ZelfmoordDocu: Vice News embedded bij ISIS
Op dit moment wordt volgens het internet ISIS vanuit de lucht gebombardeerd door straaljagers, mogelijk F16's. Niemand weet precies wie de bommen op het Kalifaat dropt, maar het zou zomaar een combinatie van de Turkse luchtmacht en US Air Force kunnen zijn. Obama dreigde eerder vandaag al met het tot zand reduceren van Allah's Alfamannetjes, nadat ze vandaag de grootste dam van Irak in handen kregen. Turkije wordt op haar beurt aan de grenzen overspoeld door voor ISIS vluchtende Koerden. Gezien hun historische verhoudingen met dat volk, houden ze liever de deur dicht en misschien doen ze dat door op dit moment de bomluiken open te zetten. Maar het kan ook evengoed de Iraakse luchtmacht zijn die met Team USA samenwerkt. Hell, misschien is het Allah zelf wel die met een paar welgemikte 500-ponders zijn goeie naam probeert te redden uit handen van FC Kalifaat. Terwijl we wachten tot het woestijnzand neder daalt na de bombardementen op de ISIS-posities in Noord-Irak, kunt u hierboven kijken naar 9 minuten embedded bazenmateriaal van Vice. Geen journalist met gezond verstand waagde zich in de buurt van de koppensnellende kalifaatbouwers. Vice deed het wel, in een soort embedded zelfmoordmissie in Raqqa, Syrië, waar ze op pad gingen met een persvoorlichter (!) van ISIS tijdens de strijd tegen het 17e leger van Assad. Hierboven staat deel 1 van 5, nog geen uur oud. Kijken op eigen risico.
Update: Het bommengooien gebeurt NIET door Turkije, aldus Turkije.
Update: Het zijn wél de Amerikanen, rapporteert New York Times op basis van 'Kurdish officials'.
DENIAL! Pentagon ONTKENT bombardementen in Irak. Wie zijn het dan wel? Opties: Iraakse luchtmacht, misschien Assad, zelfs Frankrijk zou kunnen. Of helemaal niemand en alles is een hoax. In dat geval wachten we rustig op deel 2 t/m 5 van de Vice-docu, en het spoedberaad van de VN V-raad dat donderdag plaats heeft.
Airdrops Wel min of meer bevestigd: eenmalige airdrop van hulpgoederen in Irak door de VS.
Het was Irak: Amerikanen gaan idd airdrops doen (CNN), en Irak heeft zelf ISIS gebombardeerd, aldus Irak tegen wederom CNN:
Update: Het bommengooien gebeurt NIET door Turkije, aldus Turkije.
Update: Het zijn wél de Amerikanen, rapporteert New York Times op basis van 'Kurdish officials'.
DENIAL! Pentagon ONTKENT bombardementen in Irak. Wie zijn het dan wel? Opties: Iraakse luchtmacht, misschien Assad, zelfs Frankrijk zou kunnen. Of helemaal niemand en alles is een hoax. In dat geval wachten we rustig op deel 2 t/m 5 van de Vice-docu, en het spoedberaad van de VN V-raad dat donderdag plaats heeft.
Airdrops Wel min of meer bevestigd: eenmalige airdrop van hulpgoederen in Irak door de VS.
Het was Irak: Amerikanen gaan idd airdrops doen (CNN), en Irak heeft zelf ISIS gebombardeerd, aldus Irak tegen wederom CNN:
JUST IN: senior Iraqi military official tells @CNN that the Iraqi air force has flown attacks against suspected ISIS targets near Irbil
— Vaughn Sterling (@vplus) August 7, 2014
President Obama meets with his national security team today in the Situation Room: http://t.co/kYSayEEdFT
— petesouza (@petesouza) August 7, 2014
Mission to drop humanitarian relief over northern #Iraq underway. Both C17s & C130s involved. Cargo designed to sustain Yazidis on mountain.
— Jon Williams (@WilliamsJon) August 7, 2014
Reaguursels
InloggenÉén voordeel; hoe beter ze zich organiseren, hoe beter ze te raken zijn. Wij vechten nog steeds beter tegen georganiseerde legers dan tegen guerrilla strijders.
Inderdaad als toyota niet meer levert gaat het vanzelf over....
Het resultaat van deze aangrijpend diepe ellende daar - dwz uitsluitend de beschaafde minderheden ! - voor ons hier is dat de vloed "kansrijken" turk-mocro's enorm zal toenemen. Werkelijke ontheemden met de dood in de ogen, maar ook toneelspelende zieligbaarden (m/v). Die worden door Al Qaida / Isis / Moslim Brothers / Saoudie Arabs hierheen gestuurd om de boel hier verder te ontwrichten, als robotten geprogrammeerde systeemslopers van onze sinds 1965 rammelende samenleving. De markthandelaren in welzijn en gelul/k wrijven zich in de handen: gratis geld voor nieuwe adviesorganen, onderzoekspotten, hulpwebsites en loze rapporten.
Die linkse op de foto ziet er uit als die hoofdacteur uit de film Jezus Christ Superstar. Ik gruwel van de gedachte dat als je die gasten op je weg tegenkomt, ze zonder enige aarzeling direct je keel doorsnijden met dat zwaard. Ze hebben ook een partijtje gestolen Amerikaans wapentuig veroverd dat Amerika achterliet voor de goede Iraki's. Daar benne ze nou mooi wijs mee. Hulde voor die Amerikaanse piloot die zijn leven riskeert dat ze hem met dat Amerikaanse wapentuig uit de lucht schieten. Het duurt niet lang meer dat we met z'n allen in de Moskees tot Allah bidden!
Al her geloof lijdt naar moord en dood slag en veroorzaakt massa moordennaars.
Nou ik zeg bomfabrieken overuren en droppen maar. Kunnen er niet genoeg vallen.
En bedenk u, nadat u het filmpje heeft gezien: Dit zijn de barbaren die direct door de linkse politiek in Nederland gesteund worden. De linkse partijen in dit land zien het land en haar volk slechts als een middel om hun verwerpelijke ideologie in een machtspositie te houden. U ziet het in de geschiedenis: Toen ze geen macht hadden, kwamen ze op voor de gewone man. Ze hamerden op overheidsuitgaven die de normale burgerlul ten goede kwamen, alsmede het terugdringen van religie en ondersteuning voor de vrijheid van meningsuiting. En nu hebben ze macht, en wat gebeurt er? De gewone man is niet nuttig meer. Dus nu is hij laagopgeleid, en dom. Kan zelf geen beslissingen maken. Moet zijn vrijheden afgenomen worden voor zijn eigen bescherming.
Linkse partijen zijn totalitaire partijen, en ze steunen totalitaire broeders.
Ha ha, Turkije dat IS zou bombarderen.
Turkije is juist de lekkende deur waardoor al die buitenlandse strijders IS komen versterken.
Op de foto: Monty Python acteurs?
'the ones we humiliated in Iraq .. ' lolwut?
Er is in dit horror terreurverhaal één lichtpuntje: dat die lelijke allallende haakneuzen flink veel energie kwijtraken met het elkaar af maken wegens niet sjorria fanatiek genoeg, Till the Last Man Standing. Geboden is wel de niet-islam minderheden in leven te houden met voedseldroppig... waar de ratten tuurlijk weer op afkomen (zucht)
Het wordt langzamerhand tijd dat de Paus een Fatwa over moslims uitroept.
Shoot to kill, het enigste wat helpt. Beating them at their own game.
Het wordt de komende jaren dus nog steeds erg zweten als je naast een Arabier zit op een vlucht naar de VS.
Waar blijven nu al die Nederlandse Hamas-aanhangers, de PvdA, GroenLinks en de SP? Moeten ze nog niet de straat op om te demonstreren voor de dappere ISIS-strijders die vermoord worden door kruisvaarders?
Khalid K. uit Almere moet er tussen 6.30 en 6.40 tussenlopen. Is volgens mij het hekje met entourage waar hij z'n selfie (www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/07/...) heeft gemaakt.
@haatbaardtaart | 08-08-14 | 08:29
Heb jij soms last van een 'hangende' CapsLock?
-weggejorist-
@Parel van het Zuiden | 08-08-14 | 08:15
Dat krijg je als veel mensen stemmen op mannen zonder ballen/ ruggengraat.
Ik kan me de zeer zwakke houding van BakEllende nog herinneren, toen Wilders Fitna op internet wilde zetten.
Balkie had nog geen fragment gezien (niemand trouwens) maar ging in het buitenland diep door het stof om te verkondigen dat Fitna niet representatief was voor de Nederlandse overheid.
Een film die achteraf wat knip/ plakwerk bleek te zijn.
Maar waar blijven die slapjanussen nu, nu er walgelijke filmpjes van onthoofdingen/ massa-executies op internet staan, gemaakt door een stel religieus gestoorden?
Die enige daadkracht die deze regering heeft, is proberen een 'filter' op internet te zetten zodat we alleen kunnen zien wat Opstelten/ Teeven willen dat we zien.
Immers; wat je niet ziet, is er niet, toch?
1e 2e 3e en 4e genraties met een baard uitroeien. Starten in het kalifaat, en doorgaan tot amsterdam west. Hakken met die zwaarden!
Bill Cosby | 08-08-14 | 00:39
"Ik haat ze" ....... idiot
Natuurlijk kan Amerika het weer in z'n eentje opknappen. Gadverdamme, wat zijn Europa en het Nabije Oosten weer opvallend laf en passief, terwijl het ónze (achter)tuin is.
Tsja, en dan doen de Amerikanen weer wat gedaan moet worden, staat Brussel weer miemelend aan de zijlijn, en laat Den Haag zich weer eens kennen als niet ter zakenkundig en laf.
ondertussen is de NAVO druk druk om een niet NAVO land aan alle kanten verder te militariseren.
Zou het waar zijn, zou dit hele ISIS gebeuren een Amerikaanse 'honeypot' zijn.. islamitisch tuig uit de hele wereld komt erop af als een soort relimagneet.
Heb je ze lekker bij elkaar dus laten ze het een beetje gaan.. goed voor de handel (geld genoeg, alle banken zijn leeggeroofd)
America! Fuck yeah!!
... intussen op de Amerikaanse Ambasade in Moskou:
www.youtube.com/watch?feature=player_...
Nou eens kijken hoeveel demonstranten er van de achterlijke religie op de been komen om te demonstreren tegen Isis ,ik ben bang geen eentje want zulke lafbekken zijn het dan ook wel weer
Meer nieuws, voor wat het waard is:
ERBIL, Kurdistan Region Deputy head of Turkey's ruling party, Huseyin Celik vowed that Ankara would do all it could for the Kurdistan Region, the same day a newspaper reported that Turkish jets were over Iraqi Kurdistan.
As a strategic neighbor the stability and security of the Kurdistan Region is important to Turkey and to keep that stability Turkey will do whatever falls on its shoulders, Celik vowed on Thursday
A statement from the French Presidents office said Paris was available to support forces engaged in this battle. It followed a telephone call between Francois Hollande and Massoud Barzani, head of the Kurdistan Regional Government.
Bron: rudaw.net/english/middleeast/iraq/0708...
Obama authorizes 'targeted airstrikes' in Iraq to counter ISIS militants
edition.cnn.com/2014/08/08/world/iraq-...
Naar mijn verwachting stuurt Timmermans vandaag nog zijn tranen Lockheed Hercules via de Oekraine naar Irak, om aldaar pamfletten op Isis te gooien met een oproep tot een dialoog.
Wat is er met Jon Williams gebeurd???
Heeft ie een spook gezien ofzo?
Simpel geconditioneerd volk... hersenloos gevaarlijk.
Timmermans lult en lult maar in Frankrijk zijn inmiddels de eerste Christenen uit Irak ontvangen als politiek vluchteling:
www.lefigaro.fr/international/2014/08/...
Maar dat gaat Timmermans nooit doen. Dan zou je het leger moeten inzetten om die christenen te beschermen tegen de zwarte vlaggen types.
Wat een tering slap land is dit toch.
Met de hartelijke groeten van de wapenhandelaren die er nog maar eens een dikke sigaar bij opsteken.
Dat scheelt re-integratie projectgelden tbh naar nl terugkerende Isis-lui.
Moooooooi!
DEN HAAG -
Het Nederlands kabinet is doordrongen van de ernst van de situatie in Irak en houdt voortdurend contact met de meest betrokken spelers. Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken schrijft dat donderdag aan de Tweede Kamer.
'Wij streven met alle partijen naar een politieke oplossing' aldus Frans. Het is te walgelijk voor woorden. Tienduizenden mensen worden afgeslacht door ISIS moordenaars die er veel plezier in hebben om mensen standrechtelijk te onthoofden, te martelen, vrouwen verkrachten en hun uiteengereten lichamen als vuil op straat achter te laten. Afgehakte hoofden op hekken en palen zetten. En dan zoekt Nederland een politieke oplossing ipv samen met haar Nato partners een finale kruistocht te houden.
Alle pro-ISIS demonstranten, waar ook ter wereld, dus ook in Den Haag moeten te vuur en te zwaard bestreden worden, bij het grof vuil gezet worden, waar zij ook thuis horen.
Het is tijd om de Koerden te steunen. Maliki is een hond van Iran.
Die ISIS aanhangels in Nederland zullen zich nu wel stilhouden en half gaan onderduiken lijkt mij.
De Amerikanen gaan de Yezidi's ontzetten. Geen moment te vroeg, hopelijk bombarderen ze dat ISIS in zoverre kapot dat het ophoudt te bestaan. God behoede de piloten en soldaten die dit gaan uitvoeren. Leve Amerika!
Obama heeft net een press conference gegeven.
Hij keek heel streng.
OT
Moments ago, 2 rockets fired from Gaza hit southern Israel. Terrorists have violated the cease-fire.
twitter.com/IDFSpokesperson/status/49...
Dus hier is de poep ook weer aan.
Obama: When we have the unique capabilities to help avert a massacre, I believe the United States should not turn a blind eye
US gonna bomb them!!
Allemaal erg belangrijk hoor, maar kan iemand wat doen aan het gespuis hier in Nederland! Godver net een hufter een putdeksel door mijn voorruit gekwakt! Oh, en maak je geen zorgen, de politie komt niet eens kijken.
Oh ja, is maar voorruit... Sorry, maar hee IS(IS) is zooooooooooo ver weg...
@K1100
ja, je moet t ook precies in kaart brengen. Eigenlijk moet je iedereen oproepen te vluchten en er dan een flinke bom op mieteren. Ja dan gaan er ook onschuldige mensen dood. Maar je hebt wel weer een gebied zonder ISIS. Ze zijn dan ook gestorven voor de goeie zaak, zou ik zelf ook geen probleem mee hebben om eerlijk te zijn.
Aan het aantal reaguursels te zien wordt het GS publiek een beetje islam/isis moe. Dus ik stop er voor nu ook maar mee.
-out-
@Chillburg
Als ik daar nog 11 aan mag toevoegen? 3 juli 2014: de VN-werkgroep voor Mensen van Afrikaanse Afkomst belegt een persconferentie waarin wordt verklaart dat Zwarte Piet racistisch is.
En 12: 7 augustus 2014: nationale opschudding over of Wilders een advertentie tegen jodenhaat mag ondertekenen.
En 13: om onduidelijke redenen boycot Rusland onze tomaatjes, moeten wij als gas-producerend land kennelijk Russich gas kopen, krijgt held Snowden asiel in Rusland, meldt Obama luchtigjes "we tortured some folks' en wordt WO III voorbereid. Of niet. Bij WO II was het tenminste nog duidelijk wie de vijand was.
Over hoe het met de komkommers gaat, en bigfoot op de Veluwe, geen woord!
Onder het filmpje van het begin van de Arabische Lente tot nu, versneld afgespeeld, zou een Benny Hill muziekje niet misstaan.
@Hendrikmaurits | 08-08-14 | 02:28
Goed plan! Als je de laatste eruit geschopt hebt doe ik de deur dicht;)
Gaat nooit gebeuren natuurlijk. De enige hoop is een dreiging van een burgeroorlog. Dan zal blijken dat ze nog steeds een minderheid zijn en aan het kortste eind zullen trekken.
Isis... hier uit blijkt de ware aard van de vrienden van Allah. Het zijn uiteindelijk (na voldoende indoctrinatie) religieuze facisten. Alle Moslims Europa uit, te beginnnen in Nederland. Dit maakt ons land weer een stuk leefbaarder.
@Jan Dribbel | 08-08-14 | 02:25
Bij vorige oorlogen zijn toch nooit burgers omgekomen.
Je weet toch.
Je moet er toch niet aan denken dat er dit soort moslims in je omgeving wonen!
Omg ik ben zo blij dat wij in Nederland slechts gematigde moslims hebben!
*met tamboerijn en bloemen in het haar door de woonkamer danst*
Ook op CNN gebazel over burgers die getroffen worden bij bombardementen.
Daar hebben ze nog steeds niet door dat alle burgers door ISIS worden afgeslacht.
Erratum:
ZE wel precies
een andere STAD
@micd | 08-08-14 | 02:14
Om te bombarderen moet je wel precies in kaart brengen. Als ze al in een stad zitten krijg je hetzelfde gelazer als in Gaza. Zijn ze in konvooi op weg naar een andere dan is het een ander verhaal. Zie:
www.google.nl/search?q=iraq+highway+o...
Ik zou een internationale interventie totaal OK vinden deze keer. Was gisteren hier in Freiburg, Duitsland getuige van een Anti ISIS demonstratie en er werd luidkeels Washington, Washinton gescandeerd. Ze willen gewoon hulp en dat zouden wij Hollanders ook willen mocht hier de pleuris uitbreken met de ISIS achtigen.
Een paar bommen en ze zijn gewoon dood, misschien ook beter voor henzelf. Jihadisme is een psychische kwaal, en de WHO mag die wel eens onderkennen, gelijk aan schizofrenie of andere psychotische verdraaiingen.
@broek vol goesting | 08-08-14 | 00:14
Net apen;0
www.youtube.com/watch?v=0_lc81P-R8k
Hoe laat is morgenavond de openingsceremonie van WO3?
Airdrop dan gelijk een kompas naast die berg. Die gasten bidden bukkend alle kanten op. Geen gezicht.
De één met z'n kop in de richting precies langs Mekka. De ander met z'n reet naar de sociale dienst. Man man man.
@necrosis | 08-08-14 | 01:40
In dit geval mag je mij opruien! Dood en doodziek van die halve garen daar! En dan dit lamme land waar een euro meer waard is dan vrijheid.... Ik zeg: Ontplof wereld er zal een keer *iets* moeten gebeuren!
Ik begin me steeds meer af te sluiten van het wereldnieuws (struisvogelpolitiek) merk ik bij mezelf.
Morgen maar weer eens langs bij m'n zieke broer in ziekenhuis. En nog ff reisje plannen naar New Orleans voordat WOIII uitbreekt.
@RightOfMind | 08-08-14 | 01:39
Ze hadden al ballen, maar ze zijn nog niet ingedaald.....
@INH.30CL | 08-08-14 | 01:29
Ik had er een lekker beuk-linkje bij moeten doen, iets van Sodom, of zo.....
('Bombenhagel' is een aanrader)
Ik weet wie het zijn.... wij zijn het, de Nederlanders. Rutte en Timmerfrans hebben eindelijk ballen gekregen!
@Pier_penspien
Ten eerste, u bent geen racist. Dit is het land van u ouders en overgrootouders. U heeft het recht dat te zeggen, en dat respecteer ik.
Ten tweede, ik kan er helaas niks aan doen dat deze problemen ook Nederland bereiken. Mijn ouders hadden ervoor gekozen om naar Nederland te vluchten na de gifgas aanval van Saddam Hoessein.
De Koerden worden ook moe van jarenlang onderdrukking. Niemand wilt tussen haatbaarden leven, noch jij noch ik.
@necrosis | 08-08-14 | 01:22
amen
Nice intel boys
Al die wapperende vlaggen van moslimnaties in Nederland, ik word er doodziek van. Wanneer ik mijn Nederlandse driekleur openlijk verdedig en trots draag ben ik plots een nationalist... nee erger, een racist bijna. Maar ik ben langzamerhand bereid de driekleur in te ruilen voor de *Stars en Stripes* die haar burgers wel wil beschermen. Nederlandse regering laat NL aub een ster worden van USA ipv Brussel!
DiekoThaKurd | 08-08-14 | 01:16
Ik vind het helemaal prima maar dit is Nederland, en al dat gedoe elke keer maar weer met bevolkingsgroepen daar wordt je zo moe van, ga dat lekker doen waar het speelt en niet hier aub, oké ik zal wel weer een racist zijn ik ken de riedel inmiddels wel maar we hebben hier onze eigen problemen.
Het kan me niet schelen wie er bommen op Isis-strijders gooit, als ze maar raak gooien.....
Een aantal onsamenhangende opmerkingen van iemand die er niets meer van snapt...
1)Foto's vanuit de Situation Room, dat voorspelt niet veel goeds.
2)Saddam Hussein en Kadhafi deden het zo slecht nog niet.
3)Als ik kijk naar die VICE-videos lijken het wel allemaal kleine groepjes die om elk dorpje aan het vechten zijn.
4) Amerika die die splintergroeperingen weer aan het bewapenen is.
5) Staat daar in die regio uberhaupt nog iets overeind om kapot te schieten.
6) Kinderen die wapens in de handen worden gedrukt.
7) Rebellen/vrijheidsstrijders/jihadisten/Midden-Oostenaars die Broeders en Zusters in het hoofd schieten.
8) Er zullen er paar Lords of War (zie film NIcolas Cage) die daar goed garen bij spinnen. Drukke tijden 9) En o ja wat is een Kalifaat: - wikipedia-alert: Een kalifaat (Arabisch: خلافة khilāfa, Turks: Hilafet) is een staat die geregeerd wordt door een kalief, dat wil zeggen een opvolger van de islamitische profeet Mohammed. Met de benaming kalifaat (derhalve te vertalen als "opvolgerschap") eist een staat zodoende rechtstreeks de politieke erfenis van Mohammed op, en staat daarmee in rang boven een sultanaat en een emiraat. Vrijwel altijd beweert de heersende dynastie van een kalifaat dan ook af te stammen van Mohammed, in het bijzonder van zijn dochter Fatima Zahra. Ook symboliseert een kalifaat de eenheid van de Oemma, al is dit sinds de val van Damascus in 750 al niet meer feitelijk het geval geweest.
Daar maken we in het Westen een spannende film van met Tom Hanks.
10) En als laatste: spreken we alleen over Wereldoorloog Part III als Amerika en de Engelsen/Fransen/Duitsers meedoen...
Als je dit helemaal heb gelezen, mijn excuses.
@Pier_penspien
In Den Haag tegenover de OPCW hebben de Koerden een monument ter nagedachte van de gifgas aanval op Halabja, door Saddam Hoessein (geleverd door Frans van Anraat)
Financieel zou een Koerdistan Turkije goed doen. Bijna alle bouwprojecten worden door Turkse bedrijven uitgevoerd.
www.denhaag.nl/upload_mm/e/d/5/135034_...
We kunnen het ook omdraaien, oh nee, vrij multiculti land.
@Bocherinelli
Beste Bocherinelli,
Ik ben er zelf bij aanwezig. Geenstijl en de reaguurders zjin ook van harte welkom. Ik weet niet of de ISIS-driehoek op de planning staat. Er zullen vast wel paar ongeschoren figuren bij staan. Als dat het geval is, zal dat niet goed aflopen. Dit aangezien de nationalisme nu bij de Koerden heel hoog staat.
Hier nog een repost
Hier ziet u hoe ontwikkeld de Koerdische regio in Irak is. www.youtube.com/watch?v=UmW1AX9QzmM
Tenslotte een Nederlandstalige filmpje over de handelsmogelijkheden met Iraaks-Koerdistan
www.youtube.com/watch?v=YHvN6uB8U_w
DiekoThaKurd | 08-08-14 | 01:01
Oeps zijn de Neder-turken niet blij mee denk ik, krijg je het zelfde als dit www.youtube.com/watch?v=HabOEkzAmlM
wat een land, langleve de multiculti *zucht*
DiekoThaKurd | 08-08-14 | 01:01
Ik heb er het volle begrip voor dat u niet afreist, tegen die beter bewapende haatbaarden vechten lijkt me allerminst een gezonde onderneming. Ik wens u succes bij de demonstratie zaterdag, ik hoop op een mooie opkomst. Misschien een idee om ook even door de ISIS-driehoek te marcheren?
Ach, bij Andries en Thijsje hebben ze het ook over ISIS. En zowaar ook over dit filmpje. Maar ze laten de echt gruwelijke beelden niet zien. Want dat kan natuurlijk niet, dat het Nederlandse volk via de TV ook kennis neemt van wat zich daar werkelijk afspeelt. Te veel geweld mag je niet laten zien. Lafaards. Laat nou gewoon zien wat ze daar doen. Gewoon uitzenden. Kinderen liggen al op bed, dat is geen argument. Dan knip je het maar uit de middagherhaling. Ik vind dat iedereen moet weten wat dat tuig daar doet en hoe die met mensenlevens omgaan. En dan wil ik daarna nooit meer iemand daar aan tafel horen over zielige "Palestijnen" en Israeli's als misdadigers. Zoals vorige week die lul van een Al-Forkani.
@ DiekoThaKurd | 08-08-14 | 00:46
De tweede video kende ik niet, dat is goed nieuws.
Dizzydent | 08-08-14 | 00:49 | | Reageer+ | 0
USA mag wat mij betreft de gehele wereld veroveren. Een taal, een munt en een sterke grondwet voor iedereen geldend.
@Bocherinelli
In Nederland kunnen we weinig doen. Zaterdag is er een demonstratie in Den Haag bij de Tweede Kamer.
www.facebook.com/events/1450783705198...
Iets zegt in mij om terug te gaan en om tegen deze haatbaarden te vechten, maar dat gaat niet zo makkelijk als je uit een Gronings dorp komt en hier bent geboren.
In Iraaks-Koerdistan is er nu via Facebook een anti-arabieren campagne. Veel Koerdische Facebook gebruikers dragen deze profiel afbeelding samsonblinded.org/images/our-land-is-n...
Solifugid Trismegis | 08-08-14 | 00:47
Laat ik er 20 jaar naast zitten. Wat maakt het uit?
Het zijn de hakhaatbaarden die daar aan het koppensnellen zijn.
@DiekoThaKurd | 08-08-14 | 00:46
Hoezo heeft rudaw de zelfde achtergrons als RTLZ?
DiekoThaKurd | 08-08-14 | 00:46
Aannemend dat u Koerd bent, heeft u het idee dat er vanuit de Koerdische gemeenschap in NL/EU actie wordt ondernomen om de Koerden in Irak en Syrie te steunen of blijft het over het algemeen bij demonstreren en petities?
Go USA, kill 'm all! Ben zo klaar met die eencellige hakbars.
OT
Canada will send military equipment to help Ukraine protect its eastern border, Defence Minister Rob Nicholson said Thursday.
www.cbc.ca/news/politics/ukraine-to-ge...
En om het toch op het jaar 600 te laten lijken lopen er hakhaatbaarden met zwaarden rond.
Jan Dribbel | 08-08-14 | 00:12
Indien u aan moslims refereert bent u echter abuis voor wat betreft het tijdstip. Ome Mo hallucineerde toen nog niet.
@o)+
Ik hoop niet dat dat gebeurd.
Hier een Rudaw presentator die huilt nadat hij hoort over de omstandigheden van de Yezidi kinderen. www.youtube.com/watch?v=QIIoM5YfgCM
Daarnaas is de dam van Mosul onder Koerdische controle
www.liveleak.com/view?i=da0_1407326788...
De verovering van de dam was geloof ik nieuws van afgelopen dinsdag. De dam werd verdedigd door Koerden en is prijsgegeven na een gevecht.Gaat dit over dezelfde dam? Volgens de foto's dus wel
www.zerohedge.com/news/2014-08-03/isis...
PrinsesStoepje | 08-08-14 | 00:34
Erdogan droomt van een ISIS staat in Turkije.
Obama heeft geen wapens geleverd aan ISIS, wel aan de oorspronkelijke Syrische opstandelingen.
Maar ja, die werden onder de voet gelopen door de Barbaren, die Syriers hadden geen idee wat hen overkwam.
@ Zee Baasje | 08-08-14 | 00:40
Ja, ik ook, witheet, gefrustreerd en machteloos.
Pit ze, hopelijk lukt het een beetje.
Ik ga ff pitten. Wordt witheet van dit soort berichten
wie heeft er nog sympathie voor mekkas? ik haat ze ieg en het tijdperk van dit geloof mag wat mij betreft wel eindigen, ik mag het gaan meemaken.
@drs. Nee. Het is toch waanzin dat zoiets gebeurt op een paar uur vliegen vanuit Nederland. Isis moet gestopt worden
Erdogan gaat zijn vriendjes echt niet bombarderen hoor. Hij heeft niet voor niks zo veel moeite voor ze gedaan. Obama bombardeert trouwens ook zijn eigen investeringen in de "democratische rebellen". Het zou hilarisch zijn als het niet zo in- en intriest was.
@ drs.Nee | 08-08-14 | 00:32
Walgelijk...
Een plausibele verklaring van de gang van zaken van een reaguurder @ rudaw.net/english/kurdistan/070820141 :
"1. It's not only ISIL!!! they have most of the Sunni tribes of Mousl with them! why are they hiding this fact?
2. This is probably a ploy by the Sunni's (backed by Saudi etc.) to get some more oil rich regions from Kurds, they can always blame ISIL and get away clean, like they have so far.
3 When Kurds and all other minorities are driven out the US and EU together with other regional powers will suddenly wake up and "help" the Sunni tribes "drive ISIL out", and VOALÁ! you have "new" Sunni territory! free of charge! (thousands of Kurdish and Christian lives don't count)
4.The Sunni's can now separate from Iraq because they will have OIL, the Arab League will immediately recognize and support them, they will of course forget what they said about an independent Kurdistan a few weeks ago (it would be a disaster!), everyone else will of course follow lead."
CNN verslaggever over de genocide van ISIS in Irak:
Ook na betalen van de ingestelde boete worden de vrouwen en dochters ingepikt, die worden verkracht.
Ze onthoofden systematisch christelijken, ook hun kinderen, hangen de hoofden op een stok en hangen die op in het park.
news.msn.com/world/video?videoid=2bfde...
@Zee Baasje | 08-08-14 | 00:30
Spieren, bier of vet? ;)
Heel snel deze scheermesjeslozen enkeltje geven richting hemel met 40 maagden. Benieuwd of ze wel goed sexles kunnen geven, de verminkte pikkebazen. O nee, dat wordt branden in de hel, waar het geween is en het tandengeknars. In ieder geval heel snel weer terug richting woestijnzandstof.
@ Durereaguurder | 08-08-14 | 00:18
Ik twijfelde nog even of ik dat van de Amerikaanse inval in Irak er wel bij zou zetten, omdat ik wel vermoedde dat daar dan alle focus op zou komen, maar ach, je doet ook maar.
Ik zei ook iets over ieders eigen verantwoordelijkheid, had je daar ook nog iets over te zeggen? Want dat lijkt me meer on topic.
Wat nou als we de vrouwen weghalen uit het gebied. Blijven die aapjes lekker in hun gebiedje zitten zonder nageslacht. Gna gna gna!
*Duivels gezicht trekken doet*
*Verder fantaseren doet*
Ik hoop dat as zondag er een paar isis fanboys bij zijn. Kan ik mijn 105 kg eens even in de strijd gooien als dat nodig is.Ben die gasten spuugzat.
Dit vind ik het meest bizarre nieuws van de afgelopen tijd. Niemand weet door wie, wanneer en op welke wijze isis wordt aangevallen. Beter kan je het eigenlijk niet hebben. Er is geen vijand, maar een mystery guest die korte metten maakt. Zou deze mystery guest dan ook de sleutel hebben tot mh17?
Ik kijk nog steeds naar een stel papegaaien op een rots...
@Reykjavik
deze zaken speelden al veel eerder dan MH17 maar wel in de tijd van de opkomst van ISIS. Het is niet Putin die een goede beurt moet maken maar het gebrek aan acties uit het westen welke alleen soebat over de regering in Irak terwijl het land dat al naar de klote was nu nog meer naar de klote is (als dat kan) en daarbij niemand gebaat is. Op dit moment is echt geen enkele wereldmacht het met elkaar eens betreffende ook maar 1 simpel probleem, al is het bij wijze van spreken hoeveel jazz-muzikanten er nodig zijn om een lamp in te draaien en dat is niet eens een probleem maar slechts een grap
voor de herhaling
een maand geleden bleek de luchtmacht van irak slechts in het bezit te zijn van een paar aangepaste Cessna's en verfoeide Irak de lamlendigheid van de verenigde staten inzake de levering van beloofde gevechtsvliegtuigen. Ze wilden graag op ISIS losgaan, was nodig. Daarom hebben ze wat russische vliegtuigen gekocht die uit voorraad leverbaar zijn. Tot nu toe zeker 2 leveringen met personeel om de iraki vliegers en grondpersoneel in te leren. Mocht het zo zijn dat ze niet snel genoeg bleken te leren kun je aannemen dat de ruski's aan de stuurknuppel zitten. In ieder geval heeft rusland wel iets toegevoegd in de bestrijding van ISIS
www.zerohedge.com/news/2014-07-02/russ...
als het zo blijkt te zijn; go ruski's go en anders eenieder die deze achterlijke slachting door ISIS niet kan waarderen
Wat ik me afvraag van zo'n ISIS groep hoe dat logistiek zit. Met hoeveel zijn die mannen?, Gaan ze elke avond weer naar moeders de vrouw of slapen ze bijelkaar in tenten ofzo? Reist er een kok mee? Iemand enig idee hoe dat gaat?
Walgelijk. Als Israël precisiebombardementen uitvoert op terroristen en daarbij ook burgers omkomen, staat de hele wereld op zijn kop. Hup! In de slachtofferrol! Terwijl Hamas en diens raketten juist zo veel mogelijk burgerdoden maken in de steden. Wel... Demonstraties georganiseerd, petities getekend. Ondertussen loopt een gekkiegroep in Irak duizenden minderheden te vermoorden; christenen, yezidi's en Koerden. Waar zijn de druktemakers? Geen protesten tegen ISIS hiero! Alleen maar pro's!Het ware racisme komt boven water gezien de slachtoffers toch niet van hun geloofsgroep stammen.
Mijn zegen hebben de Amerikanen, vliegtuigen leveren aan de Irakezen is een slecht idee (laten ze toch staan zodra ISIS eraan komt) en het lijkt me sterk dat de Koerden getrainde piloten hebben. Vliegen vanaf Cyprus of vliegdekschip neerplempen.
.. heb Dijsselbloem al een tijdje niet meer met z'n PvdA-tronie op teevee gezien, maar die is natuurlijk koortsachtig bezig heel veel centjes bij elkaar te schrapen voor onze compleet uitgeholde krijgsmacht nu we steeds harder richting WO3 aan het denderen zijn....
Natuurlijk zijn het de Amerikanen. En natuurlijk ontkent het Pentagon dat zolang de operatie nog voortduurt. Ze bombarderen eerst, dan doen ze een damage assessment en pas dan gaat de Commander in Chief (Oboema) een persconferentie geven over wat ze hebben gedaan. Dan is het officieel en niet eerder. Gewoon even rustig afwachten. Ik vermoed een persconferentie van de POTUS om 3.00 of 4.00 uur CET/DST. Of anders morgenochtend. Goed nieuws bij het ontbijt vinden Amerikanen ook altijd wel geil.
Durereaguurder | 08-08-14 | 00:18
Wat kost dat nou, zo een post?
Op CNN hebben de deskundigen het erover dat de National Security van de VS wordt bedreigd.
Het Homeland wordt bedreigd.
De publieke opinie in de VS wordt voorbereid op lucht aanvallen.
Eindelijk.
IS zijn de nieuwe Nazi's.
Lewis | 07-08-14 | 23:58
"al vind ik nog steeds niet dat de inval in Irak verkeerd was"
Hier verlies je me al. Weetje dat er veel meer dictators zijn, in bijv. Afrika. Waar de USA geen hond aan doet? Hoe kan je niet nieuwsgierig zijn waarom de USA nu echt Irak binnen viel? Omdat dat knaagt aan je pro USA wereldvisie, het is makkelijker om de haatbaard te haten, omdat hij jou haat. Dus ben je te bespelen, te beïnvloeden.
Bijv. bovenstaande video kan de indruk geven dat iedereen in die moskee 100% achter ISIS staat, want dat geven ze toe in de camera. Dat die personen misschien hun hele familie zijn kwijt geraakt door de ISIS, dus weten dat ze dat moeten zeggen om te overleven staat er niet bij. Of dat er achter de camera iemand met een geweer op hun gericht staat etc. Dus lijkt het alsof iedereen daar 100% achter ISIS staat.
Lees eens een boek zoals confessions of an economic hitman. Lees eens de echte redenen waarom er oorlogen komen. Wat zijn de geldstromen van een oorlog? Wie verdient er waar aan? Welke machtsverschuivingen zijn er? Dan wordt het interessant. Bovenstaande is zo voorspelbaar. Je laat wat monsters zien en iedereen zegt veilig achter zijn computertje, ow moet je kijken wat een monsters! Maak ze af!
Nou briljant.
CNN bevestigt 'U.S humanitarian air drop mission in Iraq.' Geen bommen vooralsnog.
Filmpje gekeken; Deze 'soldaten' hebben totaal geen zichtbare vaardigheden met wapens, strategisch inzicht of wat dan ook. Enige wat afschrikt is opportunistisch en meedogenloos moorden. Het zijn bijna letterlijk apen met een AK. Als die donkerbebaarde kerstman van ze al zou bestaan, zou die zich kapot schamen dat ze hem erbij betrekken. Voor iedere booslim die dit leest: KLOPT! we lachen jullie keihard uit, incompetente droogneukers. Het door hen zo onbeminde 'Mohammed is dood en al zijn nakomelingen zijn vrouwen' had zomaar de titel van het filmpje kunnen zijn. What a bunch of pussies.
Graaf van Egmont | 07-08-14 | 23:41
Graaf, in het jaar 600?
Maar wel met heel veel Amerikaans militair materiaal dat de Amerikanen hebben achter gelaten.
En om het toch op het jaar 600 te laten lijken lopen er hakhaatbaarden met zwaarden rond.
*out*
lady blabla | 08-08-14 | 00:02
Prachtig, ook een vorm van landbouw en levert goed op. Ik zeg doen, dat opdelen.
Airdrops alleen eventueel toegezegd.
Op cnn zojuist ontkent dat ze op dit moment plaatshebben.
Volgens mij is het Mark Rutte, die onze F16's vanuit Afghanistan even de goede kant heeft uitgestuurd. En blijkbaar met succes ! Dat scheelt weer een hoop aan uitkeringstrekkers waar Nederland anders volgend jaar ongetwijfeld mee te maken zou krijgen.
Verplicht leesvoer: Bart Schut over ISIS. www.dagelijksestandaard.nl/2014/08/ver...
@ gaper: ik zei hier eerder al: Poetin ziet kans schoon om goeie beurt te maken. Zou me nix verbazen.
Zou Assad een paar barrel bombs gedropt hebben op die heethoofden?
Even duidelijk zijn, dit zijn de mensen die begonnen tegen Assad te vechten en door het westen werden toe gejuicht en meteen door het westen van wapens werden voorzien. Nu noemen ze zich IS, begrijpt u?
Nope not the u.s. at this point.
truly gezellig vanavond.
@Graaf van Egmont | 07-08-14 | 23:58
Papaver.
Ik zit al een paar minuten naar "Puffins Hang Out on Island Near Maine" te kijken. Wel rustgevend, *plop*
een maand geleden bleek de luchtmacht van irak slechts in het bezit te zijn van een paar aangepaste Cessna's en verfoeide Irak de lamlendigheid van de verenigde staten inzake de levering van beloofde gevechtsvliegtuigen. Ze wilden graag op ISIS losgaan, was nodig. Daarom hebben ze wat russische vliegtuigen gekocht die uit voorraad leverbaar zijn. Tot nu toe zeker 2 leveringen met personeel om de iraki vliegers en grondpersoneel in te leren. Mocht het zo zijn dat ze niet snel genoeg bleken te leren kun je aannemen dat de ruski's aan de stuurknuppel zitten. In ieder geval heeft rusland wel iets toegevoegd in de bestrijding van ISIS
www.zerohedge.com/news/2014-07-02/russ...
als het zo blijkt te zijn; go ruski's go en anders eenieder die deze achterlijke slachting door ISIS niet kan waarderen
Mochten het toch de Amerikanen zijn,dan zou de spoedzitting van de veiligheidsraad van 17 juli niet alleen over Oekraïne zijn gegaan lijkt me.
Die ongetrainde baard wil schijnbaar ook een nieuw camo-outfit, m4, en andere interessante westerse spulletjes aangezien hij wil dat de usa troepen stuurt ipv drones. Zo zijn ze dan weer wel hmm.. Denken nog steeds dat alles wat het land van melk en honing (incl. blanke vrouwen) heeft, eigenlijk voor hen bedoelt is. Allah heeft al die shidt alleen per ongeluk aan ons gegeven dus. Zij hebben de amerikanen vernederd in iraq zegt die flapdrol, laat mij niet lachen.
-weggejorist-
Mooi! Afmaken die honden!
@ Durereaguurder | 07-08-14 | 23:51
Sorry, ik vind het kletskoek. Doe niet net of mensen niet zelf verantwoordelijk zijn voor wat ze doen. Ja, natuurlijk heeft Amerika fouten gemaakt (al vind ik nog steeds niet dat de inval in Irak verkeerd was), maar die lui van ISIS zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden, net als al die gewelddadige figuren in Irak dat zijn en waren. Ja, Amerika heeft misschien voor een instabiele situatie gezorgd, maar kunnen mensen die geweld plegen daar dan zelf niets aan doen of zo? Zijn ze daar zelf niet verantwoordelijk voor?
En je kunt zeggen van Amerika wat je wilt, het is wel een land dat zijn verantwoordelijkheid probeert te nemen en in elk geval iets dóét, nu dus bijvoorbeeld door ISIS aan te vallen en al die mensen op die berg te hulp te schieten. Vind mij gerust naïef pro-Amerikaans, maar jij lijkt mij ongekend zwart-wit anti.
Bocherinelli | 07-08-14 | 23:46
Alles wijst er op dat Irak opgedeeld gaat worden in 3 staten. De Koerden in het Noorden met de olie, de Soennieten in het midden met niks en Bagdad en alles ten zuiden tot Basra ook met niks. Of valt er in het zuiden door de Sjiieten nog wat te verdienen met landbouw?
Irak, Syrië, Libanon, Iran, Turkije het rijtje met landen (of bevolkingsgroepen) die door IS/ISIS worden bedreigd of al zijn aangevallen wordt steeds langer.
Hoewel de meeste ISIS strijders er niet echt slim uitzien, zullen de ISIS leiders wel door hebben dat ze Israël beter niet aan kunnen vallen.
Ook op cnn. posible us military action in iraq. Yes you heard it... in a minute here on cnn.
Niet iSIS regeert maar de angst als je naar de gezichten en ogen kijkt van zowel de kinderen als de volwassenen m.n in de moskeeen.
Ah, 't waren de puffins!
De Mafia lijkt te heersen. Niets is wat het lijkt. Domme egoïstische mensjes denken te heersen. Ze gebruiken religie's als schild. De slimme rakkers zijn in staat om God als de duivel af te schilderen en andersom. Weet, we zijn in de greep van de naarlingen. Domheid regeert.
@Durereaguurder | 07-08-14 | 23:51
De Khaleesi.
Om met Diederik Smit (De Speld) te spreken: "Vergeleken met ISIS waren de nazi's echte mensenmensen."
Mijn fantasie reikt niet ver genoeg om te bedenken hoe mensen zich nog beestachtiger zouden kunnen gedragen.
Ja ik zet ook in op Iran. Wat een godvergeten puinzooi daar. Gelukkig hebben wij in Europa dankzij de EU nooit meer oorlog.
@Lewis | 07-08-14 | 23:46
Ik neem aan dat je mijn laatste comment nog niet hebt gelezen, maar ik geef je een simpel voorbeeld. Ik ben de eigenaar van meerdere leeuwen. Ik geef ze te eten, onderdak, ik zorg voor ze en als ze niet naar mij luisteren dan schiet ik ze dood.
Nu komt iemand die zegt dat ik het anders moet doen, waardoor ik weet dat ik de controle over de leeuwen kwijt raak. Dus ik negeer ze. Zij schieten mij dood. De leeuwen ontsnappen en eten onschuldige kinderen op, waarvan video's op het internet komen.
Wie is er nu verantwoordelijk voor de dood van die kinderen?
Nou, benieuwd wat Obama te melden heeft.
*slapen gaat in de hoop morgen vrij van isis wakker te worden*
Het filmpje geloof ik wel, hoef niet nog meer koppensnellers te zien. Benieuwd of morgendie berg weer vrijgebomd is.
Goverdegover... zou 'ie dan toch bestaan?.. nahh.
Misschien dat Kim jung Oen op oefenmissie buiten zijn territorium is getreden.Of gewoon een Arabische prins die zich verveelde.
@ Durereaguurder | 07-08-14 | 23:27
ISIS roeit hele dorpen, wat zeg ik, hele regio's op de meest barbaarse, grwelijke, mensonterende manier uit, er worden rijen mannen achter elkaar gezet die met een kogel door hun achterhoofd in koelen bloede worden vermoord, er wordt zowat een heel volk, inclusief baby's, vrouwen en kinderen, uitgehongerd op een berg (de doden zijn al bijna niet meer te tellen), maar laten we onszelf vooral niets wijs maken: het wáre kwaad zit in Amerika.
Hou toch op joh.
Graaf van Egmont | 07-08-14 | 23:41
Ik heb helaas weinig verstand van militair materieel maar ik hoop dat u gelijk heeft en dat ISIS rap verslagen wordt. Niet dat Irak daarmee gered is, een opdeling is onvermijdelijk in mijn optiek.
kneuterzak | 07-08-14 | 23:44
Klopt. Had Joris vorige week al eens over ge-edit.
Hmm ik vermoed dat het iran is die bommen dropt.
Hé, is dat WIll Ferrel?
Oh nee toch niet. Man wat is ik Bush...
www.youtube.com/watch?v=ikMKJwbMQ_M&a...
Verdorie. Dacht Timmermans ISIS te ontmoedigen door hun slachtoffers veilig te verklaren onder de grondwet van Irak, vervangt ISIS doodleuk die wet door de sharia. Die had hij niet zien aankomen. Wat moet je nu, als Gutmensch in een goed land, tegen zulke schavuiten?
Hé bij het "kleiner dan" symbool valt de resterende tekst weg.
Bombardeer al die ISIS mensen maar de grond in, payback time bitches!
Bocherinelli | 07-08-14 | 23:42
Wellicht, maar toch... anything goes.
F-16.
Hennis?
1200 honderd jaar inteelt, een zwarte baard en een iq van <80 dan zijn ze te programmeren, zoals de hoofd baardaap met koksmuts het wil.
Valt weinig tegen te doen.
Bigi Bana Boy | 07-08-14 | 23:36
Ook n optie idd.
zimmeradel | 07-08-14 | 23:39
Denk dat die hun eigen beslommeringen hebben en wat er over is van hun luchtmacht inzetten om ISIS in Syrie zelf te bevechten.
TheOne48 | 07-08-14 | 23:34
Iets met Saddam die de regio prima onder controle had. Leuk weetje, Saddam wilde zijn olie gaan verkopen voor een andere munt dan de dollar. Dit had een kettingreactie in de regio kunnen veroorzaken, waardoor de dollar, ook wel petrodollar genoemd, zijn waarde had kunnen verliezen.
Maar goed hij had natuurlijk ergens een klappertjespistool wat zo gevaarlijk leek, dat de USA wel even moest binnen vallen. Frappant dat vele deze valse voorwendselen wel erkennen, maar verder niet naar de achterliggende beweegredenen zoeken waarom ze dan wel Irak zijn binnen gevallen. Of is het gewoon makkelijker om een haatbaard als slechterik aan te zien, onder het mom van ver van ons bed show?
Ik walg ook van bovenstaande beelden, maar de enige redenen dat ze bestaan, is omdat de USA er zo nodig moest huishouden om een fucking leugen. Niemand die daar nog over valt. Klakkeloos elkaar achter na lopen, makkelijk, voorspelbaar, treurig.
Bocherinelli | 07-08-14 | 23:32
Ik weet het, God zij dank. Maar de eerste beelden van wat ik van dit ISIS zie maken me duidelijk dat dit niet een onoverwinnelijk leger is. Gevangen soldaten en andersgelovigen een nekschot geven is zoo 1972. Maar als ik die gast achter dat luchtdoelgeschut op die Toyota zie, wat een amateur. Wie heeft die opgeleid? Die schiet nog geen stilhangende drone uit de lucht. Dan de tank op een dieplader. Kennelijk niemand die het ding kan besturen of afvuren. ISIS aanhangers op paarden. In welke tijd leven die gasten eigenlijk?
Nee, ISIS is maar een korte tijd beschoren vrees ik.
Raqa Syria that is, i know. But still... Syria with Americain aid.?!!?
Btw. Ook syrie heeft onlangs luchtaanvalen gedaan op isis eikels.
Ik dacht op 8 of 9 juli in raqa.
Dus waarom zijn zij nu niet een mogelijkheid?
ISIS waar alles aan miesis..
Nee, Turkije zal het wel niet zijn, dat land heeft het veel te druk met het veroordelen van dat o zo wrede Israël.
Wellicht Iran ?
opruimen die ISIS gekken, morgen met een bulldozer wegvegen in een diep gat.
Nuke'm till they glow!
Durereaguurder | 07-08-14 | 23:27
Probleem gecreeerd dat alleen met luchtaanvallen opgelost kan worden. JSF pr gevalletje?
Niet de Turken, niet de Amerikanen? Dan zal het de IJslandse luchtmacht wel zijn. Of die van Monaco.
Graaf van Egmont | 07-08-14 | 23:26
Assad en zijn loyalisten staan nog tussen ISIS en Israel. En mochten ze Assad verslaan geloof ik niet dat ISIS ook maar een meter grond achter die muur verovert. De IDF is het Iraakse leger niet, die lopen niet zomaar weg.
Durereaguurder | 07-08-14 | 23:27
Heeft u het nou over die verfoeide amerikanen?
En verfoeien is natuurlijk met n f.
Uhm van wie zijn die wapens waar ze daar mee staan te schieten?
Het is allemaal makkelijk om een goed/kwaad beeld te vormen door dit soort filmpjes, maar de schoften in een driedelig pak die veilig in de USA plannen bedenken om regio's te destabiliseren en/of niet verantwoordelijk worden gehouden voor hun eerdere wanbeleid, daar zit het echte kwaad. Bij het militaire industriële complex wat geen baad bij vrede heeft, bij de olieboeren die de olie goedkoper kunnen inkopen als de regio wordt gebombardeerd, bij de drone bedenkers, bij de beleidsmakers die misbruik maken van zelf gecreëerd kwaad om hun privacy wegnemende wetten er door heen te drukken etc.
Zie je wel, de overheid moet jullie beschermen, want kijk eens wat een gevaarlijke mensen daar en daar zijn! Zie je wel we moeten daar weer een legermacht opbouwen want kijk eens wat er gebeurd als we er even niet zijn!
Nederland heeft toch ook f-16's ?
captainobvious | 07-08-14 | 23:21
U , de vervoeide amerikanen heeft dan ook het grootste belang bij oorlog... welke dan ook.
En een bedankje krijgt u pas als u t deze keer goed doet, en met bewijzen komt dat u, de vervoeide amerikanen, het bent die t nu doet en het alleen afmaakt zonder ons met leugens erin mee te trekken.
We wachten af.
Bocherinelli | 07-08-14 | 23:22
De bombardementen zouden plaats vinden in het Noorden van Irak. Israel zou best kunnen bombarderen om te voorkomen dat ISIS contact legt met Hamas, maar dan zouden ze ISIS in Syrië moeten bombarderen. Maar ik moet dan even op de Bosatlas kijken.
De VS ontkent dat zij bombarderen. Zou Poetin soms met een bommenactie weer wat goodwill willen kweken...?
Goed zo. Bombardeer de pleuris maar uit ISIS. Verder meer geld naar defensie (lezen jullie mee PVV en VVD ?). We mogen niet weer onze defensie verwaarlozen zoals we zo vaak gedaan hebben.
Best wel dicht op het nieuws dat vice news staat ook veel over MH17 op hun youtube kanaal
Turkije is vriendjes met IS, er staan scores foto's op internet van Turkse soldaten met IS soldaten die allah prijzen. Ik durf te wedden dat US toch met Assad samen is gaan werken. Zelfs israëlische f-16s en meer zal zich er in mengen. IS moet kapot, Hamas moet kapot en Iran moet kapot. Dan kunnen we misschien aan vrede beginnen.
Uitgelezen moment voor PowNed. Maar ja.... ( vul de rest maar in)
Om de mensheid te behoeden van de ondergang, zou de politiek bestreden moeten worden. Zij beginnen de oorlogen.
Graaf van Egmont | 07-08-14 | 23:11
U heeft gelijk, ik geloof echter niet dat het de Amerikanen zijn, dan had de Amerikaanse media er nu bovenop gezeten. Zou wel een grap zijn mochten het de Israeli's zijn.
m.telegraaf.nl/buitenland/article/2294...
en
deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/...
Veel meer is er tot nu niet te vinden.
En uiteindelijk zijn het dus wel weer wij verfoeide Amerikanen die ingrijpen..... maar goed, we doen het graag, niks te danken.
Kijk, zo'n filmpje zie je dus nooit bij @NOS Nieuwsuur...
Prachtig om te zien hoe ISIS dit aanpakt. Je zaait dood en verderf en wat je niet doodt, dat zet je onder druk: bekeren, trouw zweren aan Bakr al Bagdadi ( die niemand waarschijnlijk nog van dichtbij gezien heeft) vervolgens moet je geld geven voor de strijd en dan ook nog eens zelf mee doen. Dan gaan de hoofdjes wel knikken doen. Leve het Kalifaat. Wat is het toch mooi als je behoort tot de groep die de wijsheid in pacht heeft op het gebied van het geloof. Heeft iemand wel eens nagetrokken of die Bakr wel een afstammeling is van de profeet? Denk het niet en hij zal het ook niet zijn vrees ik. Laten we ISIS vooralsnog op de hoop gooien van Nationaal Socialisme, Fascisme, Maoisme Communisme. Allemaal ismes met bloed aan hun handen.
@Vero Legata | 07-08-14 | 22:52
Als ik je een rare gek noem is er eigenlijk alweer teveel aandacht besteed aan je, maar goed.
Wie het ook is, mijn zegen hebben ze. Uitroeien die middeleeuwers met hun haatkalifaat. Bij voorkeur de "Nederlanders" onder hen.
Bij een mooi topic horen mooie plaatjes.
twitter.com/zaidbenjamin/status/49738...
twee oplossingen:
1, met israël samen de grootse militaire macht op te zetten.
2, als burgers hier miljarden uit te geven aan de nieuwste wapens en eindelijk de straten schoon te vegen in iraq, om te beginnen. Van je regering hoeft je niks te verwachten want diplomatiek ( als ze een beschermende grodwet hebben moet dat genoeg zijn.. yea right.) Sta op man!
Ik kijk niet, maar ben bang dat heel veel kinderen dit wel zullen doen. Zij hebben vrij toegang tot dit soort materiaal, zonder dat iemand hen beschermt worden deze beelden in die schedeltjes gebrand. Je kind een kind niet tegen alles beschermen, maar lijkt mij maatschappelijk niet echt gezond.
Bocherinelli | 07-08-14 | 23:08
Maak je niet druk, morgen weten we meer. Het is daar nou donker dus er valt niks te zien.
Hoe het mogelijk was dat ISIS/IS zo snel oprukte?
Machtsvacuüm. In Irak, na het verjagen van Hoessein, grepen de Sjiieten de macht, de Amerikanen vertrokken te vroeg. Het Soennitische deel kwam in handen van een mengelmoes van regering en milities/lokale machthebbers. Het enige wat deze mensen verenigde was het geloof. Dat juist een religieuze organisatie dan juist succesvol is, is logisch. Lokale machthebbers vechten niet voor elkaar, wel voor Allah.
Ook in Syrië was er een machtsvacuüm, in de delen waar Assad was verjaagd waren vele rebellengroepen de baas, juist ISIS/IS bracht eenheid, want het land wordt gedomineerd door Soennieten.
Dat juist ISIS/IS succes had, en niet de andere rebellengroepen, is door buitenlandse steun (Turkije, Saoedi-Arabië, Koeweit, VAE) en door "wie succes heeft, heeft vrienden". Daarnaast is het van begin af aan een internationaal georiënteerde groep geweest, in tegenstelling tot Al-Nusra, dat meer lokale banden heeft.
ISIS/IS weg krijgen? Irak is als staat onhoudbaar, deel maar door drieën (Koerdistan, Sjiieten, Soennieten). Syrië is een ander verhaal, daar is geen oplossing voor voorlopig.
Idd nog steeds niks op CNN, iemand anders een bron?
Zo te zien doen kappers daar slechte zaken.
Ergens hoop ik dat het fout gaat, beter eerder dan later, de klok tikt nog steeds door en dankzij het harde werk van de vorige generaties zijn we nog steeds vele malen sterker dan de rest van de wereld, maar het neemt af, steeds meer. Het wordt moeilijker en moeilijker. Het is iig nodig dat die politiek correcte bril eens af gaat, wat zou de toekomst er een stuk beter uit zien als we, net zoals vroeger, de dingen weer eens zo zagen zoals ze waren niet zoals we ze graag zouden zien.
Dat ebola virus mag op zich wel even flink huishouden aldaar. Niks mis met een periodieke opruiming.
Geen nieuws op CNN, Fox, BBC news...
Dus allemaal gebaseerd op een facebook video still met Turkse en Arabische tekst.
Pics or it didn't happen Van Rossem.
Hahaha... we wil raise the flag on the white house.
In your dreams haatbaardje.
Go fuck a camel or a goat. Or your cousin .
Religie & kinderen. Brrrrrrr....
Who's your Abu Bakr al-Baghdadi?
Wanneer Toyota failliet gaat is het einde oefening ISIS
"ISIS tijdens de strijd tegen het 17e leger van Assad. "
Niet 17e leger, 17e divisie. Dat is heel anders. Een leger bestaat uit meerdere legerkorpsen, een legerkorps uit meerdere divisies, een divisie uit meerdere brigades, een brigade uit meerdere bataljons, etc.
-weggejorist-
Bombs over Al-Bagdadi
Laat maar... ik hoef geen ISIS filmpjes meer te zien.... kom maar terug met ISWAS filmpjes.
@sulkava | 07-08-14 | 22:51
Omdat hij een vliegtuig is.
Ze gaan de vlag van de islamitische staat op het Witte Huis planten. Dat dit niks met islam te maken heeft is een geruststelling.
Mooi. Platgooien die zooi.
Hoera! Heb CNN aanstaan maar nog geen nieuws. Dat er vele ISIS 'medelanders' mogen sneuvelen.
Of de US airforce en Iran airforce wie zal het zeggen?
Kunnen ze niet een vaatje Ebola in de waterleiding gieten daar?
lekker belangrijk wie bomt.... als ze maar deaud gaan
Als we dan toch docus kijken is dit ook nog wel een mooie.
Over geheime diensten en False Flags, hoe de CIA o.a. aanslagen op haar eigen bevolking plande in Operation Northwoods. En hoe de CIA, MI6 en de NAVO aanslagen pleegden op Europes burgers en politici om dat terrorisme vervolgens in de schoenen van communistische extremisme en Rusland te schuiven.
Counter Intelligence - Shining a light on Black Operation
Part III - A Strategy of Tension
metanoia-films.org/counter-intelligenc...
Kanker moet je bestrijden als de tumor nog klein is. Als je te lang wacht is het uitgezaaid.
Ik vraag me af of ze loos gaan bombarderen of de boel letterlijk opblazen.
Waarom staat Jeroen de kreek er niet tussen?
En ze kunnen makkelijk naar Europa komen. Niemand kan ze tegenhouden als ze met genoeg man zijn. Wij moeten eerst vergaderen en pappen tot het te laat is. Alleen Rusland kan ons verdedigen, maar daar maken we nou net ruzie mee. Brusselse sufferds.
Jaaa...... er gaan heel wat kopjes rollen.
Ik ga niet kijken.... Kan al wel raden wat we te zien krijgen....
Nuke 'm into oblivian! Go go go!
REAGEER OOK