LOLVIDEO! Instructies voor Stijlloos Stemmentellen
Stijlloze Stemmentellers! Gisteren gaf zijn excellentie Ronald Plasterk volmondige toestemming voor het tellen van de stemmen op 22 mei. We hadden al een FAQ online. En hierboven presenteren wij een idiot proof instructiefimpje. Nog vragen? Niet? Mooi. Aanmelden kan nog steeds!
Reaguursels
InloggenGoede tips gezien hierboven:
Douk: Wellicht een tip voor de stijlloze stemmentellers om de kandidatenlijst die ze in de bus hebben gekregen mee te nemen? Dan is de uitslag wat makkelijker te noteren en kun je de voorkeursstemmen ook doorgeven.
Clipje in landscape.
Online-aangifteformulier (met toegangscode alleen voor stemmentellers).
De vent praat als een hitsig wijf maar vooruit, het is voor een goed doel.
waarom ziet ik dit filmpie zo laat hiero ...? nu begrijp ik er tenminste meer van. Chapeaux voor de vids.
Epic! Lolvideo is lollig. GeenStijl heeft geen stijl. EU is geen unie. Hoppa! Op naar 0 zetels! Huh?
@necrosis | 17-05-14 | 08:46
Maar als de medewerkers van het stembureau's ons dwars willen zitten, dan lezen ze de uitslag gewoon tergend langzaam voor, waardoor de redactie zich door iknoemmaarwat 236 uur aan dumpertfilmpjes moet worstelen. Daar moeten we op voorbereid zijn, met tegenmaatregelen.
@gedachtespinsel | 17-05-14 | 03:28
Nee, niet doen, niet doen!
*gnehehe#
@Joost Maghetweten | 16-05-14 | 22:32
Dat is een slap excuus. U kunt ook in het buitenland stemmen tellen. Zoals onze gewaardeerde stemmenteller in Thailand, die zijn eigen stem bij onze ambassade in Thailand gaat tellen.
@Mastermattie | 17-05-14 | 08:43
Je weet maar nooit, misschien bevat dat rode stempotlood geheime bestanddelen die zelfs in het donker te zien zijn met een speciale bril.
*aluhoedje opzet#
@VanBukkem | 17-05-14 | 08:17
Daarvoor heb je Dumpert, en 100K aan reaguurders (als het er niet meer zijn).
@miko | 16-05-14 | 23:17
Nee, op de kandidatenlijst (waarschijnlijk ook op het stembiljet) staat letterlijk:
"Na het invullen vouwt u het stembiljet zo dicht dat de kandidatenlijst niet zichtbaar is en doet u het stembiljet in de stembus"
Een gekleurd vakje zou dan niet zichtbaar moeten zijn. Een doorzichtige stembus is dan ook geen probleem!
@ VanBukkem | 17-05-14 | 08:17
U heeft volledig gelijk. Gelukkig zijn de stemformulieren landelijk uniform en middels een eenvoudig zelf te fabriceren Excel-sheetje met de deelnemende partijen erop behoef je slechts de aantallen in te vullen.
Probleem dat ik voorzie met het middels telefoon, Ipad of videocamera is de bezwaren die worden opgeworpen door de aanwezigen dat zij niet gefilmd wensen te worden. En aangezien de stembureaus zich niet op de openbare weg bevinden hebben de aanwezigen het recht zich te verzetten om gefilmd te worden.
@ gedachtespinsel | 17-05-14 |
Het wijzigen van de grondwet is iets omslachtiger dan u doet voorkomen. 1) de voorgestelde grondwetswijziging moet met 2/3 door de 2e kamer komen, 2) vervolgens met gewone meerderheid door de 1e kamer komen, 3) er moet een nieuwe 2e kamer worden gekozen (verkiezingen dus), en 4) de nieuwe 2e kamer moet met gewone meerderheid de grondwetswijziging goedkeuren. Dat is de staatsrechtelijke procedure.
Toch, ik blijf erbij dat de GeenStijl beter effe een standaardformuliertje in elkaar kan flansen. Als die digibielen bij de politie al in staat zijn om een standaard aangifteformulier in elkaar te flansen, dan moet de GeenStijl dat toch ook kunnen?
Ik kan het voorlezen ook wel gaan filmen, wat ik ook zal doen, maar stel, dat stemmen voorlezen duurt zegmaar gemiddeld één minuut, dan moet de redactie één minuut x >1500 filmpjes = >25 uur filmpjes bekijken.
En dan heb je natuurlijk ook nog stemmentellers die het nodig vinden om het stemmentellen te verwerken in een stijlloze sfeerreportage van minimaal een uur, omdat ze denken dat ze Bert Haanstra zijn, waardoor de definitieve uitslag nog veel langer op zich zal laten wachten. Of zie ik dat verkeerd?
Evil isnt the real threat to the world. Stupid is just as destructive as Evil, maybe more so, and its a hell of a lot more common. What we really need is a crusade against Stupid. That might actually make a difference.
― Jim Butcher
Op sommige lokaties zijn er meerdere bureaus.
Weet je wat ontbreekt: Europese aandacht. Echt niemand in de buitenlandse pers schrijft over dit initiatief.
@Maria.1 | 17-05-14 | 03:16
Dan ga ik uit mijn kleren! hahaha Ik wil mijn naaktstrand!
@Gedachtespinsel. Het is niet kort door de bocht; stond gister in de krant (of was het eergister?). Zoek het maar op; is echt zo! Ben te moe om het voor je op te zoeken en ga nu echt naar bed. Wakker blijven meissie!
@Maria.1 | 17-05-14 | 03:11
Die is wel erg kort door bocht, nog even en onze naaktstranden moeten omheind worden met schermen zodat islamieten zich niet hoeven te ergeren. *zucht*
@Gedachtespinsel. Ik vind dit niet grappig; het is zo! Welterusten.
@klote land | 17-05-14 | 03:08
Ik denk dat Teeven een prima signaal gekregen heeft! Je kunt wat betreft vluchtelingen op basis van religie, geaardheid of rasachtergrond maar beperkt opnemen! Geheel eens, maar betekent in mijn optiek niet dat je het probleem verder moet negeren.
@Klote land. Italie; was gister nog in het nieuws: 3.500 Euro boete voor het in bikini op het strand gaan dichtbij moslims. Dit was provocatie! Gvd.
@Maria.1 | 17-05-14 | 03:06
Maria.1 | 17-05-14 | 03:03 | Ja, stond in lift en vrouw met hoofddoek zegt, wij straks met meer dan jullie.... vond het leuke uitspraak. Ik zeg, we gaan het zien, maar geloof er niet in. Welterusten!
gedachtespinsel
Je hebt gelijk, iedereen welkom en laat je eigen kinderen verrotte. Italië laat ze binnen, daar krijgen ze niks. Nl laat ze binnen ze krijgen alles. Maar de werkende gek draait er voor op. De druk is al groot, mensen die hard knokken zijn al jaren de sjaak. Tweedeling maak je op deze manier. Laten we is een referendum houden over dit probleem.
@Gedachtespinsel. Ik ga naar bed; het is al weer veel te laat voor Maria. Denk nog maar eens goed na! Welterusten en tot de volgende keer!
@Gedachtespinsel. Met 1000 asielszoekers per week plus de moslims die hier nu al aanwezig zijn. Ik ken een man met twee vrouwen; bij een vrouw heeft hij 9 kinderen, bij de ander 2. En hij is nog lang niet klaar. Ja, dit gaat wel gebeuren; tenzij wij het een halt toeroepen.
@Maria.1 | 17-05-14 | 02:58
Blijft hypothetisch.... Dus heb ik zo, laten we het per context bepalen.
@Jan Dribbel. Dat is het probleem; als er iets gebeurt zegt de "gematigde" moslim altijd dat dit niet de ware islam is. Helaas gebeuren dit soort dingen wel altijd uit naam van de islam.
@Maria.1 | 17-05-14 | 02:56
Dat zie ik niet gebeuren omdat grondwet wijzigingen moet je volgens mij 1/3 van alle stemmen van de 2e kamer binnen halen, zie jij dat gebeuren? Never!
@Gedachtenspinsel. 98% probeert jouw groentetuintje te localiseren en 1% vernietigd het.
@Gedachtespinsel. Onze grondwet is niet heiligmakend. Als de meerderheid wil dat de sharia boven de grondwet komt te staan, dan is het dag met de grondwet.
@Maria.1 | 17-05-14 | 02:54
Hangt er vanaf in hoeverre ik in staat ben dat groentetuintje onwetend te laten voor de vernietigers!
@Gedachtespinsel. Hoe moet ik het jou duidelijk maken? Stel ik geef jou 1 Euro om een eigen groentetuintje te kweken, maar ik geef gelijk 99 Euro aan mensen om jouw groentetuintje te vernietigen. Hoeveel zal het groentetuintje jou brengen denk je?
@Maria.1 | 17-05-14 | 02:43
Ik verdedig niets, en je hoort mij niet zeggen dat het tijd wordt om die grenzen dicht te gooien! Ik veracht elke uitkeringstrekker die roept "ik heb recht op". Dus laat dat je gerust stellen, wat ik wel heb is "help, want ik kan niet rondkomen". Ik ben nogal situationeel ingesteld. En nee ik wil geen sharia, 'god' verhoede het! hahaha En betekent dat we onze grondwet dus nog harder moeten handhaven, en er vooral moeten zorgen dat als er immigranten komen dat ze dat als eerste uit hun hoofd leren!
Maria
Je hebt gelijk en om je te plezieren:
www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/article/d...
Het is achterlijk, maar het volk daar en straks hier hebben gelijk, volgens hun primitieve bevattingsvermogen.
@miko | 17-05-14 | 02:43
Ja, en daar mag/moet ook wat aan gedaan worden!!!! Eg wel!
@miko. Er zijn inderdaad wel projecten die helpen. Zo geloof ik wel in Foster Parents Plan. Je helpt een gezin en daarmee gelijk een heel dorp.
@miko | 17-05-14 | 02:41
Nee, niet waar! Ik zeg niet dat je die 99% niet aan moet pakken, maar was is primaire hulp wat secundair!
@Gedachtespinsel. Laten we in Nederland blijven. Gelukkig leven we in vrijheid; we mogen geloven wat we willen, we mogen op een man of een vrouw vallen, we mogen vrouw zijn met gelijke rechten als de man. Nu komen er 1000 moslims per week binnen. Die vestigen zich hier en krijgen over een aantal jaren stemrecht. Waar stemmen ze voor? Voor de sharia; Allah staat boven de wet. Wat gebeurt er over een aantal jaren? De meerderheid bepaalt. Wie is de meerderheid straks? Juist de moslims. Dag vrijheid van godsdienst, dag homorechten, dag vrouwenrechten. Waarom blijf je dit verdedigen? Heb je kinderen? En zo ja, wil je dit voor je kinderen?
@gedachtespinsel | 17-05-14 | 02:37
Dat laatse is een goede.
Het jammere is dat vele in de hulpverlening er niet voor de hulp zitten maar vaak voor een verrijkte stage of gewoon een manier van leven.
Uiteraard word de uitgezonden leraar niet veel betaald dan wat meer dan de lokale leerkrachtt. Maar in de organisatie en de lobby kun je lekker geld verdienen.
En selecties zijn niet zwaar.
Nog los van alle subsidie aanvragertjes.
De 5% jongens.
@gedachtespinsel | 17-05-14 | 02:26
Nee, kromme vergelijking.
@gedachtespinsel | 17-05-14 | 02:35
Nee, weer, want als je de onderdrukkers niet die 99 geeft zal het voor hun moeilijker zijn om de zaak onder controle te houden.
@klote land | 17-05-14 | 02:36
Mwag, je moet wel degelijk geven maar je als overheid niet laten gijzelen.
Landen die zwaar corrupt zijn en hun mensen onderdrukken die krijgen niks, nada.
Landen die het oppakken en hun grenzen opengooien daar kun je best helpen. Ik ken wel verschillende projecten die wel hielpen
@miko | 17-05-14 | 02:34
Ja, elke context kent zijn goede en slechte kanten, maar hulp als intentie lijkt me nooit verkeerd. En het beoordelen van een context en daar een oordeel over geven moet meer bepalen hoe je dus de 'macht' los kan maken van de hulp zelf.
@Mebert | 17-05-14 | 02:15
Geef haar dan wat meer tokkelkast muziek.
www.youtube.com/watch?v=jFQYf94BGGc
Maria
Heeft wel een punt, 40 jaar waterputten slaan,
Ze moet in Afrika inmiddels struikelen over die putjes.
We moeten ontwikkelingsgeld wel blijven geven, anders komen ze hierheen.
Zie anno nu wat er aan de hand is, ze komen alsnog. vluchten voor gewelddadig volk die wij hebben gefinancierd. Allemaal industrie voor Nederland, 10 jaar procederen, rechters,advocaten,welzijnswerkers noem maar op. Die leven hiervan. Allemaal heel sociaal hoor over de rug van asielzoekers. 10 jaar de mensen een hoop geven. De gene die het opnemen voor dit beleid moeten zich diep schamen. je berooft 10 jaar van de gene die niet mogen blijven voor eigen gewin. Ik neem aan, dat de kids van Nederlanders die een huis willen, nu naar 11 jaar wachttijd gaat? Is nu al 9.
@Maria.1 | 17-05-14 | 02:32
Dat is een goede vraag, en dan kun je zeggen ik ontzeg de kans, of ik geef de kans en mss kan ze dan bijdrage leveren aan het veranderen van die maatschappij. En echt, ik vind het niet goed of slecht, ik stel vaak juist dat soort vragen aan mezelf!
@gedachtespinsel | 17-05-14 | 02:19
Mensen worden vaak gegeijzeld en dan bedoel ik hele volken.
Het eerste en meest schrijnende geval was in Biafra waar de opstandelingen er voor kozen hun eigen mensen uit te hongeren om zodoende te kunnen hergroeperen en de rest van de wereld te dwingen om kant te kiezen.
Hoewel de Nigeriaanse regering ook zeker schuldig was aan de blokkade kwam het de rebellen ook goed uit.
Deze formule word tot op de dag van vandaag gebruikt.
Met als dieptepunt de Interhamwe milities die nadat ze uit Rwanda gevlucht waren door middel van ontwikkelingshulp zich weer op konden richten.
@Gedachtespinsel. Neehee. Stel er wordt 100 Euro aan jouw land gedoneerd. Stel je bent een meisje en je wilt je ontwikkelen, dus je besteed die ene Euro aan onderwijs. Van diezelfde 100 Euro gaat 99 Euro naar mensen die tegen onderwijs voor meisjes zijn. Hoe groot is de kans dat je je als meisje kunt ontwikkelen?
@Maria.1 | 17-05-14 | 02:22
Toch niet helemaal met je eens. Dat is hetzelfde als jouw kind kanker heeft, maar omdat het maar 1 x op de 1.000.000.000 voorkomt stopt de farmaceutische industrie er mee...... Het zal jouw kind zijn...
@van Nazareth | 17-05-14 | 01:41
Ja, vandaag special Colombian blend.
www.artlebedev.com/posters/coffee/coff...
@Jan Dribbel. Nee, je kunt het in je eentje niet veranderen. Maar je kunt wel een daad stellen. En dat is waar het hier aan schort. Kijk alleen al in Nederland; autochtonen kunnen de pot op als je discriminatie aankaart, maar o wee als het allochtonen betreft. We hebben gewoon een slappe overheid.
@miko | 17-05-14 | 02:22
Yummie, ik ben nogal eenkennig, of gewoon bier of Palm, rest, kweenie....
@Gedachtenspinsel. Lieve meid. Er komt 1% aan daar waar het nodig is en dus 99% gaat naar diegenen die de behoeftigen onderdrukken. Dan kan je toch beter de hulp staken?!
@gedachtespinsel | 17-05-14 | 01:37
Van al het belgisch bier en jij neemt een Palm?
Ok goed,
*tulpje volgooit*
@gedachtespinsel | 17-05-14 | 01:41
Niet als je met de hulp tig andere indirect aan de honger en onderdrukking en eventueel de dood helpt.
@miko | 17-05-14 | 02:20
Zie antwoord aan maria.1, gedachtespinsel | 17-05-14 | 02:19 |
Maria.1 | 17-05-14 | 02:04
Je kan in je eentje de wereld niet veranderen.
En zolang in de moslim-wereld, de hersenspoeling prioriteit nummer een is, verandert er niets.
Het is jammer maar helaas.
@gedachtespinsel | 17-05-14 | 01:43
Nee, niet als er door je hulpgeld honderden anderen onderdrukt en vermoord worden.
Dat is jammer. Maar daar heeft Lomborg het al over gehad.
@Maria.1 | 17-05-14 | 02:14
Ben ik niet helemaal met je eens, wat zijn wij er echt minder van geworden? Hoe vaak worden er niet allerlei voorwaarden gehangen aan de 'hulp'. En ja, ik ken de rekenmodellen die aangeven dat er niet meer dan 1% van alle gelden die als hulp worden overgemaakt ook echt op de plek komen waar ze horen te komen. Ik ontken echt niet dat meeste blijft hangen aan allerlei strijkstokken, en dat is wat mij betreft ook een punt van zorg, maar staat nog steeds los van het feit dat als er 1 geholpen kan worden dat het het waard is. De rest van de corrupte shit keihard aanpakken, tegelijkertijd als het even kan!
Het hele probleem van onze overheid is dat ze de hulp verkeerd besteedt. Bijv. de uitkeringen voor de familie van Palestijnen die in Israelische gevangenissen zitten voor moord! Waarom moeten wij deze gezinnen steunen? Ze vallen niet binnen de EU en het is familie van moordenaars. Ik begrijp er werkelijk niks van.
Voor gedachtespinsel
www.youtube.com/watch?v=FvhvoADwy8A
en ik ben weer weg.
@Gedachtespinsel. Je begrijpt het niet helemaal geloof ik. Hoeveel acties zijn er in de loop der jaren geweest voor de hongerige kindertjes in Afrika? Hoeveel ontwikkelingsgeld en subsidie is er heen gegaan? En wat is het resultaat? De gewone burgers hebben er niks aan gehad; alles is naar de overheid gegaan en er zijn wapens voor gekocht. Hoe meer droog brood wij eten, hoe meer wapens er gekocht worden in Afrika.
@Maria.1 | 17-05-14 | 02:06
Anders zou heel Nederland wel droog brood eten en er voor zorgen dat alle vrouwen/onderdrukten wel iets kregen waardoor ze verder konden.
gedachtespinsel | 17-05-14 | 02:05
Ok... slapen gaat.
@Gedachtespinsel. Waar blijkt dat uit?
@Maria.1 | 17-05-14 | 02:04
Dat doe jij misschien ja, maar niet rest van Nederland, blijkt!
@van Nazareth | 17-05-14 | 02:04
Jij roept 'minder positief', dus heb je een intentie daarmee lijkt me, en zo niet dan ook goed en is discussie klaar.
@Gedachtespinsel. Welke welvaart danken wij aan Soedan? En als ik dan de keuze mag maken; ik eet liever droog brood dan dat een vrouw dood moet vanwege een fictief vriendje.
gedachtespinsel | 17-05-14 | 02:00
En dus niks...
Waar wil je naar toe?
@Maria.1 | 17-05-14 | 01:59
Ja, en toch staan die dingen los van elkaar, het economische staat vanuit een regering los van een enkele vrouw die dood moet. Beide zaken zijn belangrijk, en toch weer niet. Het leven van een mens of de welvaart van ons allen hier..... Wie kan/wil/mag die keuze maken?
Ghe, dit is pas lol: youtu.be/Z2rTxwg0hBM
@van Nazareth | 17-05-14 | 01:58
Euh.... en, dus? Juist het zoeken van de balans lijkt me juist een belangrijk element met betrekking tot het beoordelen van dilemma's.
Er is ook ooit nog een speciaal soort bom naar mij genoemd.
Brrrr.
@Jan Dribbel. Het is vijf jaar.
@Gedachtespinsel. Nee, ik bedoel niet voor mij als vrouw. Ik bedoel het recht om te geloven wat jij wilt. Deze vrouw heeft een kind en is 8 maanden zwanger van haar tweede kind. En omdat ze zich niet wil bekeren tot de islam moet ze dood. Nederland steekt haar kop in het zand en gaat rustig door met geld strooien naar dat land. S.A. zet de handelsbetrekkingen stop omdat Wilders vijandig staat t.o.v. de islam, maar Nederland buigt weer. Bah!
gedachtespinsel | 17-05-14 | 01:55
Juistum, dus minder positief.
@van Nazareth | 17-05-14 | 01:54
Met andere woorden, zorgt door het ongeladen zijn als lijm te fungeren tussen de protonen.
@gedachtespinsel | 17-05-14 | 01:52
Klopt ook!
Niet negatief, niet positief; somewhere in between.
Gelukkig heb ik een eindafrekening over 2007. Bovendien dacht ik dat navorderingen van de belastingdienst maar tot 5 jaar terug mogen gaan. Ze zijn dus ook nog eens te laat.
Graaf van Egmont | 17-05-14 | 01:41
Ik heb begrepen dat het 7 jaar is, maar daar wil ik niet over twisten.
Het gaat erom dat alles tegenwoordig geautomatiseerd is en wat een software programma produceert de waarheid is.
gedachtespinsel | 17-05-14 | 01:52
nl.wikipedia.org/wiki/Neutron
Maar het neutron mist de positieve lading van het proton. ;)
@Maria.1 | 17-05-14 | 01:51
Voor jou als vrouw bedoel je? Ik bedoel het niet verkeerd, maar is wat anders dan hulp aan Soedan. En dan heb ik het niet eens over de begrotingen. Maar ook hier zijn misstanden ja!
@van Nazareth | 17-05-14 | 01:51
Ik wantrouw iedereen.
Lijkt me geen slechte eigenschap heden ten dage.
@van Nazareth | 17-05-14 | 01:51
Nou nee, ongeladen.
@Gedachtespinsel. Ik kan je helaas nog niet volgen met je 1%. Nederland doet niets voor deze vrouw ook geen 1%. NIETS.
neutron | 17-05-14 | 01:46
Yep, jij bent kennelijk nogal "negatief" gezien je nick.
@Graaf van Egmont. Welterusten. Je hebt me wel een beetje depri gemaakt, maar laat dat je nachtrust niet verstoren.
@Graaf van Egmont | 17-05-14 | 01:45
Trusten! Droom voorzichtig over uitslagen!
@van Nazareth | 17-05-14 | 01:44
met zo'n 8ernaam ben je dat wel verplicht, toch?
De Graaf gaat jullie verlaten. Voor vannacht dan hè. Nog even trainen op het noteren van uitgebrachte stemmen die door de Gravin razendsnel worden voorgelezen. Ze kan het nu al in 18 seconden en ik kan het nog steeds bijhouden.
Wel probeert ze me over de zeik te krijgen door D66 steeds een paar duizend te geven en de PVV maar 3. Maar dat ga ik straks even regelen.
Welterusten. Gravin ik zit klaar!
neutron | 17-05-14 | 01:43
Ik kom terug he, dat weet je.
@van Nazareth | 17-05-14 | 01:41
Ja.
Na de dood.
@gedachtespinsel | 17-05-14 | 01:22
*teleurgesteld is*
Graaf van Egmont | 17-05-14 | 01:34
En ik was bang dat die inventiviteit pas weer na de feiten hun hoogtepunt zou krijgen. Daarom nogmaals het advies. Neem het op.
@miko | 17-05-14 | 01:40
Eens, maar blijf ik nog steeds bij mijn stelling, is die ene vrouw het wel of niet waard?
@gedachtespinsel | 17-05-14 | 01:28
Dat klopt, prima tekenaar. Eigenlijk schilder.
Ach er in zitten.
Ik vind Martin lodewijks top.
Een van de grote samen met een Franquin,en René Goscinny.
En dat voor een land met geen stripcultuur.
miko | 17-05-14 | 01:37
Is er nog koffie?
@Maria.1 | 17-05-14 | 01:38
Ja, daarom zeg ik ook, zelfs als maar 1% aankomt, is het dan niet waard die ene vrouw te redden?
Jan Dribbel | 17-05-14 | 01:36
Gelukkig heb ik een eindafrekening over 2007. Bovendien dacht ik dat navorderingen van de belastingdienst maar tot 5 jaar terug mogen gaan. Ze zijn dus ook nog eens te laat.
@gedachtespinsel | 17-05-14 | 01:27
Je kunt je ook afragen of van elke gulden die er naar toe gaat niet een overgroot gedeelte gebruikt word om dezelfde mensen te onderdrukken.
Ik kan uit ervaring vertellen dat hulpgeld vaak corruptie in de hand helpt.
het is immers makkelijk geld.
En daar zijn meer mensen die daar zo over denken
www.jvw.nl/MZ/magictoolbox_cache/b4430...
miko | 17-05-14 | 01:37
Toetsenbord onder gezeverdT
miko | 17-05-14 | 01:35
Mooi man!
@gedachtespinsel. 01:27. Zie, je bent echt wel naïef! Denk je nou werkelijk dat onze steun ten goede komt aan de burgers aldaar?! Welnee! Als wij bijv. voedsel verstrekken aan mensen die in hongersnood zijn, dan wordt dat voedsel ingepikt en duur verkocht. Lees je wel eens kranten?
@miko | 17-05-14 | 01:18
*Palmpje graag*
@van Nazareth | 17-05-14 | 01:34
Heb je nu
tyu
fghjk
vbn
in je neus gedrukt staan?
Maria.1 | 17-05-14 | 01:33
Waarom niet. Wie houdt ze tegen? Duitsland had zijn concentratiekampen, Stalin de Goelag, Engeland had zijn concentratiekampen in Zuid-Afrika, Amerika had zijn concentratiekampen voor de Japanners en nu de FEMA kampen. Het is een oud concept dat altijd werkt.
15 mei. Altijd een zorgelijke dag voor de belastingdienst. Veel inhuurkrachten vanwege papa dag voor de ambtenaren.
Graaf van Egmont | 17-05-14 | 01:09
Graaf, de fout werd al eerder gemaakt en de brief werd op de dertiende bezorgd.
Wat heeft de belastingdienst of de software gedaan.
Het inkomen van 30.000 mensen verdubbeld in het jaar 2007 en gesommeerd om de "ten onrechte" uitbetaalde huurtoeslag over 2007 zo spoedig mogelijk terug te betalen. Het zal je maar overkomen. Niks papa-dag.
@Graaf van Egmont | 17-05-14 | 01:23
Ik hoop het niet maar het kan wel eens een spreekwoordelijk keerpuntje worden dat poptourtje van deze kneuzen..
Dat hele gedoe met oost-Europa kan nog een rare kant uit gaan.
@Maria.1 | 17-05-14 | 01:24
Ze zijn al overbodig.
En waarom een koningshuis???
Geef die vent een salaris en zijn pampapaard moet er maar gratis en voor niks bijgeleverd worden. Maar liever zie ik die parasiterende Duitsers meteen optyphen naar de Heimat waar ze vandaan komen.
@van Nazareth | 17-05-14 | 01:21
Hier,
van Baalen de verderver!
www.strippgaaff.nl/media/catalog/produ...
Lees dat maar!
@Maria.1 | 17-05-14 | 01:11
Ik denk dat dat meer te maken heeft met de bezuinigingen dan het toepassen van de wet zelf.
Fok... Ik was in slaap gevallen.
Hersenloost | 17-05-14 | 01:32
Helemaal mee eens. Maar ik laat het aan de inventiviteit van de teller over.
@Graaf van Egmont 01:21. Zover zullen ze toch niet gaan?!
Maria.1 | 17-05-14 | 01:24
Het koningshuis is sinds 1848 al overbodig geworden. Tot die tijd hadden we lapzwansen die vanaf 1848 ook nog eens geen reet te vertellen hadden. En wat hebben we er aan als het land in nood is en het koningshuis is de eerste die vlucht met het goud van de Nederlandse bank? 74 jaar na dato ligt dat goud nog steeds in Amerika. We krijgen het ook nooit meer terug want daar hebben we de Marshall hulp mee betaald.
Graaf van Egmont | 17-05-14 | 01:21
Daarom de oproep om het vast te leggen.
Wie weet wat er gebeurt?
Een camera op je snuffert geeft een bepaalde verantwoordelijkheid.
@miko | 17-05-14 | 01:26
Nou, je zit beter in de tekenaars/schrijvers dan ik. Ik ging altijd uit van Don Lawrance, had kanker en is volgens mij paar jaar terug overleden.
Maria.1 | 17-05-14 | 01:19
Wen er maar vast aan want het gaat nog erger worden. Kritische burgers daar moeten ze niks van hebben. Je hebt kunnen stemmen en verder je mond houden. Vraag me af wanneer in Europa de eerste FEMA kampen worden opgericht.
@Maria.1 | 17-05-14 | 01:24
Je kunt hulp intrekken richting Soedan, dan weet je zeker dat het doorgaat zoals het gaat en vrouwen zullen worden opgehangen/gestenigd of whatever. Als 1% van de hulp wel aankomt en daarmee 1 vrouw gevrijwaard wordt van steniging, is dat dan niet de moeite waard?
@gedachtespinsel | 17-05-14 | 01:18
Nee nee, de scenario's waren door martin geschreven en dat maakte Storm goed en bijvoorbeeld Trigie een zaadserie.
Ook in de Storm reeks waren degene van Martin erg goed in vergelijking met de andere. Zelfs die van Dick Matena waren veel minder.(die moest het ook maar bij tekenen houden.
@necrosis | 17-05-14 | 01:19
Mooi, dat begint goed.
@necrosis | 17-05-14 | 01:19
Doe mij rest van 199 punten toekomen graag, mss ga ik op je stemmen?!
@Gedachtespinsel. Sorry, ik kan je even niet volgen; welke twee kanten?
@necrosis. Het koningshuis. Ik vraag me al een tijdje af wat onze koning ervan vindt dat zijn land zo verkwanseld wordt. Het lijkt me dat het koningshuis overbodig is als alle macht aan de EU is overgedragen. Het koningshuis is nu belangrijk voor de handelsbetrekkingen. Maar als de macht bij Brussel ligt is het koningshuis toch overbodig?
miko | 17-05-14 | 01:16
LOL. Laat ze maar komen. Maidan was een plezierreisje voor deze twee warmongers.
@miko | 17-05-14 | 01:20
Man man man, vooruit, kort lekker makkelijk hahaha
Ha miko | 17-05-14 | 01:18
Doe maar verhaaltje voor het slapen gaan.
@miko | 17-05-14 | 01:16
Is waarschijnlijk waarom kudo systeem er uit ligt. Kan me het voorstellen aan andere kant was wel humor vaak :D
En als het zo blijft heb ik most infamous words gewonnen hahahaha, en dat nog niet eens met voorbedachte rade! :D
Hersenloost | 17-05-14 | 01:12
Alle uitslagen zijn vanaf zondag te controleren per stembureau via het kiesbureau. Theoretisch is het natuurlijk mogelijk dat de voorzitter 2 processen verbaal opmaakt. Éen die hij voorleest voor GS en één echte. Die voor GS gooit ie dan weg en de andere stuurt hij door. Van de andere kant kan het ook zo zijn dat een stemmentellert niet komt opdagen en zomaar wat instuurt. Natte vingerwerk. Daarom zou minimaal een geluidsopname wel volstaan om aan te tonen wie de leugenaar is.
@gedachtespinsel | 17-05-14 | 01:02
Zo is het.
Maar is het lang of makkelijk kort?
@miko | 17-05-14 | 01:16
Uiteraard gaan het koningshuis eruit, en mogen ze gelijk belasting gaan betalen over hun vermogen.
*één van de ruim 200 punten op mijn agenda#
@Graaf van Egmont. Ik dacht vroeger ook dat de overheid het beste met haar burgers voor had. De laatste jaren weet ik (helaas) ook wel beter. Een paar maanden geleden heb ik alle voorzitters van de T.K. een brief geschreven over de discriminatie t.o.v. autochtonen. De uitkomst was om te huilen; het interesseert ze geen barst. Was het nou over discriminatie van allochtonen geweest, dan was het huis te klein. Ik begrijp er werkelijk helemaal niks meer van!
@miko | 17-05-14 | 01:16
Don Lawrence toch?! Vertaler vind ik toch wat minder relevant...
@van Nazareth | 17-05-14 | 01:00
Yup de bar is weer open.
Wat mag het zijn?
@Maria.1 | 17-05-14 | 01:14
Daar heb je wel degelijk ethisch punt ja. En dan nog zijn er 2 kanten aan de zaak. Als maar 1% uiteindelijk komt bij de vrouw die het dan wel overleefd en verder komt is het het dan waard?
gedachtespinsel | 17-05-14 | 01:14
Daar ben ik dan blij om. Slaapt weer rustiger.
@gedachtespinsel | 17-05-14 | 00:25
Ik ook.
Daar liet Lodewijks wel zijn talent zien.Niet waar?
@necrosis | 17-05-14 | 00:25
Zolang je maar het koningshuis er uit pleurt en een nieuw volkslied implementeert.
@necrosis | 17-05-14 | 00:41
Dat betekent alleen maar dat je kampioen bent open deuren intrappen.
1. Godsammekraken : 100,059
2. goedverstaander : 58,012
3. Cuyahoga : 39,479
4. wakkere_nederlander : 37,410
5. Botte Hork : 33,140
6. Ommezwaai : 26,183
7. necrosis : 25,879
8. Lewis Lewinsky : 22,753
9. Professor Superhirn : 22,427
10. kapotte_stofzuiger : 20,808
@Jan Dribbel | 17-05-14 | 00:25
Ach ik ken dat.
Iik heb ooit ingeschreven voor contracten bij defensie en politie.
op het moment dat je het contract hebt kun je eel maken.
Ik probeerde het beste er van te maken maar de concurrentie schreef vaak belachelijk laag in dat ik mijn twijfels had.
later zag ik wat ze daarvoor leverde en toen begreep ik het wel.
@Graaf van Egmont | 17-05-14 | 00:43
i.imgflip.com/8uny0.jpg
@Hersenloost. Ik was van plan om beide te doen; filmen en tegelijk de lijst bij houden.
niet vloeken aub
honden blaffen... | 17-05-14 | 01:07
Maar niet iedereen gebruikt die functie altijd _ gelukkig. Deze keer mag/moet het.
Maria.1 | 17-05-14 | 01:11
Ik ben nooit naief geweest en heb ook altijd geloofd in de rechtsgang. Maar de laatste 10 jaar ben ik van dat geloof afgestapt. Daarvoor worden er teveel fouten gemaakt door politie en O.M. De rechters verwijt ik vooral dat ze alles geloven wat op papier aangeleverd wordt en niet echt meer doorvragen. Ze nemen voor een rechtszitting genoegen met een samenvatting van één map A4tjes.
@Graaf van Egmont | 17-05-14 | 01:11
Het siert u! Ik moet zeggen heb doorgaans weinig reden om beledigd te voelen, want zou betekenen dat ik verkeerd zelfbeeld heb. De humor komt in elk geval nu wel binnen!
@Gedachtespinsel 01:09. Handel heeft niks met geloof te maken. Andersom zou Nederland er goed aan doen om geen ontwikkelingsgeld en subsidie meer aan Soedan te verstrekken vanwege het feit dat daar een vrouw de doodstraf krijgt omdat ze zich niet tot de islam wil bekeren. Maar daar is onze regering te slap voor.
Maria.1 | 17-05-14 | 01:03
Nee. Opnames moeten we hebben, anders is er geen enkele controle.
gedachtespinsel | 17-05-14 | 01:07
Ik heb totaal geen beeld bij je en dat wilde ik zo houden. Overigens was mijn opmerking leuk bedoeld maar weinig fraai. Waarvoor excuses.
*De Graaf wordt mild op zijn oude dag*
@Graaf van Egmont. Ik geloof niet dat gedachtenspinsel een chagerijnig wijf is. Ze is alleen een beetje naïef en gelooft nog steeds in onze "rechtsgang".
Jan Dribbel | 17-05-14 | 01:04
15 mei. Altijd een zorgelijke dag voor de belastingdienst. Veel inhuurkrachten vanwege papa dag voor de ambtenaren.
@Maria.1 | 17-05-14 | 01:07
Eens, maar is hun wetgeving, zoals wij die ook hebben. Het gaat mij niet om dat Wilders zijn kop moet houden of zo. Maar wat er gezegd wordt heeft wel gevolgen voor handel.
Heeeejjjjj, de NOS wordt wakker...: nos.nl/video/648891-wie-is-nigel-farag...
@Graaf van Egmont | 17-05-14 | 01:05
Ik wil de algemene reaguurders gemeenschap niet bezwaren met een beeld waarvan ze ineens een ander oordeel krijgen over mij. Laat iedereen maar lekker denken.
Hersenloost | 17-05-14 | 00:58
Opnemen, ja?
Elk mobieltje heeft die functie.
@gedachtespinsel. 00:55. Ben benieuwd hoe ons "beste kabinet sinds WOII" hier op reageert. S.A. heeft zich niet te bemoeien met onze democratie. Laat ze maar vluchtelingen opvangen.
Film kijken gaat.
gedachtespinsel | 17-05-14 | 01:02
Henna verandert je karakter niet hoor. Je mag dat chagarijnige wijf blijven dat je bent, maar ons oog wil ook wat.
Hebben we ons geld al terug van AnsaldoBreda?
necrosis | 17-05-14 | 00:37
Samen hebben we nul centen ontvangen, vermoed ik.
Het is niet in het nieuws geweest, de afdeling toeslagen van de belastingdienst heeft ook weer een foutje gemaakt, en wel in het voordeel van de belastingdienst.
www.belastingdienst.nl/belangrijk_nieu...
Gelukkig is het in Nederland nog zo, dat ze snel hun fouten toegeven. Als het om 30.000 mensen gaat.
Hersenloost | 17-05-14 | 00:58
Derhalve: spraakrecorder op je smartphone en bij het oplezen dat ding voor zijn snuffert houden. Dat zal hen leren. En mocht de voorzitterT spatjes krijgen, bezwaar aantekenen tegen de rechtsgang.
@Hersenloost. Daarom is het goed om een lijst te maken, zodat je zo minimaal mogelijk hoeft in te vullen.
@Graaf van Egmont | 17-05-14 | 01:01
Ik ben natuurmens, ga me niet beter voor doen dan ik ben :-)
gedachtespinsel | 17-05-14 | 00:57
Doe jezelf dan eens een plezier. Koop een zakje henna en ga aan de slag. De Graaf houdt van henna. Nou ja de kleur dan.
Is de slowchat al open?
Ik kan weer 's niet slapen en geneukt heb ik ook al...
Waar is Rammstein als je ze nodig hebt?
Maria.1 | 17-05-14 | 00:56
Zet hem op meid. Je kunt het! Ik kom helemaal uit Frankrijk en ga dus undercover in een dorp waar niemand me kent. Tenzij ik daar als enige zit als belangstellende voor de telling. Alhoewel......... ik weet niet of ze ooit van GS gehoord hebben.
Hersenloost | 17-05-14 | 00:38
Ik bedoel, ik zie al die serieuze stemmentellers voor me die met hun kandidatenlijst en potlood op schoot al uren klaarzitten. En dan de voorzitter die in 29 sec. al de uitslagen opleest.
"Kunt u dat herhalen?" "Nee".
@Graaf van Egmont | 17-05-14 | 00:56
Beide, ik ben zo zielugh.... maar goed uit gekomen hahaha
@Graaf van Egmont. Dat is een goede tip; die lijst! Ik vind het wel een beetje spannend om dit te doen in ons ons-kent-ons dorp. Ben bang dat ik een filmcamera moet meenemen (valt niet op...). Alles voor de democratie!
gedachtespinsel | 17-05-14 | 00:48
Ben je al zo oud spinnetje of heb je zwaar geleden tijdens je leven?
@Maria.1 | 17-05-14 | 00:54
Nee, je schopt een cultuur tegen zijn schenen, een cultuur die US in stand houdt. Ze komen direct vanuit een woestijncultuur en zien dat ze geld kunnen verdienen, doen dat, en vervolgens leggen ze die op aan rest van land.
Off topic. S.A. heeft de handelsbelangen met Nederland opgeschort vanwege Wilders. Chantage dus.
Ik zet mijn audiootje wel aan. Bovendien ga ik erg goed beslagen ten ijs komen met een lijst van deelnemende partijen zodat ik alleen de aantallen maar in hoef te vullen. Oh ja, en ik heb vroeger steno gehad. Kortom, de volgende keer wordt ik door OSE gevraagd om stembureau's te controleren in bv Mali. Dat gaat ook heel groot worden.
@reageerbuis | 17-05-14 | 00:47
Grijs!!!!
@necrosis | 17-05-14 | 00:41
Pas maar op... die blonde doos haalt je nog wel eens in ;)
@necrosis | 17-05-14 | 00:41
Nou, mag blij zijn als ik 37.000 nog haal dit jaar... Maar het gaat er niet om HOE er over je geluld wordt als er maar over je geluld wordt, toch?
cdn.accendis.nl/vanbaalen/generate.php...
@gedachtespinsel | 17-05-14 | 00:35
Ik geef je weinig kans, gezien het verschil tussen jouw en mijn kudo's
(tussenstand als graadmeter)
necro: +25.879
spinnie: -36.709
Ik neem aan dat de uitslag maar een keer voorgelezen hoeft te worden.
Als dat snel gebeurt kan je het dan wel bijhouden?
Ik zou inzetten op audio of video.
Ook voor trollen.
@Jan Dribbel | 17-05-14 | 00:25
Hebben we ons geld al terug van AnsaldoBreda?
@necrosis | 17-05-14 | 00:33
Nou dan ga ik wel zelfstandig verder hoor :-(
@gedachtespinsel | 17-05-14 | 00:30
Ik vind palm niet te zuipen, dus dat gaat 'em niet worden.
@necrosis | 17-05-14 | 00:25
*PVI denken doet als naam voor Palm Voor Iedereen*
Wat vind jij?
@rode peper | 16-05-14 | 22:46
stel dat van de 1500 aanmeldingen er 33% afvalt omdat het jooptrollen zijn. Blijft er 1000 waarnemers over verdeelt over 8000 stemburo's. Oftewel 1/8 deel van de stemburo's zijn voorzien van een waarnemer en dat is nog altijd 12,5% van de stembureau's gecontroleerd worden door echte Nederlanders.Dat is altijd nog 99,9% eerlijker dan de wekelijkse peilingen die we jaar en dag krijgen van die valse tekkel den hond. (moeilijk he die procenten sommetjes)
Een land dat geen eigen wetten kan maken en uitvoeren is geen land.
Maar een tandeloze leeuw, gedoemd tot sterven.
@necrosis | 17-05-14 | 00:25
Ik wil wel een serieus programma ja!
@miko | 17-05-14 | 00:20
Dan moet je de volgende keer op mij stemmen (LnNl).
@miko | 17-05-14 | 00:03
De doder van Eriban? met Roodhaar? :D Echt leuke strips! Ik heb bijna alle eerste drukken!
Europese aanbestedingsregels. Ik kan me voorstellen dat die zijn ingevoerd om eng protectionisme tegen te gaan.
Maar de regels schrijven ook voor dat je voor het goedkoopste aanbod moet ingaan ook al betekent dat je keer op keer een prutsbedrijf de order moet gunnen.
www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...
@necrosis | 17-05-14 | 00:16
En waarschijnlijk van de meeste andere toekomstige premiers.
@necrosis | 17-05-14 | 00:12
Of afkeuren betekent wederom alles door de mallemolen weer meer 'werk' voor de overheid. heb je weer ambtenaren nodig, die zwaar gekeurd worden volgens een bepaalde reaguurder *proest*
Nee de EU houd zich wel in stand.
Zouden er werkelijk minder ambtenaren op nationaal niveau zijn gekomen sinds de Eu een feit is?
@miko | 17-05-14 | 00:10
Perfecte imitatie van Rutte!
*gnehehe#
@De Dansende Kater ® | 17-05-14 | 00:00
Een rijstrook minder, betekend meer file.
File = minder hard rijden = minder bekeuringen = minder 'katsjing'.
Om ze een beetje gek te maken daar bij het tellen moet je op partij X bijvoorbeeld kandidaat 19 aankruisen.. En na de tellingen checken of die juist geteld is op nummer en partij...
@de honden blaffen... | 17-05-14 | 00:01
Ach weet je. Ik ken een 'hoog 'pvv lid nog van een tijdje terug. Deze man at lekker mee uit de subsidie ruiven die er waren.
Moet ik geloven dat Tony masturbony nu ineens integer is?? Of de rest van die partij waar de leider liever vrienden kennissen en groupies aanstelt dan werkelijk een ander soort partij op te zetten?
Nah,
ik heb deze wel eens eerder aan je gepost.
Nog maar eens dan.
www.youtube.com/watch?v=8aUxilWb2Og
@gedachtespinsel | 16-05-14 | 23:39
precies ,het geeft alleen maar aan dat ik het failliet van het systeem erken en ik werkelijk geen partij iets zie veranderen.
ze doen maar, tot ze te ver gaan. En de geschiedenis leert dat als men de tijger berijd niet af kan stappen.
men denkt de massa onder controle te hebben. Maar als men de hand overspeelt dan krijgt men een revolte op zekers.
Ach en zoals Storm al zei in de doder van Eriban, een revolutie op zijn tijd kan geen kwaad.
@necrosis | 16-05-14 | 23:43
Kijk eens aan zes en een kwart samen. ;) stelletje landverraders.
Maar dan ga je toch lekker stemmen? Maar niet klagen als ze je nog verder uitzuigen, regels opleggen en zo voorts. je erkend ze immers ook als je op een anti eu partij stempt
@necrosis | 16-05-14 | 23:41
Stemmers ook. Ze erkennen namelijk de legaliteit van het Europarlement. Ik niet.
Ik zit in het verzet voor de oorlog. Yeah.
miko | 16-05-14 | 23:36
Iedereen die niet TEGEN stemt is een betere zienswijze
IMNSHO.
Nederland is tot een provincie van de EU verworden. Een pijnlijk voorbeeld is deze uitspraak van het EU hof van justitie.
www.autoweek.nl/nieuws/28267/eu-hof-fo...
Alsof je je eigen huishouden niet mag bestieren.
-weggejorist-
Ik stem donderdag bij de Nederlandse Ambassade in Washington DC, maar daar worden de stemuitslagen niet voorgelezen omdat alle buitenlandse stemmen worden verzameld bij volgens het Ministrie van Binnenlandse Zaken. Dus je stemt niet in Nederland en voor een Europese verkiezing, maar *BINNENLANDSE* zaken doet de stemmen tellen.
.
Daarnaast ben ik bang dat Geenstijl de domheid van de mens zwaar overschat. Geloof mij, niets is idioot proof. Te weinig geheugen op memorycard of staat 30 minuten een selfie te maken..
@chef dirigent | 16-05-14 | 23:41
Waarom niet? Ik geef ze geen mandaat dus ik heb alle recht te kankeren. Degene die meedoet aan het circus is medeverantwoordelijk.
Of je nu PVV of D66 stemt.
Ach hij is al vaak gedumpt maar ik doe het ook maar eens.
www.youtube.com/watch?v=xIraCchPDhk
Dus sjalotje, hier heb je het. De neuk met het systeem. Je denkt werkelijk wat te veranderen? op het moment dat die gladjakkers van de PVV om hun stoel zitten jatten ze net zo hard mee
@gedachtespinsel | 16-05-14 | 23:39
Ik .... ben het met je eens......
Het moet niet veel gekker worden.
Is het misschien een idee om de stemmentellers een paar duiten toe te schuiven zodat ze de stemmen even doorgeven?
@miko | 16-05-14 | 23:36
Nederlanders die verkassen naar 'Brussel', daar een moddervet salaris opstrijken om ons te vertellen wat we vooral NIET mogen, maar WEL flink meer moeten afdragen, zodat hij of zij voor zijn/ haar eigen salarisverhoging mag stemmen........ DAT zijn landverraders.
@miko
als je niet stemt ook geen commentaar over de EU.
@miko | 16-05-14 | 23:36
geen stem is ook geen 'nee' stem... niet eens!
@necrosis | 16-05-14 | 23:30
Iedereen die stemt is een landverrader, punt.
zo!
Het is zóóó naïef om te denken dat je de uitslag 4 dagen stil houd. Je gaat mij niet vertellen dat uitslagen via diverse politieke kanalen Brussel had bereikt en daarmee de rest van Europa aanstuurt. Brrrrr.
@necrosis | 16-05-14 | 23:19
Dat zou geweldig zijn, eindelijk weer eens een klinkende overwinning van de roze horde.
@miko | 16-05-14 | 23:17
Gelukkig zijn jouw comments niet bindend....
Wellicht een tip voor de stijlloze stemmentellers om de kandidatenlijst die ze in de bus hebben gekregen mee te nemen? Dan is de uitslag wat makkelijker te noteren en kun je de voorkeursstemmen ook doorgeven.
@R30 | 16-05-14 | 23:12
Ik denk dat een aantal politieke partijen ook al een persverklaring klaar hebben liggen voor het dramatische verlies van zetels zodra de uitslag bekend is.
De tekst: 'het is allemaal de schuld van de GeenStijl'
@Outsider-Inside | 16-05-14 | 22:30
En dan valt jouw blaadje precies in de hoek en kan de man aan het bureau zien wat jij gestemd hebt.
Verder bindend stemadvies,....... ganiet, laat ze barsten.
Vanochtend hier de Gemeente Sneek gebeld en zo netjes geweest te melden dat ik als stemmenfluisteraar aanwezig ben in het stembureau en nu blijkt dat er klaarblijkelijk overal al een bericht is rondgegaan over de actie van GS. Ik hoop dat jullie een soort standaard invullijst klaar hebben, speciaal voor de niet-smartphone bezitters, ja die zijn er ook nog!.
WTF, Ms. van Riemsdijkweg. Ga eens van mijn visstek gek, je jaagt alles weg.
Je moet voor 21:00 binnen zijn omdat dan de voordeur dicht mag.
Iedere burger die dan binnen is mag binnen blijven, tot de telling klaar is en de uitslag wordt doorgebeld.
@gedachtespinsel | 16-05-14 | 22:49
4.bp.blogspot.com/-m2slla6Qc4o/Uk2nq4I...
www.youtube.com/watch?feature=player_...
@rode peper | 16-05-14 | 22:52
Yup, het gaat er niet om wat de GS populatie stemt, de normaal verdeling van GS stemmers zal volgens mij nauwelijks, tot niet van invloed zijn met betrekking tot de locatie van de stembureau's.
@gedachtespinsel | 16-05-14 | 22:48,
Gs-lezers zijn een aselecte groep, stemmentellers zijn een aselecte groep van de gs-lezers dus betrouwbaarheid....?
@necrosis | 16-05-14 | 22:47
Hee, mij en over halen..... tot wat? haha
@rode peper | 16-05-14 | 22:46
Statistisch gezien meer dan voldoende response voor betrouwbare steekproef.
@gedachtespinsel | 16-05-14 | 22:44
Nee, die proberen jou en mij over te halen om op hunnie te stemmen met halve waarheden en hele leugens.
Overigens ruim 8000 stembureaus, 1500 aanmeldingen, dus nog minder echte melders....
@necrosis | 16-05-14 | 22:42
Maar die tellen geen stemmen nie....
Mijn ervaring als stemmenteller is dat het gemiddeld 2 a 3 uur kan duren voordat een eerste telling rond is. Hopelijk hebben de stemmentellende reaguurders genoeg puf om het zolang vol te houden.
fietskettingslot | 16-05-14 | 22:40
.
Was dat voor landelijk, gemeente of EUropees?
reinaarden | 16-05-14 | 22:37
9u 's avonds neem ik aan?
Als je de hele dag aanwezig wilt zijn kun je je beter bij de gemeente aanmelden om plaats te nemen in het stemlokaal, krijg je ook nog 50euri en lunch/koffie.
@gedachtespinsel | 16-05-14 | 22:36
Ik heb vertrouwen in onze democratie, maar niet in de meeste politici...
-weggejorist-
Ik weet nog steeds niets in welke van de 3 bureaux op 100m van mij vandaan ik geachword aanwezig te zijn....
Ik geloof dat ik het nog niet snap. Kan dit ook voor echt imbeciele mensen en analfabeten ondertiteld worden?
Het is echt te moeilijk.
.
Maar misschien, evenals het zo door jullie verfoeide EU, zou je eens misschien een heel klein beetje kunnen uitgaan dat mensen niet als kind aangesproken wensen te worden. Een duidelijk signaal ervan is als je op hogere toon als normaal gaat praten.
Mijn ervaring als stemmenteller is dat het gemiddeld 2 a 3 uur kan duren voordat een eerste telling rond is. Hopelijk hebben de stemmentellende reaguurders genoeg puf om het zolang vol te houden.
Je moet voor 9:00 binnen zijn, de hele dag niks doen, en als andere mensen ze geteld hebben moet je vragen wat de uitslag is?
@necrosis | 16-05-14 | 22:35
Je hebt weer lekker veel vertrouwen in onze democratie :D
@gedachtespinsel | 16-05-14 | 22:32
Wat denk je toch weer slecht over mij....
Die stift is bedoeld om er voor te zorgen dat frauderende stembusmensen mijn keuze niet kunnen uitgummen en vervangen door een 'politiek correcte' stem.
Wat jámmer dat ik in het buitenland woon....
@necrosis | 16-05-14 | 22:27
Ik hoef geen stip midden op mijn voorhoofd!
Top initiatief van GS!
Goed idee om bij de volgende 2e kamer verkiezingen ook een professioneel landelijk GS verkiezingswaarnemers-netwerk op te zetten want een PVDA in het nauw maakt rare sprongen.
Denk dat je ook niet moet onderschatten dat alleen al dit GS inititatief bepaalde linkse gestaalde kader types met snode verkiezingsfraude-plannen al behoorlijk afschrikt, hoewel er vast nog wel fraude-mogelijkheden overblijven voor de die hards.
Wat we ook dringend nodig hebben in NL zijn doorzichtige glazen stembussen in plaats van zwarte kliko's waarbij het totaal niet transparant is wat er door wie precies ingestopt (of uitgehaald) is.
Zelfs bij het referendum in de Krim hadden ze dit beter geregeld, zie bv deze foto:
i2.cdn.turner.com/cnn/dam/assets/14031...
Tip voor alle stemmers: neem een rode permanente markeerstift mee.
www.youtube.com/watch?v=zEzUTvWn2tM&a...
Wat zouden ze in de stemlokalen doen met blanco stembiljetten?
Even het politiek correcte vakje rood 'potloden'?
Ik vertrouw die lui niet verder dan ik ze kan gooien!
Geweldige actie dit!
Zo'n 15% dekking, ben wel benieuwd hoe representatief dat is.
Wel leuk hoor, dat stemmen tellen, maar de revolutie zal er niet echt in gang mee worden gezet. Volgende keer toch maar iets als alle stembussen in de plomp gooien?
Das leuk voor volgende week.
Maar ik zit onderhand nog steeds op de DumpertReeten van deze vrijdag te wachten.
-edit: DumpertReeten shall return -
Ik ga gekleed in burqa naar het stemlokaal, trouwens.
@OhJee | 16-05-14 | 22:09
Integendeel, deze actie vertegenwoordigt hoop en vertrouwen in de toekomst.
hulde, goed initiatief hoor.
Nee dank je, ik geloof niet dat ik objectief kan tellen in deze.
@ smdyasc | 16-05-14 | 22:05
Ja, het is een treurige zaak.
Voor 21.00 u binnen, zo redden we de democratie.
Let's roll ...
Episch filmpje. Hulde.
Ginger, ginger, ginger.
REAGEER OOK