Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. GeenStijl en de Nationale Politie schenken 15.000 euro aan KWF Kankerbestrijding

Een Veghelse agent werd vorige week veroordeeld tot het betalen van bijna 2500 euro schadevergoeding aan een inbreker, omdat de inbreker door het kordate ingrijpen van die agent gewond was geraakt. Onrechtvaardig en strijdig met het gezond verstand, vonden velen. En dus gingen wij van GeenStijl, als hoeders van het gezond verstand, met de pliesiepet rond. Zorrug, dat je wat bijijijlegt, zeiden we. En dat deden demense. Massaal. Bijna 15.000 euro haalden we in een etmaal binnen. Veel agenten waren ons dankbaar, maar: de schadevergoeding wordt door de politie betaald, en bovendien mogen agenten zulke grote schenkingen niet aannemen volgens de integriteitsregels. Aldus kwam er een gezamenlijk persbericht, waarin we aankondigden dat het geld aan een door de Veghelse agent zelf uitgekozen goed doel zou worden gedoneerd. Dus vanmorgen zijn we met een vette cheque naar KWF Kankerbestrijding gestapt. GeenStijl vult zelf de 14.706 euro waar de teller op is gestokt zelf aan tot een mooie ronde 15.000 euro. VanLeeuwen heeft de cheque vandaag plechtig aan KWF uitgereikt en is toen nog even naar Brabant geknald (binnen de geldende snelheidslimieten, uiteraard) voor een juichende reactie van een juichende politiewoordvoerder die juichend juichte. Namens GeenStijl, de Nationale Politie en het KWF: een dikke vette DANK JULLIE ALLEMAAL ENORM met hartjes & knuffeltjes & bier & chips aan iedereen en z'n gezonde verstand die gedoneerd heeft. *plop* 20150724_105849.jpg

Reaguursels

Inloggen

Waardeloos dit. Het "goede doel" heeft helemaal NIETS met de actie te maken. Zijn er geen doelen die dichterbij het incident liggen? Ik denk aan juridische bijstand voor agenten of nazorg voor het echte slachtoffer (de agent dus)? Uit principe geef ik al jaren niet meer aan het KWF. Dit is een commerciele organisatie met een godsvermogen en walgelijk hoge salarissen bij de bestuurders. Nu heb ik dus alsnog gedoneerd aan organisatie waar ik NIET aan wil geven. Ik had binnen 10 minuten gedoneerd, maar dat doe dit dus NOOIT weer! Ik ben gewoon zwaar verneuqt.

zed is dead | 25-07-15 | 21:15

Beetje jammer dit.
Als dit bij een volgende crowdfund actie net zo gaat kwa alternatief en "goed doel" (KWF valt bij mij niet onder goed doel) dan zal ik niet nog eens doneren.

Maar als jullie voor GeenPeil nog gaan crowdfunden dan stort ik direct weer en meer....

Yeah sure | 25-07-15 | 17:42

-weggejorist-

LogicaOverwintAlles | 25-07-15 | 11:28

-weggejorist en opgerot-

LogicaOverwintAlles | 25-07-15 | 11:09

Dit was dus de eerste en laatste keer dat ik gedoneerd heb. Vieze volksverlakkers bij Geen Stijl.

Han Fortmann | 25-07-15 | 10:51

Jongens, die donatie aan het KWF is de wens van die agent en dat zullen we dus moeten respecteren.
Ook ik ben het overigens niet eens met een salaris van ruim € 150.000,= voor een directeur van een goed doel. Dat is namelijk geen goed doel.

Long tall Ernie | 25-07-15 | 10:50

NB-Stb | 25-07-15 | 09:57
Exact.. net als bij de echte goede doelen geeft je bij GS voor doel A en het gaat ongevraagd naar doel B. Het gaat redelijk snel de verkeerde kant uit met deze site als je het mij vraagt. Over 2 jaar alleen nog maar een verkoopkanaal voor chinese troep..?

noerg | 25-07-15 | 10:30

Deze 15000 zouden ten bate komen van de politie agent, althans dit is voorgehouden, een zeer onbeschofte aktie, en nee ik ben niet tegen een kwf, maar zou graag zien dat mijn geld naar het doel gaat dat ik voor ogen had.

NB-Stb | 25-07-15 | 09:57

bintang | 25-07-15 | 03:42
Kankeronderzoek wordt 5x betaald
- Door Big Pharma
- Door de verzekering
- Door de overheid
- Door universiteiten
- Door donaties
En toch gaan er nog veel mensen aan dood. Daarbij is 15.000 euro een druppeltje in de zeeën aan geld die Big Pharma er aan spendeert.

Escovanity | 25-07-15 | 08:33

Tja, wie kan er tegen kankerbestrijding zijn, niemand toch? Dat lijkt me dan ook de enige reden waarom dit doel gekozen is, dat geen van de gevers het idee krijgt dat hij iets steunt waar hij tegen is.
Ik krijg echter wel het gevoel dat mijn geld in een bodemloze put gekieperd is, en dat ik er beter bier van had kunnen drinken. Dat zal ik een volgende keer dan ook zeker doen

bintang | 25-07-15 | 03:42

k had n deling in kwf en stichting ALS fijner gevonden ...

echter Claude_Vieaul | 25-07-15 | 00:07 heeft n punt de gulle gevers geld terug storten was netter geweest

cryptolau | 25-07-15 | 02:45

Claude_Vieaul | 25-07-15 | 00:07
je al wel weggejorist worden maar precies dat.. behalve de conclusie 'hoax', dat is volgens mij eerder 'we dont give a fuck, reaguurders hebben betaald en wij hebben mooi filmpje gemaakt'

Interpoolbal | 25-07-15 | 01:06

en waarom mag katarina_de_kleine | 24-07-15 | 22:47 onderstaande niet vermelden trouwens en nota bene optyfen? Doet het pijn?

"Zo stond het er:
GeenStijl die de boete van een agent betaalt? GEENSTIJL GAAT ROND MET DE POLITIEPET. GEEF GUL VOOR DE AGENT DIE EEN BOEF WIST TE VANGEN! Halen we de 3000, dan doen we d'r een BBQ-pakket, een krat pils en een BOB-sleutelhanger bij voor de goeie diender.'
Daar staat niks over een ander goed doel. Dus gewoon terugstorten aan de goede gevers.
Geloof overigens steeds meer dat dit hele Geen Stijl - KWF verhaal een hoax is."

Claude_Vieaul | 25-07-15 | 00:07

Had het geld gegeven aan bijvoorbeeld lokale initiatieven, of zo'n stichting die doodzieke kinderen de dag van hun leven bezorgd, dierenambulances, voedselbanken of voor mijn part het ouderenfonds. Goede doelen die echt alleen maar op vrijwilligers draaien. En niet aan het KWF. Het doel is nobel, de dure kantoorpanden, de overbetaalde managers en de riant betaalde directeur niet.

griffin peterson | 25-07-15 | 00:07

Mooi hoor. En GS trekt dit natuurlijk af van de belasting? Ik zeg maar wat..

Claude_Vieaul | 25-07-15 | 00:06

Het lijkt mij dat wanneer de politie de schadevergoeding betaalt, zij daarmee het gezag van de rechter ondermijnt. Niet de politie moest de schadevergoeding betalen, maar het individu. Het signaal dat de politie hiermee afgeeft is dat agenten zich niet aan de geldende geweldsinstructie hoeven te houden.

ren-forrest-ren-e | 24-07-15 | 23:42

-weggejorist en opgerot-

katarina_de_kleine | 24-07-15 | 22:47

-weggejorist-

jvds30 | 24-07-15 | 22:16

Goede actie en een zeer goed doel !

msgambler | 24-07-15 | 21:57

Bij nader inzien lijkt me mijn bijdrage nu nog beter terechtgekomen. Bij die armlastige directeur van dat KWF is het ook perfekt besteed, veel beter dan bij die agent met dat topsalaris. Nee geenstijl, dit is de eerste en laatste keer geweest, jullie zijn geen haar beter dan die haagse uitzuigers.

Johanvs | 24-07-15 | 21:46

Bij nader inzien lijkt me mijn bijdrage nu nog beter terechtgekomen. Bij die armlastige directeur van dat KWF is het ook perfekt besteed, veel beter dan bij die agent met dat topsalaris. Nee geenstijl, dit is de eerste en laatste keer geweest, jullie zijn geen haar beter dan die haagse uitzuigers.

Johanvs | 24-07-15 | 21:45

En de bbq dan?

Jodelahiti | 24-07-15 | 21:35

Meer van dit aub. Ik word er blij van.
Van mij mag 1 op de 4 topics op Geenstijl wel een crowdfunding topic zijn voor iemand die gefuckt is door het systeem.

Captain Pervert | 24-07-15 | 21:28

Met een salaris van € 152.195,37 blijft de directeur dus ruim onder zowel de ‘Balkenende-norm’ als de VFI-norm.
Hoeveel verdienen medewerkers van KWF?
Voor KWF zijn rond de 100.000 vrijwilligers actief. Dit zijn onder anderen:

collectanten;
wetenschappers (internationaal) voor beoordeling van projectaanvragen;
wetenschappelijke adviseurs;
medische en psychosociale adviseurs voor de inhoud van voorlichting;
besturen van KWF Kankerbestrijding.

Zij ontvangen daarvoor geen beloning.

Willem van Rood | 24-07-15 | 20:59

dat KWF is weer zo'n professionele bedelclub met een directeur van drie en half ton en een hofhouding van familie. vrienden en kennissen, als er na de strijkstof nog iets overblijft gaat het naar kankerbestrijding. En die agent is weliswaar zielig maar het is wel de kampbewaker die geen moment zal twijfelen om je voordeur in te trappen en met geweld je spullen mee te nemen als jij je parkeerbonnetje te laat betaalt, en dat allemaal voor iets meer dan het minimumloon en een apepakkie. Weg met dit regime en deze socialistische dwangstaat.

wlodek | 24-07-15 | 20:52

vanhetvarken | 24-07-15 | 19:35 De zorgverzekeringen potten het geld ook gewoon op, preventief onderzoek om kosten te besparen in de toekomst gaat ze boven de pet. Natuurlijk is het allemaal van de zotte.
Ik kots persoonlijk van al die mensen die zwemmen voor ALS en die willen dat je ze sponsort als ze een stukkie fietsen voor de hart stichting. Lekker narcistisch met jezelf en je eigen lichaam en grenzen bezig zijn met een zielige club als alibi. 'Kijk mij mezelf eens afmatten voor het goede doel, wil jij er voor betalen dan doneer ik het.'De meesten geloven ook nog in deze mentale selfie.

katarina_de_kleine | 24-07-15 | 19:59

Toen ik wilde doneren was het bedrag al gehaald, ben nou heel blij dat ik niks gegeven heb want ik geef niet aan kankerfondsen, hartfondsen,longfondsen en andere bedelclubs met dure directeuren die aapjes en beagles laten martelen in naam van de farmaceutische industrie. Hier was dat geld niet voor bedoeld dus bekijk het maar bij een volgende actie. Voor dat je het weet gaan de volgende centjes naar serious request of subsidie koranlessen voor christenkindjes in asielzoekerscentra in Rotterdam.

katarina_de_kleine | 24-07-15 | 19:49

@Hans Hillen | 24-07-15 | 15:55
Inderdaad baal ik dat ik gedoneerd heb. Uit principe geef ik nooit wat aan KWF als ze er om vragen en ik ga ook graag de discussie aan met die arme stumperds die voor niets de straat op gaan.

Inferi0r | 24-07-15 | 19:45

vanhetvarken | 24-07-15 | 19:35
Mee eens. Als ik zo hoor van de woordvoerder... 44.000 slachtoffers per jaar. Is nogal wat.
Maar wat het rijk voor onderzoek geeft weet ik niet.
Zou mij verbazen dat dit niet zo is. Maar blijkbaar niet genoeg.
-
@ diegenen die gedoneerd hebben aan de agent... hadden jullie van tevoren kunnen weten dat dit niet kon. Maar geeft wel een Feel Good Moment. Chapeau voor doneerders.

Draaikolk | 24-07-15 | 19:43

@Draaikolk | 24-07-15 | 19:29

Wat ik mij nou afvraag is, waarom zoiets belangrijks niet veel massiever van onze verplichte giften aan de staat wordt betaald.

vanhetvarken | 24-07-15 | 19:35

OpperGek | 24-07-15 | 18:39
Jaja, bedrijfsvoering weet jij natuurlijk alles van. Publieke opinie en een berichtje in de krant is natuurlijk leading.
-
Links gelul allemaal. Klein Opeltje voor de directeur, als het maar niet van mijn centen is. Zoiets?
Genoeg geld? Onderzoeken zijn peperduur en er kan nooit genoeg geld gaan naar onderzoek van deze verschrikkelijke ziekte die vaak misbruikt wordt als scheldwoord door idioten.

Draaikolk | 24-07-15 | 19:29

@Vageling | 24-07-15 | 19:02

Je hebt gelijk hoor, daar gaat het niet om.

Geenstijl had wat meer rekening moeten houden met deze afloop.

Het oplossen van problemen middels deze methode is een krachtig positief wapen en dat heeft nu een knauw gekregen en dat vind ik jammer.

Als die 10.000 handtekening straks binnen zijn is er weer geld nodig om aan de 300.000 handtekeningen te komen, een waardig en belangrijk doel, dat nu qua funding ernstig gaat lijden onder deze 'schnitzer'.

vanhetvarken | 24-07-15 | 19:29

Netjes GS, netjes

CrapoTheGreat | 24-07-15 | 19:26

Het was toch een Veghelse agent? Waarom is Van Leeuwen dan naar het politiebureau in Den Bosch gegaan?

Prof. Cor Rupt | 24-07-15 | 19:05

@vanhetvarken | 24-07-15 | 16:47
En @ andere reaguurders die hetzelfde plempen. Dat kan dus NIET! Staat héél duidelijk in de voorwaarden van WCF. Dat er mensen zijn die blindelings in alles meegaan en dan met ongenoegen gaan jammeren. Joh eigen schuld.

Ik wist dit en zag het aankomen. Bovendien was de target al gehaald. Moraalridder schoentje past mij niet. Gebaar was al gemaakt.Dus ik ben afgedropen.

Voor geenpeil wil ik wel alleen wil ik wel weten of die 10K gehaald wordt. Mijn brieven zouden inmiddels al verwerkt moeten zijn.

Vageling | 24-07-15 | 19:02

Hartjes voor jullie!

Gezwelgje | 24-07-15 | 18:44

@ Draaikolk | 24-07-15 | 18:26

De waarhied doet pijn ofniet? Kritiek hierop is volkomen geoorloofd en is goed beargumenteerd. Bevalt dat je niet dan bok jij maar lekker op.

OpperGek | 24-07-15 | 18:39

Beste 5 euro die ik in tijden heb besteed =)

Hulporganisatie | 24-07-15 | 18:38

Min of meer off topic: de uitspraak dat de diender strafbaar was heeft absoluut niets met de politieke voorkeur van de rechter te maken - deze uitspraak was een voorbeeld van strakke logica, en een directe opvolging van een nota door de wetgever. Rechter kon niet tot een andere conclusie komen, en heeft natuurlijk zo licht mogelijk gestraft. Lees het zelf: uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocume...

Suubi Musajja | 24-07-15 | 18:32

Inplaats van dat dat geld naar het EU referendum gaat? Dat project kan de centen momenteel goed gebruiken aangezien de donaties daar niet zo hard gaan. KWF is allemaal leuk en aardig maar volgens mij hebben ze daar al geld zat.

OpperGek | 24-07-15 | 18:30

Mooi doel. Onderzoek naar deze vreselijke ziekte is altijd op zijn plaats.
-
Kattenbakkorrels-ZWITSAL e.a.| 24-07-15 | 18:02
Zeikwijven! Ga ergens anders jullie praatjes verkopen.

Draaikolk | 24-07-15 | 18:26

Top! Blij dat ik heb kunnen bijdragen aan rechtvaardigheid en onderzoek naar een slopende ziekte. Klasse #Geenstijl.

hournunsmeeop | 24-07-15 | 18:24

J.R. Thorbecke | 24-07-15 | 15:22
Zou je dit kunnen toelichten? Ik vind het erg kort door de bocht.

Moeki de Meeuw | 24-07-15 | 18:23

Goed Gedaan!
Die staatsgreep kan niet meer mislukken ;-)

Jozes | 24-07-15 | 18:19

Ik heb 20 euro overgemaakt voor Agent Bromsnor, uiteindelijk naar KWF, best wel goede zaak, heb er vrede mee.
Hulde aan GeenStijl.

Verdad? | 24-07-15 | 18:19

Haha, over geld in het water gesproken. KWF is een aalgladde PR machine waar het geld tegen de plinten klotst en het ook navenant over de balk wordt gesmeten door volstrekt incompetente vergadertijgers. Wellicht dat het alleen bij Greenpeace nog slechter besteed zou zijn, maar dit is echt een dikke blunder, Geenstijl.

très cool | 24-07-15 | 18:05

De directeur van KWF dankt u voor de storting. Hij kan weer een nieuwe auto kopen.

Kattenbakkorrels | 24-07-15 | 18:02

Het ging toch over een agent ?
Op het moment dat bekend werd dat het geld niet zou worden besteed aan de schadevergoeding had de actie direct moeten worden beëindigd volgens mij.
Kunnen donateurs hun geld nu terug vorderen ?
Het is namelijk niet naar het doel van de inzameling gegaan dus in principe onrechtmatig besteed !
Maar goed, alle donateurs heel erg bedankt en de directeur van het KWF rijdt binnenkort in een nieuwe auto, dank u !

wattenstaafje | 24-07-15 | 18:00

Hulde en dank GS en zijn reaguurders!
Maar ik had toch liever gehad dat ze het geld in het EU referendum project hadden gestopt.

Engelandspieler | 24-07-15 | 17:53

overVecht | 24-07-15 | 16:10
dat is modaal, zeikerd.

--sql error-- | 24-07-15 | 17:51

Elk jaar kan je je kalender erop gelijk zetten wanneer het bijna kerst is, want dan staat er weer een afzeik topic over Serious Request op GeenStijl.
Met standaard dezelfde inhoud:
- Het goede doel is stom! De luisteraars zijn stom! De donateurs zijn stom!
- De deejays zitten daar alleen maar uit zelfpijperij.
- En het opgehaalde geld blijft toch alleen maar aan de strijkstok hangen.

En wat doet GeenStijl nu?
Maar liefst vijf(!) artikelen wijden aan een inzamelingsactie, die ze achteraf totaal niet kunnen nakomen. Om vervolgens het geld te schenken aan het KWF, waarvan bekend is dat die een hele dikke strijkstok hebben. En dat dan neerzetten als een daverend succes.
Eigenlijk best wel ironisch.

Tarmac | 24-07-15 | 17:40

de 'het is prima zo' roepers hierboven zijn ofwel erg dom ofwel blind verliefd op geenstijl waardoor ze alles wat geenstijl doet per definitie helemaal mooi vinden..

van die 15.000 euro had je ook een leuk feestje kunnen organiseren om burgers en politie dichter bij elkaar te brengen, zo nog 100 ideeën die beter aansluiten bij het originele doel waar mensen voor gedoneerd hebben..

de bewuste agent wil niet eens persoonlijk een bedankje uitspreken.. die woordvoerder van KWF zegt in het filmpje 'dankzij het NL publiek' en dat is dus pertinent niet waar.. deze donatie heeft hij volledig te danken aan 1 agent en niet aan het NL publiek..

proef op de som nemen? ik ben wel benieuwd hoeveel mensen doneren als GS een crowdfund actie opzet voor KWF..

Interpoolbal | 24-07-15 | 17:38

ik vind mooi.

--sql error-- | 24-07-15 | 17:33

Deze week nog weer in een ratten kolonie een hele buurt die een paar scooterdieven hielp ontsnappen.
Moeten ze eens in een land als Brazilië proberen ben je wel lek geschoten voor je aan de overkant bent.

Toontje-lager | 24-07-15 | 17:30

Je ziet trouwens wel weer dat ook die KWF-directeur de gebruikelijke #klapvandemolenwartaal uitkraamt die je bij kruiwagenelite kunt verwachten, hij gaat zelf ook "veel doneren" ('aan tijd en energie', wat op zichzelf niet heel raar is als je betaald wordt). Hij heeft ook het voornemen om veel aanwezig te zijn, bruggen slaan, nieuwe wegen uit te proberen, de weg plaveien, het lijkt hem fantastisch www.youtube.com/watch?v=tOlnf6YQSo4&a... .

Watching the Wheels | 24-07-15 | 17:21

15.000 euro aanvaarden in je designerkantoor, die kwaadaardige doelen kennen ook echt geen schaamte, en jullie gaan er nog in mee ook, domdomdom.

SmegmaSmeer | 24-07-15 | 17:13

@eerstneukendanpraten | 24-07-15 | 16:25
In ieder geval is duidelijk wat hier democratie betekend ;)

toetanchamon | 24-07-15 | 17:12

Namens de kankeronderzoekers: bedankt agent, bedankt Geenstijl!
Zonder giften van wie dan ook is er minder kankeronderzoek. Ieder duppie wordt erg gewaardeerd, want dit betekend meer proeven doen in 't lab en een grotere kans op verbetering van diagnosering, behandeling en genezing.

vive epicure | 24-07-15 | 17:10


Marie Curieux | 24-07-15 | 17:01

Eensch!

eerstneukendanpraten | 24-07-15 | 17:06

Geen BBQ
Geen miniatuur politieauto
Geen bob sleutelhanger
Geen krat bier.

Wel geld naar kankerfonds waarvan we weten dat de directeur zich gaat bezuipen, het zal niet voor kanker onderzoek worden gebruikt dat weten we allemaal. Geenstijl heeft weer zijn momentje weer gegenereerd in de media en heeft schijt aan domme reaguurders. Waarvan akte. Het zijn altijd weer de zogenaamd hoogopgeleiden die zich nooit aan hun afspraken weten te houden. Het lijkt wel of er een virus rondwaard tussen de leren zooltjes. Ik geef nooit meer een cent aan een goed doel en zeker niet aan een groepje journalisten.

Bad Karma | 24-07-15 | 17:03

@eerstneukendanpraten | 24-07-15 | 16:53

Jup, ik ook en desnoods alle drie €5OOO.

Marie Curieux | 24-07-15 | 17:01

@Vlad de Spietser | 24-07-15 | 16:41
GS had deze agent, via een poll, zie @eerstneukendanpraten | 24-07-15 | 16:25, ook wat andere suggesties kunnen aanreiken en samen met de agent een keuze kunnen maken.

Dat was voor reaguurders, die zo gul hebben gegeven voor die agent, beter verteerbaar geweest.

Marie Curieux | 24-07-15 | 16:58

Nu heeft de agent voor dit doel gekozen. En kankerbestrijding is een goede zaak.

Maar de vakantietoelage van de directeur van KWF is meer dan deze 15k.

Nou ja, dan heeft die directeur volgend jaar ook weer een fijne vakantie door dit bedrag, zullen we maar denken.

tipo | 24-07-15 | 16:57

Marie Curieux | 24-07-15 | 16:38

Had het wel kunnen waarderen als de agent bijvoorbeeld had mogen kiezen uit de top 3 van zo'n poll.

eerstneukendanpraten | 24-07-15 | 16:53

Jammer, heel jammer. De donaties hadden teruggestort moeten worden. Een heel ludieke alternatieve begunstiging, had het gezicht van Geenstijl nog deels kunnen redden. Nu is het een debakel en toekomstige crowd funding door Geenstijl is om zeep geholpen.

Jammer.

vanhetvarken | 24-07-15 | 16:47

Nou, dat is lekker dan.
Geef je geld omdat je boos bent omdat het rechtssysteem niet deugt in NL. Gaat je goede geld naar deze club.
Waar een directeur in zijn eentje al bijna de hele donatie PER MAAND in zijn zak steekt.

J. Jarig | 24-07-15 | 16:46

-weggejorist-

Kwikkie2426 | 24-07-15 | 16:45

-weggejorist-

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 16:43

-weggejorist-

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 16:41

Volgende keer gewoon stijlloos collecteren voor de kinderbescherming en het dan uitbetalen aan de Rooms-Katholieke kerk!

swuinm71 | 24-07-15 | 16:40

@eerstneukendanpraten | 24-07-15 | 16:25

Inderdaad ja. Dat had moeten gebeuren. En de uitkomst van de poll bespreken met de agent aan wie de reaguurders zo gul hebben gegeven.

Nou ja, het quaadt is reeds geschied.

Het enige positieve van deze actie is dat agenten weten dat er ook steun is voor hun werk.

Marie Curieux | 24-07-15 | 16:38

-weggejorist-

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 16:37

@Vlad de Spietser | 24-07-15 | 16:33
Geen partij meer... Je kan niet lezen en je bent blind. Kijk eens wat er op die cheque staat vriendelijke vriend. En wie beheerde dat crowdfund account?

Mark_D_NL | 24-07-15 | 16:37

De directeur van het KWF moet eens naar de arbeidsomstandigheden en beloning in de callcenters kijken, daar waar mensen met een 0-uren contractje AOW-ers bellen om de maandelijkse bijdrage aan het goede doel te verhogen. Geen enkele rechtszekerheid of een fatsoenlijk loon.

Piet Karbiet | 24-07-15 | 16:35

Goed gedaan jongens. :)

Aantastelijk | 24-07-15 | 16:34

Wie betaald bepaald. Dus die agent zou zeer zeker niet moeten bepalen aan welk doel er wordt gegeven. Waarom is er geen poll geweest onder de reaguurders die hebben gegeven. Een volgende inzameling zal niet veel meer opleveren. Kom op zeg, er gaat al genoeg naar dat kankerfonds. Had je geen beter doel kunnen bedenken agentje?

BluRay | 24-07-15 | 16:34

-weggejorist-

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 16:33

voor de mensen die het nog steeds niet snappen!!!!

Onderzoek naar kanker word gedaan door de farmaceutische bedrijven. Je weet wel de bedrijven die miljarden en nog veel meer in kas hebben...

het KWF zorgt voor de kliniclowns, en de praatgroepen

anna-jane | 24-07-15 | 16:33

Eens met veel andere reacties, maar ... er schijnen wel meer dan 200 mensen bij KWF te werken (geen idee of dat ook onderzoekers zijn anders lijkt het erg veel) en KWF beheert meer dan 328,9 miljoen euro volgens blz. 99 van het jaarverslag 2014 www.i-flipbook.nl/nl_nl/flipbook/743-j... waar wordt uitgelegd dat dit geld niet direct uitgegeven kan worden, omdat het in tranches (op z'n Grieks) wordt besteed. Dus voordeel van de twijfel ondanks nog altijd idiote salaris van meer dan 180.000 euro (incl. pensioenpremie) voor een erebaan zoals de directeur het zelf noemt www.youtube.com/watch?v=tOlnf6YQSo4 .

Watching the Wheels | 24-07-15 | 16:32

"Op dit moment is het vermogen van de organisatie bijna 300 miljoen euro. Daarmee is KWF Kankerbestrijding verreweg ’s lands grootste gezondheidsfonds. De inkomsten stegen de afgelopen jaren van 96 miljoen euro in 2009 tot 146 miljoen euro vorig jaar. De bestedingen aan wetenschappelijk onderzoek daalden echter van ruim 80 procent in 2009 naar 48 procent vorig jaar."
--
!!
--
www.welingelichtekringen.nl/samenlevin...

Mark_D_NL | 24-07-15 | 16:31

-weggejorist-

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 16:31

Vond het een fantastische actie van GS en heb dit keer wat meer gedoneerd dan ik normaliter zou doen, gewoon als steun aan de mannen met de blauwe pet.

Nu gaat dat geld naar het KWF, waar ik nooit meer iets aan geef i.v.m. een directeur met een jaarsalaris van € 152.195,37 en daarnaast al barst van het geld. Wat een deceptie.

Snap niet dat GS, die toch zo kritisch is op wat al die directeuren van goede doelen bij elkaar harken, niet samen met die politieman een ander goed doel had kunnen verzinnen. KIKA b.v. of de stichting ALS Nederland, t.b.v. onderzoek naar deze dodelijke spierziekte www.als.nl/wat-is-als/

Dan had ik er vrede mee gehad. Nu niet.

Afijn, een goede leer voor de volgende keer dan maar...

Marie Curieux | 24-07-15 | 16:30

Goed gedaan Geenstijl. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Asmodean | 24-07-15 | 16:28

Goede doelen?
Ze hebben veel geld in kas, en dat geld word weer belegd, in wapens? want dat brengt het meeste geld op?
((( zijn er nog steeds mensen die denken dat het goede doelen geld allemaal besteed word aan het doel? NEE, dat geld word belegd voor nog meer geld)))


Als je dan zo nodig aan en goed doel wil schenken,

breng het dan zelf persoonlijk naar mensen die het nodig hebben, mensen die ziek zijn, en hun zorg niet meer kunnen betalen. Of geef het aan iemand die na de tsunami nog steeds in een tentje woont.

Doe er iets goeds mee.
maar geef het niet aan de KWF, de directeur verdiend daar zoveel. Daar kunnen mening mens alleen maar van dromen.
Sorry geen stijl, maar dit vind ik persoonlijk ook geen stijl hebben

anna-jane | 24-07-15 | 16:28

@Vlad de Spietser | 24-07-15 | 16:19
Je geeft weer geen antwoord. En ik heb je deze keer maar 1 hele simple vraag gesteld. Maar ik snap nu dat jij management lagen belangrijker vindt dan het daadwerkelijk onderzoek naar kanker... Jammer dat ook jij ermee instemt dat een hoger salarisje belangrijker is dan echt zorgen dat kanker verdwijnt.

Mark_D_NL | 24-07-15 | 16:27

oeps. donateurs moeten dat natuurlijk in de 1e zin zijn i.p.v. donaties..

Lupuslupus | 24-07-15 | 16:26

De KWF hypochondrie-stichting. K kunnen we nooit 100% voorkomen. Je lichaam knipt namelijk bij elke celdeling stukjes telomeren van de genen af, tot er niks meer over is en je deauwdt neerpleurt. Gewoon een biologische klok die aftelt. Leven is langzaam oxideren in een biochemische zak met prut.

Draaikont24 | 24-07-15 | 16:26

@ redactie

Waarom geen stijlloze poll gehouden en de reaguurders laten beslissen waar het geld naar toe zou moeten gaan?

eerstneukendanpraten | 24-07-15 | 16:25

Niet zo zeuren, het gaat om het signaal dat door de actie is afgegeven en dat is goed overgebracht.
Het geld was bedoeld voor de agent en die heeft ervoor gekozen om het hieraan te doneren. Iedereen blij toch. Naderhand lopen janken siert niemand. Chapeau gs en reageerder!

pili-pili | 24-07-15 | 16:25

Hele gave actie. Ten eerste om die agent te steunen en ten tweede hoe het een draai heeft gevonden. En daarom zit ik hier en niet bij die zure wegkijkende slopende zeik-eikels van Joop.

Rest In Privacy | 24-07-15 | 16:25

Bovenstaande negatieve reacties zijn heel begrijpelijk; de donaties zijn teleurgesteld dat het geld ergens anders heengegaan is dan wat het doel was.
De agent mocht het geld niet aannemen en zei dat hij in plaats daarvan een goed doel wilde aanwijzen.
Wat had GS dan moeten doen, zeggen "o nee hoor, daar gaan we niet aan beginnen".
Ik denk dat de agent dan behoorlijk in z'n wiek geschoten zou zijn. Dus GS kon m.i. niet anders.
.
Het is natuurlijk wel een leer voor een eventuele volgende keer; dan moet *100%* zeker zijn dat het geld ook inderdaad naar het beoogde doel gaat wil ik ook maar één cent bijdragen.

Lupuslupus | 24-07-15 | 16:24

En nou maar hopen dat ze die kwaadaardige tumor daar in Brussel kunnen bestrijden

CrapoTheGreat | 24-07-15 | 16:22

Blij dat ik niet heb gedoneerd. Als ik een goed doel wil steunen kies ik daar liever zelf voor.

droomwerker | 24-07-15 | 16:22

@Vageling | 24-07-15 | 15:51
Dat is het zeker, helemaal wanneer je weet dat zijn webruimte bij One.com nog geen 3 tientjes per jaar kost.

ps bedankt dat jij mij wel begrijpt, stelt me weer gerust ;-).

Boris die Sauertopf | 24-07-15 | 16:21


overVecht | 24-07-15 | 16:10

Een paar jaar terug was er bij het KWF ook een hoge piet die wegens een "verschil van inzicht" de laan uit werd gestuurd en 700K Euro meekreeg. Nee dank u, ik had het aan een antal voedselbanken gedoneerd, daar werken alleen maar vrijwilligers.

eerstneukendanpraten | 24-07-15 | 16:20

-weggejorist-

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 16:19

Hoeveel miljarden zijn er al door allerlei onderzoeksinstituten besteed de laatste jaren... De afgelopen 25 jaar, wereldwijd, giga veel nullen, helaas zonder echt resultaat nog.
Natuurlijk begrijp ik de geste van GS, hulde hiervoor, maar zal in een oogwenk opgesoupeerd worden door deze 'feel-good-club'.

Klik_hier | 24-07-15 | 16:19

Had de donateurders mee laten stemmen over het doel. KWF staat nou niet bekend om het schamele loon van de top.

XverderNix | 24-07-15 | 16:17

Prachtig gebaar. Toch had ik persoonlijk liever gezien dat een deel in reserve zou worden gehouden ten behoeve van politie-agenten. Om dienders te steunen als er zich weer zo'n idiote kwestie voordoet. Want het zal vast niet de laatse orwelliaanse zaak zijn tegen moedige politieagenten die hun vak en hun taak serieus nemen.

ben kokhals | 24-07-15 | 16:16

Zonde.. het had ook gewoon weggegooid kunnen worden,... goede doelen bestaan niet..

Intelroy | 24-07-15 | 16:15

Open sollicitatie KWF:
-
Dump die loser en huur mij in om Uw organisatie fatsoenijk te runnen tegen betaling van een modaal inkomen op jaarbasis. Correspondentie via GS graag.

Jebediah Kerman | 24-07-15 | 16:14

Overeenkomst tussen kanker en overheid:
Als je het niet aanpakt zaait het zich steeds verder uit, het maakt alles stuk, put de patiënt uit.
Symbolisch een goede keus, maar natuurlijk lachwekkend dat de donateur volledig is misleid. Er beland weer geld in de zakken van personen voor wie het allemaal niet bedoelt was.
Ik ben inmiddels benieuwd wat de grap achter het GS referendum is, gaat dat straks op de zelfde manier?

toetanchamon | 24-07-15 | 16:13

Mark_D_NL | 24-07-15 | 15:55
Ik ben het wel met je eens, en ze zullen dat wel overwogen hebben, maar ze hebben daar nou eenmaal niet voor gekozen.
Alternatief was geweest 's ochtends een topic openen, iedereen wat laten brullen en om vijf uur de meeste stemmen gelden.
Had ook mijn voorkeur gehad, maar dat is nou eenmaal niet gebeurd.
Om de agent zelf te laten kiezen is ook wat voor te zeggen namelijk.
Ik geef zelf nooit aan KWF, wel aan KIKA, hoewel ik er eigenlijk principieel op tegen ben.
Ik vind namelijk dat al het geld nodig voor kankeronderzoek van belastinggeld betaald moet worden, dan gaan ze maar collecteren voor Miele-wasmachines, een scanner voor Hamas en kristallen glazen voor den Drinker en consorten.

Cuyahoga | 24-07-15 | 16:12

@Vlad de Spietser | 24-07-15 | 16:04
Doe ik ook, moet ik ook. Ik wordt afgerekend zoals velen met mij op resultaat. En het lijkt mij dat een directeur ook al is het een goed doel afgerekend mag worden op het resultaat. het is juist super eenvoudig om een goede doelen directeur af te reken op resultaat. Meer geld binnen, dan krijg jij meer, minder geld binnen dan krijg jij minder. Want nu zal die directeur nooit iets voelen, maar hij naait wel de kankerpatient doordat hij geld steelt uit de onderzoekspot... Met 50k kan ik 1 PHD student aan het onderzoeken houden!! En dat is meer waard als die 50k extra voor dat salaris. Of vind jij van niet?

Mark_D_NL | 24-07-15 | 16:12

Wat een geluk dat die crowdfundingsite zo brak was dat ik mijn donatie gestaakt heb. Ik had die agenten graag een BBQ gegund, maar zelfs die belofte is gebroken. Doneren aan de feelgood-industrie nu gelukkig niet van mijn centen. Ik zou mij redelijk genaaid voelen als mijn geld opeens zonder enige inbreng opeens op iets anders wordt ingezet. GS, dat is geen stijl!

Frenkbach | 24-07-15 | 16:10

Ik zie ook dat een fucking administratief medewerker van die organisatie al dik boven modaal kan verdienen. What. The. Fuck.

Van Tot

Management ​ € 4.238 ​€ 7.605
​Beleid/middenkader ​ € 3.329 ​€ 5.347
​Regiocoördinatoren ​€ 3.329 ​€ 4.743
​Ondersteunend/adviserend € 2.667​ € 4.743
​Administratief ​ € 2.170 ​€ 3.293

overVecht | 24-07-15 | 16:10

Er is gevraagd te doneren met als achterliggende gedachten het onrecht jegens de agent en het signaal naar D66. Althans, zo interpreteerde ik het.

Dat het nu naar een "regulier" goed doel gaat met een "old-boys-network" achtig bestuurd irriteert mij afdoende om de volgende ronde af te haken.

Uiteraard is elke euro extra voor kankeronderzoek meer dan nodig. Het is alleen jammer dat het minimaal het dubbele kost om het op de juiste plek te krijgen.

Braxator | 24-07-15 | 16:09

ook hun manier van omgaan met het ontvangen van legaten verdient m.i. geen schoonheidsprijs (eigen ervaring). Maar goed dat ik niet gedoneerd heb.

bergsbeklimmer | 24-07-15 | 16:08

Ik geef pricipieel niet aan het zoveelste goede doel met de zoveelste dure directeur aan het roer. Het KWF heeft wat dat betreft toch al niet zo'n goede naam (was er niet ooit zo'n akkefietje met alpe d'huzes) en ook hun manier van omgaan met het ontvangen v

bergsbeklimmer | 24-07-15 | 16:05

mooi.... is toch weer een maandsalaris voor de directeur

parterretrap | 24-07-15 | 16:05

Ik geef pricipieel niet aan het zoveelste goede doel met de zoveelste dure directeur aan het roer. Het KWF heeft wat dat betreft toch al niet zo'n goede naam (was er niet ooit zo'n akkefietje met alpe d'huzes) en ook hun manier van omgaan met het ontvangen v

bergsbeklimmer | 24-07-15 | 16:05

Na het PowNed debacle maar vóóral hoe de trut van DumpertDeal met de klant omgaat krijgt GS geen fuck meer van me...

En dan ook nog het geld aan het KWF weggeven in plaats van terug te storten naar de reaguurders die zo dom waren te doneren... nahja... misschien verdienen ze dat ook wel.

overVecht | 24-07-15 | 16:05

Like

Simon_GS | 24-07-15 | 16:05

-weggejorist-

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 16:04

@Mark_D_NL | 24-07-15 | 15:34

Dan verdient menneke KWF per werknemer aanmerkelijk meer dan Geert-Jan-het-het-baasje-van-Geenstijl.
Verschil is dat het manneke KWF een goed doel dient en manneke van der Snoek alleen zijn eigen goede doel.

Skunk57 | 24-07-15 | 16:02

Hm... daar heb ik niet voor gedoneerd.
Een organisatie waarvan de directeur anderhalve ton per jaar vangt, kan wat mij betreft de boom in.
Jammer dat het geld niet besteed wordt aan een personeelsfeestje, of zo.
Ik had het deze agent en zijn collega's zó gegund.

Schietmijmaarlek | 24-07-15 | 16:01

De saamhorigheid van mij en mijn mede reaguurders dmv het storten van een paar centjes, is vooral bedoeld als een MORELE en symbolische ondersteuning voor de "politieman op straat", wier imago systematisch kapot wordt gemaakt door de D66 rechters en hun handlangers van de linkse pers, die ieder die een "getinte" overtreder of misdadiger durft aan te pakken, of er zelfs maar iets over durft te zeggen, onmiddellijk veroordelen voor "raassiesme" en "dieskriemmiennaassie".
-
Het immigratieprobleem is de voornaamste reden waardoor de sfeer in ons land steeds meer verziekt.
-
kortom: "well done reaguurders" En niet zeuren dat het geld naar een goed doel gaat; want het gaat om de symbolische morele steun voor onze pliessie, die (ondanks de D66 rechters) de enige beschermende buffer is tussen ons en boefjes.

telelezer | 24-07-15 | 16:01

-weggejorist-

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 16:00

@Vlad de Spietser | 24-07-15 | 15:54
Een kundig bestuurder? Haha, de aloude dooddoener. Ik denk dat er heel wat kundigere mensen zijn dan deze goede doelen bestuurders. Alleen al het feit dat je je achter regels verschuilt om je salaris te beschermen. Betekent dat je GEEN kundig bestuurder bent. Anders had je ballen en had je zelf wel even uitgelegd waarom jij 150k krijgt zonder milestones!

Mark_D_NL | 24-07-15 | 15:59

Kleinburgerlijk gezeik. Juist organisaties als KWF dienen te worden bestuurd door kundige bestuurders en die gaan nu eenmaal niet aan het werk voor een fooi.
Vlad de Spietser | 24-07-15 | 15:54
.
Stichting Aap wordt bij mijn weten goed bestuurd. En die directeur verdient nog minder dan ik. Blijkbaar is de directeur van St. Aap gewoon goed én betrokken en zit ie er niet voor het geld. Kan ook hè.

Hans Hillen | 24-07-15 | 15:59

Of naar de stichting helpen aanvragen indienen moslims kinderbijslag toeslag buitenland rechtsbijstand hoger beroep? Waarom niet?

Mr. Squits | 24-07-15 | 15:59

ole guapa | 24-07-15 | 15:46

Bepaal ik liever zelf.

Rest In Privacy | 24-07-15 | 15:57

Kun je wat van vinden en ik denk dat de volgende crowdfundactie ietsje minder succesvol zal zijn.
je postbode | 24-07-15 | 15:44
Yup dat denk ik ook.

XaleX_2 | 24-07-15 | 15:56

Prima zo hoor, met mijn bijdrage.
Het was een mooie actie, met maatschappelijke impact.

hotmint | 24-07-15 | 15:56

Ik ben achteraf gezien blij dat ik niet gedoneerd heb. Kankerbestrijding is een heel erg groot goed, maar die organisatie heb ik niet hoog zitten.
Nietvoordekat | 24-07-15 | 15:21
.
Ik heb wel gedoneerd .... voor de agent. Tja, het KWF, ik heb er ook niks mee. Met die 15.000 euro kunnen ze niet eens de directeur een maand betalen.

Hans Hillen | 24-07-15 | 15:55

swuinm71 | 24-07-15 | 15:53
Ik ben een voorstander van dierproeven, zeker als mensen daardoor genezen kunnen worden.
Ik zit net te denken welk dier ik vanavond ga proeven.
Kabeljauw, lijkt je dat wat?

Cuyahoga | 24-07-15 | 15:55

@Cuyahoga | 24-07-15 | 15:51
Klopt... maar had GS niet even de gevers kunnen betrekken... De mening crowdsourcen en pijlen. Als we/gs zo hoog van het dak blazen over democratie dan kan je eigenlijk niet om je gevers heen.

Mark_D_NL | 24-07-15 | 15:55

Je stort geld voor het een en het gaat naar iets anders, blijkbaar kan dat gewoon. Ook ik wil graag dat kanker te genezen valt en dat hier onderzoek voor gedaan wordt. Maar heb geen vertrouwen in dit soort "goede doelen" je leest keer na keer dat het zakkenvullen is. Helaas gebeurd dit bij sommige goede doelen en daarmee is mijn vertrouwen in zijn geheel weg !....

leijpeideaud | 24-07-15 | 15:55

Beste Geenstijl mensen,

Met deze actie schieten jullie jezelf behoorlijk ik de voet (pun not intended) De reaguurders zullen gedoneerd hebben omdat ze, net als veel agenten, machteloos voelen tegen tuig. Een agent die eindelijk zijn wapen trek en iemand in zijn flikker schiet wordt gezien als een lichtpuntje in een hele donkere tunnel.
Ik begrijp dat de politie niet zomaar een gift aan kan nemen, maar had alsjeblieft een beetje moeite gedaan om voor het geld een bestemming te kiezen die gerelateerd is aan het oorspronkelijke doel. Al is het maar een springkussen en een clown die ballonnen beestjes vouwt voor de buurtkinderen op een pleintje voor het bureau (geen idee of dat überhaupt kan, ik kom nooit in Veghel. Maar je begrijpt ongetwijfeld het idee)
Nu verdwijnt het in het zwarte gat van de 'goede'doelen-industrie. Juist 1 van de dingen waar jullie, terecht, erg kritisch over berichten.
Om er even een fijne Godwin tegenaan te gooien: alsof je bij de synagoge collecteert voor een Hilterjügend reünie.

Ben een groot fan van jullie, maar dit is echt een misser.

blubberpoesje | 24-07-15 | 15:54

"aan iedereen en z'n gezonde verstand die gedoneerd heeft"

Blijkbaar zijn we vooral naïef geweest, denkende dat we die politie agent en de politie er in het algemeen mee zouden helpen. Maar ja, de boodschap achter het spontane initiatief is wel overgekomen en GS heeft weer even de landelijke media gehaalt.

XaleX_2 | 24-07-15 | 15:54

-weggejorist-

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 15:54

Als groot tegenstander van dierproeven mag ik wel zeggen dat ik heel erg blij ben dat ik geen geld heb overgemaakt.

swuinm71 | 24-07-15 | 15:53

@Boris die Sauertopf | 24-07-15 | 15:32
Stond vreemd te kijken en vroeg mij af of één van ons niet kan rekenen. Maar inderdaad WCF snoept 6% wat dus op 882,36 uitkomt. Plus die 294. Blij dat ik niet zomaar ben gaan roepen. Lucratieve handel eigenlijk.

Vageling | 24-07-15 | 15:51

Ik neem een biertje.

Piet Karbiet | 24-07-15 | 15:51

Ok, mensen kritiek op KWF is grotendeels terecht.
Had het zelf ook liever anders gezien, maar ze hebben de agent laten kiezen en die keuze moet je respecteren.

Cuyahoga | 24-07-15 | 15:51

Jammer KIKA was beter besteed, er word minder onderzoek gedaan naar kinderkanker omdat hier minder te verdienen is voor de farmaceutische industrie.
Kinderen zijn volwassen met 18 of ze overlijden voor die tijd.
En volwassen ben je na 18 tot veel later.
Maar sponsor duifje diedit jaar voor de 10de keer 24 uur gaat skeeleren voor KIKA op Flevonice.
www.ambuskaters.nl
www.24kika.nl

Duifje63335936 | 24-07-15 | 15:48

Toen de mensen van Rambam hun portemonnaie achterlieten bij diverse politiebureaus was die integriteit anders ver te zoeken.

Jebediah Kerman | 24-07-15 | 15:48

Je moet het die kerel in een zak onder de tafel geven. Hij kijkt als een boer met kiespijn omdat hij nu er naast grijpt.

MiGi | 24-07-15 | 15:48

@Azijnpissers hierboven: we staan op de grens om kanker echt te kunnen bestrijden. Radiologen openen op dit moment allerlei nieuwe behandelmethodieken om veel gerichter te opereren, te bestralen en zelfs chemo lokaal toe te dienen. Ik spreek soms professoren die dit soort baanbrekend onderzoek verrichten; zij zijn het meeste tijd kwijt aan het verkrijgen en verantwoorden van subsidies. Voor veel kankersoorten is het nu de laatste generatie die eraan overlijdt of de eerste die het overleeft.
En, zoals de woordvoerder in het filmpje aangeeft; het was de keuze van de betreffende agent zelf voor KWF. Dus stoppen met azijnzeiken, de 5 euro die jij hebt gedoneerd komt echt wel goed terecht.

ole guapa | 24-07-15 | 15:46

De directeur zal er blij mee wezen.

Het salaris van de directeur is per 1-1-2015 € 152.195,37 inclusief vakantiegeld. (kwf, website)

Waarom niet gedoneerd aan een stichting, bijvoorbeeld van dat jochie - waar het geld meerdere malen is gestolen? Een stichting die families oprichten.

Hollandseman | 24-07-15 | 15:46

Nou de linkse kliek gaat dit tastbare bewijs van beschaving, natuurlijk onder de pet houden.

funkyd | 24-07-15 | 15:46

Mensen gaven geld om 1 specifiek ding veel beter te maken, namelijk 1 agent enorm stimuleren. Nu is het geld gebruikt als een druppel in een vol zwembad. Kun je wat van vinden en ik denk dat de volgende crowdfundactie ietsje minder succesvol zal zijn.

je postbode | 24-07-15 | 15:44

Goed gedaan, leve de roze guurilla's.

Genex | 24-07-15 | 15:42

Best jammer dit. Had het liever anders gezien of gewoon de 5 euro retour.
het was bedoeld voor oom agent en niet voor iemand anders.

Rest In Privacy | 24-07-15 | 15:40

Waarom is de crowdfund-actie niet gewoon gestopt en het geld teruggegeven?

Rest In Privacy | 24-07-15 | 15:39

Mark_D_NL | 24-07-15 | 15:36
dat dus idd..

Interpoolbal | 24-07-15 | 15:38

@Interpoolbal | 24-07-15 | 15:34
Eens. Als ik aan het KWF wil geven dan doe ik dat zelf wel. Maar ok... Idee was goed, uitvoering is totaal kut.

Mark_D_NL | 24-07-15 | 15:36

Mijn oom heeft een keer bijna 5000 euro overgemaakt naar KWF en dit via de email van de website kenbaar gemaakt maar kreeg geen bedankje niks. Dit geld had hij opgehaald toen hij stopte met werken, een jaar nadat mijn tante aan kanker overleden was.
Ik help de mensen om me heen maar goede doelen echt niet, lekker inkomsten ophalen die je gratis van mensen/sites als geenstijl krijgt en jezelf ervan verzekeren dat je een prima uurloon hebt. En als je betrapt wordt op een scheutig jaarloon dan stap je op.
.
Ondertussen zijn er al heel veel mogelijke medicijnen zoals wietolie waarvan de werking erg succesvol genoemd mag worden, zie 1 van de honderden onderzoeken op www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=thc+... . Verder is VaxilBio bezig met een medicijn die immuunsysteem stimuleert, maar dit kun je ook bereiken door bijv rot vlees te eten. Was ooit een documentaire over. Ga daar eens wat mee doen, maar nee is niet patenteerbaar dus helaas.

area78 | 24-07-15 | 15:36

Hulde aan de GeenStijl en, vooruit, ook aan de NaPo.

VanBukkem | 24-07-15 | 15:34

... FOUT. "Het salaris van de (KWF) directeur is per 1-1-2015 € 152.195,37 inclusief vakantiegeld.
--
Waarom moeten goede doelen directeurtjes altijd meer hebben. Is een tonnetje niet genoeg? Dan kan er weer 50k extra naar het kankeronderzoek. En waar ik het meeste op kots is hoe ze dit verklaren... het mag volgens de regels...
--
www.kwf.nl/over-kwf/inkomsten-uitgaven...

Mark_D_NL | 24-07-15 | 15:34

ik vind het stom.. blij dat ik niet gedoneerd heb.. geld inzamelen voor X en dan doneren aan Y..? heeft m.i. weinig met crowdfunden te maken?

dat gezegd hebbende was het idee van de actie natuurlijk wel zeer lovenswaardig!! Na de reactie van de politie had GS de stekker uit het project kunnen trekken..

wie heeft gedoneerd voor KWF?

(jaja, noem mij maar een zeikerd, np)

Interpoolbal | 24-07-15 | 15:34

*duim omhoog voor het gebaar!*

kanon0503 | 24-07-15 | 15:34

@briefpapier | 24-07-15 | 15:23
Vertel, waarmee is kanker te bestrijden? Wat weet jij wat wij patiënten en artsen niet weten?
Sorry hoor, maar al die figuren die denken dat je met bv een bepaalde vrucht, zilverwater of etenspatroon kanker kan genezen, kunnen van mij de .. krijgen.

Tostiman | 24-07-15 | 15:33

En hulde voor De Geenstijl om de resterende 1176,36 euro bij te lappen, heel netjes.

Boris die Sauertopf | 24-07-15 | 15:32

Je zult maar gedoneerd hebben voor de agent en niet willen doneren aan KWF. Dan ben je mooi in de (proefdier)aap gelogeerd!

Bentham | 24-07-15 | 15:32

Collecteren voor goededoelenmaffia: -1
Collecteren voor de Pliesie: -100
Met andere woorden tieft een eind op met uw goededoelenpornogezever.
Fijn weekend.

jemagookniksmeer | 24-07-15 | 15:31

Ongeveer 1 maandloon van de directeur kwf.

JeWeetToch!? | 24-07-15 | 15:31

Die agent heeft waarschijnlijk al zo vaak 'kankerpolitie' naar zijn hoofd geslingerd gekregen op straat dat ie nu maar voor de zekerheid het KWF gekozen heeft.

koeberg | 24-07-15 | 15:30

@briefpapier | 24-07-15 | 15:23
Dat kan dus niet ivm integriteitsregels.

koeberg | 24-07-15 | 15:28

Dat zie ik de Joop.nl nog niet doen. Lees je mee Franscico?

mindless | 24-07-15 | 15:28

Belachelijk. Iedereen weet waar kanker mee te bestrijden is en wat de farmaindustrie verdient aan 1 patient. Geef die man lekker gewoon een vakantie kado oid

briefpapier | 24-07-15 | 15:23

Maar verder goeie actie, heur...
* zich snel voor Joris achter de bank verstoppen doet *

F. von Zeikhoven | 24-07-15 | 15:23

Ja, doe maar kanker. Voelt altijd goed. Niet de wezen, nierpatiënten, arme dieren of wereldnatuur.
In ieder geval kan de direkteur van het gekozene achterover leunen. Dit jaar nog een extra bonus bovenop zijn riante salaris. Wat een deceptie.

Normpje | 24-07-15 | 15:22

<3

Rest In Privacy | 24-07-15 | 15:22

Slim om daar heel groot GeenStijl op te zetten. Had beter reaguurders kunnen staan. Maar dat zou je merk niet versterken.

Bluebook | 24-07-15 | 15:21

Ik ben achteraf gezien blij dat ik niet gedoneerd heb. Kankerbestrijding is een heel erg groot goed, maar die organisatie heb ik niet hoog zitten.

Nietvoordekat | 24-07-15 | 15:21

-weggejorist-

F. von Zeikhoven | 24-07-15 | 15:20

-weggejorist-

F. von Zeikhoven | 24-07-15 | 15:20

Zolang GeenStijl zal blijven bestaan, heb ik nog enig vertrouwen in Nederland. Mochten jullie morgen de website sluiten, emigreer ik direct.

Sambal bij | 24-07-15 | 15:20

Bedankt reaguurders

Bac | 24-07-15 | 15:19

Ik denk dat PeterT de zelfpijperT ook met een prettig gevoel het weekend ingaat.
*ramen dicht doet vanwege tandenknarsoverlast*

Cuyahoga | 24-07-15 | 15:18

Goeiste jongens. Pink traantje weg!
Salut!! Evocatus

Evocatus | 24-07-15 | 15:18

"Schadevergoeding wordt door de politie betaald."

Ook door ons dus. Alleen indirect maar geen cent minder.

Godsammekraken | 24-07-15 | 15:17

Het roze leger for the win

Rebellation | 24-07-15 | 15:15

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland