
D66-leider Alexander Pechtold, de populistische profeet van Het Reservaat, wil graag premier worden. Daarom gedoogt hij Rutte II, net zo lang tot het opportuun is om de boel om te duwen en een greep naar de macht te doen. Premiers worden in Nederland niet gekozen op visie, maar op de juiste platitudes, opgediend op een bedje van loze beloftes. In de Nauwelijks Relevante Courant deed Pechtold een vingeroefening in die richting, met een populistische preek voor eigen parochie. Is Pechtold de gedroomde opvolger van Mark Rutte? We doen een Kloosried om dat te peilen.
Titel: Pak de ongelijkheid aan, daar komt die radicalisering van
MinPres Pechtold: Ik ken niemand die naar Parijs is geweest voor de mars, zei de 17-jarige Farid in deze krant. De correspondent deed verslag vanuit La Grande Borne, een arme wijk in de Parijse voorstad Grigny. Hier groeide ook Amedy Coulibaly op, die vier gijzelaars vermoordde in een kosjere Parijse supermarkt. Waar de wereld massaal rouwde en verworven vrijheden verdedigde, bleek in Grigny, waar de kiem lag van radicalisering van een van de daders, de stemming heel anders.
GeenStijl: Een veilige opening: Pechtold signaleert een radicaliseringsprobleem, maar doet dat op afstand, in Parijs. Dat gaat later in het stuk nog van pas komen om "oplossingen" aan op te hangen, zónder specifieke Nederlandse situaties te hoeven aanstippen.
MinPres Pechtold: Mij viel op dat na de aanslagen in Parijs verscheidene collegas stelden dat onze veiligheid en vrijheid voorgoed niet meer vrijblijvend waren. Ik verkoos bedachtzaamheid boven twittersnelheid.
GeenStijl: Bedachtzaamheid, een belangrijke eigenschap voor een staatsman. Pechtold neemt het risico om ijdel en arrogant te klinken, maar bestijgt desalniettemin de trap die hem boven zijn collega-politici moet plaatsen. De gedoodverfde verheffer verheft zichzelf, als het ware.
MinPres Pechtold: Ik sprak slechts mijn afschuw uit over deze gruwelijke misdaad waar alleen de terroristen zelf verantwoordelijkheid voor dragen.
GeenStijl: "Alleen de terroristen." Lees: het geloof dat deze terroristen zo radicaal uitdragen, heeft er
niets mee te maken. Het zijn radicale uitersten, eenlingen,
lone wolfs.
MinPres Pechtold: Allen worstelen we met de vraag welk antwoord te formuleren op wat in Parijs is gebeurd. De VVD haalt het oorlogsrecht van stal en wil dat elke agent een mitrailleur krijgt. CDA-leider Buma wil het verheerlijken van geweld straffen. Een gedachtenpolitie als antwoord op een aanval op vrije meningsuiting. Een kromme gedachte.
GeenStijl: Pats, daar worden de ideeën van concurrentie op rechts welhaast achteloos kaltgestellt. Sja, met name Buma maakt het Pechtold ook wel erg makkelijk. Maar ook de valse veiligheid die de VVD oppert, is geen oplossing. Mitrailleurs hebben weinig zin tegen het onvoorspelbare, en nog minder tegen explosies.
MinPres Pechtold: En de PVV-leider doet wat hij zo vaak doet: angst aanwakkeren en met de beschuldigende vinger naar de ander wijzen. In dit geval: het kabinet heeft bloed aan zijn handen als er in Nederland iets gebeurt.
GeenStijl: Het politieapparaat van Opstelten is onvoorbereid, ongeoefend en onderbezet. Onder Rutte is de buitenlanddivisie van de inlichtingendiensten bijna wegbezuinigd. Plasterk biedt schijnoplossingen tegen dreiging door het massaal tappen van alle burgers in de hoop per ongeluk een aanslag te voorkomen. Jihadverdachten uit Arnhem mogen hun enkelbandje afwerpen omdat ze anders niet lekker kunnen kickboksen. Achraf uit 020-West is dood omdat de instanties niet ingrepen om zijn Syriëgang te voorkomen. En Wilders wordt al ruim tien jaar persoonsbeveiligd tegen een Groene Olifant in de Kamer. Dus Wilders was wellicht een tikkie dramatisch aan het doen, maar je kan hem niet ongezien ongelijk geven dat dit kabinet, laten wij het subtieler zeggen, op aansprakelijkheid afgerekend mag worden als er (weer) een booslim ontploft in de polder.
MinPres Pechtold: Ik heb niet de illusie dat de politiek dé oplossing zal vinden om terrorisme uit te bannen.
GeenStijl: Wij ook niet.
MinPres Pechtold: Of integratie met een druk op de knop een succes kan laten zijn.
GeenStijl: Wij ook niet.
MinPres Pechtold: Mijn ervaring is dat ieder debat over integratie in het parlement, de integratie meestal weinig goed doet.
GeenStijl: Zolang je bij ieder debat over integratie Wilders als boosdoener aanwijst en die eerdergenoemde groene olifant in de Kamer blijft negeren, schiet de integratie inderdaad geen millimeter op. Het enige wat je er mee bereikt hebt, is dat Wilders zichzelf steeds harder is gaan overschreeuwen, waarbij de groep die hij als boosdoener aanwijst meer en meer gegeneraliseerd is geraakt. Iedereen verliest.
MinPres Pechtold: Zo ook afgelopen week. Integratie is voor mij toch vooral: je gaat naar school, je hebt een baan, je betaalt belasting en je houdt je aan de wet.
GeenStijl: Jeetje wat een populisme, Pechtold! Voor iemand die een week geleden nog riep dat hij 'weerwoord wil blijven bieden aan de onderhuidse versimpeling en verruwing van het debat' (
bron), is dit toch wel een opvallende versimpeling. Integratie is meer dan school, baan, belasting. Het is taal, cultuur en participatie. Het is meer dan 'je aan de wet houden', het vraagt ook besef van de waarden zoals die in de grondwet verankerd zijn, en respect daarvoor. Aan dat soort belangrijke maatschappelijke zaken mag je als gastland bést een paar eisen stellen zonder daarbij je eigen tolerantie op het spel te zetten. Maar als tolerantie omslaat in onverschilligheid, zoals die in de woorden van Pechtold weerklinkt, ga je schaduwsamenlevingen gedogen en wordt de kloof tussen burger en buitenlui steeds breder. En hee, kijk eens wat er gebeurd is na decennialang gastarbeiders importeren & wegkijken? "Hire & forget" - en nu worden we wakker in wijken waar de Nederlandse taal, cultuur en waarden niet meer leidend zijn. Als daar nou iets béters, vrijers & vrijzinnigers voor in de plek was gekomen... Maar dat kunnen we niet echt zeggen, mmh?
MinPres Pechtold: De afgelopen dagen is vaak verwezen naar de waarden van de Franse Revolutie. Vrijheid, gelijkheid, broederschap, de drie kernwaarden van ons moderne democratische Europa. Broederschap zagen we volop. In Parijs, waar tallozen (sic) door de straten trokken. In eigen land, waar burgemeesters rake woorden spraken op manifestaties van Groningen tot Rotterdam. Vrijheid is wat we verdedigen. En vrijheid is wat terroristen aanvallen. Het is de verantwoordelijkheid van politici om pal te staan voor die vrijheden. Het is een smet op onze samenleving dat een collega parlementariër beveiligd moet worden vanwege zijn mening. Het is bekend dat mijn opvattingen tegenover die van Wilders staan, maar zolang hij binnen de wet blijft, kan hij op mijn steun rekenen om te kunnen blijven zeggen wat hij wil. Pal staan voor vrijheden betekent ook alert zijn als godslastering wordt opgepoetst door toenmalig CDA-minister Donner, nota bene kort na de moord op Theo van Gogh. Als een cartoonist als Gregorius Nekschot van zijn bed wordt gelicht vanwege een tekening. Als een vreedzaam demonstrant wordt afgevoerd om een bord met de tekst Weg met de monarchie.
GeenStijl: Amen, Alexander. Amen. Dít zijn woorden waarmee je Hafmo afremt tijdens het tollen in zijn tombe. Jammer, zo jammer, dat deze pats boem spijker kop raak alinea gevolgd wordt door een....
MinPres Pechtold: Maar het meeste zorgen maak ik me om de gelijkheid.
GeenStijl: But Brigadier!
Maarzegger! Moslims zeggen: 'Je mag alles zeggen, MAAR je mag de profeet niet beledigen'. Pechtold heeft z'n eigen variant: 'Radicaliseren is heel erg, MAAR dat is de schuld van ongelijkheid'. Hou toch op man. Gelijkheid is een lege huls. Een onwezenlijk ideaal dat niet van bovenaf is te dicteren. Gelijkheid is het modieuze campagnewoord van het Piketty-populisme: het klinkt allemaal heel sexy, totdat je een geschiedenisboekje pakt en leert dat het zonder strafkampen en kolchozen niet haalbaar is. Als je vooruitgang wil, moet je het volk aanmoedigen en faciliteren om méé te doen, niet mensen van onderaf gratis geld geven en van bovenaf afknijpen totdat iedere drang tot initiatief uit ze is verdampt en de maatschappij is verworden tot een grijze middelmaat van middelmatige mensen die met middelmatige betrokkenheid middelmatige dingen doen voor een middelmatig salaris waar ze dan middelmatig van kunnen leven.
MinPres Pechtold: Als minister voor het grotestedenbeleid bezocht ik in 2005 Seine Saint-Denis, een voorstad van Parijs vergelijkbaar met La Grande Borne. De moed zonk me in de schoenen.
GeenStijl: Terug naar Frankrijk, om maar geen voorbeelden van Vogelaarwijken als 020-Gaza, de Shariadriehoek of Presikshaaf te hoeven noemen. (Peggold stipt echter wel snel ff aan dat hij al regeerervaring als minister heeft.)
MinPres Pechtold: Hoge werkloosheid, slechte huizen, mensen met veelal allochtone achtergrond die leven onder het bestaansminimum. Het meest werd ik getroffen door de kinderen. Jonge mensen die volop kansen zouden moeten krijgen, maar door de toevallige plek waar ze geboren zijn nagenoeg kansloos opgroeien.
GeenStijl: Daar komt de neokoloniale aap uit de mouw: met een staaltje betuttelracisme mensen vastpinnen in een frame van kansloosheid vanwege 'de toevallige plek waar ze geboren zijn', dat is wat Pechtold hier doet. Als je het over Afrika zou zeggen, zou je nog gelijk kunnen hebben. Maar níet in West-Europa, waar onderwijs en arbeid voor het oprapen liggen, waar iedereen zichzelf kan verbeteren en waar staat en samenleving voorzien in educatie, gezondheidszorg en bijstand. De fabrieksinstelling van mensen is niet dat ze zielig & hulpbehoevend zijn, mensen zijn juist hele zelfredzame, vindingrijke wezens met een sterk ontwikkelde overlevingsdrang. Maar ze moeten zelf
willen, en daarvoor moet je ze niet zonder (maatschappelijke) opdracht met een zakje gratis geld laten wegkwijnen. Je moet ze prikkelen & uitdagen, faciliteren en voortstuwen. En dat is wat het huidige Europa verzuimt. Onderwijs te lastig? Geen punt, dan versimpelen we de lesstof gewoon. Geen goeie taalbeheersing, dus geen baan? Hier, neem een uitkering. Van het rechte pad gedwaald? Alsjeblieft, een herkansing. En nog eentje. En nog eentje. Geradicaliseerd? Wacht, we schrappen de Holocaustlessen, we halen onze cartoons van de muur van het leslokaal en we blaffen
Nie Wieder! tegen de verkeerde boom zodat je geen aanstoot meer hoeft te nemen aan ons. En dat doen we allemaal om de drempels der kanslozen te verlagen, ongeacht of we daarmee onze eigen historie, onze eigen vooruitgang, onze eigen waarden en tenslotte ons eigen zelfrespect langzaam vernietigen. De gelijkheidsgedachte als doodskus voor de democratie: Pechtold predikt het.
MinPres Pechtold: In ongelijkheid ligt de voedingsbodem voor radicalisering. Op ongelijkheid moeten we een antwoord vinden.
GeenStijl: Pechtold wil ongelijkheid dus wegnemen. Maar... zijn D66-senatoren stemden vorige maand tégen de wet normering topinkomens waarmee graaiers aangepakt kunnen worden en (economische) ongelijkheid dus een tikkeltje afgevlakt zou kunnen worden. Erger nog: D66 stemde gisteren vóór de invoering van het schuldenstelsel voor toekomstige studenten, dat grote financiële drempels opwerpt voor de toegankelijkheid van hoger onderwijs. Niet voor de beter bedeelden, wél voor de mensen die geboren zijn in wat hij zelf omschrijft als 'kansloze wijken'. Pechtold is dus niet alleen een populist, maar ook een huichelaar.
MinPres Pechtold: Niet door te polariseren. Wie een hoofddoekjesverbod op scholen afkondigt, zoals in Frankrijk, drijft moslimas verder in hun isolement. Wie na een terreuraanslag door geradicaliseerde moslimindividuen van álle moslims vraagt zich daar tegen uit te spreken, maakt een hele geloofsgemeenschap verdacht als heimelijke sympathisanten.
GeenStijl: Nee, die geloofsgemeenschap, die één boek, één profeet en één god deelt, maakt zichzélf verdacht als sympathisant, en dat gaat bovendien vaak
helemaal niet zo heimelijk. Niet alle moslims zijn terroristen. Maar veel terroristen zijn wel moslim, en dat het gebrek aan afkeuring, zelfreflectie of introspectie naar het eigen geloof onder moslims voor onrust zorgt bij joden, westerlingen en overige niet-moslims, is volkomen gerechtvaardigd wanneer moslims op deze manier zelf actief de scheidslijn tussen onze samenleving en hun geloofscultuur blijven aandikken. Met hoofddoeken, boerka's en djelabba's in het alledaagse straatbeeld, en met talloze
maarzeggers in de media. Argumenteren dat "wij" degenen zijn die "hen" in een isolement drijven, negeert moedwillig het feit dat er niet zelden actief voor dat isolement gekozen wordt - en dat het al veertig jaar gefaciliteerd wordt door onze overheid, die Het Heeft Laten Gebeuren. Maar nee, laten we alles lekker populistisch op een hoofddoekjesverbod afschuiven. Meewarig schudden wij inmiddels het moede hoofd om deze vingerwijzende hypocrisie waarin islamcritici achteloos op één hoop geveegd worden. Pechtold hengelt naar moslimstemmers alsof hij de eerste de beste PvdA'er is.
MinPres Pechtold: Hoe vergroten we de kansen van kinderen die opgroeien in kansloze wijken waar de verleiding van het criminele of zelfs terroristische pad letterlijk om de hoek ligt? Ik zet vooral in op preventie en bepleit drie richtingen.
GeenStijl: Zo. Het probleem is geschetst. Daders: Wilders, het Westen, de sociaal-economische omstandigheden, en verder alles behalve de islam. Maar nu komen de oplossingen van de aspirant-premier. Nou gaan we het meemaken...
MinPres Pechtold: Ten eerste. Kinderen die thuis in een desolate omgeving opgroeien, kun je op school alsnog kansen geven. Onderwijs is het krachtigste wapen om jonge mensen voor te bereiden op een volwaardige plek in de samenleving. Door onderwijs kun je achterstanden wegwerken en kansen op de arbeidsmarkt, zeker ook voor jongeren met een allochtone achtergrond, vergroten.
GeenStijl: Eens. Jammer dat D66 (overigens samen met andere 'verheffings- en gelijkheidspartijen' PvdA en GroenLinks) dus toevallig net gisterenavond met het leenstelsel instemde en daarmee de toegang tot onderwijs zo goed blokkeert voor mensen uit "een desolate omgeving", tenzij ze natuurlijk bereid zijn zich diep, diep in de schulden te steken voor iets waar de overheid tot gisteren nagenoeg gratis in voorzag voor iedereen. Wat een epische faal, met mogelijke grote, schadelijke gevolgen voor "gelijkheid" in de komende decennia. En wat een discrepantie tussen dit stukje tekst en de politieke realiteit van D66.
MinPres Pechtold: Ten tweede. Betrek mensen van kinds af bij de samenleving. De strijd van terroristen is niet alleen een strijd voor een religie of ideologie, maar vooral een strijd tegen onze democratieën, tegen onze beschaving. Zorg dus dat mensen meer betrokken raken bij de strijd voor de democratie. Geef ze meer invloed, meer zeggenschap. Dat vergroot hun betrokkenheid bij de samenleving.
GeenStijl: Invloed en zeggenschap moet je niet zomaar "geven", die moet je
verdienen. Hoe verdien je invloed en zeggenschap? Door mensen uit te dagen, door meer van ze te vragen en soms iets van ze te eisen.
Participatie, het kabinet waar Grote Gedoger Pechtold zijn steun aan verleent, hamert er inmiddels al jaren op. In woord, althans. In daad betekent het vooral dat de geldkraan van zorg, onderwijs en (veiligheids)structuur verder wordt dichtgedraaid. En waarom? Om aan de Brusselse begrotingseisen te voldoen, niet om Nederland 'sterker te maken voor de toekomst'.
MinPres Pechtold: Ten derde. Zorg dat mensen meer met elkaar leven in plaats van naast elkaar. Vergroot de onderlinge verbondenheid. Veiligheid is de verantwoordelijkheid van ons allemaal. Natuurlijk moeten we investeren in goed uitgeruste veiligheidsdiensten en voldoende capaciteit bij politie en Openbaar Ministerie. Maar terrorisme en radicalisering bestrijd je niet met wetten alleen, maar ook met mensen. Iedereen heeft een rol in de bescherming van onze vrijheden, in het uitdragen van onze waarden, in het betrekken van zoveel mogelijk mensen bij de samenleving. Familie, vrienden, de wijkagent, mensen op school en op het werk. 'Ik ken niemand die naar Parijs is geweest voor de mars'. Van mij hoeven Farid en al die andere jongeren uit de Franse voorsteden dat ook niet. Nog niet. Laat Parijs de eerste stap zetten. Op ons allen, de politiek voorop, rust de verantwoordelijkheid de ongelijkheid in de samenleving tegen te gaan. Bied perspectief. Geef kansen. Laat zien hoe aantrekkelijk onze waarden en welvaart zijn zodat jongeren zich verbonden voelen met ons en elkaar. En extremisten geïsoleerd raken. Zo kunnen we de voedingsbodem voor radicalisering en terrorisme wegnemen."
GeenStijl: Even los van de constatering dat punt 3 niets meer dan een gestapelde herkauwing van punt 1 en 2 is,
hoe moeten waarden en welvaart aantrekkelijker gebracht worden? Welvaart? Marokkaanse jongeren dragen Gucci en Canada Goose, lopen op Nike Air Max en rijden Vespa, Audi & BMW, maar verzanden nog steeds in criminaliteit, drugshandel en geweld. Om nog meer welvaart te kunnen kopen, maar helaas zonder dat iemand ze eens heel goed duidelijk maakt dat de manier waarop ze hun geld "verdienen" sociaal zeg maar niet zo heel erg geaccepteerd is. En waarden? De Maiwands, de Abou Moussa's en de Abou Babyschudders gaan op onze kosten naar onze scholen, maar het enige dat ze bestuderen zijn hun Koran en de schriftgeleerden. Waarna ze onze eigen waarden tegen ons gebruiken om te pleiten voor afschaffing van die waarden, door over die geschriften te oreren in haatzaaiende, antisemitische en islamofascistische uitingen. Onder de banieren van ISIS, midden op de straten van Nederlandse volkswijken, onder de neus van "liberale" burgemeesters. Kom nou toch Pechtold. "Ze" weten al lang hoe aantrekkelijk onze welvaart & waarden zijn, ze maken vooral ondankbaar misbruik van onze onverschillige tolerantie die voorkomt dat wij onze waarden verdedigen. En zolang D66-baasjes in populistische algemeenheden over de problemen rond deze groepen blijven babbelen in de neuzelrubrieken van de couranten van Het Reservaat, gaat dat ook nooit veranderen. Tfoe.
GeenPeil EindOordeel:
Nou. Met deze visie klinkt Kereltje als een prima premierskandidaat voor de polder. Maar met D66 aan het roer gaan we dan
de oorlog in ieder geval niet winnen. Pechtold voedt slechts de aanhoudende geruchten dat D66 het nieuwe PvdA is, en hun voorman de Popiejopie van de Armen. Hebben we tegen het einde van 2015 een MinPres Pechtold? De gedachte vervult ons met weerzin, maar het zou ons niet verbazen. Want met zijn populistische propagandaretoriek zit het wel snor. Meer dan dat en een flinke scheut Fatsoen heb je helaas niet nodig om in Nederland het hoogste politieke podium succesvol te bestijgen. Maar vanaf onze positie op de grond zien we wel dat de keizer geen kleren aan heeft.
[
Bronartikel als pdf]
Reaguursels
Inloggen@Gutgutgut (00:54),
Ik heb je linkje bekeken, maar er staat nergens dat Assad meer slachtoffers heeft gemaakt dan zijn opponenten. Er staat wel dat alle betrokken partijen liegen over de aantallen slachtoffers, en dat met name een aantal oppositiepartijen hun gedode strijders als "burgers" neerzetten.
Los daarvan weerleg je weer niet mijn punt; dat vooral dat "Syrische verzet" haar eigen oorlogsmisdaden als reclame gebruikt.
(00:56),
Niet theoretisch; er bestaat zoiets als oorlogsrecht.
nl.wikipedia.org/wiki/Internationaal_h...
Geloof het of niet maar al vanaf de Middeleeuwen is er in Europa een neiging om zelfs oorlog iets "menselijker" te maken. Essentieel onderdeel van dat oorlogsrecht is dat gevangenen (burgers, hulpverleners of soldaten) niet zomaar mogen worden geëxecuteerd.
(01:12),
De standpunten van Wilders zijn duidelijk, ongeacht van wie hij zijn geld krijgt.
Nogmaals, zolang zowel islamisten als socialisten elk eerlijk debat frustreren met intimidatie, valse aanklachten en geweld is het onzin om "openheid" te eisen van mensen die openlijk bedreigd worden. Tenzij je natuurlijk echt hoopt dat enkelen van hen daardoor wat "overkomt".
Waarna de rest zich terugtrekt.
Het sterkste argument van zowel de linkse kerk als de islam, blijft toch de terreur. En natuurlijk de doelbewuste onwetendheid; trots blijven roepen dat je niet weet wat Wilders wil, maar dat dat ook niet hoeft omdat stelselmatige verdachtmakingen, beledigingen en laster veel effectiever zijn in een discussie.
Zucht, als Dom Links eens de moeite zou nemen een klein beetje de koran in te zien dan zouden ze direct zien wat voor politiek correcte nonsens Pechtold hier uitkraamt.
www.thereligionofpeace.com/pages/quran...
Als je naar de laatste 20 jaar kijkt en ziet hoe de Nederlandse politiek het Nederlandse volk heeft belazerd en bedrogen met hun criminele multiculti indoctrinatie dan neem je deze vent toch absoluut niet meer serieus?
-
Het laat in ieder geval zien dat stemmen op oude partijen geen enkele verandering zal laten zien en Nederland nog verder in het multiculti moeras zal zinken.
Peggold wordt de nieuwe premier... Is al een tijdje geleden door de Bilderbergers besloten.
"geef ze meer invloed, meer zeggenschap"
Zegt de wandelende gevulde koek Pechtold.
Was het niet D'66 dat zich een paar keer keerde tegen een referendum?
www.elsevier.nl/Politiek/blogs/2014/1/...
Ik lees het al. Typisch utopisch, politiek gewauwel over hoe het allemaal zou moeten zijn, met precies nul concrete oplossingen over hoe we er gaan komen. Peggold is exact het soort politicus wat in heel Europa in de vuilnisbak moet belanden, willen we er nog wat van maken.
gutgutgut | 22-01-15 | 10:33
Waar was de reuring bij de elite toen onderstaande had plaatstgevonden?
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2015/0...
gutgutgut | 22-01-15 | 10:33
U interpreteert er aardig op los. Dus het noemen van het woord "reuring" is bij u "gebrek aan empathie".
Reuring (<West-Fries) = drukte, gedoe; beroering, opschudding; leven, bedrijvigheid
Bron: Prisma & Genootschap onze Taal, het Witte Woordenboek.
# Woordenboek weggooit en opzoek gaat naar gutgutgut's Woordenboek#
Pechtold is de jongste zoon van Adolf, en zijn moeder is bea.
Toetsiemonster | 22-01-15 | 11:42
Door de jaren heen is mij altijd opgevallen dat Pechtold uitsluitend doet wat goed is voor Pechtold.
Ik ben 100% overtuigd dat hij geen seconde zal aarzelen NL aan de islam uit te leveren als hij daarmee MinPres kan worden.
Dit zijn de opdrachten van Allah waaraan iedere moslim zich moet houden.
www.thereligionofpeace.com/pages/quran...
Hoe serieus ze dat nemen laat ieder islamitisch land zien door iedereen in hun land te vervolgen/vermoorden die geen moslim is.
-
Hieruit kunnen we concluderen dat de logica om te roepen dan "ongelijkheid" de oorzaak is om Allah's bevelen uit te voeren puur en alleen ontsproten is uit de wens om moslimstemmen te werven om zo groot genoeg te worden en MinPres te worden.
M.a.w. Net zoals de PvdA voor puur eigen gewin Nederland (en ook de eigen kiezers) te verraden aan de islam in ruil voor een Minpres baantje.
-
Anton Mussert deed dat ook en heeft uiteindelijk de juiste straf van de rechtbank gekregen.
Dat hele verhaal van Pechtold is veel van hetzelfde. Het is de oude manier van denken en door deze oude manier van denken zijn we in deze situatie beland. We hebben een cultuur binnen onze cultuur gehaald. Daar zit een heel groot probleem. Deze cultuur welke wij binnen hebben gehaald heeft niks met die woorden welke Pechtold hier boven predikt. Hierdoor moeten wij ons aanpassen en waarden inleveren. Wanneer we met de ouderwetse denkwijze ,zoals Pechtold hier ten toon spreid, doorgaan zullen we nog veel meer vrijheid moeten inleveren.Het denken dat onderwijs de oplossing is, is onjuist. Het onderwijs is de basis van onze beschaving. Dat is juist, maar is onze beschaving wel zo beschaafd? Is het onderwijs zoals dat gegeven wordt in de basis wel juist? We zullen anders moeten leren gaan denken. We hebben zogenaamd goed onderwijs en toch is onze samenleving aan het afbrokkelen. Dus daar zal wat moeten veranderen. Onze denkwijze past zich niet aan, aan nieuwe omstandigheden. Daar komen veel van onze problemen vandaan. Het neo kapitalistische denkbeeld van steeds meer en dan blijft onze welvaart behouden. Foute gedachte, we moeten ons aanpassen en kijken naar de omstandigheden. Er is juist te veel, en nog meer van te veel wordt overvloed, en dat is catastrofaal. We zullen een andere richting op moeten en als ik de visie van Pechtold zo lees dan heeft hij ons niets maar dan ook helemaal niets te bieden.
Hoge werkloosheid, slechte huizen, mensen met veelal allochtone achtergrond die leven onder het bestaansminimum. Het meest werd ik getroffen door de kinderen. Jonge mensen die volop kansen zouden moeten krijgen, maar door de toevallige plek waar ze geboren zijn nagenoeg kansloos opgroeien.
In Frankrijk is educatie gratis! lage, middelbare, hoge en uni.
Zolang je elke dag naar school gaat hoef je niets te betalen!
niets!
Kansloos.. hah minder kansloos dan nederlanders die hier hbo en uni volgen.
Maar goed. het zal wel niet daaraan liggen.
Peggold als premier...... de horror.
gutgutgut: Je bent net een gokkast, soms keert hij wel eens uit, als je op de goede knop drukt. Je eigen interpretatie van je verhaal, spreekt me minder aan. Maar dat zijn we van jou wel gewend.
Dat er gelukkig nog helder denkende en verlichte islamitische wetenschappers zijn moge blijken uit de verhandelingen van dr.Adnan Ibrahim. Op youtube is o.a. zijn lezing te volgen getiteld "ons geloof is gekaapt".Het collectivisme is de oorzaak van het handelen van ontspoorde islamjeugd en niet hun individueel handelen zoals dhr.Pechtold pleegt te betogen. De heer Pechtold wiens wieg niet heeft gestaan acht hoog op een galerijflat in Ede en die riant elf jaar over zijn studie kunstgeschiedenis heeft mogen doen heeft geen benul van hetgeen zich afspeelt in het islamitische gezin waar van kindsbeen het kroost wordt opgezadeld met islam en nog eens islam.Islam en individueel denken en handelen is per definitie tegenstrijdig. D66 vertegenwoordigt de gegoede burgerij meer nog dan de VVD, goudhaantjes opgegroeid in een beschermde omgeving , niets mis mee maar men sluit genoegzaam de ogen voor de noden van de gewone Nederlander die gestalte moet geven aan de flagrant mislukte multiculturele samenleving.Kijk eens naar Leiden, in de arbeiderswijk Leiden Noord is in no time een moskee gebouwd en in de arbeiderswijk Leiden Zuid West wordt voortvarend een nieuwe immense moskee gebouwd. Geen mens die daar D66 stemt.
Aan Bunker en zijn profeet knerf | 22-01-15 | 10:01
"De reuring is ontstaan omdat het nu iemand van de elite betreft, dat schrijft hij."
De "reuring" is ontstaan omdat een voormalig minister en en verdienstelijk op een meer dan afschuwelijke manier aan haar einde is gekomen. De woordkeuze ("reuring") verraadt de afwezigheid van empathie bij Bunker. Borst is immers "elite" en had het veel beter dan zijzelf. Ook was ze veel verdienstelijker dan iemand die de naam van Archie Bunker nog niet eens kan spellen.
gutgutgut | 22-01-15 | 10:24
Wilders voorstel IS niet pervers. JIJ vindt het pervers.
Een heel bruikbaar voorstel want je bent van de jihadisten af.
Pervers zijn namelijk die jihadisten.
Terug laten komen verhoogd de kans op herhaling.
knerf | 22-01-15 | 09:58
Wilders' voorstel om jihadisten gewoon te laten gaan is pervers. Hij heeft in dat debat niks bruikbaars gezegd.
Het populisme van een D66 politicus. Zelf zeuren dat een ander populist is, maar nu komt de aap uit de mouw. En met zijn ideeen is het nog een paar stappen naar de nieuwe D van 66. Dan wordt het Dictator, welk getal weet ik niet, maar ik gok op 666.
@gutgutgut | 22-01-15 | 09:46
Zucht. Kopvoddentax is verpakkingsbelasting. Een ideetje van de PvdA dat ze vervolgens wel toepasten op onder andere vershoudfolie die de maden uit je vlees moet houden. Wilders houdt een spiegel voor en dat jij en de rest van de policormeute zichzelf niet herkend in de persoon die ze daarin zien zegt meer over jou dan over Wilders.
"Omdat Borst zo'n goed leven heeft gehad (haar eigen verdienste) is het minder erg dat ze zo aan haareinde is gekomen?"
gutgutgut | 22-01-15 | 09:52
Schrijft Bunker niet! Ga eens beter lezen.
De reuring is ontstaan omdat het nu iemand van de elite betreft, dat schrijft hij.
gutgutgut | 22-01-15 | 09:46
Misschien heb jij steeds je vingers in je oren als Wilders spreekt....
Hij had laatst nog tijdens een debat in de 2e Kamer, je weet wel waar die oplossende Samson hem "woordterrorist noemde", allemaal voorstellen.
Echter het enige wat hij kreeg op zijn voorstellen ( o.a paspoorten afnemen, jihadisten gewoon laten gaan maar niet terug laten keren) waren persoonlijk aanvallen.
Hoezo ging hij het debat niet aan....
De prutsers waren Pechtold, Roemer, Zijlstra, Samson, Van Ojik die b.v. allemaal niet ingingen op zijn argument dat de islam gewoon een foute ideologie/religie is.
De enige religie die het doodvonnis uitspreekt over afvalligen.
Archy Bunker | 22-01-15 | 02:01
Omdat Borst zo'n goed leven heeft gehad (haar eigen verdienste) is het minder erg dat ze zo aan haareinde is gekomen?
En jij hebt een minder mooi leven gehad uiteraard, want je was te dom of te lui om medicijnen te studeren. Zielug.
Je bent een afgunstig persoon en ziet jezelf als slachtoffer. Je bent passief aggressief.
Archy Bunker | 22-01-15 | 01:41
Wilders heeft nog nooit iets gezegd waar politiek mee bedreven kan worden. Debatten ontloopt hij. Politieke verantwoordelijkheid draagt hij liever niet. Democratie doet ie niet aan. Tijdens een begrotingsdebat verstoort hij de vergadering met kopvoddentax, hij had de zaal uitgezet moeten worden. Het enige dat hij kan leiden is een eenmanspartij met een paar knechten allemaal van derde garnituur die zonder zijn hulp nog niet de helft van het salaris hadden en die dus uit zijn hand eten. Zijn aanhang hoopt op de absolute meerderheid en dan een dictatuur.
Een. totale. prutser.
Zo goed ?
De islam zelf is radicaal en extremistisch. Lees de de heilige geschriften van de islam (de Koran, de Hadith en de Sira) en je hebt hier zwart op wit bewijs van. 'Doodt ongelovigen waar je ze maar aantreft!' is een mooi voorbeeld uit de Koran.
Kijk naar de geschiedenis van de islam en het nieuws uit moslim landen en je hebt bewijs dat de heilige geschriften van de islam geen dode tekst zijn maar letterlijk opgevolgd worden.
Iedere moslim die zich verdiept in de islam en gaat leven volgens de islam wordt dan ook automatisch radicaal en extremistisch.
Het extremistisch worden van moslims is hiermee verklaard. De vraag is eerder waarom er nog zo veel vredelievende moslims zijn.
gutgutgut | 22-01-15 | 09:28
Goh zeg en wat is het verschil dan met al die autochtonen die door moslims werden vermoord tijden overvallen en berovingen?
Heeft de elite toen ook zijn afschuw uitgesproken?
Nooit iets gehoord....
De Veilingmeester:
"Nederland.... eenmaal.... andermaal... VERKOCHT!!
Pegida EU | 22-01-15 | 01:47
Jij maakt dezelfde foute grappen als je Leider, Lutser Bachmans.
Archy Bunker | 22-01-15 | 02:01
Het zou natuurlijk ook kunnen dat mensen geschokt zijn door de afschuwelijke manier waarop zij vermoord is. Els Borst was een mens ook al was zij slechts "elite". Had je daar al aan gedacht ?
Come conigli guardando una luce brillante.
Alexander heeft zwarte verf op z'n gele snaveltje.
Jeepee heeft het land weggegeven.
De enige dodelijke ideologie is nogsteeds niet verboden, de poppenkast en de haatdragenden volharden in het spuwen op heilige grond.
Het boek van de haatdragenden staat in de poppenkast op tafel.
Op 4 mei gezellig de munnafiqeen uithangen op de dam. "dit nooit meer."
WAT de FOK is "DIT"?
-weggejorist-
Volgens D66 fractievoorzitter Alexander Pechtold is :
.... het `allerergste` aspect aan de aanslagen op het kantoor van Charlie Hebdo afgelopen Woensdag, waarbij 10 medewerkers en 2 politie agenten werden gedood, dat op deze manier de Islam op een negatieve manier wordt neergezet.....
Voor eeuwig door de mand gevallen, WAT een enge vent.
De democratie is al een tijdje geleden opgehouden te bestaan. Met deze arrogante verheffer kan ook het laatste stukje zelfrespect worden overgeheveld aan de EU.
Als aanvulling op mezelf en "gedachte"hulpje voor Pechtold:
en.wikipedia.org/wiki/Thought_Police
"even only by thought, hence the name Thought Police"
Het woord "gedachtepolitie" wordt wel vaker populistisch misbruikt door Pechtold. Als je niet mag denken wat je wilt, of bij een verjaardagfeestje zeggen wat je wilt, dan is het inderdaad gedachtepolitie. Als je publiekelijk oproept tot geweld door het goed te praten of te steunen -en twitter/facebook is nou eenmaal wereldwijd een spandoek ophouden- dan is het geen gedachtepolitie, maar opruiing en voedingsbodem voorkomen.
Wie op hem stemt zou ik nog maar even goed nadenken en dan heb ik het niet over de komende 4 jaar maar over de komende 40 jaar voor deze pro europese partijlid.. Als hij premier wordt kun je Nederland wel afschaffen.
@BSE rundfunk | 21-01-15 | 21:18 "En o ja, op 15 januari, toen wij met onze neus in Hebdo zaten, is er stilzwijgend een soort van Patriot act doorgedrukt in de EU."
.
U heeft helemaal gelijk. Ook dit is weer overduidelijk doorgestoken kaart. Dat dit besef een brug te ver is voor velen, komt omdat de msm en politiek de mensen in een waan houdt.
Gelukkig wordt de geen vis, geen vlees partij van Hafmootje opgeblazen door incompetente scheurmakende moslims, die de Armeense genocide ("kwestie") blijven ontkennen:-)
*Dhimmies 66 waar zij komen betrekt de lucht*
Premiers in Nederland worden niet gekozen, maar geritseld: Slechts 23% van de uitgebrachte stemmen en 17.5% van de stemgerechtigden stemden op Rutte, mede dankzij een demagogische campagne door de staats-teevee.
Nederland is geen democratie, maar sinds de staatsgreep door Willem I een constitutionele monarchie. De burger heeft ook nooit kunnen stemmen over wel/geen/meer/minder massaimmigratie, ontwikkelingshulp, EU, uitbreiding NAVO, ESM, afschaffen van de gulden, de burgemeeter, de provincie-gouverneur, enzovoorts. Wat de kernkwesties betreft zitten alle partijen, op de PVV na, sinds mensenheugenis met de neuzen dezelfde kant op. Al zakkenvullend richting afgrond. D66, de dader-is-slachtoffer partij van de Nederlandse Neocons, is daarop geen uitzondering, integendeel.
Pechthold = Satan.
Meer zeg ik niet.
Nooit maar dan ook nooit zal deze meneer 1 stem van mij krijgen. Mijn stem is en blijft voor de PVV!!!!!
@SDI | 21-01-15 | 21:38
Ja hoor eens even hier.
Ik blijf echt geen kwartier plakken om te kijken of een of andere jojo zin heeft gehad om te reageren.
Maar jojo's hebben nergens zin in zodra het tegen hun conditionering in gaat.
"Wij roeren daar waar het stinkt" heeft een even hoog windvaangehalte hier als de PvdA dat heeft.
Dat is hypocriet.
Het is even hypocriet om nu na een kwartier of half uur even op de persoon een sneer na te geven, en geen enkele interesse te tonen in harde feiten die laten zien dat de aanslagen vooropgezette acties waren.
En natuurlijk allemaal in de veronderstelling dat ik wel verdwenen zou zijn zodat jij tenminste het laatste en 'wijze' woord zou hebben. Guttegut, daar zijn we weer hoor.
Zet je verstand op nul, dein mee op de waan van de dag, gedraag je als een lul, en wat je uitkraamt wordt vanzelf flauwekul.
Dat is wat ik bedoel met dementie, daar heb je geen pedanterieën over psychiaters voor nodig.
@SDI | 21-01-15 | 21:38
Ja hoor eens even hier.
Ik blijf echt geen kwartier plakken om te kijken of een of andere jojo zin heeft gehad om te reageren.
Maar jojo's hebben nergens zin in zodra het tegen hun conditionering in gaat.
"Wij roeren daar waar het stinkt" heeft een even hoog windvaangehalte hier als de PvdA dat heeft.
Dat is hypocriet.
Het is even hypocriet om nu na een kwartier of half uur even op de persoon een sneer na te geven, en geen enkele interesse te tonen in harde feiten die laten zien dat de aanslagen vooropgezette acties waren.
En natuurlijk allemaal in de veronderstelling dat ik wel verdwenen zou zijn zodat jij tenminste het laatste en 'wijze' woord zou hebben. Guttegut, daar zijn we weer hoor.
Zet je verstand op nul, dein mee op de waan van de dag, gedraag je als een lul, en wat je uitkraamt wordt vanzelf flauwekul.
Dat is wat ik bedoel met dementie, daar heb je geen pedanterieën over psychiaters voor nodig.
-weggejorist-
Lewis Lewinsky | 22-01-15 | 03:09
De Nederlander kruipt, praat, discussieert, paait en is bovenal neutraal. We zijn mietjes, we staan onderaan de ladder in deze wereld daar waar het op ballen aankomt. Maar bovenal zijn we arrogant, we weten het beter. Of het nou een TBSer is of een Islamiet. (die twee zitten na mijn idee vaak dicht op elkaar overigens) wij regelen het wel even. We praten, sturen en paaien ze wel even in onze beleving of parallel aan deze. Dat wil niet zeggen dat velen niet onderkennen dat het probleem objecten zijn, echter de arrogantie wint het en zeker in combinatie met de aangeboren angst van een Hollander daar waar het rake klappen betreft. Dus ja ik denk dat er wel meer rondlopen in de kamer welke het echte probleem zien, echter dit verdringen.
Gelukkig hebben we de Duitsers op rechts, de Fransen onder en de Britten op links. Wel de Britten maken er ook een zootje van, dat dan weer wel. Ik zet mijn munten op de Duitser, op de Duitser kun je veelal wel bouwen. Ah en de Fransen, ook misselijk volk als je ze in het kruis trapt.
Ow je zit er naast komt een stuk netter over dan stomkop... Maricón
@the_hammer | 22-01-15 | 02:30
Noem dan eens 50 kamerleden, geen PVV'ers en geen ex-PVV'ers, die ook doorhebben dat de islam een gewelddadige veroveringsideoligie is. Daarvan zijn er immers *zat*, volgens jou. Stomkop.
Zegt Peggold nou dat het door het hoofddoekenverbod op scholen komt, dat geradicaliseer? Moehahaha. Wat een übersukkel.
*it's the islam, stupid*
Vreemd dat Pechtold denkt dat "ongelijkheid" radicaliseert.
Het is toch behoorlijk zichtbaar dat moslims waar dan ook op de wereld van huis uit radicaal zijn. Zelfs in hun eigen land.
M.a.w. Pechtold doet weer het standaard uitgekauwde politiek correcte kunstje "Het is allemaal onze schuld"
"Pak de ongelijkheid aan, daar komt die radicalisering van"
Pechtold is niets anders dan gewoon meer van het oude.
De zelfde nutteloze positief discriminerend en politiek correcte politiek die nu al 20 jaar laat zien niet te werken.
@the_hammer | 22-01-15 | 02:30
Ja zoals in : er komt een overstroming maar ik woon lekker op een betonnen terp vier meter boven NAP. Zo denken die grachtengordel-dieren er ook over : immigratie/islamisering is OK buiten de Ring want ik zit hier hoog en droog in mijn blanke enclave. En ons ondertussen lekker bezighouden met BZV en DWDD met ojee een nieuw nietszeggend boek of a-muzikaal bandje zodat we lekker in slaap worden gesust. Gaaap, welterusten!
Ooit werden we getrakteerd op blote tieten (NPO!)op tv .
Sindsdien zijn we toch ,,progressief en liberaal,, gaan stemmen !
Tieten vind ik ook mooi en geweldig , trouwens , maar of dat je stembusgedrag moet beinvloeden ?
Tieten gaarne symbolisch te beschouwen .
De Duitse bisschoppen hebben een priester verboden mee te doen met Pediga.
De Duitse bisschoppen bukken voor de islam.
Als koorknapen bukten ze ook al voor hun meerderen.
Jong geleerd is oud gedaan.
Bukken is ook populair bij de Duitse protestanten.
Pechtold is ook zo'n bukker.
PrinsesStoepje | 22-01-15 | 02:21
Er zijn zat anderen welke dat ook zien in de politiek. Het probleem is niet het zien, de meeste van die gasten stappen in de morgen in hun wagen net als jij en ik om centen te verdienen. En dat doen ze stevig. Als de shit de fan raakt, is er voor dat volk niets aan het handje, zat leuke eilanden om met je gevulde bankrekening te zwitserleven.
En ik geef ze geen ongelijk, je moet een beetje om je eigen denken. Daarbij wil de kudtburger verneuqt worden, zolang het voetbal maar niet achter een betaalmuurtje gaat.
Alexander, je kent alleen maar belonen, niet straffen, het vleesch is zwak
@gutgutgut | 22-01-15 | 01:02
Inderdaad jammer dat Wilders altijd zo amechtig, gefrustreerd en autistisch overkomt. Terwijl hij de enige in de TK is die de islam ziet zoals het is: een gewelddadige veroverings-ideologie. Veel koran-teksten zouden al voldoende stof moeten geven tot een massale aangifte. Maar daar liggen helaas geen formulieren voor klaar.
Pechthold is dat enge gladde ventje bij je op de firma. Welke uit elke situatie zijn voordeel weet te halen om zich naar boven te werken. Echter geen ene fuck aan de firma toedraagt. Die gast waar iedereen met een boog omheen loopt.
Zou me niet verbazen wanneer hij het ooit tot minister president schopt. Rutte is net zo een misselijk type. Onze maatschappij zit vol met dergelijke individuen overigens. Het doen voorkomen of het gezamenlijk belang het doel is, maar ondertussen gewoon slappe hap met de focus compleet op persoonlijke groei.
Gelijke kansen schoot mijn oog voorbij. LOL
Als de jeugd nog een beetje op tijd wil stoppen met werken (wanneer ze dat al kunnen vinden), een pensioentje willen scoren, studeren e.d. en dat allemaal in een omgeving zonder de invloed van de Islam. Dan doet de jeugd er goed aan om zich op stappen te beramen.
Mocht pechhold minister president worden,
Dios te salve, María, llena eres de gracia, el Señor es contigo. Bendita tú eres entre todas las mujeres, y bendito es el fruto de tu vientre, Jesús. Santa María, Madre de Dios, ruega por nosotros, pecadores, ahora y en la hora de nuestra muerte. Amen.
Els heeft een beter leven gehad, dan menig burger in dit land ooit zal krijgen. Het mysterie rond haar dood wordt misschien nooit opgelost maar het heeft wel heel wat reuring onder de elite gegeven. Het idee dat ze niet ,onaantastbaar, zijn, houd ze op hun plaats, en geeft ze te denken.
@Supermatthijs | 21-01-15 | 22:13
De Israëlische media zijn ook niet blind voor het lijden van Gaza, ze weten alleen niet wat ze aan moeten met een Hamas die hen de oorlog verklaart tegenover de burgers die daar slachtoffer van zijn.
all-that-is-interesting.com/israel-gaz...
Kortom, kereltje Pechtold wil premier worden en dan wel over links. Die droom kan hij vergeten. Dan kan hij niet om de SP heen. Aangezien D66 de SP altijd als een vlieg op het bord met eten heeft behandeld gaat die laatste echt niet in een regering Pechtold zitten.
Bovendien heeft Pechtold nooit zijn geloofwaardigheid op links laten zien. De oplossing voor de crisis moest wat D66 betreft vooral komen van meer bezuinigen en strikte begrotingsdiscipline en ook op het gebied van onderwijs voor iedereen is ze totaal ongeloofwaardig. Nee, totale luchtfietserij van het kereltje.
Voor de rest een hoop geklets zonder echte oplossingen, zoals we gewend zijn.
"Ik hoop dat ze niet te veel heeft geleden." Zei Pechtold over de dood van Els Borst.
Niet te veel. Niet te veel ten opzichte van wat? Vraag ik me al lang af. Niet meer dan noodzakelijk? Of wat.
gutgutgut | 22-01-15 | 01:12
De PVV wordt gesponsoord door Nazies in Zuid-Amerika .
Die hebben allemaal dure spullies in 1945 meegenomen .
@gutgutgut | 22-01-15 | 00:54
Point taken. Binnen de islam is elke vorm van tegenstand immers een signaal om de vredelievende islam (Mekka-soera's) in te ruilen voor de radicale versie (Medina-soera's) Ondertussen denken ze dat wij achterlijk zijn en ons niet hebben verdiept in de beginselen van de islam. Welterusten en bidt voor het slapengaan of onze lieve heer ervoor wil zorgen dat Peggold NOOIT premier wordt.
gutgutgut, komt ook al jaren met alle momenten met ongenuanceerde argumenten, en alleen omdat het Wilders betreft, dus net een Peggoldje. Niet echt een toonbeeld ven duidelijkheid, wel maar wat rondschoppen om te schoppen. Greet is in beton gegoten, en dan is het makkeljk schieten, zoals gutgutgut men hem het liefste heeft, alleen ontbreekt het aan goede argumenten.
Wanneer komt er eens een wetenschappelijk onderzoek naar islam en moslims in een westerse samenleving?
.
Pechknol als MP, ik moet er niet aan denken. D66 ziet er leuker uit dan het in werkelijkheid is want ten eerste zijn we in no-time overgeleverd aan europa en speelt Pechknol slechts de rol van show premier. Levensgevaarlijk die man!
Heleboel redelijke analyses, maar 1 ding kwam mij toch ietwat naief over: "in West-Europa, waar onderwijs en arbeid voor het oprapen liggen".
Het idee dat de ouders die je hebt en de omgeving waarin je opgroeit niet van doorslaggevend belang zijn voor je kansen in het onderwijs en de arbeidsmarkt is wel heel erg slecht doordacht.
Een kind wordt geboren van ouders, die ouders geven soms hun kinderen te weinig te eten. Die ouders geven soms die kinderen geen plek om huiswerk te maken. Die ouders geven soms die kinderen geen aandacht. Die ouders geven soms die kinderen geen of slechte antwoorden op belangrijke vragen. Die ouders geven hun kinderen soms de kans niet om zich te ontwikkelen en zich los te maken van waar ze vandaan komen. Vaker wel dan niet is het geen onwil aan de kant van de ouders, maar onmacht en onkunde die dit veroorzaken. Onmacht omdat ze het geld of de tijd er niet voor hebben, onkunde omdat ze zelf ook niet beter weten en wellicht niet begrijpen wat ze doen.
Zeg ik daarmee dat we ze allemaal maar gratis geld moeten geven? Nee! Zeg ik dan dat die mensen moet worden verboden kinderen te krijgen? Over mijn vrijheidslievende lijk!
Maar wel zeg ik: Ongelijkheid in kansen bestaat wel degelijk. Een kind kan wel degelijk in een situatie zitten die hem of haar niet de tools geeft om zich in de ogen van GS een volwaardig burger te kunnen noemen.
Dit artikel zet zich af tegen het idee van gelijkheid aan de finish maar het miskent daarmee dat gelijkheid aan de start juist is wat ter discussie staat als men het heeft over kinderen die kansenloos of kansarm opgroeien.
De olifant in de kamer waar niemand over spreekt is niet iets vaags als 'de islam', maar is de profeet Mohammed. Niet alle moslims zijn terroristen, maar wel alle profeten Mohammed. Mohammed was terrorist en slavenhandelaar, verkrachter van vrouwen en kinderen. Een wereld zonder Mohammed-kritiek kan terreur nooit effectief bestrijden. Zolang er geen voorlichting wordt gegeven over de mensenrechtenschendingen van Mohammed op iedere school in Nederland, groeit er een kansloze generatie op.
Dandruff | 21-01-15 | 23:26
"Roddels over Wilders eventuele buitenlandse sponsors zijn irrelevant. Alle partijen nemen geld aan, dat maakt die politici nog geen "verkochte charlatans"."
Als ik niet weet wie Wilders financiert weet ik niet wie die 25 man in de tweede kamer zijn. Dat kan wel de de t-party zijn. Of Poetin. Zo kan democratie niet werken.
Alle partijenen nemen geld aan EN geven tot op zekere hoogte openheid van zaken. De PVV moet dat ook doen.
"Volgens mij is er nog nooit iemand vervolgd wegens het propageren van Koranteksten, hoe moorddadig ook.
Maar daar moeten we ook niet naar streven.
De inhoud van die teksten moet juist aan de kaak gesteld worden."
Wie teksten verspreidt die oproepen tot strafbare feiten is strafbaar. Dan moet er dus vervolgd worden. Islam of geen islam. We zijn al heel veel verder als salafistische organisaties verboden worden.
Wat Wilders betreft, hij roept al jaren op de meest ongepaste momenten van alles, maar hij is tot niets in staat.
Om te voorkomen dat een kort verhaal lang wordt: de daden van Assad kunnen en zullen ingezet worden om te recruteren. Gezien de omvang van zijn aandeel in de moordpartij lijkt me dat dat een heel succesvolle strategie kan zijn.
Dandruff | 21-01-15 | 23:26
"Het gooien met zware bommen gebeurd in elke oorlog en is veel minder als oorlogsmisdaad te betitelen dan ... "
Dat is nogal theoretisch. Vraag eens na bij degenen die erdoor getroffen zijn.
Dandruff | 21-01-15 | 23:26
Het gaat mij erom dat er genoeg informatie is over oorlogsmisdaden van Assad en ook over de totale verwoesting van Gaza om recruten mee te werven.
Er zijn VN cijfers over de aantallen slachtoffers in Syrië. Volgens de VN heeft Assad de meeste slachtoffers gemaakt.
en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_th...
PrinsesStoepje | 22-01-15 | 00:29
Ik zit hier geen vergelijking te maken tussen Assad's misdaden en die van IS. Ik zeg alleen dat Assad's misdaden kunnen worden gebruikt om te recruteren.
Je schrijft ook "Maar dat zou dus volgens jou de reden zijn dat jongeren alhier radicaliseren? " Nee dat beweer ik niet. Lees nog even terug. Wel dat dit materiaal goed gebruikt kan worden bij recrutering.
@Supermatthijs | 21-01-15 | 21:11
Nou zeker aan de NL-berichtgeving ligt het niet. De dag na de ontknoping in Parijs en Dammartin-en-Goële had het Parool maar liefst vier-en-halve pagina ingeruimd voor een moslim die klaagde dat hij "op zijn tenen moest lopen" en moskeeën die "alvast aangifte hadden gedaan". Niks gebeurd dus en toch janken terwijl de echte slachtoffers nog begraven moeten worden. En de hele vaderlandse pers, inclusief DWDD/Jinek?Tan wist niet hoe gauw ze de moslims moesten knuffelen. Dus tief op met je moslim-slachtofferschap.
@Lewis | 21-01-15 | 21:58
D'66 is een principieel seculiere partij maar voor de islam maken ze graag een uitzondering. Liever roepen ze dan dat "in iedere religie" wel wat fout is met de geijkte verwijzing naar pedopriesters en aanslagen op abortusklinieken. Alles om maar niet onder ogen te hoeven zien waar islam voor staat. Moge het kalifaat in de grachtengordel beginnen.
@gutgutgut | 21-01-15 | 23:01
Assad is de enige in het conflict die tot nu toe over een luchtmacht beschikt. Maar ik meet niet of je de vele executie-filmpjes van IS hebt gezien. Dat zijn ook honderden/duizenden mensen die niet worden gebombardeerd maar up-close en personal worden geëxecuteerd. Assad is een schurk maar er was onder zijn bewind wel ruimte voor diversiteit.
@PrinsesStoepje | 22-01-15 | 00:15
Die verwoeste dorpen waren dus Joodse mini-Almere's die de palestijnen perse niet over wilden nemen en dus werden gebulldozerd.
@gutgutgut | 21-01-15 | 22:22
Vóór die sjiitische terreur in Irak had je Saddam. Eerst gesteund, toen gehaat door het westen maar altijd toegejuicht door moslims (ook hier) omdat hij het opnam tegen USA en Israël. De sjiitische Muqtada al Sadr ijverde overigens ook voor een islamitische staat maar dan Iran-style. Irak heeft een sjiitische meerderheid. De westerse invasie van Irak is ongetwijfeld, zeker achteraf gezien, van dubieuze aard. Want "democratie" willen brengen in een land waar beide partijen daar niet in geloven is een heilloze missie. De huidige burgeroorlog tussen soennieten en sjiieten werd door Saddam (met geweld) onderdrukt. Maar had het westen dat kunnen voorkomen? En Gaza was tijdens de Egyptische bezetting al een openluchtgevangenis. Uitgerekend havik Sharon deed afstand van Gaza (waardoor ook enkele dorpen moesten worden geëvacueerd/geëlimineerd) maar het heeft niks geholpen want vanuit Gaza begon men raketten af te schieten. Met als gevolg de afgelopen oorlogen. Je moet de dingen wel een beetje in perspectief blijven zien.
Maar dat zou dus volgens jou de reden zijn dat jongeren alhier radicaliseren? Is het dan niet vreemd dat ze van de moordpartijen van IS geen buikpijn krijgen en daar zelfs een zekere sympathie voor hebben?
Pechtold 11 jaar gratis gestudeerd, maar nu studiefinanciering afschaffen.
MinPres Pechtold: Of integratie met een druk op de knop een succes kan laten zijn.
=
Wij, blanke mensen, zijn dan ook de schuldigen dat integratie geen succes is gebleken...
"Wij schijnen last te hebben van 'n vreemd geurtje in het trappenhuis"
van Rossem: Spijker. Kop.
Ik heb de grootste vrees dat we een regering krijgen met D666 VVD CDA , nha ja dan kunnen die pensioenen ook eindelijk naar de E.U dan gaat de grote uitverkoop beginnen
eerstneukendanpraten | 21-01-15 | 21:01
ja natuurlijk, maar daar ging het nog over aquarius, harmony and understanding ...
@Gutgutgut (22:59),
Volgens mij is er nog nooit iemand vervolgd wegens het propageren van Koranteksten, hoe moorddadig ook.
Maar daar moeten we ook niet naar streven.
De inhoud van die teksten moet juist aan de kaak gesteld worden. Zo zijn ooit de misstanden in het christendom ook aangepakt.
Maar er is nu maar één partij die dat bij de islam aandurft.
Roddels over Wilders eventuele buitenlandse sponsors zijn irrelevant. Alle partijen nemen geld aan, dat maakt die politici nog geen "verkochte charlatans".
Het is geen toeval dat juist iemand die al zolang stelselmatig wordt belasterd, aangeklaagd en bedreigd veel van zijn sponsors geheim wil houden. Miljonairs die de SP steunen hebben niks te vrezen van het gesubsidieerde actiecircuit en/of door de NPO opgehitste extremisten.
Bij PVV-ers ligt dat anders.
(23:01),
Geen idee wie de meeste slachtoffers maakt in Syrië, zijn daar cijfers van?
En hoe betrouwbaar zijn die?
Zo zijn er goede redenen om aan te nemen dat die gifgasaanvallen niet van Assad, maar van zijn opponenten kwamen.
Maar los daarvan.
Feit blijft dat niet Assad, maar vooral isis en al-nusra hun oorlogsmisdaden in Syrië filmden.
Het gooien met zware bommen gebeurd in elke oorlog en is veel minder als oorlogsmisdaad te betitelen dan de standrechtelijke executie van willekeurige burgers, hulpverleners of zelfs soldaten.
Niet dat Assad en zijn vriendjes van hezbollah daar te schoon voor zijn. Maar het is vooral isis dat daar echte reclame mee maakt om jongeren te lokken.
Mannetje Pechtold is de reïncarnatie van Adolf Hitler.
Supermatthijs | 21-01-15 | 23:07
Ja en Appel producten . Vooral die draadloze . Blauwe Tanden en Ijfoon .
@i-Wonder | 21-01-15 | 23:03
ALLES in NL is te danken aan Wilders!
@Pegida EU | 21-01-15 | 23:05
En ze hebben een bakfiets... ALLEMAAL ! Ghehehe
D66-ers zijn niet geinteresseerd in politiek . Wel in 24/7/365 winkels , hippe mode ,films en gadgets,vooral biologische , vinden alles vervelend , waar ze maar even moeten wachten , geen grenzen en geld wisselen dus rijtje bij kassa,s , .
Beetje kinderlijke , verwende , egocentrische mensen dus .
Als Pechtold premier wordt heeft hij dat aan Wilders te danken.
Heel gek, ik zie bij Pechtoold altijd automatisch een klein snorretje boven zijn lip. Nu weet ik dus dat 't dus komt door enorme mechalomane machtshonger.
Dandruff | 21-01-15 | 22:37
Toch maakt Assad veruit de meeste slachtoffers en de beelden van de gevolgen van barrelbombs zijn ook niet mis.
De kern van gelijkheid wordt momenteel door alle partijen met voeten getreden, en die heet positieve discriminatie. Geloof, afkomst, herkomst, geaardheid, gehandicapt ,man, vrouw of wat dan ook, alles kent een (positieve KUCH) discriminerende ingreep. En het predikt gelijkheid... weten ze in de tweede kamer wel wat het woord betekend?
natuurlijk en heel NL stemt op deze eurofiel goed het programma van deze wanstaltige partij gelezen mensen D66 is een ik kruip met alles mee partij , en zeker als het om de EU gaat dus stem vooral op deze partij maar niet zaniken als jullie weer extra belasting mogen betalen om de EU goed te stemmen .
Licht. Lichter. Peggol.
Dandruff | 21-01-15 | 22:37
Mijn voorstel is dan ook om moslimorganisaties te toetsen op strafbaarheid wegens criminele vereniging. Het propageren van korantekst waarin wordt opgeroepen tot geweld is volgens mij strafbaar. Dat zou een klus zijn voor de PVV ware het niet dat Wilders een aan het buitenland verkocht charlatan is.
@binnenbuitenband | 21-01-15 | 22:36
Geen antwoord op mijn vraag. Ik zal de vraag wat makkelijker maken zodat iedereen hem begrijpt: Hoe kan een mens van het ene op het andere moment slimmer worden door in 2006 een vakje rood te maken in het stemhokje, danwel op een knopje te klikken op de stemcomputer? Tevens klopt de zin niet, PVV stemmers zijn sinds 2006 slimmer, want zoals je zelf al terecht opmerkt was stemmen daarvoor niet mogelijk op de PVV, dus PVV stemmers bestonden nog niet.
one trick pony Pechtold .. gevaarlijke EU anti democraat.
Spinsels.
Macht zuigt.
In theorie heb je invloed door het stemrecht.
Na het stemmen zal er bij d666 alleen nog naar de moslim geluisterd worden. Dat blijkt uit de gedachtenzpinsels van het mannetje.
Jan Passant mk2 | 21-01-15 | 22:49
Mee eens : Zuur , Zuurder , Zuurst .
@Supermatthijs | 21-01-15 | 22:43
Misschien is Aboutaleb wel een goede als mp. Die kan binden. Pechtold zeker niet. Die zit er alleen maar voor de belangen van een bepaalde groep.
Supermatthijs | 21-01-15 | 22:43
We gaan er allemaal op vooruit dit jaar ?? .
Maak even die voorruit schoon .
Ja premier Balkenende, het kon slechter. Daarom premier Rutte. Doch er is nog een overtreffende trap:
premier Pechtold.
@Pegida EU | 21-01-15 | 22:39
We gaan er dankzij de regering, met een ietsepietsie hulp van Pechtold, allemaal op vooruit dit jaar. Niet zo zeuren. Maar meer macht dan nu moet zo'n man niet krijgen. Marginale clubjes kunnen dat maar beter blijven.
-weggejorist-
Supermatthijs | 21-01-15 | 22:29
Misschien nog een broodje Shoarma en Half-om erbij ?
Kan er tot de volgende VVD/PvdA huurverhoging nog net vanaf . Met Pechtold ga ik wetenschappelijk testen , hoelang een mens op Frolic kan leven .
Lol, Pechtold als premier? Als het maar hautain & modern klinkt, stemt partij voor elk in elk ten berde gebrachte wetsontwerp. In analogie met de vvd leidt deze kliek aan dezelfde tekortkoming genaamd kortzichtigheid.
De kul argumenten waaronder beiden hun voorstellen beargumenteren zijn van dien aard & niveau dat je spontaan de broek ervan op de enkels zakt. Laat de revolutie maar uitbreken, de volksvertegenwoordiging zit alleen hun eigen portemonnee te vertegenwoordigen middels belangen verstrengelingen en/of anderszinds.
Wegwezen! Kssst!
@Gutgutgut (22:22),
De gruwelijkste beelden uit Syrië en Irak komen van isis zelf.
Dit kan niet vaak genoeg herhaald worden; tientallen moslimclubjes zoals taliban, hezbollah, hamas, boko haram en natuurlijk isis maken *reclame* voor de islam door hun oorlogsmisdaden te filmen. Zij filmen dus zelf hoe zij mensen martelen, verminken, onthoofden, het lijk nog even onteren; om vervolgens heel openlijk met prijslijsten de dochters van hun slachtoffers in de verkoop te gooien.
Die beelden worden niet gebruikt om jongeren onder druk te zetten; die beelden worden gebruikt om jongeren te lokken.
Er is geen enkele andere religie waarvan de aanhangers dat doen.
En maar klagen dat Israël dat in Gaza verboden heeft.
Vrijwel elke denkbare grens van ranzigheid wordt met enige regelmaat gebroken; ongelovige peuters of baby's onthoofden, de eigen kinderen met afgezaagde hoofden laten poseren, of zelfs jihadkinderen iemand laten onthoofden.
Dan heb ik het nog niet eens over de "bekende" filmpjes van marcherende kinderen met nep-bomgordels, toneelstukjes van kleuterscholen die het ontvoeren van joden oefenen of kinderprogramma's waarin Disney-achtige muizen, bijen en leeuwen de kleuters aanzetten tot genocide.
Die religie is echt onvoorstelbaar ziek.
@De Reaguurder | 21-01-15 | 22:09 > Konden de kiezers voor 2006 dan stemmen op de PVV? Ik zou die IQ test van je nog eens over doen, wellicht haal je de 2e keer dan de 80.
Er is bijna gn land in de wereld waar de ongelijkheid zo klein is en iedereen zoveel kansen heeft als hier. En dat geldt zeker ook voor de allochtone medemens hier. Dat blijkt ook wel, genoeg groepen die het goed doen. Pechtold noemt zich liberaal maar wil niet zeggen dat een godsdienst en democratie per definitie op gespannen voet met elkaar staan. En al helemaal een religie die nooit enige vorm van verlichting heeft gekend. Dat vormt een toenemend probleem als het aandeel van deze groep toeneemt. Juist dat erkennen is de sleutel tot een oplossing.
Supermatthijs | 21-01-15 | 22:29
OK ; Prost !
@Pegida EU | 21-01-15 | 22:27
Doe maar een biertje.
Nog een onderwerp dat veel interessanter is. De AIVD en MIVD werken voor de CIA. Wij hebben geen inlichtingendienst. Wij hebben derhalve geen soevereiniteit.
www.nu.nl/internet/3977065/snowden-ned...
Supermatthijs | 21-01-15 | 22:24
Wil je graag een klisma hebben ?
EricDonkaew | 21-01-15 | 22:21
Voor de PvdA wel :)
En hier is ie dan, Adolf Bachman:
www.theguardian.com/world/2015/jan/21/...
@EricDonkaew | 21-01-15 | 22:21
Je moet hier altijd wel een beetje framen. Anders val je niet op. De guurders zijn eng recht: ALLEMAAL !
@Pegida EU
Je kunt je nock na vanavond maar beter veranderen. Lutser Bachman met Hitler kapsel en snor, daar wil je toch niet mee geassocieerd worden.
Dandruff | 21-01-15 | 22:15
Je hebt in dezen een punt, maar er is ook Gaza en Syrië en 10 jaar sjiietische terreur in Irak. De beelden daarvan komen zeer goed van pas om jonge mensen onder druk te zetten.
@Pegida EU
Ik heb de laatste keer landelijk SP gestemd, dus volgens mij ben ik nou ook niet bepaald een rechtse reaguurder.
SLAAPVERWEKKEND, DIE PEGGOLT
snurk, snurk, zzzz
@ Supermatthijs | 21-01-15 | 22:13
Ik lach als mensen de kwestie Israël-Palestina er als een serieuze, legitieme reden bijslepen waarom islamitische jongeren ontsporen.
@Desmoulins | 21-01-15 | 22:11
Dus wat is de reden voor radicalisering dan wel ? Alleen de islam ? Waarom zijn het er dan niet veel meer ?
En wij hebben inderdaad makkelijk lullen in 1 van de rijkste landen ter wereld maar dit terzijde.
LangeTijdGeleden | 21-01-15 | 22:12
Zoek het zelf even uit. De financiën van D66 zijn openbaar in tegenstelling tot die van Wilders. Nog wel even wachten op het verslag over 2014.
d66.nl/publicaties/jaarrekening-d66-2...
@Supermatthijs (21:58),
De werkelijke oorzaken zijn al duizenden keren genoemd;
- een "profeet" die zijn geld verdiende met plundertochten en slavenjachten;
- die bovendien opgewonden raakte van martelingen en (massa-) onthoofdingen;
- diverse daarop gebaseerde "heilige boeken" die die gruweldaden verheerlijken;
- een geestelijkheid die die boeken al 1400 jaar heel letterlijk neemt, over de hele wereld;
- talloze islamitische scholen, media en politici die de geestelijkheid daarin gelijk geven;
- dus ook talloze aanhangers van die religie die plundertochten, slavenjachten, genocides en alle andere vormen van islamitisch gedrag verheerlijken.
De rest is, zoals al tienduizenden keren aangetoond, klinkklare onzin.
@Lewis | 21-01-15 | 22:06
Die knapen vinden dat hun "broeders" in Palestina en Syrië groot onrecht wordt aangedaan. Daar spelen haat zaaiende imams op in. Er om lachen is een keuze maar niet de mijne. Wel degelijk een bron voor radicaliseren en niet de minste in mijn ogen.
Supermatthijs | 21-01-15 | 22:00
Overigens begrijp ik niet , wat je onder ,,rechtse reaguurders ,, verstaat . Ikzelf zou op dit moment PVV/SP/PvdD stemmen . Ben niet en nooit getrouwd geweest met 1 partij . (Gelukkig) .
Waarom krijgt die fucking pechtold zoveel podia? Waarom komt zijn rotkop zo veel in de kranten voor en op TV? Zijn meningen LIJKEN heel veel logica te bevatten, maar het is allemaal populistische grootspraak die niet de echte feiten durft te erkennen...
Hoeveel geld geeft D66 jaarlijks uit aan propaganda her en der in het land?
Wat ik ook mis is een leuk stukje over kaalkopje Lutser Bachman.
www.nu.nl/buitenland/3977146/leider-du...
@Supermatthijs | 21-01-15 | 22:00
Het paradoxale is alleen, dat juist jongeren van al zijn ideeën last gaan krijgen. Ik als oudere val nog onder allerlei 'oude regelingen'. Ik ontspring de dans dus. Zo krijg ik bijv. nog IOAW als ik morgen ontslagen word.
Supermatthijs | 21-01-15 | 22:03
Kwestie Israel? U meent het ook gewoon.
Denk daar nou eens goed over na...
En nog steeds met die gedateerde nonsens aan komen zetten over vermeende sociaaleconomische factoren of andere maatschappelijke ontwikkelingen die als aanleiding en reden dienen om de islam uit de wind te kunnen houden. Want anders zaaien we verdeeldheid en haat, of iets dergelijks.
Bij u staat de tijd stil, en bespaar me die regenboogachtige lulverhalen over hoe goed we het hier hebben...
Daar gaat het namelijk niet om.
Lewis | 21-01-15 | 22:06
Vietnamezen kunnen ook ontsporen maar in Nederland zijn er niet veel.
Check deze lijst, er zitten wel wat vietnamese gangs bij:
en.wikipedia.org/wiki/List_of_gangs_in...
@EricDonkaew | 21-01-15 | 22:06
Ja dat maakt het duidelijker.
Zijn de Hollanders nu zo dom, of zijn de PVV stemmers sinds 2006 heel slim?
binnenbuitenband | 21-01-15 | 21:54
Sinds 2006 slim? Want dat waren ze daarvoor niet? Hoe zijn de PVV'ers dan slimmer geworden. Heeft u trouwens vanavond ook meegedaan aan de IQ test van de VARA-BNN?
Droom maar lekker verder Alexander Pechtold! Jaren geleden noemde verschillende internationale, waaronder Angela Merkel de multiculturelesamenleving mislukt. Als er nog een politieke oplossing mogelijk was is dat met de (linkse) moort op Pim Fortuyn definitief onmogelijk gemaakt. Had in het verleden naar de burgers geluisterd die de gevolgen van jullie multiculi samenleving ondervonden en dus uit ervaring spraken. Verder Aleander Pechtold; gedwongen samenleving van verschilende rassen, culturen en religies is nog nooit ergens ter wereld gelukt. Het trieste gevolg was in de meeste gevallen geweld en oorlog.
@ Supermatthijs | 21-01-15 | 22:03
Kip en ei? Waarom sluit die opvoeding niet aan bij de westerse wereld? En zoals iemand net vroeg: hoe kan het nou dat een Vietnamees die uit een heel andere cultuur komt de kansen ook niet voor het oprapen heeft, níét ontspoort?
Over 'de kwestie Israël' ga ik even heel hard zitten lachen, ben zo terug.
Terwijl GS zeurt over Pechtold laat zij haar werk over aan NOS:
nos.nl/artikel/2014576-radicale-imam-v...
De imam uit Verviers preekte ook in Helmond (of doet GS alleen de randstad) en maakte deel uit van een netwerk van rondtrekkende hitsers. Graag een topic hierover inclusief onthulling van waar wie en wanneer. Zijn er connectiet met politici.
Aan het werk.
@Igor Putkin | 21-01-15 | 21:04
''Los van het feit dat Rutte het prima doet zou de grote gemene deler Pechtold een zegen zijn voor dit land waar middelmaat koning is.''
Kritiek is een zeldzaam iets binnen de wereld van de eeuwige optimist. Wat onderhand een eufemisme is geworden voor: policor-wegkijker.
Op welk gebied doet Rutte het prima? Ik heb namelijk geen idee.
Waaruit blijkt dat de grote gemene deler -met zijn verhoudingsgewijs grote hoofd, boven het maaiveld uit zou steken? Wat is Pechtold immers zonder de PVV?
@Supermatthijs | 21-01-15 | 22:00
Pechtold is een voorstander van ouderendiscriminatie op de arbeidsmarkt. Middels het minimaliseren van ontslagvergoedingen wil hij het voor werkgevers makkelijk maken om ouderen te ontslaan, om zijn ideaal, een maatschappij alleen voor jongeren, te verwezenlijken. Daarnaast wil hij ouderen hun (deels opgebouwde) rechten afpakken: verkorting van ww-duur van ruim drie jaar naar een half jaar, in weerwil van betaalde premies gedurende 30 jaar, afschaffing IOAW zodat werkloze ouderen hun huis uit moeten, en verhoging van de AOW-leeftijd naar 67 en liefst veel hoger, in de wetenschap dat er helemaal geen werk voor ouderen meer is.
Nu duidelijk?
@Pegida EU | 21-01-15 | 21:58
Ik moet Pechtold ook niet omdat het een draaikont is maar in deze kwestie snap ik zijn insteek wel. Kijk nu eens naar werkelijke oorzaken dan het af te doen met islam. Een opvoeding die niet aansluit bij de westerse wereld en de kwestie Israël om maar eens iets te noemen.
Pechtold, een achterbakse windbuil met mooie praatjes zonder inhoud. Maar bovenal een verrader. Een verrader van ons land, van onze democratie, van onze toekomst en die van onze kinderen. Alles voor Brussel en de islamisering van de EU.
MP Mark Rutte is een lachende liegende domkop, Pechtold is een slinkse sluwe vos die passie preekt, en daardoor vele malen gevaarlijker voor Nederland. Mocht deze galsteen het schoppen tot MP zijn we verdoemd.
@Supermatthijs (21:53),
Zolang die rechtse reaguurdertjes die "woede" met goed onderbouwde argumenten opschrijven in plaats van te gaan lopen schieten, is daar niks mis mee.
Maar blijf maar lekker trollen, net als Pechtold.
Als jullie beter zouden kunnen dan holle kreten slaken, dan zouden jullie het vast al eens geprobeerd hebben.
@EricDonkaew | 21-01-15 | 21:57
Dat kan ik niet volgen. Leg eens uit ?
@ Russells Teapot | 21-01-15 | 21:45
Wát een inzichtelijk betoog.
Ik (christen, redelijk bijbelvast, volgeling van de Man die je zo meesterlijk door Pechtold laat persifleren), kan alleen maar zeggen: klassetegel!
Supermatthijs | 21-01-15 | 21:53
Bij mij zit Pechtold in de kooi ,,Ultra Recht Liberaal ,, Daar moet jij , als PvdA-er , toch niets van hebben ?
@Supermatthijs | 21-01-15 | 21:53
Ik haat Pechtold omdat hij generaties tegen elkaar opzet.
Kereltje PeggoldT heeft het vaker over de PVV en Wilders dan over de "successen" van D66, bij voorbaat al kansloos! Keretlje Peggold bedrijft exact die politiek waar Obama het over had in zijn State of the Union...
"A better politics is one where we debate without demonizing each other; where we talk issues, and values, and principles, and facts, rather than "gotcha" moments, or trivial gaffes, or fake controversies that have nothing to do with people's daily lives."
Toen Pechtold een paar weken in de kamer zat wond hij zich nogal op over het grote aantal plucheklevers aldaar.
@Supermatthijs | 21-01-15 | 21:53
Ik ben juist links.
Jaja menschen, stem strategisch de volgende keer vooral op kereltje Peggold, net zoals jullie 2 jaar geleden de PVVDA in het zadel hielpen.
Zijn de Hollanders nu zo dom, of zijn de PVV stemmers sinds 2006 heel slim?
@EricDonkaew | 21-01-15 | 21:50
Hij moet toch wel iets goed doen. De woede hier van de rechts reaguurdertjes spreekt boekdelen.
We moeten er alles aan doen om deze demagoog, leugenaar, smeerlap en smiecht geen minister-president te laten worden.
Pechtold, dat is dé grootste schijnheilige huichelaar van politiek Nederland. Erger nog dan Mark "de onderste steen boven" Rutte, en Jeroen "geld moet rollen" Dijsselbloem. Pechtold is wel de láátste mens op aarde die je als MP in Nederland moet willen hebben. MP De Tegenstrijdigheid Zelve wat een ontzettende lading bullshit verkoopt die klaploper. Met hem aan het roer weet je zeker dat je "nee" hoort roepen terwijl hij tegelijkertijd z'n handtekening zet onder alles wat Brussel wilt.
"In ongelijkheid ligt de voedingsbodem voor radicalisering."
Iedere politiek correcte lul zegt dit, maar nooit komen ze eens met een argument of met cijfers om deze stelling te onderbouwen. Leg bijvoorbeeld eens uit dat van al die verschillende groeperingen in dit land die je als "kansarm" zou kunnen zien, het alleen de moslims zijn die aan het moorden slaan? Daaruit blijkt dat er absoluut geen één op één relatie is tussen ongelijkheid en radicalisering.
Het lijkt voor linkse mensen eerder een religieus dogma te zijn dat radicalisering een gevolg is van achterstelling en discriminatie, een stelling waar niet aan te tornen valt, waardoor het niet in de gutmensch opkomt dat deze stelling misschien onderbouwd dient te worden met cijfers en wetenschappelijk verantwoorde conclusies gebaseerd op die cijfers, voor je haar als vaststaand feit kunt poneren zoals Pechtold hier doet.
Maar zo werkt het niet bij onze culturele elite, daar houdt men niet zo van zelfstandig nadenken en spreekt men liever die platitudes uit die het meeste respect genereren bij andere Ons-Soort-Mensen.
Een eigen mening hebben en twijfelen aan deze zaken is vies, populistisch en ongenuanceerd.
Men baseert zich liever op de voorgekookte Waarheden van zelfbenoemde radicaliserings-deskundigen, die graag met de universitaire titels zwaaien die ze ooit ontvangen hebben voor het uitdragen van de door hun hoogleraren gewenste linkse mening. Wat dat betreft tonen ze dezelfde kuddementaliteit als religieuzen doen, het enige wat nog ontbreekt is dat dit soort dogma's worden gecanoniseerd in een Linkse Bijbel.
Misschien kan ik daarvoor alvast een voorzetje geven.
Het boek Pechtold, 1 vers 1 tot 5:
1 En het Fatsoen, het Cultuurrelativisme en het Engelenkoor van Socio-Wetenschappers zeiden tot de heilige Alexander:
2 Voorwaar, voorwaar, wij zeggen u, slechts ongelijkheid kan leiden tot gewelddaden en terrorisme.
3 Eenieder die zegt: "mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid" of "niet alles is de schuld van het westen," vervloekt zijn zij!
4 Behandelt hen, gelijk gij nazi's en fascisten behandelt, en luistert niet naar hen, opdat uw Grote Goede Hart niet in verwarring geraakt door de verraderlijke feiten, argumenten en rationele beschouwingen van deze Boosaardige Populisten.
5 Gij zult uws broeders geld nemen, en het verdelen onder gewelddadige terroristen. Geef de keizer wat des keizers is, en geeft de moslim wat des autochtoons is, want ik zeg u: aldus zult gij de voedingsbodem voor radicalisering wegnemen.
6 En zie! De wereld zal weder een paradijs van naastenliefde en respect zijn, zoals het was eer er Blanke Kapitalisten waren, en moslim en dhimmi zullen gezamenlijk grazen in groene weiden, en rechtse islamofoben of Wildersstemmers zullen er niet meer gevonden worden.
7 Streeft derhalve naar vervulling van dit visioen, en bestrijdt rechtsdenkenden waar gij hen maar vindt, en laat uw oren niet naar hen hangen, maar roept met luide stem "Racisme!" indien zij een ander evangelie brengen dan wij u hier hebben gebracht.
8 Voorwaar, het getuigenis van deze woorden is krachtig, en wij weten dat ze waar zijn, want zij vervullen ons met een warme gloed als wij des morgens in den spiegel schouwen. Halleluja! Amen!
Berthe | 21-01-15 | 21:42
Hij lijdt zelf aan nazifobie .
Er is niet zozeer iets mis met de analyse van Pechtold over wat er mis IS, hij blijft alleen hopeloos achter in het drijfzand van het Grote Mafklapper Moeras bij het duiden van oorzaak en oplossing. De oorzaak zit hem niet in het Wilders - kamp, niet eens bij extreem rechts. Die oorzaak zit hem erin dat we tot op de dag van vandaag geen mechanisme hebben dat 'nieuwe(re)' Nederlanders laat integreren, maar dat wél hele volksstammen goedbedoelende gutmenschen deze nieuwelingen faciliteren in hun anders zijn. Anders in hun opvattingen, culturele uitingen en religieuze beleving. Daarmee creëer je vanzelf een tweespalt in de samenleving, en heeft tot GEVOLG dat er tractie ontstaat voor de Wildersen van deze wereld.
En de oplossing, ach. Ik zie het maar als een poging om maatschappelijk te nivelleren van onderop. Lekker makkelijk, die tuingnoom van D66. Lukt het niet om een minderheid in de maat te laten lopen met de meerderheid, dan pas je het wijsje aan tot de minderheid ook mee kan huppelen, nietwaar ?
Pechtold had even goede kansen om de volgende MP te worden. Maar hij heeft nu zijn kansen verspeeld. D'66 is over het electorale hoogtepunt heen. Pechtold had na Charlie een unieke kans om een andere toon aan te gaan slaan (waar zijn achterban ook om zit te smachten). Maar hij blijft hangen in zijn grijsgedraaide politiek correcte verhalen.
Jammer, Alexander... gewogen en (ook) te licht bevonden. Hoor elke dag meer mensen om me heen (waar ik het nooit van had verwacht) die nu zeggen: WTF, ze kunnen me allemaal wat, ik ga PVV stemmen, Wilders heeft gewoon gelijk.
Overigens is het een retorische truuk van Pechtolt om AFKEER van de radicale islam
"angst" of islamofobie te noemen,
je kunt heus wel een negatief oordeel over iets
hebben of je ongenoegen er over laten blijken
zonder dat je daarbij als "angstig" tiepje word
weggezet door een 3e rangs veilingmeester.
-weggejorist-
Wat een Pech, Told you so, Pechtold wordt MinPres.
Helaas.
En Wilders blijft onbehouwen borrelpraat oneliners twitteren met 2 man beveiligers dag en nacht om hem heen.
Helaas.
Ja, want ik ben een Wilders stemmer, ik wil Nederland gewoon weer voor de Nederlanders (deze slogan MAG helaas niet, dus werd het maar "Genoeg is Genoeg" (Vol=Vol was al gebruikt door de heer Janmaat).
Als de PVV nu eens samen zou gaan met de SP en eventueel dierenpartij en VNL, zou er misschien iets bereikt kunnen worden, en dan vooral niet onderling kissebissen, maar gewoon eens dingen voor elkaar krijgen, bijvoorbeeld, Jihad-gangers niet meer pamperen, moskee stop, asielstop, ontwikkelingshulp stop, lastenverlichting voor de gewone man, stop toegeven aan islam, gratis onderwijs en gezondheidszorg, en minder BTW, zodat buurlanden juist bij ons komen shoppen, het leven goedkoper wordt, en het geld ook weer kan rollen richting middenstand, uit de EU, dus einde afdracht miljarden naar Brussel, moet dit alles betaalbaar maken.
Een job bij Mediamarkt of Ikea lijkt me wel iets voor Pechtold . Vooral op Zon- en Feestdagen .
die land *dit land omhoogschopt
Precies Tipo, Dan is er ook geen aparte ruimte meer nodig. Goede voorstellen! Kun jij geen premier worden?
BSE rundfunk | 21-01-15 | 21:23
Ik ben het in zoverre met je eens dat de westerse mogendheden IS e.d. in stand houden. Kijk maar wie ze ondersteunen in het Syrische conflict. De argumentatie dat de Franse overheid (en andere westerse staten) daarmee 100 procent de controle hadden over de aanslagen in parijs is een circelredenering. Niet de Fransen, maar die terroristen hebben de trekker overgehaald.
.
Je patriot act in de EU, wel, welcome to my world (andere kant plas). In de EU hebben ze al langere tijd veel diepgaander regeringsbemoeienis met privézaken, dan hier in Noord-Amerika, ook al hebben ze hier redelijk vergaande bevoegdheden.
.
Ik weet niet of de karikatuur van de gewelddadige islam wel een karikatuur IS, namelijk omdat het gros van de reguliere moslims dit niet veroordeelt en het voornamelijk de leiders van die land en hun subsidiehoeren zijn die zeggen dat het niets met islam te maken heeft.
.
Om meteen te denken dat iedereen hier dement is, tja, ik ben geen psychiater :-).
.
Fijne avond nog, mijn waarde BSE.
Meer met hem eens dan oneens. Een volksvertegenwoordiger moet gematigd zijn en zijn verstand erbij houden als er bedreigingen zijn. Alleen dan kan hij zijn instrumenten om die dreiging het hoofd te bieden aansturen. Je wil toch geen raaskallende mafketel aan het hoofd van de regering die beschaving iets vindt dat er alleen maar is als het hem dient?
Maar liever niet deze slappeling, laat maar eens een kordate dapper vrouw het roer nemen over ons land.
@ Dr. Dr. Bartholdy | 21-01-15 | 21:31
In ieder geval geeft GS het broodnodige tegengeluid.
En dat maakt het ook eng, je ziet hoe de gevestigde orde, de elite, en met name de politiek correcte elite, omgaat met luizen in pels.
Pechtold, het broze laagje cement tussen 'onderste steen' Rutte en het afgebrokkelde fundament dat ooit Nederland heette.
Hoe het ook zij, Alexander Pechtold wordt geen minister-president. Moet er niet aan denken dat die misselijkmakende kop vaak op tv te zien zal zijn. Pechtold is een kameleon. Niemand weet waar hij voor staat. Hij waait mee met de op dat moment gunstigste wind. Gluiperd. Voor de rest gaat de vergelijking met de Parijse voorsteden mank. Nederland heeft geen enkele wijk die even erg is. Ik raad iedereen aan om strategisch te stemmen zodat hij zeker geen MP wordt.
BSE rundfunk | 21-01-15 | 21:18
Je moet minder vroeg blowen.
-weggejorist-
Ik hoef die hele lap tekst echt niet te lezen om te kunnen constateren dat we deze eigenheimer echt niet als minPres moeten willen. Hoe help je NL nog meer naar de klote?
Nadat ze door PvdA-frusties bij de verkiezingen worden gekaapt zal het wel PvdA66 worden . En Achmed Pechtold .
Een islam zonder bloedbaden is als een webwinkel zonder internetverbinding.
De rest is onzin.
Zelfs werkloze Nederlandse moslims zijn stinkend rijk vergeleken met familieleden in hun thuislanden.
De door olie stinkend rijke elites van de Arabische wereld zijn minstens zo radicaal als de door luiheid en crimineel gedrag "achtergestelde" moslims in Nederland.
Er is geen land ter wereld waar de islam voor minder problemen zorgt dan een troep wolven in een kippenhok.
Altijd weer die k*tsmoesjes om racistisch geweld goed te praten.
Arm of rijk, onderdrukt of onderdrukker, hoogopgeleid of analfabeet; het maakt allemaal gewoon niet uit.
Er is altijd een reden om ongelovigen te onthoofden.
Natuurlijk zijn er gematigde moslims; moslims die zich niet zo in de islam hebben verdiept. Maar zo gauw ze de islam gaan bestuderen, radicaliseren ze. Vrijwel allemaal.
En zo is het.
Er is geen enkele invloedrijke islamitische geestelijke die vrede, vrijheid en tolerantie predikt.
Zelfs de zogenaamde "gematigde" voorbeeldmoslims in Nederland eisen vrijwel altijd islamitische censuur, aanpak van het Jodenvraagstuk en een verbod op homofilie.
"Eens goed nadenken over het waarom van radicaliseren is wel een goede zaak. Alleen maar naar de islam wijzen is dan te makkelijk."
De koran is radicaal .. wat verwacht je dan anders van de moslims die dit boek -heilig- geloven ? Gematigdheid ?
Er bestaat geen gematigde islam (Alleen de islam is aanvaardbaar soera 23:85)
Jihad = heilig (en een plicht).
De islam betekent letterlijk onderdrukking ,waarom dan verder nog moeilijk doen als het ook makkelijk kan ?
Ik vind dat de kwaliteit van de informatievoorziening door GeenStijl stijgt door te kiezen voor 'kloosrieds'. Het lokt uit, ja dwingt de redactie tot inhoudelijk argumenteren - en geeft de lezer op die manier zeer nadrukkelijk de gelegenheid tot het vormen van een eigen oordeel.
Hulde!
Leenstelsel=goed. Leergeld hoor je nl. zelf terug te betalen ipv het nagenoeg kostenloos uit de staatsruif te blijven ontvangen. Kansloze pretsudies sterven op termijn uit en stuudjes leren al vroeg: there's no such thing as a free lunch.
Ten tweede: ik hoor Pechthold nog steeds dezelfde aanpak kwelen die a) weer veel belastinggeld gaat kosten, die b) al langer, vaker en eerder geprobeerd is en c) tot op heden nog geen enkel effectief resultaat heeft opgeleverd in de doelgroep waar al die taxpoet slurpende luchtfietserij ooit voor verzonnen is.
Ten derde: de oorzaken van radicaliserende booslims ? Het zal mij jeuken....
Als laatse: Pechthold for president ?. Elk land krijgt de premier die het verdient. Ik hoop dat we beter verdienen...
Hij is een karikatuur van een premier. Hij oefent er wel ferm voor. Mainstream en vooral niemand kwetsen. En vooral het woord Islam vermijden. Geen enkele visie op assimilatie of integratie hebben behalve dat via het onderwijs alles maakbaar is. Naïever dan de gemiddelde D66er wordt het niet.
D66 kan nog niet eens fatsoenlijk Amsterdam
besturen laat staan dat ze dat landelijk kunnen,
misschien kunnen ze eerst beginnen met het runnen van een marktkraampje met Nougat
of babykleertjes.
Amen! Echt een top-kloosried, Van Rossem. Chapeau en nog eens chapeau. Niks aan toe te voegen.
Nou hopen dat het kereltje en diens hielenlikkers het lezen, begrijpen en hun schaamrood voelen stijgen op de blaaskaken.
@ristretto 21:17
Kniestukken moeten verplicht worden in de moskee. En het islamitisch bidden moet voortaan verplicht met een rechte rug gedaan worden om de wervelkolom te sparen. Anders keert de zorgverzekeraar niet uit bij hernia's, knieklachten of duizeligheid.
Heel Nederland is kapotgereguleerd met een rubberen tegelmentaliteit en in de moskee kunnen moslims gewoon elke vrijdag een hernie, kapotte knie-en en een gebrek aan bloed in hun hersenen oplopen. Prima, maar dan wel voor eigen risico.
Peggie treiteren is voor mij altijd plus oneindig! Hulde.
Nu TV op NPO. EO-programma "Rot op naar je eigen land".
HEMELTERGEND, wat een belediging van mijn intelligentie. Totaal in scene gezet, camera's die in vooropgestelde posities staan, pliesies die hun ding doen voor draaiende camera's zonder ook maar een blik richting de camera te werpen.
Om de schijn hoog te houden wil de Servische pliesie ineens niet meer dat er gefilmd wordt en gaan we zogenaamd stiekem doen...
Wat een verschrikkelijke met taxpoet gefinancierde doorgestoken agitprop met reality-amusementssaus. Braak!
Er kan nog véél meer bezuinigd worden op de PO. Ik voel me op dergelijke momenten bestolen.
Hoe zit het eigenlijk met de gelijke kansen van Boko Haram. Of Al Qaida?
Zijn die zo doorgeslagen omdat ze geen gelijke kansen hadden?
Bin Laden kwam uit een steen- en steenrijk geslacht uit Saoudi Arabie.
Geen tochtig apartementje in een kansenwijk.
Ik weet het, n=1, maar het verhaal van Kereltje Peggold is een lulverhaal.
Zeg gewoon de waarheid; de islam is een verdorven ideologie, en haat-imams kunenn gevoelige jongeren aanzetten tot gruweldaden die ons voorstellingsvermogen te boven gaan.
Duifmans | 21-01-15 | 21:15
Daarvoor dient er een analyse van de gemiddelde D66 stemmer moeten komen . Ik denk wel wat karakteristieken te weten . Helaas blijft het bij PVV ,,analyses,, :)
Alhoewel zeker niet op alle onderwerpen goed, is D66 toch de minst slechte van de partijen. Mijn stem heeft ie!
(kom maar op met die minnetjes, elk minnetje van een PVVer is een plus in de echte wereld)
gratis geld van de ECB,ook wel helicoptergeld,ook wel 10000 euro op een ieders bankrekening is de snelste manier om uit de crisis te komen.Dus niet via leningen aan banken of staatsleninhen opkopen, maar direct geld aan jou en mij.Pas dan is er weer vertrouwen en gaat de economie draaien.
Pechthold. Hoeveel dagen had hij ook alweer nodig om een standpunt te bepalen inzake de moord op de potloodartiesten in Parijs?
Ja, inderdaad, dagen! dat krijg je als je geen standpunten inneemt op basis van een ideologie, op basis van een geweten, op basis van beginselen, maar je laat leiden door marktonderzoeken, door onderbuikgerommel, door opportunisme.
Pechtold? Pechtold? Is die niet van dat 'vrijmetselaarsvakantieclubje' die nergens over stemmen, geen afspraken maken maar bovenal niets naar buiten brengen? Ja, die vertrouw ik niet.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/06/...
Prima stuk, hulde!
Ik ben zelf eigenlijk voor zoveel mogelijk radicalisering van de hier levende moslims. Hoe stinkender die wond zal zijn des te meer zal het besef ontstaan dat genezing nodig is. Of dat nu is door moslims te verplichten hun achterlijke geloof achter te laten of dat ze hun geloof maar mooi ergens anders mogen gaan beleven zal me een rotzorg zijn. Als ze maar eens hun waffel houden en eens een keer eigen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen toekomst. Die van mij zijn de moslims op tijd moment behoorlijk aan het vergallen in ieder geval.
@SDI | 21-01-15 | 21:21
Moet ik me nu gevleid voelen, dat je meer oog voor mij hebt dan voor de werkelijke toedracht van een aanslag die vele magnituden groter is dan mijn persoontje?
Of is het eigenlijk gedroeftoeter en zou ik medelijden met je moeten hebben?!...
@BSE rundfunk | 21-01-15 | 21:18
Vroeger dacht ik dat je nog wel eens wat zinnigs te melden had. Volgens mij is je account gehackt.
Tsja jongens, het heeft weinig zin om een discussie te voeren die per definitie gebaseerd is op verkeerde aannames en valse argumenten.
Het gaat niet om vrijheid, het gaat niet om radicalisering.
Verstaan?
Het gaat over geopolitieke belangen, de invoering van de EU versie van de Patriot act, en het creëeren van draagvlak onder de bevolking voor meer nieuwe wereldorde.
Het punt is namelijk: de aanslagen stonden voor de volle 100% onder controle van de Franse overheid. Al Qaida en ISIS zijn niet alleen gecreëerd door de westerse mogendheden, ze leveren ook de beste wapens aan het tuig.
Deze twee clubs moeten dan een gewelddadige karikatuur creëren van de Islam, zodat wij weer "oorlog" roepen en Frankrijk tenminste met een 'gerechtvaardigd excuus' - dat is 'democratische instemming' van miljoenen - een vliegdekschip richting Midden Oosten kan sturen.
Wat zeg je me daar? Hééft Frankrijk daadwerkelijk een schip daar naartoe gestuurd?
En o ja, op 15 januari, toen wij met onze neus in Hebdo zaten, is er stilzwijgend een soort van Patriot act doorgedrukt in de EU.
En wie moesten ook alweer de aanslagen in Parijs onderzoeken?
O, dat was slechts een enkel persoon, te weten een standaard agent. Niks detectives, niks de beste onderzoekers, nee hoor, slechts één agent.
Die ook nog eens plotseling zelfmoord heeft gepleegd...
Welterusten mensen!
Geniet van je dementie zolang het nog kan...
Pech voor ons wij... tol.. len zo het Kalifaat in met deze minkukel .
ProAsfalt | 21-01-15 | 20:47
Nee, Pechtold wordt premier omdat de grootste partij straks uit de regering wordt gehouden door een onvervalst cordon sanitaire, en D66 the best of the rest is.
Let maar op, we zullen het meemaken.
PVV grootste na TK-verkiezingen.
Formatie kabinet Wilders-I na drie dagen mislukt.
Formatie regering D66 VVD CDA CU GL, Pechtold premier.
Het land zal nog vele jaren kotsen.
Igor Putkin 21:06
Dan moet domheid bestreden worden en niet ongelijkheid.
Pechtold maakt dus de verkeerde analyse. Wat Nederland nodig heeft, is een IQ-test voor asielzoekers.
Weet je dat al dat bidden op je knieën slecht is voor de doorbloeding in je benen en voor je rug. Vandaar dat het aantal Marokkaanse mannen dat de WAO haalt erg groot is. En het aantal dat hun pensioen haalt erg laag is.
@Maria.1 | 21-01-15 | 21:11
Nou, daarom!
Zeg, ik was nog op het Onderbuiklotermeerplein ...
Pechtold.. dan hard weglopen. Ko... ran
Dat heb je, als de ene club vriendendiensten levert en de ander hun corrupte vrinden het hand boven het hoofd houdt, dan staan er incompetente avonturiers op!
Ik snap niet dat mensen bij hun volle verstand op D66 kunnen stemmen. Lekker met je kop in het warme zand.
Igor Putkin | 21-01-15 | 21:00
Je laat je toch niet al te veel meeslepen door het Pegidaskandal rond Herr Lutz Bachmann, de onbetwiste Führer van het Pegidavolk? Naar mijn bescheiden mening dient alles wat meneer Pechtold doet slechts één doel, namelijk de elevatie van meneer Pechtold zelf. Opportuniteit ten top. Daarnaast moet Nederland volledig integreren in de EU. Knettergek!
Arrogander de Miezerige, one trick pony die allang van het toneel zou zijn als er geen blonde SATAN zou zijn.
heel veel goede punten GS.
2 opmerkingen:
1- Ook Pechold vertaald egalite verkeerd als gelijkheid. Het is gelijkwaardigheid. Had hem dat ff gemeldt.
2- Het leenstelsel is juist goed. Het gaat om 18+ mensen die nooit never nooit subsidie meer moeten hebben, en zel moeten leren keuzes te maken en consequenties te nemen
Off topic. In Afghanistan mogen geen ministers met dubbel paspoort. Waarom doen wij dat dan wel?!:
www.destentor.nl/algemeen/buitenland/a...
@Zware Guy | 21-01-15 | 21:06
Tuurlijk is de mentaliteit belangrijk. Maar denk ook aan de voorbeeldfunctie van zij die hen voor gaan en de berichtgeving daarover.
Alexander laat ons even met rust met je open sollicitatie naar nog meer pluche .
Een oplossing is een één-kind-politiek invoeren bij kansarmen (zie: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/...). Ik begrijp heel goed dat dit heel gevoelig ligt, maar hier ligt wel een oplossing.
En Joris, nu niet gelijk wegjorissen, natuurlijk kunnen we dit niet doorvoeren.
@Igor Putkin | 21-01-15 | 21:06
Klopt. Met de duurste hoeren en champagne (achter gesloten deuren), duurste kastelen, opgespoten eilanden en jachten (voor open deuren) en de allerminste zakât ter wereld voor hulpbehoevenden.
De PVV is groot geworden door Pechtold of juist andersom?
Tldr
Laat Pechtold maar minpres worden.
De boel is nu al aan het escaleren, maar in NL hebben we nog een paar jaar nodig dat iedereen het ziet.
Pas dan gaat het cordon sanitaire verdwijnen.
Hoe gaat ie IQ gelijk trekken?
Nog eentje dan.
Abject en infaam, hij is.
@Supermatthijs | 21-01-15 | 20:49
Toch blijft het vreemd dat een Vietnamees die in Nederland woont, en het ook niet breed heeft, nóóit zal 'radicaliseren' (of het criminele pad op gaat), maar jongelui die opgroeien in de domme macho-cultuur genaamd islam, dat dagelijks doen. Het heeft dus niks met xenofobie/racisme/verelendung/... te maken, en alles met de eigen mentaliteit.
"Achraf uit 020-West is dood omdat de instanties niet ingrepen om zijn Syriëgang te voorkomen. "
.
Correctie: Achraf's vader beschuldigt de NL overheid ervan dat ze niet ingrepen om zijn Syriëgang te voorkomen.
.
Achraf's vader draagt medeverantwoordelijkheid om zo'n jonge snaak op het rechte pad te houden, i.p.v. zonder meer de NL regering de schuld te geven. Dat uitschot was namelijk al op dat moment geradicaliseerd.
.
Maar het heeft natuurlijk niets met dat achterlijk geloof te maken.
tipo | 21-01-15 | 21:04
Om het volk dom te houden.
Ik snap de constatering dat deze jongeren geen kansen krijgen en geen perspectief hebben nooit zo goed.
Laat ik het even alleen houden bij Nederlanders van Marokkaanse komaf. Zo uit mijn blote hoofd kan ik een burgemeester noemen, meerdere Oranje-internationals, nieuwslezers, acteurs, zangers, ik weet dat er zat jongeren van Marokkaanse komaf studeren of op z'n minst de kans daartoe hebben, en ik heb nog nooit gehoord dat mensen een woning of een uitkering werd ontzegd omdat ze een bepaalde afkomst hebben.
En dan laat ik nog maar even buiten beschouwing dat bijvoorbeeld juist een Mohammed B. lange tijd goed geïntegreerd was, een baan had, volop kansen had in onze maatschappij.
Nederland zal heus geen perfect land zijn voor immigranten(jongeren), de wereld is hard en je hebt overal wat, maar ik kan *niks* met het verhaal van kansen en perspectief, sorry.
Beetje "over the top", deze kloosried. Toegegeven, kern van waarheid. Maar de kloosriedteksten zijn wel erg uitgebreid en uitweidend.
Heertje Kereltje heeft teksten die zich beter lenen voor nadere analyse.
Zelfs dat Tokkievolk bij dat EO programma "Rot op naar" neem ik nog serieuzer. En daar was ik dus eergisteren al ruimschootsch klaar mee.
Het neo-Marxisme van Pechtold loopt een beetje mank in Ryad, Saudi-Arabie. Hoe kan het, dat de rijkste mensen ter wereld aldaar, het Wahabisme aanhangen, wat een variant van het Salafisme is, waar het Jihadisme een onderdeel van uitmaakt?
Oeps...
Los van het feit dat Rutte het prima doet zou de grote gemene deler Pechtold een zegen zijn voor dit land waar middelmaat koning is.
Niet zeuren jullie!,ja jullie kiezen straks zelf weer voor D66 ,jullie krijgen wat jullie verdienen keihard als een boemerang terug..
Mister Bad Luck Told, president of the Netherlands calling mr Putin. Prr.. Prr.
Da? Rossiya ne biznes s musul'manskimi drugu... Tuut tuut tuut.
Met zijn Labrador kop en nette pakkie lijkt het niet zeau maar wat ik U zeg, heffe des volks.
Alles wat gebrokenvleugel schrijft + Pechtold is de Rost van Tonningen van onze tijd. Levert ons zonder enige schaamte over aan de EU en helpt mede hierdoor de middenklasse om zeep. Zijn we met z'n allen even arm een kansloos, een soort van omgekeerde oplossing van het radicaliseringsprobleem.... Behalve zijn eigen kliek van paladijnen, die blijft het met goedkeuring van de echte elite redelijk luxe houden. Maar oh, oh wat studeren en werken ze er hard voor en wat moeten die overige 99% toch een sukkels zijn. Ruggengraatloze uitvreters, paupers, tokkies....
Alle politici zijn radeloos. Ze weten dondersgoed dat de islam de hoofdoorzaak is van de terreur, criminaliteit en apathie onder onze lichtgetinte medelanders. Maar dat durven ze niet te benoemen uit angst voor het D-woord, electoraal verlies en simpelweg lafheid. Wat ze wél durven is iedereen die dat wél durft te benoemen beschuldigen van rechts-populisme. Een eufemisme ad Godwinnium.
Cynevisie | 21-01-15 | 20:57
Heeft Hansje ook niet zelf bedacht:
www.youtube.com/watch?v=06X5HYynP5E
Nee , bedankt . Doe maar niet Pechtold .
eerstneukendanpraten | 21-01-15 | 20:52
Ik zal je even helpen, het woord dat je zocht is "ausradieren".
Enge man.
Hij perst er nog net de woordjes moslima's en moslimindividuen uit, als slachtoffers:)
Niets koran, niets islam, volledig losgerukt van de oorsprong en wat hen definieert; de koran en de islam.
Verheffer??? Heffe des volks lijkt mij beter.
Die Pechthold is en blijft een heel eng mannetje. Kleine mannetjes hebben vaak last van compensatie drang om iets, weet niet wat eigenlijk, te compenseren. Je ziet dat vaker bij kleine mannetjes.
"waar alleen de terroristen zelf verantwoordelijkheid voor dragen"
Ik denk niet dat Pechtold doelt op de religie. Maar er zijn mensen die vinden dat Charlie Hebdo zelf verantwoordelijkheid draagt. Van dat idee distantieert Pechtold zich naar mijn idee terecht.
This is the dawning of the age of hypocrisy, age of hypocrisy (vrij naar Hans Teeuwen)
LOL, heeft hij de woorden ISLAM en KORAN volledig weten te vermijden?
Peggol. Oh, Peggol. ... Peggol... Mijn heldt!!
Ik moet er nu van schijten.
Van mij hieven jullie niet door te gaan met dat kloosrieden hoor. Ik vorm mn eigen mening wel
Deze man mag nog niet eens uit de bak van mijn hond drinken al staat ie alleen nog in zijn onderbroek al smeekt ie om vergiffenis.
Zowaar iets goeds van deze elitaire veilingmeester.
Wat we zeker weten de ongelijkheid wordt weer groter, allochtone studenten kunnen het met hun toch al achtergestelde ouders wel vergeten, een studie HBO of Universtiteit te doen met de nu afgeschafte studiefinanciering.
Ze mogen vooral ook D66 en minister president Pechtold hiervoor danken.
Pech-told als minpres. Doodeng. Maarja, dat is Rutjes ook natuurlijk.
ProAsfalt | 21-01-15 | 20:47
Mensen die op die landverrader stemmen mogen ze van mij het actieve stemrecht ontnemen!
Geenstijl, onderdeel van mainstream media om deze koekenbakker in populariteit te laten rijsen en mensen voor te bereiden op deze machtsgeile tiran met zijn sprinkhaan ogen.
Geenstijl + D66 = buttbuddys. Leugenaren en ontkenners in het politiek spel; die verdienen geen aandacht.
Maar géén mitrailleurs hebben nog minder zin!
@Maria.1 | 21-01-15 | 20:46
Ik ben niet alwetend maar denk aan de combinatie van wat factoren. Pechtold ziet dat wel goed lijkt me. Alleen geen stageplek zal niet de reden zijn maar helpt ook zeker niet om het tegen te gaan.
Een mooi, volgens mij, fictief interview.
Hoe dan ook, Pechtold van D'66, wordt gewoon minister-president omdat het volk dat wil.
@Supermatthijs | 21-01-15 | 20:41
Laat me raden: ze krijgen geen stageplek?
Eens goed nadenken over het waarom van radicaliseren is wel een goede zaak. Alleen maar naar de islam wijzen is dan te makkelijk.
REAGEER OOK