Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Prof Pinto - Goed nieuws over de mocro’s

pintoheeftzinintrollen.jpgEindelijk goed nieuws over mocro’s. Na de steeds aanhoudende berichten over drop-out, hoge werkeloosheid, wangedrag, tasjesroven, bedreigingen en banaal antizionisme (= antisemitisme), meldt het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) iets goeds over de islamitische mocro’s. Het SCP constateert in een rapport over huwelijksmigrantie dat gisteren is gepubliceerd het volgende. In 2001 trouwde 55 procent van de mocro’s met een partner uit Marokko, en is het nu gedaald tot 17 procent. Volgens het SCP komt deze daling door de aanscherping van wettelijke eisen, zoals de leeftijdseis en de inkomenseis. Maar volgens mij komt het door de wens van de PVV en haar voorman Geert Wilders, en dus door de wens van het Nederlands volk in meerderheid, voor minder (islamitische) mocro’s,. Zeer begrijpelijk. Gemeen, maar ik verheug me wel weer op de achterlijke reacties, ook op deze column, van de GS mocro reaguurder die nooit op de inhoud van boodschap reageert, maar telkens op de boodschapper. Kostelijk; omdat hij, net als vele andere mocro’s niet in staat is inhoudelijk ergens aan bij te dragen, maar alleen te schelden en te blaffen. Zo wordt uiteindelijk een negatief heersend beeld bevestigd.

Reaguursels

Inloggen

Mesmer | 30-10-14 | 08:36
Ik zie jou eerder als te licht bevonden. U verwacht een 'messias' voor uw eigen gedachten die dat onder schrijft. Ik zie hier een professor die gewoon mens is, en die de kans krijgt zich zo te tonen. Vandaar zijn dagelijkse stukjes. U begrijpt nog steeds zijn taak niet. Lichthartig schrijven, tong op het hart. Comprende?

Smarties | 31-10-14 | 21:06

@Zo is het maar net! | 30-10-14 | 08:36
De standpunten van Wilders worden door een meerderheid van de bevolking gedragen, het is alleen de toon waarmee hij geen meerderheid van stemmen krijgt.

p3xxx | 31-10-14 | 17:01

Die Pinto is wel heel interlegent. IK ben in elk geval niet snugger genoeg om de boodschap op te pikken. En dat geldt voor de meeste van zijn verhalen.
Wie heeft deze sgrijvert aangenomen?

xspalm | 30-10-14 | 22:22

Prof pinto, waarom hebben Marokkanen het alleenrecht om te schelden en te blaffen?

Hollemans | 30-10-14 | 20:37

Professor Pinto gaf zo"n mooie en correcte opsomming van de ietwat zwakke punten van het mocrovolk. Is het weer niet goed! Dan nog iets positiefs over de preventieve poging tot inteelt die niet meer nodig is, door het voortschrijdend inzicht van het berbervolk dat hopelijk beklijfd en ten goede zal uitpakken voor het vrouwelijke deel van blo-berbervolk.
En nu ophouden zo lelijk te doen tegen een gerespecteerde Marokkaan van joodse afkomst. Moeilijk he, om de ware aard te onderdrukken bij zoveel eruditie van een Marokkaaan van joodse afkomst ...

uhm shmum | 30-10-14 | 19:01

@Niet heel feyn man | 30-10-14 | 09:51
Bij 'lullig' stopte ik met lezen.
Iets 'lullig' bedoelen. Is dat met 'het geslachtsdeel gelijkend' bedoelen?

Tip: Als je nu op gemaniëreerde wijze aanmatigend kritiek uit, verval dan niet in zulke platte taal.
Dat ricocheert namelijk.

hfakker | 30-10-14 | 15:18

En dit moeten wij GELOVEN?????

Door deze “melding “gaan ze gewoon terug in de tijd en halen de bruid of bruidegom weer als vanouds uit het Rif.
En trouwen voor de Islamitische wet, en elk jaar WEER een gedrocht op de wereld zetten !!!!!

gebochelde | 30-10-14 | 14:54

-weggejorist-

ie-wie-waai-weg | 30-10-14 | 14:43

Anti-zionisme is hetzelfde als antisemitisme (??), nu komt de aap uit de mouw..

Dat is gewoon volslagen onzin. iemand kan tegen een Joodse staat zijn zonder dat hij/zij daar automatisch een anti-semiet voor hoeft te zijn.

Maline Genie | 30-10-14 | 14:20

Pinto kan het denkwerk überhaupt beter overlaten aan een niet Marokkaan. Maar dat terzijde.

Het is als een oude telefoon switchboard, bij mensen hangen er vele draden welke geswitched worden om dingen te connecten. Bij Marokkanen ligt er een enkele getwiste draad met een stukje isolatie tape…
En wij Holanders pushen veel te veel data over die ene draad.

Een Marokkaan crimineelt ook niet op niveau, want dan moet er geswitched worden.
Een Marokkaan crimineelt over die ene draad, hij ziet een tasje, die moet ik grijpen, verder rijkt het niet. Wel bijzonder irritant voor een maatschappij dat wel.

No Mames | 30-10-14 | 13:52

Greet maakt geen beleid.
Suggestief om Greet hier in te betrekken.
Neigt naar haatzaaierij richting Greet.

Minder Marokkanen huwelijken 1 op 1 aan Greet koppelen, het lijkt godverdomme de NPO wel.

No Mames | 30-10-14 | 13:16

Natuurlijk trouwen ze alleen in eigen kring - welke echte NL'er wil er nu met zo'n mens trouwen ?

jan-met-de-pet | 30-10-14 | 13:10

Ja ... er zijn al miljoenen wijven mocro's in NL. Ze hoeven niet meer geïmporteerd te worden. Waardeloze conclusie weer ... ze trouwen nog steeds allemaal met mocro wijven die ze kunnen rammen en onderdrukken.

rijkeknappeman | 30-10-14 | 13:00

terecht.

Geitenwollensokjuhz | 30-10-14 | 12:51

Leuk zo een statiek maar naarmate de waarschijnlijkheid toeneemt, neemt de geldigheid af. De conclusies van het SCP kunnen per direct bij het grof vuil gezet worden daar deze niet overtuigend zijn. Als je het geblaat van Wilderws serieus neemt behoor jew tot de klasse van al dan niet geimporteerde exotische primaten met een hersencel teveel, met 1 minder kun je altijd in de apenheul of het Rif-gebergte.

Geitenwollensokjuhz | 30-10-14 | 12:50

Geachte redactie: de geschoolde arbeider Pinto heeft geen weet van onze polemische traditie.
Geef hem voer van Busken Huet, Multatuli, Hermans, Reve en Komrij en laat het hem dan nog eens proberen.
Tot die tijd: opgejorist.

philia | 30-10-14 | 12:37

"Gemeen, maar ik verheug me wel weer op de achterlijke reacties, ook op deze column, van de GS mocro reaguurder die nooit op de inhoud van boodschap reageert, maar telkens op de boodschapper."
LoL.

Schietmijmaarlek | 30-10-14 | 12:10

*knikken (ik lees net als de prof, mijn reaguursels nooit 2x door)

renalpha | 30-10-14 | 11:58

Wat een ongelooflijke flapdrol is die prof. Pinto ook. Gooit zijn eigen glazen in en zit maar te jammeren. Wij zijn geen kuddedieren die alleen maar ja knikkeren voor hetgeen wat de columnist hier schrijft. Ga alsjeblieft weg.

renalpha | 30-10-14 | 11:57

-weggejorist-

hak maar | 30-10-14 | 11:55

macro = mocro natuurlijk

mindless | 30-10-14 | 11:49

Ik vind dat ik vandaag eigenlijk al weer genoeg over Pinto heb gezegd maar toch nog. Het is zo slap als je hier door bijna heel roomblank GS terecht wordt afgefakkeld om dan in je stukje (en dat alleen al is zooo not done) op die ene Macro te gaan bashen. Kijk Pinto, als je serieus in je naïeve, narcistische arrogantie had verwacht dat je hiet alleen bloemen en geen tomaten toegeworpen zou krijgen dan is dat heel dom. Wij van de Geen Stijl komen niet voor niets aan onze slechte reputatie. Kijk, je klimt zelf voor je eigen egootje op het podium. Jij wil innde spotlight staan. Op het podium. Maar wij zijn niet jouw klapvee. Ik zou bijna zeggen: Pinto grow up, geniet nog van je laatste jaren, wens het Roze Legioen het beste en vertrek lekker naar Eilat. Schitterend weer, lekker eten en veel bejaarden die zo over de wereld denken als jij. Win-win.

mindless | 30-10-14 | 11:48

17% is hoog. In DK moeten ze ook nog eens 10.000 euro meenemen voor de staat. Geen aanspraak op gratis gelden.

Toename is hier 0 %

duitse herder | 30-10-14 | 11:44

Ze trouwen nog steeds vrijwel uitsluitend in eigen kring.
Delaware | 30-10-14 | 08:39

En ik weet zeker dat veel marokaanse vrouwen liever in gedachte met een nederlandse man zouden willen trouwen. Iets wat vanwege geloof en familie nog steeds keihard verhinderd wordt. Zelfs meiden die hier geboren zijn wordt het vaak verhinderd. De reden voor die vrouwen is dat ze een vrijer leven hebben. Ze dan veel meer als nu kans op wel een carriere hebben inplaats van achter het aanrecht en het geloof dat niet toelaat. Helaas voor hun. Hun wereld is nog steeds waar het mannelijke gedeelte hun volledige toekomst bepaald. En zij niet echt bij machte zijn om daar verandering in te brengen om dat hun sprookjesgod en hun sprookjesboek uit de middeleeuwen dat verhindert en er nog steeds keihard aan vastgehouden wordt. Die middeleeuwse regeltjes. Want ze zeuren wel over discriminatie en rassisme in die kringen maar in weze zijn ze zelf de rassist en discriminator door gemengde huwelijken niet te accepteren onder het mom van geloof en angst om de greep op hun vrouwen te verliezen. Wij nederlanders kijken allang niet meer op van gemengde huwelijken maar toch wordt er uit die bepaalde kring constant met het vingertje gewezen en geroepen bij het minste of geringste discriminatie en rassisme terwijl hun geloof juist 1 van de grootste uitingen daarin is. Mischien dat het daardoor wel komt dat nederlanders het zat beginnen te worden. Hun houding en de manier waarop ze de middeleeuwse regels van hun religie maar blijven aanhouden en geen enkele flexibiliteit tonen. En ze maar blijven vastgeroest zitten in regels uit een hele andere tijd als nu zonder enige verandering daarin toe te staan. De botsing met onze cultuur houden ze daardoor zelf in stand. Wij willen namelijk niet terug naar de middeleeuwen. Wij staan wel voor vrije meningsuiting en eigen keuzes maken. Het tegenovergestelde van islam dus. Terwijl zij zelf het hardst schreeuwen op het recht van vrije meningsuiting. Maar dit zelf in hun geloof totaal niet toelaten want dan ben je beledigend en discriminerend. En heb je geen recht op die vrije meningsuiting. En komen de bedreigingen. En dat wordt de nederlander spuugzat. Niet wij hoeven onze cultuur aan te passen maar zij horen te zorgen dat ze leren ook onze cultuur te accepteren en er begrip voor te kunnen opbrengen.

tweetybird | 30-10-14 | 11:43

O, het nieuws over moslims en in het bijzonder de Berber-variant hiervan betreft dus niet hun spontane en massale vertrek uit Europa?

Jam... Ik bedoel natuurlijk: gelukkig maar! Wat zouden we zonder deze aanwinsten voor onze Weaterse samenleving moeten?

Brou Is Back | 30-10-14 | 11:36

De lat ligt hier, qua inhoudelijkheid én vorm, erg hoog. En dat vind ik fijn. Limbo-dansen werkt hier niet.

Ars Vivendi | 30-10-14 | 11:22

Is het niet erder zo dat zowel het SCP als de heer Pinto er teveel met een menselijke bril naar kijken? Biologisch gesproken is hier sprake van twee geografisch gescheiden populaties die elkaar hoogstens op de trek ontmoeten. In die 13 jaar zijn die zodanig uit elkaar gegroeid dat ze niet meer volledig compatibel zijn ("in Nederland ben ik een Marokkaan, in Marokko een Nederlander"). Bovendien is de Nederlandse populatie inmiddels door natuurlijke aanwas (want men trouwt vrijwel geheel in eigen kring, zoals alle mensen) groot genoeg geworden om geen import uit de andere populatie meer nodig te hebben. Tja, en dan zakt het percentage aan huwelijksmigratie natuurlijk enorm. In de dierenwereld een heel gewoon verschijnsel.
De stilzwijgende conclusie van het SCP dat er dús inmiddels meer integratie is, is uiteraard wishful thinking. Het lagere huwelijksmigratiecijfer betekent alleen dat de groep in dit opzicht meer zelfvoorzienend geworden is.

Synecdoche | 30-10-14 | 11:02

"Kostelijk; omdat hij, net als vele andere mocro’s niet in staat is inhoudelijk ergens aan bij te dragen, maar alleen te schelden en te blaffen."
En dit is zelfs fopprofessors onwaardig. Schaam je Pino!

mindless | 30-10-14 | 11:01

"Maar volgens mij komt het door de wens van de PVV en haar voorman Geert Wilders, en dus door de wens van het Nederlands volk in meerderheid, voor minder (islamitische) mocro’s,."

Hahaha.. dit is echt de aller- aller slechtste c.q. domste zin die ik de laatste tijd op GS heb gelezen.

mindless | 30-10-14 | 10:59

@Feynman | 30-10-14 | 10:33
Dank! CBS-cijfertjes kun je interpreteren al naar gelang de gewenst uitkomst. Triest maar waar.

Ars Vivendi | 30-10-14 | 10:55

Zonder vrienden, maar ook zonder vijanden heeft het leven geen zin.
(10e stelling in proefschrift prof. dr. David Pinto)

Wat is eigenlijk het probleem, Professor?

evert bäckström | 30-10-14 | 10:51

JankerT.

mindless | 30-10-14 | 10:43

Om bij dezelfde generaliserende toon te blijven:

Maar wat hebben Marokkanen dan gedaan?

evert bäckström | 30-10-14 | 10:43

Misschien is het een idee om van dit rubriekje "Wakker worden met Pinto op woensdag" van te maken. Dan heeft hij wat meer tijd om een leesbaar stukje te schrijven. Bij voorkeur met een zinnige boodschap erin.

logisch | 30-10-14 | 10:38

Ars Vivendi | 30-10-14 | 10:26
Natuurlijk. Ik zou vooral geen illusies maken dat importbruidjes door allerlei wettelijke regelingen tegengehouden worden. Hoe blanker de partner, hoe hoger het statussymbool. Het is niet voor niets dat bijvoorbeeld in Suriname de dames letterlijk hun huid "bleken" door het feitelijk met chemicaliën eraf te branden.

Daarnaast kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de vrijgevochten vrouw vooral wordt gewaardeerd voor haar inkomen. Niet om haar weerwoord. Lekker zelfstandig zodat de man niet de hele dag kwijt is als gids en vertegenwoordiger van zijn importbruidje.

Het laatste wat hier aan de hand is, is dat deze importbruidjes doordat ze ongewenst zijn niet zouden komen. Dat is nog ridiculer als het geloof van de SCP in de maakbare samenleving. Dat met een regeltje mensen zijn uit te zetten ofzo.

Mensen doen dingen als ze er een hard belang bij hebben.

Feynman | 30-10-14 | 10:33

-weggejorist-

Niet heel feyn man | 30-10-14 | 10:29

@Feynman | 30-10-14 | 08:42
Maar op de inhoud ingaan mag toch wel?

Ars Vivendi | 30-10-14 | 10:26

Ik ben blij dat de schrijver van dit domme achterlijke stukje hierboven al bij voorbaat aangeeft dat het om een dom, achterlijk stuk gaat.

vivaldi | 30-10-14 | 10:11

Ik hoor een zwaan zingen

Rest In Privacy | 30-10-14 | 10:04

Van een " heuse prof" had ik we een iets meer doordacht stuk verwacht. Typefouten zijn tot daar aan toe, maar een uitspraak als "Maar volgens mij komt het door de wens van de PVV en haar voorman Geert Wilders, en dus door de wens van het Nederlands volk in meerderheid" laat zien dat Pinto niet correct redeneert. Voor een prof is dat beschamend, en bijzonder schadelijk voor de reputatie van de wetenschap. Triest...

Brimstich | 30-10-14 | 10:03

@Niet heel feyn man | 30-10-14 | 09:51
Dude, "pinto" is met een hoofdletter, "dragen in hoge mate ", WTF de fuck is 'hoge' mate? Je bedoelt grote mate denk ik. "Bedoelt" moet met een 'd', basiseisen aan elkaar (of met koppelteken).

Ik zou door kunnen gaan, maar meh. Dus, iets met een balk en een splinter

An die ARBEIT | 30-10-14 | 10:00

Niet heel feyn man | 30-10-14 | 09:51

Heb die vroeget jouw lollie afgepakt ofzoo!?

analcharist | 30-10-14 | 09:54

-weggejorist-

Niet heel feyn man | 30-10-14 | 09:51

Eerste woord: Ik.
Onmiddellijk gestopt met lezen.

philia | 30-10-14 | 09:46

broodje haloef! haha lekker man!:)

analcharist | 30-10-14 | 09:39

Pinto is buitengewoon hoogleraar. Heeft geen academische leerstoel. Is dus ook zeker geen professor.
Gevalletje academisch bedrog op GS?

RoBD=Skullfucker | 30-10-14 | 09:37

Onderzoek heeft uitgewezen dat:

http://youtu.be/9UxkzVhh7T0

steekmug | 30-10-14 | 09:37

@nieuwsgier | 30-10-14 | 09:11
En u schrijft dit stukje omdat? Bevat ook niets meer dan uw mening. Hadden wij ook prima zonder gekund. Ik daarentegen schrijf deze reactie omdat ik denk dat er mensen zijn die WEL zitten te wachten op mijn mening. Sommigen alleen maar omdat ze mij een oetlul vinden en daar dan weer op kunnen reageren, anderen omdat ze mij een oetlul vinden zonder er weer op te moeten reageren.

MarcS | 30-10-14 | 09:36

@necrosis | 30-10-14 | 09:26
Gadverdamme smeerpijp! :-) Zonder ze gezien te hebben, wordt ik weeïg op de maag.

MarcS | 30-10-14 | 09:33

necrosis | 30-10-14 | 09:13
Bij BNN is zo'n programma over tienermoeders. Tooske volgde een meisje die zwanger was van haar Marokkaanse vriend. Meisje had een verleden van misbruik en loverboys en was volgens Tooske wel beinvloedbaar. Natuurlijk werd het meisje moslima door haar Marokkaanse vriend. Eerst droeg het meisje een hoofddoek. Paar maanden later kwam Tooske terug en was ze verrast toen bleek dat het meisje geen mannen meer handen wou schudden, want dr vriend en zij hadden de koran bestudeerd en hadden schudden met het andere geslacht was slecht. En op het eind droeg het meisje wijdere kleding en droeg ze geen make up meer terwijl ze dat eerst altijd leuk vond. Toen had Tooske op het eind nog een gesprek met het stel en sprak die jongen eropaan dat hij goed voor zijn vrouw moest zorgen en dat ze haar verleden moest verwerken en ontdekken wie ze zelf moest zijn etcetc. Hij werd me een partijtje boos, hoe durft Tooske hem daar zo op aan te spreken..... lol, tast een moslim niet in zijn eer aan.
Was wel zielig om te zien, hoe dat meisje helemaal was veranderd. Maargoed, ik denk nou ook niet dat ze helemaal stabiel was door haar verleden en misbruik etc.

Julia | 30-10-14 | 09:32

Ik wil Kouwes terug.

Mike Oxlong | 30-10-14 | 09:31

Tja, klopt natuurlijk geen reedt van dit "goede" nieuws! Het betekent gewoon, dat er nu al zo veel zijn, dat ze hun partner (met zelfde cultuur, achtergrond, geloof) gewoon in Nederland kunnen vinden. In Nederland zitten veelal ook nog eens de vervelendere exemplaren, criminelere of extremistischere (vergeleken met Marokko), dus daar zit het goede nieuws 'm ook niet in. Verder, voor hen die wel met een autochtoon bruidje trouwen, ach, die naïevelingen zullen vaak de cultuur van hun stoere, criminele of geloofs-gekke vriendje overnemen/respecteren.
Voor, namens of dankzij Wilders? Het stukje laat precies zien waar jij staat! Op een simplistische manier goedpraten wat krom is en gelijk zelf al (net als die andere) na een eigen offensief, zelf in de slachtofferrol kruipen!

TuuT | 30-10-14 | 09:31

Maar wie is dan toch die mocroreaguurder?

RoBD=Skullfucker | 30-10-14 | 09:29

@MarcS | 30-10-14 | 09:04
Misschien moet Prof. Pinto eens een linkje meesturen met aangeboren afwijkingen als gevolg van inteelt...
Benieuwd hoeveel mensen hun ontbijt nog lusten.

necrosis | 30-10-14 | 09:26

Mesmer | 30-10-14 | 08:36
Wat Mesmer zegt slaat de spijker op zijn kop.

Dit zal wel vallen onder de noemer artikelquota, als je verplicht om de zoveel tijd een artikel moet schrijven dan gaat de kwaliteit achteruit.
meh

MonsantoSucks | 30-10-14 | 09:24

Als je in een ander land gaat wonen pas je je aan aan de cultuur en de gebruiken. Marokkanen hebben er voor gekozen om dat niet te doen, en om hun eigen cultuur en gebruiken boven die van de autochtone bevolking te stellen. Daarmee hebben ze elk recht verspeeld. Beter zouden ze terugkeren naar Marokko. Maar dat gaat ook niet meer want daar worden deze mensen verguisd. Ze zijn verwesterlijkt, en passen niet meer in de Marokkaanse cultuur. Dus de keuze is simpel: of aanpassen, of optyfen.

Snorry! | 30-10-14 | 09:20

Pinto heeft blijkbaar geen zin meer in stukjes schrijven. Of komt zoals altijd ineens de echte waarheid boven water ?

Kamervraag | 30-10-14 | 09:16

Import-islamieten gezakt van 55% naar 17%?

Overheidsbeleid wat echt werkt?

Goh...

Vogelbeest | 30-10-14 | 09:15

@MarcS | 30-10-14 | 09:03
Bij gemengde stellen gaat de familie van de vrouw doorgaans over de zeik (of dit terecht is laat ik in het midden).
Gevolg is dat ze zich steeds meer aan haar vriend optrok.
Na het huwelijk volgde de verplichte hoofddoek, en werken mag ze ook niet meer.
Ik heb het meegemaakt in mijn flat.
De vrouw mocht geen auto meer rijden (wel de bevroren ruiten krabben als manief in de auto zat), ze had haar baan opgezegd, de kinderen gingen folders lopen om het tekort aan inkomsten aan te vullen en inmiddels wonen ze elders omdat ze de huur niet meer konden betalen.

necrosis | 30-10-14 | 09:13

Gisteren noemde hij Apartheidspolitiek iets om trots op te zijn en vandaag komt hij helemaal niet meer uit zijn woorden.
Zo sneu.

wapster | 30-10-14 | 09:13

Er hoeft natuurlijk minder, minder neukvee ingevoerd te worden omdat er inmiddels genoeg Marokkaanse babymachines in NL te vinden zijn.

AJRaalte | 30-10-14 | 09:12

@Barani517 08:37: Toch is het wellicht wel goed nieuws. Huwelijksmigratie is een bepalende factor in de gebrekkige integratie van juist deze groep geweest, en heeft er voor gezorgd dat hun kinderen generatie op generatie opgroeien als een 2e-generatie immigrant.

Muxje | 30-10-14 | 09:12

Ik lees wederom een stuk van pinto waar ik weinig mee kan. Het is niets meer dan een random Nu.nl artikel met een mening erin verwerkt waar ik niks aan heb. Uiteindelijk is het een mening en daar heb ik dan ook respect voor. Verder is het gooien van nietszeggende feiten zonder ze te onderbouwen niet iets waar de meeste reaguurders op zitten te wqchten. Conclusie: zoveelste artikel waar ik prima mee zonder had gekunt.

nieuwsgier | 30-10-14 | 09:11

Nou dan reageer ik toch niet. Ik heb het niet eens begrepen. Ben er te stom voor.

deEerlijkeLeugenaar | 30-10-14 | 09:10

Boodschapper?
In de zin van reklame wellicht (even boodschappen doen en daarna vlug weer terug)
Want veel meer dan ego-strelerij en etaleren gebeurd hier niet.

CumGranoSalis | 30-10-14 | 09:06

@necrosis | 30-10-14 | 08:57
Of is de reactie van terrormannetje precies het gedrag waar de prof op doelde?

MarcS | 30-10-14 | 09:04

Ik verheug me daarentegen weer op het tenenkrommende, inhoudsloze stukje van Prof. Pinto morgenvroeg. Er is altijd die hoop dat het nog slechter kan.

one hobo | 30-10-14 | 09:04

En "slachtoffer" Verona van der Leur (IZHD) gaat ook weer turnen, het moet niet nog gekker worden...

eerstneukendanpraten | 30-10-14 | 09:03

@Delaware | 30-10-14 | 08:39
Helaas is dat kringetje relatief klein voor een darwiniaans gezonde genenpoel.
Aan de andere kant ben ik er erg blij mee, ik vind het altijd zo sneu om te zien hoe NL vrouwen verpieteren in een gemengd huwelijk met een Marokkaan.

MarcS | 30-10-14 | 09:03

Minder, minder. minder Pinto!

zeefert | 30-10-14 | 09:01

Prof Pinto op zijn mocroiaans in de slachtoffer rol. Triest. Diep triest.

geenstijlo | 30-10-14 | 09:00

Interesseert dit me. Nee. Accepteer het.
Net als ratten niet te bestrijden zijn.

bas ooms53686289 | 30-10-14 | 09:00

Al die peroxidekoppen hier, die niet hebben begrepen wat er staat en vervolgens vanuit de onterechte slachtofferrol de auteur vertellen 'dat hij niet in de slachtofferol moet kruipen' :P

Dank jullie voor de ochtendhumor

An die ARBEIT | 30-10-14 | 08:58

@Das Phantoom | 30-10-14 | 08:54
Triest?
Ik zou eerder zeggen: kort, to the point, spijker, kop en raak!

necrosis | 30-10-14 | 08:57

Geloof er niks. Tellen nichten uit Antwerpen niet meer mee?

Piet Karbiet | 30-10-14 | 08:56

Al die Rifdorpjes zijn ontdaan van huwbare vrouwen.
Ze zitten allemaal al jaren in Nederland, zodat de kans om een familielid, clanlid of dorpsgenote te vinden in Nederland veel groter is dan in de Rif.

McPhart | 30-10-14 | 08:56

Beetje triest stukje. Stop eens met jezelf steeds in de slachtoffer hoek te stoppen en alles op Wilders af te schuiven.

Das Phantoom | 30-10-14 | 08:54

Lekker makkelijk self fulfilling prophecy.

Professortje dat serieus denkt: "Omdat Wilders en het NL volk minder islamitische mocro's wil, trouwen de Marokkanen tegenwoordig minder met import bruiden"

Wat snugger van je. Ik sta versteld van je hoge intelligentie. Wow. Persoonlijk vind ik je beredenering meer lijken op een religieus gehersenspoeld schepsel, een aanhanger van het Wildersdom. Het neigt zelfs naar Wilders-extremisme. Voor mij is dit niks anders dan Wilders fundamentalisme. Extreem gevaarlijk, simpelweg omdat alle soorten extremisme en fundamentalisme gevaarlijk zijn.

Ben oprecht blij dat vele Marokkanen en andere bevolkingsgroepen die in NL wonen zich niet laten leiden door zulke zweverige reli-fanaten als jullie.

terrormannetje | 30-10-14 | 08:51

-weggejorist-

Roer | 30-10-14 | 08:51

De stukjes van Pinto zijn tenminste wel te behappen als je een kater van twee meter hebt.

eerstneukendanpraten | 30-10-14 | 08:49

@Joris
Sowwy for de dubbelpost, door omstandigheden moet ik me behelpen met IE ipv Chrome...

necrosis | 30-10-14 | 08:48

Haha. Het gaat in dit stuk tekst dus om deze zin:

"... volgens mij komt het door de wens van de PVV en haar voorman Geert Wilders, en dus door de wens van het Nederlands volk in meerderheid, voor minder (islamitische) mocro’s,."

En dan houdt het op. Verklaar dan wat u hier precies mee bedoelt en waarom u dit denkt. Dan kunnen we daar inhoudelijk op reageren ipv de boodschapper aan te vallen. Wat een slechte column.

Westsider | 30-10-14 | 08:47

Kom op Prof. Pinto. Ga je nou op zijn Mocro's Huilie Huilie doen omdat een van de reaguurders tegen je schenen loopt te trappen in de comments??
.
Je lijkt wel een Mocro!!

geenstijlo | 30-10-14 | 08:46

-weggejorist-

necrosis | 30-10-14 | 08:46

Racist!

Vinkert | 30-10-14 | 08:46


Earl Hickey | 30-10-14 | 08:34

Tofik Dibi loopt zowat iedere darkroom plat als bukboy in een straal van 30 km maar zijn familie denkt nog steeds dat hij de ware vrouw nog niet heeft gevonden. Nee, dat homohuwelijk voor mocro's zie ik zo snel niet komen...

eerstneukendanpraten | 30-10-14 | 08:46

Uithuwelijken gebeurt ook nog steeds onder Turken en koerden.
*iets monpelt over blij en mus in verregaande staat van ontbinding*

necrosis | 30-10-14 | 08:45

Calimero alert! Toch weer die slachtofferrol, zo jammer Pinto.

Beaulefermier | 30-10-14 | 08:45

He, een topic schrijven om te klagen over de reactie op je topic.
Soort van topicception.

Knar01 | 30-10-14 | 08:43

Zo bijzonder zijn deze cijfers niet: de meeste zijn nu 2e of 3e generatie en hebben dus de Nederlandse nationaliteit... Ze zijn hier geboren en dus net als hun accent net zo nep als dat ze Marokkaan zijn.

Ex Pornstar Delux | 30-10-14 | 08:42

Ik heb niet de arrogantie mijn gesprekspartner te voorzien van een waardeoordeel. Ad Hominem.

Feynman | 30-10-14 | 08:42

Pinto. Professor In Nodeloos kwetsende, Tendentieuze Ongefundeerdheid.

Vergeetput | 30-10-14 | 08:42

Pinto +1, maar ben bang dat de ouders voor hun kroost vooral segregerende huwelijken arrangeren binnen de eigen kring.
Voor de assimilatie slecht, maar we houden wel wat te reaguren.

H. Drievuldigheid | 30-10-14 | 08:41

Professor Paljas moet niet zo vroeg aan de jenever.

Kansleaus | 30-10-14 | 08:41

Ze trouwen nog steeds vrijwel uitsluitend in eigen kring.

Delaware | 30-10-14 | 08:39

Goed nieuws is het pas als er een emigratie overschot met Marokko ontstaat. Liefst een hele forse en veel jaren achter elkaar.

Barani517 | 30-10-14 | 08:37

Sinds wanneer vertegenwoordigt Greet een meerderheid van de NL'se bevolking, prof?

Zo is het maar net! | 30-10-14 | 08:36

Pinto raakt in vorm

Islamofiel | 30-10-14 | 08:36

Als u wilt dat wij reageren op de inhoud van een boodschap kom dan ook met een boodschap die inhoud heeft. Het ontgaat mij wederom wat u nu precies probeert te zeggen. En inderdaad, dan gaat het weer over hoe enorm slecht u kunt schrijven en hoe wei ig serieus u de reaguurder neemt. Feedback ontvangen is ook een kunst blijkt maar weer. Het gebruik van het woord 'mocro' door een professor geeft blijk van een sneue poging hier in de smaak te vallen wat weer aangeeft dat u niet doorheeft wie uw publiek hier is. Gewogen en te licht bevonden. Volgende graag.

Mesmer | 30-10-14 | 08:36

Eindelijk minder, minder, minder!

pibasso | 30-10-14 | 08:34

Nu nog het islamitsch homohuwelijk invoeren en de integratie begint ergens op te lijken.

Earl Hickey | 30-10-14 | 08:34

Taalvaudten

subsidistan | 30-10-14 | 08:33

Nu is het niet leuk meer om te reageren.

Koning Willy | 30-10-14 | 08:31

Kom op Pinto, je woont al een poosje in Nederland en mag ondertussen wel weten dat hier altijd op de boodschapper geschoten wordt.
Zeker als die een beetje huilt.

Jan Passant mk2 | 30-10-14 | 08:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken