Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jurist anti-Zwarte Piet kamp is een vuile lafaard

frankdelafaard100.jpgDe jurist van het antizwartepietenkamp, Frank King, geeft zijn strijd tegen Zwarte Piet op. De jurist (géén advocaat!), die zelf een erkend uitbuiter van zwart leed is die grof geld verdient aan uitgeprocedeerde gelukszoekers, trekt het niet meer dat heel Nederland over hem heen valt en glipt met de staart tussen de benen uit de Zwartepietenoorlog. Rechtszaakje in Amsterdam op technische punten gewonnen, wegwezen nu en in het Algemeen Jankblad uithuilen over alle bedreigingen die je krijgt. Wat ben je dan een smerige, rattige lafaard zeg. Met een klein groepje militant verongelijkten stond hij aan de wortel van een nationaal cultuuroffensief, waarbij gansch onschuldig Nederland ruw opgeschud werd met holle verwijten van racisme, louter en alleen omdat ze veel waarde hechten aan de familiaire, maatschappelijk bindende en vooral onschuldige traditie van Sinterklaas en Zwarte Piet. Met veel bombarie begon een klein groepje Bijlmeriaanse boosnegers aan een tirade tegen dat kinderfeest, waarbij de meest absurde, debiele en van elke realiteit losgezongen Godwinvergelijkingen niet geschuwd werden. Maar als meneer dan een beetje tegengas krijgt omdat heel veel Nederlanders niet voetstoots accepteren dat hun, we kunnen het niet genoeg beklemtonen, onschuldige Sinterklaastraditie in de hoek van racisme, slavernij en onderdrukking wordt geframed door een paar jankmuilen die niet genoeg intellectuele diepgang hebben om hun aardse bestaan groter te maken dan hun eigen huidskleurtje, is het huilen geblazen en strooit ie de handdoek in de ring. Als mensen zeggen dat je 'net als je voorouders op een 17de-eeuws slavenschip moet worden gezet', is dat geen bedreiging maar polemiek, Frank. En als Nederlanders de wens uitspreken dat je teruggaat naar het Caribische eiland waar je vandaan komt, danwel het Afrikaanse woud waar je voorouders vandaan gestolen zijn, dan is dat óók geen bedreiging, maar slechts een breed gedragen reisadvies. Eerst een vuurtje opstoken en dan er tussenuit kippen als het je toch iets te warm wordt, maar nog wel snel in de krant roepen dat je "bedreigd" wordt, zodat het Goed Volk de kastanjes voor je uit het vuur haalt met hun obligate veroordelingen van de 'blanke tokkies' en 'kastracisten' die voor hun nationale traditie opkomen. Je bent een vuile rat, Frank King, en het was beter geweest als je voorouders de overtocht in de 17e eeuw niet overleefd hadden. Dat had vandaag in ieder geval 1 laffe maatschappelijke pyromaan gescheeld. UPDATE: De racist Frank King had liever een zwarte advocaat als opvolger gehad, zegt-ie, maar het is een witmans: Wil Eikelboom neemt het neusbotje over. Aanmoedigen kan op @WilEikelboom.

Reaguursels

Inloggen

Ik hoor zich nog niemand afvragen!

MOESTEN ZE NIET WERKEN DAN het was tenslotte
gewoon een werkdag Woensdag toch?

O,nee wij werken voor hun uitkering, Sorry
vergeten...

Hoe kunnen we toch zwichten als je praat over
een paar miljoen voorstanders en een paar
honderd tegenstanders!!!

En het komt allemaal voornamelijk vanuit Ansterdam
en proberen het uit te smeren over het hele land!

Ik woon verdomme in Rotterdam ( helaas dat wel )
En heb er hier nog nooit ECHT nooit iemand over
gehoord over deze belachelijke discussie!

Geloof mij maar over 10 jaar in Zwarte Piet
er nog!

En de gekleurde chocolade Pieten in de winkels
zij et jaar daarna gewoon weer zwart..

Want deze flauwekul gaat het echt niet winnen!

Michel2014 | 28-08-14 | 13:56

Zonder de blanke pieten zaten ze nu nog in een gat in de Afrikaanse grond te schijten.

h.a | 28-08-14 | 05:18

Het ware misschien ook wel beter geweest als de voorouders van sommige pro-pieten de veenkolonies en kolenmijnen niet hadden overleefd. Onder pseudoniemen bedreigende en beledigende stukkies en berichtjes typen. Dat is geen laffe 'maatschappelijke pyromanie'?

7anPau1 | 27-08-14 | 23:22

Hij kiest voor de easy wayout!
Welgeteld 1 aangifte!
De sukkel snapt dat dit alleen maar averechts werkt, net als quinsy!

SLAPPE NEGERS!!!!!!

Gerrit gordijnstok | 27-08-14 | 21:38

Aan iedereen die zich -net als ik- mateloos ergert aan de hele zwarte Pietendiscussie: HEMA maakt 'n statement door zwarte Piet te verbannen uit al haar winkels komende Sinterklaas....
.
Lijkt mij dé uitgesproken kans, voor ons, (het klootjesvolk) om ZELF eens een statement te maken tegen deze huichelpraktijken:

MIJD HEMA ALS JE VÓÓR ZWARTE PIET BENT!

Naar het 'normale' volk wordt doorgaans niet geluisterd, wel naar verontwaardigde staatsruifvreters die heel hard 'DISCRIMINATIE' durven roepen. Wie nu nog gewoon naar HEMA gaat hoeft niet meer te zeuren dat ze t zo jammer vinden dat ONS volksfeest voor enkele beledigde roeptoeters om zeep geholpen wordt.

Pro Zwarte Piet? NIETS MEER KOPEN BIJ HEMA!

Ben eens benieuwd als iedereen dit doet hoe lang t duurt voordat dit -nota bene- Nederlandse bedrijf weer water bij de wijn doet!

www.facebook.com/photo.php?fbid=48907...

LostSandWich | 27-08-14 | 20:01

-weggejorist-

Jan-Paul | 27-08-14 | 17:47

-weggejorist-

Jan-Paul | 27-08-14 | 17:34

V. rossem eindigt zo.
Quote: "Je bent een vuile rat, Frank King, en het was beter geweest als je voorouders de overtocht in de 17e eeuw niet overleefd hadden. Dat had vandaag in ieder geval 1 laffe maatschappelijke pyromaan gescheeld."

Wat een niveau. Ik volg Geenstijl vanaf het begin al graag maar dit is mij net ff een scheldpartij te ver.
Van Rossem, kom maar even wisselen jochie!

Diederdick | 27-08-14 | 17:28

Dat is toch deze Frank King?
www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archie...

Gewoon laf oplichtertje dus die over de rug van negertjes veel geld verdient en daarmee misschien nog wel slechter is dan de slavenhandelaren van eeuwen geleden!

Verum | 27-08-14 | 15:50

Dit soort hysterisch geraas maakt 2 dingen duidelijk. GS is verworden tot dat wat men er al jaren over roept: een xenofoob schreeuwblog. En de Zwarte Piet discussie is wel degelijk een rassending, want wat er allemaal aan ras- en huidskleur gerelateerde vullis wordt geplempt en grappig wordt gevonden (ook door Joris) is veelzeggend.
Dehumanisering van zo ongeveer alles wat niet roomblank is.

Bicycle_Repairman | 27-08-14 | 14:46

Ik hoop dat de Sint-en Pietencentrales niet toegeven aan een stel zeikpieten.
Gewoon Zwarte Pieten met kroeshaar, gouden oorringen en pofbroeken op pad sturen.
En winkels die Zwarte Piet in de ban hebben gedaan, of die van plan zijn dat volgend jaar te doen, lekker laten zitten met al hun snoepgoed.
Zwarte Piet is van ons!

Schietmijmaarlek | 27-08-14 | 14:34

Breed gedragen reisadvies.

Prachtig

De Stas | 27-08-14 | 14:14

Het is Paul de leeuw op die foto. Heeft zich even lekker laten onderschijten.

taylor 1000 | 27-08-14 | 13:52

De racist Frank King had liever een zwarte advocaat als opvolger gehad,
LOL ja als ik zeg dat ik liever een witte advocaat heb in een rechtszaak tegen een roofnegert, wie is er dan ineens de racist?

Boobystrap | 27-08-14 | 13:36

De echte reden van zijn stoppen? Het werd hem te veel werk. Mzzl Frankie.

Ontzettende Jan | 27-08-14 | 13:20

Ik hoop dat het de komende maanden heel rustig word in de HEMA.

LostSandWich | 27-08-14 | 13:07

@ dadoorunrun | 27-08-14 | 12:49

enne.. zeikneger ?
-
Ik heb laatst aan een pikzwarte dame uit Surimname is gevraagd naar haar mening, over deze hele eenzijdige 'discussie'.
'Belachelijk' was haar antwoord.. veel Surinamers vieren al jaren met veel plezier het Sinterklaasfeest MET Zwarte Piet zonder direct in die overbekende janknegerracismeslavernijstuip te schieten.

(c)ZWITSUL | 27-08-14 | 13:00

Natuurlijk heeft het overgrote deel van de voorstanders van ZP geen racistische gedachten bij de figuur. Maar daarom is het nog niet juist om deze Farnk King een lafaard te noemen. Hij verdedigt slechts de juridische belangen van mensen die legitieme bezwaren hebben tegen deze traditie. Misschien ervaren donkere mensen de figuur van ZP oprecht als een bewuste krenking van hun waardigheid. Zo ver gezocht is dat immers niet. De historische uitvluchten van de pleitbezorgers van ZP zijn in ieder geval niet erg overtuigend. Onder deze apologeten van ZP uit de diepe krochten van het PVV-electoraat tiert het racisme immers welig. Net zoals onder de Keti Koti-activisten trouwens. Misschien zijn dat racisme en de achterdocht nu juist de reden dat men zich zo krampachtig heeft vastgebeten in zijn activisme. In beide kampen worden onophoudelijk de stereotypen en krenkingen geuit om de ander te kleineren. Rode vlag-woorden zijn 'WITTEN', 'ZWARTEN' en 'NEGERS'. Dat zijn officieel geen scheldwoorden maar in de juiste context en met maximale afkeer uitgesproken, zijn het diep krenkende benamingen. GeenStijl tilt de kunst van het krenken hier naar een nog hoger niveau. Scheldwoorden als 'Boosneger', en verwensingen, (ook al is het zgn in commissie) naar VOC-slavenschepen of land van oorsprong zijn niet bedoeld om een standpunt aan te vallen, maar om de tegenstander te ontmenselijken. Dat is gewoonweg niet goed. Een goed deel van mijn familie is gekleurd. Door hen krenk je ook mij.

dadoorunrun | 27-08-14 | 12:49

Mooistuk Van Rossum en goed duidelijk!

Ergea | 27-08-14 | 12:44

301 | 27-08-14 | 12:27
Het niet willen opgeven van de Zwarte Piet in zijn huidige vorm is niks meer dan niet willen toegeven aan koppige misinterpretaties en een hardnekkig gedesinformeerd onderbuikgevoel.
Iedereen die roept dat het kinderen geen kut uitmaakt: vraag het dan eens aan kinderen. Dat heb ik wel gedaan en dit vinden vijf van de vijf geenqueteerde tienjarigen: "een zwarte piet die niet zwart is geen zwarte piet. En dat is stom."
Probeer daar maar eens speld tussen te krijgen.

Djong | 27-08-14 | 12:41

Al deze harde woorden, scheldkanonnades, bedreigingen en herinnert u deze nog www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/10/...
...hebben de klager alleen maar in het gelijk gesteld.

Er is niet aan te ontkomen, zwarte piet gaat een andere vorm krijgen en weet je wat... dat maakt het voor kinderen geen kut uit. Het willen behouden van de Zwarte Piet in zijn huidige vorm is niks meer dan een uiting van koppige nostalgie een onbeduidend onderbuikgevoel.

301 | 27-08-14 | 12:27

boerepatat | 27-08-14 | 11:42

50 shades of grey is anders hartstikke populair...

Slachtofferdenken gaat nog es heel groot worden. Wel apart dat sommige slachtoffers van 'institutioneel racisme' dat racisme aangrijpen om bijvoorbeeld winkels te gaan plunderen.

LJBrinkhorst | 27-08-14 | 12:25

Als ik op de werkvloer kijk, dan is iedereen slaaf geworden ongeacht de kleur.

drielenaar | 27-08-14 | 12:19

vrijdaggehaktdag | 27-08-14 | 12:10
Hij legt de lat zo hoog.

abom | 27-08-14 | 12:15

1. Sinterklaas en zwarte Piet komen uit Spanje en niet uit Afrika of Suriname.
2. Voor het eerst in de geschiedenis worden negerts(als Zwarte Piet een negert is?) als kindervriend en weldoener weggezet. Als ik negerts zie op het nieuws dan zijn het altijd twijfelachtige figuren. Tankstationovervallers, geldautomatenopblazers, oproerkraaiers, Ebolaoverbrengers, plunderaars, enz. Dus wat is er mis met onze zwarte kindervriend?

vrijdaggehaktdag | 27-08-14 | 12:10

Het is tijd om te kiezen. Laat de winkels waar weldenkende Nederlanders kindvriendelijk in kunnen kopen een sticker op de deur plakken met "Hier is Zwarte Piet wel welkom!".

Morgenhout | 27-08-14 | 12:05

-weggejorist-

montyclift | 27-08-14 | 12:05

Ik was vroeger bang voor zwarte Piet, maar heb hem ook steeds leuker zien worden. Een juridische procedure lost niets op, een natuurlijk proces van gezelligheid wel. Daar hebben we altijd geld mee kunnen verdienen en dit kost alleen maar ergernis.

WillieWow | 27-08-14 | 11:52

boerepatat | 27-08-14 | 11:42
was inderdaad een slechte film.

--sql error-- | 27-08-14 | 11:44

van rossum, jij wil niet erkennen hoe erg 12 years a slave was, ze kregen zweepslagen. daarom weg met zwarte piet

boerepatat | 27-08-14 | 11:42

Bedrijven als Albert Heijn, Bart Smit, Hema en Jamin zeggen de discussie over Zwarte Piet op de voet te volgen en als het nodig is daar hun assortiment op aan te passen. Naar verluidt hebben sommige winkels producten al aangepast. Vindt u het goed of slecht dat winkels zich iets aantrekken van de Pietendiscussie?

- net06.mwm2.nl/survey.aspx?sessie_unie...

(c)ZWITSUL | 27-08-14 | 11:38

@Bigi Bana Boy | 27-08-14 | 11:18

Dude, het is een *kinder*feest. Het gaat erom of de *kinderen* ervan genieten. En mijn kinderen zijn dol op zwarte piet. Ik zelf geniet er al jaren niet meer van, want het kost me klauwen met geld ieder jaar. Maar laat je nou geen schuldgevoel aanpraten door een paar janknegers en word niet depressief vanwege de linkse meehuilers die hun paternalistische onderbuik voelen rommelen. Dat is van alle tijden.

très cool | 27-08-14 | 11:28

tipo | 27-08-14 | 10:42
inderdaad. Ik stel voor dat we zwarte piet voortaan een bontkraagje geven, de zak vervangen door een grote sporttas, de roede wordt een pipa, en de schimmel vervangen we door een gestolen (witte?) scooter, en zwarte piet deelt hasj uit aan kleine kinderen. Dit om onze zo gerespecteerde Surinamers tegemoet te komen.

--sql error-- | 27-08-14 | 11:20

Voor mij is de lol overigens definitief van het hele Sint gebeuren af. Kan er niet mer onbekommerd van genieten. Met dank aan zeikerds en jankers van beide zijden, want ook onder de verdedigers zitten een aantal onvoorstelbare kneuzen. Niemand die kennelijk meer normaal en redelijk tegen de zaak aan kan kijken. Weer een stukje Nederland naar de kloten.

Bigi Bana Boy | 27-08-14 | 11:18

Volgende stap is dat alle Allah hakbars in dit land zich gediscrimineerd voelen door sinterklaas met zijn nep baard !

Kutwereld | 27-08-14 | 11:17

Zo,van Rossem gaat los de laatste tijd. Het ligt wat simpeler.
Frank houdt er mee op omdat hij geen advocaat maar slechts jurist is. En hij zegt bedreigd te worden. Waar hij zoals kaas al adviseerde aangifte van moet doen. Bedreigingen zijn uit den boze. Punt. Die paardenhoofden staan zo slordig in bed.

ristretto | 27-08-14 | 11:16

En het treurige is: de slag is al verloren. Geen kindervriend zal nog, met deze ridicule discussie in zijn achterhoofd, zijn gezicht zwart schminken en z’n zwarte pietenpak aantrekken en er vrij en onbeschaamd mee over straat gaan.

Sinterklaasfeest † : 1300-2014. Met dank aan de MSM voor het eindeloos verstrekken van een podium aan deze non-valeurs.

Ad Fundum | 27-08-14 | 11:14

@kicktherabbit | 27-08-14 | 10:59

Nee. Alles in ogenschouw nemende lijkt mij gezien het kleine aantal onruststokers, de verkeerde argumentatie voor zo'n verandering, en het vervreemden van gewone Nederlanders in de discussie ipv te proberen te overtuigen, dat we helemaal niets veranderen. Gelukkig viert het grootste deel van de wereld geen Sinterklaas en kunnen ze daar terecht.
.
"Weg met ons" is op, we hebben slechts nog "weg met hen" op voorraad.

Parel van het Zuiden | 27-08-14 | 11:09

Parel van het Zuiden | 27-08-14 | 11:00
Ik vind doodsbedreigingen in het algemeen, sinds Pim en Theo, helemaal niet meer zo onschuldig als Van Rossem het wil doen voorkomen. Ik ben verder ook RaRa niet vergeten. Noem het maar "een beetje tegengas", ik vind het heel ernstig. Denk ook aan journalisten, cabaretiers en andere opiniemakers die niks meer durven zeggen vanwege het "beetje tegengas" dat ze krijgen.

Bigi Bana Boy | 27-08-14 | 11:08

@Kaas de Vies | 27-08-14 | 09:58
Weet u wat ze vandaag de dag zeggen op het politie bureau hier in DH, stap maar naar de media.

toetanchamon | 27-08-14 | 11:08

Zwarte Piet is geen racisme !
- www.facebook.com/OnsLandOnzeCultuur
Een 'juridisch adviseur' die zegt dat hij ' liever een zwarte advocaat als opvolger gehad ' is een racist.

(c)ZWITSUL | 27-08-14 | 11:08

@Henri Carton B. | 27-08-14 | 11:04
min "vragen"

Henri Carton B. | 27-08-14 | 11:07

Willianus Wortelus | 27-08-14 | 10:28

Ze zijn er zeer zeker... Helaas wordt dit een schaarser goed. Door mijn werk met onder andere top-40 orkesten zie ik veel kermissen en dorpsfeesten vermageren en ook verdwijnen.

Drumvogel | 27-08-14 | 11:07

@--sql error-- | 27-08-14 | 10:36
Wij kunnen dus schadevergoeding vragen eisen van de nazaten van de berbers.
Welke jurist gaat dit eens uitvogelen?

Henri Carton B. | 27-08-14 | 11:04

Gezien de ellenlange lijst met flauwe tweets vol grollen uit de 80s kreeg ik toch stellig het idee dat Eikelboom zich nogal stierlijk verveeld in die ex-Böhler hut.

Shareholder II | 27-08-14 | 11:04

Nou de nieuwe advocaat heeft zijn naam wel mee, wat een linkse Eikelboom.

Sovy | 27-08-14 | 11:03

De oplichter Frank King blijkt een racist te zijn, evenals Quinsie Gario. AntiPieten liepen afgelopen weekend vooraan in de antisemitische mars in Amsterdam. Ze zijn volledig ontmaskerd, het is smerig tuig van de richel.

En daarmee wil het grootwinkelbedrijf, de HEMA voorop, zich vereenzelvigen, de weldenkende Nederlander schofferend. Laat ze eerst maar eens heel diep door het stof gaan alvorens ooit weer een euro naar die haatzaaiwinkels van ze te brengen. We willen Zwarte Pieten! Nu!

Morgenhout | 27-08-14 | 11:03

@Bigi Bana Boy | 27-08-14 | 10:54

Wat hebben, buiten het gedeelde arbeidsethos, ambtenaren nou weer met negers te maken?
.
Dit is een topic over een laffe neger. Laten we niet te ver gaan zwerven..

Parel van het Zuiden | 27-08-14 | 11:00

Zwarte Piet is helemaal geen boze negerknecht die kinderen slaat met de roe. De Zwarte Piet is een vrolijk lief huppelend hulpje die vanwege de schoorsteen zwart is geworden. Althans, dat hebben de gutmenschen er op een gegeven moment van gemaakt en dat wordt nu door jan en alleman verdedigd. Nou, houden zo. Haal dan even dat kroeshaar en die rode lippenstift weg (nog nooit een schoorsteenveger met rode lippenstift gezien) en we kunnen allemaal vrolijk verder gaan met ons feestje.

Het is soms toch zo simpel mensen.

kicktherabbit | 27-08-14 | 10:59

Ik lees hier best wat Willy Keurig tegels.http://m.youtube.com/watch?v=nbRJ4IGQ-H0

StijlSchrijver | 27-08-14 | 10:59

Nu gaat het dan over een zwarte advocaat, maar wat denken jullie dat collega's van hem die beruchte criminelen bijstaan dagelijkste horen krijgen. Hoe vaak zullen de advocaten van Volkert van der G, of van pedofielen niet "een beetje tegengas" krijgen ?

Bigi Bana Boy | 27-08-14 | 10:56

-weggejorist-

TheJesseJ | 27-08-14 | 10:55

De Treinende Rechter | 27-08-14 | 10:12
Als hij bedreigd is kan hij aangifte doen en volgt er onderzoek, en wie weet ook strafvervolging.
Het schermen met het feit dat je bedreigd wordt is hard op weg de nieuwe godwin te worden. Als je het dan toch zo nodig in de discussie wilt brengen, kom dan ook meteen met hard bewijs voor die bedreigingen.
Iemand op een boot wensen is iets anders dan iemand dood wensen.

Djong | 27-08-14 | 10:55

Krijg je geen bouwvergunning voor je tuinhuisje, dan geef je "een beetje tegengas" aan de gemeenteambtenaar in kwestie. Gewoon beetje zijn kinderen met doodvermoorden bedreigen of zo. Moet hij tegen kunnen, de lafbek. Dat is kennelijk het Nederland van Van Rossem.

Bigi Bana Boy | 27-08-14 | 10:54

"De racist Frank King had liever een zwarte advocaat als opvolger gehad, zegt-ie,"
 
Nee, das lekker. Gewoon alle blanke advocaten uitsluiten wegens huidskleur. Maar wel janken over racisme. Manmanmanman. Jammer dat aangifte doen zo'n ellendeling alleen maar meer zendtijd oplevert.
 
Voor de rest: Deze knul van Prakken d'Oliveira kende ik nog niet. Als ie ook maar een béétje terecht bij die club zit, laat ie zich niet zo snel wegjagen als dat mietje van King en zit ie om de week bij Pauw.
 
Dan kunnen King en die subsidievretende 'kunstenaar' wel opgesodemieterd zijn, maar feitelijk verandert er niks.

pietvanvliet | 27-08-14 | 10:51

Een echte Surinaamse man. Op het moment dat ze er moeten zijn laten ze "hun kindje" in de steek.

Parel van het Zuiden | 27-08-14 | 10:47

King is net als zijn mattie Quinsy een soort van terrorist.... bommetje gooien, kijken naar het effect en dan zo snel mogelijk aftaaien en het land verdeeld achterlaten

Fatwabuster | 27-08-14 | 10:46

Meer in het algemeen moet dat voortdurenden gedreig van al die randdebielen in dit land een keer afgelopen zijn. Nu is het deze Frank King, maar we weten allemaal dat alle publieke personen, artiesten, politici, ambtenaren, ambulancemedewerkers, burgermeesters en noem maar op wekelijks doodsbedreigingen krijgen en dat het een plaag aan het worden is. En zo onschuldig vind ik het niet. Wat mij betreft gaat de knoet over al die helden die mensen anoniem (of soms open en bloot) bedreigen. Nederland wordt daar niet leuker door. De tyfus voor ze. Ik heb er geen enkel begrip voor. Ik vind Van Rossem's bagatalliserende " een beetje tegengas" dan ook diep triest.

Bigi Bana Boy | 27-08-14 | 10:44

Dit is toch gewoon het zoveelste bewijs dat dit soort gasten enkel het racisme-kaartje blijven spelen omdat het marketing-technisch voordelen heeft? Afgeven op slavernij-associaties vanwege iets onbenulligs als zwarte piet (gebaseerd op mythe, ook nog), terwijl je tegelijkertijd bakken met geld vraagt aan hulpeloze asielzoekers.

Zelfde verhaal met Quinsy: gaat ze helemaal niet om slavernij of racisme. Gaat enkel om verkoopmogelijkheden. Hypocriet tuig....

Professor Kaoss | 27-08-14 | 10:42

@--sql error-- 10:36
De zwarte piet-discussie gaat er dus eigenlijk om dat negers niet met Marokkanen ge-associeerd willen worden.

tipo | 27-08-14 | 10:42

+Kudos ,voor breed gedragen reisadvies.

Alfa 75 | 27-08-14 | 10:41

wat historische les voor alle Koewinsies: www.dagelijksestandaard.nl/2013/10/zwa...
"Zwarte Piet is namelijk gemaakt naar het model van de Moren, een historisch Islamitisch volk uit Noord-Afrika dat ongeveer vijf eeuwen lang de bezetter van Spanje en grote delen van Noord-Afrika was. Men had slaven, niet alleen uit Spanje, maar ook uit Noordelijker gelegen landen zoals Nederland. In heel Europa waren de Moren en latere Noord-Afrikaanse volkeren tot diep in de 18de eeuw berucht om hun ontvoeringen, meestal vanaf de kust. Met name blanke vrouwen en kinderen waren in trek. Die werden vervolgens in de tijd van de Moren meegenomen naar het door hen bezette Spanje (gaat er een belletje rinkelen?) en Noord-Afrika om verkocht te worden op de slavenmarkten. Vandaar ook de angst in die tijd onder ouders, dat hun kinderen zouden worden ontvoerd en meegevoerd naar Spanje en omstreken. ... Als Zwarte Piet werkelijk een slaaf was, zou hij dan een roe hebben om mee te slaan en een zak om kinderen mee naar Spanje te ontvoeren? Welnee. Dat is geen slaven attitude. Dat was wél de Moor die dat allemaal deed. Overigens, de ontvoering van Europeanen die vervolgens tot slaaf werden gemaakt, ging vanuit de Noord Afrikaanse (Berberse) landen middels piraterij door tot aan de tijd van Napoleon. Dit leidde zelfs tot enkele oorlogen tussen de Berberse landen en Amerika, doordat laatstgenoemde land, net na haar onafhankelijkheid, geen handelsschepen langs de Noord-Afrikaanse wateren kon sturen zonder aangevallen te worden met een slavenleven voor de bemanning als gevolg. Deze conflicten staan bekend als de Barbarijse oorlogen."

--sql error-- | 27-08-14 | 10:36

De Nederlandse rechtspraak moet gecorrigeerd worden door de wetgever. Het kan niet zo zijn dat maximaal 5% van de samenleving de overige 95% procent voorschrijft hoe zij haar cultureel erfgoed inricht. Oh wacht 90% van de 5% stemt op dePvdA.

ad melkert | 27-08-14 | 10:35

@ Kaas de Vies | 27-08-14 | 10:29

hij zou de brieven en mails aan het OM overdragen, dus daar horen we niets meer van.

De Treinende Rechter | 27-08-14 | 10:35

Deze Wil Eikelboom laat zien dat huidskleur weinig uitmaakt. Op zijn twitter zie je dat het net zo'n Nederland-hatende fundamentalist is als King.

Russells Teapot | 27-08-14 | 10:33

Ik las laatst dat er in de 17e eeuw zelfs gevochten werd om een kaartje voor de boot te bemachtigen en dat deze toegansbewijzen voor duur werden verkocht. Vandaar de term "zwarte markt kaartjes".

viridis | 27-08-14 | 10:32

@L.E. Raar | 27-08-14 | 10:27,

King dreigt ook maar hij gebruikt de macht van de nederlandse roverheid om ons te bedreigen, zolang de rechter geen recht spreekt mogen we best het heft in eigen handen nemen.

rode peper | 27-08-14 | 10:30

Drumvogel | 27-08-14 | 10:21
Je haalt me de woorden uit de mond.
Chapeau!

L.E. Raar | 27-08-14 | 10:30

Op zijn twitterprofiel noemt hij zichzelf toch echt Advocaat.

doskabouter | 27-08-14 | 10:29

@De Treinende Rechter | 27-08-14 | 10:12
Ben erg sceptisch naar de man aangezien zijn "feiten" gebaseerd zijn op bewuste geschiedvervalsing.

Maar bedreigingen zijn nooit leuk en dient men altijd serieus te nemen, daarom geef ik het voordeel van twijfel en adviseer ik hem om aangifte te doen.

Kaas de Vies | 27-08-14 | 10:29

Drumvogel | 27-08-14 | 10:21

-Ik ben een boer
-Hier in het dorp zijn jaarlijks 7 dorpsfeesten
-Tweemaal per jaar een kermis
-Gigantische carnavalsoptocht, 60-80 wagens
-Precies 1 basisschool met precies 0 allochtonen.

Het bestaat nog. Het nadeel is dat er geen winkels zijn.

Willianus Wortelus | 27-08-14 | 10:28

Familie van?
Die kneep er ook vroegtijdig tussenuit, gniffel.

4fmp | 27-08-14 | 10:27

Prima betoog,
maar ik wil hier wel kwijt dat bedreigingen aan het adres van King imho net zo fout zijn als het gedachtengoed van Quinsy en consorten!
Het debat mag best stevig gevoerd worden, maar bedreigingen gaan mij veel te ver, ze doen bovendien afbreuk aan de kwaliteit van de argumenten.
Laten we ons niet verlagen tot het niveau van dit soort non-valeurs!

L.E. Raar | 27-08-14 | 10:27

@ McMarx 10:22

Joris heeft ook van voortschrijdend inzicht gehoord. Als ik een paar jaar terug tegelde dat de islam een kankergezwel binnen de Nederlandse samenleving vormde werd dit ook steevast verwijderd maar nu niet meer.

eerstneukendanpraten | 27-08-14 | 10:26

@wakkere_nederlander | 27-08-14 | 09:43
Zo'n opmerking maakte ik een tijdje geleden hier ook. Vond Joris niet leuk. Sterkte.

McMarx | 27-08-14 | 10:22

Het is net als in de kleine dorpjes. De 'import'-bewoners vertrekken hier naartoe, gaan klagen over overlast en krijgen uiteindelijk gelijk. Dorpsfeesten, kermissen en andere activiteiten worden minder bezocht. Het dorpse ons-kent-ons gevoel vermindert en tradities verdwijnen.
Hierdoor worden mensen minder tolerant en heb je de oorspronkelijke bewoners die gefrustreerd zijn over de veranderingen binnen de gemeenschap.
Nu is hier in dit land een tendens aan de gang waarbij mensen steeds minder van elkaar accepteren en de lonten korter worden. Vroeger schold je iemand op school uit voor brillemans. Een grap die generaliserend was werd nog geaccepteerd.

Als protest moeten we kiezen voor een traditie waardoor dit land bekend is geworden: zet klompen voor het raam of in de voortuin. Eet kaas en veruit het belangrijkste: laten we weer zuinig worden. Iedereen betaald voor zichzelf en wordt weer gierig over geld!
De Belgen moeten accepteren dat we ze dom noemen en wij accepteren dat ze ons gierig of kaaskop noemen. Ben je ook racist als je als Ajacied een Feijenoorder beticht van fouten en viceversa?
Is het erg een Brabander of achterhoeker een boer te noemen. Nee. We zijn wie we zijn en als we van elkaar accepteren dat de ander anders is kunnen we goed door een deur.

Alleen moet die tolerantie van TWEE kanten komen!

Drumvogel | 27-08-14 | 10:21

Dood aan de Zwarte Piet-haters!

eerstneukendanpraten | 27-08-14 | 10:20

Dag zwarte Pietje,daag daaag, zwarte Piet.Dag zwarte pietje,daag daaag, zwarte Piet. Dag zwarte Pietje, daag daaag ,Zwarte Piet.

viridis | 27-08-14 | 10:19

Kut. Zie net de update. Er komt een witte advocaat... begin me nu pas zorgen te maken...

Willianus Wortelus | 27-08-14 | 10:17

Vroeger was ik geen racist maar ben er inmiddels 'ingerommeld'...

eerstneukendanpraten | 27-08-14 | 10:16

@daniel37 | 27-08-14 | 10:04,

we hebben rechters nodig die zeggen tegen dit soort volk dat als de gebruiken hier in dit land ze niet aanstaan ze maar terug moeten gaan naar het oerwoud of de zandbak waar ze vandaan zijn gekomen (en wel eerst graag alle soepsidie en autkierieng eerst terug storten)

rode peper | 27-08-14 | 10:13

@ Djong | 27-08-14 | 10:01

er is geen reden de man niet te geloven. Het heeft hem ook verrast vertelde hij op de radio. Hij had het sentiment volledig onderschat.

De Treinende Rechter | 27-08-14 | 10:12

Overigens ben ik van mening dat Zwarte Piet gewoon moet blijven.

philia | 27-08-14 | 10:11

Wij moeten dit, wij moeten dat? Het enige wat moet is dat onze tradities moeten blijven zoals ze zijn en dat een Medelander zich MOET aanpassen aan onze cultuur, normen en waarden. Iemand die dat niet doet MOET gewoon weg. ksst!

Pale Rider | 27-08-14 | 10:11

-weggejorist en opgerot-

TmC | 27-08-14 | 10:09

Ik zou toch liever met zwarte piet geassocieerd worden dan de overige negers die je het hele jaar door op tv ziet.

__dictatuur | 27-08-14 | 10:09

Theo van Gogh zou jaloers zijn geweest op de laatste twee zinnen.

tipo | 27-08-14 | 10:08

De terreur die wordt getoond door anti-zwarte piet aanhangers. Ongelooflijk. Maar dat kan je wel aan extreem-links overlaten. Ze zijn nogal bedreven in terreur.
Hoe kunnen die geboren en getogen Nederlanders anti-zwarte piet zijn? Kunnen ze niet uitleggen dat het absoluut niets met racisme of een neger te maken heeft? Ik associeer het met kadootje, pepernoten (of kruidnoten) en gezelligheid.
Niet met neger. Of racisme.
Kunnen ze dat niet uitleggen aan de nieuwkomer?
Zoniet, dan hebben ze ook altijd een neger in zwarte piet gezien. Dan zijn zij de racisten. Zij die zwarte piet als neger zien, en het associëren met een neger.
Het is niet racistisch. Punt. Uit.

Wim Venijn | 27-08-14 | 10:08

@wakkere_nederlander | 27-08-14 | 09:43 ,

Als hun voorouders niet als slaaf waren verkocht waren ze nu geen armoedzaaiers in Afrika of zelfs maar slaven in Afrika maar ze zouden niet eens bestaan, ze danken hun leven aan de slavernij!

rode peper | 27-08-14 | 10:07

Als je een rasist bent, als je vóór zwarte piet bent —en dan bedoel ik een échte zwarte piet, eentje die roet-en-roet zwart is, grote gouden oorbellen in heeft en dikke lippen heeft, zoals Sjimmie van Sjors en Sjimmie vroeger had— als je een rasist bent als je vóór zo'n zwarte piet bent? Dan ben ik met genoegen een rasist!

florisdaboris | 27-08-14 | 10:06

Ik hoop maar dat Van Rossem dit boostikel even langs de huisjurist heeft gehaald... want ik heb zo'n vermoeden dat King voor dit soort akkefietjes opeens wel weer meedoet aan het maatschappelijk debat.

Toch wel jammer eigenlijk dat de Nederlandse maatschappij niet bij machte blijkt om 'controversiële' zaken zonder rechter uit te praten met in dit geval als resultaat 'Zeur niet, stelletje boosnegers'. Misschien is nog wel erger dat een rechter zich niet meteen onbevoegd heeft verklaard. Het zweet breekt je uit als straks een booslim afdwingt dat we niet meer mogen handenschudden met vrouwen want onrespectvol jegens vrouwen. Je vraagt je af waarom we eigenlijk nog debat voeren als extremistische elementen de zaak meteen op het spits drijven. Want dat debat is er dus niet.

daniel37 | 27-08-14 | 10:04

Misschien moet GS maar eens een paar geschiedenislesjes gaan geven over het feit dat Afrikanen hier blanke slaven kwamen halen. Misschien ook wel eens handig om in kaart te brengen waar slavernij heden ten dage nog steeds bestaat. Die King kan zich beter daar op richten.

Smarties | 27-08-14 | 10:04

Of Van Rossem is vanmorgen met het verkeerde been uit bed gestapt. Of hij is zeer emotioneel betrokken bij het debat over Zwarte Piet. Ferme taal inderdaad.

Abu al Uitkering | 27-08-14 | 10:03

@Endoscopie | 27-08-14 | 09:50
Want al die doodsbedreigingen onder reaguurders zijn uitgevoerd?

Kaas de Vies | 27-08-14 | 10:03

Er is niets tegen kritiek, maar deze man wordt bedreigd. (...)
De Treinende Rechter | 27-08-14 | 09:52
Zegt deze man zelf. En dan moeten we hem maar geloven, zonder dat hij blanke man en schimmelpaard noemt?

Djong | 27-08-14 | 10:01

Het bijgevoegde foto bij het artikel is niet gefotoshopt, en laat zien dat de anti Pedro's gelijk hebben.

Kaas de Vies | 27-08-14 | 10:00

Zo worden de boosmensen even te kakken gezet door quincy en frank. Niet normaal meer. Nog niet gesproken over die krankzinnige tweet van quincy. Toen zag men de ware aard. Beroeps onruststokers over de rug van anderen.

ikdenkwat | 27-08-14 | 09:59

Ferme taal, mag van mij iets minder.
TeamPiet

HaagseSkieldah | 27-08-14 | 09:59

Het anti zwarte pieten front heeft er vooral voor gezorgd dat er nu een veel negatiever beeld bestaat ten aanzien van donkere mensen. Hebben ze nu iets gewonnen?

The real McCoy | 27-08-14 | 09:59

Indien de man bedreigt wordt, adviseer ik hem om aangifte te doen.
Maar dat zal hij zelf ook wel weten, want hij is juridisch adviseur.

Kaas de Vies | 27-08-14 | 09:58

En zo hebben Koewinsie Gario en de zijnen ervoor gezorgd dat Nederland weer een stukje racistischer is geworden. Zwarte mensen zijn door hen tot slachtoffer gemaakt, terwijl -afgezien van wat hersenloze kaalkopjes- geen zinnig mens hen meer als zielige bevolkingsgroep zag.

Paerdenlullen...

LJBrinkhorst | 27-08-14 | 09:58

Als ik aller meningen van kritiek op de AntiPedro's van racistisch Nederland mag samenvatten.

- Men doet aan geschiedvervalsing, men verwart feiten, emoties en wensgedachtes
- Het dwingende en drammerige karakter
- Het uitschelden / framen en beledigen van onschuldige wellicht onwetende ProPedro's.
- Het verkrachten van een kinderfeestje voor je eigen waanbeelden.
- De dubbele agenda en alle sippe tactieken om je ware marxistische doel te verhullen om tradities kapot te maken en gastheer parasitair leeg te zuigen (beeldspraak) door te dwingen herstelbetalingen te plegen voor een gedeeld slavernij verleden. Waar ook daders in Afrika genegeerd worden, maar alleen gezocht worden in de nazaten van lijfeigenen uit Drenthe die nu Nederland bevolken.

Kaas de Vies | 27-08-14 | 09:58

Ik heb het hier al eens vaker gemeld, maar nog maar een keer ter overdenking.
Ons gezin woont sinds vijf jaren in Tsjechie en ik volg de Pietendiscussie dus met enige afstand in volle verbazing. Wel heb ik afgelopen jaar aan Tsjechische vrienden van ons getracht de lijn van deze discussie uit te leggen. Men keek mij in verbijstering aan en begon toen smakelijk te lachen.
Tsjechie is een land vol met tradities en de Tsjechen zijn een trots volk. Denk werkelijk niet dat ik het hier als allochtoon -wat ik feitelijk in Tsjechie ben- voor elkaar krijg om ook maar flintertje van de tradities te kunnen slopen. Men heeft hier de regel dat je welkom bent, wil je meedoen met alle tradities dan heel erg graag, maar wil je het afschaffen of heb je ernstig veel negatief commentaar, dan wordt je uitgestoten.
Wat hebben ze gelijk en wat een verademing!
De "weg-met-ons" mentaliteit hebben ze hier geheel niet. Daar kan Nederland en de Nederlanders met alle kritiek op het voormalige Oostblok, nog heel veel van leren.

100pct Testosteron | 27-08-14 | 09:58

Bis bis bravo!

_Fly66_ | 27-08-14 | 09:57

20 september. In mijn zwarte pieten pak. Omdat het kan. En moet blijven.

Wim Venijn | 27-08-14 | 09:56

Bedankt voor de verwijzing naar de verwijzing naar de site van het AD, die verder verwijst voor het hele artikel.

marlinn | 27-08-14 | 09:56

De toon wordt allengs harder.

van Oeffelen | 27-08-14 | 09:55

Te weinig bril om een te bolle harses geperst...

clabamsk | 27-08-14 | 09:54

"strooit ie de handdoek in de ring"
LOL.
Zou ook lachen zijn als ze bij Opsporing Verzocht een overval zouden reconstrueren met termen als "de overvallers strooiden met doodsbedreigingen" en "de inhoud van de kluis verdween onder in die zak"

Professor Superhirn | 27-08-14 | 09:53

Endoscopie | 27-08-14 | 09:50
Welke bedreigers?
Wie wordt met de dood bedreigd?

Cuyahoga | 27-08-14 | 09:53

Er is niets tegen kritiek, maar deze man wordt bedreigd. Hij heeft het recht om zijn gelijk over de zwarte pieten kwestie te halen bij de rechter. Hoon is echter wat anders dan bedreiging.

De Treinende Rechter | 27-08-14 | 09:52

Ratten verlaten altijd als eerste het schip.

Oh fuck, dat zal wel weer institutioneel racistisch zijn.

Kaas de Vies | 27-08-14 | 09:52

'Gezien haar normale werkzaamheden viel het te verwachten dat Shepherd de Zwarte Piet traditie in de context van haar eigen slavernijverhaal plaatst. Het overduidelijke doel is ons een schuldcomplex aan te praten zodat ze de kans te vergroot dat we bovenstaande slavernijzaak al bij voorbaat gaan schikken.'
- www.dagelijksestandaard.nl/2013/10/wie...
en de 'top' van de anti Pieten/slavernijverleden clubjes staan gewoon op een geheime loonlijst imho, de frontsoldaten om een grote schikking slavernijschikking te forceren die er uiteraard NOOIT zal komen, de wapens ' een kinderfeestje + veel onrust '
Maar het gaat langzaam mis.. iedereen die aan dit kinderfeestje komt (PvdA, winkelketens, kerken ect) zal dit gaan merken.. want er is geen open debat, het Nederlandse volk wordt niets gevraagd.. er worden in achterkamertjes afspraken gemaakt met importvolk en de NPO.
Burgemeesters gaan straks beslissen of er Zwarte Pieten welkom zijn bij een intocht.. te gek voor woorden, het Sinterklaasfeest had allang op de lijst cultureel erfgoed moeten staan dan hadden we dit gezeik niet gehad.

(c)ZWITSUL | 27-08-14 | 09:52

Is Frank inmiddels samen met Quinsy afgevoerd in de zak naar Spanje?

Brulboei_61SB | 27-08-14 | 09:51

Alle zwarte Pieten het land uit.... hiep hooi.... Zwarte huid? Kroeshaar? Rare oorbellen? Leuk gekleurde kleding? s'Avonds nog over het dak kruipen met een lege jute zak?
Wegwezen dan.

Premier Trutte | 27-08-14 | 09:51

Racistisch adviseur Frank King trekt de bedreigingskaart.
How low can you go.

Cuyahoga | 27-08-14 | 09:50

-weggejorist en opgerot-

Endoscopie | 27-08-14 | 09:50

Dat krijg je ervan als we nu eens gaan meten met gelijke maatstaven. Hadden we al veel eerder moeten doen.
Kortom we gaan jullie nu als totaal gelijken beschouwen en waarderen. Dus nu stoppen we ook met de multiculti quota. Wat mij betreft ook met de vrouwen quota.
Gelijke monikken gelijke kappen.
De emanicipatie is volbracht. Welkom op de vrije ()arbeidsmarkt.

ecologiste | 27-08-14 | 09:50

Ja, de schade is inmiddels wel aangericht door de gefrustreerde lamzakken. Ik eis gvd excuses van mijn Franse vakatievriendinnetje, voor al hetgeen Napoleon misdaan heeft. Mijn Deense collega, voor wat die barbaarse Vikingen allemaal hebben uitgevreten. En niet te vergeten de Italiaanse judoleraar, voor de misdaden van Julius Caesar en de zijnen, en het kruisigen van een onschuldige hippie tweeduizend jaar geleden.

smoelwerk | 27-08-14 | 09:49

Laatste twee zinnen halen de rest van het betoog onderuit. Een Geert Wildersje, Van Rossem.

KlunsJohannus | 27-08-14 | 09:49

*boks* Wat zeg ik? DIKKE *BOKS*

Manalone | 27-08-14 | 09:48

Pfoe.. dat lucht op zeg en nu doorpakken !!!!!!!
Sinterklaas is een HollandsFeest zonder enige verwijzing naar wat anders gewoon een groot kinderfeest.
Nu de bedrijven aanpakken die het in hun labiele hoofd hebben gehaald Sinterklaas te boycotten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hansvanvoren | 27-08-14 | 09:48

Ik ben bang dat dit aapje nog een staartje krijgt, van Rossum. Verder chapeau!!

Schaamharing | 27-08-14 | 09:47

Dat klinkt niet aardig, van Rossum. Maar wat heb je gelijk.

61 | 27-08-14 | 09:46

King? is deze man de uitvinder van het witte pepermuntje?

lady blabla | 27-08-14 | 09:46

Je kunt zwarte piet wel afschaffen maar dan blijft het de overige 364 dagen van het jaar toch nog steeds een feest voor zwarte pieten in Nederland.

wakkere_nederlander | 27-08-14 | 09:46

Dit gaat niemand meer overtreffen heute. De dag is af.

Infidelio | 27-08-14 | 09:46

Frank en Quinsy hebben de maatschappelijke positie van de zwarte medemens vrij ernstig beschadigd. En racistischer dan die twee zul je ze niet snel tegenkomen.

très cool | 27-08-14 | 09:45

Tussenuit kippen? Knijpen?

Wim Venijn | 27-08-14 | 09:45

-weggejorist-

van aken | 27-08-14 | 09:44

Weet niet of de laatste zin bijdraagt aan de rest van het betoog.

Linkse Zakkenvuller | 27-08-14 | 09:43

-weggejorist-

wakkere_nederlander | 27-08-14 | 09:43

Zo,zo, zo van Rossum dat laatste kwam uit je tenen.

toetanchamon | 27-08-14 | 09:42

En de Hema gaat zwarte piet verbannen....

lilluke halve hoan | 27-08-14 | 09:42

REAGEER OOK