Persconferentie. @MinPres Mark Rutte trapt VVD-campagne tegen het GeenPeil-referendum af
Er was een buitenlands persagentschap (Bloomberg) voor nodig om er naar te vragen (dus niet de vaderlandse pers), maar eindelijk was het daar dan toch: een uitgebreide inhoudelijke reactie van MinPres Mark Rutte op het historische GeenPeil-referendum. Eerst smoort hij GeenPeil met liefde, door het een "waanzinnig knappe prestatie" te noemen. Daarna barstte de VVD-campagne los. Maandenlang kon de MinPres zich op de vlakte houden en doen of GeenPeil niet bestond, maar vandaag blijkt hij zijn complete campagneriedel aan propaganda vuurklaar paraat te hebben - de MinPres is immers een professional. Zo bouwde hij het frame dat de EU ook associatieverdragen heeft met Israël en Libanon en dat die landen 'ook niet op de deur bonken om lid te worden'. Valse vergelijkingen, want die verdragen zijn veel dunner, plus dat er in het geval van Oekraïne vanuit Brussel en vanuit Kiev wél een duidelijke intentie voor EU-lidmaatschap is uitgesproken. De ambassadeur van Oekraïne herhaalde die intentie deze week zelfs nog bij EenVandaag. Daarnaast is het best absurd dat de MinPres plotseling net doet alsof het prestigieuze associatieverdrag, waar 20 jaar aan gewerkt is, waar een Oekraïense regering over gevallen is, waar een bloederige burgeroorlog over is uitgebroken en waardoor de Europese verhoudingen met Rusland op scherp zijn komen te staan, eigenlijk alleen maar een soort leeg en waardeloos symboolverdragje van 400 pagina's zou zijn.. Afijn. De VVD-campagne is dus begonnen. We hopen dat de MinPres het spel eerlijk zal spelen, maar uit bovenstaande frames blijkt daar helaas nog bitter weinig van...
Reaguursels
InloggenDom volk in de Oekraïne nog dommer volk in de EU en de nationale parlementen. Rusland bood een veel en veel beter pakket aan de Oekraïne. Niet alleen was gas verzekerd en werden miljarden schulden afgeschreven de Oekraïne had ook niet de pensioenen van honderdduizenden armen hoeven af te knijpen en had het enge IMF nooit nodig gehad. Nu gaan er miljarden naar de Oekraine die vervolgens in de zakken van de oligarchen als die van Poresjenko terecht komen en waarmee nog wat extra geld in voetbalploegen kan worden gestoken.
Gas moet teruggepompt worden uit Europa en wij mogen de rekening betalen. Komt bij dat verreweg de meeste handel met Rusland en niet met de EU plaatshad. Maar ja onze politici zijn dat ook koeien die met een extra hersencel zijn uitgerust om te voorkomen dat ze de kamer onder zouden schijten.
@freelux 17-10-15 | 19:04:
Ja hoor, Rusland wilde een handelsverdrag met Oekraine sluiten, geloof je het zelf?
datdantochweerwel | 18-10-15 | 02:29
Ja. Maar de argumenten zijn blijkbaar op? Het enige wat je nog kunt zeggen is 'geloof je het zelf'. Je kunt je misschien beter afvragen of het associatieverdrag van de EU 'slechts' een handelsverdrag is.. De situatie met Oekraïne is duidelijk: zowel Rusland en als de EU vechten om Oekraïne om dat te betrekken in hun invloedssfeer. Het probleem met EU-lovers is echter dat ze voortdurend een grote mond hebben over Rusland, maar totaal geen kritiek hebben om de machtsspelletjes van de EU, terwijl die precies hetzelfde doen..
opvallend dat dit keer Turkije in zijn rijtje ontbrak van, associateverdragen met landen die niet de intentie in zich hebben om toe te treden tot..
opvallend dat hij benoemde de angst dat er nog meer geld zou gaan naar de Oekraïne.. let op het zinnetje extra nog meer.. dus er gaat al geld heen! Net als met Griekenland waar tot 3x maal toe hij nadrukkelijk stelde dat er geeeeeeeeeeen geld meer extra naar toe zou gaan.
Opmerkelijk, het gezwam over opnieuw bekijken na het referendum en opmerkelijk dat hij al bij voorbaat aangeeft dat de partijen eerder achter het verdrag stonden en dus nu ook wordt verwacht voor te blijven en te zijn..
En dan heb ik zijn 'wekelijkse verantwoordingsoptreden' maar 2 minuten kunnen aanhoren.
@freelux 17-10-15 | 19:04:
Ja hoor, Rusland wilde een handelsverdrag met Oekraine sluiten, geloof je het zelf?
datdantochweerwel | 17-10-15 | 12:33
Rusland wilde een handelsverdrag met Oekraine sluiten, net als de EU nu. De EU was hier echter niet zo blij mee omdat zij de macht willen in Oekraine dus gingen ze op een plein in Oekraine de bevolking laten ophitsen. Hierna bezette Rusland de Krim. Wel oorzaak en gevolg uit elkaar blijven halen houden..
Dat de regering haar eerder besluit verdedigd vind ik prima.
Ik verwacht wel dat de kamer, ook de VVD, er kritisch naar gaat kijken.
Of dit verdrag nou de "stabiliteit aan de randen van Europa vergroot".
.
Het is een gotspe dat hij dat met droge ogen zegt.
Ik stemde altijd VVD. Dat is over. Nooit meer. Ik vind het tijd voor nog een mailactie naar alle leden van de tweede kamer.
Een associatieverdrag sluiten met Oekraïne is namelijk een geopolitiek machtsspelletje..
freelux | 16-10-15 | 18:36
Dus de Russische beer tegen de haren strijken, heeft voordelen? Welke?
Banno22 | 16-10-15 | 18:39
.
@freelux: nee het is een reactie op een geopolitiek machtsspelletje. Wel oorzaak en gevolg uit elkaar blijven houden.
.
@Banno22: Omdat het het enige is waarvoor Poetin nog een beetje gevoelig is. Economisch gezien is er van die Russische beer niet zo heel veel te duchten hoor; Rusland ligt aardig op zijn gat.
ik bedoelde eigelijk deze : www.youtube.com/watch?v=8YSFNOaJupE
Het associatieverdrag met de Oekraïne is enkel een verlengstuk van het hedendaagse in een modern jasje gestoken Amerikaans imperialisme middels twijfelachtige diplomatie en door black ops geïnstalleerde regimes, waar de collaterale damage (extra financiële steun en illegale immigratie opvang) door de EU lidstaten afzonderlijk moet worden gedragen. Daarentegen krijgen de Verenigde Staten geheel gratis een militair overwicht krijgt, wat de instabiliteit doet toenemen. Vervolgens dient de EU via economische sancties Rusland nog verder in het nauw te drijven. Wanneer dan een lidstaat van de EU, zoals Nederland, een associatie-verdrag ondertekend met een aangrenzend Oost-Europees land, zoals de Oekraïne, wanneer eerst de democratisch verkozen regering wordt afgezet, en er een door de Amerikanen (CIA) opgezet gecontroleerd Putsch regime voor in de plaats komt, wordt de EU burger niet alleen voor gek maar ook buitenspel gezet. De rapen zijn helemaal gaar wanneer spokeswoman voor het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken, Victoria Nuland, die o.a. de Maidan regerings poppetjes uitkoos, ook nog eens "FucK the EU" over de telefoonlijn heen bralt : www.youtube.com/watch?v=6yv754XAjrU Daar zit een luchtje aan, en krijg ik de indruk dat deze associatie overeenkomst enkel voor een zeer select gezelschap tot voordeel zal zijn.
Is er nu werkelijk niet één journalist die het op kan brengen om de leuterpraatjes van Mark Rutte ( "samen meer geld verdienen" en "de dialoog over mensenrechten , democratie etc") even ter plekke tegen het licht te houden met verwijzing naar de glasheldere militaire paragraaf in het verdrag ???
Wederom : art 4 lid 2 onder f.
En dan vervolgens even na te denken of dit wel verstandig is ??
Overigens zal niemand tegen "handel" sec zijn.. in het geval van het straatarme Oekraine zou mijn moeder zeggen : "baat het niet, schaadt het niet".
Aha, DEMOCRATIE... wat is dat?
-
Prachtig resultaat: 400+k stemmen!
Dit referendum wordt niet meegenomen als toevoeging met een andere, landelijke, stemming.
Wil dus zeggen dat ongeveer 25-30% de moeite neemt om te gaan stemmen... Met name PVV-ers hebben nogal eens moeite als het regent. Natuurlijk niet de mensen hier.
-
Vraag mij wel eens af als een minderheid voor is. Waar het dan aan zou liggen? We zullen zien.
Eerst maar eens afwachten wat de tekst zal worden.
Mensenrechten en democratie gelden alleen voor anderen. Ik zie dat graag andersom... Of hebben ze onze rechten verspeeld door altijd netjes te blijven?
Er worden democratie en mensenrechten genoemd, daar gaat het vandaag de dag in Turkije ook zou goed mee, een klein miljard gevangen als EUsubsidie en ondertussen de ene journalist na de andere redacteur achter de tralies om maar over showprocessen tegen de legerleiding en Guhlen aanhangers te zwijgen. Dus in de Oekraine komt het ook helemaal goed.
Mark Rutte: Als je hem niet erg goed kent, denk je onmiddellijk dat hij een idioot is. Maar als je hem goed kent, twijfel je daar geen seconde meer aan.
alsof iemand nog luistert naar dit lachebekje. deze vent zonker ballen en met zweetvoeten en een vies boordje. mark rutte is een zegen voor de democratie omdat hij het voorbeeld bij uitstek is van een uitgekakte regent die heel snel weggestuurd moet worden. snel in de raad van bestuur van een windmolenfonds van goldman sachs gaan zitten, dan doet de tijd de rest wel. over tien jaar is de slechte smaak in de mond die elk optreden van deze man achterlaat wel verdwenen,
Oh ok, fair enough. Ik ben erg benieuwd hoe jullie je gaan opstellen komende half jaar. Ben benieuwd of jullie in staat zijn fair and balanced te blijven. Ik heb zo het vermoeden dat het moeilijk gaat worden.
Het Vijfde Wiel | 16-10-15 | 15:36
Fight fire with fire.
Hunnie vals spelen, wij ook.
'We gaan centjes verdienen'
Net zoals met griekenland zeker.
Ze willen er geld in pompen en dan rente trekken.
Succes Rutte, want die heeft al lang besloten wat ie gaat doen met de uitkomst van het referendum.
Heeft die nou een antwoord gegeven? Hij praat over zoveel niks.
Het dagblad van het Noorden vindt vandaag in een column dat geenpeil onder de vleugels van geenstijl,met deze volksraadpleging, niets meer en niets minder de regering pest.
Het referendum wordt volkomen afgekraakt en op een uiterst linkse propaganda wijze de grond in geboord.
Knappe prestatie, dit had ik niet verwacht, aldus onze PM. Hoezo, een enorme kloof tussen onze regering en de samenleving?
Het gaat trouwens totaal niet over militaire samenwerking en er gaat ook helemaal geen geld naar Oekraïne. Rutte is inmiddels door al zijn leugens heen dus hij begint gewoon aan een nieuwe lijst met beloftes die hij niet na zal komen. Wie doet hem wat? Ons NEP parlement niet in ieder geval.
Meer referenda graag, dan kunnen we namelijk elke keer constateren dat men de uitkomst naast zich neerlegt en poept op het hoofd van de burger.
Mooi dat gelul over procedures... Hij zegt nooit wat hij vind of wat hij gaat doen. Nee, in plaats daarvan krijgen we een lang verhaal over een officiele procedure. Mooie afleidingstactiek..
ik ken iemand die | 16-10-15 | 18:56
Hetzelfde gevoel. De boosheid zit heel erg hoog!
-weggejorist-
@Lupuslupus | 16-10-15 | 19:18
Rutte heeft geen zoon (of dochter) dus wat kan hem het allemaal schelen, naar de klote moet dit land en snel!
En daar mogen dan straks onze militairen voor de dood ingejaagd worden alleen om de schaliegasbelangen van de USA in Oekraine te verdedigen.
@sinar2 | 16-10-15 | 15:56
.
Die paar Nederlandse militairen? Zullen ze hier eerst de mannelijke bevolking moeten mobiliseren en ik kan u nu alvast vertellen dat mijn zoon dus niet gaat vechten voor de VS/EU.
Vechten voor de vijand zit niet in de genen van mijn familie.
@nono_einstein | 16-10-15 | 19:09
De uitslag zal linksom of rechtsom niet geaccepteerd worden. Dit gezichtsverlies bij hun bazen (Juncker, Schultz, Merkel, TimmerSchwanz) en hun Opperbazen (Obama, Kerry en Clinton) kan niet worden geleden, baantjes komen in gevaar, net als hun vermeldingen in de geschiedenisboekjes. Dit verdrag gaat er komen...
Als ik goed opgelet heb zegt Rutte juist iets heel belangrijks in de persconferentie. Hij geeft een duidelijke opening naar acceptatie van de uitkomst, die staat of valt eenvoudig met of achteraf gezegd kan worden of de kiezer voldoende geïnformeerd is geweest.
Als we zien dat de media niet of slechts eenzijdig bericht in de komende maanden dan weten we wat het excuus gaat worden. Hier ligt een taak voor geenstijl..
ettuR
Mark Rutte, vreselijke druiloor, leugenaar, incompetente zak hooi - punt. (Er stond heel veel lelijks na deze punt maar ik ben bang dat ik direct bezoek zou krijgen van de Anti-Nederlanders-Task-Force van dit kabinet als ik dit zou plaatsen.)
s30.postimg.org/inpd0pkoh/vader_mark.j...
wat een premiers hebben wij toch, balkenende was al een malloot , maar die rutte is nog erger.wat een ramp.
bah wat een vent zeg.. ik kots m uit
Rutte had een goed verhaal, kan mensen overtuigen.... mij niet! Maar denk dat er genoeg zijn die voor het AV zullen gaan stemmen. Zelf weet ik er te weinig vanaf maar ben gewoon tegen de macht van de EU, vandaar.
Wellicht zal het AV toch gewoon doorgaan met enige aanpassingen in de marge.
datdantochweerwel | 16-10-15 | 18:28
Dus de Russische beer tegen de haren strijken, heeft voordelen? Welke?
datdantochweerwel | 16-10-15 | 18:28
De geopolitieke machtsspelletjes van kameraad Vladimir Poetin? Ook wel eens naar de EU zelf gekeken? Een associatieverdrag sluiten met Oekraïne is namelijk een geopolitiek machtsspelletje..
@switsul vergeet zijn winkelende mama bij de Zeeman niet!
Als ik puur naar dat verdrag kijk, ben ik geneigd om voor te stemmen. Maar ik kijk niet alleen naar dat verdrag. Ik vind namelijk dat de Europese besluitvorming te veel buiten het zicht van gekozen vertegenwoordigers blijft. En daarom stem ik waarschijnlijk "nee". Omdat het de enige stok is waarmee ik kan slaan.
De echte Stolwijker | 16-10-15 | 16:52
.
@Stolwijker: dus het gaat niet om de inhoud, maar om de manier waarop. Daar gaat Rutte het dus nooit op argumenten van winnen, want die appelleert bij voorkeur aan de ratio en niet aan de emotie. Ik denk ook dat het EU associatieverdrag met Oekraine per saldo meer voordelen dan nadelen heeft, zeker om de geopolitieke machtsspelletjes van kameraad Vladimir Poetin te dwarsbomen.
Het is al duidelijk: Dit kabinet gaat niks doen met een eventueel "Nee". Luister maar naar wat Rutte zegt rond 3:30. Daar geeft hij al aan welke redenen het kabinet gaat gebruiken om de uitslag naast zich neer te leggen.
Lupuslupus | 16-10-15 | 15:51
Het staat ook gewoon in het associatieverdrag zelf dat Oekraïne aanspraak maakt op EU-geld. Artikel 453: 'Oekraïne komt in aanmerking voor financiële bijstand via de relevante EU-mechanismen en instrumenten voor financiering'
politiek.tpo.nl/2015/08/17/vier-redene...
Rutte staat dus gewoon glashard te liegen. Objectieve media die hun taak als controleur van de macht serieus nemen zouden hier direct op inspringen en Rutte met artikel 453 van het associatieverdrag om de oren slaan. Maarja, onze huidige media zijn de schoothondjes van het kabinet. Behalve als Wilders iets zegt dat niet klopt dan gaan ze ineens alle feiten erbij halen en is het opeens voorpaginanieuws dat Wilders iets beweert dat niet klopt. De huidige journalistiek is gewoon selectief kritisch zijn of een oogje toeknijpen en selectief met feiten komen of de feiten toch even achter houden na gelang het jou uitkomt...
Net het filmpje gezien, wat een clown is het toch. "Als we er nog een paar centen aan kunnen verdienen dan is dat mooi meegenomen". Alle beslissingen die hij tot nu toe genomen heeft hebben alleen maar geld gekost. Terwijl Markie 1000 euro beloofd heeft aan paar mensen, en mede daardoor onterecht stemmen heeft gekregen. Dat hij door deze stemmen het podium heeft gekregen waar hij zich momenteel bevindt, lijkt hij hij de laatste tijd behoorlijk vergeten te zijn. Wat een misbaksel van een premier.
-weggejorist-
Rutte is een smerige leugenaar. En ik lieg niet.
@ mezelf 17:02, 1x vaak is vaak genoeg.
Ik denk nog vaak met weemoed vaak aan de tijden van de koude oorlog, het ijzeren gordijn, de Berlijnse muur.
We leefden met de dreiging vanuit het oosten, maar de grenzen waren toen heel duidelijk. Vele ontwikkelingen die ons vaderland en andere vaderlanden binnen het Europeese geografische gebied sindsdien, en met name de afgelopen decennia, hebben moeten trotseren, hebben de wereld om ons heen juist niet veel vrijer, veilger en democratischer gemaakt. Het is thans 2015, alweer 15 jaar echte oorlog, ellende en onrust.
Quote >We hopen dat de MinPres het spel eerlijk zal spelen.......< einde Quote.
Komop zeg Van Rossem, even een zwak momentje ??? niet zo naïef!!!
Eurotokkie | 16-10-15 | 15:45
Niet zo pessimistisch. Als ik puur naar dat verdrag kijk, ben ik geneigd om voor te stemmen.
Maar ik kijk niet alleen naar dat verdrag. Ik vind namelijk dat de Europese besluitvorming te veel buiten het zicht van gekozen vertegenwoordigers blijft. Het is een schande dat een onverkozen proleet als Juncker zo veel macht heeft.
En daarom stem ik waarschijnlijk "nee". Omdat het de enige stok is waarmee ik kan slaan. Dat het kabinet een ja-campagne gaat voeren is fantastisch nieuws, want we krijgen zo maar een stok in handen waarmee we dit kabinet (wat is het, 29 zetels in de peilings?) kunnen slaan. Zie het referendum over de europese grondwet. Zoveel mis was er niet met die grondwet, maar de regering was vóór...
De Europese bevolking zal zich echt moeten ontdoen van dit soort walgelijke eurofielen. V.w.b. bijltjesdag, kan ik mijn beurt bijna niet afwachten.
@ben kokhals | 16-10-15 | 16:25
Moment waarop ze met die kernwapens dreigt lijkt gemanipuleerd. We worden van 2 kanten voor de gek gehouden. Beste houding is om dan je er niet mee te bemoeien. Laat ze het lekker uitzoeken samen.
Ik ben inmiddels zo ver dat ik elke persoon die VVD stemt een klap voor zijn hoofd wil geven. Maar ja, zo gaan we niet om met elkaar. Behalve als je links bent want dan mag het. Fuck Rutte en iedereen van zijn partij. En de rest van het kabinet ook. En de "bevriende coalitie". Ik bedoel, zelfs al kreeg je ineens een kabinet met D66 en SP aan de knoppen, dan nog bleef de situatie hetzelfde.
Wat vreemd om dit een campagne tegen het referendum te noemen. Rutte neemt een stelling in binnen het referendum, niet tegen het referendum. Het ging GS dus uiteindelijk toch niet om democtratie.
Wat een zak diarree is die Rutte. Bij wie staat ie nou op de loonlijst??
bijschrift onder ongeziene videostill:
"zunne grote vuurbal jonguh"
Ongeziene ja, we kunnen in de huidige crises geen nieuwe beeldschermen blijven aanschaffen en het wassen van truien gaat ook vervelen.
Mastermattie | 16-10-15 | 15:16
Een makkelijke oplossing is er niet voor Mark. Achter de schermen zullen er wel wat ongetogen woorden gevallen zijn. Het gebruik van termen 'internetachtige contructie' verraad heul veul ongenoegen.De bewondering die hij uitspreekt voor geenpeil en dat dit een bijzonder knappe prestatie is, is ook heel triest. Het zou toch geen bijzondere knappe prestatie moeten zijn om van een referendumwet gebruik te maken. Tenzij die wet natuurlijk is opgesteld om het zo goed als onmogelijk te maken om aan de voorwaarden te voldoen. In dat geval is het een bijzonder knappe prestatie. Waar Mark enorm mee in zijn maag zit. Gnagna.
Stabiliteit aan de grenzen van Europa. Ja, ja.
En door die grenzen steeds verder op te rekken ligt die grens straks bij Wladiwostok.
De grens die Rutte aanstipt bestaat helemaal niet want de expansie drang van Brussel rijkt tot Johannesburg.
Als het waanidee 1 Europa zo diep zit dan kan de volgende stap 1 universum zijn, toch.
De EU eerbiedigt helemaal geen grenzen, ze bewaakt ze niet en grenzen aan hun verspilzucht zijn er nooit geweest.
De enige grens die de EU kent is grenzeloosheid.
Duik is wat dieper in Rutte zijn leven.. de man die het leven van miljoenen Nederlanders gruwelijk aan het veranderen is.
Wat zijn de hobby's , waar woont die, heeft die een vriend, mag zijn neukertje mee op dienstreizen.
Van die dingen... de aanval is de beste verdediging !
Een land waarvan de leiding ernaar streeft de oppositie uit te roeien, desnoods met atoombommen www.youtube.com/watch?v=StClKfVaBg0 past natuurlijk uitstekend in het "Europese Waarden" ideaal van Brussel. Mag wat kosten ook. Pas weer 500 miljoen voor een acherstallige gasrekening. Peanuts als je ziet wat je ervoor krijgt www.youtube.com/watch?v=tqJ0bN9D6cM Ik zie dus nu al uit naar de JA campagne:)
francisca van jole | 16-10-15 |
Ja, lekker neutraal inderdaad. Nou ja, dit is een beetje nieuw voor GS. Neutraal proberen te blijven is nooit hun ding geweest tenslotte. We zullen het wel gaan zien.
"I am a tax paying citizen". Met het mij in mijn jeugdig verleden bezittende beperkte denkraam zorgde deze mededeling aldus voor enige overpeinzing.
Alsof je ergens voor betaalt. Voor diensten? Voor rechten en plichten? Om hier te(mogen)wonen? Om inwoner/burger te(mogen)zijn van dit land? Contributie? Of ontving ik louter bij en door mijn geboorte in dit land reeds vele "Heerlijke Rechten" en diende na zelfstandig te zijn geworden hiervoor pro rato de prijs te betalen? Kort door de bocht ben ik dus als burger/inwoner van dit land, mede aandeelhouder van BV.Nederland, waarvan Het(dagelijks)Bestuur bestuurt en de Raad van Commissarissen controleert c.q haar eigen inbreng heeft. Gezamenlijk passen zij,(met, voor en door de bevolking)op de winkel, zijnde vestiging Nederland. Bij gebiedsuitbreiding binnen de landsgrenzen i.v.m de veiligheid/economie, denk aan de Deltawerken en de Maasvlakte etc., heeft het Bestuur hiervoor het mandaat, dat haar in vertrouwen door de aandeelhouders, oh sorry, door de bevolking is gegeven. Buiten de landsgrenzen heeft Het Bestuur mandaat voor buitenlandse politiek, waaronder (militaire) samenwerkingsverbanden, handelsverdragen etc. Echter BV.Nederland inlijven bij de EU zonder(een niet bindende)volksraadpleging vond Kabinet Balkenende te "tricky" dus werd er pro forma een referendum gehouden waarvan men de uitslag volledig naast zich neerlegde. De uitslag viel de regering zwaar tegen, waarna van de EU-grondwet een EU-verdrag geknutseld werd. Volksverlakkerij door hen die wij vertrouwden. Nu kan de bevolking zelf een referendum aanvragen, maar toch lopen de democratisch gekozen bestuurders van dit land te hoop, omdat zij vinden het bestuurlijk primaat te bezitten, dat kennelijk niet altijd meer door de bevolking gedragen wordt gezien het beschamen van het vertrouwen door ook dit kabinet. De bevolking wordt mondiger en maakt gebruik van een democratisch recht. Lastig? Nee hoor. Wel wennen. De Nederlandse bevolking heeft donders goed door dat dit associatieverdrag met Oekraïne een eerste opstapje is naar een EU-lidmaatschap. EU-schaalvergroting, expansiepolitiek, megalomaan denken. Weer een noodlijdend filiaal? Dat laatste is zeker. Een slechte investering dus, of een EU-droom moet per se verwezenlijkt worden; hetgeen een vermogen kost. Mag de aandeelhouder, oh sorry, de bevolking dan een stem in het kapittel hebben waarnaar geluisterd wordt.
"I am a tax paying citizen" oftewel "Hij die betaalt, die bepaalt".
Een vrije paling | 16-10-15 | 14:46
Mastermattie | 16-10-15 |
Voor mij hangt mijn stem heel sterk af of associatieverdrag bedoeld is als opstap EU of niet. Zo ja, stem ik keihard NEE. Zo nee, stem ik waarschijnlijk JA. Het zou natuurlijk te idioot voor woorden zijn zo'n land bij EU te betrekken, afgezien van feit dat ik helemaal geen uitbreiding WIL van wie dan ook. Dit ga ik de komende campagnetijd goed in de gaten houden. Ik heb mijn keus nog niet gemaakt.
Rutte zijn toekomstig EU baantje staat op het spel... Deze man is een gevaar voor Nederland.
@ProAsfalt | 16-10-15 | 15:59
Zeker. Daar hebben ze eerst overigens wel wat advocaten op moeten zetten. De kiesraad schrijft daarover ook op hun website.
Wat bij betreft nu nog een wetsvoorstel welke de papieren stap (uitprinten en weer inscannen) ertussenuit haalt, Daar zouden zelfs GL in mee moeten gaan, want papier, milieu enzo.
niks mis mee | 16-10-15 | 15:24
Rutte zal er geen nacht slechter van slapen,in tegendeel.
Hij geeft het volk de bekende handreiking.
www.vrijechroniqueurs.nl/wp-content/up...
@Mesmer | 16-10-15 | 16:04
Ook de uitspraken die andere uitspraken debunken, hoe lossen we dat op?
Law of the Land | 16-10-15 | 16:02
Klopt. Onderstaande staat er ook letterlijk op:
"Geenstijl kiest ervoor om geen partij te kiezen, enkel te wijzen op het gebruikmaken van het democratisch recht".
We zouden met een site moeten komen waarop we elke uitspraak debunken
-weggejorist-
@Het Vijfde Wiel | 16-10-15 | 15:56
"Dat verdrag gaan we slopen"
Lekker neutraal.
www.dumpert.nl/mediabase/6672959/f1ee1...
@Het Vijfde Wiel | 16-10-15 | 15:52
OK, eens.
Wel vind ik dat Rutte er niet helemaal eerlijk over is, hij benadrukt heel sterk dat dit GEEN opstap naar lidmaatschap van de EU is en haalt er totaal verschillende verdragen bij.
In Brussel en Oekraïne zelf is al openlijk gezegd dat het wel degelijk bedoeld is als opstap naar lidmaatschap.
Dus die leugen kun je 'm best kwalijk namen als zijnde kiezersbedrog / misleiding.
@DKP | 16-10-15 | 15:41
Ik ben het met Rutte eens.
@Het Vijfde Wiel | 16-10-15 | 15:59
Geenpeil gaat door als GeenStijl. De twee andere partijen die bij Geenpeil betrokken waren gaan nu hun eigen weg. Stond letterlijk op de site.
Weer een topic met gekut en een feministisch uitziend wijf in de hoofdrol.
@Stormageddon | 16-10-15 | 15:55
Ik mag aannemen dat dat zware electorale gevolgen heeft voor de komende 20 jaren.
normanius | 16-10-15 |
GeenPeil is GeenStijl. Laatste heeft nooit gepretendeerd anders te zijn. Hebben altijd in "wij" vorm gesproken. Die twee zijn dus gewoon hetzelfde.
awakened | 16-10-15 | 15:21
Kan best zijn dat Rutte oneerlijk is maar zijn uitstraling is het tegenovergestelde, en aangezien mensen veel op gevoel stemmen zeker met het referendum heeft dit zo zijn voordeel.
Ik zie het volk namelijk niet grondig dit verdrag door te spitten.
* slaat pagina 345 om *
@ProAsfalt | 16-10-15 | 15:45
Ach wij zitten in de EU, in de EMU, storten nog steeds geld naar Griekenland, in plaats van eurobonds hebben we de 'big bazooka' van Draghi en de influx van gelukszoekers gaat tot op de dag van vandaag gewoon door.
Ik maak mij geen illusies. Zolang de EU nog bestaat is de democratie in Europa dood. Ook dit wordt linksom of rechtsom gewoon doorgedrukt.
@Mastermattie | 16-10-15 | 15:47
Het Kabinet/De kamer hebben over het hoofd gezien dat Geenpeil zo slim is de handtekeningen digitaal in te zamelen, tussenstanden bekend te maken en ten slotte de handtekeningen uit te printen om deze op papier in te leveren bij de kiesraad.
Dat zal de voornaamste reden zijn dat het is gehaald. Als iedereen dat met de hand had moeten invullen, uitprinten, in een enveloppe doen, adres erop, dure postzegel erop en dan nog naar de brievenbus, dan was het waarschijnlijk niet gehaald. En deze procedure was oorspronkelijk de bedoeling maar dankzij de geniale hoofden van Geenpeil geniaal omzeilt waarvoor hulde.
@normanius | 16-10-15 | 15:56
Nee, dat niet :-)
@Mastermattie | 16-10-15 | 15:47
Daar zeg je wat.
francisca van jole | 16-10-15 |
Ik vind dat GS er over het algemeen goed in is geslaagd onpartijdig te blijven (afgezien van Spartacus dan). Het zou moeten blijven gaan om de democratie en zover mogelijk te blijven van stemadvies. Het zal onmogelijk worden het helemaal te voorkomen, maar ze kunnen zich er wel bewust van zijn het te blijven te benaderen.
@ francisca van jole | 16-10-15 | 15:53
U ooit een bindend advies van GS opgevolgd?
Het kabinet zal een negatief referendum naast zich neerleggen met opmerkingen als "dit is te belangrijk".
We worden een oorlog met Rusland ingerommeld over een land waar het antisemitisme en nazisme nog onder het grootste deel van de bevolking leeft.
En daar mogen dan straks onze militairen voor de dood ingejaagd worden alleen om de schaliegasbelangen van de USA in Oekraine te verdedigen.
Ik geloof Mark op zijn woord. Ik heb geen zin in bezoek dit weekend, althans niet van de gedanken politei.
Wedden dat na dit referendum de referendumwet heel sneaky wordt aangepast zodat je binnen 6 weken een miljoen handtekeningen moet verzamelen... Het zal me niet verbazen. En dat wordt dan op een achternamiddag in een AO binnenlandse zaken behandeld, in een schoolvakantie zonder er verder ruchtbaarheid aan te geven. De stemming wordt dan tussen allerlei moties verstopt... Ja, ik ken de trucjes.
Lupuslupus | 16-10-15 | 15:46
tja, hij reageert niet alleen bij dit onderwerp op zo'n manier, maar zo is ie altijd. ik voel en zie, 0 gevoel bij hem. zijn gedrag is over-engineered. plastic is fantastic ;)
@normanius | 16-10-15 | 15:48
Dat kan ook met een bindend stemadvies, daar zijn ze toch zo goed in ?
Die Rutte is maar een treurig figuur. Een beetje spelen op zijn telefoon in vak K. Lijkt wel een kleuter in een schoolbus. Steeds maar wegkijken als Geert bepaalde zaken benoemd. Het zal hem allemaal worst wezen. Een grove schande is het!
dit is het grootste rattenkabinet van na de oorlog.. man man wat een verraad, wat een schaamteloos volksverraad
Mooi ook hoe Rutten vervolgens aangeeft dat er associatieverdragen zijn gesloten met landen vér buiten de EU (Israël, Libanon, Zuid-Amerikaanse landen) die ook echt niet bij de EU komen. Dat kan volgens mij ook helemaal niet, omdat het betreffende land volgens de regels geheel of gedeeltelijk binnen Europa moet liggen.
Mastermattie | 16-10-15 |
Lood om oud ijzer. Daarbij heeft GS persoonlijk veelvuldig aangegeven zich niet teveel willen bemoeien met JA of NEE kwestie, maar zich vooral te bekommeren om democratisch gehalte, ongeacht de keuze. Maar ja, de buit is nu binnen. Ik kan me voorstellen dat toon nu gaat veranderen want ik snap prima dat GS stiekem tegen is. Ik hoop dat ze zich realiseren dat er misschien nog meer referenda zullen moeten komen en dat zij zo'n beetje enige zijn die het kunnen realiseren. Geloofwaardigheid blijven houden zou ik erg op prijs stellen.
Mastermattie | 16-10-15 | 15:47
Rutte geeft het eerlijk toe, ik had het ook niet verwacht.
Maar ik ben man genoeg om dit toe te geven.
* trekt nog een biertje open *
@genoegisgenoeg | 16-10-15 | 15:31
76: absolute meerderheid
@freelux | 16-10-15 | 15:25
De EU heeft al 2x een miljardenrekening van Oekraïne aan Gazprom betaald. Daar is niets geheimzinnigs aan - al benoemt Rutte dat niet - maar is gewoon in het nieuws/op internet te vinden.
.
Het is inderdaad de plicht van de media om gebalanceerd te berichten maar behalve GS en Elsevier doet *niemand* dat.
Het failliet van onze democratie. Maar ja, de rest vreet allemaal van hetzelfde NPO-bordje, betaald door u en mij.
@ normanius | 16-10-15 | 15:48
Of beter gezegd; Het ontbreken daarvan.
Rutte en zijn makkers zijn getraind achterbaks; een referendum kan niet werken zonder neutrale informatie, zeg maar een E.uropees G.estandaardiseerd P.rotocol I.nformatievoorziening R.eferenda. Haal het dus bij de mediapolitiek weg en stel een White paper samen met alle pro en cons, verhef dit stuk als EGPIR- protocol en forceer een weg naar implementatie door o.m. Roos eens flink in het rond te laten schoppen, veel aandacht te geven en de actieve periferie dit stuk standaardisatie te laten verspreiden.
O ja, notfalls, verloot een auto onder iedere stemmert nr. 10.000 ofzo.
@Het Vijfde Wiel | 16-10-15 | 15:36
@ francisca van jole | 16-10-15 | 15:45
Wat GS redactioneel doet maakt eigenlijk niet uit. De GeenPeil campagne zal vooral gaan over het democratische process
@Lewis | 16-10-15 | 15:41
Ja.
Maar even inhoudelijk:
"Die 300.000+ dat had ik nooit voor mogelijk gehouden"
Daar kun je uit opmaken dat dat is bedacht als onhaalbaar aantal. Maar goed, het kabinet heeft de laatste tijd toch al wat moeite met cijfertjes.
Het is trouwens ook opvallend dat het altijd "de laatste vraag" is die dan aan Rutte wordt gesteld, zodat hij het vooraf ingestudeerde antwoord kan geven zonder dat er daarna nog een vraag kan worden gesteld.
mooi dat niemand op eurotokkie reageerd.is een trol.
@blabla9899 | 16-10-15 | 15:23
Dat ben ik niet met u eens. Rutte meent echt wat hij in het filmpje zegt. De man is zo gehersenspoeld dat hij *denkt* dat hij de waarheid spreekt. Dat is ook zo, vanuit zijn gedachtengang gezien. Hij is de buikspreekpop van EU/VS en heeft dus geen macht meer over zijn eigen gedachten want die zijn overruled.
.
Daarom heb ik - tot op zekere hoogte - zelfs medelijden met hem. Sommige mensen horen "stemmen" die het eigen "ik" overschreeuwen. In zijn geval zijn dat de stemmen van de NWO/EU/VS. En daartegen zijn helaas géén pilletjes of therapieën beschikbaar.
@Law of the Land | 16-10-15 | 15:05
Dan zou deze opnieuw behandeld moeten worden door de eerste en tweede kamer neem ik aan. Bij aanname zou het volk hierover weer een raadgevend referendum kunnen aanvragen.
Dus als het goed is, is het veranderen van de titel en of een komma niet meer genoeg.
@Het Vijfde Wiel | 16-10-15 | 15:36
"fair and balanced te blijven"
Heb jij ergens één topic gevonden op GS dat in het voordeel van het associatieverdrag was ?
Alle topics die ik tegenkom zijn tegen het associatieverdrag.
Zo hoort het ook.
GS heeft duidelijk een draai gemaakt maar laten ze nu ook eens open kaart spelen en vertellen waarom ze nu plotseling die neutrale positie innemen.
De echte Stolwijker | 16-10-15 | 15:37
Het is aan de partijen hoe hoog de opkomst zal worden, ze
kunnen ook alles doodzwijgen dan komt er geen hond.
Ze kunnen ook ervoor zorgen dat de opkomst hoog wordt en mensen voor gaan stemmen dan heeft Geenpeil het nakijken.
Ze slaan dan een driedubbele slag allemaal in voordeel van de
voorstanders van dit verdrag
* mompelt iets over kuil *
Ah, de minister president van Nederland zegt dus concreet dat de burgers er toch geen reet van snappen, dat ze te dom zijn om zich te bemoeien met de Boven hen Geplaatsten, dat hij als regent daarom, samenvattend, de democratie wil afschaffen, want uit den tyd.
Hahaha, kortom.
Nou ja, dat geeft dus maar aan dat waarom dit referendum zo hard nodig is. Van levensbelang zelfs, (ook voor de varkens van George Orwell zelf) om te voorkomen dat er op later datum alleen nog maar met een guillotine kan worden gecommuniceerd, van beneden (burgers) naar boven (regentenkaste).
@Lupuslupus | 16-10-15 | 15:35
Daar heeft u gelijk in, normaal is een verkiezing meestal begin maart. Nou laten we dan kijken of dit ook begin maart is, ik gok zomaar van niet. Ze zullen proberen om het zo snel mogelijk te doen en liefst op een beetje ongemakkelijke dag.
@De echte Stolwijker | 16-10-15 | 15:37
Ik neem toch aan als toetreding van Turkije echt reëel gaat worden. Alsjeblieft, redactie, vertel me dat jullie daar achter de schermen al aan werken. En laat me/ons weten hoe we kunnen helpen.
- EDIT: Nee, er wordt een frame van Rutte weerlegd. Wel goed lezen -
ALs je alle frames van Mark Rutte moet gaan weerleggen, kun je wel 10 stagiaires in dienst gaan nemen. Die man is een wandelend frame. Trouwens, laat 'm. Als ik Chef Ja-campagne zou zijn, zou ik Rutte zo snel mogelijk figuurlijk over boord willen flikkeren.
Enige partij waar ik nu nog op ga stemmen is de 50+ partij. Ik ben die yuppen in Den Haag spuugzat. Daar waar onze grootouders decennia's voor gewerkt hebben is in pak em beet in 10 jaar stukgemaakt door deze compleet vol idioten. Feiten en fictie worden door elkaar heen gehaald. Voor de MH17 zou Rusland verantwoordelijk voor zijn.... Want een bedrijf in Rusland heeft deze raketten gemaakt.... Zo kan ik nog legio dingen ophoesten wat door het westen is gefabriceerd en verderf heeft gezaaid elders in de wereld. Ze moeten de persoon zien te achterhalen die opdracht gaf om op de knop te drukken. De vluchtelingcrisis: je helpt de mensen niet door ze met veel risico's onze kant op te laten vluchten, alleen het klimaat is al slecht voor ze. Het cultuurverschil is zo groot daar kunnen ze nooit aan wennen. Buiten dat hebben ze hun ogen gesloten wanneer iedereen roept dat het voornamelijk economische vluchtelingen zijn. En nu het associatieverdrag met Oekraïne, het wordt nu te rooskleurig verteld dat het goed is terwijl het land in oorlog is en op de lijst staat van wanbetalers, maw dit gaat veel meer ellende geven dan bijvoorbeeld Griekenland. Wanneer Oekraïne 'recht' heeft op hulp (financieel en defensie) zullen ze meteen de eerste dag aankloppen want het interesseert ze geen ene flikker als er een internationale rel veroorzaakt wordt. Laat Oekraïne eerst maar eens 10 jaar stabiel zijn en economisch onafhankelijk zijn, dan pas kunnen we verder praten denk ik zo...
@Het Vijfde Wiel | 16-10-15 | 15:19
GeenPeil gaat zich neutraal opstellen. Wat GeenStijl doet, moet zij zelf weten ;)
Argh, de troll was sneller als ik @ 16-10-15 | 15:36.
Het wordt een vuile campagne waarbij vooral door de Pro-EUSSR'ers erop los wordt gelogen.
Zal mij benieuwen of het volk kan lezen en wat het volk beslist na het lezen van het verdrag. De samenvatting van de paar bladzijden aan het begin van het verdrag is genoeg, zo begrijp ik van Jan Roos.
Ik denk dat we hier zometeen een troll zien die het met Rutte eens is.
@Mark_D_NL | 16-10-15 | 15:37
Je snapte mijn punt wel?
Goed he, in de buitenlanden hebben die roboteske euroklonen altijd de grootste bek over "deep democracy" en de "legitimate grievances" van het volk (even met het vuistje zwaaien), maar in eigen land willen ze dat de burgers hun kop houden.
Ga dus stemmen, gofferdegoffer.
Ook al zouden we er geld bij krijgen agv deze associatie. Nog steeds ben ik tegen. En dan eigenlijk alleen omdat ik er niet zo van houd als ik continu het gevoel heb dat ik voorgelogen word. Better safe than sorry.
"We hopen dat de MinPres het spel eerlijk zal spelen" Tuurlijk en in de kerk komt ook geen misbruik voor
Koonkluk Huis | 16-10-15 | 15:27
Hij zegt in jip en janneke taal waar dit verdrag voor staat en nog snap je het niet.
Het wordt straks heel erg moeilijk om een partij te vinden waarop ik wil stemmen. Altijd op de VVD gestemd, maar die liefde is wel bekoeld.
Op de PVV stemmen doe ik ook niet. Ik wil Wilders wel macht zien hebben, maar met 38 zetels komen er 35 totaal onbekende zielen in de kamer.
Pechtold heeft het verprutst, de PvdA krijgt toch geen zetels meer (en verdient dat ook niet) en voor de rest staan de partijen zo ver van de werkelijkheid dat het de moeite niet waard is.
Ik voorspel een ultra lage opkomst van rechts georienteerde mensen bij de volgende verkiezing.
@koeberg | 16-10-15 | 15:04
Behalve dan het noemen van Israël, Libanon en zelfs Midden-Amerikaanse landen - dat zijn toch echt verdragen van een hele andere orde en met een andere intentie.
Ik heb geen enkel probleem met de houding van Rutte (wees blij, met zo'n vijand heb je geen vrienden meer nodig). Maar belangrijker: je mobiliseert met succes 400k+ mensen voor een referendum (waaronder ondergetekende). Vervolgens krijg je campagnes, frames en negeersessies, ook door de minpres, Timmerfrans en Hans van Baalen. Dan schrijft GS als reactie weer een schuimbekstuk dat iedereen en z'n schoonmoeder jokt.
Prachtig, let the show begin. Wanneer is de volgende handtekeningenactie voor een referendum?
@Lewis | 16-10-15 | 15:35
Maar wel het lekkerste recept!
- EDIT: Nee, er wordt een frame van Rutte weerlegd. Wel goed lezen -
Het Vijfde Wiel | 16-10-15 | 15:19
Oh ok, fair enough. Ik ben erg benieuwd hoe jullie je gaan opstellen komende half jaar. Ben benieuwd of jullie in staat zijn fair and balanced te blijven. Ik heb zo het vermoeden dat het moeilijk gaat worden.
Duidelijke taal van Rutte, gewoon voor dit verdrag stemmen, klaar.
@Cuyahoga 15:23
Dank, zo is het. Rutte die zei: "Het is ook in het Nederlands belang dat het goed gaat met Oekraine. " Maar dat is niet het hele verhaal. Het hele verhaal is dat Nederland zo veel mogelijk exportmogelijkheden krijgt die met echt geld betaald worden en niet met schuldbekentenissen van onze eigen kleuters. De export naar Rusland telt dus veel zwaarder.
Zo is de export naar Griekenland en Oekraine helemaal niet in het belang van Nederlandse kleutersm zolang zij die export straks moeten betalen.
En wanneer zou het goed gaan met Oekraine? Als de EU hen tot hun oren in de schulden steken? Vraag aan een Griek hoe goed dat voor je democratie en toekomst is.
Ik snap niet dat politie zo veel moeite heeft met het opsporen van criminelen. De grootste boeven in dit land staan bijna dagelijks een praatje te houden op het 6 uur journaal!
@genoegisgenoeg | 16-10-15 | 15:31
Dat aantal zou net hét recept voor grote problemen zijn. ;-)
@Watching the Wheels | 16-10-15 | 15:17
Ja daar hebt u gelijk in. Maar zoals u weet wordt het stemmen al lang van tevoren aangekondigd en vallen de stembiljetten zo ongeveer 4 weken *voor* de stemdatum in de brievenbus. Denk zelfs dat daarover iets in de Kieswet staat maar ga dat even niet opzoeken.
Dus op z'n *vroegst* zou het eind nov/begin december kunnen.
.
En ik geloof echt niet dat het dus vóór de Kerst (daarna hebben alle ambtenaren sowieso vrij t/m/ 1 jan.) zal gaan lukken.
.
Ik zeg niet dat het niet kan maar het lijkt mij zéér onwaarschijnlijk. Het referendum over de EU grondwet was op 1 juni 2005. Het andere stemmen (Eu-parlement, 1e en 2e kamer alsmede voor de gemeenteraad is altijd in maart.
Het feit dat Rutte het een "waanzinnig knappe prestatie" noemt bevestigt natuurlijk nogmaals het vermoeden dat het niet echt de bedoeling was dat de burger gebruik ging maken van de referendumwet en dat het voor de gemiddelde burger/groep een onmogelijke opgave zal zijn om een referendum over een wet te krijgen.
Ze hopen waarschijnlijk dan ook dat dit een unicum zal zijn/blijven.
Voor wat betreft de campagne vermoed ik dat er door het kabinet/diverse partijen flink wat misinformatie zal worden verspreid. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de burger een goed geïnformeerde beslissing mag nemen.
Oooo, alle geruchten zijn gelukkig niet waar. Het is niet de bedoeling dat Oekraïne lid wordt van de EU en er gaan géén bakken met geld naartoe Pfew hé.
Doet me terugdenken dat die stoute onderbuik van mij die me aanzette tot zorgen over de invoering van de euro en het in stand moeten houden van zwakke economieën; de afdracht van héél veel centen aan Griekenland; of over een mogelijk EU-lidmaatschap van Turkije. Die zorgen bleken ook TOTAAL ongegrond te zijn.
Waarom Rutte zelf voor het verdrag is, is duidelijk.
Hij wil via zijn vriendjes van de Verhofstadtgroep een baantje bij de EU, of krijgt via een andere manier een toelage voor het meehelpen voor het boren naar schaliegas aldaar, ten behoeve van de bankrekening van de megalomane Belgische dorpsgek.
Dat hij als premier een verdrag wil met een failliet land, verscheurd door burgeroorlog, overlopend van corruptie en criminaliteit en behalve schaliegas (waar NL niks aan heeft) niks te bieden heeft, is absurd en zou in een normale wereld moeten leiden tot een motie van wantrouwen.
aub PVV naar 75 zetels, dat voorkomt oorlog. Meer niet.
-weggejorist-
Geld verdienen, ja man verkoop nog meer luxe goederen en juwelen aan de Oekraïne dan we nu al doen, die mensen bulken immers van het geld om dat aan te kopen, met hun golfplaten dakbedekking.
Ik voorspel u hier vandaag. Rutte gaat als een kamikaze naar de eindstreep en vangt alle leugens en klappen op. Peert hem naar New York en zijn opvolger gaat uit van -helaas- voldongen feiten.
Een land waar een promonente regeringsadviseur oproept om de namen te achterhalen en publiceren van Russische militairen die in Syrie koppensnellers aan het opruimen zijn, met het verzoek aan ISIS om ze te vermoorden, is rijp voor een gesticht. Heowel... EU... gesticht... okay, laat maar.
Eigenlijk zegt Rutte krijg de tyfus maar en als het volk in opstand komt lust ik het rauw (om wijlen partijgenoot Someren-Downer te citeren).
De vraagstelling kan het referendum ondermijnen.
"Wilt u geen associatieverdrag met Oekraïne?
JA dat wil ik niet. Of NEE dat wil ik niet?
Zou voor veel verwarring kunnen zorgen.
Oekraïne krijgt wel degelijk geldsteun. Rutte loopt dus weer glashard te liegen. Het grote probleem in Nederland zijn echter onze belabberde media. Die hebben namelijk als één van de belangrijkste functies het controleren van de macht. Deze leugen van Rutte is zeer gemakkelijk te doorprikken. Objectieve media zouden hier dan ook meteen bovenop moeten duiken en in grote koppen berichten dat Rutte liegt in verband met dat er geen geld naar Oekraine gaat. In de Nederlandse media zou het echter wel opvallend stil blijven over deze glasharde leugen...
Ah, we gaan WEER centjes verdienen met onze lachende lullo.
Jaja, er kan bijna al niks meer bij Mark, door jouw beleid zijn alle bankrekeningen van de Nederlanders al vol gestroomd.
Heeft een tijd geduurd maar die dooie ziet de bui eindelijk hangen.
ik zal nu maar niet zeggen wat ik van deze ****** vindt...
zou deze man een sociopaat zijn. zijn gedrag is zo onnatuurlijk, zo gemaakt. het lijkt wel alsof dr geen greintje persoonlijkheid in zit. 0 emoties
tipo | 16-10-15 | 15:14
Ik vond je opmerking van gisteren heel goed de zaak samenvatten, hopelijk vind je het niet erg als ik hem hier nog een keer herhaal:
Volgens Tipo komt het referendum op het volgende neer:
- ben je voor verdubbeling van de Nederlandse export naar Rusland die met echt geld betaald wordt, of ben je voor Nederlandse export naar Oekraine die met schuldbekentenissen van Nederlandse kleuters betaald wordt.
En zo is het, maar hoe zorg je ervoor dat het stemvee dit gaat snappen?
@Lupuslupus | 16-10-15 | 15:02
Van die oplichter die als demissionair kabinet onze portemonnee heeft weggegeven in de vorm van het ESM-verdrag kun je inderdaad niets anders verwachten.
Het is volstrekt duidelijk waar hij mee bezig is, de vernietiging de autochtone bevolking ten faveure van nieuwe islamitische import.
Allemaal in opdracht van de EU dictators in Brussel, Angela Merkel, en de New World Order.
Laat in Godsnaam dit slechtste kabinet na de komst van de Batavieren zo snel mogelijk klappen.
Malek liegt. Ik heb het filmpje niet afgespeeld en mijn geluid is al tijdenlang kapot. Maar dat maakt niet uit. Hij liegt. Ik hoef hem niet te horen. Hij liegt, ik voel het aan mijn water.
-weggejorist-
En ik zie Mark zich niet tegen GP referendum uitspreken. Ik zie hem VOOR associatieverdrag spreken. En dat mag. Rossem, jij aub ook eerlijk spelen.
@Ommezwaai | 16-10-15 | 15:09
Te laat.. sorry. Ik heb ze op naam staan. Jij kan je focussen op de Pek en de Veren.
--
i.imgur.com/8FNnYjQ.jpg
Rutte is de totale verpersoonlijking van oneerlijkheid, dus wat dat betreft weten we precies wat we aan hem hebben.
@Lupuslupus | 16-10-15 | 15:04
@Watching the Wheels | 16-10-15 | 15:17
2 of 3 januari is ook nog een oplossing ;) als iedereen nog met een kater in bed ligt.
@aardappelninja | 16-10-15 | 15:06
Maar straks wèl meeliften op het succes van de PVV - waar ik al véle keren op gestemd heb en daardoor bergen shit over mij heen kreeg -. Oók van VVD-ers die nu zogenaamd het licht zien. Totdat Mark weer eens 1000 belooft - maar nü *echt waar*! - en ze draaien weer om als een blad aan een boom.
Ik weet, dat klinkt cynisch maar daar heb ik dan ook zat redenen voor.
dat deze man gewoon doorgaat met de schijn ophouden
Heel Nederland weet al lang dat hij alleen maar bezig is met zijn aankomende baan in Brussel
echt schaamteloos
deze droplul zit er (zogenaamd) voor ons
en dan leggen ze pim om (ook zogenaamd om de dieren)
wat een land is dit geworden
Rutte; de beste oranjelakei die we ooit gehad hebben.
Voorzichtig aub, van Rossem. Het was toch de bedoeling dat GS zich neutraal ging opstellen naar aanloop referendum? Voor zover dat mogelijk is natuurlijk. Mark spreekt zich voor de eerste maal JA uit en jullie schieten meteen door naar keihard NEE kamp. Dat was toch niet de bedoeling?
- EDIT: Nee, er wordt een frame van Rutte weerlegd. Wel goed lezen -
Centjes verdienen? Oekraiene is Failliet. Daar moeten bakken met geld naar toe.
Oekraieners komen straks massaal hier naar toe.
En hoe zit het met de Krim? Oekraiene wil het terug maar de Krim wil bij Rusland.
Waarom is Oekraiene nooit als verdachte gezien t.a.v. MH17? Motief, wapens en aanwezigheid op plaats delict is bij ieder misdrijf reden tot verdenking maar Rutte besliste direct dat hij met Oekraiene ging samenwerken. Onafhankelijk onderzoek was onmogelijk.
Opbrengst van dit verdrag tot nu toe: Duizenden doden, 1.5 miljoen vluchtelingen, Sancties die onze economie kapot maken.
Ik ga nee stemmen
Tegen de EUlite
Rutte en Eerlijk. Net zo ongeloofwaardige als "Islam, de religie van de liefde".
Ik zie Rutte in een pose. Ala Jomanda .
Qua betrouwbaarheid is de vergelijking niet eens zo gek, en beide beloofden ze gouden bergen.
-weggejorist-
Wat een slappe zak. Veel praten, weinig zeggen.
Mensen, houd er rekening mee dat we met zijn allen keihard in onze reedt worden genomen door deze heren.
@Lupuslupus | 16-10-15 | 15:04
Luister het filmpje van Rutte nog een keer terug. Hij zegt duidelijk "liefst zo snel mogelijk". Ze willen het niet tijdens hun EU-voorzitterschap begin volgend jaar. Hij zegt inderdaad 'slim' dat ze er niet over gaan, maar je kunt er zeker van zijn dat ze op de achtergrond subtiel aan wat touwtjes trekken.
@Pluisje Prik | 16-10-15 | 15:11
Dan nog krijgen we een leuke als NL de voorzitter van de EU is.
Eerlijk spelen?Van het woord eerlijk heeft pinokkio nog nooit gehoord!Alles zal hij doen om dit te doen mislukken.Veel teveel belang hebben ze bij oekraine!!Maar wij blijven dit steunen en wij gaan ook reclame maken want wij zijn met veel meer dan deze kwal en zijn gevolg!
Pas op de stromannetjes die Rutte zorgvuldig in mekaar knutselt.
Nee, het EU-associatieverdrag maakt van Oekraine niet direct een EU-lid. Het wordt door sommigen als opstapje daarvoor gezien, maar niet door Rutte. Net zo als Rutte de lenigen aan Griekenland nog steeds als leningen ziet en niet als giften. Net zo als Rutte nu zal ontkennen dat er over twee jaar een generaal pardon komt, want dat is niet de afspraak.
Om straks a la Dijkhof te zeggen: "Ach weet je wat: ik breek die belofte."
Dat is toch zo'n internetachtig dinges.
Dat Marx Ruxxe dat niet eerljk gaat spelen kun je op voorhand al weten, want anders had hij ook niet gelogen dat het een vergelijkbaar verdrag is als met Israël of Libanon. Dan had hij ook eerlijk geweest in wat hij van het referendum vond. En dan had hij ook veel eerder gereageerd op de vragen van o.a. Omtzigt.
Maar nee hij danst naar de pijpjes van de internationale pers, en de rest kan de pest krijgen. Nou, Marx kan er donder op zeggen dat dit nog een flinke dobber gaat worden. Dat referendum komt er aan, en we moeten met z'n allen hard aan 't werk om Marx even flink aan het zweten te krijgen. De pest, lieve Rutte. Dat je maar snel een ander baantje hebt, hè?
De eerste keer dat hij het woordje opkomst noemde was het slikken, daar zit de grote angst, nu we gaan samen voor een ongekende opkomst zorgen.
Benieuwd hoe hij zijn gezicht gaat redden bij een negatieve doch geldige uitslag. De uitslag negeren is niet goed, de uitslag overnemen en vervolgens verdedigen is maakt hem ook niet geloofwaardiger.
Het komt Rutte waarschijnlijk het beste uit als het kabinet valt voor het referendum, zodat dit kabinet het niet meer hoeft te behandelen. En het is nogbest te verdedigen als een nieuw kabinet een nieuwe mening heeft.
Wel jammer dat geenstijl neutraal gaat zijn in de campagne. Hoe moet er nu voldoende tegengeluid in de media komen? Beide kanten moeten worden belicht.
nosrep | 16-10-15 | 15:07
De Vies?
@McMarx | 16-10-15 | 15:07
Koeien hopen ook.
word
Net als in 2005 dus: bij nee wordt het een ander kaftje met dezelfde inhoud.
Het loopt heel den Haag dun door de broek. Hij probeert de referendum commissie ook nog even te beïnvloeden in het openbaar, wat het is toch ook een stakker hij heeft helemaal niks met democratie. Daarom zal hij ook wel geen partner hebben, stel je voor dat iemand hem tegenspreekt.
Ommezwaai heeft besloten om nu maar snel de handel in te duiken.
De handel van pek, veren en hooivorken.
Ja mensen, ik wordt een rijk man!
@nightwish | 16-10-15 | 15:02
De enigen die dit kabinet kunnen laten vallen (fracties van VVD en PvdA) of een van beiden samen met de voltallige oppositie, klampen zich uit alle macht aan hun stoeltjes vast. Omdat ze weten er na de volgende verkiezingen *niet* meer bij te zijn.
U en ik (en desnoods de rest van Nederland) kunnen nog zoveel willen, het gebeurt gewoon niet.
Tot eergisteren werd ook steevast Turkije genoemd in het rijtje met landen waar de EU "gewoon" zo'n handelsverdrag mee heeft. Dat land zul je niet meer horen in de spin.
Mocht het volk/plebs tegenstemmen, dat gaat Markje daar gewoon aan voorbij. Immers hij wil zijn EU-'vriendjes' niet teleurstellen en een toekomstig dik betaald baantje voor hemzelf in de waagschaal zetten.
En 'eerlijk' en Rutte.... nou dat weten we ondertussen, dat dat nooit samengaat.
als Rutte voor is dan stemt op dit moment automatisch het volk tegen. (Of komt niet opdagen, dat is misschien reeëler.
Ik wil kaas
Onmiddellijk nadat het woord "democratieen" uit het leugenmuil kwam ben ik afgehaakt.
"We hopen dat de MinPres het spel eerlijk zal spelen"
LOL
Waar baseert Rutte op dat wij hier (nog) in een democratie leven?
Henk J.Pal | 16-10-15 | 15:04
Ik dacht het, u schreef het. Best raar, na al die jaren.
Alles wat Rutte beweerd wordt toch niet serieus genomen. Hij kan alle propagandistische en publicitaire trucs gebruiken die hij wil, maar dat zal alleen maar contraproductief werken, en dus meer nee stemmen opleveren.
Wellicht een ideetje. Wanneer de uitslag van het referendum ietwat tegenvalt, dan verander je "associatieverdrag" in bv samenwerkingsverdrag. Je maakt de intenties wat minder stellig, door wat extra alinea's Brusselse logica toe te voegen. Et voilà, er is geluisterd naar 'het volk'. Moet lukken volgens mij.
Ik heb eigenlijk maar 1 ding te zeggen: Nooit meer VVD.
@Watching the Wheels | 16-10-15 | 15:00
Nee want daar gaat hij niet over. En wat maakt de datum uit, helemaal niets toch?
Hij heeft dit verdrag destijds door de kamers geloodst. Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat hij nu ook nog steeds achter dat verdrag staat. Ik heb niks geks gehoord.
Zou minister-president melkmuil het verdrag wel gelezen hebben?
Het Nederlandse volk wordt de komende tijd overstelpt met informatie waarom het verdrag zo'n goed idee is, duidelijk en in Jip en Janneketaal over ons uitgestrooid door de staatsmedias en de staatscouranten. Rutte gaat natuurlijk nooit op voorhand aangeven of hij de uitslag van het referendum naast zich neer gaat leggen; er zal propaganda worden gevoerd en daarna, afhankelijk van de uitslag, een standpunt worden ingenomen door het kabinet. Eerlijker gaan we het niet krijgen...
Heeft de ministerraad al een plan klaar liggen voor als het straks fout gaat. Kunnen ze dan veilig aan hun stutten trekken om een heldhaftige regering in ballingschap te vormen. De kudtburger zoekt het maar uit.
Nog wat centjes aan verdienen als het kan! Nou een kale kip kan je niet plukken!
Het is eerder goedkopen arbeidskrachten binnenlaten en grondstoffen kapen!
Het kan toch niet zo zijn dat wij tot in lengte van dage deze leugenachtige regering blijven tolereren.
Gezien het feit dat de MinPres met geen woord over het militaire aspect spreekt, m.i. toch véél belangrijker dan "centjes" verdienen - waar hij wèl over sprak - stel ik maar gewoon vast dat hij er alles aan zal doen om het verdrag erdoor te jassen. Oók bij een duidelijk "nee" van de bevolking.
Als puppet van de EU/VS heeft hij helemaal niets op met de Nederlandse bevolking al is hij op papier onze MinPres.
Als eerlijkheid betekent dat alle kanten goed belicht moeten worden dan kan Geenstijl ook nog wel het een en ander verbeteren aan haar communicatie. Verder ben ik erg benieuwd naar de informatie die men ons gaat toedelen op dit gebied. Erg benieuwd.
Leuk de opening van dat filmpje waar Rutte de armen spreid.
Je hoort hem denken: "Zo'n lul jongen!"
Moooi, je kunt het op twee manieren zien,of het stelt geen fuck voor dus niks overboord als het niet doorgaat of het gaat te ver dus wederom optyphen.
En wat betreft dat extra geld..... net zoals met Griekenland Markje??
Circus Ruttenz gaat proberen om het Referendum in december te houden, 1 dag na Sinterklaas of 2 dagen na kerst, wedden?
Oh ja.. Ik ken nog zo'n land wat ook alleen maar een verdrag had.... Turkije
Rutte en eerlijk spel? Vergeet het. Maak je maar op voor: alle hens en alles uit de kast. Dan komt het toch nog goed, dat dan weer wel
Onze minpres: 'Nederland, smeer het maar in je haar'.
Kreeg net een peil.nl uitnodiging. Er stond een vraag over het referendum waarvan de toelichting duidelijk gekleurd was. Maar ja wat verwacht je van iemand die Hond van achteren heet.
'We luisteren altijd naar de wil van onze burgers' was een beter antwoord geweest...
Die Geurt, die gaat nog eens heul groot worden; nos.nl/teletekst#112
Eerlijkheid in combinatie met Mark Rutte..... niet zo naïef Van Rossem, de man is een geboren leugenaar #feit
REAGEER OOK