Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Superhandige praktische tips voor Stemmentellen!

geenpeilklein100x100.pngMail van een Stijlloze Stemmenteller. Hij deed veldwerk voor vanavond, en doet hier verslag. Doe er je voordeel mee! "Hallo redactie. Ik was zo juist op het stembureau, om te stemmen. Gesproken met de leden van het stembureau. Men vond het leuk dat hun bureau ook een stijlloze stemmenteller had en was zeer behulpzaam. Voorlezen gebeurt alleen als erom gevraagd wordt. Dus de stemmenteller moet tevoren even tegen de voorzitter zeggen dat hij stemmenteller is. Overigens zei een andere man van het stembureau dat er een proces-verbaal ligt van de uitslag, dat je dat gewoon kan overschrijven (fotograferen mag niet!). Ook bood hij aan het Geenstijlformulier voor mij in te vullen. Zijn argument is: Alles is openbaar. Deze man zei dat hij mij wel de uitslag wilde mailen, dan kon ik naar een ander stembureau. Dat heb ik geaccepteerd. Misschien is het goed dat alle stemmentellers even met de voorzitter overleggen, dan krijg je het misschien gemakkelijker, bijvoorbeeld even het PV overschrijven is gemakkelijker dan oplezen en dan noteren. Het kan zijn dat ik het wat gemakkelijker heb, als oud-ambtenaar weet ik ook hoe ik ambtenaren moet benaderen. En ik weet ook hoe de wet werkt. Maar iedereen kan natuurlijk even overleggen met zijn of haar stembureau-voorzitter. Groet! W."

Reaguursels

Inloggen

@A3an | 22-05-14 | 19:35

Geduld is een schone zaak!
Ze zullen het wel druk hebben op het GeenPeil VerkiezingsLab.

T. Rammel(l)an(d)t | 22-05-14 | 19:50

@RammelendLandt()-) of zoiets -) 18.55

Sta nu wél op de kaart, dat was 1 uur geleden nog niet zo. Heb ze ook nog even gemaild. Dus dan zal die mail ook nog wel binnenlopen.

Filmcamera's, geluidsmensen en regisseurs optrommelen gaat !

Thanks.

A3an | 22-05-14 | 19:35

Ik weet wie hier gaat winnen...
Wat een bullshit!!!

Draaikolk | 22-05-14 | 19:13

Ik heb geen link ontvangen... ook niet in mn spam folder, heb me wel aangemeld want kreeg de instructie mail binnen..

Kan ik de resultaten naar democratie@geenstijl.nl sturen??

LeBlanc | 22-05-14 | 19:13

-weggejorist-

Hij liever dan ik | 22-05-14 | 18:57

De mail met de link werd door GMail in mijn spambox geplaatst. Kijk daar dus eens als je nu nog geen mail gehad hebt!

triffid | 22-05-14 | 18:56

@A3an | 22-05-14 | 18:14

Staat het door jou opgegeven stembureau al gemarkeerd op de kaart?
Anders even mailen naar democratie@geenstijl.nl lijkt me.

T. Rammel(l)an(d)t | 22-05-14 | 18:55

Misschien kan iemand mij even uit de brand helpen...
Ben gisteren terug gekomen uit Griekenland en heb mij vandaag nog snel even opgegeven als stemmenteller (16.40 uur)...
Kreeg wel een bedankje bij het opsturen van het aanmeldformulier, maar nog geen bevestigingsmail !
Ben ik te laat ?????
Anders ga ik vanavond voor niets me "opofferen" -)

A3an | 22-05-14 | 18:14

Ik durf niet. De hele dag last van eurospasme en de rustgevende pilletjes zijn op. Ai, daar gaat mijn arm weer.

Rest In Privacy | 22-05-14 | 18:10

Kom net terug van werk en stembureau, kleine fittie met een lid dat meende dat mijn oud-papieren rijbewijs verlopen was (dacht dat de afgifte-datum de verloopdatum was, was blijkbaar alleen de layout van de nieuwe creditcard-formaat rijbewijzen gewend...)
Toch nog goedgekomen en netjes Artikel50 kunnen stemmen.

@kutjebefandijvie | 22-05-14
Zucht of niet, de UK stemt toch echt vandaag, niet zondag.
Mijn vraag of er iets GS-achtigs geregeld is voor het openbaar maken van de uitslagen is dus nog onbeantwoord.

Gootbalkoning | 22-05-14 | 17:46

En daar is de mail!

T. Rammel(l)an(d)t | 22-05-14 | 17:36

Tip 13 is overigens ook niet geheel onbelangrijk....

T. Rammel(l)an(d)t | 22-05-14 | 17:29

Wat tips voor de Stijlloze Stemmentellers die vanavond gaan filmen:

www.web-con.nl/2004/02/12-tips-voor-he...

Tip 3 kan een uitdaging zijn: "vooral als je niet over goede acteurs beschikt.

T. Rammel(l)an(d)t | 22-05-14 | 17:13

Bij mij in DH ook geen problemen. Ik gaf zojuist aan bij het stemmen dat ik een van de stemmentellers was. antwoord zei: ja van Maurice de hond... afijn ze had er van gehoord en verder vroeg ze zich af wat de bedoeling was. heel vriendelijk en goed gesprek gaf alleen liever niet gefilmd te worden en dat ga ik dan ook niet doen.
Geluidsopname mocht wel.

doppelkaars | 22-05-14 | 17:11

@Hij liever dan ik | 22-05-14 | 16:31
Hou die zwitsal achter je naam nog maar even. Ze hadden ook gewoon met hun reet in de zon gaan zitten maar in plaats daarvan kozen ze er voor om een cruciale taak te vervullen in onze democratie. Dat ze daarbij niet voldoende zijn voorgelicht over de kieswet kan ik ze niet direct verwijten.

Harald | 22-05-14 | 17:09

-weggejorist-

Hij liever dan ik | 22-05-14 | 16:58

Net gestemd en gemeld dat ik vanavond aanwezig ben. Moest wel het een en ander uitleggen maar verder geen probleem. Voor koffie wordt gezorgd!!
Kijk.. zo kan het ook!

Von Mutzenbacher | 22-05-14 | 16:56

Toen ik het stembureau uitliep kwam net de burgemeester binnen. Leuk gesprek met haar gevoerd en ook met de voorzitter van het stembureau. Die heeft me gedetailleerd uitgelegd wat er vanavond gebeurt en zei dat ik van harte welkom was. Echt top. Ze hadden beiden van de actie gehoord.

SamKoeman | 22-05-14 | 16:55

@ Zeebonk 16.47

Das nóg leuker dan mijn ervaring -)

A3an | 22-05-14 | 16:55

alvast volgens inmiddels beproefd recept na stemmen de voorzitter van 'mijn' stembureau aangesproken. Ze had (kwart over vier!!) niet van de stijlloze stemmentelactie gehoord. Lekker bezig gemeente. Ik mocht wel komen luisteren, en de uitslag opschrijven, maar het niet bekend maken. LOL. (wat zou de reden van dat voorlezen zijn.....)

zeebonk62 | 22-05-14 | 16:47

Filmen? Wel horizontaal!
Doe die kwartslag met je pols.. Oefen maar alvast thuis. Op het moment supreme doe je die soepele hand beweging van nature, als een echte pro.

Konijnenhol | 22-05-14 | 16:45

VVD? Ik heb geen zin strakjes vechtend over straat te gaan rollen metals resultaat een puinhoop overal. De uit de EU en dan de regeltjes wat aanscherpen :)

Mr_Pikibelly | 22-05-14 | 16:38

€50,-?? Da's voor mij een half uurtje koffieleuten.

Lijkt trouwens helemaal niet Brussel.
Die tekenen de lijst, en gaan weer via de achterdeur naar buiten. Deze blijven tenminste nog zitten. Misschien moeten we die EP's dezelfde honorarium gaan betalen. Maar ja, dat bepalen dus ze zelf.
Kortom: opdoeken die dievenbende.

Konijnenhol | 22-05-14 | 16:38

-weggejorist-

Hij liever dan ik | 22-05-14 | 16:35

-weggejorist-

Hij liever dan ik | 22-05-14 | 16:31

@A3an | 22-05-14 | 16:21

Kostelijk vermaak! Succes vanavond!

T. Rammel(l)an(d)t | 22-05-14 | 16:28

@Hij liever dan ik
Lijkt me niet handig. Straks staan we met 10 man bij hetzelfde stembureau te tellen. En de rest wordt niet geteld. Nee, ik hou het bij dit stembureautje.
Maar, ze doen mee, dus wat klagen we. Straks weer opnieuw soebatten bij de afgeloste groep achter-de-tafel-zittende mensen.

Vergeet je pen trouwens niet voor het invullen. Mis ik bij de tips. Wel telefoons, laptops en boekjes. Maar iets basaals als een pen, ho maar.

Trouwens... Worden de stemmentellerTs nu ook ontzwitsalt?
Geslagen in de ridderschap van Geenstijl, als verdedigers van de democratie. Bewakers van de soevereiniteit van dit land. Dwarsliggers van de vet betaalde eik@ls, van hun doordrukkende willetjes vanuit een over-the-top gefinancierde gebouwen, betaald door onze zuur verdiende centen. En gewoon, omdat het kan...

Konijnenhol | 22-05-14 | 16:24

Tel er alvast mijn stem bij, ik heb vanochtend om 8:50 uur gestemd, op de VVD, de heer Hans van Baalen! Zodat ik er de heer Verhofstadt bij krijg, en dat vind ik prima, want ik ben voor meer, meer, meer EU. En minder, minder, minder islam.

De islam kunnen we aanpakken door samen te werken met onze bondgenoten, want door eenheid worden we sterker, als we verdeeld zijn dan vieren die islamieten feest en lachen ze ons uit.

De buitengrenzen van de EU moeten potdicht om de import van de islam te stoppen. De binnengrenzen van de EU moeten open blijven, want dat is goed voor ons allemaal, alle Europeanen, het levert meer welvaart en het geeft ook het vrijheidsgevoel dat je overal binnen de EU kunt reizen, en dat is heerlijk.

Dus, zeg JA voor de EU, en NEE tegen de islam. Stem VVD, zeker nu!

Wonderful-Life | 22-05-14 | 16:21

In Sittard;

"En, dames, gaat u vanavond ook de uitslagen voorlezen?"

-'Nee meneer, die zijn tot zondagavond geheim, dan worden ze bekend gemaakt...'-

"Volgens artikel N9 van de kieswet bent U anders verplicht deze voor te lezen"

-'Daar weten wij niets van'....

"Dus u weet niet dat de kranten er vol van staan, dat er landelijk zo'n 1600 tellers zijn en in Sittard ook al 4 stembureaus waar de uitslagen opgenomen worden?"

-'Daar weten wij niets van'...

"Dan kom ik zeker vanavond"..

'Maar dan moet u maar even met de gemeente bellen'

"En dan gelooft U het wel?"

-'uhhhh.... uhhhhh'...

"Als u nou zo vriendelijk bent om zelf even contact op te nemen met de gemeente, dan zie ik U vanavond"

-'Tja, dan moeten we dat maar doen'-

"Tot vanavond dan"...

Totaal onthutst kijken de dames elkaar aan...

-'Dag meneer'-

Oops !!!

A3an | 22-05-14 | 16:21

-weggejorist-

Hij liever dan ik | 22-05-14 | 16:10

@Benoite | 22-05-14 | 15:44

U ontroert mij...
Al hetgeen u schrijft is ook op mij van toepassing (behalve dat het vervelend wordt): vindt het zó belangrijk, anti-EU, gekkie voor lief nemend, vanavond stemmentellend...

T. Rammel(l)an(d)t | 22-05-14 | 16:01

-weggejorist-

Hij liever dan ik | 22-05-14 | 16:00

@Benoite | 22-05-14 | 15:44
En als blijkt dat D66 overweldigend heeft gewonnen en de PVV vreselijk heeft verloren in uw regio gaat u het dan ook melden.

Overigens is stemmen sowieso pro-EU, je legitimeert de verkiezingen en daarmee de institutie die je veracht. Stem dan blanco uit protest of helemaal niet.

Ik vind het een leuke stoute jongensactie daar niet om hoor. Deed en doe ik nog steeds een beetje dwarsliggen. Maar het zegt natuurlijk helemaal niets verder.

De Koreaanse Slet | 22-05-14 | 15:51

Nou snap ik wat W. bedoeld met "als oud-ambtenaar weet ik ook hoe ik ambtenaren moet benaderen". Hier wilden ze er in eerste instantie niet aan en verwees men naar het stadskantoor voor de uitslag. Ja, doei.

Maar na het doorlezen van de instructies moest de voorzitter toegeven dat fotograferen van de PV verboten is maar overschrijven niet. Dat gaan we straks dus doen.

Vriendelijk doch strikt zijn en de wetten/regels kennen is de truc.

o)+ | 22-05-14 | 15:50

@ donjon 13:03
Delen of liken is natuurlijk ook top!

@ T.Rammel(l)an(d)t 13:54
I know, het wordt nu vast vervelend. Maar ik vind het zó belangrijk dat er een hele grote anti-EU-opkomst is, dat ik best een weekje her en der voor gekko wil worden uitgemaakt. Morgen zult u mij (voorlopig) niet meer horen.

En gewoon, omdat het kan en ik vanavond na 9 uur ook in een stemlokaal zit: nederlanduiteu.wordpress.com.

Benoite | 22-05-14 | 15:44

De Koreaanse Slet | 22-05-14 | 15:27

voor zover ik het kan inschatten en "hier" a; jaren over de vloer kom, is het de gemiddelde geenstijl reaguurder het alleen te doen uit onvrede over de Europese politie en betutteling, nog afgezien van de juiste cijfers die dus de 25e pas openbaar gemaakt mogen worden, zie ik geen reden om er een stemmingsmakerij van te maken en de boel te trollen

Occipitaalcasibus | 22-05-14 | 15:31

Op zich een leuke actie maar met een dekkingsgraad van pak 'm beet 20% en er van uitgaande dat de reaguurders eerlijk spel spelen en niet proberen te trollen valt er vrij weinig over deze stijlloze uitslag te zeggen. Net zo betrouwbaar als peilingen.

De Koreaanse Slet | 22-05-14 | 15:27

@ IJzervreter | 22-05-14 | 15:14
Denk je dat het helpt als ik dat voorstel ook zou doen? Gewoon uit beleefheid, mocht de VZ en co (grumpy old man) daar behoefte aan hebben?

BeunDeHaas | 22-05-14 | 15:23

Ook net bij mijn stembureau geweest. En daar doen ze niet moeilijk. Ze reageerde lekker enthousiast. Alleen ik had begrepen dat vanavond andere mensen zitten voor het stemmen tellen.

Konijnenhol | 22-05-14 | 15:22

IJzervreter | 22-05-14 | 15:14
Ja vervelende ontmoeting, terwijl mijn insteek toch gewoon vriendelijk was,om het even waar het aan ligt, ik hoop voor hun dat ze vanavond vriendelijk zijn....

Occipitaalcasibus | 22-05-14 | 15:20

@Harald | 22-05-14 | 14:45
Inderdaad. Geen idee.
Ik ben geen EU hater, maar zit vanavond wel paraat in mijn lokale stembureau.
Verkiezingen zijn openbaar, dus ik kom de uitslag halen.

koeberg | 22-05-14 | 15:20

@Sendis | 22-05-14 | 15:09

Kan me verkiezingen herinneren die dreigden iets te gaan veranderen in Nederland... We weten hoe dat afgelopen is en we mogen daarom dus nog gewoon stemmen.

T. Rammel(l)an(d)t | 22-05-14 | 15:16

@Occipitaalcasibus | 22-05-14 | 15:02
Wat een verschil hier bij ons in Oudenhoorn (ZH) Toen ik vroeg hoe laat ze sloten en of men er bezwaar tegenhad dat ik bij het tellen aanwezig zou zijn, lieten ze me vriendelijk weten er geen enkel bezwaar tegen te hebben, sterker zelfs er werd gelijk aan me gevraagd of ik mee wilde tellen want dat was gezelliger dan alleen maar wachten. Hat kan dus wel anders.

IJzervreter | 22-05-14 | 15:14

*GeenStijl petje klaarlegt*

gentle giant | 22-05-14 | 15:11

Zal ik even een cynische duit in het zakje doen? Als verkiezingen echt voor veranderingen zouden gaan zorgen, dan waren ze allang verboden.

Sendis | 22-05-14 | 15:09

14:45 Apeldoorn stembureau nr. 10 Wijk Orden, ik heb mij zoals voorgesteld via een van reaguurders keurig voorgesteld en gevraagd naar de betreffende voorzitter, was niet aanwezig bij de vraag waarom, gaf ik keurig aan dat ik 1 van de vele geenstijlstemmers ben en ik voornemens ben om vanavond de uitslag van de verkiezingen wilde optekenen, de dame in kwestie (middelbare leeftijd met flink veel haar op de tanden, gaf als reactie "dat dacht ik al toen u binnen kwam, wij zullen proberen zo snel mogelijk klaar te zijn en weg te wezen", met daar achteraan een geforceerde lach die het midden hield tussen hysterica en gebrek aan humor, ik heb haar nog even fijntjes gewezen op het democratisch gehalte van deze verkiezingen, en de het feit dat volgens de kieswet het geheel transparant en openbaar dient te zijn, nou als blikken konden doden, dan had ik dit niet kunnen schrijven denk ik, hoe dan ook ik ben er vanavond bij, en de opkomst qua stemmen (een andere dame verstrekte mij zonder enige vorm van kritiek de cijfers) op 221 stemmers.........
Ow ja mocht er iemand dit lezen en bekendheid hebben met het bewuste stembureau, laat men zich er van doordrongen zijn van de VERPLICHTING tot het geven van de informatie, en ik zonder pardon aangifte zal doen (inclusief een vet kritisch stuk in het lokale suffertje hier)

Occipitaalcasibus | 22-05-14 | 15:02

Weer een outage... Rokende servers?

T. Rammel(l)an(d)t | 22-05-14 | 14:48

@frummel | 22-05-14 | 13:38
Waarom moet je EU hater zijn om hier aan mee te doen?

Harald | 22-05-14 | 14:45

Ik ben zelf stembureaulid en de uitslag wordt alleen voorgelezen als er aanwezigen zijn die daar prijs op stellen. Fotograferen van het PV is niet verboden.

Kleine tussenstand opkomst van 14.00u: 320 van de 1400 (=23%). Zegt niet alles, want het is een stembureau in een bejaardenpakhuis, in een wijk vol senioren, dus al die oudjes gaan sowieso wel. Drukte viel mij 100% mee. Loopt in lijn met EP 2009, toen was de totale opkomst van dat stembureau 40%.
Nu eerst pauze (even lekker buiten zitten). Dadelijk tot sluiting en dan tellen. Hopelijk tegen 23.00 klaar.

Stormageddon | 22-05-14 | 14:35

waar vind ik het geenstijl telformulier?

61 | 22-05-14 | 14:19

-weggejorist-

Hij liever dan ik | 22-05-14 | 14:09

@Gootbalkoning | 22-05-14 | 13:41

Zucht de UK gaat vandaag niks doen.. de rest van Europa gaat op 25 mei naar de stembus en onze stemmen mogen niet vandaag bekend worden gemaakt omdat dit de rest van Europa kan beïnvloeden... Vandaar deze actie van GS...
Zucht...

kutjebefandijvie | 22-05-14 | 14:05

@BeunDeHaas | 22-05-14 | 13:37

Zou kunnen. Alvast mijn dank. Ik ben er en zal wat regelgeving meenemen voor het geval DAT... en alles opnemen. Ik ga met nog een PVV-er erheen. We wachten af :)

Mr_Pikibelly | 22-05-14 | 14:05

Is er al een fanclub voor stemmentellers? Ik doe mee.

WieIsDeChef | 22-05-14 | 14:03

@FrankVeer | 22-05-14 | 12:40
Dat is volgens mij een strafbaar feit en behoorlijk zwaarwegend ook.

WieIsDeChef | 22-05-14 | 13:57

Let ook op of er in het gangetje geen voorgekauwde kliko's vol stembiljetten staan ter inwisseling indien nodig of gewenst. Vaak staan de kliko's in het stemlokaal met zonder bodem boven een geopend kruipluik zodat de biljetten de kelder in zweven om daar door gulzige schaarsgeklede roderegenjasmeisjes van het TegenTellersTeam op hun PVV-contaminatie gecontroleerd te worden teneinde in het snipperarchief aan hun einde te komen. En let vooral op de dikke wijven van de Plus achter die tafel die net oor de telling een enorme stapel voorgeschaarde GroenLinks stembiljetten uit hun hoge muts toveren. Kortom: Pas Op!

Breinbrouwsels | 22-05-14 | 13:56

Zeg, die site outage. Betekent dat dat het artikeltje met de eerste uitslagen vanavond eerst bij Schultz/Rompuy op het buro ligt voordat het 'geheel autentiek' op GS staat? Is CloudFlare te vertrouwen?

marcoplarco | 22-05-14 | 13:56

@Benoite | 22-05-14 | 13:51

U hebt uw (20)punt(en) wel gemaakt. :-)

T. Rammel(l)an(d)t | 22-05-14 | 13:54

Hee, waarom staat mijn stembureau nog niet op de kaart? Ik begreep dat die er automatisch bij zou moeten komen.

frummel | 22-05-14 | 13:50

-weggejorist-

Benoite | 22-05-14 | 13:49

@Miezerig | 22-05-14 | 13:27
Kieswet artikel J 1 lid 4:
De stemopneming van de stembureaus, bedoeld in het derde lid, vindt plaats om eenentwintig uur op een door burgemeester en wethouders vast te stellen en bekend te maken plaats. De plaats van stemopneming wordt bekend gemaakt in de openbare kennisgeving, bedoeld in het derde lid.

80 | 22-05-14 | 13:43

@dehondvanodysseus | 22-05-14 | 13:28

Wellicht handig voor iedere Stijlloze Stemmenteller om voor te checken hoe de vlag er bij hangt en het nummer van de gemeentevoorlichter bij de hand te hebben in geval van tegenwerking...

T. Rammel(l)an(d)t | 22-05-14 | 13:43

Geert je hebt mijn stem binnen.

Swemmei | 22-05-14 | 13:42

Net zo belangrijk als de Nederlandse uitslag is wat de UK gaat doen vandaag. En of Farage de voorspelde grote overwinning gaat behalen (laten we het hopen).

Weet iemand of in de UK ook GS-achtige acties gepland zijn? Of wordt daar netjes het embargo in act genomen?

Gootbalkoning | 22-05-14 | 13:41

Ik heb me zojuist maar even aangemeld als stemmenteller in IJmuiden. Bedroevend, gezien het grote aantal EU-hatende GS-lezers in die regio, dat er maar 6 stembureaus gedekt zijn.

frummel | 22-05-14 | 13:38

@ Mr_Pikibelly | 22-05-14 | 13:36
Ik heb de link van GS doorgestuurd naar het Twitteraccount van de gemeente. Die zei alleen "bedankt" maar was niet op de hoogte van de regelgeving. Ik verwacht dus dat Zevenaar er niks mee heeft gedaan.

BeunDeHaas | 22-05-14 | 13:37

Ik ben trots op ons

flat out | 22-05-14 | 13:36

@BeunDeHaas | 22-05-14 | 13:25

Als iemand op voorhand al zo reageerd.

Mr_Pikibelly | 22-05-14 | 13:36

@Halert | 22-05-14
Nee, jij bent niet goed snik.

frickY | 22-05-14 | 13:35

Je vrije tijd opofferen zo dat de uitslag een paar dagen eerder bekend is, haha. Die stemmentellers zijn niet goed snik.

Halert | 22-05-14 | 13:30

In de gemeente Roosendaal is iedere voorzitter er op gewezen dat het embargo geld t/m zondag.Slechts enkele telefoontjes naar de gemeente voorlichtster (die zelf wel goed op de hoogte was van de actie van GS en de legitimiteit ervan) was voldoende om de voorzitter van mijn stemburo erop te wijzen dat deze stemmenteller wel degelijk in zijn recht stond .Hoop nu maar dat ze de rest van de voorzitters ook op de hoogte stellen van de legetimiteit van mijn collega stemmentellers.

dehondvanodysseus | 22-05-14 | 13:28

Wat ik mij afvraag, moet het volgens de stemwet ook op de dag van stemming geteld worden.
If so not dan zal de EU eisen dat de bussen verzegeld worden en pas zondag openbaar worden geteld.

Miezerig | 22-05-14 | 13:27

"als oud-ambtenaar weet ik ook hoe ik ambtenaren moet benaderen"

Dat is nou erg jammer.

van Oeffelen | 22-05-14 | 13:27

Zou maar beetje oppassen voor al te behulpzame ambtenaren die de uitslag "wel even doormailen".
Het is juist zaak om bij het tellen aanwezig te zijn en goed te controleren of het allemaal netjes gaat.

Outsider-Inside | 22-05-14 | 13:26

@Parel van het Zuiden 13:11: Ik wordt inderdaad ook een beetje moe van die koppelverkoop: alsof voorstanders van welke vorm van Europese samenwerking automatisch met deze EC moeten instemmen, en dat zij die dat niet doen smerige fascistische nationalisten zonder realiteitsgevoel zijn. Europa polariseert, en dat komt vooral door de voorstanders. Ook moe van de niet aflatende stroom jubelnieuws over de Europese zegeningen op radio 1, zonder enige kritische noot over het functioneren ervan. Ik krijg er bijkans koude noord-Koreaanse rillingen van

Muxje | 22-05-14 | 13:25

@ Mr_Pikibelly | 22-05-14 | 13:20
Ah oke, ik ga zo even kijken hier of de voorzitter ook een proleet is.

BeunDeHaas | 22-05-14 | 13:25

Hulde W.

frickY | 22-05-14 | 13:24

De geuzenpenning voor GeenStijl?

"De Geuzenpenning is een Nederlandse onderscheiding die sinds 1987 elk jaar in Vlaardingen wordt uitgereikt aan mensen of organisaties die zich op bijzondere wijze hebben ingezet in hun strijd voor democratie en tegen dictatuur, racisme en discriminatie."

nl.wikipedia.org/wiki/Geuzenpenning_(p...)

Doldwaas | 22-05-14 | 13:23

Als mensen tegen de EU zijn en daarom niet gaan stemmen zijn deze mannen destijds alsnog voor niks voor onze vrijheid gestorven:

www.youtube.com/watch?v=ntt3wy-L8Ok

donjon | 22-05-14 | 13:20

@BeunDeHaas | 22-05-14 | 13:14

Giesbeek

Mr_Pikibelly | 22-05-14 | 13:20

Ach ik ben zelf voorzitter op een bureau een doe ook mee. Ik heb ook geen zwijgplicht, want idd is alles openbaar. Foto van het pv mag wat mij betreft best. Staat verder niets bijzonders in.

IJzer Oxide | 22-05-14 | 13:14

@ Mr_Pikibelly | 22-05-14 | 13:08
U zit in Heerenmaten?

BeunDeHaas | 22-05-14 | 13:14

Dat ik dan waarschijnlijk door de inwoners van het stemburo als rabiate anti-europeaan wordt aangezien, moet dan maar zo zijn.
Harald | 22-05-14 | 13:05

En dat is dus al fout. Kritisch wordt meteen gezien als fout, gevaarlijk, xenofoob en wat dies meer zij. Ik ben overigens tegen de EU, maar wel voor economische samenwerking in Europa. De EEG was nog lang niet af.

FrankVeer | 22-05-14 | 13:13

@Harald | 22-05-14 | 13:05

De EU is niet hetzelfde als Europa. Ik zou graag willen dat "voorstanders" dat eens tussen de oren kregen.
.
Een voorstander van een vrij en democratisch Europa is zelfs per definitie tegen de EU. Simpelweg omdat het huidige construct slechts 2 uitkomsten heeft. Een totalitaire onderdrukkende regeringsvorm die zich niets gelegen laat aan de noden en wensen van haar bevolking of totale desintegratie van Europa omdat de animositeit en onvrede zullen leiden tot seperatisme en verzet.
.
Overigens zijn er genoeg "voorstanders" die dit wel snappen, maar het als villein debattrucje gebruiken. Een bekend Nederlands fenomeen. Zo is tegen immigratie als gelijk geschakeld aan "racisme".

Parel van het Zuiden | 22-05-14 | 13:11

In Kronenberg was men ook op de hoogte en behulpzaam wb. stemmentellen

horsteknots | 22-05-14 | 13:09

Net even bij het stembureau geweest en ben vanaaf welkom. Nu wilden ze me wegsturen en ik eventueel na gemeentelijke verificatie pas te horen zou krijgen wat de uitslag zou zijn. Uiteraard even laten weten dat ik die vanavond gewoon wil horen. verder was de voorzitter niet zij blij met deze aktie van GeenStijl. Hij vond het geenstijl en gaat dadelijk de gemeente (Zevenaar) informeren wat te doen hiermee. Alle info heb ik al ontvangen van jullie en weet wat te doen. Dit bericht even ter info wat voor reakties je vanuit je stembureau zou kunnen verwachten.

Mr_Pikibelly | 22-05-14 | 13:08

020 OW , vriendelijke reactie op mededeling ik kom uitslag noteren.
Neutraal vriendelijke blikken. Blijf toch waakzaam.
Symbolisch of niet, maar t stemlokaal is in een groot opvangcentrum voor geestelijk hulpbehoevenden.

Ik kook ook | 22-05-14 | 13:08

Ik ben, ondanks alle fouten, voorstander van de EU en verdere integratie. Ik vind dat verkiezingsuitslagen zo snel mogelijk openbaar moeten zijn. Daarom ben ik vanavond een stijlloze stemmenteller. Dat ik dan waarschijnlijk door de inwoners van het stemburo als rabiate anti-europeaan wordt aangezien, moet dan maar zo zijn.

Harald | 22-05-14 | 13:05

@donjon | 22-05-14 | 12:58
Alleen de mensen die Art50 stemmen, hebben het opgemerkt, want de rest besteedt er weinig aandacht aant. Zeflde met GS en de pow, alleen mensen die er iets mee te maken hebben zullen het gemerkt hebben. Dus van dat averechtse zal niet veel terecht komen.

buitenstebuiten | 22-05-14 | 13:04

Wellicht kunnen alle stemburo's even een mailtje met de uitslag sturen naar info@geenstijl

Kamervraag | 22-05-14 | 13:04

@smartexpat | 22-05-14 | 12:41
Alles goed, aluhoedje?

Een voorzitter van een stembureau heeft niets te winnen met liegen over de uitslag. Zeker niet als je bedenkt dat alle uitslagen openbaar gemaakt worden.

_tripp | 22-05-14 | 13:03

Verstandig om even een verkenner vooruit te sturen, om te kijken of de kust veilig is voor de grote invasiemacht die vanaf 20uu30 de stemlokalen gaat bestormen.
Ik denk dat ik zo ook maar even op verkenningspatrouille ga.

VanBukkem | 22-05-14 | 13:03


Mail dit naar zo veel mogelijk mensen, met de vraag dit naar zo veel mogelijk mensen te mailen.

20 redenen waarom Nederland uit de EU moet stappen:

nederlanduiteu.wordpress.com/

donjon | 22-05-14 | 13:03

@kwark001 | 22-05-14 | 12:43

Werkend Nederland is over het algemeen pas na 18:00 thuis. Dus het zal dan wel storm lopen tot 21:00.

Ik zelf kan bijvoorbeeld ook pas om 19:00 stemmen.

LangeTijdGeleden | 22-05-14 | 13:01

@yamahaha | 22-05-14 | 12:39
Valt mij mee dat ik toch ook gewoon welkom ben :-)
http://static.dyp.im/8FeHlNr9F7/a9efe3e63b26c5ac6a09e38626c69572.jpg

Boris die Sauertopf | 22-05-14 | 13:01

@buitenstebuiten | 22-05-14 | 12:52
Brussel is bang voor de waarheid?
Pownews, GS EN Artikel50 lagen tegelijk plat. Iemand is bang voor de uitslag, toch meneer Schultz?

____

Viel me ook op.
Hebben ze hun kruit verschoten?
Dan maar de boel frustreren?
Dit werkt,denk ik,averechts.

donjon | 22-05-14 | 12:58

Je gelooft het niet.
Maar nu is bekend dat je zowel in Belgie als in Engeland een boete of celstraf krijgt voor een stemfie.
Wat worden velen anno 2014 toch als schapen behandeld.
Waar is de "dat bepaal ik zelf wel" mentaliteit, waar is onze "vrijheid" gebleven?

datzouzomaarkunnen | 22-05-14 | 12:56

Staaltjes van arrogantie van Brussel:

-In plaats van te luisteren, leggen het nog een keer uit.
-Nederland en Frankrijk,.... Referendum? Nee daar doen we niet aan, alleen voor de vorm misschien daarna bepaalt Brussel.
-Ierland. Referendum,... uitkomst bevalt niet,.. ok hoppa, nog 'n keer.

donjon | 22-05-14 | 12:55

Perfect...

duitse herder | 22-05-14 | 12:54

Brussel is bang voor de waarheid?
Pownews, GS EN Artikel50 lagen tegelijk plat. Iemand is bang voor de uitslag, toch meneer Schultz?

buitenstebuiten | 22-05-14 | 12:52

"als oud-ambtenaar weet ik ook hoe ik ambtenaren moet benaderen."
Met zoetjes in de koffie natuurlijk.

Boris die Sauertopf | 22-05-14 | 12:52

Dus ik kom net bij het stemkantoor op het gemeentehuis in Castricum....zitten 3 "officials" onderuitgezakt en verveeld taart te eten. Ik zeg:"smakelijk eten". Waarop ze in koor zeggen:"heb je taart voor ons meegebracht?" Waarop ik dus weer zeg:"nee, de EU heeft al mijn geld voor taart naar Griekenland overgemaakt". Pffff.

Rambo John J | 22-05-14 | 12:52

Ik heb net gestemd en mijn plannen voor vanavond gemeld bij de voorzitter. De voorzitter was op de hoogte van de aktie van Geenstijl en zei uit te kijken naar mijn komst vanavond. Buitengewoon vriendelijke reaktie!
Heb de voorzitter verteld dat ik van zins ben de uitslag te filmen en mocht hij daar prijs op stellen, ik zijn gezicht niet in beeld zal brengen.

_Fly66_ | 22-05-14 | 12:52

Doormailen is leuk, en je moet iemand van het stembureau natuurlijk kunnen vertrouwen, anders zit ie niet in het stembureau als waakhond. Maar misschien is het PV overschrijven wél een betere oplossing. Het voorkomt schrijvvouten gemaakt door stemmentellers.

Ik zal straks eens naar mijn stembureau sloffen, en eens kijken of ik de voorzitter (grumpy old man) kan bewegen tot iets. Aangezien ik in een straal van 300 meter 4 stembureau's heb zitten...

BeunDeHaas | 22-05-14 | 12:51

Ga ik ook doen vanavond, alleen bestaat mijn gemeente uit 6 dorpjes dus dat word wel een beetje heen en weer rijden vanavond.

IJzervreter | 22-05-14 | 12:51

goeie tip W. en die neem ik zeker mee (naar het stembureau vanavond). Misschien is vlak voor 21.00 gaan het beste tijdstip?

matrixbluepill | 22-05-14 | 12:51

Hou je van de diversiteit vam Europa, stem dan tegen de EUnheidsworstfabriek van Brussel

donjon | 22-05-14 | 12:51

ik heb er zin in. Gaat een legendarische avond worden. (of niet).

doppelkaars | 22-05-14 | 12:51

Was er een DDOS-je op GS vanuit Brussel?
Anyway, 1 van de volgende 'directives' vanuit Brussel zal het afschaffen zijn van het openbaar maken van stemresultaten. Let maar op.

Zzzzooooffff | 22-05-14 | 12:51

Meneer W(ilders)?

Baby Rasta | 22-05-14 | 12:50

Ik neem aan dat die DDoS aanval een voorproefje is van wat we de rest van de dag en de avond kunnen verwachten?
Het ze me niet verwonderen als mevrouw Reding een paar belletjes gepleegd heeft.

Gootbalkoning | 22-05-14 | 12:49

Nee. Ik ben zelf stembureaulid en er zijn geen instructies gegeven over het bekend maken van de uitslag...
M2 | 22-05-14 | 12:44
.
Bij deze :
.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/05/...

Thoth | 22-05-14 | 12:48

Ik zal zo ook even gaan stemmen en dan peilen hoe de stemming op 'mijn' stembureau is qua GS-stemmentellers. Verder kan ik de medereaguurders alleen maar oproepen om ook te gaan peilen. We zitten nu rond 1700 tellers (toch?) en er zijn ruim 8000 stembureaus, dus dat kan nog veel beter.

FrankVeer | 22-05-14 | 12:48

Die Geert. Van alle markten thuis.

niet voor de hond | 22-05-14 | 12:47

Net tijdens het stemmen gemeld dat ik vanavond gezellig mee kom keuvelen. Ik woon in het communistische noorden des landes, en de hamers en sikkels werden al van onder de tafel vandaan gehaald. Daarna werd ik met luid gegrom goedemiddag gewenst. Kijk er nu al naar uit!

SvennusMax | 22-05-14 | 12:47

Vertrouwen op de voorzitter van het stembureau is zelfs in Nederland geen garantie op een eerlijke weergave van de resultaten, gezien de verhalen die de rondte deden na de GR over het verdwijnen van stemmen.

BekiekUtMoar | 22-05-14 | 12:46

Praktisch advies! We nemen het mee.

natte krant | 22-05-14 | 12:45

Hierbij wil ik GeenStijl nomineren voor een medaille. Wegens grote verdiensten ten behoeve van het bewaken van ONZE democratie.

Doc Damage | 22-05-14 | 12:45

@ eerstneukendanpraten | 22-05-14 | 12:41
Nee. Ik ben zelf stembureaulid en er zijn geen instructies gegeven over het bekend maken van de uitslag...

M2 | 22-05-14 | 12:44

Zojuist gestemd. Opkomst tot nu toe 7%............

kwark001 | 22-05-14 | 12:43

VOORWAARTS.
Digitaal oprukken richting Brussel.
Dit is pas stap 1.
Fuck die volgevreten carrieremakers.

bijscholing | 22-05-14 | 12:42

Mijn vrouw telt vanavond de stemmen zelf maar heeft zij dan ook een geheimhoudingsplicht, van Rossem?

eerstneukendanpraten | 22-05-14 | 12:41

sociaal engineering! (ha)

cDR | 22-05-14 | 12:41

Laat W. dit anders gewoon even regelen.

T2000 | 22-05-14 | 12:41

"Ook bood hij aan het Geenstijlformulier voor mij in te vullen. Zijn argument is: Alles is openbaar. Deze man zei dat hij mij wel de uitslag wilde mailen, dan kon ik naar een ander stembureau. Dat heb ik geaccepteerd."

Neee! klootviool!. Zelf schrijven, zelf controleren, zelf zien. Dat is toch het hele punt? Wie zegt dat je die voorzitter kan vertrouwen.

smartexpat | 22-05-14 | 12:41

Respect voor Stijlloze Stemmentellers!

Blote Bertus 2000 | 22-05-14 | 12:40

Doormailen klinkt aardig, maar wat als iemand met verkeerde bedoelingen foutieve uitslagen doormailt, dat kun je dan niet controleren.

FrankVeer | 22-05-14 | 12:40

Goede bezig meneer W. ben zelf ook van plan om meerder stembureaus te dekken op de zelfde methode. Door inderdaad het gesprek aan te gaan en kijken wat mogelijk is.

doppelkaars | 22-05-14 | 12:40

Ah, we zijn weer in de lucht. Net op tijd voor het stemmentellen.

frummel | 22-05-14 | 12:40

O. Ze kunnen die uitslag gewoon mailen.

très cool | 22-05-14 | 12:39

Gelukkig heb ik voor de juiste browser gekozen!

yamahaha | 22-05-14 | 12:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken