Arrivederci! FaalFyra stilletjes het land uit gesleept
Tuut tuut, maak plaats voor de faaltrein. De Fyrae worden het land uit gesleept, terug naar Italië. Gesleept ja, door een loc uit Duitsland, het land waar Nederland prima werkende, bewezen betrouwbare hogesnelheidstreinen zo uit het schap had kunnen trekken. Maar nee. Wij moesten weer via Europese aanbesteding het goeie voorbeeld geven en de bouw van de treinen uitbesteden aan een stel incompetente Italiaanse koekenbakkers met een soldeerbout. Kijk die foto hieronder nou. Nederlandser kan een landschapsfoto toch niet zijn? Bolle wolken en blauwe luchten tekenen de horizon. Op een rijtje geplante bomen in een keurig gemaaide berm breken de wind op het strak afgelijnde asfalt langs het kanaal. En op de aangeharkte spoordijk aan de andere kant wordt een miljardenfaal van NS en overheid door een goed werkend Duits product stilletjes het land uit gesleept, zonder dat er ooit 1 politicus of NS-topman verantwoordelijkheid heeft genomen voor deze beschamende blunder. Opklikken voor posterformaat. Opdat wij niet vergeten. Arrivederci, Fyra!
(Bron video: @VisserLennart)

Reaguursels
InloggenJe voelt je als Nederlander weer zwaar voor lul staan met dit soort gigantische faal projecten. Doch NS en politiek is deze samenwerking met de MAFFIA nog helegaar niet zo slecht bevallen. Cha-cha-cha, wat zullen we nu weer eens verzieken?
Hoe krijg je in godsnaam zo snel je telefoon uit je zak om op tijd die trein te filmen????
Vroegahh werd de dienst bij NS uitgemaakt door Ir's die nog met hun "poten in de modder" hadden gestaan. Toe was NS nog een bedrijf van "niet lullen maar poetsen". Tegenwoordig bestaat de top van NS en Porail uit verwaande, graaigrage economen en bedrijfskundigen die nog nooit een trein van binnen hebben gezien en derhalve totaal geen hart voor hun bedrijf hebben.
Ik blijf het zeggen: Italië is een hartstikke fijn land met lekkere olijfolie heerlijke wijnen, prima espresso, uitstekende pasta's ja zelfs authentiek lekkere pizza's. Maar laat die jongens daar geen mechanische dingen bouwen. Ze roesten en weigeren te vaak te doen waar je ze voor kocht. Sorry Fiatrijders.
Dus de NS kan ze nog niet eens zelf afslepen? Moet hulp van de DB krijgen! haha
En de keuze was zo makkelijk: Of je belt naar Siemens om een paar ICE rijtuigen te bestellen, of je belt naar Alstom om een paar TGV rijtuigen te bestellen. Beiden decennia ervaring met het bouwen van hogesnelheidstreinen. Maar ik als belastingbetaler, dus eigenaar van die dingen, denk natuurlijk te eenvoudig. Het was een veel betere keus om een trambouwer uit Italië te vragen om voor een miljoen minder een poging te wagen...
Ach het hele internationale treinen is een grote doos ellende "europa" heeft overal regeltjes voor gemaakt behalve hiervoor m.a.g. "heule" dure treinen die omdat ze zoveel moeten kunnen ook heul storingsgevoelig zijn. Maar managers kunnen niet tegen kritiek ook niet in bedrijfsleven want vergaderen is hun werk en dus in 90% van de gevallen doen ze niets, ze waren ooit een heel gepikeerd toen een collega na een vraag van hun antwoorde op de vraag hoe het nog beter kon hij zei toen tegen ze "ga eens aan het werk, jullie worden er voor betaald om dat uit te denken" nooit zoveel verbaasde gezichten gezien.
Iedereen die iets in de techniek doet, kijk bedenkelijk als Italië valt volgens mij. En dat op alle fronten, al sinds mensenheugenis, het is ook niet zo dat ze ooit naam hebben gehad of zo.
Nu nog een definitief nee tegen de faal JSF.
Ging iets mis... 1 cartoon terugbladeren
Hier de visie van Hein de Kort: www.parool.nl/parool/nl/2848/FOTO/phot...
Ach ja ... Die aangeharkte subsidetrain sides doet me terugdenken aan een virituele treinreis, die ik eens door noordkorea aflegde. Alwaar de treinen althoos zelf -niet zo hard- rijden.
Foutje, is geen TRAXX maar een Siemens loc.
Nacho_Vidal | 07-09-14 | 15:49
Nee hoor, de Fiat kwam per trein naar Nederland. Er reden een of meer dagelijkse Fiat-treinen die naar Born gingen, waar het distributiecentrum van Fiat lag.
De kop klopt niet. Het ding gaat allesbehalve stilletjes het land uit. Die 20 minuten vertraging zal vast ontstaan zijn door gekloot met de remmen, wat uiteindelijk geresulteerd heeft in een of meerdere platte kantjes. Zelfs dat kunnen ze nog niet eens goed doen, die lui bij de NS.
Die lok die ervoor staat is een zogenaamde TRAXX, die doen het op alle spanningen op alle bovenleidingen in Europa, een alleseter dus. Die extra wagon zal zijn i.v.m. de koppeling, die zijn bij deze twee voertuigen verschillend.
Ergens heeft een reaguurder gesteld dat het HSL spoor er al die tijd ongebruikt heeft bijgelegen. Klopt gedeeltelijk, er waren problemen met de lijn. Maar die Franse trein, die Thalys naar Parijs, heeft alle tijd gereden, soms via de oude lijn, zelfs een keer via Woerden en Gouda - wat dan ook prompt niet goed afliep.
www.nu.nl/algemeen/1784587/twee-treine...
vorige.nrc.nl/binnenland/article201979...
NS heeft gewoon teveel geboden om die treindienst te mogen rijden. De waarde van dat bod was al door externe instellingen te hoog genoemd, maar die destijdse directeur heeft dat doorgedrukt, een beetje grootheidswaan. Daarna was er geen geld meer om echte treinen te kopen, als de industrie al tijd voor NS had gehad. Zowel in D als in F was er geen tijd om voor NS iets te bouwen, zodoende kwamen ze bij die Italianen uit.
Ze hadden gewoon een TGV van de plank moeten kopen. Maar nee een aantal incompetente managers sleutelde een bestel specificatie in elkaar. En dan krijg je wat je gevraagd heb. En dan achteraf klagen. Onder zoek een wie de specificaties heeft gemaakt. En laat hem dan uitleggen waarom hij zo incompetent is. Gewoon te bizar voor worden.
De Italianen zullen wel blij zijn met de Fyra, kunnen ze de onderdelen straks in de JSF verwerken om tot slot bij van der Most in een pretpark te eindigen.
gewoon onderweg in frankrijk een paar tgv mee slepen over de grens.
En zo worden aan een staalkabel straks de JSF's de lucht ingetrokken.
DeSjaak1000 | 07-09-14 | 17:03
nou, ik rij in een Fiat, inmiddels al 14 jaar oud en heb nog nooit ook maar 1 probleem gehad. Altijd starten en lopen, ook in de koude winters na weken stiltaan. Alleen accuutje 2x verwisseld, stukje uitlaat, remschijfje en verder alles nog origineel en heb er al 1,5 ton mee gereden. Alleen de APK maffia verzint iedere keer een totale bullshit "reperatie" die ze uit een LETTERLIJK half meter dik APK boek halen als rasechte d666 "geleerden". Puur bedoeld dus om zoveel mogelijk aan oudere auto's te verdienen, met "veiligheid" heeft het NOOIT iets te maken gehad maar is slechts in het leven geroepen door programma's als 'wrak van de weg'. Toen ging er een d666 lampje branden.
Zouden er op de platte kar achter de lok niet een paar welbekende heerschappen in een pek-met-veren kostuum moeten zitten?
Ook op nimmerwiedersehen naar Italia.
Mooie foto,zeg,De Fyratrein die weggesleept wordt door de grootste (Duitse) loc die ik ooit gezien heb en... over de hoge snelheidslijn.Zou het ding zo groot zijn vanwege de omvormers voor de verschillende spoor-voltage's die die in de EU bestaan ? Die verschillende voltage's geven al aan dat er geen eenheid is in dit werelddeel.
Treinen weg en NL gaat de treinen volledig betalen, de italianen lachen zich rot.
In China had de "top" van de NS incl de verantwoordelijke 'staatsecretaris' en 'minister' op het spoor gebonden geweest voor hun project retour ging.
Maar in een vrijstaat bestaat nou eenmaal geen verantwoordelijkheid maar pure criminaliteit. Verantwoordelijkheid is iets voor minderwaardige mensen...
HAHAHA!!! Duitse treinen en degelijkheid. Sterker nog: Duitse producten en degelijkheid!!! Het enige dat knap is van de Duitsers is dat ze er decennia lang al in slagen die mythe in leven te houden. Feit is dat de opvolger van de Fyra Duits is en ook volop technische problemen kent. Het grootste hogesnelheidstrein ongeluk plaatsvond in Eschede toen zo'n oerdegelijke ICE trein bij 200 km/h spontaan uit elkaar viel en de pechstatistieken al jarenlang door Volkswagenproducten worden aangevoerd. Vooral blijven denken dat alles uit Duitsland goed is.
En niemand om ze uit te zwaaien? Over verantwoordelijkheid op zich nemen maar te zwijgen...
Mooi schoolvraagstuk:
.
Als die treinen (Fyra) met een Duitse loc ervoor wel rijden . . .
De Duitse loc trok de Fyra met 80km/u voort. Zo hard had de Fyra nog niet gereden.....
.
Om ook een duit in de zak te doen: ook ik trapte in het Italiaanse gelikte en ''karakter'' en kocht een Alfa 33 nieuw. Het 1e jaar ging het nog wel maar vanaf jaar 2 ging het snel bergaf: elektrische problemen, motorische problemen, zelfs vastgeschroefde zaken gingen kapot.... Na 3 jaar ingeruild voor een Alfa 164.
Als ik dit niet had gedaan was ik nu rijk. Ik moest er een krantenwijk bij nemen om dat secreet op de weg te houden. Na 3 jaar rijden was de 164 volledig vernieuwd aan onderdelen....
Nu rijd ik al 20 jaar een merk met een betere karakter-eigenschap: betrouwbaarheid. Toyota! Ik houd geld over (dat ik dan weer in de EU stort, dat dan weer wel)
.
Italiaans design? Ziet er gelikt uit maar het roest al in de folder.
Dit land had in 1840 al niet aan rail-vervoer moeten beginnen.Het is een land van water,dus hadden ze de trekschuit moeten evolueren en waren dan bij grote draagvleugelboten uitgekomen.Die halen nu ook al 130 km/uur. Sneller? Dan moet je chinook-heli's inzetten.Die overtreffen elke HSL-trein hoor.
Wedstrijdkrokodil | 07-09-14 | 16:05
Ja.
Of het ding nu wel of niet voldoet; die kop van die trein ziet er niet uit. Die spuuglelijke gril, te vierkante voorruit en te kleine, verkeerd geplaatste koplampen zijn echt pislelijk. Of het kreng nu rijdt of niet, al kon je ermee tijdreizen: het is een ontieglijk lelijk ding.
Je kunt het de Italianen niet aanrekenen dat die trein niet voldoet. Had je maar een Duitse of een Zweedse trein moeten bestellen. Maar je mag die onmetelijke lelijkheid de Italianen wel degelijk aanmeten! Ducati's, Aprilia's, Alfa Romeo's, het rijdt voor geen meter maar ziet er ronduit gelikt uit!
Treintjes, het is en blijft een achterhaald vervoermiddel gefinancierd door ProAsfalt/ de automobilisten.
Wat zou het een genot voor de automobilist zijn geweest als alle centjes opgebracht door de automobilist zou zijn besteed aan Asfalt.
Oja en een linkje:
www.youtube.com/watch?v=k_eT4zq8eO0
Kijk dit moeten we gewoon goed aanpakken. Nederland is een land met veel stations en allemaal relatief dicht op elkaar. Kunnen we wel van dit soort conventionele (lees op rails rijdende) treinen kopen, maar die blijven relatief duur met een beperkte treinwinst. En voor dit soort treinen moet sowieso al vaak nieuw spoor worden aangelegd, of grotendeel worden aangepast, want het huidige spoor is te bochtig en te kronkelig voor treinen met hoge snelheid.
Ik stel voor de schouders er eens onder te zetten en over te gaan op maglev treinen. Deze zijn sneller, trekken sneller op en remmen beter af. Ideaal voor Nederland dus. Maak maar een cirkeltje door Nederland. Van Groningen naar Leeuwarden, Harlingen, Purmerend naar Amsterdam bijvoorbeeld. Je bent er zo.
Erg goed voor de concurrentiepositie van Nederland ook.
@Onze man in Mockba | 07-09-14 | 15:21
Duits is prima. Maar Russisch?! OMG. Muahaha wat een grap. Of rijd jij zelf ook een Lada ofzo?! Lol.
Verantwoording wordt aan politici pas gevraagd als zij allang een andere leuke baan hebben en dan het liefst middels een parlementaire enquête, bemand door andere politici die een rapport maken dat school staat voor het begrip geen vlees en geen vis dat vervolgens uitbundig wordt besproken en daarna in een la verdwijnt. En dat heet dan dat de democratie heeft gewerkt. En wij slikken dat allemaal voor zoete koek en stemmen weer op dezelfde partijen als altijd.
Nacho_Vidal | 07-09-14 | 15:49 Ars Vivendi | 07-09-14 | 15:55
Er werd destijds gekscherend over die auto's gesproken van 'die roesten al in de folder'...
Arrivederci betekent "tot weerziens", beste Van Rossem. Ik voor mij zie die treinen liever niet terug.
Hee NS:
www.usjhsr.com/usjhsr/N700-I_Bullet.ht...
Nou ja het kan in een land vol met Nederlanders...
Een Normaal bedrijf zou dit in de avond/nacht doen om te voorkomen dat dat dit soort filmpjes op geenstijl terechtkomen.
Helaas doet de NS niet aan damage control ....
www.youtube.com/watch?v=MocYirqgAZ4
Een vrolijk uiteinde voor een Nederlands drama.
Chiant | 07-09-14 | 15:30
Mag ik je even meenemen naar een parallel universum? De V250 werd daar op tijd geleverd in 2007. Ruim binnen budget. Na grondige testen bleek de V250 alle verwachtingen te overtreffen en werd deze al spoedig vrijgegeven voor gebruik. Men zorgde voor schone toiletten, de stiltecoupés waren inderdaad stil en de airco's werkten als behoren. De NS gaf de dienst een pakkende Nederlandse naam en koos voor een mat zwartgrijs kleurenschema met subtiele donkerblauwe en oranje accenten. De tariefstelling verschilde niets van de overige diensten en de OV-chip werd nooit ingevoerd. Als promotie werd het snelste mobiele internet van dat moment gratis aan boord aangeboden. En dan nu mijn vraag: Denk je van jezelf dat je de V250 precies even lelijk had gevonden?
Zou de wapenhandellobby van Jack de V. en de Bouwend Nederlandlobby van Elco B., Annemarie J. en Maxime V. dan misschien toch iets teveel macht hebben gekregen?
Maar ... 7 of 8 miljard euro (1000 euro voor elke werkende die meer dan 12 uur p/w werkt, ofwel 7,1 miljoen mensen) is eigenlijk heel weinig in vergelijking met de 7-8 miljard die jaarlijks aan defensie wordt uitgegeven. Zeker in relatie tot de miljarden die onze bondgenoten uitgeven in vergelijking met de vijand onze gasleverancier Rusland nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen... . Dat gaat echt helpen als we daar 10% bij doen ofzo hebben we geen conflict meer met Rusland.
en nu nog afscheid nemen van de vliegende fyra!
Ik ga mijzelf maar in een hoekje zitten snijden met een melancholisch Italiaanse operagezang op de achtergrond.
Al die treinen met hun tonnen staal die de hele dag over het spoor gesleept worden: weg ermee
Luchtige snelle bakkies zoals die dingen in een pretpark.
Zoeffff in een paar minuten met tollend plezier van stad naar stad.
Eensporig geen gekloot met wissels, geen ongelukken, hop de toekomst in met dat gevervoer.
@eerstneukendanpraten | 07-09-14 | 15:45
Mijn vader kocht ooit 2e hands een Fiat 850. Zo lek als een mandje, als het regende zat je met de voeten in het water.
Na verloop van tijd loste dat probleem zich wonderbaarlijk op: door roestvorming ontstond een gat in de bodemplaat, waardoor het water vanzelf wegliep...
Hij moest 300 km/uur, minder accepteerde Jorritsma niet in de Eerste Kamer www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/...
.
Het zal weer het (on)nodige gekost hebben, goed voor Bouwend Nederland www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archie...
.
Deze pagina over de HSL-Zuid bevatte (als ik me niet vergis) de teksten (in het Nederlands destijds, nu Engels), waarin gesproken werd over 7,1 miljard euro, later 8 miljard euro. Destijds was 1000 euro per werkende nog meer geld dan nu uiteraard. en.wikipedia.org/wiki/HSL-Zuid
Soms zeggen beelden meer dan woorden.
Een hagelnieuwe trein die retour afzender gaat *als sleep*..
@eerstneuken
Dat kwam ook omdat ze (deels) per vrachtschip werden vervoerd.
En op open ze heb je last van zout water.
Mooi, weg met die troep. Toch wel een credit nota gehad hoop ik. En poen ook terugstorten ivm wanprestatie.
Mark Krachtwijk | 07-09-14 | 15:45
Ik heb nog wel een ui in de bijkeuken liggen, moet je er eentje?
Waarom kopen ze die Italiaanse troep?
Het ziet er prachtig uit,(design) maar is bijna altijd rommel!
Wat zijn we toch een ongelooflijk goed land.
Even een verhaal uit de oude doos, omdat het kan: mijn vader zaliger had vroeger een Fiat 124. Na een jaar of twee begon dat ding al te roesten en niet alleen die van mijn vader maar ALLE auto's van dat type en bouwjaar. Bleek jaren later dat de Italianen er nooit bij hadden stilgestaan dat de geëxporteerde auto's misschien naar een land zouden kunnen gaan waar het in de winter wel eens zou kunnen sneeuwen en waar men dan zout op de weg strooide. Ze hadden daarom maar tweede keus plaatstaal gebruikt want in Italië zelf werd niet gestrooid met zout.
Heeft Annemarie Jorritsma het eindelijk voor elkaar dat op Wikipedia niet meer te lezen is dat de HSL-Zuid tussen de 7 en 8 miljard euro gekost heeft ?
.
nl.wikipedia.org/wiki/Hogesnelheidslij...
.
Het is nergens meer terug te vinden, behalve hier www.rekenkamer.nl/Nieuws/Persberichten...
www.rekenkamer.nl/Nieuws/Persberichten...
Toch grappige dat de Italiaanse spoorwegen liever met Franse hogesnelheidstreinen rijdt.
Als ervaringsdeskundige zou ik zeggen koop de volgende hogesnelheidstrein in Japan.
De Duitse hogesnelheidstreinen gaan tussen Duisburg en Berlijn onderweg kapot. Helaas eigen ervaring. Daarom is het voor mij met de "gewone" trein naar Berlijn. Duurt wat langer maar je komt op de verwachtte tijd aan.
Maar kopen in Japan is natuurlijk niet goed voor de loopbaantjes van de EU kakkertjes en linkse landverraders.
Was het niet weer gewoon 7 miljard plus nog 1 miljard oftewel weer 1000 euro per werkende www.nrc.nl/nieuws/2011/11/22/tekort-hs... ? En dan nog 100 miljoen per jaar ofzo om het rijdend te houden?
Best jammer dat ze weg zijn van het dat viaduct bij watergraafsmeer. Jarenlang was het autorijdtechnisch gezien een landmark op mijn route naar het werk. Wist dan dat ik er bijna was.
Wedstrijdkrokodil | 07-09-14 | 15:03
Ik stel vast dat smaken héél veel kunnen verschillen.
Verder wat @reade romke @14:55 zegt.
En ze hadden geen eendenbek.
@Diotima | 07-09-14 | 15:05
Hondekop!
nl.wikipedia.org/wiki/Mat_%2754
Europees aanbesteden. Wie dat bedacht heeft verdient een enkeltje Kalifaat.
Treinvervoer moet je aan Duitsers overlaten,waren zei vroeger al kampioenen in.
AlsandoBreda beweerde toch slechts 18 maanden nodig te hebben om die Fyra`s te repareren? Volgens de CEO van AlsaldoBreda tegenover de Belgische Spoorwegen en de Nederlandse vaste Kamercommissie. We zijn nu 20 maanden verder. Weer een loze beloofte in de lange reeks van Finmeccanica die de Nederlandse JSF`s gaat afbouwen.
"In mei 2004 sloten de HSA en de NMBS een contract met AnsaldoBreda voor negentien V250-treinstellen, die uiterlijk april 2007 geleverd moesten zijn." Ruim tien jaar na bestelling kapot weggesleept. Geeneens de Loc`s kunnen fixen voor de terugrit. Terwijl AnsaldoBreda beweert de treinen in Italië in gebruik te nemen.
De belgen hadden anderhalf jaar geleden AL hun geld terug. De NS heeft vrijwillig een verlies genomen van een paar honderd miljoen euro en de Nederlandse staat probeert geeneens de maatschappelijke schade van zeven jaar lang ongebruikt duur HSL spoor te verhalen.
De Europese aanbesteding ging pas fout, toen de paarse broeken bij de NS besloten persé geen trein van de plank te willen hebben. De NS wilde een eigen identiteit, een eigen trein. Bij een bestelvolume van ruim een tiental haakte iedere andere bouwer terecht af.
Dat AnsaldoBreda en haar moeder Finmeccanica niet afhaakten, kwam louter voort uit hun eigen financiële problemen. Het noodlijdende bedrijf kon iedere vooruitbetaling en order goed gebruiken. Welk stom plan bestuurders ook hebben, er is altijd wel een bedrijf die eraan begint.
Nederland en de NS hebben zichzelf in deze positie gebracht.
Allemaal even zwaaien naar ons gemeenschapsgeld demense!
Doei, en bedankt voor niks, Nutteloze Spoorwegen.
* beukt met voorhoofd op bureau
Bestel dan ook gewoon een Duitse of Russische trein, niet die Italiaanse crap.
Waar faalt de roverheid nu niet in? Treinen mislukken, ict werkt niet, enz enz.
We hadden gewoon Japans spul moeten kopen.
www.youtube.com/watch?v=Ef36IlNcwic
www.youtube.com/watch?v=HP__gDnpzmc
(Kijk, daar rijden treinen gewoon als er sneeuw ligt!)
Einde van de VOC all over again. Mensen zonder verstand van zaken kijken allereerst naar de prijs, in de hoop op betere winsten, zonder ook maar een greintje om de kwaliteit te geven en de averechtse kostbare gevolgen niet hebben zien aankomen.
Typisch kleinzielig prijsgeil Hollands.
Excuus, moet zijn: want de politici delen slaapmiddelen uit
...
Ik heb al twee wijntjes achter mijn kiezen... merk je meteen!
Als je iets nodig hebt om te dragen, naar te kijken of te eten kies je Italiaans.
Als je iets nodig hebt dat rijdt, schiet of lang mee gaat kies je Duits.
Ja ik houd van GeenStijl. Waarheden als een koe, verzwegen door het eeuwige politiek-correcte establishment, elke dag zwart op wit in beeld. GeenStijl = het Schaamrood op de smoelen van de profiteurs die zich verrijken, debiele beslissingen nemen en bij iedereen door de strot duwen, en doodsbang zijn om verantwoordelijkheid te nemen (en daarom doen ze het ook niet.) Door de NL-se pers verdedigd, beschermd, goedgepraat. Door GeenStijl op de markt geplaatst in een schandpaal en bekogeld door reaguurders die wakkergeschud, het even niet meer pikken. Even, want de politici slaapmiddelen uitdelen: dom gebler dat eenmaal 1000x herhaald, wordt geslikt als Zolpidemtartraat vermengd met Valium. Nogmaals dank aan GeenStijl dat Stijlloos de waarheid presenteert maar kansloos is in de strijd tegen de domheid die regeerde, regeert en eeuwig zal regeren.
... nu een wijntje inschenkt, en nog een, en nog een om te toasten op Van Rossum, de Duitse Gründlichkeit en om in te kunnen slapen om de domheid om hem heen te kunnen vergeten, althans voor enkele uren.
Vroegah bouwde Nederland zelf nog internationale treinen. En ze hadden geen eendenbek. Dit is kunst: farm8.staticflickr.com/7191/7024963833...
Kill it with fyre!
Gelukkig gaan we er maar voor 90 miljoen de mist in...
Jammer. Ik vind 'm bloedmooi. Dat nieuwe ontwerpen nog jarenlang ziektes zullen vertonen weet je van te voren. Als je dat niet wilt moet je andere keuzes maken. De volgende faal gaat zijn dat die treinen het nog erg goed gaan blijken te doen in de toekomst. Ze worden voor een prikkie gekocht, afgebouwd en in een volwassen kleuren schema gespoten.
't Is net de oorlog: Weeer moeten de Duitsers de Italianen op sleeptouw nemen.
En dat te bedenken terwijl die lege Fyra bol gestampt had kunnen worden met allerlei gespuis.
U kunt wel raden wie of wat ik bedoel.
Het is wachten op een Stuka die een JSF de grens over sleept...
Europa heeft ons al zo vreselijk veel voordeel opgeleverd volgens de heer Pechtold....
Hij rijdt toch?
Stuitend, dat zo'n kort berichtje zo tekenend kan zijn voor de gang van zaken in een land..
Handig van die Duitsers om er een karretje tussen te zetten, stel je voor dat de roest overslaat naar de loc.
De trein vertrok overigens met 20 minuten vertraging...
De elektrische loc er voor is het mooiste en het achterste is zo lelijk als wat. Valt in de categorie fiat multipla.
Inclusief karretjes om de losrakende onderdelen op te leggen. Handig!
Wie had dat gedacht? Met zulke bekwame leiders en betrokkenen?!?!?
scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/...
Een lege trein richting het zuiden... gemiste kans ja.
REAGEER OOK