Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

He Wiebes! Gratis smoezenboek voor je dieseldaling

Nou Wiebes, kom er maar in met de kudtsmoesjes om te ontkennen dat dit met onevenredige accijnsdruk te maken heeft. Wacht, we geven wel een paar voorzetjes: 1. In de zomer tanken veel mensen op hun vakantieadres in het buitenland. 2. In augustus maken de meeste leaserijders minder kilometers vanwege de zomervakantie, dus hebben ze minder diesel nodig. 3. Als het warm is, zoals in augustus, rijden vrachtwagens zuiniger op een tank diesel en hoeven ze minder vaak te tanken. 4. Het is verstandiger om maar een halve tank te vullen in de zomer, omdat door de zomerhitte je brandstoftank kan uitzetten met explosiegevaar tot gevolg. Dat verklaart de lagere dieselafzet. 5. In Duitsland gebruiken ze dieselgeneratoren om windmolens te laten draaien, vandaar dat ze daar veel meer diesel verkopen. 6. Belgen staan er om bekend dat ze vaak per ongeluk diesel tanken in hun benzinewagens, dus die extra dieselafzet is geflatteerd. 7. Nederlanders rijden veel vaker elektrische auto's omdat de overheid die bijna volledig voor ze subsidieert, dus hoeven we minder diesel te verkopen. 8. Nederlanders fietsen veel meer dan Belgen en Duitsers. 9. Het Nederlandse leger heeft een hoop dieselconsumerend materieel afgestoten, dat scheelt enorm in de afzet. 10. Het is allemaal de schuld van Driekus Vierkant en zijn illegale brandstofsmokkelclub. Graag gedaan, Wiebes. Wilt u daar nog zegeltjes of een gehaktstaaf bij?

Reaguursels

Inloggen

VVD heeft de euro te laag omgezet.de gulden was meer waard, grijze kentekens voor particulieren afgeschaft.de bezitters waren in een keer van de waarde af.
oldtimerregeling volkomen onbetrouwbaar ,bezit ook in waarde gedaald .
huizenmarkt ingestort door onzeker beleid .
economie wordt voortdurend door wispelturig beleid gestoord.
EU regels worden als het de regering(minderheid ook nog)uitkomt aangenomen, want dan is het dwingend.Behalve als ze het niet uitkomt met persoonlijke omstandigheden.
Want die besluiten worden in een kleine groep besloten , MEESTAL ideËn afkomstig van 1 PERSOON.
En dan zeggen ze dat het volk het wil.

pedro300 | 26-11-14 | 11:15

België is echt teringduur om te sjoppen, Mallekater. Bier is zelfs duurder dan in Nederland, en dat wil wat zeggen.

Jan Zand | 26-11-14 | 09:44

Rara, weet je wie ook tankt in Duitsland of Belgie?
Ja, WIJ.
Een tank vol en een paar jerrycans extra.
Doen dan meteen even noodzakelijke inkopen op het gebied van kleding, witgoed, IT apparatuur, drank en wat daar, wanneer je prijsbewust bent is dat vrij veel, allemaal een stuk goedkoper is dan hier.En Wiebes maar beweren dat dat wel meevalt...moet je eens op een zaterdagmorgen in Bunde, Leer, Bentheim of Meppen op de parkeerplaats van een willekeurig winkelcentrum gaan kijken: meer dan de helft van de auto's heeft een Nederlands nummerbord....

mallekater | 26-11-14 | 09:07

Mooie smoesje.... Ehhh redenen. Maar Wiebes vergeet er nog 1: de oldtimers die plots geen oldtimer meer zijn, waardoor 1000en overwegend Turkse families geen dampende diesel uit 1986 (of omgekat naar zo'n jaartal) meer rijden, want ies niet mier gratiesj Mercedes.

fredjuhh | 26-11-14 | 07:28

Wiebes is een waardig staatsman.... Die komt er wel.
De Libertariër | 25-11-14 | 15:03

Staatsman.... vroeger had ik daar nog ontzag voor. Maar heden heb ik daar geen woorden meer voor, nou eentje dan:
vullis.

watmagjenogwel | 26-11-14 | 03:18

En dan te bedenken dat de olie prijs op een all time low staat! De Staat is simpelweg meer geld aan het cashen terwijl ze steeds meer verantwoordelijkheden afstoten.
En inderdaad.... in rij volledig elektrisch dus wat kan mij het allemaal schelen eigenlijk? Als je een paar maanden elektrisch rijdt is een diesel als een paard en wagen. Traag, schokkend en vervuilend.

Thorolf | 26-11-14 | 01:34

door verhogen van de belasting op diesel kon in het verleden de dieselprijs aan de pomp omlaag.
dit station zijn we nu dus gepasseerd.
de geloofwaardigheid in deze roverheid daalt met de dag.
politiek liegen ze en draaien ze.
zwamson wil plotseling geen 250 asielmoslims meer toelaten uit syrie
een verkiezing stunt
trouwens als ik die kwibes zie,denk ik steeds dat hij van het ganzebord is afgestapt

soledad | 26-11-14 | 00:48

Vandaag bij de metro wezen taken in Neuss duitsland. 57,77 liter diesel a €1,219. Totaal € 70,42
Om daarheen te karren ben ik ook nog in beesd geweest waar ik voor 30,57 liter €1,339 mocht betalen. Dat is de tamoil langs de A2. Totaal €40,93

Dus ja er is voordeel. Maar vrees niet want dat voordeeltje gaat men afpakken via tol..

deechteprins | 25-11-14 | 19:35

Hotnot: 25-11-14:15-31: Bekijk deze dan maar eens een keer, brandstofprijzen.be en verwonder jezelf. Tankte laatst E.95. In Lommel op de luikersteenweg 1.36.E per liter.Je moet er wel zelf naar toe rijden, ze bezorgen niet aan de deur.

Archy Bunker | 25-11-14 | 19:05

Ja binnenkort de feestdagen voor de deur , dus na de NL grens volgas naar de supermarkten van D bezoeken , even aftanken en fuck de NL staat , met zijn gegraai en gelieg , en mijn andere dikke 6 cyl staat lekker geschorst te wachten op de zomer !!

Jetstream | 25-11-14 | 18:45

En toch gaat Kwiebes het niet toegeven....

kinderhoofdje | 25-11-14 | 18:32

Haal inmiddels ook de flessen drank voor de klanten die ze krijgen tijdens de feestdagen in Duitsland, scheelt meer dan 50%, zeker op gedistilleerd.

Wiebes, als je overvraagt, krijg je zo min mogelijk, dumbo

plywood | 25-11-14 | 18:15

-weggejorist-

plywood | 25-11-14 | 18:08

Ik wil best aannemen dat pomphouders in de grensstreek last hebben van de accijnzen, maar wie verklaart mij de daling van de dieselafzet in het spotgoedkope Luxemburg?

En wat is de invloed van het feit dat veel mensen een klein, dus zuinig autootje kiezen? Zuiniger rijden is minder tanken.

stefanboy78 | 25-11-14 | 18:05

Een grotere schijnheiligere leugenachtigere LUL als Wiebes is er niet. Hij heeft niet alleen de neus van Pinokkio,hij is ook van hout, zijn hersens ook, sinasappelkistenkwaliteit, zoals dit hele kabinet.
Nog niet waard dat hij in de schaduw van mijn reet een rotte appel vreet.
Heb je wel eens gehoord van de Laffer-curve?????, achterlijke nietsnut, waarschijnlijk niet, zeker nooit van gehoord tijdens je "schoolopleiding".
( SIOS of zoiets ????)

plywood | 25-11-14 | 18:04

f*ck wiebes en de rest van die vuile smerige bedriegers.
kapot moeten ze allemaal. en de enige manier is economisch wurgen.

Ik tank al minstens 4 jaar niet meer in Nederland. never nooit niet. 4 jaar in DLD gewoond en ga er ook weer terug heen. Maar blijf wel in NL werken want die nederlandse centjes moeten het land uit.
Alleen zo kunnen we die klootz*kken het laten voelen.

limburgs_frietjuh | 25-11-14 | 17:35

Mijn dieseltje staat samen met nog een twintigtal in de stalling te wachten op de volgende vakantie (Buitenland) vroeger stond hij hier voor de deur en betaalde ik gewoon wegenbelasting.
Groetjes aan Wiebus.

gebrokenvleugel | 25-11-14 | 17:26

Het komt omdat Rudolf Christian Karl Diesel een Duitse werktuigbouwkundige was en de de uitvinder van de dieselmotor is. had hij dat maar nooit gedaan. Dan was het met Wiebes nog goed afgelopen misschien.
Wiebes Abführen!

ecologiste | 25-11-14 | 17:22

En hier betaal je voor een Dieseltje met 105 pk (met diesel partikel filter) zo'n 150 Euro wegen belasting! Per jaar!

DerWaarheid4 | 25-11-14 | 17:04

Den Haag wordt door naïeve kneuzen bevolkt. Dijsselbloem die veinst niet van een EU naheffing te weten. Wiebes die, in tegenspraak met de cijfers, star volhoudt dat een accijnsverhoging geen negatief effect heeft op het brandstofverbruik. Een tweede mogelijkheid is dat we en masse besodemieterd worden. Maar dat zouden die intriganten nooit doen. Toch?

natte krant | 25-11-14 | 16:54

@van Nootegem | 25-11-14 | 15:04

Dat doen ze ook !
(weet ik)...

A3an | 25-11-14 | 16:48

In Zuid Limburg wonen is niet altijd een pretje, maar één ding is altijd een vreugde, tanken in België.
Vandaag € 1,376 per liter Euro 95! En dat maal 55!
Dàg mijnheer Wiebes, dat kwartje van Kok heb ik wel!

goedemorgennederland | 25-11-14 | 16:48

Dat komt omdat de economie in Duitsland en Belgie en Italie veel beter draait dan de Nederlandse economie. Zij zijn veel verder met het afbreken van de sociale zekerheid. Duitsland kent zelfs geen minimumloon.
Daarnaast zijn Nederlandse auto en vrachtwagens veel zuiniger dan de buitenlandse vrachtwagen waardoor in Koninkrijk der Nederlanden minder hoeft te worden getankt dan in het buitenland.
Dat is het gevolg van het feit dat in koninkrijk der Nederlanden het (vracht)wagenpark versneld wordt vernieuwd.

Dus de veronderstelling dat Veel Nederlanders in het buitenland diesel tanken wordt hiermee onderuit gehaald, aldus het allerbeste kabinet van na de Oorlog.

ProAsfalt | 25-11-14 | 16:38

Tot voor een paar jaar terug had je in de grensstreek veel Duitsers die in Nederland diesel tankten. Dat was een stuk goedkoper dan in Duitsland. En nu is de prijs gestegen, maar komt dit niet door accijnzen? RaRa politiepet.

Hyronimo | 25-11-14 | 16:11

Sinds Balkenende heeft een politicus per definitie gelijk. Hoogstens heeft de politicus het nog niet voldoende uitgelegd zodat het gepeupel het ook begrijpt.
Wiebes heeft dus ook gelijk.
Feiten staan machteloos tegen het gelijk van een moderne politicus.

domheid regeert | 25-11-14 | 16:04

@Dima Beeline | 25-11-14 | 15:51

thx!

hotnot | 25-11-14 | 16:01

De afzet van diesel neemt af, het afzetten van de burger neemt daarentegen wel toe.

Super Grover | 25-11-14 | 16:00

Hierboven word zuiniger rijden al genoemd. In de voorzetjes in het topic mis ik minder kilometers op de teller per jaar. Dat moet het CBS gewoon kunnen vertellen, die gegevens worden verzameld (nationaal autopaspoort).
Voorlopig vind ik dat je de bizarre dieselverbruikstoename in Italie niet kan linken aan de afname in nl.

hotnot | 25-11-14 | 15:57

Minder brandstofverkoop betekent minder CO2 uitstoot, op papier.
Op deze manier voldoen we dus makkelijker aan EU-regelgeving en besparen we aan die kant enorm veel.
Lijkt een win-win situatie. (Voor de grensstreekbewoners dan)

BekiekUtMoar | 25-11-14 | 15:54

Niet alle diesel is hetzelfde trouwens. Viel wel op dat na het tanken van Ultimate en Excellium opeens mijn ECG dingetje was doorgebrand.

Dima Beeline | 25-11-14 | 15:53

als ik de grafiek zo bekijk tanken we tegenwoordig massaal in Italie

Ajeto | 25-11-14 | 15:52

@hotnot
Dieselprijzen.
Shell Boots Alkmaar 1,289
Shell Express Zaandam 1,284
Tango Zaandam 1,284
Shell Bijlmer 1,279
Shell Arnhem 1,279
Star Wulfrath DE, 1,279
Star Wuppertal De, 1,229
Shell Wuppertal De, 1,239
Westfalen Coesfeld DE, 1,219
Ik zie trouwens dat de Total hier 1,41 hanteert voor normale diesel.
Beetje googlen en je hebt zo tankstations in Duitsland te pakken met alle actuele prijzen.In Amsterdam al snel 12 cent de liter goedkoper. En in Duitsland nog eens 6 cent er af. Het is maar net hoe en waar je je wilt laten naaien.

Dima Beeline | 25-11-14 | 15:51

We rijden allemaal tegenwoordig 90 km per uur op de snelweg in plaats van 120 omdat het anders te duur is, dat scheelt zeker zo'n 6%.

denoorman | 25-11-14 | 15:47

Op deze Duitse site staat iets over het rijden op Sla-olie.
fmso.de/forum/index.htm

www.dangerouslaboratories.org
"Heeft een uitstekend recept voor zelfgemaakte biodiesel. Benodigdheden: een liter plantaardige olie, een fles gootsteenontstopper, antivries, een soeplepel en een blender. En niet te vergeten: rubber handschoenen plus veiligheidsbril. Met behulp van verhelderende foto’s legt de website uit hoe je in tien stappen een prima brandstof voor dieselmotoren maakt. ‘Het is aan te raden om tenminste 50% diesel met de biodiesel te vermengen als je gaat rijden in koud weer’, eindigt het recept. ‘Maar tijdens de warme maanden kan je 100% biodiesel gebruiken. Zonder problemen!’"

kloopindeslootjijook | 25-11-14 | 15:46

Leuk, maar tegen beter weten in blijven ze volhouden dat het een goede maatregel was om de accijns te verhogen. Wiebes weet echt wel beter, maar hij mag het niet toegeven van Rutte. Volgens Mark Rutte kan je met alle leugens en beloftes wegkomen. Wiebes volgt braaf het advies op. Tsja..

denoorman | 25-11-14 | 15:45

Ja kijk eens, het flexibele werken is het helemaal in Nederland, Thuis werken scheelt zoveel brandsstof.
Flexplekken zodat er elders dichterbij huis gewerkt kan worden.
Dat afgezet tegen het vele knoeien van de omliggende landen maakt het dat NEderland >6% daling heeft.

DeJaVu5225 | 25-11-14 | 15:43

17. We tanken tegenwoordig bij de Duitse Aldi of Duitse Lidl de oude diesel halfvol met zonnebloemolie of slaolie.

kloopindeslootjijook | 25-11-14 | 15:41

16. Omdat steeds minder mensen trouwen, hoeven alle mannen minder naar schoonmoeders!! waardoor er meer voetbal op tv-tijd overblijft

Paulaner München | 25-11-14 | 15:36

+n ^

hotnot | 25-11-14 | 15:34

15. Er zijn veel Polen die in Nederland aan het werk zijn en die rijden door Duitsland heen.

kloopindeslootjijook | 25-11-14 | 15:33

Ik vind de verhalen een beetje overtrokken. Aan duitse kant, dichtbij de grens, zijn de euro95 literprijzen stukken hoger dan als je een beetje zuidoostelijker gaat. Je moet dus echt veel gaan rijden om goedkoper te tanken. Bij diesel is het nog erger: nauwelijks prijsverschil. Ik bedoel, om voor 4 cent verschil dat eind te gaan rijden…
Zijn er kaarten, lijsten, tabellen verkrijgbaar met prijzen en plaatsen/adressen van tankstations in onze buurlanden ?
Dat zou het al een stuk meer inzichtelijk make. Voorlopig is mijn indruk van de prijsverschillen anders.

hotnot | 25-11-14 | 15:31

14. Door de stagnerende huizenverkoop zijn er geen verbouwingen en dus zijn er minder bouwvakkerbusjes die voor de ochtendspits uitracen.

kloopindeslootjijook | 25-11-14 | 15:31

Wiebes: Zorgelijke ontwikkeling, maarrrrrrrr het is niet bewezen dat de dieselverkoop in NL daalt door de toegenomen en onevenredige accijnsdruk, en dat moeten "we" dus eerst door een onafhankelijke commissie laten onderzoeken. Die komt dan over een jaar met prachtig ingebonden glanzend gelamineerd rapport van 350 pagina's, waar basically in staat dat zij de waarheid ook niet mogen zeggen.

Wat mezelf betreft ik ben het zo peilloos strontzat om maar te dokken voor de veel te dure hobby's van dit zooitje vergeetachtigen en beroepsontkenners wat voor een kabinet moet doorgaan dat ik desnoods nog meer zou betalen in België (waar ik al maanden mn euro95 tank) alleen maar om Rutte en die andere leugenachtige flutbestuurders te onthouden van de centen. En nog een dik jaar dan woon ik waarschijnlijk in België.

Beaulefermier | 25-11-14 | 15:31

13. Door die rare diesel-bpm verkopen we steeds minder dieselmotoren. Oude diesels gaan naar de Baltische staten, dus dat is beter voor het wereldmilieu. Want diesel is vies.

Dat LPG schoner rijdt en oldtimers vanwege de niet-zacht-aluminum motorblokken goed op lpg kunnen rijden ,vooral met hoge compressie, dat de uitstoot van moderne benzine-motoren toxischer is en dat de nieuwe ontwikkelingen op dieselgebied (in Nederland) de roetuitstoot drastisch verminderen, dat vergeten we dan maar even.

kloopindeslootjijook | 25-11-14 | 15:29

Jullie zoeken het allemaal veels te ver.
De reden is heel eenvoudig:
Femke Halsema wordt niet meer zo vaak uitgenodigd voor DWDD en andere staatspropaganda.

Cuyahoga | 25-11-14 | 15:25

Zeetakje | 25-11-14 | 15:20
"Dat kan natuurlijk gewoon toeval zijn..."

Aangezien 1% in Duitsland zeer waarschijnlijk veel meer is dan 1% in Nederland zal er nog niets anders meespelen.

kloopindeslootjijook | 25-11-14 | 15:23

@rara | 25-11-14 | 14:51
ik dacht dat alles toen al op gas liep?

GekkeDave | 25-11-14 | 15:22

12. Als je vanuit Duitsland of Belgie Nederland inrijdt, dan daal je af naar zee-nivo. Omdat de auto dan volgeladen is met goedkope boodschappen kost dat veel minder brandstof dan op de heenreis vanwege de kinetische energie die in de toegenomen massa zit.

kloopindeslootjijook | 25-11-14 | 15:22

Het is leuk omt e zien dat de afname in dieselconsumptie in Nederland overeenkomt met de toename in Duitsland en België.
Dat kan natuurlijk gewoon toeval zijn...

Zeetakje | 25-11-14 | 15:20

En warme brandstof in de zomermaanden zet meer uit, dus kan er minder in een tank. Dus rijden ze zuiniger. Lochiesg.
Dima Beeline | 25-11-14 | 15:1

Terug naar school en snel

durfniet | 25-11-14 | 15:18

10. De economie gaat nog steeds klote in NL, dus zitten er veel ex-leasers niet meer hun Prius af te trappen op de linkerbaan.
11. We zijn zo slim om een dubbele brandstoftank in te bouwen. Met deze 140 liter kunnen we dieper in Goedkoopboodschappenland doordringen en nu een doos Whisky kopen in plaats van 3 flessen. En we hebben langer plezier brandstof want we gooien em vol vlak voor de grens.

kloopindeslootjijook | 25-11-14 | 15:17

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Driekusvierkant een nieuwe John Deere heeft gekocht die een stuk zuiniger is.

neemjemoederindemali | 25-11-14 | 15:16

Heel simpel: de nieuwe generatie turboflaps gebruikt veel minder brandstof dan vroeger.

Uncle Tupelo | 25-11-14 | 15:16

Onzinargumenten genoeg, maar de meeste doen er niet toe wanneer je naar "% ten opzichte van jaar eerder" kijkt ;)

Flapuidt | 25-11-14 | 15:16

Lachen: CBS is een echt PvdA-bolwerk. Zo flikken ze de coalitie-partner VVD een mooi kunstje.

ole guapa | 25-11-14 | 15:15

Ja, mensen dat kan allemaal wel zo zijn, maar sinds het beste kabinet sinds de tweede wereldoorlog de belastingen exorbitant heeft verhoogd, gaat het wel keigoed met de economie en zelfs de huizenmarkt.
Daarmee is aangetoond dat er een negatief evenredig verband met koopkracht/belastingquote versus economische groei is.
Tip voor de beleidsmakers: op naar de 120% belastingheffing!

jemagookniksmeer | 25-11-14 | 15:14

Ligt het nou aan mij of wordt zijn neus écht iedere week eeen milimeter langer?
Het Pinokkio-syndroom bestaat, dat is voor mij de belangrijkste conclusie van deze volksverlakkerij.

Cuyahoga | 25-11-14 | 15:13

3. Als het warm is, zoals in augustus, rijden vrachtwagens zuiniger op een tank diesel en hoeven ze minder vaak te tanken.

En door het gebruik van Poolse chauffeurs met slechtere arbeidsvoorwaarden worden er ook minder airco's gebruikt tegenwoordig.
Wellicht dat alle bedrijven in Nederland hun personeel ook naar een cursus Slim Rijden hebben gestuurd.

En warme brandstof in de zomermaanden zet meer uit, dus kan er minder in een tank. Dus rijden ze zuiniger. Lochiesg.

Dima Beeline | 25-11-14 | 15:13

die electrische autos zijn niet door de overheid betaald!!!!
De andere automobilisten en netto belastingbetalers, zeg maar de 1 miljoen rendabelen in dit land waar alles op draait, betalen dat.

omineuze omnipotent | 25-11-14 | 15:10

no 11. Er stond dit jaar veel minder wind dan vorig jaar.

duitse herder | 25-11-14 | 15:10

@van Nootegem | 25-11-14 | 15:04

Veel minder Nederlanders hebben, onderweg naar Zuid-Frankrijk, deze zomer de Luxemburgse tank & tabak-sluiproute gekozen?

Reinaert | 25-11-14 | 15:07

Okee mooi verhaal maar verklaar dan Luxemburg eens? Daar kost de Diesel 1,13 euro. nJe zou toch denken dat al die Belgen, Fransen en Duitsers uit die regio daar massaal gaan tanken.

van Nootegem | 25-11-14 | 15:04

Dat heeft Wiebes buitengewoon effectief gedaan. Chapeau!
.
Zijn doel was op voorhand om de verkoop van diesel in Nederland te verminderen (anders voer je een dergelijke maatregel niet in natuurlijk) en wat gebeurt...? De verkoop van diesel in Nederland loopt double digit terug!
.
Dat noem ik een resultaat en al helemaal knap dat je het gros van Nederland er nog van weet te overtuigen ook dat je deze effecten niet had voorzien!
.
Wiebes is een waardig staatsman....Die komt er wel.

De Libertariër | 25-11-14 | 15:03


rara | 25-11-14 | 14:56


Prachtig lied, mis alleen nog de vlaggen en de marcherende soldaten.

eerstneukendanpraten | 25-11-14 | 15:02

Dat is omdat wij nu met milieuzuinige wagens rijden.
[wiebesmode.UIT]

Charles de Batz | 25-11-14 | 15:01

Tja, als ik een 100 vrachtwagen heb die internationaal rijden, dan je dat ik toestemming geef om in NL te mogen laten tanken.... absoluut niet.

ReuzeBater | 25-11-14 | 15:00

Het maakt niet uit wat Wiebes zegt, ze liegen allemaal dat het gedrukt staat,

Er zal nooit iets veranderen. Ieder jaar betaalt u meer, ieder jaar worden er meer ondernemers kapot gemaakt, ieder jaar wordt uw vrijheid verder ingeperkt.

En de NL-er slikt alles voor zoete koek en stemt straks weer gewoon op dezelfde partijen, want anders is hij een racist.

James Lastig | 25-11-14 | 15:00

@Jeff Hawke | 25-11-14 | 14:56
En de U-boten hadden diesel nodig.

rara | 25-11-14 | 14:58

Wiebes zuipt zijn dure diesel zelf maar op .

fleurtje | 25-11-14 | 14:58

Landverraders!

Igor Putkin | 25-11-14 | 14:58

Wat ze vergeten al die Duitsers die diesel en LPG tankten in NL, zaterdags stonden de files bij de NL tankstations, nu komen ze alleen nog voor de koffie.

durfniet | 25-11-14 | 14:58

@clabamsk | 25-11-14 | 14:52
Ja, hij wil een gehaktstaaf.

rara | 25-11-14 | 14:57

@rara | 25-11-14 | 14:51
De Duitse tanks reden op benzine...

Jeff Hawke | 25-11-14 | 14:56

Ik rij nog steeds met twee dikke middelvinger, de auto vol bier, sigaretten en andere levensmiddelen en een volle tank terug naar Nederland. Fuck You Rutte en consorten

zutzooi | 25-11-14 | 14:56

Ik rijd op Euro 95 en kom niet vaak in Duitsland. Telt dat ook mee?

Brulboei_61SB | 25-11-14 | 14:56


rara | 25-11-14 | 14:51

Volkszanger Heino reed ook altijd in een dieseltje...

eerstneukendanpraten | 25-11-14 | 14:53

Heeft die dikke van Baalen al een mening geventileerd?

clabamsk | 25-11-14 | 14:52

Weet je wie ook diesel tankte in Duitsland?

rara | 25-11-14 | 14:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken