beste vrienden
Kunnen jullie het associatieverdrag veranderen in het
vrijhandelsverdrag.
Alvast Bedankt
Vriendelijke groet, Rutte

Eurotokkie | 18-10-15 | 09:43

Onder straatartiesten zitten talentvolle aangename juweeltjes. Die zitten er niet in de regering en eerste en tweede kamer. Ze zitten er enkel en alleen uit eigenbelang.

frisenfruitig | 18-10-15 | 09:43

@Eurotokkie | 18-10-15 | 09:31

Maar politici kunnen wel wat doen aan de verkeerde prioriteiten die gesteld worden. In een land van tekorten, wachtlijsten, en een torenhoge staatsschuld ga je dus geen gelukszoekers opnemen. Eenvoudig, de capaciteit is er dus niet.
.
Wat de gelukszoeker vindt, doet, of wel of niet wat aan kan doen is irrelevant. Dit is niet hun land, zij hebben nooit bijgedragen aan dit land, en zij hebben dan ook geen enkel recht van spreken of eisen. Ze kunnen op zijn best hopen op gastvrijheid, gastvrijheid die wij op dit moment niet kunnen bieden.

Parel van het Zuiden | 18-10-15 | 09:39

Durereaguurder | 18-10-15 | 09:33
Feynman is te liev voor de politiek.

Eurotokkie | 18-10-15 | 09:38

Zoals de oude pers tracht het woord associatieverdrag om te buigen naar vrijhandelsverdrag, zou GS bij het schrijven over het referendum dit woord weer moeten ombuigen naar wat het is. Veel pers zal dit uiteindelijk weer gaan gebruiken en wij helpen een beetje mee natuurlijk. Dan weet de stemmer straks weer waar het werkeljk om gaat.

Politicusincapabelus | 18-10-15 | 09:37

PowPow | 18-10-15 | 09:15
Ze zorgen in iedergeval ervoor dat de motor niet stilvalt.

Eurotokkie | 18-10-15 | 09:35

Zeg Feynman, wanneer kunnen we op jou stemmen?

Durereaguurder | 18-10-15 | 09:33

EEnzame SchizofrEEN | 17-10-15 | 23:12
Ik ga er vanuit dat de huidige politici wel raad weten met internet?
Het zou voor de dames en heren volidioten daar, leerzaam zijn om dagelijks als eerste GS door te struinen om kennis op de doen van wat er in dit land gebeurt.
Maar ze laten zich volledig afschermen door hun spindoctors en ander dubieus volk! Je kan maar beter niet weten.
Het is daar niks en wordt daar niks!

lanexx | 18-10-15 | 09:32

necrosis | 18-10-15 | 09:24
Asielzoekers kunnen er verder niet veel aan doen dat er een krapte op woningmarkt is ontstaan, dit is nu eenmaal de oorzaak van jaren een verkeerd beleid.

Eurotokkie | 18-10-15 | 09:31

Volgens mij is die @Feynman een ontzettend lieve kerel. Iemand wiens neiging tot politiekcorrectheid slechts wordt tegengehouden door z'n analytische brein.
.
Tenminste, als je zo'n zwarte lijst weet samen te stellen en je komt tot de conclusie dat onze politici "straatartiesten" zijn dan wil je gewoon nog lief zijn. Kwalificaties als criminelen, maffiosi, rechtstaatslachters, en democratiedoders lijken beter te passen.
.
Daarom zou ik de volgende conclusie willen voorstellen. Het wordt tijd dat politieke nekken het staal van guillotines ontmoeten. Deze politiek is niet meer in staat zich te ontdoen van corruptie, incompetentie, clientelisme, nepotisme, en tyrannieke neigingen. Zij moet weg.

Parel van het Zuiden | 18-10-15 | 09:31

Mooie start voor het eindejaarsoverzicht met ALLE fails van dit jaar en liever nog, van dit parlement. Dan heb je een serieuze longread te pakken.
Fileer ze maar Feynman, als het niet letterlijk kan, dan maar figuurlijk.
Man man man wat een stelletje kwezels. Er is er 1 die er met kop en schouders bovenuit steekt en dat is Pieter Omtzigt, helaas lid van de verkeerde partij. Mocht hij voor zichzelf gaan beginnen dan zie ik een grote toekomst voor hem. Helaas gaat het in de arena alleen nog maar over oneliners en toekomstige baantjes.

ik ken iemand die | 18-10-15 | 09:29

necrosis | 18-10-15 | 09:17
En zelfs oud reaguurders mogen nog wel eens de huisregels
lezen.

Eurotokkie | 18-10-15 | 09:25

@Maria.1 | 18-10-15 | 09:15
Het is inmiddels al te laat.
Onze oudjes krijgen luiers aangemeten zodat er minder zorg nodig is, het geld wat er overblijft maakt Dijsselbloem over naar Brussel zodra hij het bevel krijgt.
In Nederland sta je jaren op de wachtlijst voor een huis terwijl een asieleiser die sneller krijgt dan jij.
Je betaalt als werkende steeds meer voor een steeds kariger AOW, pensioen is ook niet meer wat het geweest is en bij gedwongen ontslag mag je blij zijn met die korte WW die naadloos aansluit op de bijstand.
Zal ik het koningslied nog maar eens opzetten?

necrosis | 18-10-15 | 09:24

@Isnogaanhettype..... | 18-10-15 | 09:06
Gefeliciteerd, en niet vergeten om de huisregels even te lezen.
www.geenstijl.nl/paginas/huisregels.ph...
Verplichte kost voor elke ui.
*gnehehe*

necrosis | 18-10-15 | 09:17

Wie weet hoe we de totale ondergang van Nederland kunnen behoeden. Wachten tot 2017 is wat mij betreft geen optie meer; dan is het al lang te laat.

Maria.1 | 18-10-15 | 09:15

Regering Rutte 2 heeft nog bijna niks goed gedaan. Overal waar Rutte met zijn klauwen aanzit gaat kapot. Bejaardenzorg, werkgelegenheid pomphouders aan de grens, asielbeleid, criminaliteitsbestrijding enz. Het enige wat goed gaat is de kontlikkerij van Rutte met de EU.

PowPow | 18-10-15 | 09:15

@fikkieblijf! | 18-10-15 | 09:07
Exact om die reden hebben landen als Turkije en die armoedige ex-oostbloklanden geen ene moer te zoeken in de EU.
Er was niets mis met de EEG toen de handel onderling nog bovenaan de agenda stond.
Wat er bovenaan de agenda van de EU staat, weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat die 500 miljoen inwoners ongezien de typhus kunnen krijgen van 'Brussel'

necrosis | 18-10-15 | 09:12

necrosis | 18-10-15 | 06:37

nee joh, misdaden die een Turk pleegt in Europa hoeven in Turkije niet te worden vervolgd of een uitlevering. Net als onze Badr Hari die even zijn rechtzaak onderbrak en verdween met een leugen (net als die Saban)om vervolgens recht in de Nl bekspuwend een dikke toedeledokie te sturen naar Hollanda.
Straks de visumplicht weg kunnen we helemaal lachen. Hier de misdaden, liquidaties op straar en de afrekening moorden en dan weer terug naar Ome Erdogan voor bescherming en voortzetting van het leven..Dikke ikke en toedeledokie naar Europa van Ome Erdogan!

fikkieblijf! | 18-10-15 | 09:07

-weggejorist-

Isnogaanhettype..... | 18-10-15 | 09:06

En hierom faalt de EU:
www.telegraaf.nl/buitenland/24630773/_...
Slovenië accepteert de vluchtelingen, zolang Oostenrijk en Duitsland hun grenzen openhouden.
Hoe zat het ook alweer met die verdeelsleutel?
Die ex-oostblok landen delen graag mee in de welvaart maar niet in de ellende.
Laat ik daar nu precies de reden zien waarom Oekraïne helemaal niets te zoeken heeft in de EU!

necrosis | 18-10-15 | 08:57

Het blijft mensenwerk en mensen zijn vaak egotrippers , zakkenvullers , domtokkels , geilneven , truttebollen , zelfbevlekkers en zwamneuzen.

alshetware | 18-10-15 | 06:47

@kindapaas | 18-10-15 | 06:12
Wat ik me afvraag: hebben ze die 'vrouwen-verkoper' Saban Baran nou al aangehouden in Turkije?
Die heeft nog wat maandjes celstraf te goed in Nederland, al zie ik liever dat hij de rest uitzit in een Turkse gevangenis in plaats van een Nederlands staatshotel.

necrosis | 18-10-15 | 06:37

Straatartiesten? Ik dacht eerder aan praatzieke debielen, narcisten en sociopaten.

Mart Smits | 18-10-15 | 06:29

Wat over het hoofd lijkt te worden gezien zijn de gevolgen van de voorgestelde aanpassing van de visumregels voor Turkse staatsburgers.
De illegale immigratie wordt ingedamd in ruil voor legale mono-culturele massa immigratie vanuit Turkije waardoor effectief islamofobie, xenofobie, anti-massa immigratie en anti-EU groeperingen buiten spel zijn gezet en kunnen worden ondergebracht in slechts 1 resterende groep: de xenofoben.
Immigratie zal vanaf dat moment geen onderdeel meer hoeven zijn van de polarisatie agenda, het accent wordt verlegd naar bescherming van minderheden, een vrij ruim te interpreteren raamwerk dat moeilijk grijpbaar is voor tegenstanders en gemakkelijk misbruikt kan worden voor allerlei doeleinden.

kindapaas | 18-10-15 | 06:12

Ik weet niet wat ik nog moet zeggen. Het zal wel aan het weer liggen. 'S avonds gaan al vroeg de lichtjes overal aan. En vandaag was het bijna windstil, zelfs aan zee. Het leek wel een sprookje. De dingen gaan hun eigen gang. Het leven komt en gaat als een vogeltje.
Van Duyvenbode | 17-10-15 | 22:48
.
poetisch!

neetegenpvda | 18-10-15 | 05:38

#Feynman Mooie analyse maar whay about 'Promote what you love instead of bashing what you hate ...'?

Einde van de Domheid | 18-10-15 | 05:10

En op de valreep voor ik ga slapen.... Democratie !https://youtu.be/HhGNoZfvRoA

INH.30CL | 18-10-15 | 05:08

Thuis heb ik nog een ansichtkaart

Bata4 | 18-10-15 | 04:54

Zullen we hier eens een topic over maken GS!? KHCNk9BYy4

INH.30CL | 18-10-15 | 04:51

Dont poke the bear, he is going to hurt you.

cat22 | 18-10-15 | 04:43

@daytripper | 18-10-15 | 03:22
En Powned.tv neemt veel berichten over van datzelfde persbureau. Dat is pas griezelig te noemen.

kweethetooknietbeter | 18-10-15 | 03:29

@mezelf | 18-10-15 | 03:19
.
Aanvulling: "Momenteel staat er ruim 1700 kilometer aan hekwerk en daar komt komende jaren 600 kilometer bij."
bron: www.prorailpersberichten.nl/bericht/64...
.
Dus die opmerking van Halbe Zijlstra van vrij recent "Grenzen dicht is geen optie met 1027 km grens" kan naar het rijk der fabelen voor verwezen.

kweethetooknietbeter | 18-10-15 | 03:24

"Het ANP noemt het associatieverdrag nog steeds een vrijhandelsakkoord. Je kan veel zeggen over de militairen uit artikel vier en verder, maar zij handelen met kogels, niet met euro's."

@Feynman .Inderdaad. U hebt het in uw vorige artikel al vermeldt en ik vind het onbegrijpelijk dat iedereen elkaar in de media na-kakelt en ik hier niet meer over hoor.
De verwijziging naar artikel 4 onderlid 2 f en g spreken duidelijke taal en lijkt me gevalletje schaakmat.

daytripper | 18-10-15 | 03:22

Qua gebeurtenissen viel er inderdaad weinig te vieren. Hoewel, als je bedenkt dan de mensen meer en meer in geweldloos verzet durven te komen en dat gemeenten toch azc-locaties dan is het juist weer één groot feest.
.
Dat ProRail niet zo lekker draait, tsja... Maar misschien kunnen ze voor straf hekken om Nederland heen gaan bouwen. ProRail schijnt enorm veel ervaring te hebben met hekken plaatsen.

kweethetooknietbeter | 18-10-15 | 03:19

@CoJoNes | 18-10-15 | 02:35
Het rare is, dat weten al die politici ook wel. En de ambtenaren helemaal. Een begroting voor een jaar moet na een half jaar bij de voorjaarsnota al worden bijgesteld, en die bijstelling begint al vlak nadat de begrotingen door de kamer zijn goedgekeurd. De volgende begroting wordt vlak na de voorjaarsnota al in de stijgers gezet. Ze kijken dus eigenlijk al niet verder dan zes maanden vooruit en daar gaat al een boel mis.

Stormageddon | 18-10-15 | 02:40

Politici zijn hedgefund managers met pistolen en een geweldsmonopolie.

CoJoNes | 18-10-15 | 02:39

-weggejorist-

SyntaxError | 18-10-15 | 02:35

Kom als zzp'er eens aan met een 4 jaren prognose voor een financiering die gebaseerd is op cijfers van 2 jaar terug. Je wordt letterlijk het pand uitgeslagen bij een bank. En dan is dit als voorbeeld vreselijk micro-economisch. De staat krijgt het voor elkaar om een 4 jaren beleidsplan te maken (gebaseerd op verouderde cijfers en trends, dat door geen accountant zou worden goedgekeurd) en daar met een stalen muil een feestdag van weet te maken.

CoJoNes | 18-10-15 | 02:35

... en van beleid dat meer dan 3 maanden vooruit loopt is nog nooit iets goeds gekomen, behalve de aanstelling van een enorm extra leger aan sabbelaars aan de staatstiet. Een regering moet nooit lange-termijnbeleid maken. De geschiedenis leert ons al eeuwen dat ze dat helemaal niet kunnen.

CoJoNes | 18-10-15 | 02:30

@SyntaxError | 18-10-15 | 02:24
Dat koningshuis is sowieso een anomalie, die we in 1815 in de maag gesplitst hebben gekregen bij het congres van Wenen. Had niet gehoeven. Maar dat je met 1 stem zowel de wetgevende als de uitvoerende macht kiest is natuurlijk belachelijk. In een tweepartijenstelsel is dat nog een beetje voorstelbaar, maar in die lappendeken van partijtjes in Nederland slaat dat eigenlijk nergens op. En die supranationale bestuurslaag zonder echt mandaat is helemaal onzinnig. Nou ja, ons gebouw van staat is slecht gebouwd en wat er is, dat is al jaren aan het rotten.

Stormageddon | 18-10-15 | 02:30

@SyntaxError | 18-10-15 | 02:24

Het kraakt aan vele kanten.

mysteryposter | 18-10-15 | 02:27

@SyntaxError | 18-10-15 | 02:24
Helemaal eens dus, zie 02:26

CoJoNes | 18-10-15 | 02:27

@SyntaxError | 18-10-15 | 02:15
Beter lezen, of even draadje volgen. Dat gaat over Zwitserland dus.

Stormageddon | 18-10-15 | 02:26

@Graaf van Egmont | 18-10-15 | 02:22
Helemaal eens. Een volwassen democratie zou moeten bestaan bij incidentele meerderheid. Het hele idee van een coalitie en een geformeerde regering is vanuit de basis al anti-democratisch.

CoJoNes | 18-10-15 | 02:26

@INH.30CL | 18-10-15 | 02:16
Jawel. Maar Jip en Janneke taal voor Eurotokkie. Zodat het muntje daar ook gaat vallen. En ik wou wat zeggen over de max. snelheid daar. Ergernisje. Hart, moordkuil dingetje.

Stormageddon | 18-10-15 | 02:24

Is een democratie niet onverenigbaar met coalitie vorming + een regeringsleider die ook Koning/onschendbaar is, en ook nog onderhevig aan grensoverschreidende/internationale afspraken zoals met EU en NAVO ?
Hebben we, daarom alleen al, een nep kabinet en een nep democratie?

SyntaxError | 18-10-15 | 02:24

CoJoNes | 18-10-15 | 02:15
Ik vind niet dat coalitiepolitiek een groot issue zou mogen zijn. Elke partij roept dat je water bij de wijn moet doen om een coalitie te kunnen vormen. En wij zijn dat allemaal gaan geloven. Het is voor de partijen die dat roepen de ideale smoes om hun verkiezingsbeloften te verbreken en dat als zodanig aan de kiezer te verkopen.
In theorie: je hebt 7 partijen die een coalitie kunnen vormen, maar geen van die partijen wil dat, want verkiezingsbeloften. So what? Gaat daar het land slechter door draaien? Nee, want de ambtenarij runt de zaak.

Graaf van Egmont | 18-10-15 | 02:22

@INH.30CL | 18-10-15 | 02:08
Er wordt sowieso jaarlijks gereserveerd voor verkiezingen. Er is genoeg geoormerkt geld voor het organiseren van een referendum, zelfs als Rutte II valt en we volgend jaar ook voor de kamer naar de stembus moeten als ook voor de gemeentelijke herindelingen die er nog aan zitten te komen. Als er meer referenda komen in de toekomst zal er jaarlijks wat meer in dat potje moeten, maar op de rijksbegroting is het een fooitje. Je kunt er niet eens een Rembrandt voor kopen. Zelfs Peter R. De Vries graait jaarlijks meer als talkshow gast.

Stormageddon | 18-10-15 | 02:21

@Stormageddon | 18-10-15 | 02:12
Je zag de ironie niet? Of ik begrijp jou weer verkeerd. Max speed weet ik alles van, ooit 15 km te hard gereden daar en via Leeuwarden een schatkist bedrag moest overmaken naar de Schweizerland.

INH.30CL | 18-10-15 | 02:16

@SyntaxError | 18-10-15 | 02:12
Tuurlijk. Dat is inherent aan coalitiepolitiek. Je moet nooit een deur dichtgooien als er geen andere open staat. Democratie is helemaal niet het beste systeem dat er bestaat. Churchill heeft wel vaker ongelijk gehad. Alle andere vormen voorzagen simpelweg niet in een veilige broodwinning voor de man.

CoJoNes | 18-10-15 | 02:15

@Stormageddon | 18-10-15 | 02:12
Als ons land het meest "democratisch " is heb ik erg "te doen" met de andere Europese landen ..

SyntaxError | 18-10-15 | 02:15

harry pikkel | 18-10-15 | 02:10
Ja, is net zo'n discussie over hoeveel de brandweer kost of de politie. Kijk die mensen zijn er gewoon 24/24 en 7/7 en kosten hooguit overuren. En die suffe gemeenteambtenaren met hun van 9-5 baan, kunnen gerust de stembureau's inrichten i.p.v. plantsoenen te schoffelen.

Graaf van Egmont | 18-10-15 | 02:15

Stormageddon | 18-10-15 | 02:05
Gewone verkiezingen hebben ook geen zin,
zie wat voor een MP we nu hebben, goed Rutte is niet direct gekozen maar toch.
We leven in een schijndemocratie, ja geef mensen de illusie
dat ze invloed hebben.

Eurotokkie | 18-10-15 | 02:14

@INH.30CL | 18-10-15 | 01:59
Toch ligt dat land er netjes bij en wordt het heel redelijk bestuurd. Met de meest directe democratie die er in Europa te vinden is. Ze doen dus wel iets goed daar. Behalve dan de maximum snelheid op snelwegen, maar goed... Ook dat is democratisch besloten.

Stormageddon | 18-10-15 | 02:12

CoJoNes | 18-10-15 | 02:05
Hebben ze allen andere grondbeginselen dan zij publiek tentoonspreiden?
Modus operandi, want "wij" zij te dom om het te snappen?

SyntaxError | 18-10-15 | 02:12

@Graaf van Egmont | 18-10-15 | 02:09
+1

CoJoNes | 18-10-15 | 02:11

@Eurotokkie | 18-10-15 | 02:05
zie INH.30CL | 18-10-15 | 02:08 | | Reageer+ | 0

INH.30CL | 18-10-15 | 02:10

@SyntaxError | 18-10-15 | 02:08
Geen idee. Maar als er al een wind waait, gok ik dat Wilders het jasje van Israel opwasemt. In deze hele discussie is het overigens een volstrekt onbelangrijk punt.

CoJoNes | 18-10-15 | 02:10

Graaf van Egmont | 18-10-15 | 02:04
Bovendien zou ik die kosten wel eens uitgesplitst willen zien. Worden daar ambtenaren van betaald die toch al op de payroll staan, ik noem maar wat. En als er kosten zijn gemaakt, dan zal er ook iemand aan verdienen. Is dat ook in die 30 miljoen meegenomen? Er wordt zo vaak met bedragen gegooid en iedereen neemt die maar klakkeloos over.

harry pikkel | 18-10-15 | 02:10

Voor een referendum eisen de politici een opkomst van 30%, maar ik weet zeker dat als bij 2e kamerverkiezingen het opkomstpercentage rond de 20% ligt, de heren vinden dat ze toch een krachtig mandaat van de kiezer hebben gekregen.

Graaf van Egmont | 18-10-15 | 02:09

@Graaf van Egmont | 18-10-15 | 02:04
Ach, als we die 30 miljoen afzetten tegen wat het rijksmuseum heeft weggegooid dit jaar valt het wel weer mee.

INH.30CL | 18-10-15 | 02:08

@mysteryposter | 18-10-15 | 01:59
Noem mij één partij met grondbeginselen. Eentje maar. 'Hoe de wind waait, waait mijn bloesje.', is het motto dat voorin elk partijprogramma zou moeten staan.
CoJoNes | 18-10-15 | 02:05

Ja zo slecht gat het nu in onze democratie ... wel goed dat steeds meer mensen dat beseffen.

mysteryposter | 18-10-15 | 02:08

@CoJoNes | 18-10-15 | 02:05
Waait de wind vanuit Israel nog steeds in de rug van Geert .. hoe zit dat tegenwoordig?

SyntaxError | 18-10-15 | 02:08

@mysteryposter | 18-10-15 | 01:59
Noem mij één partij met grondbeginselen. Eentje maar. 'Hoe de wind waait, waait mijn bloesje.', is het motto dat voorin elk partijprogramma zou moeten staan.

CoJoNes | 18-10-15 | 02:05

@CoJoNes | 18-10-15 | 01:54
Precies. Als dat werkelijk is wat de Eurotokkie-achtigen denken, dan hebben gewone verkiezingen ook geen enkele zin, met dat argument. Dat hebben verkiezingen volgens mij sowieso niet, maar dat heeft dan met de staatsinrichting en het fenomeen politieke partij te maken. Zo'n vertegenwoordigende democratie is natuurlijk geen democratie (zo je dat al zou willen).
En natuurlijk zijn er te veel Nederlanders met een (financieel) belang bij de staat en een leveren netto niks bij en hebben toch stemrecht. Dat moet natuurlijk niet kunnen. Zo kan je als gemeenteambtenaar ook niet in gemeenteraad van die gemeente zitten. Volkomen logisch, lijkt me. Stemrecht is een verlengde daarvan. Maar enfin, andere discussie. Het staatsbestel is sowieso verkeerd gebouwd en dat wat is gebouwd is verrot. Maar, dat is een andere discussie.

Stormageddon | 18-10-15 | 02:05

INH.30CL | 18-10-15 | 01:54
Ja Nederlanders zeiken nu eenmaal veel vooral als het gaat om hun eigen omgeving, kunnen ze iets verbeteren dan zijn ze meestal niet thuis , laat een andere het maar doen.
Prima dat er een referendum komt meer ik blijf het toch zien als een fopspeen van 30 Miljoen, uiteindelijk ligt de keuze in handen van de heren is Den Haag en niet het volk aanzien het hier gaat om een niet-bindend referendum.

Eurotokkie | 18-10-15 | 02:05

Als het over een referendum in Nederland gaat, wordt er alleen geklaagd dat dat 30 miljoen gaat kosten. En dat is dan weer de typische kruideniersmentaliteit van Nederland. Het mag niks kosten, dus dan maar een beetje minder democratie.

Graaf van Egmont | 18-10-15 | 02:04

@CoJoNes | 18-10-15 | 02:01
Precies. Peggeld,zijn partij en voorstander van het referendum. Die man is een belediging voor zichzelf.

INH.30CL | 18-10-15 | 02:03

associatieverdragje, overigens.

CoJoNes | 18-10-15 | 02:02

@INH.30CL | 18-10-15 | 01:59
In Zwitserland is de drogredenatie van Pechtold c.s. dan ook niet aan de orde.

CoJoNes | 18-10-15 | 02:01

Stormageddon | 18-10-15 | 01:57
Inderdaad, mijn vader zaliger begon met internetten en mailen toen hij 82 was. 4 tantes van mij waren op hoge leeftijd nog aan het mailen en internetten. Ik vond het knap!

Graaf van Egmont | 18-10-15 | 02:00

@ Graaf van Egmont | 18-10-15 | 01:55

Juist! Van partijen zou je ervan uit moeten kunnen gaan dat de grondbeginselen en morele visies leidend moeten zijn ... maar die worden worden in achterkamertjes gewoon verhandeld o.O

mysteryposter | 18-10-15 | 01:59

@CoJoNes | 18-10-15 | 01:54
In Zwitserland wonen ook heel veel domme mensen.

INH.30CL | 18-10-15 | 01:59

Het argument dat de gemiddelde Nederlander niet begrijpt waar dit referendum over gaat snijdt absoluut geen hout. Een partij die voorgaande stelt, zou dan ook moeten stellen dat de gemiddelde Nederlander niet kan begrijpen wat de volmacht die ze een politieke partij geven inhoudt. Als een Nederlander niet kan begrijpen wat een associteverdragje van 4000 pagina's inhoudt, hoe kunnen ze dan in godsnaam begrijpen wat het runnen van een compleet land met zich mee brengt?

Geen referendum, geen verkiezingen. Zo simpel is het.

CoJoNes | 18-10-15 | 01:58

-weggejorist-

Stormageddon | 18-10-15 | 01:57

@Eurotokkie | 18-10-15 | 01:39
Mijn vader is bijna 80 en zit dagelijks op internet. En hij is niet de enige, in zijn kennissenkring en in de familie heeft iedereen van die generatie die nog een beetje gezond van geest is, een internetaansluiting en een computer. En dat is heel eenvoudig te verklaren, toen de generatie van mijn vader nog werkte kwamen de eerste computers in de bedrijven, en internet was al aan het inburgeren toen ze met pensioen gingen. En hun kinderen (mijn generatie) hebben allemaal internet en sporen hun ouders aan ook te mailen, whatsappen, Skypen en facetimen. Mensen die net even ouder zijn dan 80 en de opkomst van de computer niet meer hebben meegemaakt in hun werk, en de mensen die geestelijk afgetakeld zijn, die hebben geen internet, maar dat is een kleine minderheid van de ouderen. De ouderen van nu zijn niet meer de zwakzinnige afgeschreven bejaarden van vroeger. De ouderen van nu zijn gezonder, staan vaak midden in het leven en hebben internet. Alweer... Je hebt geen idee hoe de bevolking van dit land in elkaar steekt.

Stormageddon | 18-10-15 | 01:57

CoJoNes | 18-10-15 | 01:50
In ieder geval is de democratie stuk, of wat de elite nog democratie durft te noemen. Partijbelangen, partijprogramma's, partijbonzen en partij politici zijn leidend. Zonder last of ruggespraak stemmen is een farce, want fractie (lees partij) discipline is leidend. En dat alles om het vier jaar uit te mogen zingen. Ze zouden elkaars stront opvreten als dat nodig was om hun blauwe stoeltjes te mogen behouden.

Graaf van Egmont | 18-10-15 | 01:55

@Stormageddon | 18-10-15 | 01:48
Ookal was de gemiddelde Nederlander echt heel dom, dan nog zou dat geen reden zijn om geen referendum te houden. Als het bezwaarlijk is dat de gemiddelde Nederlander heel dom is, dan moet je de democratie afschaffen of het censuskiesrecht invoeren.

Er zijn helaas geen andere smaken.

CoJoNes | 18-10-15 | 01:54

@Eurotokkie | 18-10-15 | 01:46
Ik ben het zeker met je eens qua gemakzucht. Had GP niet het grandioze idee gehad digitaal een handtekening te kunnen zetten, dan had ik het nog niet geweten of het allemaal gelukt zou zijn. En daar raken we de kern, zoals de belastingdienst adverteert met het makkelijk maken. Zo moet het die 75% ,waar jij het over hebt, heel makkelijk worden gemaakt op een legale, democratische manier hun ongenoegen te laten blijken. Over die ingeslepen weg moet weer nieuw asfalt worden gegoten en de digitale snelweg is *de*manier! GP is en geeft het ultieme bewijs daarvan waar politici geen raad mee weten en ik vind dat prachtig, jij niet?

INH.30CL | 18-10-15 | 01:54

mysteryposter | 18-10-15 | 01:43
Aangezien Nederland vergrijst wordt dit in de toekomst buiten de allochtonen de grootste doelgroep.
Ik denk dat zij de doorslag gaan geven bij verkiezingen.

Eurotokkie | 18-10-15 | 01:51

Dit land is gewoon stuk, Feynman. Er is geen enkele andere conclusie die rationeel is te onderbouwen.

CoJoNes | 18-10-15 | 01:50

@Eurotokkie | 18-10-15 | 01:23
Je onderschat de gemiddelde Nederlander. En je onderschat de virale macht van social media. Verreweg het grootste del van Nederlanders heeft een redelijke middelbare school opleiding en meer dan een kwart heeft hoger onderwijs (HBO/WO). Dat zegt niet alles, maar dat betekent dat de meesten niet zo dom zijn als jij denkt. Die malloten die de NPO voor de camera haalt met de voxpop is zeker geen dwarsdoorsnede van de bevolking.
De meeste van de Nederlanders is prima uit te leggen dat het associatieverdrag veel meer is dan een vrijhandelsverdrag (waar niks tegen is), maar ook een defensieparagraaf bevat, een steunparagraaf en een politieke paragraaf en juist daar zit de pijn. Dat is de meerderheid van de Nederlanders prima uit te leggen, in gewone taal zonder playmobil. Men is niet gek. Jij denkt van wel, maar dat gaat je enorm tegenvallen.


En TTIP is ook niet zomaar een vrijhandelsverdrag. Als het alleen dat was dan duurden die onderhandelingen geen jaren en kon het morgen ingevoerd. De pijn zit voornamelijk in de standaarden en consumentenwetgevingen en het ISDS artikel. Ook dat is eenvoudig uit te leggen (Lubach heeft dat al eens gedaan - zonder playmobil, maar hij wil het speciaal coor jou ook nog wel eens met doen, als je dat graag wilt).

Jij onderschat de Nederlander. En je onderschat ook het geheugen van de Nederlander en de diepe afkeer die de Nederlander heeft gekregen van zijn eigen overheid, zijn eigen regering en van de EU. Dat laten de peilingen al jaren zien, en het referendum van 2005 staat de meesten ook nog wel bij.
Hoe harder de traditionele politieke partijen en de aan gelieerde omroepbestel en krantjes gaan roepen dat ze vóór moeten zijn, hoe minder de meerderheid het gelooft. Je onderschat het gesundes Volksempfinden en het gemiddelde intellect van Nederlanders. Het zijn calculerende burgers die heel goed weten wat hun rechten zijn en waar ze wat kunnen halen. En die burgers zijn het zat om te dokken voor EU speeltjes als fondsen voor frauderende lidstaten, voor immigratie enz.

Ik heb op zich ook geen hoge pet op van de gemiddelde Nederlander, maar zo dom als jij ze inschat zijn ze heus niet. En de opkomst gaat hoog zijn en twee derde stemt tegen. En dat kun je gewoon aflezen aan de peilingen, aan het aantal en de soort berichten die op social media worden gedeeld en aan resultaten uit het verleden. Bij verkiezingen voor het europarlement komt 2/3e van die kiezers niet op. Een deel daarvan interesseert het sowieso geen zak, maar de meerderheid komt niet op omdat ze mordicus tegen dat Brusselse zooitje zijn. En die komen juist bij dit referendum wel op. Omdat ze dan ook eens een keer tegen kunnen stemmen. jij weigert dat te snappen, maar daar kom je volgend voorjaar wel achter.

Stormageddon | 18-10-15 | 01:48

mysteryposter | 18-10-15 | 01:43
Dank dat je pal voor me gaat staan en wijsheid verdedigt.

Graaf van Egmont | 18-10-15 | 01:47

INH.30CL | 18-10-15 | 01:36
Noem het maar gemakzucht, alles wordt ook voor ons geregeld dus waarom je druk maken.
Ik denk dat 75% van het volk nog het volste vertrouwen heeft dat de politiek de juiste beslissing neemt, dit is er ingeslepen en haal je er niet zomaar uit.

Eurotokkie | 18-10-15 | 01:46

@ Eurotokkie | 18-10-15 | 01:39

Onderschat de ouderen onderen ons niet vriend, die zijn wijzer dan je misschien denkt.

mysteryposter | 18-10-15 | 01:43

@SyntaxError | 18-10-15 | 01:34
Och ik heb wel wat ideeën. Verder kost een BMW voor de componist minder dan het koningslied.

INH.30CL | 18-10-15 | 01:42

SyntaxError | 18-10-15 | 01:34
Ik stel voor om in ieder geval voor de zuidelijke provincies BrabonegerT in te huren.

Graaf van Egmont | 18-10-15 | 01:39

mysteryposter | 18-10-15 | 01:34
En wat is de gemiddelde leeftijd van deze unieke bezoekers, wat komen deze bezoekers doen op Geenstijl ?
Bedenk ook dat ruim 2 miljoen mensen vooral ouderen nog geen toegang tot internet hebben of in ieder geval niet dagelijks.

Eurotokkie | 18-10-15 | 01:39

@Eurotokkie | 18-10-15 | 01:30
Daar moet de burger dan voor zichzelf eens verandering in aanbrengen. Juist die andere dingen *aan hun hoofd* worden en werden veroorzaakt doordat politici en dan met name de EU, beslissingen nemen/namen die de burger deze koppijntjes geeft. We kunnen nu eens iets laten horen..... voor of tegen, het maakt niet uit! Doe er iets mee.

INH.30CL | 18-10-15 | 01:36

Wiggin | 18-10-15 | 01:28
Pak 1 van de 5 items en je bent altijd on topic.

Eurotokkie | 18-10-15 | 01:34

De burger vertegenwoordig je niet met ca 450.000 handtekeningen,
de burger heeft echt andere dingen aan hun hoofd dan zich te verdiepen in een verdrag.
Eurotokkie | 18-10-15 | 01:30

Je begrijpt dat geen stijl meer dan 2 mln unieke bezoekers per maand heeft en opmerkingen als deze juist meer mensen aanzet tot stemmen? Maar ja ... bedankt vriend :)

mysteryposter | 18-10-15 | 01:34

@INH.30CL | 18-10-15 | 01:26
Dan hebben we textschrijvers nodig, en vocalisten natuurlijk. Compositie, instrumentale uitvoering, opname en verdere A/V productie zouden wij kunnen doen.
maar wie gaat het inzingen .. van Leeuwen? Roos? Quid?
Ik zie het nog niet helemaal ..

SyntaxError | 18-10-15 | 01:34

@Xirdalan | 17-10-15 | 23:15

Maar het maakt de meeste mensen ook geen fuck uit of de PVV aan de macht komt, het gaat de mensen er om dat de huidige puinhoop die ervan maken veranderd!

Da's logisch toch? Als Partij A niet doet wat je wilt, en Partij B wel dan kies je voor B.

Om eerlijk te zijn *wil* ik niet eens dat ze het "snappen"... Want het verleden heeft al keer op keer op keer op keer laten zien wat dat betekend:

Loze beloftes zodra de verkiezingen eraan komen en vervolgens draaien en kontneuken van de burger de dag na de verkiezingen.

Nee, laat de PVV het maar eens proberen. De lantaarpalen zullen best nog wel blijven branden, en WO3 gaat echt niet uitbreken... Gun ze eens een kans zou ik zeggen. Komt wel goed.

peterdh | 18-10-15 | 01:33

SyntaxError | 18-10-15 | 01:22
Ik had de indruk dat Hennis zich weer bijna wilde verspreken toen de het had over de Nederlandse militairen die nog steeds in Afghanistan zitten. Ze wilde iets anders zeggen, maar besloot toen maar om te zeggen dat ze er daar voor advies bleven.
Nou kennen we nog het zenden van adviseurs naar Vietnam, wat de aanleiding was tot een bloedige oorlog. Deze adviseurs bleken dus gewoon mee te vechten.
Ik vermoed dat het met de Nederlandse militairen in Afghanistan net zo is. Zou wel eens willen weten hoe ze het sneuvelen van een "adviseur" gaan spinnen.

Graaf van Egmont | 18-10-15 | 01:30

INH.30CL | 18-10-15 | 01:25
De burger vertegenwoordig je niet met ca 450.000 handtekeningen,
de burger heeft echt andere dingen aan hun hoofd dan zich te verdiepen in een verdrag.

Eurotokkie | 18-10-15 | 01:30

Het mooie van het topic van Feynman is dat het bijna onmogelijk is OT te reageren.

Wiggin | 18-10-15 | 01:28

@SyntaxError | 18-10-15 | 01:06
If so.... ben ik graag bereidt er aan mee te werken:-) Componeren is iets wat ik doe enzo.... voor een bmw doe ik het gratis;-)

INH.30CL | 18-10-15 | 01:26

@Eurotokkie | 18-10-15 | 01:05
Je gaat uit van de verkeerde gedachte. Het referendum is ontstaan om de burger weer echte democratische inspraak te laten krijgen! Voor of tegen was niet het doel.

INH.30CL | 18-10-15 | 01:25

Graaf van Egmont | 18-10-15 | 01:12
Idd en wie is hier nu tegen, toch.
Alles moet via jip en janneke taal gebeuren en met lego en playmobil anders gaat het echt niet.

Eurotokkie | 18-10-15 | 01:23

@LetTheSunshine | 18-10-15 | 01:07
Zeker vanaf 2001 , "der EURO" zag je het al aankomen.
TTIP en TTP, waar veel te weinig mensen mee bekend zijn,
is iets wat al jaren onder verschillende namen gepushed wordt, vanaf het begin af aan is het een drog rede, vertrouw nu maar op ons, want deze materie is te complex voor jullie, burgers.
Sterker nog; alle zaken die door, NAVO, NSO, EU en andere organisaties die de landsgrenzen overstijgen overeen gekomen worden stellen regels aan onze regering, waar zij zich aan te houden hebben.
Dit levert soms zeer politiek op, waarbij m.n. Plasterk, Hennis en Rutte NIETS mogen vrijgeven over de werking en inhoud van deze regels ... de rest van de regerende kliek weet net zoveel als wij doen.
Soms word er wel wat info gedeeld via "stiekum" ..
alleen die naam al.
---
Is echte democratie een droom, of hebben we juist nu de mogelijkheden en middelen om dit af te dwingen?

SyntaxError | 18-10-15 | 01:22

@Dirk III | 18-10-15 | 01:12
Net in Nederland, fietsje geleend, komt er zo'n malloot op je af :). "Stoelen?" "Soerie, doe joe hef stiel de beik?" "Verrie koet my friend".

Watching the Wheels | 18-10-15 | 01:21

"Het is niet de PVV die stijgt richting een kwart van het electoraat, het zijn de oude partijen die hun kiezers daar dumpen."
Exact. Neem de kiezer serieus en je neemt Wilders alle wind uit de zeilen.
Maar nee, stug op dezelfde doodlopende weg doorgaan zonder enig draagvlak, en het volk wat je zou moeten vertegenwoordigen xenofoob, dom of ongeinformeerd noemen.

Harry Turtle | 18-10-15 | 01:21

Ik=Er

Eurotokkie | 18-10-15 | 01:19

LetTheSunshine | 18-10-15 | 01:07
Ik is genoeg tegenwicht geboden door de jaren heen maar dit is door de grote media niet echt opgepakt, of mensen zijn het gewoon vergeten.
En ja dit tegengeluid kwam toch meestal uit een hoek waar Geenstijl nu niet echt een kopje koffie mee zou gaan drinken.
Dit was in een tijd waar Geenstijl wild om zich heen heeft geslagen en iedereen het bijna moest ontgelden.

Eurotokkie | 18-10-15 | 01:18

Oh ... NauthaDutilh, het circuitje http://www.nu.nl/politiek/4147003/minister-schippers-moet-erasmus-mc-236-miljoen-betalen.html

Watching the Wheels | 18-10-15 | 01:12

Eurotokkie | 18-10-15 | 00:48
Vrijhandelsaccoord bekt gewoon lekker, want dat kennen de mensen nog van TTIP. Dus lekker handelen zonder barrières.

Graaf van Egmont | 18-10-15 | 01:12

@Feynman goeie column weer! En waarom heeft Schippers die 100 miljoen niet gewoon bij het Erasmus MC gelaten en eerst onderzocht of het redelijk was om het terug te eisen. Nu kost het bijna 3x zoveel. Je gaat bijna denken dat het opzettelijk is om meteen de CDA-bouw en VVD-bankenvriendjes weer van nog meer overheidsgeld te voorzien.

Watching the Wheels | 18-10-15 | 01:09

Bedankt, Feynman. De vraag “Hoe heeft het zover kunnen komen?” is al jaren geleden gesteld. Het is hoog tijd om de vraag te stellen “Hoe keren we het tij?”, voordat de hele ******zooi doorgeven wordt aan onze opvolgende generatie. Dat mogen we niet laten gebeuren.

LetTheSunshine | 18-10-15 | 01:07

@INH.30CL | 18-10-15 | 00:38
Ik ben ook erg benieuwd hoeveel dikke BMW's ze daarvan gaan kopen. Ik neem aan dat ze geen campagne liedjes gaan zingen :P

SyntaxError | 18-10-15 | 01:06

INH.30CL | 18-10-15 | 00:53
Tv spotjes prima maar op welke zender, en welke krant.
Kan een spotje waarin kritiek wordt geuit op het associatieverdrag zomaar bij de NPO.

Eurotokkie | 18-10-15 | 01:05

@Eurotokkie | 18-10-15 | 00:48
Tv spotjes, krant, social media, om wat te noemen. Vergis je niet... het merendeel der politici heeft ook geen enkel benul wat dit verdrag nu precies inhoudt en/of kan gaan betekenen voor de toekomst. Zij zijn nu, dankzij het referendum, verplicht het eens goed onder de loep te nemen voor de komende debatten die gaan volgen:-)

INH.30CL | 18-10-15 | 00:53

INH.30CL | 18-10-15 | 00:38
Maar hoe bereik je het grote publiek,hoeveel mensen weten waar het associatieverdrag voor staat, nu trouwens meesterlijk omgetoverd tot vrijhandelsakkoord.

Eurotokkie | 18-10-15 | 00:48

mysteryposter | 18-10-15 | 00:30
Het is maar hoe je het bekijkt, heb je het over het algemeen goed dan valt het mee, heb je het minder dan valt het tegen en heb je het slecht dan is het heel erg.
Ik denk dat mensen vooral naar hun eigen omgevingen kijken, wat de heren in Den Haag beslissen vinden ze allemaal prima totdat ze geconfronteerd worden met de gevolgen.

Eurotokkie | 18-10-15 | 00:41

@Eurotokkie | 18-10-15 | 00:36
GP krijgt straks een behoorlijk subsidiepotje. Ik mag aannemen dat ze dat beter gaan gebruiken om het referendum onder de aandacht te brengen dan politici kunnen en/of gaan doen!

INH.30CL | 18-10-15 | 00:38

Politicusincapabelus | 17-10-15 | 22:15
Het kan twee kanten opgaan wat betreft het referendum, of de partijen die voor dit verdrag zijn besteden totaal geen
aandacht en er komt geen hond opdagen.
Een ander scenario is dat ze alles uit de kast halen en mensen
er van overtuigen om voor te stemmen , win-winsituatie dus.

Eurotokkie | 18-10-15 | 00:36

Kort samengevat, het valt allemaal best wel mee.
Eurotokkie | 18-10-15 | 00:26

Als de norm incompetentie, falen en liegen is valt alles wel mee ja

mysteryposter | 18-10-15 | 00:30

Als politici die de boel belazeren hier schering en inslag zijn, waarom zouden wij dan nog Oekraïne buiten de deur willen houden?

bisbisbis | 18-10-15 | 00:29

Wat een geweldig stuk Fijne man! Kan zo in de krant, ohw wacht. GS.

INH.30CL | 18-10-15 | 00:28

Kort samengevat, het valt allemaal best wel mee.

Eurotokkie | 18-10-15 | 00:26

Leuk. Citaten. Dan heb ik er als troost ook nog 1:Met alles loopt het slecht af, dus ook met het slechte.

harry pikkel | 18-10-15 | 00:09

Jeetje, wat raak weer.
kan dit niet in alle kranten staan? Heel groot op de voorpagina?

edelweiss | 17-10-15 | 23:56

necrosis | 17-10-15 | 23:46
Begrijp je weerzin. Had ik ook toen ik het stukje las.
Als je vervolgens door de comments zapt, zie je dat malle jopie zelf totaal onderuit gehaald wordt.

Door de eigen heimers. Goed dat ook die sukkels wakker worden.

dontworrybehappy | 17-10-15 | 23:50

En dan is het ook nog eens een ongelimiteerde asielopvang. De Verenigde Staten zijn slimmer, die hebben een asielplafond van 70.000 op te nemen vluchtelingen on 2015.
In verhouding zou Nederland er maximaal 292 moeten opnemen.
Maar nee, dat doen wij niet, dus komen er miljoenen.

Lewis Lewinsky | 17-10-15 | 23:48

Eerste wat ik lees als ik google op 'asiel' is: "opvangcentrum voor dieren zonder (bekende) eigenaar Voorbeeld: `een zwerfkat naar het asiel brengen`".

Er zijn uiteraard meer betekenissen, maar die instromende zwerfkatten, tsja, die moet je als een haas terugbrengen naar de landen van herkomst of de buurlanden.

Iemand enig idee waarom ze allemaal naar de beste verzorgingsstaten komen (D., NL., VK.,S.)? Nou moeder, dat lijkt mij geen vraag, geh.

dontworrybehappy | 17-10-15 | 23:47

@dontworrybehappy | 17-10-15 | 23:40
Gefeliciteerd, maar ik ben allergisch voor Joop en ga je linkje zeker NIET aanklikken, ook al is die vuilnisbak mede door mij betaald.

necrosis | 17-10-15 | 23:46

@ hebbuh | 17-10-15 | 23:32

Hier hoor je Hilary Clinton keihard lachen als ze een kritische vraag krijgt over het fbi onderzoek over het gebruik van een eigen mailserver, waar naar verluid een 2e regering mee bedreven werd met diensten die alleen haar orders opvolgen.

www.infowars.com/clinton-cracks-up-ove...

mysteryposter | 17-10-15 | 23:43

GEENSTIJLkatalysator

lid nav progazadem | 17-10-15 | 23:43

@necrosis | 17-10-15 | 23:35
Zelfs degenen die worden afgewezen gaan niet terug. Pas als Wilders premier wordt, zal er iets gedaan worden aan het terugsturen van illegalen.

Lewis Lewinsky | 17-10-15 | 23:41

necrosis | 17-10-15 | 23:25
Had je vraag "Hoeveel asieleisers heeft Plasterk inmiddels in huis?" op Google geplempt. Naast GS-topics krijg je dan o.a. onderstaande link.

Stukje op de joop is natuurlijk, maar natuurlijk, zeer suggestief, maar je zou de comments eens moeten lezen. Geen hond die er 1 in huis neemt. Willen die vluchtelingen misschien ook niet, want honden zijn haram - denk ik;).

www.joop.nl/leven/detail/browse/4/arti...

dontworrybehappy | 17-10-15 | 23:40

@Lewis Lewinsky | 17-10-15 | 23:32
Het wordt nog mooier:
We vangen ze op en ze gaan ooit terug om hun land weer op te bouwen.....
Wie dat gelooft, mag zijn stempas inleveren!

necrosis | 17-10-15 | 23:35

Uhh, geen reden voor url-verkorter. Denk dat ik Twitterverdwazing heb. Dit alles terzijde, won't happen again.

dontworrybehappy | 17-10-15 | 23:35

Ik tolereer Ankie Broekers-Knol totaal NIET. Deze mevrouw is hartstikke NEP!
Wie denkt ze wel die ze is???

Melfs | 17-10-15 | 23:34

www.youtube.com/watch?v=W3ZLYUvAZvs

Let u ook ff op hoe Mc Cain loopt te lachen (het hondje van de banken).
Deze mensen denken dat ze onze meesters zijn,dat zijn ze niet en gaan ze ook nooit worden.
De elite heb ik een boodschap voor denk niet dat je wegkomt omdat je wat meer geld heb ofzo .
Wij het volk kunnen dit veranderen door de elite te vernietigen.
En daar is de elite maar al te bang voor.

hebbuh | 17-10-15 | 23:32

COAfail? Maar daar maar een complete asielfail van. Het is volslagen waanzinnig om in een dichtbevolkt land mensen asiel te verlenen die van duizenden kilometers verderop komen.
*stop de asielwaanzin*

Lewis Lewinsky | 17-10-15 | 23:32

@netniet | 17-10-15 | 23:18
Geen idee aan wie je je comment richt, maar volgens mij zijn we het op één punt helemaal eens.
Enne... volksvertegenwoordigers vertegenwoordigen anno 2015 voornamelijk zichzelf.

necrosis | 17-10-15 | 23:29

@EENzame SchizofrEEN,
daar sla je de spijker op de kop, de 4e onzichtbare macht in ons systeem, de onzichtbare ambtenaren op de ministeries die feitelijk alles (kunnen) dwarsbomen of naar hun toon kunnen sturen, n'importe quoi. En dan nog eens de semi-onafhankelijke bestuursorganen, veel macht en weinig toezicht. En richting de burger totaal gevoelloos.

LaatmaarLu? | 17-10-15 | 23:25

En ondertussen loopt Plasterk te zoeken naar provincies die nog meer asieleisers willen opvangen.
Hoeveel asieleisers heeft Plasterk inmiddels in huis?
Of mag ik dat niet vragen?

necrosis | 17-10-15 | 23:25

Hoewel je zeker tot een punt komt, je lijstje is te kort. Of te lang wanneer je tot een opsomming was gekomen van alle ware volksvertegenwoordigers.

netniet | 17-10-15 | 23:18

@De gezellige Syrier | 17-10-15 | 23:07
Ik hoop toch dat het zo ver komt, slechter dan nu is haast niet mogelijk.
Als het hem lukt een rem te zetten op de stroom illegale migranten die Nederland overspoelt, ben ik al tevreden.
Mocht het dan ook nog zover komen dat het hem lukt Nederland voor een groot deel of helemaal uit de klauwen van de dictators in Brussel te bevrijden, ben ik helemaal de koning te rijk.

francisca van jole | 17-10-15 | 23:16

"Het is niet de PVV die stijgt richting een kwart van het electoraat, het zijn de oude partijen die hun kiezers daar dumpen."

Spijker kop meneer Feynman, spijker kop! Maar helaas wil het Politbureau van VVD/PvdA/D66 + policor media dit niet realiseren.

Xirdalan | 17-10-15 | 23:15

Qua videocratie nog wel iets aardigs, van USA-origine. Stel je een Donald Trump (of Reagan, Bush etc.) voor die iets zouden zeggen als: "Character is like a tree and reputation like a shadow. The shadow is what we think of it; the tree is the real thing."

Abraham Lincoln, uit de tijd dat de videocratie nog niet bestond en er nog mensen werden gekozen op hun kunde en kennis en niet op hun 'uitstraling'.

dontworrybehappy | 17-10-15 | 23:14

@nemoj me jebat | 17-10-15 | 23:05
Die zat gewoon in de kaartenbak van de oude politiek en nu mag ze burgemeester spelen, terwijl een doorsnee burger ontslag had gekregen en nergens meer aan de bak komt.
Gelukkig woon ik daar niet meer
Al vind ik dat die Leemhuis-Stout gewoon moet oplazeren.
Maar dat vind ik van meerdere burgemeesters...
*zwaait naar van Aartsen*

necrosis | 17-10-15 | 23:13

Ik wil niet eens pretenderen precies te weten hoe e.e.a. in elkaar zit.
Ik vermoed echter (en dat is al eerder geschreven) dat de wortel van alle problemen voornamelijk in de ministeries moet worden gezocht.
Het zijn de ambtenaren aldaar die zich laten influisteren wat voor richting in 'gemasseerd' moet worden, door lobby-clubs van diverse pluimage.
De stassen zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor besluiten die ze zelf niet hebben genomen, uitgevoerd door mensen die niet naar hen luisteren en wat veel erger is, als de stas niet bevalt, laat je hem toch gewoon in het duister? Vervolgens kan die zijn eigen graf gaan graven. Dus een staatssecretaris is slechts een marionet in handen van een ministerie.

Al met al dus een kabinet dat zichzelf hopeloos in een spagaat heeft gezet door een vrijwel onvoorstelbare coalitie, een oppositie die bestaat uit one-issue partijen of partijen wiens standpunten 'uitschieten' in welke richting ook, ministeries die hun door het volk gekozen bestuurders de wol over de ogen trekken en diverse wereldmachten die met argusogen kijken naar wat die sneue mannetjes van de EU willen uithalen.

Kortom, een goede basis voor een stabiel land? Dacht het niet.

Zoals ik al begon, wat weet ik er van? Alleen word ik, van wat ik zie, toch moedeloos en bang voor de toekomst van mijn kinderen. Op slechte dagen denk ik voortdurend aan emigratie, op goede dagen wil ik wel eens denken om te kijken of ik niet in een lokale gemeenteraad kan leren hoe dit alles zo ver heeft kunnen komen en het recht te zetten.

EEnzame SchizofrEEN | 17-10-15 | 23:12

Pas op jongen, er zijn heel intelligente en capabele straatartiesten.

frank87 | 17-10-15 | 23:09

@ francisca van jole | 17-10-15 | 22:15

Die zit ook alweer 25 jaar te wauwelelen zonder dat er iets veranderd.over pluche plakken gesproken
Sterker nog veel dingen die nu spelen zijn door Oom Geert medeondertekend.

Wil je verandering? dan moet je kruispunten en pleinen (langdurig) gaan bezetten,

Maar dan komt bij velen het vinexgeluk in gevaar en niemand durft dat risico te nemen.
Bang om het stukje "geluk", geleend van de bank, niet kwijt te raken
Het gaat dus voorlopig gewoon vrolijk door..

450.000 handtekeningen worden gewoon wegggelachen
Als er toch eens ineens 450.000 mensen een dag hun werk zouden neerleggen dat zou pas impact hebben.


De gezellige Syrier | 17-10-15 | 23:07

necrosis | 17-10-15 | 22:49
De naam zei me wel iets, maar hoe het ook alweer zat wist ik niet. Net het een en ander erover gelezen. Triest.
Je zou verwachten dat je na zoiets op zoek moet naar werk in een andere branche, maar in de politiek dus niet.

nemoj me jebat | 17-10-15 | 23:05

Als de politiek niet aangestuurd zou worden door GeenStijl was het helemaal een zooitje

bodemloos | 17-10-15 | 23:05

Van Duyvenbode | 17-10-15 | 22:59
Is ook zo. Ik verlang nogal terug naar het NL van vroegah. Dat maakt mij ws tot een reactionair, maar dat zal me de reet roesten. Zoals Reve ooit al zei: "Vooruitgang bestaat niet, en dat is maar goed ook, want zoals het is, is het al erg genoeg."

Geh.

dontworrybehappy | 17-10-15 | 23:03

Kijk naar de hele situatie. Je kunt er niet meer onder uit dat er een andere agenda meespeelt.
De feiten zijn evident. Het waarom nog steeds niet.

Knappe journalist die dat op tafel legt.

Elvi | 17-10-15 | 23:01

dontworrybehappy | 17-10-15 | 22:56

Op de Maasvlakte klinkt dat gedicht als uit een andere tijd.

Van Duyvenbode | 17-10-15 | 22:59

@Ommezwaai | 17-10-15 | 22:51
Pleur dan om te beginnen die lalala ,geld minister Ploumen direct uit haar functie.
Die staat te smijten met andermans geld.
Maar ooit komt ze zelf terecht in een bejaardentehuis wat volkomen gesloopt is door PvdA.

necrosis | 17-10-15 | 22:57

Van Duyvenbode | 17-10-15 | 22:53
Zag even de dichterlijke, wat weemoedige kant van je, en moest denken aan Marsman.

Denkend aan Holland
zie ik breede rivieren
traag door oneindig
laagland gaan,
rijen ondenkbaar
ijle populieren
als hooge pluimen
aan den einder staan;

etc.

dontworrybehappy | 17-10-15 | 22:56

dontworrybehappy | 17-10-15 | 22:49

nee, denkend aan het leven, een spel van licht.

Van Duyvenbode | 17-10-15 | 22:53

haar

Ommezwaai | 17-10-15 | 22:52

Het zou voor politici verboden moeten worden om over geld te mogen beslissen.. Zeker gezien het huidige niveau wat in Den Haag zetelt.
.
Maar het gaat zo langzamerhand een rare wending nemen. "Het volk" loopt fors te morren en zo langzamerhand heeft de gevestigde orde in Den Haag har gezag totaal verloren.

Ommezwaai | 17-10-15 | 22:51

Van Duyvenbode | 17-10-15 | 22:48
Denkend aan Holland?

dontworrybehappy | 17-10-15 | 22:49

@nemoj me jebat | 17-10-15 | 22:41
De mensen waar je het over hebt, verdwijnen stilletjes via burgemeesterpostjes in gemeentes die je niet kent.
Ben je bekend met de Ceteco-affaire?
Iemand die daar een rol in speelde (Leemhuis-Stout) is nu (waarnemend?) burgemeester van Leidschendam-Voorburg, de plek waar ik ben geboren en getogen.

necrosis | 17-10-15 | 22:49

Ik weet niet wat ik nog moet zeggen. Het zal wel aan het weer liggen. 'S avonds gaan al vroeg de lichtjes overal aan. En vandaag was het bijna windstil, zelfs aan zee. Het leek wel een sprookje. De dingen gaan hun eigen gang. Het leven komt en gaat als een vogeltje.

Van Duyvenbode | 17-10-15 | 22:48

Wel vaker vind ik dat je je beter kunt beperken tot één thema, beste Feynman.
Maar dank weer voor je zinnige, boeiende, leerzame analyse.

Lewis | 17-10-15 | 22:47

Goed stuk met wat wat wils voor iedereen. Maar desondanks toch een suggestie: de voor de buhne acties van resp. PvdA en VVD over de zgn. versobering voor de asiel/vlucht/geld/zoekers is m.i. een duidelijk symptoom van bewust liegende politici. Ik kan mij bijv. niet voorstellen dat Dijsselbloem en zijn ambtenaren niet kunnen rekenen, op de korte en langere termijn (en als dat wel zo is dan is dat nog veel verontrustender!). De kosten die nu genoemd worden kan iedereen snel even maken voor dit jaar, grosso modo plus of min 1 miljard, maar de bijkomende langere termijn kosten worden niet genoemd. En die zijn er wel degelijk. Dat wordt m.i. gewoonweg bewust verzwegen. En dat in een land waar iedereen gekort is en wordt, ga zo maar door. Dit bewust liegen is het allergrootste gevaar voor onze democratie. Zo, en nu even een pilsje pakken om de bloeddruk te laten zakken :-).

LaatmaarLu? | 17-10-15 | 22:47

Ik ben een reactionair van de oude stempel. Alleen stemrecht voor netto-betalers. Kun je alle ambtenaren vergeten en voorts de rest van ruifvretend Nederland.

Moet je je het tegenovergestelde voorstellen - iemand komt bij mij aan de deur en wil 1.000 euro. Ja, dat ga ik dan geven. Omdat het moet. What a joke.

Geeft de makke aan van democratie. Geloof graag dat de overheid alle burgers gelijk moet behandelen, maar denk intussen dat algemeen kiesrecht de grootste blunder ever was. Komt er op neer dat de ruifvreter bepaalt wat de 'keihard werkende blanke Nederlandse kostwinner' aan genoemde ruifvreter moet afdragen. #ironiemodus uit

dontworrybehappy | 17-10-15 | 22:46

-weggejorist-

Tenebris Luciens | 17-10-15 | 22:43

Dit moet ze zeer doen.
Zouden die lui nu werkelijk nog behaaglijk met hun reet op dat pluche zitten?
Manmanman, als ik een van de genoemde politici zou zijn, dan zou ik stilletjes verdwijnen. Uit schaamte. Maar daarom ben ik geen politicus.

nemoj me jebat | 17-10-15 | 22:41

"Het is niet de PVV die stijgt richting een kwart van het electoraat, het zijn de oude partijen die hun kiezers daar dumpen." De spijker op z'n kop wat betreft de migrantenkwestie. Ik roep het al weken: niet Wilders is debet aan de toenemende polarisering, het zijn de middenpartijen die er werkelijk alles aan doen om het vertrouwen van de burger te schofferen.

Muxje | 17-10-15 | 22:40

Een trieste, doch ware conclusie. Wij worden niet meer bestuurd.

van heinde en verre | 17-10-15 | 22:38

Verzorgingsstaat = de staat die jij van je wieg tot je graf moet verzorgen.

lid nav progazadem | 17-10-15 | 22:37

@Feynman
200 jaar koninkrijk?
Ik neem aan dat je weet wie en wat de familie De Ranitz heeft betekend voor het koninklijk huis?

necrosis | 17-10-15 | 22:37

Tja... Het is bijzonder triest dat we tegenwoordig moeten lachen om onze politici en voor onze informatie afhankelijk zijn van onze humoristen.

i.imgur.com/GiEAHSS.png

Stormageddon | 17-10-15 | 22:36

nep is in

gringo-brd | 17-10-15 | 22:35

Duidelijk verhaal Feynman maar wat doe je eraan?

A la snackbar | 17-10-15 | 22:31

Goeie analyse! Maar waren onze staatsman maar straatartiesten. Die weten tenminste wat er buiten gebeurt en spelen daar ook heel goed op in. Ik vergelijk ze liever met illussionisten: van alles suggereren dat er niet is en dingen plotseling laten vetdwijnen. Binnen de veilige halfronde piste van de veilige vergaderzaal op het binnenhof. Alleen maar naar buiten gaan om in de te dure dienstauto te stappen. Vooral niet op straat luisteren. Wel naar de EU luisteren natuurlijk. Eindelijk carrière kansen voor kanslozen met een grote afstand tot de maatschappij. Bah! Ik moet opeens heel nodig naar de WC.....

Kaiser Wilhelm XV | 17-10-15 | 22:31

Natuurrecht
Natuurrecht is verondersteld hoger of beter recht dat niet uit de wil van de overheid voortvloeit. Dit recht wordt dan beschouwd als van nature gegeven, in de natuurlijke orde van de dingen gefundeerd. Daarmee staat het tegenover de rechtspositivisme dat geldend recht ziet als de veranderlijke wet- en regelgeving die is uitgevaardigd door de overheid, zonder een noodzakelijk verband met moraal.

Het natuurrecht is ontstaan uit het verzet tegen de Griekse tirannen. Tegenover de willekeur van de door hen uitgevaardigde wetten werden hogere wetten gesteld die voortvloeien uit de menselijke natuur en het wezen van het menselijk samenleven.

lid nav progazadem | 17-10-15 | 22:31

Goed artikel. Allen zou ik vastgeroeste politieke cultuur vervangen met verrotte bureaucratie. Zoals onder meer Ad van der Steur en zijn voorgangers hebben ervaren wordt de politiek gedomineerd door de ambtenarij. Begin daar nu eens....

Hirsch Ballast | 17-10-15 | 22:29

Onze pisvlek tegen een echte leider ,die ook nog even de teringzooi die het westen heeft achtergelaten in Syrie op aan het ruimen is.
Wat gaat gebeuren is: soenie zijn in de maling genomen en worden nu gedumpt door vooral de USA ,en de Shiieten winnen,
De USA schurkt ook al tegen Iran aan dus dit zijn zeer gevaarlijke tijden
www.youtube.com/watch?v=W0shS7QJq6U

hebbuh | 17-10-15 | 22:28

Wel een sterk stuk maar ook een beetje rommelig.
@francisca van jole | 17-10-15 | 22:15

Voor een land wat volledig in puin ligt nog is het nog tamelijk overzichtelijk.

Botte Hork | 17-10-15 | 22:25

Puur voor de fans:
https://www.youtube.com/watch?v=WpICP_naoX8

Piet Karbiet | 17-10-15 | 22:25

Volgend kabinet moet een zakenkabinet zijn, ervaren professionals zonder binding aan partijen.

ole guapa | 17-10-15 | 22:24

De VVD zal wel een connectie hebben met vd Most zodat hij in Oranje al die asielzoekers mag opvangen in zijn slecht lopend vakantiepark ?

elevator | 17-10-15 | 22:24

Een staatsman scheert de schapen, de politicus vilt ze.

mysteryposter | 17-10-15 | 22:20

"Onze staatsmannen zijn vervangen door straatartiesten."

Nope, onze staatsmannen werken voor succesvolle lobbygroepen zoals GreenPeace & Co, de werkgevers, onroerend goed kartel, integratiebedrijven ( www.npo.nl/de-monitor/11-10-2015/KN_16... ) en vooral de multinationals om ten einde daar een zeer lucratief baantje te kunnen bemachtigen.

De nieuwe vorm van corruptie.

ProAsfalt | 17-10-15 | 22:16

Wel een sterk stuk maar ook een beetje rommelig.
Naar mijn mening een beetje te veel verschillende onderwerpen aangesneden in 1 topic.
Maar goed, de conclusie op al deze onderwerpen is dezelfde.
Tijd voor verandering, tijd voor Wilders.

francisca van jole | 17-10-15 | 22:15

Helaas interesseert het de meeste inwners geen ruk.

Politicusincapabelus | 17-10-15 | 22:15

Door de AZC-opvang nu bij de provincie te leggen wordt het nog veel makkelijker om de burger te omzeilen en negeren.

nietvaneergister | 17-10-15 | 22:15

De lijst is eindeloos en mijn bloeddruk blijft maar stijgen...

Petrus de Rewa | 17-10-15 | 22:14

Wat een land, en dan hebben we ook nog een ruk te gaan met deze regering.

Tuborg øl | 17-10-15 | 22:14

Volgens mij is de lijst niet helemaal compleet. Ik mis bv de polderpolitiek jegens Schiphol, de JSF-FAIL saga en nog heel veel meer als ik even nadenk.

Joost Maghetweten | 17-10-15 | 22:11

Pats, boem, raak!

nietvaneergister | 17-10-15 | 22:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken