Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oxi: Verse Griekse MinFin negeert @J_Dijsselbloem

Om 13 uur kwam de Eurogroep bij elkaar. Een zaaltje vol muisgrijze MinFins (nu nog) onder leiding van EuroGruppenFührer Dijsselbloem. De nieuwe Griekse MinFin Euclid Tsakalotos was er voor het eerst bij. (De man zonder stropdas in de video hierboven.) Tsakalotos weet kennelijk niet wie Dijsselbloem is, of hij is nog gehaaider dan zijn voorganger Varoufakis. Want in het passeren loopt hij ruggelings langs De Dijs en negeert hij hem net zo lang tot die dan maar zélf z'n handje uitsteekt om zich voor te stellen. Nieuwe bezuinigingsplannen had Takslaatlos trouwens sowieso niet bij zich. Wat weer supergrappig is, want Juncker zei vanmorgen dat de bal bij de Grieken ligt, en de Grieken schuiven gewoon schouderophalend zonder voorstellen aan. Gevolg: de zinloze Eurogroepmeeting is alweer afgelopen. Zonder resultaat. Vanavond is er nog een Eurotop met de regeringsleiders en die is dus bij voorbaat óók al zinloos. En dat terwijl Dieselboom voor de meeting nog zei dat er 'geen uitkomst mocht zijn die de geloofwaardigheid van de eurozone aantast'. Dat station is al een paar oxi's gepasseerd, Jeroenepoen.
Eurotop: Om 18u30 begint de Eurotop. Rutte zei bij aankomst dat ie 'somber' is (BREEK!). Hij moest ook van Merkel zeggen dat 'een Grexit in Athene beslist wordt, niet in Brussel', maar dat is slechts een frame dat de EU graag intact wil houden dus dat is volstrekt ongeloofwaardig.
Dijssel Doorstep: Dijsselbloem: "Het is allemaal dringend. Superdringend. De tijd dringt. De klok tikt. Tik-tak." Gaap. Dorpsgek Verhofstadt schreeuwt tegen Tsipras op Twitter: Tsipras' Tactiek: LOL. Zie tweet hieronder. Het lijkt er op dat de Grieken de EU net zo lang fokken tot Brussel ontploft en Griekenland uit de euro trappen. En dan kan Tsipras met schone handen aan zijn volk vertellen dat hij hun Oxi tot de laatste snik verdedigd heeft, maar dat Brussel niet wilde luisteren. Lolduiding: Griekse mevrouw vertelt: 'Voor de euro konden we chips kanen en aan onze poes krabben, maar toen kwam Brussel ons bankstel stelen'. Fragment uit trailer van een Syriza-docu.

Reaguursels

Inloggen

De Grieken uit de EUSSR en terug naar de Drachme. Ik denk dat ze sneller uit de schulden zullen zijn met een eigen munt dan dat Dijsselbloem zijn eigen naam kan spellen.

En dan hopen dat de hele mieterse EU-bende uit elkaar valt.

Libertarianism | 08-07-15 | 06:15

rekken en er bij blijven de tactiek van de grieken.
stijfselbloem page palfrenier van de eu.
de jackpot voor n.l staat momenteel op 18 miljard.
gestort kapitaal ecb 433.379.158,03 door de n.b
het piramide spel gaat maar door.
het ongeëvenaarde kabinet het rust nog op een halve stoelpoot.
rutten ziet het niet zo zitten,zijn grijns zal verstarren als hij een verklaring moet afleggen waar de pegels zijn gebleven

soledad | 07-07-15 | 23:15

Het zijn toch echt Griekse ballen op het hakblok, niet die van Dijsselbloem. Het wordt een beetje genant hoe gs blijft jubelen over die briljante Grieken terwijl hun laatste kans om er binnen een paar jaar weer bovenop te komen langzaam achter de horizon verdwijnt.

Ooit_huisregelneef | 07-07-15 | 22:17

@Heloise | 07-07-15 | 22:03 Ik ben een zondagskind, dat geef ik je nog mee.

gentle giant | 07-07-15 | 22:16

Inflatie is een zegen wanneer een land schulden heeft. NL heeft veel schulden, maar het publiek heeft veel spaarcenten. Het hangt dan af van hoe slim het NL'se publiek is.

nietverdervertellen | 07-07-15 | 22:08

gentle giant | 07-07-15 | 18:01
Leo, ik had liever je BDM en lengte geweten, om t in verhouding te plaatsen.

Heloise | 07-07-15 | 22:03

Iedereen uit de eurozone, behalve de Grieken. Spaarcentjes even anders beleggen dan in euro's. Onze staatsschuld in euro's behouden (inflatie van schuld is altijd leuk). Bedenken we wel wat op de lonen en binnenlandse facturatie (wat een brood waard is) voor een soepel verloop. Zoiets beter dan een Griekse schuld afschrijven. Die hele euro ramp gaat dan verder in Italië en Spanje, die dan ook afschrijvingen van hun schuld eisen. Even vooruit denken mensen. Natuurlijk zullen er een aantal oudjes zijn, die hun spaarcentjes dan niet goed beleggen. De kindjes denken daar dan wel weer om. En geef toe, wat is er mis met het halveren van de NL'se staatsschuld?
Iedereen wil minder betalen toch?

nietverdervertellen | 07-07-15 | 22:00

Ik steun die Grieken, laat die Euro gewoon ploffen;het was niks, het is niks en het wordt ook helemaal niks. Dood paard moet je niet aan gaan trekken. Even slikken en over 2 jaar gaat het beter als nooit te voren met Nederland. Eu wegwezen en een EEG 1.1

Toetsiemonster | 07-07-15 | 19:29

Leuk om te zien dat de reaguurders opeens warme gevoelens ontwikkelen voor communisten.

Chow | 07-07-15 | 19:21

Hahaha, ik begin steeds meer waardering voor die Grieken te krijgen. Ze zijn veel beter in Dijselverbloemen dan Dijselbloem zelf. Meer van deze beelden en mijn 3000,00 zijn ze gegund :-)

BlowingBubbles | 07-07-15 | 19:13

Ik denk dat we m.b.t. Griekenland al jaren zitten te kijken naar een héél vuil spel achter de schermen, waarbij de politiek + de banken elkaar de hand boven het hoofd houden. De geschiedenis zal het over 50 of 100 jaar uitwijzen hoe Griekenland naar de kloten is geholpen en door wie.

Graaf van Egmont | 07-07-15 | 19:12

Griekenland = EU. The tail wagging the dog.
Wie van de EUSSR-landen trekt er nou gewoon de stekker eruit en wordt de held van 2015?

Frans Bierings | 07-07-15 | 19:03

EUropese Unie:
Ga! Dood!
Jan Passant mk2 | 07-07-15 | 18:25
.
De Grieken hebben nog geluk dat de meeste Europeanen vreselijk de pest hebben aan de EU. Daarom kunnen al die gekke acties van de Grieken nog wel op enige sympathie rekenen. Stel je voor dat de EU een integer en gewaardeerd instituut was ... dan waren de Grieken niet weggekomen met hun opstelling.

Hans Hillen | 07-07-15 | 19:03

Ok waar in de wereld wordt iets vakkundig buiten beeld gehouden? Dit begint wel heel erg op een slecht stukje toneel te lijken. Zelfs 10 brugklassers had dit probleem sneller/eerlijker en beter opgelost. Oekraïne misschien? middellandse dobber... zee? (kijk wel uit met die politieverzoeken hier op deze website)

rvg | 07-07-15 | 18:57

@Jan Passant mk2 | 07-07-15 | 18:25
Amen!

ben kokhals | 07-07-15 | 18:31

@Methylfenidaat | 07-07-15 | 17:35 "Morgen wordt er gestemd over TTIP in het Europarlement. Er ligt inmiddels een "aangepaste" versie klaar, echter deze wijkt nauwelijks af van het origineel."
Dat wordt een ramp. Goed dat u eraan herinnert. Wilde er iets over zeggen hier maar u bent me met stip voor. Dank ook voor het mailadressen overzicht. Hier twee aanvullende infolinkjes: EP over TTIP twitter.com/hashtag/EPonTTIP?src=hash... en Stop TTIP twitter.com/hashtag/StopTTIP?src=hash...

ben kokhals | 07-07-15 | 18:30

EUropese Unie:
Ga! Dood!

Jan Passant mk2 | 07-07-15 | 18:25

Griekenland doet beroep op ESF fonds(waar wij voor garant staan), dus gaat dik geld kosten. Rutte zit nieuwe bezuinigingsronde al aan het uitbroeden.

gebrokenvleugel | 07-07-15 | 18:24

Heloise | 07-07-15 | 17:56
Dat is het punt niet.

Feynman | 07-07-15 | 18:24

Geweldig ,deze Griek weet precies dat de hele kliek in Brussel een grote zakkenvullende maffiabende is ,daar hoef je geen enkel respect voor te hebben . Even aanmelden voor een dagvergoeding van 500 euro, en na 5 minuten via de achterdeur weer de tent verlaten, alles declareren en de hele familie van zo'n profiteur heeft een functie voor meer dan 60.000 per jaar ,per persoon . Hoop van harte dat ze er niet uitkomen ,en al dat schorriemorrie weer gewoon een baantje moet zoeken .

fleurtje | 07-07-15 | 18:22

De spanning wat de uitslag zal zijn van deze vijfhonderdeneenentachtigste allerlaatste kans voor de Grieken om alweer een miljardenlening te scoren is om te snijden!

Gaan de varkens van George Orwell het lijk van de Europese Unie reanimeren voor hun eigen imago en eigen belang en op mijn kosten?
(waarbij "nee" geen geldige optie blijft en geld geen rol speelt, want toch maar van een ander en noodzakelijk om banken, Brussel en andere belangrijke EUrofielen te betalen)

Jan Passant mk2 | 07-07-15 | 18:18

@Klier van Bartholin | 07-07-15 | 18:10 Geen idee dat Leo een katachtige is?

gentle giant | 07-07-15 | 18:15

gentle giant | 07-07-15 | 18:01
Geen idee wat een Maine Coon is?

Klier van Bartholin | 07-07-15 | 18:10

Die Verhof(maak)stadt en dus zijn billenmaat van Ba(l)len gaan nu toch ontploffen na hun optreden in Oekraïne.En ze wilden toch zo graag de EU uitbreiden en nu slinkt die.Wat een zeperd.

dolfi | 07-07-15 | 18:05

gentle giant | 07-07-15 | 18:01
Dus vijf keer Leo?

Klier van Bartholin | 07-07-15 | 18:05

Hans Hillen | 07-07-15 | 18:00
Divide et impera.
Werkt al duizenden jaren.

Klier van Bartholin | 07-07-15 | 18:04

@Klier van Bartholin | 07-07-15 | 17:56 Naam: Leo, sterrenbeeld Leeuw, blank, man en boos, dat je weet weet met wie je trolt.

gentle giant | 07-07-15 | 18:01

Het eindeloze Europese geëmmer met stropdasloze meneren die Doedeboelos en pappalamepipilos heten, begint sprekend te lijken op het al even slappe en contraproductieve Europese gelabbekak ten aanzien van "asielzoekers".

Soms lijkt het écht of alle Europese bestuurders collectief er op uit zijn Vrouwe Europa tot zelfmoord te dwingen.

Peter Emile | 07-07-15 | 18:01

Dankzij het Griekse Drama wordt morgen TTIP aangenomen en hoeven de Eurocraten al maanden NIETS te ondernemen rond het vluchtelingendossier.

Hans Hillen | 07-07-15 | 18:00

@caspert79 | 07-07-15 | 17:49
Probleem: hoe laten we ze dood vallen.

Hans Hillen | 07-07-15 | 17:58

een ding is zeker, het failliet van die brusselse bureaucratie is overtuigend aangetoond.

minimá-armezusvan.. | 07-07-15 | 17:56

gentle giant | 07-07-15 | 17:46
By the way, Main Coone?

Klier van Bartholin | 07-07-15 | 17:56

@Feynman | 07-07-15 | 17:13
Ja, dat is zo, maar dat voorstel was al van tafel, dit was dus gewoon een emo-stem-dinghetje, met dit als resultaat.
@henkdekanarie | 07-07-15 | 17:42
prima plan, hopelijk komt het eens van de grond, eer het te laat is. Al dat solidariteitsgeneuzel, het is altijd eenrichtingsverkeer en ze kijken al jaren reikhalzend uit naar onze pensioengelden, en spreken het zelfs hardop uit dat wij de pensioenen gaan betalen van die arme Zuid-Europeanen die ook altijd keihard gewerkt hebben, dús recht op een pensioen.. van ons pensioengeld.. De groeten!

Heloise | 07-07-15 | 17:56

gentle giant | 07-07-15 | 17:46
Dan heb ik je duidelijke antwoord.

Klier van Bartholin | 07-07-15 | 17:55

Wel onwijs lekker om die Dijsselbloemen, Rutten en Merkels zo ongelooflijk vernederd te zien worden. Kan me eigenlijk niet lang genoeg duren. Wie weet wat die Tsipras nog in petto heeft. 'Die Angela' eens lekker in haar tieten knijpen? Dijssel voor de camera zo'n wedgie geven dat z'n krullen uit z'n haar springen? Oh, kan niet wachten. Chips erbij. Heeerrlijk!

Ir Rita Tie | 07-07-15 | 17:54

Laat die Eurofielen doodvallen. We hebben goddomme niet om die pleurismunt en dictatoriale bemoeienis gevraagd. Fuck de Euro en Fuck Brussel.

caspert79 | 07-07-15 | 17:49

@Klier van Bartholin | 07-07-15 | 16:55
I don't like your tone.

gentle giant | 07-07-15 | 17:46

..... kunnen we onze kleinkinderen nooit meer aankijken...
gentle giant | 07-07-15 | 17:41
Ligt eraan waarop jij je stem hebt uitgebracht de laatste dertig jaar.

Klier van Bartholin | 07-07-15 | 17:46

Tijd voor de Neuro. De noordelijke staten, geen zwakke of onbetrouwbare spelers meer in het team toelaten(iets met de zwakste schakel). Hebben wij een betrouwbare munt en samenwerking met landen de economisch en cultureel vergelijkbaar zijn, en kunnen ze in het zuiden hun economie drijvende houden met inflatie.

henkdekanarie | 07-07-15 | 17:42

De democratische molen moet nu gaan draaien over het feit dat een bevolking zich uitgesproken heeft.
Dé Nederlander heeft zich in 2005 met het verdrag van Lissabon in het Europese pak laten naaien.
Als we dat nu weer laten gebeuren dan kunnen we onze kleinkinderen nooit meer aankijken.

gentle giant | 07-07-15 | 17:41

@tipo | 07-07-15 | 17:19

Het zou goed mogelijk zijn dat Griekenland tijdelijk noodgeld gaat introduceren. dit kan dan alleen binnen Griekenland worden gebruikt. Dat is dan later weer inwisselbaar voor EUro's of hopelijk voor de Grieken in Drachnes.

Dop in Osaka | 07-07-15 | 17:40

@Klier van Bartholin 17:07
Het fysieke probleem is, dat in Holargos alleen maar briefjes van 10 en 20 euro geprint kunnen worden: www.zerohedge.com/sites/default/files/...

Dus echt handig is het niet, en er zijn natuurlijk meer problemen: globaleconomicanalysis.blogspot.nl/201...

Maar zolang iedere Griek slechts drie briefjes van 20 Euro per dag mag opnemen, valt daar tegenop te drukken om in ieder geval een deel van de pinautomaten te laten werken voor een paar dagen.

tipo | 07-07-15 | 17:40

Even tussendoor, mag ik?

Morgen wordt er gestemd over TTIP in het Europarlement. Er ligt inmiddels een "aangepaste" versie klaar, echter deze wijkt nauwelijks af van het origineel. Met alle ogen nu gericht op de Grieken denken zij wellicht dat wij dit uit het oog verliezen.....

Niets is minder waar! We gaan de partijen die zich nog niet heel duidelijk tegen dit monsterlijke verdrag hebben uitgesproken bedelven onder email, facebook en twitter-berichten. Want, we laten dit niet zo maar gebeuren, toch?


Houd het netjes en beschaafd, doch scherp en kritisch!
De partijen die wel een zetje in de goede richting kunnen gebruiken zijn:

CDA
Twitter:
@Esther_de_Lange - @WimvandeCamp - @AnnieSchreijer - @LvNistelrooij
@jeroen_lenaers
Facebook:
Wim van de Camp - Esther de Lange - Jeroen Lenaers - Annie Schreijer -
Lambert van Nistelrooij
Email:
wim.vandecamp@europarl.europa.eu
esther.delange@europarl.europa.eu
jeroen.leaners@europarl.europa.eu
annie.schreijer@europarl.europa.eu
lambert.vannistelrooij@europarl.europa.eu
Christenunie/SGP
Twitter:
@petervandalen - @BasBelderMEP
Facebook:
Peter van Dalen
Email:
peter.vandalen@europarl.europa.eu
bastiaan.belder@europarl.europa.eu
D66
Twitter:
@Sophieintveld - @MarietjeSchaake - @Gerbrandy
Facebook:
Sophie in 't Veld - Marietje In Europa
Email:
sophie.intveld@europarl.europa.eu
marietje.schaake@europarl.europa.eu
gerben-jan.gerbrandy@europarl.europa.eu
matthijs.vanmiltenburg@europarl.europa.eu
PVV
Twitter:
@MJRLdeGraaff - @VickyMaeijer - @olafstuger
Email:
marcel.degraaff@europarl.europa.eu
vicky.maeijer@europarl.europa.eu
olaf.stuger@europarl.europa.eu
VVD
Twitter:
@hansvanbalen - @CvNieuwenhuizen - @jhuitema
Facebook:
Hans van Balen - Cora van Nieuwenhuizen
Email:
hans.vanbalen@europarl.europa.eu
cora.vannieuwenhuizen@europarl.europa.eu
jan.huitema@europarl.europa.eu

Methylfenidaat | 07-07-15 | 17:35

@ben kokhals | 07-07-15 | 17:30

Klopt, al voor 2001 overigens:http://www.bbc.com/news/world-europe-16834815

Dop in Osaka | 07-07-15 | 17:34

@Dop in Osaka | 07-07-15 | 17:27 Joris '6 ton' Luyendijk heeft een mooi boek geschreven, bindende leestip, maar daarnaast nog bindender: Ewald Engelen.

gentle giant | 07-07-15 | 17:32

@tipo | 07-07-15 | 17:19

die staan onder controle van de EU. zodra ee gedrukt wordt gaan de alrmbelletjes rinkelen, bovendien zal de EU het Griekse leger dan zo onder druk zetten dat mocht de Griekse regering geen gehoor geven er wel via een andere weg maatregelen genomen kunnen worden.

Wat in 2012 nogwel toegestaan was zal in 2015 niet meer zijn: hat4uk.wordpress.com/2012/03/15/bank-...

Dop in Osaka | 07-07-15 | 17:31

@Dhr. de Wit | 07-07-15 | 15:26 "Frankrijk is inderdaad een grote schuldige in dit hele verhaal."
Er is nog één, een hoofdrolspeler zelfs www.zerohedge.com/news/2015-07-06/who-...

ben kokhals | 07-07-15 | 17:30

@gentle giant | 07-07-15 | 17:15

Hou toch op met je bilderbergjes, het hele bankaire systeem is gewoon compleet verrot en diegene die er de dienst uitmaken zijn monetaire fascisten.

Begin maar eens voorzichtig met het populair toegankelijke boekje "Dit kan niet waar zijn" van Joris Luyendijk.

Zolang overheden zich laten gijzelen, laten terorriseren, hele samenlevingen kapot laten maken door in en in rot bankentuig zijn we er nog lang niet.

Volgende keer weer lekker op PvvdA, CDA en D66 stemmen zodra ze het bangmaak woordjes Hypotheek Rente Aftrek gebruiken, komen er vast veranderingen.

Dop in Osaka | 07-07-15 | 17:27

@Feynman 17:13
Wat niet duidelijk wordt, is van wie die plannen nu werkelijk komen en waarom het ene plan wel goedgekeurd wordt en het andere niet eens serieus genomen wordt.

Het plan bijvoorbeeld voor een inkeerregeling voor eigenaren van Grieks geld op Zwitserse bankrekeningen die nooit bij de fiscus zijn aangegeven, is wel degelijk in onderhandeling geweest tussen Varoufakis en Zwitserland. Het Plan was om in 2018 de namen van Griekse belastingontwijkers in Griekenland aan te geven en tot die tijd mocht iedereen streffeloos tot inkeer komen en zijn geld terug naar Griekenland halen (waar het vanaf dat moment belast zou worden, zonder boetes met terugwerkende kracht.

Dat plan is door de eurogroep niet eens in behandeling genomen.

tipo | 07-07-15 | 17:25

Jee-dee | 07-07-15 | 17:19
Wat een onzin-vergelijking/stelling.
Landen drukken geen 'illegaal' geld bij.
Alles is afgedekt, op kosten van de belastingbetaler, dat dan weer wel.

Klier van Bartholin | 07-07-15 | 17:25

Klier van Bartholin 17:07
Om te beginnen hebben de Grieken een Euro-printer in Holargos staan: www.bankofgreece.gr/Pages/en/Bank/Orga...

Die kunnen dus Euro's drukken wat ze willen. Als de ECB ze geen ELA geeft en de banken raken zonder briefgeld, dan schaadt dat de prijsstabiliteit in Griekenland, dan verzaakt de ECB haar taak, dan kan de Griekse regering de ECB aanklagen en als tijdelijk voorziening de opdracht geven om briefgeld in Holargos te laten drukken, zolang dat proces loopt.

tipo | 07-07-15 | 17:19

Klier van Bartholin ,Men mag geen Euro bijdrukken zonder toestemming van de ECB... Klopt ,men mag ook geen fraude plegen of belasting ontduiken,maar het word op grote schaal gepleegd.jij bent een gelovig mens ,dat mag,ik ben al een tijdje van datgeloof af.

Jee-dee | 07-07-15 | 17:19

@Aantastelijk | 07-07-15 | 15:10
Die negeer actie is wel hardcore.

Tja, Dijsselbloem kreeg eerst te maken met een econoom, nu met een politicus. En zoals we van Dijsselbloem zelf weten:

Dat kunnen vreselijke arrogante rancuneuse mannetjes zijn.

Dop in Osaka | 07-07-15 | 17:18

@Klier van Bartholin | 07-07-15 | 16:55
Vriend, sinds het verlaten van de goudstandaard is er al geen dekking meer.
Ik snap aardig hoe het systeem werkt, de Bilderbergers snapten het wat eerder, dat wel.

gentle giant | 07-07-15 | 17:15

@MarcS | 07-07-15 | 16:21

Ik vroeg overigens om duidelijkheid omdat ik gezien uw uitlatingen in dit draadje ietwat in de war was. Het is de EUSSR in een notendop wat u daar opsomt, en dat zeg ik met alle respect. Achteraf, dus na het lezen van jouw antwoord, is het maar goed dat ik deze vragen gesteld heb.

Desmoulins | 07-07-15 | 17:14

tipo | 07-07-15 | 16:23
Als je het naleest zit je op maanden vertraging om alsnog Juncker uit te voeren. www.independent.co.uk/news/business/ne...

"Greece gets to pick its own austerity." www.bloomberg.com/news/articles/2015-0... De leugen die zes maanden vertraging leverde.

En op 26 juni werd ook al aangeboden de Troika blind te volgen. europa.eu/rapid/press-release_IP-15-52...

Het is daarom vreemd waarom de algemene duiding in de media is dat Griekenland met lege handen is komen onderhandelen, terwijl het haar hoofd weer op het hakblok legt, wat al 30% BBP gekost heeft.

Heloise | 07-07-15 | 16:20
De Nee stem was tegen het Troika voorstel. Lees m naar na, in dat voorstel worden geen maatregelen tegen belastingontduiking aangekondigd, behalve een wijziging in het strafrecht. Controle, of samenwerking buitenland ontbreekt.

Dat ontbrak niet in de eerste voorstellen en partijprogramma van Yanis. Dit zijn van die details die aantonen dat de Troika niet zit te wachten op echte belastinginning bij bedrijven.

Dat is ook geheel in lijn met eerdere hervormingen van het IMF, waar belastingen voor rijken gewoon verlaagd werden vanuit het neo-liberale ideologie. Vergeten wordt dat niet alleen lage belastingen ondernemers trekken, maar vooral rust en duidelijkheid.

Feynman | 07-07-15 | 17:13

roze_bril | 07-07-15 | 15:36

Gedeeltelijk eensch! Maar uiteraard vurig oneens over het feit dat je deze klucht niet de EU kunt verwijten ( maar dat kan natuurlijk met je roze bril te maken hebben).
De EU en haar instituties hebben willens en wetens de Grieken de EMU ingeloodst. Het Griekse establishment van conseratieven en socialisten hebben de boel aan hun kant belazerd en de EU was bij machte (verschillende verdragen) maar niet bij politieke willen dit te kontroleren, of wellicht nog erger: ze wisten van dit cijfermatig bedrog door de Grieken, maar het kwam politiek niet zo uit deze kaart te spelen,wilden liever de sneltreinvaart in de bouw van het kaartenhuis niet verliezen!

verposer | 07-07-15 | 17:13

Overeenkomst tussen Miley Cyrus en Griekenland. Ze komen allebij naakt (Griekenland financieel naakt) op een "wrecking-ball" de boel kapot rammen.

telelezer | 07-07-15 | 17:10

tipo | 07-07-15 | 17:05
Haha, hoe kom je op het zotte idee?
Men kan geen Euro bijdrukken zonder toestemming van de ECB.

Klier van Bartholin | 07-07-15 | 17:07

@Klier van Bartholin 16:59
Briefjes van 10 Euro mogen ongedekt gedrukt worden. Dat worden alle briefjes van 10 namelijk.

tipo | 07-07-15 | 17:05

@gentle giant | 07-07-15 | 16:51
Hmm.. zou die lichtblauwe envelop van de mildere Griekse belastingdienst zijn? Die van ons zijn streng donkerblauw.
Ik kan helaas niet goed ontcijferen wat er op het notitieblok stond

deraderendraaien | 07-07-15 | 17:04

@Hans Hillen | 07-07-15 | 17:01
'Ambtenaar' in t Grieks is dan ook een rekbaar begrip, het ligt aan de vertalingopties en vooral de talloze optionele uitzonderingen van het woord binnen bepaalde zinsconstructies ;)

Heloise | 07-07-15 | 17:04

Hans Hillen | 07-07-15 | 17:01
O.a. het Politburo in Brussel.

Klier van Bartholin | 07-07-15 | 17:04

Dijsselbloem:
ESM-hulp voor Griekenland bediscussieert. Woensdag formeel ESM-verzoek van Griekenland is eerste stap. Volgende stap is een brief van Griekenland met plan. ECB bekijkt de situatie van dag tot dag. Weinig tijd.
www.zerohedge.com/news/2015-07-07/bewa...

tipo | 07-07-15 | 17:04

Pas op Dijs, die Zaaktotaloss lijkt erg veel op Columbo.
Als ie half zo slim is, naait ie ons allemaal zo de moeder.

Mr. Happy | 07-07-15 | 17:03

@simpelman | 07-07-15 | 16:42
Zo te zien heeft Griekenland daar ook weer gelogen. Ze hebben in alle statistieken die jij aandraagt opgegeven dat ze 330.000 ambtenaren hebben. Ze hebben er echter 800.000. Dat bureaus die zich bezighouden met statistieken dit soort cijfers gebruiken, zegt ook wel heel veel over de bureaus.

Hans Hillen | 07-07-15 | 17:01

En stiekum wenst iedereen dat lamlul Rutte hetzelfde zou doen naar Brussel als er weer eens een onverwachte rekening op de mat valt. Wat de Griekse regering nu doet staat zo ver af van de Nederlandse politieke hielenlikkers moraal.. Echt heerlijk dit!

KlopKlop | 07-07-15 | 17:01

tipo | 07-07-15 | 16:57
Ongedekt Euri drukken?
Welnee.

Klier van Bartholin | 07-07-15 | 16:59

simpelman | 07-07-15 | 16:57
Geen sprake van.

Klier van Bartholin | 07-07-15 | 16:58

@Klier van Bartholin 16:49
Tuurlijk wel. Dat doet elk land.

tipo | 07-07-15 | 16:57

@ Klier van Bartholin | 07-07-15 | 16:49
Hoe houd je het tegen als opeens versgedrukte euro's opduiken die aan alle echtheidskenmerken voldoen?
Het schijnt dat Ierland al een keer illegaal 51 miljard uit de hoge hoed heeft getoverd:
www.businessinsider.com/ecb-allows-ire...

simpelman | 07-07-15 | 16:57

@tipo | 07-07-15 | 16:45
Hahaha.. Zou Varoufakis ondertussen op vakantie zijn in Moskou?... Dan durft Rutte nooit meer aan een stekkertje te trekken denk ik.

deraderendraaien | 07-07-15 | 16:56

gentle giant | 07-07-15 | 16:52
Ik geloof dat jij niets van het monetaire systeem begrijpt.
Ongedekt geld fabrieken = valuta/geldontwaarding.
En waar haal jij de onzin vandaan dat dit nu aan de gang is?

Klier van Bartholin | 07-07-15 | 16:55

@gentle giant | 07-07-15 | 16:51
niet eens op een bierviltje?

Heloise | 07-07-15 | 16:53

@Klier van Bartholin | 07-07-15 | 16:49 Waarom niet? Precies wat nu gaande is.

gentle giant | 07-07-15 | 16:52

klier van bartholin 16:49..... klopt dat mogen alleen maar valsemunters,HHAAA

Jee-dee | 07-07-15 | 16:52

simpelman | 07-07-15 | 16:45
Een land kan niet zonder gevolgen de geldpers aanzetten grappenmaker.

Klier van Bartholin | 07-07-15 | 16:49

@ Raider Twix | 07-07-15 | 16:38
Waarom? De Grieken hebben een drukpers staan waarmee ze net zoveel euro's kunnen drukken als ze willen.
www.bankofgreece.gr/Pages/en/Bank/Orga...

simpelman | 07-07-15 | 16:45

Okay, dus dit is er aan de hand:
Vanavond zal aan Rutte gevraagd worden of de Nederlandse belastingbetalers garant willen staan voor Griekse obligaties die als onderpand worden ingediend, indien de ELA van de ECB hervat wordt.

De ECB weigert namelijk de plug uit Griekenland te trekken, zo zei Draghi in 2012: twitter.com/search?q=draghi&src=t...

Het is aan Rutte om de plug er uit te trekken, door Nederlandse belastingbetalers niet garant te stellen voor waardeloos Grieks Staatspapier dat de ECB via ELA als onderpand terugkrijgt.

Rutte kan vanavond dus in zijn eentje een Grexit bewerkstelligen. Hij heeft van Griekenland geeneens een flutverhaal, maar geen enkel verhaal gekregen vandaag. Morgen misschien, maar dat kan ook de dag erna worden.

Rutte, ik wil niet garant staan.

tipo | 07-07-15 | 16:45

''Tsipras' Tactiek: LOL. Zie tweet hieronder. Het lijkt er op dat de Grieken de EU net zo lang fokken tot Brussel ontploft en Griekenland uit de euro trappen. En dan kan Tsipras met schone handen aan zijn volk vertellen dat hij hun Oxi tot de laatste snik verdedigd heeft, maar dat Brussel niet wilde luisteren.''

Ik hoop het van harte! Alstublieft Griekenland, ga zo door!
De Grieken moeten het zelf helemaal, totaal, compleet verstieren want als het aan de EU ligt blijven ze tot in den treuren de bodemloze Griekse gaatjes vullen.

Jhonny-Bravo | 07-07-15 | 16:43

Die Verhofstadt, wat een engerd is dat toch. Dat uitgerekend hij het woord #democratie zo vaak in de mond durft te nemen. De griezel.

KlunsJohannus | 07-07-15 | 16:39

Crowdfunding voor een Drachme pers?
Iemand?
Daar hebben ze het meeste aan.
Wij ook trouwens.

Raider Twix | 07-07-15 | 16:38

witchmaster | 07-07-15 | 15:32
Alsof die Russen erop zitten te wachten om met een stel wanbetalers mee te werken. Zelfs Rusland heeft meestal netjes z'n schulden betaald.

stegestijp | 07-07-15 | 16:38

Immigratie/integratue etc. kost minimaal 7 miljard per jaar (even de emotionele schade niet meegerekend, waarschijnlijk de criminele activiteiten ook niet).
Dus wat zullen we doen? De Grieken ons geld geven of onze vrienden uit N-Afrika de komende jaren even niet ter wille zijn?

ecologiste | 07-07-15 | 16:38

Ik moet zeggen dat Dijselbloem het goed zeer goed doet. Dat we het uberhaupt nooit zo ver hadden moeten laten komen is een ander verhaal, maar het optreden van Dijselbloem is sterk.

henkdekanarie | 07-07-15 | 16:37

Sommigen vragen: WAAROm helpen we de Grieken. We hebben Griekenland namelijk eerdaags nodig om hun gas. Het is namelijk al sinds 2013 bekend dat Griekenland enorme potentiele gas voorraden heeft om heel Europa 30 jaar lang voor 25% van de benodigde gas-energie te voorzien. http://www.forbes.com/sites/christophercoats/2013/12/12/how-real-is-greeces-oil-and-gas-future/

-
Daar het tot nog toe in verhouding te duur is om dat te ontginnen is men er nog niet toe overgegaan.
-
WAAROM maakt de pers dat niet bekend bij het continue "Griekenland-bashen"..?!
-
WAAROM zegt Brusel niet ga jullie gas dan toch ontginnen om ons terug te betalen?
-
Ik denk dat er in Brussel en New York veel meer onderhands gekonkel plaats vindt dan het plebs (wij dus) mag weten
-

telelezer | 07-07-15 | 16:35

Griekenland heeft amper wat te verliezen en de EU heul veul meer. Lekker onderhandelen hoor. Kwijtschelding = niet betalen, niet betalen = niet betalen. Na mij de zondvloed.

zonder_moeite | 07-07-15 | 16:34

Heloise | 07-07-15 | 16:31
Yep en op 200 miljard heeft Brussel reeds grip.

Klier van Bartholin | 07-07-15 | 16:33

MarcS | 07-07-15 | 16:21

Nee hoor, ze kunnen 'ons' of u, in ieder geval niet mij, niet terugbetalen echter willen ze een van de meest basale zaken wel betalen. Wat een schande! En dat nog wel aan die vervloekte Russen... dubbel schande! Laat die luie Grieken toch zonder gas zitten, betalen moeten ze!
U ziet dus niet dat het kunstmatige vijandbeeld van Rusland louter dient om 'ons' als Europa zijnde te verenigen. U had liever dat de Grieken de gasrekening niet zouden betalen en daarvoor in de plaats dit bedrag naar de EU zouden overmaken, begrijp ik dus, en dat terwijl wij zelf als natie zijnde geen cent van zullen zien...
U heeft dus liever dat onze EU-paten op de huidige kunnen blijven doorgaan.

Desmoulins | 07-07-15 | 16:31

@Klier van Bartholin | 07-07-15 | 16:28
waren ze al van plan, zullen ze zeker weer proberen in t kader van ons 'sociaal'zijn :)

Heloise | 07-07-15 | 16:31

@MarcS
U wilt van Griekenland een communistisch land maken?
Los van het feit dat dat nooit heeft gewerkt en nooit gaat werken (wat denkt u trouwens dat dit de EU gaat kosten?).
Is het natuurlijk ook nog eens niet erg bevorderlijk voor de gelijkheid binnen de EU. Helaas kleuren de regeringen van Zuid-Europese landen steeds meer rood, en laat een dergelijke communistische staat nu net hen natte droom zijn, en natuurlijk helemaal wanneer de brave Noord-Europese landen voor de kosten opdraaien.
Kortom: Prima, laat de landen in Zuid-Europa samen een communistische staat vormen, maar natuurlijk nooit op onze kosten.. Hoe verzint u het?

Jhonny-Bravo | 07-07-15 | 16:30

En beste mensen.
Ga er maar vanuit dat de 1200 miljard in de NL-pensioenpot er ook aan gaan.

Klier van Bartholin | 07-07-15 | 16:28

Als ik dat probeer te vergelijken met andere landen, kom ik voor Duitsland op een hoger percentage ambtenaren / beroepsbevolking dan Griekenland, voor Nederland iets in dezelfde orde van grootte.
simpelman | 07-07-15 | 16:10
.
Nope, dan ken jij de cijfers niet.
Nederland: Het Nederlandse ambtenarenapparaat (inclusief ZBO’s) is met 6,03% van de totale bevolking relatief klein in vergelijking met omringende landen. En Duitsland? In Duitsland is het 5,52%. Kortom: onzin wat je zegt. www.pm.nl/blog/2138/nederland-heeft-re...

Hans Hillen | 07-07-15 | 16:27

Hahaha!!! Kijk wat die Griekse minister aan heeft. Zo ga je toch niet naar onderhandelingen? Wie neemt die stakker serieus? Wat een kneus.

Ongestijld | 07-07-15 | 16:27

Ik hoor geen woord over de aanpak van corrupte ambtenaren, politici of regeringen. Hoeveel triljoenen euro's zijn weggesluisd door de Griekse miljardairs die geen belasting hoefden te betalen. Eerst terugvorderen en dan verder praten

GAPg | 07-07-15 | 16:24

@Stormageddon,
Spreekwoordelijke 'pot'.
"Regarding pensions, the troika demands that the increase in the retirement age to 67 years be brought forward from 2018 to 2015. The abolition of the solidarity grant (a top-up payment for poorer pensioners) to be brought forward to 2017 (instead of phasing it out until 2020 as the Greek government had proposed). The troika proposes a higher increase (one additional percentage point) in pensioners’ health care contributions than what the government had proposed. In summary, pensioners should pay more and their pension rights should be reduced faster."

r04drunn3r | 07-07-15 | 16:23

@Feynman 16:17
Ik bedoel dat het voorstel van Griekenland het plan Juncker zal zijn, maar dan dat alle beloofde maatregelen een paar jaar later pas ge-implementeerd zullen worden. Zo is gisten in het Griekse Parlement met alle partijen (ook de oppositie) besloten volgens www.ekathimerini.com/ .

tipo | 07-07-15 | 16:23

Als Griekenland failliet gaat kan Libie dan al die Dobbergrieken wel aan?

Windvaantje | 07-07-15 | 16:22

@Feynman | 07-07-15 | 16:17
zie daar hoe t geleende en nooit terugbetaalde geld rolt naar de NAVO en de USA dus.

Heloise | 07-07-15 | 16:22

@Desmoulins | 07-07-15 | 16:03
Och de toon ......
De toon zit in uw hoofd, aangezien de zin Ze betalen de Russen wel correct is zowel taaltechnisch als in betekenis.

Het zou u sieren als u eens wat posts van mij leest mbt dit onderwerp alvorens mij inhoudelijk vragen te gaan stellen. Maar voor u speciaal wil ik mij nog wel een keer uitspreken.

1. Griekenland is een land dat zijn eigen broek niet op kan houden.
2. Griekenland is strategisch / geografisch belangrijk.
3. Schulden kwijtschelden, met een plan waardoor schulden niet weer onnodig oplopen.
4. Bijdragen overige landen mede gebruiken voor de beschermende factor van Griekenland.
5. Alle Grieken een basis inkomen, dan is en blijven de kosten per jaar overzichtelijk.
6. Belasting in Griekenland afschaffen.

Maar ik zal wel veel te progressief zijn in mijn ideeen.

MarcS | 07-07-15 | 16:21

Net als Varoufakis zal Tsakalotos Dijsselbloempje zijn bloempje nogmaals nemen.

D.K, | 07-07-15 | 16:21

@Feynman | 07-07-15 | 16:10
maar die nee-stem is tegen elke hervorming die met belastingverzwaring of zelfs belastinginning te maken heeft, ze willen niets veranderen voor de toekomst.
En waarom zouden we de Grieken , slechts 10.5 miljoen mensen tegen zulke gigantische bedragen ,op een kleine stukje onvrechtbare rots, bij de EU willen houden?
Zie jij in de toekomst wel een federatie van Europa voor je, waarbij wij hen blijven onderhouden?
Ik zie dat nooit gebeuren.
Zelfs militair niet, het sop is de kool niet waard.

Heloise | 07-07-15 | 16:20

Hoe durft die lul van Verhofstadt het woord democratie nog in zijn mond te nemen.

doskabouter | 07-07-15 | 16:18

tipo | 07-07-15 | 16:12
Het vorige plan was al het plan van Juncker, slow motion is in deze casus een maandje uitstel.

MarcS | 07-07-15 | 16:08
Griekenland geeft in verhouding twee keer zo veel uit aan defensie dan Nederland. Werd tijdens de eerste bailout verplicht dat in Frankrijk en Duitsland te besteden. Griekenland behoort ook tot de groep van vijf Navoleden die aan haar verplichtingen voldoet. De andere veertien, waaronder Nederland geven te weinig geld uit, kopen rotzooi en zijn niet voldoende paraat.

Feynman | 07-07-15 | 16:17

@r04drunn3r | 07-07-15 | 16:07
Griekenland heeft geen pensioenpotten. Griekse pensioenen moeten worden betaald uit belastingopbrengsten. Dat is geen probleem als je geboortecijfer 2,0 of meer is. Dan kun je het lang volhouden. Maar dat heeft Griekenland als sinds de jaren '80 niet meer. Gevolg: Grieken vergrijst. Veel harder dan de rest van Europa. Meer pensioenen moeten opgebracht worden door steeds minder jongeren.
Tel daarbij op de beroerde belastingmoraal, de gedwongen woekerpolis die het land bij de hypotheek kreeg toen het Euroland werd en het negatieve migratiecijfer (meer emigranten dan immigranten - vluchtelingen niet meegeteld) dat er ook al 20 jaar is, en het gevolg is dat het land aan de ene kant doodbloedt en aan de andere kant door de schuldeisers wordt leeggezogen. In zo'n situatie zegt iedereen "Nee, no, nein, non, nej... oxi."

Stormageddon | 07-07-15 | 16:16

Feynman | 07-07-15 | 16:09
Dat weet ik, maar zet die 0.7 % groei eens tegenover de neergang sinds begin dit jaar en tegenover wat er nog komen gaat.

menzo | 07-07-15 | 16:14

@Uw Verzekeringsadvis,
Alleen Duitsland is de economische motor van Europa.
En hebben daarom meer speelruimte om evt. een financiële tegenvaller op te vangen. Niet dat 80 miljard zo ff'kens op te hoesten is.
Frankrijk daarin tegen is zelf zo goed als blut en hebben bijna geen financiële reserves meer.
François Hollande ziet de bui al hangen, geen geld terug en al helemaal geen 'Jan Kees de Jager toelage' (rente)!

r04drunn3r | 07-07-15 | 16:14

Griekenland heeft nog 48 uur cash, dus kan een nieuw plan er ook overmorgen komen. Rustig aan jongens. Geen haast.

Het plan is waarschijnlijk het plan van Juncker, maar dan in slow motion uitgevoerd.

Rutte zou dat gisteren nog een flutverhaal vinden. Ben benieuwd wat ie er over twee dagen van vindt, op het moment dat het laatste briefje van 20 uit een pinautomaat rolt in Athene.

tipo | 07-07-15 | 16:12

je suis bier | 07-07-15 | 16:07
Ik ageer al vanaf dag één tegen de EU en Euro omdat ik sowieso niet in sprookjes geloof.

Klier van Bartholin | 07-07-15 | 16:11

-weggejorist-

hetvolkspreek | 07-07-15 | 16:10

@ Hans Hillen | 07-07-15 | 15:55
"Nog steeds heeft Griekenland 800.000 ambtenaren. Dat is gigantisch op een bevolking van 11 miljoen."
 
Als ik dat probeer te vergelijken met andere landen, kom ik voor Duitsland op een hoger percentage ambtenaren / beroepsbevolking dan Griekenland, voor Nederland iets in dezelfde orde van grootte.

simpelman | 07-07-15 | 16:10

menzo | 07-07-15 | 15:57
0,7% groeien is niet zo moeilijk na 30% vallen.

Feynman | 07-07-15 | 16:09

MarkS 16:00 bravo 100% met je eens.

Jee-dee | 07-07-15 | 16:09

@edjekaddetje | 07-07-15 | 15:33
En toch is dat op termijn de enige oplossing. U denkt van niet, dat is uw goed recht maar dat maakt het niet waar.

Griekenland is een land dat nooit haar broek op kan houden.
Griekenland is strategisch, geografisch een mooie buffer tegen de schurkenstaten.
Mag veiligheid geld kosten? Ja.
Is Griekenland NATO technisch belangrijk? Ja.
Dan kwijtschelden de schulden en jaarlijks genoeg geld geven om te leven en ons te beschermen.
Het maakt namelijk niets uit, hoe hoog dat bedrag is, zolang het bedrag maar duidelijk is en niet misbruikt wordt.
10Miljard? We betalen nu meer.
Gewoon stoppen met zeiken, alle Grieken een basis inkomen en verplicht dienen in het EU leger of gelieerde diensten.

MarcS | 07-07-15 | 16:08

Heloise | 07-07-15 | 15:53

Nog niet, nog niet.
Alles lijkt er op te zijn gericht om de situatie zo uit te buiten dat een federaal Europa de enige overgebleven weg is volgens de Europese elite en meeheulende media. Overigens is de EU al een tijdje een transferunie.
Budgettair gezien zijn we de facto al een federatie.

Desmoulins | 07-07-15 | 16:08

De schulden zullen volledig worden kwijtgescholden of zodanig worden verpakt in honderd-jarige lening dat het op hetzelfde neerkomt.
Ik hoor Spanje, Italie en Frankrijk al, die staan ook aan de poort te rammelen.

Klier van Bartholin | 07-07-15 | 16:08

Klier van Bartholin | 07-07-15 | 16:04
Het geld was al weg op het moment dat het overgemaakt was. Jij dacht toch niet echt dat we het terug zouden krijgen met rente?

je suis bier | 07-07-15 | 16:07

***(BN) NEW GREEK PROPOSAL: GERMAN INCOME TAX TO DOUBLE, TO COVER GREEK DEBT OBLIGATIONS***

Cloggy | 07-07-15 | 16:06

Ondertussen stelt Frankrijk voor om de schulden te schrappen, onvoorstelbaar, komt bij dat de Grieken wel de gas rekening hebben betaalt aan Rusland dus wie worden er gepiepeld juist....
edjekaddetje | 07-07-15 | 15:33

De Grieken schijnen zopas hun rekening aan Gazprom betaald te hebben. Daar hadden ze dus wél geld voor. Raar hé.
Nonkel Frituur | 07-07-15 | 15:35
.
Ik las het één keer en daarna nog een keer. En het is nog waar ook: "Griekenland heeft op tijd betaald voor de levering van gas door Gazprom. Dat maakte het Russische staatsbedrijf dinsdag bekend. Volgens een woordvoerder van Gazprom heeft Griekenland zijn import deze maand nog niet verlaagd ten opzichte van een jaar geleden. Er werd niet vermeld hoe hoog de rekening was. "
.
Wat een hypocriete teringlijers, die Grieken. Bah. Communisten onder elkaar hè. En banger voor Rusland dan voor de EU.

Hans Hillen | 07-07-15 | 16:05

Nederland pist € 25.000.000.000 weg.
En wat doet men de volgende keer?
Gewoon wéér VVD, PvdA en D66 stemmen.

Klier van Bartholin | 07-07-15 | 16:04

Uw Verzekeringsadvis | 07-07-15 | 16:00
Bij het aantreden van Tsipras en co. was een meerderheid van de Duitsers nog tegen een Grexit, nu niet meer. De goodwill van de Duitsers is vakkundig gesloopt.

menzo | 07-07-15 | 16:04

--sql error-- | 07-07-15 | 15:38
Ik zeg ook niet dat Europa verplicht iets zou moeten geven. Het zou wel eerlijk mogen zijn dat ze dat niet van plan zijn, in plaats van hun kiezers en Griekenland op een dwaalspoor te zetten. Daarnaast zou het ontzettend tof zijn dat als ze met ons geld een hoop hervormingen afdwingen in Griekenland, die ook daadwerkelijk helpen het land te laten betalen.

Feynman | 07-07-15 | 16:03

MarcS | 07-07-15 | 15:51

Het gaat om de toon van dat artikel: 'ze betalen de Russen wel...'.
U bent al aardig in de ban van deze kunstmatige stemmingmakerij aangaande Griekenland.
De huidige regering doet wat men in het belang van het volk acht dat zij dienen te vertegenwoordigen niet wat in het belang is van de Europese elite. Dat is overigens ook niet ons belang. Een nieuw steunplan onder dezelfde voorwaarden zal enige kans op terugbetaling van onze garanstellingen nog verder onmogelijk maken. Stel dat de Grieken nu met een nieuw plan zouden komen dat de EU wel tevreden zou stellen, wat dan? Bent u dan wel tevreden dat het huidige circus en de economische terreur vrolijk verder blijven gaan?

Desmoulins | 07-07-15 | 16:03

@--sql error-- | 07-07-15 | 15:38
Niet verplicht, maar als de EU het NIET doet dan sodemietert de ECB om, en de Deutsche Bank en in het domino-effect dat dan volgt: alle Europese nationale banken, want die hebben pakhuizen vol Grieks schuldpapier. Afboeken is geen optie. Het systeem moet draaiend gehouden worden anders is het einde Euro.

Als ze het WEL doen zeggen Spanje, Ierland en Portugal... Ja maar wacht even! Zij komen ermee weg en wij moeten de pijn nemen? Fuck it. Wij draaien de bezuinigingen ook terug en houden ons ook niet meer aan de opgelegde regels en dictaten (zoals Frankrijk ook al vanf het begin niet deed) om aan de voorwaarden van de muntunie te voldoen. (Voorwaarden die keihard nodig zijn voor een stabiele munt in de hele Eurozone, ook in Nederland. Of wil jij morgen 10 euro betalen voor een doosje eieren en overmorgen 100 euro?)

En dan zijn er nog kleinburgerlijke zeikerds zoals jij... "Waarom moet ik betalen voor hun schulden?" Omdat jij ze limietloze creditcard hebt gegeven. (Of liever gezegd, een hypotheek met woekerpolis hebt aangesmeerd... Omdat dat goed was de Europese economie, op grenzen, anders gaat de Rotterdamse dicht en het licht uit. Nou ja, dat soort CDA/D66/PvdA/VVD gezeik van de afgelopen 25 jaar.)
Het is het gezeik van een kruidenier die jarenlang de werkloze loonwerker op de pof heeft laten winkelen en hem wel de duurste kaviaar, fijnste biefstukken en de beste grand cru's heeft aanbevolen.

Stormageddon | 07-07-15 | 16:02

Als Niemand wist wat Jerommeke z'n plek was de Grieken laten ons zien hoe het moet.

Toontje-lager | 07-07-15 | 16:02

Nu ja eigenlijk zeggen de Grieken dus dat het laatste voorstel het laatste voorstel was en blijft. Maar dan zijn we dus uitgepraat.

Simon_GS | 07-07-15 | 16:02

@Uw Verzekeringsadvis | 07-07-15 | 16:00
nee inderdaad.

Heloise | 07-07-15 | 16:01

@@Heloise,
Frankrijk moet wel, ze hebben 42.000.000.000,-
(42 Miljard) uitstaan in leningen aan Griekenland!

r04drunn3r | 07-07-15 | 15:52
En DlD zit er voor 80 miljard in, is voor Merkel ook niet meer te verkopen aan de Duitsers.

Uw Verzekeringsadvis | 07-07-15 | 16:00

@Capt. Iglo | 07-07-15 | 15:50
Het klopt ook niet wat u als de waarheid verkondigd. Ik stem al sinds dat kan tegen Europa, dat de partijen waarop ik stem niet in de regering komen kan ik niet zoveel aan doen. Maar dat de partijen na de verkiezingen opeens beleid voeren dat haaks staat op de belofte dat is hen te verwijten. Ook al zou er nu een partij de grootste van NL worden, zeg 90% 1e en 2e kamer, dan is het Europa debacle al niet meer terug te draaien.

Ook heb ik mij eens, dmv mijn stem, uitgesproken TEGEN de overdracht van soevereiniteit (grondwet) aan Brussel. Men noemde het anders en ging hun eigen weg.

Dat mijn waarde Capt. Iglo is de democratie met voeten treden door politici.

De EU; waar ik als persoon geen stem heb, als partij niets in te brengen heb en als land (door de afmetingen) geen verandering kan brengen ... onderhandelt over handelsverdragen waarbij landsregeringen buitenspel gezet worden. Ze doen dit in achterkamertjes waardoor ze dadelijk gaan zeggen dat er al toezeggingen gedaan zijn waar we niet op terug kunnen komen.

De democratie, zoals bedoeld in het woordenboek is dood. Niet gister overleden maar even goed dood.

MarcS | 07-07-15 | 16:00

@Botte Hork | 07-07-15 | 15:24


@rara | 07-07-15 | 15:27

T.a.v. sneudrol Igor: Je kunt twee vliegen in een klap slaan maar nog knapper is met een klap meerdere keren de plank mis slaan.

Godsammekraken | 07-07-15 | 15:59

@Komputernurt | 07-07-15 | 15:46
Door aan een dood paard te trekken?

Botte Hork | 07-07-15 | 15:58

@Feynman | 07-07-15 | 15:56
m.b.t.je laatste alinea, wat denk je dat in stand gehouden wordt door die Nee-stem?

Heloise | 07-07-15 | 15:58

@r04drunn3r | 07-07-15 | 15:52
de verheffing van het volk, noemen de socialisten en communisten dat, speelt in NL vooral op lokaal niveau, Schilderswijken enzo.
Griekenland is net zo pauperwijk.

Heloise | 07-07-15 | 15:57

Maar goed dat wij Mark Rutte hebben,geen cent meer naar de Grieken.Dat is toch duidelijk dames en heren,heb vertrouwen.1000 maal vertrouwen.

Jee-dee | 07-07-15 | 15:56

Botte Hork | 07-07-15 | 15:49
Nee, dat herleven alle garanties die ons staatje aan ESM, ECB en EFSF gegeven heeft en altijd door politici als gratis worden gezien. Dan mogen we in 1 keer tien keer gaan storten dan we al gedaan hebben.

Seraphin | 07-07-15 | 15:34
Leuk stuk. Even een inhoudelijk puntje. Afgelopen zeven jaar heeft Griekenland geen afspraken kunnen maken met Zwitserland, terwijl Zwitserland wel zwart geld aangeeft in Engeland. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/07/...

Zelfde zag je gebeuren met het voorstel toeristen in te zetten om onder andere fraude in die sector tegen te gaan. Mocht ook niet. Dat vind ik bij elkaar een hele vreemde situatie. Zelfs de voorstellen die een no-brainer zijn, halen het niet.

Je hebt nu een heel vervelend effect in de Griekse economie. De bedrijven die netjes belasting betalen zijn failliet, vooral de fraudeurs hebben een kans op overleven. Het ontbreken van een fiscal level playing field noemde Yanis dat.

Feynman | 07-07-15 | 15:56

@r04drunn3r | 07-07-15 | 15:52
Na kwijtschelden krijgen ze dan echt niet terug hoor, deze socialisten hebben bewust en moedwillig ervoor gekozen, samen met hun rode broeders in nog meer falende landen als Italië en Spanje, om geld te lenen aan Griekenland, jaar op jaar op jaar opnieuw.. veel plezier ermee, net als Duitsland wat dat betreft.

Heloise | 07-07-15 | 15:55

Capt. Iglo | 07-07-15 | 15:50
Het Europarlement waarvan de meeste mensen wij niet kiezen omdat ze uit andere landen komen, probeert weer macht naar zich toe te trekken, terwijl het gewone volk dat helemaal niet wil. Het zijn alleen de eurofielen die gaan stemmen, vandaar dat D66 er ook altijd goed uitrolt. Het Europarlement bemoeit zich met zaken die landen beter zelf kunnen regelen en is machteloos inzake problemen die wel beter Europees geregeld kunnen worden, waar is een gezamenlijk asielbeleid ?

lingo star | 07-07-15 | 15:55

Falende banken zijn gered door van hun tekorten een overheidsschuld te maken. Die u betaalt.
Piet Karbiet | 07-07-15 | 15:25
.
Dat klopt Piet. Maar het is idioot van de Grieken dat ze geen hervormingen willen doorvoeren zoals: minder clientelisme, minder corruptie, betere belasting inning (ook bij reders). Dat weigeren ze. De Grieken wentelen hun ellende gek genoeg zelf ook af op de meest kwetsbare groepen. En Syriza heeft het nog erger gemaakt, door tegendraads toch weer allemaal ambtenaren aan te nemen - ongetwijfeld aanhangers van hun eigen partij. Nog steeds heeft Griekenland 800.000 ambtenaren. Dat is gigantisch op een bevolking van 11 miljoen. Ook weigert Syriza het contante geldverkeer te beperken ten gunste van giraal verkeer, om maar iets te noemen. De fout zat in eerste instantie bij Griekenland (liegen en te veel geld lenen), daarna bij de instituties (alleen de banken redden en de Griekse burger laten barsten) maar inmiddels is er niet één partij meer die je ALLES kunt verwijten. Ook Griekenland maakt hele rare sprongen.

Hans Hillen | 07-07-15 | 15:55

Afgeschminkte Bassie | 07-07-15 | 15:47

Die hebben de Chinezen al jaren terug geleased.

Desmoulins | 07-07-15 | 15:55

"Tsakalotos", bedacht door Ratelband?

Mastermattie | 07-07-15 | 15:54

@Desmoulins | 07-07-15 | 15:49
Ik vrees dat de Grieken nooit en te nimmer EU-compatible worden, we zijn géén federatie, gelukkig, en dat moet zo blijven, nog even en we kunnen tot in den eeuwigheid geld naar dat soort landjes laten stromen, omdat we zo 'sociaal' zijn, nou ik ben niet zo sociaal en het komt misschien als een verrassing (al denk ik van niet); de Grieken zijn dat nog minder.. die Griekse rijken en de regeringen die kiezen naaien hun eigen land keer op keer en ze worden nog gekozen ook.

Heloise | 07-07-15 | 15:53

Nou en, bom d'r op, toch? Weg met die legale maffia.

Digitaal Smoelwerk | 07-07-15 | 15:53

@Heloise,
Frankrijk moet wel, ze hebben 42.000.000.000,-
(42 Miljard) uitstaan in leningen aan Griekenland!

r04drunn3r | 07-07-15 | 15:52

Die Euro gaat niet knallen hoor, let op mijn woorden. Binnen 3 dagen is er een "tijdelijke maatregel" en krijgt Griekenland zijn Euroinfuus weer ingeprikt. En dan over 2 weken weer eentje... enz.

harry21 | 07-07-15 | 15:51

MarcS | 07-07-15 | 15:48
Maar ook heel dat Europarlement is een gedrocht, weer een institutie dat naar eigen macht streeft met die enge Verhofstadt en Schulz als voormannen.

lingo star | 07-07-15 | 15:51

Ik heb vanaf nu echt een walging van grieken. Veel te grote bek, veel te arrogante houding terwijl ze niks waard zijn en willen leven op de kosten van anderen. Wat denken die klojo's nou? Dat zij onze kostgangers zijn? Dat wij staan te juichen dat ze ook in de euro zitten en in de EU? Oprotten met dat volk. Ze hebben zelf NEE gezegd.

langzullenweleven | 07-07-15 | 15:51

@Desmoulins | 07-07-15 | 15:44
Hoezo duit in zakje? Hoezo olie op vuur?
Is het niet aan een nieuwsmedium om mij van het nieuws te voorzien? Dus als Griekenland wel zijn gasrekening voldoet, maar niet de rekening aan de EU dan is dat nieuws. Of het wel of niet terecht is, wel of niet in verhouding staat is dan niet ter zake doende.

MarcS | 07-07-15 | 15:51

@roze_bril | 07-07-15 | 15:36
Alle problemen met de Euro en de EU zijn geen ideetje geweest van Janos met de pet.. dat kwam van de Noord-Europese "wij willen,moeten,en zullen een verenigd Europa hebben!" landen Frankrijk en Duitsland.
Want zogenaamd,"Nie wieder"

deraderendraaien | 07-07-15 | 15:50

Het is een beetje een Berlusconi maar dan zonder de seksfeesten en mafia-banden; razendslim iedereen lekker zichzelf op laten jutten, zodat het falen van de EU-leiders en hun ideologie door henzelf duidelijk wordt, en het maximale halen uit de underdog-rol waarin hij wordt geduwd en de legitieme bezwaren die er ook zijn jegens de EU. Deze kwestie gaat ons allemaal boven't hoofd langs dus ik kan geen kanten kiezen, daar is het gewoon ook te diffuus voor, maar het steekspel is steeds vermakelijker voer voor politicologen en onderhandelaars. En dat die EU-haantjes zich zo hebben verslikt in hun eigen oogkleppengedrag is gewoon mooi om te zien. Dit krijg je er nu van, als je nooit rekening ermee houdt dat misschien niet iedereen op de neoliberale parade wil springen.

Zaagbaard | 07-07-15 | 15:50

Mooi voorbeeld voor Frankrijk wat eveneens geen moer doet, maar wel een ENORM grote bek en stem heeft.
Heloise | 07-07-15 | 15:23
.
Waarom denk je dat Frankrijk per se wil dat Griekenland binnen de Eurozone blijft? Na het referendum belde Tsipras direct met Hollande, zijn grote vriend binnen de EU. Allemaam eigenbelang. Van beiden.

Hans Hillen | 07-07-15 | 15:50

@ lingo star | 07-07-15 | 15:44

"wij" hebben zelf binnenlands op partijen gestemd die de opzet van het Europarlement hebben goedgekeurd, is dus democratisch tot stand gekomen. Vervolgens zijn ook de leden van dat parlement democratisch in elk individueel land gekozen. Dat is dus democratisch, dat het niet naar jouw (en mijn) zin is, is pech. Dat is nou eenmaal het gevolg van dit democratische proces, als de mensen waar je het niet mee eens bent winnen, maken zij het beleid, waar je het dan dus ook niet mee eens zult zijn.

Capt. Iglo | 07-07-15 | 15:50

Wie roept te bleren dat de Grieken schandalig bezig zijn is dus voor de voortzetting van de huidige status quo.
Niemand heeft blijlbaar door dat de eisen van de EU en haar onfeilbare instellingen er niet zijn om Griekenland Euro-compatible te maken maar de 'eigen' belangen veilig te stellen. Alleen goedgelovige lui zien in dat 'eigen' belang een Europees belang.

Desmoulins | 07-07-15 | 15:49

Als het zo doorgaat, en er een Grexit komt, blijft er opeens geld over om onze bejaarden te wassen en onze jeugd goeie scholing te geven. Wat een nachtmerrie moet dat zijn voor Rutte en Dijsselbloem.

Botte Hork | 07-07-15 | 15:49

"Frankrijk en Commissie-voorzitter Juncker hebben een front gevormd om Griekenland in de euro te houden.
Voor Frankrijk is ook het wegstrepen van Griekse schulden niet langer taboe. "
Aldus de telegraaf.
Wegstrepen prima, maar wel UIT de UE voor de eeuwigheid, hier zie je het resultaat van de emo-band tussen socialisten en communisten, één grote smerige teringzooi!!

Heloise | 07-07-15 | 15:49

De voormalig Griekse onderminister van Internationale Betrekkingen en woordvoerder voor economische zaken in het kabinet-Tsipras weet echt wel wie Dijsselbloem is. Wellicht hadden de heren elkaar eerder buiten de camera's om al een hand gegeven en doet Dijs het nogmaals voor het volk.

Gezellig! | 07-07-15 | 15:49

@MarcS | 07-07-15 | 15:48
-kocht +mocht

MarcS | 07-07-15 | 15:49

@lingo star | 07-07-15 | 15:44
Alsof ze de keuze hebben om op bijvoorbeeld Freyman te stemmen, of BotteHork of op Capt.Iglo. Ik kocht kiezen uit kwaden, niet uit goeden.

MarcS | 07-07-15 | 15:48

Geweldige actie, Dijsselbloempje kookt natuurlijk! Varoufakis twee weet nog beter hoe hij dat stumpertje moet treiteren. Wat een arrogante bal die Dijss.

Eminent | 07-07-15 | 15:48

Kapo Juncker gaf vanmorgen aan dat hij de EU is en de dienst uit maakt, HIJ de grote Juncker wil dat GRL in de euro blijft, koste wat kost, dus storten maar zou ik zo zeggen, komt goed.

Uw Verzekeringsadvis | 07-07-15 | 15:47

@Capt. Iglo | 07-07-15 | 15:26
In ieder geval lees ik zojuist dat Griekenland netjes de rekening van Gazprom heeft betaald.
En verder zit er olie en gas in de territoriale wateren van Griekenland en Gazprom is echt niet te beroerd om dat er uit te gaan halen. Win-win.

Lupuslupus | 07-07-15 | 15:47

@Capt. Iglo | 07-07-15 | 15:40
Oke, waar kon ik kiezen voor die opvreter van een Timmermans als schandknaap voor Juncker?

MarcS | 07-07-15 | 15:47

@Capt. Iglo | 07-07-15 | 15:26
De haven in Piraeus is toch echt wel heel interessant voor de Russen.

Afgeschminkte Bassie | 07-07-15 | 15:47

Botte Hork | 07-07-15 | 15:39
Ik vind zelf dat hij zich op een juiste en duidelijke manier profileert.

Komputernurt | 07-07-15 | 15:46

Als Griekenland "submits same proposals as before", doen ze dan hetzelfde wat Brussel al maanden doet?

simpelman | 07-07-15 | 15:46

@ Brulboei_61SB | 07-07-15 | 15:40

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe dat nu geregeld is met de doorgang daar maar ik was in de veronderstelling dat de Russen daar nu al gewoon doorvaren. Maar laten we er even vanuit gaan dat, dat niet zo is zou dat inderdaad iets kunnen zijn wat interessant is voor de Russen alleen daar sluit je dan geen handelsakkoorden voor. Het ging erom dat de Grieken een handelsakkoord met de Russen bij Dijsselbloem in zouden wrijven maar daar wordt niemand warm of koud van omdat er weinig te handelen is met de Grieken. Op militair strategisch gebied is er wel wat te halen.

Capt. Iglo | 07-07-15 | 15:46

@--sql error--,
Beter als het NOS 6 uur journaal!
EU Troll!

r04drunn3r | 07-07-15 | 15:45

De Telegraaf deed vandaag ook nog een duit in het zakje om het anti-Poetin sentiment nog wat verder aan te wakkeren... 'Grieken betalen wel de gasrekening aan de Russen' en zo wordt het valse sentiment van een gemeenschappelijke vijand nog wat verder gevoed.
Een gemeenschappelijke vijand, ook al is die imaginair, werkt namelijk verbroederend. Precies zoals de EU-paten het graag zien...

Desmoulins | 07-07-15 | 15:44

Capt. Iglo | 07-07-15 | 15:34
Beste Kapitein Iglo, heeft U zich wel eens verdiept in wat die Europarlementariers doen, hoe ze vergaderen en daarvoor veel geld opstrijken. Ja, wij kiezen de vertegenwoordigers, overigens heel veel mensen hebben terecht geen zin om te gaan stemmen bij Europarlementsverkiezingen, degenen die wel stemmen, stemmen veelal op uitgerangeerde politici die nog een vriendendienst krijgen toegeschoven door de partij.

lingo star | 07-07-15 | 15:44

@Karin5 | 07-07-15 | 15:38
Komt nooit, niet om Griekenland an sich maar 1 de strategische waarde van Griekenland als buitengrensland. Maar ook om de precedent werking. Als Grexit kan, kan Itaxit ook en als dat gebeurd zitten we financieel weer in de middeleeuwen. Dan zullen er veel mensen vluchten van Europa naar het rijke Noord-Africa.

MarcS | 07-07-15 | 15:44

r04drunn3r | 07-07-15 | 15:33
infowars als bron... man man man

--sql error-- | 07-07-15 | 15:43

@Mark_Pugner | 07-07-15 | 15:35 ?
En jij lijdt aan waanbeelden en hoort stemmen?
Mag hoor, enjoy. :) doch definieer 'ons' eens?

Heloise | 07-07-15 | 15:43

Leuke naam trouwens: Tsakalotos. Tsaka!!!!!!!!!!!!

Hans Hillen | 07-07-15 | 15:42

Uitsluitend de Vara krijgt een orgasme van Dijsselbloem.
Na Cohen, Obama en Timmerfrans moet ik van hen helemaal onder de indruk zijn van "onze Jeroen".
Dream-on. Laatste stuiptrekkingen.

Kamervraag | 07-07-15 | 15:42

Dat heb je er van als Rutte gaat dreigen. Ze moeten niet met een flut voorstel aankomen. Komen ze met niets. Rutte hou je nou de volgende keer een beetje in. Je maakt die mensen bang.

metdedag | 07-07-15 | 15:42

@denoorman | 07-07-15 | 15:37
Waarom een voorzitter onwaardig? Als jij mensen vraagt aan de vergadering deel te nemen, onder voorwaarde dat ze nieuwe voorstellen hebben, is het heel normaal om dat even af te wachten. Dat de Grieken niets nieuws hebben is schandalig en ongehoord!

MarcS | 07-07-15 | 15:42

Wat wordt de EU bij de neus genomen door de Grieken. Zij willen gewoon niet meer en wachten af totdat de EU een beslissing neemt en ze uit de Euro stappen. Kunnen ze tot in de eeuwigheid de EU fe schuld geven van hun eigen incompetentie. Wat een kleuters

Keerf II | 07-07-15 | 15:41

@--sql error-- | 07-07-15 | 15:38
exact

Heloise | 07-07-15 | 15:41

@Capt. Iglo | 07-07-15 | 15:35
Wat dacht je ervan als Tsipras vrije doorvaart garandeert tussen Middelandse Zee en Zwarte Zee? Dan hoeft de Czaar zich alleen nog maar zorgen te maken over Erdogan...

Brulboei_61SB | 07-07-15 | 15:40

Taktiek? nee gewoon dom zichzelf herhalen, natuurlijk gaan ze er dan uit, het is wel weer de meest simpele manier, die Grieken zijn echt simpel geworden, zonde.. ze hadden.. haha ja 2000 jaar terug, ca...10.000 generaties wél een mooie cultuur, nu zijn ze de lachertjes van Europa geworden.

Heloise | 07-07-15 | 15:40

@ MarcS | 07-07-15 | 15:37

Guy is een Belg en de Belgen kiezen hun eigen vertegenwoordigers dus jij had daar idd geen invloed op, die had jij op de Nederlandse vertegenwoordiging. Maar hij is gewoon democratisch verkozen door de Belgen.

Capt. Iglo | 07-07-15 | 15:40

@Komputernurt | 07-07-15 | 15:15
En wat precies doet hij zo goed dan?

Botte Hork | 07-07-15 | 15:39

@roze_bril | 07-07-15 | 15:22

Nee hoor als 98 of 99% gelijk is aan elkaar en te maken heeft met deze zieke realiteit, is er van een grote ongelijkheid geen sprake. Het idee alleen al dat het Griekse volk hoofdverantwoordelijk is, man man man...
Zij bepalen niet de spelregels dat doet men in Brussel.

Desmoulins | 07-07-15 | 15:39

Nog een keertje naar het filmpje gekeken. Als je daar met je handen in je zakken staat vraag je er ook wel een beetje om, eigenlijk. Jeroen, doe eens iets aan die attitude. Gisteren bij het debat was de body language ook iets te duidelijk.

Mark_Pugner | 07-07-15 | 15:38

Wat zou er eigenlijk nodig zijn voordat een grexit wel een optie is? Of komt dat station gewoonweg nooit?

Karin5 | 07-07-15 | 15:38

Feynman | 07-07-15 | 15:24
Wat een hoop onzin.
Europa is niet verplicht ook maar iets te geven, zeker geen 100-den miljarden. Maar dat doen ze toch. Griekenland eist het zelfs, maar doet er niets voor terug.
Dat is gewoon oplichting, zoals ze dat al jaren doen.

--sql error-- | 07-07-15 | 15:38

@Capt. Iglo | 07-07-15 | 15:34
Waar kon ik kiezen voor Guy? Of beter waar kon ik kiezen voor GEEN guy, GEEN juncker?

MarcS | 07-07-15 | 15:37

@wiza | 07-07-15 | 15:16
Ja. Dan is het volkomen duidelijk wie er een acuut (met één 'c') probleem heeft. De Eurolanden, het IMF, de banken, de ECB, de Duitse centrale bank en de Nederlandse Bank, Jean-Claude Juncker, Jeroen Dijsselbloem en vele anderen hebben dan een acuut probleem.
De Grieken hadden al een probleem. Dat verandert verder niet.

Stormageddon | 07-07-15 | 15:37

rara | 07-07-15 | 15:27
Excuus dat ik jou vergeten was.

Igor Putkin | 07-07-15 | 15:37

Je zou toch verwachten dat Dijsselbloem als voorzitter weet wat de agenda van de bijeenkomst is. Voorafgaand aan de vergadering zij hij geen idee te hebben wat er besproken ging worden. Een voorzitter onwaardig. Exit Dijsselstruik....

denoorman | 07-07-15 | 15:37

Als ik Dijsselbloem was had ik dat niet gepikt van die Gyrosknager. Jij mij negeren? Prima in de volle zaal ten overstaan van iedereen op het moment dat die botte klootviool iets wil zeggen gewoon vragen wie hij is en of hij de beleefdheid zou willen opbrengen om zich gewoon eventjes netjes aan alle aanwezigen voor te stellen.

Sloopkogels | 07-07-15 | 15:36

@deraderendraaien | 07-07-15 | 15:26

Dat ze daar geen belasting kunnen innen. Dat ze in Griekenland de elite de hand boven het hoofd houden. Dat er gelijk aan Rusland mensen rijk zijn geworden van privatisering. Dat heeft geen bal te maken met Frankrijk en Duitsland. Maar wel juichen dat een nee een feest is voor de democratie. Wat me het meest verbaast is dat zelfs Syriza het niet lukt om deze macht te doorbreken. Kijk maar hoe het Griekse bureau van statistiek is tegengewerkt door bestaande machten. Politiek, media, bedrijven... Om maar geen eerlijke cijfers te overleggen. Je kunt de corrupte samenleving Europa absoluut niet verwijten.

roze_bril | 07-07-15 | 15:36

@Hof van Tuinslang | 07-07-15 | 15:25
Zowel Russen als Grieken hebben wel degelijk geld,want beide landen hebben een behoorlijk aantal slimme miljonairs die hun kapitaal buiten hun eigen belastingzone hebben gestald.Als deze miljonairs buurtje leen doen(met medeweten van hun overheid om hun eigen landelijke economie rechtop te helpen met investeringen dan zou dat kunnen... denk ik.

deraderendraaien | 07-07-15 | 15:36

Hahaha, Juncker is boos omdat hij terrorist is genoemd *hips*. Verhofstadt idem én is ook nog eens boos omdat Tsipras gewoon niet op komt dagen. Dijsselbloem zei gisteren in de Kamer dat Griekenland met een nieuw voorstel moet komen én uit moet leggen wat hun 'nee' betekent (nou, wat denk je lul). En de Grieken? Die blijven hun oxi herhalen en komen met niks. Wat een bak. Om met Pim Fortuyn te spreken: "Dat belooft nog wat!".

Hans Hillen | 07-07-15 | 15:35

@Heloise: Welkom op GS. Nog iemand die ineens lid is geworden om de anti Poetin, pro_EU standpunten kracht bij te zetten. Je vraagt je af, waar komen ze toch allemaal ineens vandaan en wie stuurt ze op ons af?

Mark_Pugner | 07-07-15 | 15:35

@ Brulboei_61SB | 07-07-15 | 15:34

En dat gaan de Grieken dan afnemen in ruil voor zeewater? Of wat?

Capt. Iglo | 07-07-15 | 15:35

@Feynman | 07-07-15 | 15:24
dat stemmen ging over een reeds gepasseerd voorstel, vervolgens worden alle Grieken emotioneel opgeklopt door die communisten, met dit als resultaat.
Eigen schuld, dikke emo-bult.

Heloise | 07-07-15 | 15:35

Tsjakkatotalloss lijkt te beseffen dat Dijsselbloem nog maar een paar daagjes mag meedraaien, dus waarom zou hij tijd aan hem verspillen?

simpelman | 07-07-15 | 15:35

Tsjakkatotalloss lijkt te beseffen dat Dijsselbloem nog maar een paar daagjes mag meedraaien, dus waarom zou hij tijd aan hem verspillen?

simpelman | 07-07-15 | 15:35

De Grieken schijnen zopas hun rekening aan Gazprom betaald te hebben. Daar hadden ze dus wél geld voor. Raar hé.
Verder zie ik een nerveuze, verwarde Tsakalotos. Ik krijg niet de indruk dat hij Dijsselbloem bewust negeert. Hij is gewoon wat onwennig, zoals een leerling op zijn eerste schooldag.

Nonkel Frituur | 07-07-15 | 15:35

@Feynman | 07-07-15 | 15:24
Weer eens hartstochtelijk EENSCH!

Ook een compliment voor uw uithoudingsvermogen om nieuwsuur te blijven kijken. Een paar maanden terug heb ik het afgezworen, tot die tijd keek ik regelmatig om te zien wat er nu weer eens gepromoot, gedownplayed moest worden. Tegenwoordig zitten mijn vrouw en ik in onze zoveelste verliefdheid en neuk ik liever.

MarcS | 07-07-15 | 15:35

Russen hebben geen geld.
Hof van Tuinslang | 07-07-15 | 15:25

Nee, maar ze hebben wel olie en gas (en geen lastige Grunnigers)!

Brulboei_61SB | 07-07-15 | 15:34

Wat een klucht.

Vanaf de jaren ‘90 hebben opeenvolgende (maar voornamelijk conservatief linkse) regeringen zich de Euro in gefraudeerd, EU-subsidies toegeëigend en van kunstmatig lage rentes geprofiteerd. In 2008 was de situatie feitelijk al onhoudbaar, in 2010 barstte de bubbel en werden macro-economische publicaties sneller “gecorrigeerd” (lees: betrapt op leugens) dan dat ze uitgebracht werden. De toenmalige regering is in een monster-bezuinigingsprogramma gedwongen. Daarvan kun je afvragen in hoeverre sommige maatregelen niet meer pijn dan goed deden, maar dat de overheidsfinanciën drastisch omgegooid moeten worden was -en is- een feit. In 2014 leek er eindelijk licht aan het einde van de tunnel te zien met een groeiende economie en een primair begrotingsoverschot. Het enige wat de Grieken hadden hoeven doen was volhouden en de problemen zouden vanzelf opgelost zijn. In plaats daarvan deed ultra-links een greep naar de macht en beloofde het volk gouden bergen en vooral een middelvinger naar die boze buitenwereld die toch zulke gemene dingen deed (zijnde; het tegenhouden van luilekkerland).

Onder het mom van solidariteit, humaniteit en democratie werden hervormingen weer teruggedraaid en de algemene lamlendigheid stak weer de kop op. Ook het aanpakken van de massale belastingontduiking en kapitaalvlucht kwam stil te liggen. Het gevolg; de economie knalde andermaal door het afvoerputje en de ronduit agressieve houding van Griekse politici jegens diegenen die eerder te hulp waren geschoten, maakte dat alle gevoel voor saamhorigheid en hulpbereidheid bij de overige landen in de EU (die zelf in de voorgaande jaren harde offers hebben moeten brengen om uit de financiële crises te komen) volledig is verdwenen.

Het referendum dat in de afgelopen anderhalve week zoveel heeft los gemaakt is hierin eigenlijk een non-issue. Het is op zijn best een bevestiging aan de Griekse regering dat de inzet van onderhandelingen in de afgelopen maanden de steun van het volk heeft (wat heel wat anders is dan de vraag of het de beste oplossing is), en is op zijn slechtst de zoveelste bevestiging van de onwelwillendheid van Griekenland om de eigen broek op te houden. In beide gevallen zou het voor de onderhandelingen niet uit moeten maken; de deadlines zijn verlopen, het steunprogramma is over.

Wat nu rest is de vraag hoe Griekenland om denkt te kunnen gaan met acute betalingsonmacht (iets waar in de rest van Europa geen trader van wakker ligt), en welk scenario de verschillende EU-regeringen vervelender vinden: gezichtsverlies tegenover de eigen kiezers, of de geo-politieke wereldspelers.

Seraphin | 07-07-15 | 15:34

MarcS | 07-07-15 | 15:17
Is er ook nog een derde optie?

Komputernurt | 07-07-15 | 15:34

Guy Verflopstadt heeft zijn pilletjes weer eens vergeten in te nemen. Een schandaal dat zo iemand in het europarlement zit.

denoorman | 07-07-15 | 15:34

@ lingo star | 07-07-15 | 15:32

We kiezen de leden van het Europarlement toch gewoon dus hoezo niet?

Capt. Iglo | 07-07-15 | 15:34

Toch wel mooi (en ontluisterend) om te zien hoe de Europese technocraten in Brussel volkomen in paniek zijn, geen idee hebben en dan maar stompzinnige teksten blaten en twitteren. Zo'n Verhofstad ook... man man man, wat een blamage. Het woord deconfiture dringt zich op.

Stormageddon | 07-07-15 | 15:33

Ondertussen stelt Frankrijk voor om de schulden te schrappen, onvoorstelbaar, komt bij dat de Grieken wel de gas rekening hebben betaalt aan Rusland die wie worden er gepiepeld juist....

edjekaddetje | 07-07-15 | 15:33

Als Dijselboom de Grieken uit de EU en de euro flikkert heeft ie het nog niet zo slecht gedaan imo.

je suis bier | 07-07-15 | 15:33

de navo schijt 7 kleuren stront , anders waren die grieken er al lang uitgedonderd .
Het is de Usa + de navo die hier aan de touwen trekt , het is in feite een optel som vanaf de rus een stukje land in pikte je ziet dan ook dat hierna de spanning oploopt met Griekenland

witchmaster | 07-07-15 | 15:32

Wat zou Meneer Kalootzak onder z'n arm dragen als er tóch geen serieus plan wordt ingediend... de Griekse Playboy of de Tina?

R.B.Scott | 07-07-15 | 15:32

Nu krijgt hij geen hand. Valt mee. Een roggel in zijn facistische smoel had ook gekund.
Botte Hork | 07-07-15 | 15:09
Hoe duid je dit dan? Het is overigens rochel, maar dat terzijde.

Igor Putkin | 07-07-15 | 15:32

Mijnheer Verhofstadt, het Europarlement heeft niks met democratie te maken, wel met volgevreten bestuurders.

lingo star | 07-07-15 | 15:32

Is ons kabinet eigenlijk nog steeds het beste sinds WOII als er een Grexit komt?

Botte Hork | 07-07-15 | 15:31

als een puber die z'n huiswerk niet heeft gemaakt en onhandig reageert als hij er door de leraar op wordt aangesproken...

--sql error-- | 07-07-15 | 15:31

Goed zo. Oei oei, onze Guy konijnentand wordt ook weer wild. Rustig Guyke, tel uw centjes, waar wordt je rustig van.

mrjl_n | 07-07-15 | 15:31

Ongelooflijk hoe de hele EU en in het bijzonder Distelstruik met zich laat sollen. Hoe die Grieken KEER op KEER afspraken niet nakomen en de EU in hen hemd zet, de (Charlie Chaplin)houding van deze Tsakklootos zegt alles..
Als het niet zo treurig voor ons als braaf-belastingbetalende-burgers was geweest was het komedie van de bovenste plank.

Jhonny-Bravo | 07-07-15 | 15:31

De Grieken negeren Dijsselbloem omdat ze dat kunnen. Alleen Dijsselbloem zelf denkt nog dat ie wat te zeggen heeft, maar hij zit er voor spek en bonen bij.

lingo star | 07-07-15 | 15:30

@rara | 07-07-15 | 15:27
Mij ook. Ik begin een verwarde man te worden denk ik. Maar da's wel hot nu toch?

Botte Hork | 07-07-15 | 15:29

De Grieken en Poetin gaan prima samen, ze zijn beide even corrupt, ik wens ze veel plezier de doorsnee communistische Griek, die er echt niet, nooit zelfs op vooruit zal gaan met Poetin, mede dankzij hun eigen emo-stem.
Een paar 'democratisch met emo-stemmen gekozen' communistische baasjes, ja, díe krijgen een mooi bootje en hotel in Moskou cadeau.

Heloise | 07-07-15 | 15:28

Zullen we Dijsselbloem uit de EU gooien, dat zou al veel oplossen.

rara | 07-07-15 | 15:28

Toch niet echt begrijpelijk als men eerst om tafel gaat zitten en dan constateert dat er geen stukken liggen. Ik zou volgende keer vragen ze eerst maar op te sturen en pas daarna een afspraak maken voor een bespreking.

Simon_GS | 07-07-15 | 15:28

Laat maar vallen want het komt er toch wel van .... [doe-maar]

Sjaak uit Dordt | 07-07-15 | 15:28

Dat filmpje combineerde toevallig goed met Tour de France commentaar op de achtergrond, over "de dramatische gebeurtenissen van gister" en "het tactische plan van elke ploeg" en "de zware dag vandaag".
Pas bij "gebroken ribben" dacht ik: hé wacht, daar klopt iets niet.

simpelman | 07-07-15 | 15:27

@Botte Hork | 07-07-15 | 15:24
Dat je daar nog op ingaat, het verbaast me.

rara | 07-07-15 | 15:27

@Heloise | 07-07-15 | 15:23
Frankrijk is inderdaad een grote schuldige in dit hele verhaal. Niet alleen hebben zij een meerderheidsaandeel bij het erin rommelen van de Grieken in de Euro vóór de invoering, ze sturen ook heel subtiel aan op een minder hard eisenpakket. Wel handig, want dat kan ze goed uitkomen in de toekomst. De Franse slag, zegmaar.

Dhr. de Wit | 07-07-15 | 15:26

@roze_bril | 07-07-15 | 15:22
Yups! Dat is de schuld van Frankrijk en Duitsland die eerst hun uitgeleende geld terug wilden via de Griekse banken waar het steungeld door het IMF en de ECB terecht kwam.

deraderendraaien | 07-07-15 | 15:26

Dus er is een vergadering over de Grieken en hoe nu verder waar de Grieken ook bij aanschuiven maar ze hebben niks bij zich? Wat een stelletje malloten!

@ deraderendraaien | 07-07-15 | 15:23

Hoezo schaakmat? Die Russen moeten wel echt een enorme voorraad olijfolie willen gaan aanleggen willen ze de Grieken ook maar enigszins kunnen helpen. De Grieken hebben helemaal niks te verhandelen.

Capt. Iglo | 07-07-15 | 15:26

Haha, prachtig, wat een theater!

Ik ga gewoon rustig verder met het opnemen van mijn spaargeld en het kopen van goud, want die transferunie komt er, HOE DAN OOK!

Als er een *kuch* 'deal' komt met Griekenland dan zal goud wel weer in prijs dalen. Prima, een mooie gelegenheid om weer eens wat bij te kopen, want de problemen zullen NOOIT definitief worden opgelost zolang politieke dromers en centrale planner zoals zuipschuit Juncker en dictator Schulz in Brussel verder pappen en nathouden.

Xirdalan | 07-07-15 | 15:26

@deraderendraaien | 07-07-15 | 15:23
Russen hebben geen geld.
Grieken hebben geen geld.
Dus wat valt er precies te handelen?

Hof van Tuinslang | 07-07-15 | 15:25

De Grieken willen er uit. Maar willen Brussel de schuld kunnen geven!
Een eerder veronderstelde strategie lijkt waar te zijn.
Ze kunnen tegen hun volk zeggen de EU haat ons en heeft ons weggestuurd.
De enige manier dat de Grexit ook in Griekenland geaccepteerd wordt!
Slimme jongens!

Mega Mindie 2 | 07-07-15 | 15:25

Mooi hoe de Grieken het belang van de eu en hun politici in het bijzonder laten zien!!Dat is nou hoe een gewone man omgaat met die slimmeriken gewoon negeren!!!

Pempy Boludo | 07-07-15 | 15:25

Falende banken zijn gered door van hun tekorten een overheidsschuld te maken. Die u betaalt.

Piet Karbiet | 07-07-15 | 15:25

De Grieken moesten niet met een flutverhaal komen volgens Jeroentje. Tergelijkertijd werd vanuit Duitsland en de rest van de Troika duidelijk dat er wel gepraat kon worden, maar niet onderhandeld. Dat is trouwens al zes maanden het geval. Niet alleen mijn bescheiden mening, maar regelmatig geuit op Nieuwsuur gisteren.

Politici zouden volgens Jeroentje de waarheid moeten vertellen, maar dat is voor hem zelf, onder beide petten een brug te ver. Niet alleen weigert hij een overzicht van de situatie, hij weigert een evaluatie over de afgelopen jaren en hij weigert de doorrekeningen van Griekse en Europese voorstellen te geven.

Ik vraag me af wat ik een beter flutverhaal vind. Dat de Grieken niet alleen willen lenen, maar ook willen overleven, of de bureaucraten die wel willen praten, maar niets willen overeenkomen. De reden voor het referendum was dat de Troika zelfs een aanbod wat bijna volledig haar eigen voorstel was, afwees op 26 juni. Toen Jeroentje in februari 2015 stelde dat er serieus naar de Grieken geluisterd ging worden loog hij.

Want daar zitten we nu naar te kijken. Een oplossing mag er niet komen, maar niemand wil daar de verantwoordelijkheid voor dragen. Waarom zou je een voorstel meenemen als er aangekondigd is dat die toch niet in overweging is genomen? Als je via Wikileaks terugleest dat Merkel al jaren saboteert.

De Griekse redding is er nu eentje louter voor het grote geld. Bancaire verliezen zijn via de Griekse staat en belastingbetaler bij de Europese belastingbetaler gelegd, terwijl de pijn alleen terecht komt bij werkelozen, arbeiders en gepensioneerden. Hier en daar.

Kennelijk was dat het enige wat de politici voor Grieken en Europeanen in petto hadden, want het is het enige wat ze hebben gedaan. De politici houden de hand boven het hoofd van de bankiers. En de Grieken moeten naar Rusland om te praten over investeringen om de economie vlot te trekken.

Ik zie de politiek ook weer lekker mensen eerst demoniseren om ze daarna te beroven. Studenten zopen te veel, dus een leenstelsel. ZZP-ers werden uitgescholden als schijnzelfstandigen en moesten nog meer formuliertjes invullen en aftikken, zonder extra rechten. Halveer het aantal bejaardentehuizen vanuit de participatiemaatschappij. Grieken zijn luie belastingontduikers, dus een ingreep zonder enig macro-economisch besef.

Zie hier de taktiek van verdeel en heers. Isoleer een bevolkingsgroep en laat ze extra betalen of ontneem hun diensten waar ze al vijftig jaar belasting voor betalen. De deur staat open om te praten, u mag demonstreren, u mag schrijven, u mag stemmen, maar er gebeurt precies wat eerder bekokstoofd is.

Nou Mark en Jeroen, dat vind ik dus een flutverhaal.

Feynman | 07-07-15 | 15:24

De Grieken hebben allang een principe-accoord over de reparatie van hun economie met Rusland gesloten. Nu is het alleen nog een kwestie van beide partijen tegen elkaar uitspelen (EU en Rusland) en de beste deal binnenslepen.
Het is logisch dat de Grieken alle opties openhouden en niet te happig zijn op toezeggingen uit Brussel.
Zo slaat de criminele expansiepolitiek van Brussel in de Oekraine keihard en vanuit onverwachte hoek terug.

Gootbalkoning | 07-07-15 | 15:24

@Igor Putkin | 07-07-15 | 15:23
Nee, dat vind ik niet. Praat voor jezelf.

Botte Hork | 07-07-15 | 15:24

@Albasalix | 07-07-15 | 15:22
Klopt, en Rutte maakt morgen ook die 1800 euro over :)

Stijlloze Frank | 07-07-15 | 15:24

Aan het standpunt over Griekenland herkent men de bijstandstrekkers onder de reaguurders.
Bijv. @ botte hork, @ kapotte stofzuiger @ godsammekraken vinden het heel normaal dat je geld ontvangt zonder tegenprestatie en dat je dan ook nog gewoon een grote bek opzet.

Igor Putkin | 07-07-15 | 15:23

@Dhr. de Wit | 07-07-15 | 15:21
Tuurlijk, dus Griekenland moet eruit, voor het opvoedkundige effect.
Zou ook mogen gelden voor een heel groot deel van de Europarlementariërs, maar het idee dat al die zuidelijke landen, en Ierland, zo eruit geknikkerd kunnen worden is ook een mooi voorbeeld voor Frankrijk wat eveneens geen moer doet, maar wel een ENORM grote bek en stem heeft.

Heloise | 07-07-15 | 15:23

@wiza | 07-07-15 | 15:16
Euh denk toch echt dat wij dat zijn, Griekenland kan nog naar de Wereldbank stappen en heeft kans op een giro 555 actie. http://curiales.nl/2015/06/11/staatsgreep/

toetanchamon | 07-07-15 | 15:23

Het mooiste zou zijn als tjaklootje Jeroen een handelsovereenkomst met de Russen onder z'n neus duwt en zegt;schaak mat!

deraderendraaien | 07-07-15 | 15:23

@Karin5 | 07-07-15 | 15:16

Dan is er wel heel veel ongelijkheid in dat land. Als je weet hoeveel kapitaal er van Grieken op buitenlandse banken staat. Allemaal de schuld buiten Griekenland zelf om?

roze_bril | 07-07-15 | 15:22

Heerlijk filmpje. Goed om te zien hoe die arrogante dweil in zijn hemd wordt gezet. Met dat kutterige vingertje van 'm.

kezie | 07-07-15 | 15:22

Ik mag Dijselbloem eigenlijk wel, hij heeft echt een ruk-klus te klaren, maar eigenlijk doet 'ie niet zo slecht.

Albasalix | 07-07-15 | 15:22

En het circus gaat door.
Met Dijsselbloem als clown en Tsakalotos als de olifant op de grote blauwe bal.....

Hof van Tuinslang | 07-07-15 | 15:21

Arme Europese landen die wél hun best doen het huishoudboekje op orde te krijgen beginnen nu ook te morren, en terecht. Waarom zou je je best doen als een ander land dat ook niet doet en er gewoon mee wegkomt.
www.rtlnieuws.nl/economie/home/kleine-...

Dhr. de Wit | 07-07-15 | 15:21

Haha het is toch net 1 groot slechte MBO klas waarin Griekenland zijn huiswerk niet heeft gemaakt en dus de les niet door kan gaan.... Pannenkoeken!

Stijlloze Frank | 07-07-15 | 15:20

Stelletje luie uitvreters die Grieken. Zo dat is er uit.

RobberenRukkie | 07-07-15 | 15:20

@Polska | 07-07-15 | 15:09
"De laatste keer dat een land zo onrealistisch hard werd aangepakt was Duitsland na WW I en [...]"
En die vergelijking loopt mank. In dat geval ging het om reparaties. In dit geval is het geld dat de Grieken zelf hebben geleend en hebben uitbesteed.

alcor | 07-07-15 | 15:19

Poppenspel der dwazen. Onbevattelijk dat dit allemaal mensen zijn met geld, 33 kruiwagens, de beste opleidingen hebben genoten en toch zo infantiel overkomen.
Had ik maar een keuze waar mijn belastinggeld naar toe moet gaan. Of naar een ondeugdelijk spoor van 11 miljard, of een corrupt computersysteem van 1 miljard, of BTW verhoging-compensatie-daar-er-minder-binnen-is-gekomen-dan-die-autist-voor-ogen-had. Of naar de bodemloze put die Griekenland/Zuid Europa/Oost Europa heet. Het moet overal naar toe gaan behalve naar een 104 jarige Nederlandse mevrouw want die kan de grafkanker krijgen van onze overheid. Ik zeg dat dingen graag zoals ze zijn, zonder cachet. Rauw en pijnlijk. Hadden die gestoorde autisten in brussel die houding maar.

LogicaOverwintAlles | 07-07-15 | 15:19

@Karin5 | 07-07-15 | 15:16
Spijker kop!

MarcS | 07-07-15 | 15:18

En uiteindelijk krijgen de grieken een superdeal omdat de EU tsaren liever hun moeder verkopen dan toegeven dat dit project mislukt is.

R.E.Lee | 07-07-15 | 15:18

Stoppen met die Grieken en welnu direct

dirty dirk | 07-07-15 | 15:17

Als je de uitdrukking "lachen als een boer met kiespijn" aan een kind wil uitleggen, dan moet je het beeld pauzeren op 0:21. Kun je ze gelijk leren dat je de overheid altijd moet wantrouwen. "Zoals de burger is, wantrouwt hij de overheid".

Dhr. de Wit | 07-07-15 | 15:17

Oxi lijkt me een prima naam voor een nieuwe Griekse munt. Drachme v2.0 is zo saai.

Wel als oksi uitspreken dan graag...

Poekieman | 07-07-15 | 15:17

@Komputernurt | 07-07-15 | 15:15 hij doet het prima.

Heloise | 07-07-15 | 15:17

@Komputernurt | 07-07-15 | 15:15
Och iedereen heeft een mening, de een raakt kant nog wal en de ander is domweg onzin. U mag kiezen welke u heeft.

MarcS | 07-07-15 | 15:17

Herr Zimmermann | 07-07-15 | 15:08 ik schaam me voor de toestemmers zonder wie dit circus geen podium had.

hallevvezool | 07-07-15 | 15:16

NOu dan hebben we toch een deal? De Grieken betalen niets terug en wij geven geen cent meer. Moet je eens kijken wie er accuut een probleem heeft?

wiza | 07-07-15 | 15:16

Na vijf jaar bezuinigingsrondes leeft één op de vier Grieken, één op de zes Griekse jongeren en de helft van hun bejaarden onder de armoedegrens. Drie miljoen van de elf miljoen inwoners hebben er geen toegang meer tot de gezondheidszorg. Een kwart van de Griekse bevolking heeft geen uitzicht op werk en 400.000 huishoudens zitten zonder stroom omdat ze de rekening niet kunnen betalen. De kindersterfte is er dramatisch gestegen en het aantal zelfmoorden ten gevolge van schulden is verviervoudigd. En dan nog de meer dan 40.000 illegale vluchtelingen die dit jaar alleen al zijn aangespoeld. En maar lachen bij de onderhandelingen. De politici liggen er niet wakker van, als ze maar poen kunnen harken.

Karin5 | 07-07-15 | 15:16

Go go Jeroen, knijp die grieken als een puist uit de Euro!!
Het gaat maar om 10.5 miljoen mensen, een vijfde meer dan in Londen alleen al wonen én maar geld eisen, wegwezen met die geiten en olijven... het is een derde wereldland met dezelfde graad corruptie als derde wereldlanden eigen is, weg met al dat gezuig, en anders wij uit de EU, lijkt me ook wel wat.
Dit is tijd om de foute toelating van de Grieken terug te draaien , ze zijn er toch miljarden op vooruit gegaan, die mogen ze van mij part houden, maar vanaf heden; toedeloe!!

Heloise | 07-07-15 | 15:16

Tsaklotos -> Taktlooss :-)

MarcS | 07-07-15 | 15:16

Volgens mij beweerde Verduisterbloem voor het betreden van de vergaderlocatie dat 'ie eerst even vooraf met Tjakanaardeklotos apart zou spreken.

deraderendraaien | 07-07-15 | 15:15

Na de motormuis-griek nu een sloeber-griek.
Kon hij voor 60 € geen nieuw jasje krijgen?

deepblue | 07-07-15 | 15:15

*hij het niet

Komputernurt | 07-07-15 | 15:15

Je kan veel zeggen van Dijsselbloem, maar ik vind dat hij niet slecht doet.

Komputernurt | 07-07-15 | 15:15

Tsjaka Lotto!

Piet Karbiet | 07-07-15 | 15:13

Begin van het einde voor de rattenkop.

Afgeschminkte Bassie | 07-07-15 | 15:13

Nou je moet maar zo denken ... toch weer wat airmiles erbij.

Simon_GS | 07-07-15 | 15:13

In ieder geval staan 'we' weer lekker voor lul.

Botte Hork | 07-07-15 | 15:12

Laat me raden.. het is nu ECHT 5 voor 12 voor de Grieken, Echt!

Melkzwabbers | 07-07-15 | 15:12

Eerst de rug toekeren, het lijkt wel een hond en daarna toch een pootje wapperen.

Heloise | 07-07-15 | 15:11

Jeroen ziet eruit als het zoontje dat ergens achtergelaten is op 'take your kid to work-day'.

Sleutelplanktovenaar | 07-07-15 | 15:10

Tsaklotos. Weer zo'n ultra linkse uitvreter.

Bomke Halsema | 07-07-15 | 15:10

Die negeer actie is wel hardcore.

Aantastelijk | 07-07-15 | 15:10

Nu krijgt hij geen hand. Valt mee. Een roggel in zijn facistische smoel had ook gekund.

Botte Hork | 07-07-15 | 15:09

Ik hoop van harte dat Griekenland de middelvinger aan het IMF / EU / US geeft.

Wat het IMF doet (ook elders op de wereld) is financieel terrorisme.

De laatste keer dat een land zo onrealistisch hard werd aangepakt was Duitsland na WW I en we weten allemaal hoe het Duitse volk daarop reageerde.

Griekenland heeft de manpower niet, maar de analogie staat.

Polska | 07-07-15 | 15:09

Prachtige tweet van Martin Visser. Geweldig!

Lupuslupus | 07-07-15 | 15:09

Zichtbaar niet bewust genegeerd. Tsakalotos en Dijsselbloem kennen elkaar al zeker vijf maanden. Tsakalotos voerde het Griekse onderhandelaarsteam aan onder Varoufakis.

bisbisbis | 07-07-15 | 15:08

Ik voel plaatsvervangende schaamte bij mij opkomen als ik zie wat voor een stel incompetente prularia mij daar zitten te vertegenwoordigen.

Herr Zimmermann | 07-07-15 | 15:08

Wie neemt Dijselbloem nog wel serieus dan? Iemand?

Botte Hork | 07-07-15 | 15:07

Hij gent Dijsselbloom echt wel, want hij was altijd de man achter de schermen bij de onderhandelingen.

Mark_Pugner | 07-07-15 | 15:07

Simpelweg de beste reactie op Nederlandse politici: negeren, weglopen en vooral niet (belasting) betalen.

kapotte_stofzuiger | 07-07-15 | 15:06

Inbetween, Timmerfrans spreekt

http://ec.europa.eu/avservices/ebs/live.cfm?page=2&lang=nl

Methylfenidaat | 07-07-15 | 15:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken