Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Invullen: de UvA islamofobie-test voor scholieren

moslimsmoslimsmoslimsmoslim.png De Universiteit van Amsterdam wil graag dat uw schoolgaande kind meedoet aan een onderzoekje rond de vraag: Moslims, moslims, moslims moslims moslims, moslims? Omdat het nogal sturende vragen zijn, is het misschien een goed idee om uw kind te begeleiden bij de beantwoording er van. Als u er naast gaat zitten om uitleg te geven (Bijvoorbeeld: "Deze UvA-afdeling, waar ook die malle Dr. Kromzwaard werkt, is altijd op zoek naar manieren om te kunnen zeggen dat moslims gediscrimineerd worden door racistische witmensen"), dan krijgt uw kroost tenminste een fair & balanced maatschappelijk kader bij bovenstaande sturende vragen. Beter nog: kruip in de huid van een puber, vul een geboortedatum tweede helft jaren negentig in, en maak de islamofobietest gewoon even zelf. Kan uw kind ondertussen verder met veel belangrijker huiswerk, zoals wiskunde, geschiedenis en maatschappijleer Nederlands. Stuk beter dan je kind vervullen met gif. Deelname kost tien minuutjes en je wint niks, maar namens de autochtonofoben van de UvA: bedankt! perdefinitienegatief.png sturendevragenvankromzwaard.png

Reaguursels

Inloggen

Wegbezuinigen die club. En snel graag, scheelt weer een hoop psychische bijstand, later.

XHannibalX | 20-01-15 | 02:13

Beste UvA,

Niet iedere buitenlander is een moslim en niet iedere moslim is een buitenlander. De helft va de vragen is dus totaal nutteloos.
Verder geldt voor de overige helft dat wanneer er welke andere religie dan ook staat, ik nog steeds dezelfde antwoorden geef.

Kortom, wat wilt u met deze test?

bees-t- | 20-01-15 | 01:38

@Berthe | 19-01-15 | 14:07
En jij bent een malloot die zijn huiswerk niet heeft gedaan.

Hé jongens en meiden uit de zandbak, kijk, zo kan het ook als je het ergens niet mee eens bent!

Bruine Beer | 20-01-15 | 00:16

Ik ben wel blij met dit onderzoek. Ik ben net een vak 'Research 1' aan het voorbereiden - geef ik volgend kwartaal -, en ik zoek nog wat voorbeelden van slecht opgezet onderzoek. Effe de UvA bellen dus.

Bruine Beer | 20-01-15 | 00:12

Grappig ideetje UVA (Luistert u mee?) Doe eens onder uw lijdend voorwerp dan dit testje een 'Homofobie onderzoekje'. Kijken of deze 'zielige' islamietjes uw links liberale agenda ook bij andere praktiseren. Of wacht, doe maar niet, dit kan uw idealistische wereldbeeld misschien lelijk aantasten...

Prof. P. Paardekuth | 19-01-15 | 19:53

-weggejorist-

Real Dutch Meat | 19-01-15 | 19:27

-weggejorist-

Real Dutch Meat | 19-01-15 | 19:27

-weggejorist-

Terror Ted | 19-01-15 | 18:33

Ik vind het wel leuk dat elke blanke jongen van mij leeftijd (13-15) even rechts is als een gemmidelde stijlloze, just saying.

Terror Ted | 19-01-15 | 18:09

Wil ik ook eens een leuke enquete invullen, istie alweer stuk, zie alleen een reclame voor websites bouwen voor dummies.

ParanoidAndroid | 19-01-15 | 18:07

[email protected] de rest. Link is deaud. De tussenstand was blijkbaar te realistisch.

Driewerf Hoezee | 19-01-15 | 17:19

Dr. Kromzwaard is een liegende Smeerlap.
En degenen die zijn rotzooi voor islampromotie gebruiken ook.

Raider Twix | 19-01-15 | 17:03

Pas als patriottische vragen zoals "Ik ben trots dat ik een Nederlander ben" met "(Helemaal mee) Eens" beantwoord worden is er nog hoop voor Nederland.

Nederlanders zouden wat minder apathisch moeten zijn over het Nederlanderschap. De "Weg met ons" houding is hier trouwens een direct gevolg van.

Die Fransen en Duitsers hebben het wel begrepen. Die gaan de straat op... Nederlanders kijken ernaar en halen de schouders op.

MeReet | 19-01-15 | 16:23

En daarna gaan die onderzoekers bij het Jeugdjournaal aan de slag .

B. Ollie Bommel | 19-01-15 | 15:42

'teveel' ipv 'te veel' goed bezig UvA.
@CrapoTheGreat | 19-01-15 | 12:09
Ja, UvA doet het fout. Maar ik schrijf al een paar jaar 'te veel' en kan er niet aan wennen (net als dat stijve 'paddenstoel/pannenkoek' ). Te_veel ziet er als het ware 'niet goed' uit en het haalt me uit mijn leesritme, ik blijf er in haken.
Ik ga 'teveel' weer gebruiken, taalvrijheid kent z'n grenzen maar het is geen in graniet gebeitelde koran, zeg ik dan maar.

dedeurs | 19-01-15 | 15:41

Stel, u loopt over straat en ziet in de richting waar u gaat een groepje jongens van pakweg 17-20 jaar met Noord Afrikaans voorkomen staan.
U bent blank, boven de 70 en daarmee voor hen target par excellence.
Naarmate u dichterbij komt, gedraagt het groepje zich provocerender, d.w.z. beter waarneembaar provocerender. Gewoon omdat dit voor hen gewoon is.
1.U kunt doorlopen met alle mogelijke risico's van

dien;h.a.k. blok | 19-01-15 | 14:14
=
Deze situatie is mij overkomen, werd uitgescholden voor: "ouwe kankerlijer".

meneer Q | 19-01-15 | 15:30

Verdomme, linkje naar vragenlijst is dood gemaakt. Waar moet ik mijn gal nu spuien?!

drs. Hunebed | 19-01-15 | 15:30

UvA = universiteit van het socialisme. Een universiteit met de illusie van een wereld vol vrijheid en gelijkheid waarin het Marxisme dient als basis voor het leven. Proberen dit linkse denkbeeld te bestrijden is naar mijn idee onbegonnen werk, aangezien het resulteert in zware onvoldoendes en dus het falen in het behalen van een diploma. Voor mij is dit studiejaar aan de UvA dan ook een jaar waarin ik probeer te overleven zonder mij te laten indoctrineren door de utopie van het socialisme.

ZomaarGewoon | 19-01-15 | 15:22

[X] All of the above

aap-noot-mies | 19-01-15 | 15:20

Wat een nutteloze achterlijke vragen, die weer gaan worden gebruikt door PVDA, D666 en al die andere achterlijke marxistische partijen.

Maarwiewastelefoon | 19-01-15 | 15:16

Het lijkt grappig maar het is diep triest en doodeng. Als "wetenschappers" als Karen Armstrong serieus worden genomen moet het op de VU (en UvA) wel heel ernstig gesteld zijn.

PrinsesStoepje | 19-01-15 | 15:06

1. Moslims hebben te veel macht. -EENS!
2. Bedrijven nemen meer moslims aan. -ONEENS!
(Bedrijven zijn niet achterlijk!)
3. Moslims krijgen te veel geld. -EENS!
4. De wetten zijn eerlijk. -eens
(De rechterlijke macht daarentegen....)

5. Ze hebben andere normen en waarden. -EENS!
6. Ze mogen denken dat ze beter zijn dan wij. -eens
(En dat moet snel veranderen!)
7. Moslims willen privileges. -EENS!
8. Moslims begrijpen ons niet. -ONEENS!
(Ze weten heel goed hoe ze hun zin moeten krijgen.)

Conclusie: Je bent een racistische islamofoob. Hoog tijd dat je eens integreert in onze multiculturele samenleving, waar we allemaal lief zijn voor elkaar.

Prince Buster | 19-01-15 | 14:52

#whitegenocide

ironpill | 19-01-15 | 14:46

Islamofobie is ook weer zo'n ouderwetse Frankfurterschule socialistische Newspeak manoeuvre.

Het is geen fobie wanneer wij vinden dat de kern van de levensidealen van een groep mensen, dat bestaat uit geritualiseerd geweld tegen andersdenkenden op basis van een imaginaire entiteit, verwerpelijk is en de walging daarover tegen de plinten klotst.

Zeker bij elke idioot buiten die groep die het ook nog maar eens probeert recht te lullen. Die mag zichzelf laten opnemen.

Oktoberfest | 19-01-15 | 14:39

Was die test echt serieus bedoeld? Of was het van iemand die de identiteit van Dr. K. had overgenomen?

Giraf01 | 19-01-15 | 14:20

@Berthe | 19-01-15 | 14:07
Sooo... nou ben ik beledigd. En een miljard boeddhisten met mij. Boeddha was geen kapitalist maar een koningszoon, dus niet democratisch. Boeddha deed vrijwillig afstand van rijkdom. Hij werd juist broodmager. Die dikke boeddha is een nepfiguur uit China en helemaal geen boeddhist zelfs. En alles wat me niet bevalt aan de leer van Boeddha is gewoon niet van hem. En dat is zo omdat ik het geloof. Zo, daar heb je niet van terug.

Jezus_Boeddha | 19-01-15 | 14:16

Het eufemisme voor laf, heet probleem vermijdend gedrag. Niets meer of minder dan een berekend effect van de gesel van politieke correctheid. De gesel die politici en bestuurders gijzelt en orde- en nog veel meer soortige handhavers als puppets on strings hun rituele operetteske dansjes laat doen.

Alles ten dienste van de maakbaarheidswaanzin. De dwaalleer die alleen kan gedijen in een weerloos gebeukte samenleving waar middelmaat- horigheid- uniformiteit en bijv. nivellering als een feestje worden beschouwd. Feestjes waarop kameraden graag onder het legen van het zoveelste glas hun lofzangen over de "successen" van de kleurrijke samenleving, in valse samenzang over het volk uitbraken. Dronken van macht en/of alcohol. Maakt hen niets uit.

Stel, u loopt over straat en ziet in de richting waar u gaat een groepje jongens van pakweg 17-20 jaar met Noord Afrikaans voorkomen staan.
U bent blank, boven de 70 en daarmee voor hen target par excellence.
Naarmate u dichterbij komt, gedraagt het groepje zich provocerender, d.w.z. beter waarneembaar provocerender. Gewoon omdat dit voor hen gewoon is.

1.U kunt doorlopen met alle mogelijke risico's van dien;
2.U besluit de straat over te steken en dan uw weg voort te zetten in de hoop dat uw onderwerping aan de mores van probleem vermijdend gedrag, wordt gerespecteerd door het groepje. Respect, alleen het woord dan, ligt hen sowieso voor in de bek bestorven als zij, lichtgeraakt als zij zijn, zich weer eens minderwaardig behandelt denken. Dat krijg je natuurlijk al snel als je je zo voelt of je zo gedraagt.

Stel u kiest voor model 1 en loopt gewoon door. Wat bent dan gemeten aan de mores van politieke correctheid en probleem vermijdend gedrag?

Dan bent u een provocateur!

Stel u kiest voor optie 2, wat bent u dan volgens de eerder weergegeven ijk methodiek?

Dan bent u een racist in de gestoorde beleving van dat groepje en voor de politiek correct gedegenereerden onder ons, minstens een fascistoïde provocateur.

"Ik zwicht voor die nicht", gaf ik ooit Pim Fortuyn aan als verkiezing slogan, door hem vrij te gebruiken. Dat zwichten was in overdrachtelijke zin. Ik mis hem nog steeds, zijn moed en zijn visie.

h.a.k. blok | 19-01-15 | 14:14

Islam? Minder minder minder!! Sterker nog, helemaal niet en aanraken met een 'cattleprod' op een ongenoemd hoog voltage wanneer het in de buurt probeert te komen met de leugens van de oneigenlijke zieligheidsdrang/slachtofferrol/narcistische meerderwaardigheids-complex/minderwaardigheidsexcuus-complex/trechterlogica/geweld/bedreigingen/Mohammed de psychopatische pedoprofeet en zijn imaginaire vriendje Allah*

*Doorhalen wat niet de waan van de dag is.

Geen test voor nodig toch?

Oktoberfest | 19-01-15 | 14:09

@Berthe | 19-01-15 | 14:07
Nou, dat vind ik wel kernachtig samengevat.
En hij schijnt ook nog eens medeverantwoordelijk te zijn voor die wildwoekering van Joga-gekte.

Merlot | 19-01-15 | 14:09

@Jezus_Boeddha | 19-01-15 | 14:06
Bij de PvdA mág je niks, je móet.
Gefeliciteerd!

Merlot | 19-01-15 | 14:07

Boeddha was een stinkendrijke kapitalistische allochtoon die te lui was om te werken, zijn vrouw en kinderen in de steek liet om onder een boom
op z'n luie reet te blijven kankeren op hoe slecht alles wel niet was, en ondanks dat parasiterende
geluier, het toch presteerde genoeg eten bij elkaar
te bietsen om er moddervet van te worden.

Berthe | 19-01-15 | 14:07

@Merlot | 19-01-15 | 13:58
Ik heb alle vragen goed! Mag ik nu pvda'er worden?

Jezus_Boeddha | 19-01-15 | 14:06

@FCDenBosch | 19-01-15 | 13:56
Die combinatie sluit de beide delen van de combinatie uit. Als ik een sympathieke hindoe persoon zou kunnen vinden die historisch bestaan heeft, zou ik die ook hebben kunnen gebruiken. Maar Jezus is wel de enige godsdienststichter die zichzelf vrijwillig voor zijn volgelingen heeft opgeofferd. Bovendien miste hij alle kenmerken van een traditionele sterke godheid of goddelijke held. De kruisdood was de meest ultieme vernedering die men had kunnen bedenken voor iemand die weliswaar beweerde eigenlijk zelf Jahweh te zijn, maar verder nooit met geweld een aards koninkrijk wilde stichten. Bovendien was hij Galileer en geen Judeer.

Jezus_Boeddha | 19-01-15 | 14:01

ONDERZOEK NAAR LINKSDRAAIEND NEDERLAND.
DOE HIER ANONIEM MEE EN MAAK KANS OP EEN JAAR GRATIS LIDMAATSCHAP VAN DE PVDA!

Eerste deel: Ausweis bitte! Alles geheel anoniem natuurlijk.
Naam:
Adres:
Sofinummer:
Schoenmaat:
Haarkleur:
Kleur ogen:
Nr Paspoort:
IP adres:
Hoever kunt je pissen:
Wat stem je:

Tweede deel: vragen

1. Wat voel je als je een moslim ziet?
O Ha, een PvdA stemmer!
O Wat een geweldige mensen zijn het toch
O Moet ik buigen? Hij is tenslotte beter dan ik
O Ach wat zielig, een bruine moslimmeneer, geef hem wat subsidie

2. Wat voel je als je Wilders ziet?
O Rot op naar je eigen land vuile Limburger
O Leeft hij nou nog steeds?
O Dat soort meningen zou door de overheid verboden moeten worden
O Aan zijn haar kun je wel zien dat hij Slecht is

3. Vind je dat je een goede democraat bent?
O Ja want ik kots op iedereen die een andere dus slechte mening heeft
O Ja want ik stem PvdA
O Ja want ik stem GroenLinks
O Ja want ik stem SP
O Ja want ik stem D66
O Ja want ik ga iedere week met de AFA op pad om Slechten te mishandelen

----Je doet het echt supertoppiegeweldig, je bent al over de helft hoor! Braaf! ----

4. Geven je ouders je wel genoeg zoentjes en complimentjes?
O Nee dus kan ik er niks aan doen dat ik bushokjes in elkaar trap
O Nee dus kan ik er niks aan doen dat ik op een uitkering vegeteer
O Nee dus kan ik er niks aan doen dat ik gewelddadig ben
O Nee dus geef subsidie. Voor iets.

5. Vind je de EU goed?
O Ja
O Ja meneer
O Meer EU zou goed zijn
O Het zou goed zijn als er meer EU kwam

6. Wat vind je van moslimterrorisme?
O Dat kan ik me heel goed voorstellen
O Het komt door armoe en discriminatie door Ons
O Moslims zijn het echte slachtoffer van mosimterrorisme
O Welk moslimterrorisme?

Dank voor je deelname!
Hardstikke goed bezig, joh!
.

Merlot | 19-01-15 | 13:58

@Jezus_Boeddha
Dank. Het is in ieder geval beter dan Boeddha_Mohamed.

FCDenBosch | 19-01-15 | 13:56

Misschien vind ik Jezus toch sympathieker dan Boeddha, daarom staat hij ook als eerste in de nick.

Jezus_Boeddha | 19-01-15 | 13:53

@JohnnyLion
Ik kan uw vraag wel beantwoorden maar voor je het weet, worden er voorgedrukte aangifteformulieren ingevuld.
Laat ik me voorzichtig uitdrukken: het aantal criminele Marokkanen zou, wat mij betreft wel wat lager mogen.
Loop ik nu de kans dat er aangifte tegen mij wordt gedaan?

FCDenBosch | 19-01-15 | 13:53

@JohnnyLion
Ik kan uw vraag wel beantwoorden maar voor je het weet, worden er voorgedrukte aangifteformulieren ingevuld.
Laat ik me voorzichtig uitdrukken: het aantal criminele Marokkanen zou, wat mij betreft wel wat lager mogen.
Loop ik nu de kans dat er aangifte tegen mij wordt gedaan?

FCDenBosch | 19-01-15 | 13:53

De overheid heeft naast belastingen religieuze dwang nodig om je als volk te knechten
en via die softies aan katholieke en hervormde kant lukt dat niet meer, alleen nog bij een klein
groepje verdwaasde boeren op de biblebelt,
mogelijk dat onze leiders meer effect verwachten
van een radicale vorm van de islam die niet alleen
moslims onder de duim houd maar desnoods ook
andersdenkenden namens Rutte cs even kort maakt.
Waar beter te beginnen dan bij zich nog ontwikkelende UvA jongeren die vanwege slaapgebrek alcohol drugs en ondervoeding
weerloos zijn en zich uit peerpressure bij alles aansluiten waar hun moeder ze voor heeft gewaarschuwd ?

Berthe | 19-01-15 | 13:52

@FCDenBosch | 19-01-15 | 13:45
Ik vind Boeddha ook wel sympathiek, tenminste zoals hij is sommige boeddhistische geschriften weergegeven wordt. Jezus vind ik ook een geschikte peer. Vandaar.

Jezus_Boeddha | 19-01-15 | 13:52

@meneer Q | 19-01-15 | 13:47
Er zullen zeker linkse mevrouwen en meneren zijn die dit willen bepleiten. Want GS is zoiets als SS in hun optiek.

Jezus_Boeddha | 19-01-15 | 13:50

De volgende vraag van de UvA linksche mafketels wordt:
"Vinden jullie dat een site als "Geen Stijl" verboden moet worden?"

meneer Q | 19-01-15 | 13:47

@Merlot | 19-01-15 | 13:33
Ik zou me toch als Tokkie beledigd voelen. Is een vooraanstaande grote joodse familie.

Jezus_Boeddha | 19-01-15 | 13:47

@Jezus_Boedhha
Waarom geen Jezus_Christus?

FCDenBosch | 19-01-15 | 13:45

@dlseth_ | 19-01-15 | 13:37
Ik vind prof krom zwaard een enige vent. Grappige naam ook. Getuigt van zelfspot. Misschien maakt hij eigenlijk moslims bewust belachelijk door ze te sterken in allerlei malle vooroordelen.

Jezus_Boeddha | 19-01-15 | 13:45

Ik krijg een cadeaubon.

FCDenBosch | 19-01-15 | 13:43

@lachenjoh | 19-01-15 | 12:04
Sociale wetenschappen, links en UvA! Dus half analfabeet.

Jezus_Boeddha | 19-01-15 | 13:43

Niemand spint meer garen bij slachtofferdenken onder moslims en totale segregatie dan links Nederland.
Totdat de eerste serieuze moslimpartij wordt opgericht. Komen ze op hun knietjes terug bij Henk & Ingrid. Ik zie dat nog wel gebeuren.

menzo | 19-01-15 | 13:39

Het leuke aan dr Kromzwaard is dat hij als een van de eerste het slachtoffer zal worden.

Voor de rest is het maar een naar personage.

dlseth_ | 19-01-15 | 13:37

U hoort hier meer over!

CosmicPsycho | 19-01-15 | 13:36

De test ligt er al uit. Das nu jammer.

dwar | 19-01-15 | 13:36

Iedere zwakzinnige denkt tegenwoordig een onderzoeker te zijn door infantiele vragen te bedenken die op geen enkele manier wetenschappelijk te verantwoorden zijn.

CosmicPsycho | 19-01-15 | 13:35

CosmicPsycho | 19-01-15 | 13:15
Dank u !! Blij uw reactie te lezen. Want als dit een wel goed onderzoek zou zijn, wat ik even dacht, zou ik acuut manisch depressief zijn geworden. Die vragen, die antwoorden. Mesjokke. Ben echt benieuwd welke malloot deze vragen heeft opgesteld. Volkomen van de pot gerukt en ik neem vanaf nu geen studenten van de UvA meer aan.

R. E. Calcitrant | 19-01-15 | 13:34

@Deus Absurdia | 19-01-15 | 13:24
Ze weten heus wel wat het punt van islam-kritische mensen is.
Anders konden ze het niet zo goed benoemen!
Alleen hebben zij totaal geen respect voor standpunten die afwijken van die van henzelf, en doen het af als "fobie" of "extremisme".

Antidemocratisch als socialisten en marxisten au fond zijn, maken de graag gebruik van dat type karaktermoord op mensen die anders over dingen denken dan zijzelf.
Drie belangrijkste:
- criminaliseren (fascist, extreemrechts, toespeling op nazitijd)
- psychiatriseren (fobie, "onstabiele thuissituatie")
- ridiculiseren (grappen over een spelfout, standpunten tegenstanders extreem overdrijven, "tokkies" etc)
.

Merlot | 19-01-15 | 13:33

Wilt u meer of minder Marokkanen?
Die vraag mis ik een beetje

JohnnyLion | 19-01-15 | 13:33

@xspalm
Daar zit ik idd hard aan te denken. Dit kan absoluut niet! Het maakt me furieus.

CosmicPsycho | 19-01-15 | 13:33

Helaas alweer kapodt.

@CosmicPsycho | 19-01-15 | 13:15, misschien eens een 'open brief' hieraan wagen: mail naar UVA en kopie op de Geenstijlen?

xspalm | 19-01-15 | 13:28

En weer een gloednieuwe N.S.B actie van links Nederland. Uitkijken geblazen ,niks anoniem,levensgevaarlijk .

blauwe zander | 19-01-15 | 13:28

Heel UVA? Nee, een klein afdelinkje bleef dapper weerstand bieden aan de overheersers.

Vind je het gek dat een RIVM onderzoek niet veel meer is dan bijelkaar gegooglede gegevens met een nietje erdoor. Helemaal kapotbezuinigd. En als ze het uitbesteden aan studerenden is er geen overdracht en geen continuiteit. Terwijl we vroeger goed onderzoek konden doen daar. Over Hollands Trots en Glorie gesproken. We flikkeren het zelf weg.

kloopindeslootjijook | 19-01-15 | 13:27

Meegedaan. Benieuwd of ik 50 euro krijg. Lachen was het wel. Als je invult dat je Nederlander bent (net als je ouders en grootouders) krijg je toch de vraag of jouw bevolkingsgroep gediscrimineerd wordt (over wat subvragen verdeeld). Drie keer raden wie daar ja invult. Maar goed, ik begin ook een enquête:
1 bent u:
A: racist
B: nazi

Patatter | 19-01-15 | 13:27

Geprobeerd, maar:
 
Sorry, this survey is not currently active.
 
Gevalletje oeps we staan op GeenStijl?

Mubbenschonster | 19-01-15 | 13:26

Ze hebben de Onheilige Belangstelling van ons Geenstijloiden door ---- het onderzoek is gesloten, LOL!

Merlot | 19-01-15 | 13:25

"In Nederland hebben [ doelgroep] geen recht om te denken dat zij betere normen en waarden hebben dan [ niet doelgroep]
.
Het hele probleem in 1 zin...
.
Iedereen heeft nl het recht om dat te denken. Maar niemand kan er rechten aan ontlenen.

Deus Absurdia | 19-01-15 | 13:24

VanBukkem | 19-01-15 | 13:20
OMG, Onderzoek heeft aangetoond dat iedereen moskeeën gesloten wil hebben.
-
Inderdaad, zo'n "onderzoek" is het.

Moi2 | 19-01-15 | 13:23

Bizar, dat er nog steeds totalitaire ploerten bizarre termen als "islamofobie" bezigen om een maatschappelijke tweedeling te veroorzaken. Een tweedeling, waarmee zij beoordelen wie wel en wie niet recht krijgt op het belastinggeld dat zij zelf moeten betalen om schimmige organisaties als de UvA hun kwalijke werk te laten doen.

Jan Passant mk2 | 19-01-15 | 13:23

Done...

libidoos | 19-01-15 | 13:21

Zeer doortrapte sturing.
Er wordt op gespeculeerd dat deze leeftijdsgroep héél veel oneerlijk vindt, en al gauw vindt dat ze te streng worden aangepakt.
En wat krijg je dan als uitkomst van je "onderzoek"?
"Jongeren uit sociaal zwakke milieus, die mishandeld worden/onbegrepen zijn/geen liefde ontvangen, kortom "rechts" opgevoed worden, zijn rechtsextremistisch en islamofoob".

Kat in het bakkie.
Gewenste uitkomst bereikt.
"Kom maar op met die beloofde taxpoet, PvdA minister van Onderwijs?
Die vlak voor een cruciale verkiezingscampagne zit"?
.

Merlot | 19-01-15 | 13:21

Sturende vragen en ingebakken aannames zie ook vaak in de reclames. Annoying, dat ze dat nog gebruiken. 'Heb jij al een nieuwe ....', 'Wanneer koop jij ...'
De eerstvolgende reclame die dat nog heeft staat voor lul.

kloopindeslootjijook | 19-01-15 | 13:21

Wat zou u ervan vinden als vandaag, het liefst nog voor de middagpauze, alle moskeeën gesloten worden en de islam verboden.
o) Eens
o) Helemaal mee eens
o) Absoluut mee eens
o) Kan dat niet wat eerder?

VanBukkem | 19-01-15 | 13:20

UvA zal wel balen, het was natuurlijk niet de bedoeling dat GS dit onder ogen zou krijgen. Nu is het hele 'onafhankelijke' *kuch kuch* onderzoek verpest...

First Contact | 19-01-15 | 13:18

Zinnen waar selectieve doofheid of een aanname in voorkomt vind ik
a) erg leuk gevonden
b) gevaarlijk
c) onmogelijk te beantwoorden
d) Huh? Was dah? Trap ik daar al 10 jaar in?

kloopindeslootjijook | 19-01-15 | 13:17

Nou ja, de maatschappelijk neutrale sharia-rechter heeft zijn lijst alweer onzichtbaar gemaakt voor kritische mensen.

Het lijkt mij overigens wat opnverstandig om zulke listige lijstjes in te vullen. Een mening-delict is snel gemaakt aan instituten als de UvA.

Jan Passant mk2 | 19-01-15 | 13:17

LOL. Dan was ik net op tijd met het vernaggelen van dat flutonderzoek.

McPhart | 19-01-15 | 13:15

GVD!!! Ik ben zelf onderzoeker (methodoloog) en ik schaam me diep hoe hier een loopje wordt genomen met de wetenschap en de objectiviteit. Het is voor mij nauwelijks voor te stellen dat dit door notabene van een 'universiteit' de wereld in wordt geslingerd. Mijn vak wordt besmeurd en misbruikt door de Dr. Kromzwaarden in ons midden.

CosmicPsycho | 19-01-15 | 13:15

Het standbeeld van Kromzwaard.
1 brons
2 koper
3 goud
4 beton

De hoogte van het standbeeld.
1 5 meter
2 56 meter
3 9 meter
4 1 meter

Waar moet het staan?
1 Utrecht
2 Hardinxveld-giessendam
3 Amsterdam-noord
4 Hollands spoor Den Haag

Wie gaat het betalen?
1 Ik
2 We gaan met de pet rond
3 De belastingbetaler
4 De bejaarden

meneer der meneren | 19-01-15 | 13:14

Slimme manier om terroristjes in de dop te spotten.
Geweldig die zinnen met die aannames erin. Dat zie je trouwens wel vaker, ook aan de 'andere kant'.

kloopindeslootjijook | 19-01-15 | 13:14

"Uw onderzoekssessie is vervallen en u kunt niet langer deelnemen aan het onderzoek."

Mijn resultaat paste zeker ook niet meer in hun straatje nadat ik aangegeven had een mishandelde, gehate, wereldhatende, exclusief Black Metal luisterende puber was die moslims gewoon helemaal de shit vindt en het liefst ze allemaal wil knuffelen.

Maar ik denk dat ze de hele boel offline hebben gehaald - win!

Boxman60 | 19-01-15 | 13:14

Ultieme pollfuck, hij is alweer offline.

IQmin100 | 19-01-15 | 13:13

onderzoek is al gestopt. dank u geen stijl! voor het tijdig verneuken van dit linksmenschische vooringenomenheid bevestigende onderzoek. het was uiteindelijk onvermijdelijk gebruikt om zelf onze kinderen te leren zeggen "weg met ons"

Woehahahaa | 19-01-15 | 13:12

@Stanknecht | 19-01-15 | 13:11

Was ik net op tijd dus.

lady blabla | 19-01-15 | 13:12

was net lekker bezig met invullen wordt hij uit de lucht gehaald. jammer. kennelijk sluit het resultaat niet aan bij het gewenste resultaat. Duidelijk een UVA onderzoek.

chiwing | 19-01-15 | 13:11

-weggejorist-

Stanknecht | 19-01-15 | 13:11

Quote: " Sommige mensen vinden hun eigen land belangrijk en willen niet dat daar ook buitenlanders wonen. Deze mensen noemen we rechtsextremisten. De volgende stellingen gaan over rechtsextremisten "
Tendentieus, test zal wel door Bakito gemaakt zijn.
Was ff een klus, maar alles voor het goede doel.

Uw Verzekeringsadvis | 19-01-15 | 13:11

@Moi2 | 19-01-15 | 12:34
Ja, je wilt er de kinderen van je ongewenst zwanger geraakte Filippijnse werkster nog niet naar toe sturen.

dedeurs | 19-01-15 | 13:10

Middenin het onderzoek de melding: dit onderzoek is gesloten. U kunt niet meer meedoen

PostNogLater | 19-01-15 | 13:10

Indoneesje | 19-01-15 | 12:06
Weer iemand die denkt dat Amsterdam gelijk staat aan Nederland...

Meneer Meeuw | 19-01-15 | 13:09

Vul het in met als godsdienst "Ik ben Islamitisch", zijn alle voorkomens van het woord 'moslim(s)' vervangen door 'niet-moslim(s)' en vice-versa.
Vind ik niet kunnen! Ies Rasiesme!

The Justist | 19-01-15 | 13:09

Helaas, hij ligt er al uit.

Vreezeau | 19-01-15 | 13:09

ALERT!!

Op p1, de intro, staat dat de uitkomst anoniem verwerkt wordt. Maar dan..

Op p2 wordt vervolgens gevraagd of je op wil geven:
- je geboortedatum,
- welk opleidingsniveau je volgt,
- op welke school je zit, en
- wat de postcode is 'van het adres waar je woont'?

DAT IS NIET ANONIEM!!
Werk dus niet mee. Vermijd die website.

gaffelbaard | 19-01-15 | 13:09

Aldus ´hoogleraar´ Stefan Paas (Vrije Universiteit), die het een ´probleem´ noemt dat Charlie Hebdo ´niemand spaarde´.
Je mag alles zeggen, maar liever niet. Erg sterk, van de universiteit.
chicago river | 19-01-15 | 13:00

.
Afschuwelijk! Wat een smerige omdraaiing van die Paas! Is iedereen gek geworden? De academische wereld voorop?

Fa. Sprenger&Kramer | 19-01-15 | 13:09

Een beetje een rare test als je niet de Nederlandse nationaliteit hebt, zoals ik.

lady blabla | 19-01-15 | 13:09

Dat was inderdaad een flinke vragenlijst.
Wat ik mij nu nog afvraag is of er in Nederland daadwerkelijk een "Hendrik Verwoerd College" bestaat.
Moet ik toch eens opzoeken :)

McPhart | 19-01-15 | 13:08

Godallemachtig ik heb 'm net gedaan, wat een schandaal dit.
"Wetenschappelijk" onderzoek model Stalin en Mao.

En dan die "defenitie" van extreemrechts die ze geven! "Mensen die hun eigen land belangrijk vinden en niet willen dat er buitenlanders wonen".
Godsakkerju!!!
Wikipedia meldt dat met extreemrechts fascisme wordt bedoeld, en dat Hayek dat inschaalt als collectivistische ideologie, die ingeschaald moet worden bij nationaalsocialisme (en nou kómp het), communisme en socialisme!.

Ja... daar willen de gestaalde communistische kaders van de UvA natuurlijk niks van wete!
Nee, extreemrechts ben je als je je eigen land belangrijk vindt.
Godver... deze mensen moeten toch van hun posities afgetrapt kunnen worden.

Merlot | 19-01-15 | 13:06

Ik was van plan mee te fucken, maar heb geen zin om met NAW in de database van die idioten terecht te komen. Laat staan dat ze mijn IP krijgen.

Vrije Nator | 19-01-15 | 13:05

kutsmurf | 19-01-15 | 12:54
De Noorse aanslag zou je minimaal als 2 kunnen tellen (autobom and Utøya) en niet als minimaal 10. Leg dat eens uit?

Het ging mij er meer om dat de UVA weer eens duidelijk vanuit een bepaalde hoek kijkt en het zelfs doet lijken alsof linksextremisme niet bestaat. Dat extremisme samen gezet moet worden is alleen mooi voor de statistieken. Dan kunnen we helemaal geen onderscheid meer maken en is het nog makkelijker wegkijken en nog moeilijker om oplossingen te vinden.

Brinkman | 19-01-15 | 13:04

Hier, pak aan, voor wie wil, nog een laffe blinde:

www.nrc.nl/opinie/2015/01/19/als-carto...

Aldus ´hoogleraar´ Stefan Paas (Vrije Universiteit), die het een ´probleem´ noemt dat Charlie Hebdo ´niemand spaarde´.
Je mag alles zeggen, maar liever niet. Erg sterk, van de universiteit.

chicago river | 19-01-15 | 13:00

BroodenSpelen | 19-01-15 | 12:48
Een goede enquête" stuurt de vragen niet zoals hier gebeurd.
Dit is een enquête waar de uitslag bij voorbaat al van vast staat en is niets anders dan indoctrinatie.
Zie bv de vraag boven waar GS bij schreef "Waar zijn de positieve opties"
80 Jaar geleden zouden de socialisten daar gevraagd hebben "Als U met joden praat wat voelt u dan?".

Moi2 | 19-01-15 | 12:57

Foutloos Nederlands schrijven is weer te moeilijk voor deze prachtgeleerden van de UvA. Daar eerst maar eens wat lesjes aan besteden?
'Moslims hebben teveel macht' moet zijn: moslims hebben te veel macht. 'Teveel' betekent: overmaat.
'Moslims krijgen teveel geld' moet zijn: moslims krijgen te veel geld.
'Hoe zeer je het er mee eens bent' moet zijn: hoezeer je het ermee eens bent - dat zijn twee fouten in zes woorden.
'Geen van allen' moet zijn: geen van alle. 'Allen' schrijf je alleen bij personen.

Jan Zand | 19-01-15 | 12:55

Brinkman | 19-01-15 | 12:48
Die Noorse aanslag telt minimaal voor tien. Extremisme is altijd kut, rechts of links maakt niks uit. Volgens mij moet je politieke stromingen niet op een lijn zetten met rechts en links, maar meer als een circel. Dan zitten de extremen samen aan de achterkant, heel dicht bij elkaar. Was Hitler niet ook heel links op verschillende vlakken?

kutsmurf | 19-01-15 | 12:54

Russells Teapot | 19-01-15 | 12:41
"Applaud!"

LeakyLeak | 19-01-15 | 12:51

Dat was een hele lange vragenlijst. Ik was dan ook blij met de plaatjes en aanmoedigingen tussendoor. Ben best trots dat ik 'm helemaal heb ingevuld.
Dommedaris | 19-01-15 | 12:37

Ik kreeg een plaatje van een orang-oetan die een duim naar me opstak. Bedoelen ze daarmee dat ik een aap ben? RACISME!!!1!!

MperR | 19-01-15 | 12:51

Zo, gedaan. Lol, gezien het IQ van allochtone jongeren en de concentratieboog van jongeren in het algemeen verwacht ik niet dat veel jongeren de vragenlijst in zullen vullen. Goed dat ik het gedaan heb. Beetje tegensturen is altijd nuttig.

rexmundi666 | 19-01-15 | 12:51

Mensen, ik roep het (helaas) al langer: NEDERLAND IS EEN LINKS-TOTALITAIRE STAAT!

... en de overgrote meerderheid vindt het blijkbaar prima zo... *zucht*

Kijk eens naar de COMPLETE speech van Ronald Reagan (haal er niet één puntje uit en probeer dan om te buigen in een anti-islamitische tirade) en hou eens op met micro-managen, maar probeer The Big Picture eens te zien.

De Maakbare Samenleving = een totalitaire hel, waarin de UvA kinderen brainwasht zodat ze passen in hun multicultureel toekomstbeeld.

GeenStijl spreekt zichzelf gigantisch tegen. Aan de ene kant vraagt men zich af "of Europeanen wel bereidt zijn te sterven voor de vrijheid?" maar aan de andere kant geeft men ouders het laffe, pragmatische en niet confronterende advies om 'dan zelf maar de vragenlijst in te vullen.'

Xirdalan | 19-01-15 | 12:50

''Ik kan rechtsextremisten (mensen die hun eigen land belangrijk vinden en niet willen dat er ook buitenlanders wonen)''

Dus ben (een beetje) rechtsextremistisch. Heb meteen maar gevraagd waarom linksextremisme niet is meegenomen in het onderzoek. Kan het tabelletje zo gauw niet vinden, maar uit onderzoek van Europol waren er toch meer aanslagen door deze groep gepleegd. 1 (Noorwegen) door rechtsextremisme en tientallen door linksextremisme in verschillende landen.

Brinkman | 19-01-15 | 12:48

Hebben jullie van de Roze Khmer nu je zin? Prachtige enquête nu al kapotstuk.

BroodenSpelen | 19-01-15 | 12:48

Na het in invullen lijk ik afwijzend te zijn t.a.v. islam, ook wel islamofoob genoemd in dwaas-intellectuele kringen. In feite heb ik het gewoon niet op religie, met name de monotheïstische rotzooi, en nog niet zo zeer op religie specifiek, maar ook andere collectivistische dwangmodellen (socialisme, facisme en communisme)

De minst bezwaarlijke vind ik wel het gereduceerde christendom, dat wel weer, gevolgd door het jodendom.

stekelvarkentje | 19-01-15 | 12:48

Sommige mensen vinden hun eigen land belangrijk en willen niet dat daar ook buitenlanders wonen. Deze mensen noemen we rechtsextremisten. De volgende stellingen gaan over rechtsextremisten.
We vragen je steeds om aan te geven in hoeverre je het ermee eens bent.

hoezo framen?

minimá-armezusvan.. | 19-01-15 | 12:46

En sterph verder met je kutonderzoek...

eerstneukendanpraten | 19-01-15 | 12:45

Stellingen:

"Ik vind dat moslims er alles aan moeten doen om zoveel mogelijk Nederlands te worden.

Ik vind dat moslims Nederlands onderwijs moeten volgen.

Ik vind dat moslims zich moeten aanpassen aan de Nederlandse cultuur."

Nederlandse moslims bestaan kennelijk niet. Het zijn allemaal bautelanders?

Waanzinnig slechte vragenlijst. Ik heb hem niet afgemaakt. Steek maar in je hol. En straks weer met een 'verontrustende conclusie' komen kakelen bij NPO zeker? Op basis van een door een amateur opgestelde survey?

Kameroudste | 19-01-15 | 12:45

Ik heb het allemaal keurig ingevuld. Het komt alleen de betrouwbaarheid van de annkeitte niet ten goede. WTF

meneer der meneren | 19-01-15 | 12:44

Doet me denken aan de enquetes van de NS:
Hoe tevreden bent u,
-De trein was goed onderhouden
-De trein was warm
-Bent u overleden tijdens uw bezoek aan de trein?

Conclusie: reizigers geven NS voldoende. Oh ja? Waarom kan ik niet zeggen dat de trein te laat was? En de conducteur een klootzak

hendrikjandetuinman | 19-01-15 | 12:43

-weggejorist-

Bouwvakkersdécolleté | 19-01-15 | 12:43

Ingevuld als rasechte marokkaan.

Toine Tussenbeen | 19-01-15 | 12:43

Ja in maatschappijleer en links geneuzel zijn ze goed daar in Amsterdam, maar er zijn 35.000 ICT-ers nodig. Wellicht een ideetje om daaraan eens aandacht te schenken? Helpt ook mee om het aantal "uitkeringsgerechtigden" op termijn te verminderen.

goedemorgennederland | 19-01-15 | 12:42

Ingevuld, dus de uitslag zal nu behoorlijk gekleurd worden.

Peshmelba | 19-01-15 | 12:41

Dit zegt alles over de UvA, of in ieder geval deze afdeling ervan. Met wetenschap heeft dit HELEMAAL niets te maken. Subsidiekraan dicht voor die inhoudsloze antiwetenschappelijke linkse denktank, nu!

Sterker nog, eigenlijk zou het strafbaar gesteld moeten worden om dit wetenschap te noemen, omdat het bewuste misleiding is van de bevolking.

Als je uien in je groentemix verwerkt, is het ook verboden om op de verpakking te zetten dat het prei is. We moeten immers weten wat we voor ons hebben.

Hetzelfde zou moeten gelden voor de UvA. Deze instelling zou verboden moeten worden om zichzelf nog langer "universiteit" te noemen, omdat dan de leek de onjuiste indruk krijgt dat het wetenschap is wat er binnen dat instituut bedreven wordt, in plaats van ideologisch gemotiveerd links sofisme.

Russells Teapot | 19-01-15 | 12:41

UvA is zijn gratis subsidies weer veilig aan het stellen.

duitse herder | 19-01-15 | 12:40

Deze islamofoob vult helemaal niks in, gewoon omdat het niet moet!

eerstneukendanpraten | 19-01-15 | 12:37

Hier zit Roos Vonk achter.

Koonkluk Huis | 19-01-15 | 12:37

Dat was een hele lange vragenlijst. Ik was dan ook blij met de plaatjes en aanmoedigingen tussendoor. Ben best trots dat ik 'm helemaal heb ingevuld.

Dommedaris | 19-01-15 | 12:37

-weggejorist-

Bouwvakkersdécolleté | 19-01-15 | 12:36

dedeurs | 19-01-15 | 12:27
De meeste kinderen weten wel beter dan daar heen te willen.
Het is meer een school waar het nutteloze welvaart schroot van bv AFA heen zou willen.
-
"Universitaire opleiding" krijgen in allerlei speelse sociaal antropologische pseudowetenschap waarmee je in het bedrijfsleven nog niet eens de koffie mee mag rondbrengen.

Moi2 | 19-01-15 | 12:34

-weggejorist-

LeakyLeak | 19-01-15 | 12:34

F*ck dit soort rare wegmetonsprop. ArabierenFolk en anderssoortig Mosselmensch, hoort mij. Gaat heen wanneer het u hier niet belieft in onze maatschappij en neemt met u alle leden van de faculty of social and behavioural sciences. Overigens is het met dat Arabierenfolk soms best wel eens lachen www.liveleak.com/view?i=bf9_1421067834... (Met slow-mo repeat)

LeakyLeak | 19-01-15 | 12:34

Volgens mij leest Jeugdzorg en de AIVD ook mee tijdens het invullen. Bij eerlijke benantwoording heb je gelijk alle tikkende tijdbommen in beeld. Zowel de gewone loco's als de fundimentalistische loco's
Ik zou mijn e mail niet achterlaten voor een boekenbon
Die wordt vast en zeker door een geblindeerd busje afgeleverd.

Goatboy2014 | 19-01-15 | 12:33

Even een interessant gedachtenexperimentje over hoe ernstig de (gedachten)discriminatie is in NL.

Stel je eens een vegatarier voor, of een veganist. Beiden hebben het niet zo op vlees eten.
Hoe reageer je wanneer zo iemand zou voorstellen dat niemand in NL meer vlees mag eten?
Vermoedelijk zou menigeen reageren met "doe even normaal joh!"

Stel je nu eens een jood voor die hetzelfde zou voorstellen, maar nu voor varkensvlees. Dat is namelijk niet koosjer volgens zijn geloof.
Hoe reageer je dan?

En wat als een moslim hetzelfde zou voorstellen, met als reden dat zij het anders als een belediging van hun geloof zouden ervaren.
Hoe reageer je dan?

Gijsie | 19-01-15 | 12:31

Mooi dat je als geboorteland Algerië op kunt geven.

MperR | 19-01-15 | 12:31

Links zit overal.

ProAsfalt | 19-01-15 | 12:30

Piet Karbiet | 19-01-15 | 12:05
Grappig dat je dit trots bekend maakt.
Ik zou me juist vreselijk schamen dit te moeten toegeven.

Moi2 | 19-01-15 | 12:28

@ZZP-er | 19-01-15 | 12:24
Omdat het kabinet bij die 2% zit.

dedeurs | 19-01-15 | 12:28

Je kind daar onmiddellijk weghalen, voordat het te laat is. Les krijgen van tot kamelenkoppen omgebouwde varkenskoppen. Evolutieleer is zeker al geschrapt daar? Voetenwasbakjes? Aparte ingang voor meisjes? Colleges van Fawaz JNeid en Achmed al-Doorn?

dedeurs | 19-01-15 | 12:27

Langzaam maar zeker wordt het duidelijk hoever de islamisering eigenlijk al gevorderd is.

Moi2 | 19-01-15 | 12:26

Hoe kan het ooit bestaan dat 2% van de bevolking hier de dienst gaat uitmaken?

ZZP-er | 19-01-15 | 12:24

1-2-3... pollfuck!

Michiel de Kater | 19-01-15 | 12:23

En dan rest de vraag ofdat je bereid bent om te sterven / vechten voor je land? Nee bedankt, mijn land bestaat niet meer!!!

højre vær så venlig | 19-01-15 | 12:22

Fijnstoffer | 19-01-15 | 12:12
In welke richting is die grapjas eigenlijk gepromoveerd?

ZZP-er | 19-01-15 | 12:22

'Waardevrij' onderzoek aan de universiteit, kuch..(En dat Charlie-debat op TV ga ik dus ook niet bekijken, wordt ook volledig gemanipuleerd).

Koonkluk Huis | 19-01-15 | 12:22

Dit soort indoctrinatie was overigens bij de oude Nazipartij van Hitler ook al bekend.
Ook daar werden de kinderen op school via nazileraren en naziprofessoren al geïndoctrineerd.

Moi2 | 19-01-15 | 12:18

Het is niet een Fobie, het is geen ziekte of een angst maar een reëel gevoel.

"Ik denk dat moslims heel bijzondere mensen zijn. Ze zijn voorbestemd om dingen te veranderen in de wereld."

Hahahahaha... hoe krijg je het verzonnen.

deluiegriek | 19-01-15 | 12:16

Kan de UvA mij uitleggen waarom ze mij van islamfobie beschuldigen omdat ik bezwaar maak tegen een geloof waar 75% van de opdrachten van hun god mijn vernietiging voorschrijft?
www.thereligionofpeace.com/pages/quran...

Moi2 | 19-01-15 | 12:16

De islam hoort niet thuis in Nederland. of geloven doe je maar thuis achter de voordeur. Dat geldt vin ik voor alle geloven.

streknek | 19-01-15 | 12:15

Het uitvoeren van goed onderzoek met open vragen kan niet iedereen.
Dat kun je beter aan een gerespecteerd instituut overlaten als een universiteit!

Einde van de Domheid | 19-01-15 | 12:14

@ "... waar ook die malle Dr. Kromzwaard werkt ..."
Gaarne veranderen in:
"... waar ook die malle Dr. Kromzwaard zijn verderfelijke dingen doet ..."

Fijnstoffer | 19-01-15 | 12:12

+voor

Ommezwaai | 19-01-15 | 12:10

Indoctrinatie kan niet vroeg genoeg beginnen.

Wc-kip | 19-01-15 | 12:10

Eerste vraag begint al meteen met een taalvout 'teveel' ipv 'te veel' goed bezig UvA.

"Misschien moeten we de anti-racisten in ons land eens de leiding geven. Mogen zij het laten zien".
lachenjoh | 19-01-15 | 12:04
<br>

Die hebben al sinds mensenheugenis de leiding! Het wordt juist eens tijd dat de te-veel-van-elkaar-afwijkendende-cultuur-scheidenden, die nu slechts roependenen in een woestijn zijn, hun theorieën in de praktijk mogen brengen

CrapoTheGreat | 19-01-15 | 12:09

Zoiets zou ook samengesteld moeten worden vertrekkende haatbaarden richting kalifaat.
Wel starten met: "Hierbij neemt u afstand van al het gratis geld dat u ontvangt."

Ommezwaai | 19-01-15 | 12:09

Logisch dat men op zoek is naar negatieve tendensen, want met schreeuwende koppen boven onderzoeksrapporten, zoals "Discriminatie tegen moslims verviervoudigd in twee jaar tijd!!11!111!1" trek je veel meer subsidiecentjes van de PvdA aan plus de vraag naar meer onderzoek om te achterhalen hoe en waarom wij Nederlanderstoch zo fout en racistisch zijn geworden.
Zo blijft de schoorsteen van een aantal personen en organisaties voorlopig nog wel even roken. En de opkomende radicale islam smeult ondertussen ook verder.

ZSU-23-4 | 19-01-15 | 12:09

Dat zijn wel veel open deuren bij elkaar zeg.

McMarx | 19-01-15 | 12:09

Dit is actief meewerken aan islamisering. Er komt een dag dat we dat heulen met de kolonisator noemen (hoogverraad=doodstraf).

cocalola | 19-01-15 | 12:08

Tering wat een waslijst met vragen. Maar... Ingevuld.
Veel plezier met de "uitkomst" hahahaha

Dhr. de Wit | 19-01-15 | 12:07

UvA, ultra links bolwerk! Zogenaamd staan universiteiten bol van ontwikkeling en progressie. Tegenwoordig staan universiteiten vooral bol van marxisme, socialisme, islamisme en achteruitgang. Ken genoeg mensen die 'studeren' op de UvA maar het wereldbeeld hebben van naïef kind van nog geen 16 jaar. Idealisme is wat de wereld kapot maakt en het vrije denken aan banden legt. En daar is schijnbaar plaats genoeg voor aan de UvA. *kots*

Indoneesje | 19-01-15 | 12:06

"Geen van allen" is toch een redelijke positieve optie van Rossem?

Dr. Oplul | 19-01-15 | 12:06

Geslacht, naam, school postcode?
Dus is er 1:1 identificatie mogelijk.

Opdonderen met dat stukje over "anonieme gegevens".

Tel Aziaat | 19-01-15 | 12:06

Linkje met de test is stuck.
(page could not be found)

necrosis | 19-01-15 | 12:05

Done. Voel me goed nu.
Blijft mijn Alma Mater, he.

Piet Karbiet | 19-01-15 | 12:05

Misschien moeten we de anti-racisten in ons land eens de leiding geven. Mogen zij het laten zien.

lachenjoh | 19-01-15 | 12:04

Het regime peilt zijn invloed op de jonge geestjes.
Wat een schurken.

Merlot | 19-01-15 | 12:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken