Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sunny Bergman: 'Idealen? Eerst betalen!'

idealismekostgeld.png Dus u denkt dat camera-activiste Sunny Bergman haar malle campagne tegen Zwarte Piet uit idealisme voert? Ha! Natuurlijk niet. La Bergman reist niet zomaar voor gratis naar de negorij sorry, racisme: de provincie om met haar strijdkreten te strooien in ruil voor een fles supermarktwijn. Hallo! Sunny is toch zeker geen slaaf! Als je haar anekdotes wil horen over hoe ze met Quinsy in een kelderbox in de Bijlmer... hoe ze Russell Brand overhaalde voor een cameo in haar met publiek geld gesubsidieerde Zwarte Piet-docu, moet je gewoon over de brug komen. Idealen? Eerst betalen! Kost een paar pepernoten. Maar dan heb je ook niks. Net als Sunny's eigen stageslaven. Die krijgen ook (bijna) helemaal niks.

Reaguursels

Inloggen

Fascistenhoerrr

P5ycH0 | 23-03-15 | 17:51

Schrijvers gaan ook naar elk gat om in ruil voor een flesje wijn hun boek te promoten.

Als je als documentairemaakster geen zin hebt om je producties op die manier te promoten, ook niet als het om een bepaalde idealistische kwestie gaat waardoor geld misschien wat minder belangrijk zou moeten zijn, kom je niet heel sterk over.

Die mensen in 'Ede en Hillegom' hebben overigens met hun belastinggeld Bergmans' docu's gefinancierd, dus een gratis dankbezoekje zou wel zo netjes zijn.

Hermanovic | 23-03-15 | 10:18

Tja, altijd lastig wanneer je erachter komt dat niemand voor je crap wil betalen.

Kenpachi3763 | 23-03-15 | 08:53

Pieter V
Inderdaad.
Die twee hebben het zaad gezaaid van pure onvervalste hekel aan querulante zwarten, elke keer wanneer die discussie weer eens losbarst wordt mijn weerzin en afkeer weer groter.

mallekater | 23-03-15 | 08:51

@Redactie, die stagevergoeding is een richtlijn geen wettelijke plicht, tenzij er sprake is van een BBL daar geld het wettelijk minimum loon als ondergrens, dikke kans dat Sunny haar stagiaires als slaafjes gebruikt.

TheStef | 23-03-15 | 08:41

Raar wijf.
Anders houd ze zich bezig met slavernij, het afbreken van de vaderlandsche cultuur en het verprutsen van een feest... Komt ze opeens met deze niet linkse en ideaalloze post.

ofitzer | 22-03-15 | 23:12

@eetvis | 22-03-15 | 20:21
Kunt u mij helpen met het bepalen van mijn politieke voorkeur? Ik heb namelijk een schizofreen dilemma: De keuze tussen 'van Tongeren' en 'van Klaveren'.

Vark Merheijen | 22-03-15 | 21:51

Verbaast me niks van deze elitaire gehaaide vrouw.

lingo star | 22-03-15 | 21:41

@lisa8888 | 22-03-15 | 19:01
"Nu nog eens zonder beledigingen en met een goede onderbouwing."

Ah, tracht dat maar eens Quincy & Sunny wijs te maken; iedere poging tot discussie vervalt automagisch tot verwijten van racisme en discriminatie aan iedere blanke en niet-blanke dit het niet eens is met Quincy & Sunny.

Kennelijk is de vereiste tot fatsoenlijk taalgebruik eenrichtingsverkeer?

dlseth_ | 22-03-15 | 21:26

Sorry Joris, kreeg ook een vreemde melding...

eerstneukendanpraten | 22-03-15 | 20:48

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 22-03-15 | 20:47

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 22-03-15 | 20:47

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 22-03-15 | 20:47

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 22-03-15 | 20:47

@Vark Merheijen | 22-03-15 | 19:47
Je politieke voorkeur maakt je blikveld zo troebel, dat vanuit jouw perceptie het speechen van Bolkestein werken is en Sunny flikt slechts een kunstje.
Tja, narrow-minded redeneren is ook een vak. ;-)

eetvis | 22-03-15 | 20:21

@lisa8888 | 22-03-15 | 18:49

Ach lisa8888, je kletst uit je nek want tot nu toe hebben die halve gare Querulant en Sunny the Bunny niets bereikt behalve haat gezaaid en een volstrekt onschuldig volksfeest willens en wetens verdraaid alsof het racistisch zou zijn.
Bovendien zijn de intimidaties van de de halve gare Quincy en zijn aanhangers volstrekt onacceptabel en feitelijk strafbaar.
Veiligheidsagenten bij een sinterklaasfeest. Alleen debielen zoals dit stelletje halve zolen zorgen daarvoor.
Dat je niet meer hersens hebt dan een garnaal hoef je niet te bewijzen, dat was al eerder opgevallen.

Pieter V | 22-03-15 | 20:10

Ja, zo herkennen we de klassieke progressieveling weer: links lullen, rechts vullen. Je werk laten doen door stagiaires is ook zo'n beproefd businessmodel in de culturele hoek.

LJBrinkhorst | 22-03-15 | 19:58

Wat zou Martin Luther King gevraagd hebben voor het houden van een speech over zn droom?

Tsjernodebiel | 22-03-15 | 19:57

@eetvis | 22-03-15 | 19:34
Bolkenstein heeft iets meer te vertellen dan Sunny. Bovendien steunen speeches van Bolkenstein op zijn werk. Het is niet zo dat Sunny of Quinsy worden uitgenodigd om hun dichtkunsten of vakmanschap, maar omdat ze het anders allemaal eens zijn over Zwarte Piet, en enigheid is saai.
 
Praten over racistische Zwarte Piet is geen kunst. Dat is meer een kunstje flikken. Je gaat maar werken voor je geld.

Vark Merheijen | 22-03-15 | 19:47

Prima meid die door begint te krijgen dat er toch ook een hoop luie opportunistische quincy's zijn.

lidlbier | 22-03-15 | 19:43

Wat een suggestief butt-artikel. Dus als je een ideaal hebt, kunstenaar bent én je heet Sunny Bergman, dan moet ze maar blij zijn met een fles gore wijn als ze gevraagd wordt om ergens te spreken.
Frits Bolkenstein vraagt €16.500 per speech: www.quotenet.nl/Nieuws/Jan-Peter-Balke....
Maar ja, die vertolkt meer het GS geluid, dán mag het natuurlijk.

eetvis | 22-03-15 | 19:34

Vark Merheijen  | 22-03-15 | 19:26
blijven commenten. Ik vin leuk.

isa8888 | 22-03-15 | 18:38

Jezelf gehaat en belachelijk maken op televee is ook al iets voor elkaar hebben? De lat ligt wel verdomde laag anno nu.

centenkrabber | 22-03-15 | 19:32

@lisa8888 | 22-03-15 | 19:01
Maargoed, challenge accepted.
> En nog altijd heeft Sunny meer voor elkaar dan alle reaguurders.
Niet onderbouwde mening. Ik vraag u eerst uw mening te onderbouwen, alvorens ik deze kan pareren, door een tegenvoorbeeld te vinden van een reaguurder die meer voor elkaar heeft gekregen dan Sunny. Een gesubsidieerde documentaire maken waarin jezelf centraal staat is niet Nobelprijs-waardig. Waar kennen we Sunny nog meer van? Er staat mij iets bij over sletten en kutten. Inderdaad: Een groter schrijfster en documentaire-maakster moeten we nog tegenkomen... (sarcasme, zwak ik weet.)
> Hier je mening spuien of via een film die toch behoorlijk gezien wordt, bij Pauw of wat dan ook. Verschil toch?
Ja, daar zit een verschil in. Maar was Sunny uitgenodigd bij Pauw, omdat ze zo dicht de vinger op de bruine pols houdt? Omdat ze zo eloquent kan praten? Omdat ze slavernij of sinterklaascultuur heeft gestudeerd? Nee, ze werd uitgenodigd, omdat ze én wit was, én tegen Zwarte Piet was, én niet spontaan begint te schuimbekken als een camera in de buurt is. Een duidelijk geval van framing dus. Geselecteerd op huidskleur, niet op kunde. En Vereniging MARTIJN mocht ook aanschuiven bij Pauw. Puur om de controverse aan te wakkeren. Is dan Vereniging MARTIJN evengoed als Sunny & Gario? Geen verschil toch?

Vark Merheijen | 22-03-15 | 19:26

@lisa8888 | 22-03-15 | 19:01
Ahh, zoals Gario en Sunny hun argumenten onderbouwen met solide argumenten, zoals: Rutte is een racist, want hij vind witte levens belangrijker dan bruine levens. Zwarte Piet is racistisch. Het Sinterklaasfeest zou verboden moeten worden. Die mannen van de Pietitie waren sukkels die uit waren op aandacht. Nederland is een institutioneel racistisch land. Jan Roos is een racist. Ik ben een vies varken, u bent een christenhond, dat zeggen zij. En u vind het goed, u laat over zich lopen.

Vark Merheijen | 22-03-15 | 19:08

ach. zoals altijd: links lullen rechts vullen.

Bread_Pitt | 22-03-15 | 19:06

@Vark Merheijnen Wanneer argumentatie wordt onderbouwd met beledigingen c.q. persoonlijke aanval, weet je dat die inhoudelijke argumentatie te zwak is om voorafgaande uitspraken van de discussiepartner te pareren (aldus debat academie) Zwakjes dus. Nu nog eens zonder beledigingen en met een goede onderbouwing. Die 99% is overigens ook een wens van jou, geen feit.

lisa8888 | 22-03-15 | 19:01

Lees even de 4de oproep op haar facebook pagina. Zal ze diegene ook een fooitje geven ?

Kinner | 22-03-15 | 18:55

@lisa8888 | 22-03-15 | 18:49
Enorme Viva-trut. Die 99% Nederlanders die Zwarte Piet wil houden, die is niet interessant voor de TV. Wat interessant zijn, zijn de mensen met meningen waarvan ieder mens denkt: "Jezus, wat een enorme Viva-trut ben jij". Zwarte-Piet-Niet is voor de media van 't zelfde niveau als Stichting MARTIJN.
 
Halve Gario is opensource, zo zegt hij. Totdat je z'n t-shirt print, dan stuurt 'ie je een rekening. Subsidiehoer Sunny verdiend geld aan het racistisch maken en afschilderen van Nederland.

Vark Merheijen | 22-03-15 | 18:54

realiseert de doelstellingen

lisa8888 | 22-03-15 | 18:50

@ Pieter V Ik denk eerlijk gezegd dat ze zich kapot lacht om de reacties hier Zij verdient namelijk geld met het verkondigen van haar mening en realiseert die Gario en zij hadden. Wat hier allemaal wordt verkondigd is in dat perspectief natuurlijk gedreutel in de marge van een hoop kanslozen :-D

lisa8888 | 22-03-15 | 18:49

Sunny Bergman gebruikte bruine schmink om Zwarte Piet zwart te maken in het buitenland. Quinsy Gario vind de bruine levens aan boord van MH17 belangrijker dan witte levens. Waarom geen cordon sanitaire? Werkte ook goed tegen de zwarte pest, dus waarom niet inzetten tegen zwarte pestkoppen?
 
Maar nee: Ieder debatgenootschap en zijn moeder wil hierover praten. Nu, schuiven met uw mars. De rollen zijn omgedraaid. Nodig Quinsy uit om roet in uw eten te gooien, en betaal hem daarvoor. Zolang wij geen slavenrestitutie betalen, mag Gario en Quinsy van mij de slavenmeesters over de Nederlandse cultuur uithangen.
 
In een multi-culturele samenleving respecteren mensen elkaar, voorbij leeftijd, kleur, afkomst, en denkbeelden. Kortom: Geldwolf Gario is de grootste bedreiging voor de multi-culturele samenleving en dat is maar goed ook.
 
De grootste misdaad tegen de mensheid was de trans-atlantische slavernij. Dat gaan we nu dus terugdraaien. Gario en cohorten geven de kraaltjes en het Katholieke geloof terug en gaan terug met de boot naar takkie-takkie eiland. Deze enorme brain-drain vanuit het Westen zal de welvaart in die landen ten goede komen. Ook kunnen ze laten zien hoe een niet-racististische democratie in de praktijk werkt. Ik wens ze veel plezier met het organiseren van hun eigen feestjes.
 
Zielig voor Sunny: zo oud, rimpelig,, maar nog zo kinderlijk naief. Als ik naiviteit wil dan zoek ik wel een 20-jarig perzikhuidje. Niet durven toegeven dat je de negerlul wilt, want: "Kijk mij eens babyroulette doen met een heuse Afrikaan!". En dat die neger dat wel snapt, maar stug doorploegt, omdat het voor hem ook een kwestie is van: "kijk mij eens deze nette witte chick neuken!". En haar vader het maar niet snappen, ondanks zijn extreem-linkse gedachtegoed. Cultuur afzeiken tegen de weerloze met tolerantie-gemuilkorfde Nederlander is ook dichter bij terrorisme dan links.

Vark Merheijen | 22-03-15 | 18:38

-weggejorist-

lisa8888 | 22-03-15 | 18:38

Voornaam popje verraad reeds klein geheimpje;
voor niets gaat de zon op.
Wij lekker bruin worden gevolg
Bergman roepende in woestijn,
dan wel blij met flesje wijn.

Bralbert | 22-03-15 | 18:21

Kapitalist!

cocalola | 22-03-15 | 18:12

Niets mis met die reactie van Bergman. Dit is een onderdeel van haar werk. In tegenstelling to bijvoorbeeld schrijvers komt Sunny niets verkopen, dus reiskosten en een boekenbon volstaan niet.

Gezellig! | 22-03-15 | 17:25

-weggejorist-

Maarwiewastelefoon | 22-03-15 | 17:12

Muzikanten en fotografen krijgen ook zo vaak verzoeken of ze hun hobby, die ook hun werk en inkomstenbron is, voor een jodenfooi willen doen. Mensen kunnen niet van lucht leven. Ik neem aan dat als documentairemaakster haar inkomsten niet zo hoog zijn als die van een professor of een captain of industry, die wel voor een flesje wijn wil spreken.

Diotima | 22-03-15 | 17:08

Typische Linkschmensch "doe wat we zeggen, niet wat we doen"....

RonnieKray | 22-03-15 | 17:03

Als u geenstijl 5 cent moest betalen voor een plempsel over Sunny Bergman met een totaal misplaatst 'links lullen rechts vullen', dan zou u dat ook niet doen.

Diotima | 22-03-15 | 17:00

Val toch dood, doos!

Foezela | 22-03-15 | 17:00

Sunny mag natuurlijk geld vragen als ze voor een lezing moet opdraven. Als mensen dat er voor over hebben is dat geen probleem.
Wat is dan wel haar probleem? Dat ze niet snap dat iedereen haar ziet als een elitaire salonsocialistische van de lucht levende idealistische documentaire maakster die rijk is van de subsidie. En dat dat niet zo is. Ze is zzp-er, ze heeft gewoon geld nodig. Raar principe. Werk, geld. Tja dat associeren mensen niet met Sunny Subsidie.

ristretto | 22-03-15 | 16:55

@GingerTed | 22-03-15 | 16:13
Zie mijn tegel van 13:27

Pieter V | 22-03-15 | 16:37

Ci Ty33

Zeker weten.
Had ik voordat Gario en die trol van een Sunny Bergman aktief werden absoluut geen enkel negatief gevoel bij gekleurde mensen, sinds zij bezig zijn iedereen die het niet met ze eens is voor rotte vis uit te schelden heb ik er genoeg van.

Ze zoeken het maar uit.Elk door ons, als belastingbetalers, gesponsord optreden maakt mijn ergernis over dat soort volk groter.

Onder het motto hoe wakker ik racisme aan zijn ze lekker bezig.
Succesvol ook.

mallekater | 22-03-15 | 16:37

Sunny, je zou je hond er nog vanaf trappen. Bah!

pibasso | 22-03-15 | 16:35

@John Doorzon | 22-03-15 | 14:43

God dank! Is dat een belofte?

Pieter V | 22-03-15 | 16:34

@Bakito | 22-03-15 | 14:41

Zie mijn tegel van 13:27

Pieter V | 22-03-15 | 16:34

@loze stijl | 22-03-15 | 14:38

Haar vader en moeder waren allebei zo mogelijk nog krankzinniger dan Sunny. Even googlen dus. Typisch gevalletje van de appel en de boom.

Pieter V | 22-03-15 | 16:33

Linksch lullen..... heet dat. In mijn vakgebied is het de normaalste zaak van de wereld dat je voor een biertje, een fleswijn of een (verlopen) boekenbon je tijd staat te verdoen.

En dat is vaak nog leuk ook.

trottle | 22-03-15 | 16:30

@Kets22 | 22-03-15 | 14:20

En als je er om moet vragen is het nog veel erger.
U heeft haar boodschap kennelijk niet goed begrepen.

Pieter V | 22-03-15 | 16:30

@lisa8888 | 22-03-15 | 14:06

Nee Lisa, De Sunny's van deze wereld zijn ordinaire parasieten want kunnen hun eigen broek niet ophouden zonder subsidies.
Maar wel een grote mond tegen iedereen die het gore lef heeft er een andere mening op na te houden.

Zie ook mijn tegel van 13:27

Pieter V | 22-03-15 | 16:27

@Ci Ty33 | 22-03-15 | 13:36

Inderdaad! Zonder die subsidies hadden we nooit van dit soort kwezels gehoord.

Pieter V | 22-03-15 | 16:21

@Balletje Mayo | 22-03-15 | 13:37
Zie mijn tegel van 13:27

Pieter V | 22-03-15 | 16:20

Vaas Klaaks comment is mij uit het hart gegrepen ( schrijf zelfs zijn "alias" met hoofdletters ).

Porsenna | 22-03-15 | 16:19

@--sql error-- | 22-03-15 | 13:29
Zie mijn tegel van 13:27

Pieter V | 22-03-15 | 16:18

@Epiniemaker | 22-03-15 | 13:27

Maar dat is niet het punt. Dat is ook prima! Vrijwilligerswerk is een ondankbare job en zeker niet verplicht, Maar het siert mensen, vooral als ze zich voortdurend profileren als moreel superieur wezen, zoals ook deze minkukel.

Maar dat hoef je niet op deze manier aan de grote klok te hangen.

Dat doe je alleen als je een opgeblazen ego hebt zo groot dat het op ontploffen staat zoals al die gehersenspoelde linkse betweters.
Overigens volgen dit soort lieden dezelfde logica als de bankdirecteuren die vinden dat ze het verdiend hebben want ook die bepalen zelf wat ze waard zijn.

Als Sunny Bergman zonder ook maar een cent subsidie, ook niet via een (s)linkse omweg, haar "producten" moest verkopen had ze geen droge boterham te vreten.

Deze boodschap van de arrogante egotripper Bergman heeft een dubbele bodem, namelijk "Kijk eens hoe goed ik ben want al die mensen vinden mij gewoon bovennatuurlijk en daarvoor moet natuurlijk wel betaald worden."

De essentie van de boodschap zit in het eerste deel van de tekst tussen aanhalingstekens. Voor het tweede deel volstaat een standaard e-mailtje zonder ophef richting aanvrager.

Pieter V | 22-03-15 | 16:16

Ondanks dat ik geen fan van Sunny Bergman vanwege haar ideologische "inzichten" heeft ze hier gelijk. Het is m.i. volledig gerechtvaardigd een tarief te vragen als een organisatie of een bedrijf je voor een lezing vraagt. Gewoon een kwestie van vraag en aanbod zoals die ook met andere producten in de markt geldt en dus een prijs heeft. Wat me dan weer steunt in mijn sowieso al bestaande afkeer Sunny Bergman, op grond van haar ideologische overtuigingen door haar aangehangen en uitgedragen, is het feit dat het m.i. sterk geïnspireerd is door een (bewust?) ongenoemd veel beter, want grondiger onderbouwd pleidooi van de door mij wel zeer gewaardeerde Ionica Smeets hierover: www.ionica.nl/over-fatsoenlijke-tariev...

GingerTed | 22-03-15 | 16:13

Grappig dat ze stagevergoeding als voorbeeld noemt. Reiskostenvergoeding en een fles wijn voor 30 minuten is meer waard dan dat miezerige bedrag dat stagiaires krijgen voor zo'n 32 uur in de week.

Halveneger | 22-03-15 | 16:03

@postert | 22-03-15 | 13:24

Een volstrekt mislukt mensachtig wezen met een meer dan akelig rancuneus karakter dat er een genoegen in schept om anderen de maat te nemen maar de daarvoor noodzakelijke integriteit ontbeert.

Pieter V | 22-03-15 | 15:59

@Obainmarie | 22-03-15 | 13:03

"slachtoffers van slavernij"

Waar heb je die in Nederland? Wel een stelletje klaplopers die graag slachtoffer spelen voor gratis geld en macht om diegene die ze te vreten geven te pesten, puur uit rancune omdat ze zelf niets presteren.
De tewerkgestelden in WOII zijn de meest recente slachtoffers van slavernij, maar die lopen niet te zeiken zoals de uitheemse beroepszeikers voortdurend doen.

Er leeft in Nederland helemaal niemand meer die slavernij aan den lijve heeft ondervonden, behalve dan de slaven uit WOII en de burgers die meer dan de helft van hun inkomen aan de staat moeten afdragen om deze klaplopers te vreten te geven.

Pieter V | 22-03-15 | 15:49

@Risingson | 22-03-15 | 13:01
Inderdaad! Loon naar werken maar dat is iets anders dan een ander voor je stompzinnige hobby's laten betalen.
De makke van al die gesubsidieerde "kunstenaars" die hun eigen broek niet kunnen ophouden met hetgeen ze produceren.
Als er geen subsidiecircus voor nono's in Nederland was hadden we nooit van dit licht gehoord, net zomin als van die idioten als Rene Danen en Quincy Gario.
Het haatzaaien van dit soort lieden wordt door u zelf betaald.

Pieter V | 22-03-15 | 15:40

Ken dat hele wijf niet. Laat staan dat ik haar wil betalen voor een monoloog.

Angelica | 22-03-15 | 15:35

Volgens mij doet ze al die lezingen met alle liefde zwart.

Nilfisk | 22-03-15 | 15:35

Sunny Bergman? Moet dat iets voorstellen?
Dat is toch dat achterlijke wijf dat de toekomst van haar kinderen op het spel zet, maar zelfs dat niet kan bevatten?
Ik denk eerder dat het haar geen ruk kan schelen, als zij maar de morele Übermensch kan blijven uithangen.

Pieter V | 22-03-15 | 15:35

Ik zou die hoer zo hard nemen dat ze niet meer weet wat links of recht is. (Hallo Joris, ga je gang eikel!!!!!!!!!!!!!!!)

Machoclown | 22-03-15 | 15:35

Wat is het probleem? Mevrouw Bergman vraagt geld voor een optreden. Wel zo praktisch, anders kun je je huur niet betalen, de opleiding van je kinderen niet betalen, nieuwe documentaires maken, etc. Of heeft geenstijl liever dat alle mensen met idealen op kosten van de staat leven....

gNoLEm | 22-03-15 | 15:34

Wat een domme griet is dit.

Sovy | 22-03-15 | 15:33

Geeft ook meteen wel aan in welke hoek de fans van Sunny zitten: het mag niks kosten.

Goldfinger | 22-03-15 | 15:21

@Ci Ty33 | 22-03-15 | 15:07
Voor zittende politici is natuurlijk electoraal wat te halen en spelen er ook andere motieven mee, maar ook zij zouden prima kunnen zeggen dat ze wel een vergoeding willen. Maar ook ex-politci, mensen die geen publieke functie meer hebben en geen verantwoording af hoeven te leggen, komen over het algemeen graag voor nop (nou ja, het tankje benzine, het flesje en de blommen of de boekenbon). En dan bedoel ik natuurlijk niet de voormalige regeringsleiders die fors cashen in het lezingencircuit, maar dat is van een andere orde. Ik heb het dan over (min of meer) bekende ex-parlementariërs.

Stormageddon | 22-03-15 | 15:17

lisa8888 | 22-03-15 | 14:21
"veel bereikt".
Hopelijk bedoelt u : in het negatieve.
N.m.m. is het bij ons nog nooit eerder vertoond dat losse burgers zo'n splitsing in ons land hebben veroorzaakt. De hetzes van Gomarus (overigens ook een buitenlander) tegen Arminius zijn daarmee vergeleken klein bier. Daardoor stond ons land door dat gedram in 1618 op de rand van een burgeroorlog.

Ci Ty33 | 22-03-15 | 15:14

Centenkrabber,
juist.
Zowel van haar als van die andere niksnut Gario kunnen we soepel afkomen door ze domweg niet meer te betalen.
Dan weten we meteen hoeveel hun idealen ze waard zijn als ze er niet dik voor betaald worden.
Een beetje idealist doet het gratis.Wanneer je geld voor vraagt ben je geen idealist meer.
Dus, beste Sunny, dan maar geen optredens en ook geen geld......behalve dan natuurlijk je geld uit het gratis geld circuit...van de bijstand.

mallekater | 22-03-15 | 15:10

Centenkrabber,
juist.
Zowel van haar als van die andere niksnut Gario kunnen we soepel afkomen door ze domweg niet meer te betalen.
Dan weten we meteen hoeveel hun idealen ze waard zijn als ze er niet dik voor betaald worden.
Een beetje idealist doet het gratis.Wanneer je geld voor vraagt ben je geen idealist meer.
Dus, beste Sunny, dan maar geen optredens en ook geen geld......behalve dan natuurlijk je geld uit het gratis geld circuit...van de bijstand.

mallekater | 22-03-15 | 15:09

Stormageddon | 22-03-15 | 15:02
Maar is het geven van spreekbeurten niet impliciet een deel van de werkzaamheden van een politicus. Het is een vorm van publiek verantwoording afleggen, met als bijkomend voordeel het ev. winnen van zieltjes voor de partij, cq voor een on-begrepen partijstandpunt, cq het verwerven van een hogere plek bij de volgende verkiezingen?

Ci Ty33 | 22-03-15 | 15:07

het laatste linkje over een stagevergoeding is ook erg leerzaam.. zo staat daar bijvoorbeeld in dat meelopers doorgaans geen recht hebben op een vergoeding.. waarvan akte..

ko uit groningen | 22-03-15 | 15:03

Het geinige is dat verreweg de meeste (bekende) politici (van zowel links als rechts) graag voor een flesje alcoholica en reiskosten komen spreken voor een zaaltje platte boerinnen of een vereniging van het één of ander. Ook allerlei captains of industry vinden het geen probleem om voor nop te komen spreken voor een zaaltje van 30 tot 50 personen om te vertellen over hun bedrijf en hun werk. Het hangt natuurlijk wel een beetje af welke vereniging het vraagt, maar er zijn heel veel mensen die gratis komen, zelfs naar het verre, barre, hoge Noorden. Ik ben zelf lid van een vereniging die al gastheer is geweest van diverse mensen uit het bedrijfsleven en de politiek, die allemaal voor niets meer dan een tankje benzine en een flesje wijn (en blommen voor het vrouwtje thuis - ja, we zijn en blijven seksisten) de verre veldtocht ondernamen. Maar Sunny voelt zich daar te goed voor. Tja, dat zegt genoeg over haar. Meer dan genoeg. Kunnen we haar nu weer doodzwijgen?

Stormageddon | 22-03-15 | 15:02

Ah dat is wel mooi. We kunnen dus haar bek snoeren voor gratis?

centenkrabber | 22-03-15 | 14:55

Sunny toch!! Mark Rutte vraagt ook niks hoor voor een dagje lesgeven per week. Neem daar eens een voorbeeld aan.

John Doorzon | 22-03-15 | 14:47

-weggejorist-

Mohapedo | 22-03-15 | 14:47

Ah, het is geen missie, maar een verdienmodel

Islamofiel | 22-03-15 | 14:47

Als je daar geld voor wil ontvangen ben je echt een graaier in spe.
Skunk57 | 22-03-15 | 14:42
lol

noerg | 22-03-15 | 14:46

Sunny Bergman is maar beperkt houdbaar!

John Doorzon | 22-03-15 | 14:43

Je mag als stagiair blij zijn dat er nog mensen en bedrijven zijn die de moeite nemen je enige ervaring te laten op doen. Als je daar geld voor wil ontvangen ben je echt een graaier in spe.

Skunk57 | 22-03-15 | 14:42

Voor niks gaat de Sunny op.

WillemRuis | 22-03-15 | 14:42

-weggejorist-

BadPatNL | 22-03-15 | 14:41

Rare logica Geenstijl: mensen die de wereld naar de klote helpen zoals bankiers, olieboeren en wapenhandelaren mogen van harte miljardair worden, maar iemand die iets toevoegt moet dat maar gratis doen.

Bakito | 22-03-15 | 14:41

Wat zal haar moeder spijt hebben gehad dat ze dat kreng van een huilbaby 'Sunny' heeft genoemd....
Echt, misser dan dat kon ze de plank niet slaan.

loze stijl | 22-03-15 | 14:38

Subsidie slurpen en zakken vullen. Welke linkse landverkwanselaar is er niet mee groot geworden?

Fijnstoffer | 22-03-15 | 14:35

Weet je wie ook niet gratis kwam spreken, in een bierkelder in München?

VanBukkem | 22-03-15 | 14:29

Ah, daar komt de slinkse graaihand uit de mouw. Niet voor het ideaal, niet voor een betere wereld, niet voor de doelgroep, maar voor de persoonlijke geldbuidel.
.
Schandalig trouwens, dat ze haar broddelwerk ook daadwerkelijk werk durft te noemen. Een klap in het gezicht van werkend Nederland, die dus en passant ook nog haar persoonlijke geldbuidel vult.
.
Natuurlijk geen verrassing. De hele club hitsers waar de NPO mee op trekt zit vuistdiep in de subsidiepot. Een graaifeestje voor gelijkgestemden.

Parel van het Zuiden | 22-03-15 | 14:28

lekker na het stappen getypt..

J. De Hoop Schepper | 22-03-15 | 14:21

De praatjes van Sunny Subsidie zijn sowieso compleet overbodig. Superdom, bevooroordeeld en voorspelbaar over vermeend racisme leuterend wijf. Daar moet je geen cent aan vuilmaken.

lekker wijf | 22-03-15 | 14:21

-weggejorist-

lisa8888 | 22-03-15 | 14:21

@Xirdalan | 22-03-15 | 14:13
Ach ze zal in de dagen na haar activisme bestaan zijn begonnen.
Een beetje zoals een president van de verenigde staten ook kan cashen na zijn ambtsperiode.

miko | 22-03-15 | 14:21

Ziet ze haar opdraven nu echt als werk ? Als iets dat iets bijdraagt ergens aan en waarvoor ze beloond dient te worden ? Ga toch koken raar wijf. Haar hele achterban / vriendenclub gaat altijd voor graties maar. En dat is logisch natuurlijk tot ze haar een keer wat vragen. Voor arbeid is het normaal dat je loon krijgt maar voor linksextremistische onzin is een fles wijn al teveel.

Rest In Privacy | 22-03-15 | 14:21

ALs je in zee gaat voor niets dan laat je toch merken dat je niets waar bent.

Kets22 | 22-03-15 | 14:20

En ik maar denken dat ze flink betaalde om spreektijd te krijgen.

KarelMarks | 22-03-15 | 14:18

mallekater | 22-03-15 | 14:10
Juist. Waarschijnlijk ziet ze het zelf niet eens maar dat hoogste ideaal van haar is haar eigen ego. Jezelf lekker in de picture zetten als ultiem verheven mens, maar daarmee de zaak meer kwaad dan goed doen. Net als bij borderliner Gario.

Harry Turtle | 22-03-15 | 14:18

@Xirdalan | 22-03-15 | 13:24
Elephants eat peanuts.
Zie je de olifant in de kamer?

@Boris die Sauertopf | 22-03-15 | 13:28
Ik neem aan dat het een pre is om te werken bij DWDD. Denk je niet?


@Piet Karbiet | 22-03-15 | 13:35
Ghanegers?

miko | 22-03-15 | 14:16

Dit doet me denken aan een soortgelijke Britse snol die het ook alleen voor het geld doet.

www.youtube.com/watch?v=oj9dA6E3fJw

Achtergrondinfo:
Laurie Penny = alles is racisme roepert a la Bergman
David Starkey = conservatistisch historicus

Trekbeest | 22-03-15 | 14:16

ik heb het antwoord op de vraag die ze stelt over waarom reizen in plaats van bij kinderen.
omdat ze dom is.
maar ja dat wisten we allemaal wel zodra we dr naam zagen.
`kga niet verder lezen, zo `n tijdverspilling.
`t zou overigens wel beter voor dr kinderen zijn als ze vaker weg zou zijn.
die reden weten we natuurlijk ook allemaal.

iets | 22-03-15 | 14:16

Totaal oninteressant persoon.

carramba | 22-03-15 | 14:15

De reaguurders die het normaal vinden dat ze betaald moet worden snappen de linkse ironie helaas (weer) niet.

Xirdalan | 22-03-15 | 14:13

Voor de "idealen"van Sunny heeft niemand een cent over.
Integendeel, het oeverloos gezeik van haar en haar billemaatje Gario heeft mijn afkeer van een bepaald soort mensen stevig vergroot.

In plaats van hun - vermeend slechte- positie te verbeteren met toenadering veroorzaken ze slechts weerzin en afkeer.

Het feit alleen al dat lullemanneke Gario zichzelf kunstenaar noemt is al een gotspe van de hoogste orde.Het is gewoon en eigenwijze drol met een meerderwaardigheidscomplex.

Iedereen die vanaf nu nog zeikt over zogenaamd ondervonden racisme of zwarte piet gooit zaden EN mest op mijn tot nog toe niet bestaand racisme.
Bij Gario's uitspraken en kletspraatjes krijg ik spontaan een bloedhekel aan deze gek.
Trut Sunny is gewoon een meeloopstertje dat zichzelf belangrijk voordoet.

Beiden zijn al weer druk in de weer om vanaf de Paasdagen geld te trekken uit diverse interviewtjes op radio en TV.Zoiets moet voorbereid worden.Bodempje leggen, zaaibedje klaarmaken en daarna iedereen weer tegen de benen schoppen.

Dat ze de zaak waarvoor ze zeggen te strijden slechts kwaad doen dondert niet, geld is geld.
Daar gaat het ze om.

mallekater | 22-03-15 | 14:10

-weggejorist-

Locked_on_Target | 22-03-15 | 14:09

Ze wil gewoon even laten weten dat ze heel erg vaak wordt uitgenodigd om ergens te komen spreken. En dat ze kinderen heeft en veel vrienden. Gun haar dat plezier nou maar.

sjoost | 22-03-15 | 14:09

Ey, Van Rossem, waarom schrijf jij carrière-activiste zo raar?

pietvanvliet | 22-03-15 | 14:07

@bijscholing | 22-03-15 | 13:22
Ik neem aan dat ze alle leerlingen betaald hebben om naar Maarten te luisteren?

miko | 22-03-15 | 14:07

ik geef haar groot gelijk, ze zal overladen worden met verzoeken en er moet toch brood op de plank. Deed ze het voor niets dan kreeg ze w.s. hier het gekrakeel dat ze het zeker naast uitkering of zo deed.
Stelletje zeikerds. De helft hier zit w.s. de hele dag op de bank

lisa8888 | 22-03-15 | 14:06

@Bierosaurus | 22-03-15 | 13:19
Gezien de kwaliteit van zijn reaguursels is het altijd NA de rum. ;-)
*vriendelijk pietje een rummetje toeschuift8

@BrokenTipi | 22-03-15 | 13:19
Volgens mij is er niks wettelijks.
Wo'ers moeten zelfs geld meenemen. Maar dan noemen we het ook geen stage dat dan weer wel.

miko | 22-03-15 | 14:06

Voor niets deelt alleen Zwarte piet cadeautjes uit.Die die er voor of tegen zijn vragen geld,om er voor of tegen te zijn!Links lullen rechts vullen.

Pempy Boludo | 22-03-15 | 14:05

Heeft die rat nog kinderen ook?

Terang Bulan | 22-03-15 | 14:05

Kan er geen fundraising gehouden worden om haar een hele lange lezing te laten houden op Antarctica? ow nee, daar is het te wit.
Maar heej, zelfs daar.
en.wikipedia.org/wiki/Black_Island_(Ro...)
Goeie reis zonnestraaltje!

miko | 22-03-15 | 14:00

Ahhh ook die slang laat haar ware gezicht zien. It's all about the money dus niks niet idealistisch negertjes beschermen er moet wel wat tegenover staan.. Grappig!

myrna1965 | 22-03-15 | 13:55

Overigens spelen al die Zwarte Pieten wel gratis voor kinderen.
En veel meer dan wat jenever krijg je ook niet als Sinterklaas.

Piet Karbiet | 22-03-15 | 13:55

Antiracist zijn, is tenslotte ook een beroep. Van subsidiesponzen alleen kan je niet leven.

thijs4419 | 22-03-15 | 13:54

m.a.w. Ze zit om een schnabbel verlegen, gewoon even tussen de regels lezen, there's no such thing as gratis teenslippers KOM OP NOU...

Lekker Belangrijk© | 22-03-15 | 13:53

Uiteindelijk en veel vaker veel eerder vallen dit soort mensen ( zie bijvoorbeeld ook Marcouch) door de mand, heerlijk om zoveel domheid te aanschouwen.

Hanz Ziezo | 22-03-15 | 13:52

Heeft u een zwart biertje? Nee? Geef dan maar een wit biertje.

Rest In Privacy | 22-03-15 | 13:51

Sunny is wel iets goedkoper dan Humberto. Maar Humberto is dan ook zwart.

VanBukkem | 22-03-15 | 13:50

Ze komt evangeliseren. Dan krijg je je salaris in de Hemel.

Jan de Schot | 22-03-15 | 13:50

Een dreun voor onze strijd tegen het slavernijverleden, het meest onmensenlijke ooit, tegen zwarte Piet, tweede meest onmenselijke ooit en voor een vergoeding van alle slavennazaten. Dus rap maar even subsidie aanvragen bij Oxfam/ Novib of gemeente voor een spreekbeurt van Sunny en Quincy, Humberto komt vast wel voor nop.

bijna_raak | 22-03-15 | 13:45

Dat mensen als Sunny Bergman, hier in onze beschaving dit soort achterlijkheden en haat kan zaaien in de samenleving, bewijst maar eens en te meer hoe tolerant wij allemaal wel niet zijn ten opzichte van achterlijke en bij het gevaarlijke af, beroepsracismeroepers en samenlevingsontwrichters.

Maar helaas dus ook zo soft en dom als wat, in oude dorpen waren deze mensen als Sunny Bergman allang verketerde en met pek en veren buiten de stadsmuren gezet.

Nu zijn we bang gemaakt, wordt er geweld gebruikt en gedreigd om onze eeuwenoude tradities, en de verpesters leven er goed van... manmanman!

Creaguurdert | 22-03-15 | 13:43

@Boris die Sauertopf | 22-03-15 | 13:28
en je mag waarschijnlijk alleen maar zwarte koffie van haar drinken. een latte macchiato zit er niet in, want racistisch.

sennholz | 22-03-15 | 13:42

Sunny Berman?? en wat voegt mevrouw toe aan een betere samenleving?
Mevrouw Bergman hangt net zo aan de tiet van belastingeld zoals menig andere grachtengordel=lees Amsterdam westmens.
Waarschijnlijk als ze de provincie in moet zal ze denken ik verlaat mijn thuisplaat waar de goedmens woont en moet naar de boeren in de provincie om verlichting te brengen.
Want dat is nodig hoor mensen die luu daor die benn xenofoob.
Maor ze motn wel eerst betaoln.

diddley2 | 22-03-15 | 13:41

@Michiel de Kater | 22-03-15 | 13:22
Ik zou zoiets doen uit naam van het plaatsje Bronneger: nl.wikipedia.org/wiki/Bronneger

head_pend_jervin | 22-03-15 | 13:39

Prima dat ze geld vraagt natuurlijk; voor de kat z'n k*t werken is ook mijn hobby niet. Iedereen wilt tegenwoordig alles voor niks; als je daar aan toegeeft gaan mensen denken dat het normaal is.

caspert79 | 22-03-15 | 13:39

sorry hoor.. beetje onzintopic
iedere boerenlul denkt maar dat iedere boerenlullette met een mening graties komt vertellen in t dorpshuis van schubbekutteveen?
wake up

2emeREP | 22-03-15 | 13:38

Nu misschien nog niet. Maar over een jaar of tien is Sunny waarschijnlijk wel degelijk bereid om op te komen draven voor een fles -wijn- wodka + reiskosten. Tragiek is alleen dat tegen die tijd iedereen Sunny allang weer vergeten is. En Sunny iedereen.

VanBukkem | 22-03-15 | 13:38

Hierin heeft ze wel gelijk, voor niks gaat de zon op. Voor werk moet je dokken.

Balletje Mayo | 22-03-15 | 13:37

Mej. Bergman heeft groot gelijk, want het zou oneerlijke concurrentie zijn met de gekleurde medemensen zoals de Quincy's die ook geld vragen voor hun optreden. En trouwens zouden er particulieren zijn die uitnodigen? Of gaat het om gesubsidieerde instellingen, die ons belastinggeld toch al fout uitgeven?

Ci Ty33 | 22-03-15 | 13:36

Die zit duidelijk in de geld problemen. Ook bedelt ze om een goedkoop middelbaar scholiertje voor bijles voor haar kind. Mensen die zo uit de slof schieten omtrent geen poen ontvangen voor idealistische activiteiten zitten meestal zonder of met in hun ogen te weinig. Anders zou ze zich alleen maar vereerd voelen vanwege de vele requests en aanvragen en met een gestreeld ego en een smoesje afzeggen vanwege de 'overvolle agenda'. Het veelvuldig gebruik van stagiairs duidt ook niet echt op hoge steady inkomsten. Sunny worstelt een beetje met het vercommercialiseren en inkomsten genereren middels haar frustratie/vermeend idealisme.

Nanker Phelge | 22-03-15 | 13:35

Bedelen en je voordoen als vrijwilliger, Elly van der Helm is er ook zo een.

"Als vrijwilliger bij het Zuid-Hollands Landschap ondersteun ik de afdeling communicatie en fondswerving, en ben ik regelmatig op zoek naar beeldmateriaal voor o.a. persberichten, website of Facebook."

Vrijwilligers, my ass! https://nl.linkedin.com/in/ellyvanderhelm

toetanchamon | 22-03-15 | 13:35

Ze heeft liever zwart geld volgens mij.

XaleX_2 | 22-03-15 | 13:34

Dus die vpro docu Zwart als roet die heel even ging over Zwarte Piet, maar vooral over Sunny was gewoon commerciële Sunny Bergman branding. Waar is het commissariaat media nu? Als zelfs het Sinterklaasjourmaal een boete krijgt voor het in beeld brengen van Sonterklaasinpakpapier, dan dit helemaal toch zeker?

seven | 22-03-15 | 13:34

Ken haar ook niet, maar als ik zoek krijg ik als eerste resultaten een documentaire van Sunny Bergman te zien:

www.nrc.nl/nieuws/2013/11/15/een-man-i...

Eerst kijken en dan ga ik pas uitspraken doen.

Wybe Wabes Abbema | 22-03-15 | 13:32

@Bierosaurus | 22-03-15 | 13:19
.
Tijdens het zingen van Black Hole Sun, in de Eersteklas coupe.

Piet Karbiet | 22-03-15 | 13:30

ik geef haar groot gelijk.
Zoiets kost gewoon tijd en is werk. Dus daar moet gewoon voor betaald worden.

--sql error-- | 22-03-15 | 13:29

Hoi Sonny, hoeveel kost het om je je bek te laten houden?

Boyo | 22-03-15 | 13:29

Volgens mij is het vrijwel altijd zo dat er sprake is van compensatiegedrag bij mensen die zich als een "Goed Mens" profileren. De slechtste mensen zitten vooraan in de kerk. Sunny Bergman is daar een uitgesproken voorbeeld van.

Tarak | 22-03-15 | 13:29

Stage lopen bij Sunny Bergman lijkt mij nu echt iets om juist niet te doen;
-beetje tegen het afzichtelijke hoofd van Sunny Bergman aankijken
-voor bijna noppes Sunny Bergman werk uit nemen
-en later wanneer 'n werkgever ziet op jouw cv dat een stage gedaan hebt bij Sunny Bergman, kun je die baan wel vergeten

Boris die Sauertopf | 22-03-15 | 13:28

Ik had werkelijk waar geen idee wie deze mevrouw is. Zullen we dat zo maar laten? Danku!

Fervent | 22-03-15 | 13:27

-weggejorist-

Epiniemaker | 22-03-15 | 13:27

Een burka zou haar goed staan. Als ze dan maar wel naar islamitische traditie voortaan haar lelijke bek dichthoudt.

panadol | 22-03-15 | 13:27

Wie is Sunny Bergman?

postert | 22-03-15 | 13:24

You pay peanuts, you get monkeys.

Xirdalan | 22-03-15 | 13:24

Goatboy wordt ook wel eens gevraagd voor een speech, commerciële partijen mogen de portemonnee trekken, bij idealistische motieven volstaat een flesje . Heb ik geen tijd dan houdt het op.
Mw. Bergman daarentegen roept duidelijk doei tegen iedereen die niet fors wil dokken
Bij voorbaat. Lastige zeuren, opbokken. Grondhouding van een graaier die notabene gevoed wordt uit de subsidiëruif. Een valse schaamlip, dat is duidelijk .

Goatboy2014 | 22-03-15 | 13:23

Totaal irrelevante, roeptoeterende burger. Negeren is nog de beste oplossing.

lillendvleesch | 22-03-15 | 13:23

Russell Brand die toevallig door dat park liep. haha

Cynische Narcist | 22-03-15 | 13:23

Mensen, allemaal een leuk nep-emailadres aanmaken voor een fantasiestichting, en dan maar mailen of ze gratis wil komen naar "Stop Racisme Schubbekutteveen" of "Meldpunt Discriminatie Utuppingerdam".

Michiel de Kater | 22-03-15 | 13:22

Een linkse graaier in spe!

Xirdalan | 22-03-15 | 13:22

Maar wat is nu precies het probleem?

Chow | 22-03-15 | 13:22

Op mijn middelbare school hadden we Maarten van Rossem uitgenodigd voor een lezing. Hij heeft het nooit gehad over vergoeding, dat was zelfs lastig i.v.m. andere functies van hem. Uiteindelijk een fles goede wijn gegeven.
 
Ja Sunny, zo kan het ook.
 
Je kunt ook naar al die verenigingen toegaan om gewoon jou verhaal te vertellen, jou verhaal zo veel mogelijk aan anderen te verspreiden, dat is toch ook prima?!

bijscholing | 22-03-15 | 13:22

Voor hoeveel €XXX houdt ze haar mond en blijft lekker thuis?
Ah €0,-... geregeld.

hfakker | 22-03-15 | 13:21

Sunny? Beter had haar vader haar Black Hole genaamd.

Piet Karbiet | 22-03-15 | 13:21

Die wettelijk vastgestelde vergoeding geldt voor HBO-ers, niet voor MBO-ers, toch? Ik zie een nieuwe docu. Oh het onrecht!

spoiler: als het positief voor je uitpakt, hoor ik je ook niet piepen. Intelligent privileges! Part 2!

BrokenTipi | 22-03-15 | 13:19

Die wettelijk vastgestelde vergoeding geldt voor HBO-ers, niet voor MBO-ers, toch? Ik zie een nieuwe docu. Oh het onrecht!

spoiler: als het positief voor je uitpakt, hoor ik je ook niet piepen. Intelligent privileges! Part 2!

BrokenTipi | 22-03-15 | 13:19

Werken voor je geld en geld voor je werk. Dit stuk is ook niet voor niets geschreven, neem ik aan. Dus wat is je probleem, Van Rossem?

Hoen | 22-03-15 | 13:19

Links lullen, rechts vullen.

funkyd | 22-03-15 | 13:19

Piet Karbiet | 22-03-15 | 13:17

Ga je praten voor of nadat de rum op is?

Bierosaurus | 22-03-15 | 13:19

Gevaarlijk persoon 'behalve als het echt ideeel is' Weer zo'n fatsoen monopolist. Haar onderbuik spreekt voorbij de publieke verantwoording. SSssttt.... tt... onderbuik! stil nou!

Pompenkoning | 22-03-15 | 13:18

Links lullen, rechts zakkenvullen. Whats new?
Ik ben vrij rechts, maar buiten mijn 40 urige werkweek doe ik veel echt vrijwilligerswerk. Het enige wat het me oplevert is een bedankje (als het mee zit) en ervaringen. Ik zeg dit niet om te pochen, integendeel zelfs, maar feit is dat je weinig hebt aan die mooie praatjes van zogenaamd linke aandachtsgeile mensen zoals sunny (lol) bergman.

New Quacka | 22-03-15 | 13:18

Ik kom gratis praten over zwart racisme. Voor twee flessen rum. Witte rum.

Piet Karbiet | 22-03-15 | 13:17

Stagevergoeding?

Werkverdringing van betaalde banen voor een aalmoes zal ze bedoelen.
Een soort lovergirl die vrijwilligers prostitueert.

Bierosaurus | 22-03-15 | 13:17

Op zich heeft ze gelijk natuurlijk, maar het is vooral dat hooghartige toontje dat nogal afbreuk doet aan haar (spijkers op laag water) idealisme.

Harry Turtle | 22-03-15 | 13:17

Idealisme was niet je motivatie, Sunny? Je breekt mijn hart.. En jij graag binnen die context een moreel debat aanwakkeren? Best hoogmoedig kom je uit de kast, je laat jezelf kennen. Next!

BrokenTipi | 22-03-15 | 13:15

"Voor niks gaat de Sunny op"

King of the Oneliner | 22-03-15 | 13:15

Waarom zou je iedereen laten weten hoe je denkt?

roosvrij | 22-03-15 | 13:14

"Een of andere"... Hoe dédain wil je overkomen.

Jimmydepimmy | 22-03-15 | 13:14

Links lullen, rechts vullen etc etc etc

Vanilla | 22-03-15 | 13:14

Van alleen maar fatsoensrakkert zijn gaat de schoorsteen niet roken natuurlijk.

Rico Tampeloerus | 22-03-15 | 13:12

Sunny Bergman Schuldgevoel B.V.
Voor het te gelde maken van al hullie schuldgevoel.
Onze mission statement: Door mijn schuld, door mijn schuld, door mijn groooote schuld!

Aristotalloss | 22-03-15 | 13:12

wij zijn toch zeker Sinterklaas niet?

Jos Tiebent | 22-03-15 | 13:12

DerUnterMensch | 22-03-15 | 13:06
Tegenwoordig ben je al heel snel een racist , ik denk dat er in 2 jaar ca 3 miljoen racisten erbij zijn gekomen.

Eurotokkie | 22-03-15 | 13:11

En u schrijft altijd gratis stukjes voor Geenstijl, Van Rossum?

dutchdj | 22-03-15 | 13:10

Lijkt Greenpeace wel..
Het lijkt op idealisme, maar is in wezen gewoon een commerciële onderneming.

Wijze uit het Oosten | 22-03-15 | 13:08

aanalleskomteeneind | 22-03-15 | 13:05
Er zijn miljoenen vrijwilligers die zich dagelijks in het zweer werken voor niks , petje af.

Eurotokkie | 22-03-15 | 13:08

Als ik de naam van dat mens hoor moet ik altijd denken aan die docu waarin ze spread legs gaat voor een cosmetisch chirurg om haar schaamlippen te laten beoordelen en of ze in aanmerking zou komen voor een schaamlipcorrectie/
Gaat ze nog een partij liggen snotteren ook als hij wat commentaar geeft op die lappen vlees.
Mutserige muts.

leo de pejo | 22-03-15 | 13:08

De idealen van Sunny verschillen aan het einde van de dag weinig met die van ieder ander; een comfortabel gevulde bankrekening. Dat ze (de onderbuikgevoelens van) negers gebruikt om dat doel te verwezenlijken maakt haar een grotere racist en slavendrijver dan degenen die ze de maat probeert te nemen.

vaas klaak | 22-03-15 | 13:08

Volgens haar eigen documentaire was ze zelf racistisch. Dus waarom zou je en racist willen laten komen praten over zwarte piet en hoe racistisch dat is.. Of zoeken ze een ervaringsdeskundige?

DerUnterMensch | 22-03-15 | 13:06

Ik zou voor een fles wijn wel een kunstje kunnen/willen doen. Denk alleen niet dat iemand het wil zien.

aanalleskomteeneind | 22-03-15 | 13:05

eerstneukendanpraten | 22-03-15 | 13:03
Geen idee , maar ze kan wel praten.

Eurotokkie | 22-03-15 | 13:05

Wettelijk vastgestelde stagevergoeding? lol

Novus ordo seclorum | 22-03-15 | 13:03

Geld verdienen over de rug van de slachtoffers van slavernij. Links in de notendop.

Obainmarie | 22-03-15 | 13:03

Wie is die kut?

eerstneukendanpraten | 22-03-15 | 13:03

Dat er blijkbaar zoveel mensen zijn die haar wíllen horen spreken, is nog het ergst.

Stork | 22-03-15 | 13:02

Plaatsvervangend gekwetst voelen is ook maar gewoon een industrie ten slotte.

Ikdus | 22-03-15 | 13:02

Gelijk heeft ze. Gewoon loon naar werken. In die FB comments zitten me toch een paar uitzuigers zeg (alles moet gratis, voor mij!)

Risingson | 22-03-15 | 13:01

Sunny is nou eenmaal van kindsbeen af gewent om veel grote cadeau's te krijgen van Sint en piet,en heeft daarnaast geleerd dat je met drammen je zin krijgt.

deraderendraaien | 22-03-15 | 13:01

Opvallend dat de meeste "idealisten" dat vooral binnen de Amsterdamse Grachtengordel zijn.

kapotte_stofzuiger | 22-03-15 | 12:59

idealisme kost geld.

giovanni erkelens | 22-03-15 | 12:58

Goh... wat een openbaring/open deur; "idealisten" die het eigenlijk alleen voor het geld doen.

kapotte_stofzuiger | 22-03-15 | 12:58

Dit is het zinnigste wat ze in tijden geroepen heeft.

Godsammekraken | 22-03-15 | 12:57

Ik voorzie een mooie toekomst voor haar bij de PvdA.

Dhr. de Wit | 22-03-15 | 12:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken