Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dit land heeft first world problems met de visstand

vanlammerendoetjammeren.jpg De Amsterdamse Partij voor de Dieren wil dat sportvissen in de hoofdstad tot de verleden tijd gaat behoren. De partij vindt het onaanvaardbaar dat vissen bij het zogenoemde ‘plezierhengelen’ met haken worden verwond en pijn lijden voor het vermaak van mensen. Fractievoorzitter Johnas van Lammeren [2 x naamgrapwaarde! - red.] pleit in een initiatiefvoorstel voor een gemeentelijk hengelverbod. Over vissen bestaan nog steeds hardnekkige misverstanden, zoals het idee dat zij geen pijn zouden kunnen voelen, of dat zij pijn wel ervaren maar slechts reflexmatig zouden reageren. Wetenschappelijk onderzoek toont echter het tegendeel aan. Vissen ervaren pijn en stress, en passen hun gedrag aan om nieuwe pijnervaringen te voorkomen. Johnas van Lammeren: ‘We hebben het hier feitelijk over het mishandelen van dieren voor het plezier van een aantal mensen. Het zou de gemeente Amsterdam sieren om de wetenschappelijke inzichten van vandaag eens onder de loep te nemen en vervolgens met ons de conclusie te trekken dat hengelen niet meer van deze tijd is. Bovendien huldigt Amsterdam in de Nota Amsterdams Dierenwelzijnsbeleid het standpunt dat de gemeente op haar grond geen plezierjacht toestaat. Hengelen is niets anders dan jacht onder water.’ Eerder dit jaar publiceerden Dierenbescherming Amsterdam en Stichting Vissenbescherming een onderzoek waarin de mening van Nederlanders over plezierhengelen werd onderzocht. Hieruit bleek dat de meerderheid van de Nederlanders het erover eens is dat hengelen de vis pijn, angst, stress en verwondingen bezorgt. Nou Nederland. Daar is je aas. Willen we een beetje bijten?

Reaguursels

Inloggen

We zijn zo goed bezig met verbieden, ga vooral zo door.

Duracell | 22-10-14 | 11:15

2 miljoen mensen hebben en vispas a50,- volgens mij.... mooi stukje inkomsten voor de kwaliteit van het water en slootkanten. Maar al die mensen met hun plezier bootje die keihard door de sloten varen en de kanten om zeep helpen e.o. de vissen stress bezorgen, dat is allemaal geen probleem.. shure..

paddostoel | 21-10-14 | 11:07

francisca van jole | 20-10-14 | 20:40

Ja, die was echt leip!

eerstneukendanpraten | 21-10-14 | 11:07

En verder ben ik van mening dat alle aalscholvers dienen te worden doodgeschoten. Om de vissen te helpen dus...

eerstneukendanpraten | 21-10-14 | 11:06

Bananenland

Grolo | 21-10-14 | 09:34

Nou hengelaars waar waren jullie toen het jagen onmogelijk werd gemaakt?,gelijke monniken gelijke kappen dunkt me.Sportjacht afschaffen dan ook het sportvissen.Want we willen geen discriminatie of wel ,of sportvissen mag dan jagen ook.

pedro300 | 21-10-14 | 09:08

Nederland is af, als zwarte piet en vissen een probleem gaan vormen.

Maar ja, ook dit is een Amsterdams probleem

TheStef | 21-10-14 | 08:33

Ik denk wel dat het tijd is voor een veel strengere toelating tot aan de waterkant, wat mij betreft in de vorm van een viscertificaat zoals je dat bijvoorbeeld in Duitsland ziet. Eerst maar een dagje theorie over het welzijn van de vis, hoe deze te behandelen en de natuur te respecteren. Nu kan iedere bosmongool voor €35 p/j lekker gratis kamperen en bbq'en langs de waterkant, vissen is slechts bijzaak...

Koobecaf | 21-10-14 | 08:31

Hoezo terugzetten omdat het sportvissen zou zijn? Vis op de maat dient gewoon mee naar huis genomen te worden, kop eraf, overlangs opensnijden, ingewanden eruit, ontschubben of fileren en met roomboter de pan in. Heerlijk!
.
Een echte vent doodt zelf wat ie eet i.p.v. het te kopen in een verpakking die het proces van het doden van dieren verdoezelt.

McMarx | 21-10-14 | 05:08

@Ommezwaai | 20-10-14 | 17:33
Mee eens. Er is nog iets anders aan de hand dat de policolore partij in deze zal opbreken in Amsterdam als het om visserij gaat --> ik zie vooral werkeloze moslimpaupers met een hengel aan de waterkant in A'dam.
'
*trots de beker voor grootste vis oppoetsen gaat*

McMarx | 21-10-14 | 04:49

Ja, en wat gaat Johnas doen tegen de verkoop van ronde/bolvormige aquaria? U weet wel zo'n vissekom. Zo'n arm goudvisje moet toch geheel gek worden van al dat rondjes zwemmen? Of is dit al verboten?

@h.a.k. blok | 20-10-14 | 23:42
Brilliant!

@gelachewoar | 20-10-14 | 23:29
Wat nou zijn er vissen die mosslelen kraken? Most verboten worden. Sleep die vissen met die harde kaken voor de kadi! Moeten ze maar veganist worden.
Salut! Evocatus

Evocatus | 21-10-14 | 01:41

Hengelen is inderdaad niet meer van deze tijd. Dierenbeulen zijn het! Afschaffen, verbieden en snel een beetje aub.

michello | 20-10-14 | 23:57

@koeberg 20-10-14, 17.40

Jazeker. Het transport en de ongelimiteerde import van kansloos stemvee door links.

Overigens heb ik minstens 2 keer een vis gevangen waar nog een haakje in zat van een ander. Dat heb ik ook verwijderd en netjes naar de dieren politie gebracht.

Alle hazen- konijnen- eenden- duiven- fazanten etc. die ik heb geschoten hebben mij plechtig verzekerd dat het echt voor de eerste keer was dat ze uit de lucht of van het land waren geschoten.

Terwijl ik met de handen in de zakken sta te genieten van mooie paddenstoelen, zijn er altijd wel een paar Moelanders in de buurt die ze uit de grond trekken voor eigen consumptie, net als alles wat ze uit het water halen, ze vreten echt alles op. Is misschien wat voor te zeggen. Hoog tijd dus om zelf ook maar weer op zoek te gaan naar dat overheerlijke eekhoorntjesbrood, de cantharel, de parasol zwam e.v.a. Smullen echt. Om van ganzen- en eendenlever en kikkerbillen maar niet te spreken.

Vele jaren geleden verliet ik de supermarkt met volle tassen. Staat er een jong brokkie links onbenul bij de uitgang die mijn tas ongevraagd op de inhoud begon te controleren. Of ik Outspan sinaasappelen had gekocht wilde het weten. Ik heb het toen het drie dagen later in het ziekenhuis bijkwam een fruitmandje gestuurd.

Wat een prachtvolk toch dat veganistische politiek correct gedegenereerde zootje. En gezond dat ze zijn, heel gezond. U kent de definitie die door de medici wordt gebruikt voor iemand die gezond is? Die is nog niet voldoende onderzocht!

Wellicht ter geruststelling van sommigen, ik werk al tien jaar in weer en wind zonder daarvoor een cent te krijgen, als vrijwilliger bij een kinderboerderij, voor de kat zijn viool zo gezegd omdat ik dieren leuk en soms ook lekker vind.

h.a.k. blok | 20-10-14 | 23:42

pipokoeie | 20-10-14 | 22:46
Vroeg naar bed vanavond....

Ommezwaai | 20-10-14 | 23:33

er zijn trouwens ook legia voorbeelden van onderzoeken waarin is aangetoond dat vissen stress kunnen ervaren maar dat schade of blijvend letsel (of pijn) veelal niet optreed omdat bijvoorbeeld bepaalde vissoorten een harde rand in hun bek hebben waarmee ze mosselen kraken en zichzelf daarbij vaak verwonden. Als er al een haak verspeeld wordt dan lossen die op (speciale haken) of wordt door de vis snel gelost

gelachewoar | 20-10-14 | 23:29

-weggejorist-

pipokoeie | 20-10-14 | 22:46

Het is natuurlijk een onzinpartij Partij vd Dieren maar wat is die Marianne Thieme een lekker dier zeg.

lingo star | 20-10-14 | 22:46

Men heeft het altijd over het Zionistisch complot, maar hier in Nederland lijden wij onder het zevendedagsadventisten complot. De as van het kwaad is Nico Koffeman, de oprichter van de Partij voor de Dieren. Zijn vrouw is dat hysterische mens van Radar. Alles en iedereen altijd maar de maat nemen, bah! Volgens mij missen zij dat verhaal van Jezus over die balk en splinter. Als ik vissen wil vangen, dan ga ik vissen vangen. Dat moralistische gejeremieer begin ik echt een beetje zat te worden.

nl.wikipedia.org/wiki/Niko_Koffeman

HJdeT | 20-10-14 | 22:39

Als de PvdD wat wil doen tegen dierenleed dan moeten ze eens het lef hebben om iets te doen tegen het jaarlijkse leed in de Oostvaardersplassen zonder zich te verschuilen door steeds maar weer te zeggen.
Dat zij nooit een voorstander geweest zouden zijn om daar dieren uit te zetten , maar helaas zal je ze nooit horen over wat de oplossing is van het nu bestaande dierenleed is.
Kijk voor veel leed op www.stophetleed.nl
gr. een dierenvriend maar tevens een visser met liefde voor vissen.

D.van Dierenvriend | 20-10-14 | 22:34

Wat een flutstuk van GS is dit. De Partij voor de Dieren doet waar het voor staat, namelijk het tegengaan van dierenleed. Daar kan je het mee oneens zijn, maar zij houden zich wel aan hun principes. Dat is mooi, dat er mensen zijn die principes hebben en die principes willen uitdragen. Dat mag in een democratie en daar ben ik blij om

GS toont veel meer zijn kracht bij het ontmaskeren van hypocrieten. Liberalen die zeggen liberaal te zijn, maar niets met vrijheid te maken hebben. Zie Opstelten en Teeven. Die kunnen jullie wat mij betreft niet hard genoeg aanpakken. Of socialisten die geld stelen van de arbeiders, zoals die mafkees die geld stal van de daklozen ( ben zijn naam even kwijt, ben te belazerd om hem op te zoeken).

Laat de Partij van de Dieren lekker hun ding doen en grijp ze bij hun lurven als ze opeens wel dingen doen die dierenleed veroorzaken.

Ik heb gezegd.

Boretti | 20-10-14 | 22:19

I got 99 problems but the fish ain't one

NACademicus | 20-10-14 | 21:36

De PvdD heeft geen recht van spreken wat betreft dierenleed. Deze partij laat liever duizenden edelherten van de honger creperen in de Oostvaarderplassen dan dat ze de populaties d.m.v. een weidelijk schot op een fatsoenlijk peil houden en zo een prachtig natuurgebied van de ondergang redden.
Kijk allemaal op jachtargumenten.nl. Staat ook iets over de sportvisser.

PaulBouw35521 | 20-10-14 | 21:10

Daarbij is het werkelijk briljant hoeveel mensen er wel niet zijn die enorm veel commentaar hebben op mensen die in hun ogen dierenleed veroorzaken maar zelf hun eigen huisdier verwaarlozen door deze veel te veel vreten en fout voedsel te geven.... hoeveel huisdieren zijn niet te dik? hoeveel huisdieren krijgen niet de aandacht die ze nodig hebben.... hoeveel mensen doen maar wat als het om dieren gaat? Maar wel lekker blijven zeiken op die stier in Spanje of die vuile jager die ( gelukkig ) het nodige wild afschiet.

Dutchmen32 | 20-10-14 | 20:54

Het interesseert mij niks of een vis wat zou voelen of niet. Ik accepteer dat er er dierenleed is in deze wereld. Ik accepteer de stier in Spanje en het stierenvechten, en ja het is een prestatie en getuigt van lef om een matador te zijn. We maken ons druk over het feit plezier en mogelijk dierenleed. Want dat is erg zeg! Dat er honderdduizenden dieren in Nederland worden geslacht die vol met antibiotica zitten, nooit daglicht hebben gezien en zijn vetgemest in enkele weken? ach dat is niet zo erg zeker of wel? lekker goedkope kiloknaller is belangrijker en daarbij deze slacht komt maar zelden duidelijk in beeld en zolang je het niet ziet is het er niet. Nee joh die sportvisser, die matador of die jager die het wildbeheer in Nederland in stand houd, nee die moet je aanpakken zeg! Beetje lachen en plezier en lekker bezig zijn met je hobby BEN JE gek geworden!

Dutchmen32 | 20-10-14 | 20:50

@RoBD=Skullfucker | 20-10-14 | 18:42
prototype visser, deze man geeft de intelligentie en mentaliteit van de gemiddelde visser mooi weer.
www.youtube.com/watch?v=FhpyDBgAmTI

francisca van jole | 20-10-14 | 20:40

@RoBD=Skullfucker | 20-10-14 | 18:42
Waar haal je al die onzin vandaan ?
Onnodig dieren martelen is onzin, als je dat leuk vindt ben je ergens ziek in je hoofd, ongeveer net zo iets als mensen die stierenvechten een sport vinden.
Als ik binnen last van een vlieg heb, sla ik die dood
buiten ga ik niet als sport of hobby vliegen vangen om ze de vleugeltjes uit te trekken, volslagen zinloos.
Het is ook wel een geweldige prestatie als een vent van 80 kilo een visje van 50 gram naar boven weet te halen, wat een held, wat een sportman.
Oh nee....., wat een lul.

francisca van jole | 20-10-14 | 20:34

Wat een gelul zeg verdiep je in een sport/industrie want als er ergens wordt getracht het "leed" tot een minimum te beperken is het wel in de sportvisserij. Voorlichting haken zonder weerhaak etc. Doe wat aan die gasten met die verontreinigende boten die vissen vogels kapotvaren of vervuiling die tot vissterfte leidt.
Enige tijd geleden is nota bene vanuit de hengel federaties, natuur en waterschappen een herstelplan aanvaard door Den Haag om inheemse vissen zoals zal snoekbaars , voorn en brasem te redden op de randmeren. Het beroep heeft daar decennia lang alles kapotgevist met goedkeuring van de politiek

gelachewoar | 20-10-14 | 20:28

Het zal me een rotzorg zijn of die beesten pijn en stress ervaren. Dat doen varkens in het slachthuis ook. Maar bijna niemand die afziet van het voor de lol bbq-en van die dingen. Of is alles wel goed, mits het maar door de maag gaat?

marchbrown | 20-10-14 | 20:25

@eerstneukendanpraten | 20-10-14 | 17:51
Als ik met een stok in het water wil slaan om de vissen te waarschuwen, heb ik zelfs helemaal geen vergunning nodig.
Dan krijg je vissen met hindernissen, een nieuwe sport.

francisca van jole | 20-10-14 | 20:22

Als bestuurder van een hengelsportvereniging in het oosten van het land moet ik Johnas van Lammeren toch even uitlachen. Hoe denkt hij dat te bewerkstelligen? De Islamsterdamse wateren zijn onder gebracht bij de federatie die jarenlange contracten heeft afgesloten met veelal het waterschap.
Onderhoud en visserijkundige onderzoeken worden meestal door de desbetreffende federatie gedaan en in veel gevallen zelfs door vrijwilligers van verenigingen.

The_Challenger | 20-10-14 | 20:12

Ik vis zelf niet, maar heb het als jongetje wel gedaan en vind dat gezeur over vissen belachelijk. Eén van de laatste hobby's waarbij kinderen nog kennis maken met de natuur, en biologie en leren respect te hebben voor de natuur. Dat er dan af en toe een haakje door de lip van een vis heengaat, so be it. Wij maken overal tegenwoordig een enorm probleem van: zwarte pieten, vuurwerk, vissen en ga zo maar door. De sportvissers betalen daarnaast zo wat in hun eentje het beheer van de visstanden.

beetjemoe | 20-10-14 | 20:02

Zolang wij wereldkampioen dieren slachten zijn (waar ik overigens niks op tegen heb) wil ik dit soort arbitrair gezeik niet horen.

Hulporganisatie | 20-10-14 | 20:00

Zaterdag nog 8 scholletjes de kop afgesneden. Ze hebben niet geleden. Hoewel er nog eentje was die zee weer teruggezien heeft voordat zn lampje uitging.

Regelbaut | 20-10-14 | 19:54

El Jefe:
En wat eten die gillende makrelen zelf? Bij elke Makreel die je vangt ben je een vissen redder!:-)

RoBD=Skullfucker | 20-10-14 | 19:38

Zo. Nu een reis boeken naar Afrika om een paar neushoorns, olifanten en kaapse buffels af te knallen.

7,62x39 | 20-10-14 | 19:29

Ja. De oceanen worden industrial style leeggevist, maar hengelen gaan we verbieden. Zo komen we er wel.

zeeman73 | 20-10-14 | 19:29

Sluit mij aan bij Ommezwaai. Ik wordt moe van al die moraalridders in de politiek en het geloof. Mensen die zo nodig moeten vertellen wat een ander moet doen.
Ja, ik eet fois gras, vis af en toe met mijn zoontje, geloof in geen enkele god, mountainbike soms van het aangegeven fietspad, drink dikwijls meer dan 2 glazen wijn per dag, laat mijn hond uit in het bos zonder deze aan de halsband te doen en steek ook nog eens een sigaret op. Ik kan daar zo intens van genieten..

salsaparilla | 20-10-14 | 19:27

Ommezwaai | 20-10-14 | 19:18
Neehee, verbieden! En er laatdunkend over doen. Heerlijk jezelf superieur vinden omdat je te stom bent om te begrijpen wat er nu zo leuk is aan dammen.

4fmp | 20-10-14 | 19:11
Laat ik als niet-visser eens een poging doen. Vissen vangen, jagen, voedsel verzamelen zit diep in de natuur van de mens. Voordat mensen landbouwers werden joegen we al. Hoe ver we er tegenwoordig ook vanaf lijken te staan, een vis uit het water trekken is een ervaring waarvan het aangeboren is dat ze voldoening geeft. Vissen is een combinatie van geluk en vaardigheid. Lang gebeurt er niets en dan plotseling heb je beet! Dan komt het als gezegd op vaardigheid aan om de vis binnen te halen. Dan is er nog het afwachten hoe groot de vis zal zijn, het vaststellen van de soort, de verwondering over het levende wezen dat je in handen hebt.
Pff, een beetje laatdunkend doen over iets wat je niet begrijpt. Wat een armoe.

7,62x39 | 20-10-14 | 19:26

-weggejorist-

el jefe | 20-10-14 | 19:22

4fmp | 20-10-14 | 19:11
Ik kan eigenlijk een eenvoudig en dientengevolge een kort antwoord geven..
Ieder zijn plezier.
.
Ik vind schaken of dammen ook geen kudt aan, toch zijn er plenty mensen die dit prachtig vinden.
Moet ik die dan ook gaan zeggen dat het geen moer aan is en wat ze er dan aan vinden?
Leven en laten leven, zou ik zo zeggen.

Ommezwaai | 20-10-14 | 19:18

@4fmpdza
Grappig. Datzelfde heb ik bij voetbal, tennis, darts, schaatsen, racefietsen, zaalhockey, ballen gooien, zwemmen, badminton, honkbal, basketbal, autoracen, schaken, dammen, skiën.
Maar je bedoelt wie weet de vraag serieus: Klaas vindt dit leuk, Jan dat. Zo gaan die dingen.

RoBD=Skullfucker | 20-10-14 | 19:17

Alsof er geen belangrijker dingen zijn om je druk over te maken. Zelf moet ik er niet aan denken om de hele dag naar een dobber te loeren maar laat die mensen. We moeten toch tolerant zijn naar de medemens toe?

matatwork | 20-10-14 | 19:13

@Eerst neuken dan praten

k geloof dat het nu niet goed gaat.
Omdat we veel aandacht aan het water besteden is het helder. Dan leeft er minder in voor witvis. Roofvis ziet daardoor de prooi te goed. Daardoor wordt het water bijna visvrij. Dan krijg je een overschot aan insecten. Dit tegengaan kost geld. Dat wordt weer betaald door de sportvissers, die vervolgens zelf ongeveer 5% vangen van wat de roofvissen vangen. Wil je sportvissen verbieden, prima. Maar dan zal de samenleving wel zef tientallen miljoenen per jaar moeten investeren in het uitzetten em kweken van vis, of ik het bestrijden van insecten. U zegt het maar.
O ja, 70% van de visetende vogels zal ook verdwijnen.

RoBD=Skullfucker | 20-10-14 | 19:13

Ommezwaai | 20-10-14 | 19:00

Laat ik mij eens openstellen. Kunt u misschien aan mij als elitaire kneus uw redenatie geven waarom vissen iets enerverends is. Ik hoor het vaker van mensen "Het is de ontspanning, de rust en het eenzijn met de natuur en met jezelf." Maar hetzelfde gevoel kun je ook ervaren als je zonder houten stokje langs het water gaan zitten. Wat voor voldoening geeft het om een vis te vangen, deze tijdelijk in gevangenschap houden en aan het eind van de dag weer de plomp in flikkeren? Enlighten me.

4fmp | 20-10-14 | 19:11

Iedereen die niet van vissen houdt staat het vrij om niet te vissen. Geen visser zal een niet-visser dwingen te vissen. Maar voor de activisten is dat niet genoeg. Altijd anderen alles willen verbieden. Laat mij met rust. Ik dwing ook niemand om ganzenlever te eten en stierengevechten te bezoeken.

7,62x39 | 20-10-14 | 19:09

@eerstneukendanpraten | 20-10-14 | 19:05
Maar, ik woon onder de zeespiegel dan staat mijn huis onder water... Oh wacht,,stond ie al.

Flightless bird | 20-10-14 | 19:08

@eerstneukendanpraten | 20-10-14 | 18:51
Ja inderdaad :), Flappie is niet zo moeilijk ...

Watching the Wheels | 20-10-14 | 19:05

Flightless bird | 20-10-14 | 19:03

Laten we Gods water over Gods akkers laten stromen, dan komt alles weer goed! Amen.

eerstneukendanpraten | 20-10-14 | 19:05

@eerstneukendanpraten | 20-10-14 | 18:56
En wat te denken van alle muggenlarven die gegeten worden door uitzetten van de vis, betaald door "sport"vissers?! Eten van algen en waterplanten?
Dat worden dan stinkende sloten en veel muggen zonder de vissers.

Flightless bird | 20-10-14 | 19:03

Jemig dit land is eng en terminaal ziek. Dat mensen met zulk gedachtegoed in de politiek rondlopen is toch het failliet van Nederland. Ik stem de volgende keer op een geestelijk gehandicapte, die breekt tenminste de boel niet af en kost evenveel geld.

ronaldnh | 20-10-14 | 19:02

eerstneukendanpraten | 20-10-14 | 18:57
Oh, die ja...
Maar goed, ik bleef nog netjes met het woord "kneus".
Ik had véél lelijkere dingen kunnen plempen.

Ommezwaai | 20-10-14 | 19:00

RoBD=Skullfucker | 20-10-14 | 18:53
Weet hij veel...

Ommezwaai | 20-10-14 | 18:57

Ommezwaai | 20-10-14 | 18:55

Kom zijn broer nog wel eens tegen bij Pownews.

eerstneukendanpraten | 20-10-14 | 18:57

Parel van het Zuiden | 20-10-14 | 18:54

Als er geen insectenetende dieren waren waardoor de insecten zich ongebreideld konden voortplanten zou de gehele aarde binnen een jaar onder een 1 meter dikke berg insecten bedolven zijn.

eerstneukendanpraten | 20-10-14 | 18:56

4fmp | 20-10-14 | 18:48
U ventileert geen mening, u beledigt een complete groep liefhebbers met uw simpele plempsel.
En ja, dan bent u een kneus.

Ommezwaai | 20-10-14 | 18:55

Vanwege lessen uit het verleden maken we rattenpopulaties zo snel mogelijk en efficient mogelijk af. .
Dat is zielig. Laten we daarmee stoppen. De resulterende epidemieën zullen weliswaar de bevolking decimeren, maar het is hartstikke goed voor de dieren.

Parel van het Zuiden | 20-10-14 | 18:54

@4fmp 18.48
En wat is dan precies het verschil tussen iemand "simpel" of "kneus" noemen?

RoBD=Skullfucker | 20-10-14 | 18:53

Watching the Wheels | 20-10-14 | 18:49

Exoten die niet in Engeland thuishoren worden dus afgeschoten anders blijft er geen rode eekhoorn meer over. Eigen eekhoorns eerst!

eerstneukendanpraten | 20-10-14 | 18:51

Het wordt ook tijd dat maaien wordt verboden. Daardoor worden in het gras levende dienen gedood en het verstoort molshopen waardoor mollen aan stressgerelateerde ziekten lijden. Heeft iemand zich al eens een voorstelling gemaakt van wat moeten moeten doormaken als gevolg van bestrijdingsmiddelen? De volgende motie zou het afschaffen van de vliegenmepper als onderwerp moeten hebben.

Islamofiel | 20-10-14 | 18:51

@fredflange 18.16
Errug grappig. Je denkt geloof ik dat je dierenpoes en aanverwanten verdedigt, maar dit is wat je zegt: als het maar zorgvuldig gebeurt vindt dierenpoes het goed dat vissen van honderden meters diep omhoog worden gesleurd om vervolgens in een minutenlange doodstrijd op een dek te stikken.
En dat is de partij die het sportvissen wil verbieden?

RoBD=Skullfucker | 20-10-14 | 18:49

@MarcS | 20-10-14 | 18:39 Nee hoor Marc, ik zeg niet dat vissen suf is, maar dat ik het suf vind - expliciet zeg ik namelijk dat vissen suf is naar -slechts- mijn mening.

En dat vind ik omdat ik zelf ook nog wel eens vis - om te eten, dat is. Ontspannend maar zeker geen sport, of mediteren zou ook onder sport moeten vallen. Nogmaals: naar mijn mening, geen objectief feit.

vraagstaart | 20-10-14 | 18:49

Ondertussen in Engeland ... http://www.telegraaf.nl/buitenland/23222945/__Prins_Charles_ruimt_eekhoorns__.html

Watching the Wheels | 20-10-14 | 18:49

Ommezwaai | 20-10-14 | 18:09

"Iemand deelt mijn mening niet, laat ik gaan schelden."

4fmp | 20-10-14 | 18:48

Maar wat ben ik blij dat de derde wereldoorlog er aan komt en dat het hele systeem daardoor in verval zal raken. Gaan mensen misschien weer eens hoofd- van bijzaak onderscheiden en dit soort larie laten varen.
.
Vertellen ze er in de geschiedenisboeken namelijk nooit bij, maar leven in een samenleving die in de decadente fase van haar levenscyclus is behoorlijk vermoeiend. Gelukkig gaan dat soort samenlevingen dus kapot aan hun eigen onzin.
.
Idioten...

Parel van het Zuiden | 20-10-14 | 18:44

MarcS | 20-10-14 | 18:36

Er is ook een min of meer beroemd filmpje waar biologen bij klaarkomen. Een klein snoekje van grijpt een driedoornig stekelbaarsje en slikt het beest in zijn geheel in. Die op zijn beurt is ook niet gek en zet alle drie zijn stekels uit waarbij de langste van de drie de bovenkaak van de snoek volledig doorboort. De snoek spuugt daarop het stekelbaarsje uit, stekelbaarsje zwemt langzaam weg maar wordt weer achtervolgd door de snoek die hem daarna nog een keer inslikt met hetzelfde resultaat. Snoek geeft het daarna op...

eerstneukendanpraten | 20-10-14 | 18:43

@Francisca van Jole 17.50

Francisca van Jolehitie eet geen vis. Vlees. Geen verbouwde producten, daar heeft natuur voor moeten wijken. Auto rijdt ze niet, fietsen kan ook al niet. Je rijdt zomaar over een slak of worm heen. Haar poes :-) krijgt geen anti-vlooien pil, muggen hebben in haar huis het eeuwige leven. O wacht, fout, Fransje woont in een grot want een huis bouwen kan niet, dat vernietigt ook natuur. Vuur is vervuilend, noten, graan, planten staan op het menu. Neeeeeeeee, dat is voedsel stelen van de dieren!
Heb je al in de gaten hoe hypocriet je bent? Alles doen wat schade aan de natuur toebrengt zolang het in je eigen straatje past, maar o jee, als het daar buiten valt dan komt de moralist boven.
PS. Een mensenlip van vlees vergelijken met een vissenlip van kraakbeen is.....
A. Een foutje
B. Een teken van onkunde
C. Een teken over de staat van je spraakorgaan
D. Anders..........

RoBD=Skullfucker | 20-10-14 | 18:42

@ vraagstaart | 20-10-14 | 18:33 - is alles suf wat jij niet begrijpt? Marathon lopen? Wielrennen? Voetbal? Hockey? Wat is daar dan leuk aan

Maar dat is het leuke van hobby's, we hebben niet allemaal dezelfde hobby en begrijpen elkaars hobby ook niet.

MarcS | 20-10-14 | 18:39

In de gemeente Amsterdam wordt geen plezierjacht toegestaan. -
Wel toegestaan is daarentegen het slachten van dieren voor menselijke consumptie door middel van het doorsnijden van de halsslagader en het 'leeg bloeden'van het betreffende dier.
-
Dat doet het dier namelijk geen pijn, weet u.

bisbisbis | 20-10-14 | 18:38

Nu al twee adepten van goktrommel hier gesignaleerd.

eerstneukendanpraten | 20-10-14 | 18:38

En die reiger dan, hier in de sloot. Ook maar verbieden dus. Vissen van ca. halve meter onverdoofd naar binnen laten glijden. Of kuikens uit elkaar scheuren; moet de doodstraf op staan!

hondenkop | 20-10-14 | 18:36

'Wij' vissers vinden sommige andere sporten ook larie. Zelden hoor je ons vragen om een verbod. Voetbal zou hoog op mijn lijst staan, dient geen ander doel dan ik heb de grootste, kost onnoemelijk veel gemeenschapsgeld door politie inzet, gemiste werken door blessures, vandalisme etc.

Ik vind vissen ook geen sport, maar ik ga wel zo goed mogelijk met de vis om. Ja haakje, poepoe, maar verder natte netten, onthaakmatten, onschadelijk voedsel, en mocht een karper verwond zijn die de paai dan behandelen wij hem zelfs met antibiotica.

Voor de liefhebbers kijk eens op Google naar paai verwondingen. Dat doen die beesten vrijwillig, vergelijk dat met een klein prikje van een haak en vertrek mijn hoe het komt dat de vissen nog paaien.

MarcS | 20-10-14 | 18:36

Toch is het verstandig om wat te doen met de sentimenten waaruit de PvdD voortkomt. Negeren of demoniseren werkt averechts. De volgende dierenpartij zal nog extremistischer zijn. Moet het hele land aan de koolaid. Is immers beter voor alle dieren.

Parel van het Zuiden | 20-10-14 | 18:35

fender06 | 20-10-14 | 18:21

Alleen als het de goede tijd van de maand is...

eerstneukendanpraten | 20-10-14 | 18:33

Er zal wel een mooi poldercompromis komen. Vissen blijft mogen, maar dan zonder aas of haak en uitsluitend op guppies.

Verder ben ik van mening dat vissen op afstand de meest suffe sport is die Nederland kent, zelfs nog vóór curling en sjoelen.

vraagstaart | 20-10-14 | 18:33

Totale tokkie'sport' dat vissen. Helemaal eens met de analogie met de jacht. Ik mag ook niet gaan jagen in het Amsterdamse Bos toch?

Opzouten met die vissers.

YMMMV | 20-10-14 | 18:32

Wijze uit het Oosten | 20-10-14 | 18:28

De mijne is gelukkig beroepsmatig veel van huis...

eerstneukendanpraten | 20-10-14 | 18:30

De verwijving van de maatschappij in actie... Vissen hebben het ook koud 's winters dus ze moeten allemaal een trui aan.
Man man man, Jonahs, hou toch op met je gezanik.

Sunabalk | 20-10-14 | 18:30

ik kan u allen als plantenbioloog in spe vertellen dat planten ook stress ervaren. Dus ik pleit ervoor ook het snoeien van struiken en bomen vanaf nu tot het verleden behoort.

Upperclasser | 20-10-14 | 18:29

Dit vraagt op snelle invoering kiesdrempel, dit soort malloten moeten toch niet op onze kosten bestuurder spelen, met ook nog een riant wachtgeld in het verschiet.

gebrokenvleugel | 20-10-14 | 18:29

@eerstneukendanpraten | 20-10-14 | 17:51
Mazzelaar !
Ik mag alleen vissen in troebel water, en van mijn vrouw zelfs dat niet !

Wijze uit het Oosten | 20-10-14 | 18:28

Als zo'n beest half doormidden wordt gebeten door een snoek is het ook zieluggg, dus alle snoeken maar doodmaken! Wat een logica weer, ga wat nuttigs doen mensen...

Obersturmführer Henk | 20-10-14 | 18:24

Bitch please..

carramba | 20-10-14 | 18:22

@Ommezwaai, dat doen ze dus wel. Maar in dit geval gaat het om de Amsterdamse afdeling van de PvdD. En die houdt zich met lokale zaken bezig. En Amsterdam heeft geen beroepsvissersvloot.
Ik begrijp dat niet iedereen achter de standpunten van de PvdD staat. Maar op hypocrisie kun je de PvdD zelden betrappen.

fredflange | 20-10-14 | 18:22

Mag ik nog wel mossels eten?

fender06 | 20-10-14 | 18:21

fredflange | 20-10-14 | 18:16
Allemaal holle bomen...
Als ze mans zijn, roepen ze ook om een totaalverbod op de beroepsvisserij. Doen ze niet, want dan is het over met die junkenclub...

Ommezwaai | 20-10-14 | 18:19

Hé, is GeenStijl van de bloksnorren af?

EricDonkaew | 20-10-14 | 18:19

Voor de lui die vinden dat de PvdD zich met de beroepsvisserij bezig moet houden, het volgende uit het PvdD verkiezingsprogramma:

Visserij
De Europese visserij is verantwoordelijk voor de structurele overbevissing van visbestanden in de Europese wateren. Maar liefst 88% van de vissoorten is overbevist en 30% kan zich waarschijnlijk al niet meer herstellen. Nederland heeft een belangrijk aandeel in deze verwoesting.
De grootste trawlers zijn in Nederlandse handen en onze grote boomkorvloot verandert de zeebodem in een levenloze vlakte. Viskwekerijen lossen dit probleem niet op: veel gekweekte vissen worden gevoerd met wild gevangen vis.
Moratorium op visvangst. De Partij voor de Dieren pleit, in navolging van mariene biologen, voor een moratorium op de visvangst zodat ecosystemen en visbestanden de kans krijgen zich te herstellen.
• Het voorzorgsbeginsel wordt leidend in het Nederlandse en Europese visserijbeleid.
• Er wordt een vangstverbod ingesteld voor de meest kwetsbare soorten zoals paling en kabeljauw.
• De overcapaciteit in de vissersvloot wordt afgebouwd en destructieve visserijtechnieken worden verboden.
• De roofcontracten met landen buiten de EU, waardoor de Europese vloot ook de wateren buiten Europa leegvist, worden beëindigd.
• Alle vangsten moeten worden aangeland en worden verrekend met de vangstquota, waardoor ‘bijvangsten’ tot het verleden gaan behoren.
• Gebruik van staandwant (staande netten waarin onder andere bruinvissen vast komen te zitten en verstikken) wordt niet langer toegestaan.
• Nationale en Europese visserijsubsidies worden afgeschaft.

www.partijvoordedieren.nl/departij/ve...

fredflange | 20-10-14 | 18:16

vissen is niets meer dan hondengevechten voor ouwe lullen

swift1.6 | 20-10-14 | 18:13

@Henri Carton B. | 20-10-14 | 18:07
Ja, dat probeer ik al een tijdje (niet met ham, want vegetariër) maar dat werkt niet. Kat werkt wel, maar probeer hem maar eens diervriendelijk muizen te laten vangen, da's nog een hele toer.

Watching the Wheels | 20-10-14 | 18:13

Heel goed!! Partij voor de Dieren!!! Gezien de grotere problemen (ritueel slachten, bio-industrie, slepen met dieren etc.) zou ik liever zien dat ze zich daar nog wat meer op richten. Je kunt dat vissen ook gewoon zien als 'de natuur' en die is nou eenmaal gewoon wreed zoals het God en Allah behaagd heeft.

Watching the Wheels | 20-10-14 | 18:11

4fmp | 20-10-14 | 18:07
Kneus..

Ommezwaai | 20-10-14 | 18:09

Moehaha. Ik zwaai maar weer eens naar Nederland vanuit het buitenland.
Waarom iemand die niet in de publieke sector zit of aan het staatsinfuus hangtver nog wil wonen is mij echt een raadsel.

Freddie Stobart | 20-10-14 | 18:08

Ik vind ook dat er iets gedaan moet worden aan de massamoord op die lieve kleine wezentjes die ik dagelijks op de Houtribdijk op mijn voorruit te pletter zie slaan.
Soms zie ik ze nog nafladderen en meen ik een soort van wanhoop in hun ogen te zien.
Ik pleit dan ook voor rubberen voorruiten in auto's, of voor een 5km zone daar waar we onze gevleugelde vrindjes mogelijk kunnen tegenkomen.

Paulus de Bk | 20-10-14 | 18:08

@Zueco | 20-10-14 | 17:32
En weet je wat het ergste is, met die policor hipster mafketels daar gaat het ze waarschijnlijk nog lukken ook.

SmegmaSmeer | 20-10-14 | 18:07

Het schijnt dat muizen soms ook nog lijden wanneer ze in een muizenval vastzitten. We kunnen ze daarom beter het huis uit lokken met spek en kaas.

Henri Carton B. | 20-10-14 | 18:07

Niet om te goktrommelen, maar vissen is toch echt voor simpel volk.

4fmp | 20-10-14 | 18:07

DANNY3960 | 20-10-14 | 18:03
Meervallen hebben we al in Nederland en o.a. dankzij de sportvisserij worden het er alleen maar meer.

Ommezwaai | 20-10-14 | 18:05

@Old_Spice | 20-10-14 | 18:02
Amsterdam is in mijn optiek geen Nederland (meer).

Den Heerscher | 20-10-14 | 18:05

Net als met Zwarte Piet, bewijst Amsterdam wederom weer het meest belachelijke stuk grond in Nederland te zijn.

Old_Spice | 20-10-14 | 18:02

Dr. Plofkop | 20-10-14 | 17:59
Ik zou mijn paling voor dit doel wel beschikbaar willen stellen...

Ommezwaai | 20-10-14 | 18:02

Dr. Plofkop | 20-10-14 | 17:59

Is het nu al vrijmibo?

eerstneukendanpraten | 20-10-14 | 18:01

-weggejorist-

Stilett | 20-10-14 | 18:01

Wat een kolder. Sportvissers zijn zich erg bewust hoe ze met hun vangst omgaan. Onthaakmatten, weerhaakloze haken, slip op de molen,wetenschap hoe je een vis behandeld en ga zo maar door. Het is bewezen dat vissen (karpers en snoekbaarzen zeker) binnen 5 minuten 2x achter elkaar gebeten hebben. Deze vissen zijn makkelijk te identificeren. Zo hard zal het niet gaan met het vissenleed. Pak de grootschalige vangsten aan!! Betutteling ten top weer.

Stilett | 20-10-14 | 18:01

Zijn er dan nog geen haakjes met verdovende en kalmerende vloeistof?

Rest In Privacy | 20-10-14 | 17:59

Groot gelijk. Als je een vis aan de haak slaat doe het dan omdat je honger hebt en vreet m op. Heb sportvissen altijd al de grootste onzin gevonden, net als de plezierjacht.

Plap | 20-10-14 | 17:58

John-ass van Lamlulleren is net zo'n aandachtsbedelaar als zijn geschminkte stadsgenootje, Zwarte Quincy.

Conan de Rabarber | 20-10-14 | 17:55

ben ik nu gek, of is die kerel zo dom (lees wereldvreemd)?

Meesteres Belgie | 20-10-14 | 17:55

@Inextremis | 20-10-14 | 17:35
Inderdaad "Hollandse trots" lekker buitengaats uit het zicht van alles en iedereen, als iets een lijdensweg is zijn het dit soort schepen https://www.google.nl/webhp?hl=nl&tab=ww&gws_rd=ssl#hl=nl&q=Margiris

toetanchamon | 20-10-14 | 17:54

francisca van jole | 20-10-14 | 17:50
Zeker familie van die gek?
.
Met regelmaat kom ik snoeken tegen die een baars met de stekels overeind achterin hun strot hebben zitten.
Dacht u dat als dit pijn deed bij de snoek, deze ooit nog een baars (het lievelingsmenu van de snoek) zou verorberen?

Ommezwaai | 20-10-14 | 17:52

Ommezwaai | 20-10-14 | 17:33

Ik heb zelfs een nachtvispas.

eerstneukendanpraten | 20-10-14 | 17:51

.. en wat moeten onze "goedkope" werkkrachten uit Oost Europa dan eten 's avonds? Die moeten leven van bier en chocolade uit de supermarkt en vis uit den vijver. Misschien aangevuld met wat wild uit het bos.
Of krijgen die een "vergunning" omdat zij toch geen vergunning hebben?

Jan Passant mk2 | 20-10-14 | 17:51

Zeuren over de man met een hengel en onze schepen (de grootste ter wereld)die elders in de wereld tekeer gaan met rust laten. Hollandse hypocrisie je vind het bij de partij voor de dieren.

toetanchamon | 20-10-14 | 17:51

@seven | 20-10-14 | 17:48
Maar dat zijn dieren, die mogen dat. Dat is eigenlijk de grote lijn in deze discussie: de mens moet zo veel mogelijk rechten afgenomen worden die alle andere dieren wel hebben.

frank87 | 20-10-14 | 17:50

Laatst gevist op Vinkeveen - een week later heb ik daar gedoken (zandeiland 4)... als ik het aantal vissen tel dat ik ving ten opzichte van het aantal vissen dat ik onder water tegenkwam, kom ik op een ratio van 1:10000. Na de aanname dat ik een redelijk bekwaam visser ben betekent dit dat slechts een tiende promille van de vissen een traumatische ervaring oploopt t.g.v. een haak in de kaak. Dat is een stuk minder leed van alle opaatjes die van de flat zullen springen omdat hun laatste pleziertje wordt afgepakt.

Grapevine | 20-10-14 | 17:50

@Ommezwaai | 20-10-14 | 17:48
Zal ik jou eens aan een haak in je mond omhoog trekken en weer netjes op de grond zetten ?

francisca van jole | 20-10-14 | 17:50

Eens. Ik kan er geen speld tussen krijgen in dat betoog.

Knoopsgat | 20-10-14 | 17:49

Het is ook wel wat achterhaald.

Kom, afschaffen dat ouderwetse gedoe
Net als religies.

frickY | 20-10-14 | 17:49

@koeberg | 20-10-14 | 17:40
Mensenproblemen...
Oh, wacht: die tellen niet voor de PvdD...

frank87 | 20-10-14 | 17:48

Inextremis | 20-10-14 | 17:35
Lijdt een vis soms minder als hij niet door een vissersboot wordt gevangen, maar levend wordt opgegeten door een zeevogel of roofvis?

seven | 20-10-14 | 17:48

Parel van het Zuiden | 20-10-14 | 17:42
Vissen is inderdaad een sport. Net als schaken en dammen dat ook zijn. De term sportvissen slaat meer op het sportief vissen, wat wil zeggen dat de vissen netjes worden behandeld en keurig worden teruggezet.

Ommezwaai | 20-10-14 | 17:48

Als een vis in de oceaan door een haai wordt gebeten heeft de eerste vis ook pijn. Moeten haaien dan ook verboden worden?

Zueco | 20-10-14 | 17:47

En degenen die behept zijn met een aangeboren jachtinstinct krijgen gratis hulp om daar vanaf te komen.

Islamofiel | 20-10-14 | 17:46

"Eerder dit jaar publiceerden Dierenbescherming Amsterdam en Stichting Vissenbescherming een onderzoek waarin de mening van Nederlanders over plezierhengelen werd onderzocht. Hieruit bleek dat de meerderheid van de Nederlanders het erover eens is dat hengelen de vis pijn, angst, stress en verwondingen bezorgt".
.
Beangstigend (maar niet verwonderlijk) dat een politieke partij op een dergelijke manier haar standpunt onderbouwt. Zou een wetenschappelijk onderzoek wellicht een beter ijkpunt zijn?

El Rico Grande | 20-10-14 | 17:46

Een jacht onder water is niets anders dan een onderzeeboot.

LibertasSimplex | 20-10-14 | 17:45

@HotPotato | 20-10-14 | 17:42
Als mensen elkaar willen martelen is het prima, als alle partijen het er maar mee eens zijn, kickboksen of sm het zal me een zorg zijn.

francisca van jole | 20-10-14 | 17:45

Ik heb gehoord dat soja bonen verschrikkelijk schreeuwen als ze in het kokende water terecht komen.

Bad Ass Justice | 20-10-14 | 17:44

@Ommezwaai | 20-10-14 | 17:33

Ik gun eenieder z'n hobby, maar vissen een sport noemen...

Parel van het Zuiden | 20-10-14 | 17:42

francisca van jole | 20-10-14 | 17:40
Mensen martelen mag ook al niet.
Wordt een beetje saai zo.

HotPotato | 20-10-14 | 17:42

Inextremis | 20-10-14 | 17:35
Helemaal correct...
Het vissen met levend aas is inmiddels ook al verboten en hier kon je vervolgens op wachten.
.
Ik denk dat deze partij niet helemaal beseft dat er zo'n 2 miljoen mensen zijn die vaak of regelmatig een hengeltje uitgooien.
Dit zijn 2 miljoen kiezers. Hier moeten we ons voordeel mee kunnen doen. Weg met die club!!

Ommezwaai | 20-10-14 | 17:42

@Inextremis | 20-10-14 | 17:35
Zeer goed neergeschreven. Ik ben alleen bang dat je die meneer Johnas van Lammeren nooit zal betrappen op het nuttigen van een harinkie. En als het al wel het geval zou zijn, dan is het ding in partjes verdeeld, met een prikkertje erin, want hij blijft natuurlijk een Amsterdammer.

hotnot | 20-10-14 | 17:41

Het is dan ook een achterlijke bezigheid, dat vissen.

brutus68 | 20-10-14 | 17:40

Beetje in de vijver in de buurt hengelen gaat ook nergens over. "Vissen" is een slap excuus voor biertjes drinken en jointjes roken aan de waterkant.
Het beet hebben is een vervelende bijkomstigheid voor de gemiddelde hobbyvisser.
Los daarvan: Het zoveelste voorbeeld van geen plezier mogen hebben in Nederland betuttelland.
Van mij mag die partij van de tofuknagers dan ook doodvallen.
Ze zijn zo gepreoccupeerd met het overal dierenleed in zien, dat zaken als de wildstand / visstand ten behoeve van dat laatste stuk evenwicht in de vijvers en bossen volkomen ondergeschikt zijn aan hun beestjeszijnlievknuffelfetisjisme.
Ze doen dan ook meer kwaad dan goed voor de natuur. Geldt overigens ook voor GroenLinks.
Waarom is er nog geen overlast PVDD meldpunt trouwens?

Den Heerscher | 20-10-14 | 17:40

Helemaal eens met de Amsterdamse Partij voor de Dieren, gewoon landelijk afschaffen die onzin, net als de jacht boven water.
Zoeken de mensen maar een hobby waarmee ze geen dieren martelen.

francisca van jole | 20-10-14 | 17:40

Eerste inventarisatie van problemen die nijpender zijn dan de pleziervisserij. We hebben:
Ritueel slachten (Ommezwaai | 20-10-14 | 17:33)
Beroepsvisserij (Inextremis | 20-10-14 | 17:35)

Nog meer ideeën waar de PvdD meer prioriteit aan zou moeten geven?

koeberg | 20-10-14 | 17:40

Ben voor het verbieden van de Partij van de Dieren, doet me pijn aan de ogen, kwetst mij vreselijk en is onuitstaanbaar, wetenschappelijk aangetoond.

bijna_raak | 20-10-14 | 17:40

Binnekort, illegale aquaria.
Je weet wel, opgesloten in een klein hokje, dierenleed.

HotPotato | 20-10-14 | 17:39

Nog even en we zitten allemaal ziek thuis, omdat je buiten de deur kennelijk alleen maar foute dingen doet. Ondertussen houdt de brigade van fatsoensrakkers iedereen in de gaten die het nog niet op heeft gegeven om buiten te komen

Islamofiel | 20-10-14 | 17:38

Willen ze mijn overbuurman (de lieve oude baas is 78) nu ook nog z'n lolletje afnemen?1!!1!!?

De Treinende Rechter | 20-10-14 | 17:36

Kunnen we de hengelaars niet toestaan de vissen mee te nemen en op te eten. Dan hoeven de vissen de pijn van het opgehengeld worden maar 1 keer te ondergaan.

koeberg | 20-10-14 | 17:36

Maar over de drijvende martelpaleizen die onder noemer 'beroepsvisserij' heet, hoor je niemand.
1. De zee is leeg.
2. Die arme beesten kreperen met duizenden tegelijk aan dek. Als ze geluk hebben, anders worden ze levend van hun ingewanden ontdaan. Als vissen konden schreeuwen, at niemand meer vis.
De visserij koestert zijn imago van eenvoudige onschuldige een eerlijke kostwinning.

Inextremis | 20-10-14 | 17:35

De partij zet zich in voor dieren en is democratisch gekozen. Ik zou me ook eerst inzetten voor andere zaken, dieren zijn nu eenmaal HET speerpunt van die partij. Lijkt me dus niets mis mee.

Bytemaster | 20-10-14 | 17:34

Gewoon niets meer teruggooien en alles opvreten. Dan ben je niet meer voor je plezier aan het vissen maar voor je eten. Dan mag het dus wel van Johnas.

de Kent | 20-10-14 | 17:34

En zullen we ons nu met iets zinnigs gaan bezighouden, meneer Jonas van Walvissen?

KlunsJohannus | 20-10-14 | 17:33

Als verwoed sportvisser ben ik er nu wel eens klaar mee..
Weet u wie in hoofdzaak betaald voor het beheer van de visstand? Juist, de mensen die een vispas kopen.
Partij voor de Dieren, laat me lachen met die linkse elite kudtclub.
Over ritueel slachten en offerfeesten horen we ook niets meer. Nu is de sportvisser dus aan de beurt...
Flikker op!

Ommezwaai | 20-10-14 | 17:33

Sodeju zeg, wat een belangrijk politiek punt weer van een nutteloze partij!

Zueco | 20-10-14 | 17:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken