Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

88% Volkskrant-lezers wil #GRENZENDICHT

88.jpgWunderbar. Liefst 88 procent (haha) van de Volkskrant-lezers is het eens met de Duitse Wilders und also helemaal klaar met de massaal instromende asieltsunami van Syrische register-accountants, moleculaire celbiologen en bibliothecarissen (bron: LOI). Fabelhaft. Ook de Volskrant stemt eindelijk in met roodwitte slagbomen en bewapende marechaussees van Nieuweschans tot Hazeldonk. Volkskrant-enquete telt nu al meer dan 1000 respondenten - Maurice de Hoax doet er altijd maar 500 en dat stemt hoopvol. Goed Volk dat bij zinnen komt. Er is nog redding voor dit land. Dat ons land is.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

His Lordship | 18-10-15 | 13:59

bergsbeklimmer | 17-10-15 | 12:22

Zeg ik iets over lijdzaam toekijken? Grenzen dichtgooien is een pleister op een diepe vleeswond. Zorgt alleen maar voor infectie op gezond weefsel. Het probleem kan maar op één manier aangepakt worden: troepenmacht naar Syrië en ISIS uitmoorden. Alle andere oplossingen zijn geen oplossingen.

Diabhal | 18-10-15 | 10:54

Grensbewaking is natuurlijk heel iets anders dan de grenzen dichtgooien. Ik vraag me wel af wat het oplost, alle vluchtelingen melden zich nu toch al bij een AZC? Anders hebben ze nergens recht op. Daar kun je ook de eerste snelle schifting invoeren, hoef je geen dure grenscontroles in te stellen die toch niet helpen. Of je moet een hek om Nederland heen willen bouwen, maar niemand heeft anno 2015 nog zin om in een gevangenis te wonen.

kicktherabbit | 18-10-15 | 02:04

de 25.0000 gepasseerd.
25.085 stemmen. 97% voor grensbewaking, 3% tegen grensbewaking

Daphinda | 17-10-15 | 23:25

Volkskrant enquete nu 24.662 stemmen.
23828 stemmen voor bewaking grenzen 97%
834 stemmen tegen bewaking grenzen 3%

Daphinda | 17-10-15 | 23:19

Thilo Sarrazin is net zo min de Duitse Wilders als mijn "houten klompen". Het is ver bezijden de waarheid om hem zo af te willen schilderen. Hij was wethouder van financiën van de stad Berlijn en later lid van de Duitse Centrale bank en van "centen" heeft hij verstand; al heeft zijn uitgesproken politieke stellingname hem daar de kop gekost. Tegenstander van immigratie en van de euro. De boeken "Deutschland schafft sich ab" en Deutschland braucht den Euro nicht" zijn zeer lezenswaard en steken wetenschappelijk ver uit boven wat in Nederland op dit gebied verkrijgbaar is; jammer genoeg zijn ze niet in het Nederlands vertaald, bij mijn weten. Hij geeft een solide, wetenschappelijke basis voor de afwijzing van zowel immigratie als de Euro en wat hij voor Duitsland concludeert, is evenzeer voor Nederland geldig.
De boeken lezen, dames&heren, dan weet u tenminste waarover
u praat! Overigens betekent de naam "Sarrazin" zo ongeveer "de Saraceen", dus is hij n.a.w. van Noord-Afrikaanse afkomst, althans volgens hemzelf.

oliebolletje123 | 17-10-15 | 23:14

97% ahahahahaahaha!

mindless | 17-10-15 | 22:40

Nu 21.921 stemmen. 96% voor grensbewaking 4% tegen grensbewaking

Daphinda | 17-10-15 | 21:52

De hele tragikomedie van de hele zieligheidsindustrie krijgt steeds absurdere vormen.
Je kunt je afvragen waarom luitjes huis en haard verlaten om vervolgens duizenden euri's te betalen aan "kleine ondernemers" en heel Afrika, midden oosten, Europa doorkruisen en tig landen passeren en helemaal in het meest noordelijke puntje van Europa als het echt niet verder kan je als vluchteling asiel aan te vragen.
Vraagje, waarom niet in enig van die tig landen die je doorkruiste ??
Waarom wil men bijvoorbeeld niet naar Frankrijk ??

De verklaring die ook wordt gegeven door ook de cultuurrelativistische multiculti wegmetons aanhangers is dat men op zoek is naar een beter leven wat van alle tijden is. Ding is wel dat een 100 jaar geleden we nog geen sociaal stelsel hadden waarvoor we collectief een slordige 40 procent van ons bbp moeten ophoesten.
www.google.nl/imgres?imgurl=http://mat...
Als dit dus de reden is ben je gewoon economisch vluchteling en maak je dus oneigenlijk gebruik of liever misbruik van regelgeving, afspraken die zijn gemaakt in het verleden. Typerend zijn dan ook de reacties op de uitlatingen als die van een Syrische vrouw die meldt dat een 30/40 van de mensen met een Syrisch paspoort de houder zijn van een vals paspoort en met minder goede bedoeling aan het reizen zijn geslagen. Dit soort uitlatingen zijn dus een schop tegen de schenen van de cultuurrelativistische multiculti wegmetons aanhangers die het beeld van de zielige vluchteling die enkel vlucht voor oorlog en vervolging verstoort. De redenatie is dat wij rijk genoeg zijn om ze allemaal van een uitkering en een ingerichte woning te voorzien. Een woning waar ze dan voorrang op gaan hebben op de mensen die de pech hebben al jarenlang op de wachtlijst te staan. Maar helaas minder punten, want minder urgent zijn. Vervolgens zal men ook gaan constateren dat het hele soepsidicircus aan de slag gaat en de gelukzoeker die op de bonnefooi aan komt waaien degenen aan de onderkant van de arbeidsmarkt gaat beconcurreren dan wel simpelweg verdringen.
Het hele scenario is uit te stippelen en je hoeft daarvoor echt niet te beschikken over de fantasie en het wensdenken van de cultuurrelativistische, multiculti, wetmetons Linksche Kerk aanhangert.

Vervolgens zie je nog verkondigd worden dat 70% van een groep als de Somaliërs in een uitkering zit. Heel verrassende constatering uiteraard. Vraag is wat je van iemand die de landstaal niet spreekt dan wel in zijn eigen taal niet eens zijn eigen naam kan schrijven of simpelweg niet in staat is om arbeid te verrichten kan verwachten.
Ik zag al langs komen dat de kosten van de instroom van de gelukzoekers nu al op een een 1 miljard zou staan.
Vraag wordt dan waar in de begroting gesneden moet worden om het allemaal te bekostigen.

Voorzetje; naar alle waarschijnlijkheid gaat men niet in andere linksche hobby's als de voor de hand liggende "ontwikkelingshulp" snijden.

said_fred | 17-10-15 | 21:00

Op naar de 20.000 stemmen in de Volkskrant enquete.
Nu 19.550 stemmen. 96% voor grensbewaking, 4% tegen grensbewaking.

Daphinda | 17-10-15 | 20:55

Nadat Angela Merkel de Dublin regels voor immigratie in de EU aan haar laars lapte propageerdt nu ook de president van de EU Council Donald Tusk om hetzelfde te doen :
www.consilium.europa.eu/en/press/press... "[ ... ] We had a debate on the future of the Dublin regulation, on the EU border guard system and on the specific role of hotspots. These are all divisive issues and the goal today was to have a first serious exchange of views on them. If we are not able to find humanitarian and efficient solutions, then others will find solutions which are inhumane, nationalistic and for sure not European."
Afgelopen maandag 12 okt werd eerder Hillary Clinton eveneens naar de mond gepraat toen Donald Tusk met het volgende statement kwam : "[ ... ] 6. The protection of civilians in Syria must be a priority for the international community. The EU condemns the excessive, disproportionate and indiscriminate attacks that the Syrian regime continues to commit against its own people. The Assad regime bears the greatest responsibility for the 250.000 deaths of the conflict and the millions of displaced people. The EU recalls that international humanitarian law applies to all parties, and human rights need to be fully respected. We call on all parties to stop all forms of indiscriminate shelling and bombardment against civilian areas and structures such as hospitals and schools and, in particular, on the Syrian regime to cease all aerial bombardments, including the use of barrel bombs in line with UNSC Resolution 2139 and the use of chemical weapons in line with UNSCR 2209. The systematic targeting of civilians by the regime has led to mass displacements and encouraged recruitment to and the flourishing of terrorist groups in Syria. This calls for urgent attention and action."
Dit alles terwijl Hillary Clinton is onderworpen aan een crimineel onderzoek door de F.B.I. voor haar onwettige diplomatieke handelingen wat betreft de aanslag op de tijdelijke diplomatieke missiepost in Benghazi in het najaar van 2012.

rmstock | 17-10-15 | 20:34

@ Pralite Monk | 17-10-15 | 12:56

Tsja, kan mij dat best voorstellen ........ het is ook om gek van te worden wat de politici allemaal " het gewone " volk aandoet.

edelweiss | 17-10-15 | 20:06

Zo ook even mijn stem uitgebracht. Wat zullen de goedvolkjes huilen in hun geitenwollen sokken.

edelweiss | 17-10-15 | 20:04

Links en Rutte zeggen altijd maar dat Wilders met te simpele oplossingen komt. Vaak is dat juist de beste, kijk naar Orban in Hongarije die doet t uitstekend. Dat is nou eens een patriot

KingStannisBaratheon | 17-10-15 | 20:00

Nu 17.282 stemmen. 96% voor grensbewaking 4% tegen grensbewaking.

Daphinda | 17-10-15 | 19:57

Dierenpoes is al 2,5 keer zo groot in de polls. Is ze ook om?

Ik reaguur al 5 jaar | 17-10-15 | 19:15

telelezer | 17-10-15 | 19:05
http://www.telegraaf.nl/binnenland/24628978/__Run_Syriers_op_de_LOI__.html

telelezer | 17-10-15 | 19:08

Die nieuwste asieligzoekers truuk: Omdat de domme naieve Haagse trawanten van Brussel een wet hebben aangenomen dat asielzoekers na het behalen van een HBO diploma een verblijfsvergunning krijgen en een extra zoekjaar voor een baan(staatscourant) loopt het nu storm bij de LOI voor gratis schriftelijke HBO cursussen (natuurlijk betaald door dhimmi "Weg Met-Ons-Gekkies")-
-
Ik ben Nederlander; ik ben gek..!

telelezer | 17-10-15 | 19:05

Hup, op naar de 99,99% !

FW Ta-183 Huckebein | 17-10-15 | 18:40

Zelfs op het Jole blog, is men er voor 50% wel klaar mee ( en dan heb ik het niet over de welbekende zuigers die tien reacties plaats in het trant van waarom, waartoe, hoezo enz.).
Volgens mij zit Jole zich nu blauwe vingers te modereren, helaas blijven er dan de door mij genoemde reacties over.
Valt natuurlijk echt niet op.

toetssteen | 17-10-15 | 18:34

Haha, vijfennegentig procent!

DonSwami | 17-10-15 | 18:31

Gastvrijheid gebaseerd op eigenpijperij is nu eenmaal geen echte gastvrijheid.

colonnecinco | 17-10-15 | 18:16

In mn enthousiasme twee keer op post gedrukt, sorry.

oxyfiebel | 17-10-15 | 18:11

Volkskrant-lezers snapt het niet.

Eurotokkie | 17-10-15 | 18:10

-weggejorist-

Tenebris Luciens | 17-10-15 | 18:10

Ha!
95% (11648) voor grensbewaking
5% (672) tegen grensbewaking
100% = 12320 stemmen

Lewis Lewinsky | 17-10-15 | 18:07

-weggejorist-

oxyfiebel | 17-10-15 | 18:06

Inmiddels 95% ja.
Hoe duidelijk wou je het hebben.

oxyfiebel | 17-10-15 | 18:06

... tussenstand;
94% (10903) - Ja
6% (666) - Nee

Zaniksmurf | 17-10-15 | 17:52

toepasselijk t-shirt dat deze asieleiser draagt op de foto in de Volkskrant: "I want more". precies!
www.volkskrant.nl...
laser1234 | 17-10-15 | 17:26

Ja en allemaal een typisch Syrisch uiterlijk.

Bassanova | 17-10-15 | 17:46

Inmiddels 94% voor.
:)

Pralite Monk | 17-10-15 | 17:43

-weggejorist-

ray7900 | 17-10-15 | 17:36

Uiteindelijk wil bijna niemand al deze gelukzoekers in zijn straat. De volksbuurter doet het met veel geschreeuw en de "alleen maar nette mensen" schakelen een dure advocaat in of gebruiken hun netwerk
Hetzelfde doel, ieder op zijn manier.

Dutch_Holland | 17-10-15 | 17:27

94% voor grensbewaking bij 10724 stemmen.

Lewis Lewinsky | 17-10-15 | 17:26

-weggejorist-

laser1234 | 17-10-15 | 17:26

Gelukkig, het tellertje kan het aan.

LaatmaarLu? | 17-10-15 | 17:15

Ben benieuwd of het VK tellertje de 10.000 stemmen aan kan, geloof niet dat zij eerder zoveel response hebben gehad.
Hoop dus niet op een "technisch probleem" waardoor, "helaas", de VK eindstand niet gepubliceerd kan worden.

LaatmaarLu? | 17-10-15 | 17:14

Vara, Volkskrant, NOS, NPS, NRC zijn blind voor hetgeen er in de samenleving speelt. Ze hebben zich ingegraven en gaan als zichzelf vindende rechtgeaarde Gutmenschen, vertellen wat goed is voor het volk.

frigel50 | 17-10-15 | 16:55

Open deur toch? Ik ga het ook even proberen.

Paljas | 17-10-15 | 16:48

Gestempdt. Was een no brainer.

Van de 8300 stemmen 93% voor. Je zou toch denken dat sommige eens wakker zouden worden.

Bassanova | 17-10-15 | 16:38

Nu 8173 stemmen, 93% voor grensbewaking

Daphinda | 17-10-15 | 16:38

@LaatmaarLu? | 17-10-15 | 14:16 "Any Contracting State may denounce this Convention at any time..."
.
Goed gevonden, en heel duidelijk dat artikel 44 www.ohchr.org/EN/ProfessionalInterest/... Hiermee is nog maar weer eens aangetoond dat het reguleren of stoppen van de instroom geen kwestie is van niet kunnen, maar niet willen.

ben kokhals | 17-10-15 | 16:23

@ Snap je!? | 17-10-15 | 15:10
Voor Zgh Koppensnellers die alleen op de kop afgaan om een eigen menig te formuleren kan dat zo overkomen..

Maar probeert u de volgende keer een na de kop eens door te lezen.

De gezellige Syrier | 17-10-15 | 16:17

Ha,ha,ha. Ook maar even het goede voorbeeld gevolgd van iedereen hier en ook bij VK gestemd. Dat gaat dus de goede kant op.
Ben benieuwd hoe de redactie van VK gaat reageren. Zij hebben tenslotte nergens gezegd dat niet-linkschen niet welkom zijn of ervoor gezorgd dat alleen VK abonnees kunnen stemmen.

LaatmaarLu? | 17-10-15 | 16:15

@Daphinda | 17-10-15 | 15:57 "Enquete Volkskrant: Nu 5929 stemmen. 90% VOOR GRENSBEWAKING"
.
Wow. Als zelfs de volkskrantlezers wakker worden, zeg maar de ongeschoolde intellectuelen, dan is er geen ontkennen meer aan.

ben kokhals | 17-10-15 | 16:14

Ik snap er niks van! | 17-10-15 | 16:08

Binnenkort 92%, heb net ook even ja gestemd. Maar bij de VK zullen ze zeggen dat de stemming niet representatief is omdat GS heeft meegestemd. Alsof wij geen normale stemmers zijn.

eerstneukendanpraten | 17-10-15 | 16:10

Nu 6650 stemmen en de meter staat op 91% hahahahahaha

Ik snap er niks van! | 17-10-15 | 16:08

Enquete Volkskrant: Nu 5929 stemmen. 90% VOOR GRENSBEWAKING

Daphinda | 17-10-15 | 15:57

Wat ik niet snap is waarom het LOI zo goed zaken doet. Ze zijn toch allemaal al zo hoog opgeleid. Inclusief diploma's!?

jdeboer01 | 17-10-15 | 15:53

@Slogra
Ja, idd. Even een kort biootje van Joris zelf:

Joris Wijsmuller is wethouder Stadsontwikkeling, Wonen, Duurzaamheid en Cultuur (SWDC).

Voordat Joris in 2014 werd benoemd als wethouder zat hij 16 jaar in de gemeenteraad voor de Haagse Stadspartij. Joris heeft zich in deze periode bewezen als sterk en invloedrijk raadslid met een brede kennis en een goede reputatie als debater en oppositieleider. Als wethouder onderscheidt Joris zich door zijn open en eerlijke bestuursstijl en door burgers zo vroeg mogelijk bij besluitvormingsprocessen te betrekken.

Joris begon in Den Haag op de MTS voor Fotografie en Fotonica, werkte als fotograaf, videotechnicus, timmerman en slotenmaker. Hij werd politiek actief in de Blauwe Aanslag, voerde in Den Haag acties tegen de centrumring en de tramtunnel, maakte in de jaren ’90 kranten als ‘Onze stad’ en ‘de Nieuwe Krant van Den Haag’, en werd uiteindelijk in 1998 raadslid voor de Haagse Stadspartij. De selfmade politicus werd in 2004 door de Haagse Courant uitgeroepen tot beste gemeenteraadslid. Over het wel en wee in het Haagse ijspaleis publiceerde Wijsmuller het boek ‘Haags Zuur’, een bundeling van columns en foto’s.

Hmmm,"een brede kennis en een goede reputatie als debater"; tja, daar verschillen wij duidelijk van mening met de Haagse Stadspartij. Alweer DIEP TRIEST!

LaatmaarLu? | 17-10-15 | 15:38

@Wiesental | 17-10-15 | 12:12
Ben je tegen referenda, dan ben je tegen democratie. Ben je tegen democratie, dan ben je tegen het volk. En niet alles draait om geld, meneer de kapitalist.

VerenigingVanDieven | 17-10-15 | 15:33

@LaatmaarLu? | 17-10-15 | 15:20
"ik vind gewoon dat dit moet" en "het is zo, omdat het zo is" is standaard argumentatie van het stampvoetende, gefeminiseerde etablissement.

Slogra | 17-10-15 | 15:29

Ik denk dat de hele bevolking van de EU de 'vluchtelingen' liever niet heeft. De één doet zijn best een mens in nood te helpen en de ander wil de grenzen dicht omdat ze niet gelooft dat het vluchtelingen zijn. Maar over het algemeen wil niemand permanente opvang.

Daarom verbaast de mening van de Volkskrant lezer mij niets.

van heinde en verre | 17-10-15 | 15:26

Heb ik net iets geschreven over huisvesting (art 21 VN Verdrag Vluchtelingen) wordt ik gvd met dit geconfronteerd op een nieuwssite:
Asielzoekers met een verblijfsvergunning moeten voorrang houden bij het verschaffen van een woning. Dat zei de Haagse wethouder Joris Wijsmuller (Haagse Stadspartij) zaterdag in het radioprogramma Kamerbreed.

Mag ik mij in alle gemoede afvragen wat deze Joris bezielt? En op basis waarvan hij dit roept? Of is dit weer een "ik vind gewoon dat dit moet" de-weg-kwijt-houding? DIEP TRIEST.

LaatmaarLu? | 17-10-15 | 15:20

@oxyfiebel | 17-10-15 | 13:00
Dat is geen Syrier (waar ken ik dat van) en hij is al helemaal niet gezellig.

VerenigingVanDieven | 17-10-15 | 15:16

Snap je!? | 17-10-15 | 15:10
Huh? Doet eens uitleggen please.

IJsbrekert | 17-10-15 | 15:16

Registeraccountants en bibliothecarissen, terwijl dat voorheen theoretisch natuurkundigen en raketgeleerden waren. Het dalende opleidingsniveau van de instromers begint me ernstig zorgen te baren.

Nivelleermarionet | 17-10-15 | 15:16

IJsbrekert | 17-10-15 | 15:05
Wellicht het feit dat het nogal sturende koppen zijn?

Snap je!? | 17-10-15 | 15:10

Slogra | 17-10-15 | 15:00
Wat is je punt?

IJsbrekert | 17-10-15 | 15:05

Willekeurige greep uit actuele NOS-staatsberichtgeving:

'Drie Palestijnen gedood in incidenten (!) met Israëliërs'

'Asielzoeker leeft op van vrijwilligerswerk in de natuur'

'Als m'n kinderen slapen, ga ik vluchtelingen helpen,' aldus geknotte pappa.

Slogra | 17-10-15 | 15:00

Bert Konterman | 17-10-15 | 12:13
Kun je zélf geen mening vormen?

IJsbrekert | 17-10-15 | 14:56

@BijnaRaak:
Mee eens, het juridische argument is idd waardeloos. Geldt dus ook voor degenen die dit argument tevoorschijn halen om te roepen dat dit welkoms-walhalla niet anders kan vanwege gesloten verdragen. En daamee dus implicerend vanuit hun superieuriteit "wat weten jullie onnozelen nu hiervan?". Blijkt dus K, U, L, te zijn bij doorprikken.

LaatmaarLu? | 17-10-15 | 14:48

Beste mensen; het is nog niet zo heel lang geleden dat Kobus met Exponate (tentoonstellings-modellen)24h voor de Duits-Nederlandse grens moest wachten, wegens het afstempelen der formaliteiten. Het was n.l. in Duitsland Fronleichnam (Sacramentsdag- 2e donderdag na Pinksteren) Gelukkig hoeft dat niet meer, maar controle op personen en goederen blijkt keer op keer uiterst noodzakelijk. Telkens, bij nachtelijke steekproef-controles (alleen al) bij Hazeldonk, stuit men op onvoorstelbare aantallen criminele personen en hoeveelheden streng verboden goederen. Dus alleen al uit deze gegevens; aan onze grenzen weer strak personen en goederen onderzoek!
Weer een gratis advies aan onze bestuurlijke elite van Kobus en ........

mevr.Kribo | 17-10-15 | 14:40

@Minister StrongPiss
Art 31, sub 1 van het VN verdrag en het EU Verdrag van Dublin gaan in principe uit van dezelfde basis: "coming directly from a territory where their life or freedom was threatened". Dat is duidelijk. Maar dan moet het wel toegepast worden, het probleem van de politieke wil weer.
Een Syrier die uit Turkije heel Europa doorkruist en uiteindelijk in Nederland aankomt, voldoet niet aan dit criterium.Daar kunnen wij heel kort over zijn. Maar als dan de politici de pijn (willen) gaan verdelen over de EU dan is het weer het probleem van de politieke wil.

LaatmaarLu? | 17-10-15 | 14:39

Verdragen zijn het papier niet waard waarop ze gedrukt zijn als dat de EU /DLD & FR zo uitkomt; stabiliteits pakt, no-bail out clausule, Schengen, Dublin botweg genegeerd. Dus al die rechten ed kunnen wij net zo goed negeren het juridische argument is volslagen waardeloos. Dat ons kabinet nog steeds voorgeeft dat verdragen er nog toe doen is omdat ze dat goed uitkomt niet omdat er enige sanctie aan verbonden is.

bijna_raak | 17-10-15 | 14:38

@LaatmaarLu? | 17-10-15 | 14:16
Fout, gewoon fout. En dus kunnen bepaalde zaken wel degelijk, afhankelijk van echte feitenkennis en politieke wil.

Dat is het precies. Er is geen (juridische) feitenkennis meer bij politici. Men beliegt de bevolking, en we blijven erin trappen.

Het VN verdrag biedt blijkbaar nog wel de mogelijkheid om onderscheid te maken, maar hoe zit het dan met de diverse EU verdragen en afspraken?

Minister StrongPiss | 17-10-15 | 14:24

Het bewuste VN verdrag uit 1951 plus het protocol van New York, bevatten allebei deze zinsnede: " Any Contracting State may denounce this Convention at any time by a notification addressed to the Secretary-General of the United Nations". Duurt dan wel een jaar voordat dat geldig wordt. Maar het zijn geen wurgcontracten, zij worden vooral hier door de linkschen wurgend uitgelegd!
Een voorbeeldje. Zo staat er nergens in artikel 21 over huisvesting dat de vluchteling voorrang moet krijgen in huisvesting ten opzichte van de eigen bevolking, maar zo wordt het hier in Nederland wel jarenlang uitgelegd. Fout, gewoon fout. En dus kunnen bepaalde zaken wel degelijk, afhankelijk van echte feitenkennis en politieke wil.

LaatmaarLu? | 17-10-15 | 14:16

-weggejorist-

Jeroen65 | 17-10-15 | 14:14

Tja, nu de instroom zo groot is dat ze ook in de achtertuin van de gütmenschende Volkskrantlezers dreigen te gaan kamperen liggen de kaarten natuurlijk anders.. Zo rolt de linksch mens.

mindless | 17-10-15 | 14:13

TOKKIES, islamfoben, xenofoben, racisten blijkbaar die VK lezerts
MarcS | 17-10-15 | 12:17

Het enge is dat we op GS posten voor ons eigen plezier en af en toe trollen, maar de VK reaguurders zijn bloedserieus.
.
Je zult maar een VK-indicatie hebben.

waragainstclimate | 17-10-15 | 14:12

Een goedwerkende buitengrens met hoge hekken, waarschuwingsschoten en retour afzender ferry's wil ik best aan meebetalen als Nederlander.

Meneer Meeuw | 17-10-15 | 14:11

Allemaal royeren, die nazi-lezers.

De Geus | 17-10-15 | 14:05

brilletje1 | 17-10-15 | 13:53

"Democratie is slechts de trein die wij nemen totdat wij op onze bestemming zijn aangekomen. Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten."

Omg, toch niet deze Erdogan?

padbuffel | 17-10-15 | 13:59

Ik word helemaal kotsmisselijk van de berichten waar al dat asielvolk 'recht' op heeft. Wel rechten op komen eisen, schijten op degenen die het op moet brengen, en plichten ho maar. Het komt me mijn strot uit, er kan niks meer doorheen geduwd worden.

"We moeten onze verantwoordelijkheid nemen". Flikker toch op. Wij zijn niets, nada, noppes verantwoordelijk voor moslims die elkaar de harses inslaan. We hebben helemaal niets te verantwoorden naar islam fanatici die hier hun gif komen spuien. Grenzen dicht! Nu!

marcoplarco | 17-10-15 | 13:57

@brilletje1 | 17-10-15 | 13:53
Inderdaad de masculine Islam cultuur uit het Midden-Oosten fuckt keihard de feminine weke Christelijke cultuur van Brussel.
En we zien het allemaal lijdzaam toe. We moeten ervan af van die politici die uitverkoop houden op kosten van de normale NL burger.

Minister StrongPiss | 17-10-15 | 13:56

Get gaat toch alleen maar om enerzijds grenzen te respekteren en anderzijds die grenzen te bewaken. IS toch wat anders als grenzen dichtgooien....

open mind | 17-10-15 | 13:55

Als straks het akkoord is getekend met Turkeye gaan we het helemaal beleven geen visum plicht meer de turkse drukkerijen werken op volle toeren zodra Erdogan zijn beloofde miljarden van de EU-commisie binnen heeft krijgen die 2 miljoen verblijvende (Syriese) vluchtelingen een vals Turks paspoort zo,n 300 euro aan cashgeld mee gratis vliegticket en hoppa weg wezen hier met het advies eenmaal in het beloofde land asiel aanvragen wegens onderdrukking van de Turkse regering.
De EU zal u met alle plezier opvangen want een hond laat je nog niet op straat slapen en ik Erdogan was/ben/toch de slimste kan met steun van het westen mijn paleis een ietsje bietsje uitbreiden.Ik doe vooral de groeten aan jullie MP Ruttetuttetje .

brilletje1 | 17-10-15 | 13:53

Als de nood hoog wordt (en die komt er, als er zich miljoenen vanuit Afrika komen aandienen) zullen verdragen worden opgezegd.
meneer Q | 17-10-15 | 13:38
.
In Senegal organiseren ook groepen mensen zich om af te reizen naar Libie. Prettig voorjaar alvast. Overigens hoor je nooit argumenten waarom mensen uit Eritrea met open armen worden ontvangen. "Want het is een dictatuur" is niet voldoende.

waragainstclimate | 17-10-15 | 13:52

@padbuffel | 17-10-15 | 13:46
Veel van die verdragen zijn gekoppeld aan lidmaatschap EU en/of VN.
Daar kom je alleen van af als je uit de EU of VN stapt.
Weg uit de EU is nog tot daar aan toe, maar stap je uit de VN dan word je gezien als internationale paria. Dus heeft men de verdragen maar te slikken inclusief gezeur over vermeende discriminatie van personen uit landen waarin met het woord vrijheid niet eens kan spellen (eergisteren in het nieuws een of andere idioot uit Saudi-Arabië).

Minister StrongPiss | 17-10-15 | 13:49

Ik moet je helaas teleur stellen Prit. Er is geen redding meer voor dit land, en evenmin is dat er voor de rest van Europa. We gaan volgas richting een derde wereld continent

The7thGuest | 17-10-15 | 13:49

De Volkskrant is een fascistische krant. De NSB-courant van deze tijd.

postmodernismisdead | 17-10-15 | 13:48

inmiddels 89 om 11. Zouden zelfs de Volkskrantlezers het licht gaan zien? het zijn rare tijden

jan-lul-de-behanger | 17-10-15 | 13:47

Het zijn geen verdragen die gesloten zijn maar wurgcontracten. Een verdrag kan men immers eenvoudig opzeggen. Ik heb altijd geleerd dat het uitermate onverstandig is een handtekening onder een wurgcontract te zetten. Wie dat prive doet moet dat zelf weten, personen die het namens het Nederlandse volk heben gedaan mogen wat mij betreft met terugwerkende kracht verantwoording afleggen.

padbuffel | 17-10-15 | 13:46

En denk eens in wat een werkgelegenhied die grensbewaking wel niet geeft. Daarnaast schijnen ze in Hongarije redelijk goede ervaringen te hebben met een hek.

bijna_raak | 17-10-15 | 13:43

@normanius | 17-10-15 | 13:37
De geschiedenis herhaalt zich inderdaad steeds, doordat generaties niet echt leren van fouten en oorlogen van vorige generaties. Je mag alleen maar blij zijn als je net in een tijdsgewricht leeft dat voor jou een beetje gunstig uitpakt.

Minister StrongPiss | 17-10-15 | 13:40

-weggejorist-

Backagainbitches | 17-10-15 | 13:38

NL is compleet weerloos tegen deze linkse waanzin.
Minister StrongPiss | 17-10-15 | 13:31
=
Als de nood hoog wordt (en die komt er, als er zich miljoenen vanuit Afrika komen aandienen) zullen verdragen worden opgezegd.

meneer Q | 17-10-15 | 13:38

@ Minister StrongPiss | 17-10-15 | 13:28
Klopt, Maar uit die betalende, werkende en zwijgende meerderheid staan na verloop van tijd weer een nieuwe pluche-plakkende, graaiende, zichzelf preserverende elite op. Macht corrumpeert nou eenmaal.

normanius | 17-10-15 | 13:37

-weggejorist-

waragainstclimate | 17-10-15 | 13:32

Interne grenzen zijn alleen bedoeld om Uw en mijn vrijheid in te perken.

waragainstclimate | 17-10-15 | 13:32

@deoudererijperevrouw | 17-10-15 | 13:29
Noem dan twee echte vluchtelingen, als drie niet lukt.

Lewis Lewinsky | 17-10-15 | 13:32

@meneer Q | 17-10-15 | 13:26
Helaas is deze mogelijkheid afgesloten omdat NL zich via internationale verdragen, overeenkomsten en associaties heeft vastgelegd bepaalde statussen aan vluchtelingen aan te bieden. Daarin is ook opgenomen dat iemand met zo'n status meteen dezelfde rechten heeft als een van oorsprong NL burger. Wat was men denkende toen men deze verdragen tekende? De praatjes van de VVD over versobering slaan dus ook nergens op: men kan wettelijk gezien niet eens versoberen anders staat er wel een soort van Volkert op die begint te procederen. NL is compleet weerloos tegen deze linkse waanzin.

Minister StrongPiss | 17-10-15 | 13:31

Wij moeten af van de situatie dat de politiek maar van alles voor de buhne roept, de bevolking wel degelijk goed in de gaten heeft hoe het voorgelogen wordt en er in de tussentijd helemaal niets gebeurt om de instroom in te dsmmen (kan niet, mag niet etc). Dus in Denemarken, volwaardig EU lid, kunnen de honing- en vleespotten wel degelijk beperkt worden met een automatische verlaging van de instroom, terwijl volgens de politici in Nederland, ook lid van dezelfde EU, dit niet zou mogen. Klopt dus gewoon niet. Een geheel andere TIJDELIJKE status, met geheel andere rechten en verplichtingen (ja, vies woord maar wel heel noodzakelijk), dat kan gewoon! Als Wilders met een dergelijk programma zou komen dan is er niemand die er op tegen kan zijn. Helaas, Wilders doet het niet en Halbe/VVD liegt er ook maar wat op los. DIEP triest.

LaatmaarLu? | 17-10-15 | 13:30

Eerlijk gezegd vind ik de stelling op de Volkskrantwebsite onduidelijk. Grenzen binnen Schengen, of grenzen aan de rand van Schengen? Als je de grenzen aan de buitenkant van Schengen strikt controleert, kun je best binnen Schengen de grenscontroles soepeler laten zijn. Maar helaas is dat eerste momenteel een groot probleem...

Tubantia83 | 17-10-15 | 13:29

@Lewis Lewinsky 13:21
Daag

deoudererijperevrouw | 17-10-15 | 13:29

@normanius | 17-10-15 | 13:23
Eens in de zo veel tijd in de geschiedenis komen revoluties voor waarbij de betalende, werkende, zwijgende meerderheid het niet meer pikt en de pluche-plakkende, graaiende, NPO-eltalerende elite hardhandig haar middelen en privileges afneemt.

Minister StrongPiss | 17-10-15 | 13:28

Persoonlijk zie de grenzen sluiten als een aanvullend middel. Belangrijkste maatregel is het sluiten van de staatsruiven, het sluiten van de toegang tot een status in dit land..
Het devies. Er is hier geen plek. We geven je niets. We willen je hier niet..
Uiterst redelijk voor een land met een torenhoge staatsschuld en wachtlijsten van decennialang voor betaalbare woonruimte voor de reeds hier vertoevende bevolking.
.Parel van het Zuiden | 17-10-15 | 13:06
=
Volkomen mee eens... de ENIGE OPLOSSING om een einde te maken aan de toestroom.
Via hun I-phone's laten ze wel weten dat hier NIETS meer te halen valt en dan droogt de "vluchtelingen"-stroom snel op.

meneer Q | 17-10-15 | 13:26

Hier, stukje duidings over mevrouw Merkel. Dat je denkt: tja, na haar de zondvloed.
youtu.be/j_8kc19DL70

Stormageddon | 17-10-15 | 13:25

-weggejorist-

Backagainbitches | 17-10-15 | 13:25

Volgens Joop komt het allemaal door Wilders, Geenstijl en de Telegraaf. Als die er niet waren, was alles koek en ei. Wat moet de gutmensch uithangen toch fijn zijn.

SwordofWinter | 17-10-15 | 13:25

@Diabhal | 17-10-15 | 12:07
.
Het gaat niet om de fysieke afsluiting, maar om juridische middelen om je landsgrenzen te sluiten als jij dat wil en dat je niet machteloos toe moet kijken hoe je land geplunderd wordt op basis van een verdrag uit vervlogen tijden.

Bytemaster | 17-10-15 | 13:25

@ Muxje | 17-10-15 | 13:16
De elite zal altijd een bepalende hand hebben in het landsbestuur. Maakt niet uit welk systeem je invoert, zij die de middelen hebben oefenen bepalende invloed uit.

normanius | 17-10-15 | 13:23

@Muxje | 17-10-15 | 13:16
Aardige gedachte, maar wat te doen met "Brussel" die financieel alles kan overrulen?

Minister StrongPiss | 17-10-15 | 13:22

@deoudererijperevrouw | 17-10-15 | 13:19
Noem er eens drie.

Lewis Lewinsky | 17-10-15 | 13:21

@Lewis Lewinsky 12:38
Werkelijk waar joh? U heeft geen enkele echte vluchteling kunnen ontdekken tussen die mannen, vrouwen, kinderen, bejaarden? Zet die bruine bril eens af.

deoudererijperevrouw | 17-10-15 | 13:19

@Wiesental | 17-10-15 | 13:14
Gelukkig doet de LOI niet in zwemdiploma's.

Stormageddon | 17-10-15 | 13:18

@Backagainbitches | 17-10-15 | 12:56

algemeen kiesrecht is net zo iets als overvallen worden door een bende die vervolgens zegt dat we er eerst over gaan stemmen of jij je geld moet afstaan om vervolgens te concluderen dat je niet overvallen bent maar er eerlijk democratisch is besloten dat jouw geld herverdeeld is.

rode peper | 17-10-15 | 13:17

@Minister StrongPiss 13:06: Ik ben voor een duaal stelsel: een gewone regering zoals we die nu al hebben, met een apart gekozen kleine Financiële Kamer, die de minister van financiën levert. Voor de gewone Kamer heeft iedereen een gelijke stem; de andere wordt gekozen met gewogen stemmen, op basis van je betaalde belasting gedurende de vorige regeerperiode. De rijksbegroting wordt vervolgens door de Financiële Kamer opgesteld. Zo voorkom je enerzijds dat elke lapzwans met een stem kan beschikken over het geld van anderen, en aan de andere kant dat de rijke elite het gehele landsbestuur naar haar hand kan zetten.

Muxje | 17-10-15 | 13:16

Wat is nu eigenlijk de reden dat de Haagse Gutpolitiker over elkaar heen schreeuwen: zie mij eens goed voor die zielige migranten opkomen.
Hun achterban denk er behoorlijk genuanceerder over, met uitzondering van Groen Links misschien, maar die staan buiten elke realiteit. Zelf D66-ers twijfelen, maar die grijpen meteen naar hun noodrem: er moet meer Brussel komen.
Waarom is Den Haag niet meer in staat te luisteren anders dan naar Brussel? Volgens mij komt het moment dichterbij dat de Nl-ers niet meer luisteren naar Den Haag. Ik mag het hopen...

Minister StrongPiss | 17-10-15 | 13:15

@Parel van het Zuiden?13:06
Pareltje, Pareltje. Nog steeds zo serieus!

Laat het klootjesvolk het lekker uitzoeken. Wij, de darwiniaanse elite zullen garen spinnen bij de chaos in de onderklassen. Niks is zo gevaarlijk voor het kapitaal als een tevreden burgermans. Ik voorzie gouden bergen en een florerende zwarte markt. No pun etc.

En als dingen uit de klauwen dreigen te lopen:

Do ist der Markersee!

Wiesental | 17-10-15 | 13:14

@rode peper 13:02
Over een poosje wordt er bekeken wie er mag blijven en wie niet dus zullen er ook weer wat weggaan. En als die oorlog daar voorbij is gaan er ook weer een stel terug. We moeten niet overdrijven! Dat is ook een nuchtere kijk op de feiten.

deoudererijperevrouw | 17-10-15 | 13:14

Hoevaak heb ik wel niet gewaarschuwd met "dit loopt nog eens fout af" ?
Nu blijkt dat 't "fout aflopen" reeds is begonnen, na deze vk berichtgeving ....... Vluchtelingen, maak je borst maar nat, want zowel links als rechts nederland haat jullie !

Anjin Mohammed | 17-10-15 | 13:14

@ziood | 17-10-15 | 13:11
Alweer? Laat dat door iedereen en zijn moeder misbruikte kind eens met rust.

Jan Passant mk2 | 17-10-15 | 13:13

@ziood | 17-10-15 | 13:11
Anne zat erachter..... voorzetsels...

Mastermattie | 17-10-15 | 13:13

-weggejorist-

Backagainbitches | 17-10-15 | 13:13

De 12 procent nee-stemmers zijn de redactie en journalisten van de krant.

Zoetwaterpanharing | 17-10-15 | 13:13

@Pralite Monk | 17-10-15 | 12:56
Linkje?

Lupuslupus | 17-10-15 | 13:12

-weggejorist-

ziood | 17-10-15 | 13:11

Tijd om Anne uit de kast te halen?

ziood | 17-10-15 | 13:11

.. vroegah spraken Volkskrantlezers vol dedain over "kuddevolk" wanneer zij het door het zo veracht volk bedoelden.
Zelf zijn ze natuurlijk het ultieme kuddevolk, met hun voorgeschreven Gutmenschen-mening, waarvan afwijken gelijk staat aan alle rokende schoorstenen van de periode 1939-1945.
Nee, Volkskrantlezers blijven braaf PvdA en Groenlinks stemmen en desgevraagd & opgeroepen liedjes zingen om asieleisers te verwelkomen.

Jan Passant mk2 | 17-10-15 | 13:10

@Wiesental | 17-10-15 | 12:50

Ik zou graag zo'n vrachtwagen die in minuten tussen bijv. Nederland en Frankrijk beweegt van u kopen? Tenzij u de tafeltjedekjes bezorgt in uw dorpje. Da's inderdaad een minutenkwestie. Koude kliekjes, da's nou eenmaal niet iedere forté.
.
Smaakte de Mezcal tijdens het ontbijt?

Parel van het Zuiden | 17-10-15 | 13:10

Kan er niet ergens een gigantisch eiland opgespoten worden en daar een gigantisch ubergroot mega azc neergezet worden met alle voorzieningen van dien. Dan help je weer een paar (Nederlandse) ondernemers en kan de maatschappelijke onrust ook weer een beetje teruggedrongen worden.

Mastermattie | 17-10-15 | 13:10

@Lupuslupus | 17-10-15 | 13:09
Thx. *bloost*

Lewis Lewinsky | 17-10-15 | 13:09

-weggejorist-

Backagainbitches | 17-10-15 | 13:09

@Lewis Lewinsky | 17-10-15 | 12:58
Heel hartelijk dank! Ben een fan van sommige reaguurders alhier en u bent daar zéker ook een van.

Lupuslupus | 17-10-15 | 13:09

@nlnl:
Right. dat is de beste, zo niet enige, manier.

lustkapper | 17-10-15 | 13:08

Er moet constant noodopvang worden geregeld, de politie zit aan haar taks, bevolking die laat weten geen AZC's te willen via polls en social media, volk dat protesteert bij "inspraak"-avonden, eigen-volk-eerst betogingen en nog steeds schijnt het in Den Haag niet door te dringen dat de meerderheid van Nederland dit niet wil.
Hoe grote plaat beton moet je dan voor je bakkes hebben als politiek? Dat moeten wél superduper-topbaantjes zijn die op het spel staan anders is het deze ellende niet waard.

Dhr. de Wit | 17-10-15 | 13:07

@CumGranoSalis | 17-10-15 | 12:46

Naast hermetische afsluitingen beschikken we over een heel scala aan surveillancemiddelen. Vanzelfsprekend kun je de meest vastberaden mens niet stuiten. Maar het leeuwendeel is geen vastberaden mens, maar een wegvanminsteweerstander. De weerstand moet dus zo hoog mogelijk. Ook vanzelfsprekend de Nederlandse grenzen, onze EU "partners" hebben bewezen onbetrouwbaar te zijn.
.
Persoonlijk zie de grenzen sluiten als een aanvullend middel. Belangrijkste maatregel is het sluiten van de staatsruiven, het sluiten van de toegang tot een status in dit land.
.
Het devies. Er is hier geen plek. We geven je niets. We willen je hier niet.
.
Uiterst redelijk voor een land met een torenhoge staatsschuld en wachtlijsten van decennialang voor betaalbare woonruimte voor de reeds hier vertoevende bevolking.
.
Oh, en onze landsgrens valt in het niet bij die van Arizona en Texas, Hadrian's muur had een militair doel, alsook de Chinese muur.

Parel van het Zuiden | 17-10-15 | 13:06

@Backagainbitches | 17-10-15 | 12:49
Landverraad heeft niet met democratie te maken. Burgers hebben al lang niets meer te zeggen in dit land. Hun rechten worden aan alle kanten geschonden door deze regering. Er wordt niet naar het volk geluisterd. Wil de meerderheid iets niet? het gebeurt toch? Daarnaast worden we keer op keer keihard voorgelogen. En de EU? Dat is zuivere dictatuur die geen enkele inspraak wenst. Onze politici volgen de EU zonder de belangen van Nederland et behartigen. Zij lopen achter een stel democratie hatende dictators aan die de grenzen wagenwijd openzetten voor islamisering en onze cultuur en welvaart om zeep helpen.

Thunderbird | 17-10-15 | 13:06

Hm, Volkskrant lezers zijn veel te bang voor de Volkskrant-redactie en de mening van andere Volkskrantlezers om iets van belang te verwachten uit die hoek.

Jan Passant mk2 | 17-10-15 | 13:06

Er zijn nu 3088 stemmen uitgebracht, 89% voor grensbewaking.

Sarrazin heeft helemaal gelijk. Werd daar maar door de politieke elite naar geluisterd.

Daphinda | 17-10-15 | 13:06

@Backagainbitches | 17-10-15 | 13:01
De wereld wordt helegaar niet op die basis geregeerd: ik refereer slechts aan Rusland, China, Noord-Korea, Cuba, alle Afrikaanse landen, enz.
Wat is er mis mensen pas een stemrecht te geven als ze: of beschikken over enige intelligentie, of kunnen aantonen wat te kunnen of laten zien wat voor Nederland te verdienen.
Maar ok, als je Nederland liever laat regeren door idioten, die niets kunnen en alleen maar graaien, ok, dan zit je momenteel wel goed.
Knettergek en rijp voor een nepparlement.

Minister StrongPiss | 17-10-15 | 13:06

@deoudererijperevrouw | 17-10-15 | 12:38
Waar zie jij echte vluchtelingen?

Lewis Lewinsky | 17-10-15 | 13:05

-weggejorist-

Backagainbitches | 17-10-15 | 13:04

@deoudererijperevrouw | 17-10-15 | 12:55
je moet je bedenken dat de echte stroom naar nl pas sinds een week of 6-8 speelt, die 60000 komt dus voor een groot deel voor de laatste maanden voor rekening. Volgend jaar zal dat natuurlijk veel meer zijn, bovendien is 95% van dit mohammedaans invasieleger man, dus die laten binnenkort allemaal hun 4 vrouwen en 20 kinderen nareizen zodra zij eenmaal een legale status hier hebben!

rode peper | 17-10-15 | 13:02

-weggejorist-

Backagainbitches | 17-10-15 | 13:01

Kan de gezellige syrier zn land niet gaan verdedigen i.p.v hier zn bijdehante opmerkingen te plempen ?

oxyfiebel | 17-10-15 | 13:00

Backagainbitches | 17-10-15 | 12:43
De maakbaarheid die hier gepredikt wordt is doorgaans gebaseerd op feiten, cijfers, realisme en/of gezond verstand. .
Toch een wezenlijk verschil met de wensdenk maakbaarheid geschoeid op de door de werkelijkheid achterhaalde jaren 70 idealen, welke we zo vaak horen van de groep die zichzelf nog steeds en sans ironie 'progressief' noemt.

Harry Turtle | 17-10-15 | 13:00

Joh.

LetTheSunshine | 17-10-15 | 13:00

@Backagainbitches | 17-10-15 | 12:56
Stemrecht zou je moeten hebben op basis van een combinatie van IQ, diploma's en betaalde belasting.

Minister StrongPiss | 17-10-15 | 12:59

Een wijs man, Jan Pronk, zei ooit ( in de jaren '70 van de vorige eeuw ):
"Feiten zijn rechts."
Dat is zo'n beetje het enige dat ik ooit eens geweest ben met een links politicus.
Wat wij in de volkskrant zien is het respect dat men heeft voor feiten. Belangrijke dingen, feiten,veel beter dan een niet onderbouwd 'moreel gelijk'.
Moreel gelijk is neerbuigend.

lustkapper | 17-10-15 | 12:58

@Lupuslupus | 17-10-15 | 12:55
Toen had ik gelijk, Lupus! Ik ben erg blij met jouw reaguursels.

Lewis Lewinsky | 17-10-15 | 12:58

-weggejorist-

Backagainbitches | 17-10-15 | 12:58

Laten we beginnen met het scheiden van asielzoekers op basis van religie. Alle moslims naar het Midden-Oosten, de rest mag het hier proberen.

Oh, en met alle moslims bedoel ik ook degenen die hier al zijn.

marcoplarco | 17-10-15 | 12:58

Het stemt in ieder geval hoopvol dat lezers, ondanks de dagelijkse propaganda van bladen als Volkskrant, Trouw en NRC en de NPO, een eigen mening vormen. En dat dankzij internet men ook in staat blijkt het echte beeld te zien. Niet de plaatjes van de paar kinderen die tussen de meute zijn, maar de hordes boze jongemannen die voedsel wegsmijten. Niet de hoogopgeleide, rustig sprekende asielzoeker, maar de menigte ala akbar schreeuwende driftkikkers.
Nu nog hopen dat ze de juiste partij gaan stemmen e zich niet voor de zoveelste keer laten misleiden door loze beloftes van het politieke "middenveld" (de partijen die ons willen uitleveren aan EU en islam)

Barani517 | 17-10-15 | 12:58

juist en de voorgaande veertig jaar multikultifaal is vergeven en vergeten. leve de islam!

verbanden | 17-10-15 | 12:57

Die teller zal nog flink oplopen nu 89% grenzen dicht .

Domie nee | 17-10-15 | 12:57

-weggejorist-

Backagainbitches | 17-10-15 | 12:56

Oh jee,in Duitsland is de eerste policor politica al aan de hooivork geregen.

Pralite Monk | 17-10-15 | 12:56

@Lewis L.
Je bent altijd een van mijn favoriete bankzitters geweest, ga maar vast warmlopen. Mag je zo de heksenketel in. Alles metaforisch bedoeld etc.

/roken

Wiesental | 17-10-15 | 12:56

@ProAsfalt | 17-10-15 | 12:46
Dat is precies het enige waar ze écht bang voor zijn: dat het ooit tot een volksopstand komt die het hele zooitje nepparlementariërs de gracht in kiepert. In die 80-jarige oorlog deden we dat in NL ook, het ging daarna heel lang heel goed met NL...
Als de Nl-ers het parlement in Den Haag niet meer serieus nemen (en een steeds groter deel doet dat: blijkens enquêtes, blijkens dalende opkomstpercentages) komt afschaffing van het parlement in de bestaande vorm dichterbij.
Daar zijn ze écht bang voor.

Minister StrongPiss | 17-10-15 | 12:56

@Lewis Lewinsky | 17-10-15 | 12:50
Wat houdt u dat allemaal prachtig bij! U was ook de enige die mij na mijn verbanning welkom terug wenste. Dat vond ik echt heel bijzonder.

Lupuslupus | 17-10-15 | 12:55

@Muxje 12:43
Men verwacht voor dit jaar 60.000 asielzoekers. Dat kan je geen tsunami noemen. Over een paar jaar hoor je er niets meer over en is iedereen het vergeten. Durf ik een wedje om te slaan.

deoudererijperevrouw | 17-10-15 | 12:55

Gewoon stoppen met gratis geld geven. Gaan ze vanzelf weg.

Piet Karbiet | 17-10-15 | 12:55

@Backagainbitches | 17-10-15 | 12:49 ,

we zouden wel het actieve stemrecht voor belastingontvangers kunnen afschaffen, dat is wel zo eerlijk, wie betaalt, bepaalt. We hoeven denk ik niets eens heel ver terug te kijken in onze grondwet voor een goede tekst want zo was het vroeger ook geregeld: voor stemrecht moet je (genoeg) belasting betalen.

rode peper | 17-10-15 | 12:53

Het leuke van alles is dat zo'n 85% van de Volkskrantlezers op de PVDA of GL e/o D666 stemt. Dit moet toch ergens pijn gaan doen bij die partijen. hahahahahahahahahahaha

Ik snap er niks van! | 17-10-15 | 12:52

De rest kan terecht in "onze" kerken.
padbuffel | 17-10-15 | 12:33
Schande om die tere vluchtelingen bloot te willen stellen aan goedwillende christelijke zelfbevlekking.
cvandaag.nl/islamitisch-verzet-tegen-c...

koosnaam | 17-10-15 | 12:52

@nlnl | 17-10-15 | 12:39
.
Mee eens. Maar toch ook grensbewaking instellen en degenen die de grensposten/douane omzeilen alsmede zij die geen paspoort kunnen laten zien, vastzetten in een van onze leegstaande gevangenissen.

Lupuslupus | 17-10-15 | 12:51

@Parel van het Zuipen
Hee Parel, logistieke processen zijn in mijn bedrijf kwestie van minuten, geen seconden, je hep gelijk: ik overdreef. Maar je moet hard schreeuwen om boven het gelal van de commies hier uit te komen.

Even onder ons, die burgeroorlog die eraan komt, gaat een slimme zakenman als jij toch geen windeitjes opleveren hè?

Hoest met jouw kippenhandel, nog last gehad van Greenpeace? Muwahaha!

Muwahaha!

Wiesental | 17-10-15 | 12:50

Nattebever, Berserker, Heads or Tails, Ratsinger, Itzamná en nu Wiesental. Welkom terug.

Lewis Lewinsky | 17-10-15 | 12:50

Wir Schaffen das? 90 procent Bild-lezers zegt nee.

drs.Nee | 17-10-15 | 12:50

neemjemoederindemali | 17-10-15 | 12:47
Die 11% zijn Syriërs...

Ommezwaai | 17-10-15 | 12:49

-weggejorist-

Backagainbitches | 17-10-15 | 12:49

Zeau, 89%.
Zag nog iets over witte mensen maar dat sla ik even over. Ik ben trouwens niet wit maar roomblank.

Piet Karbiet | 17-10-15 | 12:48

89% inmiddels, graag gedaan.

neemjemoederindemali | 17-10-15 | 12:47

Parel van het Zuiden | 17-10-15 | 12:34

Buitendijks? Aannames mag je voor je houden. (iets met making an ass of u and me and mother of all fuck-ups)
Hoe wil jij een land hermetisch afsluiten van de buitenwereld dan? Of ga jij op elke meter langs onze landsgrenzen of die van Griekenland fysiek een poppetje installeren? Als de nood hoog is en dat is hij nu, komen mensen toch wel binnen. Hadrian wall, Chinese muur, Texas and Arizona, Israel etc etc etc. Je schrikt er onder normale omstandigheden wellicht wat mensen mee AF, maar zeer zeker niet wanneer er een echte crisis is zoals nu. Dan komen ze gewoon volledig onder de radar binnen, of vinden ze een andere manier. Maar nogmaals, het is allemaal symptoombestrijding. En net als met bijvoorbeeld kanker kun je die symptomen misschien eventjes onderdrukken, maar aan het einde ga je toch kapot aan de kanker als je die niet aanpakt.

CumGranoSalis | 17-10-15 | 12:46

Helaas... te laat...

ik ken iemand die | 17-10-15 | 12:46

Alleen jammer dat onze volksvertegenwoordigers, uitgezonderd de PVV (die zelfs nog weggehoond wordt), allen zwaar tegen zijn maar o wee als je hen nepvertegenwoordigers noemt dan zijn de rapen gaar.

ProAsfalt | 17-10-15 | 12:46

@nlnl | 17-10-15 | 12:39
Mag niet van de EU.
Wij moeten twee banen nemen om de vele miljarden, die migratie en de asielindustrie kosten, op te hoesten. www.nu.nl/geldzaken/4147058/steeds-mee...
Terwijl onze ouderen verpauperen, op straat worden gegooid om plaats te maken voor de gelukszoekers of hun oude dag gedwongen moeten doorbrengen met extremisten als buren.
Er is maar een oplossing: uit de EU en weg met D66, CDA, VVD, SP en PvdA, die tegen de belangen van het Nederlandse volk handelen. Daar is een woord voor: landverraad.

Thunderbird | 17-10-15 | 12:46

@Wiesental | 17-10-15 | 12:39 ,

Zelfs al zou het waar zijn en komen deze migranten om te werken (dat doen ze natuurlijk niet want ze komen voor graties geld) dan nog zullen ze slechts nederlanders verdringen, die vervolgens een uitkering moeten gaan krijgen en betekent dit slechts hogere lasten voor de resterende werkende nederlanders ten gunste van een klein groepje ondernemers

rode peper | 17-10-15 | 12:44

@deoudererijperevrouw 12:38: Echte vluchtelingen helpen is goed, maar niet tot elke prijs. Men krijgt steeds meer de indruk dat het probleem onbeheersbaar aan het worden is. De politiek liegt daarover, op steeds doorzichtiger wijze, en het feit dat ze met propaganda komen in plaats van oplossingen of het "eerlijke verhaal" geeft ons het gevoel dat ook de politiek beseft dat ze de zaken niet meer goed in de hand hebben. En werkelijk zinnige maatregelen blijven nog steeds uit. Dan is het niet vreemd dat de burgers op een gegeven moment eisen dat we eerst pas op de plaats maken en de boel op orde brengen voordat we nog meer vluchtelingen of asielshoppers toelaten. Er staat meer op het spel dan "onze belastingcentjes"

Muxje | 17-10-15 | 12:43

Indien het contingent aan echte vluchtelingen overduidelijk vergiftigd wordt door enorme aantallen gelukszoekers, is het logisch dat het draagvlak daalt deoudererijperevrouw. Zoals altijd in Nederland moeten de goeden onder de kwaden lijden. Uw klachten over het onvermogen kaf van koren te scheiden kunt u kwijt in Den Haag en Brussel.

padbuffel | 17-10-15 | 12:43

@Wiesental | 17-10-15 | 12:25

U zit duidelijk niet in de handel. Seconden? Laat me niet lachen. Zo werkt dat niet met de daadwerkelijke goederenstromen. Even voor uw beeld, zaken als high frequenty trading slaan op virtuele financiele producten en niet op fysieke producten.
.
Als u zich zorgen maakt over de snelheid van goederenstromen kunt u beter schreeuwen om betere filebestrijding, betere aansluiting van Europese vervoersnetwerken, en verruiming van stedelijke bevoorradingsvensters.
.
Maar goed, dan worden we inhoudelijk, hè. Dat pas natuurlijk niet echt bij dat politiekcorrecte gereutel van u.

Parel van het Zuiden | 17-10-15 | 12:43

-weggejorist-

Backagainbitches | 17-10-15 | 12:43

Sarrazin wordt altijd uitgelachen in Duitsland. Ook hij zegt altijd waar het op staat. En dat mag niet van de Deutsche Gutmenschen. Net als hier.

edelweiss | 17-10-15 | 12:42

@ Ik snap er niks van! | 17-10-15
voorlopig lach ik harder om jou, omdat je blijkbaar denkt dat dat stemmen iets zou uithalen...
Ik dacht het niet mijnheer de neoverzetsheld

De gezellige Syrier | 17-10-15 | 12:42

Heel vreemdt, die stijging naar 89%. Onverklaarbaar.

Lewis Lewinsky | 17-10-15 | 12:39

@Delaware | 17-10-15 | 12:09
Done

Lupuslupus | 17-10-15 | 12:39

Grenzen dicht is niet het belangrijkste, de honingpotten sluiten is veel belangrijker. Dus geen permanente huisvesting maar opvang, geen uitkering maar leefgeld, geen gezinshereniging, geen uitzicht op permanent verblijf. Zul je zien hoe snel het afgelopen is met de toestroom. Grenzen dicht is symptoombestrijding, vleespottten dicht is de remedie tegen gelukszoekerts.

nlnl | 17-10-15 | 12:39

@Muxje
Immigratie betekent verruiming van de arbeidsmarkt, een lager minimumloon en vervolgens een hoger rendement voor de entrepreneur.

De rest is irrelevant en ambtenarengelul.

Wiesental | 17-10-15 | 12:39

Dus echte vluchtelingen ook niet meer helpen? Egoïsten, ga maar weer janken over je belastingcentjes joh.

deoudererijperevrouw | 17-10-15 | 12:38

Gelukzoekers huisvesten in buurten waar de bestuurders wonen, moet je eens kijken hoe snel het beleid veranderd.

Dutch_Holland | 17-10-15 | 12:37

@ Fatwabuster | 17-10-15 | 11:59

U kunt toch gewoon emigreren naar de Hongaarse heilstaat
Onroerend goed kost gemiddeld 70% minder
En dan heb je er nog een enorme lap grond bij ook .
En het is EU ook nog

De gezellige Syrier | 17-10-15 | 12:37

Allemaal racisten en nazi's! Als je aan hun uitkering komt stemmen ze massaal PVV (of welk andere partij die wel voor Nederlanders opkomt).

funkyd | 17-10-15 | 12:36

@Wiesental | 17-10-15 | 12:36
Hoi bevert.

Lewis Lewinsky | 17-10-15 | 12:36

Als al die zogenaamde vluchtelingen zo hoog opgeleid zijn, dan hebben ze toch zelf ook wel het een en ander aan kapitaal gespaard? Als ik Nederland zou ontvluchten, zou ik (hoogopgeleid als ik ben) toch wel zo slim zijn om eerst mijn banktegoeden over te hevelen naar een fijne bank in het veilige buitenland. Maar zó slim zijn die Syrische kernfysici dan weer nét niet, schijnbaar.

...of juist wél, en lachen ze zich nu de ballen uit de broek om die domme Hollanders die voor alles willen betalen.

Kameroudste | 17-10-15 | 12:36

De poll is natuurlijk allesbehalve representatief. Eén of twee bivakmutsen of bureaucraten met elk een paar honderd proxy's kunnen deze uitslag al bewerkstelligen.

Nogmaals, referendums en aanverwante volkshysterie zijn slecht voor de internationale handel en daaruitvloeiend economische groei en koopkracht, innit?
Zet dat maar in de krant, meneer.

Wiesental | 17-10-15 | 12:36

Als ze nu eens begonnen gewoon iedereen ZONDER geldig paspoort (goed controleren of het echt is) de toegang te weigeren of uit te zetten. Zou al een hele hoop schelen, moeten wij eens proberen om zonder paspoort bijvoorbeeld Nigeria binnen te komen.

BoerinFrance | 17-10-15 | 12:35

@Wiesental 12:25: En daarbij: *niemand* hier heeft het over het in ere herstellen van protectionisme of zelfs maar de noodzaak van allerlei import- en exportpapieren. Het gaat om controle op illegalen. Als jouw vrachtwagen geen mensen in de laadruimte heeft mag je dus zonder verder gedoe doorrijden.

Muxje | 17-10-15 | 12:35

@Wiesental | 17-10-15 | 12:25
ach dan worden producten ietsje duurder, het is nog altijd veel goedkoper dan alle kosten die verbonden zijn aan open grenzen (oost-europese roofbendes, een mohammedaans invasieleger dat probeert te infiltreren). De directe voordelen zijn makkelijk te berekenen en dus aan te tonen, de schade en kosten tgv open grenzen veel moeilijker, dus dat wordt niet gedaan. Dan lijkt het dus gunstig om te grenzen open te stellen maar dat is het dan niet.

Of zoals Bastiat zei: "Ce qu'on voit et ce qu'on ne voit pas" bastiat.org/en/twisatwins.html

rode peper | 17-10-15 | 12:35

LOI Lager Onderwijs Islam

(c)ZWITSUL | 17-10-15 | 12:34

@simpelman | 17-10-15 | 12:14
LOL

Lewis Lewinsky | 17-10-15 | 12:34

Uit het LOI-bericht: "De studies worden meestal voor de vluchtelingen bekostigd door kerken, vluchtelingenorganisaties of anonieme donaties."

Natuurlijk. Een mooie dure HBO bachelor aan de LOI, dat willen wel meer mensen. Maar ja: niet Syrisch, geen "vluchteling" --> niet zielig, dus zelf betalen.

Kameroudste | 17-10-15 | 12:34

@CumGranoSalis | 17-10-15 | 12:21

Zoals diverse afgeschermde grensgebieden op de wereld elke seconde, elke minuut, elk uur van de dag bewijzen, grenzen zijn wel degelijk te sluiten. Oh, er zullen er best eens een of een handvol doorheen slippen, maar duizenden dus niet.
.
Uw vergelijking met de drooglegging slaat natuurlijk nergens op. Dat was vooral binnen de landsgrenzen een probleem om te bestrijden. Alcohol kan je vrij gemakkelijk maken bijvoorbeeld. Geen grensproblematiek.
.
Mensen die denken dat je grenzen niet kan sluiten zijn slechts te benepen om zich een voorstelling te kunnen maken hoe je dat logistiek en fysiek ingeregeld. Bijzonder benepen dus omdat de template voor zulke oplossingen op heel veel plekken te aanschouwen is.
.
Zegt u eens. Begeeft u zich uberhaupt wel eens buitendijks? Ziet u wel eens wat van de wereld?

Parel van het Zuiden | 17-10-15 | 12:34

Harry Turtle | 17-10-15 | 12:27

Sterker nog, de EU heeft actief deelgenomen aan het creeeren van dit drama. Je mengen in landen, deze half en willekeurig plat bombarderen en vervolgens deze land achterlaten in een machtsvacuüm zonder enig ander plan. Vervolgens 5 jaar op je kut zitten en het wel best vinden dat miljoenen vluchtelingen uit deze landen de buurlanden overspoelen en weer geen plan hebben. Vervolgens trekken de buurlanden de toestromen niet meer en komen deze mensen enmasse deze kant op en alsnog geen plan hebben... tja.

CumGranoSalis | 17-10-15 | 12:34

Nee, voor redding voor dit land. Dat ons land is,is het te laat.

Gags Beasley | 17-10-15 | 12:33

@Mastermattie | 17-10-15 | 11:59
Volgens Rutte en De EU kan het niet omdat hun plannetje, in opdracht van Obama en de islamitische wereld, om Europa te islamiseren en te destabiliseren zodat er een oorlog ontstaat waar een aantal mensen veel garen bij spinnen, dan niet door zou gaan. We worden verraden.

Thunderbird | 17-10-15 | 12:33

@Wiesental 12:25: Seconden? Voor het overgrote deel van de handel die over de weg gaat lijkt me dat nogal meevallen.

Muxje | 17-10-15 | 12:33

Het is een guur rechtse krant die volkskrant. Dat zie je ook wel aan hoe hun lezers denken.

Toetsiemonster | 17-10-15 | 12:33

Ik stel als tijdelijke maatregel voor islamitische "vluchtelingen" te huisvesten in "onze" moskeeen. De rest kan terecht in "onze" kerken.

padbuffel | 17-10-15 | 12:33

dat LOI verhaaltje is natuurlijk komplete kul .. het eerste wat je gaat doen is Nederlands leren en niet 'HBO bachelor informatica' online, vanaf je veldbedje in de 72 uur opvang tussen een paar honderd analfabete testeronbommen.

(c)ZWITSUL | 17-10-15 | 12:33

Het is ongeloofelijk hoeveel bibliotheken ze wel moeten hebben in Syrië.

Patatter | 17-10-15 | 12:31

Betrokkenen zijn net binnen. Zitten nog in noodopvang neem ik aan. Maar melden zich nu al en masse aan bij de LOI.
Zo veel zelfs dat de LOI er wel bij vaart.
Vindt u het erg dat ik er geen reedt van geloof?

soldier-of-fortuyn | 17-10-15 | 12:31

De enige mogelijkheid deze invasie te beeindigen is te stoppen met onderdak en eten geven.

meneer Q | 17-10-15 | 12:31

88% van de achterban van ALLE politieke partijen wil de grenzen dicht. Alleen willen de politici dat zelf maar niet begrijpen.

Rest In Privacy | 17-10-15 | 12:30

@Thunderbird | 17-10-15 | 12:29
Correctie, ik bedoel te zeggen dat vanaf 2016 de Turken geen visum meer nodig hebben om de EU binnen te komen.

Thunderbird | 17-10-15 | 12:30

De Duitsers zeiden in Sept. 1914 'Met de kennis van nu'...

SapperDeFlap2166 | 17-10-15 | 12:29

Hier ben ik het ook mee eens, maar 'bewaken' is feitelijk natuurlijk ook iets heel anders als 'sluiten', en daar zit hem nu net het probleem bij die gekke Grote Blonde schreeuwlelijk.

dutchdj | 17-10-15 | 12:29

Het is heel goed mogelijk om hekken om de Griekse eilanden te zetten en de boten met vluchtelingen terug te slepen. Het is ook heel goed mogelijk het leger in te zetten om de grenzen te bewaken.
In plaats daarvan gaan onze EU leiders de turken vanaf 2016 een visum voor de EU geven. De Turkse paspoorten zijn van erg slechte kwaliteit. In de praktijk zal dit betekenen dat alle Afrikanen, Irakezen, Syriërs en Afghanen etc. etc. samen met hordes Turken Europa zullen overspoelen. Onze politieke leiders zijn verraders. Zij moeten echt gestopt worden. We hebben niets meer te zeggen. de EU is een dictatuur die het leven en de cultuur van haar inwoners ten gronde richt.

Thunderbird | 17-10-15 | 12:29

-weggejorist-

Mantisomantis | 17-10-15 | 12:28

CumGranoSalis | 17-10-15 | 12:21
Symptoombestrijding indeed, maar je wordt vanzelf radeloos van een besluiteloze EU die het probleem niet durft of niet kan aanpakken.

Harry Turtle | 17-10-15 | 12:27

Volskrant??! Wat is dat?

Clown Bassie | 17-10-15 | 12:27

Maar de EU heeft nu toch een afspraak met Turkije? De EU geeft Turkije een paar miljard en in ruil daarvoor zegt Turkije: "Welke afspraak?"
simpelman | 17-10-15 | 12:14

@Simpelman. Precies! Daar kun je op wachten met Sinterklaas en witte Piet aan het roer. Erdogan lacht zich weer es de ballen uit de broek.

daytripper | 17-10-15 | 12:26

@Muxje
Jezus man, onder welke steen kom jij vandaan?

In de handel van moderne wereld draait het vaak om secondes. En jij vindt een paar uur vertraging geen probleem?!?!?

Heb de indruk dat vooral ambtenaren en andere uitvreters staan te juichen bij het in ere herstellen van onnodige bureaucratie en handelsprotectie. Gatverdamme, en dat op de vrijdenkersplaats Geenstijl.

Wiesental | 17-10-15 | 12:25

Tijd voor een Europese lente. De overgrote meerderheid vind dat de maat nu wel eens vol is.

Christenen, yezidi's, prima, maar moslims hebben genoeg andere landen waar zij asiel kunnen aanvragen en ook nog eens beter aarden dan hier.

Angelica | 17-10-15 | 12:25

Diabhal | 17-10-15 | 12:07

ja, en dat valt helemaal niet op als er een paar honderd mensen door een weiland lopen. Het lukt de Amerikanen met de veel meer grens grens met Mexico ook. Met infraroodcamera´s en helicopters pik je ze er overal uit, alleen de wil moet er zijn.

Ik wordt een beetje moe van al die mensen die alleen maar kan niet, mag niet roepen. Kan niet te veel grens, mag niet van de EU. ga tot weg, Merkel trekt zich van geen verdrag iets aan en wij moeten maar lijdzaam wachten tot we onder de voet gelopen zijn.

Kijk daar is de vijand. Ja, sorry kan niets doen, want hij komt niet over de weg, dus nee, dan wil ik hem niet zien.

Daarmee moet je de oorlog winnen.

bergsbeklimmer | 17-10-15 | 12:22

Het gaat er helemaal niet om of momenteel een of ander (al dan niet groot) deel van de NL bevolking de grenzen dicht wil hebben, of misschien wel een andere vorm van onaantrekkelijk maken van NL als groot opvangkamp. Al vindt 90% dit, Den Haag is er doof voor.

Het gaat erom de neppolitici in het nepparlement met nepdrogredenen het aan hun verstand te peuteren dat hun wedstrijdje "kijk mij toch eens een fantastisch Gutmensch zijn" totaal idioot is. NL kan het niet betalen, NL wil het niet betalen, NL wil niet de eigen waarden en normen verliezen aan een religie die alleen maar eist edoch niets toevoegt, NL wil zichzelf blijven, NL mot dit alles gewoon niet.

Hoe krijg je het wel voor elkaar? Niet met dit nepparlement. Nog minder met de ongekozen bureaucraten in Brussel. Het Europarlement zal namelijk voor eeuwig een meerderheid hebben van PvdA-CDA-achtige partijen. Dat schiet niet op.

Werkelijk de enige mogelijkheid is: weg uit de EU en daarvoor moeten we eerst af van dit nepparlement. Àls het kan op vreedzame wijze.

Minister StrongPiss | 17-10-15 | 12:22

@MarcS | 17-10-15 | 12:17
Ze zetten bevolkingsgroepen tegen elkaar op! En komen ze met een oplossing? Nee dus. ;-)

Mark_D_NL | 17-10-15 | 12:22

Oei... maar heel weinig politiek korrekte gutmenschen bij de volkskrant.

meneer Q | 17-10-15 | 12:22

Tja volkskrant lezers zijn niet de enige in sprookjes gelovende debieltjes die denken ook dat grenzen dichtgooien gaat helpen. Prohibition only leads to underground markets and misery. (zie Capone, war on drugs en mensensmokkelaars bijvoorbeeld) Bouw een 11 meter hoog hek en ze komen met een 12 meter hoge ladder als illegaal binnen. Maar goed,veel mensen denken blijkbaar dat hekken plaatsen (al dan niet met electronische snufjes) ook daadwerkelijk iets gaat uithalen. Symptoombestrijding for the word.

CumGranoSalis | 17-10-15 | 12:21

stemmen staan nu op 2447 en 88% !! Schiet toch wel op ! hup stemmen, lachuh man ! www.volkskrant.nl/

Ik snap er niks van! | 17-10-15 | 12:19

Straks noemen ze zich nog de Völkische Beobachter, stelletje racisten.

RobberenRukkie | 17-10-15 | 12:19

Laten we nou eens gewoon eerlijk zijn. 10% wil de grenzen oprecht open laten. Heeft daar een belang bij.
90% van Nederland ziet dat het zo niet langer kan en wil eigenlijk de grenzen dicht. Nederland verdeelt zich vooral in mensen die dat gewoon zeggen, en mensen die dat niet durven of willen zeggen omdat het niet salonfähig is.
.
En die 10% gijzelt de discussie met demonisering, laster, leugens, en frame. Ondertussen zakt het land dieper in de ellende.
.
Breek het cordon politiekcorrect! Breek het in de Kamer, breek het in de media, breek het in de straten en de wijken. Breek de dictatuur van kortzicht en wensdenken.

Parel van het Zuiden | 17-10-15 | 12:19

@Wiesental 12:12: Dat argument hoor je wel vaker maar klopt niet. Het waren niet de grenscontroles zelf die de handel in Europa belemmerden, maar de bijbehorende papierwinkel, de verschillende regelgeving in elk land, en het oerwoud aan verschillende belastingen. Al die zaken zijn dank zij Europa opgelost, en het is inderdaad veel gemakkelijker geworden om zaken over de grens te doen. Maar het opnieuw instellen van een simpele controle aan de grens doet daar niet aan af. Hoogstens komen je goederen een paar uur later op de plaats van bestemming.

Muxje | 17-10-15 | 12:18

@Wiesental | 17-10-15 | 12:12
Onzin, wereldzeeen waren voor mannen in kleine houten bootjes geen belemmering voor handel, een paar minuutjes oponthoud bij een grens ook niet (was het vroeger trouwens ook al niet)

rode peper | 17-10-15 | 12:17

@HJDB | 17-10-15 | 12:15
Thx.

Lewis Lewinsky | 17-10-15 | 12:17

TOKKIES, islamfoben, xenofoben, racisten blijkbaar die VK lezerts

MarcS | 17-10-15 | 12:17

Heeft Marcel van Dam al een VN vluchtelingenkamp op zijn landgoed gehuisvest? Moet Bertje Koekwous zo voor hem kunnen regelen.

koosnaam | 17-10-15 | 12:16

De boeken van Sarrazin zijn naar mijn weten niet vertaald. Terwijl hij de best verkopende na-oorlogse Duitse auteur is.

LanzVonLiebenfels | 17-10-15 | 12:15

FrankVeer | 17-10-15 | 12:10
Dit is duidelijk nog de ontkenningsfase

Snap je!? | 17-10-15 | 12:15

Maar de EU heeft nu toch een afspraak met Turkije? De EU geeft Turkije een paar miljard en in ruil daarvoor zegt Turkije: "Welke afspraak?"

simpelman | 17-10-15 | 12:14

Laten we om te beginnen de buitengrenzen weer gaan bewaken. Zoals nota bene bij verdrag afgesproken. Illegale immigranten terugslepen, landen vanwaar ze vertrekken straffen met financiële sancties als die niet aan terugkeer meewerken, en die landen vervolgens helpen met het opzetten van kampen waar vluchtelingen goed opgevangen kunnen worden, en waar hun asielaanvraag ingediend en afgewikkeld kan worden.

Eerst de kraan dicht, dan gaan dweilen.

Muxje | 17-10-15 | 12:14

Gratis geldkraan niet vergeten dicht te draaien

lidlbier | 17-10-15 | 12:14

ik wacht ook nog op de GS-longread van het white privilege lulverhaal van Asha Tuinbroeke in VK vandaag. Aan de slag, make my day!

Bert Konterman | 17-10-15 | 12:13

Het dichtgooien van de grenzen is funest voor de handel. Dit zou een ontzettende klap zijn voor de zich voorzichtig herstellende economie. Hardwekende ondernemers en dus de grootste belastingbetalers zijn de dupe van een angstige en wereldvreemde regering.

Deze poll is het ultieme bewijs dat niet de gemiddelde burger, maar de grootste belastingbetalers het voor het zeggen moeten hebben, anders gaat dit land op de lange termijn naar de klote.

Weg met referendums, leve het kapitalisme.

Wiesental | 17-10-15 | 12:12

Da's goed nieuws, ga meteen naar de bakker.
Pepernoten halen...

Good Meuning | 17-10-15 | 12:11

@Diabhal | 17-10-15 | 12:07 ,

stel dat er per grenscontrole slecht 10% pakkans is dan is de kans om gepakt te worden van de oversteek van Kroatie naar Nl (5 grenzen) 41%!

rode peper | 17-10-15 | 12:11

1936 stemmen van de ca. 65.000 digitale lezers (ik ga ervan uit dat dit een online enquête was?). Dat is dus krap 2,9% van alle VK-digilezers. Kom maar eens terug als de teller op 20.000+ staat.

FrankVeer | 17-10-15 | 12:10

Diabhal | 17-10-15 | 12:07
Het gaat erom dat je niet welkom bent? Een signaal afgeeft dat je beter in Duitsland kan blijven.
Een soort van vriendelijke "rot op"?

GateKeeperNL | 17-10-15 | 12:09

Weet de Volkskrant wel dat al die zielige moslims waar ze altijd vol empathie over schrijven hun krant helegaar niet lezen?

Piet Karbiet | 17-10-15 | 12:09

Als het zo doorgaat gaat het nog leeg worden aan tafel bij de welbespraakte eigenheimers aan Pauw's tafel.

daytripper | 17-10-15 | 12:08

Bestaat niet dat ze bij zinnen aan het komen zijn.

Goedvolkeritis is namelijk een zo diep ingekkd gezwel, dat lost zich zelf niet zomaar op.

Ze zullen wel lezers aan het kwijtraken zijn, en nu wat water bij de wijn doen.

Een soort niet-Monsterlimische Taqiyya ofzo.

Realism Is All | 17-10-15 | 12:08

Grenzen dicht? En dan? Voor Schengen hadden we ook grenscontroles, hielpen totaal niet. Als je alle grensoverschrijdende snelwegen, polderwegen, voetpaden en fietspaden controleert heb je A) twee keer zoveel mensen nodig dan dat de politie en/of marechaussee nu heeft en B) binnen de kortste keren bonje met de werkgevers omdat de filedruk gigantisch gaat toenemen, terwijl de mensen die de grens willen oversteken dat gewoon kunnen door de bossen of over de akkers. Je kunt een land niet hermetisch afsluiten.

Diabhal | 17-10-15 | 12:07

De Volkskrant lezer is ook wakker...

Mark_D_NL | 17-10-15 | 12:06

De treinen zullen binnenkort wel weer gaan rijden.

HoogToontje | 17-10-15 | 12:06

100 jaar geleden stond er ook een hek om ons land,
onder hoogspanning.

Piet Karbiet | 17-10-15 | 12:05

LOI-cursussen? Maar ze zijn toch al zo hoog opgeleid?

Godsammekraken | 17-10-15 | 12:04

Dat zullen ze maar wat graag zo spoedig mogelijk onder de tafel willen vegen.

daytripper | 17-10-15 | 12:04

Vokskrant bashen met eigen lezers. Altijd +1

GateKeeperNL | 17-10-15 | 12:04

Bewaken is iets anders als dichtgooien lijkt me.. Getuige de afgelopen maand...

NewJoke79 | 17-10-15 | 12:03

Ja, tuurlijk, verbaast mij niets. Volkskrant lezers lezen iedere week Martin Sommer.

Bobbbe | 17-10-15 | 12:02

De vraag is te moeilijk voor een referendum.

Lewis Lewinsky | 17-10-15 | 12:01

Thilo Sarrazin is de nieuwe Hans Jansen..... !

Fatwabuster | 17-10-15 | 12:01

Ja, maar volgens Rutte kan dat helemaal niet. Files bij de grens enzo.
Vraag maar aan Hongarije.

Mastermattie | 17-10-15 | 11:59

Hongarije is het lichtende voorbeeld voor de andere EU landen..... het kan goddomme gewoon!
.
Waar is onze Orban?

Fatwabuster | 17-10-15 | 11:59

Allemaal Nazi's volgens de Goedvolkbode.

yamahaha | 17-10-15 | 11:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken