Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

68% Volkskrant-lezers wil GRENZEN DICHT

goedvolkhaatdobbernegers534.jpgSchokkende uitkomsten in de online poll op Volkskrant.nl. Meer alsdan tweederde van het GoedVolk ziet NIETS in Open Grenzen en nog meer meer meer vluchtelingen naar Europa. En dat mag opmerkelijk genoemd worden. Afgelopen komkommerweek startte actiekrant de Volkskrant de reeks "Fort Europa", een tamelijk doorzichtige campagne voor meer meer meer vluchtelingen gelukszoekers naar EU-landen alsook Nederland. Snappen we best. Hoe meer geïmporteerde PvdA-zombies hoe meer Volkskrant-abonnees voor Rutte II-knipmes Remarque. Maar daar blijkt de achterban van het *kuch* kwaliteitstabloid toch even iets anders over te denken, in hun riante reservaat-woningen. 68% van de Volkskrant-lezers moet niets weten van een massale influx van analfabete islamitische laaielichters die hun vrouw en kinderen in de steek lieten om in de lage landen een smartphone, een gratis Miele, een tweede paspoort cq de seniorenwoning van een NL-bejaarde te bemachtigen. Ongekend hoor mensen, dat soort percentages. Bijna 70% van de Volkskrant-lezer is dus kennelijk ook maar gewoon een smerige xenofobe racist. Of de 'oneens'-stemmers van de Volkskrant 'vluchtelingen' op de brandstapel of in gaskamers wil onderbrengen, vertelt de inmiddels weggehaalde poll dan weer niet. Maar het sentiment is schrikbarend. Waar is ingezonden brievenschrijfster Fatima Dakmar als je haar nodig hebt?

Reaguursels

Inloggen

De smartphone hoeven ze niet. Die hebben ze zelf al.

J. Jarig | 11-08-15 | 11:41

Nog even en Nederlanders vluchten weg naar het buitenland........of worden in reservaten opgesloten net als de oorspronkelijke bewoners van Australië en de VS.
Dan dooft het licht.

mallekater | 11-08-15 | 08:52

Kan je uitrekenen hoeveel van procent van alle Nederlanders dat vindt.
Hoezo democratie.

mallekater | 11-08-15 | 08:50

Maar ik hou wel de gutmenschen tegen aan de grens mocht het helemaal fout gaan, want zij zijn de schuldigen dat er nooit ook maar 1 kritiekpunt op hun geliefde multicul geleverd mocht worden

edjekaddetje | 10-08-15 | 23:59

De buitengrenzen van de EU moeten open voor vluchtelingen.
Oneens 68%
Eens 32%. Die laatsten zijn moslims en andere exoten die hier niet thuis horen.

gratias | 10-08-15 | 22:46

Als ik Fatima Dakmar Google zie ik haar op feesboek.
Maar daar doe ik niet aan, kan een slimme reaguurdert even kjken ?

Bolder | 10-08-15 | 20:07

32% van de VK-lezers stemt D66.

Eigen partij eerst. Het land moet naar de klote, als D66 maar stemmen krijgt.

Vogelbeest | 10-08-15 | 19:56

@Mastermattie | 10-08-15 | 13:53 Daar heb jij dan weer gelijk in.

Vogelbeest | 10-08-15 | 19:56

Ja en ?
.
Pegholl gaat 1000 en 1 €uro weggeven na de verkiezingen dus word d66 de grootste, dussss grenzen gaan gewoon open.

NB-Stb | 10-08-15 | 19:40

Volgens mij staan de grenzen al heel lang wijd open. http://www.volkskrant.nl/buitenland/hongarije-wil-4-meter-hoog-hek-langs-servische-grens~a4078884/

Angelica | 10-08-15 | 17:40

Net als alle politici leeft die Remarque onder een linkse steen, ik zou hem gestoord noemen, de man heeft geen enkele realiteitszin. Hahaha, snel de online poll eraf halen, wat een losers daar, bang voor de waarheid!

lanexx | 10-08-15 | 17:32

"De inmiddels weggehaalde pol" dat gebeurt meestal als de uitslag de linkse kliek niet bevalt!

Moonshiner | 10-08-15 | 17:23

De uitslag is irrelevant. Bestuurlijk NL wordt gekozen uit zo'n 100.000 mensen die lid zijn van een politieke partij. Partijleden die tegen de zin van partijbesturen de grenzen sluiten willen worden onverkiesbaar opgesteld terwijl JA knikkers de bestuurlijke baantjes bemachtigen. Alle brugerinitiatieven, polls en wat ook ten spijt.
Met onze traditionele partijen blijven de grenzen gewoon open en zal de tsunami aan kracht winnen in de komende jaren.

Thorolf | 10-08-15 | 17:16

Uitermate beangstigend en verbijsterend dat toch nog 32% naieve idioten nog steeds niet doorhebben dat NL verkracht en ontwricht wordt door de krankzinnige immigratie en onze instituties (zorg onderwijs woningen enz) in chaos verkeren.

Dat is dus 32% van de Volkskrant linkse policor idioten welteverstaan!; dus gelukkig NIET representatief voor het NL volk, dat waarschinlijkl minstens 90% tegen zal zijn (hoop ik)

telelezer | 10-08-15 | 17:01

Het Policor eilandje van het Goedvolk in de Utopische Oceaan wordt steeds kleiner.... het koraal kalft af...

Maar de kopstukken zullen in een kring (of aan tafel bij DWDD, Nova en wat dies meer zij...) naar elkaar toe gericht, zonder ook maar een greintje aandacht voor welk ander geluid dan ook, hun multiculti Mantra blijven herhalen.....

Dom? Ja! Arrogant? Ja! Naïef? Ja! ..... Maar je moet ze wel nageven dat ze doorzettingsvermogen hebben. Of zijn ze gewoon al veertig jaar gewoon stekeblind en stokdoof?...

agitsnob | 10-08-15 | 17:00

De vraagstelling in de Volkskrant is verkeerd. Had moeten zijn: De buitengrenzen in de EU moeten open voor vluchtelingen en ik neem er één op in mijn huis. Wat zou dan de uitslag worden?

PieterPassant | 10-08-15 | 16:53

En dan de Roze Khmer wegzetten als xenofoob. Man, man, man..

mindless | 10-08-15 | 16:33

"Ziet u dan niet, deze mensen hebben helemaal niks en nu word alles van ze afgenomen " ............... loopt huilend weg ..

Castor12 | 10-08-15 | 16:31

Hehe, worden de linkschmensen ook wakker, of hebben ze een paar helderdenk-pilletjes geslikt?

Ciprinus | 10-08-15 | 15:43

Dat onderzoek moet over want klopt niet in 3, 2, 1.....

Rambo John J | 10-08-15 | 15:39

https://www.youtube.com/watch?v=Wa80bT4LbxI&feature=youtu.be
Hier een intervieuw met een hoop (gebrekkig ) engels sprekende gelukszoekers

telelezer | 10-08-15 | 15:36

Laat dit je beeldvorming niet teveel beinvloeden want er zijn maar twee opties. Ik had ook oneens geklikt, maar ik ben niet tegen immigratie, alleen tegen helemaal open grenzen. En dat is alleen maar omdat europa op dit moment weinig behoefte heeft aan laagopgeleide arbeiders heeft, tien jaar eerder ik dus op eens gedrukt.

faillietkapitalisme | 10-08-15 | 15:36

Voor de 32% komt nu de vervolgvraag:
hoeveel kunt met wat opschuiven thuis plaatsen en
staat u persoonlijk financieel garant voor de gezinshereniging gedurende enige decennia ?
Welk percentage ja-stemmers houdt de Volkskrant dan over ?

J.Slavink | 10-08-15 | 15:35

Ja maar, ik heb ook gestemd en ik lees die Kut-krant nooit.

Rest In Privacy | 10-08-15 | 15:30

Nu ben ik wel gewend aan de linkse media. Eerlijk is eerlijk dwdd is een fijn programma en daarbij verdenk ik Matthijs van Nieuwkerk er van iets liberaler te zijn dan hij zich voordoet, maar dat terzijde. Nieuws moet zoveel mogelijk 'kleurloos' gebracht worden. Niet de huidskleur schreeuwend in de kop wanneer dat uitkomt. Telegraaf doet dat ook en het is irritant. Alsof SBS 6 ook een schrijvende afdeling heeft. Doei

krabbegat | 10-08-15 | 15:24

-weggejorist-

Rest In Privacy | 10-08-15 | 15:18

Nooit wordt gevraagd aan de voorstanders (van openen) hoeveel er nog bij mogen? Zou relevante gegevens opleveren wanneer gevraagd aan de politici/stemmers van GL, CU, CDA SP en D66: ongelimiteerd-1 miljoen- 1000- 100 - of de keuze: niet bij mij thuis.

J.Slavink | 10-08-15 | 15:14

Vraag me dan toch af hoe zwakzinnig die overige 32% dan wel niet moet zijn...

Reality_check | 10-08-15 | 15:14

donjon :perfect.

Jee-dee | 10-08-15 | 15:13

@Jee-dee | 10-08-15 | 14:48
.
___

Yep.

donjon | 10-08-15 | 15:11

Arme VK. Wekenlang artikelen publiceren om de lezers te hersenspoelen. Jammerlijk mislukt in 68% van de gevallen. Een paar jaar geleden publiceerde VK nog wel eens dwarse artikelen. Maar sinds een jaar of twee zijn ze weer helemaal terug bij de Linksekerk.

Hans Hillen | 10-08-15 | 15:09

-weggejorist-

richardsp1 | 10-08-15 | 15:03

14:48 ... Referendum... sorry.

Jee-dee | 10-08-15 | 14:50

donjon: 14:16 Jij hebt ongetwijfeld de lijst tot het houden van een refurendem ingevuld en opgestuurd naar de Kiesraad in Heerlen,heeft niks met dit onderwerp te maken maar toch......

Jee-dee | 10-08-15 | 14:48

Gisteren weer eens bekeken op nostalgienet: een gesprek tussen twee mensen die door geweld van ons zijn weggenomen.... Uit 2001, en we zijn geen reet verder. Helemaal niks. Behalve dan dat de kale anno nu ook 60% van de Volkskrantlezers achter zich had geweten. En Volkert? Die loopt alweer vrij rond.

www.youtube.com/watch?v=ffOx2_uci9Y

Stormageddon | 10-08-15 | 14:46

68% van de volkskrant lezers, dus 324 mensen...?

Mark_D_NL | 10-08-15 | 14:37

"... En dan ben je toch helemaal van het paadje af. Hoe naief ben je als je uit een misplaatst schuldgevoel iedereen in Afrika en het Midden-Oosten wil uitnodigen om toch vooral naar Europa te komen? Of nog veel en veel meer geld naar het Afrikaans continent te sturen? Europa gooit al jaarlijks tientallen miljarden stuk op dat continent. ..."
mirvink3478 | 10-08-15 | 14:12
-
Gisteren haalde bij het Filosofisch Kwintet ook nog een of andere tuttebol een slogan aan die nu schijnt te heersen: "Ofwel landen laten vluchtelingen binnen hun grenzen of ze dienen hun portemonee te trekken om die mensen in hun eigen land te helpen." Ze vergeet echter even dat die mensen ook nog een eigen verantwoordelijkheid hebben; niet zoveel van bil gaan. Maar laten we coulant zijn: we blijven ontwikkelingshulp geven maar uitsluitend nog in de vorm van anticonceptie-middelen. De Minister van Ontwikkelingssamenwerking noemen we vanaf nu ook Minister van Internationale Anticonceptie aka Minister van Pil. En het enige wat ze doet is: het uitdelen van steralisaties, de pil, prikpil, het spiraaltje, a.c-pleisters, pessarium, enz. enz. enz. en desnoods zelfs abortussen. En als bonus vele miljoenen posters ter promotie van een eenkind-politiek.......

Aristotalloss | 10-08-15 | 14:35

Maakt niet uit, Guy Verhofstad en Jean-Claude-borrel Juncker willen de grenzen open.

Raider Twix | 10-08-15 | 14:34

Kunnen we niet massaal deze video gaan spammen naar alle MSM?
https://youtu.be/Wa80bT4LbxI
Oh, en gooi die hele zooi van de tweede en eerste kamer ook maar in de CC. Hebben ze wat om mee te beginnen na het reces.

Mastermattie | 10-08-15 | 14:25

Niks met de eu te maken, de Nederlandse grenzen moeten dicht.

eu killer | 10-08-15 | 14:17

@Madame Poitiers | 10-08-15 | 13:08 - Dat heb je goed gezien. Een oorlog loopt af, ook al is het pas naar 80 jaar. Je stuurt de vijand weer naar huis, en je kan weer met de wederopbouw beginnen. Als je geluk hebt, kan je ook nog restitutie eisen.

Wat er nu met de "immigranten" cq "vluchtelingen" aan de hand is, is ook een oorlog, maar niet als zodanig georganiseerd. We zijn het echter wél aan het verliezen zonder te vechten en er is geen herstel mogelijk.

Ik stel voor dat wij met ongeveer 40 miljoen andere Europanen naar Zuid Afrika gaan en daar asiel aanvragen. Blanken zijn dan weer (was vroeger ook) de meerderheid, en de zwarten kunnen accomoderen of vluchten naar Europa.

CornFlakey | 10-08-15 | 14:16

Botte Hork | 10-08-15 | 13:44
Niet spotten met Joris.
Aan de linkerkant van het internet heet dat weggejoopt.

Mastermattie | 10-08-15 | 14:14

In Denemarken is sinds zeer kort een halt toegeroepen aan de asielzoeker. Juni waren er nog 350 die zich aanmelden. De belangrijkste reden was de halvering van de uitkering. Ik verwacht dat in september er nog 5-25 zich aanmelden. Die gaan dus nu naar andere landen, zoals Nederland.

duitse herder | 10-08-15 | 14:14

Abject | 10-08-15 | 13:12

Klopt; zelf probeer ik ook nog wel een inhoudelijk comment te geven op Joop.nl, maar het lijkt alsof alle links-kritische comments worden weggefilterd daar.
Vaak zie je nog meer 'reacties in wachtrij' staan, dan dat er daadwerkelijk onder een artikel staan.

trac | 10-08-15 | 14:13

Volkskrant-redacteur Remarque schreef het volgende:

"Het is een crisis die schreeuwt om een betere, fundamentelere aanpak. Tegelijkertijd is dat heel moeilijk. De Volkskrant onderzoekt de komende weken hoe de Europeanen omspringen met de vluchtelingenstroom, om te beginnen met een reportage uit Calais. Daarnaast laten we zien wie de vluchtelingen zijn.

Maar we verkennen ook de mogelijkheden om het anders te doen dan nu gebeurt. Is het moment aangebroken waarop we onze welvaart en rust moeten delen om hem te behouden, zoals de rijken van de 19de eeuw overal in Europa overkwam?"

En dan ben je toch helemaal van het paadje af. Hoe naief ben je als je uit een misplaatst schuldgevoel iedereen in Afrika en het Midden-Oosten wil uitnodigen om toch vooral naar Europa te komen? Of nog veel en veel meer geld naar het Afrikaans continent te sturen? Europa gooit al jaarlijks tientallen miljarden stuk op dat continent.

Hoe moeilijk is het om te bedenken dat je de stroom kunt indammen door 'ns daadwerkelijk die mensen UIT TE ZETTEN. Zolang je deze goudzoekers blijft opnemen in Europa zullen ze echt niet stoppen met migreren. Neem goddome 'ns eindelijk rigoureuze maatregelen om het probleem NU te stoppen ipv te hopen dat je met meer nog meer ontwikkelingshulpmiljarden het probleem over 20-30 jaar hebt opgelost. Sleep elk bootje direct terug naar de plaats van bestemming. Voer een asielzoekersstop in en investeer in opvangplaatsen in noodgebieden zodat de echte vluchtelingen geholpen worden. En zet iedere andere goudzoeker Europa uit. Allemaal. Stuk voor stuk. Geen uitzonderingen. Allemaal oprotten. Weg. Minder minder minder.

mirvink3478 | 10-08-15 | 14:12

@Ansjo | 10-08-15 | 14:05
Het zal je misschien verbazen, maar één van mijn fijnste collega's is moslim.
Overigens is hij geen arabier, maar komt uit Indonesië.
Zijn geloof is voor hem persoonlijk, hij heeft geen last van lange tenen, voelt zich nooit gediscrimineerd en doet zijn werk ontzettend goed.
Als alle moslims waren zoals hij, zouden we echt een stuk beter af zijn!

necrosis | 10-08-15 | 14:12

Zal wel een bericht zijn dat wegens vakantie door de staatscensuur heen floept.
Morgen staat er vast dat 90% van de vk lezers een kleinere overheid en minder belastingen wil.

KarelMarks | 10-08-15 | 14:11

He Chris Kijne, doe anders ff een column schrijven!

RobberenRukkie | 10-08-15 | 14:10

In alle Europese landen gaat steeds meer het gewone oorspronkelijke volks inzien dat migratie een grote fout is geweest van bepaalde groepen, nu de linkse wegkijk politiek nog..

"De Belgen zijn erg negatief als het gaat over migratie, blijkt uit een studie van onderzoeksbureau Ipsos. 61 procent van onze landgenoten vindt dat er te veel migranten zijn. En 58 procent vindt dat immigratie het land verandert in slechte zin."

vinzDH | 10-08-15 | 14:10

Deze poll is bedrog. Hij mist namelijk twee belangrijke groepen stemmers. De 'Weet niet' en de 'Geen mening' stemmers. Die twee samen zullen zeker de 68% tegenstemmers reduceren tot 31%. De motie om de grenzen open te gooien is dan ook met overweldigende meerderheid aangenomen. De PvdA bedankt de Volkskrant voor haar bereidwillige medewerking en roept het Kabinet op om de sluizen per onmiddellijk te openen om de dobberende medemens vrijelijk toegang te verlenen tot het Land van de Onbegrensde Uitkeringen, Nederlandië.

Nivelleermarionet | 10-08-15 | 14:09

Ik stem PVV, want ik wil graag een EU zonder islam, ik wil dat de buitengrenzen van de EU potdicht zijn en de binnengrenzen van de EU gewoon open blijven(goed voor onze vrijheid en welvaart), maar dat de buitengrenzen van de EU helemaal potdicht moeten, is vanzelfsprekend, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat heel Afrika en het (Midden)Oosten naar Europa verhuist.

Wonderful-Life | 10-08-15 | 14:08

De pot verwijt de ketel dat hij goud ziet.

Piet Karbiet | 10-08-15 | 14:08

Grenzen waren duizenden jaren lang een goed en effectief idee. Werden zelfs bewaakt (ja echt) door hele marine vloten.

IQmin100 | 10-08-15 | 14:08

Maar als de grenzen potdicht gaan, kan ik dus ook niet meer vluchten naar een land ver weg van de megalomane EU.
*moeilijk, moeilijk*

necrosis | 10-08-15 | 14:06

Ik zou zeggen stel overal de grenzen maar weer in. Een compleet verbod op elke soort van islam en dan gestaag proberen elke vorm van islam wat er in Nederland is eruit te werken. Er zijn nog zoveel mensen die niet inzien dat moslims nog groter tuig is dan de nazi's waren. Alleen omdat wij onszelf blijven hersenspoelen met het schuldgevoel van de slavernij en de holocaust hebben wij niet door dat moslims hiervan schandalig misbruik hebben gemaakt en zichzelf tussen de slavernij en holocaust weten te manouvreren. Terwijl de islam alles behelst wat er maar fout is in de wereld. 1000 jaar terug in de tijd met deze achterlijke barbaarse apen religie.

Ansjo | 10-08-15 | 14:05

frigel50 | 10-08-15 | 13:44
Mee eens. We noemen ze vervolgens Kolonisten en het systeem richten we in als coöperatieve leefgemeenschap naar beproefd model: kolchoze danwel kibbutz, vervolgens wachten we af wie er het eerst protesteert.

kindapaas | 10-08-15 | 14:05

Die doen voorlopig ook geen poll meer. Net als de overheid, die waren ook snel klaar met de referenda.

kutsmurf | 10-08-15 | 14:04

Ook Volkskrant lezer hebben enigzins realiteitsge oel blijkbaar

Dhr. Flesjes | 10-08-15 | 14:02

Er is een klein Joods landje, die neemt alle Joden op.
Er zijn veel gigantisch grote Islamitische landen en alle Islamieten komen naar ons.

frigel50 | 10-08-15 | 14:00

Gelijk hebben ze, met een bakfiets is het moeilijk om design-slaapzakken heen sturen.

His Lordship | 10-08-15 | 13:58

En veel van deze mensen vinden Wilders een racist. Hypocrieten.

The real McCoy | 10-08-15 | 13:58

"Buitengrenzen moeten open voor vluchtelingen"
Ligt eraan welke kant ze opgaan.

Fonnzie6 | 10-08-15 | 13:57

En dat is dus links Nederland. Kun je nagaan wat er gebeurt als je alle rechts extremistische, xenofobe radicale racisten, eh, ik bedoel alle weldenkende andere Nederlanders meeneemt in het onderzoek.

The real McCoy | 10-08-15 | 13:56

Fatima Dakmar is op familiebezoek.
-
In Dakar

bisbisbis | 10-08-15 | 13:55

Ik zie aankomen dat de echte die-hard linko's die hun kop maar in het zand blijven steken, in de toekomst hun heil moeten zoeken in de landen waar ze zoveel 'vluchtelingen' vandaan wilden halen.
Ook Gij Pechold!

Aristotalloss | 10-08-15 | 13:53

Vogelbeest | 10-08-15 | 13:52
Nee, is niet realistisch.
Dan was 99% het oneens geweest.

Mastermattie | 10-08-15 | 13:53

Wedden dat wij weer de schuld krijgen? Kop van morgen: "GeenStijl pollfuct VK"

Vogelbeest | 10-08-15 | 13:52

Islam idem dito, NU moet je harde, functionerende maatregelen treffen om over een jaar of 15 te oogsten zeg maar.

Regeren is vooruitzien en dat durft men met veel thema's (zie de zorg --> vergrijzing) maar met de gevoelige (lees asielzoekers, islam, immigranten) is men daar angstvallig bang voor en moet het aantoonbaar

ikeethetbeter | 10-08-15 | 13:51

Ik mis Bel met haar historische woorden 'Nee.Ga.Weg'!

necrosis | 10-08-15 | 13:51

Worden er een paar gutmenschjes wakker bij de Volkskrant nu het te laat is .

blauwe zander | 10-08-15 | 13:51

ja,diedus! | 10-08-15 | 13:33
Duidelijker kan je het niet krijgen.

hier openen | 10-08-15 | 13:49

Het ligt aan de vraagstelling; De buitengrenzen van de EU moeten open? Die 68% is het daar mee oneens, want die grenzen zijn al de facto open danwel lek. Twee keer open is ook dicht. Of anders gewoon Motivaction de schuld geven.

Piet Karbiet | 10-08-15 | 13:49

Is ook wel een heel ongenuanceerde stelling. Zoals het er nu staat wordt er gevraagd of letterlijk iedere vluchteling toegang zou moeten krijgen, ik vind het dan behoorlijk choquerend dat 32% het hiermee eens is. De werkelijke discussie gaat neem ik aan over aantallen en criteria. Ik denk dat weinig mensen de grens dicht willen houden voor hoogopgeleiden met een goed carrièreperspectief en dat de meesten geen mysogene klaplopers met een crimineel verleden zouden willen binnenlaten.

mr.knetter | 10-08-15 | 13:49

Linkse mensen blijken onbetrouwbaar. Als het er echt op aankomt denken ze aan zichzelf.
Of topic, ik las dit stuk op De Correnspondent wat veel zegt over het echte linkse gedachtegoed:
decorrespondent.nl/3156/Het-idee-dat-...

Toetsiemonster | 10-08-15 | 13:49

maar ja, als onder die 32 % de enge rode beslissers zitten

(Behind)Doors | 10-08-15 | 13:48

Het thema van deze vraag bevalt mij wel, alleen ben ik benieuwder naar de hoeveelheid personen die pak hem beet 20 of 15 of 10 of zelfs 5 jaar geleden nog helemaal gekant waren tegen dit soort maatregelen (grenzen dicht).

Want uiteindelijk zijn het die mensen zelf geweest waardoor het nu een heksenketel is. Alleen zijn dat vaak de personen die het allemaal geen reet uitmaakt tot het allemaal iets te dichtbij gaat komen.

Een klein percentage van de bevolking wil dit soort maatregelen al hebben geregeld VOORDAT het mis gaat maar dan heeft Nederland er geen oren naar en ben je vanalles en nog wat.

ikeethetbeter | 10-08-15 | 13:47

Niemand wil het, maar "niemand" is niet aan de macht.
"Niemand" is elke dag hard aan het werk om de parasitaire overheid in leven te houden. Helaas is het medicijn om deze parasiet te doden nog niet uitgevonden.

Dutch_Holland | 10-08-15 | 13:47

Laat ze allemaal maar hierkomen, dan gaan wij daarheen, bouwen al die apelanden op tot bloeiende, welvarende economieën terwijl ze de boel hier naar de ratsmodee helpen. En dan over 50 jaar niet zeiken dat je terugwilt naar het land dat je verliet.

Roffel | 10-08-15 | 13:46

al is 200%. van de mensen tegen.het maakt niets uit.. ze worden toch door je strot gedrukt

dobberfries | 10-08-15 | 13:45

Boomhutten bouwen dan maar. :)
Daar kun je geen bejaarden in kwijt, namelijk.

DesDemona | 10-08-15 | 13:45

@yamahaha | 10-08-15 | 13:04
Helaas blijft die 68% wel gewoon PvdA / D66 stemmen. Denk ik.
Anders druist het wel héél erg in tegen hun -wegmetons!- linkse gütmensch mentaliteit.

Dus fucked blijven we toch wel.

Botte Hork | 10-08-15 | 13:44

Het is allemaal ingewikkeld.
We hebben 3 soorten vluchtelingen die we uit elkaar moeten houden:
- politieke vluchtelingen;
-gelukszoekers;
-criminelen.
Als oplossing voor deze problematiek kun je de volgende oplossing bedenken.
Je sluit de grens voor alle vluchtelingen.
Je neemt het Turkse idee over. Je maakt een stuk land ter groottee van 150 vierkante km van Syrië vrij van ISIS en brengt daar de vluchtelingen uit de regio. Je beschermt die mensen door ze wapens te geven en geld en middelen om een economie op te bouwen.
Daarnaast doe je hetzelfde concept in Libië voor de Afrikaanse vluchtelingen.
Vervolgens sluit je de zee af voor bootvluchtelingen. Zo simpel kan het zijn.

frigel50 | 10-08-15 | 13:44

@ja,diedus! | 10-08-15 | 13:33
Rijke mannen die in bomen leven, welk land wie die nu niet :)

DesDemona | 10-08-15 | 13:43

hangtiet met knoop | 10-08-15 | 13:25

In 2009 verdiende de Tukse heks Nurten Albayrak maar liefst 273K Euri als directrice van het COA. Daar kun je een hoop handen voor aan het bed aan het werk zetten.

eerstneukendanpraten | 10-08-15 | 13:42

U heeft liever geen gelukzoekers, nou ze zijn er al hoor, het volk heeft namelijk helemaal niets te zeggen nog te willen. Want alles wordt voor ons bepaald door Brussel, wij werken alleen nog maar voor de idealen van die Elite club.

Snowy2000 | 10-08-15 | 13:41

".... de inmiddels weggehaalde poll"
Dit is heel standaard bij Links.
Op het moment dat de realiteit niet overeenkomt met wat Links als politiek correct ziet wordt de realiteit verwijderd.
-
Hoe kan je blijven volhouden dat je "intelligent en weldenkend" bent als je dit zonder enig protest keer op keer laat gebeuren?

Moi2 | 10-08-15 | 13:40

We kunnen net zo lang vluchtelingen op blijven nemen tot we zelf aan de bedelstaf geraakt zijn zonder dat ook maar iets uitmaakt omdat ze in Afrika gewoon doorgaan met aanfokken.

curiales.nl/2015/06/04/bevolkingsgroei...

Borakh | 10-08-15 | 13:39

-weggejorist-

mazzeltov2015 | 10-08-15 | 13:38

Schokkend dat er nog 32% voorstander zijn van het graven van het eigen graf.

McMarx | 10-08-15 | 13:34

Wat nog schokkender is, is dat 32% de grenzen blijkbaar wagenwijd wil openzetten.

Mr. Neon | 10-08-15 | 13:34

Nog een paar economische bezuinigingen hier en daar in Europa.
Nog een paar conflicten, beetje meer wantrouwen.
En nog wat meer jeugdwerkloosheid.
Dan komt de nieuwe Furher aan de macht.

GateKeeperNL | 10-08-15 | 13:34

@vanvandaag | 10-08-15 | 13:28
die een-derde heeft dan ook geen sloten op de deur en daar zijn al die illegalen van harte welkom, prachtig ook, voortaan zouden die voor-stemmers met achterlating van hun adres moeten stemmen en we kunnen al die nooddruftige mensuh een woonplek aanbieden.

DesDemona | 10-08-15 | 13:32


Allemaal mooi en aardig, maar wat betreft 1/3 van
azijnbode-lezenden mag de grens open (blijven).

vanvandaag | 10-08-15 | 13:28

hotnot | 10-08-15 | 13:21

Een kennis van me ging vorig jaar naar een sanatorium bij zijn broer op bezoek die in een ver warm land TBC had opgelopen. Het leek er wel een doorsnee AZC, op een enkele blanke na waaronder zijn broer lagen er alleen maar donkere kansenmensen. Die zullen vast wel heel blij geweest zijn dat ze jarenlang braaf hun ziektekostenverzekering hadden betaald. Oh wacht...

eerstneukendanpraten | 10-08-15 | 13:28

Ik dacht een poll voor VK-lezers veel te gecompliceerd was.

Piet Karbiet | 10-08-15 | 13:27

Een gelukszoeker kost 36k per jaar. Zou je ook extra bejaardenverzorgers van kunnen betalen. Dus minder lang in de luier zitten voor de oudjes, geen pyjamadagen meer en extra belastinginkomsten door loonbelasting en btw van mensen die hier gewoon aan de slag zijn.

Maar als je dit voorstelt dan moet je natuurlijk weten dat de lobby van de zielugheidsindustrie bang is voor de luizenbaantjes van hun eigen groep.

hangtiet met knoop | 10-08-15 | 13:25

Zolang Volkskrantlezers een hek om hun tuin plaatsen, de poort op slot doen, de deuren op slot doen als ze even op stap gaan met de bolderkar en bakfiets en de elektrische leaseauto afsluiten, zijn ze ook voor gesloten grenzen, natuurlijk.

DesDemona | 10-08-15 | 13:24

-weggejorist-

Skunk57 | 10-08-15 | 13:23

Dat 't allemaal geld kost, is al genoegzaam bekend. Ook de vrees dat er terroristen tussen kunnen zitten, is al meermaals uitgesproken. Dat die lui enge ziektes meebrengen blijft een beetje onderbelicht. Er zijn landen in de wereld waar je een gezondheidsverklaring bij je moet hebben om binnen te komen, en dit stroomt maar ongecontroleerd binnen.

hotnot | 10-08-15 | 13:21

Ach, wordt morgen wel weer genuanceerd en dan blijkt dat er iets mis gegaan is en dat het net andersom moest ofzo....

Bert M. | 10-08-15 | 13:19

De vraagstelling klopt sowieso ook al niet. Wat zou de uitslag zijn geweest wanneer niet het woord vluchteling maar gelukszoeker zou zijn gebruikt?

zed is dead | 10-08-15 | 13:18

Als al 68% van de VK-lezers tegen is. Kun je nagaan hoeveel procent van alle NL'ers 'nee' stemt. Gelukkig voor de asielzoekers telt de stem van de NL'ers niet.

Hans Hillen | 10-08-15 | 13:18

Wie heeft die poll gekaapt dan?

Robin Hood | 10-08-15 | 13:16

Verstandigheid komt zelfs onder D66/PvdA stemmers voor. Gelukkig maar. Helaas voor hen maar vooral voor ons allen is dat het hele vluchtelingen "probleem" in feite de "ruling elite" maar al te goed uitkomt. Het is een perfecte manier om nationale grenzen te doen vervagen, gigantische nationale problemen te veroorzaken zodat de elite zonder enige vorm van schaamte niet alleen pleiten voor meer Europa maar het er gewoon zonder enige vorm van democratie doorheen drukken.
De toekomst ligt er groezelig bij helaas.

WatZalIkErvanZeggen | 10-08-15 | 13:16

Stukje politiek, eerst inzetten op de grenzen open en la maar kommen die sprinkhanen en dan afzwakken naar: OK dan beperken we ons tot 500.000
T is werkelijk onvoorstelbaar dat er nog lieden rondlopen die echt menen dat we er goed aan doen door de grenzen niet te sluiten.
De grap is dat we onderling ruzie krijgen met de vluchtelingen als lachende derden.

Uw Verzekeringsadvis | 10-08-15 | 13:16

Overigens best zorgelijk dat er nog steeds 839 mensen zijn welke zich er wel in kunnen vinden, vast allemaal politici en COA medewerkers.

Mastermattie | 10-08-15 | 13:16

jemagookniksmeer | 10-08-15 | 13:09
Valt mee hoor "de inmiddels weggehaalde poll....."

zed is dead | 10-08-15 | 13:15

Als zelfs het nou niet echt snuggere Volkskrantpubliek het zegt, tja

Bokito ergo sum | 10-08-15 | 13:14

En nu gaan we uitleggen dat wat het klapvee zegt, allemaal niet klopt en vervolgens de uitslagen kloppend maken.

Kamervraag | 10-08-15 | 13:13

Idealen zijn prima maar t moet allemaal bij mooie woorden blijven natuurlijk, niemand die het echt meent.

Rest In Privacy | 10-08-15 | 13:13

Volkskrant lezers en ander NSB66 volk hebben 30 jaar nodig gehad om te begrijpen dat dit bakken met ellende zou gaan opleveren.
Helaas is het nu te laat.

Klier van Bartholin | 10-08-15 | 13:13

Wanneer o wanneer gaat Nederland zich toch opsplitsen in links en rechts. Waarom samenleven als je niet bij elkaar past? Also, de gutmensch aan de ene kant, en de cultuur-behouders (lees: kwaadaardige/criminelen culturen werende) aan de andere kant. Ieder kan zijn eigen politieke systeem hebben, en niemand heeft last van hevige oppositie want de PvdA zit in links-Nederlandië, en de PVV in GeenStijlië, dus die hebben geen last van elkaar. Win-win.
"Het is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland aan de ene zijde Arabisch en aan de andere zijde gewoon nog steeds Nederlands lult, dat heel Holland aan de ene zijde Arabisch en aan de andere zijde gewoon nog steeds Nederlands lult".

CrapoTheGreat | 10-08-15 | 13:12

Het zal nog een hoop tijd nodig hebben maar heel langzaam gaan er her-en-der wat oogklepjes af.

Mastermattie | 10-08-15 | 13:12

Op de Joop is het voor de moderatie ook niet meer vol te houden om de weerzin tegen deze volksverhuizing weg te filteren. Menig topic claimt vele tientallen tot zelfs honderd reacties te tellen, maar dat blijken er echt niet meer dan 30 te zijn.
Pro-asielzoeker zijn wordt electorale zelfmoord. En dat is maar goed ook, want deze demografische suïcide moet ten einde komen.

Abject | 10-08-15 | 13:12

Ja maar als de grenzen dichtgaan kunnen ze niet meer terug.

van stampij | 10-08-15 | 13:11

Na uren van spindoctoren zal de eindredactie wel met een 'verklaring' komen. Waar kan ik alvast inzetten op het altijd originele 'pollfuck'?

Kapitein Stijlvol | 10-08-15 | 13:11

'hiphop is negerrrrrrrmuziek.'
(c)Gerard Cox

(c)ZWITSUL | 10-08-15 | 13:11

In 2005 was met dezelfde cijfers de Nederlandse bevolking tegen de Europese Grondwet, we weten allemaal hoe dat is afgelopen........

Fatwabuster | 10-08-15 | 13:10

Dat de Volkskrant deze resultaten publiceert in plaats van naar goed links policor gebruik wegmoffelt of manipuleert, maakt de Volkskrant zelf als even racistisch als zijn lezers.
Waar kan ik aangifte doen?

jemagookniksmeer | 10-08-15 | 13:09

Populisten.

FCDenBosch | 10-08-15 | 13:09

Hahaha, zo herken je ze weer. Wanneer de uitslag niet in je wereldbeeld past dan verwijder je gewoon de poll.
Ergens moet er toch iemand zijn die begrijpt dat dit gedrag niet deugt en dat ze het heel misschien gewoon verkeerd zien?

zed is dead | 10-08-15 | 13:09

Iedereen die kan lezen (dus ook de krant) begrijpt dat die influx een grotere bedreiging is dan een oorlog. Oorlogen houden op; problematische immigranten zetten problematische kinderen op de wereld, en die zetten opnieuw problematische kinderen op de wereld. Op ons continent dus.

Madame Poitiers | 10-08-15 | 13:08


Gaat de Vlokskoerant nu al die weg met hun stemmers royeren.
Zou meteen een einde zijn voor deez geweldige qualiteits courant.
Dubbel win welteverstaan!

voedselbankier | 10-08-15 | 13:06

Tsja, als het licht érg helder wordt, dan zie je het zelfs met je oogkleppen op.

marcoplarco | 10-08-15 | 13:06

Uiteindelijk zal iedereen inzien dat de tsunami aan import niet houdbaar is. Met uitzondering hen die er flink geld aan verdienen zoals de asielindustrie en de PvdA

sinar2 | 10-08-15 | 13:05

Zo komt het allemaal wel dichtbij!

yamahaha | 10-08-15 | 13:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken