Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vrije artsenkeuze doodgestemd op #PvdAcongres

pvdaschismamol1231en.gif Het PvdA partijcongres draait, zoals alle PvdA-congressen in het afgelopen decennium, om dezelfde lege leus: “De PvdA moet terug naar de kernwaarden.” Probleem voor de Partij van de Afbraak is echter dat het mantra nooit werkelijkheid wordt. Ook vandaag niet, want zojuist is een motie die de inperking van de vrije artsenkeuze moest voorkomen, weggestemd door de Patjepeeërs van de Achterban. De partijtop moest anderhalve dag propaganda bedrijven, spinverhalen ophangen en openlijk de leden een rad voor de ogen draaien om dit resultaat te bereiken, maar ze boeken weer het gewenste bedrieglijke fopsucces, oogsten een Noord-Koreaans applausje en reageren vervolgens opgelucht: de sluwe list is geslaagd. Want als de motie wél was aangenomen, had Martin van Rijn (die waarvan de moeder tot de enkels in de pis dabbert) tegen Schippers moeten zeggen dat ze de tiefus kan krijgen met het vrijheidsbeperkende gezondheidsvoorstel, dat ze dankzij de Drie Dissidente Senatoren die de Kerstcrisis veroorzaakten sowieso al opnieuw in moet dienen. Het kabinet is dus zojuist (voorlopig) gered door het PvdA-congres, maar het mantra “De PvdA moet terug naar de kernwaarden” echoot weer als holle galm door de aftandse, tochtige fabriekshal waar de PvdA (11 zeteltjes bij Maurice) dit weekend z'n rooie clubhuis van gemaakt heeft. De Principes van de Arbeiderspartij zijn weer een stukje verder ondergeschikt geraakt aan de Verleidingen van de Vreedzame Dictatuur die de VVD met het afschaffen van de vrije artsenkeuze voor ogen heeft. Bij André Rouvoet en zijn zorgvriendjes gaat de champagne open, want de neoliberale woekerwinsten zijn veiliggesteld. En Samsom krijgt tot de verkiezingen in maart steun van de partijleden. Daarna is het doeidoei, Didi.

Reaguursels

Inloggen

Van oorsprong een partij voor de arbeiders, inmiddels een partij die de gewone man het vuur aan de schenen legt... :(

Tat2u | 19-01-15 | 11:23

Ik wil dat Geert hoe dan ook ergens op een plaats in de regering komt, geef die man nou es het aandeel waar hij recht op heeft, want het volk wil dat.

Rachar | 19-01-15 | 01:06

Lekker er even doordrukken terwijl de Moslims weer staan te janken.

Dat noemt zich dan een socialistische/sociale partij. De kernwaarden van het socialisme pleuren ze dus net zo makkelijk in de prullenbak als de verworven vrijheden. Deze partij is waardeloos, en ik hoop van harte dat mensen zullen overwegen niet meer op hen te stemmen. Stem dan goddomme op de SP. Zelfde domme geschreeuw, maar tenminste wel eerlijk.

De PvdA is walgelijk.

Piet van het Padje | 18-01-15 | 23:33

Spekman maakte zich pas drukkers om Bangladesh bij eva jinek, als de pestzooi wat zijn mede club genoten er van dit Land hebben gemaakt !

liegende lippen | 18-01-15 | 20:49

mad love is coming | 18-01-15 | 20:18

Mij ook niet.

eerstneukendanpraten | 18-01-15 | 20:19

Als ik eerlijk ben zou het met niet verbazen als Samsom binnenkort uit de kast zou komen.

mad love is coming | 18-01-15 | 20:18

Het zijn en blijven volksverlakkers begon al bij grootgraaier Kok ze zitten er alleen voor de banencarroussel eigen zakken eerst

Toontje-lager | 18-01-15 | 20:10

De lichaamstaal zegt alles. Die rechtse zakkenvulster van Barth zie je denken "ach wat zielig, moet ik hem nu troosten?". Samsom is a schmuck, denkt dat ie Koole bij de ballen heeft. De senator weet beter; "you may have won the battle, but you lost the war".

Qwrk_II | 18-01-15 | 19:42

-weggejorist-

klote land | 18-01-15 | 19:33

-weggejorist-

klote land | 18-01-15 | 19:33

-weggejorist-

dr.Melfi | 18-01-15 | 19:32

Als SP-stemmer kan ik me nauwelijks een, politiek gezien, gluiperige hond voorstellen als Samson. Ga zo door, Didi, op naar 0 zetels! Ürräh! Ürräh!

Qwrk_II | 18-01-15 | 19:22

Vergeet niet dat het ook de artsen zijn die zich fel verzetten tegen de niet-vrije artsenkeuze, want het zou zo maar kunnen dat de verzekeringsmaatschappijen gaan selecteren op grond van deskundigheid en dan zien veel minder bekwame artsen (en gewone prutsers) zich opeens buiten de boot vallen, terwijl de goeden het veel drukker krijgen.
Hun protest zal dan altijd worden verwoord met de argumentatie dat ze het zo zielig vinden voor 'de mense met de smalle beurs'die nu ineens niet meer vrij zijn zelf hun arts te kiezen. Trap er niet in.

B. Randnetel | 18-01-15 | 18:48

Alleen jammer dat die verloren zetels in polonaise naar D66, SP en GL gaan.... van de regen in de drup dus.

Hyronimo | 18-01-15 | 18:20

Sociaal beleid kan alleen dan wanneer de scheiding tussen politiek en bedrijfsleven een feit is.
Secularisering is al een probleem, dus het wordt helemaal niks.

Tabernakel | 18-01-15 | 18:04

Al in 2009 weigerde Jet Bussemaker (PvdA), ondanks een motie van enkele partijen in de Tweede Kamer, volledige openheid van zaken te geven omtrent de enorme stijging in de uitgaven van de AWBZ-gelden. Haar partijgenoot van destijds, Agnes Wolbert verdedigde die halsstarrigheid toen als volgt: 'Ik vond en vind nog steeds dat ik heel goed geïnformeerd ben over de besteding van AWBZ-gelden'.

Maar ook andere partijen hadden destijds boter op het hoofd. Esmé Wiegman (CU-fractie), die desgevraagd liet weten: 'Met de verstrekte informatie door Jet Bussemaker goed uit de voeten te kunnen'.
Of Jan de Vries (CDA-fractie):'Tot op heden heb ik geen behoefte aan extra informatie. Ik krijg verslagen van het Centrum Indicatiestelling Zorg, de Nederlandse Zorgautoriteit en zorgverzekeraars, en daarmee acht ik mij voldoende geïnformeerd'.Ja dank je de koekoek.
En dan ruim zes jaar later jammeren dat het zorgstelsel onbetaalbaar dreigt te worden. De gotspe...

Cellinus | 18-01-15 | 18:04

Het cynische is dat degene waar het over gaat, de belasting en premie betaler ofwel diegenen die op enig moment patiënt gaan worden geen reet te vertellen heeft.
Verzekeraars en de politiek blijken de enige partijen te zijn.
Waar bij het dan ook weer de grap is dat daar lieden zitten die kennelijk andere belangen hebben, Rouvoet en v.Boxtel mislukte politici die menen de dienst uit te moeten maken, t is schandalig en grenzend aan het criminele.

Uw Verzekeringsadvis | 18-01-15 | 17:57

Cellinus | 18-01-15 | 17:38

dat bedoel ik,maar vooral dat hij dat op tv vertelde en dat hij er bijna over in de lach schoot,je zag aan zn hele kop dat hij stond te liegen die gluipert.

anti-fatwa | 18-01-15 | 17:50

Supermatthijs | 18-01-15 | 17:20
mijn verhaal gaat ver VOOR de crisis toen jouw partijtje ons land al aan het verneuken was... je leest alleen wat je wil lezen he?

anti-fatwa | 18-01-15 | 17:47

@Desmoulins | 18-01-15 | 15:07
Misschien heb je gelijk. Misschien is het meer satire dan medelijden. Of kan alleen satire het nog duiden, omdat het feitelijk niet meer relevant is. Maar ja, feit is dat de hele partij inclusief de top op het verkeerde moment in de tijd zitten. Het is mooi geweest met ze, liever gisteren dan vandaag.

Driewerf Hoezee | 18-01-15 | 17:43

En ook Koole kan wieberen, het laatste beetje kritische geluid er uit, wat rest is een club corrupte jaknikkers zoals mevrouw Barth. Walgelijke club.
Maar maakt ook niet uit, de voorstellen worden er toch wel doorheen gejast met hulp van de neppositie en het CDA.
Oja, de flapdrollen moeten frequent de straat op.
De aankomende tijd zie je ze wel weer met hun verlepte roosjes, mooi kunnen we ze trakteren op hoongelach.
Na de verkiezingen zie je die koppen niet meer

bakoenin | 18-01-15 | 17:41

Gelul met je waterput. Die worden niet eens gegraven. Virtueel ja. Werden ze maar gegraven. Nu de verantwoordiing gegeven moet worden blijkt de helft, ik herhaal het maar, de helft, niet te vinden. De grote jongen zoals Cordaid en Rode Kruis nemen handig de plaatsen van de vele lokale organisatie in. Vooral tony Chocolonely , en fair trade komen in de verdrukking, terwijl dat merkbare, meetbare resultaten opleverd. De rest is het spekken (pun intended) van de oorlogskas in de zielige landen. Bijna alle CEO's van de ontwikkelingshulpbedrijven zijn of van GroenLinks of de PvdA. Google gerust. Net zoals je er achter kan komen dat de meeste raadsleden in Amsterdam van GroenLinks, PvdA en D66 in de advieswereld zitten. Je vraagt je af wat deze mensen adviseren en hoe de opdrachten in Amsterdam worden verdeeld. Er is zelfs een bureau waar de twee eigenaren allebei in de raad zitten, ieder voor een andere partij.

ristretto | 18-01-15 | 17:39

@anti-fatwa, W. Bos is degene geweest die destijds een motie voor een generaal pardon heeft ingediend en er doorheen heeft weten te drukken. Destijds met het argument dat het anders niet meer beheersbaar zou blijven. Het zou ook maar eenmalig zijn, we weten inmiddels dat het dweilen met de kraan open is. En helaas voor supermatthijs het ene kostenplaatje sluit het ander niet uit. Bos loog destijds bewust over de kosten van het generaal pardon, ook nog onder vermelding dat de meeste van deze Asylanten al gauw hun steentje aan de samenleving zouden dragen. Helaas blijkt dat niet zo en zorgt deze groep zelf wel degelijk voor een onevenredig deel voor de kosten in zorg, sociale zekerheid, huisvesting e.d.

Cellinus | 18-01-15 | 17:38

Samsom heeft niet gewoon 1 punt maar heel erg veel.

Supermatthijs | 18-01-15 | 17:36

restitie == restitutie : sorry

StijlloosInkoppertje | 18-01-15 | 17:29

Alleen diegenen die een restitie polis kunnen betalen, behouden eigen artsenkeuze, ALS ZE OPLETTEN tenminste, want voor je het weet staat er ergens een vinkje verkeerd.

Prijsverschil tussen die 2 polissen is *nog* niet zo hoog, maar goed, als alles in één keer gedaan zou worden, heb je gelijk een opstand.

StijlloosInkoppertje | 18-01-15 | 17:29

@ristretto | 18-01-15 | 17:26

Elke waterput is er één. Maar verantwoording is gewoon goed. Dat ben ik met je eens.

Supermatthijs | 18-01-15 | 17:27

Nee Supermattie, de ontwikkelingshulp is ineffectief, politiek gestuurd en zonder resultaat. Weet je wat? We hebben een versappers. Daar gaan appels én peren in. Hoppa. Smullen.
Neem nou maar van mij aan dat een hoop medewerkers van ontwikkelingsorganisaties zitten te beven. Waar ze voorheen zonder moeite subsidie kregen moeten ze nu alles voorbereiden en verantwoorden.

ristretto | 18-01-15 | 17:26

🎶Draaien anders dan gaa-je !

snel naar de haai-en

voordat je het weet! 🎶
Heintje Davids, een oude jodin, net zoals de meeste joden in de steek gelaten door de PvdA. Want we moeten de moslims steunen.

ristretto | 18-01-15 | 17:22

@anti-fatwa | 18-01-15 | 17:16

Dit is wat Geert ook altijd doet. Appels met peren vergelijken. Ontwikkelingshulp tegenover een bv. economische crisis. Dat mist alle realiteit. Die bedragen heffen elkaar niet op.

Supermatthijs | 18-01-15 | 17:20

Dan krijgt die dame vast een mooie baan. Met een strik.

ristretto | 18-01-15 | 17:16

Supermatthijs | 18-01-15 | 17:02
neuj jij wijst naar bankiers die bergen geld hebben gekost,dus ik wijs naar generaal pardons die evenveel misschien nog meer hebben gekost.die bankiers wijzen volgens jou op vvders,dus ik wijs je er even op wat jouw partijtje ons heeft gekost.noem ik geeneens de gezinshereniging en bakken ontwikkelingsgeld in bodemloze putten blijven gooien... en jij begint natuurlijk weer over andere partijen. raak je me niet mee,want sinds ik stemrecht heb heb ik nooit op die mafketels gestemd. volgens mij gaat dit topic over de pvda,en volgens mij gillen die dat ze er zijn voor de zwakkeren. maar onze oudjes kleden ze helemaal uit.noem ik nog maar 1 voorbeeld.maar in mijn ogen wel de schandaligste.
een rijk land zorgt eerst voor de ouderen die dit land hebben opgebouwd en geeft daarna pas bakken geld weg. dat bankiersgelul begint pas na minimaal 30 jaar geld weggooien door jouw partijtje.en dat andere partijen meestemmen met een generaal pardon,sjah,ik hoef toch niet een heel betoog te houden over hoe politiek werkt en zeker niet met het zooitje gluiperts wat hier al 30 jaar het land te grabbel gooit,alsjeblieft.... jouw partijtje ramt er nu even een zorgwet doorheen waar alleen de rijke verzekeraars wijzer van worden hoor. echt waar.

anti-fatwa | 18-01-15 | 17:16

Bevlogen verhaal weer nu op het congres. Prima gesproken dame.

Supermatthijs | 18-01-15 | 17:13

@Desmoulins | 18-01-15 | 16:39
Inhoud zonder feitenkennis is lachwekkend. Ik lach dan ook heel wat af hier. Debat moet wel zinnig zijn, nietwaar.

AbleArcher13 | 18-01-15 | 17:05

Supermatthijs | 18-01-15 | 16:55
o het is logisch dat bejaarden in hun eigen huis worden overvallen door medelanders want hun uitkering is te laag....
ja zo had ik het nog niet bekeken....
nou dan moeten de uitkeringen maar omhoog,opgelost.
rare jongens die pvda-ers.....

anti-fatwa | 18-01-15 | 17:05

@snakeplisskin | 18-01-15 | 16:46
welkom bij de clup

witchmaster | 18-01-15 | 17:03

@anti-fatwa | 18-01-15 | 17:00

Agh een ander onderwerp nu, prima. Een generaal pardon is echt niet iets unieks in ons land. Vrijwel alle beschaafde landen doen dat. En omdat de Pvda nooit alleen aan de macht was mag je het ook de andere partijen kwalijk nemen. Wel zo eerlijk toch ?

Supermatthijs | 18-01-15 | 17:02

Vanaf de invoering van de Euro, horen we bijna dagelijks het riedeltje hoe de verzorgingsstaat betaalbaar te houden. We zijn allemachtig in het pak genaaid door (Eurofiele) politici, hun handlangers en het criminele syndicaat van bankiers en verzekeringsmaatschappijen. Tja en die schijnheilige gereformeerde bidbroedertjes (CU Rouvoet, maar ook types als VVD'er Robin Linschoten, Hans Hoogervorst etc.) hebben zich door het syndicaat gewillig laten paaien, met lucratieve topfuncties, en zijn er mede verantwoordelijk voor dat zorgkosten voor de gemiddelde burger niet meer zijn op te hoesten.

Cellinus | 18-01-15 | 17:01

Supermatthijs | 18-01-15 | 16:45
en dan begin je over vvd bankiers en de bankencrisis...
ik gruwel van de vvd,zou iedereen moeten doen die geen miljonair is,maar goed.
wat denk jij dat die eindeloze generaal pardons van jouw partijtje hebben gekost? greet mocht geeneens de cijfers bekend maken. hadden we die poen nog maar...
toen met de laatse dat wouter bos zei dat de meesten van die lui zouden gaan werken en hun kosten weer zouden terugverdienen en dattie zelf bijna in de lach schoot toen hij dat zei. memorabel tv fragment...

anti-fatwa | 18-01-15 | 17:00

Feit is, dat de zorg echt onbetaalbaar is geworden. Dat is de afgelopen 25 jaar alleen maar erger geworden, ondanks, of juist door, managers die ervoor moesten zorgen dat zaken efficiënter werden aangepakt. Het heeft volkomen averechts gewerkt en de motivatie bij de uitvoerders weggehaald. Politici hebben erg slechte keuzen gemaakt. Dat is al begonnen met het afschaffen van de in-service opleidingen van verpleegkundigen. Wat mede maakt dat de zorg onbetaalbaar is, is het bovenmatig beroep dat allochtonen doen op ons zorgstelsel. Mijn huisarts maakte geen afspraken, er was altijd gewoon inloopspreekuur. Ik kon er niet meer terecht, er stond dagelijks een rij voor de deur van wel 10 meter. Per patiënt was de arme man minstens een kwartier kwijt, want je kon moeilijk verwachten dat hij in zijn vrije tijd ook nog een cursus Turks, Marokkaans, en nog wat verschillende talen die voor zijn deur stonden volgde. Op de poli van het VU was het niet anders, propvolle wachtkamer. En dan de agressie die de zorgverleners over zich heen krijgen als de patiëntjes niet snel genoeg geholpen worden. Ga er maar aan staan, ik begrijp niet dat er nog iemand huisarts of verpleegkundige wil worden.

Frans1156 | 18-01-15 | 16:58

@Supermatthijs | 18-01-15 | 16:55

Jezus man, WAO is AOW en uitkerin is uitkering. Neem nog een biertje.

Supermatthijs | 18-01-15 | 16:57

@Feynman | 18-01-15 | 16:37
+100

ProAsfalt | 18-01-15 | 16:55

@supermattie,
Die leden zijn betrokken omdat ze zo een fijne baan toegespeeld krijgen. In plaats van in de politiek worden de PvdA'ers weggezet in onderwijs, zorg en arbeidsbemiddeling. Daar kunnen ze hun fatale bemoeienis voortzetten.

ristretto | 18-01-15 | 16:55

@anti-fatwa | 18-01-15 | 16:49

Nou je spreekt jezelf wel tegen met dit reaguursel. Als ze zo'n vette uitkering hadden hoefden ze geen oudjes te beroven natuurlijk. Je bent wel een schattig karikatuur van de gemiddelde GeenStijl reaguurder. Een uitkerin dit land is niet vet beste man en dat is maar goed ook. En met alleen WAO heb je geen vetpot maar daar was je wel zelf bij toen je blijkbaar destijds niet mee deed aan pensioen opbouw. Dat is mijn punt.

Supermatthijs | 18-01-15 | 16:55

@Myrkie | 18-01-15 | 16:53
.
PVDA carrieresletje..... namen en nummers graag!

Fatwabuster | 18-01-15 | 16:55

PvdA is kut. Zowel de huichelende top als de zwakzinnige leden.
Ik heb het geluk gehad eens een PvdA carrieresletje te daten. Ging ik ook eens een paar keer mee naar zo een congress. De leden houden zich krampachtig vast aan het originele gedachtengoed maar zijn zo onder de indruk van hun leiders dat ze zich consistent de wol over de ogen laten trekken. Is natuurlijk te verwachten van een partij die "sociaal doen" hoger in het vaandel heeft staan dan de feiten.

Myrkie | 18-01-15 | 16:53

@Eduardo
Ja op naar de 0 zetels, maar pas op het Nederlandse volk gaat er weer intrappen. Krijgen we weer jarenlang kutbeleid.

Ze toveren Apboetaleb (mijn god hoe schrijf je die naam) uit de hoge hoed net voor de verkiezingen en de PVDA staat weer op 40 zetels. Net als bij de vorige keer. Cohen was geen stemmentrekker en toen kwam Samson met een paar krachtige oneliners en een hoop beloftes die hij niet heeft waargemaakt. Zo zal het weer gaan. Ik zeg op zich is Apboetaleb geen verkeerde gast alleen hij blijft onderdeel van een partij die niet deugd en haar idealen verloochend voor macht.
Veel mensen zagen in Samson de nieuwe sterke leider, maar als je de politiek hebt gevolgd dan weet je dat Samson niet veel meer is dan een "valse" profeet.

luto | 18-01-15 | 16:52

Supermatthijs | 18-01-15 | 16:45
ja sorry ik las:wij oudjes worden wel gekort,maar die arme bankiers ook.die hebben het ook niet makkelijk.
maar fijn dat die oude mensjes die jij spreekt dat die niet klagen,zitten in een verzorgingshuis in wassenaar ofzo?
oud-partijgenoten van je?
ik zie een hoop oude mensen in wiens schoenen ik niet zou willen staan op die leeftijd.tiepisch,vind je niet?
hier worden er een hoop beroofd in hum eigen huis,door volk waarvoor hun worden gekort op allles,om het berovende volk te voorzien van een vette uitkering elke maand,best frustrerend hoor.

anti-fatwa | 18-01-15 | 16:49

Gisteren een pensioenoverzicht in de bus. Ik wist het natuurlijk al, maar het werd nog eens even fijntjes bevestigd: sinds de crisis bijna 10% gekort, en al die jaren geen indexatie. En daar werk je je zelf dan meer dan 45 jaar voor uit de naad. Maar Ali Baba en zijn roversbende van neven, nichten die nog nooit een hand hebben uitgestoken strijken een volwaardige AOW op, mede mogelijk gemaakt door de Partij van de Afvalligen.

Cellinus | 18-01-15 | 16:39

Oh pas op Supermatthijs is PVDA Cellines.... maar gelukkig zitten jullie op 1 lijn * kuch *

snakeplisskin | 18-01-15 | 16:46

@anti-fatwa, ik ben een van die oudjes. En wat ik zie is dat met name de PvdA (Bos, Kok en de rest van die duivelsbende zoals Zalm van de VVD) op -uw- en mijn kosten die banken hebben gered. Niet zij zijn het die de gevolgen van hun immoreel gegraai moeten dragen, maar de gemiddelde belastingbetaler.

Cellinus | 18-01-15 | 16:45

@anti-fatwa | 18-01-15 | 16:40

Met die bankiers hoef je geen medelijden te hebben hoor. Die VVD- ers zorgen wel voor zichzelf. Wees maar niet bang. De oudjes die ik spreek zien echter wel dat iedereen wat in heeft moeten leveren door de crisis. Dat vergeten velen hier dat het geen keuze was van de regering maar een crisis veroorzaakt door hebzucht van de financiële wereld.

Supermatthijs | 18-01-15 | 16:45

Supermatthijs | 18-01-15 | 16:34
wat sociaal van die mensen dat ze zich solidair voelen met bankiers die een schofterig salaris bij elkaar stelen elke maand.
je hebt gelijk,na dit bewijs van je blijkt dat ik uit mn nek lul. hoe dom kon ik zijn.
nou weet je wat,zullen we een fonds oprichten om die bankiers hun salaris aan te vullen,die oudjes die jij spreekt zullen daar vast wel oren voor hebben.

anti-fatwa | 18-01-15 | 16:40

AbleArcher13 | 18-01-15 | 16:31

U bent bekend met de reaguurderstool?
Pot, ketel en zwart.
De toon boven de inhoud, dat is namelijk zoveel aangenamer voor de oren, ogen maar bovenal het debat!

Desmoulins | 18-01-15 | 16:39

Gisteren een pensioenoverzicht in de bus. Ik wist het natuurlijk al, maar het werd nog eens even fijntjes bevestigd: sinds de crisis bijna 10% gekort, en al die jaren geen indexatie. En daar werk je je zelf dan meer dan 45 jaar voor uit de naad. Maar Ali Baba en zijn roversbende van neven, nichten die nog nooit een hand hebben uitgestoken strijken een volwaardige AOW op, mede mogelijk gemaakt door de Partij van de Afvalligen.

Cellinus | 18-01-15 | 16:39

B. Randnetel | 18-01-15 | 16:16
U baseert uw mening dus op louter uw eigen ervaring? Dat is een steekproef van slechts 1 trekking. Daar kan je geeneens een onnauwkeurigheidsanalyse op loslaten. Laat staan of uw ervaring representatief is.
Vanuit de patiënt: www.radartv.nl/uitzending/archief/deta...
Vanuit de arts: nos.nl/artikel/2010538-zorgverzekeraar...

Coulance kost geld, en een zorgverzekeraar maakt als commercieel bedrijf liever miljardenwinsten. Coulance op individuele basis is een methode om een structureel probleem pas aan te pakken als je er als patiënt mee geconfronteerd wordt, en dan hopen op een tijdelijke oplossing.

Je eist dus van de kiezer dit fiasco pas te beoordelen NA een ziekte, NA een behandeling, erger nog NA een beoordeeld coulance-verzoek. Terwijl alle feiten er al liggen. Lees het afgewezen wetsvoorstel eens, dat gaat voor 90% geeneens over artsenkeuzes, maar over volstrekt andere afbraak politiek die jij, de media en de politici geeneens memoreren.

De gewenste besparing wordt pas bereikt door mensen de zorg te ontzeggen, wat dus ook bij bosjes gebeurd. Alleen mensen die fotogeniek de media kunnen bespelen krijgen door het "breekijzer" effect alsnog coulance. Deze loze belofte van een minister, op rekening en risico van een andere commerciële partij waarover zij geen enkel recht van spreken heeft, is puur gratis de druk van de ketel halen.

Tenzij je natuurlijk coulance bedoelt die maar een paar duizend euro kost. Want dat is ook een geintje van verzekeraars. Kleine schades netjes afhandelen, en bij grote schades de telefoon niet opnemen en de brieven niet openen. Procedeert u maar. Die paar mensen met echte pech, ga je toch niet merken in de omzet.

Feynman | 18-01-15 | 16:37

@Cellinus | 18-01-15 | 16:32

Hij maakt zich wel oprecht druk om zaken, dat waardeer ik. Maar ziet de zaken in mijn ogen te negatief. Ik zeg niet dat we er niet op achteruit zijn gegaan maar wel dat we ondanks alles nog één van de rijkste volkjes ter wereld zijn. Als je dat niet wil zien gaat er iets niet goed.

Supermatthijs | 18-01-15 | 16:36

witchmaster | 18-01-15 | 16:28
volgens supermatthijs zit je nu keihard te liegen!
die man weet nog half niet hoe goed hij het heeft!!

anti-fatwa | 18-01-15 | 16:36

@anti-fatwa | 18-01-15 | 16:31

De oudjes die ik spreek hebben een basis AOW en aanvullend pensioen en ondanks dat ze vanwege de crisis hebben moeten inleveren hoor ik ze niet klagen. Maar iedereen moest inleveren dankzij zakken vullende bankiers dus ook zij.

Supermatthijs | 18-01-15 | 16:34

@Supermatthijs we zitten op dezelfde lijn, om elk misverstand te voorkomen. Zo'n anti-fatwa weet werkelijk niet waar hij het over heeft.

Cellinus | 18-01-15 | 16:32

De PvdA is een kruiperig slijm dat zich overal naar binnem werkt en rottende wonden veroorzaakt.........

bahnhof zoo | 18-01-15 | 16:32

Zeg kippevlees | 18-01-15 | 15:16 , heb je een alternatief?

Frans1156 | 18-01-15 | 16:31

@Supermatthijs | 18-01-15 | 15:54
Inderdaad, dat zure gezeik altijd. Niks is goed. Van mij mogen ze opzouten.

AbleArcher13 | 18-01-15 | 16:31

@anti-fatwa | 18-01-15 | 16:28

Nee hoor, maar je laatste bijdrage was alle Pvda stemmers zwakzinnig noemen. Ik wacht op een wat sterkere tekst.

Supermatthijs | 18-01-15 | 16:31

Supermatthijs | 18-01-15 | 16:22
ga eens met wat oudjes praten,misschien valt het bord voor je kop weg.je bent toch zo sociaal?
wanneer ga je? hoelaat gaan de putdeksels open?

anti-fatwa | 18-01-15 | 16:31

Supermatthijs per ongeluk verward met anti-fatwa

Cellinus | 18-01-15 | 16:29

Dat wordt dus allemaal naar een PvdA of D66 arts gaan !

Pegida EU | 18-01-15 | 16:29

mijn buurman is 76 jaar daarvan 60 jaar gewerkt (vroeger MOEST je werken) deze man heeft volkomen recht op een goede pensioen die nu wordt afgeroomd door graaiers met een enorme salaris nha ja ik noem het diefstal .
maar hij levert elk jaar meer en meer en meer in , tevens is hij ook nog iemand van de oude garde die dit land heeft opgebouwd en heeft mede gezorgd dat er alles staat zoals de ziekenhuizen wegens de gehele infrastructuur ligt er incl de Afsluitdijk , en nu lees ik hier en daar dat men vindt dan ze TE VEEL krijgen ????
Ga een potje schamen , zie eerst maar eens of je zelf die 50/60 kan volmaken in plaats tot je 25 ste op school te zitten ect

witchmaster | 18-01-15 | 16:28

Supermatthijs | 18-01-15 | 16:25
zeker uitgeluld,uitvreter.

anti-fatwa | 18-01-15 | 16:28

Cellinus | 18-01-15 | 16:22

volgens mij praat je tegen de verkeerde,geeft niks.

anti-fatwa | 18-01-15 | 16:26

Sorry @ anti-Fatwa ik bedoelde met vorige comment natuurlijk @supermatthijs

Cellinus | 18-01-15 | 16:26

@Cellinus | 18-01-15 | 16:22

Goed zo, pak hem maar eens aan met zijn valse retoriek.

Supermatthijs | 18-01-15 | 16:25

Asscher zal de laatste PvdA-leider zijn.

Jerolimo | 18-01-15 | 16:24

@mallekater | 18-01-15 | 16:19

Maar zo is de situatie dus helemaal niet. Er is nog steeds uitstekende zorg en zelfs ik hoef die niet zelf te betalen. Dus wat is je punt nu eigenlijk ?

Supermatthijs | 18-01-15 | 16:22

"@anti-fatwa | 18-01-15 | 16:06
Ouderen die werkelijk hard hebben gewerkt krijgen een prima pensioen in ons land"

Daarmee toon je maar weer eens aan dat je er geen snars van hebt begrepen, en alleen maar obligaat nablaat. Want de enige groep die WERKELIJK een prima pensioen ontvangt bestaat vooral uit lieden die geen enkele weet hebben wat hard werken eigenlijk is. Van de plucheklevertjes en consorten in eigen land tot en met het doortrapte criminele gespuis in Brussel. Degene die met hard werken een bescheiden pensioentje hebben opgebouwd worden nu door het Haagse uitvretersgilde tot de laatste cent uitgekleed. Ga je schamen met je obligaat geblaat...

Cellinus | 18-01-15 | 16:22

Ha, die supermatthijs.
Fijn.Ik hoop dat jij, en wel zeer binnenkort, zeer dure en specialistische zorg van node hebt en dat je die dan helemaal zelf mag betalen.
Fijn hé?
Dan wordt de zorg toch maar even mooi omgestructureerd.
Toch?

mallekater | 18-01-15 | 16:19

De PvdA is ziek en er is geen arts meer die het weet.
Wel charlatans en kwakzalvers.

Piet Karbiet | 18-01-15 | 16:17

mijnvrouwsnor.
Haha, grafjas.
De PVV neem helemaal niets over.
VVD gaat gezellie met D66 en CDA + nog wat gristelijke engerds in één kabinetje zitten.
Tel je zegeningen, en tel ze meteen voor de allerlaatste keer.

mallekater | 18-01-15 | 16:17

We hebben prima zorg maar die moet wel betaalbaar blijven. Daarvoor zijn veranderingen nodig. Niet allemaal elkaar na blaten maar gewoon om je heen kijken.
Supermatthijs | 18-01-15 | 15:56
.
Nooit gedacht dat ik het nog eens zo hartgrondig met je eens zou zijn.

Dat je met die coulance verzint zonder bronvermelding om de discussie te vervuilen is laakbaar.
Feynman | 18-01-15 | 15:01
.
Ik heb het van zeer nabij meegemaakt, maar het staat u vrij dat niet te geloven.

B. Randnetel | 18-01-15 | 16:16

Supermatthijs | 18-01-15 | 16:11

niet alle ouderen hebben hun zakken kunnen vullen zoals die pvda bobootjes die jij zo vereerd.
de meesten hadden gewoon laagbetaalde banen en dito pensioen.
achterlijke.

anti-fatwa | 18-01-15 | 16:16

Dus niet alleen de partijleiding bestaat uit lamzakken.
Het electoraat is nog veel stommer dan ik al vreesde.

mallekater | 18-01-15 | 16:15

@Stormageddon | 18-01-15 | 16:09
uit de EU en het probleem is opgelost , dan hoef je ook niet meer borg te staan voor die arme sloepers uit het zuiden van europa waar gigantische bedragen naar toe gaan we zijn nog steeds en dit decenia.a lang NETTO betaler

witchmaster | 18-01-15 | 16:14

Supermatthijs bewijst als geen ander dat de pvda er niet is voor de zwakkeren maar voor de zwakzinnigen

anti-fatwa | 18-01-15 | 16:13

@Supermatthijs | 18-01-15 | 16:11

Overdrijven dat is.

Supermatthijs | 18-01-15 | 16:13

-weggejorist-

Cellinus | 18-01-15 | 16:12

@anti-fatwa | 18-01-15 | 16:06

Ouderen die werkelijk hard hebben gewerkt krijgen een prima pensioen in ons land. En ze kunnen gewoon gebruik maken van één van de beste zorgstelsels ter wereld. Je moet niet zo verdrijven.

Supermatthijs | 18-01-15 | 16:11

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:54
/Als het allemaal zo slecht is dan rot je toch op/
Zie hier de totale degeneratie van het eens sociaal democratische gedachtegoed van de PvdA.
Van verheffingsideaal naar oprot doctrine.
Van solidariteit naar moestuin zekerheid.
Van zorg naar oudjes die in hun eigen urine zitten en niet verschoond worden.
En op kritiek reageert de zogenaamde sociaal democraat met de woorden:
Dat rot je maar op.

bakoenin | 18-01-15 | 16:11

@bakoenin | 18-01-15 | 15:01
Tja... tegelijkertijd (en dit mag je niet zeggen, want dan ben je een xenofoob, racist, PVV-tokkie en neo-nazi, maar het is iets dat elke medewerker van de sociale dienst, ziekenhuis en verzekeringsmaatschappij wéét) zorgt dat volksdeel voor een onevenredig hoog aantal gevallen van bijstands- en toeslagenfraude, maakt onevenredig vaak gebruik van zorg en medicijnen enzovoorts. Overigens niet alleen moslims, ook onze Europese "broeders" uit de iets minder bedeelde, en tot 25 jaar geleden nog onder het sovjet-juk zuchtende regio's van onze, door de PvdA zo bejubelde Unie hebben daar een handje van.

Dat is ook meteen de reden dat elk jaar weer het eigen risico in de zorg exorbitant omhoog gaat (tenzij je een vermogen aan premie af kan tikken). En de reden dat de ongelooflijk strenge participatiewet er moest komen, in plaats van de WWB. Nogmaals: je mag het niet zeggen, maar de sociale voorzieningen in dit land zijn, en worden, leeggezogen door allochtonen. En de belangrijkste oorzaken: Niet-westerse immigranten en de open grenzen van de EU, ook voor EU-burgers die in hun eigen land geen behoorlijke sociale wetgeving hebben. Bij de PvdA zullen ze zich toch een keer moeten gaan afvragen of die zetelwinst het faillissement van de door hun moeizaam opgebouwde verzorgingsstaat wel waard is (geweest.)
Maar dat zal nog wel een generatie duren, vrees ik. Die discussie zullen ze in de PvdA niet aandurven, want Wilders, racisme, treinen naar het oosten blablabla... dat soort bakfietsgelul.

Stormageddon | 18-01-15 | 16:09

@Desmoulins | 18-01-15 | 16:02

We zullen ons er denk ik bij neer moeten leggen dat aan de economische groei een keer een einde komt. Dat we het als generatie wellicht wat minder zullen krijgen dan de vorige. Dat is realistisch lijkt me en een uitstekende reden om bv. de zorg betaalbaar te houden.

Supermatthijs | 18-01-15 | 16:08

@anti-fatwa | 18-01-15 | 15:50

'Maar de zorg moet wel betaalbaar blijven' tja, over nablaten gesproken.

Cellinus | 18-01-15 | 16:06

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:58

nogmaals als je zo met je ouderen omgaat leef jee in MIJN ogen in een 3e wereldland.

een rijk land zou de mensen zorg en rechten geven waarvoor die mensen zich heel dr leven de pleuris hebben gewerkt,al moeten we niksnutten als jij dr hele uitkering afnemen,hun hebben er meer recht op!

anti-fatwa | 18-01-15 | 16:06

Desmoulins | 18-01-15 | 16:02

tocht*

Heil taalnazi!

Desmoulins | 18-01-15 | 16:06

@Flink Ployd | 18-01-15 | 15:59

Mag ik dit als een bedreiging zien ?

Supermatthijs | 18-01-15 | 16:05

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:56

er was een vader van een bepaalde minister die zei... ach laat maar...
in de statistieken staat dat steeds meer bejaarden worden gesnapt voor winkeldiefstal en... ach laat ook maar....

kom jij wel eens buiten? alleen als de putdeksels openstaan?
voor mijn werk spreek ik nog wel eens wat ouderen en... ach laat maar...
hoeveel werkende nederlanders stemmen er nog op de pvda omdat... ohnee

jij hebt altijd gelijk natuurlijk.... de rest van nederland is achterlijk want die stemmen niet op de pvda...

anti-fatwa | 18-01-15 | 16:02

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:54

Dus zij die vinden dat het slecht gaat moeten oprotten?
Het gaat niet om het beter hebben hier, het gaat om de instandhouding van welvaart en leefbaarheid, nare wegkijker. U heeft geen enkel idee hoeveel bloed, zweet en tranen deze op de toch staande welvaart gekost heeft.
Geen enkel benul.
U ziet de wereld als een plek waar je kunt rondtrekken naar gebieden waar men het goed heeft, niet beseffende dat welvaart niet gegarandeerd is en onderhevig is aan zij die deze welvaart dienen te waarborgen. U begint pas wakker te worden als uzelf honger krijgt of geen middelen van bestaan kunt vinden.
Zo sociaal ben jij.

Desmoulins | 18-01-15 | 16:02

Bij Supermatthijs mag er nog wel wat af, begin eens met je hoofd.

Flink Ployd | 18-01-15 | 15:59

@anti-fatwa | 18-01-15 | 15:54

Ga toch weg man, 3e wereldland mijn reedt. Hoe durf je zo'n vergelijking hier te maken.

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:58

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:54
ja JIJ hebt het misschien goed door geen flikker uit te voeren en toch een riante uitkering te genieten voor dat niets doen. ga es werken en je hele salaris weggeven..... misschien voelt dat anders.

anti-fatwa | 18-01-15 | 15:56

@anti-fatwa | 18-01-15 | 15:50

Er staan nergens oude mensjes tot hun knieën in de zeik. We hebben prima zorg maar die moet wel betaalbaar blijven. Daarvoor zijn veranderingen nodig. Niet allemaal elkaar na blaten maar gewoon om je heen kijken.

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:56

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:42

je bent in mijn ogen geen rijk land als je op deze manier met je oudjes omgaat die zich heel hun leven de pokke hebben gewerkt om jouw uitkering te betalen.
in mijn ogen leven we dan in een 3e wereldland.ik schaam me kapot.en jij zegt met droge ogen dat er nog wel wat vanaf kan...

anti-fatwa | 18-01-15 | 15:54

@Desmoulins | 18-01-15 | 15:48

Dat domme geroeptoeter van: Heel het land gaat naar de kloten en daarbij niet het besef hoe goed we het eigenlijk hebben is pas walgelijk en dom. We hebben gvd meer dan één zeehonden creche in dit land. Het is klagen met de bek vol vreten. Maar als het dan allemaal zo slecht is rot je toch gewoon op (vrij naar Aboutaleb)? Maar niemand gaat hoor want nergens hebben ze het beter dan hier.

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:54

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:46

Een gemiddelde ja.
Feit blijft dat werken steeds minder loont en primaire zaken voor de bevolking steeds verder onbetaalbaar worden.

Desmoulins | 18-01-15 | 15:51

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:42
/Als je werkelijk niet wilt zien dat wij nog steeds een van../
Ja en dat willen we graag zo houden, maar de PvdA doet wel heel erg haar best om niet alleen de democratie te ondergraven maar ook onze rijkdommen te verpatsen.
Het liefst een groot gedeelte naar het baantjes circuit waar ze zo rijkelijk uit snoepen.

bakoenin | 18-01-15 | 15:50

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:42
de oude mensjes die tot dr knieen in de zeik staan en jaren op jouw partijtje hebben gestemt en zich de tandjes hebben betaald aan belasting zouden dan toch wel iets van die rijkdom moeten merken zou je zeggen?

en we zijn nog een van de rijksten ter wereld en we hebben het zo goed? daar hebben we hier keihard voor gewerkt geloof ik,en nog.
dus die mensen die alles maar bij elkaar werken en financieren moeten ook maar een armlastig kutleven hebben volgens jou? en dat vind jij een eerlijke verdeling van rijkdom?

anti-fatwa | 18-01-15 | 15:50

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:42

Relativeer maar weer een eind raak.
Feit blijft dat onze welvaart zich al even op een hellend vlak begeeft en dat wij, als land zijnde, onze welvaart niets eens meer zelf in de hand hebben vanwege uitgeleverd zijn aan allerlei supranationale instellingen die jij op onnavolgbare wijze blijft toejuichen.
Dat jij dit soort uitspraken gewoon zonder enige schaamte uit jouw strot krijgt: ''Dat de huidige generatie nederlanders een stelletje notoire zeikerds zijn die maar niet willen snappen dat ze eigenlijk niks te klagen hebben over het land waarin ze zijn geboren.'', zegt meer dan duizend woorden.
Werkelijk waar walgelijk en stuitend dom.

Desmoulins | 18-01-15 | 15:48

@Desmoulins | 18-01-15 | 15:43

Dat rijk onderzoeken ze door naar allerlei factoren te kijken zoals inkomen en wat je uiteindelijk te besteden hebt. Niks glad ijs dus maar gewoon duidelijk aantoonbare zaken. En die laten gewoon zien dat we nog steeds 1 van de rijkste landen ter wereld zijn. Je zou het inderdaad niet zeggen als je dagelijks GeenStijl leest maar het is wel zo.

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:46

Weer een stap dichterbij het communisme: de Staat gaat wel effe bepalen naar welke arts u moet gaan. Dat de PvdA er mee akkoord gaat kan ik nog wel begrijpen, gezien hun sympathie voor De Maakbare Samenleving, maar GS zou misschien eens de schijnwerper op de *kuch* "liberale" VVD van MarX Rutte moeten zetten.

Xirdalan | 18-01-15 | 15:44

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:30

Wat een dom geblaat.
Hoe wordt dat rijk zijn eigenlijk precies onderzocht?
En is dat volgens jou een maatstaf om individuele rijkdom te kunnen bepalen? U begeeft zich namelijk nogal op glad ijs met dat soort 'links-populistische' uitspraken.
Jij bent de nuttige idioot; de handige dwaas bij uitstek.

Desmoulins | 18-01-15 | 15:43

@anti-fatwa | 18-01-15 | 15:37

Als je werkelijk niet wil zien dat wij nog steeds 1 van de rijkste landen ter wereld zijn en onze zorg nog steeds heel goed is. Weet je wat het hele punt is ? Dat de huidige generatie nederlanders een stelletje notoire zeikerds zijn die maar niet willen snappen dat ze eigenlijk niks te klagen hebben over het land waarin ze zijn geboren.

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:42

Slipsnifter | 18-01-15 | 15:23

dat is precies wat ik bedoel.
ik heb me suf gelachen toen lachende rutte dat zei,en er waren nog malloten die op hem stemden ook,ik stond perplex!

anti-fatwa | 18-01-15 | 15:41

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:25
Terwijl vrijwel ALLE grote graaiers bij de PVDA zitten? *snort*

Adversary | 18-01-15 | 15:40

Het zou wel eens zomaar kunnen dat artsen die wat vrijer met euthanasie omgaan een voorkeur krijgen van de verzekeringsmaatschappijen.

nomo | 18-01-15 | 15:40

Jezus_Boeddha | 18-01-15 | 15:31

Dat zijn internationale socialisten.
De sociaaldemocraten stierven met Drees en Drees jr.

Desmoulins | 18-01-15 | 15:39

-weggejorist-

anti-fatwa | 18-01-15 | 15:37

@Supermatthijs | 18-01-15 | 15:25
Oh ja, wat de PVDA eerlijk vindt?
Subjectief begrip dat "eerlijk" van jou.

Peshmelba | 18-01-15 | 15:35

Komt die politieke beschouwing over de PVDA dooie rozenshow...
Zum kotzen!

Peshmelba | 18-01-15 | 15:32

Als je echt links wilt stemmen most je SP stemmen. Dat zijn wel sociaal-democraten.

Rest In Privacy | 18-01-15 | 15:31

PVDA 11 zetels en Greet 31....

Ommezwaai | 18-01-15 | 15:31

Adri Duivesteijn heeft kanker en was volgens zijn arts uitbehandeld (Sterph Adri, sterph, ga toch eens deaud), en toen ineens vond hij de vrije artsenkeuze wel belangrijk. Waarschijnlijk komt er een echt PvdA compromis waarbij de arbeider die alleen de basisverzekering kan betalen geen vrije artsenkeuze heeft en dat diegene die een aanvullende verzekering kunnen betalen wel vrije artsenkeuze hebben.

Osdorpertje | 18-01-15 | 15:31

@mood | 18-01-15 | 15:28

Ga dan ergens anders wonen als je dat echt denkt. Er zijn nog ongeveer drie landen rijker dan ons op deze aarde dus zet hem op.

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:30

Het gaat daar momenteel ook weer glorieus mis met het stemmen via die kastjes en blauwe kaartjes erg amateuristisch nattevinger werk weer.

Berthe | 18-01-15 | 15:29

PvdA ligt al aan het infuus, slechts kunstmatig in leven gehouden door Stasi-achtige mediapropaganda. Mede mogelijk gemaakt door de mediawet van voormalig minister Plasterk (OCW, PvdA) www.elsevier.nl/Algemeen/blogs/2009/5/...

Cellinus | 18-01-15 | 15:28

man man man....
Nederland is naar de kloten, door en door corrupt!

mood | 18-01-15 | 15:28

@Supermatthijs | 18-01-15 | 15:25
Ja, ik denk dat veel stemmers inderdaad zo dom zijn om te denken dat die partij daar voor staat.

Slipsnifter | 18-01-15 | 15:28

Dus je hebt straks kanker en je Achmea-arts zegt: nah, niks meer aan te doen. Gaat u maar lekker dood. Daar neem je geen genoegen mee en je wilt een second opinion. Die kun je krijgen. Bij een andere Achmea-arts. Die als hij te vaak "alsnog opereren" zegt, het jaar daarop zijn baan kwijt is, want dat gaat allemaal ten koste van de winst.
Echt, zo briljant dit.

wapster | 18-01-15 | 15:28

Ik denk dat juist Pvda-ers niet altijd uit eigenbelang stemmen maar juist omdat ze geloven in een eerlijkere verdeling van onze welvaart.

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:25
Das met motie 51 dan niet helemaal gelukt Matthijs.
" eerlijk delen in je broekje "

snakeplisskin | 18-01-15 | 15:27

Ik snap dit echt niet, totaal tegen het volk en volkomen voor het gegraai in de zorg. Doe de bevolking een dienst Samson en dien je ontslag in!

sickstyle | 18-01-15 | 15:27

En nog maar weer eens een PvdA/allochtonen trucje om het gepeupel weer in eensgezindheid te binden.
De verkiezingen komen eraan, en de woorden van Abuthaleb moeten getemperd worden door verontwaardigde PvdA gutmenschen,die dit gezin als stakkers van vast en zeker gaat bijstaan om deze hoax voor het voetlicht te brengen binnen hun spreekbuizen van de NPO.
www.telegraaf.nl/binnenland/23571849/_...

deraderendraaien | 18-01-15 | 15:27

@Slipsnifter | 18-01-15 | 15:23

Ik denk dat juist Pvda-ers niet altijd uit eigenbelang stemmen maar juist omdat ze geloven in een eerlijkere verdeling van onze welvaart.

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:25

@anti-fatwa | 18-01-15 | 15:18
Als Samson 2000 euro beloofd zul je zien dat het halve land weer PvdA stemt, zo achterlijk is dit volk wel.

Slipsnifter | 18-01-15 | 15:23

Ach pvda, heb een klein half uur naar de geitenbreiers zitten kijken, en het is aller bedroevend. De belangrijke motie wel of niet een vrije artsenkeuze is er door. Voor de rest zie ik enkel totaal wereldvreemde partij aanhangers met een gemiddelde leeftijd ver boven de 50 die her en der wat moties ondersteunen van in het algemeen door die zelfde club bij het oud vuil zijn gegooid. Het is een potsierlijke vertoning . Ik kon het in ieder geval niet verder aanzien. De conclusie zal wel zijn dat dit het zoveelste vruchtbare samenzijn geweest van deze club wegkijkers, zakkenvullers en demogogen enfin laten we hopen op 1 zetel, of eigenlijk geen zetel ze verdienen niets deze verraders van de sociale gedachte.

equal to condell | 18-01-15 | 15:20

@kippevlees | 18-01-15 | 15:16

ze hebben vrees dikke vrees , want als je afgaat en je houdt 25/27 zetels over dan ben je verschrikelijk hard afgestraft

witchmaster | 18-01-15 | 15:19

@kippevlees | 18-01-15 | 15:16

Gewoon helemaal niet meer stemmen en het leger richting Binnenhof..

JohnnyLion | 18-01-15 | 15:18

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:06

ik hoop dat dat kutpartijtje van je een hoop zetels wegtrekt bij d666
want nederland blijft niet blind en mallotig,of gaat samson 2000 euro beloven?

anti-fatwa | 18-01-15 | 15:18

Tja, de PvdA en vrije keuze is een wat ongelukkige combinatie..

Slipsnifter | 18-01-15 | 15:17

Niemand maar dan ook niemand moet op 18 Maart a.s. gaat stemmen op de PVVDA (P.v.d.A. & V.V.D.)
En dan kunnen die Haagse brood politici wel lullen en je proberen wijs te maken dat de Staten Verkiezingen van 18 Maart a.s. NIETS te maken heeft met de verhoudingen in de Tweede Kamer, maar diep in hun verrotte politieke ziel weten ze wel beter.
Dus!!!!! Wees eindelijk eens verstandig en reken op 18 Maart a.s. bij de Provinciale Verkiezingen GENADELOOS af met de PVVDA (P.v.d.A. & V.V.D.)

kippevlees | 18-01-15 | 15:16

@Desmoulins | 18-01-15 | 15:07

PvdA voert een Jihad tegen de Nederlander

JohnnyLion | 18-01-15 | 15:16

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:06

Dat leidt alleen maar tot noord-koreaans stemgedrag en applausmachine's. Moeten we niet willen met z'n allen.

The_Challenger | 18-01-15 | 15:12

@Skunk57 | 18-01-15 | 14:34

die holle frasen die u bedoelt werd door de elite PvdA en VVD + D66 allemaal te niet gedaan . zoals de uitverkoop van NV Nederland dank zij hun zit u aan de euro vast en bloed u tot je dood toe

witchmaster | 18-01-15 | 15:12

Wet van communicerende vaten: met dezelfde snelheid waarmee de partij van de afvalligen doende is de verzorgingsstaat te ontmantelen, zal ook de partij zelf worden ontmanteld.

Cellinus | 18-01-15 | 15:12

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:06

U verwart, zoals gebruikelijk, betrokkenheid met tunnelvisie en dom-idealisme. Leden zijn er voor de bühne. De kunstmatige notie van het hebben van een stem.
Net zoals de congressen van de CCCP.

Desmoulins | 18-01-15 | 15:10

Ja, het draait om onze vrijheden. En die zijn niet in goede handen bij de PvdA.. Vrijheid van meningsvorming en meningsuiting lijken mij boven aan het lijstje te staan. De vrijheid van artsenkeuze, de vrijheid van religie is daarentegen in goede handen. Marchouch, Abouthaleb en vele anderen zijn religieus gemotiveerd. Vlak Marleen Barth niet uit. En Wouter Bos, protestante mannenbroeders en zusters.

ristretto | 18-01-15 | 15:10

Driewerf Hoezee | 18-01-15 | 14:32

In een notendop wat er mis is met ons land.
Zij die moedwillig, of uit een misplaatste arrogantie, dit land in een staat van chaos, ontreddering en verdeeldheid storten, verdienen niets dan hoon en spot.
Het idee al dat medelijden of mededogen op zijn plaats zijn voor Samsom, Asscher -en al die andere faciliteerders van de totale ondergang van ons land, is een complete gotspe.

Desmoulins | 18-01-15 | 15:07

Wat een betrokkenheid zie je hier toch weer bij de leden van de Pvda. Die club is echt niet weg hoor over een jaar of wat. Lijkt me wel echt geweldig ook eens zo'n congres van de PVV te zien. Wanneer beginnen die eens met leden ?

Supermatthijs | 18-01-15 | 15:06

B. Randnetel | 18-01-15 | 14:51
Het lukt de IGZ al niet de foute artsen te weren.

Het was Minister Schippers die op nationale TV het idee lanceerde dat de verzekeraars op kwaliteit en "service" keuzes konden gaan maken. Service lijkt me een overbodige kosten post en kwaliteit is iets wat haar eigen departement nooit gelukt is om op te sturen.

Over coulance door verzekeraars kan ik de film Sicko aanraden, of dichter bij huis het meisje dat geen borstreconstructie kreeg omdat ze haar borst niet aan kanker verloren was. Dat je met die coulance verzint zonder bronvermelding om de discussie te vervuilen is laakbaar.

Verzekeraars zullen alleen zorg inkopen bij artsen die zich gedwongen voelen om zo ver mogelijk met hun prijs te gaan stunten, omdat ze zelf ook wel weten geen gouden handen te hebben. De artsen die wel echt iets kunnen, zijn degene die toch wel een volle wachtkamer hebben, alleen nu niet meer met lastig gepeupel.

Uw premisse dat de tweedeling vanuit de patiënt geïnitieerd moet worden faalt. De rest van dit verwerpelijke voorstel heeft zelfs een complete column opgeleverd. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/12/...

Feynman | 18-01-15 | 15:01

"(...) Als je echt reden hebt om naar een bepaalde arts te gaan kun je dat aanvragen bij de verzekeringsmaatschappij en die is dan heel coulant in het toestaan daarvan. (...)
@B. Randnetel | 18-01-15 | 14:51

Beetje naïef denkt u niet als het om de centjes gaat?

ProAsfalt | 18-01-15 | 14:54

Opluchting na wederom ermee weg te komen het electoraat te verraden. Maar wees gerust, de media zal dit wel weer spinnen als overwinning voor de PvdA.

Old_Spice | 18-01-15 | 14:53

Crak-ho | 18-01-15 | 14:28
Tegen die tijd Komt er wel weer een charme offensief van de partij, die uitgerangeerde politici op rozen zet. Uit het plastic regenwoud..

Implant | 18-01-15 | 14:53

De PvdA stemde vanuit de coalitie al in met dit VVD voorstel,en waarschijnlijk in de wetenschap dat Brussel het ons kabinet binnen afzienbare tijd laat veranderen,omwille van het feit dat elke Europeaan de vrijheid moet hebben om in elk land naar keuze binnen de unie een arts te kunnen kiezen.Voor de Brusselse socialisten is het dan win-win.Want oh wat zijn ze goed bezig voor de Europese inwoner! En de hele goegemeente gaat er weer in met boter en suiker.
De socialisten in Brussel zijn namelijk niet anders dan de socialisten hier te lande.

deraderendraaien | 18-01-15 | 14:52

De socialisten hebben namens de armlastige kiezers besloten dat de goede artsen slechts beschikbaar blijven voor mensen met echt geld. De tweedeling in de zorg, vanuit het rode kamp. Ook gij Brutus.
Feynman | 18-01-15 | 14:31
.
O ja? Wat weet een gemiddelde patient nou echt over de bekwaamheid van deze of gene arts? Niet veel tot niks. "hij was aardig'en verder gaat het meestal niet.
Het algemene niveau van de artsen in Nederland is redelijk, dus zal het in de meeste gevallen niet uitmaken wie je behandelt.
Je huisarts mag je nog steeds gewoon uitkiezen.
Als je echt reden hebt om naar een bepaalde arts te gaan kun je dat aanvragen bij de verzekeringsmaatschappij en die is dan heel coulant in het toestaan daarvan.
Het is de pvda blijkbaar gelukt door een slimme terminologie-keuze: 'afschaffing van de vrije artsen-keuze'iedereen in de gordijnen te jagen.

B. Randnetel | 18-01-15 | 14:51

Dat PvdA-trekpaard is al vaker doodverklaard door die manipulerende en onbetrouwbare peilstok, om vervolgens via de mediavrienden weer gereanimeerd te worden.
Geef die hond een muilkorf, of laat hem herhaaldelijk een stok apporteren tot de verkiezingen voorbij zijn aub.

Jackanders | 18-01-15 | 14:48

En dan het daverende applaus voor burgemeester Aboutaleb die door het congres van afvalligen als een ware oorlogsheld in vredestijd werd onthaald, omdat hij onomwonden eens een keer durft te zeggen, wat Geert Wilders en zijn partij al een decennia lang zegt, maar daar door het politieke correcte establishment evenzo lang om wordt verketterd. Aboutaleb die Rita Verdonk ooit het verwijt maakte dat ze de moord op Theo van Gogh voor electorale doeleinden exploiteerde, maar er zelf uiteindelijk wel het ambt van burgemeester aan te danken heeft. Immorele bende huichelaars. www.theovangogh.nl/metro_50.html

Cellinus | 18-01-15 | 14:48

En zo komen we steeds dichter bij het Amerikaanse model, waarbij verzekeraar x voor 10 dollarcent minder een darm operatie 250Km verderop laat uitvoeren.
.
Regelwerk en reistijd ambulance (heli vlucht was uiteraard te duur) werden de patiënt fataal terwijl ze voor 10 dollarcent verschil gewoon om de hoek geholpen had kunnen worden.
.

normanius | 18-01-15 | 14:46

Boy Cot | 18-01-15 | 14:19
Dit zegt eigenlijk alles over de PvdA en de 11 gepeilde zetels die er nog over zijn. Zelfs met de constante steun van Ned1 t/m Ned3, en ook RTL doet regelmatig een duit in het zakje, zakt de partij weg in vergetelheid.

DonBasco | 18-01-15 | 14:44

In Maart stemt U om het kabinet in Mei/Juni te laten vallen (met medewerking van de senaat). Dan mogen we in oktober opnieuw naar de stembus voor de definitieve afrekening met de Partij van de Associalen.

Brulboei_61SB | 18-01-15 | 14:42

Kunnen ze het afschaffen van de vrije artsekeuze nog mooi voor de 1ste kamer verkiezingen erdoor heen drukken net zoals het ESM-verdrag.

Wat is Koninkrijk der Nederlanden democratisch.
Wat is PvdA toch democratisch want de leden hebben besloten terwijl de achterban fel tegen is en dan zit men te zeuren dat de PVV niet democratisch om reden geen leden.
Ik durf te zweren dat Wilders wel naar de achterban luistert en handelt in tegenstelling tot de andere partijen. Over democratie gesproken.

ProAsfalt | 18-01-15 | 14:42

Kan je straks met je zieke lijf in de auto naar een
volslagen vreemde arts rijden om aldaar eerst de parkeermeters en garages te spekken met € 5,- p.u.
of je kunt je in het openbaar vervoer laten hijsen
tussen alle hekjes door alsof iedereen die ziek
is alle reisproblemen even gemakkelijk kan oplossen.

Berthe | 18-01-15 | 14:41

Is er wel eens een PvdA congres geweest dat 100% averechts stemde tegen de wil van de partij top???
Antwoord: NOOIT!!!
Noord-Korea is nog DEMOCRATISCHER dan de
Partij van de Afbraak!

kippevlees | 18-01-15 | 14:40

Denk toch niet dat die drie senatoren gaan draaien óf ze krijgen verkiesbare plaatsen.

ristretto | 18-01-15 | 14:38

Merlot | 18-01-15 | 14:11
Je praat tegen jezelf hoor Merlot 😜

DonBasco | 18-01-15 | 14:37

Hebben 't al over de teloorgang van de PvdA, alsof 't wat uitmaakt..
Beleid zal de komende jaren gewoon weer niet veranderen en door de strot van de gedesillusioneerde belastingmelkkoe geramd worden.

"democratie"

JohnnyLion | 18-01-15 | 14:37

-weggejorist-

heel mooi | 18-01-15 | 14:36

Dan weet je nu ook waar de PvdA voor staat, hoewel het al bekend was, alle sociale voorzieningen tot op het bot afbreken.
Zo ook de bijstand:
www.telegraaf.nl/binnenland/23571639/_...

Desondanks zou met niet verbazing met hulp van de (staats)media dat de PvdA weer als grote winnaar uit de bus komt.
Nou dan wil je als volk ook niet anders. Maar ja, als je te dom bent om te poepen dan houdt het gewoon op.

ProAsfalt | 18-01-15 | 14:36

En dit wezenloos, ruggengraatloos, principeloos gedraai zogenaamd allemaal in het landsbelang. Walgelijke en weerzinwekkende partij van de afvalligen, die zonder ook maar een spier te vertrekken de recente aanslagen in Parijs gretig aangrijpt om er als een ware doodgraver nog op de valreep een slaatje uit te slaan.

Cellinus | 18-01-15 | 14:35

Russells Teapot | 18-01-15 | 14:21
Weet u, mijn hersenen weigeren hierin mee te gaan! Probeer het steeds weer, maar het lukt niet.

mom van avezaath | 18-01-15 | 14:35

Het fijne van de Geenstijl berichtgeving over de Pvda en VVD is dat het wel over de inhoud gaat en niet zoals bij de pvv alleen maar over hole frasen.

Skunk57 | 18-01-15 | 14:34

Foto is wel mooi. Er gaat veel opluchting vanuit en emotie. Mag.
Ik moet ook zeggen dat ik ondanks nooit eens, Didi Samsom wel wat rust gun. Het is een klerebaan, een kudtverhaal aan je leden vertellen... Toch adviseer ik hem te stoppen, omdat hij gewoon te emotioneel is voor het baantje. In het Parijsdebat kon hij alleen maar lelijke dingen zeggen uit woede. En het PvdA-verhaal is gedateerd.

Driewerf Hoezee | 18-01-15 | 14:32

Ik ben alleen bang dat vóór maart de belangen van de Van Boxteltjes zijn veiliggesteld ten koste van de samenleving.

wapster | 18-01-15 | 14:32

De socialisten hebben namens de armlastige kiezers besloten dat de goede artsen slechts beschikbaar blijven voor mensen met echt geld. De tweedeling in de zorg, vanuit het rode kamp. Ook gij Brutus.

Feynman | 18-01-15 | 14:31

Volgens de laatste peiling staat deze regering op 27 zetels.
Sodemieters!!
Iets meer dan 1/6 van het electoraat.
Houen zo.
En in Maart svp de definiteve afgang van deze boevenbende.

mallekater | 18-01-15 | 14:30

Een groot deel van de samenleving bestaat nu eenmaal uit schorem. Dat blijft toch wel PvdA stemmen.

Crak-ho | 18-01-15 | 14:28

MAART dan kan u uw gram halen , dus niet thuis blijven maar de gang naar het hokje nemen het LOONT als u goed stemt.
Het is wel zo dat als ze worden afgestraft dat ze de boel wel eens zou kunnen laten vallen nu hebben ze nog goede hoop laten wij die in godsnaam te niet doen

witchmaster | 18-01-15 | 14:27

Dat de PvdA een stelletje mietjes is wisten we al langer

BozeHenk | 18-01-15 | 14:24

Boy Cot | 18-01-15 | 14:19
Zie daar hoe corrupt die kliek is, ze bezorgen elkaar baantjes, en zo wast de ene hand de andere.
Berlusconi zou er jaloers op worden.

bakoenin | 18-01-15 | 14:22

Je mag straks wel je verzekeraar kiezen (één van de vier), maar niet je huisarts. Dat moet gewoon de goedkoopste zijn.

wapster | 18-01-15 | 14:22

11 zetels in de peiling, MAARRRRR
PVDA = Vara = Volkskrant = NPO = Bovenmatig geinfiltreerd in alle besturen, maatschappen, stichtingen, organisaties, bureaus, etc.
dus ze blijven de agenda bepalen. Komt wel vaker voor, een minderheid die de dictatuur beheerst.

Boutschefter | 18-01-15 | 14:21

@Samper | 18-01-15 | 14:18
Je moet ook buitengewoon intelligent zijn om de enorme cognitieve dissonantie te kunnen verwerken die ontstaat als het gevolg van de enorme tegenstellingen tussen wat Didi zegt en gelooft enerzijds, en het beleid dat hij voert anderszijds.

Russells Teapot | 18-01-15 | 14:21

Dit draait alleen maar om nog meer geld in de zakken van de zorgaanbieders steken. Het heeft niets meer met democratie en vrijheid te maken waar onze voorouders hun leven voor hebben moeten geven.

GateKeeperNL | 18-01-15 | 14:21

Het zat er wel in. Het verlies bij de staten verkiezingen is ingecalculeerd, immers D66 en CDA nemen de steun in de eerste kamer wel over.
Maar bereid u vast voor op 2 maanden lang iedere dag een PvdA kop op TV, of een paar meer, met tenenkrommende tranentrekkende verhalen over:
Sterk en sociaal.
De sterkste schouders.
Verantwoordelijkheid durven nemen.
Over eigen schaduw heen springen.
De schuld niet doorschuiven naar later.
Het eerlijke verhaal.
Het moeilijke verhaal.
En hopelijk einde verhaal, want ik kan die smerige koppen niet meer zien of horen.
Ze kunnen nog 2 jaar blijven zitten, en als het moet de eerste kamer buiten spel zetten.
Corrupte gekochte schoften zijn het.
De PASOK van Nederland.

bakoenin | 18-01-15 | 14:20

Als ze vanaf nu maar niet met rode rozen op mij afkomen, ik sta niet voor mijzelf in.

gebrokenvleugel | 18-01-15 | 14:20

Mag dat zomaar, al die gratis PvdA campagne reclame bij de NPO? Je ziet al weken lang praktisch iedere dag wel één of andere PvdA kop bij NPO 1/2/3 op de televisie verschijnen. Betalen niet PvdA leden geen belasting, of worden die Buitenhof of Nieuwsuur propaganda uitzendingen uit de PvdA kas betaald.

Boy Cot | 18-01-15 | 14:19

Weet je waar je ook geen vrije artsenkeuze had (nee geen Godwin hier), in het ziekenfonds. Dat willen we toch zo graag terug?

Harald | 18-01-15 | 14:19

Gelet op het formaat van de kopf van Didier, zou je toch denken dat er een groffe klomp hersens in zit..

Samper | 18-01-15 | 14:18

Wie maakt mijn toetsenbord schoon? Mijn maag wordt hier net zo zwak van als Samson's kwarrelige, ruggengraatloze persoonlijkheid.

Handsomeboy | 18-01-15 | 14:18

Artsenkeuze vrij???? Gebaseerd op wat ? Gevoel?
Vakbekwaamheid is enige maatstaf .
gevoel management is iets voor consulent.

lidlbier | 18-01-15 | 14:17

Wat een gore beerput is dat congres bha bha bha bha

witchmaster | 18-01-15 | 14:17

Goed nieuws voor de PvdA. Fijn dat men voor de behandeling van nekklachten als gevolg van wegkijken dan toch nog naar een arts naar eigen keuze mag.

Markies DeCanteclaer | 18-01-15 | 14:17

80 zetels voor de pvv, dat wordt lachen, iig voor een paar weken tot die elkaar allemaal inelkaar hebben geslagen en er weer verkiezingen komen.

Henk de Vries2074 | 18-01-15 | 14:16

Dit kabinet valt niet, want ze zijn allemaal als de dood voor de PVV.

junkyard | 18-01-15 | 14:15

Hier ook al aandacht voor de PvdA. Was het de laatste tijd nog niet genoeg geweest? Net of zo`n partijbijeenkomst een nieuwsfeit is.

roze_bril | 18-01-15 | 14:15

De angst voor Wilders' overwinning druipt ervanaf bij de plucheklevers Jip en Janneke.

Dibe | 18-01-15 | 14:14

"neoliberale" Van Rossum?

Het blijft een heel raar woord voor wat vooral overheidskartels zijn en hooguit corporatistische/planeconomische abberaties.

Godsammekraken | 18-01-15 | 14:14

Jankt Didi nou op die pica? Hij heeft er genoeg reden toe, en wij ook trouwens.

Frie60 | 18-01-15 | 14:12

@Merlot | 18-01-15 | 14:09
Inperkering, dat vind ik eigenlijk wel een héél mooi nieuw woord.
Vije klinkt ook heel vies, een soort schijnvrijheid model PvdA.
Die houd ik er ook in.

Merlot | 18-01-15 | 14:11

".. de kernwaarden.."

Probleem is: er zit niets van waarde in de kern.

Godsammekraken | 18-01-15 | 14:11

Marcel van Dam moet weer terugkomen om de PvdA definitief te slopen.

eerstneukendanpraten | 18-01-15 | 14:10

Het is afgelopen met de PVDA & PVV neemt het roer over, eindelijk verandering.

mijnvrouwsnor | 18-01-15 | 14:10

LOL@tweet

ditotje | 18-01-15 | 14:09

Doel PvdA Bereikt.
1. Veel gratiesvoorniets media-aandacht met gegil over "vrijheid"
2. door afstemmen motie kan PvdA toch gewoon inperkering vije keuze doordrukken
3. daardoor kan kabinet blijven zitten
4. Terwijl er toch gemiauwd kan worden "We Hebben Alles Geprobeerd, Schuld VVD".
5. Geen verkiezingen, geen Wilders. (zie Hans Teeuwen: "Want Anderjs Spelen We Wilderjs In De Kaarjt! Wilderjs In De Kaarjt! Wilderjs! In De Kaarjt!")

Merlot | 18-01-15 | 14:09

Toch vreemd dat de zieke oude man van de Nederlandse politiek zich hiermee naar de verdommenis werkt.
Jammer, errug jammer, *proest*

miko | 18-01-15 | 14:08

Kaas de Vies | 18-01-15 | 14:06
Of plucheitici.

Eduardo- | 18-01-15 | 14:08

Speech van Jeroen Draaiselbloem was ook om in te lijsten. Cursusje van Wouter Bos gehad zeker?

De Reaguurder | 18-01-15 | 14:07

Op naar 0 zetels en naar de stembus.

Eduardo- | 18-01-15 | 14:06

Ik zie geen politici, ik zie lobbici.

Kaas de Vies | 18-01-15 | 14:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl