Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KindjesAanHetHuilenMaakPiet moet nu zelf huilen

graaipiet100.jpgMet de uitspraak van de Raad van State vorige week en het door etnisch profileren aangestuurde politieoptreden in Gouda afgelopen zaterdag, is de hoeveelheid en intensiteit van de dreigementen en treiterberichten alleen maar vergroot. Vanaf het eerste moment dat de Telegraaf Media Groep’s GeenStijl haar pijlen op mij had gericht, is de negatieve aandacht extreem geweest. Voornamelijk Bart Nijman en Marck Burema trokken alle registers open. De lezers en aanhangers van hun gedachtegoed hebben hun extremistische toon voor normaal aangenomen en gekopieerd. Dat er inmiddels Facebookpagina’s zijn waar over mijn moord wordt gefantaseerd en wordt opgeroepen om mij fysiek aan te pakken, uit te roeien, te deporteren en mond dood te maken is dan ook niet verwonderlijk. Hahahaha. Onze dag kan niet meer stuk. Onze omzet trouwens ook niet. Bedankt hoor Quinsy. En succes met de aangifte, en "de nieuwe zoekfunctie van Twitter". We zetten de koffie klaar voor Oom Agent.

Reaguursels

Inloggen

Doe maar aangifte. https://www.jalta.nl/article/u_bent_een_domme_lul_beledigd_doe_aangifte.html
(Ja, ik mis Annabel op de Geenstijl.)

Stormageddon | 20-11-14 | 02:48

-weggejorist-

Zeurpiet2.0 | 20-11-14 | 00:25

-weggejorist-

Zeurpiet2.0 | 20-11-14 | 00:20

Wat een kansloze humorloze zeurpiet is die Quinsy. Die voelt zich al gediscrimineerd als ik in de gamma een pot blanke lak koop. Ga iets nuttigs doen ipv je druk maken om niets. Niet alles is racisme Quinsy! Ik mag hopen dat je hartelijk uitgelachen wordt op het politiebureau. Stakker!

Zeurpiet2.0 | 19-11-14 | 21:03

n WO2 werden joden ingezet als dwangarbeider.

Hoe zou jij het vinden als de knecht van Sint werd afgebeeld als Anne Frank?
Bakito | 19-11-14 | 11:40

Ik vind het prima. Iedereen snapt dan dat het een meisje is dat Sinterklaas helpt.

En nu?

De Koning van EHV | 19-11-14 | 20:36

Is dat dat ongedierte die over de ruggen van nog warme, in een Oekraines zonnebloemenveld verspreid liggende, stoffelijke overschotten heen zijn daar totaal niets mee te maken hebbende punt wilde maken in de meest ontmaskerende tweet van 2014?

Zeg vriend, heb je ooit in je leven voor jezelf gezorgd, financieel enzo?!

Conform goed Linksch gebruik is het antwoord op de eerste vraag: ja en op de tweede vraag: nee.

What else is new.

Moge Arnold Kox u straffen!

De Koning van EHV | 19-11-14 | 20:33

Ik begrijp echt niet waarom die Gario's, Bergman's en Jess's toch steeds weer een podium krijgen. Mijn variatie op Churchill's wijze woorden: Never were so many hurt by so few...

manonamission | 19-11-14 | 19:58

Iets met een pot en een ketel. En zwart natuurlijk.

J. Jarig | 19-11-14 | 19:50

Nederland is stuk, en dat komt niet door de Nederlanders.

Rimpeldoos | 19-11-14 | 18:49

Oprotten nu met Quinslul om plaats te maken voor een roedel Molukkertjes die nogal verongelijkt blijken te zijn over het rapport betreffende hun met lood volgepompte terroristenvriendjes.

R.B.Scott | 19-11-14 | 17:49

Quinsy, welgemeend advies: stop er gewoon mee. Anti racisme is een nobel doel, maar op deze manier schiet echt helemaal niemand er geen ene millimeter mee op, integendeel, het werkt averechts. Kijk in de spiegel, door je extremisme ben je zelf een racist geworden, ik ga er maar even niet van uit dat dat de bedoeling was. Doe 99% van NL een plezier en richt je op de toekomst en hoe we die beter kunnen maken, in plaats van in het verleden te graven en racisme-spijkers op laag water te zoeken. Echt Quinsy, het is de hoogste tijd voor reflectie.

Harry Turtle | 19-11-14 | 17:21

Gargamel2012 | 19-11-14 | 15:42

Lekker vasthouden aan niets als je daar blij van wordt. Je zegt zelf dat er niets is mazr volgens "geleerde" had er best iets kunnen zijn. Dat zijn argumenten die ik op de lagere school al niet meer mocht aanvoeren.

Babels toren | 19-11-14 | 16:50

@Gargamel2012 | 19-11-14 | 14:25
Oh jij denkt dat ik dat bedacht heb? Niets is minder waar. Dat is wat activist Perez Jong Loy in het AD liet optekenen in een 2,5 pagina lange vloek over Zwarte Piet. Niet zo letterlijk als ik het nu hier neerzette, maar het stond er wel degelijk.

Pierre Tombal | 19-11-14 | 16:12

Zwartpiet.

Rest In Privacy | 19-11-14 | 16:09

Ik zie dat GeenStijl mijn oewee's heeft weggejorist. Jammer, maar in het licht van de procesgang van Gario v.s. TMG misschien niet geheel onlogisch. Het debat in NL en de humor, meneer Sonneberg, zal uiteindelijk doodslaan. En daar is het Gario c.s. om te doen.

LJBrinkhorst | 19-11-14 | 15:49

Elke subsidie-, uitkeringen- en/of toeslagenpiet heeft wel een paar witte (loon)slaven voor hem aan het werk. Hahaha.

Meer van Dit | 19-11-14 | 15:45

Babels toren | 19-11-14 | 15:25
Geen bewijs? Misschien niet, want Jan Schenkman's motivatie en inspiratie zijn niet vastgelegd. Gezien de tijd (1850) is er echter wel iets meer dan een vage aanwijzing dat een gedeelte van de inspiratie van het design van Piet zoals we hem kennen wel degelijk daar van zou kunnen komen. Dat zeg ik niet, dat zeggen historici op basis van kunst en (Waarvan het gros gewoon autochtoon is), vind je het heel erg als ik hun bevindingen serieuzer neem dan die van een random reaguurder op GS?

Gargamel2012 | 19-11-14 | 15:42

Gezien de Facebook pagina's en de de inhoud daarvan zou ik, als ik jou was, terug gaan naar Curaçao. Kan je daar zien hoe zij met Zwarte Piet omgaan. Namelijk gewoon zoals het hoort.

van gummigalgen | 19-11-14 | 15:36

Dat is de enige reden om sinterklaas te koppelen aan slavernij. Verder is er nergens een schijntje van bewijs of zelfs vage aanwijzing dat sinterklaas iets met slavernij van doen heeft.

Babels toren | 19-11-14 | 15:25

Babels toren | 19-11-14 | 14:56
zelfs als Gario dat heeft gedaan, maakt dat mijn statement niet per direct onwaar. Ja, er zijn mensen die herstelbetalingen willen, maar dat weerlegt niet automatisch dat (sommige) autochtonen er meer mee bezig zijn.

Gargamel2012 | 19-11-14 | 15:19

Ik vind echt dat Quinsy moet blijven roepen wat hij wil. Vrijheid van meningsuiting. Niet miepen als je antwoord krijgt.

ristretto | 19-11-14 | 15:09

L'enfer, c'est les autres.
klopt, de hel is de doldwaze actie van Garidioot.

mallekater | 19-11-14 | 15:00

Dat 1 persoon zoveel latente haat en rascisme kan opwekken is een kunde. Chapeau. De Zwarte pieten discussie is het symbool geworden voor het weg met ons gevoel dat vele autochtonen Nederlanders bekruipt. Hoe meer de NL tradities worden aangevallen hoe meer haat het oproept. Gasten die bijten in de hand die ze voet. Onbegrijpelijk en dat gezeur over slavernij? Ik heb nooit slaven gehad en Quinsy is het nooit geweest. De dekolonisatie van Afrika is al 60 jaar geleden en onze Zwarte medemensen maken erzelf een puinbak van. De slavernij kaart raakt ooit versleten. Wanneer gaat de zwarte medemens eens uit van eigen kracht in plaats van te parisieteren op de NL samenleving? Maak iets van je eigen leven in plaats van huili huili te doen

Zatkniss | 19-11-14 | 14:56

-weggejorist-

Babels toren | 19-11-14 | 14:56

Die Quinsy met zn zaakwaarnemer, alleen dat al
Die Zwarte Piet discussie is dus big business geworden.
Voor de rest kan hij toch geen reet.
D ie vent is per definitie belachelijk

ich habe es gewusst | 19-11-14 | 14:55

Pierre Tombal | 19-11-14 | 13:39
fijn dat u precies weet hoe een willekeurig zwart persoon denkt. en ja, men is allemaal uit op herstelbetalingen. Gek genoeg, hoor ik voornamelijk witte Nederlanders praten over de herstelbetalingen, maar ik zal dat wel niet mogen zeggen. Men zou het wel eens als beledigend kunnen ervaren.

Gargamel2012 | 19-11-14 | 14:25

Tja Quincy, als jij de discussie op een normale manier had gevoerd en ervoor had gepleit de Zwarte Pieten op een langzame manier wat lichter te maken, heel duidelijk had gemaakt dat je niet wilde dat kinderen hier de dupe van zouden worden, was het niet zover gekomen. Jij hebt dit veroorzaakt en tja.. ik heb meer medelijden met die arme kinderen die getuigen waren van de schandalig misplaatste acties in Gouda dan met jou... Je hebt iets dat absoluut niet racistisch bedoeld was gemaakt tot een feest waar een naar randje aan is gekomen. Dat heb jij gedaan. Jammer dus voor je. Misschien wordt het tijd dat je aanzet tot een langzame verandering, oproept om kinderen hier niet de dupe van te laten worden etc. Wedden dat jij dan ook je schoentje weer gerust mag zetten, zonder dat je bang hoeft te zijn dat er geen chocoladeletter in komt maar een paar liter kots.

bornasabitch | 19-11-14 | 14:25

Lewis | 19-11-14 | 13:52
Ok, toon mij nu maar aan waar ik heb aangegeven dat ik een probleem heb met het woord "zwarte(n)" Geeft niet, ik wacht wel...

Gargamel2012 | 19-11-14 | 14:22

spanarchist | 19-11-14 | 13:39
Wat een kul argument. Die vlieger gaat ook niet op wanneer een allochtoon dat argument gebruikt om zijn/haar "onaangepaste" gedrag te verklaren.

Parel van het Zuiden | 19-11-14 | 14:01
Blijf maar "drammen" dat ik haat jegens de blanke heb, volgens spanarchist is het dan legitiem voor mij om me er naar te gedragen, want dan is het een self-fulfilling prophecy. For the record, ik heb geen haat jegens de witte,autochtone Nederlander. Dat zit volledig in uw hoofd. U bent niet de enige met een mengelmoes aan culturen en afkomsten in uw familie.

Gargamel2012 | 19-11-14 | 14:20

Muahahhaha, Quinsy Gario houdt van tv kijken, WITTE chocola en BRUINE bonensoep.

Zueco | 19-11-14 | 14:19

@animalia | 19-11-14 | 14:04
Euh 500 euro per uur. Wat denk jezelf? Ook al maakt hij de discussie kapot zijn herstelbetaling is binnen.

Babels toren | 19-11-14 | 14:19

Kijk en zie je nou wel de economie floreert weer dankzij halve Gario. Dankzij halve Gario vliegt de onder het juk van slavernij geproduceerde chocolade over de toonbanken. Chocolony van Tony heeft halve Gario nog nooit van gehoord laat staan die arme kindertjes die in de chocolade industrie werken maar ja er groeit dan ook weinig cacao in Gluriname. Volgend jaar dan maar een chocolade Piet, o neeeee een anti chocolade Piet. Die halve Gario toch...

myrna1965 | 19-11-14 | 14:12

Ik heb mijn dochter vanmorgen een zeurpiet genoemd. Aangifte iemand?

TheseDays00 | 19-11-14 | 12:43
... ik mijn neefje 'een vervelende aap', mijn buurman 'een zwartkijker' en een collegaatje 'Pieternel' genoemd.

Zaniksmurf | 19-11-14 | 14:09

Parel van het Zuiden | 19-11-14 | 13:49

Zie:
Mahatma | 19-11-14 | 12:57

Mahatma | 19-11-14 | 14:08

Oh meisje Gario leest hier zeker mee!
Ijdelheid is haar niet vreemd.
En natuurlijk aan het speuren naar racistische opmerkingen.
En zij heeft natuurlijk veel vrije tijd,trouwens zou meisje Gario zich niet terug trekken uit het debat?

animalia | 19-11-14 | 14:04

@Gargamel2012 | 19-11-14 | 13:36

De duur van het drammen over een standpunt verleent geenzins legitimiteit aan dat standpunt. Meer dan negentig procent van onze bevolking ziet geen probleem, daarmee is de kous normaal gesproken klaar. .
Tenzij je met overtuigde rascisten/extremisten te maken hebt natuurlijk, die blijven volharden in het aanjagen van gesloten discussies. Wat dat betreft doen u en de uwen niets onder voor de NVU. Die rascisten proberen vergelijkbare standpunten al 70 jaar terug op de agenda te krijgen.
.
Ik schrijf dit natuurlijk tegen de klippen op. Rascisten zijn niet met rede te stuiten. U toont dat hier zo ongeveer dagelijks aan met uw bijdragen onder zwarte piet topics.
.
Mijn zoontje van een is trouwens helemaal verliefd op Zwarte Piet. Hij zal dus op z'n eerste negatieve ervaring met een neger moeten wachten totdat hij geconfronteerd wordt met hatelijk uitschot zoals u. Papa zal zich inspannen om hem dat te besparen. Rascisme houd ik liever buiten de deur...
.
Laat uw haat uzelf niet consumeren. Al bereikt dit advies u zo te zien dus in te laat stadium.

Parel van het Zuiden | 19-11-14 | 14:01

oh maar de NPO zal het wel weer zo draaien:
meisje Gario,heeft de onderbuik gevoelens vrijgelegd.
meisje Gario,laat zien dat de stoute witte vol racistische gevoelens zit,
En niet dat door meisje Gario met hulp van bedrijven en NPO mensen die niet racist waren,nu in een hoek gedreven wel die gevoelens krijgen,
zo gaat dat!

animalia | 19-11-14 | 13:58

Geachte heer Gario, het is meestal nog steeds C'est le ton qui fait la musique.

Stortkoker | 19-11-14 | 13:54

@Gargamel2012 | 19-11-14 | 13:32
Ik had over blanken witten noemen *omdat* jij zo'n hekel hebt aan het woord 'zwarten'.
Je redenatie volg ik verder niet, maar het zij zo, ik houd dit topic verder voor gezien.

Lewis | 19-11-14 | 13:52

L'enfer, c'est les autres.
klopt, de hel is de doldwaze actie van Garidioot.

mallekater | 19-11-14 | 13:51

Ballmer = Bijlmer

Islamofiel | 19-11-14 | 13:49

@Mahatma | 19-11-14 | 13:44

Een hoop tegeltjes, maar waar blijft toch die onderbouwing dat vasthouden aan tradities achtelijk is. Vooralsnog is dus maar een "achtelijk" element zichtbaar in dit paneel en dat is uw argumentloos stellingnemen.
.
Triest. En dan jezelf nog serieus nemen ook... Splinter, balk...

Parel van het Zuiden | 19-11-14 | 13:49

Wat een zeurpiet. Hij hoeft de Ballmer maar te bellen voor een lijwacht en terreurcommando's

Islamofiel | 19-11-14 | 13:48

Gargamel2012 | 19-11-14 | 13:36

Ik moet het eerste bewijs van racisme nog zien. Roepen is geen bewijs. Vanmiddag stuur ik een stuk in naar dutchfreepress en daar doe ik haarfijn uit de doeken wat er echt aan de hand is.

Babels toren | 19-11-14 | 13:47

En om 13.29 wordt het stiller op dit Topic.De meesten moeten weer werken.Mooi

ich habe es gewusst | 19-11-14 | 13:45

nikkipikki | 19-11-14 | 13:32
Wanneer Zwarte Piet mag veranderen, waar maak je je dan druk om?

Mahatma | 19-11-14 | 13:44

@ MarcS | 19-11-14 | 13:37
Dat van dat 3-jarige jongetje bleek een hoax te zijn vam Weensie die niet eens aanwezig was in Gouda. Verder zeg ik ook nergens dat Quinsy geen kritiek verdient, alleen dat sommige mensen wel erg over de top gaan in hun onderbuikreactie.

ZonderNaam | 19-11-14 | 13:43

@Mahatma | 19-11-14 | 12:48

Gaat u eens in op m'n weerwoord?
Krijgt u vervolgens weer antwoord op uw poging de discussie te verleggen. Tot zover geeft dat slechts aan dat u kennelijk niet kunt onderbouwen..
.
Er stond bijvoorbeeld iets over consensus. Waar op dit moment geenzins sprake is voor het veranderen van Zwarte Piet. We hebben het immers over een groep anti-schreeuwlelijkerts die nog geen handvol procenten van de bevolking uitmaken.
.
Zwarte Piet mag overigens veranderen, maar niet onder dwang van voorgenoemde schreeuwlelijkerts. En al helemaal niet onder de vlag van geveinsd racisme. Dat is er namelijk niet. Niet in de intentie, niet in het concept Zwarte Piet, en niet in de uitvoering.
.
Ik ben wel voor een handreiking naar de anti-schreeuwlijkerts. Mensen die menen vele generaties later nog laat te hebben van "slavernij" hebben vooral een psychisch probleem en ik denk dat het verstandig is als de maatschappij de therapiekosten op ons te nemen. Want het is wel degelijk zielig.

Parel van het Zuiden | 19-11-14 | 13:43

robW | 19-11-14 | 13:38
Nu wel ja. Vroeger (ruim 100 jaar geleden) moest een vrouw in Nederland de 'gelofte van gehoorzaamheid' afleggen aan haar echtgenoot.

Mijn vrouw ziet me nu al komen... :-)

Mahatma | 19-11-14 | 13:42

@Gargamel2012 | 19-11-14 | 13:23
Hou toch op. Het gaat er helemaal niet om dat ze een mening hebben over de traditie, maar dat ze het overwegend blanke volk daar mee kunnen raken. Zwarte Piet is voor deze mensen een opmaat om nog veel meer zwarte en bruine dingen te kunnen laten verbieden en het Nederlandse volk een schuldgevoel aan te praten over iets dat in dit land nooit gebeurd is. Met een argumentatie van likmevessie nota bene, omdat dat "blackface" dat ze er steeds bij betrekken een bijzondere schandvlek inhoudt welke uitsluitend betrekking heeft op het Amerikaanse volk. Die zogenaamde antipieten hebben doelbewust dit feestje uitgekozen om over de rug van kinderen van alle kleuren hun gelijk te kunnen halen en racisme te introduceren zodat ze "zie je nou wel" kunnen roepen en dan hun eisen op tafel leggen. En dat zal gaan om `herstelbetalingen` voor slavernij.

Pierre Tombal | 19-11-14 | 13:39

Gargamel2012 | 19-11-14 | 13:23
Self fulfilling prophecy. Beschuldig voldoende mensen maar lang genoeg van racisme, omdat ze in jouw ogen racist zijn omdat ze Sinterklaas vieren, en je zult ze uiteindelijk zo ver krijgen dat ze zich er naar gaan gedragen. Je wilt het toch zo graag?

spanarchist | 19-11-14 | 13:39

Mahatma | 19-11-14 | 13:15
Vrouwen kunnen, willen, of gaan studeren (of niet natuurlijk). Er komt geen 'mogen' bij kijken.

robW | 19-11-14 | 13:38

@ZonderNaam | 19-11-14 | 12:40
Och zijn clubje maakte kindjes van 3 uit voor racist en andere leuke dingen. Als je de bal kaatst, dan mag je hem ook terug verwachten.

MarcS | 19-11-14 | 13:37

Babels toren | 19-11-14 | 13:28
Kip en ei, gaan hier niet op, want zonder racistische elementen was er geen anti piet geweest. Sterker nog, in 1987 maakte men al bezwaar en zoals ik het begrijp waren de eerste bezwaren er al in de jaren 60. Betekent dus dat we op zijn minst zo'n 30 jaar het probleem onderschat hebben. Dus nee, kip en ei is hier niet zo op zijn plaats, ben ik bang.

Gargamel2012 | 19-11-14 | 13:36

@Andreas B. | 19-11-14 | 12:39
Dus meneer doet iets voor een blank clubje en wil daarvoor eten krijgen? Misschien ook nog een slaapplekje?

MarcS | 19-11-14 | 13:35

Lewis | 19-11-14 | 13:24
Dat ben ik compleet met je eens. Vandaar dus ook dat de geloofwaardigheid van het argument dat het Sinterklaasfeest zo onschuldig is en helemaal niets met racisme te maken heeft is verminderd sinds men besloot helemaal H.A.M. te gaan op Ebolaverwensingen, duizenden variaties op "oprotten naar je eigen land", "jullie zijn hier te gast" en dergelijke uitspraken en/of "grapjes". Ik ben blij dat je het begrijpt.

Gargamel2012 | 19-11-14 | 13:32

Mahatma | 19-11-14 | 13:07

Zie je nog een roe? zie jij nog zakken waar de kinderen ingaan? Spreekt zwarte Piet nog met een Surinaams accent?

Tradities zijn veranderlijk (geleidelijk), of dat van mij mag doet niet terzake, Van mij mag iedereen die racisme ziet in Zwarte Piet gewoon eens goed in de spiegel kijken. En als het nu echt zo'n enorme strijd is hier in dit kouwe racisten kikkerlandje zou ik zeggen : zoek je heil lekker in London, Stockholm of New York, bakens van politieke correctheid in deze dorre wereld van racistische en nationalistische folklore.

nikkipikki | 19-11-14 | 13:32

@wild geraas | 19-11-14 | 12:25
Ssssssst, breng ze nu niet op ideeen!

MarcS | 19-11-14 | 13:31

@ ich habe es gewusst | 19-11-14 | 13:09
De VOC hield zich helemaal niet bezig met de transatlantische slavernijhandel, dat was de WIC

ZonderNaam | 19-11-14 | 13:30

Quinsy is inderdaad geen graaipiet, maar wel een verschrikkelijke Zeurpiet!

Brulboei_61SB | 19-11-14 | 13:30

Zal blij zijn als Sinterklaas voorbij is en de Pvda
weer aan bod is of welke partij, graaier etc dan ook.
Deze discussies leiden tot niets

ich habe es gewusst | 19-11-14 | 13:29

Gargamel2012 | 19-11-14 | 13:23

Zonder anti piet was er geen pro piet. Kip en ei he.

Babels toren | 19-11-14 | 13:28

Wie zich afvraagt of koewinsie zelf niet snapt dat hij racisme aanwakkert, begrijpt niet dat het juist de bedoeling is. We worden simpelweg aagevallen op white guild. We hebben te veel mensen binnen de grenzen die ons haten. Dit is het startschot voor onze eigen plaasmoorden. Het heeft allemaal niets met zwarte piet van doen. Zie de black power gebaren, war op de t-shirt, amandla awethu? De dreigementen via social media. Zelfs Rosa Parks is weer uit dr kist gerukt, en ze lag er net.

Babels toren | 19-11-14 | 13:26

@Gargamel2012 | 19-11-14 | 13:11
Ik heb het al vaker gezegd, in een andere context, maar als jij ergens moeite mee hebt, is het wel een beetje raar om het dan zelf ook maar te gaan doen. Iets met geloofwaardigheid en zo.

Lewis | 19-11-14 | 13:24

@ristretto | 19-11-14 | 12:06
Dank voor de uitnodiging, heel vriendelijk. Maar ik bedank, om mij moverende redenen.

MarcS | 19-11-14 | 13:24

spanarchist | 19-11-14 | 13:16
Terwijl het propietenkamp compleet verschoond is van hypocrisie? Ja man, ik heb de pagina's aan onschuldige, totaal niet racistische reacties voorbij zien komen. Misschien wel het ontstaan van een nieuwe term: Gerechtvaardigd racisme - Racisme dat tot uiting komt wannneer een minderheid het lef heeft een eigen mening te vormen over een traditie, en de meerderheid wegzet als "racist". Dat wegzetten hoef niet eens zo te zijn, want als de autochtoon het zo ervaart is het zo.
Kom nou toch.

Gargamel2012 | 19-11-14 | 13:23

Als ze koewinsie straks vinden ala van Gogh, kunnen we dat dan ook afdoen met "ja hij vroeg er natuurlijk wel een beetje om"?

Babels toren | 19-11-14 | 13:20

Mensen die denken dat quinsy g op grote voet leeft...
Hij heeft alleen lange tenen!

Drumvogel | 19-11-14 | 13:20

Gargamel2012 | 19-11-14 | 13:11
Ik maak me niet druk over witten of zwarten, noch over kaaskoppen of relnegers of welke variant dan ook.
Ik erger me er alleen aan dat hetzelfde volk dat zich enorm druk maakt over "zwarten" en "graaipieten, geen gelegenheid ongebruikt laat om zich laatdunkend over autochtonen uit te laten.
En ja, deze hypocrieten zijn toch echt in het anti-ZP kamp te vinden.

spanarchist | 19-11-14 | 13:16

robW | 19-11-14 | 13:11
Wat bedoelt u? Misschien begrijp ik uw vraag niet.

Tot Aletta Jacobs werden vrouwen niet toegelaten op een universiteit.

Mahatma | 19-11-14 | 13:15

spanarchist | 19-11-14 | 13:08
Ik vind dat Zwarte Piet niets met slavernij te maken heeft. Het is wel 'negertje spelen' en dat lijkt mij niet meer van deze tijd.

Ik denk dat Zwarte Piet zal evolueren tot iemand met zwarte (roet)vegen in het gezicht. Dan kan het verhaal over de schoorsteen ook worden volgehouden.

Mahatma | 19-11-14 | 13:12

spanarchist | 19-11-14 | 13:08
Ja? En ik moet daar iets aan doen? Kan ik daar iets aan doen? Wat is je probleem met "Witten"? Men praat ook over Zwarten en ik kan me vergissen, maar ik kan me niet herinneren dat je je daar ooit druk over hebt gemaakt.

Gargamel2012 | 19-11-14 | 13:11

Mahatma | 19-11-14 | 12:32
Waarom heeft u het nog over 'mogen'?

robW | 19-11-14 | 13:11

Sinterklaasje kom maar binnen zonder knecht,
want die staan gelukkig allemaal terecht.
Misschien heeft u wel even tijd
Voor u alleen naar Spanje rijdt
Sinterklaasje kom maar even bij ons aan
terwijl uw knechten achter de tralies gaan.
En we zingen en we springen en we zijn zo blij, want er zijn geen stoute Pieten meer bij.
En we zingen en we springen en we zijn zo blij, want er zijn geen blanke racisten meer bij.
..
Zoiets, Quins?

Dibe | 19-11-14 | 13:11

Toe ik nog studeerde en de docent de VOC behandelde stond
er een donkere student op en protesteerde hevig tegen het feit dat de slavernij onderbelicht werd.De docent merkte
op dat de slavernij zwaar verliesgevend was omdat ze tijdens transport stierven, ziek waren , niet gemotiveerd,
onderdak en eten moesten hebben. De VOC had langer bestaan als ze zich niet met die handel hadden ingelaten.
Dus die pieten moet maar eens ophouden met het idee dat
we ook maar een beetje welvaart aan de slavernij te danken hebben. De slavernij valt niet goed te praten maar het heeft en kost ons meer geld dan het opgebracht heeft

ich habe es gewusst | 19-11-14 | 13:09

Gargamel2012 | 19-11-14 | 13:01
Die anti ZP-groep doet anders niet anders dan Sinterklaasvierders uitmaken voor racisten om iets wat er 150 jaar geleden gebeurd is. Als er nu één iemand is die continue generaliseert en denigrerend over alle "witten" spreekt is het die zeikneger die door het anti-kamp als woordvoerder gekozen is wel.

spanarchist | 19-11-14 | 13:08

nikkipikki | 19-11-14 | 13:05
Dus je bent van mening dat Zwarte Piet mag veranderen?

Mahatma | 19-11-14 | 13:07

*hoefde @mezelf

Gargamel2012 | 19-11-14 | 13:05

Lewis | 19-11-14 | 13:01
De RVS heeft alleen aangegeven dat men bij het verkeerde hof zijn bezwaren heeft ingediend. Inhoudelijk zijn ze niet ingegaan op de vraag of ZP racistisch is. Daarvoor hebben ze verwezen naar het Civiele Rechtshof of via het strafrecht. Maar De bestuursrechter heeft wel degelijk aangegeven dat ZP racistsiche kenmerken/aspecten bevat. De burgemeester hofde alleen geen rekening te houden met de eventuele bezwaren.

Gargamel2012 | 19-11-14 | 13:05

Mahatma | 19-11-14 | 12:18
Krampachtig vast blijven houden aan oude tradities is achterlijk.
Mahatma | 19-11-14 | 12:48
Waarom ziet Zwarte Piet er nu heel anders uit dan 50 jaar geleden?

Omdat men helemaal niet krampachtig vast houd misschien? tradities veranderen gelijdelijk niet omdat zo'n zeikert perse moet scoren.

nikkipikki | 19-11-14 | 13:05

@macmiep.nl | 19-11-14 | 12:59
Nogmaals, herkenbaar. Maar in die gevallen hebben we gelukkig ook nog onze ratio, ons verstand. Ik vertik het hele groepen over één kam te scheren. En zelfs al zóú de meerderheid van de gekleurde Nederlanders tegen Zwarte Piet zijn (wat dus niet zo is), het blijven natuurlijk wel mensen die gewoon recht hebben op een mening.
Ach ach, waar hebben we het over met z'n allen, wat een treurnis. Ik ga maar eens een lekker broodje eten, misschien word ik daar weer een beetje vrolijk van.

Lewis | 19-11-14 | 13:04

spanarchist | 19-11-14 | 12:58
Als die uitspraak er komt kan IK zeggen dat IK de beslissing kan respecteren, maar hoe vaak moet ik JULLIE nog uitleggen dat IK niet namens anderen spreek. Ook kan IK geen verantwoordelijkheid nemen voor HUN woorden en/of daden. Dat doe jij toch ook niet? Jij wilt toch ook niet aangesproken worden op het racisme van een ander of het nu een voorvader was of een mederaguurder is.

Gargamel2012 | 19-11-14 | 13:01

@Gargamel2012 | 19-11-14 | 12:50
'En dergelijke'?
Nee, die uitspraak staat niet overeind, want de RvS heeft geoordeeld dat de rechter over die zaak geen uitspraak had mogen doen. Je kunt niet concluderen dat de RvS oordeelt dat Zwarte Piet niet kosher is, er wordt juist aangegeven dat men daar niet over gaat.

Lewis | 19-11-14 | 13:01

Mahatma | 19-11-14 | 12:57
.... Beide zijn achterlijk omdat het niet tegen te houden of te versnellen is.

Mahatma | 19-11-14 | 13:00

@Lewis | 19-11-14 | 12:08
Je hebt helemaal gelijk. Ik zal ook nooit naar deze racistische gevoelens gaan handelen; ik zal iedereen even beleefd benaderen. Maar ik betrap mezelf op dat ik ze nu heb en vroeger niet. En daar baal ik van. Gevoel kun je lastig uitzetten, ook al weet je dat het niet eerlijk is.

MacMiep.nl | 19-11-14 | 12:59

Gargamel2012 | 19-11-14 | 12:56
Dus als de RvS besluit dat Zwarte Piet niet racistisch is zullen jullie die beslissing respecteren en ophouden met het gezeik of werkt dat zo niet?

spanarchist | 19-11-14 | 12:58

Social media is dan ook een blanke uitvinding.
.
Just sayin'
Parel van het Zuiden | 19-11-14 | 12:13

volgens Erdogan niet

(c)ZWITSUL | 19-11-14 | 12:57

spanarchist | 19-11-14 | 12:37
Ik heb niet gezegd dat tradities achterlijk zijn. Er krampachtig aan vast blijven houden wel. Net zoals de Afghaan die verwacht dat zijn kinderen dezelfde normen en waarden als hij moet hebben ook al zijn ze in Nederland.

De maatschappij verandert constant. In de loop der tijd wordt iets wat eerst heel normaal werd gevonden geleidelijk aan niet gewenst. Door deze veranderingen zullen tradities wijzigen. Zo is Zwarte Piet nu heel anders en kindvriendelijker dan 50 jaar terug toen je bang moest zijn voor hem.

Er zijn altijd mensen die de verandering willen tegenhouden (zoals de Zwarte Piet lovers) of willen versnellen (zoals Quincy en andere Piet haters). Beide zijn achterlijk omdat het niet tegen te houden of te stoppen is.

Mahatma | 19-11-14 | 12:57

spanarchist | 19-11-14 | 12:49
Geestig man, maar dit is niet gebaseerd op mijn mening, maar op uitspraken van onder andere de rechtbank.

Gargamel2012 | 19-11-14 | 12:56

Frans1156 | 19-11-14 | 12:40
Hij komt aan jullie kinderen? Hoe ironisch...

Gargamel2012 | 19-11-14 | 12:55

@3*links=rechts | 19-11-14 | 12:52
Jemig.
Nou, die mag ook vervolging tegemoet zien, neem ik aan.

Lewis | 19-11-14 | 12:53

-weggejorist-

3*links=rechts | 19-11-14 | 12:52

Lewis | 19-11-14 | 12:46
Alsof ik mij druk maak of jij mijn tegel leest. De reden dat ik dat zeg is dat de uitspraak van de rechter dat ZP racistische elementen heeft nog steeds overeind staat, daar RvS niet inhoudelijk op dat element van de zaak is ingegaan. Dan kan iedereen hier wel weer roepen het is niet zo, maar kennelijk is het toch niet helemaal kosher. Dat zijn niet mijn woorden, maar die van de bestuursrechter, van de Nationale Ombudsman en dergelijke.

Gargamel2012 | 19-11-14 | 12:50

Gargamel2012 | 19-11-14 | 12:11
Of Excelsior de beste voetbalclub van Nederland is hoeven we niet meer over te discussieren. Dat staat inmiddels wel vast, of je het er nu mee eens bent of niet.
Of Vogelaar de beste minister ooit van Nederland is hoeven we niet meer over te discussieren. Dat staat inmiddels wel vast, of je het er nu mee eens bent of niet.
Of Gordon de beste zanger van Nederland is hoeven we niet meer over te discussieren. Dat staat inmiddels wel vast, of je het er nu mee eens bent of niet.

spanarchist | 19-11-14 | 12:49

Parel van het Zuiden | 19-11-14 | 12:41
Waarom ziet Zwarte Piet er nu heel anders uit dan 50 jaar geleden?

Mahatma | 19-11-14 | 12:48

@Gargamel2012 | 19-11-14 | 12:11
Met de eerste twee zinnen zet je jezelf al buitenspel. Daarmee ga ik de rest van je tegel niet eens meer lezen.

Lewis | 19-11-14 | 12:46

Zo te lezen zakt Quinsy steeds dieper weg in waanzin.
Hij ziet in alles en iedereen, in elk geschreven woord of zin "racisme".
Zijn zaakwaarnemer moet hem maar 'ns rap begeleiden naar een goede psychiater, voordat het te laat is en hij de rest van z'n sneue leven moet doorbrengen in 'n gesloten inrichting.

appelvink | 19-11-14 | 12:45

@ZonderNaam | 19-11-14 | 12:40
"Wie kaatst, moet de bal verwachten..." Graaipiet heeft geen monopolie op pesten en ketsen.

Guido | 19-11-14 | 12:43

Ik heb mijn dochter vanmorgen een zeurpiet genoemd. Aangifte iemand?

Voor de heer Gario heb ik trouwens een goed idee: deponeer "Piet" als handelsnaam. Kun tegen iedereen die het gebuikt vergoeding claimen en monddood maken! Moet lukken.

TheseDays00 | 19-11-14 | 12:43

@Mahatma | 19-11-14 | 12:32

U begrijpt dat u een belachelijke vergelijking maakt?
Dat vrouwen werden achtergesteld was geen traditie maar een resultante van gedachtengoed, religie, en menselijke machtswellust en zat diep ingebed in instituties en wetgeving. Over tijd veranderde die consensus en vervolgens ging men veranderingen aanbrengen in die instituties en wetgeving.
.
Totaal andere orde dan een traditioneel feest.

Parel van het Zuiden | 19-11-14 | 12:41

Er wordt inderdaad wel erg veel virtuele bagger over Quinsy uitgestort. En hoewel ook ik me mateloos aan hem irriteer zou ik wel willen dat mensen zich iets beschaafder zouden kunnen uiten.

.... aan de andere kant, als ik door de Schilderswijk zou lopen met een shirtje 'hoofddoekjes zijn seksisme' zou het veelnerger met me aflopen en zou ik zelf daar nog alle schuld van krijgen ook.

ZonderNaam | 19-11-14 | 12:40

@Bakito,

Vrijdagmorgen 10 uur?

ristretto | 19-11-14 | 12:40

Kennelijk heeft hij een gevoelige snaar geraakt.
Gargamel2012 | 19-11-14 | 11:36

Dat klopt. Hij komt namelijk aan onze kinderen. En dat wordt niet gepikt.

Frans1156 | 19-11-14 | 12:40

Ineens trek in moxi meti .... Of mag ik dat niet zeggen?

robW | 19-11-14 | 12:40

@Lewis | 19-11-14 | 12:23
Je hebt helemaal gelijk, al moet je de zin wel drie keer lezen voordat je dat doorhebt:

"Hiervoor zou ik wel een gage vragen en omdat het een behoorlijk eind is van Amsterdam naar Kampen ook wat te eten rond etenstijd."
.
Hij vroeg dus een gage EN wat te eten rond etenstijd.
.
Overigens denk ik nog steeds dat het Quinsy en zijn vrienden uiteindelijk om geld te doen is. Of dat nou herstelbetalingen, gages danwel "wat te eten rond etenstijd" is.

Andreas B. | 19-11-14 | 12:39

Bakito | 19-11-14 | 11:45
Doe mij even het verband uitleggen tussen het kopen van exportproducten uit die landen enerzijds en het storten van ontwikkelingsgelden in de (aantoonbare)corrupte machinerie van die zelfde landen anderzijds ?

Ben benieuwd naar de onderbouwing. Bij afwezigheid daarvan blijft het betreffende reaguursel het predikaat "gelul van een dronken aardbei" houden

Grijskijkert | 19-11-14 | 12:38

Met de opmerking dat hij geen plek in beslag wil nemen van lokale Zwarte Piet hat0rs en de opmerking dat hij wel voor een gage, reiskosten en lunch wil komen oreren is het enorm duidelijk waarom Quincy gegen Zwarte Piet is.
.
Want, hoeveel lokale mensen hadden zich reeds aangemeld voor het Zwarte Pieten debat? Waren dat er echt zoveel dat alle mogelijke plekken al vergeven waren?
Was het onmogelijk om naast ALLE lokale Zwarte Piet toespelers een plekje voor Quincy in te ruimen zonder dat er iemand in de zak naar Spanje moest?
.
Quincy heeft in Zwarte Piet een goudmijn gevonden die hij op een ultieme manier gaat ontginnen.
.
Quincy heeft gezocht en vond in politieke correctheid dé manier om eens lekker te cashen.
Je zoekt gewoon net zo lang tot je iets vind dat je met een beetje persen in het hoekje van discriminatie kan persen en buit het vervolgens helemaal uit door jezelf op te stellen als 'ervaringsdeskundige', 'woordvoerder' of 'slachtoffer'.
.
Wat Quincy dus doet is geld verdienen over de rug van een persoon met een zwart uiterlijk, eigenlijk dus precies wat Afrikanen deden toen ze hun medemens verkochten aan de Nederlanders.
Quincy heeft dus een pak boter op zijn hoofd waar je u tegen zegt.

Johanvb | 19-11-14 | 12:37

Mensen die zichzelf als Napoleon beschouwen geven we psychiatrische hulp. Waarom kunnen we de Quinsys van dit land ook niet zo begeleiden?

uninvited guest | 19-11-14 | 12:37

Mahatma | 19-11-14 | 12:32
En?
Dit betekent niet automatisch dat alle tradities achterlijk zijn.

spanarchist | 19-11-14 | 12:37

In het Midden Oosten wordt je een kopje kleiner gemaakt wanneer je aan hun tradities zit. In Nederland wordt (tot nu toe) je met de dood bedreigd. Nederland is bijna even achterlijk als die malloten in het Midden Oosten. Gefeliciteerd dan maar.
Mahatma | 19-11-14 | 12:29
Verschil:
Hier worden die uitspraken gedaan door een stel malloten zonder inbreng. (en bijna altijd zonder daadkracht)
Daar voert het bewind die acties uit of steunt in ieder geval de uitvoering van die acties.
_
Als je denkt dat we hier bijna net zo achterlijk zijn, ga maar eens een poosje daar zitten, dan wordt het perspectief ineens anders vermoed ik...

Lalala Geld! | 19-11-14 | 12:37

lol @geenstijl, leuk bedacht "Homo Subsidicus Bijlmeriensis"

francisca van jole | 19-11-14 | 12:36

Beste Geenstijl,

Gaarne negeren deze permanent gekwetste huilmeneer. Zowel hier, op Twitter als in iedere donkere krocht op het internet. Deze meneer verdient geen aandacht.

groetjes,

Rémy Martin ® | 19-11-14 | 12:33

kan iemand eens een scriptje knutselen waarmee iedereen in nederland gewoon in één keer aangifte tegen iedereen kan doen? Want aangifte doen is helemaal de bom tegenwoordig. Geen wonder dat de politie geen misdaad meer oplost.

jan-lul-de-behanger | 19-11-14 | 12:33

gelul , foutje

bmwf650 | 19-11-14 | 12:32

Parel van het Zuiden | 19-11-14 | 12:27
spanarchist | 19-11-14 | 12:27
Waarom mogen in Nederland vrouwen stemmen en mogen ze naar de universiteit? 150 jaar geleden mocht dat niet. Waarom nu wel?

Mahatma | 19-11-14 | 12:32

alles, maar dan ook alles is de schuld van de media, over dat zwarte pieten gezeik.wat zwart is moet zwart blijven. als het de eerste reactie gewoon genegeerd hadden had ik dit niet hoeven schrijven.klaar, en zo is het. ze moeten zulk geluk niet in de media gooien, en dan die regilio tuur ook nog eens tegen!! zou men wel verstaan hebben wat die gezegd heeft, niemand kan die gast verstaan!!!

bmwf650 | 19-11-14 | 12:31

Jos Tiebent | 19-11-14 | 12:25
In het Midden Oosten wordt je een kopje kleiner gemaakt wanneer je aan hun tradities zit. In Nederland wordt (tot nu toe) je met de dood bedreigd. Nederland is bijna even achterlijk als die malloten in het Midden Oosten. Gefeliciteerd dan maar.

Mahatma | 19-11-14 | 12:29

@Mahatma | 19-11-14 | 12:18

Onderbouw dat maar eens. Dit mantra hoor ik politiek correcte mensjes in Nederland al heel lang herhalen, maar er komt nooit een onderbouwing. Wat mij betreft een stukje wensdenken dus. In de echte wereld zijn tradities, riten, en gewoonten heel belangrijk voor de cohesie van SAMENlevingen en groepsverbanden. Simpelweg omdat de mens nou eenmaal behoefte heeft aan cohesie en het bestendigen daarvan.
.
Overigens beschouw het schreeuwen, schelden, en zwartmaken door politiek correcte mensjes (u in dit geval) zonder enige onderbouwing inmiddels als een politiek correcte traditie. Komen jullie niet los van. Politiek correctheid is trouwens wel degelijk een achtelijke cultuurvorm en uiterst schadelijk bovendien.

Parel van het Zuiden | 19-11-14 | 12:27

Mahatma | 19-11-14 | 12:18
Hoezo? En wie bepaalt dat?

spanarchist | 19-11-14 | 12:27

@ MarcS - dat is Sint Maarten ...

wild geraas | 19-11-14 | 12:25

Krampachtig vast blijven houden aan oude tradities is achterlijk.
Mahatma | 19-11-14 | 12:18

Ah, u bent op de hoogte van het bestaan van de Koran. Qu'ran. Whatever.

Jos Tiebent | 19-11-14 | 12:25

Het is inmiddels lunchtijd, iemand nog een banaan?

Snowy2000 | 19-11-14 | 12:24

Dat krijg je ervan racist!

zeefert | 19-11-14 | 12:24

@Andreas B. | 19-11-14 | 12:19
Sorry, maar als je érgens nou niets van kunt zeggen is het zijn Nederlands. Het viel mij juist weer op hoe onberispelijk dat is en hoe welbespraakt die man is. (Het valt me op omdat ik dan op een of andere manier niet zulke extreme denkbeelden verwacht. Maar dat is natuurlijk naïef.)

Lewis | 19-11-14 | 12:23

@Hoe zou jij het vinden als de knecht van Sint werd afgebeeld als Anne Frank?
Bakito | 19-11-14 | 11:40
Een knecht is een betaalde kracht.
Zing jij om je gemoed tot rust te brengen voortaan maar; "Sinterklaasje kom maar binnen met je slaaf".
Dan heb je nog iets te zeiken, maar het zijn alleen jouw woorden nav jouw fail interpretatie, meer niet.

Dibe | 19-11-14 | 12:23

@Bakito | 19-11-14 | 11:40
Maar Sinterklaas was toch die man die zijn mantel doormidden sneed en aan de armen gaf? Die later een slaaf vrijkocht, die hem vervolgens vrijwillig ging helpen? De historische slaven zijn toch meestal donker van kleur? Dus is zwarte piet dan toch juist een toonbeeld van anti-slavernij? Een gewezen slaaf die zijn bevrijder goedlachs helpt met zijn verdere genereuze daden?

Sinterklaas vieren is dus eigenlijk het vieren van de afschaffing van de slavernij en het bewust blijven van het feit dat we dit nooit meer willen?

U zult een andere mening zijn toegedaan, maar die van mij snijdt ook wel hout toch?

MarcS | 19-11-14 | 12:22

Jankebroer Quinsy,
Hallo, smurf, het ontgaat je ff dat je zelf met het moddergooien bent begonnen?
Klagen dat de modderkluiten teruggegooid worden is van jankestein geblazen.
Schiet op, dombo, dat had je, wanneer je hersens had gehad, kunnen verwachten.

mallekater | 19-11-14 | 12:20

Gratis geld halen is ook een oude traditie, maar daar hoor je ze niet over.

Snowy2000 | 19-11-14 | 12:20

Deze overduidelijk aandachtzieke nepartiest verwijt nu dus de ketel dat ie zwart ziet? Een beetje onze kinderfeestjes lopen te verzieken op compleet uit de lucht gegrepen gronden en dat op zo'n lage manier en dan nòg denken dat dat geen reacties oplevert??? Wat was hij denkende vanuit zijn ivoren torentje!

De Gario is nu dus een grote jankpiet geworden, meh, dat was ie natuurlijk al, want alleen onvolwassen geesten verzinnen een slavernijverleden, waarvan hij noch z'n lieve moesje deel hebben uitgemaakt.

Creatief is de quinsydingus wel, qua gedachtenkronkels die een eigen leven zijn gaan leiden, welteverstaan. Dat papierstripjes plakken en dat dan als kunst willen verkopen, dat zullen we hem maar vergeven, want niet iedereen is een geboren Escher of Picasso. Maar dat mensen hem überhaupt zouden willen betalen voor wat hij er allemaal uit kwaku-kwaku't, tja dat zegt een hoop over hun intelligentie, of het gebrek daaraan. Ingedutte mensen luisteren nu eenmaal graag naar onzin, zie Emil Ratelband.

Cosmic Traveller | 19-11-14 | 12:19

Als ik nu iets over Kwinsie zeg dan hoor ik er helemaal bij als reaguurder. En aangezien deze hele commentreeks uitgeprint als bewijsmateriaal in een proces zal worden gebruikt, daar gaat ie dan : " Ik vind Quinsy Gario een onaardig mens, tevens een sukkel"
Moet ik m'n adresgegevens zelf naar het OM doorsturen voor de dagvaarding ?

wild geraas | 19-11-14 | 12:19

Quinsy wil van Zwarte Piet af, maar laat geen gelegenheid en podium onbenut om de witte kinderfeest vierende mens zwart te maken.
Rare vogel.

Jackanders | 19-11-14 | 12:19

De grote vraag blijft natuurlijk hoeveel gage Quinsy gevraagd had voor zijn inleiding bij het debat "en omdat het een behoorlijk eind is van Amsterdam naar Kampen ook wat te eten rond etenstijd. "

Los van het kromme Nederlands is het lachertje dat er, behalve de usual suspects, "geen lokale geluiden van verzet werden gevonden voor een debat".

Met andere woorden, buiten Quinsy en zijn kornuiten uit Amsterdam Z.O. maakt men zich niet zo druk om zwarte piet.

Andreas B. | 19-11-14 | 12:19

Krampachtig vast blijven houden aan oude tradities is achterlijk.

Mahatma | 19-11-14 | 12:18

Vrije Nator | 19-11-14 | 12:13
Gaat nooit lukken, want wij zijn in de meerderheid. Anders om gaat meestal wel, en dat blijkt ook maar weer.

Snowy2000 | 19-11-14 | 12:18

hooligans zetten ze vast op de dag van een risicovolle wedstrijd, kippen worden preventief geruimd..... kan me nauwelijks voorstellen dat een oplossing in die trend niet mogelijk is. Sja kwinsieboy deze pietenfatwa heb je over jezelf uitgeroepen

hakbarry | 19-11-14 | 12:16

@Peter Emile | 19-11-14 | 12:02
Mooi verwoord!

Ik vind het ook opvallend dat in hun thuislanden zwarte piet gewoon zwart is en dat men dar besmuikt lacht over zoveel domheid in NL. Niet de domheid van de voorstanders, maar van de tegenstanders.

En als we dan naar racisme kijken, Quincy stamt denk ik niet perse af van de Creolen en ik mag dus gevoegelijk aannemen dat hij mee doet met racisme.

Daarnaast is het inderdaad wel raar dat er alleen maar richting blanke mensen gereageerd werd en niet naar de donker getinte mensen die ook vol genoten van zwarte pieten. Conclusie, het is meer een gevoel kwestie voor deze mensen dan een racisme dingetje.

MarcS | 19-11-14 | 12:16

Ondertussen worden er in diverse gebouwen in dit land vijfmaal daags doodsbedreigingen, discriminerende en rascistische teksten gepreveld richting een ontvankelijk publiek.
.
Zullen we het daar eens over gaan hebben?

Parel van het Zuiden | 19-11-14 | 12:15

-weggejorist-

Jos Tiebent | 19-11-14 | 12:14

Of zou Kwinsie stiekem hartstikke slim zijn, dat alle ophef rond Zwarte Piet gewoon zijn kunstproject is? MIND BLOWN!
.
Nee, dat is veel te veel eer voor die ZWARTE zeiksnor.
Serieus, de azijnpisserpiet, dat is Kwinsie. Zoals velen het met mij eens zijn is Kwinsie zelf de grootste racist. Maar ja, er bestaat geen racisme tegen blanken zoals ik zo vaak hoor. Eigenlijk zou GS gewoon een voorgedrukt aangifte formulier moeten maken, dat in PDF formaat uploaden, en dat we dan met zijn allen naar de politie kunnen stappen met dat formulier. Lekker, aangifte doen tegen Kwinsie omdat hij racistisch doet tegen blanken.

Vrije Nator | 19-11-14 | 12:13

Ik kan de heer Gario alleen maar feliciteren met het feit dat hij vecht voor de zaak waar hij in gelooft. Een voorrecht dat we in het vrije westen (nog) hebben. Het zijn echter spastische reacties als deze waarmee hij dit voorrecht volledig om zeep met diezelfde vrijheid als paradoxaal gegeven.

Kortom, incasseringsvermogen van een aardbei. Met het risico dat ik nu alle aarbeien tegen mezelf in het harnas jaag.

lillendvleesch | 19-11-14 | 12:13

Social media is dan ook een blanke uitvinding.
.
Just sayin'

Parel van het Zuiden | 19-11-14 | 12:13

Typisch Quinsy/Koewinsie,

"Graaipiet" mag niet, maar "Witte waanzin" mag wel.

Iemand nog een knuppel over? Dan zet ik de spijkers er wel in.

R0BB3RT | 19-11-14 | 12:12

Dus deze racist heeft een zaakwaarnemer?
Is die blank of donker?

spanarchist | 19-11-14 | 12:12

Janknegert.

hero_of_heaven | 19-11-14 | 12:12

Ceauceausneaut | 19-11-14 | 11:42
Of Zp racistsiche elementen heeft hoeven we niet meer over te discussieren. Dat staat inmiddels wel vast, of je het er nu mee eens bent of niet. Voorts stel je dat men daar niet aan mag komen, wie bedoel je? Minderheden? Want er zijn in de loop der jaren al zat veranderingen doorgevoerd, moet ik hier dan uit opmaken dat alleen de witte Nederlander bepaalt wat en wanneer iets veranderd wordt? En wat doen we met minderheden die gewoon een Nederlandse nationaliteit hebben? Hebben die net zoveel rechten als autochtone nederlanders? Mogen ze dus ook meeklagen over hetgeen gebeurd in Nederland of is dat recht alleen de autochtoon voorbehouden? Verder praat je over de Nederlands culttuur die is uitgehold, maar noem mij eens welke tradities of culturele zaken NEderland heeft opgegeven of aangepast voor de donkere Nederlander. En voordat je komt met ritueel slachten, en suikerfeest, vrijheid van godsdienst is geen "aanpassing" dat gold al voordat de eerste moslims hier uberhaupt waren, dat die wet ook hen beschermd vind je misschien vervelend, maar is geen oaanpassing van jouw kant. En ook voor Kwaku is er geen aanpassing gevraagd van het Nederlandse volk. Wie niet in de Bijlmer woont kan in principe KWaku volledig missen. Geeft niet, ik wacht wel.

Gargamel2012 | 19-11-14 | 12:11

@Sadomassochristus | 19-11-14 | 12:07
Ze kunnen pas afsluiten als er genoeg betaald is, blijkbaar hebben wij dat punt nog niet bereikt.

MarcS | 19-11-14 | 12:11

wie met pek omgaat

(Behind)Doors | 19-11-14 | 12:10

Snap werkelijk niet wat er racistisch is aan de term "graaipiet".

Schoorsteenveger | 19-11-14 | 12:10

We kunnen natuurlijk grapjes maken over die Quinsy, maar ik heb sterk de indruk dat er meer achter steekt dan we denken. Het lijkt eerder op een actie van Linkse anti racisme organisaties in Nederland, die deze man voor hun karretje hebben weten te spannen.

Snowy2000 | 19-11-14 | 12:08

@macmiep.nl | 19-11-14 | 11:59
Ik herken het wel, ik ben het gezeik ook spuugzat en betrap mezelf op een vergelijkbaar sentiment. Maar lees de reactie drie tegels onder de jouwe: alle ophef is veroorzaakt door een zeer kleine minderheid, zoals je zelf ook al aangeeft. Geen enkele reden dus om door te slaan. Laten we ons niet verlagen tot de manier waarop Gario blanken benadert!

Lewis | 19-11-14 | 12:08

@KlunsJohannus | 19-11-14 | 11:26
De vraag is, mochten de blanke mede demonstranten wel gewoon blijven scanderen? Zo ja, dan heeft hij een punt. Zo nee, dan moet hij gewoon zijn grote mondje houden en geen woorden gebruiken die hij zelf niet begrijpt 'etnisch profileren'.

Oh btw, het antwoord is zo voor de hand liggend dat ik er verder niet meer op in ga.

MarcS | 19-11-14 | 12:08

Wordthet gewoon niet eens tijd on dat slavernij verleden af te sluiten en ons te richten op de toekomst? We moeten nu eenmaal met de tijd meegaan en denken om onze medemensen hier in Nederland. Dus, alle nazaten en mensen die denken dat ze nazaat zijn, stop met klagen en richt je op de toekomst. Heel erg wat je overovergrootvader misschien is overkomen, maar het is niet productief om te blijven hangen in zelfbeklag. Kweek wat zelfrespect en doe wat aan je eigen situatie.

Sadomassochristus | 19-11-14 | 12:07

ristretto | 19-11-14 | 12:04
Ja, laten we een keer wat afspreken.

Bakito | 19-11-14 | 12:07

Op 2 december ga ik ook aangifte doen. Tegen Quinsy. Mijn lust voor bruine bonensoep van mijn moeder heeft ie namelijk voorgoed vergald.

Rest In Privacy | 19-11-14 | 12:07

MarcS | 19-11-14 | 12:02
Je bent welkom. Kom eens van de Ring af. Je zult verrast zijn.

ristretto | 19-11-14 | 12:06

Q. Gario is definitief ontoerekeningsvatbaar; "Zie ginds komt de antipsychotica!"

clabamsk | 19-11-14 | 12:06

Iemand met de dood bedreigen omdat er aan je tradities wordt getornd. In het Midden Oosten kunnen ze daar ook wat van. Gefeliciteerd Nederland.

Terecht dat hij aangifte doet.

Mahatma | 19-11-14 | 12:04

Quinsy. Go tha fuck home. Jij verneukt Nederland. Is trouwens een mooi Hollandsch woord voor: oproerkraaier. Eigenlijk ben ik je ook wel een beetje dankbaar. Ik ben rechts en stem rechts. Kan mij niet rechts genoeg zijn. En jij helpt als een baas mee om binnenkort of op termijn een rechtse staat in Nederland te installeren. thanx brrrrrrrrrrro!

batavia1 | 19-11-14 | 12:04

Bakito | 19-11-14 | 11:45
Echt waar? Yoga? Ben jij die andere man die samen met mij naar al die vrouwenbillen in leggings ligt te kijken? Top. Volgende keer toch maar kennismaken?

Trouwens, iets van kritiek. Moet kunnen toch? Trek die witte legging niet meer aan joh. Je ballen en de rest tekenen wel erg af. En nu we toch afspreken, dat kwijlen tijdens de les. Het ziet er niet uit.

ristretto | 19-11-14 | 12:04

Wie dit soort wind zaait over de hoofden van kinderen zal een racistische storm oogsten.
Veel kinderen vertrouwen inmiddels alleen zwarte piet nog maar, verder geen ene kleurling meer. Nee, dan heb je het goed voor elkaar.

Eppo | 19-11-14 | 12:03

@ristretto | 19-11-14 | 11:56
Ik ken de Blijmer idd niet, maar heb ook geen behoefte.
Enige goede aan onze hoofdstad is de weg er vandaan. Oh en de weg er omheen.

MarcS | 19-11-14 | 12:02

Wat mij nog het meest verbaast is het feit dat dit land vlak vóór en vlak ná het jaar 1975 - het beginjaar van de Surinaamse onafhankelijkheid - is volgestroomd met Surinamers die niet wisten hoe snel ze moesten ontkomen uit een republiek die door hun eigen mensen zou worden gerund. De Antillianen volgden snel hun voorbeeld.
Dat is nu zo'n veertig jaar geleden.

Veertig jaar lang wonen de meeste Surinamers en Antillianen nu in dit blanke uitkeringsparadijs. Intussen hebben de meesten van hen zich aardig aangepast hier, in tegenstelling tot meeste immigranten uit islamitische landen.

En in al die veertig jaren heb ik vanuit die gemeenschap (terecht) nooit horen zeuren over Zwarte Piet.

Totdat een aandachtsgeile, subsisieslurpende would-be-kunstenaar uit het Amsterdamse stadsdeel dat beneden de Evenaar ligt (Zuidoost) ineens begon te janken hierover en een fanclubje rond zichzelf opbouwde bestaande uit 'lotgenoten' en blanke linksmiegels met raar haar en neus- en oorpiercings.

En het ergste is, dat die tragi-komische loser nog serieus wordt genomen ook, door een niet onbelangrijk deel van de bevolking en de totale perswereld.

Peter Emile | 19-11-14 | 12:02

Zoek een baan, misselijke profiteur.
Mislukte Martin Luther King wannabe.

Roderick van Avezath | 19-11-14 | 12:01

Waarom zit Koewinsie nog steeds op Twitter?
Moet hij niet naar Tzwarter?

Cuyahoga | 19-11-14 | 12:00

Ik heb nooit iets tegen donkere mensen gehad. Zwarte Piet zag ik nooit als neger-karikatuur. Zwarte Piet was zwart als roet door het roet van de schoorsteen. Punt.
Hoe anders is het nu. Ik ben er zelf helemaal niet blij mee, maar zodra ik weer een neger zie hier in de stad of op een foto, krijg ik een negatief gevoel. Zo van "Oh, daar heb je weer zo'n ZeurPiet.". Ja "Piet", want ik associeer Zwarte Piet nu ineens met negers.
Met andere woorden: ik ben gevoelsmatig een racist geworden. Ik heb een hekel aan negers gekregen. En dat vind ik helemaal niet leuk van mezelf, want er zijn ook genoeg lieve negers die niet zeuren en die hier niks aan kunnen doen.
Maar mijn gevoel is veranderd.
Het zij zo. Dan maar 'racist'.

MacMiep.nl | 19-11-14 | 11:59

@Lewis | 19-11-14 | 11:29
Als je geen argumenten hebt die steek houden, dan moet je wel terugvallen op gemeenplaatsen. Is de standaard tactiek van dit soort opvreters. Oh met opvreter bedoel ik subsidiespons en niet zijn huidskleur oid.

MarcS | 19-11-14 | 11:59

KlunsJohannus | 19-11-14 | 11:50
Inmiddels moeten die gasten in Afrika, door jarenlang zakken gratis geld, gewoon gouden kranen met zuiverdrinkwater hebben. Ik kan wel raden waar dat geld is heen gegaan, maar niet naar de arme mensen daar.

Snowy2000 | 19-11-14 | 11:58

Filed under: Witte Waanzin.

Ben ik de enige die dergelijke termen echt misselijkmakend vind?

Moet je eens "Zwarte Waanzin" schrijven, kijken hoe dat voor je afloopt.

Rechter | 19-11-14 | 11:56

Bakito | 19-11-14 | 11:40
Dat zou ik wel leuk vinden. Vooral als Sinterklaas dan zou veranderen in een kampbewaker van de SS. Ik ben namelijk neonazi. Dat verklaart een hoop, nietwaar?

KlunsJohannus | 19-11-14 | 11:56

MarcS | 19-11-14 | 11:42
Zou best kunnen. Je kent de Bijlmer misschien niet zo goed gok ik. Een van de mooiste wijken om te wonen met ongelooflijk veel natuur en groen.

ristretto | 19-11-14 | 11:56

naast roetpiet, kaaspiet, stroopwafelpiet, nu dus ook een aangiftepiet

metoo1 | 19-11-14 | 11:54

Beide kampen zijn compleet de weg kwijt.
Aantastelijk | 19-11-14 | 11:18
.
Inderdaad. Wat een drama queens... in beide kampen.

Ultimate Master G | 19-11-14 | 11:54

Die smerige galbak van een quinsy met zijn slachtoffer-syndroom. Ik hoop dat deze blankenhater snel inziet dat hij zelf de racist is! Meneer de "kunstenaar" vertrekt anders maar lekker naar een "verlicht" land.

HaatAth3ist | 19-11-14 | 11:52

Kun je van aangiftes doen leven? Ik zou het verdienmodel daarvan wel eens willen zien (moet ik ervoor betalen als hij aangifte doet, of krijgt hij de rechten automatisch?), of weten waar ik moet gaan solliciteren. Lijkt mij wel een lollige baan en een mooie bijdrage aan de economie en maatschappij.

TheseDays00 | 19-11-14 | 11:51

Koewinsie is een racistische haatzaaier. Maar hij mag dat, want hij is een neger.

très cool | 19-11-14 | 11:50

Bakito | 19-11-14 | 11:45
Wat dacht je van gewoon handel drijven met Afrika? Is daar iets mis mee? Werkt veel beter dan dat paternalistische zieligemensen-gedoe, met geheven superioriteitsvingertje. Daar wordt niemand beter van, behalve een paar multinationals die ontwikkelingshulp indirect inzetten als chantagemiddel.

KlunsJohannus | 19-11-14 | 11:50

Mooi om te zien hoe deze door hem zelf veroorzaakte rel keihard bij hem terugkaatst en hij in huilen uitbarst. Want wie begon er met dreigen? Wie deelt er t-shirts uit met "WAR no more Zwarte Piet"? Wie riep op tot rellen rond Sint-intochten?
Als je oorlog wilt dan moet je dus ook kunnen incasseren. En dat kunnen de Quinsy's niet en vallen weer terug op hun beproefde manier van slachtofferschap.

sinar2 | 19-11-14 | 11:50

Door Gario en consorten is racisme straks vooral een gevoel of een vrijbrief om het eigen gelijk te halen betreft zaken die de zogenaamde (zesdehands) daders heel anders beoordelen. Daarbij is het, racisme dus, in de ogen van zij die louter en alleen mensen beoordelen op ras een one-way street.

Desmoulins | 19-11-14 | 11:49

Kan de opbrengst van de komende glazen huis-aktie niet aangewend worden voor een enkeltje jungle voor Quinsy met Maxima's vader als piloot?

R.B.Scott | 19-11-14 | 11:49

Tja, als hij de discussie op een beschaafde manier was aangegaan en niet alle Nederlanders collectief als racisten had weggezet en er allemaal godwins bijhaalde was het veranderen wellicht niet eens een groot probleem. Maar ja, als je haatzaait, zelf een enorme racist bent en anderen de maat neemt dan kan je klappen verwachten. En terecht. Jou bloed is namelijk net zo rood als dat van mij Quinsy!

StijlvolRechts | 19-11-14 | 11:48

Vroeger zaten dat soort malloten in een gesloten inrichting vliegtuigjes te vouwen. Tja, die bezuinigingen maken meer kapot dan je lief is.

niksneem | 19-11-14 | 11:48

@ Bakito | 19-11-14 | 11:45
Ik niet. Landen die economisch op eigen benen kunnen staan door olie, metalen en voedsel zijn goed bezig en moet je niet boycotten.

TheseDays00 | 19-11-14 | 11:48

Zou-ie het nou echt niet snappen? Is-ie nou echt zó dom als z'n schrijfsels doen vermoeden? Snapt-ie nou echt niet dat wanneer je iedere niet-zwarte Nederlander die zwarte piet wel leuk vindt, beschuldigt van racisme, je een hoop heisa over je afroept? Snapt-ie nou echt niet dat wanneer je roept om 'dialoog' maar die vervolgens onmogelijk maakt door iedereen die het niet met je eens is weg te zetten als racist, nu niet direct uitnodigt tot vriendelijke reacties? Snapt-ie nou écht niet dat hij en een handjevol negers nooit de enigen kunnen zijn die het hier bij het rechte eind hebben, kúnnen hebben, alleen maar omdát ze negers zijn? Als-ie dat allemaal echt niet snapt, wie is hier dan godverdomme de überracist?

robW | 19-11-14 | 11:48

Als je denkt alles al gezien et hebben, komt de Joop middels Stella Bergsma hiermee: De Snotwin. Of: Hoe praat ik het verpesten van een kinderfeestje goed.
www.joop.nl/opinies/detail/artikel/295...

Jaja, die tere kinderzieltjes zijn natuurlijk vele malen minder van belang dan die lange tenen van een kleine extremistische minderheid volwassenen.

Abject | 19-11-14 | 11:48

Bakito | 19-11-14 | 11:40

"In WO2 werden joden ingezet als dwangarbeider.

Hoe zou jij het vinden als de knecht van Sint werd afgebeeld als Anne Frank?"

Faal. (zachtjes hoofdschuddend thee drinken doet)

LeakyLeak | 19-11-14 | 11:47

Bakito | 19-11-14 | 11:45
Die yoga les van gisteren was lekker ontspannend he, alleen je zat wel erg opzichtig te staren naar die blondine links van je.

Ceauceausneaut | 19-11-14 | 11:47

@WellusNietus | 19-11-14 | 11:33
Verwarrend .....
Haat u als blanke anders gekleurden?
Of haat u blanken?
Of haat u als blanke gewoon.

MarcS | 19-11-14 | 11:47

De hele discussie lijkt verder te ontsporen. Ik heb geen feesboek en kan dus niet controleren of de claim van Quinsy over dubieuze oproepen op facebook terecht is. Echter, als dat zo is dan sta ik daar niet van te kijken. Er komen wel vaker schofterige en/of verwerpelijke zaken op internet boven drijven.

Maar Quinsy weet dat ook, en heeft de hele discussie vanaf het begin niet goed aangepakt. In plaats van iedereen proberen te overtuigen dat er wellicht een probleem is met zwarte piet, is hij er vanaf dag één keihard tegenin gegaan. En dat is niet verstandig: wie wind zaait, zal storm oogsten...

Ik keur het niet goed als Quinsy zou worden bedreigd. Maar dergelijke uitingen kun je in deze tijd verwachten. Dat kun je verwerpelijk vinden, maar dat is nu eenmaal wel zo. En me moet zeker niet jouw niet-welgevallige media (in dit geval Geenstijl, TMG en PowNed) op voorhand hier de schuld van geven.

Natu-San | 19-11-14 | 11:47

-weggejorist-

Willem_Oltmans | 19-11-14 | 11:47

@ristretto | 19-11-14 | 11:25
Het is natuurlijk ook niet contribuerend aan zijn zaak als hij uw nuances mee zou nemen. Dan zou blijken dat hij gewoon een zielig mannetje met een iets te grote mond is die zelf geen enkele nuttige bijdrage aan de maatschappij levert. EN zeg nu zelf, dat is toch geen zelfbeeld die wie dan ook van zichzelf wil hebben?

MarcS | 19-11-14 | 11:46

Zou Quincy stiekum al jaren voor een grote internationale strooigoedfabrikant werken om de omzet te vergroten?

Joop69 | 19-11-14 | 11:46

Gargamel2012 | 19-11-14 | 11:36
Ja, een gevoelige snaar heeft hij zeker geraakt. Maar die heeft niets te maken met dat de Nederlander onderbewust wel zou weten dat Zwarte Piet racistisch zou zijn. Nee, die heeft er vooral mee te maken dat veel Nederlanders er tabak van hebben dat hun land, cultuur en gewoontes in toenemende mate worden bedreigd door allerlei geïmporteerde culturen. Terwijl diezelfde Nederlander de afgelopen decennia over het algemeen zéér tolerant is geweest ten opzichte van vele andere culturen en gebruiken die zich in hun vaderland hebben gevestigd. Dan groeit er iets scheef. De felheid waarmee nu wordt gereageerd op de frontale aanvallen op Zwarte Piet heeft alles te maken met het je bedreigd voelen in eigen land door schreeuwende, respect opeisende, dominante groepen nieuwkomers.

KlunsJohannus | 19-11-14 | 11:46

Hij is een beetje dik geworden. Zou hij dit jaar alle pepernoten zelf hebben opgegeten?
Ik zal E.vanMuiswinkel hier eens van op de hoogte stellen, want hier is iets raars aan de hand...
*stklaasjournaal bellen gaat*

--sql error-- | 19-11-14 | 11:46

ristretto | 19-11-14 | 11:44
Nooit, ik ben nooit boos. Yoga hè.... ;)

Bakito | 19-11-14 | 11:45

Snowy2000 | 19-11-14 | 11:41
Er worden ook wagonladingen olie, metalen en voedsel vanuit die landen hierheen getransporteerd. Ontwikkelingshulp stoppen is prima, maar ga dan ook je eigen koffie en biogas verbouwen als Nederlander.

Bakito | 19-11-14 | 11:45

Ook hier weer. Als er sprake is van racisme, dan moet je aangifte doen. De rechter buigt zich er dan over. Wat over blijft zijn gekwetste gevoelens.

roze_bril | 19-11-14 | 11:44

Bakito | 19-11-14 | 11:40
Gut, ben jij ook nog zo boos op al die Duitsers die je tegenkomt?
Ooit slaven over het dak zien lopen?

ristretto | 19-11-14 | 11:44

... "hoor de wind waait dohoor de bóóómen" ...

Oewie oewind zaait zal storrrm oogsten.

Quinsy.
Een vreemd'ling zeker,
Die verdwaald is zeker?

Peter Emile | 19-11-14 | 11:44

@Gargamel2012 | 19-11-14 | 11:36
Ja hij heeft een gevoelige snaar geraakt door elke witte (sic) als racistische slavendrijver neer te zetten. Donder op met die malloot!

psychonaut | 19-11-14 | 11:44

Hoe luidt dat mooie angloSaksische spreekwoord ook alweer ?
.
If you can't stand the heat .... stay out of the kitchen.

Bar&Boos | 19-11-14 | 11:43

WellusNietus | 19-11-14 | 11:33
Lijkt me een goed idee. En natuurlijk caps met een cross hair op de voorkant, want we mogen er niet van uit gaan dat elke medelandert medelands lezen kan, dat zou dan weer stigmatiserend zijn. Oh, ehmm..

LeakyLeak | 19-11-14 | 11:43

Is Quincy Klaario ?

Kobus Kloothamer | 19-11-14 | 11:43

Als regenboogpiet NIET racistisch is, dan is graaipiet dat ook niet, lijkt me duidelijk.
Wat een vervelende jankpiet is het toch, zelf iedeeen uitmaken voor racist en nu suggereren dat de naam Piet eigenlijk al racistisch is.... nou dan zit je toch in het verkeerde land, Quinsy, hier wonen nogal wat pieten.

Dibe | 19-11-14 | 11:42

Ik dacht mijn zoon Piet te gaan noemen, blij dat ik het niet gedaan heb. Voor je het weet sta je voor het hekje om je te verdedigen tegen een aanklacht wegens racisme...

paost712 | 19-11-14 | 11:42

@ristretto | 19-11-14 | 11:35
Beiden niet, de grachtengordeldiertjes zijn dan allang weer in een andere wijk gaan wonen.

MarcS | 19-11-14 | 11:42

Gargamel2012 | 19-11-14 | 11:36
Neen, mijn beste. Het Sinterklaasfeest is niet gebaseerd op racisme en is een eeuwenoud Nederlands feest. Daar moet je gewoon niet aan zitten. Minderheden die zich er aan storen kunnen zich uiteraard uitspreken, maar de manier waarom Quinsy en co de strijd aan gaan is ronduit misselijkmakend en zorgt uiteraard voor veel verzet. Dit land heeft zich al genoeg aangepast aan klagende minderheden. Op een gegeven moment is de maat vol. De gevoelige snaar is niet het racisme, maar het feit dat onze cultuur al genoeg is uitgehold.

Ceauceausneaut | 19-11-14 | 11:42

"Wie wind zaait zal storm oogsten" oftewel "you reap what you sow".

Geniet nog even van de "aandacht" Gario. Over (iets meer dan) 2 weken ben je nl. helemaal niet meer relevant....

Grijskijkert | 19-11-14 | 11:42

Quinsy, stop je energie in positieve zaken. ajb verdwijn uit de media, je kan er niet tegen en je zoekt alleen maar ruzie met iedereen die een mening/doel heeft die niet gelijk is aan de jouwe (wat die ook moge zijn in essentie). Je vindt dat je een monopolie hebt op bepalen wat goede en foute meningen zijn en trekt bij alles de racismkaart. Je roept bij alles racisme tegen zwart, terwijl mensen zonder bijbedoelingen iets zeggen (en itt to jou iets te zeggen hebben). Het is compleet uit de hand aan het lopen qua groepen tegen elkaar opzetten en, sorry, jij bent daar één van de grootste actoren in. Stop daarmee, verdwijn uit de publiciteit, je bent MLK of Mandela niet en zal het ook nooit worden. Je hebt namelijk geen punt, anders dan escalatie.

Terzijde, Quinsy, maar wel voor jou het belangrijkste punt: jij bent de grootste racist wmb als het mij nu in een poll gevraagd zou worden (misschien op die nvu leider na, maar zijn naam weet ik niet). Echt ongelofelijk hoe je bij alles racisme weet te roepen op basis van huidskleur tegen blanken, zelfs bij de vlietguigaanslag die gedaan is zonder aanziens des person, kleur, geloof, ras. Je steekt met kop en schouder boven andere racisme-roepers uit.

Ga iets positiefs doen waar je goed in bent, dan ga ik je weer aardig vinden.

De aangifte hierover zie ik met vertrouwen tegemoet. Dit is mijn mening en hiermee moet u het doen.

TheseDays00 | 19-11-14 | 11:41

Bakito | 19-11-14 | 11:32
Ik maak al meer dan zestig jaar mee, dat Linkse partijen wagonladingen geld brengen (brachten) naar deze landen. Maar dat heeft er alleen maar toe geleid dat die landen nog steeds aan het gratis geld infuus hangen. Zolang daar geen kader komt, en een geboorten beperking, is het geld gooien in een bodemloze put.

Snowy2000 | 19-11-14 | 11:41

Gario is overigens slechts een nuttige idioot voor de policor-goegemeente die dit land al jaren gijzelen met hun oikofobische waanbeelden.
Weg-met-ons als nationale hobby.

Desmoulins | 19-11-14 | 11:41

Reinaert | 19-11-14 | 11:30
Grappig dat je het zo stelt, ouwe. Als dit fragment al bijna 30 jaar oud is: www.youtube.com/watch?v=m3s1RcSK3sg
kan men dan niet stellen dat er al bijna dertig jaar op bepaalde tenen gestampt wordt? Misschien zelfs al langer. Maar nu neem je Quinsy wel zijn reactie kwalijk? Dit is toch volgens je eigen logica een reactie die te verwachten was?

Gargamel2012 | 19-11-14 | 11:41

Waar haalt Q. de tijd voor dit geneuzel? Lekker bewijs ook; screenshots, haha!
Je verzetten tegen een sprookjesfiguur, get a life. Who is next? Roodkapje, Sneeuwwitje en de zeven dwergen? Héél stigmatiserend voor de kleine medemens.

Hoeki Oekema | 19-11-14 | 11:40

Dreigende Telegraaftokkies, herkenbaar aan de spelvauten.

Igor Putkin | 19-11-14 | 11:40

-weggejorist-

R.B.Scott | 19-11-14 | 11:40

KlunsJohannus | 19-11-14 | 11:38
In WO2 werden joden ingezet als dwangarbeider.

Hoe zou jij het vinden als de knecht van Sint werd afgebeeld als Anne Frank?

Bakito | 19-11-14 | 11:40

Graaipiet, niet eens zwart..., graaien is racistisch?

Dibe | 19-11-14 | 11:38

Bakito | 19-11-14 | 11:16
Over slavernij hoeven we het hier in het Westen op dit moment niet meer te hebben. Die is al 150 jaar afgeschaft. Eind negentiende eeuw zijn de meeste blanke culturen gestopt met het gedwongen en onbetaald inzetten van Afrikanen en hun nazaten als werklui. Met hen zijn de zwarte Afrikaanse stammen gestopt met het verhandelen van hun zwarte "broeders" van verslagen stammen aan die vermaledijde blankmannen met hun schepen. Het betekende het einde van een gouden handel, voor zowel blanke kolonialen als bepaalde Afrikaanse stammen. Gelukkig is het gestopt, want onmenselijk was het.

Dat blanke Europeanen als slaven werden ingezet door de Moren en Arabieren, en meedogenloos werden mishandeld en uitgemoord, is ook al even geleden. Dus daar zouden we het ook niet meer over hoeven hebben. Toch?
-------------------------
Over uitbuiting van kinderen bestaat geen consensus. Daarover zou men het ook wat mij betreft eens moeten gaan hebben in de landen waar dat gebeurt.
-------------------
Maar wat Zwarte Piet verder te maken heeft met bovenstaande zaken, en waarom die dan ook in de discussie zou moeten worden betrokken, is mij volstrekt onduidelijk. Ik zie geen enkel logisch en redelijk verband.

KlunsJohannus | 19-11-14 | 11:38

Excuses voor de kromme zin: De Bewoners van ZuidOost verhuizen naar de Grachtengordel.

ristretto | 19-11-14 | 11:38

Fatwabuster | 19-11-14 | 11:36
Heb je ook cijfers?

Bakito | 19-11-14 | 11:38

Het wordt tijd dat Quinsy en zijn achterban eens voorgoed 'verdwijnt'. Dat te pas en te onpas "racisme" roepen en blanke mensen de schuld geven van alles wat er (uiteraard volgens hun eigen denkwijze en wereldbeeld) slecht is in de wereld begint mij onderhand de keel uit te hangen.

Le Roi | 19-11-14 | 11:37

Zijn aangifte zal natuurlijk zonder problemen worden opgenomen maar als je aantoonbaar wordt opgelicht zoals onlangs de mensen die Opgelicht zaten (afgelopen dinsdag) konden geeneens aangifte doen.
Pas na het programma kon het spontaan wel nadat de druk van de media erop is gezet.

Een Gotspe!

ProAsfalt | 19-11-14 | 11:37

@Bakito | 19-11-14 | 11:32

De instroom is nog nooit zo hoog geweest de afgelopen jaren, AZC's schieten als paddenstoelen uit de grond.... beetje bij de les blijven aap... ;-)

Fatwabuster | 19-11-14 | 11:36

Ceauceausneaut | 19-11-14 | 11:27
"De oorzaak van"? Wat melodramatisch gesteld van je. De kritiek begon niet met Quinsy. Racisme ook niet. Je kunt niet stellen dat als men racisme aantoont, aan de kaak stelt of bekritiseert men er zelf de oorzaak van is. Als hij werkelijk ongelijk had, waren de reacties nooit zo extreem fel geweest. Kennelijk heeft hij een gevoelige snaar geraakt.

Gargamel2012 | 19-11-14 | 11:36

Wie de bal kaatst, gegeven paard niet in zijn bek kijken etc. etc.
Doe ons allen een plezier en pak een enkele reis richting takkietakkie-eiland. Subsidieverslaafde nitwit.

Desmoulins | 19-11-14 | 11:36

Bakito | 19-11-14 | 11:16
Lol, als de discussie smal is en wordt gemaakt door o.a. Gario moet ie breed worden gemaakt.

Ok. Ik doe een revolutionair voorstel: De grachtengordel is gebouwd met geld dat voornamelijk verdiend is met de slavenhandel toch? Tenminste volgens de claimers.

Let op: De grachtengordel wordt overgedragen aan de bewoners van ZuidOost en die gaan de verhuizen daar met alle rechten heen. Ze mogen de huizen hebben en houden als schadevergoeding.

De bewoners van de grachtengordel verhuizen naar Zuidoost. Klaar. Geen gezeik meer.

En nu de quizvraag: Welk deel van de stad bloeit en welk deel niet over 10 jaar?

ristretto | 19-11-14 | 11:35

Quincy is een maatschappij ontwrichtende aandachtshoer die de 150 jaar geleden aggeschafte slavernij op zichzelf projecteert en cultiveert. Nog veel kwalijker is echter de bewust aanzwengelede rol van een aantal "publieke" media-organen. (Vara, NPO, NTR, etc.)

ad melkert | 19-11-14 | 11:35

@LeakyLeak Ik heb de t-shirts met de opdruk "Ik ben een blanke haterrrr" al klaar liggen. Ik neem aan dat onze medelanders dit niet accepteerd en massaal aangifte gaan doen?

WellusNietus | 19-11-14 | 11:33

Reinaert | 19-11-14 | 11:20
Immigratie en ontwikkelingshulp is de laatste jaren sterk afgenomen. Wel beetje bij de les blijven hè.... ;)

Bakito | 19-11-14 | 11:32

Wie haat zaait, zal haat oogsten.

roze_bril | 19-11-14 | 11:32

Gewoon een kwestie van de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Snowy2000 | 19-11-14 | 11:31

Maar goed. Zwarte Piet strooit voor de kinderen en Graaipiet pakt dat weer af. En dan is Zwarte Piet de boef, volgens de verdachte.

Jan Passant mk2 | 19-11-14 | 11:31

het is ook zo'nne domme jankert hea. Wat een pipo, geef die kerel nog ff een laken en een rol plakband voor z'n kunstwerkje, maar let t jong aub niet meer buiten om met de grote mensen te spelen zeg.

TheJesseJ | 19-11-14 | 11:30

@Gargamel2012 | 19-11-14 | 11:28

Deze discussie wordt tot in het onzinnige opgeblazen en dan mag je dus ook onzinnige reacties verwachten. Ik heb geen lange tenen maar als je er maar lang genoeg op blijft stampen dan komt er op enig moment wel degelijk een reactie. En dat geldt ongetwijfeld voor velen met mij.

Met andere woorden: ik zie jouw probleem niet zo.

Reinaert | 19-11-14 | 11:30

Wat maakt Quinsy zichzelf toch weer zwart met zo een artikel.

Abu al Uitkering | 19-11-14 | 11:29

Zo en nu een Bavaria zeggen we dan in Brabant.
Houdoe en bedankt KWINSIE. Veel plezier met de rest van je leven. Wij hebben nu echt genoeg van jou.

Lichtstadfan | 19-11-14 | 11:29

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet

Keutels | 19-11-14 | 11:29

Ik kan het woord racisme intussen bijna niet meer horen, zéker niet uit de mond van meneer Quinsy Gario. Elke vorm van tegengas doet hij af met hetzelfde riedeltje.

Lewis | 19-11-14 | 11:29

Quinsy pleur op met je geleuter en geklaag... ga lekker subsidiegeld verbranden met je theaterproducties... kuch!

Fatwabuster | 19-11-14 | 11:28

Zoals ik al in het vorige topic schreef.
Blijft raar, de Zwartepieten discussie.
Gisteravond in "Opsporing Verzocht" heb ik er heel veel voorbij zien komen en niemand protesteerde.....

Ommezwaai | 19-11-14 | 11:28

Reinaert | 19-11-14 | 11:17
Oh wat geestig. De autochtone Nederlander is het toonbeeld van de dikke huid en korte tenen in deze discussie? Ik zou toch echt zweren dat men bij ieder artikel over ZP, Quinsy de registers weer open trekt met selectieve verontwaardiging. Ja, Dat is me wat hoor het incasseringsvermogen van de witman. Zoals ik al zei, ... geestig.

Gargamel2012 | 19-11-14 | 11:28

Sjaak uit Dordt | 19-11-14 | 11:23
Toch vind ik hem meer een kaas piet, alleen kan hij niet tegen kaas.

Snowy2000 | 19-11-14 | 11:27

Haha Quinsy, ouwe graainegert. Ik ga er van vanuit dat je meeleest. Dus voor jou de volgende boodschap (en ongezien de tyfus): Heb je nog niet door dat jij de oorzaak van racisme bent? Jij wakkert het vuurtje aan, narcist. Jij zorgt voor nog meer tegenstellingen en onderlinge haat. En waarom? Omdat je zo nodig je gelijk moet halen? Is dat het nou echt allemaal waard? Wat ben je toch een in en intriest mannetje. Mister MH17. Denk niet dat wij dat ooit vergeten. En denk niet dat je deze strijd ooit gaan winnen.

Ceauceausneaut | 19-11-14 | 11:27

Monddood is één woord. Analfabete jankneger.
.
Verder is Pritt en Nijman framen als hopmannen van een stel mafketels, na het überhapt starten van die onzin, het treurigste dat je in deze discussie hebt gedaan.
.
Ga gewoon weg. Slechte verliezer.
.
We zouden dit stuk verdriet het best vergeten. Al het andere dat we ermee (zouden kunnen) doen is verspilling van tijd en middelen.
.
En denk even na: wie wil er nou voor die huilstruik de bajes indraaien.

pietvanvliet | 19-11-14 | 11:27

Quinsy snapt het niet: Dit is *ons* kunstproject.

omanders | 19-11-14 | 11:27

"Het door etnisch profileren aangestuurde politieoptreden in Gouda[...]" ------------------
Dus je gaat ergens staan demonstreren waar dat vooraf uitdrukkelijk is verboden. Je rolt spandoeken uit en je schreeuwt 'racisten!" naar kinderen die zwarte Piet als hun held beschouwen. Je verstoort een kinderfeest op een vervelende, aanstootgevende manier. Vervolgens word je daar weggehaald door de politie. En dat noem je dan 'door etnisch profileren aangestuurd politieoptreden'. Hoe groot is die kronkel in je hoofd dan? Met je gedram. Mafketel.

KlunsJohannus | 19-11-14 | 11:26

Het door etnisch profileren aangestuurde politieoptreden. Toen moest ik lachen. Wie de beelden ziet van het optreden ziet valt op dat de actie tegen de demonstranten gericht is en niet tegen etnische groepen. Overigens valt het mij op dat hij niets maar dan ook niets zegt van het optreden van zijn gekleurde medemensen, ditmaal verkleed als agent van politie.

Quinsy is net als de PvdA. Marginaal.

ristretto | 19-11-14 | 11:25

#jankpiet Quincy is altijd maar #slachtofferpiet
Nul komma nul zelfreflectie. Toujours les autres. Maar dat Frans is teveel stijl voor #graaipietende #uitvreetpieten. #lutserpiet.

4nonymous | 19-11-14 | 11:24

Hey Quincy, had dan ook normaal een dialoog gestart, gekke idioot die je bent. je oogst wat je zaait, nu zul je moeten leven met de consequenties.

Stargate | 19-11-14 | 11:24

Hij is de echte clownspiet.

Sjaak uit Dordt | 19-11-14 | 11:23

Quince, je lijkt een ietsepietsie aangebrand.
Pun intended

Cneasaithe | 19-11-14 | 11:23

Die aangifte gaat nooit door, hij wilde wel langs gaan bij ome agent maar eiste vooraf €500,00 zijn reiskosten en een diner voor hem en zijn zaakwaarnemer.

dedwarsligger | 19-11-14 | 11:21

@Bakito | 19-11-14 | 11:16

Hoezo slecht voor de export? We exporteren vrachtwagens vol taxpoet naar Noord-Afrika (uitkeringen en omstreken) en ook naar Donker Afrika (zogeheten ontwikkelingsgelden waarvan ter plekke dictators zich het pensje rondvreten).

Met onze export zit het helaas maar ál te goed.
Met onze import overigens ook. Kanslozen in overvloed.

Reinaert | 19-11-14 | 11:20

Weet hij ook eens wat Wilders al jaren moet meemaken...

Waakvlam | 19-11-14 | 11:19

@Bakito | 19-11-14 | 11:16
Moet de discussie over Zwarte Piet NOG breder? En claims doen tegen slavernij in derde wereldlanden levert niks op, voor de claimers.

Jan Passant mk2 | 19-11-14 | 11:19

If you can't stand the heat stay out of the kitchen Quince.

Cneasaithe | 19-11-14 | 11:19

Graaipiet ies rasiesme??

LeakyLeak | 19-11-14 | 11:18

-weggejorist-

LJBrinkhorst | 19-11-14 | 11:18

Beide kampen zijn compleet de weg kwijt.

Aantastelijk | 19-11-14 | 11:18

Quinsy begint ondertussen wel op een Quinsy-karikatuur te lijken.

Met tenen zó lang dat je er wel over *móet* struikelen.

Reinaert | 19-11-14 | 11:17

-weggejorist-

Bakito | 19-11-14 | 11:16

LOL. ik wacht vrolijk af hoe die paranoidepiet over iedereen maar dan ook iedereen aangifte gaat doen zoals ie zelf heeft aangekondigd. zo word het er allemaal niet echt beter op als de quinSSy brigades de soosjal mediaas af gaan struinen op racisme en het door het slijk halen van zijn ''goede naam''

giovanni erkelens | 19-11-14 | 11:15

Deze aanstootgevende Claimneger heeft het vuurtje van racisme & slavernij nodeloos opgerakeld. Volgens de geldende linkse denkwijze zijn de resultaten nu voor zijn eigen rekening.

Jan Passant mk2 | 19-11-14 | 11:15

De tragiek van een tijdvak manifesteert zich in een persoon. Dat is ansich een prestatie van formaat.

Rollins | 19-11-14 | 11:15

Hahahahaha, tsja dat zijn de gevolgen van de vrijheden die we in Nederland hebben. Die vrijheden waar hij zo graag gebruik van maakt, kunnen natuurlijk ook tegen hem gebruikt worden en da's boehoe natuurlijk. Welkom in nederland jochie

IgNOraNcE | 19-11-14 | 11:14

Tja, wie krijgt nu de zwarte Piet toegeschoven.....

Il Commendatore | 19-11-14 | 11:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken