Facebooktokkies haten op dobbernegers. Nou en?
Wàt? Zeggen deze Nederlanders dit echt?? @HumbertoTan https://t.co/Y7GT6roESV
— Dominique v.d. Heyde (@DominiqueHeyde) April 16, 2015
Ophef! Woede! Racisme! Tokkies! Barbaren! Onderbuikers! De volkomen voorspelbare morele verontwaardiging marcheerde weer plichtmatig over de sociaalmedia nadat er onfatsoenlijke Facebookcomments uit de krochten van het internet opdoken. Daarin werd het nieuws over 400 verdronken vluchtelingen schouderophalend of zelfs met leedvermaak onthaald door, laten we het eens subtiel zeggen, het minder ontwikkelde deel der Nederlandse natie. Nee, die mensen zeggen inderdaad geen aardige dingen over verzopen dobbernegers, ultieme pechvogels die in het volle camerazicht van de geglobaliseerde 24 uurs media een roemloos zeemansgraf tegemoet zijn gegaan nadat ze in ruil voor hun laatste spaargeld, hun gouden tanden en hun laatste hoop in een brakke smokkelboot zijn gestapt in de valse en helaas dodelijke veronderstelling dat er Melk & Honing op hen zou wachten aan de Europese overkant. Moet je schamperen over die slachtoffers, of met haast onverholen trots melden dat hun dood je geen reet kan schelen? Neen. Da's dus niet erg netjes. Je valt aardig door de mand als menselijk mispunt, ook.Maar, en hier komt een impopulaire opinie: je kan het die mensen niet kwalijk nemen dat ze hun gal ergens dumpen. Er is namelijk ook niemand die nog voor hén opkomt, en zich over hun reële zorgen in hun eigen reële wereld ontfermt. Al wat ze horen in het Nederland van 2015 is 'bek houden, doorwerken, jij hebt het te goed in Nederland om te mogen klagen'.
De mensen die sneren naar dode dobbernegers op Nederland mijn Vaderland-achtige Facebookpagina's zijn mensen die zich geen peperdure kinderopvang meer kunnen veroorloven, maar die wel oma gekort zien worden op d'r aow'tje als ze op de kleinkinderen komt oppassen. Omdat participeren in de participatiemaatschappij voor de belasting gewoon als bijverdienen wordt beschouwd. Het zijn mensen die moeten zien hoe hun eigen ouders - harde werkers, nooit klagen, nooit ziek - wegkwijnen in onpersoonlijke zorgfabrieken waar altijd te weinig geld is voor kundig zorgpersoneel, en waar familie te horen krijgt dat ze zélf maar wat meer moeten mantelzorgen. Omdat het geld op is gegaan aan te veel nietsnutterige bestuurders die te veel willen verdienen en te grote auto's met chauffeur als secundaire arbeidsvoorwaarde eisen. Het zijn mensen die hun spaargeld zagen verdampen omdat gewetenloos graaiende bankiers hen jarenlang woekerpolissen en onmogelijke hypotheken in de maag wisten te splitsen. Maar op TV horen ze een sociaaldemocratische MinFin allerlei goedkope propaganda verkondigen over hoe zijn partij wil 'nivelleren' en 'de ongelijkheid kleiner wil maken', terwijl hij buiten beeld zijn handtekening zet onder schaamteloze bankenbonussen voor bankiers die hij nog kent uit de tijd dat ze zelf nog politicus waren. Het zijn mensen wier puberdochters niet eens meer bij de AH achter de kassa kunnen omdat ze zelfs voor zo'n kutbijbaantje al minimaal havo eisen, terwijl ze op school groteske idealen voorgelogen krijgt over hoe de EU één Europese eenheidsmarkt met vrij verkeer van goederen én arbeid voor iedereen mogelijk maakt (maar waar ze niet bij vertellen dat het van Polen naar hier beter werkt dan andersom). Kinderen die op schoolkampen bovendien alleen nog halal eten krijgen omdat Ali en Fatima dat verlangen, nee: eisen, en 'omdat het dan makkelijker is voor iedereen'. Het zijn mensen die geen sjekkie meer mogen draaien in de kroeg op vrijdagavond, die dik anderhalve euro per liter benzine moeten aftikken aan de pomp, en die eerst torenhoge belastingen moeten ophoesten over gedane arbeid om zich daarna door een aanvraagwoud van toeslagen heen te moeten worstelen in de hoop nog een paar druppels dorstlesser terug uit de stenen overheid te kunnen wringen. Dát zijn de mensen die welhaast opgelucht schamperen over vluchtelingen die verzuipen voordat ze hun Nederland kunnen bereiken, want die mensen hebben niemand meer die nog voor hen opkomt in het ideeënloze Den Haag van de loze beloftes en de enorme afstand tot de burger. Die mensen reageren zich op Facebook dus af en toe een keertje af op een nieuwsberichtje over het leed van onbekende ongelukkigen die ver van hun bed, bad en brood staan. Dat doen ze nooit fysiek, in de echte wereld, want dan zijn het (bijna) altijd braafbeleefde burgers, dus waar hebben we het over. Boze haatcomments op internet. Meer niet. Boeien. Maar dat mag dus niet. Je moet je het lot van vluchtelingen aantrekken. Anders word je openlijk aan de schandpaal gehangen door woest vingerwapperende, schande snuivende en moraalpredikende moralfags, die dag na dag domme VARA-blogs en -televisieprogramma's volkotsen met correctquatsch en die zichzelf zo goed als altijd tot de achterban van de "fatsoenlijke" en "progressieve" linkse partijen rekenen. Ideologisch zieltogende partijen die ooit stonden voor de arbeider, voor de armere en voor de minder bedeelde, maar die deze principes vandaag alleen nog lijken toe te passen op asiel- en gelukszoekers, vluchtelingen, illegalen, allochtonen en/of voormalige kolonialen. Mensen, kortom, die nog vanuit ouderwets betuttelracisme te micromanagen zijn met zorg op maat, sociale begeleiding en werk, woning & een wijf. En zolang die kapotgesociaalwerkte stakkers zich niet écht gaan opwerken in onze samenleving, of zolang de aanvoer van onderaf blijft komen, kan de baantjesmolen van de betuttelindustie lekker blijven draaien, hashtags #hetmoeteerlijker, #ennuvooruit, #zinindetoekomst en #dweilenmetdekraanopen.

Politici all over the place die nu roepen: WE MOETEN WAT DOEN AAN ILLEGALEN EN BOOTVLUCHTELINGEN! Maar oplossingen dan? *tumbleweed*
— Bas Paternotte (@baspaternotte) April 15, 2015
Reaguursels
Inloggen@KlunsJohannus | 16-04-15 | 23:24
De argumentatie staat in mijn plemp van 15.19: je legt mensen woorden in de mond.
Dat je er overheen gelezen hebt kan ik je niet kwalijk nemen, mijn beste Kluns.
Van Rossem, steek deze maar in je doberreet, www.retecool.com/
*Pet afzetten en in zwoksel planten en vervolgens luid applaudisseren en hulde roepen doet!*
De dood van 400 mensen van kleur bejubelen heet tegenwoordig "frustratie"... Ooh van Rossem....
Ik vind dit ook erg goed geschreven. Het is gewoon eens van een andere invalshoek geschreven. Nergens zegt van Rossum dat het juist is wat ze roepen. Hij belicht zaken van een andere invalshoek, niets meer niets minder. En dat is goed. Ook hier valt iets voor te zeggen. Chapeau van Rossem... ik vind je sowieso de beste hier op GS met je heldere schrijfstijl en je brede kijk op dingen.
"omdat het nou eenmaal je goed recht is om niet op te willen draaien voor de treurige uitwassen van oorlogen op een ander continent." Waaraan toegevoegd kan worden veroorzaakt door een elite die alleen bezig is zichzelf ten koste van alles te verrijken.
En dat is precies waar het om gaat!
De elite voornamelijk de USA maakt alles kapot en wij de gewone werkende mensen mogen voor alle veroorzaakte ellende opdraaien.
Afrika een continent dat in de laatste 50 jaar met heel veel zgn. ontwikkelingshulp nog geen stap verder is gekomen wat veroorzaakt is door corrupte leiders en mega bedrijven die het continent uitmelken en bestelen.
Ik kan de vluchtelingen begrijpen alleen ze klagen bij de verkeerde mensen hier in NL ze moeten zich tegen de bovengenoemde veroorzakers van alle ellende keren en bijv. voor de ambassade van de USA gaan kamperen of assiel in de USA gaan aanvragen.
Ook de PVDA moet zich tegen de veroorzakers keren i.p.v. alle ellende op de arbeiders, werkende hier in dit land af te schuiven. Mogelijk krijgen ze dan weer meer stemmen. Nu heb je inderdaad als werkende niets meer te verwachten van de Partij van de Arbeid(er).
Yep, en met de kerst staan dezelfde leeghoofden in de rij om bij 3FM een plaatje van Hazes aan te vragen voor het goede doel.
-weggejorist-
Van Rossem, wat een machtige verrassing na de "Lees verder"
@truusch | 16-04-15 | 20:08
Mensen doodwensen vind je verschrikkelijk, maar mensen daadwerkelijk doodvermoorden vind je *irrelevant*. Dus jij wordt liever doodvermoord dan doodgewenst. Duidelijk.
Mij is geleerd dat geestelijke armoede pas echte armoede is, en dat is precies waar dit leedvermaak van getuigt. Het is betuttelend om te zeggen: 'ach, het zijn maar tokkies, die weten niet beter'. Vreugde om de verdrinkingsdood van die Afrikanen, het onvermogen om enige compassie te voelen, verdient niet zoveel begrip. Wie gefrustreerd is moet zijn frustratie op de juiste persoon richten (meestal jijzelf), en anders bek houwe.
Ik vind het prima als men kankert op de zieligheidsindustrie waardoor gelukszoekers hierheen komen. Blijdschap om die verdronken mensen werkt echter averechts. Het wakkert namelijk afkeer voor het gewone volk aan bij de linkse wegkijkers en de gutmenschen. Vicieuze cirkel...
We houden het beschaafd, het zijn geen dobbernegers, maar wel dobbelnegers.
Ze dobbelen met hun leven.
soundwave070 | 16-04-15 | 23:09
Dus "dobberneger" staat voor jou synoniem voor "misdadiger" cq. "crimineel". Dan heb je óf het taalgevoel van een tokkie, óf je schetst bewust een verkeerde voorstelling van zaken.
rara | 16-04-15 | 18:09
En weer geen argumentatie. Zelfs geen slechte. Goedenavond.
Nee niemand hoeft zich verplicht openbaar om doden te bekommeren, maar ja, mensen die er om gaan zitten lachen met hun 5 hersencellen en gebrekkig Nederlands zijn gewoon kansloze kut-tokkies. Zogenaamde sociale armoede of het feit dat hun dochter geen baantje bij de AH kan krijgen (wat een fucking bullshit trouwens) is daarvoor nooit een excuus.
Het dobbernegers noemen is wel slim, want dan kun je inderdaad lekker makkelijk doen alsof het echt allemaal criminelen en misdadigers zijn die de overtocht wagen.
Dehumaniseren heet dat. Is men hier erg goed in. Check Europe or Die nog maar een keertje: www.vice.com/nl/video/europe-or-die-li...
mooi stuk van Rossem !
Hier in Denemarken had de huidige MP (een socialiste) laatst een grote poster campagne: "Je bent welkom in Denemarken, als je maar werkt".
.
Nooit verwacht dat ik het nog eens eens zou worden mer een Socialist. Over de grens is het allemaal niet zo moeilijk als in 0031.
@Dhr. de Wit | 16-04-15 | 19:06
Had serieus verwacht dat ze inhoudelijk
meer te bieden hadden. Zware tegenvaller.
centenkrabber | 16-04-15 | 21:26
JA uiteraard het zijn de tokkies die zorgen voor welvaart
Dus.
Chapeau Van Rossem, dit stuk zou verplichte kost moeten zijn voor elke volwassen Nederlander die kan lezen, teneinde ook de naievelingen, de goedgelovigen en de ongeinterresseerden de ogen te openen.
Ikzelf kan niet juichen om verzopen waaghalzen, die dom en dwaas aan boord van zo'n dobberboot stappen, op zoek naar de gratis honingpotten en gouden lepels in Europa.
Maar ik kan ook geen greintje medelijden opbrengen voor deze afgezonken schatzoekers.
-
Waarom zou ik treuren om doden die zelf niets geven om andere mensen, die hun moeders, vrouwen en kinderen achterlaten in armoe, ellende, onveiligheid en onzekerheid.
Misschien voor maanden, misschien voor jaren, misschien voorgoed. Dat is niet mijn soort volk.
Die enkelingen die wel vrouw en kinderen meenemen, die hun kinderen bewust blootstellen aan de verdrinkingsdood, zijn net zo misdadig als die mensensmokkelaars.
-
De politiek, zowel landelijk als in Brussel, zal drastische maatregelen moeten nemen en hun immigratiebeleid 180 graden moeten ombuigen. Anders loopt het binnen nu en tien jaar helemaal mis in heel Europa. Dat is dan niet te wijten aan "racistische tokkies" en "xenofoben", maar aan linkse wegkijkers en de maffioso der asielindustrie.
Zelfs het sterkste draagvlak breekt bij zware overbelasting. Zelfs het sterkste lichaam geeft de geest wanneer het van binnenuit totaal is leeggevreten door parasieten.
Drukvandaag | 16-04-15 | 21:08
Flikker op generaliseerder. Dat je hier geboren bent wil niet zeggen dat je een luie flikker bent. Welvaart in stand houden gaat niet vanzelf. Zeker niet met actieve afbrekers in Den Haag. Luie flikker ben je wanneer je denkt dat voedseldroppings een vast onderdeel van je economie horen uit te maken.
Er is nooit een reden om het normaal of leuk te vinden dat 400 mensen verdrinken. Voor degenen die dit uit "frustratie" wel normaal vinden; je bent toevallig met je luie reet in NL geboren en dat is de enige reden waarom je nu hebt wat je hebt. Verder heb je niet heel veel gepresteerd.
Prima stuk! Echte vluchtelingen moet je altijd blijven opvangen. Maar dat is totaal iets anders dan de grenzen wagenwijd openzetten zoals de verantwoordelijke politici dat nu doen, met alle maatschappelijke ontwrichting tot gevolg. Deze politici zijn schuldig aan het leed van de gelukszoekers, hen wordt immers een enorme pot honing voorgehouden en wie zou daarvoor niet in een gammel bootje stappen. Daarnaast zijn ze ook schuldig aan het leed van de Europese bevolking die, onder druk, alle lasten moet dragen en daardoor ook de boot ingaat. De enigen die in de goede boot zitten, waarschijnlijk hun eigen luxe jacht ver weg van van al deze drama's, zijn de verantwoordelijke politici zelf.
Dibe | 16-04-15 | 20:31
Daar gaat het toch niet om, niemand wil die mensen hier, maar dat betekent niet dat we ze dood wensen of het fantastisch vinden dat ze dood zijn. Ga nou geen dingen die krom zijn recht praten.
Ze komen niet allemaal uit een oorlogsgebied, die groep heeft nl. de middelen niet om over te steken. Die groep heeft niks meer geen naasten, geen huis geen thuis en geen geld om de oversteek te maken. De personen die wel uit een oorlogsgebied komen en dit kunnen betalen.... daar kun je maar beter bij uit de buurt blijven.
Almasri | 16-04-15 | 20:47
Oppakken,vastzetten, retour. Vastzetten kost geld dat begrijp ik ook wel, maar 3 jaar in asielzoekerscentrum in Italie omdat vervolgens in Nederland voort te zetten kost nog meer geld.
Daarnaast achter de criminele organisaties hierachter aan gaan en dat moet als EU.
Bekijk het eens van deze kant: Ervan uitgaande dat de wrakke bootjes die vluchtelingen nu gebruiken de beste zijn die aan de Libische kust beschikbaar zijn en dat een grotere Europese inzet de drenkelingen op te pikken een aanzuigende werking heeft, zal dit laatste alleen maar resulteren in het verhogen van het aantal geredde vluchtelingen. Niet in het verminderen van het aantal doden: De extra toeloop zal gebruik maken van bootjes van steeds slechtere kwaliteit, die dichter bij de Libische kust ten onder zullen gaan. De enige oplossing is dan nog de vluchtelingen op de kust op te pikken, hetgeen gelijk staat aan het helemaal open stellen van de grenzen.
Des al niet te min, is het kotsmisselijkmakend hoe mensen menen te moeten juichen bij de dood van zoveel mensen.
-weggejorist-
Goed stuk trouwens, Van Rossum.
Dit zijn symptomen van een maatschappij die onzeker is en waarbij een modaal inkomen niet of nauwelijks genoeg meer is om comfortabel van te leven, laat staan om iets van vermogen op te bouwen. Pensioen, zorg, koopkracht, alles staat op de tocht. Dan wordt de gun-factor voor asielzoekers een stuk minder. En dat wordt dan op de krochten van het internet geuit, want te beschaafd om dat hardop te doen.
Gazzerop | 16-04-15 | 20:13
Het zijn gewoon georganiseerde reizen,zodra je ziet dat mannen alleen reizen zijn het naar mijn mening economische vluchtelingen. Als je in een leven bedreigen de situatie verkeerd of echt niks te eten hebt vlucht je met je naasten.
Het dringt niet door, mensen die landen als Nederland wel hebben gehaald verzinnen waarschijnlijk een leven. Doen alsof ze veel geld hebben, fotograferen zichzelf met andermans auto, regelen een Nederlands vriedinnetje als tijdelijke oplossing.
De EU moet de Zuid-Europese landen gewoon de benodigde steun geven. Als deze mensen Europa bereiken is er geen plek voor de mensen die echt tijdelijk opvang nodig hebben en hun leven niet zeker zijn op land, i.p.v. op zee.
Ander beleid, van zee plukken, vastzetten en uitzetten.Sommige dingen moet men gewoon strafbaar maken.
Uiteindelijk zijn er nl. geen winnaars, ze kosten het land geld, ze weigeren terug te gaan, kunnen geen waarde toevoegen en dragen dus ook niks bij aan de maatschappij. Het leven hier is geen paradijs en is verre van wat ze verwachten. Kortom het doet niemand goed.
#Beter voorkomen dan genezen.
@truusch | 16-04-15 | 20:08
"en het niet eens voor elkaar krijgen verstandig te stemmen"
Ik ben heel benieuwd wat u met verstandig stemmen bedoelt.
Een partij waar u niet tegen bent misschien?
Doldwaas | 16-04-15 | 19:51
Wilders ontliep juist niet zijn verantwoordelijkheid door zijn gedoogsteun voor Rutte I op te zeggen. In ruil voor forse bezuinigingen op oa sociale zekerheid en ouderenzorg hadden CDA en VVD hem een fikse bezuiniging op OS toegezegd en die belofte wilden ze uiteindelijk niet nakomen.
Ik denk dat de meeste van die mensen an sich helemaal geen xenofoben zijn, maar dat ze hun eigen maatschappelijke zekerheid steeds verder zien afbrokkelen. En dan wordt het draagvlak voor asielzoekers kleiner en komt de nare, bezitterige kant in mensen naar boven in een reflex van zelfbehoud.
Man o man, wanneer dringt het "daar" eens door dat dit niet het beloofde land is? Het is toch eigenlijk beter dat ze weten dat ze niet welkom zijn? Geen valse verwachtingen en de doorbijters die alsnog komen zijn toch niet te redden, die komen dan (dus) om andere redenen.
Lewis Lewinsky | 16-04-15 | 19:23
Klopt, daar zeg ik niks van is ook totaal irrelevant in deze.
Nergens heb ik gezegd dat deze mensen dit land in moeten, wat ik wel zeg is dat ik ze niet de verdrinkingsdood toe wens.
Dat standaard reportoire moet ook maar is wijzigen. Linkse kerk, linkse elite, wegkijker en weet ik veel wat er te verzinnen valt omdat ik het niet normaal acht om als ontwikkeld mens een ander de verdrinkings dood te gunnen.
Ga toch weg, met je wegkijken. Ik kijk niet weg ik kijk toe. Laten we dingen een beetje in perspectief blijven zien.
Ik ga toch geen excuus verzinnen voor uitspraken van onrendabelen. Omdat ze geen huurhuis kunnen krijgen, geen baan en schulden hebben , hebben ze het recht dat soort achterlijke dingen te roepen.
Die vluchtelingen die dobberen op de op zee of liggen op de bodem van de zee zijn op dit moment mijn probleem niet, die tokkies die liever huilen dan de handen uit de mouwen steken en het niet eens voor elkaar krijgen verstandig te stemmen zij zijn mijn probleem wel.Evenals de uitgeprocedeerde asielzoekers. Zij zijn eveneens mijn probleem. Allemaal types waar ik voor moet werken omdat ze hier niet horen, of omdat ze kieskeurig zijn als het gaat om een baan, of omdat ze in een te duur huurhuis terecht komen. Allemaal mensen die menen dat ze recht hebben op van alles en nog wat. De zaken waar ik soms 60/70 uur voor werk , zijn voor hen zaken waar ze menen recht op te hebben.
Ik kan een boek open doen hoor, over het helpen van tokkies die in zwaar weer zitten. Geen TV kunnen betalen, wij kunnen een TV regelen maar men zeurt over de afmeting. Geen geld hebben maar wel het duurste en het nieuwste willen. Weinig geld, maar kind gaat met de bus, fietsen is geen optie.
Het korte termijn denken van dit type burger leidt vaak tot de meeste ellende en of er nou 1 of 1.000.000 vluchtelingen zijn.
Dit is een groep mensen die altijd in dezelfde soort ellende zal zitten.
Ik weet niet hoe het met de gemiddelde reaguurder gesteld is, maar ik kan me werkelijk op geen enkele manier permiteren dit soort teksten op het internet te smijten.
Ik heb namelijk wel een baan en als ik geen baan had was ik verstandig genoeg geweest om na te denken over eventuele consequenties die het plaatsen van dit soort pareltjes wel eens zou kunnen hebben op het krijgen van een baan en deze groep moet ik dan serieus nemen.
Niet dus.
@Tjemig | 16-04-15 | 14:16
Brug van AnsaldoBreda? Dan is de oversteek op een houtvlot toch echt veiliger.
Niemand die voor ze opkomt? Hun geliefde PVV heeft 12 zetels in de Kamer en heeft er en stuk meer gehad. Ze heeft zelfs de mogelijkheid gehad om van de macht te proeven en zat nog in die positie als ze het zichzelf met het laten ploffen van het kabinet niet zo godsonmogelijk had gemaakt. Waar hebben we het dus over?
Het zou mooi zijn als het volk in opstand tegen de bestuurders komt, ipv stoom afblaast met leedvermaak over verdronken vluchtelingen. Zo blijft het bij het oude.
stigmatiseerder | 16-04-15 | 19:23
Zo,jij hebt het echt begrepen.
Goh van Rossem,ik wist niet dat je me kende!
Top opstel heb je geschreven.
Ik heb het 2x gelezen. Goed stuk.
Beste stuk ever op GeenStijl.
Ook Dommeniek zwijgt als het zeemansgraf over de tien door moslims vermoorde bootvluchtelingen. Waar is je fatsoen, Van der Heyde? Weg, hè? Was er nooit. Alleen nepfatsoen.
drs. P | 16-04-15 | 18:55
De vriendin van Janmaat verloor bij die Antifa-aanslag een been, maar overleefde de aanslag wel. Verder eens.
(Blijft me verbazen dat Antifa niet mede daardoor als een terroristische club wordt gezien.)
@truusch | 16-04-15 | 15:42
*Mohammedaanse "asielzoekers" verzuipen Christenen*.
Zeg er eens wat van, wegkijker. Wedden dat je dat niet doet?
www.telegraaf.nl/buitenland/23933720/_...
-weggejorist-
@KlunsJohannus | 16-04-15 | 14:23
Eens. Het is verschrikkelijk jammer dat, veel, Nederlanders menen te denken dat opkomen voor de Nederlandse kwaliteit van leven fout is. "Tegen" immigratie zijn is gelijkgesteld aan racisme in dit land. Kanttekeningen plaats bij de massa immigrate is geen racisme mensen, dat is gewoon logisch nadenken over de toekomst van uw en mijn kindjes.
Goed stuk. veel van die facebook-gebruikers proberen waarschijnlijk net zozeer het hoofd boven water te houden als die gelukzoekers in bootjes op de Middellandse Zee. En als het politieke dogma dan is dat al die nieuwkomers recht moeten hebben op een deel van jouw kleine stukje van de taart, dan werk je zulk cynisme daarmee in de hand. Zeker ook in combi met de toch al mislukte multiculturele samenleving.
Tja mensen worden langzaamaan een beetje gevoelloos voor dit soort leed. Belangrijkste reden daarvoor is de asielindustrie die dit veroorzaakt en faciliteert.
Wat? Doen deze dobbernegers dit echt?
www.telegraaf.nl/buitenland/23933720/_...
@Coyote | 16-04-15 | 15:29
Dat bedoel ik! Ben toen lid geworden omdat ik serieus dacht dat Powned het anders zou doen, maar ze zijn blijven steken bij flauwe filmpjes afdraaien in een Jensen setting. Achteraf gezien had je dat kunnen zien aankomen natuurlijk!
@Mike Oxlong | 16-04-15 | 14:06
Je discrimineert. Racist!
Mooi verwoord van Rossum maar het is niet alleen van deze tijd. 30 jaar geleden zagen mensen de gevolgen van massa immigratie al aankomen. Ook zij werden op dezelfde manier monddood gemaakt en weggezet als fascisten. Uiteindelijk werd de vriendin van Hans Janmaat vermoord en Pim Fortuyn geliquideerd. Intussen is de situatie nog verder verslechterd en gezien de houding van de meeste politieke partijen (uitgezonderd PVV) is deze ook niet meer op te lossen.
Geweldig stuk van Rossem.
Toch heb ik wel eens zitten denken.
We konden baat hebben bij deze mensen.
Het zijn overwegend fitte jonge mannen.
We laten iedereen die Nederland haalt keuren en maken er een vreemdelingenlegioen van.
Die kan je mooi gebruiken voor missies in Mali, Irak en Verweggistan!
Wie 15 jaar dienst volmaakt mag één vrouw en maximaal twee kinderen overlaten komen (als hij die tenminste heeft) en krijgt de inburgerings- en taalcursus gratis van Nederland. Nederlandse nationaliteit, de hele mikmak.
Wie ongeschikt is voor militaire taken gaat uiteraard per kerende post terug :D
-weggejorist en opgerot-
Linnenkast | 16-04-15 | 17:59 Waar halen ze het geld vandaan? Het geld wat ze de smokkelaars betalen?
En ik ben géén racist hè? Als ik een bijstandsgerechtigde ineens in een Mercedes zie rijden weet ik óók dat er iets niet klopt.
Stel, je verdient één á twee dollar per dag. Je hebt kosten van levensonderhoud en zo.
Wanneer komt dan de dag dat je een mensensmokkelaar 6000 dollar kunt betalen om je naar Lampedusa te laten dobberen?
@Tostiman | 16-04-15 | 15:51
Over racisme gesproken: dienekes.blogspot.nl/2004/11/phylogene...
@KlunsJohannus | 16-04-15 | 17:26
Omdat ik het niet met je eens ben kom je met een reeks insinuaties en niet-relevante vragen. Best wel komisch.
Je gaat echter niet in op mijn bewering dat je eerdere voorbeeld niet deugt, en op de reden waarom ik ze afkeur. Best wel slap.
Prettige dag, verder.
Achterlijk linksvolk heeft nog steeds niet door dat die mensen op het bootje stappen na gebeld te zijn door familie vanuit NL met hun gratis aaifoon, gekregen van de NL staat. Vertellend hoe goed het hier wel niet is en alles graties. Dat maakt dat zij de stap durven wagen, het beloofde land, niet de angst om te sterven, dan zouden er nog minimaal honderd andere landen in aanmerking komen.
Nl is nog steeds een klein en tolerant landje.
Hoe je het noemt als je je mening over NL laat afhangen van de facebook reactie vanSylvie uit st.willebrord weet ik niet.
Heel treffend geschreven. De emoties liggen natuurlijk ook nog vers bij het Amsterdamse omaatje dat kort geleden door een opvang Irakees zomaar dood is geslagen. Toch weer 400 potentiële Nederlandse Omamoordenaars minder. Ik begrijp de emotie wel. Het klinkt niet leuk, maar begrijpen doe ik het wel.
Ik snap het punt nog steeds niet. Het is ok om te juichen over de verdrinkingsdood van honderden wanhopige mensen omdat de mensen die juichen moeten doorwerken tot hun 68ste? Het was ok voor de Duitsers om Europa in brand te zetten omdat Duitsland in de jaren '30 economisch niet zo lekker ging?
Zouden Dominique en Humberto zich ook zo druk hebben gemaakt over de uitlatingen van marokkaanse kansenjongeren na de aanslagen bij Charlie Hebdo?
-weggejorist-
vive epicure | 16-04-15 | 17:16
Meer aanbod (zieligheidsindustrie wil pamperen) creëert dus meer vraag (meer vluchtelingen die naar de EU willen). Tenzij je de zieligheidsindustrie de vragende partij noemt en de vluchtelingen het aanbod. Maar dat zou een beetje vreemd zijn, aangezien de vluchteling niet de dienstverlenende partij is in dezen.
Telegaag kopt: bijna 30000 asielzoekers
m.telegraaf.nl/article/23933097/record...
Jammer een gemiste kans voor GS om hier een topic over te plempen. Deze cijfers heb ik al 13 april hier bekend gemaakt in een link: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/04/...
De coa heeft vandaag bekendgemaakt? stond allang op het internet: www.rijksoverheid.nl/documenten-en-pub...
rara | 16-04-15 | 15:19
Kun je misschien proberen om je verwijt "gebrek aan argumentatie" te beargumenteren? Je bent het niet eens met de argumentatie uit mijn plempsel, maak ik op uit je reactie. Je goed recht hoor. Maar waarom dan niet? Hebben Afrikanen geen eigen verantwoordelijkheid? Kunnen ze zich soms niet informeren voordat ze naar het beloofde land vertrekken? Is ook dit dan allemaal de schuld van de rijke witman aan de andere kant van de grote boze zee?
De tering met die vluchtafrikanen, wegwezen ik wil ook gewoon werk en en normaal leven.
Terug die lui of opsluiten.
@ KlunsJohannus | 16-04-15 | 15:16
Nee.
Zieligheidsindustrie wil pamperen ter meerdere glorie van hun eigen zelfvoldaanheids-/schuldgevoel. Dat geluid waait over naar 't Zuiden. Gevolg: aanbod van lui die, in plaatst van zielig in eigen regio, nu zielig zijn in je achtertuin.
Wie had ooit gedacht dat muslims ook hiervoor verantwoordelijk zijn, we zullen de echte cijfers nooit weten maar ik durf te wedden dat heel veel, echt heeeel veel van die doden vermoord worden door muslims, die gooien de christenen gewoon overboord, je gelooft me niet?
nos.nl/artikel/2030621-vluchtelingen-o...
Klaar, en nu blij zijn met je nieuwe zielige vriendjes en geef ze geld en alles, je moet!
er overlijden jaarlijks 140.000 mensen in Nederland.De meesten van hen vanwege een gezegende ouderdom. Echter zo'n 42.000 Nederlanders overleden in 2012 aan kanker en 38.000 aan hart-en vaatziekten (CBS). Vele duizenden van hebben hun ziekte in stilte gedragen en zijn vaak niet ouder geworden dan 50 à 55 jaar.Ze hebben amper kunnen genieten van kleinkinderen of een welverdiend pensioen. Geen Nazarskihaan die daar naar kraait. Het zijn slechts statistische gegevens maar het leed bij gezinnen, families en vrienden is er niet minder om. Gewetenloze Arabische mensensmokkelaars deinzen er niet voor terug om tienduizenden Afrikanen de zee op te sturen in gammele boten met amper brandstof en nemen verdrinkingsdood voor lief wetende dat "Ëuropa"een soort veerdienst heeft opgezet met instemming van de Nazarskis vilein inspelend op de gevoelens van fatsoenlijke en weldenkende Europeanen.
Ik ben benieuwd hoelang het duurt voor ik mijn vakantiehuisje mag inleveren om er negers in te stoppen die wel bleven dobberen. Dan hoop ik dat ze van bbq houden als ze slapen want dan gaat het kot de lucht in met volle bewoning.
ZonderNaam | 16-04-15 | 16:12
Je bent niet op de hoogte? Drie keer raden welk land in wereldwijd top 5 staan, naar Zweden verhuizen vind ik geen probleem, ruimte, rust, een goed ouderschapsbeleid.
Ik ben betrokken met een mens. Als ik straks moet vluchten hoop ik ook dat er een land is dat mij opvangt en mij uiteindelijk terug schopt naar het land van herkomst omdat het weer veilig is.Als ik vlucht ,vlucht ik niet uit armoede maar omdat mijn leven niet zeker is en daar maak ik het verschil.
Nederland faalt als het gaat om het terugkeer.Als ik af ga op het stemgedrag van het volk lijkt men het allemaal wel best te vinden(facebooktokkies daargelaten).
Maar goed, dat komt door het stemgedrag van het volk.
Blijkbaar willen te veel mensen meer, ipv minder anders heb ik toch echt geen verklaring voor de huidige positie van de PVDA. Een partij die al sinds jaar en dag geen bestaansrecht meer heeft, maakt deel uit van het kabinet en het volk maar huilen.
Maar wie heeft ze daar neergezet?
Dat zelfde huilende volk.
Een mens is een mens. Een Nederlander is niet meer waar dan een Turk of een Ghanees.
Als wij Italie ondersteunen,hebben we daar op lange termijn profijt van en het scheelt weer mensen levens.
Dit zijn geen wanhopige vluchtelingen die hun leven niet zeker zijn. Het zijn allemaal mannen en jongens, die behoorlijk wat betalen voor een oversteek. Alleen daar kun je al aan zien dat het geen levensbedreigende situatie was anders laat je je naasten niet achter. Dit zijn geen mensen die het zo slecht hadden dat ze de dood boven het leven zouden verkiezen.
Kortom je red ze en zorgt voor een structurele oplossing.
Dit is inmiddels dweilen met de kraan op en de Italiaanse maffie verdient er goud geld aan, het is een gevecht dat je als Europa aan moet gaan.
Niet goed te praten die reacties maar ik kan me wel in hun situatie verplaatsen als je na de zoveelste keer weer nee op het rekest hebt gekregen voor een woning of een baan. Prioriteit wordt gegeven aan mensen die nog nooit een stuiver hebben meebetaald aan de sociale voorzieningen en dan voorrang krijgen op jou. Ik zou ook pislink worden en ongenuanceerde berichten plempen. Het hele eiereneten is gewoon dat al die misselijke dictators in Afrika hun eigen bevolking onderdrukken en geen opgeleide middenklasse toestaan waardoor er geen tegenspraak komtwaardoor dit altijd zo zal blijven. Het klinkt hard maar al die powercrazed presidenten moeten stuk voor stuk afgeknald worden. Dan moet er een regering in de plaats komen die gecontroleerd door de VN grondwetten opsteld en orde op zaken gaat stellen in die landen. Ons ontwikkelingsgeld is tientallen jaren te grabbel gegooid aan regimes die zichzelf alleen maar verrijkt hebben. Angola, Nigeria, Equatoraal Guinnee, Congo, Zambia, Ethiopie, Sudan, Ivoorkust, Ghana, Liberia en ja zelfs Zuid Afrika lijden onder deze regimes. Er is daar niks veranderd waardoor de bevolking vlucht om een beter leven te krijgen. Als ik een jongen van 25 was en met allerlei baantjes geld bijelkaar had gesprokkeld had ik ook de kans gegrepen om naar Europa proberen te komen. Ze hebben in Afrika ook tv, telefoon en internet. Ze horen van de mensen die het is gelukt al de mooie verhalen van gratis geld, huis en kleding waar ze daar alleen maar van kunnen dromen. ZOdra die droom in hun eigenland ook werkelijkheid kan worden zal die hele toestroom van vluchtelingen echt wel ophouden.
@truusch | 16-04-15 | 16:08
Ik ga nergens heen. Ik weet dat ik niet lang meer heb. Mijn kinderen weten het al wel die blijven hier niet. Gelukkig kunnen ze goed leren en zijn ze overal welkom omdat ze echt iets kunnen bijdrage aan het land waar ze naar toe gaan. Ik ben blij dat jij dus weggaat, al geloof ik daar niets van. Die facebook tokkies zijn mensen die verdrongen worden in Nederland door de vluchtelingen toestroom, dus ja die vechten om hun bestaan, maar die mogen dus doodvallen van jou en de andere goedmenschen. Uit al je comments die je hier plaatst kan ik alleen maar halen dat jij al die mensen wil redden ten koste van de mensen hier. Maar goed ik zal het wel verkeerd begrepen hebben. In ieder geval veel geluk in je nieuwe vaderland
@Van Rossum. Goed stuk.
@habramar | 16-04-15 | 15:23
Die omschrijving is beter, dankje :)
@Tostiman | 16-04-15 | 15:51
Ik ben zo onverschillig dat ik dat onderscheid niet maak.
Maakt het wat uit of de volksstammen die we (onvrijwillig) gaan onderhouden nou uit Eritrea of uit Syrië komen?
En volgens mij is een legale veerboot veiliger en een stuk goedkoper :)
@Tripps | 16-04-15 | 16:37
Iedereen mag hier zijn eigen onzin droppen.
Maar als je, zoals jij PVV's begint dood te wensen, mag je voor mij aan het gas.
Als Rutte dit leest, denkt hij al lachend:
"Wat zijn veel Nederlanders toch kutvolk. Ga gewoon werken, betaal alle belastingen en besteedt je vrije tijd aan mantelzorg. Je hebt dan ook geen geld meer om naar een vakantiekolonie te gaan. Logisch dat ik die dan volplemp met gelukszoekers en illegalen.
Ik heb toch geen kinderen, voel me niet verplicht om de rentmeester uit te hangen maar ik wil wel een goede baan bij de EU (misschien wel als voorzitter!). Al moet ik daarvoor de hele culturele identiteit van Nederland slopen, ik doe het met narcistisch plezier"
Mijn buurman is niet blij met de term dobberneger. Niet dat hij de term aanstootgevend vindt, maar hij heeft nl dal een soortgelijke bijnaam. Hij is zelfs nl zwart en in het bezit van een dobermann pinscher. Al jaren staat hij bekend als de doberneger. Hij heeft zelfs al aangeboden om met zijn hond de stranden van Noord-Afrika te bewaken om deze ongelukkige gelukszoekers tegen te houden.
@Roadblock
Kom op zeg. Er is veel mis in NL, maar om mensen maar gewoon dood te wensen en dan op zo'n manier is inderdaad echt fucking retarded. Ook zo'n PVV facebook lullo waarschijnlijk?
Of heb ik nu een te afwijkende mening? rofl
Ik las ergens, weet niet meer waar, dat elke gelukszoekersboot een mobieltje krijgt met het nummer van Frontex, zodat de reddingsboten gebeld kunnen worden met het verzoek het schip met inhoud te komen redden.
Bijna literair geschreven stuk. Complimenten voor van Rossum!
@Tripps | 16-04-15 | 16:21
400 x tripps op de bodem heeft mijn voorkeur
@Mike Oxlong | 16-04-15 | 14:06
Volgens mij komt jouw zelfgenoegzame geblaat uit je eigen onderbuik.
Je kletst Joop.nl na of je hebt totaal geen notie hoe de maatschappij in elkaar zit.
Je vraagt je zeker ook voortdurend af waarom zoveel PvdA'ers PVV zijn gaan stemmen?
Het zijn inderdaad voornamelijk oud PVDA stemmers/tokkies. Puik stukkie.
-weggejorist-
Werkelijk een geweldig stuk!!Uit mijn hart gegrepen!!
Ik ben namelijk ook zo'n PVV Facebooktokkie die de waanzin van de multicul meer dan strondzat is.
En niemand die in de gaten schijnt te hebben dat we door de import van die achterlijkheid als maatschappij van binnen worden uitgehold. We kunnen het niet langer aan, de solidariteit is op, het medegevoel is weg bij het zien van het zoveelste nikkertje met een gironummer eronder.
Moet je voor de grap op marokko.nl rond kijken in de comments over alles was enigsinds haram is. En ja U, blanke NLer bent ook haram.
@ truusch | 16-04-15 | 16:08
Als je zo betrokken bent met je uitheemse medemens zou je juist moeten vertrekken naar een land met een hoger belastingtarief
Van Rossem, goed geschreven, helemaal mee eens.
Tostiman | 16-04-15 | 15:59
Jij leest wat je wil lezen, ik wil vluchtelingen inderdaad helpen. Graag zelfs, als het kan zo veel mogelijk lokaal en dan heb ik het over vluchtelingen die hebben geleden en lijden. Niet mensen die meer geld willen en aan het zelfde syndroom lijden als de facebook tokkies.Die facebook tokkies voegen gemiddeld net zo veel waarde toe als een vluchteling in Nederland. Ze kosten alleen nog meer geld en ze klagen onophoudelijk.
Je moet werkelijk achterlijk zijn om er vanuit te gaan dat mensen die een ander mensen niet de verdrinkingsdood wensen , per definitie links te noemen.Wat een dommigheid. Dus omdat ik een ander niet dood wens wil als vanzelfsprekend hoordes vluchtelingen in Nederland
Ik vind het prima hoor,ik kan overal werken. Ga ik naar een land met een lager belasting tarief en kan jij door met zeuren.
Nu jij weer, waar ga jij heen met nog een vluchteling erbij?
Meewerken aan mensensmokkel door de eu
en NL levert, behalve 1000-en verdronken drijvende
Negroiden, slechts 1 nieuwe bevolkingsgroep
op. De Tevelen.
Want NL is vol, veel te vol.
Als NL ballen zou hebben zou ze een goed plan
hebben voor lokale humane opvang. Tijdelijk
en goed gefaciliteerd. Via de VN, in de rol van
dwarsligger. Opgezet met een voldoende budget,
gemanaged door het NL leger en met als enig
doel een veilige leefomgeving.
Al was het alleen maar om al die verdronken
medemensen.
Sorry van Rossem maar je kunt mij wel wegzetten als tokkie als ik vrij weinig medelijden heb met dobbernegers maar het is toch echt zo. Het zijn er zoveel en om alle redenen behalve legitiem asiel dat het me eerlijk gezegd aan mn reet kan roesten wat er met die gelukszoekers gebeurt. Die weten zelf ook waar ze aan beginnen dus dat is het risico "van het vak" Want dat het min of meer een professie is dat is wel zeker. Nee, lekker 10K neertellen voor een gevaarlijke bootreis in de hoop opgepikt te worden door een Europees schip want zielig en dan voorgoed binnen in de EU. En vooral niet je best doen om er wat van te maken in je eigen land. Voor fucking 10K kan je echt wel wat opzetten in de meeste afrikaanse landen maar dat zou dan weer werken zijn heh en dat zijn ze niet meer van plan ooit te gaan doen. Vandaar dat ze het risico afwegen tegen de rest van hun leven gratis geld. Tja. Eigen schuld, dikke bult.
Is er zoveel mis met dit land? Maar als een allochtoon klaagt over dit land, dan mag ie oprotten, of niet? Dubbele standaard.
Hulde! Een gevoel in Nederland zo goed kunnen verwoorden.
@truusch | 16-04-15 | 14:15
Dus, jij wilt wel buitenlanders helpen, maar de mensen hier moeten het zelf maar uitzoeken. Nou ik weet het goed gemaakt, jij gaat weg uit Nederland en in jouw plaats komt een vluchteling
@Mike Oxlong | 16-04-15 | 14:06
Ah een goedmensch. Ze hebben er zelf voor gekozen om de gok te wagen. Helaas voor hun niet gelukt. Ik ben daar blij om al hadden ze van mij niet hoeven te verdrinken. Maar ik zie ze liever hier ook niet. Het grootste gedeelte zit er niet mee om mij te bestelen, mishandelen of te vermoorden. En een bijdrage aan onze maatschappij leveren ze ook niet. Het aantal banen voor ongeschoolde is al te laag voor de bevolking hier zonder scholing. Per vluchteling kost het ons ruim een miljoen pp om ze te onderhouden. Dat gaat ten koste van ons. Opa en oma kunnen de klere krijgen en in hun poepluier in de kou zitten. De vluchteling krijgt een dure Miele en een Iphone, een dak boven zijn hoofd, een bed, brood en een uitkering
Verdrinken ze voor onze kust?
Nee?
ook niet ons probleem dan.
Goed stuk, niets aan toe te voegen. Als je hier nou eens spreektijd in de Tweede Kamer voor zou kunnen krijgen, hebben onze gekozen volksvertegenwoordigers eindelijk eens iets om echt over na te denken. Maar dat die lui de moeite nemen om hier naar te luisteren of eens dit stuk te lezen dan wel proberen te snappen hoe Nederland nu echt in elkaar steekt, zal ook wel weer wishful thinking zijn.
@blokkadeleider | 16-04-15 | 14:04
Het zijn allemaal negers (negeroide), dus waarom zou je dat niet vermelden. Schamen ze zich dat ze een neger zijn. Of schaam jij je dat je dat niet bent? Ik zit er niet mee als ze me een bleekscheet noemen, maar andersom is het gelijk racisme.
@Skunk57 | 16-04-15 | 14:44
Ben het zomaar met je eens. Maar helaas moet je het weer verknallen met "zelfs als het om Greet gaat"
@De verwarde man | 16-04-15 | 14:02
Dat een verwarde man zoals jij mag stemmen, dat begrijp ik eigenlijk ook niet. Lang leve de Tokkies, de enige die het door hebben dat het niet werkt om al die gelukszoekers hier te houden. Tokkies schijnen tenminste realistisch te zijn
Stephan Sanders prikte de dikke luchtballon die Zihni Özdil heet al eens genadeloos door:
www.vn.nl/opiniemakers/stephan-sanders...
Goed stuk van Rossem, sterke analyse.
Van Rossum, hulde. Ik geloof dat ik zelden iemand zo helder het failliet van links Nederland heb horen duiden. Wat een totaal strategisch falen, als je dit voor elkaar krijgt terwijl je zowel veel van de media, als veel van het ambtenarenapparaat achter je geschaard weet. Blijkbaar bestaat er naast gebrek aan andermans geld nog een veel snellere manier waarop Socialisme in dit land in zichzelf vast kan lopen - blind opportunisme :)
Zou meneer Tan en bijbehorende ophefbrigade weten van het bestaan van sites als 4chan?
Natuurlijk zijn al die dobbernegers hartelijk welkom in Nederland want de huizen die u niet krijgt zijn al met voorrang gereserveerd voor die zielige vluchtelingen.
Goed stuk en helaas,je hebt helemaal gelijk.
@truusch | 16-04-15 | 14:07
Maar als die vogels zo veel schijten op jouw en je auto, waardoor je langzaam en pijnlijk dood gaat. Dan denk je wel anders. Vogels zijn inderdaad niet erg, maar als het een plaag wordt, dan moet je maatregelen nemen. In ons geval zijn de cultuur verschillen te groot en wordt onze cultuur vernietigd, zodat precies dezelfde problemen ontstaan als waar ze vandaan komen. Werkt dus niet
Lewis Lewinsky | 16-04-15 | 15:31
Wat is het verband precies?
Nu kom jij voorbij met een hunnie slachten niet moslims af?
Waar heb je het over?
De zon schijnt in Nederland, ja maar hunnie slachten niet moslims af. Dat is een beetje de gedachtengang?
@eerstneukendanpraten | 16-04-15 | 15:37
We kunnen nog altijd de dijken doorsteken, gelukkig, ik dobber net ff beter dan zo'n afrikaan met een gat (of qat) in zn hand.
www.ibtimes.co.uk/south-africa-xenopho...
nare racistische blanken ook altijd weer, je wordt kotsmisselijk van die blanken he Umberto, verhuis maar snel naar Durban, DAN zie je dat het geen ZAK uitmaakt welke huidskleur iemand heeft... als er teveel mensen je land overspoelen gaat het gewoon mis, ligt niet aan het percentage pigmentcellen , sukkel.
-weggejorist en opgerot-
@truusch | 16-04-15 | 13:56
Dus dan mogen wij een poging doen om ze tegen te houden, zodat wij en onze kinderen nog wat hebben om van te leven. Je kan nu eenmaal geen 7 miljard mensen opvangen in Nederland en ze ook nog allemaal onderdak, brood en bed geven.
Dibe | 16-04-15 | 15:29
Ethiopiërs en Somaliërs hebben daar vaak winkeltjes. Als ze in Nederland doorhebben hoeveel ze hier wel niet gratis krijgen voor de rest van hun leven zonder ook maar een poot uit te steken dan is er niet eentje die daar in de verste verte ook nog maar aan denkt...
En dan de negers in die landen van de negers zelf, waar de negers voor de negers op de vlucht slaan, om te vluchten in de armen van die nare 'racistische' blanken.
Ze riskeren er zelfs hun hebben en houwen voor, zo erg vinden ze het leven tussen hun gelijke pigmentgenoten.
Er is een prima manier om dit te voorkomen: Met de radar opsporen en heel snel, direct terug naar de kust van herkomst. Spanje doet het al. De overtocht is daar veel korter maar er komen nauwelijks boten.
meewerken aan landverhuizing over zee is misdadig
Deze mensen geven hun laatste geld aan terroristen en criminelen omdat die hun hebben wijsgemaakt dat over zee het land van Wijn en Honing daagt. Verdrinking of internering zal hun ten deel vallen.
Wie waarschuwt deze negers? Ze gaan hun ondergang tegemoet ...
Die linkse fasoensrakkers hoor je helemaal niet wanneer moslims schoolmeisjes afslachten domweg omdat die meisjes géén moslim zijn. Heel vreemdt, dat ze dan hun dunne laagje fatsoen opeens kwijt zijn.
Er is maar één mogelijkheid om dit te beteugelen, en dat is grenzen dicht. Iedereen die in een gammel bootje Italië bereikt, op de volgende veerboot terug naar Libië. Net zolang totdat ze merken dat de poging kansloos is, en dus ook geen geld meer uitgeven aan mensensmokkelaars.
Dit zijn jonge, sterke mannen. Die moeten hun land opbouwen inplaats van hun gezin over laten komen en hier wegkwijnen. De asielindustrie is a-moreel!
www.timeslive.co.za/thetimes/2015/04/1...
kijk! zo doen de negerts dat zelf in Afrika.
Telegraaf: tweeduizend migranten zijn de politiebureaus van de Zuid Afrikaanse stad Durban ingevlucht omdat bendes jacht op hen maken. De groepen (gewapend met machetes) zijn kwaad omdat de migranten hun banen in zouden pikken.
.
En in ons land maakt het "goedvolk" zich druk om een paar achterlijke kreten op facebook. Waarschijnlijk omdat die facebookmensen schóón genoeg hebben van het "eigen volk laatst" maar er zullen ook wel bij zijn die het expres doen, de zaak opnaaien. Nou dat is dan gelukt.
.
Dit prachtige artikel van Van Rossem zou een week lang 24u op de t.v. te zien moeten zijn. Bij de NOS uiteraard zodat slapend Nederland eens een keertje wakker wordt. Vóórdat we hier ook Durban toestanden krijgen.
@Dhr. de Wit | 16-04-15 | 14:48
Hiertoe acht ik ze wel in staat, hoewel het principe van 'wiens dikbelegde boterham men eet..' ook bij deze graaiers natuurlijk niet geheel terzijde mag worden geschoven.
Lang maar goed te lezen stuk en helemaal waar. Ik herken het wel een beetje. Het Nederland van deze mensen is het zat zich voor het karretje te laten spannen voor een stel gelukszoekers. Natuurlijk hoeven deze mensen niet te verdrinken, maar juist de linkse kliek is hieraan schuldig. Grenzen dicht, opvang in de region en er verdrinken geen mensen meer in de Midd. Zee.
Maar nee, er wordt teveel geld aan verdiend. Dat is pas schandalig!
Hulde van Rossem!
Een van je beste stukken ooit!
Goed verhaal. Lekker kort
Fijn ook dat deze Nederlanders zich zo solidair uiten (*NOT*) met de duizenden gesneuvelde Amerikaanse soldaten die proberen te zorgen voor nog een klein stukje beschaving en veiligheid in Afghanistan, Irak en noem maar op.
Zo! Recht voor z'n raap. Jammer dat het en-en denken niet is doorgedrongen tot de overheid. Het zou namelijk 'eigen volk' en 'allochtoniërs' kunnen zijn. Maar met het opvangen en fatsoenlijk behandelen van de eigen bevolking, valt voor politici in het internationale spectrum geen eer te behalen. Maar met kansarme zwartjes die hele COA's en voormalige verzorgingshuizen bevolken blijkbaar wel. Nu is er wel iets voor te zeggen dat deze nieuwe 'aanwinsten' het IND, de COA's van werk voorzien. De lokale middenstand van Appingedam om maar een plaats te noemen vaart wel bij de nieuwe klanten. Het zou te maken kunnen hebben met een spendeerstop bij de leeggezogen lagere inkomensgroepen. Arme sloebers zullen in de toekomst veel spenderen om het welvaartsniveau van het nieuwe gastland te kunnen halen. Uiteraard krijgen zij veel kinderen. de demografie vaart er wel bij. Immers, er zal gewerkt moeten worden om de afgevlakte bevolkingspiramide te onderhouden. Vergrijzing moet betaald worden. Als er straks een basisinkomen is voor niet iedereen, zal er toch gewerkt moeten worden. Voor je het weet, zijn de hardwerkende Polen even gemakszuchtig als de rest. In dit licht gezien is nieuwe aanwas een noodzaak.
Dapper artikel Van Rossem. Enne: 'Het warme ejaculaat van het fatsoen': lol, of is dat ook 'foei'.
Blokadeleider@
Vanaf nu noemen we dobbernegers, "dobbergelukszoekers ZONDER zwemdiploma" zo haal je tenminste "de wind uit de zeilen" van onze terrroristiche linkse gutmenchen
Ik kan mer er ook geen zorgen over maken als er weer eens zo een boot ten onder gaat. En ik kom veel in Azië en ik kan je vertellen dat zich daar werkelijk niemand oom maar iets aantrekt van de rotzooi in Afrika. De enigen die dat doen zijn de europeanen die zich dan ook laten uitbuiten door de handophouders daar. In de rest van de wereld komt dit niet eens in het nieuws.
@Sudbina | 16-04-15 | 15:15
Naar Australië is dan ook wel ff een stukje verder dobberen.
Niettemin zou zo'n immigratie puntensysteem zoals zij hebben ook voor Europa een uitkomst zijn. Helaas niet haalbaar zolang we nog legers ambtenaren hebben die hun brood verdienen in de zieligheidsindustrie.
Zolang we daar niet op bezuinigingen verandert er niets.
de zieligheidsindustrie. Vraag creëert aanbod. Het gedachtengoed achter de hulpindustrie is vals, belerend, kleinerend, niet oplossingsgericht, en zeer zeker beschamend. Maar ja, zie een gutmensch maar eens aan de zelfreflectie te krijgen.
vive epicure | 16-04-15 | 15:11
... scuzi vraagje: Bestaan er tegenwoordigs "Survivors" [ie overlevenden] van de zieligheidsindustrie ...
ik wil graag met een zo iemand in kontakt komen. [en neen ik heb geen slaapplek voor een asiel zoekende vluchteling. Al dan niet met boot of vlie-tuig]
@KlunsJohannus | 16-04-15 | 15:05
Je legt allerlei mensen allerlei woorden en gedragingen in de mond. Knap bedacht, maar het heeft niets met argumentatie te maken.
Niet dat ik er wakker van lig dat jij er niet wakker van ligt, dan niet natuurlijk.
Gewoon helemaal stoppen met asiel verlenen. Niet meer doen. Dat is wat er moet gebeuren, Dommeniek.
oplossing; eerst eigen problemen, grenzen eventjes dicht, problemen oplossen, grenzen misschien weer open.
Zij die sterven, jammer, maar dat is hier ook aan de hand minus een bootje.
Zo doet Australië dat: enkeltje Cambodja inclusief zakgeld:
.
www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond...
@donjon 15:12: Wat ze zich wel kunnen voorstellen is dat linksige okselhaartypes doordraaien en huizen bekladden, kinderen bedreigen, kogelbrieven sturen en met geweld vreedzame demonstraties verstoren als het gaat om mensen met een "foute" of "onmenselijke" mening. Of ze gaan zelf tot daden over. Want je mag wel gefrustreerd raken over de "juiste" maatschappelijke kwesties.
vive epicure | 16-04-15 | 15:11
Je bedoelt neem ik aan: aanbod creëert vraag?
Retecool begint zicht steeds meer en meer naar het Zweedse model te vormen. Lekker andere mensen die een afwijkende mening hebben 'verlinken'. NetherlandsYES.
Weet je waar ik klaar mee ben? Met dat tuig wat geld verdient aan de asiel en zieligheids indrustrie en de rest van de bevolking onder het mom van morele verontwaardiging een schuld gevoel tracht aan te praten.
Weet je waar ik ook klaar mee ben? Dat ons kleine landje wordt overspoeld met gelukzoekend tuig wat zich weigert aan te passen.
Weet je waar ik ook klaar mee ben? Dat de zogenaamde grensbewaking van de EU vooral bestempeld kan worden als veerdienst en het woord bewaking of grens niet bepaald voor komt in het lingo van de EU.
Weet je waar ik al helemaal klaar mee ben? Met stinkend rijke BNners die vanuit hun grachtengordel appartement aan het brullen zijn dat de normale burger nog meer moet slikken.
Zolang Humberto niet zelf een aantal asielzoekers in huis neemt, kan ik hem niet serieus nemen en tot die tijd zeg ik; elke verzopen bootvluchteling is de schuld van mensen zoals Humberto Tan en een Dominique vd Heyde, die door hun gebral deze mensen blijven lokken.
Grenzen dicht. Neem een voorbeeld aan Australie; een land dat bewijst dat het weldegelijk goed kan.
Synecdoche | 16-04-15 | 14:47
Precies! En als die lui nu gewoon hun handen thuis zouden houden. Er is in ieder geval één ondernemer in Ter Apel en die is de diefstallen in zijn winkel zo zat dat hij een stuk of 15 bewakingscamera's in zijn toko heeft opgehangen. Maar wat denk wat er gebeurt als er weer eens een multiculturele wordt betrapt bij het proletarisch winkelen? Helemaal niks, hij moet alsnog de goederen betalen of terugleggen en mag dan terug naar het veilige AZC.
Prachtig schrijfsel!!
appeltjesgroeneweide | 16-04-15 | 15:09
Het aantal asielzoekers is vorig jaar fors gestegen ten opzichte van het jaar ervoor. In 2014 meldden zich 29.790 asielzoekers in Nederland, het grootste aantal in tien jaar tijd.
--------
Jaarlijkse basiskosten van deze 29.790 asielzoekers voor de Nederlandse belastingbetaler: 789.435.000. Met de stijgende hoeveelheden immigranten, komt er vanaf dit jaar waarschijnlijk ongeveer 1 miljard per jaar bij aan staatsuitgaven. Gelukkig is er pas geleden nog voor 1 miljard extra bezuinigd op defensie, dus we kunnen weer een jaartje vooruit met het opvangen van aanstaande uitkeringstrekkers en criminelen.
Dominique v.d. Heyde:
Wàt? Zeggen deze Nederlanders dit echt??
.
___________
.
Dat ze zich niet kan voorstellen dat mensen zooooooo gefrustreerd raken door de denkwijze van mensen zoals zij, zegt heel veel over haar wereldvreemdheid, ondank haar gereis over die wereld.
Van Rossem heeft een glazen bol waarin hij ziet wat de motivatie van de 'facebooktokkies' is...
#whitegenocide
Toen ik een kleine 20 jaar geleden op het vliegveld van Lilongwe in Malawi op m'n vlucht naar A'dam wachtte wrongen de lokale dames zich nog net niet in m'n rugzakje. "Er is zoveel geld beschikbaar in Nederland!" hadden ze gehoord, dat het voor mij geen enkel probleem zou zijn deze dames 'er gewoon naast te hebben'. Als ik het goed herinner las ik ook in die tijd een krantenbericht over Antilliaanse jongeren die maar al te graag naar Nederland kwamen "omdat het geld op straat ligt en je iedere vrouw kunt krijgen die je wilt".
Er zijn ondertussen voldoende datapunten me dunkt om aan te tonen dat hoe men in den vreemde denkt over 'het Westen als toevluchtsoord' absoluut debet is aan de massale volksverhuizingen vanuit kansarme contreien. Die mensen valt geen iota kwalijk toenemen. Het is volledig de schuld van de zieligheidsindustrie. Vraag creëert aanbod. Het gedachtengoed achter de hulpindustrie is vals, belerend, kleinerend, niet oplossingsgericht, en zeer zeker beschamend. Maar ja, zie een gutmensch maar eens aan de zelfreflectie te krijgen.
Jaarlijks gaan er zon 600.000 vrouwen van middelbare leeftijd uit Europa en aanverwante contreien op seksvakantie naar Afrika. Als Catherine Keyl en vriendinnen nou zo'n knul uit het water vissen en kost in inwoning geven zie ik het probleem niet zo.
Ach dat soort harde opmerkingen en grappen kan je ook sinds mensenheugenis in elke kroeg horen. Maar tegenwoordig slingert men het op internet zodat ook bakfietsmoeders mee kunnen lezen.
Overigens heb je als bedelende vluchteling meer kans dat je wat geld of eten van zo'n rauwe volkskroegganger krijgt dan van zo'n verontwaardigde bakfietsmuts, want die laatste is op internet wel heel sociaal maar steekt op straat wel gewoon de weg over zodra ze een negerT op haar pad ziet.
Van de Elsevier website:
---
Grootste aantal asielzoekers in 10 jaar
anp door ANP 16 apr 2015
RIJSWIJK (ANP) - Het aantal asielzoekers is vorig jaar fors gestegen ten opzichte van het jaar ervoor. In 2014 meldden zich 29.790 asielzoekers in Nederland, het grootste aantal in tien jaar tijd. In 2013 klopten 16.477 asielzoekers aan. Dat staat in het jaarverslag van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA), dat donderdag is gepubliceerd.
---
Tja, dit soort berichten zetten kwaad bloed. En dat is raar want het gaat om mensen. Maar kennelijk voelen we heel duidelijk dat dit niet oke is. Laten we vooral goed luisteren naar die onderbuik; daar waar volgens de reclame ons immuunsysteem huist.
goed stuk, lekker kort
Gaan we nu het klaagvolk pamperen, Van Rossem? Je vult fijntjes in wie de ongeletterde Facebookcynisten zijn maar de tijd van verzuiling is lang voorbij. Je vindt ze hier ook onder de reaguurders: blij dat een verzopen neger minder kost dan één die de wal haalt. Wat is hun werk? Wat doen hun ouders? Heb je ze hier ook geprofileerd, Van Rossem?
Die quasiliberale alles neersabelende cynisten zijn net zo goed moraalfags als de gutmenschen aan de andere kant. Er komt een hoop gelul uit ter eer en glorie van het eigen gelijk.
Met alle respect.
Maaiveld
bakt = pakt
rara | 16-04-15 | 14:48
Ja, en wat dan nog? Als hier in Europa duizenden mensen per jaar overlijden omdat ze in een kooi met giftige Afrikaanse slangen gaan dansen, ligt daar dan ook maar één Afrikaan van wakker? Neen. Ook niet als deze Europeanen zich verkeerd blijken te hebben laten voorlichten over het dansen in de kooi met giftige Afrikaanse slangen. De Afrikanen zouden - geheel terecht - zeggen: lullig voor ze, maar dan hadden ze maar beter moet opletten. Je kunt overal informatie vinden over de giftigheid van de betreffende slangensoort. En anders had je het uit het nieuws kunnen halen. Want je gaat niet onvoorbereid zo'n kooi met wilde dieren in waarvan je niet exact weet wat het zijn. Een lang verhaal kort: eigen schuld, dikke bult. Niet mijn probleem.
simpelman | 16-04-15 | 14:03
Precies. Nederlandse arbeiders en dobbernegers hebben best veel met elkaar gemeen. Ze komen uit landen waar de besuurders nog nietsnuttiger zijn en en nog corrupter dan in NL. Geef ze eens ongelijk. Hoeveel Nederlanders hebben overigens NL inmiddels verlaten?
Moreel besef dat bij het graaiers-, regenten- en regeerderstuig te enen male ontbreekt......
gamlakuk | 16-04-15 | 15:00
gamlakuk heeft dat heul goed gezien. Top
*ik ben die 500 milj. -die ergens onderin een stoffig kantoorpandbureauxlaatje ligt- nog niet vergeten heur
Wat Humberto en Dominique niet begrijpen doordat ze de godganse dag in hun kringetje van gelijkgestemden ronddraaien en amper nog normale mensen tegenkomen (zoals die New Yorkse journalist die in de jaren '60 niet begreep waarom Nixon toch de verkiezingen had gewonnen: "I don't know anybody that voted for Nixon") is dat de situatie nu veel ernstiger is dan wat achterlijke kreten op Facebook. Het zou me echt niet verbazen als er binnenkort een soort volksopstand uitbreekt, de onvrede over het kabinet, EU, immigratie, belastingen, MH17, etc. is echt bijzonder groot momenteel. Nederlanders zijn binnenvetters maar als ze echt massaal boos worden dan is het bal. Als de politiek hardnekkig blijft weigeren om te moderniseren en democratische hervormingen door te voeren dan zal op een gegeven moment de bevolking het zelf af gaan dwingen. Het doet allemaal een beetje denken aan Lous XVI die op 14 juli 1789 in zijn dagboek schreef: "Niets te melden".
Er zijn altijd mensen die feest vieren:
In 2001: The Twin Towers, minstens drieduizend doden. Een feest voor velen
In 2002: De dood van Pim Fortuyn. Er liepen tienduizenden vrolijke gezichten rond
In 2004: De dood van Theo van Gogh. Een gedeelte van Nederland vierde feest tot diep in de nacht
Na de vele aanslagen, (een hele lange lijst: o.a. Parijs, Kopenhagen, Toulouse, Brussel, Madrid, Londen, Boston, Kenya - aanslagen/moorden op joden, (blanke, arabische, donkere) christenen, atheisten, verkrachtingen van vrouwen) werd internet/facebook het trefpunt van felicitaties en blije mensen.
Die juichende mensen waren mannen en vrouwen, vaak geboren in Nederland. Van de wieg tot het graf verzorgd. Opgeleid in Nederland. Veelal onderhouden door Nederland.
Deze lange weg (wieg-graf) wordt betaald door hardwerkende mensen, hoog- en laagopgeleid. Door Nederlandse arbeiders, door Nederlandse ambtenaren en ondernemers. Door geintegreerde immigranten. Al deze mensen zijn nodig om de minder bedeelden te onderhouden.
Nu zijn er zowaar een paar autochtonen in Nederland blij. De reden is dat er 400 mensen verdronken zijn die hun geld in Europa op wilden halen. De kans om hard te werken en bij te dragen aan onze gemeenschap hebben zij niet gekregen. Zij hadden waarschijnlijk ook nooit gedacht dat zij een bijdrage zouden moeten leveren om het gratis geld te incasseren.
Nederland is vol. Er is een strijd gaande. Nederlanders met de mentaliteit van vroeger - werken voor je geld beginnen te begrijpen dat er ook een andere mogelijkheid is om aan geld te komen, om je hoofd boven water te houden, om de bank te betalen en eten te kopen, zonder in het criminele circuit te belanden. Deze Nederlanders hebben jammer genoeg de status van degenen die moeten bijdragen en niet van hen die gratis ontvangen.
Ze zien tienduizenden immigranten die slechts hun handje op hoeven te houden. Jonge mensen die hun eigen land op zouden moeten bouwen, hun ouders, vrouwen en kinderen zouden moeten beschermen en verdedigen. Jonge mannen die daarentegen het land van de autochtonen te gronde richten, uitzuigen. Logisch dat dat kwaad bloed zet.
De politiek is voor deze situatie verantwoordelijk. Indirect zijn de Nederlanders er zelf verantwoordelijk voor. Zij stemmen. En blijven dezelfde partijen steunen.
Van Rossem: hulde
@Synecdoche 14:47: De politiek heeft donders goed door dat het draagvlak voor de enorme instroom van vluchtelingen hard aan het afkalven is. Met overleg en een moreel appèl krijgen ze de handen niet meer op elkaar. Vroeger hoorde je dat in alle kringen van de bevolking nog wel: "we hebben een plicht om die arme mensen op te vangen, en zo'n AZC moet èrgens staan, dus..." Tegenwoordig wordt er steeds meer in de achterkamertjes geregeld, met minimale informatievoorziening naar de burgers toe, en zelfs met het bewust verkeerd voorstellen van zaken. Want de burger heeft inmiddels wel aan den lijve ondervonden dat 100 man in een gemeenschap opvangen nog wel gaat, maar dat 1500 man overlast, geweld en teloorgang van de eigen identiteit teweeg brengt.
@RembrandtvanGogh | 16-04-15 | 14:48
Terug sturen lost wel op. Als je van het begin af aan alle bootvluchtelingen terug had gezet in Afrika was het niet meer rendabel geweest voor de criminele organisaties die er grof geld mee verdienen. Dan gaan de mensen niet meer 7k betalen voor een boot naar europa als ze weten dat ze terug worden gebracht. Stop je gelijk de mensen handel naar europa en de linkse geluks-industrie hier in Nederland.
Nu is het 1 grote handel je koopt een oud verrot schip voor 2,5 ton gooit er 500 man op die 7k p.p betalen geeft een vissers schipper wat geld en de geluks-industrie doet de rest. Tel uit je winst, big bigness is aankomende zomer lucratiever dan coke handel plus volkomen veilig want niemand bakt je aan.
Prima stukkie van Rossem, dat de tekortkomingen van het regententuig naar het volk messcherp analyseert.
Maar ik blijf van mening dat reaguurders die, al dan niet ondoordacht, deze vluchtenden voor wat dan ook de dood inwensen toch wel enig moreel besef in hun plempsels mogen etaleren.
Moreel besef dat bij het graaiers-, regenten- en regeerderstuig te enen male ontbreekt......
Laat ik ook iets positiefs noemen; in mijn lokale gemeenteblaadje staan niet alleen maar werkende hoofddoekjes, Tutu's en tulbandmeneren op de foto's maar de laatste tijd ook wel eens een Nederlands oma of een jongetje met blond haar.
' de Nederlandse regering stelt 55.000 zwemvesten ter beschikking, tevens zullen 210 zwempolitiedefensieinstructeurs lokaal opleidingen gaan verzorgen.
Het kabinet zal morgen eea toelichten in een persco'
Mooi leesvoer. Well Done.
Grandioos geschreven v. Rossem.
Dit zou onderdeel moeten zijn van het betoog van Arnold Karskens wanneer hij die zieligheidsmanagers voor de rechter trekt.
@Skunk57 | 16-04-15 | 14:44
Ben er ook niet. Van de strekking trouwens ook niet, omdat het nogal overkomt als een nitwitstuk. Niet kritisch maar gewoon effe bedoeld om lelijke woorden te gebruiken.
lala lalla laaaa ... graties geld ... o wacht verkeerde cable
Van Rossem+Arnold Karskens=Winning Team. Start een politiek alternatief, nu!
Zo, wat ben ik het eens met dit stuk, zeg.
Dus we moeten begrip opbrengen voor mensen die slachtoffer zijn van een maatschappij en 'daarom' lachen om de dood van mensen die nog veel meer slachtoffer zijn van een andere maatschappij? Los van de vraag of zij daadwerkelijk de dood van anderen bejubelen om de reden dat zij het slecht hebben of dat het gewoon laag kutvolk is, moet je je afvragen of die mensen (de toejuichers) het slachtoffer zijn van de maatschappij óf van zichzelf, of zich in een slachtofferrol plaatsen. Het is namelijk heel makkelijk iemand anders de schuld van jouw problemen te geven, hoe redelijk of onredelijk dat ook mag zijn. Heb je een kutleven, dan kan alleen jij er voor zorgen dat je leven minder kut wordt; woon je in een kutland, dan zorg je ervoor dat je dat kutland verlaat.
Weer briljant geschreven Van Rossem. Mijn compilmenten.
Die linkjes van H. Tan geven "HTTP Error 503 Service Unavailable". Precies datgene dat volgens ene Karskens 9eerder vemeld hier vanmorgen) met bordjes en beleid op de stranden van Europa moet komen te staan voor de genoemde gelukzoekende toekomstige onrendabelen kansenpakkers aka "dobbernegers" uit Afrika e.o. Daar helpen waar het ergste schrijnt en dus niet hier symptoombestrijding plegen.
Goed stuk man :) top gedaan
Nee, dit tokkievolk kan ik, en elke normale, nuchter denkende Nederlander met mij, missen als kiespijn. Je krijgt er spontaan plaatsvervangende schaamte van en ja, dat zulke lui stemrecht hebben is huilingwekkend.
.
Maar waar ik me wel aan erger is dat nu wel weer heel policor Nederland op zijn kop staat. Ondertussen stapelen de problemen met asielzoekers en uitheemse lui, want die zijn er wel degelijk, zich steeds meer op. Laten we ons met zijn allen, zowel 'links' als 'rechts', richten op de daadwerkelijke problemen in plaats van eindeloos over de toon en wijze van communicatie van elkaar te mekkeren.
Lolo rosso | 16-04-15 | 14:47
U bedoelt dat u misselijk wordt van tokkieprofielfoto's? Dat heb ik ook. Maar staat los van dobbernegers.
Ik stel voor dat alle policor linksmenschen een dobbernegerT in huis nemen of is dat hierboven al geopperd...?
Ook erger ik me kapot aan die zogenaamde terugtredende overheid die burgers maant te participeren maar wel een steeds grotere greep in mijn portefeuille doet.
En die klote herafsluitbare vleeswarenverpakkingen.
@KlunsJohannus | 16-04-15 | 14:38
We hebben het over laagopgeleide en niet al te snuggere vluchtelingen die vaak misleid worden door de reisorganisatie over de risico's. Verder worden ze voor het lapje gehouden wat betreft hun kansen op een goed leven.
Laten we eerlijk wezen: gewoon terugsturen lost niets op. Wel als er een leger meegaat om bij aankomst de teruggestuurden te beschermen tegen de kleaudtzacquen die ze op de boot gezet hebben met valse beloftes na ontvangst van heel veel centjes.
blokkadeleider | 16-04-15 | 14:04
Sinds wanneer zijn negers een ras? Een neger is iemand met een donkere huidskleur. Zo bezien is de term 'dobberneger' voor 99,999999% gestoeld op waarheid. Of heb jij er soms witmensen tussen zien zitten?
@Coyote | 16-04-15 | 14:36
Moehahaha. Dat mag helemaal niet van de zenderbaas. Fleischbaum kijkt wel uit, met zijn dikke salaris.
Tokkie,racist,dat wordt je heel makkelijk in dit ooit zo mooie land.
Deze woorden worden al zo vaak misplaatst gebruikt,dat het niets meer doet.
Zorgen van de burger,worden weggewuifd als onderbuik gevoelens.het zij zo.
KlunsJohannus | 16-04-15 | 14:46
Probeer dat mijn maag eens duidelijk te maken.
Die reageert nogal primair.
eerstneukendanpraten | 16-04-15 | 13:59
Gisteren stond in de officiële "berichten van de Brink" in het plaatselijke sufferdje in Assen dat er een AZC voor 1.000 man komt in het leegstaande voormalige hoofdkantoor van de NAM in Assen. Mooi gelegen, met veel groen, naast een wijkje met dure huien en het ziekenhuis, tegenover de TT-baan. Ideaal dus voor gewone huisvesting, maar nee, het wordt een AZC. Intentieverklaring getekend, en er was een informatiebijeenkomst DIEZELFDE AVOND in een plaatselijk pretpark. En dan vraagt de politiek zich af waarom er van de kant van het volk zo weinig vertouwen is in de politiek.
Dat krijg je als de vooraad zieligen groter is dan de vooraad empathie. De empathie slinkt ook nog eens sneller als je het hebt voor mensen die het in feite enkel voor zichzelf en hun directe naasten hebben want dat laatste definieert de dobberneger.
Maak je geen zorgen. De vrije markt lost alle problemen op. Beter voor iedereen. Schijnt. Gaat soms ten koste van anderen, maar ja, dan kijken we even de andere kant op. Zoals bij onze vrachtwagenchauffeurs.
Is gewoon onmacht, men ziet alles naar de verdommenis gaan en het wordt ook nog gesteund.
Denk dat er weinig tussen zitten die een dobberneger zou laten verzuipen als hij een hand toe kon steken.
Als Samsom een volvette blanke bejaarde uit een duur betaald zorg-bed kan tillen,
dan kan hij minstens ook 3 broodmagere dobbernegers uit de middellandsezee tillen vinnik.
Lolo rosso | 16-04-15 | 14:42
Wees eens eerlijk. Lig jij wél wakker van verdronken dobbernegers?
@Driewerf Hoezee | 16-04-15 | 14:04
Het gebruik van het woord kanker stuit mij tegen de borst, zelf als het om greet gaat. Met de strekking van het betoog ben ik het wel eens.
@vanRossem
Hulde! Supergoed geschreven.
Ook als incorrect rechtsmens word ik een tikkie misselijk bij die FB reacties.
Genoeg is genoeg. We kunnen niet de hele wereld
opvangen. Ik ben voor: Bed, bad, en op de boot!!!
1 keer is genoeg trouwens....
Hear hear. Ik wil er aan toevoegen de toezichthouders en autoriteiten, zoals de AFM, en Kifid, die door ons duur betaald controle moeten houden over banken en verzekeraars maar altijd te laat zijn en de signalen niet eerder hebben gezien 'want wij werken niet pro-actief'.
Boy Cot | 16-04-15 | 14:34
Je vraagt je af waarom dit soort mensen steeds maar weer wegkomen met hun gedrag, terwijl de eerste de beste openlijke immigratie- of islamcriticus zijn ruiten moet verstevigen met tralies.
-weggejorist-
Hey van Rossem.... trouwen?!
Mega Mindie 2 | 16-04-15 | 14:32
Wat men vergeet is dat het hier om mensen gaat die willens en wetens de gevaarlijke oversteek wagen. Moet ik daar dan om gaan rouwen als ze verzuipen? Er is toch ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Of ben ik nu ook al verantwoordelijk voor het gedrag van wildvreemde Afrikanen? Mijn vraag: wanneer gaat de EU nu eens actief in de belangrijkste landen van herkomst, immigratie naar de EU ontmoedigen? Door voorlichting en propaganda (keihard graag, niet boterzacht, werkt daar niet!).
Mega Mindie 2 | 16-04-15 | 14:32
Wat men vergeet is dat het hier om mensen gaat die willens en wetens de gevaarlijke oversteek wagen. Moet ik daar dan om gaan rouwen als ze verzuipen? Er is toch ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Of ben ik nu ook al verantwoordelijk voor het gedrag van wildvreemde Afrikanen? Mijn vraag: wanneer gaat de EU nu eens actief in de belagrijkste landen van herkomst, immigratie naar de EU ontmoedigen? Door voorlichting en propaganda (keihard graag, niet boterzacht, werkt daar niet!).
Voor een heerlijk Afrikaans eetgerecht hoef je geen mensen naar hier te halen, dat kun je ook gewoon Googlen.
Wat een scherp en ijzersterk stuk, Van Rossem. Hulde!
Spijtig dat de groep waarvoor het eigenlijk is geschreven het waarschijnlijk niet zal lezen.
Het zou op papier en in veelvoud op het Binnenhof en in Mediapark Hilversum moeten worden uitgedeeld. Ijdele hoop.
Pownews dient vanavond een ode brengen aan dit stuk door dit op gepaste wijze voor te dragen. De kern, de essentie van wat er mis is in dit land. Aan de slag Rutger, Dominique en co.. Jullie zijn in de positie dit voor het voetlicht te brengen. Op de barricaden, en rap een beetje!!
Lekker pittig stukje, ik mag dat wel. Smeer het onder de opgetrokken neuzen van de arrogante zelfbenoemde fatsoenlijken, allemaal! Want die zijn zo dom, die moeten we blijven opvoeden.
Eduard Nazarski, ook zo'n hooglijk verontwaardigde goedmens met een jaar inkomen van 127.644,00. Voor dat geld kun je aan de overkant van de Middellandse Zee een compleet vluchtelinge compound inrichten.
Of is het bij Eduard Nazarski ook zo, net als bij burgemeesters, dat de hoogte van zijn inkomen afhankelijk is van het aantal vluchtelingen?
.
Het zijn altijd die verontwaardigde, de idealisten, de andere de maat nemende graaiers die zelf hun hele werkzame leven gevreten hebben uit de staatsruif.
Schietmijmaarlek | 16-04-15 | 14:24
Laatst twee vrouwen in RTL Late Night die illegalen in huis namen. Geen énkele kritische vraag hierover van Humberto Tan. Terwijl ik toch wel zou willen weten wat voor toekomst deze mensen nu tegemoet gaan dankzij vredesduifjes als deze mevrouwen. Verbetert er ook maar IETS aan hun toekomstperspectief? Neen. Dat nog los van het nut van de hele asielprocedures als illegalen gewoon mogen blijven en rechten kunnen opeisen.
Kunnen we het niet een keer hebben over het totaal ontwrichte leven van de bewoners van Lampedusa ? Laten we daar eens peilen hoe men staat tegenover de term dobberneger en de ruim 170k die daar jaarlijks aan komen dobberen ?
Wat een hypocriet gedoe.
Als de politiek er vooral niets aan wil doen.
Althans de VVD in casu.
Dan zeggen ze niet; laat de dobbernegers maar verzuipen.
Maar het effect van hun politiek: laat de dobbernegers verzuipen.
Whats the differance?????
@MaisNon | 16-04-15 | 14:27
.. of zelfs maar dat ze zouden doen alsof ze hun land van herkomst leefbaar willen maken. En dan niet alleen door gestolen geld/hun uitkering die kant op te sturen voor hun pensioen aldaar in weelde.
Opmerkelijk, dat degraderen tot tokkie als iemand er onderbuik- danwel rechtse- danwel nationalistische- danwel schijnbaar xenofobe- of racistische meningen op na houdt. Mijn sociale omgeving bestaat vrijwel volledig uit hoger opgeleid, prima baan, auto, mooi huis, edoch heeft vrijwel geheel die omgeving vergelijkbare meningen. Die worden echter alleen binnenshuis geventileerd. Minder ontwikkeld Nederland is echter wat makkelijker in haar communicatie van denkbeelden vanwege "niets meer te verliezen", waardoor het algemene beeld zou kunnen ontstaan dat dit gedachtengoed is voorbehouden aan die groep. Niets is minder waar.
Van Rossum [X] geschikt
Goed betoog. Het lijkt me goed mogelijk dat deze uitingen voortkomen uit een gevoel van onmacht. Moet wel zeggen dat dit wel erg nare reactie zijn. Ik wil hier ook niet meer asielzoekers, Nederland barst uit zn voegen, maar ik zal nooit blij zijn dat mensen verdrinken. Ik zou willen dat die mensen hun eigen land leefbaar hadden kunnen maken.
@KlunsJohannus | 16-04-15 | 14:23
Nee, dat is niet gek. Maar wanneer de grootste monden allemaal gek zijn, dan is normaal denken niet alleen "gek" verklaard, maar zelfs strafbaar als de meute zijn kans ruikt.
Wat te bizar voor woorden is, is dat mensen hun zorgen over de enorme instroom van vluchtelingen niet eens mogen benóémen. Zorgen omdat ze bang zijn dat te grote aantallen onze samenleving zullen ontwrichten. (Sterker nog, dat dóén ze allang.) Maar zodra die zorgen dan ongenuanceerd, bot of in sommige gevallen zelfs ronduit racistisch worden verwoord, ja, dan ben je er als de kippen bij om ze wél aandacht te geven, zodat je het hele geluid in de kiem kan smoren en kan dismissen. Het is een trucje dat me zo ondertussen mijn keel volledig uitkomt. Nou, ik vind sommige uitgingen ook ronduit walgelijk, maar daarmee zijn mijn grote zorgen nog niet weg. Dan hoor ik maar bij het 'kamp' waar ook een paar racisten/tokkies/aso's deel van uitmaken, dat maakt de inhoud niet anders.
Vele honderdduizenden per jaar, alleen al in Italië - iedereen kan begrijpen dat dat niet lang goed kan gaan, zeker niet gezien de manier waarop wij mensen opvangen. Dat móét beperkt worden tot échte vluchtelingen die voor hun leven moeten vrezen en die in de regio niet terecht kunnen. Het is echt niet anders.
@Coyote | 16-04-15 | 14:23
Sorry, ik bedoel 'weer-ga-loos'.
Die Humberto toch.
Begint zich een beetje als de messias te gedragen.
Onze wereldverbeteraar.
Nou Hum... zolang ik alleen maar volgevreten negers hier aan wal zie komen, die gelijk eisen gaan stellen en een grote bek hebben, maar onze bejaarden daarentegen in eenzaamheid en in hun eigen vuil mogen kreperen omdat er geen geld voor ze is, interesseert het me inderdaad geen ene f*ck meer.
Het is namelijk niet mijn schuld.
Mensensmokkelaars en de zieligheidsindustrie.... dáár moet je verontwaardigd over zijn!
Het een op een verband tussen de eigen
misere en het ventileren van de onderbuik zie ik niet zo. Racisme is wat het is, de mens is intrinsiek geen moral fag. Get used to it.
Verder, weergaloos stuk in z'n onderliggende analyse.
Heel eerlijk: ik denk er stiekem net zo over, maar ik ga het niet openlijk op FB zetten. Heb persoonlijk geen enkel gevoel met die hordes donkere hoofden die allemaal op elkaar lijken, bijeen gepakt in houten bootjes. Eigenlijk is het enige wat ik denk: kijk, daar komt weer een scheepslading vol Islamitische voortplanting aan wal. Een boot vol werkloosheid, terrorisme, achterlijkheid, analfabatisme en criminaliteit. Arm Europa, daar ga dan, je met je eeuwenlange strijd en ontwikkeling tot modern continent. En als ik dan moet kiezen tussen mijn geliefde Nederland / Europa en massa's gelukszoekers, dan kies ik voor m'n eigen hachje. En niet voor negers aan wiens zieligheid ik part noch deel heb. Gek he?
Error 404 - Coast not found
De belanghebbenden van de zieligheidsindustrie zouden eens met de Paus moeten gaan praten, die man is streng tegen anti-conceptie omdat ieder zaadje een mensch moet worden. De zieligheidsindustrie wil weer dat ieder resultaat van deze mooie wensch gezond en wel in Nederland aankomt als cliënt in hun kaartenbak.
Worden al die Fatsoenlijke Beschaafden aan hun kant van de kloof betaalt per asielzoeker?
Overigens is "dobberneger" best een leuke naam die onsch, de reaguurdertjes, aanzet tot het hebben van groot respect voor den slachtoffers. Slachtoffers zijn immers als linkse helden.
(echte helden zijn zo zelfstandig en totaal niet hulpbehoevend. Eng rechts, dus)
Ik bedoelde: Worden ze eindelijk eens met de neus op hun mensensmokkelfacilitairende idealen gedrukt.
Ik denk dat onze elite (wie dat ook geweest moge zijn of nu zijn) een kardinale fout hebben gemaakt in de acceptatie van onze donkere of Oost-Europese medemens. Een fout die geheel op hun conto is toe te schrijven en aan alle aanhangers en stille ja-knikkers van deze mensen. De fout waardoor menig mens de buik vol van buitenlanders heeft gekregen.
En dat was door massaal de grenzen open te zetten op allerlei manieren waardoor onze samenleving teveel in tekorte tijd te verhapstukken kreeg. Was den Uyl het niet die zij dat het slechts een toevalligheid was dat hij hier bent geboren en dat een ander evenveel recht op Nederland heeft?
Het had met kleine gecoordineerdee stroompjes moeten aan en dan weer 10 jaar niets. Totdat iedereen zich senang voelt en dan weer een klein beetje toelaten. Dan had iedereen zich prettig gevoeld.
Maar zie nu: we hebben light kalifaten, we hebben complete groepen niet geassimileerde allochtonen wonen in Nederland die onze normen en waarden niet wensen te onderschrijven. We hebben half Oost-Europa over de vloer die de banen van de laag opgeleide Nederlander inpikken. Zogenaamde vluchtelingen die in wezen economische gelukzoekers zijn en huizen krijgen waar de autochtoon 20 jaar voor op een wachtlijst staat. Roma familie die een vila en handgeld krijgen en dan nog de boel verruineren.
Geen wonder dat mensen woedend zijn.
Gelukkig hebben we geen etnisch monopolie op vreemdelingenhaat.In Zuid-Afrika gaan zwarten fysiek los op migranten.Misschien toch beter dat ze hier los gaan op een paar toetsenborden.
Misschien kunnen Samson c.s. helpen wat lijken uit de Mediterrane te vissen met hun aanzuigbeleid. Worden ze eindelijk eens op hun mensensmokkelfacilitairende idealen gedrukt.
Echt fantastisch stuk Van Rossem. Bedankt! Hierom bestaat GeenStijl en hierom moet jij blijven schrijven. Ga zo door.
@Papa Legba | 16-04-15 | 14:18
Het gaat ook te ver. Maar het is wel logisch.
We zijn gewoon te ver doorgeslagen in onze goedheid en daar betalen we nu de prijs voor.
Goed stuk !!!!
Zihni Ozdill, ik wil ook niet moeilijk doen, maar die mensen verzuipen OMDAT mensen zoals jij mogen stemmen.
-weggejorist-
Er is namelijk ook niemand die nog voor hén opkomt, en zich over hun reële zorgen in hun eigen reële wereld ontfermt. "Al wat ze horen in het Nederland van 2015 is 'bek houden, doorwerken, jij hebt het te goed in Nederland om te mogen klagen'."
GS komt dus OOK niet voor hen op, want die laatste opmerking (het te goed hebben in Nederland) sluit dan weer naadloos aan op hypocriete stukje: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/04/...
Arbeit macht Frei, het liefst zo goedkoop mogelijk zodat de grote multinationals (sponsoren van GS?) zo veel mogelijk verdienen , maar wel weer met zo hoog mogelijke belastingen en premies zodat de pensioenen, wachtgelden en bonussen van de babyboomers veilig gesteld worden! Goh wat raar toch dat die economie maar niet lekker wil draaien... Oh weet je wat, we drukken er gewoon nog wat geld bij joh!
Helaas krijgt de actiebabe die gisteren Mario Draghi onder strooide met confetti veel te weinig aandacht hier op GS. Lees haar manifest maar eens: www.zerohedge.com/news/2015-04-15/meet...
De maakbare maatschappij is niet meer haalbaar.
Dat moeten de vetgedeclareerde regenteske
corrupte policors nu maar eens accepteren.
Ondanx dobbernegers. Want het gaat niet om
dobbernegers, maar om het morele dictaat
wat policor oplegt.
Dus Oprutten nu met dit slechtste kabinet ooit!
Dhr. de Wit | 16-04-15 | 14:13
Is allemaal prima in een notedop, maar 'yippie yay' roepen wanneer 400 mensen het leven laten, dat is toch écht alleen weggelegd voor idioten.
Het besef komt echt nog wel bij de linkse elite. Hoorde gister dat IJburg leeg begint te lopen omdat de bakfietsmama's zich beginnen af te vragen of het nog wel de plek is waar ze hun roomblanke kindertjes willen opvoeden.
"Kamer 101 nu beschikbaar voor Van Rossum!"
Ik stel voor dat Ansaldobreda een brug bouwt over de middenlandsche zee! Dat scheelt een hoop drenkelingen.
Is toch ook gewoon kutgedrag, ik wil me niet voorstellen hoe het eruit heeft gezien, 400 mensen dood en dan let leedvermaak reageren, sorry hoor daar word ik ook misselijk van.
Youri de Hakkelaar | 16-04-15 | 14:09
En wat doe je er aan ?
Doe jij een poging de kwaliteit van leven van de mensen die je hebben groot gebracht te verbeteren. Of is dat de verantwoordelijkheid van de belasting betaler?
Hebben je ouders bijzondere rechten verworven?
Wat verwacht je dat er een woning in een blanke homogene buurt beschikbaar komt en dat de overheid met mijn belastingcenten er voor zorgt dat de woonlasten speciaal voor hen laag worden gehouden ?
Think again, het leven is geen disneyland.
Het zijn je ouders, help ze.
@truusch | 16-04-15 | 14:07
En ze zijn waarschijnlijk ook blij dat ze jou niet kennen.
Dat mensen dit roepen komt door machteloosheid. Als je keer op keer meer moet betalen en minder binnenkrijgt dan ga je oorzaken zoeken. En die oorzaak is heel zichtbaar. Er is geen werk, geen geld, mensen die naar de voedselbank moeten maar ondertussen is er wel geld voor asielzoekers en ander hobbies zoals ontwikkelingssamenwerking en megalomane europese projecten.
Op een gegeven moment komen vanzelf de hooivorken en fakkels tevoorschijn.
ehm, dit is naar aanleiding van iemand die iets schrijft op facebook?
wapster | 16-04-15 | 13:55
Meer ter aanleiding van het nieuws van gisteren dat een 'nieuwe NLer' 26.5 duizend per jaar kost met de toevoeging dat het volk er blijkbaar niet over mag klagen zonder een hoop poep over je heen te krijgen van linksmensen. Dat verdient wel een tweede artikel/rant.
Wat een mooi stuk! Een in één ademtocht geuite lange kreet van onmacht, woede en frustratie.
Prachtig! En nu maar hopen dat het veel wordt geciteerd en vooral dat het een beetje helpt.
@rara
Facebook is volgens mij een verzamelplaats op internet voor extreem hoog opgeleide mensen met een buitengewoon boeiend sociaal leven. En een mobiele telefoon waar ze de hele dag druk mee zijn.
Wauw. Prachtig stuk Van Rossem. Diepe buiging.
Dit stuk gaat echt indruk maken als het vanavond wordt voorgelezen bij, noem een zijstraat, DWDD of Nieuwzuur.
Iets zegt mij dat dit niet gaat gebeuren.
Prachtig en scherp epistel, Van Rossum, want zo is het. Misschien moet jan modaal en en jan met de pet de uitbuitende internationalisten maar eens op een bootje zetten, de andere kant op. Hun "bleeding heart" fascisme begint ondraaglijk te worden en is al langer niet meer op te brengen.
Arme verdronken dobbernegers... Onbedoeld zijn ze verworden tot martelaren van de zieligheids industrie. Ze kwamen voor een beter leven, nu zullen ze slechts ingezet worden als emotioneel chantage middel. Meneer Karstens heeft gelijk, in al hun verontwaardiging gaan ze stiekem over lijken...
entiteit | 16-04-15 | 14:06
100% .. de asielindustrie heeft maffia bloed aan haar handen
De verwarde man | 16-04-15 | 14:02
Een paar jaar terug zagen we beelden uit een stembureau in Den Haag waar twee vrouwelijke analfabete pinguïns samen met een Turkse man in één stemhokje gingen staan omdat die dames natuurlijk niet zelf mochten stemmen. Want stel je voor dat ze voor de verandering eens niet op de Partij van de Allochtonen zouden stemmen, dat kon natuurlijk niet. Dat die nog mogen stemmen is i.m.h.o. ook een gotspe...
Het zijn de vuile linkse ratten die onze ouders in de arbeiderswijken het gevoel hebben gegeven dat ZIJ zijn geëmigreerd naar Berberië.
Goed stuk van Rossem!
lang verhaal, maar leest goed weg.
Ik kan me volledig vinden de tekst.
Helaas snappen types als Oemberto en Dominique v.d. Heyde niet dat men juist doodmoe wordt van die opgedrongen verontwaardiging en tv-mensjes die elkaar telkens maar feliciteren met hoe geweldig goed en verheven ze zichzelf vinden.
Het jammere is dat die moralfags zó op zichzelf geilen dat ze totaal niet meer open staan voor een andere mening zoals hierboven verkondigd. Het signaal is sterk maar vergaat in een zee van "RACISME RACISME" roepende fatsoen-ridders.
en daarom is dit land verloren.
Raak! Goed geschreven stuk. De hardwerkende onderklasse en middenstand lopen continu tegen een muur aan, kunnen op een gegeven moment geen kant meer op, en gaan hun frustratie uiten. Een kat in het nauw.... Niet zo gek dat er steeds meer verwarde personen rondlopen, maar in den haag en de gutmensch begrijpt men het gewoon niet.
Het zou NPO ambtenaar Dominique sieren eigenhandig haar salaris te korten aan de hand van het aantal zetels van rechtse partijen in de 2e kamer. Met dit percentage stemmers die haar salaris opbrengen wil ze immers helemaal niks te maken hebben.
Jezus van Rossem, dat moet een diepe zucht geweest zijn na de laatste punt! Dit is toch wel jouw, en misschien überhaupt geenstijls beste stuk ooit. Armoede is een keuze van Eerdmans komt in de buurt, maar dit is ook echt: chapeau!
Hier de cache van Retecool, want ze zijn daar uit hun server gescheurd
webcache.googleusercontent.com/search?...
Dhr. de Wit | 16-04-15 | 13:57
De werkende klasse, dit is een subgroep in die werkende klasse hoor. Dit is wel een bepaald slag volk, ik ben blij dat ik ze niet ken.
Iets met respect en normen en waarden.Een onderdeel van de opvoeding. Ik zit ook niet op grote aantallen vluchtelingen te wachten, maar goed laat ik zo zeggen;
Dat de vogels hier mijn auto regelmatig onder poepen waardoor ik vaker dan de bedoeling is mijn auto moet wassen, betekent niet dat ik ze de bomen uit wil schieten. Ik heb liever dat ze ergens anders nesten, dood is ook weer zo wat.
Nederland heeft het er maar druk mee...... met al het gedoe van anderen
shibalnom | 16-04-15 | 13:55
maar dan wel een gescheiden zwemschool.
Dat lage opgeleide paupers minachtend doen over verdronken mannen, vrouwen en kinderen is omdat het laagopgeleide paupers zijn die blijkbaar wel snappen hoe bol.com en lening.nl werkt maar geen fatsoenlijke baan weten te houden.
Hun mening komt uit de onderbuik en is simpel, kort door de bocht en, net als hun netto bijdrage aan Nederland van geen of weinig waarde.
Toch leuk dat GeenStijl voor ze opkomt. Well done.
shibalnom | 16-04-15 | 13:55
Begin ik een handeltje in boerkini's.
-weggejorist-
Rednecks gonna redneck...
Dobbernegers? Nare uitdrukking! Het kan ook zonder toespeling op ras. Daarmee speel je linkse emo's in de kaart. :)
Ik hou het zelf liever op gelukszoekers met pech.
Dit wanstuk over ongeveer dit onderwerp kwam ik tegen: youngcritics.nl/2015/04/16/pvv-de-kank...
'De PVV is de kanker van de Ned. Politiek', schrijft deze persoon. Omdat er tokkies op stemmen.
En als we het toch over stemrecht hebben, zullen we mensen die "bepaalde geloven" aanhangen die liever geen democratie willen dat maar afnemen. Lijkt me een strak plan!
@wapster | 16-04-15 | 13:55
Daar lijkt het wel op, maar wat is Facebook?
Kijk, daar hebben we dus verantwoordelijke onderzoeksjournalistiek voor zoals de GeenStijl: om de Nederlandsche burger er waar nodig aan te herinneren dat ellende die is veroorzaakt door nietsnutterige bestuurders die te veel willen verdienen en te grote auto's met chauffeur als secundaire arbeidsvoorwaarde eisen niet valt te wijten aan dobbernegers, en dat die Nederlandsche burger zijn/haar agressie dan ook niet zou moeten richten op die dobbernegers, maar op waar die agressie thuishoort: bij de nietsnutterige bestuurders die te veel willen verdienen en te grote auto's met chauffeur als secundaire arbeidsvoorwaarde eisen.
Op naar een nieuwe club elitekruipers.
Reboot met hetzelfde OS
dezelfde problemen
dezelfde schijnoplossingen
En het volk slaapt verder
Tjonge, zeggen tokkies dat echt... Dat ze mogen stemmen zeg.
Fout bij het maken van de databaseconnectie.
Mark_D_NL | 16-04-15 | 13:54
Dat ligt eraan wat jij wil vangen, als aas voor de big white zijn ze uitermate geschikt want die azen over het algemeen op zeehonden en dan is de kleur alvast goed.
Hier niet zo ver vandaan wordt het grootste AZC van Nederland gebouwd. Kost een lieve duit maar dan heb je ook wat, onderdak voor tweeduizend man gegarandeerd tot het jaar 2040. Het geld klotst bij het COA duidelijk bij de plinten omhoog, het wordt tijd dat de directie een bonus krijgt van een ton euri, allemaal!
www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=...
Wow, lang maar zeker de moeite om te lezen, zeer raak!
De machteloosheid van de werkende klasse begint nu zichtbaar te worden. Het is genoeg, c'est ça.
Een andere quote van Özdil uit dezelfde tweetdraad:
"Ik heb geen illusies. Ons land zit vol met deze lui. Daarom hou ik mn 2e pp. Voor je het weet hebben ze het echt voor het zeggen"
twitter.com/ZihniOzdil/status/5880547...
En dit dames en heren, is de reden dat het dubbele paspoort moet worden afgeschaft want dat brengt namelijk ook een dubbele moraal met zich mee. Hoe durft ie eerst te zeggen "ons land", maar wel zijn 2e paspoort houden.
Terug naar je heimat, vort!
@shibalnom | 16-04-15 | 13:55
Leer ze dan reddingszwemmen.
Nederlanders en het slachtoffersyndroom; er is niemand die voor mij opkomt.
# Jank modus gaan, facebook en gaan.
Het leven is voor niemand makkelijk, maar dat eeuwige gehuil en geklaag doe wat.
Die mensen in die bootjes die hebben tenminste een poging gedaan, ze doen tenminste een poging. Dat kun je van die facebookhelden die weer eens vinden dat ze overal recht op hebben niet zeggen.Met hun passieve laffe attitude.
Ik denk er over om een zwemschool te gaan beginnen in Noord-Afrika, dat is pas VOC mentaliteit!
ehm, dit is naar aanleiding van iemand die iets schrijft op facebook?
@Mark_D_NL Alleen met het juiste lood...
Kan ik zo'n dobberneger ook aan mijn hengel binden?
wanneer komt dobberneger in het woordenboek?
REAGEER OOK