Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EO gaat PVV-stemmers heropvoeden in kampen

boekiek.jpgDe zalige mensen van de Evangelische Omroep hebben een nieuwe missie: PVV-stemmers bekeren. Dennis van der Heilige Geest gaan in het programma Rot Op Naar Je Eigen Land 'personen met sterke opvattingen over immigranten, bijvoorbeeld PVV-stemmers, een reis laten maken die een vluchteling ook maakt'. Hoe het van dichtbij ervaren van onmetelijk leed in oorlogsgebieden iets te maken heeft met (laat staan iets zal veranderen aan) frustratie met wezenlijke immigratieproblemen in eigen land is ons een raadsel, maar het levert vast ontzettend gevoelige emoTV op en de schoorsteen van Reisbureau NPO moet ook roken natuurlijk. Maar waarom zo'n reis maken met PVV'ers, als je ook lekker weg kan in eigen land? Confronteer hand ophoudende, kraakpand bewonende SP-stemmers eens met de inner workings van een echt bedrijf. Of ga eens met VVD-kiezers tanken en boodschappen doen in het grensgebied. Dat moet echt extreem frustrerend zijn, als je weet dat het een paar kilometer verderop voor de helft van het geld kan. Martin Bosma zag de aankondiging ook, vloekte een paar spijker-kop-rake Kamervragen bij elkaar, en veranderde prompt de EO in een zoutpilaar: B1wro2sIgAAW6fg.jpg

Reaguursels

Inloggen

Zodra de PVV weer de grootste is in de peilingen verzinnen zij weer dit soort hersenspoelende programma,s net zoals met... zoveel gezichten.. om het generaal pardon er door te krijgen .Je kan er op wachten en er komt nog veel meer ,de linkse partij psychologen zijn vast al druk bezig.

snapdragon | 07-11-14 | 13:11

@RoBD=Skullfucker | 07-11-14 | 12:26

Ik ga me weer even bezig houden met discussies op niveau in plaats van dit infantiele vmbo-brugklas geneuzel, als u het niet erg vindt. Ook als u het wel erg vindt trouwens.

Gegroet.

De Libertariër | 07-11-14 | 12:32

@libertarier

Met de grap over het straffeloos doodslaan van iemand die irriteert bevestigt u precies wat ik u verwijt. Waarvoor dank.

lolsnaps.com/upload_pic/TestYourStupid...

RoBD=Skullfucker | 07-11-14 | 12:26

Intrekken zendvergunning EO. Moraalpolitie die niet onder doet voor de religieuze politie in b.v.Iran en Saoedi-Arabie. Laat ze die praatjes maar in hun kerken houden. Eigen grondgebied; "verboden voor anders denkenden" zoals over abortus; euthenasie; homosexuelen etc.
Blij dat de PVV er is om tegengas te geven.

Goedzo | 07-11-14 | 11:51

Her eerste wat die kalifaat-koelies doen als ze de macht zouden krijgen? Alle EO fantasten onthoofden!!!!!!!!

habramar | 07-11-14 | 11:45

@RoBD=Skullfucker | 07-11-14 | 09:04
.
"Er is niets mis met iets vinden en uitspreken in het liberatisme. Uw woorden. Letterlijk. Geen voorbehoud. Behalve blijkbaar als het u zelf in de problemen brengt. Tot die tijd mag er gekwetst worden."
.
Waar heeft u het nou in godsnaam over? Heb ik ergens opgeroepen tot schending van lijf of goed? Werkelijk, u ouwehoert maar wat in de ruimte OF u bent niet in staat om te begrijpen wat schending van lijf of goed in houdt. Meer smaken zijn er niet...Deze hele discussie doet me denken aan een mop die ik ooit gelezen heb:
.
Een man staat voor de rechter omdat hij zijn vrouw heeft doodgeslagen.
Rechter: "Dat is een zwaar misdrijf, als U verzachtende omstandigheden kunt aantonen wordt de straf niet zo hoog."
De man: "Ze was stom, ik moest ze gewoon doodslaan."
De Rechter: "Dat is niet echt een verzachtende verklaring van U, als U echt niet levenslang achter tralies wilt zult U met iets beters moeten komen." Waarop de man verklaart:
"We woonden in een flat. Op de 12e verdieping woonde een gezin met 2 kinderen, het was gewoon zielig. Ze waren heel klein. De zoon van 12 was maar 90cm en die van 19 was maar 85 cm. Op een dag zei ik tegen mijn vrouw " dat is toch zielig hé, die kinderen van die mensen."
"Ja", zegt mijn vrouw "dat zijn Pyreneeën."
Ik zeg: "Je bedoelt pygmeeën."
"Nee" zegt ze "pygmeeën dat is dat wat onder de huid zit waar je sproeten van krijgt." Ik zeg: "Dat is pigment."
"Nee" zegt ze "pigment dat is waar de oude Romeinen op schreven."
Ik zeg: "Dat is perkament."
"Nee" zegt ze "perkament is als een dichter iets begint en niet afmaakt."
Edelachtbare U kunt zich voorstellen dat ik niet van plan was te zeggen dat het fragment is. Ik ging dus in mijn stoel zitten en las mijn krantje. Plotseling komt mijn vrouw met de volgende zin en ik denk "ze is rijp voor het gesticht..."
"Schat kijk eens", ze maakt een boek open en laat een stuk tekst zien. "Het zonnedak van de handtas was de lerares van pooier 15."
Ik neem het boek en zeg: "Maar schat, dat is Frans daar staat: 'La Marquise de Pompadour est la Maitresse de Louis XV.' Dat betekent: De Marquise van Pompadour was de maîtresse von Ludwig de 15de."
"Nee" zegt mijn vrouw, "dat moet je letterlijk vertalen. 'La marquise het zonnedak, Pompadour - de handtas, la maitresse - de lerares, Louis XV - de pooier.' Ik moet dat toch weten ik heb extra voor mijn franse les een legionair in dienst gehad."
Ik zeg: "je bedoeld een lector."
"Nee" zegt ze "Lector is een griekse held."
Ik zeg: "dat was Hector en dat was een trojaan."
"Nee" zegt ze "Hector is een vlaktemaat."
Ik zeg: "Dat is een hektare."
"Nee" zegt ze "hektare is een godendrank."
Ik zeg: "Dat is nektar."
"Nee" zegt ze "dat is een rivier in zuid-Duitsland."
Ik zeg: "Dat is de Neckar"
Mijn vrouw: "Ken jij dat lied niet "Gauw graas ik aan de Naktar, gauw raas ik aan de rijn", dat heb ik pas nog met mijn vriendin in duo gezongen".
Ik zeg: "In duet."
"Nee, zegt ze "duet is als twee mannen met een sabel vechten."
Ik zeg: "dat is een duel."
"Nee" zegt ze "duel is als een trein uit een donker berggat naar buiten komt."
"Edelachtbare ... toen heb ik de hamer genomen en haar doodgeslagen."
Ze zwijgen.......
Dan de rechter: "Vrijspraak! Ik had haar bij Hector al doodgeslagen"
.
.
Het heeft geen nut om te discussiëren met iemand die de gebezigde begrippen niet eens begrijpt. U begrijpt niet wat libertarisme is, u begrijpt niet wat schending van lijf of goed inhoudt, u begrijpt eenvoudigweg niet wat u zegt....

De Libertariër | 07-11-14 | 11:37

Als ik de EO zou zijn zou ik het format uitbreiden en wel met reizen naar Pakistan waar om de haverklap christenen worden gelyncht. Of de reis vanuit het vluchtelingenkamp door de gehele crew laten volgen met de bootreis die veel vluchtelingen (daaronder veel gelukzoekers)maken over de Middellandse Zee.

rooie vogel | 07-11-14 | 11:24

Blanke basisschool kinderen worden al voorbereid/ gehersenspoeld door de linkse kerk om te leven als een moslim in islamitische Nederland zie wat het museon Den Haag doet.

Gaat de EO ook met cda stemmers naar landen waar christenen afgeslacht worden door moslims.

Het enige wat we in stand houden met ons achterhaalde vluchtelinge beleid is dat de mensen smokkelaars miljarden verdienen. Ik kan ook beter maar een gammel bootje van 3000 euro kopen zo'n 200 zwarte pieten erop laden voor 5000 euro p.p.

vinzDH | 07-11-14 | 10:54

EO ?
Hoe kunnen die uberhaupt opvoeden als ze achter een boek staan dat genocide, massamoord, kindermoord, kindermishandeling, vrouwenondrukking, promoot en aanmoedigt.

Reden temeer om PVV te stemmen lijkt mij.

popye | 07-11-14 | 10:19

Dus ze gaan kijken hoe het is om tig duizend euro neer te leggen om in een gammel bootje naar Lampedusa te gaan om uiteindelijk in een Nederlands AZC uit tekomen?

Wat is het nut? Waarom niet een serie over waarom je dat überhaupt wil doen. Waarom niet naar die landen heen gaan en kijken waarom die mensen zo graag dit doen?
Oh wacht. Reisprogramma's met hippe BN'ers die naar warme landen gaan hebben we al genoeg.

Barry Hay | 07-11-14 | 09:20

@libertarier
"Er is niets mis met iets vinden en uitspreken in het liberatisme"
Uw woorden. Letterlijk. Geen voorbehoud. Behalve blijkbaar als het u zelf in de problemen brengt. Tot die tijd mag er gekwetst worden.

"Je bent pas waarlijk vrij als je je vrijheid alleen gebruikt om slechts in uiterste noodzaak jezelf te verdedigen en anderen niet te schaden, zowel in woord als in gedrag".

Uw gebruik van woorden/termen als "geen ene reet", bezopen, bralt, etc en het quasi intelligente gebruik van Latijnse termen doet overigens een diep gevoel van minderwaardigheid vermoeden.

RoBD=Skullfucker | 07-11-14 | 09:04

Wie kijkt er nou nog televisie?

Rest In Privacy | 07-11-14 | 08:33

godskolere wat een gezeik om een dubieus programma van een nog dubieuzere omroep.

hakbarry | 07-11-14 | 05:06

En gaat die dikke vd Geest PVVers die niet willen bekeren in elkaar judoën?

Bugsy Malone | 07-11-14 | 02:23

"Rot op naar je eigen land"... Dat mocht toch vroeger helemaal niet gezegd worden?

Murk Ratte | 07-11-14 | 01:58

Dit is an sich wel grappig. Als PVV'ers hieraan willen meewerken moeten ze dat lekker doen, dunkt mij. Maar vermoedelijk gaat het om acteurs.

Die vragen zou ik naar John de Mol opsturen, die kan er vast wel wat mee. Verwacht alleen niet dat hij de winst met je gaat delen.

decadent degeneraat | 07-11-14 | 01:56

michello | 07-11-14 | 00:21
Wat is er inhumaan aan het opvangen van vluchtelingen in de omringende buurlanden? We kunnen dan best zaken als voedsel, tenten en medicijnen sponsoren, is dat niet al solidair genoeg?
Helemaal mee eens, het woord "vluchteling" wordt misbruikt als schaamlap, of morele vergoelijking voor, en dat is mijn punt, het feit dat de Nederlanders A) opdraaien voor de hoogste belastingen en boetes, terwijl B) ons wordt voorgehouden dat immigratie goed is, waarbij C) gebleken is dat de kosten voor immigratie tot nu toe hoger zijn dan de baten, en D) men het policor riedeltje jarenlang blijft herhalen, omdat E) de hypotheek van mensen, werkzaam in de zieligheid-immigratie-industrie ook betaald moet worden, dus toekomstbestendig moet zijn, zodat F) de politiek enorm veel nieuwe regelingen produceert, waardoor G) heleboel ambtenaren daar beleidsnota's over kunnen produceren, geholpen door H) ex-politici die als zelfstandig consulent/ adviseur er ook hun boterham (ruim) mee kunnen verdienen, waardoor I) dezelfde overheid, bestaande uit ambtenaren die hetzelfde ambiëren besluiten om J) belastingen te verhogen en ze K) aan de bevolking verkopen als bezuinigingen, zodat ze L) geen enkele noodzaak zien om de kosten daadwerkelijk te drukken, omdat M) de morele chantage van het woord vluchteling al jarenlang blijkt te werken, waardoor N) er nooit een impuls zal gaan ontstaan om daar maar iets aan te veranderen, omdat O) deze bevolking zich weer, P)meer en meer laat onderdrukken, omdat Q) ze steeds banger worden gemaakt voor de toekomst, omdat er R) steeds meer voorzieningen worden afgebroken en S) de nadruk blijft liggen op de opvang van nieuwe vluchtelingen. Met deze politiek van meer immigratie zorgt men dat T) de huizenprijs op peil blijft (sinds ca 1995), een huurhuis tegen een redelijke prijs "slegts vor buitenlanders is" liefst zielige vluchtelingen, waar een vorige wethouder van groen-slinks (Poelgeest) zijn uiterste best heeft gedaan deze op zgn A-locaties onder te brengen(echt waar, de gemeente Amsterdam adviseert geboren Amsterdammers naar een andere stad of land te verhuizen), en U)krijgt de middelvinger midden in de plaats waar de spreekwoordelijke zon nooit zal schijnen, zodat V) omdat de gasbel binnenkort is uitgeput, W) u als belastingbetaler verder zal worden omgebogen. X) Ik probeer een punt te maken, en dat is dat je als Nederlander, als het zo doorgaat beter kan vluchten naar een ander land, doe je dat niet Y), dan ben je laf, of een slaaf, vastgeketend in de regels, een kikker in een kokende pan, of een ambtenaar die al deze regels begrijpt en er wel bij vaart... Z) ik heb helaas nog niet mijn echte punt gemaakt, suggesties?!

wessel hendriks | 07-11-14 | 01:51

Ja kijk, de gemiddelde PVV stemmer is natuurlijk niet iemand die het witte garen heeft uitgevonden. Stemmen op de PVV is misschien wel het domste wat je kunt doen in verkiezingstijd. Wat heb je er aan als er een partij wint waarmee gen enkele partij een coalitie wil vormen.
Roscoo1963 | 06-11-14 | 19:22
+++++++++++++++++++++++++
En deze anti-PVVmongool heeft het ZWARTE (naai)garen niet uitgevonden.

À.amalrik | 07-11-14 | 01:22

Kennelijk heeft de EO al jaren geen goede vervanger voor Henk Binnendijk kunnen vinden. Dan krijg je dit soort 'plaatsvervangende' vruchten...

Takki Yah | 07-11-14 | 00:56

EO= onbetrouwbare, achterbakse Gereformeerden.

asylumstreetspanker | 07-11-14 | 00:51

@RoBD=Skullfucker | 06-11-14 | 23:38

Hoeveel irrelevante zijweggetjes gaat u nog bewandelen? U begon de discussie door te stellen dat het curieus is dat een libertarier UITSPREEKT dat heropvoeding geen slecht idee is, waarmee u suggereerde dat dit in tegenspraak met het libertarisme zou zijn...Onzin, want iets uitspreken is iets anders is dan heropvoeding met dwang uitvoeren, hetgeen de uitspraak niet curieus maakt.

U stelde eveneens dat libertariers het hoogste respect zouden moeten hebben voor denkbeelden van anderen...Ook dat heeft geen ene reet met libertarisch zijn of denken te maken. Een libertarier kent geen ander uitgangspunt dan dat het geen mens is toegestaan om het lijf of goed van een ander te schenden...Dat zou u begrepen hebben, zou u iets van het libertarisme begrepen hebben, quod non..U bralt maar wat in de ruimte.
.
En nu komt u met de al helemaal compleet irrelevante en -quite frankly- bezopen uitdaging om een strafbare uitspraak te doen in een rechtsstaat...U heeft kennelijk niet eens in de gaten dat ik hier een filosofische exercitie met u uitvoer...
.
Mene mene tekel upharsin. Next.

De Libertariër | 07-11-14 | 00:35

Zou tijd worden voor een tv item wat gaat over de stereo type politieke partij stemmer. Die bestaan nl echt. Een D66er zier er andersuit aks een pvda-er. Echt.

Bad Ass Justice | 07-11-14 | 00:24

@wessel hendriks | 07-11-14 | 00:10
Wat is er inhumaan aan het opvangen van vluchtelingen in de omringende buurlanden? We kunnen dan best zaken als voedsel, tenten en medicijnen sponsoren, is dat niet al solidair genoeg?

michello | 07-11-14 | 00:21

@Poxert | 06-11-14 | 23:58
Het gezonde verstand van de andere partijen en diens achterban, dat zorgt er momenteel voor dat we allemaal op alle mogelijke manieren worden uitgekleed om het buitenland, het buitenland in eigen land, het overheidsapparaat en private ondernemingen overeind te houden. Een en ander onder de noemer "afdracht gemeenschapsgeld". Als kers op de taart wordt onze habitat gestaag volgepropt met laagrendementsculturen, waarmee ook geen vrijzinnig woord te wisselen valt. Ik weet niks van jou, maar ik zie hier in elk geval geen enkel voordeel van in.

michello | 07-11-14 | 00:18

"Arjan Lock: 'Op zondag ga ik in het bos op zoek naar eekhoorntjesbrood voor mijn eigen risotto. De essentie van het leven zit in kleine dingen.'
Hahahaha, wat een lutser.
Bad Karma | 06-11-14 | 19:49"

En wat is daar dan mis mee? Paddestoelen zoeken in het bos, so what? Beetje trendy om risotto te noemen want dat is al 180 jaar uit, maar vooruit, een goede risotto is nooit weg. (Hele volksstammen in Oosteuropa doen aan paddestoelen zoeken. Heerlijk eten!)

@Van Rossem
Wat is er mis met een grensverleggend/overschrijdend (letterlijk) programma maken? Helegaar, helendal niksniet. Alleen is Arjan Lock zo ontzettend stom om het speciaal over PVVstemmers te hebben. Sufferd-eerste-Klas-is-ie.

Als Powned die Ibiza-troep maakt, dan kan dit ook. Je moet pas gaan zanikken en jammerhouten als het programma geheel bevooroordeeld blijkt te zijn bij uitzending. Tja, lukt nu natuurlijk niet meer vanwege die PVV-opmerking.

Overigens heeft Bosma zomaar de EO en ander uitzendkornuiten een stel goede programma-ideeën aan de hand gedaan. Overigens zijn die Kamervragen alleen voor de Bühne, want in de Kamer wordt niet beslist over het maken van programma's.

Wat ik ergerlijk vond was deze opmerking van Arjan Lock: "Het kabinet verkleint met de plannen de macht van omroepen en maakt de weg vrij voor producenten, andere commerciële partijen en maatschappelijke organisaties om rechtstreeks te kunnen aankloppen bij de NPO. Voorheen moest het altijd eerst langs de omroepen zelf. Lock: 'Dit is de dood in de pot. De filter van de omroep is nodig. De expertise ligt bij ons. Publieke en zeker niet commerciële belangen moeten de boventoon blijven voeren. Samen met producenten en collega-omroepen zorgen we voor innovatie en programma's met een ziel."

Kom op zeg, Lock, wat een arrogantie. De filter van de omroep is helemaal niet nodig. Die zgn. expertise is elders ook te vinden. Bovendien zullen er heus wel mensen zijn die zelf wel voldoende expertise in huis hebben. Als iemand met een goed idee naar een productiehuis stapt en ze gaan samen naar de npo dan kan er wel zeker iets goeds uitkomen. Die arrogantie is niets anders dan het verdedigen van de eigen toko.
Salut! Evocatus

Evocatus | 07-11-14 | 00:17

In sommige landen ben je je leven niet zeker, echte vluchtelingen moeten we altijd opvangen, vind ik. Maar in ons land is je toekomst niet meer zeker, waar moeten wij heen?!

wessel hendriks | 07-11-14 | 00:10

Kudo's voor Bosma.
Die kop van van der Geest hoef ik nooit meer te zien.

G,I. Jane | 07-11-14 | 00:08

Volgens mij heb ik recentelijk de heer Wilders horen zeggen dat zij de grootste zijn in de actuele peilingen. In dat geval wordt er goed gekeken naar het overgrote deel van de Nederlanders.

Ik heb overigens altijd het idee gehad dat PVV stemmers geen stemrecht mogen hebben. Dit namelijk door het gebrek aan gezond verstand. Zelfs (oud) PVV'ers geven aan dat de partij onzin is. Oproer kweken met maffe moties, hier vervolgens echter geen werk aan geven.
Klinkt als het T-shirt wat ik vroeger altijd in de Large zag staan: Chaos! Panic! Disaster! My Work Here Is Done

Link Large: www.large.nl/chaos-panic-disaster--t-s...

Poxert | 06-11-14 | 23:58

De oplossing begint bij de bron van het probleem.

michello | 06-11-14 | 23:44

@libertarier
Tegen beter weten in.
Ja, u heeft gelijk. Een libertarier mag best stellen dat heropvoeden vanwege een mening die u niet zint een goed idee zou zijn. Ik heb ook niet gezegd, lezen graag, dat dit niet mag. Ik zeg ook niet dat een groenlinkser niet mag zeggen dat voor kernenergie en schaliegas is. Beide is echter net zo bespottelijk.

Ten tweede ben ik bang dat u bewust iets weglaat in uw betoog of dat u er zelf weinig van begrijpt. Je mag namelijk binnen het liberstisme idd denken wat je wilt. Maar het mogen uitspreken? U weet wel beter, u mag nl met uw uitspraken anderen geen schade toebrengen.

En dan nog het door u krampachtige vasthouden aan het verschil tussen willen en moeten, wat volgens u uw uitspraken vededigbaar maakt. Erg laf, daarom daag ik u uit. Schrijf hier driemaal het zinnetje; ik vind dat alle (kies maar: joden, negers, Marokkanen),vermoord moeten worden of heropgevoed. Gaan we daarna kijken hoe justitie aankijkt tegen uw uitleg over moeten en willen.

RoBD=Skullfucker | 06-11-14 | 23:38

Jaja.. Leuk altijd hoor, die kamervragen. Maar waarom, oh WAAROM lezen wij never nooit de ANTWOORDEN?!?
Dit gaat al jaren zo. Nutteloze bezigheid, zolang het volk de antwoorden nooit te zien krijgt.

prakkie | 06-11-14 | 23:32

@De Libertariër | 06-11-14 | 22:44
Robd heeft gewoon gelijk. Communist.

Lewis Lewinsky | 06-11-14 | 23:03

@De Libertariër | 06-11-14 | 21:19
Je bent een communist. Met je heropvoedingsideeën. Vertrek naar Noord-Korea.

Lewis Lewinsky | 06-11-14 | 23:03

Ik zou zeggen PVV kamerleden, Provinciale leden meldt u aan, als ik PVV ers zie wil ik ook zeker zijn dat dit PVVers zijn, in het kerstreces volop tijd.

gebrokenvleugel | 06-11-14 | 23:01

Ik voel mij niet verantwoordelijk voor een vluchteling uit verre oorden. Buurlanden zouden zich verantwoordelijk moeten voelen.
Wie naar hier komt grijpt de kans aan om ooit een uitkering te kunnen genieten, met huurhuis, warm water uit de kraan, de Aldi om de hoek, zorg, onderwijs, kinderbijslag etc. je hoeft geen tiefus meer te doen als je asiel krijgt en je hebt het 10x rijker dan in je eigen land met een doorsnee baan.
Dat is hetzelfde wanneer ik in Monaco asiel ga aanvragen en € 15.000 per maand bijstand krijg, OK dan betaal ik misschien 6.000 huur, maar ik woon wel in het paradijs gratis en voor niks. Tieft op, neuk maar wat minder of ga je eigen machthebbers heropvoeden. Dit hier is ons land waar we voor hebben gevochten, met strijd en met arbeid.

michello | 06-11-14 | 22:57

Reorganisatie van het publieke bestel was duidelijk niet drastisch genoeg. En als iemand zich niet kan vinden in de Nederlandse cultuur, normen, etc. Dan rot je maar op. Naar je 'eigen' land of een andere. Keus is aan de persoon zelf.

Vageling | 06-11-14 | 22:53

Ze kunnen beter een show organiseren waar het IQ mee wordt getest. Deelnemers, alle religieuze eindbazen en en anders denkende eindbazen.

Van mijn part een soort van wipe-out achtig programma.

Dat vereist namelijk ook denkvermogen en als het er op aankomt kunnen we ook eens zien of zo'n jurk wel functioneel is bij al deze obstakels.

Ik kom er echter nog niet uit met wat er kan worden aangeboden als hoofdprijs voor de winnaar.
1000 jaar gelijk zou wel mooi zijn.
Dan kan die hele religie discussie onderhand eens ophouden.

Rest In Privacy | 06-11-14 | 22:51

Ik ken er wel eentje die ze mogen interviewen; een Chinese immigrant die roept dat de meeste buitenlanders moeten opflikkeren naar hun eigen land.

dlseth_ | 06-11-14 | 22:45

@RoBD=Skullfucker | 06-11-14 | 22:04
.
- "Wel degelijk sequitur. Een libertarier die met droge ogen stelt dat andersdenkenden moeten worden heropgevoed is tamelijk curiose."
.
Dat stelde ik dan ook niet. Ik stelde dat ik heropvoeding geen slecht idee vind. Dat is iets geheel anders zeggen dat andersdenkenden heropgevoed MOETEN worden. Geen idee waar u op uit bent, maar laat dit soort nonsens achterwege, zou ik zeggen.
.
- "Juist libertariers zouden het hoogste respect moeten hebben voor denkbeelden van anderen, ook al zijn het de hunne niet, ook al begrijpen ze ze niet, ook wijzen ze ze af. Heropvoeden vanwege denkbeelden zou u een vloek moeten zijn."
.
Aha. U begrijpt geen reet van het libertarisme zie ik. Anders had u wel begrepen dat er helemaal niets mis is met iets VINDEN en dit uitspreken in het libertarisme...De grens van handelingsvrijheid ligt in het libertarisme bij schending van lijf of goed: Het Non Agressie Principe.
.
Verdiep u tenminste in de basisprincipes van de stroming. Dat voorkomt uitglijders als deze.

De Libertariër | 06-11-14 | 22:44

De islam krijgt steeds meer invloed op ons, en onze samenleving, en de haat naar de autochtone Nederlander wordt nauwelijks nog verborgen.. www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/1... De moslims zeggen dat wij een achterlijke cultuur aanhangen, dat is toch de grap van het jaar toch?
.
De mensen die op willen komen voor onze eigen waarden en cultuur worden weggezet als xenofobe racisten. Er is een soort deja vu gevoel naar de tijd van Pim Fortuyn, hoe populairder de boodschapper, hoe groter de demonisering. En ook de EO werkt hier dus aan mee.

Gaul Shaarad | 06-11-14 | 22:42

Ik zou graag meedoen!

Een gratis reis naar een land waar ik 100 keer zo veel verdien als nu, een gratis huis en telefoon krijg, terwijl ik nooit meer hoef te werken, mijn familie kan laten overkomen op kosten van anderen.

WAAR KAN IK ME MELDEN, EO ??

The_Master_Bear | 06-11-14 | 22:41

Martin Bosma moet ook streng heropgevoed worden.

lingo star | 06-11-14 | 22:40

@kloopindeslootetc
Het woord spotvakje is mij onbekend.
Maar heeft u nu echt niet in de gaten dat u net zo hard huillie huillie doet over Bosman en de PVV als zij in uw ogen doen richting de EO?
Treurnis.
U een kaasplankje een stevige rode wijn neem ik aan?

RoBD=Skullfucker | 06-11-14 | 22:38

The "Explosive Growth" of Jihadism in the Netherlands. "The increasing momentum of Dutch jihadism poses an unprecedented threat to the democratic legal order of the Netherlands." — Dutch intelligence service, AIVD. "For adherents unable or unwilling to join the armed struggle in Syria or elsewhere, social media offers a form of involvement that allows them to identify themselves as jihadists... without actually having to fight. After all, the movement also considers 'dawah' -- preaching the 'call to Islam" -- a form of jihad." — Dutch intelligence service, AIVD. Zouden ze bij de EO wel ooit dit soort informatie in hun wereld aantreffen? www.gatestoneinstitute.org/4835/nether...
ejbron.wordpress.com/2014/11/05/de-exp...

Benedict Broere | 06-11-14 | 22:32

RoBD=Skullfucker | 06-11-14 | 22:11
"linkmenschen als u"
Je lijkt Bosma wel, die gaat ook niet inhoudelijk op de zaak in en gaat meteen wijzen in welk zelfbedacht spotvakje je zou thuishoren. Net zoals de PVV zelf ook in een spotvakje wordt gestopt. En Fortuyn toen ook. Lekker makkelijk. Biertje erbij? Chipje misschien? Maar je kunt tenminste wel lekker mopperen., dat wel.

kloopindeslootjijook | 06-11-14 | 22:23

RoBD=Skullfucker | 06-11-14 | 22:11
"linkmenschen als u"
Je stopt me in een vakje waar ik niet in hoor. Bovendien snap je mijn opmerking niet.

kloopindeslootjijook | 06-11-14 | 22:18

@ matrixbluepill | 06-11-14 | 21:59
Aan PVV stemmen ben ik nog niet toe, verder een zeer herkenbare tegel. Zij het dat ik al zeker tien jaar geen EO-lid meer ben.

Lewis | 06-11-14 | 22:18

double punch | 06-11-14 | 21:49
Kandidaten zijn te koop, voor 'n paar euri's. 4e rangs acteurtje met voorgekauwde teksten.
Liefst eentje die nog nooit van een partijprogramma heeft gehoord, en geen idee heeft waar het Binnenhof staat. Levert leuke TV op, en de brave kijkertjes worden bevestigd in hun door de gevestigde politiek gekweekt vooroordeel tav PVV-stemmers.
De leugen regeert.

appelvink | 06-11-14 | 22:16

@lookpinslootmaariktochniet en overig links krapuul alhier.
Merkwaardig toch dat linkmenschen als u niet weten hoe hard ze racist moeten roepen, aangifte moeten doen, demonstreren etc als iets ze niet aanstaat maar vervolgens volledig in een stuip schieten als rechts een paar kamervragen stelt.
Hilarisch ware het niet zo triest.

RoBD=Skullfucker | 06-11-14 | 22:11

Goh, dat de EO zoiets bedenkt, Was het niet zo, n fijnchristelijke organisatie,die 5a6jr geleden een aantal vrouwelijke ,vrijwilligsters,naar Afrika had gestuurd, die door een hele negerstam werden verkracht.Kwamen die meiden ook niet uit de , bible belt,ergens rond Kampen.En dan nu de subsidiekraan dreigt te worden dichtgedraait, en het kerkbezoek sterk terugloopt met zon flutprogramma komen

Archy Bunker | 06-11-14 | 22:11

Moeten nu alle PVV-stemmers geel geschminkt worden?

JIP! | 06-11-14 | 22:07

Bosma lulvragen, volgende uitzending gaan ze met Joling naar
de Playboy Mansion.

Rijole | 06-11-14 | 22:06

@de libetarier 21.36
Wel degelijk sequitur. Een libertarier die met droge ogen stelt dat andersdenkenden moeten worden heropgevoed is tamelijk curiose. Daar doet het feit dat u dit niet met geweld wilt afdwingen niets aan af. En dat was ook niet wat van Duyvenbode stelde.
Juist libertariers zouden het hoogste respect moeten hebben voor denkbeelden van anderen, ook al zijn het de hunne niet, ook al begrijpen ze ze niet, ook wijzen ze ze af. Heropvoeden vanwege denkbeelden zou u een vloek moeten zijn.

RoBD=Skullfucker | 06-11-14 | 22:04

De EO is al lang de "EO" niet meer. Dat was toen zieltjes winnen. Toen wist je waar je aan toe was, zowel intern als extern. 25 Jaar geleden zond de EO tenminste nog docu's uit zoals "het zwaard van de Islam", een serieuze waarschuwing tegen de oprukkende islam. Nu is de EO een halflinksige emo tv zender met een Jezus sausje. Ik ben zelf christen en EO lid maar ik stem al vanaf het eerste dag dat de PVV bestond op Geert omdat ik christelijke politiek (maar ook de EO) ontzettend naïef vind.

matrixbluepill | 06-11-14 | 21:59

Gaat goed zo, meer stemmen voor de pvv of ander partijen, als het maar geen PVDA,CDA,VVD of D66 mee is. Deze zijn al veelbte lang aan de macht( meer dan 60 jaar) en hebben ons in deze situatie gebracht. En de E.O. hahaha, hypocriet en achterbaks, net zoals bij de islam andere menswn hun wil en geloof opleggen. Stop met dat uitdragen van geloven. Geloof lekker thuis maar laat mij met rust. En ja ik stem PVV, al is het alleem al om Brussel en onzegeringbtegen te gaan

machinist1964 | 06-11-14 | 21:55

@ supermatthijs ga vooral zo door en blaas de wind in onze zeilen

tepelkloofterrorist | 06-11-14 | 21:55

Bosma puntje 5: Omdat dat kan.

En niet huilie huilie gaan doen, dat grenst aan lafheid. De EO vindt blijkbaar dat PVV-ers geen oog hebben voor menselijk leed van asielzoekers. Ga daar nou eens op in, pareer dat keihard in plaats van meteen weer te jammeren over anderen. Die Bosma reaguurt als een stereotieppe fin: Waarom vraag jij aan mij, waarom niet aan hunnie?

kloopindeslootjijook | 06-11-14 | 21:53

Hoe komt de EO aan kandidaten? Echte PVV-ers zullen hier toch niet intuinen? Ben benieuwd wie de degene zijn die toehappen?

double punch | 06-11-14 | 21:49

Is dat nou een typische PVV-reactie van Bosma? Meteen naar anderen gaan wijzen en niet even naar hunnie zelf kijken en niet inhoudelijk ingaan op de zaak? En dan met een vlijmscherp argument deze actie neerhalen?
Beetje jammer weer, PVV.

kloopindeslootjijook | 06-11-14 | 21:46

Gaat goed zo, meer stemmen voor de pvv of ander partijen, als het maar geen PVDA,CDA,VVD of D66 mee is. Deze zijn al veelbte lang aan de macht( meer dan 60 jaar) en hebben ons in deze situatie gebracht. En de E.O. hahaha, hypocriet en achterbaks, net zoals bij de islam andere menswn hun wil en geloof opleggen. Stop met dat uitdragen van geloven. Geloof lekker thuis maar laat mij met rust. En ja ik stem PVV, al is het alleem al om Brussel en onzegeringbtegen te gaan

machinist1964 | 06-11-14 | 21:41

@Van Duyvenbode | 06-11-14 | 21:31

_ "Even een faux pas, libertariër. Je vindt het heropvoeden van pvv-ers geen slecht idee. Vrijheid is alleen jouw vrijheid blijkbaar."
.
Non sequitur. Dat ik iets geen slecht idee vind, wil niet zeggen dat ik dwang en geweld wil gebruiken om dat idee uit te voeren...

De Libertariër | 06-11-14 | 21:36

PVV staat er goed voor in de peilingen. EO is Staatsomroep. (PvdA/VVD/CU/SGP/D66)
18 maart 2015 zijn Prov. Statenverkiezingen. EO start in januari 2015 met bovengenoemd programma.....
Triest, dat mensen welke zich oprecht zorgen maken over de toekomst van Nederland, over betaalbaarheid van het huidige beleid, over hun vrijheid en die van hun kinderen, over de leefbaarheid in steden en dorpen, dat die mensen worden weggezet als zijnde " slecht".
.
Ik weet nog wel een paar items waar de EO programma's over kan maken. Daar hoeft men niet ver voor te reizen, het speelt zich af in Nederland, bij u om de hoek.

appelvink | 06-11-14 | 21:32

De Libertariër | 06-11-14 | 21:19

Even een faux pas, libertariër. Je vindt het heropvoeden van pvv-ers geen slecht idee. Vrijheid is alleen jouw vrijheid blijkbaar.

Van Duyvenbode | 06-11-14 | 21:31

@7.3896336773#2467
PS. U heeft het nogal vaak over in de ejaculeren, ook als het mannen onderling betreft. Bespeur ik hier een complexje?

RoBD=Skullfucker | 06-11-14 | 21:29

@superm en 7.3453245688
Wat ik nou grappig vind is het steeds meer neerbuigende toontje van lieden als u naarmate de blonde tovenaar hoger in de peilingen staat. Maar ach, ik begrijp dat wel. Het moet moeilijk zijn om alles waarin je gelooft teloor te zien gaan.

RoBD=Skullfucker | 06-11-14 | 21:26

Outsider-Inside
Pim Fortuyn was een held ! Nederland was hem niet waard. Geert Wilders is helaas de enige manier voor veel mensen om aan te geven dat ze het op veel fronten spuugzat zijn.
Naast Islamisering (waar Pim 100% gelijk had, Islam is een achterlijke cultuur), had Pim ook veel andere zeer goede standpunten. Ben toevallig nog eens zijn 'boekjes' aan het doorlezen (zoals die kwal van een Van Dam ze noemde), maar het klopt. Inhoudelijk klopt het.
Ik stem ook PVV!

Bernard Couperus | 06-11-14 | 21:26

Misschien moeten we SGP en CDA kiezers maar eens door een oude vent in hun kruis laten betasten terwijl hun gezegd wordt dat als ze praten ze in de hel belanden.

Weten ze gelijk wat het christendom heeft gebracht.

Grauwe Veen Spuuter | 06-11-14 | 21:25

Ha ha.. Die Bosma snapt tenminste dat je een beetje humor moet gebruiken. Pim Fortuyn had dat ook heel goed door, die kon ook op zeer humoristische wijze een politieke tegenstander compleet met de grond gelijk maken ("Ik hoop wel dat Meneer Melkert wat ontdooid en wat meer gaat lachen").

Hier nog maar een keer weer die unieke foto genomen na het verkiezingsdebat in 2002 waarin Pim dit zei, lig weer dubbel van het lachen als ik deze foto zie:

www.refdag.nl/polopoly_fs/melkertfortu...

Wilders is veel te zuur en schreeuwerig, als hij wat meer subtiele humor zou gebruiken dan zou hem dat zo overnight 10 of 20 zetels extra op kunnen leveren.

Outsider-Inside | 06-11-14 | 21:20

Nou vind ik het het heropvoeden van PVV'ers geen slecht idee...Je moet toch wel niet helemaal lekker in je kokosnoot zijn, wil je stemmen voor vrijwillige onderdanigheid (burgerschap) van deze fascistoïde brulboei, die "opmerkelijk" genoeg de afgelopen drie verkiezing vlak voor het binnen halen van de bui begint met het ingooien van zijn eigen ramen....
.
Maar dat terzijde. Wat hier gebeurt bij een omroep die verondersteld wordt het publiek te informeren...Daar zijn geen woorden voor. Het is wel zo schandelijk en vilein om op deze wijze zeer systematisch en gericht politieke tegenstanders via de PO aan te pakken, daar zal zelfs Kim Jong-un nog jaloers naar kijken...
.
En zo kun je wederom zien waarom een overheid zich in het geheel NIET met het maken van TV behoort te bemoeien. De kaste die de macht heeft gegrepen zal dit instrument per definitie gaan gebruiken om enkel welgevallige informatie te verspreiden en natuurlijk om tegenstanders te demoniseren. En dit nota bene op kosten van de burger, die in de eerste plaats al beroofd werd om dat geld op te hoesten.
.
De publieke oproep dient dan ook geheel opgedoekt te worden! Met wortel en tak uitroeien, per omgaande de botte bijl er in...

De Libertariër | 06-11-14 | 21:19

@Bosma: je bent mijn man !!

Danbolig | 06-11-14 | 21:17

De daling van de olieprijs, is deze nou georkestreerd om isis en Rusland te treffen, of is deze veroorzaakt door een wereldwijde recessie?
In het eerste geval beheersen Saoedie-Arabië en de VS de olieprijs, en hebben zij deze kunstmatig hoog gehouden.
In het tweede geval is het wachten op de volgende financiële crisis. Immers, in aanloop naar de financiële crisis van 2008 daalde de olieprijs ook spectaculair. De olie was te duur en duwde de wereldeconomie in een recessie. Met als gevolg een financiële aderlating.

Van Duyvenbode | 06-11-14 | 21:09

Zou het trouwens niet logischer zijn om deze mensen juist in Nederland te laten blijven en dat deze mensen laten zien waarom zij er zo over denken en dat proberen te ontkrachten ipv de zieligheidskaart te trekken en hen naar een vluchtelingenkamp mee te nemen. En waar gaat de rekening naartoe van dit alles? De EO(dus wij) of Vluchtelingenwerk.

Julia | 06-11-14 | 20:56

Ontmaskering.

dubbert | 06-11-14 | 20:46

Het is bijna tien uur. Tanden poetsen, pyjama aan en naar bed.
U bent in het opvoedingskamp van de EO. Het licht gaat nu uit.

Van Duyvenbode | 06-11-14 | 20:46

Ze doen er ook alles aan om het sprookje in stand te houden. Een vluchtelingenkamp is kut ja, maar hoezo de conclusie trekken om deze mensen hier neer te plempen, waar is de toegevoegde waarde voor NL? Die is er niet. Je zou extra geld naar zulke gebieden moeten sturen ipv deze mensen allemaal hierheen halen.
Natuurlijk is er de laatste tijd veel om te doen, helemaal omdat Nederland meer mensen binnenkrijgt dan normaal/verwacht.
Na dit programma van de EO voor pro-vluchtelingen beleid wacht ik met smart op het programma van de VARA waarin 'wees verschillige' leden van de VARA, hun huis openzetten voor vluchtelingen. Een Somalisch echtpaar waarvan de vrouw in doeken is gehuld samen met hun 5 kinderen. Een 45 jarige man met een discutabel verleden uit Rwanda. Opgefokte jonge moslims uit Somalie,Eritrea,Afghanistan en Irak die zullen blijven overnachten bij blonde alleenstaande vrouwen. Deelnemers horen hun kamers vrij te maken voor deze 'vluchtelingen'. Deelnemers horen het grootste gedeelte te betalen voor de kosten die de vluchtelingen maken qua onderwijs,eten,onderdak,gezondheidszorg. Deelnemers mogen geen kritiek hebben op de wijze waarop de vluchtelingen hun eigen cultuur beleven. Practise what you preach, noem het een soort Chantal blijft slapen maar dan Mohammed,Fatima en Ali blijven slapen.
Overigens, dit is in real life al gaande in Berlijn. Ik stel voor om dit ook in Nederland in te voeren, er zullen vast veel vluchtelingen kunnen overnachten in het huis en in de tuin van Marcel van Dam.

Julia | 06-11-14 | 20:45

PVV stemmers een stem en gezicht geven, heerlijk. Ik ga kijken!

Frankasd | 06-11-14 | 20:43

Het is met zulke programma`s hetzelfde als met vluchtelingen. Als je er zo graag naar kijkt, betaal je er zelf maar voor. Voor mijn part neem je ze in huis. Maar vermoei een ander er niet mee.

boy_wulfe | 06-11-14 | 20:39
Blijkbaar dus wel. Zie artikel 2.1.2 van de mediawet.

roze_bril | 06-11-14 | 20:42

Tip:
Laat de bejaarden zich voorstellen als PVV stemmers, dan krijgen die dus ook de opvang die onze gasten wel krijgen.

eed | 06-11-14 | 20:42

@boy_wulfe | 06-11-14 | 20:39

Het is allemaal een groot links complot tegen de Calimero vd nederlandse politiek.

Supermatthijs | 06-11-14 | 20:41

Ter aanvulling voor Bosma:

1. Gaat de NPO ook D66 bestuurders meenemen met iemand naar een modaal betaalde baan, net zo lang totdat deze persoon €33.000 netto heeft verdiend?
2. Gaat de NPO ook met PvdA-stemmers naar het kalifaat om aldaar de islam in vol ornaat te kunnen aanschouwen?
3. Neemt de NPO voor de onder punt 1. genoemde reportage ook een VVD-baantjesjager mee, liefst Loek Hermans, om te aanschouwen hoe lang en hoe hard een normale burger moet werken om het salaris van een zorgmanager binnen te harken?

Dat wordt nog mooie televisie dit najaar.

Rémy Martin ® | 06-11-14 | 20:41

Benedict Broere | 06-11-14 | 19:48
Ware taal. Moslims vliegen in de hypocriete slachtofferreflex bij het lezen ervan, let maar op. Zo waar.

sjoost | 06-11-14 | 20:40

Het is misschien een stome vraag, maar waarom stelt de pvv hierover kamervragen ipv greet naar de eo klantenservice te laten tweeten? Kamervragen zijn een verspilling van geld aangezien de regering niet over de programering van omroepen gaat.

boy_wulfe | 06-11-14 | 20:39

Martin Bosma, de grote man achter Geert. Duo van goud, de grote helden van deze tijd!

The Cradle | 06-11-14 | 20:39

@ Supermatthijs | 06-11-14 | 20:28
Ik volg je niet, waar reageer je nou op.

Lewis | 06-11-14 | 20:32

Niet van mijn geld graag. Graag naar RTL of SBS zo`n programma.

roze_bril | 06-11-14 | 20:31

Kunnen ze gelijk ook de CDA-stemmers meenemen. Die roepen dat nog harder dan bepaalde PVV-stemmers

Rest In Privacy | 06-11-14 | 20:30

Graaf van Egmont | 06-11-14 | 20:25

Geloof het wel, als ik weer nuchter ben ga ik wel even op de kalender kijken.

eerstneukendanpraten | 06-11-14 | 20:29

Supermatthijs | 06-11-14 | 20:22

Net na de culturele revolutie waren ze ook blij met zelfcensuur en kringgesprekken.

Toch aardig om te zien dat google zelfs mensen met een IQ <85 in staat stelt een onvolledig citaat te completeren.

stoethaspel | 06-11-14 | 20:28

@Lewis | 06-11-14 | 20:20

Wat mijn nieuwe vriend 7,62x39 om 20:14 al schreef. Als er een markt is voor een domrechtse omroep (hallo Powned !) moeten die zo'n programma maar maken. Wilders en trawanten maken hier goddank nog niet de dienst uit.

Supermatthijs | 06-11-14 | 20:28

Mooi artikel voor de daklozenkrant van Bertje.

ja,diedus! | 06-11-14 | 20:27

@Roscoo1963 | 06-11-14 | 19:22

Ah, u heeft geen enkel ideaal, zeg dat dan meteen. Wtf maakt het uit of je in een coalitie komt of niet? Heeft de oppositie geen functie soms? Ach laat ook maar, de meest debiele tegel die ik hier de afgelopen jaar heb gelezen, u wint de Darwin award.

neemjemoederindemali | 06-11-14 | 20:26

Als ze nu eens een christen meenemen op een reis van Priesters, Dominees welke zich vergrijpen aan jonge kinderen.

Europa nee | 06-11-14 | 20:26

Ik wacht wel op de vrijmibo van morgen. Dan is het toch vrijdag hè?

Graaf van Egmont | 06-11-14 | 20:25

Wat is blauwliggen?

bbbachstra | 06-11-14 | 20:25

@ Mono's (monotheïsten) zijn tuigh. Allemael...
@ Mensen die in een god geloven zijn een lagere diersoort.
@ enz. enz.
Ja, ze zijn zo star en zwartwit, hè. ;-)

Lewis | 06-11-14 | 20:24

Wanner komen de tieten? Oh wacht...

eerstneukendanpraten | 06-11-14 | 20:23

@stoethaspel | 06-11-14 | 20:16

Ben ik toch blij dat je nog enigszins censuur op jezelf hebt toegepast. En het was volgens zodat de honden erbij kunnen maar dit terzijde.

Supermatthijs | 06-11-14 | 20:22

Roscoo1963 | 06-11-14 | 19:22 Dan is de democratie dus echt dood, dat dan weer wel.

ja,diedus! | 06-11-14 | 20:21

@ Supermatthijs | 06-11-14 | 20:09
Met kennis over echte vluchtelingen is niks mis. Waar iets mis me is, is de eenzijdigheid. Kom dan óók eens met een programma over mensen/buurten/dorpen/steden die keihard te maken hebben met de keerzijde van immigratie, óók van asielzoekers.
Nou doet de EO dat in de berichtgeving nog redelijk, het is een omroep die soms ook nog wel een minder politiek correct geluid laat horen, maar zo'n hele serie met zo'n titel en thema is natuurlijk opzichtig eenzijdig.
Het was veel geloofwaardiger zijn met die serie te beginnen, maar tegelijkertijd ook met een van de series die Bosma voorstelt. Dat zou nou écht interessant zijn.

Lewis | 06-11-14 | 20:20

De PVV-stemmer stemt PVV omdat hij (gesteld dat stemmer mannelijk is) ziet dat die islam een steeds groter wordend probleem is IN NEDERLAND. Wilders zit al 10 jaar ondergedoken vanwege deze immigranten, Van Gogh is geslacht door een exponent van deze onwelkome import.
Moslims in moslimthuislanden bekijken is moslims in moslimthuislanden zien. Heerlijk, maar het zijn niet die moslims zoals we die IN NEDERLAND zien. En daar gaat het toch om?
Laat niet PVV-stemmers, de benoemers van het islamprobleem, naar moslimthuislanden reizen, maar juist de probleemmoslims zelf. Enkele reis uiteraard; ze zijn allang onverbeterlijk gebleken.

sjoost | 06-11-14 | 20:18

"personen met sterke opvattingen over immigranten" , wat een traversie van de waarheid , het gaat over personen die zich bezorgd maken over de leefbaarheid van het huidige Nederland.
En zich terecht zorgen maken over de ruimte, kosten en druk op de gemeenschap die dat met zich meebrengt. Laat de EO zich maar druk maken waarom de betreffende regio niet meer doet aan opvang.

ja,diedus! | 06-11-14 | 20:18

Een idEOlogie, je zal het maar hebben.

Mebert | 06-11-14 | 20:17

ik meld me vrijwillig aan, ik ben dol op reizen!

irma zonderboezem | 06-11-14 | 20:17

Supermatthijs | 06-11-14 | 20:09

Mensen die gristenhonden steunen en dan zelf woorden als tuig in de mond nemen behoren zonder uitzondering tot het slag dat mij dwingt tot zelfcensuur.

Mono's (monotheïsten) zijn tuigh. Allemael...
Jij behoort kennelijk tot die groep..

Een warm hart, gekookt op de rug. (Vrij naar J.A.Deelder.)

stoethaspel | 06-11-14 | 20:16

7,62x39 | 06-11-14 | 20:15
Terwijl wit ze wel bevalt..

Tweespalt | 06-11-14 | 20:16

Supermatthijs | 06-11-14 | 20:13
Die lui herkennen vrijheid niet als ze erdoor in de bek geëjaculeerd zouden worden.

7,62x39 | 06-11-14 | 20:15

Wat toch een pret in dit land. De media zegt "vluchteling" en de goegemeente aapt na. Vluchteling is in ons denkraam ontheemd zonder dat te willen. Klopt. Dat er verschillende soorten vluchtelingen zijn wordt de goegemeente niet geleerd. Daar zorgt de media wel voor. men is ook niet geïnteresseerd om te leren. Dus wordt niet bijgeleerd. De economische vluchteling zou eigenlijk geen vluchteling genoemd mogen worden. Gewoon een mens uit een ander land die zijn armoede zat is en het ergens anders beter wil hebben. En deze groep is waar een steeds groter wordende groep nederlanders over valt. Dat zal de EO niet toelichten. Daarnaast: oorlogsvluchtelingen kunnen ook een andere kant op vluchten. Waarom met z'n allen naar west europa, ondersteund door mensensmokkelaars? En waarom niet naar oorlogsvrije gebieden in eigen land?

bloeddoordenamstel | 06-11-14 | 20:15

Het hele idee van de omroepen is dat elke omroep programma's maakt waarin de achterban zich kan herkennen. Elke omroep is ideologisch gekleurd, dus het kan zijn dat een kijker die meer bij de TROS thuis hoort zich niet zal kunnen herkennen in een EO-programma. Natuurlijk is het systeem niet van deze tijd en moet de publieke omroep niet vandaag maar gisteren opgedoekt worden, maar dit is weer zulk typisch PVV-gejank. Bosma met zijn kinderachtige kamervragen.

7,62x39 | 06-11-14 | 20:14

@7,62x39 | 06-11-14 | 20:10

De zogenaamde partij voor de vrijheid wil weer eens wat verbieden.

Supermatthijs | 06-11-14 | 20:13

Kunnen die EO christenen niet beter wat christelijke naastenliefde doen, ik weet nog wel iemand in Den Haag een met een verloren zoon, mevr van Rijn zou zo graag wat vaker een schone luier om de billen willen en ook gewoon aanwezigheid van een Mens.

gebrokenvleugel | 06-11-14 | 20:10

De tegenstanders van de PVV hebben een opmerkelijke obsessie voor "heropvoeden", "verboden", en "vervolging".
.
Zie zien het zelf echt niet, hè. Dat ze zo lijken op hetgeen ze zeggen te bestrijden.

Parel van het Zuiden | 06-11-14 | 20:10

Wat een gejank zeg. Dan kijk je toch niet.

7,62x39 | 06-11-14 | 20:10

Goed initiatief van de EO dit. Je kan dat tuig niet genoeg in de hoek zetten. Een beetje kennis over echte vluchtelingen ipv. dat geroeptoeter.

Supermatthijs | 06-11-14 | 20:09

Het is wel bon-ton geworden om in dit land alles wat PVV ademt te dwarsbomen, dat hele bedrijf wat tv heet is één groot bolwerk van PvdA, GL en D66 adepten, en nu beginnen die reli gekkies van de EO zich te roeren, humor van de bovenste plank, als het niet zo zielig was!

lanexx | 06-11-14 | 20:07

ach we weten allemaal waartoe negatieve publiciteit leid. bekijk de laatste verkiezingspolls maar even.
Zo weet ik nog wel een paar : "Boer zoekt PVVrouw" , PVVrije gedachte" , "Een dagje met Rutte op stap" en laten we niet vergeten de vrachtwagenlading berichtgeving vanuit onze smulticultislamitische samenleving.
Waar kan ik me opgeven voor dit programma?

hakbarry | 06-11-14 | 20:05

@Roscoo1963 | 06-11-14 | 19:22
Jij snap democratie niet helemaal vrees ik. De enige partij die een afwijkend geluid laat horen over massa-immigrate, islam en de EU moet je op stemmen, als jij ook die mening hebt. Stemmen op een andere partij omdat je denkt dat jouw partij waar je eigenlijk op wilt stemmen niet zal winnen is naast stupide, ook democratie ondermijnen.

Stem zoals je mening is. Niet "strategisch".

Als je uit de EU wilt, is het PVV of Art.50. Geen andere keus. Als je tegen Islamisering van NL bent (denk aan de mega-moskee in Gouda), kies PVV. Geen andere keus.

CornFlakey | 06-11-14 | 20:05

“Je Eigen Land'personen met sterke opvattingen over immigranten, bijvoorbeeld PVV-stemmers”
Dus alle PVVers hebben een sterke opvatting over immigranten? Maar vinden het dan kennelijk niet erg dat Wilders z'n vrouw een immigrant is. Zo kennen we de linkse aso's weer. Altijd maar in hokjes denken. ;)

DerUnterMensch | 06-11-14 | 20:05

@dr. P. von Orno | 06-11-14 | 19:56
In het Smulbos mag het wel. Al mag hij als blanke natuurlijk niet op het gras lopen.

Oeleflaffel | 06-11-14 | 20:04

@dr. P. von Orno | 06-11-14 | 19:56
In het Smulbos mag het wel. Al mag hij als blanke natuurlijk niet op het gras lopen.

Oeleflaffel | 06-11-14 | 20:04

Dit is geen 1 April grap toch? Het is nog zo ver weg...

Dit is serieus... Dit is Nederland...

LangeTijdGeleden | 06-11-14 | 20:00

EO = Enge Omroep...

Reykjavik | 06-11-14 | 20:00

Van Rossem | 06-11-14 | 19:09
ga op kruistocht ofzo joh.. gekkie..

newray | 06-11-14 | 19:57

Roscoo1963 | 06-11-14 | 19:22

Achterlijkste reactie die ik hier ooit heb gelezen, en dat zegt echt wat.
Wat heb je aan een democratie als mensen alleen de partijen mogen kiezen die een coalitie kunnen vormen en dus binnen een bepaald kader vallen?
Sommige mensen hebben principes.

FreedomFTW | 06-11-14 | 19:57

Bad Karma | 06-11-14 | 19:49
Op dat soort stroperij (paddenstoelen uit het bos halen) staat als ik me niet vergis een geldboete van 90 euro. Aangeven die man!

dr. P. von Orno | 06-11-14 | 19:56

Heb Martin een keer mogen aanschouwen en aanhoren tijdens het jubileum van de plek waar ik onderwijs genoot. Nou ja, genoot... Deed hij goed, omringd door een docentenkorps dat een paar decennia eerder nog met rode boekje op zak liep.

Leuke vent.

LJBrinkhorst | 06-11-14 | 19:56

@roscoo, jezelf al eens afgevraagd waarom geen enkele partij dat wil?

Ik zal het je zeggen, omdat ze bang zijn voor de waarheid en bang zijn allocchtone stemmen te verliezen.
Ook zitten ze het liefst met hun luie reet in het pluche.

Je kan zeggen van de PVV wat je wil maar ze vertellen wel de waarheid en willen daar als enigste ook nog iets aan doen. Miljoenen mensen denken het, maar de PVV stemmers durven er ook voor uit te komen door de partij trouw te blijven.

tepelkloofterrorist | 06-11-14 | 19:56

tepelkloofterrorist | 06-11-14 | 19:50

Liever niet. Mischien is een beter idee de EO op te heffen. Scheelt een hoop belastinggeld.

tweetybird | 06-11-14 | 19:53

Het antwoord is simpel, Bosma. Vanwege de beperkte verstandelijke vermogens van deze groep kiezers is een extra cursus goed besteed.

propper1000 | 06-11-14 | 19:51

@drs.Nee | 06-11-14 | 19:15
Die paar (autochtone) PvdA-stemmers die ik ken, of waarvan ik vermoed dat ze het zijn, hebben volgens mij helemaal geen spijt van hun keuze. Die volgen de politiek niet. Boeit ze niet. Die hebben aan één verkiezingsspotje in verkiezingstijd waarin Diederik Samsom de woorden 'sociaal', 'solidair' en 'eerlijke verhaal' laat vallen genoeg. Bovendien, 'waar moet je anders op stemmen?' Aaargh! Echt ergerlijk.

VanBukkem | 06-11-14 | 19:50

Laat de EO zich eerste maar eens druk maken over het vol krijgen van de kerken.

tepelkloofterrorist | 06-11-14 | 19:50

Arjan Lock: 'Op zondag ga ik in het bos op zoek naar eekhoorntjesbrood voor mijn eigen risotto. De essentie van het leven zit in kleine dingen.'

Hahahaha, wat een lutser.

Bad Karma | 06-11-14 | 19:49

Wat brengt mensen ertoe te stemmen op de PVV? Volgens mij heeft dat te maken met voortschrijdend inzicht wat betreft de islam. Want de islam wordt geacht verantwoordelijk te zijn voor naar schatting 270 miljoen vermoordde andersdenkenden en de vernietiging van diverse culturen. In de islam is de vrouw als huisvee dat gebruikt wordt voor de aanmaak van zoveel mogelijk kinderen. In de islam is de vrouw tweederangs en de niet-moslim derderangs. Iemand die de islam wil verlaten dient vermoord te worden. Iemand die niet wil toetreden tot de islam dient vermoord te worden (of moet als slaaf forse belasting betalen – geldt alleen voor christenen en joden). Iemand die kritiek heeft op de islam dient vermoord te worden. Iemand die onwenselijke waarheid spreekt over de islam dient vermoord te worden. Denken, kennis, wetenschap, het is allemaal overbodig want alle noodzakelijke kennis staat in de koran. Democratie is decadent en dient vervangen te worden door de sharia. Mensenrechten zijn decadent en dienen vervangen te worden door de sharia. Niet-islamitische architectuur is verboden en dient vernietigd te worden (zie bijvoorbeeld Syrië). Muziek is verboden en dient afgeschaft te worden (in Finland krijgen moslimkinderen geen muziekonderwijs). Niet-islamitische kunstschatten zijn verboden en moeten vernietigd worden (men was ook al van plan de piramiden op te blazen). Enzovoort. Zal de huidige gemeenschap van moslims zich ontwikkelen tot een vredevolle en constructieve aanwinst in de Nederlandse samenleving? Misschien dat bij de EO eens gedacht kan worden over het aankweken van empathie met toekomstige Nederlanders die steeds meer te stellen krijgen met die zo ‘vredevolle’ islam. Al die mensen die verkracht worden en vermoord, al die cultuur die vernietigd wordt, dat moet toch een programma waard zijn.

Benedict Broere | 06-11-14 | 19:48

Niks leukers dan een PVV'er over de zeik te krijgen met een warrig NPO-format.

GO DENNIS!

stuyterkuycken | 06-11-14 | 19:48

Mensen die in een god geloven zijn een lagere diersoort. Niet te serieus nemen zeg ik.

Freddie Stobart | 06-11-14 | 19:46

Werkte Bosma niet ooit bij de, proest, Wereldomroep?

Oud zeer...

Tweespalt | 06-11-14 | 19:45

Ik heb nooit de behoefte gehad om een EO programma te kijken, ook nu niet.

Mastermattie | 06-11-14 | 19:44

Het gaat allang niet meer om de inhoud, als het onderwerp aan de PVV gelinkt kan worden dan is dat al legitiem.

Het zegt zoveel over de mensen die dit soort programma's maken, i.p.v. dat ze de klachten van de PVV stemmers serieus behandelen zetten ze deze grootste groep in Nederland weg als populisten.

Ik wacht geduldig af, wie het laatst lacht die lacht het hardst.

pickalilly | 06-11-14 | 19:43

Dus de omroep die gelooft in een boek waarin staat dat ik naar de hel ga als ik niet in hun god geloof, vertelt mij dat ik open moet staan voor anderen? Kijk eerst naar de balk in uw eigen oog EO voordat u naar de splinter in die van mij wijst!

Rest In Privacy | 06-11-14 | 19:43

@drs.Nee
de linkse reactie op dat soort artikelen:
Het is niet waar!

genoegisgenoeg | 06-11-14 | 19:43

Ik zou een GroenLinkser een paar dagen onder een windmolen laten kamperen, kijken of hij dan nog zo voor die CO2 verhogende rotdingen zijn.

eerstneukendanpraten | 06-11-14 | 19:42

Zo'n reis zal ongetwijfeld moeilijk, dramatisch zijn. Maar doet dat er toe? Volgens mij is het centrale punt rond immigratie dat onze maatschappij het niet meer aankan in termen van kosten en fricties. Niet dat er zielige mensen op deze wereld zijn die het ongetwijfeld beter zullen hebben in Nederland dan in de puinzooi van herkomst.

Parel van het Zuiden | 06-11-14 | 19:39

Komen er straks ook van die Gristen blaadjes exclusief voor Geenstijl reaguurders?
Om ons toch wel te doordringen dat Geenstijl niet het juiste medium is.
Lijkt wel alsof dat ijzeren gordijn omgedraaid is en dat wij er nu achter zitten.
Nog even en de KGB met nederlands sausje stapt zo je woonkamer in, omdat je een ander geluid aanhangt.... Wat wordt dit toch een fout landje.

ca12nag3 | 06-11-14 | 19:37

Dat zijn wel heerlijke kamervragen weer. En opnieuw een reden om alle overheidssteun voor de NPO zo snel mogelijk in te trekken.

Russells Teapot | 06-11-14 | 19:35

@genoegisgenoeg | 06-11-14 | 19:22
Misschien kan de polariserende EO even aanwippen bij het kopstuk van de mensensmokkelbende, een Afghaan die draaide een jaaromzet van 80 miljoen euro. De Afghaanse gelukszoekers betaalden gemiddeld 10.000 euro voor de overtocht naar Europa.

Politiecommissaris: Wij dweilen niet met de kraan open, maar met gesprongen buizen.
www.hildecrevits.be/nl/de-e40-miljoene...

drs.Nee | 06-11-14 | 19:35

Sinds het gezeik met de islam is losgebarsten beginnen de gristenen jaar na jaar ook weer meer praatjes te krijgen.

Hoogste tijd om al die monotheïsten terug het hok in te schoppen.

Reve, Gerard, waar bèn je toch?

stoethaspel | 06-11-14 | 19:34

Dennis van der Geest gaat in het programma Eigen Volk Eerst 'personen met sterke opvattingen over Nederlandse bejaarden, gehandicapten en mimimumverdieners, bijvoorbeeld Groenlinks en Pvda-stemmers, een reis laten maken die deze Nederlanders ook maken'. Het van dichtbij ervaren van onmetelijk leed wat voortkomt uit het verraad van de Nederlandse overheid.

343 | 06-11-14 | 19:34

Eindelijk kamervragen waardoor ik een PVV-stem overweeg. Humor is een groot goed.

koolteer | 06-11-14 | 19:34

'We laten in dit programma de kandidaten een reis maken, die een vluchteling ook maakt.'
Vluchtelingen zouden deze reis helemaal niet moeten maken. Ze moeten in de regio opgevangen worden.

EigenVolkEerst | 06-11-14 | 19:33

Ik denk dat de PVV het met Martin Bosma als lijstrukker het misschien nog wel beter zou doen dan met Geert als lijstrukker. Niks ten nadele van Geert hoor. Die blijft natuurlijk onze lievelingsknuffelbeer. Maar Martin lijkt me gewoon net even iets verstandiger.

VanBukkem | 06-11-14 | 19:32

Wellicht Rutte ook even confronteren met al die arme stenen die eenzaam en moederziel alleen liggen wachten om bovengehaald te worden.

Vergeetput | 06-11-14 | 19:31

Haha, heerlijk, wat happen ze weer lekker. Zo voorspelbaar!

DeZitzak | 06-11-14 | 19:31

Waarom gaan ze de collega geloofsgekkies van dat andere geloof niet bekeren.

Uw Verzekeringsadvis | 06-11-14 | 19:29

@ guurderdanguur | 06-11-14 | 15:51 | niet ok!
Helemaal mee eens. Het enige wat nog voor zo'n programma kan pleiten is dat er mensen zijn die wél problemen hebben met echte vluchtelingen, die zou je misschien een besef kunnen geven hoe het is om in een land te leven waar je je leven niet zeker bent.
Maar het is weer zo eenzijdig. Zo makkelijk. Ik begrijp de vragen van Bosma heel goed.

Lewis | 06-11-14 | 19:29

What's next bij de PO? 'Op reis met Supermathhijs'??

brutus68 | 06-11-14 | 19:26

Altijd vermakelijk om te zien hoe snel je PVV-ers weer op de kast hebt.

thefonz | 06-11-14 | 19:26

Gaan ze ook een reisje maken met Jihadisten, en mensen vermoorden uit naam van een andere god? Of dat dan weer niet? Hypocriet links tuig.

StijlvolRechts | 06-11-14 | 19:25

De televisie is alleen goed voor stemmingmakerij. Een duidelijk beeld van de samenleving krijg je er in ieder geval niet van.

Slimkees | 06-11-14 | 19:25

Nou Roscoo. Het is erger als partijen het wel voor elkaar krijgen om een coalitie te vormen. Ik denk dat dit land gebaat is bij 1 of 2 jaar geen "beleid". Gewoon doorsudderen dan komen we er wel boven op. De akties die de overheid bedenkt zijn toch zand in de raderen. In belgie heeft het toen ook goed uitgepakt.

Babels toren | 06-11-14 | 19:25

En dan zoeken ze rashatende voetbalhooligans die betaald worden om langzaam begrip te krijgen (lees gescript worden wanneer ontzetting en wanneer een traan gefaked moet worden). Opheffen die npo. Geen marktwerking in de zorg wel in tv land.

Babels toren | 06-11-14 | 19:23

Ja kijk, de gemiddelde PVV stemmer is natuurlijk niet iemand die het witte garen heeft uitgevonden. Stemmen op de PVV is misschien wel het domste wat je kunt doen in verkiezingstijd. Wat heb je er aan als er een partij wint waarmee gen enkele partij een coalitie wil vormen.

Roscoo1963 | 06-11-14 | 19:22

Binnenkort een programma waarin GL-trutten in een boerka naar isis gestuurd worden. Aanschouw de mensonterende taferelen bij 'Van der Geest uit de fles'.

Pemberton | 06-11-14 | 19:22

Ik spreek voor mezelf, maar waarschijnlijk ook voor veel PVV stemmers. Ik heb geen problemen met echte vluchtelingen, maar met: goudzoekers, criminele vluchtelingen, generaal pardonners, gezinsherenigingen, uitgeprocedeerden, Roemenen en Bulgaren die hier ons geld komen halen, oosteuropeanen die hier alles stelen en de grens over rijden en de hele linkse kliek die dit allemaal mogelijk maakt en in stand houden. Dat gaat allemaal ten kostKossmann echte vluchtelingen, die waarschijnlijk het liefst terug willen naar het geboorteland.

genoegisgenoeg | 06-11-14 | 19:22

tip... laat npo reeten ook over aan maxim

dasher | 06-11-14 | 19:21

Goede titel voor een programma. Jammer dat de inhoud verkeerd is. Zag liever dat booslims werden gevolgd tijdens de reis naar 72 maagden in een zandbak. Godverdomme wat is dit fout!

bosmaloot | 06-11-14 | 19:21

Is het niet nuttiger als de PVV EO kijkers gaat heropvoeden?

koeberg | 06-11-14 | 19:19

Ik zeg,gratis promotie voor de PVV en gaat nog groter worden! Meer haat voor/naar de PVV... meer stemmers naar de PVV.

ron78 | 06-11-14 | 19:19

Nou, WNL & Powned, kom er maar in..

Coyote | 06-11-14 | 19:18

Kijk, een strijdbaar Kamerlid. Ga zo door meneer Bosma!

Toine Tussenbeen | 06-11-14 | 19:18

gratisch op vluchtelingenreis naar kamp soleil! Kga mee! Amen wateva je nodig heb.

analcharist | 06-11-14 | 19:18

Wordt dat een reis naar een vluchtelingenkamp waar soennieten, sjiieten, en Yezidi-sexslaven vredig samenleven?

Oeleflaffel | 06-11-14 | 19:17

Top vragen, die stem voor de pvv komt steeds dichterbij

TheJesseJ | 06-11-14 | 19:16

Rot Op Naar Je Eigen Land is dus een programma uit de koker van de de Evangelische Omroep die daar stigmatiserend PVV-stemmers voor gebruikt. Terwijl het PvdA-kiezers zijn die massaal spijt hebben van hun stem op de PvdA. Die kiezers lopen over naar D66, SP en PVV, van die laatste is bekend dat die zich verzet tegen massa-immigratie.

drs.Nee | 06-11-14 | 19:15

Dan moet ik eerst mijn familie x duizend Euries bij elkaar laten sprokkelen en oefenen op mijn vluchtverhaal. Ik zie wel op tegen het opeten van mijn paspoort.

MacMiep.nl | 06-11-14 | 19:14

Bosma for president!

Lauwe Koffie | 06-11-14 | 19:13

Kampen, het pittoreske stadje aan de IJssel is wel typisch EO.

Voor het overige zal het ondergetekende de anus oxyderen.

Reinaert | 06-11-14 | 19:12

Toppie Martin!

doitdoit | 06-11-14 | 19:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken