Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Prof Pinto - Praten en nuanceren lossen niets op

lekkernuancerenmetpinto.jpg Je zou bijna denken dat het geregisseerd is, tweemaal dat met onrust geladen nieuws deze week over Turkse Nederlanders. Om Marokkanen even uit de wind te houden? Het eerste gaat over het onwaarschijnlijk hoog percentage Turkse jongeren die sympathiseren met IS en jihad-praktijken. Uit onderzoek van bureau Motivaction blijkt dat acht van de tien Turkse jongeren het niet afkeurt dat uit naam van de jihad geweld wordt gebruikt tegen niet-moslims. Ook vindt tachtig procent de terugkeer van jihadgangers naar Nederland geen probleem. Dit belooft nog ‘s wat! Het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO), een samenwerkingsverband van 390 moskeeën, stelt onder meer: “Er is nader onderzoek nodig, des te meer omdat dit rapport sterk afwijkt van eerdere onderzoeken. Op het eerste gezicht ontbreekt op onderdelen de nuancering.” CMO is goed aangepast aan het polder-denken en -doen. Bevalt een onderzoeksresultaat niet? Geen nood. Verder onderzoeken en vooral nuanceren totdat het probleem is platgekletst. Tijdelijk dan. Immers, omdat het niet is opgelost, steekt het probleem vanzelf de kop weer op. Minister Asscher wil ondertussen in gesprek gaan met Turkse organisaties en de jongeren. Wat zou dat helpen, ‘in gesprek gaan’? Het tweede onrustbarende nieuws over dezelfde groep betreft vier conservatief-religieuze Turkse stromingen en organisaties. Hierbij toont Asscher meer daadkracht: hij wil de organisaties minimaal vijf jaar lang blijven volgen om hen te dwingen de integratie van Turken in Nederland te bevorderen. Ik zou liever ‘participatie’ bedingen. Meedoen, actieve deelname aan de maatschappij naar kunnen en vermogen. Dat is duidelijk, praktisch, concreet en meer eisend. Integreren roept alleen maar vragen op: wat wordt hiermee bedoeld? Doen, denken, voelen, praten en handelen als een Nederlander? Welke? Limburger, Groninger, Twentenaar of bewoner van de Grachtengordel in Amsterdam? Maar dit terzijde. Twee Kamerleden van Turkse afkomst (Kuzu en Özturk - red.) zijn het evenwel met Asscher oneens en verdelen hiermee de PvdA-fractie. Nog meer gerommel in een club die er electoraal al beroerd ervoor staat volgens de peilingen. Naschrift redactie: De PvdA heeft ook al een oplossing tegen de eigen zetel-implosie: PvdA-politici moeten verplicht een kwart van hun werktijd op straat door gaan brengen om te integreren met het gewone volk.

Reaguursels

Inloggen

Beste PvdA: Het gewone volk is niet op straat, maar op kantoor/bouwplaats/leasebak/fabriek/... Op straat is alleen kansloos volk dat tijd heeft zijn uitkering in bontkraagjasjes en mobieltjes om te zetten. En dat wil je toch niet als doelgroep. Ohhhh, waaaachht....

Megalomaniak | 13-11-14 | 17:20

"... acht van de tien Turkse jongeren het niet afkeurt dat uit naam van de jihad geweld wordt gebruikt tegen niet-moslims. ..
Vooralsnog zijn het voornamelijk moslims van t 'verkeerde slag' (niet soennitisch) waartegen geweld gebruikt wordt door IS, of vallen die standaard ook al onder 'niet-moslims'?
Zijn we al zo ver geïndoctrineerd dat we enkel nog soennieten als moslims 'erkennen'??

Dibe | 13-11-14 | 16:58

Ah. In het kader: 'meer rood op straat'?

roepnaam1 | 13-11-14 | 15:43

Ik hoop maar dat de pvda verplicht stelt dat er gewerkt wordt met getekende pasjes van de mensen op straat die ze spreken, zodat er geen gesjoemel is van (bv) een wethouder die die 336 uur 'contact' / week met de achterban claimt. Dit creatief boekhouden doen ze nl ook met geld.

EvertsNL | 13-11-14 | 13:05

Worden we er hier nu beter van van al die import- conficten? Men zet hier de strijd voort. Is er wel eens gedacht aan preventie?

J.Slavink | 13-11-14 | 13:02

Stukjes worden beter, maar ik mis de link naar de bronnen (bijv. van dat onderzoek).

Dwaalspoor | 13-11-14 | 12:47

Piet van het Padje | 13-11-14 | 12:27
Het is paniekvoetbal, want ze staan slecht in de peilingen. Samsom's charisma, als het er al ooit was, is helemaal weg, en je kunt een gehandicapte dochter maar één keer inzetten voor de goede zaak. Dus worden ze nu de straat op geschopt om te suggereren te doen wat de SP altijd heeft gedaan. Allemaal voor de Búhne. Kunnen weer prachtige sfeervolle verslagen van worden gemaakt die op de Staatstelevisie, bij Jeroen bijvoorbeeld, weer getoond kunnen worden, zogenaamd ter illustratie van een punt dat in een zogenaamde discussie door een PvdA-coryfee wordt gemaakt, maar in feite goedkope propaganda.

Schoorsteenveger | 13-11-14 | 12:46

Prof.Pinto heeft gelijk met de stelling dat de dijken in ons land al jaren niet meer voldoen, op het onderhoud en verhogen van de dijken door Den Haag al decennia word bezuinigt, de vloed die ons land binnenstroomt niet word gekeerd, zelfs de sluizen staan vaker open om het Europese overschot te lozen in de lage landen, de economie draineren door sloten vol geld naar Brussel te pompen, de Hedwigepolder model staat voor het plan van de EU, het water is ons gestegen tot de lippen maar wij wachten nog steeds op de wind opdat de molens weer gaan draaien.

hovawart | 13-11-14 | 12:43

Dat "de straat op" van socialisten is zo'n enorme wassen neus. De SP stond ook op straat te hangen nadat ze zo'n enorme nederlaag hebben geleden. Ze stonden van die kekke sponsjes uit te delen, en ze zeiden dat ze er "elk weekend" zouden staan om mensen te helpen en te adviseren enzo. Ik heb die rode rakkers nooit meer gezien.

Piet van het Padje | 13-11-14 | 12:27

Het antwoord, de jongeren moeten op school betere begeleiding krijgen om de onoverkomelijke verschillen tussen het geloof en de westerse samenleving te kunnen hanteren, ook gespreksgroepen en een avondvullend programma op een NPO heeft de voorkeur.
Voor ongelovigen komt er informatie over hun radicaliserende buren.
PvdA-fractieleden vuilniszakken en bezems meegeven om te wennen aan hun wachtgeldregeling.

hovawart | 13-11-14 | 12:16

Mijn tuinman is een Turk totdat hij mij laatst vertelde dat hij Marokkaan was..... Ik bedoel maar !

Lichtstadfan | 13-11-14 | 12:14

Het wetenschappelijke gehalte van het onderzoek staat pas vast als het herhaalbaar is met hetzelfde resultaat. Doe dat eerst eens voordat je conclusies trekt.

ristretto | 13-11-14 | 12:00

Verplicht elk jaar 3 maanden stage lopen bij een bedrijf (zonder ambtenaren of overheidssubsidie) is veel beter.

realiteitswaanzin | 13-11-14 | 11:46

"Praten en nuanceren lossen niets op".
Nope, en zeker niet bij de doelgroep.
Actie, daaddracht en veranderingen kunnen iets oplossen, maar dat is natuurlijk "rechts".

Slipsnifter | 13-11-14 | 11:42

Atatürk probeert een kleine eeuw lang Turkije de moderniteit in te sleuren, maar nu is er Erdogan die ervan droomt Europa bij Turkije in te lijven in de opmaat tot het universum-omvattend kalifaat. En de propaganda daarvoor heeft blijkbaar grip op ook de geesten van de Turkse gemeente om ons heen. Die het blijkbaar prima vindt, dat onthoofden en verkrachten en vrouwen wegvoeren in slavernij en afbreken van eeuwenoude kunstschatten, enzovoort. Dat mensen hierin meegaan, dat is echt een blijk van ‘geslaagde integratie’. En politici die dit op hun geweten hebben, die jarenlang ‘integratie’ in hun portefeuille hadden, die zouden toch in de grond moeten wegzinken van schaamte? Dat incident van de Holocaust-ontkenning in voorjaar 2013, zou dat al onderzocht zijn? Waar dat vandaan komt? Hoe dat mogelijk is? Maakt het wat uit of er over honderd jaar nog een Europese cultuur is? Want als dit zo doorgaat dan is Europa over honderd jaar één groot concentratiekamp, waar de islamitische gestoordheid bezig is de andersdenkende mensheid af te slachten. Moeten wij daar blij mee zijn? Is dat het idee van gezellig multicultureel samenleven? Zo veelkleurig, zo veelvormig, zo pluralistisch. Het cultuurrelativisme, het multiculturalisme, het ‘integreren met behoud van eigen identiteit en cultuur’, is totaal failliet. Dood. Doder dan dood. Want anti-mens, anti-leven, anti-bestaan.

Benedict Broere | 13-11-14 | 11:36

Een kwart van hun WERKtijd de straat op! Er veranderd dus niets.

Dutch_Holland | 13-11-14 | 11:20

Ik zie het verschil niet zo tussen een jihad richting christenen of bommen op moslims voor vrede.

RoBD=Skullfucker | 13-11-14 | 11:10

Ik zie het verschil niet zo tussen een jihad richting christenen of bommen op moslims voor vrede.

RoBD=Skullfucker | 13-11-14 | 11:09

Wat gaan ze doen op straat? Zeker hetzelfde als ze altijd doen: drammen. Nou, daar zitten we niet op te wachten, op rooie marxgetuigen.

Rest In Privacy | 13-11-14 | 11:06

Als irritante evangelisten worden PvdA-leden door hun partij de straat op gestuurd. Dit onder het motto: Halleluja geef me een vrijer, dank de heer ik heb er een.

Wachtloper | 13-11-14 | 10:59

Parasieten van de Arbeid moeten uit het pluche. Maar hoe haal je het pl(o)uche uit de Parasieten van de Arbeid?
M.a.w. hoe sloop je het onzichtbare/ongrijpbare netwerk van grenzeloos immorele in functie benoemde graaiparasieten die het hele publieke domein beheersen?
Eén ding is zeker, je sloopt het niet binnen de kaders van de vigerende wet- en regelgeving die vooral ontworpen lijken ter bescherming van pl(o)uche parasieten.

h.a.k. blok | 13-11-14 | 10:36

Tsja.. Turken... uiteindelijk zijn het ook gewoon Marokkanen.

De Anaalprofeet | 13-11-14 | 10:23

Kiert Wieldeurs | 13-11-14 | 09:25
En daarom is de houding der Gutmensch, Asscher voorop, zo verdomd gevaarlijk. Hij toont zich "verontrust", maar dat is slechts schijn, hij veinst verontrusting maar in feite maakt hij zich zorgen dat het zorgvuldig opgebouwde mensbeeld waarbinnen er een scherp onderscheid is gefabriceerd tussen goed en kwaad aan het wankelen wordt gebracht. Die Turkse jongeren, daar moet wat mee aan de hand zijn, die radicaliseren omdat ze ontsporen omdat ze vervreemden omdat ze ontheemd raken, en dat komt allemaal omdat wij iets niet goed doen of hebben gedaan, omdat de samenleving hen niet goed gezind is, omdat het klimaat hen ongunstig gezind is, enzovoorts. De wereld bestaat, zo vertelt dat beeld, uit goede mensen en mensen die in wezen goed zijn maar geslachtofferd worden door een boze wereld en zich daarom, omdat ze niet anders kunnen, wat slechter gaan gedragen. Goede mensen stemmen uiteraard op de PvdA, want die partij is de partij van de Goeden, en het is dus zaak, zo weet Asscher zeker, om de geslachtofferden de helpende hand te bieden, te overreden te paaien, te smeken welhaast om terug te keren in de schoot van het weldadige socialisme. In ruil voor hun stem zullen zij Goede Mens genoemd worden en als zodanig behandeld.
Asscher is de Duivel, is de socialistische duivel in optima forma, gewiekster, doortrapter, gemener dat Samsom en Spekman samen. Pas op voor Gutmensch Asscher, want hij is bereid zich aan De Verhevene te verkopen in ruil voor een paar stemmen.

Schoorsteenveger | 13-11-14 | 10:16

-weggejorist-

gerben48 | 13-11-14 | 10:16

De islam zal op de lange duur een groter probleem zijn voor Nederland dan de man van de Godwins ooit was. Al was het omdat niemand ons komt bevrijden, omdat "wij" vrijwillige en met kleine stapjes tegelijk capituleerden voor de schurken-ideologie van de Boze Profeet.

www.google.nl/imgres?imgurl=http://upl...

Jan Passant mk2 | 13-11-14 | 10:04

390 Moskeeën in die club? Welgodverdomme dat is al meer dan we aan Lidl winkels hebben. Zijn er dan totaal in werkelijkheid al meer moskeeën dan Albert Heijn vestigingen in Nederland?

Infidelio | 13-11-14 | 10:04

TegenBeterWetenIn | 13-11-14 | 09:49
Het is een historisch gegeven dat de islam elkaar al eeuwen in de haren vliegt. Dat je dat als een tang op een varken vindt slaan is op zich wel grappig want een een zin later hanteer je zelf ook het historische argument van "maar wij deden het ook". Maar wij hebben er wel van geleerd, terwijl moslims bij elke technologische vooruitgang nieuwe kansen zien om elkaar af te slachten.

mr. coffee | 13-11-14 | 10:02

daar komt wel een beetje laat achter. M.a.w., uhebt de laatste keer dus toch pvda gestemd ? Hoe achterlijk kun je dan zijn. En nu gaan zitten janken !
mr Fawlty | 13-11-14 | 08:48

Nee, maar vvd, cda, pvv en de sp zijn ook incapabel, te populistisch, onbetrouwbaar en volledig gedreven op mediahype ipv inhoud. Je stemt voor sociaal en je krijgt de hoogste huursverhoging in de geschiedenis van nederland voor je kiezen ten tijde van een crisis of depressie. Leg dat maar eens uit aan je kiezers... VVD precies hetzelfde, doordrenkt met corruptie en laat me aub niet beginnen over draaikontenpartij CDA of hyperhyper wilders. De laatste tiental jaren komt dat meer aan het licht omdat de partijen betere mediastrategien hebben, meer media is en hun voorgelogen motivaties beter op de stemmer afspinnen. Nu moeten deze incapabele mensen gaan stemmen on zichzelf uit de politiek te werken, dat gaat natuurlijk nooit lukken. Het zal ook niet minder worden, alleen maar meer meer meer (mooi voorbeeldje).

Land is gedoemd, ben maar blij dat nederland een schoothondje is van duitsland anders was het hier in nagenoeg alle opzichten niet veel beter als in rusland.

analcharist | 13-11-14 | 09:53

prof.Pinto
ik constateer met genoegen dat uw columns aan kracht en inhoud toenemen.
Ga door op de door u ingeslagen weg en blijf aan de kaak stellen de misstanden en de al dan niet politieke kuiperijen waaraan ons tot voor kort prettige land steeds vaker onderhavig is.

Jan Boule | 13-11-14 | 09:50

@mr. coffee | 13-11-14 | 09:34

Het Westen is medeschuldig. Of u daarmee kunt zitten of het als onderdeel van het spel ziet, dan mag u voor uzelf bepalen.

Uw argument aangaande de laatste 1000 jaar slaat als een tang op een varken. Ik denk dat er in Europa (en later in de VS) minstens zo veel bloed is vergoten. Het enige verschil daar is, dat het georganiseerder gebeurde en de stromingen wat groter waren.

Ik voorzie geen enkele oplossing voor het probleem onder discussie, behalve de welvaart voor de brede bevolking verhogen. En nee, ik bedoel hier niet via ontwikkelingshulp, voordat u de PvdA kaart gaat spelen.

TegenBeterWetenIn | 13-11-14 | 09:49

80 % voor geweld tegen de ongelovigen ? Nou dan weet ieder ongelovige wel waar dit eindigt : Het lot van Duitsland en Japan in 1945 ,oftewel af fikken die zooi. Assad is al bezig met brandbommen,schijnt het,met de zegen van Rusland.

Dolphi | 13-11-14 | 09:48

Gewoon door dweilen mensen

clabamsk | 13-11-14 | 09:46

@Rot Zooi | 13-11-14 | 09:02
vertrouw zaman niet, hij pleegt taqiyya voor de islam.

GekkeDave | 13-11-14 | 09:38

necrosis | 13-11-14 | 09:34
Pauw? Die ging daar verder niet op in. Stel je voor dat je kritische vragen gaat stellen......

frenkievee | 13-11-14 | 09:36

Dan denk ik: ???? wat doe je hier dan?
frenkievee | 13-11-14 | 09:30

Dat is DE grote vraag. Ze bijten de hand die ze voedt, ze kotsen op onze normen, ze verachten onze vrouwen. Daarnaast krijgen ze dagelijks via de schotel een portie anti-democratische agitprop.

Kiert Wieldeurs | 13-11-14 | 09:36

Het probleem is het jarenlang binnenlaten van kansarme mensen door jullie politieke partijen waar jullie allemaal zelf op hebben gestemd. En om vervolgens toe te staan dat die allemaal bij elkaar gaan wonen.

De overheid waar jullie op hadden gestemd had erop moeten toezien dat de buitenlanders verspreid werden over nederland zodat deze mensen goed werden geïntegreerd.

Maar ja, wil wil er nou een rumoerig, lawaaiig, geen nederlands sprekend, met horde kinderen die de straat onveilig makend, de hele familie wekelijks over de vloer komend, met een mindset nog steeds in het buitenland wonend, rare gebruiken en gewoonten uitvoerend buitenlands gezin naast zich hebben.

Vandaar dat de hollanders naar de buitenwijken en de dorpen vluchten en de buitenlanders in de pauperbuurten op elkaar gestapeld staan. Integratie my ass.

En als er dan tussen die afgezonderde buitenlanders ook nog religekkies rondlopen, dan moet je niet raar opkijken als de ongein begint.

wie weet de weg | 13-11-14 | 09:35

TegenBeterWetenIn | 13-11-14 | 09:30
Leuke bagatellisering en poging om alsnog het westen de schuld te geven, maar......

Feit is gewoon dat verschillende stromingen in de Islam elkaar al zo'n duizend jaar de kop afhakken, doodgooien, ophangen en tegenwoordig opblazen. Kinderen en vrouwen net zo makkelijk. Want alle stromingen vinden zichzelf het beste en anderen moeten dus dood. Was de invloed van het westen dan al 1000 jaar aan de gang? Heb ik dat gemist?

mr. coffee | 13-11-14 | 09:34

@frenkievee | 13-11-14 | 09:30
En hoe reageerde Pauw?
Oh, laat maar, ik weet het waarschijnlijk al.....

necrosis | 13-11-14 | 09:34

Naar ik mag aannemen zal de altijd bedillerige en regeltjesopdringende PvdA ook een voorstel indienen voor een bel-niet-aan-register. Ik heb geen zin om eigenbelang- en belastingmaximalisatie najagende opportunisten aan de deur te krijgen. Een inbreuk op mijn rust na een dag hard zwoegen.

r@face | 13-11-14 | 09:32

@TegenBeterWetenIn | 13-11-14 | 09:30
Als je over herstelbetalingen durft te beginnen, ga ik met schoenen gooien!

necrosis | 13-11-14 | 09:32

Mooi, kunnen ze woon werk verkeer met integreren combineren.
Hoe minder ze doen, des te minder ze stuk maken.

laatmaargaan | 13-11-14 | 09:30

Er is geen 'radicalisatie'. Zo hebben ze altijd al gedacht over Nederland, de Islam en hun afkomst.
Kiert Wieldeurs | 13-11-14 | 09:25
.
Inderdaad. In het programma "Typisch Nederlands" van Jeroen Pauw vatte Hassan het op het laatst mooi samen op de vraag: "Hoe zie jij jezelf?".
Antwoord was: "Eerst als moslim, dan als Marokkaan, dan als Nederlander."
Dan denk ik: ???? wat doe je hier dan?

frenkievee | 13-11-14 | 09:30

@mr. coffee | 13-11-14 | 09:21

U bent wel naief als u denkt dat het Westen geen blaam treft voor de puinhoop in het Middden-Oosten. Ondanks dat het vreselijke geweld in deze streken verwerpelijk is, is geweld vooral het product van een instabiele samenleving. En na vele decennia van het in het zadel helpen van dictators, het verwerpen van dictators en het helpen van dictators om hun eigen bevolking te onderdrukken, kan ik niet met droge ogen beweren dat het Westen er niets mee te maken heeft. Olie heeft een grote prijs dan alleen een paar dollars.

TegenBeterWetenIn | 13-11-14 | 09:30

En we praten en we praten en laten we er nog meer over praten.

Praatjes vullen geen gaatjes.

Durereaguurder | 13-11-14 | 09:27

Er is geen 'radicalisatie'. Zo hebben ze altijd al gedacht over Nederland, de Islam en hun afkomst. Voor de politiek, die jaren verstoken is gebleven van deze signalen, mag het allemaal wat radicaal overkomen. Voor mensen die wél in de realiteit van alledag vertoeven is dit oud nieuws.

Kiert Wieldeurs | 13-11-14 | 09:25

@henkou | 13-11-14 | 09:20
Jij begon over IS, niet ik!
*het toonbeeld van een beschaving in opkomst, ahum, kuch*

necrosis | 13-11-14 | 09:23

henkou | 13-11-14 | 09:14
Goh, en ik maar denken dat verreweg de meeste moslims door geweld van mede-moslims sterven. Maar goed, je kan natuurlijk altijd nog je kop in het zand te blijven steken en het westen de schuld geven.

mr. coffee | 13-11-14 | 09:21

Gevalletje Pole-fucking meer niet. Daar zijn we bij GS ook goed in. Toch?

Sjaak uit Dordt | 13-11-14 | 09:21

@necrosis "Wat bedoel je precies?"
Wij moeten dus Islamitische landen mogen bombarderen, gevangenen martelen, zonder proces opsluiten, hun culturele erfgoed vernietigen en met boycot massale armoe veroorzaken maar de Islamieten mogen niets terugdoen. Want dan zijn ze achterlijke cultuur. Zie ik dat goed?

henkou | 13-11-14 | 09:20

@Rot Zooi | 13-11-14 | 09:02
Ui, gedraag je!

necrosis | 13-11-14 | 09:19

@rose bril"Natuurlijk kun jij je bij verkrachtingen van jonge meisjes, executeren van 2 jarigen en stenigen van 10 jarigen wat voorstellen"
Wat maakt het uit of je verkracht wordt of je wordt mismaakt geboren ten gevolg van de radioactieve fall out van door het westen gedropte du shells?

henkou | 13-11-14 | 09:14

Rot Zooi | 13-11-14 | 09:02

alias nummer 21003 van goktrommeltje !

mr Fawlty | 13-11-14 | 09:09

Een Turk kan niet erven van een andere Turk/Turks familielid als hij niet ook de Turkse nationaliteit bezit!"
.frenkievee | 13-11-14 | 09:00

Kijk eens aan, nog een goede reden voor turken om de Nederlandse nationaliteit niet aan te nemen. Prachtig toch ?

mr Fawlty | 13-11-14 | 09:07

Rot Zooi | 13-11-14 | 09:02
Misschien is Frontaal Naakt ook wat voor jou.

asylumstreetspanker | 13-11-14 | 09:05

Wethouder Kool van Den Haag bracht een kwart van zijn werktijd door in China. Telt dat ook als "op straat"?

MAD1950 | 13-11-14 | 09:04

@henkou | 13-11-14 | 08:48
Misschien is Frontaal Naakt wat voor jou.

asylumstreetspanker | 13-11-14 | 09:03

-weggejorist-

Rot Zooi | 13-11-14 | 09:02

Moet het grammaticaal niet zijn 'Praten en nuanceren lost niets op'?

wakkere_nederlander | 13-11-14 | 09:02

@henkou | 13-11-14 | 08:48
へんこうする

asylumstreetspanker | 13-11-14 | 09:01

Steeds meer Hollanders emigreren in 2014 !! Die geloven alleen nog maar in zichzelf. En terecht.

duitse herder | 13-11-14 | 09:00

necrosis | 13-11-14 | 08:54
Denk dat je daar wel helemaal gelijk in hebt.
.
Vond trouwens nog wat over Turkije:
"Volgens de officiële regels moet je je oude nationaliteit opgeven als je door naturalisatie Nederlander wordt. Marokkanen en Grieken kunnen dat volgens de wetten van hun land niet, Turken en Zweden wel."
Aangevuld in de eerste reactie onder het artikel met:
"Turkije is opvallend als land waar het wel is toegestaan om de nationaliteit is op te zeggen. Een Turk kan niet erven van een andere Turk/Turks familielid als hij niet ook de Turkse nationaliteit bezit!"
Dus voor een Turk is het niet eens zozeer nationalisme, maar ook gewoon een centenkwestie.....
.
www.nrcnext.nl/blog/2010/10/28/dubbel-...

frenkievee | 13-11-14 | 09:00

@analcharist Gast (of what ever) JIJ hebt op de Pvda gestemd??Ben en was je dan echt zo blind? Eerst kok,toen W.Bos (leerling van zalm en afkomstig van shell) en dan hoop hebben op zijn maatje samsom . Whahahah nou jij kan ook van de lijst van geloofwaardige hahah

Doe jezelf en dit land een lol en stem nooit meer!! Sowieso iedereen die geloofd dat stemmen werkt is gek en door en door gemanipuleerd. Mensen blijven maar stemmen en laten steeds meer afnemen. Kansloos heet zo iets

ovikanovi | 13-11-14 | 08:59

frenkievee | 13-11-14 | 08:49
Waarom dan niet bepalen, dat je dan niet de Nederlandse nationaliteit kunt krijgen?

Omdat dat een volstrekt logische beredenering en oplossing is. Deze logische denkwijze is niet weggelegd voor onze achterlijke en totaal onlogische regering/wetmakers/etc.

Machoclown | 13-11-14 | 08:59

@henkou | 13-11-14 | 08:48
Wat bedoel je precies?

necrosis | 13-11-14 | 08:58

ovikanovi | 13-11-14 | 08:55

In tegenstelling tot een doorsnee dag van een politicus, klinkt dit inderdaad heel druk en bedrijvig.

CumGranoSalis | 13-11-14 | 08:57

" PvdA-politici moeten verplicht een kwart van hun werktijd op straat door gaan brengen" Wel zo handig voor ze, effe langs de moskee een gebed doen, effe naar het koffiehuis bijpraten,effe langs moeders, effe langs de AH,en dat allemaal betaald ,mooit toch

ovikanovi | 13-11-14 | 08:55

Waarom dan niet bepalen, dat je dan niet de Nederlandse nationaliteit kunt krijgen?
@frenkievee | 13-11-14 | 08:49

Vind Marokko niet liev?
Vind EU niet liev?
Vinden de linksche gutmenschen niet liev?

necrosis | 13-11-14 | 08:54

Waarom dan niet bepalen, dat je dan niet de Nederlandse nationaliteit kunt krijgen?

Omdat dat meteen de oplossing zou zijn, daarom willen de regenten dat niet. Je zou toch maar iemand uitsluiten van Nederlanderschap.

mr Fawlty | 13-11-14 | 08:54

@henkou | 13-11-14 |

Natuurlijk kun jij je bij verkrachtingen van jonge meisjes, executeren van 2 jarigen en stenigen van 10 jarigen wat voorstellen.
Mocht je van je begeleider even je hersenbagger op het internet uitstrooien? Straks weer lekker in de isoleerkamer.

roze_bril | 13-11-14 | 08:52

Kan Pinto zelf niet linken?

Schoorsteenveger | 13-11-14 | 08:52

-weggejorist-

henkou | 13-11-14 | 08:51

Misschien toch maar even de discussie over dubbele paspoorten aankaarten?
necrosis | 13-11-14 | 08:40
.
Lijkt me strak plan. Maar dat schijnt sinds begin dit jaar al ontmoedigt te worden: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/neder...
"Sinds 6 januari 2014 wordt de 2e of volgende nationaliteit niet meer opgenomen in de bevolkingsregistratie. "
"De Nederlandse overheid wil dubbele nationaliteiten zoveel mogelijk beperken. [..] Daarom zijn mensen die via naturalisatie Nederlander willen worden verplicht om afstand te doen van hun oorspronkelijke nationaliteit, als dat mogelijk is. Dit heet afstandsplicht. "
Uiteraard zal de Nederlandse overheid de NL overheid niet zijn, als daar wat uitzonderingen op zijn, zoals:
"Het land van herkomst bepaalt de nationaliteit. Ook bepaalt ieder land zelf wanneer iemand de nationaliteit verliest. Voor burgers uit Griekenland en Marokko is het bijvoorbeeld juridisch niet mogelijk de nationaliteit af te staan."
Waarom dan niet bepalen, dat je dan niet de Nederlandse nationaliteit kunt krijgen?

frenkievee | 13-11-14 | 08:49

-weggejorist-

henkou | 13-11-14 | 08:48

Het zal niemand meer mogen verbazen dat gewoon de grootste meerderheid van moslims in Nederland de invoering van de sharia wil. Daar zijn geen tientallen onderzoeken voor nodig. Praat maar eens met een willekeurige moslim en zodra je door de politiek-correcte schil van "samenleven, vrijheid voor iedereen, geen hekel aan joden" bij ze heen bent komt dit gedachtengoed gewoon bij ze naar boven.

sinar2 | 13-11-14 | 08:48

analcharist | 13-11-14 | 08:34

daar komt wel een beetje laat achter. M.a.w., uhebt de laatste keer dus toch pvda gestemd ? Hoe achterlijk kun je dan zijn.
En nu gaan zitten janken !

mr Fawlty | 13-11-14 | 08:48

necrosis | 13-11-14 | 08:40

De mogelijkheid om afstand te nemen van hun Turkse paspoort om onder de dienstplicht uit te komen is er al.

CumGranoSalis | 13-11-14 | 08:46

Op straat doorbrengen is een goed idee voor PvdA politici, maar dan niet alleen de werktijd; gewoon permanent.

deEerlijkeLeugenaar | 13-11-14 | 08:44

@DoorDraaiDeur | 13-11-14 | 08:37
Het valt me nog mee dat Turkse mannen die 18 worden, geen oproepkaart voor dienstkeuring in de bus krijgen van 'Ankara'.

necrosis | 13-11-14 | 08:43

Ben je (als man) geboren in Nederland en kreeg je bij je geboorte gelijk een Turks paspoort, dan MOET je dienen in het Turkse leger, of dit afkopen.
Misschien toch maar even de discussie over dubbele paspoorten aankaarten?

necrosis | 13-11-14 | 08:40

Turken zijn zo nationalistisch als de pest en dat dan in een ander land. Iedereen kan zien dat daar op een keer heibel van komt en dan heb je een probleem; zij allemaal een dienstplicht, wij allemaal een nietszeggend hbo-diploma. Driemaal raden wie er wint.

DoorDraaiDeur | 13-11-14 | 08:37

Ach Turken, Marokkanen.. ik zie het onderscheid niet.
Wel grappig dat een jongetje tegen Asscher zegt dat het onderzoek waardeloos is en dat hij zo 1000 Turken weet die dat niet vinden. Je zag Asscher even kijken. Moet ik dit serieus nemen. I.p.v. de jongen terecht te wijzen, stak hij 1 of ander policor verhaal af dat het toch wel onderzocht was en serieus te nemen.

roze_bril | 13-11-14 | 08:37

Oei oei oei Asscher, je hebt het wel over je achterban die verantwoordelijk is voor die 8 resterende zetels. En het CMO, ik dacht dat die subsidie slurpers naar huis waren gestuurd?

Harry Turtle | 13-11-14 | 08:35

Ik wil graag een Nee sticker tegen PvdA'ers op mijn deur.

Mesmer | 13-11-14 | 08:34

Ik was altijd PvdA stemmer maar das helemaal over. Ik had een hoop verwacht van samsom maar na zijn eerste paar optredens begon de mediatraining in te kicken en was de hoop snel verloren. Tis een partij van smeerlappen, zoals bij elke partij. Gewoon niet meer stemmen, heb geen nut.

analcharist | 13-11-14 | 08:34

De PvdA komt naar ons toe deze winter!

Driewerf Hoezee | 13-11-14 | 08:31

Turken zijn zelfgericht, dat wisten we al. We moeten stoppen met meedoen aan dienstplicht van hen faciliteren en goed dat Asscher organisaties onder de loep neemt.

Roer | 13-11-14 | 08:31

Ik zeg; Alle Turken terug naar Marokko....

modderator | 13-11-14 | 08:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl