
Ding Dong. Hier volgt een Mededeling van Algemeen Nut voor Nederlandse treinforensen en overige users van het Onrendabelen Vervoer. Beter blijft u maandagmorgen thuis telewerken in de cloud. Beter regelt u voor maandag een gemotoriseerde people mover met zo'n Edwin Evers-dingetje in het dashboard. Beter ruft u tot maandagmiddag in uw klamme lappen. Want als we de signalen en tekens aan de wand mogen geloven
gaat maandagochtend de hele spoorwegen-meuk PLAT wegens *kuch*
werkoverleg. Aldus een hoestende man in een NS-hesje in onze stijlloze parkeergarage. Duidelijk. Het broeit behoorlijk bij de #treinleven. En dan vooral in de regio's Alkmaar, Amsterdam, Utrecht en Rotterdam. Wegens woede. Wegens boosheid. Wegens algehele actiebereidheid. Wegens sta op tegen geweld tegen NS-personeel. Die
spontane actie van NS-ers bij Hoofddorp gisteren komt ergens vandaan. Namelijk uit het hart. Zoals het hoort. En terecht. Tot breukens en tot ziekenhuis toe op je faciale visitekaartje getimmerd worden door een "lastige reiziger" (NS-keurigtaal voor zwartrijder) dat is gvd de bloody limit. Hup, terug met die SpoorwegPolitie, en geef ze meteen dikke guns ook. Want anders is het geen politie. Beter doen MinPres Mark Rutte, stas Teeven en spoormevrouw Mansveld dit weekend een paar dikke safety & security toezeggingen aan het NS-personeel. (En dan bedoelen we boots on the ground, geen extra camera's voor achterafjustitie.) Want anders gaat maandag het spoor plat. Want anders gaan er mensen
sneuvelen. Want anders...
Reaguursels
Inloggen@Tietmier | 07-03-15 | 14:17
Het is inderdaad vervelend voor deze dame die zich mogelijk altijd positief heeft opgesteld naar de klant. Maar het is te gemakkelijk om te zeggen dat de dader 'zomaar' besloot tot mishandeling over te gaan.
.
Het gedrag van de NS en van een grote groep personeel verziekt het voor hun collega's.
Een trein laten vertrekken als er reizigers van de aansluitende trein aan de overkant van het perron aan komen rennen.
reizigers niet laten instappen omdat er al 'gefloten is' maar wel een halve minuut lang in de deuropening gaan staan kijken of alle deuren van de trein dicht zijn en daarna treiterig gaan staan zwaaien naar de mensen die je de toegang hebt geweigerd.
Een conducteur die met zijn sleutelbos je een stomp verkoopt omdat je, op een leeg perron, hem in de weg loopt. Als je vervolgens de NS benaderd houden ze zich stom.
Slechts een paar voorbeelden van gedrag van NS personeel. Gedrag waar ze mee weten weg te komen omdat de NS schijt heeft aan hun klanten.
.
En dan is het inderdaad verkeerd zomaar een willekeurige NS'er in elkaar te slaan, maar wat moet je dan als gefrustreerde reiziger die nergens verhaal kan halen omdat ook een redelijk verzoek om alleen al met de desbetreffende conducteur in gesprek te komen over een incident wordt genegeerd?
.
NS personeel moet accepteren dat het hun mishandelingen voor het grootste gedeelte van de tijd te wijten is aan het gedrag van hun collega's en de manier waarop de NS met hun klanten omgaat.
Die collega's zetten mensen op scherp waarna een 'doe je voeten eens van de bank' van een volgende collega de spreekwoordelijke druppel is.
.
En om dan met zijn allen op het spoor te gaan staan, en daarmee weer een berg klanten te frustreren die gewoon op tijd naar huis willen voor het weekend, is wederom de verkeerde keuze.
Laat ze het wagenpark van de directie lekker onder handen nemen vlak voor het weekend en laat de betalende klant van de NS lekker met rust.
Heel leuk, 1,1 miljoen reizigers in de kou... maar die zelfde 1,1 miljoen zou ook eens samen een vuist kunnen maken en ingrijpen in plaats van vvs filmen en het typerende 'doe normaal joh' commentaar. Wellicht was er dan geen spoorwegpolitie nodig.
Het is helaas een feit,dat NED in de hele wereld bekend staat om zijn faciliteiten tov buitenlanders(en ook,hoe wij onze offspring opvoeden,een drama),en daar kwam men van heinde er verre op af.NIETS over buitenlanders,de rot zat gewoon binnen onze eigen grenzen!LEES DIT GOED!Het Nederlandse tuig,dat systematisch gekweekt werd.Alweer door bonusjagertjes,die zich onsterfelijk wilden maken bij vriendjes en familie en aldus deze onderwijzertjes vormde.Proficiat!
We hebben dus vrijwel alles in de hand gewerkt.
Enne.. nogmaals,.. hoe toleranter je bent,destemeer werk dat later met zich brengt.
Enne... conducteurtjes vechtsportlesjes geven? Dat werkt alleen op de open vlakte en de sportmat,NIET tussen coupébanken in de treinen etc!
Ach ja.... er was een tijd,dat overtreders in ons land,hoe dan ook met beschaamde kaken stonden.Zoals het vaak hoorde.ZEKER in Duitsland,daar heerste nog discipline,een woord, dat wij allang uit onze vocabulaire hadden geschrapt,niemand weet hier meer,wat dat betekende.toe maar!.Dat IS bij ons niet meer! Hoe komt dit?
Door ons lieve onderwijsje!Het gemeenste wapen uit die tijd!(zeg beginjaren 70) Je kreeg alleen een benoeming aldaar,wanneer je de leerlingen revolutionair en opstandig opfokte(vaak tegen de ouders in) en nu spreek ik dus uit de jaren 70,maar... let WEL,in de jaren 50 was de kiem hier alreeds voor gelegd.Juist DAAR heeft NED boter op zijn hoofd en FLINK Je kunt nitwits alle kanten uitsturen,zwart of wit en dat gebeurde op allerlei manieren.En dan bestraffen? ALLEEN LIJFSTRAFFEN zullen werken!.Maar daar ging het al gauw mis,de Molukkers waren er al achter en hebben ons op onze schouder getikt in die jaren 70(NED,je "vergeet" wat).Gevolg,diegenen,die dachten door praten alles op te lossen(socialisten), werden verrast met 6 Starfighters,enzovoorts.... geen geweld? Mooi standpunt,maar het risico is,dat er later overal puinhopen en tanksporen zullen liggen.Dit na praten.Wie wil vooruitzien,maar nog meer,wie KAN of beter,WIL het? Of,... toch maar liever de kop in het zand?
Nederlandje,hou toch eens op over dan Griekenland en ga eerst de dingen bij jezelf eens op de rails zetten,je ziet,hoe nodig het is.. oh pardon,daar ben je niet toe in staat.Maar wel de bonzen,die zich in die vermeende EU goddelijk voelen.
Jammerlijk,hoor,laat die Hollandse geschiedenisboekjes nou eens waaien,die zijn allang achterhaald en kijk nu eens naar het buitenland,want je bent al zo lang ver achter,ja.. toe aan curatele!
Dus omdat 1 persoon iets misdadigs heeft gedaan straf je alle reizigers, die maandag met de trein gaan, om sympathie op te wekken bij die zelfde groep reizigers?
Is dan een actie dat je niet meer op kaartjes controleert tot dat je werkgever de beveiliging goed regelt niet wat beter?
Niet goed te praten geweld tegen controleurs.
Kun je misschien beter met je voeten op de bank gaan zitten , om afgebekt te worden door die controleurs
Het is nu wel een beetje huilen met de wolven in het bos. Oud-buurman werkte jaren als conducteur. Toen een agressieve zwartrijder op hem insloeg en hij terugsloeg was het hek van de dam, de zwartrijder deed zijn beklag en m'n buurman werd door de NS ontslagen. Hij moest van de directie zijn kalmte bewaren en zich dus maar op z'n bakkes laten slaan.
De enige oplossing is het inzetten van treinmarshalls. Bewapenen met knuppels en iedere agressieve zwartrijder kennis laten maken met deze knuppels.
Bij buschauffeurs is het heel normaal dat ze solidair de hele boel dicht gooien wanneer er weer eens een chauffeur is mishandeld. Het wordt eens tijd dat conducteurs en machinisten de directie duidelijk maken dat zij het gevaar niet meer accepteren.
Er was jaren geleden toch al besloten dat conducteurs niet meer alleen hoefden te werken in "risicotreinen"? Hoe kan het dan dat anno 2015 een conductrice in haar eentje werk op een nachttrein? Gaarne de idioot die verantwoordelijk is voor deze "kostenbesparing" op staande voet ontslaan.
Geef die gasten gewoon een taser gun.
Of is dit weer zielig voor criminelen of zo?
aanvullende tip-1: als die genoemde rayons werkoverleg hebben ligt het NS-spoorverkeer in heel Nederland plat
aanvullende tip-2: als dat tot 10.00 duurt (en dat is wel de bedoeling) dan is het organisatorisch vrijwel onmogelijk om het spoorverkeer nog op te starten
aanvullende tip-3: FNV en VVMC hebben steun al toegezegd, werkoverleg moet minimaal 24 uur van te voren worden aangekondigd.
samenvattend: grote kans dat a.s. maandag de hele dag in heel Nederland het NS-spoorverkeer plat ligt
Omdat 0,01% van de bevolking zich niet kan gedragen vinden ze het normaal om de rest er voor te straffen. Dat is dan wel weer typisch Nederlands.
Ik heb te doen met mevrouw de conductrice. Zwaar mishandeld en getraumatiseerd voor het leven. Velen geven hier af op de NS, maar het gaat toch om de dader van deze mishandeling? Waarom zo weinig afkeurende opmerkingen over het gedrag van deze spoortokkie? De klootzak verdient het m.i. om de rest van zijn leven dagelijks keihard tot bloedens toe in zijn reedt te worden genomen in Gordon's SM kelder..
"terug met die SpoorwegPolitie, en geef ze meteen dikke guns ook."
En de reiziger krijgt kogelvrije kleding bij de aankoop van een vervoersbewijs (Een zwartrijder schiet je dan ook gelijk veel makkelijker neer).
.
Want wie gaan ze aannemen bij de spoorwegpolitie. Werkelozen en ongemotiveerden.
En ik heb de statistieken niet helemaal correct op het netvlies staan maar werkeloze jongeren waren daar niet een heleboel personen bij van buitenlandse afkomst?
Dus GeenStijl wil die groepering die bekend staat om hun radicalisering uitrusten met vuurwapens. Top idee boys.
En al zou men echt een selectie gaan houden, het komt er altijd op neer dat de geselecteerden meer kogels in hun vuurwapen meekrijgen dan ze hersencellen in hun hoofd hebben.
En rijden met de trein is al volledig ruk maar met dit soort pipo's om de orde te handhaven (as if, want de orde handhaven heb ik ze nooit op kunnen betrappen) wordt het echt een drama.
.
Laatst zag ik zo'n paljas van de NS Shutzstaffel mensen de toegang tot een trein weigeren omdat ze na de tijd die op het informatiebord stond wilde instappen. Dat de trein al met vertraging was binnengekomen en het sein voor vertrek pas vijf minuten later werd gegeven interesseerde hem niets. de vertrektijd op het bord is blijkbaar ook de uiterste instaptijd.
maandag morgen rijden te treinen toch nooit?
Maar wij de blanke discriminerende racisten hebben dit veroorzaakt die negers en lichttinters zijn allemaal terecht een beetje boos op ons.
En geef de bonus van het NS bestuur aan die mevrouw die nu in het ziekenhuis ligt.
Feit blijft dat die "lastige reizigers" doorgaans licht of donkerder getint zijn. En heel snel overgaan op slaan, schoppen, steken, met etensbakken slaan etc.
Ook hier doet zich weer gelden dat als we al dat smerige tuig lekker hadden gelaten waar ze vandaan komen, ook het spoor anno 2015 net zo veilig zou zijn als in 1960.
Het maakt mij persoonlijk geen flikker uit want ik doe geen openbaar vervoer.
Vind het een hele kwalijke zaak dat als er incidenten zijn dat alle reizigers die toch al vaak in spanning zijn of en hoe laat ze aan of thuis komen nu de dupe zijn van lui personeel van NS. Regel je zaken en kom op voor je rechten maar waarom de reiziger (aka wachter) straffen. Sterf allemaal op dat kut spoor, jullie vertegenwoordigen een droeve dienst en voeren dat droevig uit. Niet dat agressie goed is maar dat heb je helaas overal en nergens is er een rechter bereid daar een forse straf op uit te delen want ieder incident heeft een aanleiding en een achtergrond en dat vinden rechters zielig.
Hierboven: aan de reizigers die vervelend doen dan he.
Vraagje aan de reizigers:
Doe.Eens.Normaal.
Je bent niet stoer, je bent irritant als een jengelende kleuter.
En doe je niet normaal, dan niet de trein laten stilstaan maar gewoon die gasten op het perron kegelen. Ook al is het de laatste trein. Je laat niet 100en mensen die naar huis willen wachten op 1 of 2 raddraaiers.
Dus het is jammer, maar conducteurs moeten iets van politietraining krijgen. En misschien af en toe een handige ex-commando -mag ook een afgekeurde vrouw zijn- random laten meereizen. Om een jengelde kleuter van 17 eruit te kegelen.
Groot gelijk hebben ze. Wel jammer dat me dit weer een enkeltje Utrecht kost zondag. Dat is toch al gauw een rondje kroeg..
Overigens is ook in dit topic weer goed te zien hoe bijzonder effectief de overheid haar onderdanen heeft geindoctrineerd...
.
Een gek(!) mishandelt een conductrice (hoe beestachtig ook, het is niet te voorkomen) en we zien de ene reaguurder over de andere struikelen om smekend de Staat om oplossingen te vragen. Spoorwegpolitie, gewapende conducteurs, alle treinen met spionagecamera's uitrusten, ook in trams en bussen gewapende beveiligers: Werkelijk bizar waartoe men bereid is in ruil voor wat schijnveiligheid....
.
De Staat heeft een staat van doorlopende terreur tussen de oren van onderdanen gekweekt, waarbij men bij ieder incidentje als bange wezels over elkaar struikelt om diezelfde Staat om oplossingen te vragen. Oplossingen die vaak vergaande inbreuk op privacy of bewegingsvrijheid betekenen.
.
Onthutsend. Werkelijk waar onthutsend...
Helemaal mee eens, beetje lullig wel voor l die trein forensen, (ben ik zelf ook regelmatig), maar ik kan me er alles bij voorstellen. Valt me mee dat het van het weekend al niet is gebeurt. Als je als conducteur nog niet eens je normale werk kan doen zonder zwaar gevaar te lopen is dat toch van de zotte.
Wat ik gisteren ook al aangaf is dat de werkgevers , en dus ook de overheid schijt heeft aan de veiligheid en de veiligheidsbeleving van hun personeel. Terwijl dat volgens de wet wel een van hun kern taken is. Kijk maar eens bij het personeel van de politie, Justitie etc. Mega hoge ziekteverzuim cijfers die voor een heel groot deel gerelateerd zijn aan het veiligheidsgevoel en de veiligheid op zich.
krijgen we straks weer spoorwegpolitie, maar ook metropolitie, buspolitie, ambtenarenpolite, enz.
De gewone burger kan doodvallen, immers ambtenaren zijn meer burger dan gewone burgers; volgens de vakbonden en links-nederland dan.
Ffiver | 07-03-15 | 12:06
Misschien weet je het niet, maar met 'onrendabelen' (vara.nl/De-Onrendabelen.5701.0.html ) wordt een heel andere groep en generatie bedoeld dan allochtonen. Vrijwel alle onrendabelen zijn nu iets van 50 jaar of ouder, en in bijna 100% van de gevallen niet eens meer in staat tot een gevecht, laat staan iemand het ziekenhuis in te kopschoppen.
Misschien heeft Pritt hier 'onrendabel vervoer' bedoeld, en dan heeft hij gelijk.
Of ook Pritt kent het verschil tussen onrendabel, onrendabelen en allochtonen niet. Dat is zeer goed mogelijk, uit ervaring de stukjes van hem kennende. Kan ook nog dat hij dit expres dit, er ligt wel vaker een 'weg met NL-ers' sfeertje in zijn stukje besloten.
Goed. Punt is dus:
Onrendablen is niet hetzelfde als allochtonen, niet hetzelfde als wat jij bedoelt, en zijn fysiek niet eens in staat tot iemand het ziekenhuis in kopschoppen.
Die arme vrouw is echt flink afgerost. Ik snap de reactie wel. Zet zo nu en dan ook van die klerenkasten van gasten in, dan kunnen de heren en dames hun werk gewoon doen zonder bang te hoeven zijn.
Maar laat eerst de camerabeelden maar eens bestudeerd worden. Hebben ze, hoop ik, nu wel gedaan. Dus: wat is eruit gekomen? Weet iemand hier dat?
Iemand?
gaffelbaard | 07-03-15 | 11:56
na de verkiezingen is er vast meer duidelijkheid mbt de dader/beelden
D66 vind de dader bijvoorbaat zelf ook al een slachtoffer.
Ik ben solidair met NS-conducteurs in deze zaak. Blijf van onze conducteurs af GVD!!! Ik wil als reiziger rust en veiligheid aan boord van een trein en geen onverlaten die de boel versjiteren, bedreigen en andere mensen kapot maken. Tijd om de onrendabelen op te voeden en wie niet wil luisteren er uit te tiefen. Kijk maar eens naar het voorbeeld Parijs. Daar fucked niemand met de Metropolitie, die fucken namelijk met jou als je lastig bent. Van achteren wel te verstaan en door je trommelvliezen heen. Hoogtijd om ook in NL weer van die OV-stampers met boots, knuppels, bear gas en gun in te voeren. Paar valse herders erbij om lastposten op afstand neer te krijgen. Ook ik ben het als reiziger zat om met een dubbel gevoel in de trein te stappen. Ik heb geen zin om lastige medereizigers op hun bek te moeten tiefen omdat ze zich niet kunnen gedragen en conducteurs ook weinig kunnen uitrichten (zelfrichting heet dat). Liever gewoon functionarissen die daartoe zijn aangesteld.
Zoals ik gisteren al in een ander topic over deze kwestie suggereerde, geef alle conducteurs op de trein (en bus) een dienstwapen mee wat zij goed zichtbaar dragen.
Het is in deze tijd met veel verwarde mannen en allochtoon tuig op straat, helaas nodig!!
(en stuur vrouwelijke conductrices niet alleen op pad, maar ga samen met een stevige conducteur)
Bierosaurus 11:30
.
Yep. En dat boze klanten nu niet langer schreeuwen naar de overheid voor de toenemende wan-dienstverlening voor hogere prijzen, maar de 'markt' of 'privatisering' de schuld geven (waar uiteraard diezelfde overheid het bedrijf leidt), komt de houders van staatsmacht ook niet heel slecht uit natuurlijk....
.
Alles dat een overheid aanraakt verdort.
Zeg, is de NS/Politie inmiddels misschien al wijzer geworden uit de camerabeelden?
De vrouw heeft diverse botbreuken in het gezicht. Dan denk ik: kopschoppen. En daarna denk ik dan: het was weer een moslim, want kopschoppen is typisch voor moslims, m.n. de turken.
Maar laat eerst de camerabeelden maar eens bestudeerd worden. Hebben ze, hoop ik, nu wel gedaan. Dus: wat is eruit gekomen? Weet iemand hier dat?
Iemand?
@necrosis | 07-03-15 | 10:14
Je hebt helemaal gelijk maar het ging erom dat men het voor de zuipclub opnam omdat dat alcohol slot zo duur is. Dus mensen met een laag inkomen kunnen dat niet betalen (5000 euro) en mensen die in verschillende auto's rijden voor hun werk kunnen niet werken.
Dan denk ik, zuip gewoon niet als je moet rijden.
Is NS personeel anders als andere werkers of mensen??.
De agressie in de samenleving keihard aanpakken en duidelijk maken met hoge straffen.
Driewerf Hoezee | 07-03-15 | 11:20
Het is een staatsbedrijf. Het is alleen "geprivatiseerd" om die 21% btw te te kunnen incasseren.
Zo ook met de PTT en de gemeentelijke energiebdrijven. Waar ze zelfs nog precario over hun eigen leidingen in hun grond rekenen.
Ze hebben groot gelijk.
Zo lang daar personeel voor de lol het ziekenhuis in wordt geslagen niet meer rijden.
Punt.
@Graafmess | 07-03-15 | 09:05
Lost het geweldsprobleem niet 1 2 3 op, maar het zal wel een boel verlichting geven.
Weten we nu inmiddels wie deze laffe poging tot moord heeft gepleegd? Of mogen we dat niet weten ivm mogelijk aanwakkeren rascisme?
BlowingBubbles | 07-03-15 | 09:42
Toch is een kaartje kopen bij het loket het laten knippen in de trein de sociale oer kracht van de NS geweest.Reizigers worden sneller agressiever door opgedrongen systemen en zijn geen chinezen en krijgen steeds kortere lontjes als ze geen wifi bereik hebben lopen ze rood aan.Vroeger had je natuurlijk ook klagers die verwend en gewend waren aan de koffie kar met krant maar die hoefde geen systeem in maar kon het personeel aanspreken.
Wanneer richten ze hun woede eens op de directie ipv te zorgen dat de treinreizigers weer maar eens niet van a naar b kunnen... Daar komt die aggressie immers ook vandaan voor een deel lijkt mij.
Wat ze niet lijken te snappen is dat veel mensen het tegenwoordig gewoon niet meer kunnen maken van de trein afhankelijk te zijn. Je kan moeilijk bij je baas aankomen met de ene na de andere smoes waarom de treinen weer eens niet reden.
dit x geef ik ze groot gelijk .. die mishandelaars staan naa een uurtje weer op straat, de ns medewerker heeft zijn /haar hele leven last.
Zwaarder straffen en niet van die foptaakstrafjes omdat ze zielig zijn maar knalharde gevangenisstraffen.. stop het sluiten/verhuren van gevangenissen .. stink VVD en stink D66 rechters!
De conducteurs zijn vaak onvriendelijk, maar dat zal vast wat met de dagelijkse werkzaamheden te doen hebben. Ik trein niet zo vaak meer, maar ik weet uit mijn studententijd dat de agressieve zwartrijders allemaal allochtoon waren. Je krijgt de maatschappij die je verdient. Dan maar conducteurs met pepperspray. Ik sta wel in de file.
-weggejorist-
Van Rutte kun je vast wel een toezegging krijgen dezer dagen.
Ik ben het in grote lijnen eens met Pritt Stift. Deze staking kan ik alleen maar steunen. Spoorwegpolitie moet weer terug, conducteurs moeten, zeker op nachttreinen, in paren werken. En de geesteszieke geweldpleger die dit op zijn geweten heeft moet de maximale eis, te weten tien jaar, voor poging tot doodslag aan zijn broek krijgen en minimaal tot een onvoorwaardelijle celstraf van een jaar of zes veroordeeld worden. Stuk schorem dat het is.
Wat ik domweg niet begrijp is dat het niet zo is geregeld dat je het perron slechts kan opkomen met een geldig kaartje.
Simpel op te lossen,dan kunnen zwartrijders en ééncelligen niet in de trein komen.
Wat ik domweg niet begrijp is dat het niet zo is geregeld dat je het perron slechts kan opkomen met een geldig kaartje.
Simpel op te lossen,dan kunnen zwartrijders en ééncelligen niet in de trein komen.
Ik steun deze aktie en ik hoop echt dat die mongool die de conductrice in elkaar ramde opgepakt gaat worden. ( Door mij en mijn maten ). Hij krijgt dezelfde behandeling + 25%
Allochtone geweldplegers uit NL: NU!!!
Net even kort overleg met m'n auto gehad. Die staat maandag gewoon weer paraat. Wil alleen maar aan stakingen meedoen die een punt maken voor de hele bevolking en wil niet staken voor de miezerige eigenbelangetjes van een groep semi-ambtenaren die wel vaker de eigen ongenoegens uitstort over de rest van de bevolking.
@bernhardh | 07-03-15 | 10:23
Volgens mij gaan sommige mensen nog liever dood, dan dat je ze hun mobiel afpakt.
Weet je wat de kosten zijn van het psychiatrische gedrag wat zulke mensen zullen gaan vertonen?
Ik denk dat een hoop mensen liever onder een brug slapen, dan dat ze hun mobieltje moeten inleveren.
Ik zie het op mijn werk....
Als we nou de oefenzalen van de vechtsportclubs uitbreiden naar dat NS?
Iedereen die loopt te klieren, al of niet betaald, er gewoon uitgooien.
Hebben we jaren geleden in Den Haag bij de HTM ook gehad met een particuliere beveiligingsdienst. Maar toen dat beleid eindelijk vruchten af begon te werpen werd die lui ineens een administratieve taak toebedeeld. De gevolgen maken we hier nog dagelijks mee.
@necrosis | 07-03-15 | 10:22
Sorry beste necrosis, maar argumenten als "iemand die gewoon haar werk deed" kan ik helemaal niets mee en is gewoon domgelul. We hebben 30 jaar internet, we weten waar mensen wereldwijd toe in staat zijn. En nog nooit in de geschiedenis van de mens is dat anders geweest. Om anno 2015 een kaartje te gaan sturen, geeft mij aan hoe losgerukt mensen van de realiteit zijn ;)
En nog een kleine, voorzichtige suggestie. Als bewezen is dat iemand schuldig is aan een dergelijk delict, presenteer ze dan de rekening. Stuur een deurwaarder als ze niet betalen, pluk het salaris, de spaarrekening, neem de fiets, auto of telefoon in beslag. Zero tolerance.
@gerrit5042 | 07-03-15 | 10:22
Voor 'begrip' koop je nog geen droog brood!
@toetanchamon | 07-03-15 | 10:12
Je zegt het zelf al, alleen in een trein ('s nachts) is geen keuze van het personeel.
Die hebben liever wat 'backup', maar dat gaat ten koste van de winst voor de top van de NS.
En wat is er mis met een (beterschap) kaartje voor iemand die gewoon haar werk deed en onvrijwillig in het ziekenhuis belandt?
Begrijp hun reactie wel maar daarom alles plat leggen is ook flink overdreven.
Ik steun de actie volledig. Heb er begrip voor. Wanneer treden we nu eens echt op tegen agressie, of dat nu in het ov is, of tegen bijvoorbeeld hulpdiensten. Wanneer pakken we nu eens serieus hooligans aan? Wanneer? :(
@Willem van Rood | 07-03-15 | 10:06
Dat verhaal van het alcoholslot is de omgekeerde wereld.
Als men niets (alcoholisch) drinkt, kunnen ze gewoon rijden.
Start hun auto niet omdat ze teveel hebben gezopen, is dat hun eigen probleem, niet dat van het alcoholslot.
@necrosis | 07-03-15 | 09:59
Het is gewoon naïef van het personeel om alleen 's nachts in een trein te zijn. Dat de directie het wil ivm meer winst en het personeel zo dom is naar die eis te luisteren terwijl de hele samenleving ook dat soort problemen tegen komt. Dat is mij geen kaartje waard.
Helaas kijkt het tuig geen TV, leest geen kranten, en volgt niet het nieuws. De staking treft dus de forenzen, en niet de zwartrijders zelf. Die zitten gewoon weer in de trein na de staking.
@Einde van de Domheid | 07-03-15 | 10:01
Als personeel in de trein besluit om het werk neer te leggen, en jij moet met de trein naar je werk, of welke reden ook, voel je je dan nog veilig als er een groepje vervelio's in dezelfde wagon zitten als jij omdat de treinen gewoon blijven rijden?
De machinist barricadeert zijn deur en rijdt gewoon door zonder acht te slaan op wat er in de trein gebeurt.
Is dat wat je wil?
Misschien ben ik wel te Nederlands maar ik zie t
Zo. Je betaalt voor een dienst. Je laten vervoeren em als je niet betaalt heb krijg je gewoon een boete. Je loopt ook niet de winkel uit met een wijntje zonder te betalen. Snap helemaal dat t na personeel geen klappen willen krijgen voor een kaartje van 10 euro. Is het allemaal niet waard. Als t betekent dat ze de spoorwegen platleggen om dit onder aandacht te brengen goed plan. Want misschien sta jij de volgende keer wel op om Ze te beschermen in plaats van je mobiel te trekken om t te filmen.het is ook onze taak om dit als maatschappij niet toe te staan. Ns personeel doet gewoon ze werk
In dit land neemt de overheid het op voor het tuig. Denk maar aan het alcoholslot, dat maag niet meer omdat die arme mensen dan niet meer kunnen werken.
Zo gaat het ook bij het O.V. Personeel krijgt tijdens anti-agressie training te horen dat men alles maar moet pikken om elke soort van boosheid bij de klant te voorkomen.
Dan krijg je steeds meer tuig.
De ellende begint altijd na het privatiseren van gemeenschapsgoederen en diensten.
Met het goedkoopste produkt voor de hoogste prijs tot gevolg.. keer op keer op keer.
@Goktrommelkiller | 07-03-15 | 09:48
Mijn comment was gericht aan Kwikkie2426, die deed een toespeling zonder de feiten te kennen.
Wij hebben hetzelfde bericht gezien.
Spijtig voor die mevrouw maar een treinstaking is het laatste dat moet gebeuren!
@très cool | 07-03-15 | 09:58
Dat is het probleem, NS is geen staatsbedrijf meer.
Gewoon weer een staatsbedrijf van maken.
Graafmess | 07-03-15 | 09:05
Helemaal mee eens Graafmess.
En op elke trein in de grote steden minstens een gewapende politieman mee. Niet alleen het personeel voelt zich onveilig, de reizigers ook. Die zijn het minstens zo zat.
De reden waarom dit uit de hand loopt is de grote toename aan buitenlanders aangestuurd door 1 hersencel (je weet wel, begint met een m...) met standaard bijbehorend kort lontje en blanke gekken die de weg kwijt zijn (ook wel hooligan-types genoemd, oke... met 1 hersencelletje meer). Hoe slechter het gaat in dit ooit welvarende, nu totaal afbrokkelende land (wat zo nodig het ooit welvarende, nu totaal afbrokkelende Amerika na moest doen, in werkelijk alles), hoe meer van dit soort totaal achterlijke klootzakken in de samenleving.
Gelukkig een paar wegpiraten minder op de openbare weg, dan dan weer wel.
Het begint overal op Amerika te lijken: grote toename van gang-wars in grote steden, achtervolgingen, onveilig openbaar vervoer, kut taxi's, overvallen, no respect for nobody, sex schandalen, corrupte politici, mindfucking ADHD kinder tv-programma's, steeds meer competitie en jacht op ons geld, steeds meer uiterlijk gericht, ga zo maar door.
Alleen nog detectie poortjes op de scholen en dan zijn we er.
@redactie
Misschien een idee om een kaartjesactie op touw te zetten voor de conductrice.
Al was het maar om te bewijzen dat een miljoenmiljard kaartjes meer zeggen dan de holle woorden van de politiek.
*conductrice beterschap wensen doet*
Als de techniek geen problemen geeft dan wel het personeel. Slechtst geleide bedrijf van Nederland en omstreken. Maar gelukkig hoeft niemand te vrezen voor zijn baantje en bonus. Want zo rolt men bij een staatsbedrijf.
De 4 jaar dat de NS winstgevend is geweest de afgelopen eeuw, werd de klant onder bedreiging van en vuurwapen de trein in geholpen. Ze reden op tijd maar de service was zwaar kut.
Vandaag de dag is die service niet veel beter, gaan conducteurs voor een paar euro de confrontatie aan met achterlijk hoge boetes die niet in verhouding staan tot de prijs van het kaartje dat gekocht had moeten worden. wat om welke reden niet is gebeurt.
Als je dat niet snap, dan verdien je een pak rammel.
En moet je als conducteurs bij mij niet aankomen met
"Welk invloed hebben wij daar op? En bovendien moet OV gewoon 24/7 safe zijn. We moeten ons gedragen."
@nec: Niet dat ik geen vermoeden heb of zo.
@necrosis | 07-03-15 | 09:32
Welk linkje?
Ik zoek me suf maar zie geen link naar enig signalement nog iets anders verklarends?
Alleen een dakloze aangehouden waarvan niet bekend is of gerelateerd.
Dus waar staat die link?
necrosis | 07-03-15 | 09:30
Ja, das wel gein.
Meest logische is zorgen dat men nergens in NL meer een perron op kan zonder geldig vervoersbewijs. Dat kost geld voor een systeem met heel hoge hekken met draaideur systeem, maar dan heb je ook wat. Spoorweg politie zal ook altijd pas achteraf aanwezig zijn.
Wat kan de regering hier aan doen??? Zeker weer een extra cameraatje ophangen ergens of de spoorwegpolitie uitbreiden?
Enigste oplossing is die gasten met stokken en spijkers half lam slaan, dat filmen en gewoon uitzenden tijdens het journaal zodat elke lamlul weet als hij zo iets flikt dat hij zwaar gehavend de rest van zijn leven tegemoed gaat.
Ik ben geen psycholoog maar ik garandeer echt dat het probleem zich langzaam oplost!
Op iedere product van het onrendabelenvervoer een bewapend mannetje: lekker voor de werkgelegenheid, dat wel. Is bij de tweede kamer verkiezing destijds toch ook beloofd? Meer werkgelegenheid creëren? Maar zo lang de celstraffen NIET synchroon lopen aan de stijging van de, inmiddels, exhorbitant hoge verkeersboetes en vele belastingen zal zwartrijden lonen. Gvd politiek: pak de kern nu eens aan, stelletje laffe cowboy's.
iedereen zal nu wel weer los gaan op de ns medewerkers let maar op, maar waar ze los op zouden moeten gaan is de zwartrijder/oproerkraaier en politiek/ondernemer die dit mogelijk heeft gemaakt, maar dat zal wel weer te moeilijk zijn want ja hunnie hebt last en das niet fijn, in het buitenland gebeurd dit regelmatig, der gebeurd alleen iets als de mensen met geld er last van krijgen dus vindt het best niemand verdiend het om in het ziekenhuis te belanden vanwege zun werk.
Kijk die lui moeten er wel zijn.
Maar soms zijn ze wel bijzonder irritant, arrogant en dom bezig. Dat autoritaire gedrag roept agressie op.
En de Spopo is geen haar beter. Kijk dat filmpje van afgelopen week nog maar terug.
Ik weet niet wat het aanname beleid is van NS-reizigers, waarschijnlijk dezelfde als van de BOA's. (kansloze taakstraffers)
Oude mensen die zich vergist hebben rucksichlos bekeuren.
En zo zijn er wel honderde voorbeelden.Maak het wekelijks mee.
Vroeger waren er nog echt conducteurs, kreeg je een waarschuwing of kocht je een kaartje in de trein voor een paar euro's (gulden) extra. Nu gelijk 60 of meer euro er overheen. Dit wekt ook agressie op.
Is toch gewoon een kwestie van alle poortjes dichtdoen zodat geen zwartrijders meer kunnen zijn of denk ik nu te simpel?
@Kwikkie2426 | 07-03-15 | 09:26
Misschien moet je het linkje even aanklikken....
Ik vind de term zwartrijder nogal stigmatiserend. Daarnaast wordt deze dader nu al veroordeeld door de media. Gelukkig kan deze man rekenen op een fatsoenlijke advocaat en een empatische rechter, mocht de dag ooit komen dat hij zich moet verantwoorden. Wat zijn we toch een goed land.
Bij elke sneeuwvlok, elke regenbui, elke windhoos, elk blaadje en elke mishandeling springt de ns directie een gat in de lucht; weer een reden om minder of geen treinen te laten rijden = meer winst.
@Cable | 07-03-15 | 09:21
Toen ik nog 'treinde' ging ik altijd op pad met een ongedateerd kaartje.
En werd ik eens gecontroleerd, begon men over de geldigheid wegens niet afgestempeld.
Toen trok ik mijn 'onschuldige gezicht' en zei dat het stempelen toch in de trein gebeurde....
Niet netjes, ik weet, maar ik heb nooit conductrices in elkaar gebeukt.
Ik zag het meer als een sport, en werd mijn kaartje 'gestempeld', dan kocht ik een dag later weer een ongedateerd kaartje.
Snap het wel... Zwartrijders, over het paard getilde studenten, moeders met buggy's en oogkleppen. Ik snap het wel.
-weggejorist-
Meer dan twintig jaar geleden dat ik met de trein reisde, maar ik kan de woede van de conducteurs wel begrijpen.
De NS directie laat hun 17 jarige dochters toch ook gewoon alleen met de laatste trein meegaan?
Overal spoorwegpolitie laten meerijden...
kost wat miljarden
maar dat moeten we dan maar weghalen
bij de instroom van gelukszoekers/ontwikkelingsgeld.
Het NS-personeel is vele malen belangrijker.
Laatste keer was 2 jaar geleden voor mij.
Maar je pikte de zwartrijders erzo uit
@Cable | 07-03-15 | 09:12
Ik ga al een eeuwigheid niet meer met de trein, vandaar mijn beperkte kennis.
En zolang de trein mij niet ophaalt bij de voordeur en mij afzet bij de voordeur van mijn werk, blijft dat zo.
Gooi heel Nederland maar plat tot na de verkiezingen. Dan krijgen we vanzelf een compleet nieuw zootje in Den Haag en dan kunnen we in Mei of Juni met een schone lei beginnen.
Het Leger moet toch downsizen? Doe eens ff wat imponerende boys en stoere chicks van defensie op de nacht treinen?
Win-Win.
En 3x win, want als de parel/kracht/pracht jongeren op de plaats gezet worden door een stoere chick, zijn ze niet meer zo stoer.
Gewoon 6 man de trein controleren. Ingangscontrole voor de treinen en bam! We krijgen het veiligste en mooiste spoor van Europa.
En parel/kracht/pracht jongeren met gezichtsverlies, nog voordat Wilders premier geworden is. Hoe mooi kan het zijn.
oow, en als ze maandag gaan staken ivm betere veiligheidsplannen; Yo Go! Ik werk wel lekker thuis en pak om 11:00 de auto. Reis dan wel met de trein, ben geen pauper.
Wacht, maandagochtend het hele spoor plat... dat was toch vorige week nog??
Denk wel dat het scheelt als
Je overal poortjes invoert.
Moeten ze wel
Alleen een oplaadpunt voor de poortjes doen
Opstelten wilde graag reorganisatie van ds politie, dus nu geen spoorwegpolitie meer. Dat er nog agenten op Amsterdam aanwezig zijn, betekent niet dat dit de spoorwegpolitie is òf dat deze agenten dezelfde werkwijze/inzet heeft. Wel slim gedaan van Ivo, want iedereen trapt er in. En nu NS'ers bij bosjes neervallen zeggen dat er iets gaat veranderen. Terwijl dit probleem lang geleden al bij de betrokkenen bekent was. Iets met een kalf en een put. Oh ja, en met verkiezingstijd... Wat zijn we weer blond met z'n allen...
@necrosis is niet in t hele land
@DDNL | 07-03-15 | 09:06
Kaartjes controleren?
Tegenwoordig hebben ze toch OV-chipkaarten waarmee je door poortjes moet?
Maar ja, de laatste keer dat ik in een trein zat....
Idereen weet waar dit om gaat, en ik geef de NS gelijk.
Zware straffen invoeren tegen deze agressieve zwartrijders...
Is niet zo leuk voor NS-commissaris Paul Rosenmöller.
Helemaal mee eens, kijken wat er gebeurt als ze de hele boel een week plat gooien. We kunnen klagen wat we willen over de NS, feit blijft dat we 1 van de beste treinsytemen in Europa hebben. En bovenal dien je met je poten van iemand af te blijven. En als we er naartoe moeten dat controleurs met wapenstok en pepperspray in de aanslag kaartjes komen controleren, dan is dat maar zo. Moeten we hier in dat land godverdomme maar eens normaal doen naar een medemens.
Gewoon weer een staatsbedrijf van maken.
@godsammekraken.
Vond dat ik al correct werd behandeld
Het zal wel blijven bij wat extra camera's voor achterafjustitie. En bonussen voor de management-pipo's die dat per definitie waanzinnig goed hebben gerealiseerd.
Het NS-personeel vergeet maar even voor het gemak die 1,1 miljoen reizigers die ze dagelijks een klein beetje mishandelen.
REAGEER OOK