Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De #GR2014 PVV Verontwaardigings Meter

Ja, het gaat wéér over Greet. Schuld van iedereen. Want hij deed maar in twee gemeentes mee, verloor in allebei die steden een zetel (hup Groep de Mos!), maar is toch weer de meest besproken deelnemer aan #GR2014. En dat allemaal omdat ie een borderline racistische uitspraak deed over een zeer reëel maatschappelijk probleem met Marokkanen zodat niemand ooit nog met zijn partij in een Almeerse of Haagse coalitie wil samenwerken, en hij dus geen bestuurlijke verantwoordelijkheid hoeft te dragen. De PvdA ging dood (en namens de voltallige GeenStijl-redactie: graag gedaan, Nederland!), maar problemen overschreeuwen is het nieuwe wegkijken. Slachtofferrol op een presenteerblaadje voor de Marokkanen en hun gesubsidieerde belangenclubjes.. Nieuwe en nog hogere ivoren wachttorens voor het Goed Volk van waaruit het (politiek) doodwensen van Wilders als boodschap zal schallen. En helemaal geen enkele verandering voor De Man in De Straat die gewoon de rust, reinheid en sociale regelmaat van Dit Land is Ons Land terug in de samenleving wenst. Dus. WILT U MEER OF MINDER GRATIS PVV-PR? (Minder! Minder! Minder!)

Reaguursels

Inloggen

Even hoor, voor mijn beeldvorming, een vraagje.
Marokkanen zijn dus per heden een apart ras?

Stormageddon | 20-03-14 | 18:01

Trieste acties vanuit het slinkse kamp. Lijkt de hitler-jugend wel qua organisatievorm. Denken we nu echt dat Witlers niet even met advocaten checkt wat hij wel of niet kan roepen ? Dit is uiteindelijk gratis reclame voor hem, want geen rechter gaat hij veroordelen. Maar goed, laat dat maar blijken als je zelf als gutmensch gut wilt lijken door in de aangifte-optocht mee te lopen.

Shareholder II | 20-03-14 | 14:40

Kees Norg;
Gewoon Wilders, dan blijft Alexander een beetje braaf, heeft nu veel gewonnen, wil dat echt niet kwijt, wil nu nog niet beseffen dat hij gewonnen heeft omdat "men"de VVD en PvdA, wel echt persé wou straffen, gaat dat dan wel beseffen, en houdt dan hopelijk zijn arrogante kop een beetje.

kopje | 20-03-14 | 13:53

Als je minder islam wil, jazeker, dan moet minder b.v. Marokkanen in Nederland hebben. En daar is niks mis mee. Dat is een realiteit.

Thoth | 20-03-14 | 13:33

Maar op wie moet je nu starks tegen Brussel stemmen?
Op Nigel Farage stemmen mag niet...

Kees Norge | 20-03-14 | 13:06

Joden waren niet verantwoordelijk voor meer dan 60% van de crininaliteit,om maar een klein verschilletje te noemen bovendien hielden ze niet massaal hun hand op, en konden in tegenstelling tot de Marokkaanse club hier WEL lezen schrijven.

kopje | 20-03-14 | 12:56

Mattheüs 26: 3-5 geeft zo ongeveer aan hoe de gevestigde politiek die de gevestigde elite vertegenwoordigt Wilders gebruikt.

3 Toen kwamen de overpriesters en de oudsten des volks bijeen in het paleis van de hogepriester, genaamd Kajafas, 4 en zij beraamden een plan om Jezus door list in handen te krijgen en te doden. 5 Maar zij zeiden: Niet op het feest, opdat er geen opschudding ontsta onder het volk.

ecologiste | 20-03-14 | 12:51

kicktherabbit;
Jammer maar van het enigste Marokkaanse gezin wat ik ooit gekend heb , heeft de oudste zoon iemand vermoord voor een paar pakjes sigaretten.... need I say more?

kopje | 20-03-14 | 12:49

Dus zoals gebruikelijk gaan 'we' op de multiculti-knuffeltoer, vergeten voor de lieve vrede maar even het onderliggende probleem (criminele Marokkanen), gaan allemaal 'born here' hashtaggen (waar zijn deze hashtaggers als het marokkanenprobleem ter sprake komt) en sturen de hofnar Wilders naar de guillotine. Ja, daarmee lossen we de problemen op.

FrankVeer | 20-03-14 | 12:31

Het is jammer dat Wilders in zijn retoriek regelmatig een niet-doordachte toon aanslaat. Wat hij -kennelijk- feitelijk wil zeggen is dat het aantal criminelen van allochtone afkomst de spuigaten uitloopt, en dat dat minder moet. En daar heeft hij gewoon een punt. Punt.

Reykjavik | 20-03-14 | 12:18

Mooi, half nederland gaat aangifte doen tegen Wilders. Laat de rechter maar (weer) bepalen of hij dat mag zeggen of niet.
Volgens het AD ontploft NL op dit moment. Over de oorzaak wordt met geen woord gerept.

Petrus Poortwachter | 20-03-14 | 12:10

Inwoners Lloret de Mar scanderen - na jarenlang getergd te zijn door straalbezopen, herriemakende en vernielzuchtige Nederlanders - op de vraag van Geertos Wilderos op verkiezingsbijeenkomst "willen jullie meer of minder Nederlanders in Lloret?"

De lokale wegkijker en goedprater Alexanderos Pechtolos vindt het schandelijk en de voorzitter van het Landelijk beraad Nederlanders is van plan aangifte te doen, hoewel deze Mo Rabijn ook na 432 jaar geheel door de samenleving gesponsord verblijf in Spanje de taal nog steeds niet machtig is.

hogeheuvel | 20-03-14 | 12:07

Sorri, niet diskriminazie, maar razizme!

Brandend Zand | 20-03-14 | 12:04

@Zijn marokkanen een ras of een etnische minderheid?
Scavenger | 20-03-14 | 08:05 | + 8 -
-
Kennelijk van het negroide ras. Ze komen tenslotte uit noord-afrika, en roepen constant diskriminazi.
Waarschijnlijk een gebleekte variant ervan, net als die voorheen bekende popster m. jackson.

Brandend Zand | 20-03-14 | 12:03

Waarom denkt Wilders deze uitspraken nodig te hebben en richt hij zich niet gewoon op zijn agenda?! Waarom op onderbuikgevoelens spelen als de feiten en cijfers voor zichzelf spreken? Waarom al die emoties los laten gaan en niet de tegenstander geen kans geven? Waarom niet de tegenstanders met feiten om de oren slaan in duidelijke, heldere en eloquente taal? Waarom gele haren? Waarom niet wat minder ego maar meer voor het belang van NL gaan? NL is doomed..

Robertski | 20-03-14 | 11:59

Onze ouders zeiden in WO-II dat ze wel wat minder Duitsers in ons land wilden hebben. Was dat dan ook walgelijk?

rijk | 20-03-14 | 11:57

Check de poll-uitslag van vandaag maar eens;nuff said.

R.B.Scott | 20-03-14 | 11:54

Lokscooters parkeren richting belgie en je zult zien dat het leegstroomt.

Andersom dag | 20-03-14 | 11:45

Behangdelul | 20-03-14 | 10:43
Mee eens, maar het heeft 'm geen winst opgeleverd. Ze hebben evenveel zetels nu als 4 jaar terug.
Wat PvdA in R'dam aan stemmen heeft verloren is gegaan naar SP en D66. Ow ja, en de 100% islamitische NIDA partij is nieuw binnengekomen met 2 zetels.
Meest logische voor R'dam is een coalitie tussen Leefbaar Rotterdam, SP en D66. Of dat een zegen is, voor R'dam, moet nog blijken.

Ow ja, voor ik het vergeet .. Nu PvdA zo'n grote verliezer is, mag dan ook burgemeester Appie vervangen worden? Ja? Fijn! Dank u wel.

gaffelbaard | 20-03-14 | 11:44

Ik snap werkelijk niet waar Geert mee bezig is. Ik snap dat hij wil zeggen wat veel mensen denken, maar weldenkende mensen vinden dit ook te ver gaan. Natuurlijk, problemen met marokkanen moeten worden aangepakt. Maar dat gaat Wilders niet bereiken door dit soort tokkie uitspraken. Zoals hierboven al aangegeven door andere geeft hij al de mensen die tegen hem zijn alleen maar minutie en zullen sommige alleen maar meer in hun slachtoffer rol duiken. Ik snap Wilders echt niet, ik was nml al om maar schrok door van wat hij de laatste dagen zei, en dan vooral ook die overwinnings speech. Totaal onnodig en dom bovendien. Als een schaker die ver voorstaat maar op het laatst een domme zet doet waardoor hij de partij uit handen geeft. Is het zo moeilijk de emoties wat in te houden waardoor je de wat hoger opgeleiden ook voor je blijft winnen?! Hij lijkt zich nu puur te richten op de tokkies en verlaagt zich tot hun niveau. Mijn hoop op een daadwerelijke aanpak van de problemen neemt verder af.. Ik wordt echt een beetje verdrietig van deze gang van zaken en mis Pim. Waarom doet Wilders dit NL en zichzelf aan?! Het had zo mooi kunnen en moeten zijn. Eindelijk iemand met gezond verstand die de zaken aan zou pakken. Maar hij moest zonodig provoceren waardoor de echte problemen overschaduwd worden en het weer alleen over Wilders zelf gaat. GVD!

Robertski | 20-03-14 | 11:42

@Einde van de Domheid | 20-03-14 | 08:19
Geert Wilders/PVV wil best samenwerken, doch niet z'n standpunten inleveren voor wat betreft gast Nederlanders.
Alzo het samenwerken met de landverraders partijen zal niet gaan.

Hendrikaatje | 20-03-14 | 11:42

Wanneer iemand zich in mijn huis niet als gast gedraagt, gooi ik hem er uit. En die Nederlanders van Marokkaanse afkomst die zich aan onze cultuur hebben aangepast, hard werken en belasting betalen hoeven zich m.i. niet aangesproken te voelen. Want zij zijn in de eerste plaats Nederlanders, net zoals b.v. Mejuffrouw Kromowidjojo en met haar vele anderen....

Polletje Piekhaar | 20-03-14 | 11:42

Zigeuners zijn anders ook geen lieverdjes..

Koonkluk Huis | 20-03-14 | 11:36

Waar kunnen we aangifte doen van terrorisme tegen die rappert?

mooi geluld man | 20-03-14 | 11:34

Een Marokkaan
Die moet maar gaan
Naar waar hij ooit is weggegaan

Weer naar het land
Waar in het zand
Je in een geitenkut belandt

distel | 20-03-14 | 11:33

Gelukkig zijn moslims helemaal niet rigoreus in hun aanpak van illegalen:
www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/ar...

Mja, daar hebben ze ook niet zoveel geld als wij in NL.

Petrus Poortwachter | 20-03-14 | 11:30

@ViagraFalls | 20-03-14 | 11:19
Een acteur heeft ook Lincoln vermoord. Vertrouw ze niet.

T.Stark | 20-03-14 | 11:24

Het duurt al meer dan een kwart eeuw.
Gesar.
Gesis.
Vrouwen en meisjes die voor 'hoerrr' worden uitgemaakt.
Homo's die in elkaar worden geslagen.
Mensen die uit hun huis, hun wijk worden weggetreiterd.
Joden die op straat worden uitgescholden en gemolesteerd.
Oude mensen die op straat en in hun woningen worden overvallen.
Oude vrouwtjes die vanaf gejatte scooters tegen de grond worden gemept.
Hardwerkende winkeliers die worden overvallen.
Schoolpleinen die worden geterroriseerd.
Roedels Marokkaanse straathyena's die buurten onveilig maken en verzieken.
Willekeurige voorbijgangers die in elkaar worden geslagen.
Buschauffeurs die het ziekenhuis worden ingemept.
Staatsruifvreters die zich vermenigvuldigen als virussen.
Fraudeurs die de politiek verzieken.
Fraudeurs die het onderwijs verzieken.
Intimiderende macho's die ons hun zieke, achterlijke religie in ons gezicht wrijven.
Types die laten weten schijt te hebben aan onze samenleving.
Complete stadswijken die worden overgenomen en verloederd raken.
Veertienjarigen die met pistolen lopen te zwaaien.

En eindelijk, eindelijk, eindelijk;
Na al die decennia waarin we over ons hebben laten lopen, waarin onze samenleving is gebarbariseerd, waarin zich in onze steden een sociaal-culturele ramp heeft voltrokken, roept er eindelijk iemand dat het 'minder' moet.

Eigenlijk ben ik verbaasd over deze naar verhouding terughoudende, milde reactie.

Peter Emile | 20-03-14 | 11:15

Wilders is een malloot. Hij heeft sterke troeven in handen, en speelt ze uit op een zeer kwalijke manier. De Marokkanen in Nederland, zijn gewoon een inferieur volk, zoals ze zich gedragen in Nederland. Hebben hier en daar uitschieters naar boven. Ben 3 keer in Marokko geweest en zie daar heel andere mensen. Keihard werkende mensen, met toekomstdromen om het morgen nog beter te doen. Dat zie ik in Nederland niet terug bij die groep. Ik neuk je moeder is hun 'export' specialisme. Ik scheit op deze groep, de goede buiten gelaten. Ik scheit op Wilders door ze allemaal over een kam te halen. En ik acheit op Marokkanen die hier komen om misbruik te maken van het systeem. Ontregelen, naar de misere zoals in hun thuisland normaal is. Deze maatschappij creert Breivinks, ook daar scheit ik op. Het roer moet om. Genoeg is genoeg. Maaar wie gaat dat doen? En elke mongool die denkt dat dit op een nette manier gebeurd gelooft in sprookjes. De geschiedenis wijst de afgelopen 2000 jaar anders uit. Moet ik nu boos zijn op de boodschapper of op de veroorzaker? En de vraag begint steeds meer te hameren in mijn hoofd, wat is de veroorzaker of boodschapper meer dan mijn persoontje of uw persoontje? Denkt u hier maar eens goed over na. Wie zijn die 'boodschapper'(Wilders) en veroorzakers(PC correcte mensen) dan?

Smarties | 20-03-14 | 11:09

Wilders is een malloot. Hij heeft sterke troeven in handen, en speelt ze uit op een zeer kwalijke manier. De Marokkanen in Nederland, zijn gewoon een inferieur volk, zoals ze zich gedragen in Nederland. Hebben hier en daar uitschieters naar boven. Ben 3 keer in Marokko geweest en zie daar heel andere mensen. Keihard werkende mensen, met toekomstdromen om het morgen nog beter te doen. Dat zie ik in Nederland niet terug bij die groep. Ik neuk je moeder is hun 'export' specialisme. Ik scheit op deze groep, de goede buiten gelaten. Ik scheit op Wilders door ze allemaal over een kam te halen. En ik acheit op Marokkanen die hier komen om misbruik te maken van het systeem. Ontregelen, naar de misere zoals in hun thuisland normaal is. Deze maatschappij creert Breivinks, ook daar scheit ik op. Het roer moet om. Genoeg is genoeg. Maaar wie gaat dat doen? En elke mongool die denkt dat dit op een nette manier gebeurd gelooft in sprookjes. De geschiedenis wijst de afgelopen 2000 jaar anders uit. Moet ik nu boos zijn op de boodschapper of op de veroorzaker? En de vraag begint steeds meer te hameren in mijn hoofd, wat is de veroorzaker of boodschapper meer dan mijn persoontje of uw persoontje? Denkt u hier maar eens goed over na. Wie zijn die 'boodschapper'(Wilders) en veroorzakers(PC correcte mensen) dan?

Smarties | 20-03-14 | 11:09

De PVV is een AIVD marionet, net als D66, net als SP.

T.Stark | 20-03-14 | 11:08

Willianus Wortelus | 20-03-14 | 11:05
Ah, een onvervalst tu quoque argument.

Igor Putkin | 20-03-14 | 11:08

Wat een selectieve verontwaardiging weer.

Terwijl in elke moskee elke imam zijn marokkaanse volgelingen loopt op te ruien dat alles wat niet geloofd in een pedofiele struikrover gelijk staat aan vieze smerige ongelovige varkens en daarom de koppen afgehakt dienen te worden.

Elke marokkaan is hiervan overtuigd.

Willianus Wortelus | 20-03-14 | 11:05

Waarom zou dat nou zijn , dat minder minder....?
Als deze mensen zich zouden gedragen zou het niet nodig geweest zijn.
De gutmenschen zijn nu boos, terwijl ze stiekem ook zo denken . Minder van dit soort zou idd beter zijn .

Lief meiske | 20-03-14 | 11:01

ja, aangifte tegen Wilders,en als hij veroordeelt wordt?
-
Geeft die criminelen en uitzuigers etc. nog meer macht, maakt ze onaantastbaar.
Waarom wordt er niets aan het probleem gedaan?
Steek al die energie in het probleem.
Wilders is niet het probleem maar het gevolg!

metoo1 | 20-03-14 | 10:59

De uitspraak is geen discriminatie, racisme of wat voor verschrikkelijks dan ook.
- Als Nederland de immigatie van Marokkanen beperkt;
- Als Nederland criminele Marokkanen uitzet;
- Als Nederland vrijwillige remigratie van Marokkanen stimuleert;

Wat krijg je dan? Minder Marokkanen. Lijkt me logisch.

tipo | 20-03-14 | 10:58

@Herr Vorragend | 20-03-14 | 08:35
Natuurlijk is 'maar zij doen het ook' geen goed argument. Maar het is hypocriet, wat TeeJee zegt.

EigenVolkEerst | 20-03-14 | 10:56

2014: ieder etmaal - Pasen,Pinksteren en Kerstmis meegeteld- komen er weer 734 cultuurverrijkerts bij, Geert.
-
Daarvan is een groot deel Marrokaan.
-
Wat dacht je daar vanuit de krochten van de Almeerse gemeenteraad aan te kunnen 'regelen'?
-

bisbisbis | 20-03-14 | 10:53


Job, Job, Job Cohen

kom snel terug

Mr. Drs. Ir. | 20-03-14 | 10:51

Daarom, en ik roep het al veel langer; Joost Eerdmans! Die kan het tenminste wel normaal verwoorden.

Behangdelul | 20-03-14 | 10:43

M-Bozz | 20-03-14 | 08:19
Dat scheelt mij heel veel typen. 100% eens!

Tjemig | 20-03-14 | 10:39

navigator18 | 20-03-14 | 09:23 | Dat is denk ik het probleem in dit geval; met moord dreigende aggressieve medelanders op hetzelfde niveau scharen als een politicus die foute uitspraken doet. Het ene gebeurt, gewoon, op straat, continue tussen ons (vandaar ook de beveiliging van de Politici in het algemeen en Wilders in het bijzonder), en het andere zijn slechts woorden over uitzetting van medelanders met toch al een dubbel paspoort en toch al 1 voet in het andere land. Ik vind het ook een verschrikkelijke uitspraak van Wilders, maar al die medelanders die je in opsporing verzocht ziet, een met moord dreigende Hozny, een stel buitenlanders die een oude man in elkaar schoppen bij een overval.. ik vind dat toch allemaal wel een tandje erger en dreigender en realistischer. Wilders krijgt geen reet voor elkaar.

mental K | 20-03-14 | 10:31

Wat mij nou zo enorm irriteert zijn de overige politici. Allemaal oh wat erg, nooit mee samenwerken, cordon sanitair etc, Pechtold loopt daarin voorop.

Maar wederom hebben veel mensen laten zien dat ze het met Geert Wilders eens zijn. In almere, ja ook al is het Almere, heeft wel meer dan 20% op de PVV gestemd. Dat betekent dat gewoon een vijfde van zo een middelgrote stad het met die uitspraken eens is.

En volgens de peiling van de NOS, en ja ik weet dat het peilingen maar goed, als er nu tweede kamer verkiezingen zouden zijn, dan zou de PVV 25 zetels behalen. Dat is gewoon 1/6 deel van Nederland. Dat is ontiechelijk veel.

En in plaats van dat de 'nette' politici hun kop uit het zand steken en zich realiseren, dat zo een groot deel van Nederland die anti-Marokkanen uitspraken steunt, gaan zij gelijk weer roepen oh dat kan echt niet wat de PVV doet. In plaats van dat ze gelijk Wilders weer vergelijken met de duivel en weet ik wat, zouden zij eens moeten gaan kijken hoe het in godsnaam komt dat er zo veel haat is naar een bepaalde bevolkingsgroep is. En daar eens kijken wat daarvan de oorzaak is en wat er aan veranderd kan worden.

Wilder speelt in op onderbuikgevoelens, maar hoe zijn die gevoelens dan ontstaan. Daar mag zo een arrogante zak als Pechtold zich mee gaan bezighouden in plaats van constant de PVV aanvallen. De PVV benoemt het, en in mijn optiek doet dat niet juist, maar die gevoelens overheersen dus bij een groot deel van Nederland. Daar zou de politiek eens naar moeten kijken in plaats van het alleen op discriminatie te gaan gooien. Hoe komt het dat zoveel Nederlanders de PVV steunen, kijk daar eens naar heren politici!

wvsnl | 20-03-14 | 10:31

Wat een verontwaardiging, wat een daadkracht! Een politicus doet een walgelijke uitspraak en het is meteen het opening topic van alle journaals. Andere politici haasten zich er hun afschuw over uit te spreken om hun eigen correctheid maar weer eens te onderstrepen. Politie en justitie worden in stelling gebracht om er wat aan te gaan doen.

Jammer dat de onderliggende oorzaak voor deze walgelijke uitspraak nooit op deze verontwaardiging en daadkracht heeft kunnen rekenen, namelijk 30 jaar overlast- en criminaliteitsmonopoly van marrokaanse jongeren. En de cijfers liegen er niet om: Van marrokaanse jongens tussen de 8 en 28 jaar is meer dan 80%(!) in aanraaking geweest met de politie. Leg naast deze 80% een pakkans van 3% en u begrijpt hoe groot het probleem is. Het gaat ook niet voor niets over marrokanen en niet over Chinezen, Indonesiërs of brazilianen; Die wonen hier ook, maar vertonen dit gedrag niet, of niet in deze mate.

Het Samenwerkingsverband marrokaanse Nederlanders lijkt helaast ook niet veel verder te komen dan verontwaardiging en aangifte, rechten. Terwijl je zou verwachten dat juist het overlast- en criminaliteitsmonopoly van marrokaanse jongeren een aandachtpunt zou moeten zijn. Dit zou het bestaansrecht en en draagvlak onder niet-marrokaanse Nederlanders zeker versterken. Maar helaas: het blijft oorverdovend stil over de plichten-zijde en er wordt helaas wederom gekozen voor een slachtoffer rol.

Jammer genoeg wordt vanuit het slachtofferschap ook de discriminatiekaart weer getrokken. Dat is opmerkelijk of misschien zelfs wel ironisch omdat de de groep in kwestie een religie aanhangt die gestoeld is op uiterst fascistische opvattingen, die niet-aanhangers van deze religie structureel reduceerd tot een groep rechteloze tweederangs burgers. Waar andere religies mensen oproepen zichzelf een beter mens te maken, roept de islam mensen op zichzelf een beter moslim te maken. Daarbij hoeft met rechteloze tweederangs burgers geen rekening gehouden te worden.

Chuck the plant | 20-03-14 | 10:24

De hoslims dansen tevreden rond hun eigen gelijk als ware het carnaval.

Het doet denken aan onze eigen zuiver blanke PVV (ahum), uuuhm, zwaren en zware zwaren: wie HUN overtuiging niet deelt dwaalt.

Nouw, zo kan ik er nog wel een paar bedenken ..

Jan5819 | 20-03-14 | 10:21

@Ballenman | 20-03-14 | 09:10
Dan heb jij gister tog een stukje tv gemist.
Het interview ervoor en erna heeft Geert het over criminele Marokkanen.

Krijg ik nog wel een verhuisbericht?

eed | 20-03-14 | 10:20

Ik wil ook minder criminele Marokkanen. En minder criminele Antilianen, Polen en ja, ook minder criminele Nederlanders.
Alleen kunnen we die laatste groep moeilijk wegsturen. De andere groepen kunnen wel terug naar eigen land (of eiland).

New Quacka | 20-03-14 | 10:11

@ simpelman | 20-03-14 | 10:07 | + -1
… zoals Van Rossem al in het stukkie schrijft. EERST LEZEN, simpelman!

simpelman | 20-03-14 | 10:11

Hield Wilders die toespraken omdat hij verwachtte dat hij na verkiezingswinst moest meeregeren? Hij is slim genoeg om te weten dat zijn partij alleen de oppositie in kan na die uitspraken. Misschien was hij bang dat zijn mensen door de mand gaan vallen als ze bestuursfuncties krijgen.

simpelman | 20-03-14 | 10:07

Voor diegene niet niet weet hoe Geert het dan voor elkaar wilt krijgen: misschien zou u eens dan moeten luisteren naar hem...
Veel-plegers de Nederlandse nationaliteit afnemen. Dus ook geen recht op uitkering. Wat moet iemand die de westerse cultuur haat overigens eigenlijk met een nederlands paspoort? In een cultuur geloven die de westerse cultuur het liefst wil afmaken, maar toch profiteren van de westerse voordelen? Om deze mensen gaat het. Diegenen die het rechtvaardig vinden om met pistooltjes te zwaaien zodra ze zich beledigd voelen...

MaVe_64 | 20-03-14 | 10:03

Minder Peter Repelsteeltje de Vries en minder marokkaanse schaamte-cultuur.

nemeton | 20-03-14 | 09:58

Zolang er geen Marokkanen zijn die zich openlijk distanciëren van hun criminele, overlast gevende en sissende dubbel paspoort genoten, blijft het 1 soort...

Hendrikaatje | 20-03-14 | 09:58

Als het oplossingspercentage en het veroordelingspercentage van de criminelen in Nederland, daar zitten dus ook veel Marokkanen bij, slechts 1,8% is, moet de burger dan maar zijn mond houden?
Nee natuurlijk niet, het gaat om zijn eigen veiligheid.

duitse herder | 20-03-14 | 09:57


Wilders: *Ik heb niks verkeerds gezegd, maar gezegd wat veel mensen denken. Minder Marokkanen bereiken we door beperking van de immigratie uit islamitische landen zoals Marokko, vrijwillige remigratie en het uitzetten van criminelen met een dubbele nationaliteit na denaturalisatie. Daar is niks mis mee. Dat hadden we tien jaar geleden al moeten doen"

Maar daar hoort dan toch ook verplichte geboortebeperking bij, anders helpt het niks.

rasoptimist | 20-03-14 | 09:56

Petrus Poortwachter | 20-03-14 | 09:46
Het enige dat helpt is naleving van de regels die we hebben opgesteld om er een beetje leefbare maatschappij van te maken. Als dat gebeurt is er niets aan de hand. Dus de politie -en rechterlijke macht moet op de schop om er voor te zorgen dat tuig geen kans krijgt. En de politiek mag leuke preventieplannetjes bedenken zodat de politie wat ontlast wordt.

deministerpresident | 20-03-14 | 09:54

Ach ja, het vervelende is dat iedereen gewoon weet dat wat Wilders zegt eigenlijk niet kan (ook niet vanuit historisch besef). Het probleem is alleen dat hij wel zegt wat ik werkelijk IEDEREEN om me heen hoor zeggen. Ik ken werkelijk niemand die zegt dat de komst van Marokkanen naar Nederland een verrijking is geweest. Nu zijn er natuurlijk wel meer groepen die niet echt een verrijking zijn, maar geen enkele groep veroorzaakt zoveel overlast als de Marokkaanse Gemeenschap. Het niet integreren en de oververtegenwoordiging in de criminaliteit zou iets zijn waar je je als gemeenschap diep voor zou moeten schamen, maar zo niet de Berbers. Die zijn er juist trots op! Tja, wat verwacht je dan van Nederlanders die zich wel aan de wet houden en hard werken?

De rede dat Geert überhaupt stemmen krijgt (inclusief die van mij bij de volgende landelijke verkiezingen) is niet omdat we Geert nou zo'n geweldige leider vinden. Welnee! De rede is dat de VVD als meest rechtse partij ons kiezers die overlast ondervinden van deze PvdA-kiezers keer op keer enorm in de steek laat. Iedere belofte over immigratie en allochtonen is gebroken. Zelfs de laatste strohalm bleek vorige maand onderhandelbaar. Tja, dan vraag je er ook om.

Het zou diezelfde Marokkaanse Gemeenschap en allerlei subsidie stichtingen eens sieren als ze naast het aangifte doen ook eens de hand in eigen boezem steken en zeggen: Inderdaad er is iets danig mis met onze jongens en wij schamen ons hier voor. Wij gaan het aanpakken! Helaas is dat pas een illusie. Gezien de rest van de partijen als een spastisch linksch gutmensch reageert op de losse flodders van Wilders en volledig de kop in het zand blijft steken, zal Geertje alleen maar groter worden.

Als laatste moeten de Marokkanen zich maar eens afvragen waarom Wilders succes kan boeken met zijn uitspraak, terwijl als hij hetzelfde zou zeggen over Chinezen iedereen zijn schouders zou ophalen en denken: meh!

Fopspeen | 20-03-14 | 09:53

Bubba de Vuystneuqer | 20-03-14 | 08:04
Nou ... gewoon. Simpel.
Ze een geldbedrag meegeven ter compensatie voor de confiscatie van eigendommen en banktegoeden, en daarna terugsturen of heenzenden.

Maar eigenlijk is de focus op marokkanen alleen niet terecht. Dat gedrag van ze zie je bij islamieten van allerlei soorten nationaliteiten terug.
Stuur je marokkanen terug, los je maar een klein stukje van het probleem op. Het probleem is groter dan marokkanen alleen. :(

gaffelbaard | 20-03-14 | 09:52

@malin. Geen zorg; ik tuin er niet in. Ik ben alleen de positieve discriminatie kotsbeu (want dat is wat hier gebeurt)

Maria.1 | 20-03-14 | 09:51

@navigator18 | 20-03-14 | 09:35
Je vraagt hier nu een uur lang hoe Wilders wil bereiken dat er minder Marokkanen zijn. In die tijd had je het antwoord gemakkelijk kunnen vinden.

Dit namelijk:

Wilders: *Ik heb niks verkeerds gezegd, maar gezegd wat veel mensen denken. Minder Marokkanen bereiken we door beperking van de immigratie uit islamitische landen zoals Marokko, vrijwillige remigratie en het uitzetten van criminelen met een dubbele nationaliteit na denaturalisatie. Daar is niks mis mee. Dat hadden we tien jaar geleden al moeten doen*.
www.telegraaf.nl/binnenland/verkiezing...

Lewis Lewinsky | 20-03-14 | 09:51

@Scavenger | 20-03-14 | 08:05
'Rattus Berberis Maroccensis' schijnt de officiële soortnaam te zijn; een roofzuchtige sissende soort...

Hendrikaatje | 20-03-14 | 09:48

ZKH EénOog | 20-03-14 | 09:08 | + 2 -
En in dat licht deed Wilders zijn uitspraak.
Alleen, jij vroeg het mathematisch en ik antwoordde mathematisch.
Als Wilders dat ook zou doen zou dat veel slimmer zijn!

Einde van de Domheid | 20-03-14 | 09:48

navigator18 | 20-03-14 | 09:35
Precies, die vraag heb ik hier ook al eerder gesteld. Want volgens velen hier moeten we zomaar begrijpen dat Wilders natuurlijk de criminele marokkanen bedoeld. Maar dat kwam niet uit zijn speech. Daarin heeft hij het m.i. over alle marokkanen. En hoe wil hij dat inderdaad gaan aanpakken. Krijgen de marokkanen een half maantje op hun kleding om de etniciteit te bevestigen. En een half maantje + nl vlag om dubbele nationaliteit te bevestigen. En wat wil hij dan doen? Land uitzetten? In de gevangenis? Ameland Bay?

deministerpresident | 20-03-14 | 09:48

@deministerpresident | 20-03-14 | 09:33
'En zoals de geschiedenis heeft geleerd is deportatie dus niet de oplossing!'
Misschien had deportatie (als de joden een eigen land hadden gehad) wel een hele hoop doden gescheeld.
Het grootste verschil met toen is dat onze communicatie nu een heel andere vorm heeft. Konden de machtshebbers in de jaren dertig nog ongegeneerd een bevolkingsgroep (al dan niet terecht) demoniseren, nu is de beweging precies andersom en worden goed geïnformeerde burgers door de overheid het bos in gestuurd met sprookjes en mag/mocht niemand daar iets van zeggen als ze niet op dezelfde wijze als in de jaren dertig door de overheid gedemoniseerd willen worden. De verschillen zijn dus m.i. groter dan de overeenkomsten.
Maar goed, als iemand een betere manier weet om de, toch algemeen geaccepteerde, problemen aan te pakken dan zou ik zeggen:'hou je niet in'

Petrus Poortwachter | 20-03-14 | 09:46

@navigator18 | 20-03-14 | 09:35
Ik wacht ook nog op een toelichting van de blonde verlosser, hopelijk komt die in de loop van de morgen met een persco omtrent nadere details

Maar ik ben bang dat dat het weer een boel loze praat is wat veel raakvlak vind bij een deel van de bevolking
Net als een VVD's ert die de BTW wil afschaffen iedereen vind het top plan maarja kan ni he ...

Ben_online NL | 20-03-14 | 09:42

@nosop3 twitter.com/nosop3

Linksch vuurtje stoken kunnen jullie als de beste! Maaruh #bornhere = Nederlander dus uuuuhmmm wat is nu precies de relatie met "minder Marokkanen". Allemaal trotse Nederlanders.

ox | 20-03-14 | 09:39

@navigator18 | 20-03-14 | 09:31
'Termen zoals 'Marokkaans tuig' kun je wel degelijk op meerdere manieren opvatten.'
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Als hij de oververtegenwoordiging van marokkanen op de verkeerde lijstjes koppelt aan 'marokkaans tuig' dan moet je wel erg je best doen om daar ALLE marokkanen te lezen.
Maar het maakt mij niet uit. Als je niet wilt zien dat het merendeel van de bevolking concrete resultaten in de aanpak van gajes in het algemeen wil zien kun je je wel iedere keer opwinden over de toon van het 'debat', er zal toch iets moeten gebeuren want het alternatief zal je nog veel minder bevallen.

Petrus Poortwachter | 20-03-14 | 09:39

deministerpresident | 20-03-14 | 09:33 | + 1 -
Eens. Al vind ik de vergelijking nu te ver gaan. Suggestiviteit pak je het beste aan bij de kern van het probleem. Ik wil eerst wel eens van Wilders en zijn PVV zijn hoe ze dat 'minder Marokkanen' precies zien, zeker in het licht van hun standpunt omtrent etnische registratie. Wil de PVV Marokkanen fysiek verwijderen uit het openbare leven omtrent van hun afkomst? Die vraag is weleens gerechtvaardigd gezien de context en het programma van de PVV!

navigator18 | 20-03-14 | 09:35

meer, meer, meer, meer, meer, meer, meer PVV
minder criminele (!) Marokkanen.
Het zou u sieren heer van Rossum als u ook eens tekeer gaat als wij nederlanders voor "Hoerrrrrr" en "ongelovige honden" worden uitgemaakt.

MoonBeebe | 20-03-14 | 09:35

Kobie | 20-03-14 | 08:22
Er werd voor WO2 wel degelijk door de Duitse machthebbers gesuggereerd dat joden verantwoordelijk waren voor de criminaliteit en andere ellende in het land. Die parallel kun je wel trekken. En er woonden ook veel joden in Ghetto's en ook zij pasten zich niet aan door de taal te leren van het land. Dus ja, op een ander niveau wellicht, maar wel dezelfde basisfrustraties. En zoals de geschiedenis heeft geleerd is deportatie dus niet de oplossing!

deministerpresident | 20-03-14 | 09:33

Maria.1 | 20-03-14 | 09:27
Tuin er niet in: de zogenaamde buurkindertjes worden met grote bruine ogen op een schild gehesen, als martelaartjes.
Terwijl de Marokkanen het helemaal in eigen hand hebben: als ze zich minder schofterig en misdadig gedragen, is Wilders in een mum van tijd van het toneel verdwenen. Ik blijf dit zeggen bij elke keer dat zo'n Ballenman of Kicktherabbit slachtoffertje wil spelen.
De Joden waren modelburgers en konden niets doen in de jaren 30: te veel Marokkanen gedragen zich als beesten en hebben het helemaal zelf in de hand of er een PVV is of niet.

malin | 20-03-14 | 09:32

Petrus Poortwachter | 20-03-14 | 09:19 | + 0 -
Je zegt: "Hij is daar helemaal niet suggestief over. Maar u hebt mijn linkje niet bekeken hé?"
.
Ik heb je linkje bekeken. Termen zoals 'Marokkaans tuig' kun je wel degelijk op meerdere manieren opvatten. Bij RTL eerder liet hij weten dat hij met 'minder Marokkanen' niet alleen doelde op criminele Marokkanen, maar alle Marokkanen. Ik snap je punt dus niet heel goed. Wilders lijkt wel degelijk fysieke verwijdering van Marokkanen te suggereren.
.
Je zegt: "Als het toch alleen maar emo-geblaat van uw kant is dan zou ik zeggen bel Wilders en vraag het hem zelf!"
.
Het is geen emo-geblaat. Ik wil wel eens weten wat Wilders en zijn PVV bedoelen met 'minder Marokkanen'. Zeker in combinatie met PVV-standpunt omtrent etnische registratie lijkt het erop te wijzen dat de PVV Marokkanen omwille van hun afkomst. Dus ook de Marokkaanse wijnverkoopster zou dan weg moeten volgens de PVV-standaard: www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article...

navigator18 | 20-03-14 | 09:31

Geert is een held en het aantal laffe reaguursels hierboven is tekenend voor de Nederlander. Willen we een oplossing voor het Marokkanen-probleem: ja of nee? Om een oplossing af te dwingen dienen zaken scherp te worden neergezet, Geert is daarin geslaagd. Hulde.

Tukker69 | 20-03-14 | 09:29

@Ballenman. Dat zegt malin toch helemaal niet! Jij vind dus ook de buurkindjes van kicktherabbit zielig, omdat Wilders vind dat criminele Marokkanen het land uit moeten en malin's neefje en nichtje die bedreigd en mishandeld zijn, dat is niet triest?

Maria.1 | 20-03-14 | 09:27

mental K | 20-03-14 | 09:08 | + 0 -
.
"En wat vind jij dan eigenlijk van een Moslim die een rituele afslachting in de naam van zijn god in zijn video clip verwerkt? Als Wilders zijn suggestieve uitspraken je al naar doen voelen, wat voel je dan wel niet als je dat leest en bekijkt?"
.
Over het algemeen ben ik net zo onder de indruk van Wilders en zijn PVV als Marokkaantjes. Dat is nog geen reden om één van beide te steunen.

navigator18 | 20-03-14 | 09:23

Ballenman | 20-03-14 | 09:20
Welnee. Sukkel.

malin | 20-03-14 | 09:21

-weggejorist-

PapillonSkullcrusher | 20-03-14 | 09:21

Dit is verdomme nu al de tweede keer dat ik mijn trui onderkots deze week. De eerste keer vanwege een groepje Marokkaans straattuig dat mij de kanker toewenste gelardeerd met racistische toevoegingen. De tweede keer gisteravond bij een stukje tenenkrommende volksmennerij van Wilders.
Gelukkig is het vandaag warm, hoef ik iig geen trui aan.

Herr Vorragend | 20-03-14 | 09:20

@malin | 20-03-14 | 08:57

hoe moeten zijn buurkinderen dat gaan realiseren?

(je lijkt niet in staat om je mening los te koppelen van wat wel of niet logisch kloppend is... ik zal je even helpen: de stelling die je nu verdedigt is: ktr's buurkinderen mogen NL uitgeschopt worden omdat andere marokkanen zich stelselmatig misdragen).

Ballenman | 20-03-14 | 09:20

TheseDays00 | 20-03-14 | 09:16 | + 0 -
We zijn het eens. Overigens bagatelliseer ik nergens de problemen met marokkaanse prinsjes. Overigens is er al aardig een lik-op-stuk beleid wat betreft deze prinsjes, maar het kan ook nog wel best worden opgeschroefd. Prinsjes moet je hun prinsdommen afpakken, dat werkt beter dan wat suggestieve uitspraken over fysieke verwijdering van Marokkanen.

navigator18 | 20-03-14 | 09:20

kicktherabbit | 20-03-14 | 09:12
Weet je wat jij moet doen? Een psychiater vragen wat empathisch vermogen is. De Marokkanen zijn op eigen houtje massaal naar Nederland gekomen (rekruten waren het topje van de ijsberg), maar een té groot deel deed dat puur voor de sociale voorzieningen, en een té groot deel gedraagt zich barbaars in ons land. Waar is jouw empathie met de Nederlanders, die al veertig jaar slachtoffer zijn van de Marokkaanse misdadigers, terwijl ze de torenhoge rekening van de Marokkaanse aanwezigheid in Nederland betalen?
Na veertig jaar proberen, pappen, nathouden en pamperen prijkt Nederland bovenaan de lijst van meest vrijgevige, geduldige landen. En nu het duidelijk is dat het Marokkanenprobleem door de fluwelen aanpak alleen maar erger en groter wordt, zien Nederlanders geen andere oplossing meer tegen het Marokkanenprobleem.
We mogen dan vrijgevig, tolerant en geduldig zijn, we zijn geen sitting ducks.

malin | 20-03-14 | 09:20

Ok en heeft onze blonde redder al aangegeven hoe hij dit wil gaan realiseren?... executies deportaties? Gezins breking?

Wat een poep iedereen denkt dat hier opties voor zijn snapt een boel niet

Ben_online NL | 20-03-14 | 09:19

@navigator18 | 20-03-14 | 09:11
Hij is daar helemaal niet suggestief over. Maar u hebt mijn linkje niet bekeken hé?
Als het toch alleen maar emo-geblaat van uw kant is dan zou ik zeggen bel Wilders en vraag het hem zelf!

Petrus Poortwachter | 20-03-14 | 09:19

Petrus Poortwachter | 20-03-14 | 08:58 | + 5 -
Je zegt: "Wel, in je blinde Wilders-haat blijven opletten hé? Ik zie dat regelen helemaal niet, dat zijn de woorden van Wilders. En die woorden worden nu, omdat het goed uitkomt, helemaal geïsoleerd van wat het partij-standpunt is. Dat wilde ik met het linkje even rechtzetten."
.
Ik heb geen Wilders-haat. Ik zeg alleen dat de PVV-leider laf is, omdat hij suggestief blijft. Ik ben erg benieuwd wat de voorman van de PVV bedoeld met minder Marokkanen. In semantische zin kan het niet bedoeld zijn, omdat Wilders' partij met nadruk voor etnische registratie is. Dus zijn woorden impliceren wel degelijk fysieke verwijdering.
.
"... bij gebrek aan beter, de enige die het probleem op tafel smijt."
.
De SP wees in 1983 al op deze problemen en heeft tot op vandaag herhaaldelijk gewezen op de problemen met ongereguleerde immigratie. De SP voorstaat echter realistischer en een menselijkere aanpak dan de suggestieve fysieke verwijdering van willekeurige(?) marokkanen.

navigator18 | 20-03-14 | 09:17

@ navigator18 | 20-03-14 | 09:11 | + 0 -
Wil je echt weten hoe Wilders Marokkanen wil verwijderen? Ik niet, man hoeft niet nog meer podium. Nog wat minder stemmen op hem zou beter zijn. Mijn stem heft hij nooit gehad en gaat hij ook nooit krijgen. In 2010 50.529 stemmen en nu 43.048. Da's echt geen overwinning, gewoon een verslaggever eens naar het verlies laten vragen.

Wil je minder criminaliteit op straat en gerichte aanpak vna problemen, dan zijn er nog wel 1 of 2 partijen waar je beter op kunt stemmen.

TheseDays00 | 20-03-14 | 09:16

@ Skunk57 | 20-03-14 | 09:11 |
U doet nu exact wat u mij verwijt.

goedverstaander | 20-03-14 | 09:12

Ben benieuwd hoe D66 Die Marokkanenfrage gaat aanpakken.

aardappelninja | 20-03-14 | 09:12

malin | 20-03-14 | 08:57 |
Ik heb in ieder geval het vermogen om goed en slecht op basis van daden te onderscheiden in plaats van op huidskleur. Blijkt voor velen nog erg lastig te zijn, sterkte daarmee.

kicktherabbit | 20-03-14 | 09:12

(c)ZWITSUL | 20-03-14 | 08:55 | + 5 -
Je zegt: "3 strikes your out .. criminaliteit onder jonge Marokkanen is veel en veel te hoog, en al veel te lang."
Eens dat er een Marokkanenprobleem is. Punt is dat Wilders het in GENERIEKE zin over Marokkanen had, dus niet in het bijzonder over criminele Marokkanen.
.
Nu Wilders' PVV dus spreekt over fysieke verwijdering van Marokkanen, omwille van hun nationaliteit?, vind ik dat je er ook niet omheen moet draaien. Hoe wil Wilders' PVV de fysieke verwijdering van Marokkanen organiseren? Waarom is hij daar zo ontzettend suggestief over?

navigator18 | 20-03-14 | 09:11

ZKH EénOog | 20-03-14 | 09:04
Het Jakhals-item bij DWDD gisteren sprak ook boekdelen - alle Turken daar stemden op PVV. En hun vrienden ook, zeiden ze, al hun kennissen, al hun familieleden. Iedereen die ze kenden. Wow.

malin | 20-03-14 | 09:11

goedverstaander | 20-03-14 | 08:46 |

Jij zou iets minder moeten denken wat greet denkt, maar zijn woorden nemen voor wat ze zijn; Racistisch geblaat.

Skunk57 | 20-03-14 | 09:11

@eed | 20-03-14 | 08:10

ja maar dat zei die niet he?

Ballenman | 20-03-14 | 09:10

@navigator18 | 20-03-14 | 08:53 | als het niet precies duidelijk is wat hij wil ('suggestief') waarom is mijn opmerking dan niet juist?
En wat vind jij dan eigenlijk van een Moslim die een rituele afslachting in de naam van zijn god in zijn video clip verwerkt? Als Wilders zijn suggestieve uitspraken je al naar doen voelen, wat voel je dan wel niet als je dat leest en bekijkt?

mental K | 20-03-14 | 09:08

@Einde van de Domheid | 20-03-14 | 09:05

Dat is nou de democratie: de minderheid is altijd de dupe van de meerderheid. Dat is toch exact het land waar we in willen leven? Of ga je het nu ook opnemen voor die paar schattige Hells-Angels die de dupe zijn van hun minder lieve broeders?

Daarbij zie ik de niet-criminele Marokkanen in eerste instantie gewoon als Nederlander, want die hebben zich wel aangepast aan onze normen.

ZKH EénOog | 20-03-14 | 09:08

-weggejorist-

PapillonSkullcrusher | 20-03-14 | 09:08

Overigens, die 'dat gaan we regelen"opmerking van Geert... Hoe dan precies, wat wil de PVV in de gemeenteraad van Den Haag doen omdat te bereiken?

buitenspeler | 20-03-14 | 09:05

ZKH EénOog | 20-03-14 | 09:01 | + 0 -
De mogelijkheid dat je 40% Marokkanen adresseert die niet-crimineel zijn.

Einde van de Domheid | 20-03-14 | 09:05

Ben wel benieuwd hoe Wilders de marokanen deportaties gaat oppakken.

Andersom dag | 20-03-14 | 09:05

En als we het dan over racisme hebben: het pak slaag voor de PvdA in Rotterdam is een dubbele: de partij is zo gefocust op het racisme van de blankmans, dat ze nu nog niet door hebben dat water zal moeten branden eer een Marokkaan op een Turk zal stemmen. En daarmee heeft PvdA-Rotterdam toch een flink deel van hun prachtachterban thuis laten blijven zitten.

ZKH EénOog | 20-03-14 | 09:04

PapillonSkullcrusher | 20-03-14 | 09:00

Omdat Nederlanders zo niet in elkaar zitten. Er wordt namelijk momenteel een heel vals spelletje gespeeld: er wordt gesuggereerd dat Nederland ook een PVV/Wilders zou hebben als hier niet zo'n enorme groep barbaars misdadige Marokkanen zou rondhangen.
Ik vind dat erg smerig, maar mooi dat ik er niet in trap.

malin | 20-03-14 | 09:03

Minder pvda, minder vvd, minder groen links en veeel minder marokanen.
Weg met hun!!!

KannieWaarZijn | 20-03-14 | 09:02

Wel jammer dat GS niet heeft voorkomen dat D66 de grote winnaar is geworden, las zelf dat Rutger Castricum overwoog om op ze te stemmen. Richard de Mos heeft zelfs 3 zetels bemachtigd in Den Haag, dat is dan wel weer top, er zijn weinig/geen politici waarin ik geloof, maar denk dat hij wel eerlijk is.

Meneer Rozenwater | 20-03-14 | 09:01

Als 60% van de Marokkanen crimineel straattuig is, wil ik 60% minder Marokkanen. Wat is daar mis mee?

ZKH EénOog | 20-03-14 | 09:01

-weggejorist-

PapillonSkullcrusher | 20-03-14 | 09:00

Toch niet heel de dag Geert Wilder in het nieuws he..... minder... minder..... minder......... minder

bob de boarder | 20-03-14 | 08:59

@navigator18 | 20-03-14 | 08:47
Wel, in je blinde Wilders-haat blijven opletten hé? Ik zie dat regelen helemaal niet, dat zijn de woorden van Wilders. En die woorden worden nu, omdat het goed uitkomt, helemaal geïsoleerd van wat het partij-standpunt is. Dat wilde ik met het linkje even rechtzetten.
Wilders is voor mij zeker niet de messias, maar, bij gebrek aan beter, de enige die het probleem op tafel smijt. Als ik in het laatste debat op TV mensen als Rogier van Boxtel en Wouter Bos hoor zeggen dat je dat tuig (het ging over marokkanen) 'GEWOON' keihard moet aanpakken dan heb ik het resultaat van die keiharde aanpak wel gezien. Dan worden homo's serieus uit huis geterroriseerd en gedragen die kut-marokkanen zich met de week barbaarser. Er moet dus blijkbaar iets anders gebeuren. Nogmaals kijk het filmpje met Wester eens af en vertel dan maar eens wat daar niet aan klopt.
Als je zelfs Zweden en Canadezen uit wilt zetten...

Petrus Poortwachter | 20-03-14 | 08:58

kicktherabbit | 20-03-14 | 08:55
Hang niet zo de martelaar uit en gedraag je als een volwassen Nederlander. Als die megagrote groep Marokkaanse schoften zich fatsoenlijk gaat gedragen, verdwijnt Wilders subiet van het toneel. Die (niet de, die) Marokkanen hebben het volledig in eigen hand.

malin | 20-03-14 | 08:57

Ik ben het niet met Geert's uitspraak eens. Er is alleen wel een maatschappelijk probleem dat de linkse partijen al tijden weglachen. En dan gaat die achterlijke DJ ook nog koren op de molen van de PVV gooien. De PVV kan die clip meenemen in hun campagne en hoeft er alleen maar bij te zeggen 'kijk dit is hoe Moslims over het westen denken'. Echtwaar die DJ heeft de Moslims in Nederland echt geen goede dienst bewezen.

_pandora_ | 20-03-14 | 08:57

Zeg maar hoe jij dat 'regelen van minder marokkanen' precies ziet. Het is behoorlijk suggestief. Politiek gaat over de vraag HOE je problemen oplost. Met minder marokkanen vraag ik me dan af HOE ik zo'n maatregel voor me zou moeten zien. Ga je ze geld geven (daar is de PVV geen voorstander van)? Of ga je ze dwingen om te vertrekken. In dat laatste geval kun je toch wel een beetje aanvoelen wat er mis is met zo'n 'regeling'?
navigator18 | 20-03-14 | 08:47 | + 0 -

3 strikes your out .. criminaliteit onder jonge Marokkanen is veel en veel te hoog, en al veel te lang.
Vanuit de eigen gemeenschap komt er nooit (of bijna nooit) een reaktie cq plan van aanpak, logisch, want de haat tegen 'kaaskoppen zit diep, vergis je niet.
De enige reaktie vandaag is dan ook 'doe aangifte jank jank jank'

(c)ZWITSUL | 20-03-14 | 08:55

Maria.1 | 20-03-14 | 08:52 |
Ze zijn allebei zielig maar ik vraag naar een argument waarom mijn buurtkinderen hier weg moeten. Maar dat is er dus niet. Gelukkig.

kicktherabbit | 20-03-14 | 08:55

Oke, wie van u wil dan 'meer, meer, meer' criminele Marokkanen in het land? Wie van u is het eens met mensen die hier zijn alleen om te profiteren, en zich vervolgens respectloos gedragen tegenover onze cultuur en er eigenlijk niets van willen weten? Waarom zijn ze hier dan? Niet voor ons fijne warme klimaat...
Als je mensen thuis uitnodigt en zij gaan vervolgens je koelkast in, je huis slopen, je kat schoppen, je meubels verplaatsten en op je vrouw spugen, dat schop je ze toch ook je huis uit? Niks discriminatie!

MaVe_64 | 20-03-14 | 08:55

Het lijkt dat de kiezer eindelijk de rooien en de gristenen doorziet.

Jan5819 | 20-03-14 | 08:55

Meer Marokanen meer marokanen meer marokanen meer marokanen meer marokanen meer marokanen weg met ons.

de Hever | 20-03-14 | 08:54

mental K | 20-03-14 | 08:48 | + 0 -
.
Dat is niet juist. De PVV is groot voorstander van etnische registratie: www.hpdetijd.nl/2010-09-29/etnische-re... . 'Minder Marokkanen' betekent dus niet dat minder mensen zich wel of niet Marokkaan willen noemen. Wat het wel is? Daarover is Wilders zeer suggestief, maar als je Marokkanen fysiek wil verwijderen uit Nederland, dan roept dat toch nare gedachten op.

navigator18 | 20-03-14 | 08:53

@kicktherabbit. Waarom zijn jouw buurkinderen wel zielig en het neefje en nichtje van malin niet? Zeg gewoon tegen je buurkindjes dat ze hun best moeten doen op school, dan is er geen probleem. Advies voor het neefje en nichtje van malin is lastiger.

Maria.1 | 20-03-14 | 08:52

De laatste drie jaar zijn er 375.000 mensen uit Nederland weggegaan, geëmigreerd. Deden ze dat omdat ze zich verveelden?

duitse herder | 20-03-14 | 08:52

@Herr Vorragend | 20-03-14 | 08:35
Begrijpend lezen is weer eens een opgave?


Het probleem is de eindeloze hypocrisie van al dat smerige GoedVolk. Als een gillend speenvarken rent men naar het politiebureau om aangifte te doen als Wilders zoiets zegt, maar tegelijkertijd knikt men begrijpen "ies koeltoer" als de imam (of ander etnisch religieuze volidioot) oproept dat homo's en/of Joden head-first van een flat af moeten.


Maar goed, het is alweer triest dat dit uitgelegd moet worden.

TeeJee | 20-03-14 | 08:52

Minder dan 3 procent pakkans bij een misdrijf, misdaad statistieken die overbevolkt worden door allochtonen, toenemend gebruik van zeer grof geweld bij woning overvallen (zie opsporing verzocht).
Dat is wat dit land wil, blijkt uit elke verkiezingsuitslag.
En dit is wat ik dit land toewens, want het verdiend het, van Els Borst tot het volgende (anonieme) slachtoffer dat vandaag ergens valt.
Veel plezier met jullie gedroomde samenleving, ooit was het anders, maar dat willen jullie niet meer terug. Dus straks ook niet zeiken als er iemand aanbelt en je krijgt een stroomstoot wapen in je nek en wordt vervolgens volledig in elkaar geschopt en vervolgens je huis leeggeroofd (zoals die 81 jarige man laatst overkwam), dit is waar je zelf voor koos. Veel plezier ermee.

me,myself and IK | 20-03-14 | 08:50

pluizigkroeshaar | 20-03-14 | 08:40
Dat denk ik niet, dat ze dat als keiharde middelvinger interpreteren. Van de Marokkanen die ik ken, juichen de meesten het idee toe om dat schorem te repatriëren. Daar hoorde ik ze vijftien jaar geleden al over. Veel vaders doen/deden dat zelf ook, hun klotezoontjes naar Marokko sturen omdat er geen wind mee te bezeilen viel.

Maar al hun pogingen strandden op dat luizige beleid van de PvdA en aanverwante linkse partijen. De Marokkanen die hard werken, en dus niet de model-Marokkaantjes als Tofik die niet werken, voelen zich niet aangesproken.

malin | 20-03-14 | 08:49

Misschien pleit Wilders wel gewoon voor meer mensen die zich geen Marrokaan meer noemen.. Altijd die discriminatie door hier te komen wonen en jezelf toch nog Turk, Marrokaan, of Smurf blijven noemen. Zelfs 3de generatie he?

mental K | 20-03-14 | 08:48

DEN HAAG - Groep De Mos / Ouderenpartij kan het Haagse Cultuurpaleis alsnog aan een meerderheid gaan helpen in de Haagse gemeenteraad. Hoewel de oude coalitie van PvdA, VVD, D66 en CDA nu slechts op 21 zetels staat en het Spuiforum daardoor van de baan lijkt, kan het toetreden van De Mos tot het nieuwe stadsbestuur de zaak doen kantelen.

Richard de Mos liet in de nacht van woensdag op donderdag aan Omroep West weten dat hij bereid is tot het stadsbestuur toe te treden. Hoewel Groep De Mos / Ouderenpartij in de verkiezingscampagne keihard tegen het Cultuurpaleis zei te zijn, laat De Mos nu weten 'geen breekpunten te hebben.'
-
He de Mos .. alles voor het pluche ?

(c)ZWITSUL | 20-03-14 | 08:48

Niet zo handig van Greet. Beter had ie laten scanderen om minder Europa en de gevestigde partijen alle ruimte gegeven om als verliezer in de kijker te staan.

netniet | 20-03-14 | 08:48

Ben absoluut geen racist en ken heel veel Marokkanen die zich voorbeeldiger gedragen dan menig boerenlul.Als mn neefje wordt belaagd ( hij heeft lang haar) en naar mn 12 jarige dochter wordt gesist ( lekker ding)met een blik van "is er iets??". Vraag ik me af waar het mis gaat.Jammer dat er nuance mist in het geschreeuw van Geertje. Gemiste kans.

Mayer001 | 20-03-14 | 08:48

Petrus Poortwachter | 20-03-14 | 08:43 | + 0 -
.
Zeg maar hoe jij dat 'regelen van minder marokkanen' precies ziet. Het is behoorlijk suggestief. Politiek gaat over de vraag HOE je problemen oplost. Met minder marokkanen vraag ik me dan af HOE ik zo'n maatregel voor me zou moeten zien. Ga je ze geld geven (daar is de PVV geen voorstander van)? Of ga je ze dwingen om te vertrekken. In dat laatste geval kun je toch wel een beetje aanvoelen wat er mis is met zo'n 'regeling'?

navigator18 | 20-03-14 | 08:47

Geert had er wellicht een reden voor, maar mij gaat dit ook een stap te ver.
Is er dan niemand in zijn omgeving die zegt, Geert, eventjes niet, niet zo handig?
Vond het eerlijk gezegd nogal stuitend van hem, net als indertijd zijn kopvodden tax.
En dat is nou net de reden waarom ik voorlopig niet op de PVV zou stemmen.
Doe eerst eens iets aan je beschaving Geert.
Dit heb je nl helemaal niet nodig.

Maya de Blij | 20-03-14 | 08:47

Wilders bedoelt uiteraard de criminele Marokkanen. Hiernaast kunnen Marokkanen gebruik maken van een bestaande remigratieregeling. Dat laatste heeft hij echt niet zelf bedacht. Verder heeft hij meerdere malen gezegd dat hij beslist niets heeft tegen allochtonen die zich aan de Nederlandse samenleving hebben aangepast.

Dat toneelstukje van gisteravond was ongenuanceerd en gaat de hele wereld over. Ook al nuanceerde hij dat later, maar dat gaat dan weer niet de hele wereld over. Zoiets hoort nu eenmaal bij Wilders, die zet de zaak op scherp. Het levert hem heel veel publiciteit maar ook behoorlijk wat kritiek en mogelijk zelfs (zetel)schade op. Risico van het politicus-vak. Dat weet Wilders maar daarvoor heeft hij bewust gekozen.

goedverstaander | 20-03-14 | 08:46

Ik baal als een stekker.
Ik maak me al lange tijd zeer grote zorgen over de problemen die (bepaalde) minderheden in Nederland veroorzaken. Over het vooruitzicht dat die minderheden op een gegeven zo groot worden dat ze hier echt grote invloed krijgen en mij en vooral mijn kinderen gaan inperken in onze vrijheden. Zoals velen was Fortuyn een verademing voor mij: eindelijk iemand die welbespraakt de vinger feilloos op de pijnlijke plek legde en die durfde te benoemen waar heel veel Nederlanders al jaren tegenaan liepen. Wilders heeft het stokje van Fortuyn overgenomen, en daar ben ik hem altijd dankbaar voor geweest, want de grote problemen met de multiculturele samenleving moeten benoemd en bestreden worden, zeker in de politiek, en Wilders is de enige die dat durft. Ik vond hem soms te ordinair voor een politicus, te onfatsoenlijk, maar dat nam ik op de koop toe omdat zijn boodschap té belangrijk was.
Maar wat Wilders gisteren heeft gedaan maakt alles anders. Het was ronduit eng wat hij deed. En oliedom, want het is niet alleen koren op de molen van zijn tegenstanders (die nu écht hard kunnen maken dat hij het gemunt heeft op een bevolkinsgroep), maar hij jaagt er denk ik ook definitief een hele groep potentiële kiezers mee weg - mij bijvoorbeeld. Ik was er bijna aan toe om ondanks mijn bezwaren PVV te gaan stemmen, maar nu gaat dat niet meer gebeuren.
Het spijt me zeer dat ik het moet zeggen, maar voor mij is Wilders niet meer de geschikte man om het 'Fortuyn-geluid' te vertegenwoordigen. Hij heeft zichzelf nu teveel besmet. En dat is doodzonde.

Lewis | 20-03-14 | 08:45

DEN HAAG - Wie de leden van D66 in Den Haag ook kiezen als lijsttrekker, die partij blijft voluit achter de bouw van een groot nieuw cultuurpaleis op het Spuiplein staan.
Het 181 miljoen euro kostende Spuiforum moet er komen.
- www.omroepwest.nl/nieuws/17-05-2013/d6...

(c)ZWITSUL | 20-03-14 | 08:44

(c)ZWITSUL | 20-03-14 | 08:40

Dat is een keus van een heel andere orde en wat dat betreft denk ik dat de pvv een gezonde kritische taal laat horen.

Skunk57 | 20-03-14 | 08:44

goedverstaander | 20-03-14 | 08:21 |
tipje erbij:
- integreer, trots zijn op je afkomst mag, maar je bent eerst en vooral Nederlander en niet eerst Marokkaan.

frenkievee | 20-03-14 | 08:43

Seauw.... Laat dat volk zich maar eens flink de tering schrikken na dit soort uitspraken... En daarna tot inzicht komen dat de goede Marokkanen... Zover we die hebben... Ipv tegen Greet tekeer gaan.. Het overgrote deel van de Marokkanen aan pakken die er een pleuris bende van maken... Maar dat zal wel ene illusie zijn... De meisjes van Halal mis ik... Die kunnen zo lekker het slachtoffertje spelen.... Iemand nog een link naar de rake uitraken van Hans Teeuwen tegen deze meisjes destijds....

radbraker | 20-03-14 | 08:43

Ik zou ook best wat minder Nederlanders willen. Ik vind het hier een beetje druk.

Koning Willy | 20-03-14 | 08:43

Voelde me er eerlijk gezegd ook wat ongemakkelijk bij, maar goed. Kan niet geloven dat ik dit echt zeg, maar het is wel degelijk een hele bevolkingsgroep wegzetten en dat is een stap te ver. Greet is geen idioot, hij is een betere strateeg dan zijn tegenstanders, denk dat hij uit was op de verkrampte godwins. Ik had het anders gedaan in ieder geval.

Bokito ergo sum | 20-03-14 | 08:41

De uitlating van Greet over minder finnen is een keiharde middelvinger naar de hardwerkende volledig Hollands geworden berber die na elke uitzending van opsporing verzocht de slachtoffers schadeloos stelt en zijn criminele neefjes bij de politie aangeeft.
.
Een belediging voor de welwillende riffiaan die respectvol pubermeisjes beschermt tegen klodders spuug en verwensingen. Hen het gestolen smartphoontje terug geeft.
.
Een symbolische trap voor falima elatik die al jaren het beste van het beste wil voor de bewoners van Amsterdam zonder de racisme troef te trekken bij aantoonbare leugens en falen van haar kant... de hand in haar eigen boezem steekt en keer op keer haar familieleden oproept zich te gedragen bij fingerelateerde problematiek!

pluizigkroeshaar | 20-03-14 | 08:40

@ Skunk57 | 20-03-14 | 08:37 | + 0 -
'geen Turkije bij de EU'.. zo, kan je er vast aan wennen.

(c)ZWITSUL | 20-03-14 | 08:40

Fok jullie. Ik neuk jullie allemaal de moder. Enfin ik ben vandaag lekker wakker geworden, want mn stad is een links liberaal bolwerk naar het lijkt. Hup D'66 Hup Den Haag!

Baby Rasta | 20-03-14 | 08:40

Natuurlijk heeft Wilders deze uitspraak over Marokkanen niet voor niets gedaan. Hij wilde daarmee voorkomen dat de PVV in Den Haag en Almere daadwerkelijk zou moeten gaan besturen. Dat zou voor de PVV heel verkeerd kunnen gaan uitpakken.

graaf Dracula | 20-03-14 | 08:39

(c)ZWITSUL | 20-03-14 | 08:36 | + 0 -
De traagheid waarmee die gast de uitslagen per partij gaf viel me vooral op.

Einde van de Domheid | 20-03-14 | 08:39

Ik word kotsmissellijk van de calvinisten met hun vingertjes. "Wij bepalen wie de duivel is". Ieder woord van Greet wordt in de groep gegooid en de grootste graaiers (zoals Nijpels) krijgen alle ruimte om te vertellen wat zij toch een goedmensen zijn.
Beste Pim. Er is niets veranderd. Dankzij de 24/7 (nu al 10 jaar) beveiliging is Greet er nog. De afgelopen dagen bleek maar weer eens dat de verkieizingsshow voor d66 (vorige keer voor PvdA/VVD) bij de staatsomroepen werkt. Wellicht in ruil voor een mooi kado.

Kamervraag | 20-03-14 | 08:39

Het kan haast niet anders of er lezen en schrijven hier ook mensen met een Joodse achtergrond. Die moeten toch, even los van het feit dat Marokkanen overwegend moslim zijn en Israël nu niet echt een warm hart toedragen, een wel heel dubbel gevoel krijgen bij de uitlatingen van geert.

Skunk57 | 20-03-14 | 08:37

kicktherabbit | 20-03-14 | 08:31
De Nederlanders hadden de pech dat de Riffijnen - vaak gewelddadig, werkschuw - zich massaal in Nederland vestigden. Nu hebben de Riffijnen de pech dat we die geweldenaren weg willen, omdat we er na 40 jaar kostbaar beschavingsoffensief geen zin meer in hebben. We hebben al genoeg slachtoffers betreurd.

malin | 20-03-14 | 08:36

@ Einde van de Domheid | 20-03-14 | 08:31 | + 0 -

heb je de NOS nog gezien gisteravond.. wat een wanvertoning (en dan heb ik het niet over die kinderlijke computer animaties en weigerende aanraakschermen) ze zaten bijna te janken toen de uitslagen binnendruppelden.
De verontwaardiging, nee de horror dat de PvdA afgeslacht werd zag je in hun ogen.

(c)ZWITSUL | 20-03-14 | 08:36

Als je Wilders aanklaagt voor discriminisme, klaag dan ook meteen elke imam aan en elke blanke zelfhater.
EigenVolkEerst | 20-03-14 | 08:16 | + 5 -

Dus omdat de gemiddelde imam racistisch is mag je racistische uitspraken doen over Marokkanen...
Hmm, ik verlaag me liever niet tot het niveau van haatbaarden en straattuig. Waarom Wilders dat duidelijk wel doet is me enerzijds een raadsel en anderzijds de zoveelste eye-opener over deze man.

Herr Vorragend | 20-03-14 | 08:35

Het lijkt wel of er alleen nog Middelbare Scholieren stemmen.

Om de verkiezingen te winnen moet je vooral roepen dat de ander heel 'stom' is en de verkeerde kleur spijkerbroek aanheeft. Schoolpleinnivo.

Tolerantie anno 2014.
Kielhaal een weigerambtenaar, fik een pedo z'n huis uit, scheld een moslim uit of executeer iemand met een blonde pruik.
U mag, want u heeft het grote gelijk.
Accepteren dat er andersdenkenden zijn is voor watjes.

Anijsblokje | 20-03-14 | 08:35

Door het wan beleid van deze regering is de PVV de lachende derde.De vara wou ook op alle manieren de PVDA steunen maar het is die linkse rakkers niet gelukt

gerrit5042 | 20-03-14 | 08:35

Gezien de hoeveelheid plusjes, kunnen wij concluderen dat de mening van SharpEye door meerdere reagluurders wordt gedragen.

"Ik wil niet per se minder Marokkanen, maar ik wil dat ze zich minder asociaal gedragen."
SharpEye | 20-03-14 | 08:05

cybernijntje | 20-03-14 | 08:34

Dit kost Wilders stemmen, en terecht.
Als je het verschil niet ziet tussen het bashen van een religie ( heb je gekozen) en het wegzetten van een bevolkingsgroep ( is je overkomen) ben je debiel.

pinda | 20-03-14 | 08:34

Minder geblondeerde indo's met een stalinachtige kapsel.

Itastijl | 20-03-14 | 08:34

Wilders (PVV) is ook nog bijzonder laf door ontzettend suggestief te zijn. Wat betekent dat "minder Marokkanen" nu eigenlijk? Het is onduidelijk of hij Marokkanen wil 'aanpakken' of dat hij een soort Endlösing bedoeld. Zolang hij suggestief blijft moet hij niet zo moeilijk doen over het feit dat mensen gissen waar de PVV precies heen wil.

navigator18 | 20-03-14 | 08:31

malin | 20-03-14 | 08:28 | + 0 -
Dus daarom zijn ze niet welkom? Omdat mensen met dezelfde afkomst zich niet konden gedragen zijn ze minderwaardig en moeten ze weg. Met dat argument zou je ook kunnen pleiten voor minder mannen dan ben je helemaal overal van verlost. Die zijn pas oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Nee echt, heel sterk argument. Iemand nog een serieuze uitleg?

kicktherabbit | 20-03-14 | 08:31

Beste PvdA/VARA, door zo opzichtig PvdA sleutelfiguren een hele avond te geven nèt voor de verkiezingen, door Jetta aan alle armen EU 100 te laten beloven nèt voor de verkiezingen, door Buitenhof zo prominent de PvdA in beeld te laten brengen nèt voor de verkiezingen. Door een bombardement van nationale steun voor jullie lokale bestuurders nèt voor de verkiezingen geven jullie demense het idee dat er eigenlijk niets te kiezen valt. Dat de PvdA de samenleving in zijn zak heeft, net als die 85 rijken de wereld in hun zak hebben.

Einde van de Domheid | 20-03-14 | 08:31

kicktherabbit | 20-03-14 | 08:24
Mijn neefje en nichtje zijn schatten van kinderen. Ze doen geen vlieg kwaad. Toch zijn ze belaagd met messen en mishandeld door Marokkanen.
En zoals mijn neefje en nichtje zijn er ontelbare mensen in Nederland geschopt, geslagen, aangerand, beroofd, uit hun huis getreiterd.

We hebben 40 jaar lang geprobeerd om op een aardige manier Marokkanen te beschaven. Dat is niet gelukt, het Marokkanenprobleem is alleen maar erger geworden en het heeft ons vele slachtoffers en tientallen miljarden gekost. Zeg dat maar tegen je buurkinderen - hopelijk weerhoudt het hun ervan ook misdadige klootzakken te worden.

malin | 20-03-14 | 08:28

Kobie | 20-03-14 | 08:22 | + 2 -
Nee ze waren Joods en dat was toen genoeg. Net als dat Marokkaan zijn hier genoeg is om uitgekotst te worden.

kicktherabbit | 20-03-14 | 08:27

Denk dat Geert gisteren een groot deel van het weldenkende deel van zijn achterban heeft weggejaagd. Ik zou iig een eventuele stem op hem niet meer kunnen verdedigen.

Harry Turtle | 20-03-14 | 08:25

malin | 20-03-14 | 08:18 | + 0 -
En wat heeft dat met mijn buurkinderen te maken? Die doen geen vlieg kwaad. Ik spreek jou ook niet aan op daden van je pigment- en accentgenoten. Dat zou wel heel kortzichtig zijn.

kicktherabbit | 20-03-14 | 08:24

@HeleenM | 20-03-14 | 08:18
Nou , ééntje dan,wordt dan onze eigen knuffelmarokkaan!

pim achtertuin | 20-03-14 | 08:23

Ja minder Wilders graag. Kan iemand dat regelen?

Doorn2148 | 20-03-14 | 08:23

Toen Janmaat riep Nederland is vol sloeg de hele linkse kerk op tilt.... nu is zo'n uitspraak heel gewoon.Waarom?Omdat het de waarheid is!

De geschiedenis herhaalt zich dus... hoewel Wilders beter het woord "crimineel"er bij had kunnen zeggen.

pim achtertuin | 20-03-14 | 08:23

Wat een ontiegelijk dom volk om het Marokkanen probleem met die van de de joden voor de ww2 te vergelijken. Waren de joden ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit?
Hadden ze een eigen land waar ze zo trots op waren? De kans op concentratie kampen voor Marokkanen is 100 maal kleiner als de kans op een totale chaos zoals in het midden oosten hier in dat klote Europa. Met zijn toekomstige christen vervolging. Over een jaar of 20 janken de zogenaamde sociale en groen wel anders. Dan hoop ik dat hun koppen realo's eerste worden afgesneden. Tering volk.

Kobie | 20-03-14 | 08:22

... Tuurlijk, laat Twittert Nederland maar weer "verbolgen" zijn door decennia-lange structurele media- en onderwijsmanipulatie. Als je: "... Willen jullie MEER Marokkanen roept",.... wordt er niemand ontslagen of aangeklaagd. Zo rolt de verziekte Nederlandse samenleving richting islam kalifaat en andere PURE verarming.

real McCoy | 20-03-14 | 08:21

Scavenger | 20-03-14 | 08:13 | + -1 -
Welk begrip je eraan hangt is niet relevant. Het gaat om kenmerken waar je mee geboren wordt en waar je niets aan kan veranderen. Dus wat je ook doet, je blijft niet welkom. Dat je Marokkaanse ouders hebt is geen keuze.

kicktherabbit | 20-03-14 | 08:21

@ kicktherabbit | 20-03-14 | 08:16 |
Tips aan Marokkaanse kinderen:
-Ga naar school
-Leer een vak
-Ga werken

-Blijf van andermans spullen (vooral) scooters af. Iets is pas van jou als je er met je eigen geld voor hebt betaald.
-Draag geen jassen met een bontkraag
-Sis niet naar oma's, moeders en dochters
-Blijf bij soortgenoten die zich niet aan bovenstaande regels houden ver uit de buurt.

Geen probleem.

goedverstaander | 20-03-14 | 08:21

@the Jackdawn | 20-03-14 | 08:08

Het is maar hoe je het bekijkt.... PVV iets verloren ten opzichte van 2010 maar behoorlijk teruggewonnen ten opzichte van 2012.

Daar komt bij de Europa totaal geen issue was tijdens de debatten.... als Wilders, Roemer en Van der Staay (de anti EU partijen in meer of mindere mate) met goede argumenten komen en die zijn er natuurlijk genoeg dan moet ik het nog zien of D66 net zo'n uitslag haalt als gisteren.

Fatwabuster | 20-03-14 | 08:21

Zolang de rest van het Haagse vohardt in wegkijken ontbreekt het Geert niet aan munitie.

natte krant | 20-03-14 | 08:20

M-Bozz | 20-03-14 | 08:19
Spijker. Kop. Raak.

Igor Putkin | 20-03-14 | 08:20

Interessanter is de vraag WAAROM wil Wilders (Wilders) met niemand samenwerken?

Einde van de Domheid | 20-03-14 | 08:19

Ik heb niks tegen de PVV en PVV'ers en ben er zoals veel Nederlanders sterk voor dat er nu eindelijk echt iets aan het Marrokanen-probleem wordt gedaan. Maar dit is niet de juiste weg. Door Wilders uitlatingen wordt de PVV alleen maar verder gedemoniseerd en tegen gewerkt. Hoe kwalijk ook, dat levert ook een onwerkbare situatie op. Niemand wil samenwerken en geassocieerd worden, met als gevolg dat er weer niks substantieels gebeurd aan het probleem. Sterker nog Marrokanen zullen weer in hun slachtofferrol worden gedrukt en kritiekloos worden omarmd. De PVV maskt het de andere partijen zo makkelijk. En dat is jammer, want zij kunnen een verschil maken bij dit probleem. Alleen niet op deze manier. En laten we niet, ondanks dat ik de woede en frustraties snap over dat er zo weinig gebeurd aan dit significante probleem, de ogen sluiten voor het feit dat deze (!) uitlatingen wel degelijk polariserend werken en een discriminatoir karakter die mogelijk een gevaarlijk klimaat scheppen waar extreem-rechtse gekkies en andere idioten bij gedijen. Het is geen aanzetten tot haat, maar leidt er mogelijk wel toe. En dat kan Wilders zich aantrekken. Ook het kiezersbedrog naar oprecht zich zorgen makende en boze kiezers als er hierdoor weer niks substantieels aan het Marrokanen-probleem wordt gedaan.

M-Bozz | 20-03-14 | 08:19

goedverstaander | 20-03-14 | 08:06 |
Top! Daaaaaag!

Asmodean | 20-03-14 | 08:19

@ kicktherabbit
Mijn nichtje en neefje van 8, die door Marokkanen zijn bedreigd met messen en mishandeld, begrepen ook niet wat ze fout deden.

malin | 20-03-14 | 08:18

-weggejorist-

HeleenM | 20-03-14 | 08:18

Dit is dus een teken dat GS geen afspiegeling is van de maatschappij. Gelukkig is Wilders afgestraft voor zijn weerzinwekkende opmerkingen. Er is nog hoop.
Om over die "minder marokkanen" scanderende tokkies nog maar te zwijgen.

Igor Putkin | 20-03-14 | 08:17

Wat een policore droeftoeters allemaal op twitter. Met zulke types heb ik helemaal niets en verblijf liever niet met hem in één ruimte. Gelukkig is dat ook wederzijds, wat de zaak faciliteert.

Van Duyvenbode | 20-03-14 | 08:17

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de linkse omroepen de montage van de toespraak van geert gemanipuleerd hebben. Hij zei eigenlijk: "is mijn piemel 4 cm lang?" en toen scandeerden de toeschouwers: "minder,...

deministerpresident | 20-03-14 | 08:17

In Nederland mag je sommige problemen niet concreet noemen. Ze worden liever verbloemd in mooie speeches die net zovel waard zijn als het haar op de kont van mn hond.
"We hebben een begrotings tekort" Nee! We geven (teveel) geld uit aan andere onnodige zaken zoals ontwikkelingshulp en EU steun.
"We hebben een file probleem" Nee! We hebben te weinig asfalt.
"We krijgen na het zuur het zoet" Nee! We krijgen na het zuur, bitter, zout, melig en bedorven.
"We hebben en groeinde werkeloosheid" Nee! We hebben teveel luie flikkers die niet uit hun nest komen omdat het de moeite loont om je klauw op te houden in dit land.
"We hebben teveel zorg fraude" Nee! We hebben een bout systeem waar geen controle op plaats vind en geven alles maar klakkeloos weg.
Wat we hebben is een ontkenninsprobleem.

Super Grover | 20-03-14 | 08:17

Ik krijg niet aan Marokkaanse kinderen uitgelegd waar ze niet welkom zijn in dit land en hun vriendjes wel. Iemand tips? Wat hebben ze precies fout gedaan?

kicktherabbit | 20-03-14 | 08:16

@ nielsjuuh23 | 20-03-14 | 08:13 |
Heb ik een paar maal rondgekeken en niet echt mijn land. Maar succes daar!

goedverstaander | 20-03-14 | 08:16

Als je Wilders aanklaagt voor discriminisme, klaag dan ook meteen elke imam aan en elke blanke zelfhater.

EigenVolkEerst | 20-03-14 | 08:16

Maar heeft Spekman zijn trui nu alweer ondergekotst of niet?

eerstneukendanpraten | 20-03-14 | 08:16

Ik kan niet wachten op DWDD vanavond.

Schaamharing | 20-03-14 | 08:16

-weggejorist-

van Coudenburgh | 20-03-14 | 08:15

De uitspraak zou wel eens productiever kunnen zijn dan het eeuwige verweer: 'Het maakt niet uit of iemand blank, bruin of groen is.'

Einde van de Domheid | 20-03-14 | 08:15

Ik zie geen redenen waarom we we Marokkanen zouden willen houden in Nederland. Kan iemand niet eens twitteren wat er verkeerd is aan de uitspraak? Behalve dat het natuurlijk niet kan om te generaliseren, Ali B. mag blijven :)

BluRay | 20-03-14 | 08:14

Ik wil minder (van taxpoet betaalde) PvdA-PR bij de VARA!

necrosis | 20-03-14 | 08:13

goedverstaander | 20-03-14 | 08:06 |

Emigreer naar China! Heb ik ook gedaan en hier is het veel eenvoudiger, hier hebben ze namelijk maar 1 partij.

nielsjuuh23 | 20-03-14 | 08:13

Wilders kan z'n woorden toch niet waarmaken, en marokkanen zijn op zich geen ras. Dus racisme ... neuh. Als hij had gezegd minder noord-afrikanen ... ja dan wel.

Scavenger | 20-03-14 | 08:13

De vraag is nu waarom hij uitgerekend die avond zijn meest racistische opmerking maakt. Dikke kans dat hij weet dat zijn partij nooit voor een fatsoenlijke wethouder kan zorgen, zodat hij zichzelf maar alvast buitengesloten heeft van elke mogelijke coalitie in Den Haag en Almere. En dan maar janken over het cordon sanitaire.

Asmodean | 20-03-14 | 08:12

Geert Wilders is de Grote Oplossing voor iedereen die zich aan zijn verantwoordelijkheden onttrekt in dit land.
- Marokkanen hoeven nu ECHT nooit meer Nederlander te worden, marokkaan-zijn blijft tot het einde van de verzorgingsstaat een beroep & inkomen vertegenwoordigen in Nederland.
- Gutmenschen hebben hun Hitler gevonden en kunnen doorgaan ieder probleem te ontkennen wegens Nazi. Mokt u gerust verder achter uw Fatsoenskloof.
- De tot Tokkie-gebombardeerde ex-achterban van de PvdA heeft hoop op een nieuwe messias.
- Ondertussen blijven de treinen uit het oosten bomvol arriveren en blaast het ballonnetje van de beschaving zich vanzelf wel op.

Jan Passant mk2 | 20-03-14 | 08:12

-weggejorist-

Schuinsmarcheerder55 | 20-03-14 | 08:11

Marokkanen hebben het zelf in de hand. Als de probleemgroep zich minder schofterig gedraagt, verdwijnt Wilders van het toneel.

malin | 20-03-14 | 08:11

Scavenger | 20-03-14 | 08:05

Ik zou zeggen: Vraag het even na bij Artis?

nielsjuuh23 | 20-03-14 | 08:10

Hij gaat wel even zorgen voor minder Marokkanen? Nog los van het feit dat dit een kansloze belofte is, is dit gewoon een keiharde opmerking voor de Marokkanen die wel meedoen. Voor zover daar nog twijfel over was: Wilders is een racist.

Asmodean | 20-03-14 | 08:10

Gaan al die klagers nu ook midden in de Schilderswijk wonen?
Geert heeft het over CRIMINELE Marokkanen.
En wie die graag in Nederland wil houden mag er van mij zelf tussen gaan wonen.

Want zulke domme mensen hoef ik niet bij mij in de buurt.

eed | 20-03-14 | 08:10

Goeie analyse. Wilders is een lafbek die een cordon sanitair om zichzelf legt en er straks de anderen de schuld van gaat geven. Want natuurlijk wil niemand regeren die schreeuwt dat groepen weg moeten. Ik wilde voor de Europese verkiezingen misschien voor de PVV stemmen om de eu een halt toe te roepen. Maar de uitspraken van wilders van gister zijn zo eng dat ik hoop op een snelle ondergang van de laffe pvv

deministerpresident | 20-03-14 | 08:10

De waarheid is kennelijk hard en zuur voor die linksmenschen.

nielsjuuh23 | 20-03-14 | 08:09

Waar maken we ons druk over, Wilders is kiezers verloren in Almere en Den Haag en de pro EU partijen hebben gewonnen.
Wilders heeft de uitspraken gedaan om er zeker van te zijn dat hij geen bestuursverantwoordelijkheid krijgt.
Het voordeel van geen verantwoordelijkheid is dat je er niet voor hoeft weg te lopen.

the Jackdawn | 20-03-14 | 08:08

Van Rossem, ng bedankt voor de niet aflatende anti-PVDA stukjes van de laatste tijd. Het heeft toch een beetje geholpen aan de uitslagen te zien.

Benieuwd hoe lang de PVDA-vazallen bij de Publieke Omroep hun linkse broodmeesters nog blijven verdedigen in deze nieuwe politieke werkelijkheid.

Outsider-Inside | 20-03-14 | 08:07

Showtje van Wilders was teveel van het goede, in de interviews gaf hij de nuance aan en daar had het bij moeten blijven omdat er geen speld tussen te krijgen was.

Fatwabuster | 20-03-14 | 08:06

Dat de kiezers D66 als alternatief en dus redder van dit land zien betekent dat we compleet zijn verloren. Deze jongen gaat emigreren. Volgende maand.

goedverstaander | 20-03-14 | 08:06

Ik wil niet per se minder Marokkanen, maar ik wil dat ze zich minder asociaal gedragen.

SharpEye | 20-03-14 | 08:05

-weggejorist-

Wissel | 20-03-14 | 08:05

Zijn marokkanen een ras of een etnische minderheid?

Scavenger | 20-03-14 | 08:05

Grote vraag is nog steeds _hoe_ het er minder moeten gaan worden. Beste antwoord wint een VARA T-shirt?

Bubba de Vuystneuqer | 20-03-14 | 08:04

Willen jullie meer of minder PVDA? 'Minder Minder Minder!. Daar gaan wij als kiezer voor zorgen. Voila!

Klaus Herzog | 20-03-14 | 08:03

-weggejorist-

stormtijd | 20-03-14 | 08:03

Dus nu mogen de politieke partijen, die zo blij zijn dat ze gewonnen hebben, het wanbeleid waar ze als oppositie in de eerste en tweede kamer tegen zijn, uitvoeren en toepassen in hun eigen gemeentes...

Toe Maar dan | 20-03-14 | 08:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken