
Zo, dan ben je een hufter van een laffe werkgever. Het GoedVolk-clubje bij Clingendael neemt openlijk afstand van werknemer Peter van Ham, hun
huisexpert op het gebied van terrorisme, veiligheid, diplomatiek en internationale betrekkingen. Van Ham had het namelijk gewaagd om in de Nauwelijks Relevante Courant een opiniestuk te schrijven waarin hij met niet minder dan vijf bijzonder aannemelijke argumenten de vloer aanveegt met de arrogante, policor, correctverkrampte en introspectieloze Goed Volk Greethaters van Nederlandje. "
Wilders heeft gelijk, maar krijgt het niet", was de titel van het heerlijke common sense betoogje dat we bij deze gelegenheid van harte nog eens linken voor u, demense. De conclusie van het stuk luidde dat links-"liberalen" een denkverbod aan Nederland opleggen met betrekking tot de islam. En nu neemt Ko Colijn, columnist bij naoorlogs verzetsblaadje Vrij Nederland en baas van Clingendael,
openlijk afstand van zijn retorisch begaafde werknemer. Onderaan het opiniestuk van Van Ham stond namelijk 'Dr Peter van Ham is verbonden aan Instituut Clingendael in Den Haag'. En daar had moeten staan: 'Peter van Ham schreef dit stuk op persoonlijke titel'. Wat een hufter ben je dan als Ko CoNEIN! NEIN! NEIN! zijnde zeg, als je op deze manier je eigen werknemer zo hard laat vallen. Ja, de ironie van het door Van Ham aangehaalde denkverbod is inderdaad sterk aanwezig in deze kwestie en dat maakt het openlijke afstand nemen (én het aanscherpen van
de regels voor zelfstandig denken bij het personeel) op zich hilarisch. Maar Colijn had ook zijn waffel kunnen houden en de kwestie over laten waaien zónder zijn eigen werknemer zo in de linkse wind te drogen te hangen. Als wij Peter van Ham waren, gingen we mooi op staande voet ergens anders werken. Want als Clingendael 1 ding openlijk aantoont met deze verkrampte rectificatiereflex, is het dat Clingendael precies doet waar Van Ham de linkerzijde van beticht: een denkverbod opleggen en alleen opinie & onderzoek publiceren dat binnen de wensdenkelijke kaders van het Goed Volk past. En daarmee berokkent het "Instituut" zichzelf meer schade dan 1 opiniestukkie van een werknemer met een kritische blik ooit zou kunnen. Van Ham - Colijn: 2 - 0.
Reaguursels
InloggenJe moet het maar durven: als dochter van De Telegraaf, fout in de oorlog, Vrij Nederland als een na-oorlogs verzetsblaadje typeren.
Het leven is simpel. Clingendael heeft als denktank opdrachten nodig. Deze komen voornamelijk van de regering en politieke partijen. Zoals van Ham al zei: je word een sociale paria. Colijn, de baas, erkent dit met deze reddingspoging.
Hij kan niet anders want anders komen er geen opdrachten voor zijn instituut binnen.
Zo krijgt van Ham dubbel gelijk. Op twee niveaus.
Met name de relatie tot de werkgelegenheid van tienduizenden ambtenaren omschrijft hij scherp. Ditzelfde zie je bij justitie. Je mag opa, oma en kleinkind doodrijden ten koste van een taakstraf. Ditzelfde geldt voor openlijk, zinloos geweld, bepaalde gevallen van verkrachting en meer zwaardere misdaden. Opa Opstelten kwam met het idee sommige misdrijven en misdaden op te lossen door dader en slachtoffer met elkaar te laten praten zodat ze elkanders standpunten beter begrijpen......
Dit, en de inmiddels vol rakende doofpot (zeg maar silo) met gevallen van ontsnapte en misdaden plegende tbs'ers en naar het thuisland gevluchte allochtonen, is bedoeld om toch vooral de reclasserings ambtenaren te spekken en van werk te voorzien. Want immers, de rechters in NL zijn ook maar gewoon ambtenaren en dus collega's.
En instituut Clingendael..... Het is toch vooral een denktank voor de regering bemand door spindoctors die ieder conflict zo uitleggen dat hun bazen er goed vanaf komen. Zie MH17.
NRC wrijft zich in de handen want zij gaan natuurlijk hetartikel van Colijn publiceren waarin van ham volledig onderuit gehaald wordt, toch?
@NRC
Doen hoor!
@Colijn
Doen hoor!
Het leven is vol uitdagingen
Salut! Evocatus
@Vageling | 29-01-15 | 00:22
P.S. die imams bestaan. Maar wordt het zwijgen opgelegd door hun eigen achterban. Voor context.
Gesubsidieerd politiek correcte Clingendael wordt bevolkt door laffe leugenaars van PvdA-huize.
@Vageling | 29-01-15 | 00:22
Was @Drommelsch | 28-01-15 | 19:21
Mijn excuses, mijn fout.
Lach maar. Zal je boeddhisme geven. Ooit eens een stuk gelezen van Thich Nhat Hanh. Kauw hier maar even in en leg het even naast die muppets die koran prediken.
Strike against terror is a misleading expression. What we are striking against is not the real cause or the root of terror. The object of our strike is still human life. We are sowing seeds of violence as we strike. Striking in this way we will only bring about more hatred and violence into the world. This is exactly what we do not want to do.
Terror is in the human heart. We must remove this terror from the heart. Destroying the human heart, both physically and psychologically, is what we must absolutely avoid. The root of terrorism should be identified, so that it can be removed.
The root of terrorism is misunderstanding, intolerance, hatred, revenge and hopelessness. This root cannot be located by the military. Bombs and missiles cannot reach it, let alone destroy it. Only with the practice of looking deeply can our insight reveal and identify this root. Only with the practice of deep listening and compassion can it be transformed and removed.
Darkness cannot be dissipated with more darkness. More darkness will make darkness thicker. Only light can dissipate darkness. Violence and hatred cannot be removed with violence and hatred. Rather, this will make violence and hatred grow a thousand fold. Only understanding and compassion can dissolve violence and hatred.
Hatred, and violence are in the hearts of human beings. A terrorist is a human being with hatred, revenge, violence and misunderstanding in his or her heart. Acting without understanding, acting out of hatred, violence and fear, only helps sow more terror, bringing terror to the homes of others and ultimately bringing terror back to the homes of the attacker. The philosophy of an eye for an eye, only creates more suffering and bloodshed and more enemies. One of the greatest casualties we may suffer results from this wrong thinking and action.
Whole societies are living constantly in fear with their nerves being attacked day and night. Such a state of confusion, fear and anxiety is extremely dangerous. It can bring about another world war, this time extremely destructive in the worst possible way.
We must learn to speak out for peace now, so that our spiritual voice can be heard in this dangerous and pivotal moment of history. Those of us who have the light should display the light and offer it so that the world will not sink into total darkness.
Everyone has the seed of awakening and insight within his or her heart. Let us help each other touch these seeds in ourselves so that everyone can have the courage to speak out.
We must ensure that the way we live our daily lives does not create more terrorism in the world, through intolerance, hatred, revenge and greed. We need a collective awakening to stop this course of self-destruction.
Spiritual leaders in this country need to be invited to raise their voice strongly and speak up for peaceful solutions to the world problems and bring about the awareness of the teaching of compassion and non-violence to the American nation and the people.
By understanding the nature and cause of the suffering of humanity, we will then know the right method to begin to heal the great problems on this planet.
* This Article was written by Thich Nhat Hanh, a Buddhist monk and peace activist:
Thich Nhat Hanh is a holy man, for he is humble and devout. He is a scholar of immense intellectual capacity. His ideas for peace, if applied, would build a monument to ecumenism, to world brotherhood, and to humanity.
Spoken by The Reverend Martin Luther King Jr., in nominating Thich Nhat Hanh for the Nobel Peace Prize.
Geef mij eens een imam of een koran vers die ergens in de buurt komt? Muppet! Maar dat welke religie dan ook voor gezeik zorgt. Ach nog eentje als je verstand het aankan. www.loonwatch.com/2012/07/warrior-monk...
Lachen vergaat je nu.
Drommelsch | 28-01-15 | 20:22
Peter Air de Vries kroop publiekelijk in de reet van Mohammed, om er maar eens een te noemen.
Die mensen hebben geen schijt, die voelen dat er iets verdomd scheef zit, zijn bang en doen er na die ene massale demonstratie het zwijgen toe.
Nequebard | 28-01-15 | 12:30
Hahaha! Dan had jij Van Ham ook een debiel gevonden. En dan had clingendael er geen afstand van hoeven nemen, omdat clingendael alleen afstand neemt van meningen die worden geuit als ware ze afkomstig van het instituut terwijl ze dat niet zijn.
Nederland kent een éénrichtings en gecensureerde vorm van "vrije" meningsuiting. Pavlov geconditioneerd.
Dit wordt een pennenstrijd met het moeilijke woordenboek in de hand. Wetenschappelijk-juridische ruzies.
Colijn die als een klein kleutertje reageert. Van Ham die heel netjes 'na nana na na' en 'huh? wie? ikke?' doet.
Oh... dit is ZO veel leuker dan een ordinaire wijfen-fittie!!
Schoorsteenveger | 28-01-15 | 20:11
Ik heb niemand zien buigen voor morele verboden na Parijs, maar dat zal vast aan mij liggen.
Ik heb wel een paar miljoen mensen op straat zien lopen om te laten zien dat ze schijt hebben aan die fanatieke mafkezen.
Drommelsch | 28-01-15 | 19:40
Wat jij toevallig noemt is niet toevallig. Cartoons over de Profeet (de Duivel hale hem) mogen niet, en zelfs de klerken van de EU buigen voor dat soort morele verboden. Daar begint het. God heeft meer krediet dan een filosoof.
Colijn kon dit helemaal niet over laten waaien; die is diezelfde avond gebeld door zijn bestuursvoorzitter, Ben Bot.
-
... en laat de ouwe Ben nu nét een groot voorstander zijn van toetreding tot de EU van Marokko, Algerije, Tunesië, Turkije, Armenië, Azerbeidzjan en Georgië tot de Europese Unie. (u leest het goed)
-
... en laat Co nou nog nét even willen blijven zitten... hij is inmiddels 64 en dit is zijn laatste job...
lingo star | 28-01-15 | 15:23
Niet verboden, maar wel intens dom!
Het Socialisme manipuleert onze nationale mores, want de verwaterde Marx/CCCP-cultuur heeft nog diepe wortels in onze heimat.
Zoals Duitsland al decennia met een schuldgevoel over de 2e wereldoorlog in het verdomhoekje gedrukt wordt, worden wij Nederlanders klein gehouden doordat we ons keer op keer met de xenofobie- en racismeknuppel het verdomhoekje in laten slaan.
En zo oefenen de Socialisten hun macht uit over ons.
Colijn is natuurlijk bevreesd dat hij geen overheidsopdrachten meer krijgt, en/of subsidies moet inleveren, of dat zijn baantje wordt ingenomen door iemand die wel buigt voor de Rote Armee Fraktion.
-weggejorist-
@Schoorsteenveger | 28-01-15 | 19:28
Mensen die de pleuris hebben aan andere mensen vinden echt wel een reden - of dat nou religie, politiek of geld is. Deze mafkezen beroepen zich toevallig op een religie. Meh.
We haten de gewelddadige Marokkanen, Irakezen en Antillianen als de pest maar de MultiCulti's als de kanker.
Want de pest komt van buiten, maar deze MultiCultiKanker komt van binnen.
Drommelsch | 28-01-15 | 19:21
Die 'paar tienduizend" kunnen uit hun dak gaan vanwege dat geloof, dat veelkoppig monster dat hen de kennelijke ruimte geeft om zich op een God te beroepen, eentje die als zodanig wereldwijd wordt erkend. Die "paar tienduizend" doen telkens een stapje voorwaarts en kijken hoe de wereld, met name de gemeenschap van broeders en zusters, reageert, doen weer een stapje vooruit enzovoorts, en merken dat ze verdomd veel ruimte krijgen, verdacht veel ruimte, veel meer dan bijvoorbeeld de RAF destijds die geen God had, slechts een filosoof die weliswaar op handen werd gedragen en verafgood maar het nooit tot een Verhevene wist te schoppen. Pravda is toch wat anders dan een Heilig Boek, al hebben beide het over de Waarheid...
@Vageling | 28-01-15 | 13:52
"Wij zijn beter." - "Was er nog 1 nog 70 jaar gelden die zich ook beter achte dan anderen."
lol
@Desmoulins | 28-01-15 | 13:52 en Lewis | 28-01-15 | 14:09
Er zijn anderhalf miljard moslims in de wereld, en 'maar' een paar tienduizend die uit hun dak gaan. Lijkt me niet echt bewijs dat dat geloof het probleem is, toch?
En begrijp me niet verkeerd - ik haat religie, en ik haat geweld, maar ik haat onzinnige generalisaties net zo veel.
twitter.com/geertwilderspvv
Colijn de zelfbenoemde expert haha tijdens de Irak oorlog bleef deze jan lul ook alles heftig over de ploerten Bush, Blair en Balkenende goedpraten want er waren massavernietigingswapens hoor. Waar waren ze dan? In dat perverse brein van de volksmenners.
@welatenheterbijzitte | 28-01-15 | 17:23
Wat een typisch parasitair PvdA-gedrag. Ko Colijn is dus echt een enorme flapdrol.
bintang | 28-01-15 | 12:36
Lulkoek!
Als van Ham een stuk anti-Wilders had geschreven was CoNEIN er niet overgevallen.
Die Conijn is kind aan huis bij de policormaffia van de NOS........
Ik was eens bij Clingendael en die Ko Colijn gooide de deur van zijn oude auto (hij reedt toen nog in een Astra) tegen mijn BMW aan. Ik zag het gebeuren door het raam heen, maar toen ik naar buiten kwam was hij al weggereden. Deuk in mijn portier. Politie gebeld, verteld wie het was, wat zijn kenteken was en dat ik het heb gezien gebeuren. Politie heeft hem gebeld en hij heeft hen beloofd contact met mij op te nemen. Dat deed hij: hij ontkende glashard. Politie zei daarna niets meer voor mij te kunnen doen - het was mijn woord tegen het zijne.
Zo leer je mensen kennen!
GingerTed | 28-01-15 | 15:59
En alles wat hij zegt zal herleid kunnen worden tot keiharde onderzoeksresultaten, welke geboekt zijn binnen de wetenschappelijke muren van de respectievelijke instituten. Niets van wat hij zegt zal kunnen worden geïnterpreteerd als "zomaar een opinie", alles wat hij zegt is gefundeerd. Wat een duivelskunstenaar!
Russells Teapot | 28-01-15 | 14:46
Mee eens,+10.
De tijd dat Clingendael een gerespecteerd instituut was, is voorbij. Zoals al die clubjes een geheid PvdA bolwerk waar uitsluitend en alleen links geklets wordt getolereerd.
bArAbAts | 28-01-15 | 12:32
Jij hebt zeker en vast ook bergsandalen in de kast staan!
Erger nog... je hebt ze aan.
Dat stuk was spot on, en fuck dat konijn. Wat zit het land toch vol verraders. Ik zei het eeerder en ik zeg het opnieuw: Nederland heeft een zuivering nodig.
Colijn, net als zijn voorvader (gaat u maar gerust slapen) het gevaar niet willen zien.
aanpact | 28-01-15 | 13:58
En dan nog zal de geconditioneerde, linksommelkzuurgedraaide verNederDlander zich afvragen wat hijzélf fout heeft gedaan.
@lingo star | 28-01-15 | 15:23
Verboden? Nee. Het is op zijn minst 'opmerkelijk' dat de baas van Clingendael reeds 1 etmaal na publicatie van het betreffende artikel meent te moeten melden dat het zogenaamd op persoonlijke titel is geschreven. Zou Colijn dat ook hebben gedaan wanneer VD Ham geschreven had dat Rutte, Buma of Pechtold gelijk had ipv Wilders? Natuurlijk niet.
.
Colijn toont binnen 24 aan dat VD Ham de spijker op zijn kop sloeg. Zeggen dat je het eens bent met Wilders, dit onderbouwen met feiten en en passant ook de wegkijk- en bagatelliseerbrigade een spiegel voorhouden, dat staat gelijk aan zelfmoord. VD Ham zal de komende tijd waarschijnlijk als een melaatse door het leven moeten gaan, dat is het lot van een ieder in politieke, journalistieke en overige 'fatsoenlijke' kringen die het lef heeft om Wilders standpunten te onderschrijven.
Ko Colijn houdt 2 februari aanstaande de zogenaamde "Nuts-lezing" geheten De wereld draait door met een eigen citaat ter aankondiging: 'Journalist en politicoloog, bijzonder hoogleraar en directeur Instituut Clingendael Ko Colijn: Het woord Parijs zal mogelijk vallen, want het woord terrorisme zal zeker vallen. Een duik in de wereld van (on-)veiligheid.'
Er staat nog buiten deze aankondiging dat hij 'verbonden is aan de Erasmus Universiteit als bijzonder hoogleraar internationale betrekkingen, specifiek op het gebied van mondiale veiligheidsvraagstukken. Deze leerstoel is ingesteld door het Nederlands Genootschap voor Internationale Zaken (NGIZ). Vanuit die positie is Colijn sinds 1 mei 2011 directeur van Instituut Clingendael'
En ook nog 'is hij verbonden aan het weekblad Vrij Nederland'.
Nergens dat hij op persoonlijke titel zal spreken.
Wat hij er gaat zeggen zijn dus de ongedeelde opvattingen van de Erasmus Universiteit, het NGIZ, Clingendael, én Vrij Nederland?
Laten we het gaan vragen, de toegang is gratis.
arminius.nu/programma/de-wereld-draait...
Colijn, familie van 'Gaat u maar rustig slapen'? De expert op het gebied van terrorisme mag niet zeggen dat Geert de spijker op de kop slaat in terrorisme debat want dat is zijn werkveld niet? Overigens is er iets voor te zeggen dat je als je de brief ondertekent met zusenzo Clingendael, dat je uit naam van het instituut spreekt en dat je dan ook in principe daar fiat voor moet hebben gekregen. Goed maar het lijkt toch heel erg op het smoren van elk goedkeurend geluid over Geert.
lingo star | 28-01-15 | 15:23
Ik zie bijna dagelijks medewerkers van Clingendael, die ook als medewerkers van Clingendael worden geïntroduceerd, als "goede deskundige" hun meningen debiteren in journaals, actualiteitenrubrieken en ouwehoerprogramma's, maar nooit kwam er de disclaimer achteraan dat het hier slechts "een opinie" betrof. Goede deskindigen of niet, ze doen voor de Bühne niet anders dan hun mening geven, sterker nog, er wordt hen niet anders gevraagd dan in een paar seconden even uit te leggen hoe het zit. Dat was mer Mr. G.B.J. al zo, en dat is nooit anders geweest. Maar bij van Ham moet er plots een stempel op zijn voorhoofd die zegt "mensen, dit is maar een mening hoor!".
Desmoulins | 28-01-15 | 14:02
Ik wijs diegene alleen maar op zijn of haar onbegrensde hypocrisie en stuitende domheid. Mag het een onsje minder, er zit u kennelijk wat dwars. Verder staat het u vrij om op internet te zoeken naar stukken van Colijn, of heeft u die allemaal al gelezen, waardoor u al een mening heeft gevormd over Colijn ? Ik ga hier niks proberen te bewijzen, de heer Colijn is gewoon een goede deskundige. De heer Van Ham staat vrij zijn mening te uiten onder persoonlijke titel, hij wordt dus niet de mond gesnoerd. Waarschijnlijk zou een artikel van pakweg D66 strekking misschien wel door de beugel kunnen, is dat erg ? Neen. Clingendael is een denktank op het gebied van internationale relaties en geen PVV-partijbureau en zit waarschijnlijk dichter aan bij D66 opinies. Is dat verboden ?
Ik ben maar even zo vrij geweest de heer Ko Colijn mijn mening hierover te mailen, op persoonlijke titel.....
@eismctwee2 | 28-01-15 | 14:38
Gewoon net zo lang het onderzoeksveld herdefinieren totdat het onderwerp ter sprake er buiten valt, een gebruikelijke linkse truc. Wat ze er uiteraard nooit van weerhoudt om zélf harde uitspraken te doen over zaken waar ze geen expertise in hebben.
Ko Colijn heet eigenlijk Ko Pvdalijn.
Zoals Peter van Ham gisteren schreef:
"Elke scholier, student, leraar of ambtenaar die het in zijn hoofd haalt zich uit te spreken voor Wilders, kan rekenen op sociale sancties."
Gefeliciteerd, meneer Colijn. U heeft in een klap uw werknemer gelijk gegeven en uzelf onherstelbaar voor lul gezet. Met je gelul over "kwaliteit" terwijl je geen enkel inhoudelijk tegenargument in te brengen hebt.
@Drommelsch | 28-01-15 | 13:46
Praat jij nou op persoonlijke titel of namens Clingendael, Ko?
QED zeggen we dan in de wiskunde. Oftwel Ko bewijst de stelling van van Ham.
Misschien kan Ko alvast bij de spoorwegen gaan werken...
De redenering van Colijn lijkt in eerste instantie een correcte. Hij stelt dat van Ham een opiniestuk heeft geschreven, en dit opiniestuk, zo wordt er aan toegevoegd, sluit "niet aan op het huidige onderzoeksveld van dr. van Ham". Ware dat wel het geval geweest dan had van Ham kennelijk wél mogen zeggen medewerker van Clingendael te zijn, want dan had hij ook rechtstreeks kunnen refereren aan dat onderzoek. Met andere woorden, medewerkers van Clingendael mogen zich enkel als zodanig presenteren als wat zij zeggen direct voortkomt uit wat zij bij Clingendael onderzoeken.
Klinkt uiterst consequent en zorgvuldig. Maar we kunnen ons afvragen of Colijn op puur formele gronden deze kanttekening plaats, dan wel om veel specifiekere redenen, namelijk dat de opinie van van Ham niet overeenkomt met de opinie van Clingendael, dus dat hij uit een ander vaatje moraal tapt dan te doen gebruikelijk.
Ik kan me namelijk niet herinneren dat al die medewerkers van Clingendael die te hooi en te gras voor de camera verschijnen om hun commentaar te leveren ooit zo'n disclaimer als die van Colijn aan hun broek kregen. Een opinie van een medewerker is klaarblijkelijk pas een opinie als die niet in het straatje van Clingendael past. Past die opinie namelijk wél binnen het morele kader van Clingendael en worden en geen fatsoenskloven overschreden, dan is er niemand binnen het instituut die er ons op wijst dat we niet naar conclusies luisteren die door gedegen onderzoek worden gedragen, maar óók maar gewoon naar een meninkje van een medewerkertje van Clingendael, maar toevallig eentje dat Clingendael welgevallig is.
Nee, Colijn, hier trappen we niet in. Sommige meningen mogen, andere mogen niet, sommige meningen als als Clingendael-gecertificeerde meningen de werkelijkheid worden ingeslingerd, andere niet, dát is wat hier speelt. Van Ham kon niet méér gelijk krijgen!
Directeur Clingedael stelt PvdA gerust. En soepsidie veilig.
"en sluit niet aan op het huidige onderzoeksveld van dr. van Ham binnen het instituut."
Uhm?? heeft Co zijn profiel dan verkeerd geplaats? Het is juist 100% zijn onderzoeksveld en expertise
www.clingendael.nl/person/peter-van-ha...
Het positieve hiervan is dat Ko Colijn, die altijd zo'n leuk duo vormde met Paul Rusman, zijn weinig opzienbarende praatjes in de media dus ook op eigen titel verkondigde. Was al bang dat Clingendael zijn eigen geluid (ten opzichte van de universiteiten) verloren had.
En zo zal het in de toekomst steeds vaker gaan.
'Je mag wel een mening hebben, maar die moet je voor je houden.'
MAART het VOLK spreekt en laat het in godsnaam dan ook horen en niet alleen HIER maar in het stemlokaal .
Alles wat beneden de 35 zetels ( ik hoop op meer) vindt ik verraad aan Wilders
"Het instituut beschouwt zich derhalve niet als afzender van dit opiniestuk."
Dat wordt ook nergens beweerd in het stuk, dat het gebaseerd zou zijn op de uitkomsten van Klingondael onderzoek. Dat er toch nadrukkelijk afstand van wordt genomen betekent impliciet: -deze opinie hebben wij hier absoluut niet en daar willen we niets mee te maken hebben, dat u het maar even weet-.
@Drommelsch | 28-01-15 | 13:46
En hoeveel Boeddhisten zijn er precies die uit naam van Boeddha moorden, onthoofden, plunderen en verkrachten? En vergelijk dat eens met het aantal moslims dat zich aan dergelijke praktijken schuldig maakt uit naam van de islam?
En weet u, die Boeddhisten zouden er volgens de moslim- en ploicore wegkijklogica eigenlijk wel alle reden toe hebben. Het moslimextremise is volgens deze club immers de schuld van de Israëlische bezetting en de 'onderdrukking' van de Palestijnen en de westerse houding inzake dit conflict. Kijk eens naar Tibet (boeddhistisch): al ruim een halve eeuw bezet door China. Het Westen doet niets en er zijn al ruim en miljoen Tibetanen omgekomen, ontheemd, gemarteld en gevangengenomen in dit conflict. En ondanks al deze ellende zie ik geen boeddhist die burgerdoelen aanvalt, zichzelf opblaast, Chinese politiebureaus aanvalt etcetera.
Gaarne duiding van uw kant voor dit fenomeen. Het heeft immers NIETS met de islam te maken.
Dit lijkt mij duidelijk.
Voor Colijn geldt: "Wiens brood men eet, diens woord men spreekt". Peter van Ham zal dit gezegde ongetwijfeld ook kennen en dus lijkt het mij dat hij een groot risico heeft genomen. Maar het is dan wel een man met ballen. Daar moesten er meer van zijn in dit land.
@Einde van de Domheid | 28-01-15 | 13:05
Er klopt iets niet. Stelde ik eerder ook al. Maar zal het nogmaals doen.
IS en AQ zijn geen vrienden. Sinds een jaar zelfs concurrenten nu. Abu faalgordel is AQ. Haar man is dood net zoals haar broer, een hoge AQ pief. Ze heeft geen enkele meerwaarde voor IS.
Afijn lees zelf maar want ik ben niet de enige die dit opgemerkt heeft. www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond...
@Einde van de Domheid | 28-01-15 | 13:05
Er klopt iets niet. Stelde ik eerder ook al. Maar zal het nogmaals doen.
IS en AQ zijn geen vrienden. Sinds een jaar zelfs concurrenten nu. Abu faalgordel is AQ. Haar man is dood net zoals haar broer, een hoge AQ pief. Ze heeft geen enkele meerwaarde voor IS.
Afijn lees zelf maar want ik ben niet de enige die dit opgemerkt heeft. www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond...
JeSuisWilders heeft gelijk, maar krijgt het niet .
@Drommelsch | 28-01-15 | 13:46
Hoor eens even, als jij koppen ging afsnijden nadat je je tot het boeddhisme had bekeerd, zou ik me toch wel achter de oren krabben. Maar oké, dan was het alleen nog Drommelsch, dat zou je terecht af kunnen doen als een icident.
Maar als een heleboel bekeerlingen kopppen ging snellen, zou het toch wat te makkelijk zijn om te beweren dat het boeddhisme daar niets mee te maken had, of niet?
'Elke scholier, student, leraar of
ambtenaar die het in zijn hoofd haalt
zich uit te spreken voor Wilders, kan
rekenen op sociale sancties. Vandaar
de opmerkelijke stilte in ons land"
Inderdaad hou ik mijn mond en daarmee mijn baan.
Het ergste van alles, en dat schrijft van Ham ook, is dat je als paria gezien wordt als je zegt achter Wilders te staan.
Heb het zelf ook meegemaakt, en daardoor heb ik ineens wat minder facebook contacten. Nou, poep voor hen die mij hebben ontvriend. Maar kom ook niet janken a.u.b. mocht de pleuris een keer uitbreken, want je was gewaarschuwd.
Opvallend is overigens als je dan vraagt aan "anti Wilders" lui welke partij ze stemmen, ze dat niet willen beantwoorden.
Allemaal voor de bühne, dat cordon sanitair. Iedere halfie moet gewoon zien dat het dankzij de islam hard achteruit gaat in Nederland. Als je dat niet ziet, dan heb je een hersenbeschadiging, kan niet anders!
@orange pekoe | 28-01-15 | 13:57
Maar vind je het dus logisch dat Van der Ham vermeldt wie hij precies is, of vind je dat Colijn een punt heeft?
lingo star | 28-01-15 | 13:46
U doet niet eens moeite om de schijn te wekken van een realistische kijk op deze uitglijder van Clingendael. Zo muurvast in het dogma van de gevestigde orde. U heeft het over de heer Colijn, terwijl u zich niet eens één stuk van dit heerschap kunt herinneren. Ik stel u daarom nogmaals de vraag: zou de heer Colijn hier ook op gereageerd hebben als de strekking van het stuk conform de visie van de partij -waar Colijn lid van is, zou zijn? Ik probeer een gelovige van de progressieve kerk niet te bekeren hoor. Ik wijs diegene alleen maar op zijn of haar onbegrensde hypocrisie en stuitende domheid.
-weggejorist-
Het is niet meer dan normaal om de achtergrond van de schrijver toe te lichten.
Als een opiniestuk wordt ondertekent door ene 'Peter van Ham' weet je als lezer niet in hoeverre de opinie is onderbouwd door onderzoek en kennis. Het is dan niet meer dan een mening zoals iedereen er wel een heeft.
Stel dat de aardappeloogst compleet mislukt is, en ene Adri Janssen stuurt een stuk waarin hij ingaat op de gevolgen, dan zegt dit niet zoveel. Als je erbij vermeldt: Adri Janssen is verbonden aan het bedrijf Potatoe Company, dan kun je zijn mening op waarde wegen.
Zo introduceer je toch ook mensen aan elkaar: ha Piet, dit is Truus. Ze is werkt voor architectenbureau Nix, etc... etc...
NPO, "Instituut Clingendael", VVD, D66, PvdA, CU, GL, NRC, Volkskrant, het Oranjehuis.
Eén pot nat van landverkwanselaars, volksverraders en islam-likkers. Weg met ons.
Drommelsch | 28-01-15 | 13:46
Hulde! Met afstand de meest belachelijke reactie van 2015. Wereldvrede, haha.
U zegt eigenlijk dus dat zij die aanslagen plegen slechts zeggen dat zij moslim zijn maar dat zijn zij eigenlijk niet. Dat doen ze alleen om de leer, die juist vrede predikt, te misbruiken en de islam in een kwaad daglicht te stellen, toch? Wat een clown. Het meest droevige is echter dat u werkelijk denkt dat u iets zinnigs heeft gepost.
@Drommelsch | 28-01-15 | 13:46
Leuke poging. Ik ga erop in.
Leg mij het volgende uit hoe het belangrijkste boek van de Islam toch echt stelt dat geweld, moord, slavernij, stelen, oorlog (jihaat), etc correct is omdat het niet moslims zijn.
Nee de islam is niet de schuld van alle ellende op de wereld. De Islam is wel een reden om er kritisch naar te zijn. Het opereert in een ideologie van wereld dominantie. Wij zijn beter. En daar moet je altijd voor waken.
Was er nog 1 nog 70 jaar gelden die zich ook beter achte dan anderen. Het gevolg is inmiddels bekend.
Boeddhisme erbij halen is appels met peren vergelijken. Gewoon een zeer slechte en domme vergelijking.
Expertise: "His research focuses on European security,..."
*
@Meneer Colijn: Parijs is de hoofdstad van Frankrijk, Frankrijk ligt in Europa. Dan toch maar even het lagere school boekje van het vak Aardrijkskunde doorwerken?
*
Maar goed is weer prima voor een onderwerp bij Buitenhof.
*
Overigens had de schrijver wel beter kunnen vermelden dat hij het op persoonlijke titel schreef; kon op zijn brogues aanvoelen dat dit niet goed zou vallen bij zijn baas. Inschattingsfoutje of met stiekume opzet.
*
@Buitenhof TV: Aan de slag! Colijn contra Van Ham
Kijk er naar uit!
*
Zo nu weer aan het werk.
Salut! Evocatus
Kan meneer van Ham het niet herhaaldelijk uitleggen op tv?
-1@lingo star | 28-01-15 | 13:46
Met een jijbak diskwalificeer je jezelf. Ben je niet meer serieus te nemen. Laat iedereen je links liggen.
Einde van de Domheid | 28-01-15 | 13:05
Inspuiten met een dodelijk virus dat na een paar dagen manifest wordt.
Desmoulins | 28-01-15 | 13:41
Nee, uw commentaar snijdt werkelijk hout, ik ben gelijk van mening veranderd... not.
De reactie waarvan men wist dat het zou komen! En van Rossem zet gewoon even het kersje erop.
Hoe dan ook men heeft liggen slapen daar. Artikel is gepubliceerd (waarschijnlijk om aandacht voor het flut blad) en nu gaan zij afstand nemen. Anders weet ik het ook niet want het alternatief is nog triester.
Is het nou echt zo moeilijk om een beetje onderscheid te maken?
Greet heeft geen gelijk, want hij redeneert vanuit het idee dat de islam de schuld is.
Die redenatie houdt in dat als ik mezelf Boeddhist noem en namens Boeddha allerlei mensen de kop af ga snijden, volgens dit soort 'logica' het Boeddhisme een bedreiging voor de wereldvrede is.
Nee, dat is het niet, net zo min als islam dat is. De malloten die het op hun eigen manier interpreteren zijn een bedreiging voor de wereldvrede...
In the 19th century the Van Brienens, a family of merchants and bankers, purchased the estate and it remained in their hands until after the Second World War, during which it became the residence of the Nazi Reichs Commissioner for the Occupied Netherlands
Na de tweede wereldoorlog werd het de residentie van de rijkscommisaris der nazis in het bezette nederland.
All your international relations are belong.
En alle politiek correcte bijdragen van Colijn en Rob de Wijk zijn wél op basis van hun expertisegebied bij Clingendael?
Markies DeCanteclaer | 28-01-15 | 13:25
Geef eens een voorbeeld van zo'n bijdrage. Als deze heren stukken publiceren die niet gebaseerd zijn op hun expertisegebied, en ze vermelden daarbij wel dat ze bij Clingendael werken, dan zou de reactie van Colijn op het stuk van Van Ham hypocriet zijn.
@pennestront | 28-01-15 | 13:41
Hou toch op, één verstandig artikel is nog geen schaap over de dam. In de Volkskrant hebben jarenlang dit soort artikelen gestaan, Nausicaa Marbe is daar nota bene een hele poos columnist geweest, maar zelfs die krant is weer bijna helemaal terug bij af.
Nee, één zwaluwtje in januari maakt nog geen zomer.
@Markies DeCanteclaer | 28-01-15 | 13:42
LOL
#Clingenfael
NRC is het eerste schaap (LOL) wat over de dam is.
Alle hoofdredacties van de dooiebomenmedia
beraden zich nu over hun positie.
Daar valt in de richting van 17/3 nog veel
spannend gedraai en gerelativeer van te
verwachten.
Haha LOL LOL LOL Wat een slappe sufkudten.
Lijken wel politici.......
lingo star | 28-01-15 | 13:22
Voorbij het niveau van nuttige idioot.
U blaat maar wat met uw:
"Deskundige specialist die bij Clingendael goed op zijn plek zit"... Sterke argumentatie. Als de strekking van het artikel tegenovergesteld zou zijn, was het schrijven op persoonlijke titel vast niet noodzakelijk geweest.
Hypocriet.
@bakito
Ga lekker joop.nl lopen te vervelen,overbodige koekwaus.
@Bakito | 28-01-15 | 12:57
Blijf vooral in je eigen hersenspinsels geloven.
Je bent een troll, blijft en troll en vertegenwoordigd alleen jezelf. Vooral iemand die amper serieus te nemen is. Dus tegen de haren in strijken zelfs dat is te ver gegrepen. Nooit iets met relevante argumenten kan onderbouwen. Gewoon een roeptoeter muppet.
Of was dat een te hoge realiteit dosis voor je die jouw waarheid niet aankan?
+1 voor Van Rossem.
@Tisnietanders | 28-01-15 | 13:07
Je gelooft toch niet dat Colijn zich geroepen had gevoeld een dergelijke mededeling te doen n.a.v. een stuk waar hij het inhoudelijk helemaal mee eens was geweest?
Ik denk dat het hele verhaal van dhr. van Ham ook moet worden gezien als schimpscheut in de richting van ex-Clingendaler Rob de Wijk. Dhr. de Wijk neemt ieder televisieoptreden te baat om Geert Wilders belachelijk te maken en solliciteert daarmee openlijk naar de functie van minister van Defensie in een eventueel kabinet Pechtold, mocht dat ooit tot stand komen, wat God verhoede.
Genoeg is genoeg, dacht de schrijver.
Ik heb verstand, ik ben rationeel en intelligent. Maar ik barst. Ik heb het benauwd. Ik kan geen adem meer halen.
Ik mag niet zeggen wat ik denk. Ook mag ik niet schrijven wat ik weet. Men dicteert mij bijna. Ik ben ik. Ik moet voor mezelf opkomen. Ik wil schrijven wat ik elke dag zie en hoor, wat ik begrepen heb. Ik wil mijn verstand blijven gebruiken. Ik wil laten weten hoe ik de toekomst zie. Ik wil mezelf zijn. Niet langer wil ik deel uit maken van een heersende kliek die de lakens uitdeelt en Nederland in de uitverkoop doet. Ik wil een Vrij Nederland. Een land met vrijheid van meningsuiting.
Colijn is al sinds zijn 18e lid van de PvdA.
Je verwacht het niet.
Wie betaald dat overbodige instituut Clingendael eigenlijk? Ben bang dat wij dat doen... Opheffen die hobbyclub.
Is de beste man dan niet NIET verbonden aan Klungelfaal?
Van Ham versus Colijn: Quod Erat Demonstrandum...
De wat oudere reaguurders zullen zich de oude duider GBJ Hilterman nog wel herinneren die in zijn tijd al verguist werd door het linkse goedvolk om zijn mening over islamieten.
Ik vrees dat Peter v. Ham in zijn voetsporen zal eindigen helaas.
"Het staat onderzoekers van Clingendael vrij om met referentie naar hun functie bij Clingendael opiniestukken, artikelen en blogs te schrijven binnen hun expertiseveld. In dit geval is hier geen sprake van."
Maar er is in dit geval juist wel sprake van zijn expertiseveld, alleen zint Clingendael de conclusie(s) niet...
@bintang | 28-01-15 | 13:24
Hij zegt verbonden te zijn aan het instituut. Hij beweert nergens dé mening van het hele instituut weer te geven, als dat al mogelijk zou zijn. Wat hier wel uit blijkt is dat het instituut de mening van de individuele leden wil controleren.
@bintang | 28-01-15 | 12:36
En alle politiek correcte bijdragen van Colijn en Rob de Wijk zijn wél op basis van hun expertisegebied bij Clingendael?
Juist zijn expertise heeft geleid tot de conclusies die VD Ham trok. Heel erg jammer voor Colijn, voor u en voor Bakito dat die conclusies niet in jullie ideale wenskadertje van cultuurrelativisme, islam = vrede en multicul past. Het is niet anders.
@mezelf: Van Ham
Dr. Dr. Bartholdy | 28-01-15 | 12:58
deraderendraaien | 28-01-15 | 13:05
Wat Van Dam schrijft, is een puur politieke analyse. Daar kun je het mee eens of oneens zijn, maar hij moet niet doen alsof het gepubliceerd is vanuit zijn expertise bij Clingendael.
Colijn heeft natuurlijk gelijk, de visie van Van Ham is niet de visie van Clingendael, Van Ham had dus de brief op persoonlijke titel moeten schrijven.
Verder is Colijn een uitstekende deskundige specialist die bij Clingendael goed op zijn plek zit.
Ik hoor/lees geruchten dat in Duitsland scholieren verplicht worden om met #nopegida-demonstraties mee te lopen en dat uitkeringstrekkers een extra vergoeding krijgen als ze dat doen. Hoe zit het daar mee?
Een denktank die niet in staat is alle mogelijke scenario's te betrekken in haar visie is gevaarlijker voor een staat dan blind varen.
Kennelijk zijn Clingendael onderzoeken toch gebaseerd op politieke correctheid en niet op aantoonbare argumenten en realiteit.
Dus onderzoeken door Clingendael kan je beter niet meer serieus te nemen want ze worden volkomen gestuurd door politieke correctheid.
-
LOL, Clingendael zal het dan ook wel hebben over "niet de ware islam", "gematigde islam" en "islam=vrede".
Het komt me voor dat de lange arm van de rode octopus zich weer eens roert. Ditmaal is het Colijn die via het voorgenoemde netwerk aan zijn baantje kwam en die nu in de media komt opdraven om kritiek op de gewenste denkbeelden te ondergraven, bagatelliseren of anderszins discutabel te maken.
Ko Colijn is een laffe hond die bang is voor de continuïteit van zijn maandelijkse paycheck.
Ik was al even bang dat ze bij Clingendael ook al de weg kwijt waren. Gelukkig weten ze het elegant te herstellen.
Misschien is het dan een keer hoog nodig om eens onderzoek naar deze fenomenen te doen. Tot dan heeft Ko wel een punt, naar mijn mening.
Maar moet de overheid dan niets doen aan de enorme dreiging die uitgaat van het internet, zoals Geenstijl??
Hier worden ook zomaar waarheden verkondigd die zeer, zeer schadelijk zijn voor de beeldvorming ten aanzien van de politiek en allerlei andere clubjes.
Alsof je Adolf Hitler verguist, maar weer niet in staat bent de fascisten, in linkse ogen dan, te vernietigen.
Best een beetje droevig dit. Voor heb dan.
Internet heeft de policor inmiddels een forse klap uitgedeeld.
Als ik Van Ham's CV lees dan zie ik dat hij aanzienlijk meer internationale ervaring heeft dan Colijn, die eigenlijk alleen maar in Nederland heeft gewerkt.
.
Als ik dan wel eens luister naar commentaar van Colijn is mijn conclusie meestal "gaap... vertel me iets nieuws".
@giechelmeisje | 28-01-15 | 12:59
Diplomatie zou aan de hand moeten lopen van eerlijkheid,waarbij eerlijkheid en vertrouwen altijd de eerste stappen zetten.
grappig, juist door die reactie bevestigt Colijn de lafbek het gelijk van van Ham.
Tisnietanders | 28-01-15 | 13:07
Nee, hij doet meer dan dat. Hij zegt immers "Het staat onderzoekers van Clingendael vrij om met referentie naar hun functie bij Clingendael opiniestukken, artikelen en blogs te schrijven binnen hun expertiseveld." Als je espertisegebied o.a. European security is dan vanlt dit er natuurlijk wel degelijke onder. Hij analyseert immers de voornaamste oorzaak van homegrown islamitisch terrorisme. Dus kan er geen andere conclusie getrokken worden dat Colijn zich wel degelijk distantieert van de inhoud.
Colijn heeft gewoon gelijk. Stel dat bijvoorbeeld Quid een antisemitisch stuk zou schrijven voor Joop en onderaan stond John Quid is stukjestikkerT voor Geenstijl.
Wat hadden jullie dan gezegd?
Het stuk van Van Ham is trouwens redelijk goed onderbouwd en plausibel.
Het was inderdaad verstandiger geweest als ter Ham het op persoonlijke titel had geschreven, maar alweer een storm in een glas water en Nederland op zijn smalst. Ik ben het trouwens ook vaak met Wilders eens, alleen niet met zijn plan van aanpak. Hij bereikt namelijk heel weinig, veel geblaat en weinig wol dus. Door zich extreem te profileren (Willen jullie meer of minder Marokkanen) vervreemdt hij zich 100% van de andere politieke partijen. En wat heb uiteindelijk aan veel Kamerzetels als er de facto een cordon sanitair is en je nooit een meerderheid voor jouw plannen creëert omdat je als een olifant door de (nog steeds politiek correcte) porseleinkast dendert?
Zoals ik al zei... binnenkort een vacature vrij bij Clingendael.
Instituut Slangenkuil, eh Clingendael
"Colijn dat vuile zwijn, had nooit geboren moeten zijn."
Ik hoor mijn Oma dat nog zeggen.
Dit politiek onafhankelijke kennisinstituut staat waarschijnlijk onder dezelfde bezielende leiding als al die zogenaamde onderzoekbureautjes.
Tja, daar kon je op wachten. Hierna volgt de uitgebreide karaktermoord op Van Ham. Clingendael weet wie zijn broodheren zijn hoor...
Allemachtig wat een verkrampte reactie GS. Hij zegt alleen dat Van der Ham op persoonlijke titel schreef en neemt op geen enkele manier afstand van de inhoud van het artikel, impliciet of expliciet. Hij doet alleen wat van hem verwacht wordt: namelijk spreken voor de organisatie, in het belang van de organisatie.
Storm in een roze glas water.
Ik was al enigszins verbaast dat Peter van Ham dat zo maar mocht/kon poneren in de Nieuwe Rotterdamse Courant. Ik ben het er nhoudelijk helemaal mee eens, MAAR toen ik het gelezen had, dacht ik wel:"Dat wordt ruzie bij Clingendael."
Kijk naar de commentaren van Bibbi van Ginkel, Peter's collega en dan zie je hoe voorzichtig men is bij Clingendael.
OT Het schijnt dat we zaken doen met IS-terroristen: www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/articl...
@bintang | 28-01-15 | 12:48
Gelezen.. zelfs nauwkeurig gelezen zelfs."
" Het onderwerp van het artikel is niet gebaseerd op het onderzoekswerk van Clingendael op het gebied van internationale betrekkingen en sluit niet aan op het huidige onderzoeksveld van dr. van Ham binnen het instituut."
Lees zelf ook even HUIDIGE onderzoeksveld,wat impliceert dat v. Ham dit wel uit eerdere onderzoeksvelden opgemaakt kan hebben.
Het volgende:
"Het staat onderzoekers van Clingendael vrij om met referentie naar hun functie bij Clingendael opiniestukken, artikelen en blogs te schrijven binnen hun expertiseveld. "
Ook hier gaat Colijn schreef als het gaat om de expertise van v. Ham lijkt mij.
www.clingendael.nl/person/peter-van-ha...
Ik heb plus minus 40 jaar (met weloverwogen argumenten) niet meer gestemd bij welke verkiezingen dan ook.
De voortschrijdende, deels mondiale, deels Europese, maar met name nationale ontwikkelingen die mij als geboren NL'er fel tegen de blonde kuif strijken, hebben mij doen beslissen (mijn zoon doet ook mee) om te stemmen op de PVV.
Zienderogen en laatstelijk in dramatisch hoog tempo stel ik vast hoe dit land dat mede door mijn vader en onze voorvaderen is opgebouwd, die daarvoor in de bagger hebben gestaan; hebben gevochten voor vrijheid en het Wilhelmus nog uit volle borst hebben gezonden, verkwanseld en weggejorist wordt.
Ik heb het er nu helemaal mee gehad. Is het niet Zwarte Piet dan is het De Ruyter, om van het kwaadaardige mulki kulti gezwel nog maar te zwijgen.
Hoofddoekjes op Tee Vee, wat is de volgende stap?
Dit land was betrekkelijk okay, we konden het rooien.
Ik wil mijn land terug.
"Het onderwerp van het artikel is niet gebaseerd op het onderzoekswerk van Clingendael op het gebied van internationale betrekkingen en sluit niet aan op het huidige onderzoeksveld van dr. van Ham binnen het instituut."
.
"Expertise: Transatlantic Relations; EUROPEAN SECURITY; WMD proliferation." Strekking artikel: dreiging islamitisch geinspireerd terrorisme in NL (Europa) kon ontstaan door het genoemde "denkverbod" en wordt alleen maar groter als politici dit blijven doen. Hoe haal je het dan in je botte harses om te stellen dat het stuk niet aansluit bij zijn huidige onderzoeksgebied. Colijn geeft leiding aan een (zelfbenoemde) "denktank". Denken dergelijke mensen dat de rest van NL niet voor zichzelf nadenkt....?
Snel bagatelliseren anders word ik nog bedreigd... (NS)BN-ers anno 2015.
Het geïndoctrineerd zijn van het linksdenken, het lijkt wel een geloof!
Zelfs Clingendael een links broednest. Is er nog een instituut dat niet met polycolor vergiftigd is??
Maar Ko Colijn - die al sinds zijn 18e lid is van de PvdA - mag wel al vele jaren in het NOS journaal en allerlei NPO talkshows als zogenaamde Clingendael deskundige komen opdraven en de internationale politieke ontwikkelingen duiden aan het volk.
Werkelijk nog nooit gezien dat ze bij de NPO erbij vertelden: "Ko Colijn is lid van de PvdA en van het PvdA Netwerk Defensie en doet deze uitspraken op persoonlijke titel en namens de PvdA"
Wat een enorme hypocriete gast, die Ko Colijn.
www.trouw.nl/tr/nl/4512/Cultuur/articl...
www.europa-nu.nl/id/vjnfcx8cpexu/agend...
Xirdalan | 28-01-15 | 12:56
Welnee man, het onderwijs bestaat voor 90% uit voorbereiding op werken in het systeem en de media bestaan voor een groot gedeelte uit reclames om de consumptiemaatschappij te steunen.
De overheid staat volledig in dienst van het kapitalisme.
Dus Colijn zegt dat ter Ham op persoonlijke titel sprak. Niets meer of minder. En dat is toch correct als dit geen officieel standpunt van Clingendael is? Wat is het probleem nu?
Begrijp de hysterie van van Rossem wel vaker niet.
"Ik verzoek den luisteraars dan ook om wanneer ze straks hunne legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen. Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn."
Kwoot van een andere Colijn (familie van Cootje?), uit 1936.
Nomen est omen.
Het is gewoon niet handig dat de meneer in kwestie uitspraken doet terwijl hij bij een instituut werkt met internationale en diplomatieke betrekkingen. Of begrijpen we het begrip diplomatiek niet meer?
Bintang: "Volkomen logische en terechte reactie van Colijn. Wat je ook van het stuk vindt, Van Ham heeft het niet geschreven vanuit zijn expertise-gebied bij Clingendael."
"dr. Peter van Ham. Senior Research Fellow. Expert in: Security and Terrorism. Diplomacy and Foreign Affairs. Global Issues and Asia". Bron: www.clingendael.nl/person/peter-van-ha...
Als expert op het gebied van Security and Terrorisme had Van Ham ook kunnen betogen dat Wilders ongelijk had en heeft en ook nooit gelijk zal krijgen. Dat heeft Van Ham echter niet gedaan.....
eerstneukendanpraten | 28-01-15 | 12:52
Nee, aangezien ik de meerderheid vertegenwoordig en Geenstijl c.q. de gemiddelde reaguurder de genoemde meerderheid tegen de haren in strijkt, ben ik dus niet de troll.
Het 'linkse denken' en het geloof in De Maakbare Samenleving wordt in Nederland al decennia lang gepredikt op scholen, universiteiten, School van Journalistiek, radio en televisie... eigenlijk overal.
Zelfs de meest rechtse VVD-er zou in de meeste andere landen voor socialist door het leven gaan, en het linkse denken is zo wijdverbreid dat men zelfs ooit dacht dat er een draagvlak was voor een commerciële TV omroep voor het linkse gedachtegoed, de VARA die commercieel wilde worden: retro.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/12/18/Med/...
Ik ben blij dat ik uit Nederland weg ben, en het zou me überhaupt niet meer verbazen als er vroeg of laat een hoge muur rondom Nederland gebouwd gaat worden. Niet om asielzoekers tegen te houden hoor! Nee, meer een muur om de Nederlandse belastingslaven het vluchten te verhinderen net zoals in het grote voorbeeld van Nederland: de DDR!
Inmiddels rijdt iedereen in NL (behalve leden van het Politbureau en werknemers/sterren van de Staatstelevisie) al in een soort van Trabi, want alles wat groter en sneller is is "slecht voor het milieu" of zijn "levensgevaarlijk snelheidspiraten."
Wat je ook van het stuk vindt, Van Ham heeft het niet geschreven vanuit zijn expertise-gebied bij Clingendael.
bintang | 28-01-15 | 12:36
Van Ham heeft er inmiddels op gewezen dat zijn stuk wel degelijk verband hield met internationale aspecten van zijn onderzoekswerk. En het valt niet te ontkennen dat hij "verbonden is aan Clingendael". Voor hoe lang nog is dan weer een tweede.
Overigens plaatste de NRC de volgende dag al haastig een stuk van een voormalige Iraniër waarin betoogd werd dat islamitische terrorisme toch heus niets van doen heeft met DE islam, ook al zeggen de daders dat.
Van Ham schreef wat iedereen in Nederland kan zien: cordon sanitaire, afstand nemen van de ideeën van Wilders maar ze via een achterdeur wel uitvoeren, sympathisanten van de PVV weren. Begrijpt Colijn echt niet dat hij door deze reactie zijn eigen geloofwaardigheid te grabbel gooit?
Dus Clingendael is toch opeens hufterig goed volk? Dat is snel.
Maar blijkbaar hebben Geert adepten meer aan common sense. En dat lijkt volgens echte denkers wel te kloppen.
Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen ~ Albert Einstein
"Vorig jaar kreeg Clingendael-directeur Ko Colijn ook ruzie met SGPer en Defensiedeskundige Marcel de Haas. Die is sindsdien niet meer aan het instituut verbonden."
Lekkere club, dat Clingendael, en een lekkere vent die Colijn.
Nederland wordt geregeerd door mensen met lemmingen gedrag en door middel van de Imams voor de Nederlandse bevolking op N.O.P 123
slepen zij de gehersenspoelde Nederlandse bevolking mee de afgrond in.
Die Colijn stelt alleen de geldstromen en subsidies voor research veilig. Begrijpelijk. Die miljoenen voor gedegen "proest" onderzoek naar onderwerpen als moslimhaat, muzelmanfobie, racisme tegen moslims unz.
Verder vind ik hem een lul met vingers.
@ højre vær så venlig | 28-01-15 | 12:30
Ik wil even opmerken dat dit een zeldzaam scherpe en grappige tegel is.
Nederland wordt geregeerd door mensen met lemmingen gedrag en door middel van de Imams voor de Nederlandse bevolking op N.O.P 123
slepen zij de gehersenspoelde Nederlandse bevolking mee de afgrond in.
Bakito | 28-01-15 | 12:42
Klopt, alleen lijkt me dat getal wat jij noemt wat aan de hoge kant, denk dat je het beter bij een miljoentje of 10 kunt houden, de rest is het(veelal stilzwijgend) wel met ome Geert eens. Maar GKTRMML was nogal een vervelio en herhalio, gelukkig ben jij dat niet, jij bent gewoon dit:
www.google.nl/search?q=obvious+troll&...
Wilders heeft gelijk en ongelijk.
Hij heeft gelijk in het feit dat het terorrisme niet stopt en dat er een plan is om islamisering te verspreiden.
Hij heeft ongelijk door al deze onfrisse praktijken te koppelen aan de stichter van de religie.
Vandaar de enorme frictie.
Linkse fascisten. Probeer maar eens te zeggen in dat soort kringen dat je een hekel hebt aan de islam. Dan wordt je gelijk verbannen. Hekel hebben aan christendom, katholieken en de paus is allemaal ok. Zeg maar eens dat de islam achterlijk is en je wordt gelijk sociaal koud gesteld. Half Nederland is gehersenspoeld door de linkse media en alle naieve flowerpower hippies uit de jaren 60 en 70 die te trots zijn om toe te geven dat multiculti vrijheid blijheid alleen mogelijk is als de islam volledig van de aardbol is afgebrand. Islam is gewoon net zoals als pedofilie, communisme, fascisme, dictators. Daar hoort het thuis.
Grappig, Ko Colijn bewijst met zijn acties, dat de inhoud van Peter van den Ham's opiniestuk waar zijn.
Links zal alles en iedereen verdacht maken of marginaliseren die het durft om gedachten te uiten die gelijkluidend zijn aan Wilders ideeën over de islam.
Verkrampt en totaal dwalend. Maar door hun machtspositie, collectief, gevaarlijk. Zij zullen de maatschappij liever ten onder zien gaan, dan ooit toegeven dat men het niet goed gezien heeft.
Van Ham heeft hiermee een mooie sollicitatiebrief geschreven. Er zijn binnen afzienbare tijd nogal wat vacatures te vervullen bij de PVV. Dit lijkt me de goede man op enige plek in die partij.
Het stuk heeft zichzelf nu al bewezen: sommige dingen mag je niet denken in dit land. En een kritieke houding over de maakbare samenleving is één van die dingen.
Het is sowieso spijkers op laag water zoeken van Colijn,want wie Peter van Ham googled komt als eerste "Peter van Ham Clingendeal tegen.Dus met of zonder onderschrift met een verwijzing naar z'n werkgever,van Ham is altijd te linken aan Clingendael.
Belangrijk: ik zie alleen een formeleen geen inhoudelijke reactie bij Colijn.
Daar heeft hij wellicht een punt. Alleen blijft zo wel in nevelen hangen hoe Clingendael als instituut denkt.
deraderendraaien | 28-01-15 | 12:41
of iets nauwkeuriger geformuleerd: het linkje naar de site van Clingendael waar de reactie staat op het artikel in de NRC.
Zoals ik van de week al schreef: 'Van Ham zal wel op zoek moeten naar een nieuwe baan'.
Toch apart dat ik binnen een paar dagen gelijk lijk te krijgen. Wellicht dat ze mij nu bij Clingendael willen aannemen omdat ik de toekomst kan voorspellen.
Onzinnige rant van van Rossem. Ik zou het ook niet tolereren als werknemers hun mening publiceren met een verwijzing naar de werkgever om zodoende de indruk te wekken dat deze er volledig achterstaat. Als je dat doet moet je ook niet zeuren als deze zich er van distantieerd. G
deraderendraaien | 28-01-15 | 12:41
Klik eens op het linkje naar de NRC voor je reageert.
Van der Ham en Wilders krijgen dan wel geen gelijk, maar heel langzaam, beetje voor beetje zie je dat veel meer politici doorkrijgen dat er een kern van waarheid zit in het betoog. Het gaat echter nog vele jaren duren tot men dit ook durft uit te spreken.
linksch maakt meer stuk dan Rechts kan goedmaken.
Grappig dat hij juist op deze manier aantoont dat wat Van Ham zegt de keiharde waarheid is.
Instituut Clingendael is in 2014 de hoogst genoteerde Nederlandse denktank in het Global Go To Think Tank Index. Kun je nagaan hoe treurig het gesteld is in Nederland. Door wie worden deze PRUTSERS betaald?
interessante pdf op de site van Clingendael onder de kop "de trends van 20 jaar defensie". Hierin staat onder andere het volgende:
In de praktijk blijkt nogal eens dat de militaire component niet erg lang kan worden volgehouden en weinig draagvlak heeft. De politieke en ontwikkelingsambities en pretenties zijn zeer hoog, de militaire betrokkenheid wordt niet zelden aan rigide voorwaarden en korte termijnen gebonden. De NAVO-politiemissie in Kunduz (2011-2013) was in dit opzicht een voorbeeld van hoe het niet moet: 500 militairen werden uitgezonden in een civiele politietrainingsmissie. Er werden zoveel beperkende voorschriften aan verbonden dat de missie voortijdig moest worden beëindigd, niet omdat de Afghaanse politie op sterkte was, maar omdat er geen Afghaanse cursisten meer waren die in het Nederlandse beleid pasten....................................
eerstneukendanpraten | 28-01-15 | 12:38
Dat is toch die gast die zegt wat 14 miljoen Nederlanders denken?
Die heeft statistisch gezien dus meer gelijk dan Wilders #feit.
spijkers op laag water zoeken GS
er staat duidelijk dat er geen enkel onderzoek van/middels het instituut Clingendael heeft plaatsgevonden, ergo de man heeft het op persoonlijke titel geschreven terwijl de suggestie werd gewekt dat dit van Clingendael kwam
youtu.be/deTKmGGZPWc
@bintang | 28-01-15 | 12:36
" Van Ham heeft het niet geschreven vanuit zijn expertise-gebied bij Clingendael."
Hoe weet jij dat?.. heeft ie je dat persoonlijk verteld?
Wat een stelletje verkrampte imbecielen.
En hebben ze daar geen afdeling communicatie? Of gezond verstand? Gottegottegot ...
@Godsammekraken | 28-01-15 | 12:29
Ik denk dat het meer een aanduiding is van mensen die nu de baas zijn. Er is niemand meer over van de oude garde. Het zijn alleen nog maar linksige Babyboomers en Generatie-X'ers, mensen die alleen maar schrijven wat sociaal en politiek wenselijk is en toch doen alsof ze heel dapper zijn.
Het zijn mensen die zich beroepen op een traditie waar ze zelf niets mee te maken hebben. Sterker nog, een traditie (feitelijk juiste informatie en een weerwoord bieden aan eenzijdige berichtgeving) die ze zelf vanaf eind jaren zestig in het graf hebben gestopt. Ben je niet progressief, dan hoor je niet thuis in de Nederlandse massamedia. Je mag economisch centrumrechts zijn (als je maar niet te ver gaat), je mag economisch links of extreemlinks zijn, maar als je sociaal of cultureel conservatief bent of iemand verdedigt die dat is, dan krijg je een heleboel stront over je heen in de Nederlandse massamedia.
Colein heeft stevige bandjes met de aloude media (waar je welkom bent als je maar tegen Die-Wilders bent). Iedereen die daar aanschuift leert eerst de opgelegde regeltjes en roept te-pas en te-onpas iets over Die-Wilders i.c.m. Racisme/Anne Frank/Kopvoddentax/Populisme. Als dank mag je dan de volgende keer weer aanschuiven. Onder voorwaarde dat je de regeltjes herhaalt. Colein heeft daar zijn baantje aan te danken.
Wat een slechte verliezers zijn die policor hufters toch en hoe stinkt hun mislukte denken naar dood en verderf. Laten we als winnaars pal voor Van Ham staan en hem voluit steunen!
Als v. Ham zijn bevindingen haalt uit onderzoek gedaan in dienst van Clingendael mag er toch gewoon onderstaan dat hij daar aan verbonden is lijkt mij.
Tjesus, wat diskwalificeert zo'n lul zichzelf en het IIIInstituutuutuut.
Clingendael, een denktank vast gelopen in de dorre woestijn van politieke correctheid.
Bakito | 28-01-15 | 12:26
Wel eens van goktommel gehoord?
Niets is wat het lijkt. Behalve die Colijn. Zag er altijd uit als de vervelende oom op je verjaardag. En is dus ook die vervelende oom.
Lafaard.
@Realism Is All;
En langzaam wordt PPV groter en groter. Net als Ad Melkert die maar blijft wegduiken en goedpraten, terwijl de stoelpoten praktisch niet meer onder de stoel zitten.
Nog even...
bArAbAts | 28-01-15 | 12:32 | gaan we nu weer die overbodige en uitgebreid besproken nonsens oprakelen??
Hij koos heel duidelijk voor het NIET verraden van zijn kiezers.punt.
Dat lijkt me toch wel duidelijk nu jaren later vrind.
OT.
Je gelijk krijgen van Rossem, betere anti reklame voor Instituut Clingendael in Den Haag, is er niet.
Instituut Clingendael in Den Haag had beter heel stilletjes kunnen wachten tot het bries was langs gewaaid.
Instituut Clingendael in Den Haag heeft het aan zichzelf te danken dat het briesje kan veranderen in een sh1tstorm.
Instituut Clingendael in Den Haag, onthoud die naam.
Volkomen logische en terechte reactie van Colijn. Wat je ook van het stuk vindt, Van Ham heeft het niet geschreven vanuit zijn expertise-gebied bij Clingendael. Straks gaat de toiletjuffrouw nog onder haar ingezonden brieven zetten dat ze werkzaam is bij Clingendael.
Geweldig Colijn die de sloopkogel loslaat op Clingendael, dit is het begin van het einde van deze spreekbuis, geweldig.
Wat een afgang van de heer Colijn en zijn instituut. Deze man en zijn toko kunnen we niet langer meer serieus nemen.
De rijen der denklaafjes rond de macht rijgen zich gelukkig weer aaneen. Niet zo fijn als eensgezindheid en samenleven doe je het beste door uit te sluiten.
Zo gaat dat in Nederland. Niet alleen Wilders heeft gelijk, Van Ham heeft dat ook. Dat bewijst deze reactie van zijn werkgever.
Ik ga vanavond voor het eerst in 2 jaar de televee aanslingeren om NPO tafels te zoeken om te zien wie het lef heeft van Ham uit te nodigen voor repliek!
Tjonge, wat is de helft van ons land toch gehersenspoeld
'Elke scholier, student, leraar of
ambtenaar die het in zijn hoofd haalt
zich uit te spreken voor Wilders, kan
rekenen op sociale sancties. Vandaar
de opmerkelijke stilte in ons land"
Zet jezelf en alle andere journalisten en opiniemaker ook maar in dat rijtje, Peter.
We zitten in Nederland met de idiote situatie dat je als leraar op school best kan zeggen dat je PvdA, Groenlinks of D66 stemt, hoewel die verantwoordelijk zijn voor het binnenhalen, cultiveren en verdedigen van een middeleeuwse doodscultus, en daardoor mede verantwoordelijk voor moord, pijn verdriet en onderdrukking, maar zeggen dat je op de PVV stemt, een partij die dus TEGEN moord, pijn verdriet en onderdrukking is, komt je op hoon te staan.
Dat heeft het correctvolk toch maar mooi voor elkaar gekregen in Nederland Opzijnkoppistan.
Wat bestaat dit land toch uit een stel hemeltergend misselijkmakende wegkijkers.
Werkelijk ongehoord, en ze doen het niet eens meer stiekem. Nee, we krijgen het met zijn allen recht in ons bakkes.
Ze zullen wel bang zijn daar dat ze geen subsidie meer krijgen uit de politiek correcte overheidspot.
Heel Den Haag wordt namelijk overspoeld met zogenaamd fatsoen. Die willen een instituut dat soort ongevallige stukken publiceert niet meer sponsoren.
En eigenlijk, zoals Van Rossem terecht beweert, doen ze precies van Van Ham in zijn stuk schreef.
Ironisch, hilarisch, maar eigenlijk te triest, ziek en dom voor woorden.
@Bakito | 28-01-15 | 12:26 Het zit je nogal hoog hè dat gelijk van de PVV, dergelijk obsessief gedrag is niet goed voor je gezondheid hoor.
VN redacteur van Randwijk (tijdens de oorlogsjaren) was onder andere de auteur van onderstaande. Er is veel veranderd bij VN sindsdien....
memotrip.nl/multicul/korannenzwicht.jp...
Het vermeende morele superioriteitsgevoel lijkt een meer dan wurgend effect te hebben op de het denkvermogen bij de Gutmensch. Ik zou zeggen, Bram Bakker, kom er maar in.
Zo zie je maar weer eens hoe het gaat in Den Haag. Wel de mond vol hebben van vrije meningsuiting, maar als die mening niet de gewenste inhoud heeft dan hebben we liever niet dat je hem geeft.
Misschien wat vroeg, maar ik eet Conijn met de kerst.
Colijn, Nomen est omen.
"Daarom maan ik nog eens aan om zich niet te laten verontrusten."
Zodra de dreiging dichterbij komt bij den linksche gutmensch habitat, dan is rechts lullen linksdragend geworden...
Den Hollandsche Kultuurkamer 1940-.... laat maar zitten!
*Bakito weer minnen kan*
\o/
T probleem is met Wilders niet WAT of HOE hij dingen zegt, het probleem is dat op het moment dat hij enige verantwoordelijkheid had kunnen dragen en kon meeregeren.... hij dat niet wilde.... hij schreeuwt dus alleen maar voor de buhne, niet om daadwerkelijk iets te willen veranderen,,ja als anderen iets veranderen, dan meelopen met "ik heb t altijd al gezegd" trieste manier van politiek bedrijven!
Bakito, grappig hoe jij van Ham nu weer aan de Pvv linkt. Volgens mij heb je last van een zelfstandig opgelegd denkverbod
CoNein ziet ons liever allemaal veranderen in slaafse Bakito's.
Ik vraag me af wat er zou zijn gebeurd als Van Ham had geschreven dat D66 gelijk had over de voordelen van immigratie en de Europese Unie. Dan zou niemand bij dat hele instituut er afstand van hebben genomen, dat weet ik zeker.
".. bij naoorlogs verzetsblaadje Vrij Nederland.."
Uhhhmmm, Vrij Nederland hoort toch echt bij het niet-naoorlogse verzet Van Rossem! Hoewel de oprichters zich ongetwijfeld in hun graf omdraaien bij de laatste verwikkelingn.
Je mag wel denken, MAAR je hoeft niet te zeggen wat je denkt!
Van Ham heeft gelijk, maar krijgt het niet
-weggejorist-
REAGEER OOK