Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Alarm! Weer naheffing aan Brussel: 200 miljoen

jijkrijgtnaheffingenjijkrijgtnaheffingenjijenjij.gif Heeft u al belastingaangifte gedaan? En moest u aan het eind een extra bedrag van een paar honderd euro ophoesten? Dat was vanwege de 1,1 miljard euro EU naheffing die Rutte & Dijsselbloem eind vorig jaar zo gretig overboekten naar Brussel. EN NU KOMT ER WEER ZO'N NAHEFFING AAN. Het Bruto Nationaal Inkomen van Nederland blijkt na herberekening door CBS & DNB in 2011 en 2012 respectievelijk 1.8% en 1.5% hoger dan de overheid had berekend. Een hoger BNI betekent hogere afdracht aan Brussel. Dus: naheffing! Vorige keer was het al 1,1 miljard, ditmaal gaat het waarschijnlijk weer over honderden miljoenen, terwijl bij de vorige naheffing nog niet eens duidelijk is of de overboeking wel legaal was, hoe hij tot stand is gekomen en welke bewindslieden ervan wisten. De Telebloid stapt er zelfs voor naar de rechter en ook het CDA vroeg gisteren voor de vijfde (!) keer om de doofpotbrief die door De Dijs geheim gehouden wordt en waarin Brussel destijds de vorige naheffing aankondigde. En nu mag het braafste jongetje van de klas dus nóg een keer geld in de drankpot van Juncker storten zodat de Grieken weer een rondje van de zaak kunnen krijgen, de Veerdienst voor Mensensmokkel kan blijven bestaan en de calorie-labels op wijn kunnen worden ingevoerd. Mochten Dijsselbloem en Rutte ontkennen dat ze wisten dat deze nieuwe taxpoetgenocide er aan zat te komen, lees dan ter herinnering nog even terug hoe ze bij de vorige naheffing hun voorkennis in acht stappen probeerden te doofpotten. Benieuwd waar Dijsselbloem ditmaal mee komt... 200 MILJOEN: Dijsselbloem had zijn brief al klaar liggen want hij volgt binnen tien minuten na het CBS-bericht. De naheffing wordt (minstens) TWEEHONDERD MILJOEN EURO. Hele brief hierrr. Over 2013 en 2014 wordt ook een hoger BNI verwacht, dus dan komt er nog meer bovenop. UPDATE: Antwoorden binnen op CDA Kamervragen over de vórige naheffing. Linkje hier. Samenvatting: Koenders en Dijsselbloem weigeren inzage in alle stukken over de naheffing van 642 miljoen van vorig jaar. Dit betekent dat het parlement nog steeds niet controleren wat de regering en de EU Commissie met elkaar gewisseld hebben en dat zelfs de brief, waarin de NL regering aan de Commissie vraagt om alles vooral geheim te houden, geheim blijft. Ohja, en Engeland en Italië hebben hun naheffing nog niet eens betaald. UPDATE 15u08: VVD en PvdA blokkeren weer maar eens een debat:

Reaguursels

Inloggen

Daar heb je deels helaas wel gelijk in tejootje. Maar ik ben geen masochist en hoop toch echt dat die oogkleppen bij de makke schapen een keer afgaan. Anders wordt het toch echt emigreren.

Nigel Garage | 30-04-15 | 12:33

De dag dat de gewone Nederlander dit echt niet meer pikt komt steeds sneller dichterbij. Hahaha NOT.
Bij de laatste verkiezingen waren het weer de eu-gezinde partijen die gewonnen hebben duh. Dus even de feiten op een rij. Men WIL gewoon belasting betalen hier in Nederland. Men WIL gewoon niets te vetrellen hebben over zichzelf. Men IS gewoon masochistisch.

tejootje | 30-04-15 | 09:14

Ongelofelijk hoe dit ooit zo mooie land er telkens weer in slaagt zich volstrekt belachelijk te maken door te capituleren voor de symphatisanten van Brussel en Mekka. De dag dat de gewone Nederlander dit echt niet meer pikt komt steeds sneller dichterbij.

Nigel Garage | 29-04-15 | 22:32

Ben trouwens wel benieuwd hoeveel jankers die hier reageren dat ze het er niet mee eens zijn en dat Nederland uit de EU moet op PVDA, VVD, D66 of andere linkse of eurofiele patrijen hebben gestemd..... achterlijk kudtvolk.

jipje | 29-04-15 | 18:19

Ik zeg het je : Er komt een keer een volksopstand. Voor mij is het niet de vraag of, maar de vraag wanneer dat gebeurt.

jipje | 29-04-15 | 18:07

D66, CDA, PVDA & VVD zijn eurofiele partijen. Als U hier op stemt, verdient U elke naheffing van 200 miljoen, 2 miljard of 20 miljard. Dit houdt nooit op. Als je er op stemt, kies je hier willens en wetens voor. Ik red me prima. De EU maakt mij niet arm maar heel veel NLers wel. En iedereen die hier direct of indirect voor koos lach je toch vierkant in hun wegkijkende faces uit ;-)

Rest In Privacy | 29-04-15 | 17:49

VVD programma:

"De Europese begroting is hopeloos verouderd en staat niet in het teken van datgene waar de EU zich op
moet richten: alles wat Nederland en Europa veiliger, welvarender en vrijer maakt."

"De VVD vindt dat de Nederlandse bijdrage aan de EU flink omlaag moet en in pas moet gaan lopen met
die van landen als Duitsland, Denemarken, Zweden en Finland. Dat levert Nederland een voordeel op van
2 miljard euro. We moeten in ieder geval voorkomen dat de Nederlandse bijdrage per inwoner aan de EU
opnieuw stijgt.

Nederland heeft gestemd op: VERLAGEN van de EU bijdrage.

Doe het dan ook !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er komt een moment dat er niet meer alleen afgerekend wordt in het stemhokje als ik de stemming vandaag op de straat proef over dit onderwerp.

Tee Of Cup | 29-04-15 | 17:30

Dit ga ik dus niet vergeten, stelletje laaielichters.
Waarom moeten die 6 miljoen werkende Nederlanders toch altijd overal voor opdraaien.
Moeten die klojoois uit Oost-Europa soms nog meer betaald worden, die gasten die op Zondags afstempelen als ze van huis komen en dan weer gelijk optyfen.

Mijn gezin had ook graag van mijn volledige vakantiegeld weg willen gaan, maar dat gaat dus niet wegens de abnormale belastingdruk op dit bedrag.
Hoop nog steeds dat er andere mensen zullen komen in de EU die dan zulke gasten zullen kielhalen tot de laatste cent, weet je een soort van bijltjesdag, en dan hoef ik niet eens mijn belastinggeld terug, alleen maar genieten.

Havenwerker | 29-04-15 | 17:17

Mooi.. Kunnen ze mooi bij windmolensprojecten, kunst, cultuur en ontwikkelingshulp weghalen!

Da's toch allemaal al weggegooid geld.

E. Jaqlaat | 29-04-15 | 15:27

De EU is een smerige verrotte dievenbende.

fernseher | 29-04-15 | 15:24

Zo werkt het belastingstelsel nou eenmaal. De rijkste dragen de zwaarste lasten. De EU doet eigenlijk gewoon aan basisinkomen, waarbij de armste te maken krijgen met negatieve belastingheffing (= extra geld). Dit wordt betaald door de landen waarbij de economie wel beter vaart.

Sociale insteek van de samenwerking. Dit konden ze na Maastricht 1992 wel weten toch..

Fernando Alonso | 29-04-15 | 15:14

@2_amazing | 29-04-15 | 14:08

Goed dat je die video nog wist te herinneren. Jezus, Dijsselbloem is nog leugenachtiger dan ik al dacht en wist. Totaal ongeloofwaardig die man.

Hans Hillen | 29-04-15 | 15:10

Dit wordt o.a. betaald door:
*HRA te verlagen
*huren extra te verhogen
*BTW verhoging
*verhoging eigen bijdrage
*motorrijtuigenbelasting+accijns flink te verhogen.

meneer Q | 29-04-15 | 14:56

Er is slechts één mogelijkheid om de schade te beperken: haal het maar van ontwikkelingssamenwerking af. Het geld gaat ten slotte toch naar zuid-Europa (en het ambtenarenapparaat).

ProAsfalt | 29-04-15 | 14:15

@Le Roi | 29-04-15 | 09:58
Omdat het volk bij de PS2015 Pro EUSSR heeft gestemd?

ProAsfalt | 29-04-15 | 14:06

Alle partijen die hierover vragen stellen (in de zin van wij zijn het er niet mee eens), uitgezonderd de PVV, hebben ze allemaal achter de ellebogen zitten. A L L E M A A L ! ! ! !

ProAsfalt | 29-04-15 | 14:05

@Hans Hillen | 29-04-15 | 13:04
Nee, ik heb die stukken niet gelezen, ik heb me gebaseerd op het stuk van GS.

Vreemd inderdaad blijft dat correspondentie hierover niet openbaar wordt gemaakt.

Rest In Privacy | 29-04-15 | 14:01

Ondertussen hebben de Fransen een tekort en dit TIEN JAAR LANG van boven de 4 % , en dit duurt nog minimaal 3/4 jaar (hoop men)

witchmaster | 29-04-15 | 13:42

@HansHillen, de opkoop van de staatsobligaties staan geparkeerd bij de nationale banken, niet bij de ECB.

therealbraindump | 29-04-15 | 13:28

Dit liegende, bedriegende eurofiele kabinet moet deaud. Dit is geen democratie meer te noemen.

Dizzydent | 29-04-15 | 13:24

Onderste stenen blijven onder

CrapoTheGreat | 29-04-15 | 13:15

De naheffing die de burger kreeg was helemaal niet afhankelijk van de naheffing aan Brussel. Dat was een belastingherziening die nog niet was doorberekend. Deze heffing is natuurlijk gewoon volgens de norm, een land betaald een bedrag berekend uit het BNI. Niets gek dus. Wat wel een serieuze vraag is of een BNI van een land invloed heeft op overige keuzes die politiek gemaakt worden. Naar het blijkt is de afgelopen jaren fors meer verdient dan was voorzien. Lijkt me goed om ook de keuzes te herzien danwel in te trekken.

johoost | 29-04-15 | 13:07

Naheffingen, ESM gelden, Target 2 gelden, negatieve rentes, 20-jaar op rij geen goedkeuring gekregen voor de gedane uitgaven door de EU, europarlementariers die netto meer verdienen dan bruto, monetaire financiering door de ECB. En wat volgt hierna, een schuldenunie zoals Verhofstadt en D 66 wensen en gezamenlijk de mediterrane schuldenberg maar aflossen?
therealbraindump | 29-04-15 | 12:59
.
Via het opkoopprogramma van Draghi is dat de facto al voor een flink deel gerealiseerd hoor, die schuldenunie.

Hans Hillen | 29-04-15 | 13:06

Niks aan de hand, toch?! Blijkbaar is de afspraak dat als je meer omzet hebt, je meer moet betalen. Geldt voor zoveel dingen.
AntonPantoffel | 29-04-15 | 12:59
.
Jij hebt de kamerstukken niet gelezen hè. Dat is het probleem met veel mensen: wat roepen maar zich niet verdiepen in de materie. Het probleem is niet alleen de naheffing, maar de schimmigheid en geheimhouding er omheen.

Hans Hillen | 29-04-15 | 13:04

Waarom pikt Nederland dit? Ik begrijp het niet, mensen betalen gewoon. Omdat het makkelijk is?
Saik0 | 29-04-15 | 12:27
.
Het is juist ons kabinet dat de nabetalingen prima vindt. En het is ons kabinet die de informatie over de naheffingen geheim wil houden. De Europese Commissie wilde de correspondentie notabene openbaar maken (via EuroWob) maar ons kabinet heeft zich daartegen verzet met een beroep op 'persoonlijke levenssfeer' - kortom: ons kabinet heeft iets te verbergen, waarvan ze weten dat het bij burgers niet goed gaat vallen. En ik vermoed zomaar dat het toezeggingen van Dijsselbloem betreft. Dijsselbloem heeft rond ABN/AMRO bonus-gate laten zien dat hij met twee monden spreekt: hij zegt iets anders in het openbaar dan en petit comité. Uit de correspondentie met de Europese Commissie rond de naheffing zal blijken dat Dijsselbloem al lang betaling had toegezegd, nog voor het parlement op de hoogte was. Die hele verbazing en verontwaardiging van Dijsselbloem was gespeeld. Dat weten we. Maar met de correspondentie zullen er ook bewijzen zijn en dat wil met niet. Dit is een heel vies kabinet, dat veel zaken geheim houdt en elkaar dekt. Zo'n niet-transparant kabinet past niet bij de democratie die Nederland pretendeert te zijn. Maar blijf vooral VVD of PvdA stemmen. Of D'66, die nog wel een graadje erger is.

Hans Hillen | 29-04-15 | 13:02

Niks aan de hand, toch?! Blijkbaar is de afspraak dat als je meer omzet hebt, je meer moet betalen. Geldt voor zoveel dingen.

Rest In Privacy | 29-04-15 | 12:59

Naheffingen, ESM gelden, Target 2 gelden, negatieve rentes, 20-jaar op rij geen goedkeuring gekregen voor de gedane uitgaven door de EU, europarlementariers die netto meer verdienen dan bruto, monetaire financiering door de ECB.

En wat volgt hierna, een schuldenunie zoals Verhofstadt en D 66 wensen en gezamenlijk de mediterrane schuldenberg maar aflossen? En dan te weten dat de private vermogens in de mediterrane landen veel groter zijn dan in NL en Dld. Nederlands politici begrijpen deze materie niet of ze zijn werkelijk de gekke Henkie van de EU..

therealbraindump | 29-04-15 | 12:59

Het meest wrange is natuurlijk dat mensen die al een sloot belasting betalen, namelijk de werkende Jan Lul in de straat, ook betalen voor diegenen die niet meedoen aan het arbeidsproces want die krijgen geen aanslag of vrijstelling.

En als ik dan lees over een salarisverhoging van 1500 euro/maand voor EU ambtenaren dan gaat mijn bloed koken. De burgers moeten krom liggen om de hobby van een stel proleten te betalen.

Zit er zwaar over te denken om maar te stoppen met mijn werk. Het heeft toch geen enkele zin, alle geld gaat naar Den Haag en Brussel.

Dhr. de Wit | 29-04-15 | 12:56

Of alles 1 europa, geen grenzen geen individuele regeringen, 1 belastingstelsel, of brussel opheffen, EU in huidige vorm opheffen, grenzen dicht en alle europarlementariërs berechten in verband met wanbeleid!

NB-Stb | 29-04-15 | 12:43

@ van Rossem / redactie

De 1.7 Miljard Britse Ponden die de UK moest ophoesten, zijn naar believen betaald, volgens mijn Britse vrienden in Manchester.

Er is nog ff tegenstand opgeworpen d.m.v. het vragen van uitstel, maar daar werd hard om gelachen in Brussel. Geen minuut te laat of cent te weinig is doorgeschoven op aangeven van de Brusselse fascisten-enclave. Wel werd aangeraden het geheel 'stilletjes' te laten verlopen, qua pers en media. "Don't rock the boat, unless you have to".

Guy Fawkes | 29-04-15 | 12:42

Waarom zijn de 'kosten' van de EU verbonden aan de groei van onze welvaart? Er staat dus een straf op het laten groeien van de economie. Welke zwakzinnige bedenkt zo'n stompzinnige incentive? Oh ja, de EU.

van heinde en verre | 29-04-15 | 12:38

Waarom pikt Nederland dit? Ik begrijp het niet, mensen betalen gewoon. Omdat het makkelijk is?

Saik0 | 29-04-15 | 12:27

Vanuit Brussel worden we geleid door mensen die nog geen dag in hun leven echt werk hebben gedaan, dus ook niet weten wat geld verdienen is.
Vanuit Den Haag worden we geleid door mensen die nog geen dag in hun leven echt werk hebben gedaan, dus ook niet weten wat geld verdienen is.
Het is dus ook niet zo gek dat er zonder enige omhaal met andermans geld wordt geschoven aangezien de beslissers er toch geen benul van hebben waar het vandaan komt en hoe het verdiend moet worden.

jemagookniksmeer | 29-04-15 | 12:27

Vergeten: de vorige naheffing uit Brussel was wegens het toevoegen van de opbrengsten van hoeren en heroïne verkoop aan het bruto nationaal product.
Is deze keer de opbrengst van de tewerkstelling van werklozen door de gemeentelijke dienst bij het bruto nationaal product gevoegd?
Dank hiervoor.

Raider Twix | 29-04-15 | 12:22

Komt volgende week de rekening voor de steun aan failliet Griekenland?
Die gaan toch ook nog geld krijgen.
Dat geld aan Griekenland dat de Jager beloofd was als terugbetaling zien we nooit weer terug.

Raider Twix | 29-04-15 | 12:19

Smerige vuile kut EU. Hadden de Cameron maar als ministerpresident. Niks Niks Niks hebben wij als Nederlander te vertellen door de waardeloze politieke partijen met D66 voorop. En wij met 67 met pensioen en Frankrijk ons maar uitlachen en nergens iets aan doen. Uit de EU meteen!

fernseher | 29-04-15 | 12:18

Het schijnt dat vanmiddag honderdduizenden Nederlanders gaan demonstreren.

^ Dit is niet waar.

Driewerf Hoezee | 29-04-15 | 12:16

@Oblast | 29-04-15 | 11:27
In Rusland zijn niet veel dingen beter (maar dat weet u ongetwijfeld beter), maar ze zijn tenminste zichzelf nog.

Uw verhaal samengevat: als God bestaat, stuurde hij Pim Fortuyn terug.

Driewerf Hoezee | 29-04-15 | 12:15

Bedoelde natuurlijk dat al die gutmenschen hier op GS heel tevreden zijn met de maffia in Den Haag en Brussel.

blauwe zander | 29-04-15 | 12:10

En de meeste Nederlanders vinden het kennelijk best, er wordt immers nog massaal op VVD, PvdA en D66 gestemd.

miss error | 29-04-15 | 12:03

Het Nederlandse volk is de enige schuldige zij kiezen zelf deze Roofridders van de EU en het tuig in Den Haag .Dat handjevol reaguurders hier op GS daargelaten natuurlijk en op de enkele gutmenschen na die hier op GS spioneren.

blauwe zander | 29-04-15 | 12:01

Toen zo'n anderhalve week geleden Duitsland via Brussel de Fransen maande om eindelijk ook eens hun verplichtingen na te komen op hervormings- en schuldenlastgebied, hagelde het in Frankrijk van ver links tot ver rechts unaniem verontwaardiging. Regering incluis. 'On s'en fout', zeggen ze daar dus gewoon.
Ik kan me niet heugen, van NL-politici ooit ook maar een sprankje van zulk verzet te hebben gezien.

De Vrijlansier | 29-04-15 | 12:00

Mensen wordt toch wakker, ambtenaren en politici strooien zeer kwistig met uw zuur verdiende centen!
Bejaarden en zeer ernstig gehandicapten worden belazerd en (letterlijk) uitgekleed. De mooie (semi) overheidsbaantjes blijven gehandhaafd. Dijsselbloems positie heeft de arme belasting betaler al meer dan anderhalf miljard gekost!!!! Mijn Kobus kon een aantal jaren geleden plek nemen in een CT (comission technique) van de EU, tegen een vergoeding van bijna 3000,00Euro per dag,maar hij heeft dat niet gedaan omdat hij dit schandalig naar de EU burgers vond.
Het wordt de hoogste tijd, de huidige EU compleet op te heffen. Gr.van...

mevr.Kribo | 29-04-15 | 11:57

Het slaapt uitstekend, maar dat kan komen door het salaris, het huis, of het dure matras/waterbed.
Wellicht komt het door alle uitzonderingen die je geniet voor je gaat slapen, of wellicht komt het omdat je echt denkt; ik help.
In praktijk is er maar één reden waarom politiek den haag er nog steeds zit en kan leven met zichzelf.
De burger is te dom om te poepen en denkt serieus dat het volk 'kiest' om geneuqt te worden.
Want stemmen.
-
HAHAHAHAHAAH. Tis 2015 en je moet er nog achter komen dat stemmen niet werkt? Kijk om je heen pik, wat denk je dat er aan de hand is in de wereld?

Care | 29-04-15 | 11:56

... en ziehier onze reden om te emigreren!

schattebout | 29-04-15 | 11:55

@The real McCoy | 29-04-15 | 10:40
Nog heel lang. D66, VVD en CDA vinden dit prima. Volgens de peilingen vindt de Nederlandse burger het ook prima.

MaisNon | 29-04-15 | 11:53

PVDA Programme: Alle Europese lidstaten moeten de komende jaren hun financiën op orde brengen. De Europese
begroting moet daarom ook omlaag. De Nederlandse bijdrage kan omlaag en de Nederlandse
nettobetalingpositie dient te verbeteren. De EU-afdrachtkorting van 1 miljard euro wordt na 2013
gecontinueerd. De EU moet bezuinigen, onder andere door fors te korten op de veel te hoge
salarissen van Europese ambtenaren en de buitenproportionele vergoedingen van
Europarlementariërs. Het afschaffen van het reiscircus van Straatsburg naar Brussel kan bovendien
ook honderden miljoenen besparing opleveren."

Wordt het niet eens tijd dat de regeringspartijen voor het gerecht worden gesleept wegens kiezersbedrog.

Ze hebben stemmen gekregen om de bijdrage te VERLAGEN, en niet te verhogen.

Ik hoorde ieman al zeggen: "De partij die bij de volgende verkiezingen aangeeft dat ze PvdA en Vvd leiders voor het gerecht slepen en in de gevangenis zetten kunnen gemakkelijk ruimschoots de verkiezingen winnen....."

Tee Of Cup | 29-04-15 | 11:47

Word is tijd dat we dat zooitje wat EU heet achter ons laten....

ron78 | 29-04-15 | 11:45

Het probleem is simpel doch ver weg. Er moet één politieke partij komen met gezond werkende hersenen.

PVV is alleen maar geschreeuw maar stelt niet meer voor dan dat. Moet ik de PVV mijn stem geven puur omdat de rest (mogelijk) nóg kanslozer is?

Reality_check | 29-04-15 | 11:45

@waarzeggertje
Als we in de middeleeuwen waren was dit hele kabinet wegens landverraad op de brandstapel gegaan .

Castor12 | 29-04-15 | 11:42

Bij het lezen van dit nieuws moest ik toch even wrang lachen. We zullen wederom wat mopperen als die veel te grote paal weer achter in ons strotje wordt geramd maar uiteindelijk slikken we met zijn allen weer braaf alles door. Probeer dit eens bij een Duitser op dit moment. Die laten zaken als TTIP ook niet zonder enig protest op leggen. Wat is dat toch met ons Nederlanders geven we zo weinig shiz om ons zelf en eigenwaarde dat we ons dit maar gewoon laten aan leunen. Wel opvallend dat dit nu naar buiten komt terwijl we sinds enige dagen weten dat de Grieken eind van de maand failliet gaan.

saidnowomanever | 29-04-15 | 11:41

Haatgenerator | 29-04-15 | 11:29

Nee! En dat kunnen ze ook niet weten doordat er nog miljoenen op Samsom en Pechtold stemmen. Hersenloos teringvolk is het!

Waakvlam | 29-04-15 | 11:40

Uitgerekend op het moment dat Spanje het voorzitterschap van de Euro Groep claimt, begint Dijsselbloem ineens weer met Nederlands belastinggeld te strooien. Wat toevallig weer allemaal.

www.reuters.com/article/2015/04/25/us-...

Outsider-Inside | 29-04-15 | 11:39

Zou het de politiek duidelijk zijn dat wij, het volk, de EU helemaal niet WILLEN?????????

Haatgenerator | 29-04-15 | 11:29

"Minstens" 200 miljoen.
En we weten allemaal wat "minstens" betekent.

Haatgenerator | 29-04-15 | 11:28

Dus onderhand al 2.000 miljoen extra aan die proleten overgemaakt.
Is bruto 600 per belastingbetaler, 2 % van een modaal inkomen.

Uw Verzekeringsadvis | 29-04-15 | 11:27

Een kennis van mijn gaat elk jaar met een delegatie van de EU op vakantie. vorig jaar naar Palermo voor een Congres, alles betaald, vlucht, te vreten, zuipen en ook nog zakgeld. Ze zoeken steeds mensen om mee te gaan, want daar mot budget aan op. 5 dagen feesten op kosten van Brussel

ShagzModo | 29-04-15 | 11:27

Moehaha, lang leve de EU. Men is goed de weg kwijt in NL. De grap is; men doet het zichzelf aan. Men blijft maar stemmen op dezelfde partijen die hun ziel aan de EU verkocht hebben. Maar echt verwijten kan je het de Nederlanders niet; er is geen politiek alternatief!! Daarom zijn alle partijen maar wat blij met Wilders; hij houdt het volk een wortel voor, is bliksemafleider, maar totaal ongeschikt als partij of min.pr. Als NL een 'Farrage' had gehad was er een alternatief en kon men via een vreedzame manier de hoognodige veranderingen doorvoeren.
NL is allang geen land meer, maar een rijke provincie, eigendom van de EU.
Op vele onderwerpen op GS en POW wordt hoog opgegeven over de 'vrijheden' en 'democratische' waarden van de EU; het zogenaamde 'vrije Westen'. Men heeft de mond vol over mijn land, Rusland; Het zou een dictatuur zijn, en de mensen zouden gebukt gaan onder een vreselijk leven. Niets is minder waar.
De werkelijke dictatuur, dat is 'Brussel'.
Ik denk dat de gemiddelde Nederlander dagelijks meer stress ondervindt en minder gelukkig is dan de gemiddelde Rus.

Oblast | 29-04-15 | 11:27

@Campinggastje | 29-04-15 | 11:13
Ik heb dan een betaalrekening via een kleine bank (een KNAB of Triodos), en een kleine spaarrekening bij één van deze 2. De rest van het geld gaat in een oude sok (of kluis). Vaste lasten betalen is geen probleem, een buffer op de spaarrekening voor onvoorziene uitgaven (kapotte wasmachine bijvoorbeeld)… en de rest van het geld is van moi, mij, mijnes.

kanon0503 | 29-04-15 | 11:24

Hoe beter je je best doet hoe harder financieel gestraft, we doen het dus helemaal verkeerd .
Laten we er ook lekker een zooitje van maken en de hand ophouden, er schijnen altijd wel idioten te betalen .

Castor12 | 29-04-15 | 11:23

-weggejorist-

Waakvlam | 29-04-15 | 11:20

Uit de NRC:
"NETTOBIJDRAGE NEDERLAND VORIG JAAR 9,1 MILJARD
In 2013 bedroeg de afdracht van Nederland aan Brussel ruim 6,5 miljard euro. Daar kregen we, in de vorm van subsidies, bijna 2,3 miljard voor terug. Netto bedroeg de Nederlandse bijdrage dus 4,2 miljard euro. Vorig jaar ging de bijdrage flink omhoog: ruim 9,1 miljard, inclusief de naheffing van 642 miljoen die eind vorig jaar betaald werd. De netto-bijdrage over vorig jaar moet nog worden berekend."
Wanneer houdt dit op.......? We hebben indertijd TEGEN gestemd en nu worden we gewoon elk jaar genaaid, alsof onze mening er niets toe doet.

VolleZak | 29-04-15 | 11:19

Dijsselbloem maakt het weer netjes over en gaat over een tijdje aan de slag in Brussel.
Toeval?

Waakvlam | 29-04-15 | 11:18

Ja. Eerst gaan ze even kritisch ernaar kijken, en als het misschien klopt maken ze het over met fooi. Dat is ongeveer het vertrouwen wat ik in het kabinet heb. Mehh...

Driewerf Hoezee | 29-04-15 | 11:14

-weggejorist-

Campinggastje | 29-04-15 | 11:13

Wanneer gaat dit kabinet eens deaud? Ze strompelen echt van de ene faalactie naar de volgende en ze liegen over alles. Echt om te kotsen.

NACademicus | 29-04-15 | 11:12

kanon0503 | 29-04-15 | 11:06
Sokken?
Regel een kluis voor een prikkie. Stop daar tot oneindig veel duizendjes in. Niemand die je verplicht kluis te openen behalve de ´´portier´. Ervan uitgaande dat jij, kanon0503, geen crimineel bent. Sokken zijn brandgevaarlijk, you see.

chicago river | 29-04-15 | 11:12

@Statler en Waldorf | 29-04-15 | 09:57
Vergeet de iban niet, schijnt ook reuze handig te zijn. Ik kan alleen nooit mijn rekeningnummer meer spontaan invullen, maar ach.

Lewis | 29-04-15 | 11:12

Balkenende, bedankt.

realiteitswaanzin | 29-04-15 | 11:08

Ik zou er als EU zijnde gewoon een nul bij plakken wordt toch wel netjes afgedragen zonder lastige vragen.

carramba | 29-04-15 | 11:07

Heel Nederland staat al gebukt met een aars in de vaseline , dus kom maar brussel.

slotbert | 29-04-15 | 11:06

Sterf met je hele tyfus EU!!
Nu eruit!
Wilders, Bontes, Komaan!! An die arbeit!

Waakvlam | 29-04-15 | 11:06

@Tostiman | 29-04-15 | 10:49
Ik ben mijn geld ook zoveel mogelijk van de grote banken af aan het halen. Heb nog een hypotheek lopen waardoor ik er nog niet helemaal vanaf kom op 't moment, maar zodra die rentevaste periode voorbij is is de dag erop ook gelijk de rekening opgezegd bij de ABN. Het geld gaat naar kleine banken of naar de oude sok. Het "oude sok geld" opgeven aan de belasting is er dan ook niet meer bij… ze kunnen m'n rug op. Je geld wordt per dag minder waard, je krijgt een naheffing van Brussel, bezuinigingen worden door den reedt geduwd. En dan moet je nog steeds "ja en amen" roepen? De typhus kunnen ze krijgen.

kanon0503 | 29-04-15 | 11:06

Wat een totaal nietszeggende brief. Zou wel eens een goede onderbouwing willen zien waar die groei meevallers dan ineens zo maar vandaan zijn gekomen. Het lijkt er meer op dat de EU snel geld nodig heeft en Dijsselbloem zegt, OK, Hoeveel hebben jullie nodig... ik verzin wel even iets. De Nederlandse bevolking pikt toch alles, zeker in vakantietijd.

Outsider-Inside | 29-04-15 | 11:04

-weggejorist-

Campinggastje | 29-04-15 | 11:01

In 2011 en 2012 is de economie dus mee gegroeid dan gedacht. Dan heeft Wilders als gedoger het toch goed gedaan, want hij was medebepalend in die tijd. Positief punt, de rest is ellende.

Ja echt ik ben het | 29-04-15 | 10:59

geen probleem als landen als Frankrijk nu ook eens een megaboete krijgen omdat ze boven 3% begrotingstekort zitten en hebben gezeten. Nooit begrepen hoe dat zou moeten werken. Je land zit in 1 of andere crisis en je komt niet onder 3% dus gaan ze het land dieper in crisis duwen want boete.

Andersom dag | 29-04-15 | 10:59

Nogal logisch dat dit de afroommethode is (nivellering is een feestje!1!) als alternatief voor het niet haalbare pensioenpotroven en EU belastingstelsel ipv nationale belastingen.
Broekzak, vestzak.
Niet linksom (sic), dan rechtsom.
We zijn de gedetineerde die het eerst zijn broek laat zakken als Bubba knipoogt.
Dat weet heel de EU en z'n moeder.

hfakker | 29-04-15 | 10:59

@spanarchist | 29-04-15 | 10:51
Inderdaad afleiding is een politiek wapen. Jammer dat de zogenaamde journalisten, eigenlijk zijn het gewoon overtikkers. Niet een keer verder kijken dan hun neus lang is! Ik verwacht dat een journalist de luis in de pels van de politica is

Tostiman | 29-04-15 | 10:55

Het wordt toch echt tijd dat dit volk wakker wordt, het zijn de onwetenden die braaf op de partijen stemmen D66, PvdA, VVD en hun meelopende domkoppen.
Er moeten campagnes opgezet worden om dit volk te laten zien waar hun zuurverdiend geld naar toe gaat, niet Nederland, ze snappen het niet.
Ik hoor nog steeds om me heen dat Europa goed voor ons is, het verschil EU/Europa wordt niet eens begrepen.

lanexx | 29-04-15 | 10:53

De voordelen van de EU zijn zo GROOT. Behalve als je in NL woont en taxpoet moet betalen blijkbaar.
Wat een ellende die EU.
Wellicht is dat de EU rekening voor het kunnen lozen van Timmerfrans daar.

Dirk III | 29-04-15 | 10:52

Tostiman | 29-04-15 | 10:43
Korte blik op volkskrant.nl. "Wilders gastheer is homohater" is prominenter in beeld dan de naheffing van Brussel.
Opdat het Goede Volk maar niet vergeet wat werkelijk belangrijk is.

spanarchist | 29-04-15 | 10:51

Zo snel mogelijk UIT dit gedrocht stappen. Als Denemarken het kan. Als Zwitserland het kan. Die landen bloeien op omdat ze niet voortdurend gebukt gaan onder regelgeving, geldafdracht en soevereiniteitsverlies. En waarvóór nou eigenlijk? Wat zijn de baten, behalve voor de parlementsleden van de EU zélf?

Adversary | 29-04-15 | 10:50

@kanon0503 | 29-04-15 | 10:30
Rupsje nooit genoeg. Vandaag is de rente bij ING naar 0.9% gegaan. Dus ik begrijp dat de bank mij geld niet wil. Snap het wel ze krijgen het gratis en nog vers ook. Jammer heb mijn geld maar van de rekening gehaald. Uit het zicht van de graaiers. Kunnen ze dat tenminste niet pikken.

Tostiman | 29-04-15 | 10:49

Die "grote" economie komt door de buitenlandse ondernemingen die hier miljarden wegzetten vanwege eer laag belastingtarief. Kortom overrated figure en ipv dat die ondernemingen gaan betalen, moet den Nederlandschen burger dat weer doen. Dijsselbloem cs zijn grote graaiers voor middelmatige prestaties. Bah vies bah.

ecologiste | 29-04-15 | 10:48

Weer een naheffing van € 200 miljard. Het roofzuchtige EU monster is onverzadigbaar. De Nederlandse onderdanige belastingslaven slikken deze bittere pil weer als zoete koek en MP M. Rutte lacht alles weer doodleuk weg. Een land met een dergelijke slappe MP en slaafse bevolking verdient ook niet beter.

roverheid | 29-04-15 | 10:48

Hebben we die joint strike fighters al betaald?

doskabouter | 29-04-15 | 10:47

Nu kan o.a Erdogan er weer een paar slaapkamertjes bijbouwen bij zij veel te kleine paleis.Met dank aan de eu.

cor2353 | 29-04-15 | 10:46

En daar komen ze uitgerekend net nu weer mee, op het moment dat half Nederland op vakantie is. Net als het MH17debat op donderdagavond voor de meivakantie als iedereen de koffers aan het pakken is. Wat zijn het toch een stel cynische gasten in Den Haag. Het is gewoon Animal Farm.

Outsider-Inside | 29-04-15 | 10:45

@zeg maar jansen | 29-04-15 | 10:17
Je vergeet het baantje wat hij gaat krijgen als hij uit de politiek stapt, zie ook Win Kok, Woutertje Bos. Dus maak je om hem maar geen zorgen

Tostiman | 29-04-15 | 10:44

@spanarchist | 29-04-15 | 10:07
Gelukkig ik mag klagen. Ik heb op de PVV gestemd. Helaas bleven de vorige keer weer bijna alle PVV stemmer thuis. Dus die wil ik ook niet meer horen!

Tostiman | 29-04-15 | 10:43

@Cuyahoga 09:56: Mooie beeldspraak. En accuraat: er is geen enkel verzet van de Nederlandse regering tegen deze naheffingen. Laat ze maar een korting bedingen.

Muxje | 29-04-15 | 10:42

@kovariant | 29-04-15 | 10:00
Alleen de hele grote bedrijven, je weet wel die eigenlijk helemaal geen belasting betalen, vaak zit er ook nog een oud politicus in de raad van bestuur. Het MKB wordt net zo hard gepakt als de gewone werkende burger. Ik ga pas geld verdienen ergens in september, maar er komen vast nog wel nieuwe belastingen aan, dus misschien oktober of november dat ik eindelijk wat zelf mag houden

Tostiman | 29-04-15 | 10:41

Hoe lang blijven we het nog pikken dat we zo worden bedrogen en bestolen door criminele politici en de EU?

The real McCoy | 29-04-15 | 10:40

Ik heb volgens mij ook een naheffing gehad over 2014, ik blijk meer te hebben verdiend dat dat er is ingehouden, na herberekening.

Zou e.e.a. met elkaar te maken kunnen hebben?

TheStef | 29-04-15 | 10:38

De EU is de nieuwe armoede. Plus een toenemende kans op oorlog met Rusland. Dat heb ik in mijn leven nog niet eerder meegemaakt. Laten we stoppen met die faal. Je suis Varoufakis

doskabouter | 29-04-15 | 10:38

Dijs wil die baan,
dus gooit ie er naast deze 200
voor de zekerheid straks gewoon
nog 200 miljoen extra tegenaan.

HeelStijl | 29-04-15 | 10:38

Tostiman | 29-04-15 | 10:34
De mensen die voorheen in peseta´s betaalden waren toen ook een stuk beter af.

spanarchist | 29-04-15 | 10:38

@Klier van Bartholin | 29-04-15 | 10:16
Maar de komkommer die ik gisteren kocht was kaarsrecht. Dankzij de EU!

Haatgenerator | 29-04-15 | 10:38

Gelukkig hoeven andere landen zich er niet aan te houden.

GateKeeperNL | 29-04-15 | 10:37

er moet heel wat crimineel geld rondgaan en de belastingbetaler betaalt de rekening.

ganzo | 29-04-15 | 10:37

@Statler en Waldorf | 29-04-15 | 09:57
En je vergeet dat het wel leuk was dat omrekenen in vreemde valuta
Dus van mij mogen we terug naar de gulden en uit de EU. Is altijd goedkoper dan het subsidiëren van het zuiden dat al bij België (Wallonie) begint

Tostiman | 29-04-15 | 10:37

@eerstneukendanpraten | 29-04-15 | 09:55
De EU zou welvaart en vrede brengen volgens de voorstanders D66, PVDA, VVD. Maar dat geldt natuurlijk alleen voor de bovenste laag. Het klootjesvolk (De werkende Nederlander) wordt gewoon nog verder uitgeknepen. Het enige voordeel voor ons is dat je overal de Euro kan gebruiken, maar ik vond het toch leuker om met bv Peseta's te betalen. Bedankt politieke landverraders, jullie rekening komt nog. Remember the Bastille!

Tostiman | 29-04-15 | 10:34

Naheffingen uit de jaren 2011 tot en met heden? Uit welk jaar was dan die van december 2010 ,5 jaar later? Als wij het dan zo goed deden waarom moesten we dan 5 jaar geleden al onder de 3% en waarom zijn de belastingen dan tot maximaal gebracht. En waarom zijn de burgers dan tot de laatste cent uitgeknepen Waarom waarom puur jatwerk Verkiezingen NU!!!!

witchmaster | 29-04-15 | 10:33

Koot en Bie ooit: "Inleveren, doorlopen!"

Maar eh, krijgen WIJ die bezuinigingen die nu niet nodig waren omdat het allemaal minder erg was in 2012 en straks 2013, 2014 ook terug? Of is het eenrichtingsverkeer: uitbetalingen alleen aan de echte zuigers en parasieten.

HeelStijl | 29-04-15 | 10:33

@QBert | 29-04-15 | 10:24
D'66 heeft maar één standpunt!

necrosis | 29-04-15 | 10:32

Ik begin Guy Fawkes steeds beter te begrijpen. U weet wel, die man waarvan gezegd wordt dat hij "de laatste man met eerlijke insteek die het (Engelse) parlementsgebouw in ging". Met grote boem enzo.

Vrije Nator | 29-04-15 | 10:31

@DutchMountain | 29-04-15 | 10:27
Oh, daar kun je zomaar gelijk in hebben. Maar voor mijn part was dit al jaren bekend… het blijft een schofterig stel geitenbreiers daar in Brussen (en ook in ons kabinet trouwens). Vergeet ook niet dat Nederland in verhouding meer afdraagt dan de rest van de EU-landen. Samen met Duitsland overigens. En achteraf een correctie ontvangen slaat in mijn ogen nergens op. Je maakt een begroting, en daar dien je je aan te houden. Ons kabinet gaat de burger toch ook geen naheffing van enkele duizenden euro's opleggen omdat het een paar jaar geleden misschien eens een keer wat beter is gegaan met de economie?

Ze kunnen m'n rug op. Ik begin langzaam aan een lekker potje geld in m'n oude sok op te sparen. En dat blijft in die oude sok tot ze eens kappen met dat gegraai. Ze zijn nog erger dan de banken die (mede) verantwoordelijk zijn geweest voor de crises.

kanon0503 | 29-04-15 | 10:30

necrosis | 29-04-15 | 10:21
Bier werkt goed tegen kokend bloed.´Harmony Corruption´ van Napalm Death tevens en ook.

chicago river | 29-04-15 | 10:28

Wat dat betreft heeft D66 1 goed standpunt: Investeren in onderwijs.
QBert | 29-04-15 | 10:24

U bedoelt in heel veel zwarte scholen en daarnaast in een handjevol voor witte D66ertjes-in-EU-aanbouw?

De Vrijlansier | 29-04-15 | 10:27

@ kanon0503 | 29-04-15 | 10:14 :

Troost je: het is geen miscalculatie van "de beste regering sinds WWII": de spelregels zijn tijdens het spel gewijzigd. En dus telt voor het Bruto Nationaal Product nu ook de (geschatte) inkomsten mee van babysitters, folderbezorgers, en illegale activiteiten als prostitutie en drugshandel.

DutchMountain | 29-04-15 | 10:27

Overigens toevallig weer dat dit bekend wordt nét nadat maar een paar weken geleden een salarisverhoging (iets van 1500 per maand dacht ik) voor europarlementariërs het onderwerp van de dag was. Zo'n exorbitant salaris moet toch ergens van betaald worden hé...

Le Roi | 29-04-15 | 10:26

CBS zit er 11 van de 10 keer naast. De economische crisis was ook zo goed voorspeld.

Pinocchio | 29-04-15 | 10:26

En maar D66 kiezen he.
Dom dom Nederland.
Wat dat betreft heeft D66 1 goed standpunt: Investeren in onderwijs.

QBert | 29-04-15 | 10:24

Natuurlijk betalen we gewoon. Als we niet betalen en moeilijk gaan doen, komen de Europese baantjes van onze politici in gevaar.

je suis bier | 29-04-15 | 10:24

De Ambtenaren Moloch in Brussel blijft Geld Opslorpen.
Want een Ambtenaar verdient zelf nooit iets, maar parasiteert altijd op de werkende burgers.
Blijkbaar leven wij nog steeds in de Middel Eeuwen.
Overigens de Koningshuizen stammen ook uit de Middel Eeuwen.

waarzeggertje | 29-04-15 | 10:24

spanarchist | 29-04-15 | 10:07
Zo is het.
En maar klagen en maar klagen en de volgende keer gewoon weer stemmen op een partij die het allemaal mogelijk maakt.
Alsof je altijd zit te klagen dat je kaas op je brood hebt, terwijl je zelf je broodtrommeltje smeert.
De meeste Nederlanders zijn te dom om te stemmen #feit.

Cuyahoga | 29-04-15 | 10:23


@zeg maar jansen
""Ik zou dan ook lachen.""

Eigenlijk heeft u gelijk!
Die Rutte is zo gek nog niet!

thesmul | 29-04-15 | 10:22

Voorbeeldbrief voor Mark:
Geachte heer/mevrouw,

Door middel van dit schrijven wil ik mijn lidmaatschap aan uw organisatie beëindigen.

Graag ontvang ik van u binnen 2 weken na dit schrijven een schriftelijke bevestiging van mijn beëindiging. Mocht ik binnen 2 weken geen reactie van u ontvangen dan beschouw ik de beëindiging als definitief.

Met vriendelijke groet,
Mark Rutte

wiener mit pommes | 29-04-15 | 10:22

Het is de hoogste tijd om uit de eu te stappen .

slotbert | 29-04-15 | 10:22

je kan er op wachten dat vandaag of morgen iemand in nederland door het lint gaat en er iemand van deze regering fysiek aangevallen wordt. het is te hopen voor het slachtoffer dat hij of zij dit dan overleeft.

sjobos | 29-04-15 | 10:22

Waarom verbaast me dit niets en waarom loopt mijn bloed weer te koken?

necrosis | 29-04-15 | 10:21

Een +1tje voor de Telepoeperd trouwens, een dergelijke actie had ik niet achter hen gezocht.

De Vrijlansier | 29-04-15 | 10:20

Is al bekend welke landen geld terug krijgen van Brussel?

CoffeePatch | 29-04-15 | 10:19

Socialistisch Econoom van Rijn wil 250 miljoen jatten (want dat is het) uit de gemeentelijk zorgkas.
Socialistisch Veeboer Dijsselbloem wil 200 miljoen extra voor EU.
Gewoon, twee dingetjes van de afgelopen week.
Historicus Rutte moet toch weten wat de gevolgen kunnen zijn als het volk in opstand komt?

R. E. Calcitrant | 29-04-15 | 10:19

Vieze hoerige belastingmotherfuckers! Ik word zo ziek van dit gedoe stervende hoeren kankerkachel die EU

TDB | 29-04-15 | 10:19

Misschien ff t CBS bellen om hun rekenmethode aan te passen? Ik bedoel, dat doen we ook met alle andere cijfers als het uitkomt toch..

F#ckingAwesome | 29-04-15 | 10:19

PS: De uitleg van D66 is waarschijnlijk dat onze economie harder groeit dankzij Europa.... dus dat dit allemaal hartstikke redelijk is.

hxl | 29-04-15 | 10:18

thesmul | 29-04-15 | 10:11 Met een inkomen van zeven mille per maand kan dat ook. Helemaal als je geen winkelende vrouw hoeft te onderhouden, in een huurflatje woont en af en toe in je derdehands Saab rijdt.

Ik zou dan ook lachen.

zeg maar jansen | 29-04-15 | 10:17


@gebrokenvleugel
U zegt>>We worden helemaal leeggetrokken onder leiding VVD.
U heeft gelijk maar vergeet aub niet die idioten van D66

thesmul | 29-04-15 | 10:17

Ik geef geen commentaar..... te druk met werken om mijn aandeel in deze nieuwe 'sponsoring' van de Eurofielen te kunnen betalen....... Ja, Dijs, gewoon voor een tweede periode als Eurogroepvoorzitter gaan...... Kun je weer niet voor de belangen van je vaderland opkomen. Bedankt he?!

hxl | 29-04-15 | 10:17

Dit kabinet verwacht dat Nederlanders 10 jaar langer doorwerken zodat Grieken 20 jaar eerder kunnen stoppen. Volslagen waanzin, maar helaas de realiteit. Bij de volgende verkiezingen vooral weer VVD/PvdA stemmen hoor!

Boyo | 29-04-15 | 10:16

och, mijn te verwachten naheffing bedraagt "slechts" €3200 dus ik zeur niet.

krijghetheenenweer | 29-04-15 | 10:16

Een dikke € 200.000.000.000 (200 miljard) heeft Nederland inmiddels netto gestort in de kas van de EU de afgelopen jaren.

Klier van Bartholin | 29-04-15 | 10:16

Naheffing over 2002 zat toen VVDer Zalm niet mooi weer te spelen met Meevallers, om herkozen te worden.
Wat een typhuszooi, naheffing over 2002 je moet maar durven.

gebrokenvleugel | 29-04-15 | 10:16

Ik vraag me altijd af: hoe slaap je dan eigenlijk, als sloper van democratie en recht, als verrader van je land en als dief van het geld van z'n inwoners, als verduisteraar van gegevens, als leugenaar op camera?

In de voorbije tien jaar wilde het europatengespuis de EU beter aan de burger 'uitleggen'. Die burger heeft de EU al lang begrepen. Kom er maar in, TTIP, pan-Europees generaal illegalenpardon, Europees leger, officiële EU-belastingen. Het kan de burger van de prachtige, voorspoedige en veilige 21e eeuw alleen maar méér paradijselijk geluk opleveren.

De Vrijlansier | 29-04-15 | 10:15

Sterph, sterf, EU; een gore deaud, zo pijnlijk mogelijk.

Fijnstoffer | 29-04-15 | 10:15

Hier heb je mijn lege spaarpot.
Zie maar hoe je het eruit krijgt.

Bierosaurus | 29-04-15 | 10:15

Ik begrijp het niet. Die netto euro 1500 p/m loonsverhoging (of hoe je het wilt noemen) voor de leden van het EU parlement hoeft Nederland toch niet alleen te betalen?

thesmul | 29-04-15 | 10:14

Hoe kan dit nou… ik bedoel, hoe kán dit nou. Dan zitten ze er dus nu in totaal 1,3 miljárd euro naast met hun originele berekening. Dat zijn toch miscalculaties waar je (lees: Brussel) gewoon gigantische boetes voor zou moeten krijgen? En we betalen al te veel in verhouding tot andere landen, waar een paar kabinetjes geleden zo triomfantelijk werd geroepen dat we een mooie korting hebben bedongen. Nou, die korting heeft Brussel ons dus keihard door 'den anusch' geperst. Bukken zal je!
_
Kan dit kabinet niet gewoon vallen? En dan de VVD en PvdAllah, samen met de D666 en GifGroenlinks, niet gewoon opgeheven worden? En dan vervolgens al die doofpot-gladiooltjes (Deijsselbloem, Rutte, Opstelten, Koenders, Pechtold e.d.) in de gevangenis stoppen en de sleutel weggooien?
_
Ik ben Nederlander en ben er al lang niet meer trots op.

kanon0503 | 29-04-15 | 10:14

Ook lekker in die brief vermeld als 0,2 mld, zodat het minder hard opvalt als 200 MILJOEN

Ronman2k | 29-04-15 | 10:13

Iedereen krijgt geld behalve de mensen in dit land die het nodig hebben. Laat die oudjes maar lekker een paar dagen met een enkele luier doen, toch? Alles voor het "Europese project".

EUSSR | 29-04-15 | 10:13

We worden helemaal leeggetrokken onder leiding VVD.

gebrokenvleugel | 29-04-15 | 10:13

Ja de dijs gewacht tot deze zomer met betalen, welke ruimte hij had, was dat nu dus 64 mlj minder geweest.
Maar..... hij wilde het voor het eind van het jaar doen want "rekeningen betalen gaf een fijn gevoel"

Dat dit gewoon belasting is vergat hij even, dat vind niemand leuk om te betalen, een nieuwe Porsche betalen is wel leuk.

Flightless bird | 29-04-15 | 10:13

MonsantoSucks | 29-04-15 | 09:59 "They set us up the bill".

zeg maar jansen | 29-04-15 | 10:12

Le Roi | 29-04-15 | 09:58
Vergeet ´regelgeving´ over de kromming van de komkommer niet.
Of welke olijfolie uit welk land ´verplicht´ op elk restauranttafeltje moet.
Van de EU.
Van de EU.
Van de EU.

Van. De. EU.

chicago river | 29-04-15 | 10:11

Maar we krijgen er ook zoveel voor terug........ toch?

vhKarelkruizenruiker | 29-04-15 | 10:11

Als ik Rutte was zou ik er gewoon om lachen!
Dat werkt altijd.

thesmul | 29-04-15 | 10:11

Het enige voordeel van de Eu is dat bedrijven groter worden en dus ook de bonussen voor de topbestuurders, de gewone Nederlander heeft tot op de dag van vandaag geen enkel voordeel gehad en kan alleen maar bloeden... Ook zonder Eu konden we exporteren en importeren en op vakantie in het buitenland en dat allemaal met een ijzersterke gulden... nu importeren we alleen maar vluchtelingen en wordt de Euro steeds minder waard...

arretje | 29-04-15 | 10:11

Tja, wat verwacht u dan?
Men heeft het ESM verdrag zonder slag of stoot ondertekend. Dit zijn de gevolgen. Had u maar tegen moeten stemmen of niet zitten slapen.. Nu zullen we niet alleen werken voor onze nationale roverheid maar ook voor die van de EU. En wat die met ons geld doen is nog veel oncontroleerbaarder en onbeheersbaarder dan het toezicht onze eigen nationale verkwisters.

afdankert | 29-04-15 | 10:10

Gelukkig krijgen we van die 200 mio wel weer geld ter beschikking van ons Filmfonds, muhahaha.

Frikanknul | 29-04-15 | 10:10

De EU is de utlieme powergrab van de bureaucratenkaste die is ontstaan in de kapitalistische westerse parlementaire democratiën.

De VS heeft corporate power, Rusland maffiapower, wij hebben bureaucratic power.

Ik neem nog een cynas.

F#ckingAwesome | 29-04-15 | 10:09

En toch, het kan niet vaak genoeg gezegd worden, Nederland kiest hier zelf voor. D66, de meest Europa-gezinde partij, staat in de peilingen hoger dan ooit.
Een ieder die op deze partij, of op VVD of PvdA stemt, heeft het recht om over deze betaling te klagen verloren.

spanarchist | 29-04-15 | 10:07

We are the EU. Your biological and technological distinctiveness will be added to our own. Resistance is futile.

balustrade | 29-04-15 | 10:07

Geen probleem, ik neem er nog wel een krantenwijkje bij.

VanBukkem | 29-04-15 | 10:06

Valt het niemand op dat sinds de EU er is de miljarden door de straten vliegen. Voordien hoorde je dat 1 eenmaal per jaar op de derde dinsdag van september.

kwark001 | 29-04-15 | 10:05

De overheid redeneert? Echt? Nieuw beleid zeker?

Nivelleermarionet | 29-04-15 | 10:02

Het voordeel van de EU is uhm, uhm tja, uhm.. voornamelijk voor bedrijven. En de overheid redeneert dat als het goed gaat met bedrijven, het automatisch goed gaat met de mensen.

kovariant | 29-04-15 | 10:00

200 miljoen maar? Dat is dan nog zonder de dijs-ik-lieg-maar-wat-correctie zeker. Dan kan het maar zo minimaal 3x zo veel worden.

jip_86 | 29-04-15 | 10:00

Haatgenerator | 29-04-15 | 09:57

Makkie, de bewakers van Auschwitz, die dachten dat het een soort van vakantiekamp voor Joden, homo's en zigeuners was...

eerstneukendanpraten | 29-04-15 | 09:59

All your euro's are belong to us...

MonsantoSucks | 29-04-15 | 09:59

Maar als het aan de Anton Mussert van de 21ste eeuw van Landverraad66 ligt dan wordt die extra naheffing gewoon verdubbeld. Want nu zijn huwelijk eindelijk op de klippen is gelopen (wie houdt het trouwens zo lang bij zo'n laplul vol?) wordt het voor hem nu echt tijd om een zwaar overbetaald ambt in Brussel te gaan bekleden waar de netto lonen hoger zijn dan de bruto lonen.

eerstneukendanpraten | 29-04-15 | 09:58

Maar wat hébben we nu eigenlijk aan de EU? Het kost alleen maar geld en er komt de een na de andere idiote en nadelige wet of regel vandaan. Steeds meer sectoren beginnen het te merken. Nu weer dat calorie-label voor wijnen. Eerder dit jaar was er al #EUVAT (dat nog steeds, zowel administratief als technisch, voor een grote puinhoop zorgt) waar ik zelf door getroffen ben. En het houdt gewoon maar niet op. Uiteraard zal ik als Jan Modaal ook wel weer de dikste naheffing krijgen.
.
Waarom pikken we die hele EU eigenlijk nog??

Le Roi | 29-04-15 | 09:58

F*ck dan kan het BBB niet doorgaan! Oh wacht ..... we korten de zorg voor bejaarden en zieken gewoon.

doskabouter | 29-04-15 | 09:57

@Haatgenerator | 29-04-15 | 09:57
Weet je wie dat ook zeiden?

Haatgenerator | 29-04-15 | 09:57

Rutte gebruikt een onderste steen als presse papier voor alle post uit Brussel

Godsammekraken | 29-04-15 | 09:57

Ik zit na al die jaren nog steeds te wachten op die voordelen van de EU. Heb ze nog niet gezien buiten het feit dat je 1 maal in jaar geen valuta hoeft te wissen voor vakantie.

Oh wacht... dat voordeel heb ik niet, want tegenwoordig kan ik vakanties niet meer betalen.

Lang leve de EU!!!

Statler en Waldorf | 29-04-15 | 09:57

"Benieuwd waar Dijsselbloem ditmaal mee komt..."
Simpel. "ich habe es nicht gewusst"

Haatgenerator | 29-04-15 | 09:57

In Amerikaanse tienerfilms zie je ook vaak zo'n sukkeltje die iedere ochtend zijn lunchgeld moet afgeven aan de bully's.
Dijsselbloem (4 jaar gestudeerd op het broeikaseffect van schorsenerenkwekers) is zo'n sukkeltje.
Zodra hij met de trein in Brussel komt met zijn koffertje staan ze hem al op te wachten.
Inleveren, en mondje houden, anders weten we je te vinden.

En daar gaat Jeroentje weer braaf terug naar huis.
"Hoe was het in Brussel, iets gebeurd?" vraagt Mark dan.
"Nee hoor, niks, ging prima" is iedere keer het antwoord."
"Maar ik heb wel meer zakgeld nodig, want de prijzen van de snoepautomaat zijn alwéér verdubbeld."
"Is goed hoor jongen, pak maar, er is genoeg."

Cuyahoga | 29-04-15 | 09:56

Het houdt niet op, niet vanzelf oftewel: sterph EU, sterph!

eerstneukendanpraten | 29-04-15 | 09:55

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken