
Gentlemen en dames ook. We gaan op jacht. Heeft de Volkskrant Fatima Dakmar verzonnen? vroegen wij ons vorige week af. Fatima Dakmar was die Ingezonden Brieven-schrijfster in de Azijnbode die met een zuur stukje van Gerard Cox een "racist" maakte [
DOSSIER]. Reaguurders, Ebru Umar alsook ons hadden grote twijfels bij de echtheid van deze onvindbare Fatima Dakmar. De Volkskrant verdedigde zich daarop met goedkope smoesjes inzake de identiteit van Fatima Dakmar, hetgeen bij ons nog meer de idee triggerde: prutsers, jullie hebben die brief
zelf geschreven/laten schrijven, en er de naam van een "Marokkaanse Amsterdamse" onder gezet. Geinig bedacht, Volkskrant. Maar toch niet helemaal ongevaarlijk.
De grap is dat je van nature (hoe goed je je best ook doet) helemaal niet totaal anoniem kunt schrijven. U weet zelf; GeenStijl-topics van Johnny Quid herkent u meteen, en de "Van Rossem"-topics pikt u er ook zo uit. Dat geldt overigens voor
alle scribenten. Of ze nu Sylvia Witteman, @ANanninga, Theodor Holman, Gerard Reve, Arnon Grunberg, Henk Bres of Rob Hoogland heten. Auteurs laten
altijd een stukje stilistisch schrijverseigen DNA in hun publicaties achter. Ook als ze onder een andere naam publiceren. Hoe groots & meeslepend ook, schrijvers en dichters zijn ook maar een zootje algoritmes bijelkaar. De methodiek om auteurs van dergelijke "anonieme" artikelen te achterhalen, heet
StyloMetrics. Techniek wordt in de Verenigde Staten met succes toegepast. Er zijn inmiddels diverse trollen/sokpoppen die juridisch op hun anonieme lafbekjes-falie gehad hebben. En precies dat, o lezers, gaan wij ook doen. We gaan brievenschrijfster Fatima Dakmar door een "Stijl-0-Meter" halen. Edoch, dat kunnen wij niet alleen. Daar hebben wij uw hulp voor nodig. Want 1000 weten meer alsdan 1, en het is nogal een pokkenwerkje. Het (open source) programma om dergelijke "anonieme" auteurs op te sporen heet
JSTYLO en lees vooral deze uiteenzetting over
StyloMetrics (pdf) bij Princeton University. U gaat als volgt te werk. Voer teksten van echte (Volkskrant)scribenten in JSTYLO en vergelijk ze met de tekst van de anonieme Fatima Dakmar. Bij een plus 70% match is het bingo. Platte Volkskrant-tekst van "Fatima Dakmar" ter copy & paste vindt u hieronder. Plezierige jacht.
Brief van de dag
Maandag 25 mei ging ik naar het Radio 5 Nostalgia Oeuvre Concert in het DeLaMar Theater. Zanger-acteur Gerard Cox kreeg daar van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) een oeuvre-award. Op zich een mooi initiatief om met publiek geld een artiest met een lange staat van dienst te huldigen.
Cox zong, of liever gezegd declameerde, zijn songs van de tekstvellen op zijn pupiter (ach ja we worden allemaal ouder). Hij bracht zijn hits: 1948, Die goeie ouwe tijd en hij zong: 'Nou dan krijgt u mooi de zegen na, na, na, na, na, na.'
Ja, Cox weet met zijn 75 jaar blanke bejaarden aan het lachen te krijgen. Ik, Fatima Dakmar zit hiertussen. De opmerking alsof ik en andere allochtonen dom zouden zijn, maar ook het ongegeneerde lachen snijden me door de keel.
Wat te doen? Opstaan? Iets terugroepen? Uit beleefdheid blijf ik zitten. Op het einde van de voorstelling volgt zijn andere meezinger 't Is weer voorbij die mooie zomer. En: 'U weet wel: na, na, na, na..., nog een keer voor alle allochtonen.' Wederom een lachsalvo van zijn toehoorders. Ik ben ook zijn publiek. Ik ben een allochtone Nederlander, ik heb gestudeerd, ik werk en betaal belasting in dit mooie land.
Thuisgekomen kon ik niet direct de slaap vatten en vervolgens ben ik wat op het internet gaan kijken. Ik zie muziekfragmenten, al moet ik wel bekennen dat sommige songs toen wel beduidend beter gezongen werden dan die avond ervoor. Wat ik ook zag, was een filmpje van Cox in Raymann is Laat. De interviewer stelt de vraag: 'Waarom spelen er geen Marokkanen inToen was geluk heel gewoon?' Cox antwoordt: 'Ja, omdat het 'Toen was geluk heel gewoon' heet.' Cox zei later ter verdediging dat het geheel gescript was.
Volgens mij is Cox zich te weinig bewust dat hij als publiek figuur in de media met zijn zogenaamde grappige opmerkingen een klimaat creëert waarin het salonfähig is om allochtonen te schofferen. Lees de commentaren onder zijn YouTube-filmpje.
Na afloop van de avond werd Cox in een kleine nagebouwde studio in het DeLaMar Theater geïnterviewd door NCRV-presentator, Hijlco Span. Ik vroeg hem of ik iets tegen Gerard Cox mocht zeggen. 'Natuurlijk'. Ik zei: 'Meneer Cox, ik vond u opmerkingen over allochtonen racistisch.' Hij keek mij aan en zei met een dedain of ik te dom zou zijn om zijn 'grappen' te begrijpen: 'En u heeft geen gevoel voor humor.' Ik keek hem aan en zei: 'Het is mijn gevoel en hiermee heb ik het mijne gezegd.' Vervolgens verliet ik met opgeheven hoofd het theater. De grijze volksartiest van weleer aan zijn tafeltje achterlatend.
Fatima Dakmar, Amsterdam
(
bron: de Volkskrant)
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
Inmiddels ben ik er ook achter dat het Dean Saunders zeker niet is.
Iemand die de woorden 'declameren', 'salonfähig' en 'dedain' gebruikt in een stukje onder de 500 woorden, is zo blank als een lelieblaadje...
Ik vroeg hem of ik iets tegen Gerard Cox mocht zeggen. 'Natuurlijk'. Ik zei: 'Meneer Cox, ik vond u opmerkingen over allochtonen racistisch.' Hij keek mij aan en zei met een dedain of ik te dom zou zijn om zijn 'grappen' te begrijpen: 'En u heeft geen gevoel voor humor.' Ik keek hem aan en zei: 'Het is mijn gevoel en hiermee heb ik het mijne gezegd.'
En dat weet Gerard niet meer? Lijkt me stug.
Gevonden !!! Ik citeer; (3e alinea) "Ja, Cox weet met zijn 75 jaar blanke bejaarden aan het lachen te krijgen. Ik, Fatima Dakmar zit hiertussen." Het lijkt mij dat deze een hoofddoek op had/heeft, andere kledingstyle, jonger en een andere huidtint heeft,..... En die moet toch niet zo moeilijk te vinden zijn geweest tussen al die blanke bejaarde publiek!!! Er zullen vast nog wel (qua publiek, voornamelijk niet bewegende) beelden terug te vinden zijn.
G*dT, ben dol op stylometrische analyses;-) Maar treinende rechter is me voor!
De Sexrabbijn des Vaderlands: Marek van der Jagt ook bekend als droogkomiek A.G.
* CcMed*
Greeeeeeeeta
De Amsterdamse politie heeft wel een signalement. Donkere kleding, een bivakmuts onder een capuchon en schoenen met lichte zolen. Rijdt op een gestolen scooter die hij of zij een straat verderop in brand heeft gestoken. Eitje.
die twitter pick zegt alles wel, een stereotype hypergepigmenteerde shemale. ALLE vooroordelen in een.
Nanker Phelge
Haha; netjes. Doe maar wat onze Geenstijl Sherlock zegt. Is makkelijker dan 100k artikelen door dat programma heen te stampen.
Ik gok op Arjen Ribbens adhv "declameerde, zijn songs van de tekstvellen" (nrc 24-12-2003)
Lijkt op prozaïsch gezwatel van een vrouwelijke
Joop vd Ende theater... eh.. dinges
het enige dat ontbreekt is een moderne Anton Pieck
style ansichtkaart
twitter.com/harrietteketet
Is dit programmaatje er ook voor de MAC?
Hij is duidelijk racist. Want zijn haar is wit. Waarom heeft het geen allochtoonse kleur? Nou?
@Nick da Prick | 23-06-15 | 17:57
Het zou best zijn als het inderdaad een lezeres is.Maar daar is twijfel over.
Daarbij, denk jij echt dat ik in een bos leef, vooral bessen en klein wild eet, en alleen boos wordt als je de kinderen bedreigt? Ach, één van de drie is niet slecht....
@zeg maar jansen | 23-06-15 | 16:50
Ah, het eeuwige dillema van de liefdevolle, maar machteloze god versus de machtige, maar wraakzuchtige.
@sinar2 | 23-06-15 | 16:46
Mijn moslimstudenten zijn anders regelmatig best vrolijk.Maar goed, HBO niveau en geen hoofddoek.
Gerard Cox zelf?
Wat ik dus zeggen wilde, ik heb daar geen tijd meer voor.
Ik ben tegenwoordig weer aan het werk. 45 uur per week à 11,50 incl. alle toeslagen, vrije dagen en vakantie.
Maar ik ben weer aan het werk!
ze schrijft te Goei Nederlands geen lidwoord verkeerd. is inderdaad verdacht....
Ik weet het, Fatima is Quid:
"ik vond u opmerkingen over allochtonen racistisch"
(Het is "uw")
Waarschijnlijk zal de VK ombudsvrouw de zaak snel bespreken. Welke kranten hebben een ombudspersoon? Daarna weet je alles.
Niet de jonste meer gelet op de uitspraak ach ja we worden allemaal ouder en daar deze persoon kijkt op internet
geen allochtoon , belgen uitgezonderd want ze kent het werk van Cox
Waarschijnlijk een vrouw , wel vals venijn maar geen agressie , met opgeheven hoofd hem achterlatend lijkt op iets betaald zetten
waarschijnlijk een ex dus
wie o wie
En... is de Fatima ROOFDOEK al boven water? Kan iemand iets aan al die roofdoeken doen het lijkt wel of er steeds meer komen.
Wat een laaielichter!!
www.youtube.com/watch?v=l1p7YFTQ2F8
Linda Voortman, Hanneke Groenteman of Fatima Elatik. Zeker weten.
Hoe flauw kun je zijn... De brief is geschreven door één van de mensen van Geenstijl...
De trigger:
"Op zich een mooi initiatief om met publiek geld een artiest met een lange staat van dienst te huldigen."
Het sarcasme druipt ervan af...
Volgens mij is het geen schrijvende medewerker (te veel stijlfouten)...
Gokje: vanLeeuwen?
Ik vermoed dat Soundos het is.
www.soundos.nl/
@seven | 23-06-15 | 16:22
Leuke link.
''het ongegeneerde lachen snijden me door de keel'' is wel erg allochtoons. Of zou die dubbele fout juist heel geraffineerd met opzet gemaakt zijn door zo'n slinks stuk verdriet?
Moet iemand zijn die al eerder controversieel in de media is geweest want al eerder bedreigd zegt ze. En vriendjes met de VK. Fatima is de echte voornaam, achternaam is fake. Schrijft behoorlijk goed Nederlands. Ergo: het is die mafklapper van een Elatik. Case closed, geen dank.
Ik word zó moe van allochtoniers die zich gediscrimineerd voelen. Zó moe.
Al eerder geplaatst.
Kan niet even aan Gerard Cox gevráágd worden, wié die anoniem gemaakte 'Fatima Dakmar' in 't echt is. Want in de eerste reactie van Gerard Cox over 't 'incident' zou hij wél aangesproken zijn op zijn gevoel voor humor bij 'na-na-na voor allochtonen'. Ik vermoed zomaar, dat Gerard als Rotterdammer dat wel wil zeggen, nu hij telkens weer via 't Amsterdamse zuurkrantje voor racist en 'verkeerd persoon' wordt uitgemaakt, al dan niet via 'n reeks van gefingeerde 'ingezonden brieven'.
Dan kan duidelijk worden, of 't misschien tóch Femke Halsema is, zoals Ebru vermoedt. Kom op Gerard, zeg maar wie je zo nodig als beroeps-gefrustreerde moest afkatten. Dan wordt 't nog 'n goede afloop voor iedereen.
Elatik, zeker weten nu.
Heb eigenlijk wel bewondering voor Fatima - een hele show van Gerard Cox uitzitten lijkt me geen pretje.
Het is Arnon Grunberg
Stylometrics en andere soortgelijke verzinsels zijn als wichelroede lopen.
Het origineel uit 1969 heb ik nog op LP:
www.youtube.com/watch?v=mI7AyPx-X1c
Hulde aan Gerard Cox.
Fatima is de bijnaam voor mijn vaatwasser
Maar als Cox sprak met dat mens, dan kan hij toch zeggen of het waar is?
-weggejorist-
Wie heeft er al tijd verspild aan Faalima Dakhaas?
Fatima schrijft : , maar ook het ongegeneerde lachen snijden me door de keel. Maar bij Cox kun je achteraf nog lachen, dat is bij IS niet zo.
Wat hebben die moslims met kelen snijden ?
Het is GERARD COX himself. Snap dat dan. (Negatieve) aandacht betekent volle zalen voor de man! Kassa!
Ik vind dit mens (wie het ook echt moge zijn) een zeikwijf dat inderdaad geen humor heeft. Sinds wanneer bepaalt zij waarover gelachen mag worden? Als je het niks vind dan kijk je toch niet, trut.
Ik blijf maar uitkomen op Hanneke Groenteman.
In diverse afleveringen van Toen Was Geluk speelde Khaldoun Elmecky de rol van de Spaanse gastarbeider Paco. Een Arabier die een Spanjaard speelt, twee vliegen in één klap. Hoe divers en multicultureel wil je het hebben? Maar dat wist juffrouw Fatima natuurlijk niet. Feiten en anti-racisme, niet altijd een gelukkige combinatie.
Misschien kan Hassnae Bouazza, gepokt en gemazeld in de toegepaste sokpoppenkunde, ons vertellen wie Fatima Dakpan is?
Jules qrocet of kroket hoe die achternaam ook maar is.
U weet wel van die ontvoering
Ook ik ga voor Fatima Elatik; bekijk haar twitterberichten.
En verder:http://www.parool.nl/parool/nl/508/THEODOR-HOLMAN/article/detail/2437688/2011/05/26/Fatima-Elatik.dhtml
-weggejorist-
@BrianHe | 23-06-15 | 18:19 copieer je haar achterlijk tweet erbij, scheelt weer iets. ;)
Leuk tooltje dat JStylo. Één nadeel, volgens het Princeton docje heeft het minimaal 6500 woorden input nodig, verdeeld over blokken van 500 woorden om betrouwbaar resultaat te geven. De brief van Fatima heeft 436 woorden..
Nick da Prick | 23-06-15 | 17:57
Het gaat er vooral om dat Geenstijl denkt dat de Volkskrant zelf achter de brief zit (leugen 1) en, als dat waar is, dat met een lulsmoesje ontkent (leugen 2).
Daarnaast mag Fatima haar karaktermoord op Cox natuurlijk schrijven, onder welke naam ze maar wil. Ze moet dan echter niet miepen als men probeert karaktermoord op haar te plegen. Sinds Fortuijn werkt demonisering 2 kanten op, en terecht.
Weerduivel | 23-06-15 | 18:04 Ja en nee, het is van Gerard zelf en het is geen grap.
Is het niet een grap van Gerard Cox zelve? Dat zou ik pas geinig vinden.
Kaas de Vies | 23-06-15 | 18:01 Hee, Fatima, jij hier?
Nick da Prick | 23-06-15 | 17:57 Pseudoniem? Nickname? Hier?
Nee toch? Ik heet echt Jansen.
@Nick da Prick | 23-06-15 | 17:57
Onzin. Anoniem mag alleen gaat de traditionele media zo prat op hun correctheid, dat is het punt.
Het is best hilarisch dat mensen hier - allemaal onder andere naam - los gaan op het feit dat iemand een ingezonden brief heeft gestuurd onder pseudoniem.
Moet zeggen dat die Fatima groot gelijk heeft dat ze haar - vrij onschuldigde - mening onder pseudoniem plaatst. Wat een hysterische ophef weer over een MENING. En dat uit de hoek die zo opkomt voor vrijheid van meningsuiting.
Wat een bekrompen riool hier.
koolteer | 23-06-15 | 17:54 "De idee" is shabby chic. Oudhollandsch.
PrinsesStoepje | 23-06-15 | 17:51 Joh, nee, echt? Goh.
@pritt
'de idee'....
Dit topic is geschreven door een fin?
@zeg maar jansen | 23-06-15 | 16:33
Is een parodie-account. Meestal leuker dan de echte.
Fatima Elatik??
Koewinsie??
Ik denk dat die Fatima eigenlijk Tofuck Dibi is. Die heeft weinig omhanden en die is naar eigen zeggen totaal geradicaliseerd. Kan Jesse Klaver hem niet weer een plekje geven op de groenlinks lijst. Of discrimineert Klaver die Toffe Tofuck. Bah Jesse dat is racisme. Bah. Geef die jongen een tweede kans.
Rambo John J | 23-06-15 | 17:40 Twintig jaar radioverslagen van het songfestival. Die komt niet verder dan ´hoge ogen´ en ´dan weet ik het niet meer´.
Alzheimerpatiënt.
zeg maar jansen | 23-06-15 | 17:36
Dat kan.. Het is zeker geen sluitend bewijs, maar als ik nu zo de columns van Harriet bekijk zou het me niet verbazen als dat een match wordt met Jstylo.
Vraag het aan Hijlco Span. Die weet 't.
Ik zou gokken op Fatima Elatik, zeker daar er wordt aangegeven dat uitsluitend de achternaam gefingeerd zou zijn.
Ter vergelijk qua schrijfstijl: fatimaelatik.nl/
het is die oudere vrouw met rood krulhaar . Niet Renate Rubinstein, want die is deaud. En ze heet:Elsbeth Etty
nl.wikipedia.org/wiki/Elsbeth_Etty
BrianHe | 23-06-15 | 17:32 En zo'n fotootje kun je niet kopiëren voor een fake account?
De Volkskrant is een dom krantje van socialistisch gedeformeerde mislukkelingen die een obsessieve drang hebben om Geert Wilders zwart te maken.
Liefst dagelijks want dat vult lekker veel papier.
Meer is die krant niet. De Volkskrant, een hond mag er op poepen, en dat is een hele hoge waardering.
www.google.com/search?tbs=sbi:AMhZZit...
Arthur van Amerongen, gewoon voor geld. Die doet dat rustig voor 30 cent per woord. Check de geldstromen op een factuur van 129,90!
CoJoNes | 23-06-15 | 17:29 Ah, het broertje van Putkin.
Een marokkaan bij Gerard Cox is net zo waarschijnlijk als een niet-criminele marokkaan in een gloednieuwe bmw. Ik kan me er helemaal niks bij voorstellen.
-weggejorist-
Altijd Rinus Ferdinandusse.
@zeg maar jansen | 23-06-15 | 17:25
Je bedoelt mij, van dal? Zeg dat dan gewoon joh, kan het rotten.
Thomas von der Dunk. En ik zie dat ie ook al genoemd is door anderen. Ik eet mijn pupiter op als het niet waar is.
Zou me nix verbazen als het Jolo blijkt te zijn.
deministerpresident | 23-06-15 | 17:24 Natuurlijk.
CoJoNes | 23-06-15 | 17:23 De exen van allochtone vrouwen daarentegen.
Bert de komma's, Wilma de punt!
Match van 99% bij een stukje van Gerard Cox.
Het "me door de keel snijden" is dan nog wel een geslaagde grap van de schrijver, vind ik.
Ik zou het in de hoek zoeken van: Diederik Stapel, als die hoek eens goed uitgespit wordt komen we misschien ook af van die windmolenwaanzin e.d.
@Nanker Phelge | 23-06-15 | 17:17
Of bij blanke mannen die een allochtone vriendin hebben. Die zijn namelijk vaak het ergst.
Jammer dat het woord Klabanus er niet in voorkomt. Dan was het Zuidberg geweest. Nu gok ik op Bert van der Veer of Marcel van Dam.
Nicola Dijkshoorn
TheseDays00 | 23-06-15 | 17:20 En verwarde mannen, die ook en Cox voorop.
Fatima Dakmar = Gerard Cox
Vulgaris | 23-06-15 | 16:39
Eens!
@ Bar&Boos | 23-06-15 | 17:13
Racist is 2015, volkomen uitgehold en door inflatie naar nul waarde gedaald. Dit jaar institutioneel racisme en white privilege.
-weggejorist-
Het telkens poneren van een achternaam (Cox, zonder voornaam Gerard) in een betoog, ware het een entiteit, een autoriteit op een bepaald vlak, is iets dat je vrijwel alleen in de academische wereld terug vindt. Daar wordt deze manier van schrijven je zelfs aangeleerd. Het is dus een persoon die aan een universiteit heeft gestudeerd. In principe is de aanwezigheid van de Volkskrant-scribent bij de Gerard Cox award show in het DeLaMar meets Radio 5, (who the hell gaat daar voor zijn lol op zijn vrije avond naar toe?) al alleszeggend. Ook de kennis en gebruik van het woord 'pupiter' verraad veel. Dit alles narrowed de boel alweer een hoop naar benee. Zoek het daarom in de hoek van theater/muziek/cultuur recensent met een academische achtergrond. Plus zo'n ongegeneerde dosis wegmetons, ziet men meestal alleen terug bij blanke idealistische vrouwen. Daar komt bij dat er melding van een persoonlijke ontmoeting is met Cox, terwijl mevrouw eerst schreef over naar huis gaan, de slaap niet kunnen vatten en het internet op gaan. Beetje vreemd. De link in deze kortstondige ontmoeting is Hijlco Span. Die moet mevrouw dus via de socials wel kennen. Je zou het ook gewoon aan ome Hijlco kunnen vragen, die moet er vanaf weten.
......'Snijden me door de keel' is in ieder geval een uitdrukking die ik nog nooit eerder heb gehoord.
Iets snijdt me door de ziel, dat wel.
Het telkens poneren van een achternaam (Cox, zonder voornaam Gerard) in een betoog, ware het een entiteit, een autoriteit op een bepaald vlak, is iets dat je vrijwel alleen in de academische wereld terug vindt. Daar wordt deze manier van schrijven je zelfs aangeleerd. Het is dus een persoon die aan een universiteit heeft gestudeerd. In principe is de aanwezigheid van de Volkskrant-scribent bij de Gerard Cox award show in het DeLaMar meets Radio 5, (who the hell gaat daar voor zijn lol op zijn vrije avond naar toe?) al alleszeggend. Ook de kennis en gebruik van het woord 'pupiter' verraad veel. Dit alles narrowed de boel alweer een hoop naar benee. Zoek het daarom in de hoek van theater/muziek/cultuur recensent met een academische achtergrond. Plus zo'n ongegeneerde dosis wegmetons, ziet men meestal alleen terug bij blanke idealistische vrouwen. Daar komt bij dat er melding van een persoonlijke ontmoeting is met Cox, terwijl mevrouw eerst schreef over naar huis gaan, de slaap niet kunnen vatten en het internet op gaan. Beetje vreemd. De link in deze kortstondige ontmoeting is Hijlco Span. Die moet mevrouw dus via de socials wel kennen. Je zou het ook gewoon aan ome Hijlco kunnen vragen, die moet er vanaf weten.
"Racist " is de nieuwe mondsnoerkreet.
zodra ik zo'n linkse luizenbaal dit hoor uitkramen krijg ik last van uitslag .
Kritiek mag niet.... kritiek is racistisch ... kritiek op met name onze Islam medemens ist verboten !
Val dood met je "racist ".... smerige linkse onder(d}rukker !
Alweer pappie ? | 23-06-15 | 17:05 Hij was het zelf. Aan een hem bekende scribent. Of er een beetje ophef gemaakt kon worden, de bezoekersaantallen vielen wat tegen.
Mooi dat iedereen zo'n beetje er nog van uit gaat dat het een vrouw was.
Ze zit hier gewoon naast me op de bank ergens in Almere. Dus relax CoJoNes.
GS is wel heel gefocused op de dode bomen pers. Ouderwets gelul, kranten. Waarom deze fixatie. Ga iets doen wat echt nieuws is. Journalisten die met andere journalisten bezig zijn, vreselijk.
De speurtocht naar de identiteit moet toch niet al te moeilijk zijn?
Zoals ze zelf schrijft: "Na afloop van de avond werd Cox in een kleine nagebouwde studio in het DeLaMar Theater geïnterviewd door NCRV-presentator, Hijlco Span.Ik vroeg hem of ik iets tegen Gerard Cox mocht zeggen."
Dan is het toch een kwestie van navragen bij Hijlco Span? Wie weet is het ook vastgelegd op band en uitgezonden op de radio.
De bekendmaking van de award aan Cox is tenslotte ook terug te luisteren:
www.radio5nostalgia.nl/nieuws/2459/ger...
Chronologisch is het stukje van Fatima ook een puinhoop. Ze was al thuis en ging weer terug om haar punt te maken?
Daarmee geeft ze al aan dat ze het stuk niet sterk genoeg vond en is gaan nadenken over een goede uitsmijter. Ik durf er veel geld op te zetten dat Fatima daar nooit geweest is. Wie Fatima ook is.
Igor Putkin | 23-06-15 | 17:04
Maak ik zelf wel uit!
O, iemand was me al voor...
Fatima Organa kom ik op uit.
Dakmar is een anagram voor Damrak. Daar worden nu de bewijzen verbrand www.at5.nl/artikelen/144521/update-bra...
Nog eenvoudiger is het om Gerard Cox te vragen wat voor vrouw hem die vragen stelde.
LogicaOverwintAlles | 23-06-15 | 16:57
zoek er wat bewijzen bij, aub. Anders is het weinig concreet.
eerstneukendanpraten | 23-06-15 | 16:55
Niet mee bemoeien.
@seven | 23-06-15 | 16:22
leuke link!
Femke Halsema.
@Linkse Zakkenvuller | 23-06-15 | 16:19
Met uw geniale post wint u vandaag 't internet.
Heeft Cox al een beschrijving gegeven van de briefschrijfster of schrijver? Hij werd toch door haar aangesproken, volgens haar dan. Of heeft dat ook al nooit plaatswgevonde, daarbij is die Hijlco Span natuurlijk getuige :)
PS en sorry Pritt, ik waardeer je Sherlock Holmes manieren maar in deze is logica afdoende
Ik wacht nog op brieven van Muhammed Nirok, Mustafa Nelsig en Fatma Upis...
Ik wacht nog op brieven van Muhammed Nirok, Mustafa Nelsig en Fatma Upis...
BigShow | 23-06-15 | 16:54 Ja, geintje van @Widtvoet.
BigShow | 23-06-15 | 16:54
... dat wordt niks zo met jou speurkwaliteiten. Zegt de naam Widtvoet je iets?
Dagmar Krause is zo'n duitse liederen-van-Brecht zangeres die in geen politiek correcte linkse CD collectie mag ontbreken. Je komt er als linkse scribent al gauw op als je een alias moet verzinnen en om je heen kijkt. En Fatima, ja lekker authentiek. Zoheten alle mosselma's.
Ik heb een bovengemiddeld analytisch vermogen. Niet dat ik altijd gelijk heb maar ik zit er zelden compleet naast.
De schrijver komt op mij blank over (de manier van meezingen is daar een goed voorbeeld van) terwijl hij/zij naar eigen zeggen (...) een allochtoon is. Het klopt niet.
Een allochtoon met universiteit (is mijn aanname ,zogenaamde kwaliteitskrant) die vanuit Amsterdam naar Rotterdam gaat omwille van Gerard Cox. Het lijkt mij dat je Gerard Cox goed moet vinden om dat ervoor over te hebben. Ik bespeur geen affiniteit met Cox, integendeel.
Hij/zij begint met "een oeuvre-award. Op zich een mooi initiatief om met publiek geld een artiest met een lange staat van dienst te huldigen." en eindigt met " grijze volksartiest van weleer". Dat is een pleonasme, dat iemand van weleer grijs is is niet meer dan logisch.
Dat klinkt allemaal niet als iemand die Cox hoog heeft zitten.
Conclusie: deze brief is geschreven door een journalist met de opzet Cox te beschadigen en zielige allochtonen in het zielige zonlicht te zetten.
Schaak en mat, behoeft geen strikje omheen.
Het is Femke Halsema!
Bewijs: i.imgur.com/tbHMyYG.jpg
@Mr Dixit | 23-06-15 | 16:18
Ik denk dat u daar de juiste conclusie trekt.. wellicht idee dat GS contact probeert op te nemen met Cox en vragen of hij dit voorval kan herinneren?
Gerard Cox is meer geliefd bij de ( autochtone )ouderen onder ons en kent derhalve vrijwel geen "allochtoon" publiek.
Zoals ik al aangaf: Geenstijl zou Gerard Cox eens moeten bezoeken.. ik denk dat hij zeer behulpzaam zal wezen, temeer omdat door dat ingezonden stukje zijn goede naam is besmeurd.
kijk en vergelijk twitter.com/Harrietteketet
Citaat van Prittie:
Auteurs laten altijd een stukje stilistisch schrijverseigen DNA in hun publicaties achter.
Juist Pritt!! En daarom vertrouw ik al die zogenaamde SVB-leaks van jullie niet. Leg ze naast elkaar en vergelijk. De toonzetting is helder.
Igor Putkin | 23-06-15 | 16:50
Hou nu eens op, zmj heeft nu al zeker 10 keer gezegd dat hij niet van dal is.
Als je een reverse search gaat doen met chrome dan kom ik met dezelfe foto van het Twitter account ( twitter.com/Fatima_Dakmar/status/6133... ) uit bij: Harriët Duurvoort, Columnist Volkskrant, writer, entrepeneurial journalist!?
En bij de Volkskrant denken ze wat een stel zeikerds bij GS, weet je wat we doen, schrijf een tekst, gooi het in Google translate naar Turks, dan terug naar Deens, dan even naar Duits, en dan weer naar Nederlands, paar nuances achteraf dan toch voor redelijk taal aanpassen en Bob's yer uncle.
Dan kunnen die Stijllozen er nooit meer achter komen.
--sql error-- | 23-06-15 | 16:51 Dat progje werkt dus.
Arnon Grunberg, we've got him!
Igor Putkin | 23-06-15 | 16:50 Weer fout. Domoor.
Ik verdenk Leon de Winter als onderdeel van een zionistisch complot.
sinar2|23-06-15|16:46
Dat lachen en plezier en humor hebben bewaren zij voor als zij bij Allah zijn in het hiernamaals.
ik gok in op joke kaviaar of misschien Fatima Elatik.
Maar het zou ook een onbekend studentje met een IS-lidmaatschap (die communisten) kunnen zijn.
@zeg maar jansen | 23-06-15 | 16:33
jstylo zegt dat Widtvoet achter dat account zit.
God Zelf | 23-06-15 | 16:47 Waarom vertel je het dan niet? Jij weet toch alles?
zeg maar jansen | 23-06-15 | 16:43
Ze waren wat flauw van jouw slappe geneuzel en je erbarmelijke pogingen tot humor, van dal.
Dit is een Van Rossem topic.
Geen idee wie het is, geen tijd voor tekstvergelijkingen en zo, maar, jezus jezus wat slecht geschreven. Zo onoprecht en hysterisch, het komt me wel bekend voor:
"Wat te doen? Opstaan? Iets terugroepen? Uit beleefdheid blijf ik zitten."
Dus je bent zo "beleefd" dat je zelfs blijft zitten. Dan heb je echt niet afgewogen of je iets terug zou roepen.
Ik zeg iemand van die blote breedveldsite. Dit soort geneuzel lees je daar.
Pimol | 23-06-15 | 16:45
Haha, scherp!
Zonder dat programma herken ik Femke al.
De Volkskrant zou wel eens een heel grote krant kunnen worden zodra het Kalifaat der Nederlanden een feit is binnenkort.
@zeg maar jansen | 23-06-15 | 16:21
Ik geloof niet dat je 't snapt. GS is op zoek naar de persoon die wel die brief heeft geschreven.
Om erachter te komen wie zich leent voor dit soort opruiing.
Fatima op zich is verzonnen maar haar gedachtengoed is alom aanwezig onder moslims.
Alleen de islamitische cultuur is goed, al het andere moet op alle mogelijke manier onderdrukt en afgeschaft worden. En humor als eerste want de islam haat humor. Humor is haram.
Kijk maar eens op straat. Nooit zie je een hoofddoek spontaan lachen, nooit zie je een haatbaard met een grijns. Het is één en al zurigheid en ellende en dat is dan ook hun gemeenschappelijkheid met links goedvolk.
Cuyahoga komt via frontaalnaakt.nl uit op Peter Breedveld. Ik zat in een vlaag van verstandsverbijstering eerst aan Ebru Umar te denken...
Cuyahoga | 23-06-15 | 16:25
www.geenstijl.nl/fastsearch?query=salo...
@Cuyahoga ik denk dat je een punt hebt met petertje breedveld, een search op google geeft veel resultaten wat betreft islamhelpertje
Wat is een "Volkskrant"?
eerstneukendanpraten | 23-06-15 | 16:22
De Telegraaf
Minder
Minder
Minder
joooop | 23-06-15 | 16:40 Het wachten is tot Rutger naar Breedveld gaat om het te vragen.
#plomp
Igor Putkin | 23-06-15 | 16:41 Kudt met klapdeuren. Hebben ze jou weer toegelaten?
Dom van ze.
R. E. Calcitrant | 23-06-15 | 16:25 Stop maar met zoeken.
Kaas de vies. A.K.A. Kereltje Peggold. Die is het.
Als Fatima verzonnen is, zou dat toch redelijk tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend zijn van de Volkskrant.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/12/...
Of Hassnae Bouazza, met Peter Breedveld als editor.
Als er geen bewijs is van haar bestaan, bestaat ze niet. Simpel.
joooop | 23-06-15 | 16:38 Als het echt een ingezonden brief is wel. Als het een redactietrucje is om Cox te plezieren met z'n show (Wat een kut pensioenplan moet die man hebben) dan kan het ook de telefoniste zijn geweest.
Meer DAN 1, evenveel ALS 1.
taaladvies.net/taal/advies/vraag/1316/...
Even uit het hoofd leren, als je prijs stelt op correct Nederlands.
Fatima Dakmar = Gerard Cox
Peter Breedveld toch?
B. Randnetel | 23-06-15 | 16:32 Effe gegoogled, presenteert het songfestival op de radio. Al een jaar of twintig.
En wij moeten geloven dat Fatima naar het Radio 5 Nostalgia Oeuvre Concert gaat... hahaha.
zeg maar jansen | 23-06-15 | 16:33 ze zegt 'manhunt' Hoor ik een femi-gekwetst ondertoontje? The search goes on.
Deze link niet beter? Doe deze link: psal.cs.drexel.edu/download/jstylo-1.2...
Kan je gelijk uitvoeren (uitpakken, en Jstylo.jar aanklikken). Met die van github kan ik niets mee. Of kunnen jullie uitleg geven hoe en wat?
-weggejorist-
twitter.com/Fatima_Dakmar/status/6133...
* Zucht *
B. Randnetel | 23-06-15 | 16:26
Gerard Cox waarschijnlijk ook. Fatima zei "Meneer Cox, ik vond u opmerkingen over allochtonen racistisch."
In zijn bazenbrief heeft Cox niet verwezen naar dit voorval.
Tsja, wanneer de realiteit links iets te snel inhaalt, gebruiken ze leugens en propaganda om weer bij proberen te sputteren.
zeg maar jansen | 23-06-15 | 16:28
Geen idee, heb nog nooit van die man gehoord, maar dacht dat dat aan mij lag.
Is er nergens een live versie van dat Jstylo, of moeten we zelf eerst een site bouwen met die broncode op github voor we aan de vergelijking toekomen?
zeg maar jansen | 23-06-15 | 16:25
Dank, van net zoveel waarde als de reclamefolders van de Appie dus, onze kat schijt er in ieder geval lustig op los...
Petrus de Rewa | 23-06-15 | 16:30 Nee joh,.. dat is gewoon jouw fappert.
Kan het niet Fatima Moreira de Melo zijn?
nl.wikipedia.org/wiki/Fatima_Moreira_...
Cuyahoga | 23-06-15 | 16:25 Geen Stijl verdacht van false flag-actie. Dat zou lache zijn.
Roodneus | 23-06-15 | 16:27 Het was Cox zelf. Anders gaat er geen hond naar de show van die demente Rotterdammer.
@Petrus de Rewa | 23-06-15 | 16:27
Ik ben Wim Heitinga, en ik heb die brief dus echt niet geschreven.
@gentle_giant_58 | 23-06-15 | 16:26
U wot mate? Iemand racist noemen is een grap?
B. Randnetel | 23-06-15 | 16:26 En die Hijlco bestaat wel?
Win Heitinga.
De laatste alinea moet toch voldoende zijn om te achterhalen wie dat was. Of is die confrontatie tussen dat minkukel en de Grote Grijze Cox helemaal uit de duim gezogen?
Fatima werkt gewoon op de burelen van de Volkskrant.
De redactie schrijft zelf dit soort brieven.
Het zal hun, denk ik ook aan de kont roesten dat dit zo naar buiten gekomen.
Er is nog iets anders wat mij stoort in dit verhaal nml.
Er wordt subtiel geprobeerd om ouwe culturele monumenten in dit geval meneer Cox met terugwerkende kracht in een slecht daglicht te plaatsen.
Alszijnde iets of iemand waar je niet trots op hoeft te zijn.
Het in grappig om te zien dat de Volkskrant daarvoor een Turkse (allochtone) persoon gebruikt.
Ondertussen heeft Cox het wel met Marina van de Graaf gedaan en ik zie nog niet zo snel een Turks jong ding het op film gaan doen met een lekkere autochtone cabaretier.
Eerlijk gezegd hoef ik het ook niet te zien
Kent er iemand tenslotte ook een bekende Turkse of marrokaanse pornografische actrice??
Nou waarom zou dat zijn?
Geen wonder dat de mannen daar de geiten misbruiken.
... geïnterviewd door NCRV-presentator, Hijlco Span. Ik vroeg hem of ik iets tegen Gerard Cox mocht zeggen. 'Natuurlijk'.
.
Ik neem aan dat Hijlco Span zich dit voorval herinnert...
Goed zo, vinden die hap.
iemand anders vol in de schijnwerper plaatsen, met alle gevolgen van dien (stigmatisering bedreigingen enz), en zelf diezelfde troep niet over zichzelf willen afroepen.
laf.
en het feit dat dit gewoon een grap was naast zich neer leggen.
heb het al vaker gezegd: LEER LACHEN EN VOORNAMELIJK MET JEZELF!!!!!!
als je moet lachen om gerard cox moet je echt wel veel gevoel voor humor hebben.
of is dat ook al weer rasisties?
Ik waag een gokje:
www.margotcpol.nl/category/volkskrant-...
eerstneukendanpraten | 23-06-15 | 16:22 Toiletpapier voor paupers, niet aan de rol verkrijgbaar doch slechts bedrukt met linkse propaganda.
Pritt weet alles, hij heeft er een abonnement op.
Vandaar ook de vroege zaterdagtopics over artikelen in de Volkskrant.
Ik kom uit op Pechtold....
-weggejorist-
Sinds de Volkskrant is opgegaan in de Azijnbode vol linksche wegmetons-prietpraat zijn de oplagecijfers alleen maar omlaag gegaan. Merkwaardige strategie. En helemaal merkwaardig dat aandeelhouders vol tevredenheid fopstukjes van "Fatima" toch zich willen blijven nemen. Enfin, hoop dat er snel een >70% hit is, zou toch vrij uniek en hilarisch zijn.
Ben zeer benieuwd.
Fatima schrijft volgens andere schrijfstijlvergelijktool www.clips.uantwerpen.be/cgi-bin/stylen... van de uni Antwerpen waarbij tekst meteen naast paar bekende auteurs wordt gelegd als een man. i.imgur.com/UWH14tH.png (En stijl lijkt op die van Hugo Claus) Zegt niks natuurlijk, want misschien is het wel Asha ten Broeke.
Wat is een "Volkskrant"?
Ook zonder onderzoek is het wel duidelijk dat deze brief nevernooit door een Fatima is geschreven. Puur white privelige taalgebruik van een babyboomert. De geëxalteerde interpunctie verraadt het. Onder de 40 gebruikt niemand nog aanhalingstekens en dubbele punten bij gesproken zinnen.
www.hpdetijd.nl/2015-06-17/volkskrant-...
Googlen jullie nooit?
Silvana Simons....
.
*olie op vuur gooien doet*
Asha,.. daar heb ik geen downloaden en invoeren voor nodig. Het is al een tijdje stil rondom Mme épaisse.
Hulde. Weg met de lachbekjes. Wie ben ik?
En verder wat Zeddegeizot | 23-06-15 | 16:17 zegt.
Fatima Dakmar is een anagram voor "dam fiat karma"
We zoeken dus een Amsterdammer, die rijdt in een Fiat met een voorliefde voor het Boeddhisme.
Stop de persen, het is Francisco van Jole.
Ik zie de resultaten met veel plezier tegemoet! Helaas kan ik mijn eigen tijd op het moment niet missen.
Mooi dat de VK zo hard op haar plaat gaat hiero. Ik hoop dat jullie die sokpop flink hard op zijn/haar plaat laten gaan!
We kunnen in ieder geval vaststellen dat dit stukje niet is geschreven door een allochtoonse. Die zullen nooit spreken over een "blanke". Scribent is dus een witmans. Verder aan de tekststijl te zien zelfs een man, waarschijnlijk van middelbare leeftijd. Declameerde, dedain, salonfähig, allemaal het jargon van de babyboomer. Zou Cox zich overigens niet een dame van kleur herinneren die die opmerking maakte? Lijkt me niet dat hij door tientallen Amsterdamse Marokkaansen is aangesproken, wel?
Een Fatima met een Scandinavische voornaam als achternaam?
I call bullshit !
Een neger in een Volvo: Echt niet.
Een Indiaan op de golfclub: Doei!
Een allochtoon die naar Gerard Cox gaat: Bullshit!
Mij bekroop hetzelfde gevoel als Fatima Dakmar toen ik pas als blanke man naar een moskee ging...
Ok! Ik verdenk Thomas van der Dunk. Ga het nu proberen.
Ik kom uit bij ene Peter Breedveld maar dat zal wel fout zijn.
Die snol kan me gestolen worden.... de VK overigens ook.
Beiden zijn enorm ruk!
Ik wacht met spanning de uitslag af.
*verder gaat met het debunken van andere zaken*
Verweer Volkskrant over eeen week: "Faat is gewoon een typetje van Aaf. Moet kunnnen!"
Ja daaag Pritt, doet dat effe lekker zelluf.
Ik kom hier niet om aan het werk gezet te worden natuurlijk, he.
REAGEER OOK