Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Prof Pinto - PvdA slinkt in

voetnoot4_534.jpgIn Het Parool zaterdag sprak PvdA-voorzitter Hans Spekman over zijn wil om het vertrouwen van de kiezer terug te winnen. Een illusie. Veel kiezers stemden in 2012 op de PvdA, omdat ze Rutte niet wilden. Samsom vormde echter snel een coalitie met de VVD. De PvdA-kiezers zijn gewoonweg belazerd. Het ging al niet zo best met de PvdA sinds Wim Kok, die zich afdeed van de ideologische veren van zijn partij, en zich later ontpopte als een banale graaier. Als premier vond hij de bankiers die zich ‘exorbitant verrijken’ niks. En na zijn vertrek uit de politiek deed hij hetzelfde. Bizar dat Spekman Kok niet royeert. Geen wonder dat slechts acht procent van de kiezers bij de laatste drie landelijke verkiezingen drie keer op de PvdA heeft gestemd. Het wordt nog minder. Ik zal geen traan er om laten.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

DePoseur | 20-10-14 | 00:52

Rutte en zijn VVD zijn gelukkig een stuk betrouwbaarder.... burp...

xspalm | 20-10-14 | 00:22

Het is eenzijdig om af te geven op Kok en Bos.
Zalm is een minstens zo grote graaier en verantwoordelijke.
En dan de zogenaamde marktwerking in de zorg.
Boerenbedrog.

gutgutgut | 20-10-14 | 00:17

@DePoseur | 19-10-14 | 22:28
Het boekje is inmiddels integraal door de auteur op internet gezet https://nl.scribd.com/doc/119753317/De-leugen-van-David-Pinto In een uurtje heb je het uitgelezen.

hhmariavanempel | 20-10-14 | 00:13

wie het ook is in deze partij het is een partij met dubbele agenda ,de graaier met de lange armen KOK ik zie hem nog staan bij de poorten van de bedrijven in de zeventiger jaren daar stond hij nederland al voor te liegen evenals rosenmuller deze kereltjes hebben kunnen bestaan van de beloftes en leugens die zij altijd verkondigt hebben ,en nu doet u het weer he meneer rutte ,de een is mp en de andere is een actievoerder nu in het pak TWEE BEROEPS LEUGENAARS)

geeratz8217 | 19-10-14 | 23:40

De Stas | 19-10-14 | 19:10
Juridisch is dat interessant.
Je hoopt dat Els Borst door een terrorist is vermoord en dat Wim Kok de volgende is.
Is het strafbaar om te sympatiseren met _mogelijke_ terreur ?
Hoe dan ook, AIVD, noteer die persoon even.
Of moeten we het weer van de Duitsers hebben.

gutgutgut | 19-10-14 | 22:47

Dank, medereaguurders voor de bijval. Ik hoop dat dit wel blijft staan, mijn bedoelingen zijn juist en oprecht. Pinto zou geen columnist op Geenstijl moeten zijn maar een doelwit zoals Jorritsma of Rehwinkel. De beerput is gigantisch en kan vele hilarische stukken opleveren (en veel clicks dus goed voor Geenstijl).

Jongens, alsjeblieft doe jullie werk als journalistiek weblog met de scherpe rand.

Boretti | 19-10-14 | 22:42

-weggejorist-

DePoseur | 19-10-14 | 22:28

@mindless | 19-10-14 | 22:04
Voor een hersenloos iemand heb je het mooi verwoord. Kudo van mij.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 22:07

-schandaaltjes.

mindless | 19-10-14 | 22:06

Pffff.. wat een zwaktebod dat boretti is weggejorist. Het enige wat boretti deed was een paar sfhaneaaltjes van de fopprofessor onder de aandacht brengen. Geen onvertogen woord stond erin. En dat terwijl hier om de haverklap mensen verbaal door het slijk getrokken worden. Geen probleem, maar waarom dan niet bij Pinto, de knuffeloplichter?

mindless | 19-10-14 | 22:04

Zo te lezen zal GS toch actie moeten ondernemen om Pinto de deur te wijzen. Zo niet, dan duid dat om een amtelijke volharding in het eigen gelijk. Daar zijn al heel wat burgers slachtoffer van geworden. Ik ben benieuwd wat het worden gaat.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 20:30

Het is: 'zich ontdeed van zijn ideologische veren' of: 'zijn ideologische veren afdeed'. Niet een beetje van allebei, dan is het een pleologie, of een tautonasme, dat is me nou weer even ontschoten.

kinky winky | 19-10-14 | 20:18

Alle begin is moeilijk prof.?

Coyote | 19-10-14 | 20:01

Wat als iemand nu deze oud politici aan het opruimen is. Eerst Els daarna Wim?
Beetje off topic maar als ze bang worden beteren zij zich misschien nog.

De Stas | 19-10-14 | 19:10

-weggejorist-

DePoseur | 19-10-14 | 19:10

Niet zo: "Het ging al niet zo best met de PvdA sinds Wim Kok, die zich afdeed van de ideologische veren van zijn partij,..."

Maar zo: Het ging al niet zo best met de PvdA sinds Wim Kok de partij ontdeed van haar ideologische veren.
Geen dank.
Salut! Evocatus

Evocatus | 19-10-14 | 19:03

@Boretti | 19-10-14 | 17:54
Misschien heeft Pinto naast een podium ook Joris-rechten gerkegen? Brrrrrr

sk!llz | 19-10-14 | 19:02

Lekker nikszeggend stuk weer. Waarom doet Geenstijl dat toch? Dan heb je aan de ene kant grootgewichten als Hans Jansen en Feynman in dienst met zeer goed doordachte inhoudelijke stukken. Maar om de een of andere reden moeten daar de Bandira's en Pinto's blijkbaar tegenover. Zo onnodig jammer. Hoop voor jullie dat charletan Pinto jullie betaalt ipv andersom. Man man man. Who's next: Maurice de Hond, Peter-Jan Rens, Char Margolis?

sk!llz | 19-10-14 | 18:51

-weggejorist-

DePoseur | 19-10-14 | 18:46

Redactie: Kunt u mij, desnoods in een PM (u heeft mijn gegevens) duidelijk maken waarom u mijn reacties verwijderd heeft? Ik ben een groot liefhebber van Geenstijl vanwege de felle toon waarmee hypocrieten en zakkenvullers aan de schandpaal worden genageld. Het verbaast mij hogelijk dat u de ogen sluit voor de links die ik heb gepost. Vertelt u mij: Waarom? U weet immers dat uw reaguurders zelf zeer goed in staat zijn om deze informatie te vinden. U kunt er zelf weer een hoogst vermakelijk artikel van maken, waarom, lieve geenstijlredactie, waarom?

Boretti | 19-10-14 | 17:54

-weggejorist-

DePoseur | 19-10-14 | 17:52

Dhr. Pinto is dus eigenlijk een nepprof. Dat geeft niks als ie maar met scherpe stukjes komt. Maar ja....

Rest In Privacy | 19-10-14 | 17:44

Dus als ik het goed begrijp is Pinto aan het pochen met zijn professorschap. Zit zich hardop af te vragen waarom er geen meer Marokkaanse professoren zijn. En dan blijkt dat 'ie zelf geen academische professor is, maar hoogleraar-directeur van een zelf opgericht soepsidieinstituut met enge Neuro-linguistic programeertaal als "emotionele intelligentie".
.
Lid geweest van de PvdA, D66, VVD, Leefbaar Nederland, Politieke Partij Pinto en OMA. Zegmaar, een politieke visie gelijk aan een kamerfractie van al deze partijen. Begrijpelijk nu, dat inhoudsloze gezever. Groenlinks werd terecht gemeden, want daar zitten de communisten, en CDA werd gemeden, want Joods opgevoed.
.
Dhr. Pinto, een verlicht man, gevangen tussen drie culturen die hem liever uitkotsen dan tot zich rekenen. Zo Joods als een Palestijn, zo Marokkaans als een broodje varkensvlees, maar zo Nederlands als de pest.

Egbert45068068 | 19-10-14 | 17:24

-weggejorist-

ie-wie-waai-weg | 19-10-14 | 17:20

@ Kippevlees

Je hebt geen talent dan kun je altijd nog bij de VARA terecht. Daar leren ze je hoe je moet schreeuwen, manipuleren, ruzie maken en de samenleving te ontwrichten.
Zeg maar "Bij de VARA brengen ze je de rooie kneepjes van het vak bij"
Kijk naar de volgende personen.. Geen talent, maar dat wordt gecompenseerd met veel schreeuwen..
Paul de Leeuw
Dolf Jansen ----> kan wel Marathon lopen
Felix Meurders---> deze man is al 50 jaar dood
Sonja Barend
etc...
etc....
Deze mensen moeten zich afzetten tegenover anderen om zich te kunnen profileren. Dat doe je alleen als je geen talent hebt.

luto | 19-10-14 | 17:17

-weggejorist-

DePoseur | 19-10-14 | 17:09

Ja Joris, beetje Boretti lopen wegjorissen, wat een PVDA-streek zeg!
@boretti: heb wat van je linkjes geherpost.
Reaguurders moeten zelf maar zien wat ze ervan (1 woord, niet meer vergeten prof Pinto) vinden.

www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archie... Multicultifeestje van david pinto aan geruzie ten onder.
Stichting Mixt. www.iisg.nl/archives/nl/files/m/ARCH02...
De inburgerings-klasjes voor bestuurders van onze prof. www.business-class.nl/nl/uitzendingen/...
En de tandenbleekwinkel www.wit.nl/m-tanden-bleken/

Verder tweet onze prof. nogal giftig over antisemitisme/antizionisme. Eens of oneens met zijnstandpunt: de tweets waren stukken beter dan dit flutstukje.

ie-wie-waai-weg | 19-10-14 | 17:00

PvdA bestaat, maar louter door sufkudt grachtengordel gutmensch salonsocialisten en het cliëntelisme en nepotisme van multikudtkul subsidieslurpers.

Rommelende Onderbuik | 19-10-14 | 16:59

In het volgende stukje van Pinto wordt aandacht besteed aan de aanslag op Jan Bonekamp en de wegkijkreactie van de Nederlandse politiek. Hoogleraar, professor, dokter en weledelgestrenge polygamist Dhr. Pinto zal ons allen een knuffelallachtoontje lager laten zingen.

Egbert45068068 | 19-10-14 | 16:46

Aha, Jetta kleinsma binnenkort te zien bij TOP GEAR

habramar | 19-10-14 | 16:38

binnenhalen pinto is benzine op het vuur, het werkt , goeie zet, niet dat iemand er wijzer van wordt...

nesnaj ravi | 19-10-14 | 16:34

Zeg Joris, waarom wordt boretti weggejorist. Toch niet omdat hij Pinto ontmaskert als nepprofessor, charlatan, oplichter en viespeuk mag ik hopen? Want er worden hier wel ergere dingen gezegd.

mindless | 19-10-14 | 16:29

Sam komt bij de dr. Pinto, zegt Sam: "Dokter, mijn vrouw is aan het dementeren, ze heeft het de hele tijd over Pim en Theo, alsof ze nog bestaan en relevant zijn". Antwoord de dokter: "Mij begrijpt ze ook al niet. Wat een exorbitante kuthoer is het toch."

Egbert45068068 | 19-10-14 | 16:27

David Pino... Marokkaan van joodsen huize die hier ooit via Israel is aangespoeld. Zeer uitgenaste figuur, uitvinder van de Inter Culturele Communicatie (???) waar hij professor in is en waarmee hij in Nederland furore heeft gemaakt en die het hem mogelijk maakt om levenslang aan het staatsinfuus te hangen.

Gebakken lucht lijkt mij. Van mij hoeft deze man niet.

wlodek | 19-10-14 | 16:25

Die Spektrui moet wel een ongelooflijk dikke plaat voor zijn kop hebben. Behalve die groep oudjes die de Internationale met bevende knieën meezingen omdat ze denken nog in de tijd van Troelstra te leven, voelt iedereen alleen diepe haat voor PvdA-politici. Als ik die Kreupelsma bij de voedselbank trots hoor vertellen hoe ze elke voedselbank eenmalig 2000 euro voor een vriesinstallatie schenkt, moet ik bijna overgeven van zo veel schijnheiligheid. Hier voor jou arme, van de bewogen sociaaldemocraten van Jette en Hans. We geven het maar aan de liefdadigheidsinstelling want jij koopt er toch alleen maar high end consumentenelectronica van. En dat willen we niet met zijn allen. Ik neem arme moeders met jonge kinderen niks kwalijk, maar in alle andere gevallen moet je proberen af te zien van het gebruik van die 19e-eeuwse liefsadigheidsinstellingen. Toen ik opgroeide hielpen zij uitsluitend daklozen. Tegenwoordig zijn fulltime werkenden gedwongen naar de voedselbank te gaan. Dat is de nalatenschap van de nieuwe PvdA sinds Kok. Over een Gore smaak in je mond krijgen gesproken.

dadoorunrun | 19-10-14 | 16:22

-weggejorist-

DePoseur | 19-10-14 | 15:41

De tweets van Jihadriaan uit Syrie waren leuker (hoe zou het daarmee zijn? Bom op zijn harses gehad?) dan dit plempsel.
Prof Pinto trapt een open deur in: PVDA-ers lijden per definitie aan waanideeen (anders zouden het immers PVV-ers zijn geweest). Zich verbazen over PVDA-ers die iets niet waarnemen doet de gemiddelde GS-reaguurder niet. Ik vraag me dus af of prof pinto geen zwitsalletje bij zijn naam moet krijgen.
De belegen stinkgraaier Kok (nomen ite omen) boeit niemand meer iets. Ja, heeft smerige graaiklauwen, duh! Boeien zeg. Vertel eens een nieuwtje of kom met iets waarover we lekker de hele zondag kunnen reaguurselen. Ehh.. Leg eens uit waarom het een goed idee dat enge kerels in rare jurken met messen aan kinderpiemeltjes zitten of zo. Ik noem maar iets.
Het is zondag ja, graag een fatsoenlijke stelling, filmpje, feauteaufuck of weet ik veel, maar niet zo een gortdroog kort stukje.
Oh en prof Pinto, even tussen u en mij: een zeer kort stukje en toch meerdere taalfouten.
Nemen we ze even door? Allereerst, zoals al door anderen aangehaald, woordvolgorde " ik zal er geen traan om laten" en niet "ik zal geen traan er om laten". "Er om" is ook al fout. Is namelijk EEN woord: erom dus.
Dan over de veren van Kok, waarvan hij zich "afdeed". Fout profje.. Hij ONTdeed zich van de veren. In de zelfde zin iets verderop staat een komma en het wword "en" tegen elkaar aan. Mag niet want dubbelop.
Ik mag hopen dat de prof iemand in dienst om dit soort domme fouten uit zijn publicaties te houden? Nogal genant dit.
Volgende stukje langer, actueler en foutloos.

ie-wie-waai-weg | 19-10-14 | 15:36

PvdA = politiek van de angst, angst om uit het pluche geschopt te worden wegens wanprestatie en verraad.

(c)ZWITSUL | 19-10-14 | 15:16

@ mezelf (luto) 14.44
bron: Pauw---> die van de VARA

luto | 19-10-14 | 14:46

@Muxje 11.22
Ik vind het wel grappig dat de gewone mensen die vroeger op de PVDA stemden helemaal niets meer van deze partij moeten hebben. Alleen al de manier van communiceren. Veel te technocratisch. De gewone man voor wie de PVDA zegt op te komen is ongecompliceerd, houd van een biertje, goeie muziek en een goeie pot voetbal. Als je dan zo,n Dijsselbloem, van Rijn, Samson of voor mij part die proleet van een Rottenberg ziet dan zit daar een enorme kloof tussen. Zet de gewone arbeider tussen deze PVDA-ers dan merk je meteen het verschil. Er is totaal geen klik. Hoe moeten deze PVDA-ers dan opkomen voor deze mensen ?
Ik denk dat je gelijk hebt dat links een ander haar gelijk wil opleggen uit naam van dat het goed is voor de wereld. Ze maken daarbij gebruik van onderzoeken, media en ook cabaretiers uit eigen gelederen. Hoe vaak heeft Jack Spijkerman zijn gekleurde visie op tv uitgezonden. Hij probeerde met halve waarheden een heel volk te manipuleren. En nu ook met Dolf Jansen die op een simplistische wijze (zeg maar kinderlijk en demagogisch) het conflict tussen Israël en de Palestijnen aan het duiden is. En dat is dan ook meteen de absolute waarheid volgens Dolfje. Je krijgt er ook nog een gratis anekdote over een Marathon bij die hij heeft gelopen. Trouwens 3 keer raden welke kant hij kiest in het conflict tussen Israël en de Palestijnen. Hij relativeert zelfs het geweld van IS. Het is de schuld van het westen. Het ergste is dat volgens Dolf dat iedereen dit moet vinden. Vind je dat niet dan gaat hij je aanpakken via de media en zijn shows. Hoe laf kun je zijn vraag ik me af.

luto | 19-10-14 | 14:44

Waar is de rest van het artikel? Mijn gemiddelde plempsel is zelfs langer. Niet dat je noodzakelijk lange stukken hoeft te schrijven om punten te maken, maar dat deed deze prof niet. De daling van zetels heeft niets met Kok te maken, de achterban (veelal het simpele laagbetaalde volk) is Kok al lang weer vergeten, zelfs Joop lult niet meer over Kok.

XaleX_2 | 19-10-14 | 14:44

Prof. dr. Pinto geeft het adagium 'minder, minder, minder' wel inhoud.

BadLieutenant | 19-10-14 | 14:17

Prof. dr. Pinto geeft het adagium 'minder, minder, minder' wel inhoud.

BadLieutenant | 19-10-14 | 14:17

@Boretti | 19-10-14 | 13:18
Heb je ook het Lijk in de Kast over de prof gelezen. Lachen als het niet zo treurig was https://nl.scribd.com/doc/119753317/De-leugen-van-David-Pinto

hhmariavanempel | 19-10-14 | 14:00

Hahaha, pipo Pinto komt hier bakzeil halen ?

Shareholder II | 19-10-14 | 13:54

En nu alles in één zin Pinto.

Cidiood | 19-10-14 | 13:49

Boretti | 19-10-14 | 13:18
Pinto nummer twee onder Pim Onfortuinlijk bij Leefbaar Nederland? Werpt voor mij al heel ander licht op de persoonlijkheid..

nesnaj ravi | 19-10-14 | 13:32

Ars Vivendi | 19-10-14 | 11:16
in het welkomststukkie: markokkaan in dienst GS uitte ik al de hoop op een trotse marokkaan die flink zou gaan schoppen, dat zou geinig zijn.. werd weggejorist. Vindt het ook wat slappe hap tot nu toe, misschien wel waarheid maar beetje meer kleur erin mag wel.

nesnaj ravi | 19-10-14 | 13:26

-weggejorist-

Boretti | 19-10-14 | 13:18

@kippevlees | 19-10-14 | 12:17
De Eigen Bijdrage voor Zorg a 360 euro is :
1 Inkomenspolitiek, als men deze als premie zou heffen en de EB op 0.00 zou stellen : 360/12 x 42 belasting = 50 euro bruto inkomens achteruitgang, dat kan de politiek niet verkopen.
2 Dus het failliet van het nieuwe systeem maskeren middels de EB.
3 Wel slim de EB houdt inderdaad mensen af van ziekenhuis/specialisten bezoek, het gevolg is dat men gaat als het echt ernstig is geworden met de een of andere kwaal en dat de kosten dan hoger zullen uitpakken.

Uw Verzekeringsadvis | 19-10-14 | 13:15

@zeeman73 | 19-10-14 | 12:57
Het vangnet is een sleepnet geworden. Niet dat het armoede of onrechtvaardigheid tegengaat, integendeel. Het is een instrument om steeds meer controle te kunnen uitoefenen. Nog even en de Staat (een vaag convenant van allerlei overheden incl. wildvreemde) controleert je kassabonnetjes en kijkt of je wel op tijd naar bed gaat.

Stir Glenfarclas II | 19-10-14 | 13:15

-weggejorist-

Boretti | 19-10-14 | 13:13

een sociaaldemocratie is volgens mij het best haalbare politieke systeem wat men kan hebben. En dat betekent inderdaad dat een deel van je belastingcenten naar andere mensen gaat. maar verder zorgt het ervoor dat je goede wegen hebt, de vuilnis wordt opgehaald en er andere mooie voorzieningen zijn.
probleem is echter wanneer er teveel mensen aan de ontvang-kant zitten waardoor de druk aan de afdragers oploopt, en als deze ontvanger te veel aanspraak gaan maken op allerlei gratis, niet basale voorzieningen. en van de ontvangers zijn er velen; uitkeringen, arbeidsongeschikten, subsidieontvangers, etc. Combineer dit met een te grote overheid, die zelf ook veel belastinggeld opeet, en het solidariteitsbeginsel begint te wankelen. Ik ben er ook wel klaar mee.
dat is volgens mij wat er nu gebeurt.
de overheid is er om een vangnet te creeren voor burgers, dat vangnet moet minimaal zijn. en de overheid dient ervoor te zorgen dat het aantal ontvangers in verhouding blijft tot het aantal afdragers.

zeeman73 | 19-10-14 | 12:57

@necrosis | 19-10-14 | 10:32
Ook opmerkelijk dat Kok vond dat de Nederlandse nationaliteit voorop moest staan. Maxima had gewoon kunnen wijzen op Turken en Marokkanen.

Stir Glenfarclas II | 19-10-14 | 12:49

@Boretti | 19-10-14 | 11:18
Volgens Jaap Hamburger van het EAJG is zijn kunstgebit het enige authentieke aan Pinto http://abu-pessoptimist.blogspot.nl/2014/03/professor-dr-david-pinto-beroepsposeur.html

hhmariavanempel | 19-10-14 | 12:47

Kunen jullie P.P. misschien per letter betalen. Hij is nogal lui blijkbaar. Een kleine stimulans doet wonderen.

viridis | 19-10-14 | 12:43

Verkiezingen. In Amerika is er een legitimatie probleem.
Links wil het niet. Vanwege een drempel. Die bestaat uit foto op papier wat identificatie heet. Arme mensen snappen dat niet en blijven dan thuis. Wat rechts wil en niet eerlijk en democratisch zou wezen, volgens links.
Nederland en het percentage gerechtigden heeft met I.D geen probleem. Als S praat gaat het over nivelleren. De ander klept over windmolens. Door de werkende betaalt en onderhouden. Opeens snap je de lokale uitslag beter.

biltong | 19-10-14 | 12:41

PVDA... de halve Robin Hood.

Boutschefter | 19-10-14 | 12:34

@Charles de Batz | 19-10-14 | 12:24. Juist. Zo verbaas ik me ook over het in mijn eerder genoemde reaguursel over Ploumen en Bangladesh waarom er geen moeite wordt gedaan om de textielproductie in eigen land te houden. Dit zou veel werkeloosheid hier schelen. Wij financieren onze eigen ondergang; als de rest van de wereld het maar goed heeft..

Maria.1 | 19-10-14 | 12:31

Muxje | 19-10-14 | 11:22
Dat de arbeider verdwijnt? Dat er nog alleen nog incompetente, zonder enige vakkennis (alleen de goede managementopleiding op je cv), de bovenlaag vormt en zichzelf bonii na bonii toekent, aan de andere kant de gewezen arbeiders die met behoud van uitkering nog het beetje werk moeten doen?
Niet dat ik links ben maar als er nou een rechtse partij was die opkomt voor de arbeider/kantoorslaaf/ambachtsman.

Charles de Batz | 19-10-14 | 12:30

Muxje | 19-10-14 | 11:22
Klopt volledig. Ik heb me altijd zelf verbaast over het zelfgenoegzame zeluitgeroepe Goedheid van Den Linksche Mensch die voor jou even bepaalt wat goed voor je is. Dat soort kom je overal tegen, van de zorg, tot in de ambtenarij. Het zoeken van een 'doelgroep' en die dan pathologisch volledig gaan bemoederen. Kan van alles zijn. Van bijstandsmoeders tot kampbewoners (alsof die zielig zijn) tot allochtonen. Gewoon omdat men de ziekelijke drang heeft om "Goed" gevonden te worden. In wezen zijn ze ego"istisch bezig. Alleen hun eigen behoeftebevrediging telt.

Charles de Batz | 19-10-14 | 12:24

Gisterenavond nog de socialiste Lea Bouwmeester(PvdA, Tweede Kamerfractie) gezien in Kassa?
Het ging over mensen die de (Medische) Zorg mijden omdat zij de EIGEN BIJDRAGE niet meer kunnen betalen.
Ze moeten maar een betalingsregeling of iets dergelijks zien te regelen met hun zorgverzekeraar dat was het commentaar van Lea Bouwmeester op dit schrijnende probleem.
De PvdA die ons bij monde van DiDi Samsom verzocht om op de PvdA te stemmen want alleen dan hield je de VVD af van het regeringspluche. En Rutte zei: stem op de VVD want dan alleen kunnen wij die verschrikkelijke PvdA uit de regering houden.
En we weten allemaal wat er toen gebeurd is. En nu zitten we met 200% zekerheid vast aan dit PVVDA zooitje tot minimaal de zomer van 2017.
Want stoppen zou het einde betekenen van de PvdA op dit moment. Elke week structureel slechts 11 zetels bij partijgenoot en stemmen onderzoeker Maurice de Hond. (www.peil.nl)
En dan te bedenken dat de grootste ellende nog moet komen met ingang van 01-01-2015 namelijk de bezuinigingen in de Medische en Sociale zorg allebei in gang gezet door ras socialisten van de PvdA n.l. Martin van Reijn en Jetta Kleinsma (beiden dus zoals gezegd PvdA)

kippevlees | 19-10-14 | 12:17

@Jos2797 | 19-10-14 | 12:08
Zoals ik dus zei: de exacte cijfers weet ik zo even niet. 18,3 cent plus 7 cent dus; samen een kwartje plus 0,3 cent. Dat was het punt, maar bedankt voor het opzoeken.

Pierre Tombal | 19-10-14 | 12:14

@Piere Tombal Check eerst eens de juiste cijfers voor je weer wat neerplempt,"De accijnsverhoging bedroeg 18,3 cent (8,3 eurocent) per liter ongelode benzine en 7 cent (3,18 eurocent) per liter voor diesel, exclusief " : Bron Wikipedia

Jos2797 | 19-10-14 | 12:08

@Maria.1 | 19-10-14 | 11:13
"Onze" regenten hebben straks steeds grotere aantallen stemmers van "andere komaf" nodig om in het zadel te blijven. Kanslozen die (tijdelijk politieke) steun geven in ruil voor de uitkeringen en steunmaatregelen die zij ontvangen.

Natuurlijk is dat een doodlopende weg voor onze samenleving, maar ik ben bang dat carrière altijd voor Nederland blijft gaan, bij gevestigde politici.

Jan Passant mk2 | 19-10-14 | 12:06

@necrosis | 19-10-14 | 11:12
Op Marijnissen stemmen ging mij altijd te ver, maar dat was misschien wel de enige eerlijke socialist ooit.
Dat inleveren van inkomen aan de partijkas leek mij ook niet haalbaar, op lange termijn. Socialisten houden nu eenmaal veel van inleveren en eerlijk delen, maar alleen als zij daar zelf beter van worden.

Jan Passant mk2 | 19-10-14 | 12:00

-weggejorist-

DePoseur | 19-10-14 | 11:51

Geef Pinto de tijd, om zijn weg te vinden op GS.De man heeft meer feitenkennis in zijn pink, dan menig , sneue reaguurder hier.Door zijn achtergrond kent hij alle facetten van de Ned. Poltiek en maatschappelijke issues.Maar het is lastig balanceren tussen zijn voor en tegen Hij weet de maatschappelijke discussie aardig op gang te houden.

Archy Bunker | 19-10-14 | 11:46

zo dan, wat een inzicht. Binnenkort een stukje over hoe Hitler toch niet de beste keus voor duitsland bleek te zijn en dat hij iets met een oorlog deed?

swift1.6 | 19-10-14 | 11:34

Wim Kok was een vakbondsman, die later de politiek inging.Het , kwartje, stamt uit het kabinet Kok, vandaar het kwartje van Kok, iemand anders heeft he tbedacht. Kok in Z_Amerika ook wel Wim Coke genoemd, begon het graaien na zijn polititieke carrierre.Iets wat truowens alle vakbondsbestuurders deden, van Arie Groeneveld tot Doekie Tterpstra en ma Flodder, allemaal lid van deze overheidsafdeling.De resultatenvond je terug in hun , onderhandelingen.De pvda loopt op zijnlaatste benen, nedrland geraakt uit zijn coma.

Archy Bunker | 19-10-14 | 11:31

PvdA heeft zelfs Brongersma niet geroyeerd!

Einde van de Domheid | 19-10-14 | 11:30

@necrosis | 19-10-14 | 11:00
Ik denk dat jij nog nooit van arbeidskorting en dergelijke gehoord hebt? Überhaupt al ooit een aangifte inkomstenbelasting ingevuld?

Pierre Tombal | 19-10-14 | 11:23

@luto 10:51: De linksigheid onder de PvdA-elite is geboren uit een pathologische drang om anderen te bemoederen ("emanciperen"). Dus zoeken ze naar groepen waar ze die drang op kunnen botvieren. Vroeger waren dat de arbeiders, maar zoals je zelf al aangeeft hebben die al een flatscreen, autootje en vakantie. Waarom denk je dat links het accent van de arbeiders naar niet-westerse immigranten heeft verlegd? Waarom ze wel een rothekel aan Poolse arbeidsmigranten hebben? Of waarom ze zo graag veel belasting heffen waarmee ze honderden steunmaatregelen mee financieren? Dat laatste is niet om te nivelleren maar om mensen afhankelijk ban de staat te maken: pak iemand de helft van zijn inkomen af en geef dat terug in de vorm van steun, dan maak je van een zelfstandig persoon een hulpbehoevende die je Meg je regels weer fijn kan bemoederen. Waarom denk je dat meer dan 1/3e van alle woningen in Nederland "sociaal" is? Zelfde reden.

PvdA-Links heeft een broertje dood aan zelfredzaamheid. Dat verklaart zowel hun fiscale politiek als de verschuiving onder hun achterban.

Muxje | 19-10-14 | 11:22

Graaien doen ze ook al terwijl ze politicus zijn. Kijk maar eens naar al die fail-projecten rond bijvoorbeeld Utrecht. Alle smerige trucs uitgehaald en gewoon mogen blijven zitten. Vriendjespolitiek.

Patatter | 19-10-14 | 11:21

-weggejorist-

Boretti | 19-10-14 | 11:18

Het meeste wat slecht is in NL of goed was en niet is doorgegaan, daar had de
PvdA een aandeel in. Het is een in en in slechte partij.

Hanz Ziezo | 19-10-14 | 11:18

Een nieuwe redacteur. Dan zou je toch nieuwe, verfrissende invalshoeken verwachten (zoals bij Feynman bijvoorbeeld). Hoewel ik het met de inhoud van het stukje volledig eens ben is het toch weinig verrassend. Ik had meer verwacht van Pinto.

Ars Vivendi | 19-10-14 | 11:16

@McMarx | 19-10-14 | 10:51
Noem me maar necro, ik voel me geen excellentie.....

necrosis | 19-10-14 | 11:13

@Jan Passant mk2 | 19-10-14 | 11:07. Het moet alleen niet al te lang duren, want dan hebben we een groot aantal stemmers van "andere komaf". Ik hou mijn hart vast.

Maria.1 | 19-10-14 | 11:13

@Jan Passant mk2 | 19-10-14 | 11:07
Ik heb ooit nog op die worstendraaier uit Oss gestemd.
Waarom?
Omdat hij met zijn poten in de klei stond in tegenstelling tot die gelegenheidssocialist Kok met zijn Nijenrode achtergrond.
Ik mis Marijnissen (en Kant)

necrosis | 19-10-14 | 11:12

In 700 tekens niets zeggen, je moet politicus worden Pinto, dat gaat je vast goed af!

Flipus | 19-10-14 | 11:10

@Maria.1 | 19-10-14 | 10:52
Ja, het is te hopen dat die verandering een goede verandering zal zijn en niet in de kiem gesmoord zal worden door de machthebbers.
Zoals de laatste keer dat Nederland een kans kreeg met Pim Fortuyn.

Jan Passant mk2 | 19-10-14 | 11:07

Als je 'werkloos' een andere naam geeft, 'arbeidsvrij', dan zou je de PvdA de Partij van de Arbeidsvrijheid kunnen noemen.

doedeljantje | 19-10-14 | 11:04

@Pierre Tombal | 19-10-14 | 10:49
Hier kan je teruglezen wat je schreef:

@necrosis | 19-10-14 | 09:46
De belofte was €1.000 meer belastingvrij ontvangen. Minus de €580 die je er anders al van overhield is dat €420. Ga ik er voor het gemak even van uit dat degenen die er €520 aan over zouden houden er niet echt dusdanig wakker van liggen dat ze het steeds weer ter sprake moeten brengen.

€1000 MEER belastingvrij dus, je schreef het zelf, vervolgens werd €580 ineens €520.
Dus nogmaals, leg eens uit!
*gnehe*

necrosis | 19-10-14 | 11:00

Ik kan er met mijn verstand niet bij dat er nog steeds autochtonen zijn die op de PvdA stemmen. Dan moet je toch welhaast de afgelopen 30 jaar onder een steen hebben geleefd.

VanBukkem | 19-10-14 | 10:55

À.amalrik | 19-10-14 | 09:08
Dus jij bent opgegroeid dmv graties geld... smerig idee...
FlitsPool | 19-10-14 | 09:31.

Let even op wat je beweert.
Vanaf z' n 14é gewerkt. Laatste 25 jaar in de klein metaal als vakman eerste klas.
Bewijs kan ik je leveren. Opgegroeid onder Drees-> pvda= arbeiderspartij.
Daarna Nieuwlinks aan de macht, maar de ' sleurstemmen ' blijven bestaan.

À.amalrik | 19-10-14 | 10:53

@Jan Passant mk2 | 19-10-14 | 10:49. Dat er iets gaat veranderen in de politiek kan niet uitblijven. Steeds meer mensen hebben een uitkering nodig, terwijl het aantal werkenden daalt. De werkende schouders kunnen dit uiteindelijk niet meer dragen.

Maria.1 | 19-10-14 | 10:52

Gisteren weer een stukje van Spekman gelezen. Hij zegt: " ik ben nog steeds links" of zoiets.
Die gast heeft echt een plaat voor zijn kop.
Dat kan ik ook. Een afschuwelijke trui aantrekken en daarmee willen aangeven dat je solidair bent met de hardwerkende arbeider maar tegelijkertijd vuistdiep penetreert in het neo- liberalisme. Totaal niet geloofwaardig.

Kanttekening:
1. De arbeider moet vervangen worden de robot want arbeiders bestaan volgens mij niet meer.
2. Het socialisme heeft in de vorige eeuw zijn doelstellingen al behaald. Er is een ondernemingsraad gekomen, de arbeider kon in plaats van shag ook sigaretten kopen, de arbeider kon auto rijden, de arbeider kon ook 4 keer per jaar op vakantie. Wat wil links nu nog meer ????

luto | 19-10-14 | 10:51

@Bigi Bana Boy | 19-10-14 | 10:42

P'cies. Wat we nu nodig hebben zijn politici die niet schromen een Mao-tje te flikken. Het Nederlandse staatssurveillance-mechisme staat voor ze klaar dus de "grote flits voorwaarts" moet direct kunnen beginnen. Deze polder is waarschijnlijk in een maand te zuiveren.
.
Ja, laten de wolf in schaapskleren vervangen met een monster in schaapskleren. Deze schaapskooi kan zo veel eerlijker...

Parel van het Zuiden | 19-10-14 | 10:51

@necrosis | 19-10-14 | 10:47
Ok, nu ben ik overtuigd dat je een goede kandidaat zou zijn excelentie.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 10:51

@necrosis | 19-10-14 | 10:23
Nee ik kan rekenen. Die €580 had ik al na 42% belasting betaald te hebben over dat ene stukje van €1.000 brutoloon.

Pierre Tombal | 19-10-14 | 10:49

@necrosis | 19-10-14 | 10:28
Dat maakt niets uit. PvdA regenten vallen wat meer op door hun leugenachtige naam en hun leugenachtige slogans, daardoor kan er wel eens wat tijdelijke verschuiving plaatsvinden naar hun kameraden van D66 of Groenlinks. Overigens hebben VVD regenten en CDA'ers ook geroken aan het concept van het nieuwe adeldom. Het is ze blijkbaar goed bevallen.

Dus nee, veel verschillen gaat het niet en als er straks weer een fantastisch nieuwe leugenaar aantreedt bij de PvdA, dan komen de stemmen gewoon weer terug. Kiezers hebben een fenomenaal kort geheugen. Plus dat er onderaan steeds meer armoede bijkomt, dat graag wat krijgt uit de gulle handen van hun aalmoesgevers.

Jan Passant mk2 | 19-10-14 | 10:49

@McMarx | 19-10-14 | 10:41
Mijn smaak qua muziek en vrouwen, is dat afwijkend genoeg?
Deze vrouw zou een uitstekende 'first lady' zijn.
www.geenstijl.nl/archives/images/50plu...

necrosis | 19-10-14 | 10:47

Watte, gaat de PvdA naar de kalloten? Gaat mijn permaban er dan af? Jeuj! Ik ga m'n ouwe pa op het kerkhof nog eens opzoeken, dat zal ie wel graag willen horen!

HebpermabanvanPvdA | 19-10-14 | 10:47

@Islamofiel | 19-10-14 | 10:36
Wat gaat PvdA doen met ordinaire dieven zoals Biertje van der Roest?
Eerst €45.000 jatten van de Daklozenkrant (dan ben je ECHT laag gezonken) en vervolgens wachtgeld gaan trekken.
Maar 11 november mag hij tekst en uitleg gaan geven.
Ik hoop dat men een voorbeeld voor alle andere graaiers van hem maakt!
*ijdele hoop*

necrosis | 19-10-14 | 10:43

Socialisme, links, vakbonden, de balie, milieuclubjes etc....
afschaffen. Die mensen van bovengenoemde club in laten schrijven bij een uitzendbureau en eens een bijdrage leveren voor de Nederlandse samenleving. Kunnen ze ook een keer voelen hoe het is om belasting te betalen. Hup handjes laten wapperen.

luto | 19-10-14 | 10:43

Kok heeft wat mij betreft destijds niet alleen de ideologische veren maar het hele bestaansrecht van de PvdA afgeschud. Want kijk waar we anno 2014 zijn. In de neo-liberale hel van marktwerking, nul-urencontracten, exporteren van onze banen naar lagelonenlanden. Mede mogelijk gemaakt door de zoveelste neo-liberale partij van Nederland, de PvdA. Over totaal verraad van je traditionele achterban, de werkende arbeider, gesproken. Wat dat betreft mag de PvdA ten gunste van de SP verdwijnen.

Bigi Bana Boy | 19-10-14 | 10:42

@necrosis | 19-10-14 | 10:35
Je zal toch iets afwijkends moeten hebben om premier te worden hoor. Dat bewijst de geschiedenis. Kom eens over de brug als je werkelijk ambities hebt.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 10:41

Volgende keer gaan het stemvolk massaal op de d66'tigers stemmen.

We zijn nu zo hard genaaid omdat het dom stemvee de verkeerde keuzes heeft gemaakt. Nog nooit heb ik zoveel geld moeten afdragen aan de overheid. En wat doet de overheid met dat geld. Juist, dingen waar ik en U geen ene bal aan hebben. Dat geld verdwijnt op bankrekeningen van gierige geldhonden die nooit genoeg kunnen krijgen.

Samen met de vvd en de pvda en nog een aantal hielenlikkers zullen de d66'tigers zorgen voor de totale overlevering van holland aan europa. Dit zal zorgen voor de vernietiging van het laatste stukje hollandse soevereiniteit.

Ik stem sp. Naar mijn inziens een van de weinige, samen met partij van de dieren en misschien ook de pvv (alhoewel geert wilders moeilijk te doorgronden is) die holland naar zijn oude staat kan herstellen. Een staat waarin samengeleefd kan worden en waarin de hollandse cultuur duidelijk merkbaar is.

wie weet de weg | 19-10-14 | 10:40

@Islamofiel | 19-10-14 | 10:36

Behalve kieslijsten volmaken?

Parel van het Zuiden | 19-10-14 | 10:39

-weggejorist-

newray | 19-10-14 | 10:39

Dit kabinet is inderdaad precies wat zowel de (gelegenheids)PvdA en VVD kiezer NIET wilde.

Bigi Bana Boy | 19-10-14 | 10:37

De vraag van Pinto is relevant, wat doet de PvdA met leden die het kiezersmandaat gebruiken voor exorbitante zelfverrijking?

Islamofiel | 19-10-14 | 10:36

Mooi geschreven waarheid,het is trouwens niet alleen Kok die het graaien als levensdoel ging beschouwen ,bijna alle P v/d A ers werden wellustelingen als er geld te stelen of makkelijk te incasseren was ,weggeven ook daar zijn ze goed in ,maar dan voornamelijk aan het buitenland ,de kampioen weggever staat er nu ook al weer klaar voor.

snapdragon | 19-10-14 | 10:35

@McMarx | 19-10-14 | 10:30
Nope, want: geen homo, geen hondjes en geen Bentley (of was het een Jaguar?).
En wat schrijven betreft, mijn hele oeuvre staat op de GeenStijl.
Aantal verkochte exemplaren: nul.

necrosis | 19-10-14 | 10:35

@Sjeng de helle | 19-10-14 | 10:25. Klopt. Bangladesh is ook zo'n dom project. Ploumen geeft geld om de omstandigheden voor de textielfabrieksmedewerkers te verbeteren en wij moeten duurdere kleding kopen om de mensen aldaar te steunen. In een reportage werd het bezoek van haar aan zo'n goede fabriek getoond. Verderop weer fabriekjes met mensonterende toestanden, om de grote vraag op te vangen. Krijgen de mensen uiteindelijk een goed salaris, dan zullen de producenten uitwijken naar een nog goedkoper adres en staan de mensen in Bangladesh met lege handen. M.a.w. onze sociale politici kopen hun geweten af en brengen de mensen in nog meer ellende.

Maria.1 | 19-10-14 | 10:34

De politieke hydra die ons land te grabbel gooit kan je niet doden door enkel de PvdA af te hakken. Zo lang ook de VVD, D66, en het CDA overblijven zal de hydra leven.
.
Inmiddels is wel duidelijk dat de Nederlander dit niet wil zien. De kaalslag van ons land is daarmee een gegeven geworden.
.
Weinig hoopvol...

Parel van het Zuiden | 19-10-14 | 10:34

Hier in de gemeenteraad zit een pvda gast die als or voorzitter van een groot bedrijf (oud akzo onderdeel) er mede voor heeft gezorgd dat dat bedrijf op de fles ging.
Resultaat ruim 400 man op straat, en dan komen er ook nog wel een mannetje of 200 bij van toeleveringsbedrijven.
Ja fijne gasten die pvda......

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 19-10-14 | 10:33

@Stir Glenfarclas II | 19-10-14 | 10:26
Er staat een kanjer van een fout in je linkje: Maxima kan haar staatsburgerschap van Argentinië niet opgeven.
En verder vind ik 'Wim Cock' toch beter passen.

necrosis | 19-10-14 | 10:32

@necrosis | 19-10-14 | 10:24
Ah, jij wilt een Pimmetje doen.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 10:30

Waarom is Pinto zijn Twitter account gekoppeld aan GS? Kom op zeg, er zit toch wel meer in dan een paar losse zinnen zonder begin en eind? Iets van onderbouwing misschien? Zelfs Ebru is diepgaander dan dit.

Harry Turtle | 19-10-14 | 10:28

@Jan Passant mk2 | 19-10-14 | 10:06
Bij de GR2014 heeft PvdA anders behoorlijk op hun kloten gekregen.
Traditionele PvdA bolwerken zijn nu D'66 bolwerken.
Niet dat ik daar nou blij van wordt, maar het is een begin!
Uiterlijk eind 2016 weten we meer.
*eerder, eerder, eerder*

necrosis | 19-10-14 | 10:28

laten we het nog eventjes hebben over de 53 miljard gulden die Kok uit de ABP kas heeft gejat om de staatbegroting rond te krijgen. Vervolgens werden de betaalde ambtenaren pensioenen met 10% gekort. Zijn opvolger was het "Palestijnse geweten", van Agt, die een voorlopige solidariteitsheffing invoerde, die nog steeds gebruikt wordt. En nu worden de inglegde pensioenen niet geïndexeerd, hoewel dat wel afgesproken is. Geweldig,dit heet normaal gelegalisserde diefstal. De rol van de socialistische vakbond. ABVA KABO, en de zoon van den Uyl, Alexander, die een functie kreeg bij het ABP worden ook buiten de aandacht gehouden, net zo als de rol van de prominente VVD'er Edje Raketje Nijpels. En maar graaien jongens! want de Nederlander slikt toch alles als het maar met een sociaal sausje overgoten wordt.

Sjeng de helle | 19-10-14 | 10:25

@McMarx | 19-10-14 | 10:02
Nope, geen gezichts/ hoofdbeharing voor mij....

necrosis | 19-10-14 | 10:24

@Pierre Tombal | 19-10-14 | 10:02
€1000 belastingvrij is €1000, geen 580.
Vervolgens maak je van 580 ineens 520.
Ben jij soms een politicus?

necrosis | 19-10-14 | 10:23

Politici zijn net als voetballers gewoon acteurs. Ze spelen voor de club die hen hebben wil en als het moet spelen ze volgend jaar voor de andere kant. Dat leren ze o.a. in debatingclubs waar je een stelling moet verdedigen ongeacht of je het er persoonlijk mee eens of oneens bent. Het gaat om het debat, om de debats-techniek, om het spel niet om de knikkers.

lulleficatie | 19-10-14 | 10:22

Komma gebruik laat te wensen over.

Der Schnitzeljäger | 19-10-14 | 10:19

Toch 1 pluskudo voor de nepprof vandaag: zijn false flag van huismarokkaan is weg. Jammer wel van die oude koe over Kok. Wie van de reaguurders zit daar nou nog op te wachten? Misschien zit er nog rancune omdat Pinto de PvdA is uitgetrapt?

mindless | 19-10-14 | 10:18

@ecologiste 10:12
Eens. Er valt niks te kiezen in dit land. Van regen in de drup en omgekeerd.

de Voorzittert | 19-10-14 | 10:17

PvdA, VVD, D66, CDA: verschillende smaken maar allemaal uit dezelfde maffiakoker.

ecologiste | 19-10-14 | 10:12

Van huis uit altijd PVDA gestemd. Ook lang blijven doen. Maar sinds mijn maatschappelijk werk in arme volkswijken (6 jaar) nu rechts stemmend. Solidariteit is prima en blijft belangrijk. Maar het pappen en nathouden van 30 jaar links heeft alleen maar geleid tot bijstandstrekkers (enkele uitzondering daargelaten) die niet alleen geen veranwoordelijkheid willen nemen voor hun eigen leven maar ook niet meer in staat zijn om verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen leven. Volkomen maatschappelijk dood gehospitaliseerd.

JaEchtZekerWel | 19-10-14 | 10:12

Bertje Koenders terug op het pluche - na even gestald te zijn op een peperdure en volstrekt ondoorzichtige Mali-VN-post. De PvdA-baantjes carrousel draait dóór!

de Voorzittert | 19-10-14 | 10:12

Waar blijft de link naar Rijnmond xD? Of was dat een eenmalige

HetRodeGevaarLoert | 19-10-14 | 10:09

Niet genoeg of juist teveel. Dat kan beiden maar, hij doet in ieder geval niet echt z'n best.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 10:08

Krijgt Pinto hiervoor betaald?
Dan wil ik ook wel korte stukjes schrijven

HaagseSkieldah | 19-10-14 | 10:08

PS Kwartje was ook geen kwartje. Weet even de exacte bedragen niet zo, maar het was iets van 13 cent voor benzine en 11 cent voor diesel. Als je die twee optelt kom je inderdaad op een kwartje, maar zo werkt het in de praktijk natuurlijk niet.

Pierre Tombal | 19-10-14 | 10:06

Het einde van de PvdA is al zo vaak voorspeld dat ik er niet meer in geloof.
Het is, uiteraard, volkomen vanzelfsprekend dat de socialisten de nieuwe adel zijn. Zo gedragen zij zich dan ook, dat schaamteloze grijpen uit de kas hoort daar bij.

Nee, hoe leugenachtig is een partij die zich de "Partij van de Arbeid" noemt en zo'n diepe minachting vertoont voor iedereen die met arbeid zijn brood verdient. Het "socialisme" is sowieso de grootste politieke leugen.

Nee, de PvdA gaat ook in de toekomst een factor blijven. De nieuwe adel ontleent zijn macht door stemmen te kopen bij de sterk toenemende onderklasse van de samenleving. Ten koste van het midden.

Het is gewoon het kwalijkste omkoopschandaal ooit, vermomd als "sociaal beleid". Natuurlijk zal daardoor het midden instorten en daarmee de hele samenleving, maar dan zit deze slechtste adelstand ooit al met het geld in een veilig buitenland.
Ze noemen zich niet voor niets "wereldburgers". Maar wel wereldburgers op de kosten van een ander.

Jan Passant mk2 | 19-10-14 | 10:06

De uitdrukking die Kok gebruikte was het zelf verzonnen ‘exhibitionistische zelfverrijking’ en niet ‘exorbitant verrijken’ wat op zichzelf gewoon correct taalgebruik is, maar terzijde, met de inhoud ben ik het wel eens.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 10:05

Ik behandel tegenwoordig PvdA stemmers ook steevast als landverraders, laat ze zich een paria voelen, mensen die bewust stemmen voor het kapot maken van NL, en er zich dan niet eens voor schamen, moet je vernederen.

Bugsy Malone | 19-10-14 | 10:04

PvdA.... eh, wat is dat?

Knijpkatje | 19-10-14 | 10:03

@necrosis | 19-10-14 | 09:58
Reken maar dat die snor gaat komen als de tijd er rijp voor is. Macht corrumpeert nu eenmaal.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 10:02

@necrosis | 19-10-14 | 09:46
De belofte was €1.000 meer belastingvrij ontvangen. Minus de €580 die je er anders al van overhield is dat €420. Ga ik er voor het gemak even van uit dat degenen die er €520 aan over zouden houden er niet echt dusdanig wakker van liggen dat ze het steeds weer ter sprake moeten brengen.

Pierre Tombal | 19-10-14 | 10:02

Krijgt Pinto hiervoor betaald?

donkieshot | 19-10-14 | 10:01

Ieder mens is een graaier, het zit in de menselijke natuur. Iedereen die kinderen heeft kan dit beamen. Zo gauw iemand de kans krijgt om zichzelf ongestraft het nodige toe te stoppen, legaal of illegaal, exorbitant of exhibitionistisch (wat Kok destijds - per vergissing - zei), redelijk of absurd, doet het. Links heeft het alleen zo hoog in de bol van zichzelf, en ontbeert basale mensenkennis, dat ze denken dat dit niet voor hen geldt.

très cool | 19-10-14 | 09:59

Fijnstoffer | 19-10-14 | 09:41

Ik vrees dat u gelijk hebt.

ecologiste | 19-10-14 | 09:59

@McMarx | 19-10-14 | 09:55
Ik heb geen snor, en verder zou ik de salarissen van de ministers verlagen naar 120K, inclusief die van mezelf.
Ik ben nog geen politicus en heb een hekel aan zelfverrijkers, dus kan je mij vertrouwen.

necrosis | 19-10-14 | 09:58

@necrosis | 19-10-14 | 09:44
Ik moet ineens aan Stalin denken. Ik weet niet waarom. Gewoon een onbestemd gevoel.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 09:55

@rara | 19-10-14 | 09:45
Wacht maar, als ik jou in een bushokje zie zitten met een flinke plas regenwater er voor.....
*wrijft in handen*

necrosis | 19-10-14 | 09:53

De PvdA is na Drees een club van kontelikkers en graaiers te worden. De compleet wereldvreemde lui willen mij gaan uitleggen hoe het echte leven is, terwijl ze zelf soms alleen ervaring hebben binnen de ivoren toren (Sharon Dijksma).

Om in het zadel te blijven, helpen ze hun clientèle. Mij maak je niet wijs dat de leden binnen die partij het landsbelang menen te dienen. Alles om zo snel mogelijk in het beloofde land (bij voorkeur Brussel) te komen. Om hun eigen "handelen" te betalen kunnen ze alleen de burger extra belasten. De werkende burger dan. Die wordt binnen de PvdA toch gehaat.

En Rutte vindt dat prima. Lekker links beleid uitvoeren, dan mag hij zichzelf mp blijven noemen. Straks trots lopen doen dat hij het eerste kabinet in lange tijd heeft dat de rit heeft uitgezeten. Dat terwijl het succes van een kabinet moet worden afgemeten aan de mening van de burger en niet aan die van de lakijen die zich omhoog likken.

NiceGuysFinishLast | 19-10-14 | 09:51

Wim Kok niet vies van graaien. Wouter Bos 475000 bij KPMG en nu blijkt dat accountantwereldconcern één grote bedriegersclub. Bakellende bij die andere grote wereldaccountant zal wel net zoveel krijgen want Camiel Euries toucheert ook 475000 bij KLM.
Politiek en bedrijfsleven is grote maffia en PvdA zit er middenin. Nooit vies om voor geld de gewone man te verraden.
Eigen volk stuk maken zodat het alleen nog maar consumenten zijn zonder cultuur daar zijn ze voor ingehuurd. Hele volkswijken platgegooid of anders wel volgeplempt met immigranten. Tuigh is het. We worden iedere keer wer genaaid, misbruikt door de PvdA.

ecologiste | 19-10-14 | 09:50

@LJBrinkhorst | 19-10-14 | 09:42
Kort schrijven EN diepgang: ja, dat is niet eenvoudig maar kort schrijven zonder diepgang is makkelijk zat.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 09:49

@Pierre Tombal | 19-10-14 | 09:41
Waar haal jij die €420 vandaan?

necrosis | 19-10-14 | 09:46

Als je denk dat politici in den Haag er zitten voor het volk dan kom je bedrogen uit, zie hier www.vn.nl/Politieke-Integriteitsindex....
de grootste graai partijen en bestuurders, de partijen die nu de macht hebben zijn de grootste criminelen en graaien waar je bij staat en wij het volk staan het allemaal toe..

Boeven zijn het allemaal.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 09:46

Overigens is dat kwartje van Kok een blijvende bron van leedvermaak. Ik heb namelijk geen auto (nodig).

rara | 19-10-14 | 09:45

Van timmermanszoon tot graaier. En als hij nou de enige was, zouden we het de PvdA nog kunnen vergeven

Islamofiel | 19-10-14 | 09:44

@Ashtrey | 19-10-14 | 09:38
Stem dan volgende verkiezingen (landelijk) op mij.
Dan sleep ik PvdA voor de rechter wegens corruptie en maffia-achtige praktijken.
Zie je het voor je, kabinet necro I ?
*gne*

necrosis | 19-10-14 | 09:44

@broek vol goesting | 19-10-14 | 09:36
Misschien is dat stukkie zo kort zodat meneer Pinto even tijd heeft voor mevrouw Pinto?

rara | 19-10-14 | 09:44

McMarx | 19-10-14 | 09:36

Kort schrijven is veel moeilijker dan dat je, zonder je publiek in gedachten te houden, lange stukken uitschijt, bijvoorbeeld voor de Correspedant. Is een oude journalistieke wetmatigheid...

LJBrinkhorst | 19-10-14 | 09:42

€420 mensen (voor de meesten). Als je niet weet wat beloften waard zijn moet je er niet over praten.

Pierre Tombal | 19-10-14 | 09:41

PvdA-propaganda is hardnekkig. Ze hebben een eigen omroep en hun partijdierensoort is als een kwaadaardig virus verspreid in de hele media. Letterlijk alles weten ze ons volk door de strot te duwen, zoals de islam en het verkwanselen van Zwarte Piet. We zijn ze niet zomaar kwijt. Er is een soort Totale Oorlog voor nodig.

Fijnstoffer | 19-10-14 | 09:41

Je zou dus kunnen veronderstellen dat de VVD-bankiers handig hun vijand-voorman hebben omgekocht en daarmee de vijand (PvdA) hebben ondermijnd?

hfakker | 19-10-14 | 09:40

Het is wat triest powned niveau... deze pinto-net niet zo- stukjes. Inclusief schrijffout om maar 10 reacties meer te krijgen. Hagel schieten met een donderbus, niks raak. Jammer, bij pinto-intro had ik uitgezien naar een uniek perpectief.

Alquest | 19-10-14 | 09:40

De enige reden dan mensen PvdA stemmen is omdat dat uit gewoonte altijd gedaan word. Het word tijd dat mensen wakker worden...

Air van Boven Dorens | 19-10-14 | 09:39

Dit geldt voor alle partijen, niet alleen de pvda. Ze hebben idealogische veren voor de buhne, gewoon een marketingverhaal.

analcharist | 19-10-14 | 09:38

@HoogToontje 09:35
Bijltjesdag, dat hoor ik al jaren hier, wat een naïef verlangen van iets dat nooit gaat komen.

Ashtrey | 19-10-14 | 09:38

@Toetsiemonster | 19-10-14 | 09:27
Dat zie vrijwel overal in het westen. Er heerst een enge neo-conservatieve consensus onder de valse noemer 'sociaal' waarbij weer in klassen gedacht wordt. Rond verkiezingen wordt er voor veel geld zogenaamd geknokt om de stemmen om na het tellen weer over te gaan tot de orde van de dag, dwz verdergaande centralisatie van macht, meer verboden, meer regels, en op lucratieve baantjes jagen. Meer smaken zijn er niet. Bewegingen die echt wat dingen willen veranderen maken sinds een jaar of 20 geen schijn van kans meer. Politiek is compleet dichtgepolderd.

Kennelijk willen we persee een mondiale monomaatschappij die tot in de puntjes geregisseerd en gecontroleerd wordt door een onaantastbare bovenklasse.

Stir Glenfarclas II | 19-10-14 | 09:38

De toekomst lijkt dalende inkomens en stijgende kosten.
Het antwoord van de PVDA is: meer uitgeven.
Dat gaan natuurlijk ook domme kiezers een keer begrijpen.

hfakker | 19-10-14 | 09:38

PvdA gaat dus nog meer de allochtoonse kiezer paaien. Het pluche zit veel te lekker.

postmodernismisdead | 19-10-14 | 09:36

Als die pinto altijd zo kort van stof is, zal zn vrouw niet heel blij met em zijn

broek vol goesting | 19-10-14 | 09:36

@DeAnaleAbortus | 19-10-14 | 09:24
Ach, die Pinto gaat het niet worden. De diepgang van een Pinda. Het zal met met het idee van de participatiemaatschappij te maken hebben; straks is gewoon het eerste plemsel het topic. Hmm, best wel een goed idee eigenlijk en veel goedkoper ook.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 09:36

Wordt de ledenlijst van de Pvda nog een beetje bijgehouden? Dat is handig en efficient als we straks bijltjesdag hebben.

HoogToontje | 19-10-14 | 09:35

Hier heb je nog een PvdA graaier maar vooral 'het kapot maken van een bedrijf is mijn lust en leven'. Mag ik u voorstellen, multimiljonair Mijnheer Marcel van Dam. www.dumpert.nl/mediabase/6566109/f0bc3...
en
.
Van Dam, die al in 1967 op de televisie verscheen met prognoses en analyses van verkiezingsuitslagen, begon in 1969 voor de VARA als ombudsman, naar een idee van Tom Pauka. In het programma, dat aanvankelijk "Geachte Ombudsman" heette en later simpelweg "Ombudsman", nam hij het op voor de "gewone man" die het slachtoffer was van onrechtmatige praktijken van het bedrijfsleven en de overheid.
.
Dit programma leidde tot de Exota-affaire, toen in afleveringen waarin ernstige ongevallen met ontploffende frisdrankflessen behandeld werden (een Amsterdams jongetje was hierdoor aan één oog blind geworden) de merknaam Exota werd genoemd en een aantal malen een filmpje te zien was waarin in slow motion een exploderende fles werd getoond.
.
De VARA had aan het TNO gevraagd om "te filmen wat er precies gebeurt als er een willekeurige fles uit elkaar springt". Deze opnamen werden gemaakt met een zogenaamde highspeed camera.[3] Binnen een jaar tijd ging de verkoop van Exota terug met 57%. Daardoor raakte de fabrikant van dat merk (Van Tuijn's limonadefabriek, die al sinds 1948 "limonadegazeuse" maakte) in grote problemen. In 1971 oordeelde de rechter dat Van Dam de zaak onjuist had voorgesteld.
.
De VARA werd veroordeeld tot een rectificatie en een schadevergoeding. De sterk gedaalde omzet van het merk Exota leidde later tot langdurige gerechtelijke procedures. Het duurde tot 1998 voordat uiteindelijk door de Hoge Raad werd beslist dat het schadebedrag van (inmiddels) 7,7 miljoen gulden aan de familie Van Tuijn moest worden toegewezen. In 1973 stopte Van Dam met het programma, om over te stappen naar de politiek.
nl.wikipedia.org/wiki/Marcel_van_Dam

duitse herder | 19-10-14 | 09:33

@Moonwarrior | 19-10-14 | 09:26
Dagbladen kun je niet verbieden, tenzij je dictator bent.
Maar de juiste politicus zou best het budget van de NPO kunnen halveren, evenals het aantal ambtenaren.
Gewoon niet op linkse zakkenvöllers stemmen, maar op mij!

necrosis | 19-10-14 | 09:33

Kwartje van Kok, €1000 van Rutte; geloof me mensen, zodra de politiek geld beloofd is het OF een leugen OF een sigaar uit eigen doos! En al zou je het krijgen, gaat het via een belastingverhoging weer terug gaan. Want het enige geld dat de politiek "geeft" gaat over de grens!

VLB75 | 19-10-14 | 09:32

@Stoned Hengst | 19-10-14 | 09:13
&durfniet | 19-10-14 | 09:16

Dat kwartje is overigens nu nog maar 11,43 cent per liter. Van mij mogen ze dat 'kwartje' houden, als ze de rest van de anderhalve euro accijns, btw en heffingen er af halen.

ZKH EénOog | 19-10-14 | 09:32

Nogal bejaard berichtje maar toch goed dat de smeerlap weer eens herinnerd wordt. Graaiers aan de schandpaal en politici(Rutte cs)die samenwerken met deze dieven als helers bestempelen. Kiezersbedrog ook in wetboek opnemen.Spekman is zo´n sukkel, laat die maar zitten, dan is die pvda wat sneller geelimineerd.

53 n.o. | 19-10-14 | 09:31

À.amalrik | 19-10-14 | 09:08
Dus jij bent opgegroeid dmv graties geld... smerig idee...

FlitsPool | 19-10-14 | 09:31

Hij werd in het buitenland niet voor niets Wim Wok genoemd, hoewel de logica me ontgaat.

Stir Glenfarclas II | 19-10-14 | 09:28

Politici, zodra ze niet meer hun brood hoeven te verdienen met partij ideologie dan wordt alle moraal door de WC gespoeld. Het grote probleem in Nederland is dat wij beroeps politici hebben. Dit zijn niet mensen die daar zitten voor een betere wereld of om de belangen van hun achterban te verdedigen. Ze zitten daar voor hun eigen hachje. Triest maar waar!

Toetsiemonster | 19-10-14 | 09:27

Schrijf de PvdA niet af. Ze hebben overal hun tentakels zitten, de NPO, dagbladen, OM, ambtenaren etc. Van die invloed zijn we pas als af als de babyboomers weg zijn.

Moonwarrior | 19-10-14 | 09:26

Dus de mensen hebben in 2012 op PvdA gestemd omdat ze Rutte niet lusten.
Ik vrees dat die teleurgestelde mensen in 2016 op Miezerig Mannetje gaan stemmen.
Zie je het voor je?
MP Pechtold....

necrosis | 19-10-14 | 09:25

WellusNietus 09:20
"Ik zal er geen traan om laten." Klinkt nog beter.

Ashtrey | 19-10-14 | 09:25

Wij hebben met zijn alle onbedoeld meebetaald aan dat graaien van Kok met dat nu nog altijd betalen van dat kwartje. Met stip de grootste smeerlap van de Nederlande politiek.

Zaniker | 19-10-14 | 09:25

-weggejorist-

DeAnaleAbortus | 19-10-14 | 09:24

Hetzelfde geldt overigens voor de VVD waar veel mensen op stemden, opdat dan de PvdA niet aan de macht zou komen. Beide kanten zijn dus belazerd.
Rutte heeft daarna ook nog eens de ene na de andere belofte verbroken en doet dus geen steek onder voor Diederikje.
Mensen schijnen alleen te lijden aan een soort van collectief geheugenverlies als ik de peilingen bekijk.

2BOrNot2B | 19-10-14 | 09:22

De Spaanse inquisitie en gevolgen. Uiteindelijk is het net als met veeteelt. Op termijn krijg je het gewenste. Neem de koe en zijn uiers als voorbeeld. De polder cultuur als resultaat laat twee soorten mens zien die samen het beeld van Nederland geven. Hij die je alles kan wijsmaken, en hem die niets meer geloofd. De vragende mens is er uitgefilterd of emigreerde.

biltong | 19-10-14 | 09:21

"Nederland zal geen traan er om laten." - Volgens mij klopt de zin zo beter met de werkelijkheid..

WellusNietus | 19-10-14 | 09:20

Prof Puntig?

Ashtrey | 19-10-14 | 09:20

Ach, zolang het volk links als de grote boosdoener blijft zien kan de rest ongestraft de boel belazeren en blijven graaien.
Zelfs in 2014 blijkt de "verdeel en heers" politiek uiterst effectief te zijn.

Loebas | 19-10-14 | 09:18

die zich afdeed van ... die zich voordeed als?

thebra | 19-10-14 | 09:17

Beetje een gemakzuchtig stukje, moet toch beter kunnen. Denk niet er hier iemand overtuigd hoeft te worden dat de pvda een kutpartij is.

Bokito ergo sum | 19-10-14 | 09:16

Kok bedoelde exorbitant, maar hij zei destijds exhibitionistiche zelfverrijking.

subsidistan | 19-10-14 | 09:16

Klopt, van Wim Kok krijg ik nog een paar kwartjes.
Maar van Mark Rutte nog 1.000 euro !!
Stoned Hengst | 19-10-14 | 09:13

1000€ een lachertje
een kwartje per liter, elke keer dat je tankt je leven lang.

durfniet | 19-10-14 | 09:16

Ik heb die Kok nog zien staan blaten voor de vakbond, wat een tegenstelling nu, niveau onderkant plint!

old shaterhand | 19-10-14 | 09:14

@ durfniet | 19-10-14 | 09:09
Klopt, van Wim Kok krijg ik nog een paar kwartjes.
Maar van Mark Rutte nog 1.000 euro !!

Stoned Hengst | 19-10-14 | 09:13

Copy/Paste dan een tegel.

Apollo | 19-10-14 | 09:11

Kort maar krachtig! Chapeau!

Lauwe Koffie | 19-10-14 | 09:10

@DeAnaleAbortus | 19-10-14 | 09:08
En op zondag blijkbaar ook nog eens uitslapen. Schande!

Rest In Privacy | 19-10-14 | 09:10

Sinds Kok is de arbeider vervangen door de Nijenrode-elite. En die hebben niets met arbeiders, het volk en onze cultuur. Spekman mag meespelen omdat hij wel arbeiderisme kan uitstralen en daar stemmen mee trekt, hij kan er echter niets mee doen omdat de partij compleet blind is geworden op dat punt. Vandaar zijn frustratie en oproep om activistischer te worden.

Spekman heeft zijn langste tijd gehad. Net als de PvdA.

rara | 19-10-14 | 09:10

En Kok gaat ook nog gebukt onder een zak met kwartjes, volksverrader.

durfniet | 19-10-14 | 09:09

Mijn vader stemt al 60 jaar pvda, maar er begint nu ook bij hem enige twijfel te ontstaan.

À.amalrik | 19-10-14 | 09:08

-weggejorist-

DeAnaleAbortus | 19-10-14 | 09:08

Als een socialist ademt, dan liegt hij.

De Anaalprofeet | 19-10-14 | 09:07

Lekker kort.

Normpje | 19-10-14 | 09:06

Als ze niet symbool stonden voor gratis geld, dan waren ze zelfs al kapot geweest.

ZKH EénOog | 19-10-14 | 09:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken