Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Post openen van vorige (Roemeense) bewoner

lalalalabelastinggeld534.jpgGoedemorgen hardwerkende Nederlanders! Vandaag weer allemaal lekker belastingpoet buffelen voor de staatskas. Voor Griekenland. Voor Brussel. Voor gloednieuwe Miele's in AZC's. Voor graaisalarissen in de zorg. Voor wachtgelden van gewieberde GroenLinksers. Voor naaktballetten in stadsschouwburgen op muziek van 22 boormachines en 1 bladblazer. Voor fietslessen van uit acaciabomen geplukte analfabete vijftig+ vrouwtjes. Voor literaire werkbeurzen van dronken laaielichters. Voor blauwe vierkanten in kunst musea. Voor NPO-hoofddoekjes. En voor uitkeringen van naar Litouwen vertrokken Roemenen. Prettige werkdag verder.

Reaguursels

Inloggen

Wat is hier mis mee? Hij heeft er tenminste voor gewerkt.!? Hiervoor heeft hij premie afgedragen.
Daarbij komt nog dat hij het netjes heeft gevraagd.

HET IS NIET NETJES OM IEMAND ANDERS ZIJN POST OPEN TE MAKEN EN TE LEZEN!!!!!!! LATEN WE HET DAAR EENS OVER HEBBEN.

Karin verhoeven35097 | 30-01-15 | 15:20

Dit is nou weer jammer. Ik kreeg eerder deze week mijn energie label binnen en toen was ik juist weer trots op onze overheid.

3Xniks | 29-01-15 | 08:08

@kovariant | 28-01-15 | 08:35
Ik als 100 % autochtone Hollandert (generatie of 20)
kan u melden dat voornoemde sinds een tijdje "voor zichzelf" werkt!
Dwz.: ZWART!
Afgeserveerd en in de steek gelaten na zeker 4o jaar werken....
Boeie Hoantje doet in t zwart 20 eurootje per uur... SCHOON!
Kom maar met de veroordelingen.... I don't give a schit no more!

lilluke halve hoan | 29-01-15 | 01:13

Het wordt tijd dat de echte Nederlander binnenkort zijn veel te duur betaalde paspoort weer moet gebruiken in europa.
Alle grenzen weer dicht, (meer werkgelegenheid voor eigen volk) weg met die euro en dat overgbetaalde zooitje oplichters in Brussel, (Scheelt miljarden in de staatskas) en een ieder die hier naar toe komt om te werken, heeft recht op de sociale verzieningen, gedurende de tijd dat hij/zij heeft gewerkt en net als ons inwoners, belasting heeft afgedragen.

Vervolgens wordt het tijd dat die idioten die al die toeslagen op toeslagen en subsidie over subsidie hebben bedacht ontslagen worden.
Kost alleen maar heel veel personeel met ambtenaren status, terwijl als de huren en zorg gewoon betaalbaar blijven en naar inkomen getoetst worden de kans op fraude nihil is en iedereen daar gelukkiger van wordt.

Ronnie L5042 | 28-01-15 | 23:24

Dit is een slecht voorbeeld als je aandacht wil voor de export van uitkeringen.
Deze man heeft in Nederland gewerkt en braaf loonheffing en sociale premies betaald. De duur van de WW uitkering is afhankelijk van de duur van je werk verleden in Nederland. Met andere woorden, deze man krijgt waar hij recht op heeft. En hij mag nieuw werk zoeken waar hij wil. Ik zie geen probleem.

Sjonniesjap | 28-01-15 | 22:44

Ik snap wat iedereen hier aan het zeiken is, gewoon morgen weer lekker gaan werken en klagen. als je hier een hekel aan hebt dan doe er een keer iets aan en stop met zeiken maar kom in actie! wie is er nou dom, wie verdient er nu geld voor een ander, hoe harder je werkt hoe harder je gestraft word.

R_onald | 28-01-15 | 22:29

Deze persoon heeft recht op zijn opgebouwde WW van 4 mnd hij heeft daar voor gewerkt en belasting over betaald !!!hij krijgt niet meer dan 4mnd zolang hij niet werkt ... gaat hij werken dan word het stop gezet. Het is geen sociale uitkering mensen !!! In dit geval is het een eerlijke zaak niet meer niet minder .... Wees blij dat hij terug keert ....

Sandraatje46 | 28-01-15 | 21:59

Het idee is: hier 3 maanden uitkering maar wel opzouten, ik zie het probleem alleen als ze nog terug komen.

Laikamule | 28-01-15 | 20:45

stop per direct met belasting betalen, werk wordt voortgezet door buitenlandse firma

53 n.o. | 28-01-15 | 20:38

Fijn dat we zo iemand kunnen helpen zeg. Stel je voor dat wij ooit in Litouwen werkloos raken, dan is het ook fijn om gebruik te kunnen maken van de regelingen aldaar.

Praateenswatharder | 28-01-15 | 20:04

Floris Van Rossum | 28-01-15 | 18:35

Helaas. Dat mag niet. Wat wel mag is je werkeloze reet van de bank afschoppen en in Roemenië een mooie baan vinden.

De Koreaanse Slet | 28-01-15 | 18:39

Binnenkort ga ik 4 maanden naar Curaçao om werk te zoeken, hoop dat het lukt. Anders kom ik wel terug..

Floris Van Rossum | 28-01-15 | 18:35

De dag dat ik in de WW terechtkom ga ik ook zgn werk zoeken in bijv. Spanje, jullie zien me na 5.5 maanden weer terug.

Stonecity | 28-01-15 | 18:16

Bakito | 28-01-15 | 08:35

Volgens de regels klopt het vast, helaas gevoelsmatig niet. Neem aan dat hij elke week een sollicitatiebrief upload bij zijn uwv-account anders vervalt het recht op uitkering.

dubbelq | 28-01-15 | 17:36

Volgende keer stemt half Nederland op D666. Het is onze eigen bevolking die dit soort dingen laat gebeuren.

Jozes | 28-01-15 | 16:42

Ja dus? Die persoon heeft in loondienst in Nederland gewerkt en premies afgedragen, dus recht op WW. Gaat er een keer een buitenlander het land uit, is het weer niet goed.

Toen ik in Luxemburg woonde en mijn baan kwijtraakte, zei de sociale dienst daar ook "gaat u maar lekker terug naar uw eigen land met behoud van uw WW, want daar hoort u thuis." Vrij normale gang van zaken.

BroederDeWitt | 28-01-15 | 16:31

Alleen is het zoet voor mij helaas geen geld. Tevreden zijn met wat je hebt is voor mij pas iets zoets. En nog zoeter dan dat is mijn geloof in de Heer der Werelden.

ikben_ik_jijbentniks | 28-01-15 | 16:31

En trouwens niet zeiken Ome ECB van de euries belooft ons zoete tijden met een injectie van biljoenen. Banken gaan dus hiermee vooruit.

ikben_ik_jijbentniks | 28-01-15 | 16:27

Het vreemde is dat de instanties dus geen nieuw adres van hem hebben. Waar is hij en hoe kunnen ze hem dan controleren? Gelukkig hebben ze vast wel het bankrekeningnummer waar ze het geld op kunnen storten.

Maria.1 | 28-01-15 | 16:26

Wat een afgunst. Zegeningen van de o zo geliefde (Europese) unie hoort dit soort zaken nou eenmaal bij. En nu weer tot de orde van de dag, WERKEN!

ikben_ik_jijbentniks | 28-01-15 | 16:11

@Ooit_huisregelneef | 28-01-15 | 15:08
Vanaf 2016 moet de werknemer 50% van de premie zelf betalen.
Dan wordt het dus daadwerkelijk van zijn loon ingehouden en zal hij merken dat hij nu zelf bijdraagt en dat voorheen niet gedaan heeft.

Ook wordt het arbeidsverleden in eigen land meegerekend.

Wat mis ik nou, dat ik nog steeds niet begrijp dat deze gang van zaken verstandig en eerlijk is.

Moriarty | 28-01-15 | 15:26

Bakito heeft gelijk en verder blijf je van andermans post af.

zakkewasser | 28-01-15 | 15:19

@Moriarty | 28-01-15 | 14:51 - De werkgever betaalt inderdaad de sociale premies ja, maar wel vanuit jouw bruto loon.

Ooit_huisregelneef | 28-01-15 | 15:08

-weggejorist-

haatbaardtaart | 28-01-15 | 15:06

Een WW-uitkering, dus deze man heeft arbeidsverleden opgebouwd en premies afgedragen. Wat ben je dan een zielig, zuur mannetje als je daarop gaat lopen zeiken.

Ooit_huisregelneef | 28-01-15 | 15:06

geen tijd om alles te lezen, wellicht is het al geschreven: zijn uitkering wordt gewoon gedurende max. 6 maanden opgeschort. Hij krijgt dus niets uitbetaald gedurende die tijd, alleen de einddatum van zijn uitkering schuift max. 6 maanden op. Dat kan iedere WW gerechtigde doen trouwens, hoef je geen buitenlander voor te zijn. Wel even toestemming vragen.

vilmer | 28-01-15 | 14:56

@manonke66 | 28-01-15 | 14:07

Jezus, lees nou je nou eens goed in of lees eens goed de comments.

Werknemers betalen zelf géén premie, dat doet de werkgever.
En het arbeidsverleden van een buitenlandse werknemer in eigen land, wordt ook nog eens meegerekend zodat hij nog langer een toch al onterechte WW-uitkering kan krijgen.

Moriarty | 28-01-15 | 14:51

Ik denk dat ik inmiddels weet wie achter reaguurder Bakito steekt. Ze is vrouw, lichtelijk naïef en goedgelovig, ouderwets links, politiek correct, multi cultureel, zogenaamd sociaal. Dat moet haast wel Jette Klijnsma zijn, u weet wel, de om haar archaïsch woordgebruik bekend staande Staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid www.nu.nl/politiek/3809583/klijnsma-no...

Schweinchen Dick | 28-01-15 | 14:46

wakkere_nederlander | 28-01-15 | 09:29
-
De WW is een werkloosheidsverzekering. En Ja, die is over de gehele linie genomen kostendekkend. De werkenden leggen premie in (nu ff niet, want de pot was te vol (zo kostendekkend dus)) en als je dan ff geen werk hebt krijg je een uitkering vanuit die verzekeringspot. In het geval van deze dame twijfel ik er niet aan dat zij persoonlijk kostendekkend zou zijn geweest, maar daar gaat het bij verzekeringen niet om. Als jij vandaag een brandverzekering afsluit en volgende week brandt je huis tot de fundering toe af krijg je ook een nieuw huis terwijl je nog niet eens voor een IKEA deurmat hebt betaald.

Badderbeest! | 28-01-15 | 14:39

Bakito | 28-01-15 | 08:35
Eens. TODAT meneer naar het buitenland verkast. Dan is het einde uitkering. Het is ronduit belachelijk dat de uitkering meegaat naar het buitenland.

Polderjihad | 28-01-15 | 14:25

Kan allemaal wel zijn dat hij premies heeft betaald. Het gaat er ook niet om dat deze moe-lander er nu recht op heeft; het gaat er om dat we blijkbaar met zijn allen hebben besloten om dat recht in dit soort gevallen te geven. Dat heet beleid maken, en met deze post houden we dat beleid tegen het licht, en zegt het meerendeel: dit moeten we eigenlijk niet willen, omdat het gewoon misbruik in de hand werkt.

Dus of Bakito nou gelijk heeft of niet is totaal niet relevant. Het gaat om de hoger liggende discussie.

AntiBlankeVla | 28-01-15 | 14:22

Hij heeft zelf premies betaald dus hij heeft er recht op en hij kan via Internet solliciteren net als iedereen hier.En misschien vindt hij daar een nieuwe baan?? En iemand die zegt ik krijg geen ww uitkering omdat zijn vrouw teveel verdient die liegt dat heet ook wel de boel opstoken.Hij krijgt trouwens maar 4 maanden uitkering en hij heeft verplichtingen van het uwv en dat gaat allemaal via Internet.

manonke66 | 28-01-15 | 14:07

Over vier jaar ontdekt RTL dat een grote groep Roemenen onrechtmatig WW uitkeringen krijgt, die volgens de regels ingetrokken had moeten zijn ....

EvertsNL | 28-01-15 | 13:55

TeeJee | 28-01-15 | 10:01
Tikkie minder dan het aantal werklozen dus. En niet elke werkloze staat ook bij het UWV ingeschreven.

Maar hoeveel van die vacatures zijn er vooral om mensen in een kaartenbak voor de toekomst te krijgen? Dat komt nogal eens voor.

Bruine Beer | 28-01-15 | 13:55

Bakito | 28-01-15 | 09:48
Blijkbaar ongeveer 700.000. En ze sluiten allemaal prima aan op de kwalificaties van de werkzoekenden. Leanne met haar opleiding Tourisme kan zo aan de slag als technisch specialist, is bijna hetzelfde.

Bruine Beer | 28-01-15 | 13:52

Hahaha. Hier kun je toch alleen maar om lachen? Knettergek. PS ik kan geen uitkering aanvragen want mijn vrouw verdient te veel.

Bamberger Reiter | 28-01-15 | 13:26

Met open wonden buffelen in de zoutmijnen, iedere dag weer.
Tot blijkt dat er niet zoiets bestaat als een pensioen.
Kaoloslavernij.

hallevvezool | 28-01-15 | 13:22

@graaier
ik zou bovenstaand voorbeeld over geen afdracht ww-premie, wel ontvangen niet als handigheidje willen betitelen, maar als pure fraude door de NL overheid

boefje_III | 28-01-15 | 13:18

boefje_III | 28-01-15 | 12:37

En zo zijn er nog veel meer handigheidjes. Want wat als je met de werkgever afspreekt dat hij je loon lekker hoog op papier zet. Krijg je 70% van je hoge loon uitbetaald via de WW. Dat verreken je vervolgens weer met de "werkgever". Of wat te denken van een half jaar werken en dan een half jaar ww vangen. Maaar ondertussen gewoon bij dezelfde werkgever blijven werken, maar dan zwart. Enz. enz. het is allemaal zo makkelijk, omdat we voor al die systemen in de sociale zekerheid geen fysieke controleurs hebben. Het computersysteem is leidend. Wat daarin staat is de zogenaamde werkelijkheid. Dat melden de instanties ook naar buiten. Dus fraude komt nauwelijks voor. Zelfde verhaal als de identiteitsfraude van de Bulgaren. Op papier klopt het. In de werkelijkheid schrijven ze zich hier tien keer in als "iemand anders" voor evenzovele uitkeringen.

Graaier | 28-01-15 | 13:05

@tankard

en laat dat nou net de bedoeling zijn: zsm een onhoudbare situatie laten ontstaan zodat het sociale stelsel 'onhoudbaar' is. dat is het Europese sprookje / beleid. NL komt pas in opstand op het moment dat de middenklasse hier compleet is verdwenen, rijkelijk laat.

wilt u weten hoe dat eruit ziet, kijkt u dan maar even naar Griekenland: binnen 5 jaar ook hier Griekse toestanden

boefje_III | 28-01-15 | 13:04

@boefje_III | 28-01-15 | 12:55
Ik ben het dan ook volledig met je eens, en volledig oneens met die frummel en bakito. Ons hele stelsel is door dit soort ongein volledig onhoudbaar!

tankard | 28-01-15 | 12:59

@tankard

het maakt geen bal uit of dat te controleren is of niet, punt is het legt (bewust) een bom onder ons sociale stelsel want géén premiafdracht, wel geld vangen

boefje_III | 28-01-15 | 12:55

@boefje_III | 28-01-15 | 12:37

Dit dus, @frummel en @Bakito! Complete waanzin. Dus zeik niet over opgebouwde WW waar dit heerschap recht op zou hebben. Want de grote (Grootste) vraag hierbij blijft ook nog hoe je in godsnaam in deze door en door corrupte oost-europese landen kunt achterhalen hoe lang iemand daar *echt* heeft gewerkt.

tankard | 28-01-15 | 12:50

@frummel
Omdat de rijksoverheid bepaalde regels opstelt betekent dat nog niet dat het daarmee ok is! Dat is juist het grote probleem: een overheid die met haar regels dit hele land in de uitverkoop zet! Slechts een paar maanden werk (want voor 1-1-2014 kon deze profiteur hier nog niet werken) levert een veelvoud aan uitkeringsmaanden op. En jij vind dat ok??? <facepalm>

tankard | 28-01-15 | 12:47

Post openen wat niet van jouw is? Een normaal mens kwakt er gewoon retour afzender op. Niet heel netjes.

petros666 | 28-01-15 | 12:46

@Bakito

Wat een BS! Roemenen mogen hier pas sinds 1 januari 2014 werken. Meneer de Profiteur heeft dus in het beste geval slechts een paar maanden premie afgedragen, en daarmee blijkbaar het recht verkregen voluit en welhaast onbeperkt uit de ruif te vreten.

Complete waanzin! Dit is dus precies waar dit eens zo mooie land compleet door naar de klote gaat! En jij haalt het in je hoofd dit soort waanzin te verdedigen?

tankard | 28-01-15 | 12:44

Dus naar Litouwen verkassen om werk te 'zoeken' activeert een graties geldpotje. Doen!

Driewerf Hoezee | 28-01-15 | 12:39

het blijft toch interessant om te zien dat de meesten hier geen flauw benul hebben hoe zwaar ze genaaid worden...

in het kader van de 'bevordering arbeidsmobiliteit' heeft Brussel bedongen dat alle arbeidsjaren die een pool, Roemeen etc. eerst in eigen land heeft gemaakt, meetellen voor de ww-duur hier

dus stel: Pool werkt 20 jaar in polen, werkt hier 1 maand, heeft vervolgens recht op 21 (!) mnd ww in NL.
daar is idd geen premie vor betaald: waarom denkt u dat jaren vóór de werkloosheid opliep, de ww-kassen al ernstige tekorten begonnen te vertonen?

u are all bein fucked in ways u have no idea about

boefje_III | 28-01-15 | 12:37

* naar nitro-spray en extra Selokeen graait *

der_Dicke | 28-01-15 | 12:37

Ik denk dat als ik hier in frankrijk als mijn contract afloopt maar een aanvraag indien om als fransoos door het leven te gaan...

dutchy012 | 28-01-15 | 12:32

In en in triest. Ik heb zelf ook ooit helaas even zonder werk gezeten en was overgeleverd aan de UWV maffia. Wilde ooit eens het 40 jarige huwelijk van mijn ouders vieren met een weekend weg. Dit startte op de vrijdagmiddag waarop ik eigenlijk mijn inschrijving bij het UWV moest verlengen. Kreeg geen toestemming. Fuckers!

terazino | 28-01-15 | 12:29

Hoe Nederland langzaam tenonder gaat...

Buggert | 28-01-15 | 12:19

Dit is alleen ok indien deze man minstens 10 jaar in Nederland heeft gewerkt.
In alle andere gevallen; WTF??!!

Mike Oxlong | 28-01-15 | 12:12

Roemeense meneer met WW kan zich dus en een verhuizing en een reis om werk te vinden in Roemenië permitteren. Dan kun je die rechten opgebouwd hebben prima maar volgens mij klopt er iets niet als je je uitkeringsinstantie wel je reis voor werk naar Roemenië meldt maar niet je nieuwe adres. Het is te hopen dat ze na 6 maanden inderdaad de uitkering stoppen er klopt hier in elk geval iets niet, laat ze dat eerst maar uitzoeken en hoop dat degene die dit imstuurde de post retour stuurt wie weet gaat er bij het UWV zomaar dat ene alarmbelletje per jaar af.

saidnowomanever | 28-01-15 | 12:11

Hopelijk zet Griekenland door en valt die EU uit elkaar.
Zijn we ook meteen van het Haagse addergebroed af.

Willem van Rood | 28-01-15 | 12:10

@fabfaux | 28-01-15 | 11:59
.
Ook al is die wetgeving al 40 jaar oud, dat betekent nog niet dat we er niet tegen moeten blijven ageren! WW moet hier worden uitgekeerd en hier (in NL) worden uitgegeven; ik heb ooit twee jaar in het buitenland gewerkt en toen werd mijn AOW-afdracht gestopt en ik krijg straks dus minder. Prima, klinkt redelijk. Waarom geldt voor WW niet hetzelfde?

Brou Is Back | 28-01-15 | 12:07

En ik kreeg geen WW en wil daardoor nu ook weg:P

analcharist | 28-01-15 | 12:05

Ook hierom stem ik PVV. Niet omdat het iets oplost, maar om een gloeiende pook in de reedt van al die nietsnutten van politici te steken zodat ze nu voor hun uitvreterssalarissen eindelijk eens wetgeving gaan maken die dit STOPT, goedverdegoedver....

Brou Is Back | 28-01-15 | 12:04

Echt weer een vorm van stemmingmakerij. Deze regeling bestaat al 40 jaar! Dus nu niet opeens van die geschrokken reacties.
Dit zijn EU afspraken, iedereen mag van het ene EU land naar het andere EU land met behoud van uitkering met de intentie om daar werk te zoeken.
Dus je mag als Nederlander tijdens de WW ook gewoon 3 maanden naar Spanje of italie in de zomer, om daar werk te zoeken.
(Werk zoeken is inderdaad wel een vaag begrip, daar zijn de instanties aldaar verantwoordelijk voor of dat ook daadwerkelijk gebeurd)
Maar nogmaals, dit is al 40 jaar aan de orde.... worden we nu opeens wakker dan ??

fabfaux | 28-01-15 | 11:59

Men laat alles op zijn beloop, omdat men weet dat Europa een verloren zaak is. Dat is de reden dat oplichters en zakkenvullers van banken en overheidswege niet vervolgd worden. Zo af en toe wordt er een uitgepikt, om te laten zien, "dat ze er mee bezig zijn" zoals die Vestialul Hubert Möllenkamp. die had het ,iets, te bont gemaakt. Politiek heeft dit land allang opgegeven, en rekken het nog uit, vanwege het wachtgeld, ze hebben er immers ,recht, op.

Archy Bunker | 28-01-15 | 11:58

-weggejorist-

Nappa | 28-01-15 | 11:54

Op zich niet vreemd, gezien ze Nederlandse werklozen ook aan het werk in het buitenland proberen te krijgen. Dat is makkelijker dan daadwerkelijk goed beleid voeren, ziet u. Oftewel, er is hier geen sprake van voortrekbeleid voor buitenlanders, maar gewoon van typisch Nederlands afbraakbeleid in zijn geheel.

Piet van het Padje | 28-01-15 | 11:49

Ze naam kun je gewoon laten zien, die verandert ie toch elke maand.

MiGi | 28-01-15 | 11:40

Ik neem aan dat de ophef is vanwege de schending van het briefgeheim? Dat iemand die premies heeft afgedragen recht heeft op WW kan niet het probleem zijn.

jeandubois | 28-01-15 | 11:38

Complimenten PrittStift. Hoe krijg je de hele klotezooi zo prachtig geformuleerd in een paar regels.
Ik ga je lekker vaak quoten. OK toch hoop ik !?

Lichtstadfan | 28-01-15 | 11:29

Ik vraag me toch af of het omgekeerd ook zo gaat.

Afgeschminkte Bassie | 28-01-15 | 11:24

Heerlijk toch! Het land van de melk en de honing behalve voor de autochtoon.

myrna1965 | 28-01-15 | 11:22

M'n ouders hebben weleens n bankafschrift in de bus gekregen vd buren (asielzoekers) er werd van alles gestort tot zakgeld toe voor de kinderen. En er stond 7000€ op de rekening. Dagelijks komt er hulp van Pantein voor zorg. Wekelijks hulp van vluchtelingenwerk. Maar oudjes van NL origine laat men barsten hier!!! Gek volk die Nederlanders

Cochisejicarilla | 28-01-15 | 11:12

Wat je eigenlijk ziet is hetzelfde als indertijd om de WAO te slopen, begon bij Kabinet van Agt en eerste Lubbers, in samenwerking met VVD liet men de WAO totaal vollopen met oneigelijke gevallen.
Met de uitspraak van Nederland lijkt wel een burgeroorlog gehad te hebben, vanwege het miljoen handoophouders in de WAO, kon de totaalafbraak van WAO ingezet worden.
Wat we nu zien bij WW, is exact hetzelfde, hierna volgt pensioen.

gebrokenvleugel | 28-01-15 | 11:04

@RoBD
Daar denkt de wetgever anders over. Persoonlijke ervaringen doen daar helaas niks aan af

Rest In Privacy | 28-01-15 | 10:52

Nu kan dus iedere werkloze zo omstreeks juni in Spanje of Italie werk zoeken, met behoud van uitkering, goed voor de zuidelijke landen en de stress die werkloosheid meebrengt.
Wat hebben we toch een mooi land, je gelooft het niet de goedheid.
Wat zou de Vader en Moeder van Martin van Rijn hiervan vinden?

gebrokenvleugel | 28-01-15 | 10:52

Uit wat blijkt precies dat het hier om een Roemeen gaat?
Verder, aangezien het hier WW betreft heeft de beste man dus een arbeidsverleden in NL en heeft hij hier belasting betaald en premies afgedragen. Ik heb er dan ook niet heel veel problemen mee dat deze man in Litouwen werk mag zoeken, mits natuurlijk het UWV dit wel controleert. Kwalijker zou het zijn geweest wanneer het hier een bijstandsuitkering had betroffen van iemand die nog nooit een hand uit zijn mouwen had gestoken en alleen z'n portie gratis geld komt halen.

M.a.w.: beetje slap stukje dit.

Markies DeCanteclaer | 28-01-15 | 10:51

was een kleine moeite: Adres Onbesteld[T].

wat/waar en hoe is het er ooit in onze opvoeding verkeerd gegaan?

Centauri3 | 28-01-15 | 10:51

En blijf vooral met z'n allen op de grote gevestigde partijen stemmen, zodat je zeker weet dat dit nooit verandert.

Hommel | 28-01-15 | 10:47

Als je als verhuisde je adres wisseling niet goed regelt verlies je wat mij betreft je recht op briefgeheim. Dus open die post, en zeker sinds ik onnoemelijk gezeik heb gehad vanwege een ex die nog bij mij stond ingeschreven.

RoBD=Skullfucker | 28-01-15 | 10:46

@Gestrekt been | 28-01-15 | 10:29
Als je de comments had gelezen, had je gezien dat dit ten eerste niet zo is, de werkgevers betalen deze premie, en ten tweede dat dit bij lange na niet genoeg is om ook maar een maand ww te krijgen.

Kijk daarnaast eens naar de strenge regelgeving omtrend de ww-uitkering.

Moriarty | 28-01-15 | 10:45

@bakito
Als je genoeg maagden maar vaak genoeg neukt is de kans op meer maagden idd 100%.

Verder leidt automatisering idd tot verlies van banen. In 1e instantie. Maar het zorgt ook voor toename welvaart, wat weer zorgt voor toename banen. Het probleem nu is dat er een mismatch van banen is. Hoog opgeleid doet midden werk, midden doet lager werk,lager heeft geen werk. Oeps. En ondertussen zijn er zat midden banen. Weer oeps.

RoBD=Skullfucker | 28-01-15 | 10:41

3 maanden is het minimum aan WW, meneer heeft dus niet heel lang gewerkt in Nederland. Lijkt er sterk op, dat meneer hier steeds een 3/4 jaar komt werken, dan 3 maanden gaat chillen bij zijn vriendin in Litouwen en dan weer terugkomt. Werkgever is waarschijnlijk blij, omdat hij niet altijd werk heeft voor zijn werknemer en hem liever in de WW heeft dan duur in dienst. Roemeen is blij want lekker veel vakantie.

zeertegendradig | 28-01-15 | 10:33

Kan ik dat ook doen als Nederbelg? Dan stop ik direct met mijn zaak.

deEik | 28-01-15 | 10:31

Mij al jaren bekend, zo zoek ik structureel 6 maanden per jaar werk op het prachtige eiland Koh Phi Phi. youtu.be/b3kO5jjYioY

Bertus Brulbroek | 28-01-15 | 10:29

Te makkelijk dit; wellicht heeft deze persoon jaren netjes premie afgedragen. Het blijft een werknemersverzekering waar elke werknemer in Nederland verplicht lid van is.

Gestrekt been | 28-01-15 | 10:29

Ik ga maar eens een paar maanden naar werk zoeken op Hawaii. Krijg ik de reis en verblijfskosten ook vergoed?

Steinway | 28-01-15 | 10:25

Als deze Roemeen/Litouwer hier naartoe werd gehaald 'omdat wij vergrijzen' zoals ons voortdurend wordt voorgehouden, waarom mag ie dan met behoud van uitkering naar andere contreien vertrekken? Hij zou zich dan uitsluitend beschikbaar mogen houden voor de Néderlandse arbeidsmarkt. Maar... die vergrijzing is natuurlijk een smoes: het gaat om het verspreiden van multi-culturele 'veelkleurigheid', het nieuwste geestelijke sex-speeltje dat de grachtengordels naar ongekende mentale orgasmes voert.

Boer Kini | 28-01-15 | 10:22

@Cousin Eddie | 28-01-15 | 10:12

Het werkt bij mij juist heel frustrerend.

Onze kinderen zitten straks met de echte ellende, omdat dit soort mensen, om wat voor reden dan ook, perse niet naar de feiten willen kijken en iedereen die dat wel doet veroordeeld.

Moriarty | 28-01-15 | 10:21

Ach, ik ken massa's Nederlanders die werk gingen zoeken in China. Na 6 maanden komen ze terug en hebben nog niks "gevonden". Ze zijn wel bruin en hebben hun PADI master op zak.

ian | 28-01-15 | 10:21

@marcoplarco | 28-01-15 | 10:06
Als we massaal geen belastingaangiften doen, dan krijgen we eerst een ambtelijk opgelegde boete en een door de belastingdienst opgelegde aanslag. Deze wordt verhoogd bij niet tijdig betalen en verder in het proces de gerechtsdeurwaarde met beslagleggingen enzo.
Reken maar dat de overheid dan ineens wel de nodige mankracht heeft om alles te innen.

Rest In Privacy | 28-01-15 | 10:20

heerlijk die naiviteit in de plempsels.
altijd maar van goeie uitgaan.
haha

Cousin Eddie | 28-01-15 | 10:12

Sorry, hij wil naar Litouwen zie ik, maar dat maakt voor de argumentatie verder niet uit.

levend fossiel | 28-01-15 | 10:11

Dat geld waar deze Roemeen recht op meent te hebben, is gebaseerd op de NL-se levensstandaard. Verkast hij naar Roemenië, dan dient dat bedrag aangepast te worden aan het leven in Roemenië (lees: wordt dus lager). Maar eigenlijk vind ik het absurd dat als iemand dáár werk gaat zoeken, hij vanuit NL een uitkering kan blijven ontvangen. Maar de EU grossiert in absurditeiten, dus deze kan er nog wel bij (liever niet natuurlijk).

levend fossiel | 28-01-15 | 10:10

@Bakito | 28-01-15 | 08:35
Uw argumenten zijn louter gebaseerd op aannames.
Op basis hiervan vindt u dat u gelijk heeft.
Dat is het zelfde als denken dat u kaas in plaats van een drol op uw brood heeft. En met plezier laat ik u in die waan.

Peshmelba | 28-01-15 | 10:10

Alle PPV tokkies over de zeik natuurlijk. Maar zoals:

Bakito | 28-01-15 | 08:35

Al zegt, is er niets aan de hand.

Madrox | 28-01-15 | 10:09

Bakito | 28-01-15 | 09:57

Als je nu eens eerst wat googled voordat je hier een plempsel plaatst, word je misschien ooit nog eens serieus genomen...

Automatisering is al decennia lang aan de gang (begon al ver voor WOII), en het aantal banen is sindsdien gigantisch gegroeid.

Koek Bakker | 28-01-15 | 10:08

@sigaar
Lijkt me boeiend. Vertel eens hoe alle premie en belasting die deze personen heeft afgedragen is verdwenen in het buitenland ipv de NL schatkist.

Rest In Privacy | 28-01-15 | 10:08

nog heel even mensen in maart kunnen we kiezen kies dan goed en kies geen VVD/PVDA/D66

rukkieduck | 28-01-15 | 10:07

Zijn alle europeanen gelijk? Kan ik een poosje in Roemenië gaan werken en na korte tijd al een ww uitkering krijgen? Kan ik dan ook in Nederland werk zoeken?

doskabouter | 28-01-15 | 10:07

Als we nu eens massaal *geen* belasting aangifte doen dit jaar. Zou er dan wat volk wakker worden in Den Haag?? Echt schijt en schijtziek word je van het uitdelen van graties geld aan iedereen behalve aan Nederlanders.

marcoplarco | 28-01-15 | 10:06

www.breakthesystem.nl super goed initiatief om juist ons ongenoegen uit te spreken over de regering jn Nederland we moeten opstaan met ze alle er is gister een demonstratie geweest op t malieveld naar mijn mening worden alle uitingen en ook de demonstratie zelf geboycot door de media helaas!! Neem een kijkje en laat bij de volgende demonstratie je stem horen! Tip: word lid van de Facebook zodat je op de hoogte bent van de volgende demonstratie

Doornroosje26 | 28-01-15 | 10:04

@sigaar konthaar
Er mist wel meer in dit verhaal. Hoe lang heeft deze Roemeen hier gewerkt, hoeveel belasting heeft hij afgedragen, hoeveel WW heeft hij wel niet bekostigd?

Vragen vragen

TeeJee | 28-01-15 | 09:06
Vanuit gaande dat deze persoon in Litouwen verblijft, kunnen we stellen dat whatever hij/zij ook maat bekostigd, heeft verdwenen is in het buitenland. Dat is bepaald niet gunstig voor de Nederlandse economie.

sigaar_konthaar | 28-01-15 | 10:03

@Bakito
Betje google-google-fu vertelt mij dat er in het tweede kwartaal van 2014 316.000 unieke online vacatures waren geplaatst.
Gewoon gegoogled op "aantal online vacatures".

Rest In Privacy | 28-01-15 | 10:01

Met literaire werkbeurzen worden de mooiste boeken in het Nederlands vertaalt die anders niet beschikbaar zouden zijn voor een groter publiek.
O wacht, het enige dat hier gelezen wordt zijn de comments op GS.

horstboterhamworst | 28-01-15 | 10:00

owjeej | 28-01-15 | 09:54
Een volk heeft een gezamenlijke vijand nodig om het te binden. En een verdeeld volk als de onze blijkbaar een stuk of tien.

Doldwaas | 28-01-15 | 09:57

Koek Bakker | 28-01-15 | 09:52
Haha, ja natuurlijk. Door te neuken neemt het aantal maagden toe.

Bakito | 28-01-15 | 09:57

mooi man dit, iemand die gewoon netjes volgens de regels van het UWV aangeeft een baan te gaan willen zoeken in een ander land (punt voor alle ´TROTSE´ Nederlanders hier: willen jullie toch zo graag? dat ze terug gaan?)

Nou blijkt dat diegene aanspraak maakt op behoud van zijn WW en We worden collectief HELEMAAL gek!!!
ik zou zeggen ´hijs de vlag, zing nog eens trots het wilhelmus, klaag nog wat over de staatskas, mischien krijgen we dan eindelijk een keer ´ONS´ Nederland terug!

PS.. na dat gezeik over zwarte pieten gaan we nu weer oosterlingen pesten, ik stel voor dat we alvast gaan nadenken over de volgende slachtoffers?!

bah!

owjeej | 28-01-15 | 09:54

Voor iedereen die hier geen problemen mee heeft:

De werkgéver betaald de ww-premie.
Die premie bedraagd 2,15%.

Reken nou eens uit hoeveel dat per jaar is.

Zoek vervolgens even op wat de plichten allemaal zijn voor een normale Nederlandse werknemer, die zijn baan verliest en welke sancties er volgen als hier niet aan wordt voldaan.

Vinden jullie dan nog steeds dat we hier niets aan hoeven te doen?

Moriarty | 28-01-15 | 09:53

Bakito | 28-01-15 | 09:07

Onzin. Automatisering schept juist banen. Er gaan laaggeschoolde banen weg, maar er komen (veel meer) banen voor terug voor mensen met ICT/mechanical engineering opleidingen. Dat er daar geen mensen voor te vinden zijn heeft er mee te maken dat de overheid er te weinig aandacht aan heeft besteed, en al het talent in het buitenland veel mooiere kansen krijgt.

Koek Bakker | 28-01-15 | 09:52

Lijkt me niet zo gek dat iemand die hier komt werken een bepaalde periode recht heeft op een WW-uitkering. Gelijke monniken, gelijke kappen. Dus ook gelijke rechten voor buitenlandse arbeiders. Die dragen ook WW-toeslag af.

Het alternatief is om geen WW-toeslag te laten betalen, maar dan wordt een Oost-Europeaan nog goedkoper ten opzichte van een inheemse arbeider. Dan 'pikken ze onze banen in'.

Doldwaas | 28-01-15 | 09:52

Die man heeft gewoon ww-premie in Nederland betaald. Bovendien, wat maakt 't uit of ie hier of in Litouwen naar werk zoekt? Ik denk dat de meeste reaguurders 'm liever zien gaan

Woods | 28-01-15 | 09:52

Is normaal. Mijn Duitse vriendin kreeg ook nog 3 maanden Duitse WW toen ze naar Nederland verhuisde. Dat de WW na 3 maanden wordt gestopt als je in het buitenland werk zoekt is al heel wat. Als ie was gebleven, dan had ie er nog langer gebruik van kunnen maken. Ik zie dus het probleem niet zo. Die kerel heeft premies betaald en ziet eigenlijk af van een gedeelte van het geld waar hij recht op heeft. Stelletje zeikerds hier.

Trekhaas | 28-01-15 | 09:51

-weggejorist-

anti-allahhhh | 28-01-15 | 09:50

TeeJee | 28-01-15 | 09:43
Hoeveel vacatures op Monsterboard?

Bakito | 28-01-15 | 09:48

De motivatie zakt zo ook ver onder het nul-punt. Nederland is echt ziek.

G,I. Jane | 28-01-15 | 09:46

RoBD=Skullfucker | 28-01-15 | 09:07

Dat doen de miljoenen Nederlandse beroepswerklozen al sinds 1960.
Werken nog 10 uurtjes p week zwart om hun 3e vakantie te kunnen betalen.

duitse herder | 28-01-15 | 09:45

Guy Fawkes | 28-01-15 | 09:28

Ingangsdatum ww=20-10-2014. De duur is niet bekend. Vanaf 30-1-2015 gaat die persoon 3 maanden naar het buitenland om werk te zoeken, eh tenminste dat is de bedoeling. Dus de einddatum 29-4-2015 daar is op zich niks vreemds aan, da's precies 3 maanden.

redje70 | 28-01-15 | 09:43

@bakito
Het cbs heeft de officiële werkloosheidscijfers voor u.
Aangezien u kunt reaguren neem ik aan dat u ook wel even naar jobbird of monsterboard kan googlen. Werk.nl is ook een leuke. Vacatures zat.

Rest In Privacy | 28-01-15 | 09:43

Terwijl opa en oma, de eindjes maar net aan elkaar kunnen knopen. En krom liggen voor de eigen bijdrage aan de zorgverzekeringen.

DanBilzerian | 28-01-15 | 09:42

Wat is hier dan mis mee? Het gaat voor zover ik kan zien om een WW uitkering, dat is een soort van werkloosheidsverzekering waar premie voor is betaald, en waar je alleen recht op hebt als je een arbeidsverleden hebt.

Als het nu gaat om kindertoeslagen, kinderbijslag dat wordt overgeboekt naar Roemenië, of een bijstandsuitkering tja dan wordt het anders

TheStef | 28-01-15 | 09:40

Zodra ik "Roemeen" hoor of lees, gaan bij alle alarmbellen rinkelen. De dokter zegt me dat ik lijd aan vooroordelen en dat daar geen pilletjes tegen zijn.

Rest In Privacy | 28-01-15 | 09:40

Minder, minder, minder!

FCDenBosch | 28-01-15 | 09:40

TeeJee | 28-01-15 | 09:37
Heb je ook cijfers?

Bakito | 28-01-15 | 09:39

@bakito
Zeg dan gewoon waar echt de schoen wringt. Er zijn ZAT banen, hele websites staan er vol mee. Er zijn echter twee redenen waarom die niet gevuld worden;
- professionele bankhangers willen niet werken
- het aanbod sluit niet aan bij de vraag. Iets met scholing en onderwijs

Rest In Privacy | 28-01-15 | 09:37

UWV, achterlijker organisatie in Nederland bestaat er niet.

Angelica | 28-01-15 | 09:35

Toch bijzonder, ben nog maar kort reaguurder, maar weet na het lezen van 2 regels al wanneer het een reactie van Bakito betreft.
Daar kan ik toch niet de enige in zijn?
Nickname85 | 28-01-15 | 09:03
Met mij erbij zijn we al met z`n tweeën en ik weet zeker dat er veul meer zijn die barstende hoofdpijn krijgen van zo veel intelligente achterlijkheid. Ik heb mijn bepaalde vermoedens over de identiteit van Bakito en moet er zo langzamerhand smakelijk om lachen.

WitteGrunneger | 28-01-15 | 09:35

Dit valt nog mee. Deze persoon heeft ervoor gewerkt. Uitkering is wellicht hoog uitgevallen en inspanning om werk te zoeken is oncontroleerbaar. Werkelijkheid is gekker. Iedere Europeaan kan met een beetje advocaat bijstand claimen. PvdA begreep het meteen door een speciaal bijstandsloket voor Oost-Europeanen in Den Haag te openen. Ik snap niet dat de Grieken het moeilijk hebben. Kom gewoon naar Nederland. De bijstand is hoger hier dan in Griekenland. De Europese geldpersen draaien al.

www.schulinck.nl/opinie/2013/europeane...

Haagse Tokkie | 28-01-15 | 09:35

Hé ik ben een hard werkende roomblanke Nederlander. Het zijn wel mijn centen die over de balk gegooid worden.
Sjaak uit Dordt | 28-01-15 | 08:35

=
Dat is nu precies het soort Nederlander waar de politiek correcte mens/politicus vette schijt aan heeft!

meneer Q | 28-01-15 | 09:33

deraderendraaien | 28-01-15 | 08:52

Klopt. En ik was (en ben) ook tegen het idee van '1 Europa' zoals onze politici en de bedrijfslobbyclubjes dat er doorgedrukt hebben... Maar ja: blijkbaar zijn er nog steeds grotere belangen...

m@rkus | 28-01-15 | 09:30

een ww is voor iemand die gewerkt heeft.... en waarschijnlijk heeft hij harder gewerkt dan de potloodvreter die die stukje uitbraakte....

Satria | 28-01-15 | 09:30

Bizar!

Rest In Privacy | 28-01-15 | 09:30

@Badderbeest! | 28-01-15 | 08:52
'Het betreft hier WW, ze zal dus ook wel WW-premie hebben betaald neem ik aan.'

Alsof het afstaan van WW premie de kosten van een WW uitkering dekken en rechtvaardigen.
Of het nu om bijstand of WW gaat, het punt is dat Nederland gratis geld geeft aan niet-Nederlanders die niet eens hier werken.

wakkere_nederlander | 28-01-15 | 09:29

Hans Kwalzan | 28-01-15 | 09:27

Koek Bakker heeft al jaaaaaaaaren sociale premies betaald en nog nooit een uitkering gehad. Dus dat heeft hij intussen wel verdiend. Eerlijk is eerlijk! Misschien dat het UWV ook nog even kan helpen met het boeken van de vliegtickets.

Koek Bakker | 28-01-15 | 09:29

Dank je wel, Sinterklaas!

NACademicus | 28-01-15 | 09:29

20.10.2014 tot 29.04.2015 is 6 maanden en 9 dagen WW-uitkering. Da's een hele vreemde periode (?!) voor toekenning en zakkenvul-roemeentje wordt vervolgens ook nog es uitgenodigd om terug te komen voor WWB-uitkering als de gratis-geld-fontein in Roemenië stopt. (of hij geen zin meer in zwart werk (naast gedegen sollliciteren natuurlijk) heeft om zijn 2e huis af te bouwen.

.... en als je als ZZP-er aan komt zetten voor een WWB-uitkering nadat dit kabinet je bedrijf heeft gesloopt wordt je uitgelachen.

#realiteit

Guy Fawkes | 28-01-15 | 09:28

Arme Roemeen heeft vast jaren gewerkt in NL voor die uitkering door economie te stimuleren.
*proest*

LangeTijdGeleden | 28-01-15 | 09:27

Koek Bakker | 28-01-15 | 09:23
1) Hawaii ligt (nog) niet in de EU
2) Voor een WW uitkering zul je eerst moeten werken dus hup, aan de slag jij
.
Verder een leuke bijdrage.

Hans Kwalzan | 28-01-15 | 09:27

Nee, vandaag aan het werk voor het CJIB.

TheseDays00 | 28-01-15 | 09:25

Fantastisch! Ik ga morgen goedkeuring aanvragen om werk te mogen zoeken op Hawaii! Met behoud van uitkering; die heb ik nu niet dus dit wordt een echte win-win situatie!

Koek Bakker | 28-01-15 | 09:23

Die inzender is een NSB'er. Een Nogal Stomme Burgerman.

Igor Putkin | 28-01-15 | 09:23

-weggejorist-

Keeper | 28-01-15 | 09:22

Jezus

Fucking

Christ

marcoplarco | 28-01-15 | 09:22

@polt | 28-01-15 | 08:47
'Als het nu om de bijstand ging...'

Hoogmoed komt voor de val.
WW komt voor de bijstand.

Ik kan haast niet geloven dat deze Roemeense man serieus op zoek is naar een aanstelling in Litouwen als hij hier recht op een uitkering heeft.
Het lijkt me een slim trucje: Je zegt je Nederlandse postadres op, zegt op zoek te zijn naar werk elders (niet te controleren) maar blijft recht houden op Nederlandse uitkering.

De post is klaarblijkelijk niet bij de man aangekomen dus communicatie is niet meer mogelijk met hem. Maar reken maar dat deze man ruim binnen 6 maanden hier terug is mocht de geldstroom uit Nederland stagneren.

Maar ach wat klaag ik nou? We hebben het hier gewoon over een landgenoot hoor!

*Over Europese vlag strijkt*

wakkere_nederlander | 28-01-15 | 09:20

RoBD=Skullfucker | 28-01-15 | 09:14
Invasie is overdreven. En die buitenlandse weknemers is geen complot, maar simpelweg omdat de fabrieken steeds goedkoper moeten produceren. Onze eigen arbeiders worden dus vervangen door machines én goedkope buitenlandse arbeiders.

Niet Wilders, maar Karl Marx zou een veer in zijn reet moeten krijgen.

Bakito | 28-01-15 | 09:19

Hoe haal je het in je achterlijke hoofd andermans post open te maken? Heel die site staat vol over privacy. Als er iets alles met privacy te maken heeft is het post.

Keeper | 28-01-15 | 09:19

… en: houdt het UWV bij of de goede man daadwerkelijk werk víndt?
Als dat lukt, zal het UWV wel méér werkzoekenden naar Litouwen willen sturen.

simpelman | 28-01-15 | 09:18

doe mij dan maar blauwe vierkanten. Waar kan ik tekenen?

Den Meester | 28-01-15 | 09:17

@Bakito 09.07
Er IS een half miljoen.

Verder bedankt voor het op een excellente manier onderuit halen van je eigen betoog: als er in Nederland een half miljoen banen te weinig is, dan is het laatste wat we kunnen gebruiken een invasie van buitenlanders. Wel hebben we strengere regels en maatregelen nodig om onze eigen werkzoekenden aan het werk te krijgen.

RoBD=Skullfucker | 28-01-15 | 09:14

Ja, je weet dat het gebeurt. Evengoed is het altijd weer verbazend wanneer een stukje realiteit door het scherm van politici en ambtenaren glip, dat er een betaalde dagtaak aan heeft om juist dat te voorkomen.
De multiKul (K van flauweKul) wordt duur betaald.

Jan Passant mk2 | 28-01-15 | 09:11

Wat is precies het probleem? Dat mensen geld krijgen waarvoor premies zijn betaald?

Verdiep je eerst eens in sociale wetgeving voordat je brieven plaatst die sowieso al niet door derden opengemaakt hadden mogen worden en daarna niet eens de moeite neemt om de inhoud tot je door te laten dringen (drie maanden, verplicht inschrijven bij uitzendbureau en een formulier invullen bijvoorbeeld).

knutsel | 28-01-15 | 09:10

Vraagje.
Dat iemand in Litouwen recht op WW heeft als hij hier gewerkt heeft en zijn baas hier de premies heeft betaald, niet blij mee, maar snap t wel.

Maar sinds wanneer mag je maanden werken met behoud uitkering? Nooit van gehoord, iemand anders wel?

RoBD=Skullfucker | 28-01-15 | 09:07

Chiant | 28-01-15 | 08:56
Nee, je snapt het punt niet. Er zijn zo'n half miljoen te weinig banen. Dat komt hoofdzakelijk omdat we in de loop der tijd arbeid hebben vervangen door machines: conducteurs door chipkaarten, caissières door scanapparatuur, politieagenten door security-camera's en detailhandel door online winkelen.

Bakito | 28-01-15 | 09:07

Fijnstoffer | 28-01-15 | 09:05
"Lekker een betaalde vakantie. Jan Lul den Autochtoon werk er wel voor hoor."

.
Ik word ook gewoon doorbetaald tijdens mijn vakanties; da's niet iets heel geks.

Hans Kwalzan | 28-01-15 | 09:07

Controleert zo'n UWV of de persoon zich écht in Litouwen inschrijft als werkzoekende, en is dat een voorwaarde voor die WW-uitkering?

simpelman | 28-01-15 | 09:06

@sigaar konthaar
Er mist wel meer in dit verhaal. Hoe lang heeft deze Roemeen hier gewerkt, hoeveel belasting heeft hij afgedragen, hoeveel WW heeft hij wel niet bekostigd?

Vragen vragen

Rest In Privacy | 28-01-15 | 09:06

Lekker een betaalde vakantie. Jan Lul den Autochtoon werk er wel voor hoor. Eventuele demo's/protesten worden door de ME neergeslagen.
.
@Nickname85 | 28-01-15 | 09:03
Dat bent u zeer zeker niet.

Fijnstoffer | 28-01-15 | 09:05

Er ontbreekt nog iets. De ING bankpas. Slordig werk hoor van die ambtenaar.

kenny harder | 28-01-15 | 09:05

WW uitkering, daar betaal je voor en flink ook. Als er nou bijstand stond..

decadent degeneraat | 28-01-15 | 09:04

@Skunk57 | 28-01-15 | 09:01
a) dat is niet netjes inderdaad
b) omdat we hier in Nederland leven?!
c) ziehier de zorgvuldigheid van onze overheidsinstanties.

Maria.1 | 28-01-15 | 09:03

Toch bijzonder, ben nog maar kort reaguurder, maar weet na het lezen van 2 regels al wanneer het een reactie van Bakito betreft.

Daar kan ik toch niet de enige in zijn?

Nickname85 | 28-01-15 | 09:03

WW uitkering, heeft hij dus gewoon voor gewerkt en recht op.
Next.

Igor Putkin | 28-01-15 | 09:02

WW wordt toch al volledig betaald door werkgevers sinds enige tijd?

Gen. Maximus | 28-01-15 | 09:02

@7,62x39 | 28-01-15 | 08:44
3 aannames in 2 zinnen,voelt het nu wel opgelucht in de onderbuik?... man.. man.. man..

deraderendraaien | 28-01-15 | 09:02

1) Welke L.. maakt de post van een ander open!
2) Waarom is deze brief in het Nederlands?
3) Waarom is deze brief naar een adres in Nederland gezonden, hoe moet die man nu weten wat hij moet doen.

Dit zijn nu van die zaken die mij razend maken.

Skunk57 | 28-01-15 | 09:01

Bakito | 28-01-15 | 08:35

Veruit de meeste uitkeringstrekkers, steunopeisers en ander parasiperenden op andermans arbeid zijn:
www.cbs.nl/NR/rdonlyres/35EB07BB-9EAB-...

pluizigkroeshaar | 28-01-15 | 09:01

@Sjaak uit Dordt | 28-01-15 | 08:35
Ja, dus wil je je mond houden?

Lewis | 28-01-15 | 08:59

@kapotte_stofzuiger | 28-01-15 | 08:46
Da's niet waar. Uitgaven sociale zekerheid zijn ongeveer net zoveel als zorg. Allebei goed voor ongeveer een derde van alle overheidsuitgaven.

Chiant | 28-01-15 | 08:59

Werknemers betalen sinds 2009 geen WW-premie meer (officieel: ww-premie werknemersdeel 0%). Vanaf 2013 is de werknemerspremie definitief afgeschaft. De WW-premie wordt vanaf 2009 dus volledig door de werkgevers betaald. Vanaf 2013 geldt hiervoor geen franchise meer waardoor de werkgever premie over het volledige salaris betaalt. Dus deze persoon heeft niet direct premie voor z'n WW-uitkering betaald. Doordat alleen de werkgevers de WW-pot vullen en het beroep op WW-uitkering stijgt is het saldo van het WW-fonds negatief. Het tekort wordt door de overheid aangevuld.

ersee | 28-01-15 | 08:58

De reden dat deze persoon ww ontvangt is omdat hij hier premies en dergelijke voor heeft afgedragen. Dus wettelijk gezien geen speld tussen te krijgen.

Wat wel bijzonder is, is het feit dat deze persoon nu ergens anders woont, uitkering krijgt, maar er geen controle is of hij daadwerkelijke solliciteert en/of beschikbaar is voor werk.

Ik, als Nederlandse burger, zou een hoop gedoe krijgen met het UWV als ik 6 maanden lang niet beschikbaar zou zijn voor werk....

Nickname85 | 28-01-15 | 08:57

Enig idee hoe lang je tegenwoordig moet werken om een jaartje WW te kunnen trekken?

Laat ik eens een aanname doen, bron www.ontslag.nl:

Stel, betreffende Roemeen van 43 jaar heeft hier 4 jaar gewerkt en heeft dan recht op 13 maanden WW-autkerieng.
Ikzelf heb 17 jaar gewerkt en mocht ik een WW uitkering moeten aanvragen heb ik recht op de maximaal 26 maanden WW.

Als de betreffende Roemeen hier 2 jaar heeft gewerkt heeft hij recht op 3 maanden WW.

Laten wij alles wat wij in Nederland hebben opgebouwd maar even binnen 10 jaar volledig ten gronde richten dankzij het gedrocht van de EU. alles uiteraard ten behoeve van alle moe-landers die hier even (uitzonderingen daargelaten die langer blijven) komen werken en daarna met gratis geld elders hun geluk te beproeven. Werken in Lithouwen?? WTF!

Ik ga weer centen verdienen om 52% te moeten afdragen aan de Belastingdienst.

pibasso | 28-01-15 | 08:57

Lapin | 28-01-15 | 08:46

En die kom ik nu heel weinig tegen. Onze verkoper van de daklozenkrant echter wordt rond 21:00 uur opgehaald door een gast in een oude Mercedes 190D samen met zijn collega's en een straatmuzikant. Volgens een kuchende man in een lange regenjas mogen zij hun verdiende centen allemaal aan Koko Petalo geven ter afbetaling van hun schulden...

eerstneukendanpraten | 28-01-15 | 08:57

Wel Qudt voor die Roemeen dat ie die uitkering helemaal in Litouwen moet ophalen. Vuile rasiesten hier

LeakyLeak | 28-01-15 | 08:56

Wel Qudt voor die Roemeen dat ie die uitkering helemaal in Litouwen moet ophalen. Vuile rasiesten hier

LeakyLeak | 28-01-15 | 08:56

@Bakito | 28-01-15 | 08:44
Ik hoef nu toch niet alweer mijn betoog te houden over de massale import van lage lonenarbeiders, gelukzoekers en uitkeringsexporteurs versus lamzakkerige bankhangende werkweigeraars zonder moreel kompas?
U geeft hierboven zelf al aan dat deze Roemeen waarschijnlijk het werk deed waarvoor een Tokkie zijn neus ophaalde. Welnu, die Roemeen had hier helegaar niet moeten zijn omdat die Tokkie het werk deed omdat hij anders crepeert van ellende en armoede.
Niet kunnen werken is iets anders dan niet willen werken. Werk weigeren is uitkering weigeren. En sociale premies betalen is niet hetzelfde als een spaarpotje voor jezelf vullen. Het is niet jouw geld, het is geld van de samenleving om iemand te ondersteunen bij pech, tegenvallers en rampspoed.

Chiant | 28-01-15 | 08:56

Ik waardeer de low-tech anonimizer.
Voor de rest natuurlijk poep.

postmodernismisdead | 28-01-15 | 08:55

En verder wat witwas | 28-01-15 | 08:48 zegt. Nederland luilekkerland (behalve voor de autochtonen)

Maria.1 | 28-01-15 | 08:54

Ik ben benieuwd hoe hard ik wordt uitgelachen als ik zoiets in Roemenië probeer.

Rommelende Onderbuik | 28-01-15 | 08:54

Gatverdamme, wanneer houdt dat pamperen hier eens op? Er is geen geld voor zorg, geen geld voor ouderen geen geld voor studenten, geen geld voor.... maar wel voor die kut-buitenlanders!!!!???? Geert, je hebt 100% gelijk!!!!

langzullenweleven | 28-01-15 | 08:53

WW is een werkloosheidsverzekering waarvoor de man zelf premie heeft betaald. Een verzekering met minimale benefits overigens. Hij heeft recht op dat geld. De inzender is een vlerk die met zijn poten moet afblijven van post die niet aan hem gericht is.

7,62x39 | 28-01-15 | 08:43

Jij zal de reken toets nooit halen helaas. Dat hij/zij premie heeft betaald betekent niet dat hij/zij z'n eigen ww heeft bekostigd. Er zal altijd geld bij moeten en dat betaal jij en ik, doormiddel van belasting op belasting op belasting.

sigaar_konthaar | 28-01-15 | 08:53

Wat ben ik weer enorm teleurgesteld. Hoe makkelijk is het om in Litouwen iemand om te kopen en lekker betaald naar familie te gaan. GVD we zijn al jaren totaal de weg kwijt in dit land.

Miss Appeltaart | 28-01-15 | 08:52

Het betreft hier WW, ze zal dus ook wel WW-premie hebben betaald neem ik aan.

Badderbeest! | 28-01-15 | 08:52

@m@rkus | 28-01-15 | 08:41
Wat er mis mee is, is dat Nederland in Brussel had moeten bedingen dat er op deze manier kapitaal uit onze economie wegvloeit naar een land met een goedkopere levensstandaard, en dat het sociaal vangnet van in dit geval Roemenië deze inwoner op het moment van binnenkomst had moeten opvangen met een daar gebruikelijke uitkering.

deraderendraaien | 28-01-15 | 08:52

-weggejorist-

JohnnyLion | 28-01-15 | 08:51

@filmmakert | 28-01-15 | 08:44
Gezien de fraude met de huurtoeslagen en de zorgtoeslagen heb ik er niet zoveel vertrouwen meer in; het spijt me. Met die huren en zorgkosten was alles natuurlijk ook prima in orde...

Maria.1 | 28-01-15 | 08:51

Best veel armoede daar en ik vind het een goede besteding van belastinggeld. Als stichtingen ermee aan de haal gaan blijft alles aan de strijkstok plakken.

ukuppes | 28-01-15 | 08:50

-weggejorist-

de Botte Bijl | 28-01-15 | 08:50

Het is dan ook volstrekt logisch dat de pot belastinggeld die bij een gebracht is door een groep mensen toch vooral niet ten bate van diezelfde mensen wordt gespendeerd...
.
Wanneer je kop volzit met politiek correcte hersenrot.
.
Of als jezelf lekker afroomt op de geldstromen natuurlijk.
.
Het Nederland van VVD, PvdA, D66, CDA en consorten...

Parel van het Zuiden | 28-01-15 | 08:49

Eigenlijk moeten we weer helemaal handje contantje gaan werken, zonder banken, zodat de nieuwe adel (overheid) niet meer alles weer.

Dutch_Holland | 28-01-15 | 08:48

Het mooiste is nog, dat als je 12 jaar in Roemenië hebt gewerkt vervolgens 6 maanden in Nederland je een recht op Nederlandse WW hebt op basis van de complete 12,5 jaar aan arbeidsverleden. De hoogte is 75% van het laatste salaris gedurende 2 maanden en 70% gedurende 11 maanden. Dus 6 maanden werken levert in dit voorbeeld 13 maanden uitkering op.

witwas | 28-01-15 | 08:48

Als het nu om de bijstand ging...

polt | 28-01-15 | 08:47

@blanke sabel | 28-01-15 | 08:38
Ons monetaire systeem werkt zo dat als heel Nederland 1 jaar lang geen belasting betaalt de staat gewoon geld leent om haar exorbitante bestaan voort te zetten.

Let wel: de fiscus int nu al nagenoeg 100% van alle belastingen en de staat leent er flink op los want het socialistische systeem werkt al vele jaren lang niet meer.

wakkere_nederlander | 28-01-15 | 08:47

duitse herder | 28-01-15 | 08:43

Volgens mij heb ik dit al eens eerder gehoord...

eerstneukendanpraten | 28-01-15 | 08:47

@Chiant | 28-01-15 | 08:42
Goed punt, als de Roemeen hier was gebleven en ziek was geworden, hadden we een veel groter financieel probleem. Nederland besteedt meer aan zorg dan aan sociale zekerheid, onderwijs, defensie, buitenlandse zaken, politie/justitie en rente op de staatsschuld samen.

kapotte_stofzuiger | 28-01-15 | 08:46

@Leffe blonde

Blijf je maar lekker (af)wachten op die revolutie. Die komt er niet in Nederland. Teveel toetsenbordhelden.

SemperLibertas | 28-01-15 | 08:46

@eerstneukendanpraten | 28-01-15 | 08:42

Dankzij de afbraak van onze kenniseconomie hebben we in Nederland heel veel Roemenen die als programmeur werken.

Lapin | 28-01-15 | 08:46

Maar dit geeft dus wel een duidelijk precedent want iedereen mag dus een paar maand in een ander EU-land "werk zoeken" zonder sollicitatieplicht.

eerstneukendanpraten | 28-01-15 | 08:45

Chiant | 28-01-15 | 08:42
Ja, en er zijn 100.000 vacatures en 700.000 werklozen. Over proporties gesproken.

Bakito | 28-01-15 | 08:44

Het is waarschijnlijk geen Roemeen maar een Litouwer. Maar voor PVV-tokkies is het natuurlijk één pot nat.

7,62x39 | 28-01-15 | 08:44

Wanneer is de maat echt vol en gaan we met z'n allen naar het Binnenhof?
Dit land is NIET MEER mijn land, maar ik wil het wel terug. Voor mijn kinderen en kleinkinderen!

Leffe Blonde | 28-01-15 | 08:44

@Maria.1 | 28-01-15 | 08:39
Is er controle of hij werkelijk aan het solliciteren is? Ik voel aan mijn water van niet; dat is alleen aan de autochtone Nederlander voorbehouden.

Uhuh. Onze landgenoten staan er allemaal om bekend zo hard te werken. De idioot hoge WAO/WIA- & bijstandspercentages onder autochtone Nederlanders zijn ook de schuld van Roemenen?

Deze persoon heeft kennelijk in Nederland gewerkt en belasting betaald. Hij heeft recht op WW.

filmmakert | 28-01-15 | 08:44

Wanneer is de maat echt vol en gaan we met z'n allen nasr het Binnenhof?
Dit labd is NIET MEER mijn land, maar ik wil het wel terug. Voor mijn kinderen en kleinkinderen!

Leffe Blonde | 28-01-15 | 08:44

@wakkere_nederlander | 28-01-15 | 08:41
Ja graag. Maar ik ben al wakker.

Maria.1 | 28-01-15 | 08:43


Immigratie naar Nederland:

2000 t/m 2009

aantal 1.186.197 - gemiddeld 118.629

2010 - 154.432
2011 - 162.962
2012 - 158.374
2013 - 164.772
2014 - 179.736
2015 - 183.956 verwachting

Aantal 1.004.232 (opleidingsniveau: geen informatie beschikbaar)

* Totaal generaal 2.190.429 immigranten *

Politici zwijgen niet over immigranten.

Tot slot:
Emigranten komen brengen - naar een ander land
Immigranten komen halen - in Nederland

Ruil eens 1 miljoen belastingbetalers in voor 1 miljoen uitkeringstrekkers, dat kost de economie structureel 35 miljard per jaar en de overheid ongeveer de helft van dat bedrag.

Het wachten is nu op de Afrikagolf vanuit Spanje en Italië.
Nederland delen met deze mensen wordt door de EU verplicht gesteld.

duitse herder | 28-01-15 | 08:43

WW is een werkloosheidsverzekering waarvoor de man zelf premie heeft betaald. Een verzekering met minimale benefits overigens. Hij heeft recht op dat geld. De inzender is een vlerk die met zijn poten moet afblijven van post die niet aan hem gericht is.

7,62x39 | 28-01-15 | 08:43

Het staat iedere Nederlander in de WW vrij te solliciteren aan de Cote d'Azur, je moet het natuurlijk wel even vragen.

kapotte_stofzuiger | 28-01-15 | 08:43

Deze man wil tenminste werken én ook nog eens terug naar z'n land. Win win zou ik zeggen. Lijkt me een betere oplossing dan hier daarna een uitkering trekken omdat hij geen werk kan vinden.

Lapin | 28-01-15 | 08:43

Met dank aan Brussel en de grootgraaiers die de EU besturen.

Pale Rider | 28-01-15 | 08:42

Nederland geeft net zo veel geld aan sociale zekerheid uit als aan onderwijs, buitenlandse zaken, defensie, rente op de staatsschuld en politie & justie bij elkaar opgeteld.

Om het even in proporties te plaatsen.

Chiant | 28-01-15 | 08:42

De enige Roemeen die ik ooit heb zien werken stond in de entree van de Appie de daklozenkrant te verkopen.

eerstneukendanpraten | 28-01-15 | 08:42

we hebben het hier over de ww. Daar heb je gedurende de periode dat je werkt zelf voor betaald. Een zelf opgebouwd recht. Als het de wwb / bijstand betrof was het een heel ander verhaal. Deze persoon vraagt netjes toestemming. Ook dat kan anders.

Mesmer | 28-01-15 | 08:42

-weggejorist-

SemperLibertas | 28-01-15 | 08:41

@Maria.1 | 28-01-15 | 08:34
Koffie?

wakkere_nederlander | 28-01-15 | 08:41

Tendentieus gezeur. zie Bakito.

glebber | 28-01-15 | 08:41

Dit gaat over WW. Daar heeft deze persoon voor gewerkt. En je mag in andere EU-landen naar werk zoeken. Hier is dus niks mis mee.

m@rkus | 28-01-15 | 08:41

Daarom: 'Nooit andermans post openmaken' volgens goed Hollandsch gebruik.
Net als: 'eerst de gasten en dan de kwasten.'

Man man man wie heeft al die rare gewoontes in Nederland ingevoerd? Karl Marx zelf?!

wakkere_nederlander | 28-01-15 | 08:40

Het houdt niet op, niet vanzelf..

JohnnyLion | 28-01-15 | 08:40

@Interpoolbal | 28-01-15 | 08:37
Als Jamaica binnen de EU komt wel, ja.

Hans Kwalzan | 28-01-15 | 08:40

De overheid heeft eigenlijk geen bal meer te maken met de inwoners van dit land. Want wie wil dit nou echt? Zijn er politici die dit soort zaken oprecht een goed idee vinden? Ik weet zeker dat er maar weinig Nederlanders zullen zijn die hier achter staan.

KapiteinClaus | 28-01-15 | 08:39

@Bakito | 28-01-15 | 08:35
Och jij ziet het probleem weer eens niet...
Als je een ww uitkering krijgt dien je beschikbaar te zijn voor de arbeidsmarkt. En? Waar is deze Roemeen nou? Is er controle of hij werkelijk aan het solliciteren is? Ik voel aan mijn water van niet; dat is alleen aan de autochtone Nederlander voorbehouden.

Maria.1 | 28-01-15 | 08:39

Tot over 6 maanden! Overigens schrijnend om te zien dat die brief gewoon in het Nederlands is geschreven en niet in het Roemeens...

sigaar_konthaar | 28-01-15 | 08:39

Ik mis in dat mooie rijtje nog "in het gips gieten van studentes in Rotterdam en weer uit laten bikken door de brandweer en dan ook nog slagen aan de kunstacademie"

KarelMarks | 28-01-15 | 08:39

@Bakito | 28-01-15 | 08:35
Hulde.
Iemand die werkt/heeft gewerkt heeft recht op een WW-uitkering voor bepaalde tijd, want daarvoor premie betaald. Het exporteren van volksverzekeringen is veel kwalijker.

kapotte_stofzuiger | 28-01-15 | 08:39

Man man man, wat een gedrocht is die EU toch.
Allemaal bek houden en aan het werk. Jullie weten wel waarom.

pibasso | 28-01-15 | 08:39

Sociale Zekerheid.
Twee woorden om lang bij stil te staan. Laat ook vooral de mogelijke betekenissen van de combinatie van deze twee woorden langere tijd tot u doordringen.

Chiant | 28-01-15 | 08:39

Draai de geldkraan eens een weekje dicht, stop met betalen van belastingen.

blanke sabel | 28-01-15 | 08:38

Krijgt Geen Stijl ook subsidie?

DixitQuote | 28-01-15 | 08:38

@Bakito
Amen.

Hans Kwalzan | 28-01-15 | 08:38

Wat is dit voor een beleid?
Mensen die in een ander land gaan wonen en werken geld nasturen?
Het is een verkapte tip: he afvallige PvdA stemmer, kom eens terug!
Hier kijk GRATIS GELD!

wakkere_nederlander | 28-01-15 | 08:37

Dus met een ww uitkering zou iedereen dan net zo makkelijk 3 maanden vakantie kunnen vieren onder het mom van werk zoeken?

deraderendraaien | 28-01-15 | 08:37

Mag ik ook een uitkering aanvragen om met behoud van die uitkering 3 maanden in Jamaica een baan te zoeken? Als het dan nog niet gelukt is zal ik wel terugkomen naar NL.. *damn*

Interpoolbal | 28-01-15 | 08:37

@Bakito | 28-01-15 | 08:35
Ik ben het volledig met u eens.

filmmakert | 28-01-15 | 08:36

Nederland is doodziek!

Lauwe Koffie | 28-01-15 | 08:35

Deze persoon heeft netjes premies en loonbelasting afgedragen in ons land. Waarschijnlijk werk verricht waar onze eigen chipsvretende en shag-rokende tokkies zich te goed voor voelen want Geert hep gelijk.

En wettelijk gezien heb je dan gewoon recht op een WW-uitkering. Ik zie echt het probleem niet, behalve natuurlijk dat andermans post openen een ernsige aantasting is van de privacy, iets waarvoor George Orwell in 1948 al waarschuwde.

Bakito | 28-01-15 | 08:35

Ondertussen is de persoon die het briefgeheim schond van z'n bed gelicht?

kapotte_stofzuiger | 28-01-15 | 08:35

En de betalers zijn inmiddels in de minderheid, de handophouders en regelrechte parasieten een meerderheid.
Merlot | 28-01-15 | 08:34
.
U doet ter correctie die 6.5% werkloosheid even maal 10? Ja, dan kom ik ook op zo'n getal.

kovariant | 28-01-15 | 08:35

Hé ik ben een hard werkende roomblanke Nederlander. Het zijn wel mijn centen die over de balk gegooid worden.

Sjaak uit Dordt | 28-01-15 | 08:35

Het is weer een fijne, haast poëtische woedetekst Prittmans.

Merlot | 28-01-15 | 08:35

Godsgloeiende godver de godver....%^$%$%$^&%
Ohne ende. Het houdt niet op. Word er zo mismoedig van.

Jan greeden42084575 | 28-01-15 | 08:34

Tuurlijk ben is hij binnen 6 maanden terug. of dachten jullie anders?

Andersdenkend | 28-01-15 | 08:34

Lekker motiverend

Ulle Ruttelflut | 28-01-15 | 08:34

-weggejorist-

Maria.1 | 28-01-15 | 08:34

Het wordt tijd voor revolutie.
Het Haagse, noch het Brusselse regime trekt zich nog een fuck van kiezers aan.
En de betalers zijn inmiddels in de minderheid, de handophouders en regelrechte parasieten een meerderheid.

Merlot | 28-01-15 | 08:34

Man, man, man

IJzervreter | 28-01-15 | 08:34

Waarom krijgt ie zn post niet in het Roemeens? Racisme!

Godsammekraken | 28-01-15 | 08:33

logisch, want banaan.

nikkipikki | 28-01-15 | 08:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl