Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CDA wil gewapende kruistocht naar Irak en Syrie

bumakruizenaar.jpgDe Kruistochten. Ondanks dat het eigenlijk defensieve campagnes waren die slechts één stad als objective hadden, en volledig verbleken bij bijvoorbeeld de Mongoolse invasie en inname van Bagdad in 1258, krijgen we hem vanuit de moslinkse hoek nog dagelijks in een ja-maar-sausje naar ons hoofd geslingerd. Kunnen we prima hebben. Maar nu CDA-patriarch Buma er weer eentje wil starten, wordt het toch wat lastiger. Kijk maar, heb je ze al (mirror 1,2,3): De Nederlandse christendemocratische politieke partij CDA wilt grondtroepen sturen naar Syrië en Irak. Nou dan hoop ik echt dat er Hollandse koppen afgehakt zullen worden live op TV. Lekker de popcorn erbij pakken en genieten van dat moment. Die blonde rotkoppen verdienen het om hun hoofd eraf gehakt te worden wanneer ze naar moslim landen gaan om te vechten. Afhakken die koppen! Wat wil? Er schijnt een vluchtelingenprobleem te zijn, aangewakkerd door de imploderende cultuur van Lichtgetintië, en daar wil Buma wat aan doen. "Als wij praten over maatregelen hier, kunnen we dat niet doen zonder eerst aan de orde te stellen dat daar een strijd gaande is die juist tegen onze waarden gericht is, tegen onze joods-christelijke Europese samenleving." Ondanks dat niemand weet wat die joods-christelijk-(humanistische?) waarden nu precies zijn aangezien we ze even enthousiast inruilen voor andersoortigen, vindt Buma het toch waard er Nederlandse soldaten voor op het spel te zetten. Niet voor een invasie natuurlijk, wel voor zogeheten safe havens in eigen regio. "Inderdaad, je kan het niet uitsluiten. Als ik pleit voor safe havens, kan ik niet uitsluiten dat er geen Nederlandse soldaten worden uitgezonden." Want Westerse militaire interventies in het Midden-Oosten pakken altijd goed uit.

Reaguursels

Inloggen

En meneer Buma,sinds Srebrenica nog geen leergeld betaald met safe havens ? Wij waren toch de eerst getuigen van de grootste genocide sinds WO2 in Europa ? Kortom gewoon flauwe kul om het vluchtelingenprobleem zo aan te pakken. Hoe dan wel ? Noord- Syrië en Irak ontvolken met oppervlakte-bombardementen als in dat filmpje van die oefening in Z-Korea onlangs.(gewoon zonder kernbommen al zijn brandbommen als op Japan nog effectiever).

dolfi | 02-09-15 | 19:07

@Ibn rushd | 02-09-15 |
En wanneer heeft u dit geplant dan zet ik het even in de agenda
Valt wel samen met uw verlof uit de kliniek hoop ik

Ben_online NL | 02-09-15 | 15:26

Geen Nederlands bloed voor volkeren die dat offer niet verdienen. Fok ze daar en inmiddels hier allemaal.

kennethfr-1970 | 02-09-15 | 14:07

-weggejorist-

Ibn rushd | 02-09-15 | 14:07

Mooi, dan kunnen de CDA en PVV met de achterban lekker gezamenlijk optrekken tijdens de nieuwe kruistocht. 2 vliegen in 1 klap ruimt mooi op.

Groffert | 02-09-15 | 13:49

@GS

De joods-christelijk-samenleving/traditie kan gezien worden het naast elkaar leven van Joden en Christenen waarbij de Christenen het de Joden zo moeilijk mogelijk maken.
Maar zonder ze daarbij in grote getallen af te maken,
afgezien van o.a.

vervolging bereikte zijn eerste piek tijdens de Kruistochten. In de Volkskruistocht (1096) werden bloeiende gemeenschappen langs de Rijn en de Donau volkomen vernietigd. In de Tweede Kruistocht (1147) werden de Joden in Frankrijk in groten getale afgeslacht. De Joden werden ook onderworpen aan aanvallen tijdens de Kruistochten van de Herders van 1251 en 1320. Veel van de verdreven Joden vluchtten naar Polen en WO2

Ben_online NL | 02-09-15 | 13:25

CDA, politiek Den Haag, willen nu dus inval in Syrië, terwijl Frontex opzettelijk gelukszoekers ophaalt uit die regio, in bootjes uit de Middellandse Zee.
WO3 in de Ukraïne is nog niet genoeg.
Na het goede voorbeeld van de VS materieel en troepenzendingen naar de Ukraïne, waar VS-EU couppleger Porsjenko de baas is, is Rusland nu bezig Assad in Syrië te bevoorraden.
-
WO3 komt er aan.
Hans van Baalen zijn (4e?) Rijk is in opbouw.

Raider Twix | 02-09-15 | 11:12

Leuk. Die reacties van de cultuurverrijkers op Hababam. Even copy-paste voordat de moderators daar het wegyunussen.

"
Wammo
01-09-2015, 13:54
Wel voeren we een stille jihad om Europa van binnenuit over te nemen. En de moslim vluchtelingen helpen ons daarbij. Grote stromingen van moslims is een invasie van de christelijke landen door moslims. Overnemen die handel. En strijden voor onze kalifaat zodat die uitbreidt en machtiger wordt. En wanneer men te ver gaat knallen we ze zo neer.
"

gaffelbaard | 02-09-15 | 10:21

EENS
HARDSTIKKE HARD EENS
Syrie hebben we onze handen uitgehouden en hierdoor is nu de grootste volksmigratie sinds een hele lange tijd bezig en voelen wij de naweeën. ISIS is geboren omdat NIEMAND durfde in te grijpen. ISIS is een partij die je alleen met geweld van de wereld af kan krijgen die is ontstaan omdat iedereen zich te lief en aardig voelde om zich te mengen in deze chaos. Grootste blunder van de geschiedenis.

niemand specifiek | 02-09-15 | 10:19

Barani517 | 01-09-15 | 19:09
Nee. 'Kruistocht' is geen goed idee. Wanneer een als asielstroom vermomde bezettingsmacht EU-landen aan het overnemen is, zoals nu, dan is het leger HIER nodig en niet daar.

Ik denk eerder aan iets diplomatieks.
Assad helpen de zogenaamde 'strijders' in zijn land een kopje kleiner te maken en die gehele beweging te elimineren.
En van Irak moeten we gewoon een EU-kolonie maken; die mensen daar zijn niet in staat hun eigen land te besturen.

gaffelbaard | 02-09-15 | 10:17

Afrikanen (het maakt niets uit van welk afrikaans land) die het grootste deel van de deurkloppers uitmaken, zullen NOOIT inburgeren zullen NOOIT gaan werken. Kijk naar de Iritreërs, Somaliers, Soedanezen en West Afrikaanse gelukszoekers.
-
Na 40 jaar in Nederland te hebben gewoond kan 90% van deze gelukszoekers nog geen enkel woord Nederlands en is voor 0% ingeburgerd.
-
Reden: ze willen niet, kunnen niet zijn te moe, te lui en hebben simpelweg niet de verstandelijke vermogens (ja hier komt weer een zee aan kritiek op) om in te burgeren en Nederlands te leren.
-
Dan de moslims, (syrie, Irak, afghanistan etc etc) die kunnen wel inburgeren als ze willen (de meesten hebben wel de verstandelijke vermogens) maar die willen niet omdat ze EISEN dat er in NL eerst de Sharia wordt ingevoerd, zodat alle autochtonen die geen Moslim zijn of worden de kop kan worden afgehakt.

NEDERLAND IS VERLOREN!

Les jeux sont faits, rien ne va plus!

telelezer | 02-09-15 | 10:16

Het gevaar van armoe en sociale isolatie onder migranten zal stijgen, want door het feit dat zij niet kunnen communiceren, een geheel andere "arbeids(kuch)moraal" hebben, zullen zij zich steeds meer isoleren, daarmee in hun eigen groep terugtrekken enz. enz. en hierdoor ontstaat een gevaarlijke vicieuze cirkel.

Niet voor niets dat ruim 70% van de Somalische migranten in ons land zonder werk thuis zit, niet echt tot hun verdriet, maar wel een steeds sterker wordende last voor de slinkende groep mensen die nog wel werken en wachten op de volgende lastenverhoging uit Den Haag om dit kleine bananenparadijsje aan de Noordzee voor een aantal select gekozen gelukkigen zo aangenaam mogelijk te maken.

telelezer | 02-09-15 | 10:13

Ik begrijp waarom er destijds kruisvaarten nodig waren en waarom ze nu terug dienen gevoerd!
Ben het volledig eens met een beveiligen van zones in diverse Islam brandhaarden: dit is nodig om humanitaire-, militaire-, Veiligheidsraad- en economische reden en alle in gelijke maten.
Geen reden tot vluchten en van de ongeregelder, onaangepaste, respectloze avonturiers en terroristen zijn we ook verlost.
Dat er zullen sneuvelen is evident en wat als we het niet doen hoeveel aanslagen, armoede , verkrachtingen en moorden gaat ons deel hier in het westen zijn.

Ibn rushd | 02-09-15 | 10:00

Gisteren Pauw zitten kijken. Oneens met Buma, maar waar ik het wel mee eens was, was dat hij zei dat de vluchtelingen situatie onhoudbaar wordt.
En die Jeroen Pauw was tegen Pechtold zo mild als wat en tegen Buma uiterst scherp en kritisch. Wat een eng stelletje is het toch bij die Vara

Waakvlam | 02-09-15 | 09:48

Train liever de ontheemden en laat ze vechten voor hun land. Lekker makkelijk zo, vluchten en dan een ander voor je laten vechten.

_pandora_ | 02-09-15 | 09:18

Prima idee. Eindelijk iemand die het gevaar ziet van voortgaande kolonisering van Europa en het migratie- en vluchtelingenprobleem bij de wortel wil aanpakken. Dit is nu juist waarvoor we de krijgsmacht hebben: onszelf verdedigen. Gewoon een aantal veilige gebieden creëren, beschermd tegen IS en ander islamgespuis en deze gebieden verdedigen met tienduizenden soldaten uit allerlei landen die zowel qua training als materieel superieur zijn aan die halve zolen van IS. Ik ben overigens niet de enige die dit vindt. www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/moe...

KlunsJohannus | 02-09-15 | 08:57

Ik zie meer in het ontwikkelen van gentherapie om moslim te genezen van al die defecte genen.

McMarx | 02-09-15 | 04:18

Waarom moeten wij als mickey mouse landje hier nu weer vooraan lopen, de politiek moet zich eens realiseren dat we daar geen defensie noch geld voor hebben. Laten we eerst even alle binnenlandse problematiek oplossen alvorens weer aan een kansloze missie ver weg te beginnen waar je jaren na dato een getraumatiseerde, werkloze groep veteranen en een groep "burgerslachtoffers" die je als dank een schadeclaim eisen en je internationaal nog een trap na krijgt. Waar is de hele NAVO en VN nu terwijl er genocide op genocide plaatsvind in het midden-oosten en er al een onmetelijke hoeveelheid aan historische kunstschatten zijn vernield door een stel losgeslagen idioten met een medogenloze moordlust? Die organisaties en hun veto landen (lees de VS, Engeland, Rusland, China etc.) hadden allang moeten ingrijpen. Een paar maanden goed oorlogvoeren met een flinke overmacht tegen die lui en je kunt de regio stabiliseren waardoor Europa niet meer hoeft te worden overspoeld met een mega stroom aan vluchtelingen die geen enkel land aankan. Als dat nog langer doorgaat, breekt ook binnen Europa de pleuris uit. Mensen gaan dit niet langer meer pikken.

KevinBeun | 02-09-15 | 00:32

@threebees | 01-09-15 | 23:23
Je moet niet vergeten dat de huidige IS diegene waren die het westen heeft verleid(misbruikt)te helpen, de dictators ten val te brengen. Dus ja, het westen is wel degelijk schuldig aan de ellende die er nu heerst.
Maar je gelooft zelf toch niet dat dit gaat werken. Met dit soort "mens", daar is geen kruit tegenop gewassen. Als je daar "veilige" havens wil creëren, moet je met extreem zwaar geschut komen. Als je er heen gaat, kun je dat zien als zelfmoord, die lui zijn onverschrokken. En dan nog gaat het niet lukken. Vergeet niet! die lui doen er alles voor om de dood te ontmoeten. Wij hangen aan het leven, zij hangen aan de dood. Ze doen 9/11 met alle plezier over. Het enige wat werkt, europa volledig op slot, alle binnen grenzen afsluiten. Wat er al binnen is tot op het bot screenen, want geloof me, als kind zijn ze al opgevoed met het afsnijden van kelen. Wij hebben 13 a 14 jaar moslim vakantie kinderen uit parijs gehad, (was wel een hele leuke tijd)en als ze boos waren dan maakte ze een snijdende beweging over de keel. Dat deden ze al op ZEER jonge leeftijd 4 a 5 jaar.
Europa moet op slot, gebeurt dat niet, dan gaat het nog gruwelijk mis.

keke | 02-09-15 | 00:28

*enige warme zeebasis

waragainstclimate | 02-09-15 | 00:22

Het westen moet ingrijpen in het midden oosten ?
Volgens mij krijgt het westen al decennia aangewreven dat door dit soort acties de problemen juist zijn ontstaan.
Lekker zelf problemen laten uitzoeken en ook daar de vluchtelingen opvangen, ze hebben het toch steeds over de ummah maar de moslim landen laten hun eigen geloofsgenoten kapot gaan .
Kortom , er bestaat in de praktijk helemaal geen ummah en die zal er ook nooit komen want ze maken elkaar al eeuwen af .

Castor12 | 02-09-15 | 00:16

Beter Assad steunen, dan die 'gematigde' moslims. Ben het ook eens met het toelaten van christelijke asielzoekers. Die 'gematigde' moslims zijn met de ellende begonnen. Zij wilden meer eigen vrijheid om christenen en sjiieten het leven zuur te maken.
Diotima | 01-09-15 | 20:31

Een sterke leider in Syrie is de enige optie voor veiligheid. Maar dat gaat nooit gebeuren want Assad is vriendjes met Rusland en Iran. De Russen hadden in Tartus hun enige zeebasis, en Iran stuurt wapens naar Hezbollah in Zuid-Libanon via Syrie.

waragainstclimate | 02-09-15 | 00:12

Ik pleit tevens voor de LeMay-aanpak ... de fik erin

Ozon | 01-09-15 | 23:50

Huh.welk leger?Dat zonder kogels whauhaa.Zonder tanks.Wachtende op JSF.Die man laat een aap nog lachen.Roepende in de woestijn,maar niet voor lang.Het is hun religie oorlog.De rest lekker opzouten.Er zijn toch teveel mensen op aarde,dus.... Wie het vuurtje daar heeft gemaakt kan het ook blussen,maar liever niet.

varkensvleesje | 01-09-15 | 23:48

wel, waar wachten ze op?! Het zullen wel weer de Yanks zijn die het niet langer kunnen aanzien ...

Ozon | 01-09-15 | 23:48

Hij heeft natuurlijk wel gelijk, probleem bij de bron aanpakken. Maar niet syrie of irak aanpakken.
Libie is het land waar de EU voor verantwoordelijk is, wij hebben kadafi met bombardementen omver gekegeld.
En laat dat nou net het land zijn waar 80% van de vluchtelingen via een boot vandaan komt. Als wij daar naar binnen gaan en daar de veilige zones maken en daar alle mensen opvangen dan valt er nog wel iets van te maken.
Tegelijker tijd kunnen we libie weer opbouwen tot een van de veiligere landen in die regio.

threebees | 01-09-15 | 23:23

Ik vind dat wij niet met die moslims moeten bemoeien, ze slachten mekaar al eeuwen af. Dat ze elkaar afslachten is prima, stel je voor dat ze als 1 front tegen ons zouden zijn zeg... Je moet er niet aan denken.Echter de asielzoekers moet je enkel weren uit Europa en daarbij strenge eisen stellen. Remigratie moet prio 1 worden in Europa.. geef ze 10k per persoon mee, maar dan ook nooit meer binnen Europa.. punt.Altijd nog velen malen goedkoper en veiliger als ze in ons midden zijn.

Dutchmen32 | 01-09-15 | 23:19

Sinds mensenheugenis is het daar al stront an de knikker met dat volk. Is het niet met Israel dan wel onder elkaar. Wat mij betreft mogen ze er een parkeerplaats van maken. Wat genuanceerder denkende zou ik zeggen, stuur er een grote troepenmacht op af, schiet alle IS-fanaten naar het hiernamaals en deel elk islamitisch land in oorlog op in 2 of desnoods 3 gebieden. Alle soenieten aan 1 kant, alle sjiieten aan de andere kant. Verdeel en heersch

clockandhammergame | 01-09-15 | 22:47

@dhr. de Wit

Helaas is veel kennis van nucleaire technologie niet nodig. Een vuile bom is naar verhouding eenvoudig te maken en zelfs eentje zal al een enorm ontregeld effect hebben. IS heeft natuurlijk geen enkele scrupules dit wapen in te zetten. Sterker: ze hebben er al mee gedreigd.

Misschien noodzaakt het ons er inderdaad toe ons op veel agressieve wijze buiten onze grenzen te verweren tegen deze monstruositeit; zonder de inzet van kernwapens overigens wat mij betreft.

de Gebochelde | 01-09-15 | 22:46

@Snaptsnappenniet | 01-09-15 | 19:13
Tis inderdaad de opmars naar de verkiezingen. De lambal probeert zieltjes te winnen bij de twijfelende PVV stemmert.
Belachelijk natuurlijk maar het gewone niet nadenkende stemvee kleurt het vakje bij cda weer rood :-(

Zathras | 01-09-15 | 22:46

@Vrije Nator | 01-09-15 | 22:23
De "gelovigen" hebben nukes, weet ik zeker. Ze hebben alleen nog geen manier gevonden om ze ook effectief te gebruiken met veel impact. De "ongelovigen" hadden perfectie al bereikt in 1945, maar dat weet u.
Het klinkt hard maar soms denk ik ook, pleur er maar een nuke of wat op. Er valt niet te praten met die lui en de enige taal die ze verstaan is geweld.

Dhr. de Wit | 01-09-15 | 22:31

De geschiedenis van vóór de zogenaamde ‘Arabische Lente’ laat zien dat grote gemeenschappen van moslims eigenlijk alleen maar te overleven zijn als je er een keiharde dictatuur op zet. Het importeren van miljoenen moslims zal daarom maken dat we over enige tijd ook hier in Europa in een keiharde dictatuur leven, puur om niet ten onder te gaan aan de drang van de islam om andersdenkenden te vermoorden. Dat idee van Buma om veilige territoria te stichten in het Midden-Oosten, om daar vluchtelingen te beschermen tegen de psychopatenmoordlust van de ‘religie van de vrede’, zal daarom ook uitdraaien op een spijkerhard regiem jegens alles wat lijkt op fanate islam. Zolang de islam niet een fase heeft doorlopen van grondige aanpassing aan eisen van kritiek en zelfkritiek en tolerantie voor andersdenkenden en verwerping van alle genocidale drang die in de islam steekt, en zolang dus de islam steeds maar bron blijkt van haat en terreur en weerzinwekkende barbarij, zolang zullen grote aantallen moslims de drang bij niet-moslims genereren om er een keiharde dictatuur op te zetten, puur in een poging om die islam te overleven. De islam heeft aldus gezien een verhardend effect op andere culturen. Want die islam laat je geen andere keus dan of je onderwerpen en slaaf worden of vermoord worden, of dat je terugvecht uiteraard. De kruistochten zijn ooit begonnen vanuit het idee van terugvechten. En het nam drie eeuwen van pesterij en invasies voordat men in Europa eindelijk zo ver was om het allemaal niet meer te pikken. Wat Europa in de toekomst gaat doen is duister. Het zal er wel op neerkomen dat er nog miljoenen moslims bijkomen, en dat heel langzaam tot de politiek correcte islamknuffelarij doordringt, dat het importeren van die miljoenen moslims toch niet zo’n goed idee was. Temeer omdat tegen die tijd de algehele stemming wel zodanig zal zijn, dat men geneigd is om heel die politiek correcte islamknuffelarij collectief in een psychiatrische inrichting wèg te sluiten.

Benedict Broere | 01-09-15 | 22:31

@Dhr. de Wit | 01-09-15 | 22:18
Ik vraag me af of de gelovigen meer nukes hebben, of de ongelovigen. Een nuke is trouwens wel een geweldig wapen tegen booslims, omdat ze óf dood met de impact, óf de schokgolf, óf straling. Bij geen van drieën vloeit er bloed. Ideaal wapen dus! Nogmaals, ik neem de last van massamoordenaar wel op me. Ik word toch niet veel ouder dan 40.

Vrije Nator | 01-09-15 | 22:23

Bloeddorstige moslims overal ter wereld zitten te wachten op een "kruistocht" van "christenen" zodat zij de voorspellingen uit de koran kunnen laten uitkomen. Terrorisme is slechts een middel om dat kookpunt te laten bereiken. Het doel is een wereldwijde strijd tussen "gelovigen" en "ongelovigen".

Dhr. de Wit | 01-09-15 | 22:18

De"boots on the ground" moeten worden geleverd door de Arabische landen, Nederland zou mee kunnen werken middels de luchtmacht, die is toch al aanwezig in het midden oosten. Zo zouden een hoop landen dat kunnen doen waar ze goed in zijn.

frigel50 | 01-09-15 | 22:18

@vanhetvarken | 01-09-15 | 20:28
Dat van dat kwade opzet zie ik niet zo. Denk meer aan een welhaast onbegrensde naïviteit van de Gutmensch die aan de knoppen draait. Oftewel, hoi Diddi, hoi Mark, hoi Angela undsoweiter undsoweiter..

RobberenRukkie | 01-09-15 | 22:16

Maar het is toch hartstikke lekker om je kruis te laten tochten?

Dhr. de Wit | 01-09-15 | 22:16

Prima plan. Maar wel laten uitvoeren door boots on the ground van een vreemdelingen legioen van 'vluchtelingen'.
Kunnen ze hun eigen vijanden gaan verslaan. Hun eigen land terugveroveren en weten wij meteen hoe het staat met hun loyaliteit. Wie weigert hoeft niet op asiel te rekenen. Dan weten wij genoeg.

alwayslearning | 01-09-15 | 22:07

De non-policors worden op dit moment zwaar bevochten, maar op een bepaald moment, zijn er zoveel mensen door een Marokkaan/Roma/islamiet/buitenlander bestolen/verkracht/etc., dat de wal het schip keert.
vanhetvarken | 01-09-15 | 21:31

Dat is realiteit echter mensen schieten snel weer terug in oude gewoontes. Ook het zwart maken van blanken mensen gaat vrolijk door.... De policor begint al op de kleuterschool,lesmateriaal is ermee besmet.. Ik hoop dat we de mensen wakker kunnen schudden dankzij de politiek/social media en vooral geenstijl... echter hoop ik niet dat dit mogelijk wordt dankzij grootse terreuracties... Ons land verdiend zoveel beter....

Dutchmen32 | 01-09-15 | 21:52

@Wijze uit het Oosten | 01-09-15 | 19:04
Nee hoor. Als jij men kan overhalen om een Amerikaans cadeautje uit Volkel in te zetten druk ik de knop in om ze allemaal naar de tering te knallen. Die last neem ik met alle genoegen op mijn schouders.

Vrije Nator | 01-09-15 | 21:45

De Gebochelde | 01-09-15 | 21:37 Hulde. +1

Ramsesz | 01-09-15 | 21:42

De Islam wordt sinds 150 jaar steeds meer gedomineerd door stromingen die de waarden van onze westerse pluriforme open samenleving op steeds agressievere manier verwerpen en ondermijnen. Een belangrijke factor in het vormen van het huidige militante Islam lijkt de kolonisatie te zijn geweest door Westerse mogendheden die in landen als bijvoorbeeld Pakistan en Egypte geïnterpreteerd werden (en worden) als een negentiende-eeuwse/twintigste-eeuwse kruistocht.

Wanneer we onze samenlevingsvorm weerbaar willen maken tegen deze ondermijnende krachten binnen en buiten onze grenzen, dan doen we er volgens mij beter aan de schijn van een nieuwe kruistocht te vermijden en ons op een minder opzichtige manier buiten onze grenzen te verzetten tegen deze enorme tegenkracht van de moderniteit en de menselijke vooruitgang.

de Gebochelde | 01-09-15 | 21:37

Je kan lachen om zo'n Buma. Maar het begint erop te lijken dat men hoe dan ook oorlog, angst en chaos wil. Wie? Geen idee, maar het spel wordt slim gespeeld. Neem nou de VN met zwarte piet; gaat ten koste van Nederlandse identiteit en het voedt de verdeeldheid als een malle. Het klootjesvolk uit alle kampen trapt erin en de rest moet zich wel schikken. Verdeel en heers. Het werkt nog steeds prrrima.

Ramsesz | 01-09-15 | 21:33

@Dutchmen32 | 01-09-15 | 21:21
Gelukkig gaat de strijd tegen de politieke correctheid de goede kant op, neem nou geenstijl.nl.

De non-policors worden op dit moment zwaar bevochten, maar op een bepaald moment, zijn er zoveel mensen door een Marokkaan/Roma/islamiet/buitenlander bestolen/verkracht/etc., dat de wal het schip keert.

vanhetvarken | 01-09-15 | 21:31

Gezien de deplorable staat van de Nederlandse krijgsmacht en het huidige politieke klimaat is dat gewoon vragen om een Srebrenica 2.0 Zoiets kun je dus maar beter niet doen, denk ik dan.

starbuck280 | 01-09-15 | 21:29

frank87 | 01-09-15 | 21:09



Hmmm ik weet een land waar dat ook nog steeds niet goed werkt. Dat land heet afghanistan. Gewoon een safe haven die je beschermt met man en macht en de oorlog lekker zelf onderling laten uitvechten door lokale groepen en enkel IS wel nuken met grondtroepen en weer wegwezen.Omdat IS geen leger is maar een stel moorddadige wezens die enkel op de ondergang van de mensheid uit is. Die vermoorden alles en iedereen . Zowel moslim als christen en iedereen die in hun ogen in de weg loopt. De wereld is beter af zonder IS. Zowel moslim gemeenschap als het westen en christenen en eigenlijk iedereen.

tweetybird | 01-09-15 | 21:27

Die paar Kruistochten verbleken bij de 1400 jaar islamitische agressie en barbarij.

Piet Karbiet | 01-09-15 | 21:25

Geweldig plan. We hebben die Serviërs, Afghanen en Irakezen in het verleden al een flink lesje geleerd en kijk eens hoe goed het daarna met die landen is gegaan. Man, man, man, dommer en onnozeler dan de Nederlandse politici kan bijna niet meer..

mindless | 01-09-15 | 21:24

@frank87 | 01-09-15 | 20:43
Nee hoor, het CDA will safehavens en dan karrenvrachten achterlijke gristenen 9wat dat zijn ze daar ook) naar Nederland halen. De kerken moeten immers weer vol.

miko | 01-09-15 | 21:22

@vanhetvarken
Ik ben het met jou eens dat het grootste probleem bij de islam ligt, echter zal het toelaten van enkel christenen het probleem niet volledig oplossen. Maar serieus de kerk heeft een moslim asielzoeker wel een verblijf status weten te geven in ons land met op voorwaarde dat hij zich ging bekeren, eenmaal bekeerd mocht de lieverd blijven, het was zo'n lieve man... echter zat de islam nog diep in hem en vermoorde de blanke lieve buurvrouw... uiteindelijk zijn en blijven het allahmaal v.rkens. Als het Nederlandse volk wilt dat deze tsunamie stopt en dat er gewoon kritiek geuit mag worden op de islam en multiculturele samenleving moeten we ervoor zorgen dat we de politieke correctheid aanpakken. De politieke correctheid is en blijft in mijn ogen 1 van de grootste problemen in onze samenleving. Dankzij de politiek correcte indoctrinatie dat in onze samenleving heerst is er een beeld ontstaan waarin wij altijd diegene zijn die discrimineren, dat racisme iets is dat enkel vanuit een blanke samenleving mogelijk is.Dat wij enkel voor rede vatbaar zijn en wij diegene moeten zijn die aan het korte eind trekken. Ik hoor oom agent nog zo zeggen,mensen gaan jullie even weg van deze demo,ondanks dat de islam reljongeren het kwaad waren, maar niet voor reden vatbaar,moesten de blanke het onderspit delven... dit is echt discriminatie.Maar door onze policor houding nemen we dit voor lief, terwijl je dit niet hoort te pikken. Evenals het hebben van nationale gevoelens, het mag gewoon niet, want velen andere nationaliteiten haten ons en dat werkt dan als een rode lap voor een dolle stier... En dan zijn er zat linkse gekken die de "pijn" van de betreffende allochtoon nog wel snappen ook... allemaal policor gelul allemaal zaken waarin wij blanken worden gediscrimineerd. Als we van de politieke correctheid afraken en we kunnen zeggen wat we vinden en trots mogen zijn op onze vlag dan komt vanzelf goed in dit land. Het is nu gewoon als een waas,iedereen word gewoon voor de gek gehouden. Neem nou dit: www.destentor.nl/regio/apeldoorn/drieh...

Dutchmen32 | 01-09-15 | 21:21

@baanaru | 01-09-15 | 21:18

Goed punt, iedereen die ISIS aanhangt en dus met hun vlaggen loopt rond te banjeren zou afgeschoten moeten mogen worden, overal, altijd, ook in de schilderswijk.

vanhetvarken | 01-09-15 | 21:21

@frank87 | 01-09-15 | 20:44
Uhum, het gaat ook niet om het land maar de royale familie daar. die zitten met miljarden in buitenlandse projecten en dan vooral waar 'onze' leiders weer baat bij hebben.

miko | 01-09-15 | 21:21

vanhetvarken | 01-09-15 | 21:16 "Per jaar 400.000 jonge mannen zonder gezin van een vijandige persuasie importeren, kan niet anders als tot een probleem leiden". Precies. Al sluit 99% NL in het hart, wat bij lange na niet het geval is, heb je met die 1% op termijn al een ontwrichtend megaprobleem. Zoals nu duidelijk begint te worden.

Ramsesz | 01-09-15 | 21:19

Als ik op "Live Leak" kijk zie ik honderden pick ups door een vlakke woestijn rijden,met vlaggen zwaaiende ISIS idioten,waarom worden dit soort kilometers lange colonnes niet aangepakt? Waarom worden dit soort gebieden niet dag en nacht gebombardeerd,alle burgers zitten toch al in Europa als " vluchteling",in plaats van NL soldaten te sturen.
Stuur die Christelijk Buma en zijn rapalje er naar toe.

baanaru | 01-09-15 | 21:18

Buma/CDA geven toe dat ze het probleem onderkennen, nu nog toegeven, dat ze het probleem hebben helpen veroorzaken en dan beging ik te overwegen om ......

vanhetvarken | 01-09-15 | 21:18

frank87 | 01-09-15 | 21:09 "Bewind voeren in gebiedje daar"? Doe even normaal, dit is geen Kolonisten van Catan. Laat ze zelf een "bewindje voeren" en laat ons ons eigen land eerst eens goed besturen.

Ramsesz | 01-09-15 | 21:16

@johoost | 01-09-15 | 21:03
De politiek probeert door de agressor ter wille te zijn, de agressor te overtuigen van zijn foute gedrag. Vergelijkbaar met een antilope die de ballen likt van een leeuw. Dat gaat dus niet werken. Per jaar 400.000 jonge mannen zonder gezin van een vijandige persuasie importeren, kan niet anders als tot een probleem leiden.


vanhetvarken | 01-09-15 | 21:16

@vanhetvarken | 01-09-15 | 20:55
Precies, dat zou een goed idee zijn. Gewoon een gezond bewind voeren over een gebiedje daar, met normale wet en regelgeving (in uitvoerbare stappen de Nederlandse). En als het gebied te veel mensen trekt breidt je het uit.
Ja, daar zijn militairen voor nodig, maar ik neem aan dat je die na een tijdje lokaal kunt werven.

frank87 | 01-09-15 | 21:09

@Obainmarie | 01-09-15 | 20:57
Wanneer hebben Westerse soldaten de afgelopen paar honderd jaar het afgelegd tegen jihad helden in een open en eerlijk gevecht ?

Het ging mis met de politiek zich er mee te laten bemoeien.

Je stuurt soldaten met een missie, die missie voeren ze uit, is daar een atoombom voor nodig, so be it.

Het antwoord op guerilla tactieken is 'hang them all', totdat ze volledig hearts and minds overwonnen zijn.

vanhetvarken | 01-09-15 | 21:07

Leger sturen of leger opdoeken. Een tussenweg zie ik niet. We zijn in oorlog. Of gaan de dames en heren van de krijgsmacht weer undercover omdat ze anders een doelwit zijn?

johoost | 01-09-15 | 21:03

vanhetvarken | 01-09-15 | 20:40 Weet niet wat jij precies bedoelt met "statement maken", maar een minder naïeve blik op de wereld en een serieus leger dat ons ertegen kan beschermen... geen overbodige luxe... Het is nu ook tijd geworden dat we onze saamhorigheid afstoffen. Iedereen die wel van ons landje houdt. Er wonen mensen naast u die niet kunnen wachten tot het brandt.

Ramsesz | 01-09-15 | 20:59

@wiener mit pommes | 01-09-15 | 20:38
Nou nou nou, als we de administratieve en 'leidinggevende afdelingen van het leger ook een fiets geven en een klapperpistool, kunnen we een eind komen hoor.

vanhetvarken | 01-09-15 | 20:58

Grondtroepen zonder kogels en goed materieel .... Recept voor ellende.

Obainmarie | 01-09-15 | 20:57

@frank87 | 01-09-15 | 20:43
Nee, CDA sucks big time, maar dat idee om aldaar waar het probleem is beschermde vluchtelingen kampen te bouwen is niet nieuw, middels UN troep(jes) faalde dit.

NL neemt stadje daar onder bewind, Duitsland wat grotere stad, Engeland nog iets en Frankrijk nog een dorpje. Daar de verzamelde asiel industrie naar toe, wat militairen om die schapen van de Asiel industrie te beschermen en whoppa, we hebben een plan.

vanhetvarken | 01-09-15 | 20:55

@vanhetvarken | 01-09-15 | 20:42
Inderdaad: de Saudi's zijn nog afhankelijker van de verkoop van olie, dan wij van de inkoop van olie zijn.

frank87 | 01-09-15 | 20:44

Het beste idee dat het CDA in jaren gehad heeft:
Als je opvang in de regio wil is dit de consequentie...

Maar ik moet toegeven dat ik niet zo'n hoge pet op heb van de andere ideeën van het CDA.

frank87 | 01-09-15 | 20:43

@telelezer | 01-09-15 | 20:38
Wat zou het geven, dat die Saudi's boos worden, kopen wij hun olie toch gewoon elders. (die olie komt via via toch gewoon op de markt hoor).

vanhetvarken | 01-09-15 | 20:42

Komt er toch nog iets zinnigs uit die hoek.

Hetobvieusestaaten | 01-09-15 | 20:41

@Ramsesz | 01-09-15 | 20:36
Wat we kennelijk ook goed kunnen is ontwikkelingshulp weggeven en nivelleren.

Met al dat weggegooide geld een redelijk effectief legertje regelen, zou ook kunnen. Zo af en toe een statement maken om zo te zeggen.

vanhetvarken | 01-09-15 | 20:40

Die 10 man op de fiets, gewapend met musketten kunnen we beter hier houden...

wiener mit pommes | 01-09-15 | 20:38

Wat ik niet begrijp is dat het Westen maar 5 of 10 bommetjes per dag op het IS gespuis gooit.
Waarom niet carpetbomben..? met napalm net als inVietnam.

Uitroeien dat moordenaarsgespuis!

Maar dan wordt Saoudi Arabie boos want "IS" zijn soennies en Saoudie ook!

telelezer | 01-09-15 | 20:38

@tweetybird | 01-09-15 | 20:31
Anderszins is het natuurlijk een geheel vrijwillige keuze van 'onze jongens' om soldaat te worden.

Maar geheel met u eens, als onze jongens daarheen gaan, dan doorpakken en 100% gesteund in alle opzichten.

vanhetvarken | 01-09-15 | 20:36

We hebben toch die fan-tas-tische JSF? Die vliegende fyra? Oh nee, die is alleen betaald, maar vliegt nog niet. Alleen Buma ziet ze vliegen momenteel. NL is geen oorlogsland. Boeren en handelen, dat kunnen we. Oh ja en schaatsen. We dobberen feitelijk gewoon hulpeloos op de golven van de tijd en er lijkt zwaar weer op komst. Gelukkig kunnen we aardig zwemmen.

Ramsesz | 01-09-15 | 20:36

Komeet in 3, 2, 1,....

Sliptong | 01-09-15 | 20:34

Dat heeft weinig zin, het is schijnheilig oplossing, want zolang het westen de islam hier importeert en tolereert, dan wordt het in deze wereld alleen maar erger.

Het westen moet dit wereldwijde probleem, zogenaamd islam, bij de wortel aanpakken en dat is totaal verbod op alles wat islamitisch is, dan pas heeft het zin om elders troepen te sturen.

Wonderful-Life | 01-09-15 | 20:32

Kijk het kan wel werken maar dan ook doorpakken. De soldaten moeten op aan kunnen van leiding en politiek. Vragen om luchtsteun is niet voor niks en behoort beantwoord te worden. Het lijkt mij dat we geen tweede sebrenica meer willen waar de soldaten te horen krijgen geen luchtsteun en zoek het maar uit door een dealtje achter hun rug om. Zo niet neemt Buma zelf maar een kannon op zijn rug en zorgt hij zelf maar voor safe havens. Want waarvoor zouden soldaten hun leven op het spel moeten zetten als steun ver te zoeken is. Soldaat zijn is een zwaar vak en kan je leven kosten. Dat weten soldaten ook wel . Het wordt wel anders als je echt kannonvoer wordt omdat de hoge lui wegkijken. Dan zou ik als vader niet blij xijn als mijn zoon daar naartoe moest.

tweetybird | 01-09-15 | 20:31

Beter Assad steunen, dan die 'gematigde' moslims. Ben het ook eens met het toelaten van christelijke asielzoekers. Die 'gematigde' moslims zijn met de ellende begonnen. Zij wilden meer eigen vrijheid om christenen en sjiieten het leven zuur te maken.

Diotima | 01-09-15 | 20:31

@lingo star | 01-09-15 | 20:28
Sybrand komt met een alternatief voor het hier opvangen en importeren van de problemen. Vang ze daar op en ja, dat tentenkamp daar moet je dan wel een beetje safe maken.

vanhetvarken | 01-09-15 | 20:31

Stoere Sybrand kletst lulkoek en doet aan luchtfietserij.

lingo star | 01-09-15 | 20:28

@RobberenRukkie | 01-09-15 | 20:20
Ja, idd, deze situatie, kan tot helemaal niets goeds ooit leiden. Het erge is, dat je het van 'een kilometer' aan kan zien komen en er derhalve kwade opzet achter moet zitten (cultureel marxisme).

vanhetvarken | 01-09-15 | 20:28

We kijgen pas spijt als de bloedige overblijfselen onze kinderen(soldaten) met afgesneden hals of levend verbrand terugkomen.
We krijgen toch alleen maar stank voor dank van die lui! Laat andere lanen het maar opknappen, Wij hebben als klein landje al meer dan genoeg miljarden gedokt en ondankbaren geholpen

IK ZEG: NIET DOEN!

telelezer | 01-09-15 | 20:27

@The Brave59 | 01-09-15 | 19:57

U weet, dat er (vroeger) tijdens oefeningen in het veld losse flodder munitie werd uitgedeeld ? En nu niet meer ?

Naar de schietbanen toegaan om daar pang pang te roepen zal het management nog wel net niet vergen van de militair in opleiding.

vanhetvarken | 01-09-15 | 20:23

Dit ga zo onvoorstelbaar uit de klauwen lopen. Straks vluchteling in eigen land.

RobberenRukkie | 01-09-15 | 20:20

@de Goudvis | 01-09-15 | 19:54
Nou uh, met die Mexicaanse drugsbendes en zo, gaat het ook niet zo kosher hoor. En heb je wel eens gehoord van 'Lichtend Pad' in Peru en de FARC in Columbia ?

vanhetvarken | 01-09-15 | 20:15

Knettergek idee. Nederland heeft bijna geen leger meer. Personeel en materiaal worden uitgeput in Mali. Kansloos verhaal.

franck7020 | 01-09-15 | 20:13

We mogen toch wel hopen dat bij de hersenloze reaguurders van hababam.nl binnenkort de hermandad aan de deur staat. Wegens niet zo lieve woordjes jegens het Nederlandsche volk. Of gebeurt dat alleen als je twittert dat de plaatselijk bromsnor een pannenkoek is?

hero_of_heaven | 01-09-15 | 20:12

@Dutchmen32 | 01-09-15 | 20:01

Hmm..

Alleen christelijke asielzoekers toelaten, imagine, geen minaretten, geen onoverbrugbaar cultuur verschil. Laten dat nou ook de meest geterroriseerde mensen zijn daar in die ISIS gebieden.

Heeft natuurlijk wel zijn charmes die aanpak.

Goed, zal blijken, dat 95% van de verhuizende Arabieren ineens Christen (en homo) zijn, maar ok, geen minaretten extra nodig, is wat waard.

vanhetvarken | 01-09-15 | 20:10

Momenteel zijn onze politic vooral bezig zichzelf in de voet te schieten, door de relaties met Rusland te bederven. Buma blundert zich een twee fronten-oorlog in.

Van Duyvenbode | 01-09-15 | 20:03

Het is diezelfde kerk dat ondanks de afspraken van de overheid toch massaal asielzoekers opneemt, sympathie toont en zich als een Robin hood door Nederland gedraagt op zoek naar zieltjes... Menig asielzoeker heeft wel asiel gekregen als diegene zich bekeerde tot het christendom...

Dutchmen32 | 01-09-15 | 20:01

Botte Hork | 01-09-15 | 19:55
Hear hear en niks meer aan toe te voegen.

snakeplisskin | 01-09-15 | 19:59

@Dutchmen32
Ze lachen zich dood ??

Roger-Rabbit | 01-09-15 | 19:58

Ik ben voor , we sturen er 16 Nederlandse piloten naar toe met hele grote kernbommen , maak maar een mooie glasplaat van heel die regio.

irritatiefactortje | 01-09-15 | 19:57

Zullen we stoppen met het fabeltje dat het Nederlandse leger geen munitie heeft. De troepen die uitgezonden zijn en onze elite eenheden hebben volop munitie. Op Aruba staan onze mariniers hun patronen de zee in te schieten omdat ze anders de volgende keer minder mee krijgen. Wel is het zo dat de "gewone" militairen die hier in Nederland hun schiet-oefeningen moeten doen en tijdens bivak een beperkt aantal stuks munitie bij zich hebben. (Bron: zeer dicht bij)

The Brave59 | 01-09-15 | 19:57

Maar wat kunnen onze kruisvaders nou met wapens als; super-soakers en "pang-Pang nerf shit" Gaan we onze laaste helden nog opofferen in die zandbak? In zulke landen horen wij niet en dat moslim volk hoort net zo goed niet in ons land of west Europa.

Dutchmen32 | 01-09-15 | 19:56

@snakeplisskin | 01-09-15 | 19:43
Tijd dat Nederland weer over een serieuze krijgsmacht beschikt.
En dan bedoel ik hardcore, op alle onderdelen. Belangrijk voor de onvermijdelijke burgeroorlog met de islam in eigen land en internationale missies tegen de religie van de wrede.

Dat is de enige manier om een middelvinger te kunnen maken naar oa de VN.
Tijd om eens serieus genomen te worden op deze verknipte aardkloot ipv als het lulletje rozenwater op PlayMobil politiemissies uitgezonden te worden.

Botte Hork | 01-09-15 | 19:55

Ongelofeloos debiel idee, laat die lichtgetintiërs lekekr zelf safe-havens maken. Bakken met geld daarzo, naast de totale onbereidheid om oom maar één vinger uit te steken!
 
Defensie mag voorlopig eerst even aansterken, jarenlang helemaal naar de klote bezuinigt, het is tijd voor opbouw in plaats van meer, meer, meer afbraak.

HaatAth3ist | 01-09-15 | 19:55

Zijn ze net een jaar te laat.
Russian fighter pilots are expected to begin arriving in Syria in the coming days, and will fly their Russian air force fighter jets and attack helicopters against ISIS and rebel-aligned targets within the failing state.

According to Western diplomats, a Russian expeditionary force has already arrived in Syria and set up camp in an Assad-controlled airbase.
Read more at http://www.liveleak.com/view?i=338_1441050442#Bwps8LPo3riUBDTD.99

Roger-Rabbit | 01-09-15 | 19:54

Zouden al die linksgutmenschen weten dat het alternatief toch echt concentratiekampen is?

Adversary | 01-09-15 | 19:54

-weggejorist-

de Goudvis | 01-09-15 | 19:54

safe havens voor moslims door Nederlandse? Dat ging in 1995 ook niet zo lekker. Laten we dat nou niet weer doen.

je postbode | 01-09-15 | 19:53

Laten we die syriers die hier zitten maar eens gaan trainen in de fijne kneepjes van het Oorlogsvak. Dan kunnen ze terug naar Syrie en zelf hun land schoonvegen. Daar hoeven wij onze militairen niet voor op te offeren. Die zijn er om, en hebben ervoor gekozen, ons land te verdedigen. Vandaar de naam Defensie.

Mark_D_NL | 01-09-15 | 19:52

Djenges Khan | 01-09-15 | 19:48
Pardon OM=MO

Djenges Khan | 01-09-15 | 19:49

Begin eens met de grenzen van Europa te bewaken.

Vogelbeest | 01-09-15 | 19:48

Goed idee. Maar dan ook echt doorpakken. D.w.z. heel het OM zuiveren van islam en herkolonialiseren. Geen politiek correct gedrag en de medicatie stoppen voordat de ziekte verdreven is.

Djenges Khan | 01-09-15 | 19:48

Lijkt me een prima plan. Goed doordacht met realistische en haalbare doelen die snel en kosten effectief gerealiseerd kunnen worden. Zo kennen we onze leiders weer! Zit ik hier met mijn cynische kop maar te denken dat wij onszelf tot doelwit maken en de enige safe havens voor hollanders waarschijnlijk dan daar te vinden zijn. Buma for President.

Yohean | 01-09-15 | 19:48

De enige maatregel die effect kan sorteren is een samenwerking met Rusland. Vergeet Oekraïne en probeer met Rusland tot een regeling te komen in het Midden-Oosten.
Dat is de enige juiste zet.

Van Duyvenbode | 01-09-15 | 19:47

@dhr. Flesjes
10 miljard? doe maar 30 miljard, dan kunnen we misschien nog eens een volledig legerkorps opzetten, met tanks!

naraga | 01-09-15 | 19:46

Buma! Idioot! Dit is precies wat ISIS wil! Ga eens snel Dabiq lezen!

Tel Aziaat | 01-09-15 | 19:46

De helft van de bevolking vlucht en stellen ook nog eisen en enkele militairen van Nederland kunnen er naar toe met pang-pang-pang.
En naderhand krijgen we zeker ook nog claims.
Te gek voor woorden.

ET007 | 01-09-15 | 19:45

Zeker zoals sebrenica? Lekker toekijken hoe ze elkaar afslachten en jaren aan rechtzaken..

Eerst maar een het budget defensie naar 10 miljard en dat 5 jaar voor je over dit soort dingen gaat praten..

Dhr. Flesjes | 01-09-15 | 19:44

Nou, ze zullen bij IS vreemd op kijken als daar kerels aan de andere kant van de loopgraaf "pang pang, jij bent dood " roepen.
We hadden immers geen kogels meer.
Overigens, tegen wie ga je de mensen beschermen; het leger van Assad, El nusra, IS of een van de talloze andere fracties. Je weet niet eens wie er daar vriend of vijand is. Srebrenica 2.0 in de maak.

miff | 01-09-15 | 19:44

Al loop je als een houthakker koppen te snellen in Syrië, met twee zielig kijkende kindjes krijg je blijkbaar alsnog de gemiddelde Nederlander in je broekzak van 'aww wat lief mogen we ze houden?'

sjoerdploert | 01-09-15 | 19:43

Botte Hork | 01-09-15 | 19:39
Volledig eens, Syrië schoonvegen en dat het liefst zonder VN want daar hebben we toch geen klote aan.

snakeplisskin | 01-09-15 | 19:43

Kan die Randdebiel van de CDA zijn kinderen dan meesturen als soldaat?Ben benieuwd wat die idioot er dan van vind als ze dood of zonder benen terugkomen,de stiekemerd!

baanaru | 01-09-15 | 19:43

Safe haven Srebrenica gaat op herhaling.

Van Duyvenbode | 01-09-15 | 19:42

mmm we zouden bijv ook meneer assad kunnen steunen... o wacht dat mag ofc niet van hillery en co.

sander koekkoek4745 | 01-09-15 | 19:42

-weggejorist-

de Goudvis | 01-09-15 | 19:41

Ach gristengekkie heeft een idee. Maar gristengekie stuurt dan ons leger weer met een half mandaat.
Wil je de safehavens behouden dan zul je het leger de volledige volmacht moeten geven om een ieder die de safehaven aanvalt om zeep te brengen op wat voor manier dan ook.ook zou ik de safe haven in gristelijk of Koerds gebied vestigen en een ieder die er binnen komt niks meer mee laten nemen dan de luizen in zijn schaamstreek. voor je het weet heb je een hakbar binnen.

miko | 01-09-15 | 19:40

Zijn we door de drones heen? Het is toch 2015, je kan ze verdorie vanuit je zolderkamer aanpakken. Wat zit defensie eigenlijk te doen?

Stonecity | 01-09-15 | 19:40

de kruistochten van vroeger waren toch ook al tegen de moslims, dus waarom niet.

Onderbuik2 | 01-09-15 | 19:40

Voor dit soort zaken hebben we toch een krijgsmacht!?
@Antitheïst | 01-09-15 | 19:33

Eeehhh... Niet echt. Maar als we die wel zouden hebben dan zeker.
Vol gas platwalsen die middeleeuwse zandbakken.
Compleet John Rambo gaan in totaal achterlijk Lichtgetintië.

Botte Hork | 01-09-15 | 19:39

De Nederlandse krijgsmacht en safe havens...
-
Zullen wij dat maar niet meer doen? Straks wordt de pianoplayer nog geroosterd...

bisbisbis | 01-09-15 | 19:39

Moet kunnen Buma heeft gelijk alleen moet je het nog groter aanpakken en geen veilige havens maar een compleet land schoonvegen,
kijk naar voormalige safe havens zoals Liberia en Sierra Leone ( voormalige slaven uit de USA )

je moet gelijk een land scheppen dat economisch levensvatbaar en veilig is en niet zitten klungelen met kleine enclaves die niet te beveiligen zijn

Berthe | 01-09-15 | 19:36

We konden niet eens MH17 veilig stellen of Aruba verdedigen tegen Venezuela, maar we gaan wel in de zandbak met IS spelen. Klinkt logisch.

naraga | 01-09-15 | 19:36

Waarom grondtroepen inzetten? Bombarderen lijkt mij veel effectiever.

Osdorpertje | 01-09-15 | 19:33

Terrorisme en gigantische afbraak staan voor de deur dus NU ACTIE!
Ik ben het niet vaak met het CDA eens maar hierin zeker!
Opvang in de regio, en alleen daar.
Voor dit soort zaken hebben we toch een krijgsmacht!?

En de hier al verblijvende culturele misfits: Assimileren of remigreren!

Antitheïst | 01-09-15 | 19:33

Al jaren werd er naar draagvlak onder de bevolking gezocht voor het beginnen van een grootschalig conflict tegen de mensen die bovenop onze olie wonen.
Onthoofdingfilmpjes was het beste plan tot nogtoe, iedereen is nu voor!!!
Was dat nou zo moeilijk?

baard van troje | 01-09-15 | 19:31

Peuters zelfs... meteen uit huis gehaald want 'ze leren zoveel van elkaar'.. tja en wie leert wat precies van wie?

Allitnil | 01-09-15 | 19:31

gelukkig zijn de yanks in onze achtertuin aan het 'opschalen'

(c)ZWITSUL | 01-09-15 | 19:31

Buma!????
O Sybrand van Haersma Buma.
Jammer dat Geenstijl meewerkt aan de leugen van hypocriet Sybrand omtrent zijn achternaam.

diddley2 | 01-09-15 | 19:30

@snakeplisskin | 01-09-15 | 19:12
Gevoelig ligt het wel, dat blijkt.

toetanchamon | 01-09-15 | 19:29

En naïef NL loopt voorop. De VS roept: "Loop maar vooruit. Dan kijken we wel of we luchtsteun geven". En Duitsland: "Wij doen niet mee, want dat mag niet van de Syriërs hier". Andere landen steken hun middelvinger op en hebben de hekken om hun land gesloten.

Kamervraag | 01-09-15 | 19:28

Willen beslissen over dingen die je niet volledig begrijpt en waar je geen ervaring mee hebt. Zolang je familie maar in de politiek verwikkeld zit, is dat hier in Nederland geen enkel probleem. Declareren is een feest.

LetTheSunshine | 01-09-15 | 19:28

En ondertussen wil de regering alle kleuters al onderwerpen aan de indoctrinatiemachinerie, niets lekker thuis keutelen, meteen de multicultigroep in, terwijl papa of mama zonder kogels in Syrië moet vechten voor de mozzelman en diens nederzettingen en het door het CDA opgelegde solidaire loodje legt.

Allitnil | 01-09-15 | 19:28

Iedereen die roept dat we ze daar lekker hun gang moeten laten gaan, moet natuurlijk straks niet gaan zeiken als er dan nog een paar honderdduizend vluchtelingen onze kant op komen en als er af en toe eentje een Kalasjnikov in een Nederlandse trein leegschiet.

WaarDeWindWaait | 01-09-15 | 19:27

Nee maar we moeten ons leger in eigen land houden..

Canis Spurcus | 01-09-15 | 19:27

helemaal met het CDA eens! ben een pvv'r maar als je het kwaad wilt aanpakken dan moet je ook echt actie ondernemen. Er worden daar goede mensen vermoord, we moeten optreden!

doorny | 01-09-15 | 19:26

Buma voorop graag.

warre | 01-09-15 | 19:23

Allitnil | 01-09-15 | 19:18

Het enige waar we inderdaad zeker van kunnen zijn, mochten we hier ooit weer zo'n dieptepunt bereiken dat de kogels ook hier weer beginnen te vliegen, dan bevindt uw voltallige volksvertegenwoordiging (+koningshuis) zich al lang en breed veilig in Canada. Al dan niet pang pang roepende.

GKH90 | 01-09-15 | 19:21

-weggejorist-

algoritmos | 01-09-15 | 19:18

Ik zie Peggold al lachend PANG roepen terwijl hij Timmerfrans op de rug meedraagt.

Allitnil | 01-09-15 | 19:18

Nuke them. Veel effectiever.

Dutch_Holland | 01-09-15 | 19:17

Voor opvang in de regio zijn safe havens nodig. Die moeten bewaakt. Het is een alternatief voor iedereen in een dure dobberboot.

Einde van de Domheid | 01-09-15 | 19:16

Aan zijn eerste voorstel, namelijk het militair afdwingen van safe-havens kleven begrijpelijk nogal wat bezwaren. Zijn tweede is praktisch gezien sneller en beter uitvoerbaar: Stoppen met het verlenen van een permanente verblijfsvergunning en (net als de opvanglanden in de regio doen) alleen nog maar een tijdelijke ontheemden status toekennen. Dus terug zodra het kan. Goedzo Buma, het begint -eindelijk- te dagen. Nu nog de rest van Den Haag.

druipsmurf | 01-09-15 | 19:15

Vergeet niet de strijdkreet!

Deus Vult!

PurpleFlurp | 01-09-15 | 19:15

Op zich is het idee niet gek echter moet dan heel Syrië als savehaven dienen.

snakeplisskin | 01-09-15 | 19:14

Feynman | 01-09-15 | 19:13

En Daffy, niet te vergeten.

GKH90 | 01-09-15 | 19:14

Als die buma ons nu gewoon als echte dijkenbouwers een echte dijk laten bouwen om zandbakkistan is het ook opgelost. Als je de dijken maar hoog genoeg maakt zodat de islam er niet overheen kan.

tweetybird | 01-09-15 | 19:14

Verkiezingen zijn zeker in het zicht?
Het is weer vroeg zieltjes win seizoen.

Snaptsnappenniet | 01-09-15 | 19:13

toetanchamon | 01-09-15 | 19:09
van Rossum is niet weg. Was op verkansie in de US of Murica.

snakeplisskin | 01-09-15 | 19:12

De bron aanpakken? Steek die pisbootjes lek in de havens voordat ze vertrekken. En nog veel meer bommen op IS-subhumanen uiteraard. Ja, ik zeg het: subhumanen.

Canis Spurcus | 01-09-15 | 19:12

Hé Buma, pak een geweer en ga zelf daar maar PANG lopen roepen he
de groeten

Tobi | 01-09-15 | 19:11

Ik dacht dat wij een zee varende natie waren. Ik zeg laat ons de boten terugduwen naar australies voorbeeld en wat andere landen met wel kogels daar grondtroepen insturen. En hop het probleem is zo opgelost. Geen vluchtelingenkampen meer nodig dus plus plus

tweetybird | 01-09-15 | 19:10

Kruistocht voeren vind ik overigens een goed idee. Te beginnen met een verdedigende om de islam uit Europa te verwijderen. En uiteraard tevens het linkse addergebroed wat ons hiermee heeft opgezadeld.

Barani517 | 01-09-15 | 19:09

Godsammekraken | 01-09-15 | 19:03

Poëzie!

von Schwaffelhofen | 01-09-15 | 19:09

-weggejorist-

toetanchamon | 01-09-15 | 19:09

Tijd dat ze hier in het westen de waarheid onder ogen durven zien. In oorlog zijn we al, een oorlog die wij wegens policor nog niet hebben durven verklaren. Andersom wel overigens, (radicale) Islam heeft het westen, en democratie/vrijheid in het algemeen de oorlog verklaard. Het was natuurlijk een kneus, maar Bush Jr. had wel degelijk een punt. In deze strijd ben je either with us, or against us. Tijd om deze middeleeuwse religie terug te blazen naar waar hij thuishoort; de geschiedenisboeken,

GKH90 | 01-09-15 | 19:08

Wat een visie weer. Alsof afghanistan nooit gebeurd is. Ruim 20 nederlandse doden, miljarden euro's verbrast en allles wat resteert is een paar kilometer asfalt in een zandbak vol haatprimaten. Soms denk ik bijna dat dit land het verdient om opgeslokt te worden door een achterlijke cultuur.

vaas klaak | 01-09-15 | 19:08

Niet met die ellende in het midden-oosten bemoeien, we staan pas aan het begin. Grijpen we nu in dan zitten we er aan vast. Het beperkt zich nu nog alleen tot Syrië en Irak maar in de nabije toekomst zou dit zou nog wel eens over kunnen slaan naar Libanon en Jordanie. Daarnaast is het ook nog maar afwachten of in noord-Afrika de vlam niet verder in de pan slaat. Deze landen en de oorlog die Saoedi-arabie in Jemen heeft ontketend zullen miljoenen en miljoenen vluchtelingen op de been brengen. Richting Europa welteverstaan. De grenzen zullen hoe dan ook helemaal dicht moeten want tegen deze mensenmassa's zijn wij niet bestand.

prov1nciaal | 01-09-15 | 19:07

Maar toch al heel wat dat eindelijk een andere partij dan de PVV toegeeft dat er door de islam een oorlog wordt gevoerd tegen onze Europese samenleving.
Heeft even geduurd maar het kwartje begint te vallen.

Barani517 | 01-09-15 | 19:07

"... kan ik niet uitsluiten dat er geen Nederlandse soldaten worden uitgezonden."

Dus volgens Buma is de kans vrij groot dat het zonder NL soldaten wordt opgelost. Gelukkig maar.

spoiver | 01-09-15 | 19:07

liever daar uitvechten dan dat ze hier een islamitische staat maken.

umeli | 01-09-15 | 19:07

Kruistocht prima! Alleen hebben we meer dan 1 miljoen moslim soldaten hier in NL. De bezetting is al begonnen! Verloren zaak - verzet is futiel etc.

funkyd | 01-09-15 | 19:06

Gekken. Maar gelukkig gaar Rusland ISIS nu al uitroeien.

Mark_Pugner | 01-09-15 | 19:06

Godsammekraken | 01-09-15 | 19:03

Whahahhaa. Kijk, zo kan het ook. In dichterlijke taal. En ook nog eens juist!

kwark001 | 01-09-15 | 19:05

Safe haven, die hadden we toch ook in 95 in Bosnië, Srebrenica... Dat was ook niet zo'n succes. En uh hebben we dan weer kogels? pang pang pang

Miss Appeltaart | 01-09-15 | 19:05

Tsja we sturen het nederlandse leger zonder kogels. Dat zal echt indruk gaan maken. Ik zie pechtold al weer twitteren. En toen kwam IS het vluchtelingenkamp aanvallen en de nederlandse soldaten riepen in koor pang pang.

tweetybird | 01-09-15 | 19:05

Islam is de kanker van deze aarde en het geneesmiddel voor deze kanker is blijkbaar nog niet gevonden.
Vooral vanwege de politiek correcte wegkijkbrigade die ten koste van oorlog, pijn, martelingen, verdriet en ellende hun eigen ongelijk niet toe wenst te geven.
Dat hele vluchtelingengeneuzel van Syrië kun je net zo lang over neuzelen wat je wilt, zolang de kern van het probleem, de islam niet aanpakt los je het nooit op.

Als VS, Rusland, China en pak hem beet nog een paar grote jongens zich samen zouden inspannen is die hele isis-club binnen twee maanden naar de filistijnen.
Maar men ziet liever oorlog en ellende dan dat ze durven te zeggen waar het op staat.

Cuyahoga | 01-09-15 | 19:04

Ja laten we er vooral van onze kant een oorlog tussen religie van gaan maken. Kunnen we dan ook meteen een leger van atheisten samenstellen dat zowel de moslims als de christenen die in naam van geloof (willen)strijden uit gaan roeien?

Leyolm | 01-09-15 | 19:04

Prima, maar maak er dan gewoon een neokolonie van die met harde hand geregeerd wordt en waar religie illegaal is. Opgelost! Moet je wel een hoop mensen afknallen en het doet ons denken aan ons verleden waar wij ons zo voor schamen. Dus laat ze elkaar maar dood maken, als wij er iets aan doen zijn we neokoloniale imperialisten.

De Eierbal | 01-09-15 | 19:04

Ik wil wat anders naar Syrië, maar vooral IS sturen, mag dat ?
Hint : Het past onder een F16 en ligt in Volkel..
Of is dat té cru ?

Wijze uit het Oosten | 01-09-15 | 19:04

Soldaten? Liever interventie van 30.000 voet. Tevreden kijkt de vlieger naast de gyroscopisch gestabiliseerde espressomachine naar beneden. Daar doet de thermonucleaire hitte zijn zuiverende werk in deze hellegaten.

Godsammekraken | 01-09-15 | 19:03

We zouden het ook NIET kunnen doen. Want wat dat religekkie al aankondigd: links of rechtsom krijgen ze een Nederlander te pakken en kunnen we schreeuwen hoe erg die hakbars wel niet zijn, terwijl we naar een filmpje kijken van een onthoofding.

Wat dan een beter is: carpetbomb die hele taffesbende naar het hiernamaals.

BeunDeHaas | 01-09-15 | 19:00

Wat voor troep neemt die vent toch tot zich? Injecteert hij elke dag een cocktail van Coke, Heroïne en Gristendom..

overVecht | 01-09-15 | 19:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken