Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lunchquiz. Wat kost koffie met gebak?

gebakjes1.jpgOptelspelletje. We zien op tafel: een flesje Fanta (0.5 liter). Al snel 2,80 euro. Een flesje Cola Light (0.5 liter). Nog eens 2,80 euro. En een stevige tas verse koffie. Vooruit, die pak je voor 2 euro mee. En drie forse stukken gebak à 3,50 euro per stuk. Alle prijzen inclusief BTW. Kom je op, even vlug rekenen, 18 euro en een duppie alstublieft, goudeerlijke Hollandse prijzen. Maar wat als we nou vertellen dat dit een Duits dienblad is, hoe hoog was dan het bedrag op de bon? Antwoord na de breek. "Ik was dit weekend in Duitsland om een pakket op de post toe doen naar Rusland. Ook al vele malen goedkoper daar. Meteen even lekker geluncht. Ik heb wat fotootjes gemaakt van de prijzen. Je ziet onder andere een dienblad met 3 maal een lekker en niet lullig gebakje. Twee maal flesje halve liter frisdrank (en dus niet een schijterige 0,2 liter zoals in NL) en een echte kop koffie. Ooh ja we zaten bij een echte banketbakker. Raad eens wat dat moest kosten? Nou? Nou? Nog geen TIEN EURO! Hallo Hoereca NL? Hallo Rutte 0.2? Zie ook het menukaartje, hieronder, bij dezelfde lekkere koekenbakker. Daarna de auto nog even helemaal vol gegooid, samen met allemaal medelanders. En als bonus nog een picaatje van vergelijkbare pompstationdrukte in Poppel (B). Nederlandse nummerborden, overal Nederlandse nummerborden. Groet, A." gebakjes3.jpgOntbijt is goed voor je portemonnee. gebakjes2.jpg Maurice de Hond? Ben jij het? gebakjes800.jpgPompen in Poppel (B). Zelfs de Prius-rijdende subsidieslurpers tanken over de grens.

Reaguursels

Inloggen

gisteren nog naar even wezen winkelen in Duitsland meteen even langs de aldi geweest en getankt.

dennisz | 26-02-14 | 16:52

Ik heb een keer een boete betaald in Duitsland voor 6 gram hasj. Wat mij dit heeft gekost? 900,-, en 1 jaar rijontzegging en 1 dag zitten.
ren-forrest-ren-e | 25-02-14 | 20:22 | + 0 -

Ik heb een keer een boete betaald in Duitsland voor 20 km te hard. Wat mij dit heeft gekost? 30,- incl. een nette brief met foto.

Sarauj | 26-02-14 | 15:05

Dit is de reden dat men in Brussel voor belastingharmonisatie pleit: ieder land hetzelfde tarief, opdat iedereen net zo hard genaaid wordt als de Nederlanders.

vansuyle.com | 26-02-14 | 14:52

Hihihi , zie ik daar zo maar een bontkraagje liggen, op de 1e foto??

Piet_Snot | 26-02-14 | 14:39

Laatst bij de XXXL in Arsbeck gegeten. Schnitzeltje voor 4,20 euro. En dan geen schnitzeltje waar je in Nederland je kind nog niet mee kan voeden, nee gewoon 200 gram varkensvlees met frieten en een kleine salade.
Goed, het was "Schuhgroße Donnerstag" dus normaal betaal je er wel 10 euro voor, maar voor dat geld heb je in Nederland nog maar net een couvert.

Barry Hay | 26-02-14 | 08:22

En een liter benzine kost hier IDR 6,500,- ofetwel Euro 0,41

Prof. Dr. Clavan | 26-02-14 | 06:51

Hele pakketje wat op tafel staat kost hier ( Bali - Indonesie ) bij ons IDR 119,000,- oftewel momenteel Euro 7,50.

Prof. Dr. Clavan | 26-02-14 | 06:50

Brou Is Back | 25-02-14 | 22:50 | + 0 -
Zelfs al trekken ze de prijzen en porties gelijk dan nog ga ik voor de bediening naar Duitsland.
Vanavond heerlijk gegeten en gedronken in Duitsland. :)

NeuqenDoeJeZeau | 25-02-14 | 23:06

nu woon ik een typhusend van Deutschland vandaan, maar dit weekend ga ik daar toch maar eens kijken en ontbijten voor IKEA prijzen... en tanken voor vooroorlogse prijzen.... Danke!

dekogelkwamvanlinks | 25-02-14 | 23:05

coosoverdoos | 25-02-14 | 22:04 |

Bier in PET flessen is per definitie niet te zuipen.

gummetjes | 25-02-14 | 22:54

De Nederlandse HoReCa zijn de grootste afzetters van Europa; dat waren ze al voor de invoering van de Euro, maar daarna zijn ze pas echt schaamteloos gaan roven door "HFl" te vervangen door "EUR".
.
Dit merk je telkens weer als je de grens overgaat: de porties verdubbelen en de prijzen halveren. Ik hoop dat deze crisis de NL Horecaffers in groten getale de nek omdraait, zodat ze misschien weer eens leren wat het is om klanten te behagen in plaats van te beroven!

Brou Is Back | 25-02-14 | 22:50

Ben vanmiddag nog in Duitsland geweest. Woon praktisch op de grens. Flink drank ingeslagen voor de carnaval, meteen de auto weer vol getankt én even wezen kijken voor een voordelige vakantie! Want ook die zijn goedkoper en beter geregeld dan in Nederland, vooral bij Hagemann in wyler (www.wyler.de). Vlieg altijd via Duitse maatschappijen en krijg daar nog fatsoenlijk eten en drinken tijdens de vluchten! Ook vanaf amsterdam of eindhoven! Ik ben helemaal blij met onze oosterburen!!

lyne3006 | 25-02-14 | 22:40

Als je toch gaat Tanken in Duitsland neem dan ook wat voor mee om thuis te tanken, deze week voor € 0,49 per liter. www.lidl.de/de/Billiger-ab-24-02-bis-0... . Nog best te drinken ook!

coosoverdoos | 25-02-14 | 22:04

Vandaag bij de Mac Donalds in Groningen.

3 broodjes MC kip en een soort pannekoek met kip er tussen.
Een milkshake banaan voor maar 18 euro !!!!!!!!!!
Dat is GVD 40 GULDEN !!!!

En nog smerig ook, wat een troep verkopen ze daar zeg.

Manymore_was_here | 25-02-14 | 21:56

Van het weekeinde maar eens een tripje naar Duitsland organiseren met de familie, en dan ook meteen de 7 serie maar een goedkope beurt laten geven.

Astroturfer | 25-02-14 | 21:07

Na alles hier gelezen te hebben ga ik op zeer korte termijn ook maar eens bij de middenstand van Duitsland een kijkje nemen. Het is best even rijden vanaf Rotterdam, maar met een tankpas maakt dat niet uit. En het is meteen een leuk uitje. Deutschland, ich komme!

michello | 25-02-14 | 21:00

De Nederlandse jeugd wil geen Duits leren. Anders hadden we allang een deelstaat kunnen zijn.

sockeye | 25-02-14 | 20:53

Dankzij o.a. ons "moedige" verzet (1 Duitse officier dood tegen de mannelijke bevolking van Putten weggevoerd)en onze nimmer debiele aflatende adoratie voor familie Nooitgenoeg + een achterlijke schijtregering STEEDS MAAR WEER horen wij nu niet bij het 3e rijk met alle ellende van dien. Leider, leider.
Geen goedkope auto's en huizen. Geen goedkope horeca.
Geen wegen zonder maximum snelheid etc. etc.

Kontenbonkert | 25-02-14 | 20:26

@Hunter S. Thompson | 25-02-14 | 16:47
Ik heb het PVV programma gelezen. En het klopt absoluut dat de PVV een flink aantal socialistische standpunten hanteert. Daar doet de PVV dan ook absoluut niet geheimzinnig over, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de VVD die daar bovendien ook geen enkele maat bij weet te houden. Wat mij in het programma van de PVV aanstaat is dat zij wel een duidelijke maat stellen en bovendien ook bewezen hebben zich aan die maat te houden. Iets waar de VVD en CDA met hun ruim 40 jaar uitsluitend ervaring in handjeklap voeren duidelijk geen rekening mee hielden. En daar mag iedereen zijn door D66 ingefluisterde idee over hebben, maar ik zie dat als verfrissend.

Pierre Tombal | 25-02-14 | 20:25

Eigenlijk is dit wat Nederland rechtmatig toekomt. Als straf om op die volksverlakkers van de VVD en PvdA te stemmen. Of op D66 / CDA van mijn part, want dan staat je precies hetzelfde te wachten. In je achterhoofd weten dat je genaaid gaat worden, en er toch voor kiezen. Gewoon omdat je een saaie lul/ suffe kut bent. Omdat je de ballen niet hebt om op die geblondeerde geweldenaar te stemmen. Want wat zou je familie of je buren er niet van vinden?

caspert79 | 25-02-14 | 20:23

Ik heb een keer een boete betaald in Duitsland voor 6 gram hasj. Wat mij dit heeft gekost? 900,-, en 1 jaar rijontzegging en 1 dag zitten.

ren-forrest-ren-e | 25-02-14 | 20:22

Dat Duitsland een paar euro goedkoper is maakt me nog niet eens zoveel uit.
Veel belangrijker vind ik de vriendelijke bediening, ze doen niet moeilijk als je om een extra teller vraagt voor de kinderen (je hoeft dus geen zuur kindermenu te kopen), de kwaliteit is gutbürgerlich en gezond.
Veel beter dan een veel te hippe tent in de Randstad, waar je dure troep krijgt, of een v/d Valk in Nederland waar je goedkope troep krijgt.
Deutschland über alles en het is zonde dat we 70 jaar geleden afgescheden zijn.

du Roi Soleil | 25-02-14 | 20:18

Vanmiddag in een Duitse supermarkt van de keten Rewe koste een kratje van 20 halve liters bier van een goed merk 5,99 euro! Benzine aan de pomp daar 1,42 voor een liter euroloodvrij.

Hassan_Jassan | 25-02-14 | 20:13

Bijna 75 jaar na dato brullen we dan toch nog (ik moet huilen): Ein Volk, ein Reich.
Of maken we er nu van: Kein Gezeich, jeder Reich!

HeelStijl | 25-02-14 | 20:02

Pa Ramaribo | 25-02-14 | 13:35
Jep ,hier betaal je ongeveer 4000 euro per/jaar.
premie + eigen risco+ 2 volwassen.
Elk pilletje of pleistertje is zogenaamd verzekerd, maar eerst eigen risco =720 per/jaar erbij.
helaas zijn wij nogal afhankelijk van de zorg,dus lappen maar. Nee, geen zorgtoeslag bij 38000 bruto.

koekje erbij? | 25-02-14 | 19:19

WirMachenMusik | 25-02-14 | 18:34 |
Bekritiseerd = bekritiseert

WirMachenMusik | 25-02-14 | 18:41

WirMachenMusik | 25-02-14 | 18:18
Zie voor een toelichting op dat knellende policor keurslijf ook het nieuwe boek van Thilo Sarrazin: Der neue Tugendterror; Über die Grenzen der Meinungsfreiheit in Deutschland.
Door het overwegend 'grünlinks gestrickte' journaille bekritiseerd. Geen wonder, want het gaat over dat soort journaille. Door anderen dan weer bejubeld. En vooral ook, net als bij zijn voorgaande twee politiek incorrecte boeken, miljoenen verkopen verwacht.
Ik heb het net besteld en verheug me op het lezen ervan. Vooral ook omdat het over mijn vakgebied massacommunicatie gaat. En ik uit de recencies begreep dat het aansluit op mijn eigen waarnemingen van de Duitse (en Nederlandse) traditionele media.
info.kopp-verlag.de/hintergruende/deut...

WirMachenMusik | 25-02-14 | 18:34

Dit weekend nog shag gekocht in BE. Winst 22 € per slof!

Dan8365 | 25-02-14 | 18:27

Vorige week in München op de luchthaven, ontzettend lekker en goed gegeten bij Airbrau, een brouwerij midden op de terminal. Met zijn tweetjes, 2 x 2halve liters heerlijk puur eerlijk bier, en 2 mega schnitzels mit beilage.

totale prijs! € 31,20 dat is verdorie nog geen 16 euro dingen per persoon. op een luchthaven! Drie dagen daarvoor betaalde ik voor een een emmer met melk en een beetje koffie/espresso bijna 6 euro!!!! Op onze nationale luchthaven. Een droog oud croissantje mocht ik voor 3,25 meenemen!

De beste grap, koffie is in de terminal zodra je door de douane bent op de luchthaven gratis!! Als service van das haus!

voor de ongelovigen hier: bron vermelding voor de schnitzel prijzen: www.munich-airport.de/de/micro/airbrae...

gummetjes | 25-02-14 | 18:25

Pa Ramaribo - Ik verdien bij lange na niet 100.000 euro, was het maar waar. Verzekering hier, zover ik begrijp, omvat in pakket ongeveer hetzelfde in Nederland. Heb niet gezegd dat ik expert ben. Feit blijft dat veel dingen hier inderdaad goedkoper zijn.

Naar mijn ervaring is groente en fruit wel duurder dan in Nederland. En vis, maar dat lijkt me logisch met transport kosten. Vlees is wel weer stukken goedkoper, als is de kwaliteit vind ik, slechter dan in Nederland. Half uitgedroogd en verkleurd in de supermarkt. Lunch cultuur is hier goed te doen.

En de helft wordt door je werkgever betaald. Klopt ook. Maar totaal 644 euro per maand dus. Hier houdt je werkgever wel rekening mee met de hoogte van jouw salaris, anders word je te duur. Het is nog steeds 2,5 tot 3x duurder dan Nederland naar mijn begrip.

;-)

MiGi | 25-02-14 | 18:22

Ik vind het prima om op zo'n twintig minuten rijden van Aken te wonen. Maar in Duitsland zelf wonen zou ik niet (meer) willen. Alleen al niet vanwege het nog veel sterker dan hier knellende policor-keurslijf van vooral de traditionele media daar.
Prima inkopen doen in Duitsland. Ook het eten zal bevallen. Vooral als je van worst, ham en Rostbraten houdt. Je kunt hier in de regio Aken, Keulen, Düsseldorf ook dik verdienen als je vlijtig en goed bent in je vak. Je moet dan wel tegen de sobere, zakelijke en to-the-point werkcommunicatie kunnen. En natuurlijk de daarbijhorende 'Vogel friss oder stirb' cultuur in op winst gerichte organisaties. Met bijvoorbeeld Amsterdamse bluf (die ik ook werkgerelateerd ken) red je het er in ieder geval niet.
Mijzelf is het werken daar prima bevallen maar wonen zou ik er niet meer willen. Maar ik spreek dan nu wel als gepensioneerde Nederlandse nationalist ;-)

WirMachenMusik | 25-02-14 | 18:18

Als je lekkere koffie en vers gebak wilt ga je over de grens. Ook nog goed geprijsd. Wil je gigantisch genaaid worden en vieze ontdooide diepvriestroep eten en het 4voudige betalen, geserveerd door onbeschoft en chagrijnig volk ga je naar de PC hoofstraat. Ik doe al jaren mn boodschappen, tanken en vakantie's bij onze oosterburen. Fuck de middenstand hier, die gedeeltelijk zichzelf in de vingers heeft gesneden met absurde prijsverhogingen.

terazino | 25-02-14 | 18:06

Afgelopen donderdag in Aken wezen eten, een mega schnitzel met salade en friet, 2 grote bier erbij en ik was 10 euro kwijt. Daar voor nog even door de lidl gelopen en zag 1,5 liter pepsi voor 59 cent staan.

edj44 | 25-02-14 | 18:00

-weggejorist-

lijstnegen | 25-02-14 | 17:59

deministerpresident | 25-02-14 | 12:37 |
Piratenpartij
---
Dat is nou net een project dat in Duitsland na aanvankelijk succes op landstaatniveau, gigantisch mislukt is. Door chaotisering en infiltratie van antifa's en BND-undercovers.
En enkele weken geleden deden twee prominente activistes van de die Piratenpartei hun al op apegapen liggende partij definitief de das om, door als blote-borsten-femen Bomber-Harris via een opschrift op hun buik, te bedanken voor het beruchte vuurstorm-bombardement op Dresden op het einde van de oorlog, waarbij tienduizenden burgerduitsers, waaronder massa's vluchtelingen, in een nacht een vreselijke dood stierven.
www.bild.de/regional/dresden/piratenpa...

WirMachenMusik | 25-02-14 | 17:57

Zo...
Na een grondige analyse van dit topic kunnen we denk ik maar een juiste analyse trekken; Iets met buren, gras en de kleur groen.

BerendB | 25-02-14 | 17:48

Hunter S. Thompson | 25-02-14 | 14:01
Wat een bizar tegeltje. De lonen zijn in het deel Duitsland dat er voor ons toe doet wel degelijk veel hoger, het gemiddelde wordt omlaag getrokken door de lonen in het voormalige Oost-Duitsland. Maar ja, dat krijg je ervan als je zo slim bent dat je niet verder komt dan Wikipedia quoten. Verder is het ook een beetje raar om uit te halen naar mensen die stemmen, al is het op de PVV, zonder je zelf te willen bemoeien met politiek. En dan zo'n sukkelige opmerking over "mensen die hun school hebben afgemaakt" zonder zelf fatsoenlijk te kunnen spellen, jammer. Maar trol fijn verder joh!

Mr Dixit | 25-02-14 | 17:42

-weggejorist-

Serdar | 25-02-14 | 17:40

Achteraf bezien hadden we beter geen verzet moeten plegen..

michello | 25-02-14 | 17:32

@Pa Ramaribo | 25-02-14 | 15:51:

Als je zelf niet meer weet waar je op reaguurt en ook nog je reaguursel begint met "atta boy", dan kun je denk ik het beste zwijgen over verstandelijke vermogens.

zeauzitdat | 25-02-14 | 17:22

Tel daarbij op dat je in de Duitsland ook nog de gewoonte hebt dat je een kannetje koffie kan kopen. 2 volle koppen. De prijs is vaak nog geen anderhalf keer de prijs van 1 kopje. Dat is slimme marketing. Gevolg: Bijna iedereen koopt dus een kannetje. Als je alleen kopjes zou verkopen, verkoop je veel minder vaak het tweede kopje.
Een voormalige werkgever heb ik dat ook aan het verstand proberen te peuteren, maar die geloofde er niet in. Die is nu failliet. De Nederlandse horeca zou eens wat vaker over de grens moeten kijken. Daar doen ze de dingen vaak net wat slimmer, beter en goedkoper.

Stormageddon | 25-02-14 | 17:00

Goed idee van de Duitsers om ineens 17 miljoen Oost-Europeanen aan hun land toe te voegen (in 1990). Dat heeft ze geen windeieren gelegd.

s3k | 25-02-14 | 16:57

Pierre Tombal | 25-02-14 | 16:22 | + 3 -
Ik kan u aanraden het partijprogramma van de PVV te lezen. Ik weet het, de meeste stemmers op deze partij nemen de moeite niet. Op wat moslimgeneuzel na is de partij net zo links als de SP. Ik schiet er dus weinig mee op dat daar mijn stem heen gaat.
Ik heb mijn geloof niet in een democratie als de onze. Een democratie waarin iedereen zijn zegje en plasje mag doen. Werkt niet, is slecht voor de economie en maakt mensen lui.
Ach, wellicht zal de geschiedenis zich voor de zoveelste keer herhalen en zal ook onze westerse maatschappij ten onder gaan aan zijn welvaart.
Zie het gejank hierboven en vergelijk dat met de instelling van de gemiddelde Nederlander na de tweede wereld oorlog.

Hunter S. Thompson | 25-02-14 | 16:47

@Aart Z. | 25-02-14 | 13:27
Maar schokkender is wat ik gisteren hoorde, Luxemburg !!!! Dat is me toch goeiekoop, sjezus

Tanken en koffie zijn in Luxemburg inderdaad goedkoop, maar voor drogisterijartikelen moet je toch in Duitsland zijn.

gozoman | 25-02-14 | 16:38

iemand moet toch de uitkering van quincy opbrengen? het zijn de ambtenaren, de eurofielen en de PVDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!, lieve mensen. hou toch eens op dat corrupte parasieten instituut te ondersteunen. wanneer worden de rode kerken in de brand gestoken, de rode priesters opgehangen, de graven opengebroken van de prominenten en de inhoud van de grafkisten op straat ten toon gesteld. deden ze in spanje ook in de jaren dertig.

minimá-armezusvan.. | 25-02-14 | 16:32

Als je kijkt naar supermarktprijzen dan verschilt het niet tot nauwelijks.
Gielgb | 25-02-14 | 12:36 | + 63 -

Zo'n 30% goedkoper in Duitsland, voor mij voldoende reden om even bij de buren boodschappen te gaan doen.

Nou, in Cochem ben je voor 8x apfelstrudel en 8x koffie/chocolademelk 80 euro kwijt...
Norther | 25-02-14 | 12:36 | + -42 -

Vergelijk dat dan eens met Valkenburg Lb, Zaanse Schans o.i.d.

Sarauj | 25-02-14 | 16:32

Misschien hebben ze genoeg van de hoge kwaliteit in hun eigen winkels en willen ze een keer de troep van de Zeeman of de Wibra? Of misschien hebben ze zin om zich eens goed te laten afblaffen door de horeca?
Pa Ramaribo | 25-02-14 | 15:08

Of misschien kijken ze net als mij en vele anderen gewoon wat hier goedkoper is dan daar en vice versa.
Misschien kunnen ze zelfs, dit in tegenstelling tot jou, genuanceerd en niet ik extreem zwart/wit denken.

BerendB | 25-02-14 | 16:28

@Hunter S. Thompson | 25-02-14 | 14:26
Een nogal ongeloofwaardig relaas dat je daar neerplempt. Want als geen enkele politieke partij jou ook maar een zier interesseerde had je ook niet extra neerbuigend hoeven doen over mensen die om welke reden dan ook er voor kiezen om op de PVV te stemmen. Jij stemt niet zeg je, maar daarmee faciliteer je alleen maar de PvdA die ieder jaar weer een nieuwe onzinbelasting verzinnen. Mensen die een PVV'er op een stoel zetten waar jij rustig een PvdA'er/VVD'er/D66'er/GroenLinkser op plaats laat nemen, bereiken meer dan jij met je trukendozen om een euro belastinggeld te ontwijken terwijl je een tientje meer betaalt.
.
En het mag ook gewoon dierenpoes zijn hoor. Daar vallen je vrindjes vast minder over.

Pierre Tombal | 25-02-14 | 16:22

daarom, legaliseren al die drugs en en flinke belasting er op
Oskaar Blafzuur | 25-02-14 | 16:07

Mijn stem heb je. En met de opbrengst wordt de accijns op benzine verlaagd of worden goede verzorgingshuizen ingericht of worden eindelijk Philips TV's gemaakt die waarvan het scherm niet op zwart springt als je de TV aan doet (ik snap overigens niet dat Philips zich niet diep schaamt voor zulke troep).

Pa Ramaribo | 25-02-14 | 16:13

@Pa Ramaribo
daarom, legaliseren al die drugs en en flinke belasting er op

Oskaar Blafzuur | 25-02-14 | 16:07

Argyronauta | 25-02-14 | 15:39

Je hebt op alle punten gelijk, behalve misschien voor wat betreft het dun gezaaid zijn van tuincentra in Duitsland. In Kleef (bij Nijmegen) en directe omgeving: 9 van dat soort centra. In Nettetal (bij Venlo: 5 stuks. En bij Intratuin zie ik nooit een Duitser, dus ik denk toch dat ze de grens oversteken voor andere dingen dan planten. 't Is mij ook een raadsel wat ze hier komen doen, want direct over de grens ligt nergens een Noordzee-strand.

Pa Ramaribo | 25-02-14 | 15:59

@Mark Smith | 25-02-14 | 13:05
Klopt, dat moet natuurlijk bier met bockwurst zijn.

Ongeblustekalk | 25-02-14 | 15:52

zeauzitdat | 25-02-14 | 15:22

Ik heb geen idee op welke tekst van mij je reageert, want ik heb niets over grenzen gezegd. Je verstandelijke vermogens zijn kennelijk niet helemaal op niveau. Zo zit dat.

Pa Ramaribo | 25-02-14 | 15:51

Ik weet niet hoe het in Venlo is, maar in Winschoten zie ik de Duitsers vooral bij Intratuin (dat soort grote tuincentra is in Duitsland dun gezaaid) en bij de dropwinkel (de verkoper aldaar vertelde me dat ze vaak kilo's drop kochten). In de supermarkt zie je er niet veel, en bovendien zijn het soms ook nog Nederlanders in een Duitse auto (net zoals ik) die sommige dingen waar je mee groot geworden bent, zoals drop, pindakaas, kroketten, Nederlands brood, etc. niet kunnen missen. En ongetwijfeld heb je ook drugstoeristen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. En als op sommige dagen, zoals 1 mei of 3 oktober, de winkels in Duitsland dicht zijn, gaan velen graag een dagje bij de buren rondkijken.

Argyronauta | 25-02-14 | 15:39

Hunter S. Thompson | 25-02-14 | 14:26 |

Ah, u vlucht en loopt weg... dat zou nu juist niet de bedoeling moeten zijn.

CornholioNL | 25-02-14 | 15:36

Tja, met een huurprijs van >3000,- pm idioot hoge lonen en een constant tegenwerkende overheid met dure vergunningen. dan moet een horecaondernemer wel de prijzen omhoog gooien. Horeca en winkels gaan massaal om hun bek, dat is niet omdat ze zo lekker veel verdienen.

Henk de Vries2074 | 25-02-14 | 15:34

@Jan de Schot | 25-02-14 | 15:12

In Den Haag hoeven ze dat niet door te hebben, het interesseert ze geen bal. Want het salaris van deze groep is hoog genoeg om er geen last van te hebben. En dan wel natuurlijk een moe-lander inhuren voor het verbouwen van het eigen stulpje natuurlijk, dat dan weer wel.

Pieter Bas | 25-02-14 | 15:28

Fenna | 25-02-14 | 14:55
80.000 je bedoelt 8.000 ? Die komen hun wiet- en paddo voorraad aanvullen. En inderdaad ook andere Hollandse waren halen, zoals frikadellen en lihanboutjes. Of een half uurtje massage en dan een Thais kind in haar bek spuiten.

Corwin02 | 25-02-14 | 15:18
Dat is geen rund dat is paard.

Shareholder II | 25-02-14 | 15:27

GA STEMMEN @GR2014 en raak ze hard !
Maar Share, dat is toch lokaal en niet nationaal ? Nah und ?! Schop die hufters waar je ze raken kunt. Het houdt niet op, niet vanzelf..

Shareholder II | 25-02-14 | 15:22

@Pepin | 25-02-14 | 14:36 &
@Pa Ramaribo | 25-02-14 | 14:55:

Vóór die hele kudt-euro er was reed ik hier ook gewoon de grens over om te tanken hoor. Nooit controles en het afrekenen in Franken stelde ook helemaal niks voor. Destijds waren de grensbewoners net zo vaak over de grenzen te vinden als nu, met net zo weinig moeite.
Je doet net alsof Nederland een afgezonderd werelddeel was en je voor 2001 in driedaagse rijen bij de grenzen moest aansluiten.

zeauzitdat | 25-02-14 | 15:22

Olympisch gezien is duitsland eigenlijk een provincie van nederland.

insensitive clod | 25-02-14 | 15:21

@Fenna | 25-02-14 | 14:55
Hangt er vanaf wat ze komen halen
Ik haal mijn Coca Cola in Duitsland voor 59 ct per liter terwijl ik daar in nederland 1.20 voor zou moeten betalen.
Verder zijn mijn sigaretten 1 euro per pakje goedkoper dus die haal ik ook daar.
Rundvlees is weer duurder in duitsland dus dat koop ik in Nederland.

Corwin02 | 25-02-14 | 15:18

@Fenna, 1. veel supermarkten zijn zondag's in dld niet open, en als je de hele week werkt ga je dus naar? 2. ze komen om te shoppen, dingen die je bijv. in dld niet kan kopen, of ander sortiment, ja zelfs frikadellen...

Dakloze zonder krant | 25-02-14 | 15:15

Het punt is niet dat de Duitsers minder verdienen, het punt is dat je (zeker met de euro) je uiteraard boodschappen gaat doen waar het het goedkoopst is. Dus Nederlanders halen in DE en BE wat hier duurder is, en zij komen hier halen wat daar duurder is.

Dat hebben ze in Den. Haag nog niet helemaal door, maar daar woon je dan ook zover weg van de grens dat je het als een in Voorschoten wonende beleidsambtenaar ook niet gaat doen, zoiets niet eens bij je opkomt.

Terwijl het toch als een van de grote voordelen van Europa zou zijn, het makkelijk kunnen vergelijken van prijzen. Alle Eurofielen hadden het dus kunnen bedenken dat dit zou gaan gebeuren.

Jan de Schot | 25-02-14 | 15:12

@Pepin |25-02-14|14:36|: daar heb je de eu niet voor nodig. Toen we nog de gulden hadden, ging ik ook al regelmatig over de grens boodschappen doen. De enige extra handeling die je moest verrichten was even bij het grenswisselkantoor een voorraadje marken halen. Nog even afgezien van het feit dat je vaak in Duitsland in de grensstreek met Nederlands geld kon betalen. Zo had de slager waar we vaak kwamen een Duitse én een Nederlandse kassa.

Argyronauta | 25-02-14 | 15:12

Er is inderdaad iets heel geks aan de hand. Er komen elk weekend ongeveer 80.000 Duitsers naar Venlo om te winkelen en boodschappen te halen. En wij gaan naar Duitsland..? een van de twee is dus gek.
Fenna | 25-02-14 | 14:55 |

Misschien hebben ze genoeg van de hoge kwaliteit in hun eigen winkels en willen ze een keer de troep van de Zeeman of de Wibra? Of misschien hebben ze zin om zich eens goed te laten afblaffen door de horeca? Misschien hebben ze gewoon genoeg geld om te winkelen waar ze willen en zich lekker te laten afzetten? Misschien willen ze hier TV's van Philips te kopen, in de hoop dat het scherm bij de start niet op zwart blijft staan? Misschien denken ze dat een kale Opel die hier ook nog 30% duurder is, beter van kwaliteit is? Misschien slapen ze graag in veel duurdere en uitgeleefde hotels?
Maar je overdrijft overigens: per weekend komen 20.000 Duitsers naar Venlo, niet 80.000. Waarschijnlijk omdat ze in Venlo makkelijker aan drugs kunnen komen? Heeft Nederland eindelijk ook een voordeeltje.

Pa Ramaribo | 25-02-14 | 15:08

Heeey is dat niet www.stinges.de een van de duurdere bakkers daar.

pesego | 25-02-14 | 14:59

Er is inderdaad iets heel geks aan de hand. Er komen elk weekend ongeveer 80.000 Duitsers naar Venlo om te winkelen en boodschappen te halen. En wij gaan naar Duitsland..? een van de twee is dus gek.

Fenna | 25-02-14 | 14:55

Grappig hoe negatief men is over de EU. Behalve als je dankzij die EU makkelijk over de grens met dezelfde munt allemaal spullen goedkoper kan krijgen...
Pepin | 25-02-14 | 14:36 | + 0 -

Atta boy! Als 't zou kunnen, kreeg je van mij een miljoen plusjes! Dodelijkere steek voor de anti-EU-maffia is niet mogelijk.

Pa Ramaribo | 25-02-14 | 14:55

@Ongeblustekalk | 25-02-14 | 14:23:

Jazeker, veel goedkoper zelfs. Google maar eens op 'partytreff'.

zeauzitdat | 25-02-14 | 14:54

Olli Rehn komt de verkiezingen voor Mark Flutte redden, vanmiddag meldde hij dat we ineens niet 0,5% groeien maar het dubbele dit jaar, nee zeker weten het gaat 1% worden.
Mark is gered, toch het beste kabinet óóit.

gebrokenvleugel | 25-02-14 | 14:50

Argyronauta | 25-02-14 | 13:21
Ga ik ook lezen, dat gaat weer smullen worden.
Wat heeft hij weer gelijk.... steeds maar weer..... maar ja, dat MAG niet.

Lief meiske | 25-02-14 | 14:48

@ Premier Trutte | 25-02-14 | 14:31 
-
Breng ze ff op een idee slimmerd...

Air van Boven Dorens | 25-02-14 | 14:48

Een eventuele verlaging van de accijns met een paar dooie eurocenten per liter is niet genoeg om mij weg te houden uit Duitsland, zeker niet nu ik daar de horeca ontdekt heb. Rutte bedankt!
robert39 | 25-02-14 | 13:50

Rutte is veel te kort aan de macht om jouw "dankbaarheid" te rechtvaardigen. Richt je "dankbaarheid" eens wat eerlijker op PvdA, CDA, Groenlinks en D66. Alsof die nooit iets gedaan hebben. Kwartje van Kok (eigenlijk CDA, maar iedereen vergeet dat gemakshalve); greep in de kas van het ABP (CDA). Minder blauw op straat (PvdA, dat afschuwelijke mens dat in Nijmegen burgemeester is geweest). Enzovoort. Het enige dat je de VVD kan verwijten is dat Zalm destijds geroepen heeft dat niks duurder werd bij de overgang naar de euro. Zalm had de zweep over de rug van de dievenbende van de horeca moeten leggen!

Pa Ramaribo | 25-02-14 | 14:46

navigator18 | 25-02-14 | 12:35

Vriendin meteen in Hamburg omruilen !

Lief meiske | 25-02-14 | 14:45

@Oscar Blafzuur & Maya de Bij

Volgens mij was een glas pils in 2002 al bijna drie gulden. Overdrijven is ook een kunst.
In 2002 bleek al wel dat de prijsstijging 8% was bij de invoering van de euro, het dubbele van normaal.

www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archie...

Uriël Fack | 25-02-14 | 14:44

In bijna heel Europa kun je voor zes euro p.p. lunchen (zelfs in Antwerpen op de Grote Markt). Behalve in Nederland.

Uriël Fack | 25-02-14 | 14:37

ox | 25-02-14 | 12:32

Nee! Dat mag dus niet van Brussel is het mooie. Maar het is idd het eerste wat Wilders zal doen als NL-ers zich hysterisch de vernieling is stemmen met anti-EU sentiment.

Nick da Prick | 25-02-14 | 14:36

Grappig hoe negatief men is over de EU. Behalve als je dankzij die EU makkelijk over de grens met dezelfde munt allemaal spullen goedkoper kan krijgen...

Pepin | 25-02-14 | 14:36

gewoon de Nederlandse benzine een andere kleur geven zodat je de in Duitsland tankende Nederlanders kunt beboeten voor het ontduiken van belasting + de kosten van het benzineonderzoek en de administratiekosten van de boete, opgeteld € 275 per constatering. Lijkt me een prima VVD-plan om de economie te stimuleren.

Premier Trutte | 25-02-14 | 14:31

94 Euro = 7.768,52 Indian Rupee

Centauri3 | 25-02-14 | 14:31

Net na de invoering van de euro werden de horecaprijzen in Den Haag bijna verdubbeld t.o.v. de gulden. Toch bleef het volk de eerste jaren als makke schapen deze zaken frequenteren. Een gouden tijd voor die horecajongens.

sastro | 25-02-14 | 14:30

Belastingconcurrentie is zo gek nog niet. Waarom niet de accijnzen verlagen op benzine en drank, waardoor Duitsers en Belgen naar Nederland komen? Dat levert de staat en de grensondernemers een flinke zak geld op (tevens goed voor de werkgelegenheid).

Eagle_Eye | 25-02-14 | 14:30

Flipus | 25-02-14 | 13:34
De marges die de horeca vangt op een kopje koffie zijn belachelijk groot. Dan kan je nog zo dom zijn met het afsluiten van allerlei contracten, daar worden enorme winsten op gepakt. Dat kan best wel gehalveerd worden. Maar dat wijst wat lastiger naar de overheid natuurlijk.

Ares | 25-02-14 | 14:29

ik wil drie bankrekening nummers ... mag eauk nieT

Centauri3 | 25-02-14 | 14:28

Pierre Tombal | 25-02-14 | 14:15
Van geen een, dat is het verschil. Ik heb altijd geleerd dat ik alles zelf moet doen. Ik stem niet eens. Ik dop mijn eigen boontjes wel en als iets me niet zint doe ik daar wat aan. Belasting te hoog? Verhuis je je geld. Auto te duur? Verzinnen we een mooie constructie met de eigen zaak. Te veel moelanders en bontkraagjes in Amsterdam? Verhuizen we naar een plek zonder dat volk. Alles te duur? Dan werk ik nog wat harder zodat ik kan doen wat ik wil enz enz enz
De politiek gaat het niet voor me doen, nooit.

Hunter S. Thompson | 25-02-14 | 14:26

We hadden ze beter laten winnen toen.

* | 25-02-14 | 14:26

@ Ik heb net 1 kg schnitzels 1 kg giros 1kg rundgehakt 1 fles Blutwurz, 1 fles London gin en een klein flesje Ketel 1 gekocht in Duitsland. Wat was ik kwijt? EUR 50,55
henriette | 25-02-14 | 14:17 | + 1 -

zo is dat.. de winter is voorbij, BBQ weer !

(c)ZWITSUL | 25-02-14 | 14:24

Drie jaar geleden waren we in Daun in Duitsland. Een prachtig safaripark. Compleet met apenreservaat, vogelshow en prachtige wildlife. Entree 8 euri. Een flinke doos maiskorrels om de beestjes te voeren; 50 cent. In het restaurant een halve liter fris of bier voor 1,5 euri. Een best bord eten voor 6 euri en een ritje in de rodelbaan 1 euri.
Nederland kan zoveel beter...

Air van Boven Dorens | 25-02-14 | 14:24

Zouden vrouwen over de grens ook goedkoper zijn?

Ongeblustekalk | 25-02-14 | 14:23

@Hunter S. Thompson; weet je waar ik graag over wil janken; types die verwaand d666/pvda/vvd stemmen en dan hun medelanders opzadelen met huur-, accijns-, woningforfaitverhogingen, lidmaatschap van de EU enzovoorts. Al deze verhogingen zijn afkomstig uit europa want we moeten onze 3% begrotingstekort afspraak houden. Ondertussen wordt het door mijn Nederlandse medestemmers mogelijk gemaakt dat miljarden overgemaakt worden naar hedge funds enz. in Griekenland, Spanje enz. Kijk jij en ik denken wel na over de gevolgen van ons stemgedrag, de meerderheid van dit land zit echter met zijn hoofd in boer zoekt vrouw en andere kutprogramma's van o.a. John de Mol. Verdomming regeert!

Dakloze zonder krant | 25-02-14 | 14:18

Ik heb net 1 kg schnitzels 1 kg giros 1kg rundgehakt 1 fles Blutwurz, 1 fles London gin en een klein flesje Ketel 1 gekocht in Duitsland. Wat was ik kwijt? EUR 50,55

henriette | 25-02-14 | 14:17

@Hunter S. Thompson | 25-02-14 | 14:10
Juist ja. Om even in jouw analogie te blijven: van welke politicus krijg jij dan een harde plasser?

Pierre Tombal | 25-02-14 | 14:15


CoJoNes | 25-02-14 | 14:05 | + 0 -

Daar zijn geen harde cijfers van. Zo maar wat roepen kan iedereen.
Deze cijfers zijn er wel.
nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen...

Hunter S. Thompson | 25-02-14 | 14:15


matrixbluepill | 25-02-14 | 14:05 | + 1 -
Dat vraag ik me ook af. Ooit zaten hier mensen die wel hun school hadden afgemaakt, geen harde plasser kregen van Wilders en zich niet als Calimero gedroegen.
Helaas is dat al een tijd over.

Hunter S. Thompson | 25-02-14 | 14:10

*wegspoelen met melk uit de staatstiet noteren doet*

DANNY3960 | 25-02-14 | 14:10

@Pa Ramaribo | 25-02-14 | 13:27
Inderdaad. De eerste keer verveelde al, want je zwetst uit je nek. In mijn stamkroeg steeg de prijs van een vaasje van Fl2,60 in 2001 naar €1,20 in 2002 - dat is dus €0,02 prijsverhoging. Daarbij hebben aardig wat van die "domme Hollanders" de beschikking over een stevige rekenhulp die einde van de maand heet, dus als jouw interpretatie ook maar enigszins aan de werkelijkheid had gesnuffeld, hadden we ook nooit de discussie over roken in de kroeg hoeven hebben.

Pierre Tombal | 25-02-14 | 14:08

Lonen liggen in Duitsland helemaal niet lager voor hoger opgeleiden. Sowieso is het bruto/netto verschil veel kleiner.

CoJoNes | 25-02-14 | 14:05

De crisis los je dus niet op door accijnzen en belastingen te verhogen, maar door ze te verlagen. Haal die Duitsers en die Belgen hier heen in plaats van andersom.

Old_Spice | 25-02-14 | 14:05

zo, zo en wat doet bovenstaande heer Thompson dan nog hier? Commentaar leveren op alle "jankers".

matrixbluepill | 25-02-14 | 14:05

zo, zo en wat doet bovenstaande heer Thompson dan nog hier? Commentaar leveren op alle "jankers".

matrixbluepill | 25-02-14 | 14:05

Fratello | 25-02-14 | 12:40
tussen 9 en 10 dus alleen voor mensen die het ontbijt wegspoelen met melk uit de staatstiet

Ben Hetzat | 25-02-14 | 14:04

En als gewone mensen inderdaad vrijwillig ruim ƒ 6 schuiven voor een halve liter suikerwater-met-prik, dan snap je dat graaiers in Den Haag en Brussel zo makkelijk misbruik kunnen maken van de Nederlanders.

simpelman | 25-02-14 | 14:03

Weet je waar het nog goedkoper is? Afrika, daar moet je gaan wonen.
Echt tyft allemaal morgen op met dat gejank. Prijzen van een colatja zeggen geen fuck. Met een lager loon heb je daar namelijk geen tyfes aan.
Al die mensen hier op GS die maar blijven janken hoe kut alles in NL is maar de ballen missen om hun boeltje te pakken.

Hunter S. Thompson | 25-02-14 | 14:01

Daarom ga ik altijd naar IKEA. Maar na allerlei idiote belastingen zoals toeristenbelasting moeten we niet vreemd opkijken als er een soort van tolwegen komen richting het buitenland, en dit omdat slagbomen niet meer zijn toegestaan. Tol is afhankelijk van de tank- en kofferbakinhoud.

Wobber | 25-02-14 | 14:00

Als je 100.000 verdient bijv, dan betaal je dus 15.000 euro per jaar ziekte kosten verzekering.
MiGi | 25-02-14 | 13:19 | + 1 -

Je liegt trouwens dat je barst. De duurste ziektekostenpremie bij een salaris van €8333 per maand, is €322,88 per maand oftewel €3274 per jaar. Hoezo €15000? De papieren zak stinkt wel heel erg.

Pa Ramaribo | 25-02-14 | 13:59

Lieve mensen, jullie vergeten dat de gemiddelde lonen daar lager liggen dan hier. Als je dat rechttrekt zal je zien dat de prijzen vrij dicht bij elkaar liggen
putty | 25-02-14 | 13:55 | + 0 -
In elk geval vind je er nog werk!

KannieWaarZijn | 25-02-14 | 13:58

@Berend B: Blijven we doorgaan met deze bullshit?!

Het gemiddelde tankstation in Duitsland is maar net goedkoper dan in Nederland en bepaalde producten zijn daar goedkoper en andere zijn weer hier goedkoper...

*Bullshitmodus uit*

E10 tanken in Aken; 1,469 E10 tanken in Koln; 1,449 (nog meer voorbeelden nodig? Waar ik woon betaal ik 1,639, dat is dus 0,17 cent verschil! Kistje witbier t.o.v. de albert heijn 15 euro! Brood 600gr. bij de plus 2,20, bij Edeka of Marktkauf 1kg brood voor 1,29!
Wasverzachter, 1,5 liter 1 euro... en ik kan zo nog wel ff doorgaan...

Dakloze zonder krant | 25-02-14 | 13:58

Ik vind het nog best duur voor een paar aangevreten gebakjes.

Roderick van Avezath | 25-02-14 | 13:55

Lieve mensen, jullie vergeten dat de gemiddelde lonen daar lager liggen dan hier. Als je dat rechttrekt zal je zien dat de prijzen vrij dicht bij elkaar liggen

putty | 25-02-14 | 13:55

Bei uns ist nicht alles besser.

L.M. | 25-02-14 | 13:54

xspalm | 25-02-14 | 12:38
Dat de horeac alleen maar prijsstijgingen doorberekend en er dus zelf egenlijk ook niks aan kan doen is een Mythe. Of een Leugen. Afhankelijk van je humeur. De stats bewijzen het: www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/prijzen/p...

1sokkie | 25-02-14 | 13:52

@jemagookniksmeer | 25-02-14 | 12:43
Piratenpartij voor mij hoor, net als vorige keer...

DickieDick | 25-02-14 | 13:51

•
Ontbijt bij Hema, tussen 9 en 10 uur.
Koffie of thee, Croissant met jam en pistolet met ei.
Totaal 1 €.
Fratello | 25-02-14 | 12:40 | + 18
•
Ja maar zit het bij die HEMA dan niet vol Duitsers die goedkoop komen ontbijten?

simpelman | 25-02-14 | 13:51

Ook wij hebben Duitsland ontdekt, heerlijk eten tegen normale prijzen en dan nog even volgooien die tank.
Een eventuele verlaging van de accijns met een paar dooie eurocenten per liter is niet genoeg om mij weg te houden uit Duitsland, zeker niet nu ik daar de horeca ontdekt heb. Rutte bedankt!

robert39 | 25-02-14 | 13:50

Ein Reich! Mede mogelijk gemaakt door de VVD.

Jos Tiebent | 25-02-14 | 13:50

@Petrus de Rewa | 25-02-14 | 12:38
Goede betaalbare wijnen en wijnbars hebben ze in Budapest ook.

Stafke | 25-02-14 | 13:50

@Gielgb | 25-02-14 | 12:36
Uh ben je wel eens in een supermarkt in Duitsland geweest? De prijzen schelen best wel veel en kijkend naar horeca zelfs enorm...

DickieDick | 25-02-14 | 13:48

ps neem alleen 'n grote kop koffie in Duitsland als je je thermosfles bij hebt, je krijgt daar namelijk een soepkom..
Boris die Sauertopf | 25-02-14

En 't is ook nog veel goedkoper en lekkerder en de bediening is beter. In Nederland heb je na één slok je kopje koffie leeg. Ik snap niet dat de middenstand zich niet diep in schaamte wentelt. En ik snap al helemaal niet dat men in Nederland die kleine dure kopjes koffie blijft bestellen, terwijl iedereen weet dat de horeca zich kapot lacht en in de handen wrijft.

Pa Ramaribo | 25-02-14 | 13:48

Volgens mij leven er in Duitsland ook niet zoveel lieve marokaantjes.
Dat is best een goede reden om er eens over na te denken om te gaan verhuizen!
Sorrie voor de oorlogsveteranen en soldaten van de laatste oorlog maar jullie hebben gestreden voor de toekomst van Nederland, dat is dapper maar helaas is de toekomst voor Nederland van Turken, marokanen islamietjes, nu is het weg met ons Echte Nederlanders.
Dan maar naar Duitsland die ons toen al wilde hebben!

KannieWaarZijn | 25-02-14 | 13:48

@ganzo | 25-02-14 | 13:39
Inderdaad 25 cent per flesje

Boris die Sauertopf | 25-02-14 | 13:48

Nee, het is het drankenkartel, nee het zijn de onroerend goed prijzen, nee het is de regeering... doet me allemaal hier aan denken: gr8byrne.files.wordpress.com/2008/11/t...

Prof. P. Paardekuth | 25-02-14 | 13:48

Flipus | 25-02-14 | 13:34 |

Dat de horeca volgens jou kennelijk zo stom is geweest om bij het afsluiten van een hypotheek denkfouten te maken, is nog geen reden om de kosten van hun stommiteit af te wentelen op de klant. En niemand verplicht een café-eigenaar om onder de knoet van een brouwer te gaan werken. Je kan ook geheel en al voor jezelf beginnen. Maar nee, het is veel makkelijker om onder de beschermende vleugel van een brouwer te gaan zitten en daarna te gaan klagen en zeiken over een wurgcontract en je klanten te belazeren. Als ik kan nadenken over een hypotheek, dan moet een ondernemer zeker kunnen nadenken over een hypotheek en/of een wurgcontract. Anders hij hij geen knip voor z'n ondernemersneus waard. Jongens van Jan de Wit? Slappe zeurpieten zijn 't. Ze waren destijds wel zo slim om 1 gulden om te rekenen tot 0,80 euro. Maar voor een hypotheek maakten ze denkfouten en een goed contract kunnen ze niet tekenen. Met een vriend zoals jij heeft de horeca geen vijanden nodig.

Pa Ramaribo | 25-02-14 | 13:45

@DANNY3960 | 25-02-14 | 13:09 | + 2
Thuis wel, en dan een blikje Grolsch.
Leuke nick:-)
Maar in de kroeg liever een tap.

Maya de Blij | 25-02-14 | 13:43

Gisteren in Leer nog voor 9€ een mixed grill teller weg zitten te werken. En dan krijg je ook nog eens een bord voor je neus, waarbij halverwege de broek al op de vreethaak moet. En ook niet onbelangrijk, je wordt er keurig netjes te woord gestaan.

Mr. Bigglesworth | 25-02-14 | 13:41

Misschien ook even kijken naar het BBP van Duitsland en Nederland. Zo slecht doen we het dan nog niet?

Lacan | 25-02-14 | 13:41

op de 2 flesjes zit ook nog statiegeld.

ganzo | 25-02-14 | 13:39

We moeten zo snel mogelijk grenscontrole invoeren om te voorkomen dat Nederlanders kunnen tanken, lunchen en boodschappen doen over de grens. Dit is niet eerlijk tov mensen die verder van Duitsland afwonen. Abgrenzen!

LoewieTrompet | 25-02-14 | 13:39

En dan heb ook nog eens betere koffie en beter gebak dan bij ons!

maatman | 25-02-14 | 13:38

vandewee | 25-02-14 | 13:26 | + 0 -

Hé Zwitsal, je moet eens meer buitenkomen en dan bedoel ik verder dan het tuinhekje.

DANNY3960 | 25-02-14 | 13:37

@GVH
1. Is dit artikel correct?
2. Wat is volgens u het grootse verschil tussen NL en DU, zowel ten positieve als ten negatieve van NL?

Boer in 020 | 25-02-14 | 13:35

Als je 100.000 verdient bijv, dan betaal je dus 15.000 euro per jaar ziekte kosten verzekering.
MiGi | 25-02-14 | 13:19 | + 1 -

Als je 100.000 euro verdient, moet je niet zeiken over je premie ziektekostenverzekering. Stel dat die 15.000 euro de waarheid is, begin dan eerst maar eens te vertellen wat je voor die 15.000 euro krijgt, vergeleken bij de Nederlandse ziektekostenpremie. Anders is je opmerking niet meer dan een scheet in een papieren zak.

Pa Ramaribo | 25-02-14 | 13:35

Stelletje IN'ers (imitatie Nederlands) zo'n half liters flesje deel je natuurlijk met 2 personen!

ps neem alleen 'n grote kop koffie in Duitsland als je je thermosfles bij hebt, je krijgt daar namelijk een soepkom..

Boris die Sauertopf | 25-02-14 | 13:35

@ Alle schelders op de Horeca, door omstandigheden uit het verleden (hypotheek denk fouten) moeten huren/hypotheken hier zoveel geld opbrengen dat een kop koffie onder de 3 euro niet uit kan. Het bier is zo duur door het wurgcontract van de brouwer, in de supermarkt kopen is goedkoper maar mag niet.

Ik durf dus wel te beweren dat het niet de schuld van de horeca is.

En voor de rest, waar denkt u dat onze bijdrage aan de eu van betaald word, of de vakantie ondersteuning aan "ooit eens gastarbeiders".

Flipus | 25-02-14 | 13:34

fleurtje | 25-02-14 | 13:28 |

Klopt, hun hebben de Turken...

CornholioNL | 25-02-14 | 13:32

Nederlander in Duitsland hier. Esk mie enniesing.

GVH | 25-02-14 | 13:30

maar ons kabinet wacht even tot mei, dan kunnen ze namelijk naar de cijfers kijken.... zucht.

eenKAA | 25-02-14 | 13:29

Duitsland heeft niet dezelfde promotiecampagne voor Marocs dan Nederland en zo kan je al snel een stuk voordeliger werken.

fleurtje | 25-02-14 | 13:28

Best jammer dat die moffen de oorlog verloren hebben.
Dan had ik er nu finnancieel beter voor gestaan, en was ik al een keer wereldkampioen voetbal geweest!

MR.Inversion | 25-02-14 | 13:28

@Van Rossem

Ik blijf het herhalen, tot vervelens toe. Want je bent oneerlijk, Van Rossem. Het is de schuld van de Nederlandse middenstand zelf! Omdat de Duitse middenstand de omzetting van DM naar euro niet heeft aangegrepen om de zaak te belazeren, te flessen en te naaien. De Nederlandse middenstand heeft dat massaal wel gedaan. Geef de middenstand dan ook de schuld en niet de VVD. De Nederlandse middenstand heeft dit over zichzelf afgeroepen. Laat de middenstand beginnen met het eerlijk terugrekenen van de omzetting gulden naar euro. 1 gulden is 0,44 euro! Maar de Nederlandse middenstand zette 1 gulden om in 0,80 euro, want dan dachten die domme Holanders dat het 20 cent goedkoper was geworden terwijl het 0,78 cent duurder was geworden. Geef de juiste corrupte groep de schuld! De Nederlandse middenstand heeft een gore, smerige greep in onze portemonnee gedaan. Eerst alles netjes terugrekenen, dan lullen we verder.
En dat de benzineprijs zo hoog is, komt bovendien niet door de VVD, maar door de PvdA en Groenlinks, die het liefst de auto afschaffen en daarom de accijnzen zo hoog houden.

Pa Ramaribo | 25-02-14 | 13:27

Voor iedereen die vandaag 18 is geworden, duitsland en belgie zijn al tijden ( jaartje of 20) goedkoper.
Maar schokkender is wat ik gisteren hoorde, Luxemburg !!!! Dat is me toch goeiekoop, sjezus

Aart Z. | 25-02-14 | 13:27

Beetje raar vergelijk ook, de bakker en de horeca.
Hier is gebak ook goedkoper bij de bakker en die geeft er voor weinig ook wel een kopje koffie en een sinas bij.

vandewee | 25-02-14 | 13:26

Wat de Duitsers met veel wapengekletter in 1940 uiteindelijk niet gelukt is, lukt ze nu wel met geld.

Brulboei_61SB | 25-02-14 | 13:26

Met die malloten die ons besturen hoor ik ook liever bij Duitsland. Hoe dik is de plaat voor het hoofd van Rutte?

De Anaalprofeet | 25-02-14 | 13:24

Ach, ik heb het al eens eerder gepost, maar ik had laatst in D een prima doch eenvoudige maaltijd te pakken inc. halve liter bier voor nog geen 9 euro. En superbeleefde, correcte bediening. Kijk, daar ga ik dus nog eens eten/ biertje drinken. Hoe anders gaat het in de NL horeca waar je stelselmatig genegeerd wordt ( in de grote steden) als klant door een arrogante verveelde student(e) die voor een habbekrats voor een uitzendbureau loopt te sloven.

De NL horeca moet eens ophouden met janken en even goed bij zichzelf ten rade gaan.Goed gemotiveerd en opgeleid personeel fatsoenlijk betalen en redelijke prijzen vragen voor het voer en de drankjes die ze op tafel zetten. Dan praten we verder.

Tot die tijd: jammer dat ik niet in de grenssteek woon , want anders was er geen cent meer naar die gasten gegaan. Jammer maar helaas.

bello | 25-02-14 | 13:24

CornholioNL | 25-02-14 | 13:19
Volgens Herr Schmidt ontbreekt het aan linksdraaiende melkzuur bacteriën, voedingsvezels, vitamines en mineralen en last but nut least, omega 3 en 6 vetzuurtjes....

Ommezwaai | 25-02-14 | 13:22

De nieuwe Sarrazin, over politieke correctheid, is net uit, zojuist een exemplaar gekocht. Gezien de zure commentaren die ik tot nu toe gelezen heb, is het vast een genoegen om te lezen.

Argyronauta | 25-02-14 | 13:21

@kees1960 | 25-02-14 | 12:36 | + 20 -
Dit hoorde ik dus ook op de radio!

En ik maar denken dat het om een grap ging... Nederland zakt steeds dieper.

LangeTijdGeleden | 25-02-14 | 13:21

De Nederlandsche elite heft het veel te goed en te gemakkelijk. Dat heeft zij gecreeërd met hulp van de politieke partijen en het netwerk van ambtenaren, hoogste middenstand etc.
In NL is een ambachtsman ook niet in aanzien. NL is was het land van conservatieve VVD-ers en nette CDA-ers en linkse arbeiders maar nu is het een land van nonchalante linkschmenschen met veel poen, schijnheilige CDAbestuurders met veel poen en patserige VVD-ers met veel poen. Daaronder zit een middenlaag met nog steeds aardig wat poen en die kopen toch wel bij AH etc. ook al is dat 30% te duur. Wat kan hun het schelen want eind van de maand stroomt het grote geld weer binnen. Al die mensen die ik net opnoemde zwemmen in het geld en het maakt niet uit of ze echt competent zijn of niet. Alles wat daaronder zit en zeker niet dommer is moet elke euro omdraaien. Een grote groep krijgt het geld toegeworpen van de rijke linkschmenschen en de anderen moeten diep buigen om maar een paar centen bij elkaar te kunnen verdienen. Het verschil tusschen rijk en arm begint weer te lijken op de dertiger jaren onder Colijn. Ook toen telde de gewone sloeber niet. Tsja een volk van dominees en handelaren en zonder principes en zonder wereldschrijvers,zonder grote denkers. Het volk in NL stelt niets voor en is volledig gefragmenteerd. Maxima heeft gelijk Nederlandse cultuur bestaat niet. Het is gewoon los zand expres gecreeërd door de Nederlandse elite die als ze cultuur wil wel naar Frankrijk gaat of waar dan ook ter wereld waar ze hun ware gezicht kunnen laten zien. In gedachten zie ik Wim Kok op zijn fiets en broodtrommeltje naar de Tweede Kamer fietsen. Ik zou hem wel eens in buitenland willen zien. Boterhammetje eet hij daar vast niet.

ecologiste | 25-02-14 | 13:21

Blijven we doorgaan met deze bullshit?!

Het gemiddelde tankstation in Duitsland is maar net goedkoper dan in Nederland en bepaalde producten zijn daar goedkoper en andere zijn weer hier goedkoper...
Steden als Roermond worden compleet overspoelt door Duitsers die kopen kopen en kopen.
Dat zijn zeker allemaal filantropen die de Nederlandse economie willen helpen...
Net in de lokale super, 5 km van de grens. Duitsers Duitsers en nog eens Duitsers... Allemaal gekken zeker?

Belgie; Ook al zoiets. Tanken is gemiddeld 20 cent goedkoper. Mooi! Als niet roker moet je behalve wat bier en wijn vooral GEEN boodschappen doen daar. Alles is er duurder. Vandaar ook dat de gemiddelde belg die aan de grens woont lekker naar de Jumbo gaat. Maarja Belgen zijn zot, awel?

BerendB | 25-02-14 | 13:20

Heerlijk om dit te lezen, net in Januari naar Frankfurt am Main verhuist.

Negatief:
- Ziekte kosten: verzekering > 15 procent van je salaris !!!! Als je 100.000 verdient bijv, dan betaal je dus 15.000 euro per jaar ziekte kosten verzekering.

MiGi | 25-02-14 | 13:19

Mark Smith | 25-02-14 | 13:05 |

Wie zegt dat dit dagelijkse routine is ? Misschien doen die mensen een keertje lekker gek... stuk taart als lunch, het is me wat zeg, phoe....

CornholioNL | 25-02-14 | 13:19

Er gaan nu hele grote dingen veranderen. Oh nee, toch niet.

GeefMijMaarKipSate | 25-02-14 | 13:18

Deze pauper/tokkie,want helmond,ligt dubbel van het lachen. 20 minuutjes van de duitse én belgische grens.

braadlap | 25-02-14 | 13:18

Aan Duitsland ga je ook eerder dood aan diabetes, zo te zien. Godallemachtig, in het buitenland jezelf een indigestie eten en dan snel op kosten van je landgenoten de medische zorg in NL inschakelen. Wie eet er nou zo???!!?

Boer in 020 | 25-02-14 | 13:16

@van_de_pot_gerukt | 25-02-14 | 12:32 | + 14 -
In DER Heimat

watergeus | 25-02-14 | 13:16

@hier openen | 25-02-14 | 12:59 - Iedereen is in Nederland volgens de wet gelijk. Behalve natuurlijk als u een echte Nederlander bent. Dan bent u een stuk stront. Laatste quote uit uw artikel:
.
"Als een Nederlandse autochtoon werkloos is, moet hij solliciteren terwijl een allochtoon met uitkering naar het land van herkomst kan.'".
.
Te triest voor woorden...

ViagraFalls | 25-02-14 | 13:15

Im Osten nichts neues...

Brulboei_61SB | 25-02-14 | 13:13

Mijn ouders tanken al decennia in Duitsland. Ze wonen in Limburg, 5 minuten van de grens, en het is daar al jaren stukken goedkoper tanken. Tegenwoordig doen ze er ook de boodschappen. Op hetzelfde moment staat half Sittard leeg, en wat nog niet leeg staat is druk bezig met opheffings-uitverkoop etc.
.
Voor ons (woonachtig in Denemarken tegenwoordig) is het nog steeds goedkoper on in 0031 te shoppen voor kleren etc., maar we zijn voornemens richting Zweden te verhuizen, waar de prijzen ook hopen lager zijn dan hier.
.
Een regering zuigt je zo lang leeg als je dat laat gebeuren. In de huidige wereld is het gelukkig niet zo moeilijk om je heil elders te zoeken, en jezelf daarmaa klauwen met geld uit te sparen.
.
Zelf zou ik het liefst richting Zwitserland gaan (of nog liever, de VS), maar CH is nu lastiger dan ooit, en mevrouw Falls ziet de JoeEsEe niet echt zitten :(

ViagraFalls | 25-02-14 | 13:13

Is simpel. In Duitsland word je niet kapot ge-belastingd. Tevens wordt het geld dat binnenkomt daar niet aan zoveel onzinnige dingen stukgegooid.
Maar wij kunnen beter schaatsen. Dat dan weer wel.

Wonderlijk! | 25-02-14 | 13:12

Heb al vaker hier aangegeven dat ook ik alcohol, benzine en diverse boodschappen in Duitsland haal. Komt door de veel hogere belasting op alles bij ons. Alleen daarom is het daar voor ons goedkoop.
Maar voor de gemiddelde Duitser is het eigen land andere koek. De koopkracht ligt er gemiddeld zelfs lager dan in Nederland. De belastingen en accijnzen mogen dan een stuk lager zijn; hetzelfde geldt voor de lonen in Duitsland.
Ik vind Duitsland een prima land en kom er graag maar het eenzijdig ophemelen van Duitsland door veel reaguurders zal wel iets met altijd groener, gras en buren te maken hebben.

Herr Vorragend | 25-02-14 | 13:11

Sinds 2008 zijn de kosten voor de Nederlandse overheid, lees ambtenaren+koffie+met+gebak, met 85% gestegen. Snapt U ?

duitse herder | 25-02-14 | 13:10

Weer een deksel van een beerput. www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...
hier openen | 25-02-14 | 12:59 | + 0 -

' Ook krijgt de migrant tot zijn dood een maandelijkse uitkering van rond de 600 euro, ongeacht of die persoon daar een baan vindt. '

WTF ?? en wat kost een ontbijtje 'daar' dan ?

(c)ZWITSUL | 25-02-14 | 13:10

Maya de Blij | 25-02-14 | 12:47 | + 3 -

Het gedonder is begonnen toen men bierglazen namen als fluit en vaas ging geven.

*blikje opentrekt*

DANNY3960 | 25-02-14 | 13:09

Niets, begrafenissen zijn toch gratis?

Aatje | 25-02-14 | 13:07

Ongeblustekalk | 25-02-14 | 13:02 | + 0 -
Ja, halve liters frisdrank en gebak als lunch.. Ik bedoel maar.

Mark Smith | 25-02-14 | 13:05

@triasenergetica | 25-02-14 | 12:39
Leef je lekker uit!

Jozes | 25-02-14 | 13:05

Kan Nederland niet gewoon een Duitse deelstaat worden?

Abject | 25-02-14 | 13:04

Wat gaat er binnenkort gebeuren , let goed op;
In hun almachtige wijsheid zullen de politici in den haag
Binnenkort de brandstofacijns verlagen en de wegenbelasting verhogen .

In gewoon nederlands : het tuig in den haag graait straks op een andere manier je rekening leeg.

De partizaan | 25-02-14 | 13:03

@Mark Smith | 25-02-14 | 13:00
LOL, en als iemand dat kan herkennen ben jij dat wel.

Ongeblustekalk | 25-02-14 | 13:02

Dit land helpt zichzelf helemaal naar de klote. Wat een achterlijk stelletje zelfmoordenaars zijn wij eigenlijk dat we deze regering hebben gekozen.

zutzooi | 25-02-14 | 13:01

Nu hebben de Randstedelingen ineens wel interesse om richting het oosten te rijden. Tja, het blijven Hollanders hè!

Vreemd om te zien dat de media dit nu pas opmerkt, terwijl mensen uit de grensstreek al zeker 20 jaar even over de grens glippen.

Fenna | 25-02-14 | 13:01

Ongeblustekalk | 25-02-14 | 12:44 | + 1 -
Ah, okë. Ik vond er al een redelijke tokkiezweem om die foto' s heen hangen.

Mark Smith | 25-02-14 | 13:00

niet alleen is het goedkoper in onze buurlanden, ook word je er nog vriendelijk behandeld, hier in Nederland word je ouderwets onbeschoft geholpen als je al niet genegeerd wordt.
Nederlandse horeca holt al jaren achteruit

richieyeah | 25-02-14 | 13:00

Wij kopen al ons gereedschap, laskarren, overalls e.d. ook in in Duitsland. Scheelt serieus geld!

Libertinowitz | 25-02-14 | 13:00

Een liter euro-benzine kost in Polen 1,23 €.
Binnenkort komt de PvdA met het voorstel om de Polen in Nederland te compenseren met een brandstoftoeslag.

De Literator | 25-02-14 | 12:59

En dan ook nog eens te bedenken dat de horeca in NL van een bedroevend niveau is....

harry poster | 25-02-14 | 12:57

Als je een pond suiker koopt bij een Hollandse kruidenier en die leeglepelt ben je nóg voordeliger uit en krijg je net zoveel suiker binnen.

OhJee | 25-02-14 | 12:56

Als het niet zo treurig was zou ik niet meer bijkomen van het lachen. Werkelijk, dit kabinet met "Ondernemerspartij" doet alles fout wat het maar fout kan doen om de binnenlandse bestedingen weer op peil te krijgen.
En het is zo simpel, een euro die binnen NL per jaar 30 x van eigenaar verwisselt lever de schatkist meer op dan een euro die per jaar maar 5x van eigenaar verwisselt.
Dus wat zouden u en ik doen? Zorgen dat de burger meer te besteden heeft. En wat doen Rutte c.s. ? Juist, ze jagen de NLler de grens over of zoveel schrik aan dat hij zijn portemonnee maar helemaal niet meer trekt.
Werkelijk een geblinddoekte spastische aap zou nog betere beslissingen aanwijzen dan die verzameling zwakzinnigen op die vierkante kilometer in Den Haag.

Graaisnaaiert | 25-02-14 | 12:55

De PP die bij de eerstvolgende verkiezingen:
- Alle toeslagen afschaft
- Alle subsidieregelingen afschaft. (Inclusief studenten OV-kaart)
- BTW naar 15% verlaagt
- Flattax van 20% introduceert
- BPM afschaft
- Accijnzen naar EU gemiddelde brengt, en alle inkomsten oormerkt voor infrastructuur
- Alle sociale woninghuren in gewilde wijken naar marktprijzen brengt
- Bijstand afhankelijk maakt van wat je inbrengt
enz.
Krijgt mijn stem.

Mr. Oranda | 25-02-14 | 12:55

Duitsland gaat trouwens nog wat worden, hoor. Ze hebben een artsentekort, waardoor alle artsen die in Nederland opgeleid zijn nu daar naartoe gaan. Wij hebben namelijk teveel artsen opgeleid. Bij mijn studie liepen ook al Duitsers stages aan te bieden.

Werkelijk, dit kabinet is de moord voor het land en de economie. In één of ander Arabisch op Oost-Europees opstandland zouden ze opgehangen worden. Gelukkig voor hen zijn we hier nog beschaafd.

Piet van het Padje | 25-02-14 | 12:54

appartement 40m2 in berlijn, 800 euro huur, dat dan weer wel.

ITEACHYOU | 25-02-14 | 12:54

.. Nederland bestaat ook niet meer. Althans, niet voor mensen die in paleizen wonen. Of in socialistische villawijken.
In Den Haag verkochten ze Nederland al jaren geleden aan Brussel, voor minder dan de helft van de executiewaarde. Dat verschil moet iedere dag nog betaald worden door de burgers van Nederland. Bijzonder weinig loyaal tegenover de Boven ons Geplaatsten dat deze Nederlanders nu de grens over trekken.
Wat moet Rijkscommissaris Hermann von Rompuy wel niet van ons denken, als hij straks met de pet langskomt voor de bescheiden 20.000.000.000 Euro die hij aan de brandstichters in de Oekraïne beloofde! Moet meneer die nu soms zelf met zijn krantenwijkje verdienen?
Schande!

Jan Passant mk2 | 25-02-14 | 12:54

rode peper | 25-02-14 | 12:48
Klopt. Maar daar krijg je dankzij de prijs in ieder geval nog de illusie dat het goede koffie is.

Haatgenerator | 25-02-14 | 12:54

Wil iemand dit artikel even doormailen aan psychopaat Rutte & Co?

Botte Hork | 25-02-14 | 12:51

triasenergetica | 25-02-14 | 12:39 |
Omdat wij een laf , kut, klote volk zijn!
En ik moet morgen werken anders had ik meegedaan.
Het is dat Den Haag zover rijden is anders kom ik naast je staan.
Wat voor weer wordt het morgen? Regen , jammer kan ik niet naast je komen staan want dat smelt ik.

In een paar zinnen Nederland in opstand!

compleet nutteloos | 25-02-14 | 12:50

Wat dachten jullie van 2 weken bouwvakvakantie in een mooi schoon degelijk appartement bij een boer in zuid duitsland(ideaal voor de kids en zelfgemaakte snaps voor papa) voor 500 euro met 4 personen. www.badenpage.de

In nederland in een TENT via www.farmcamps.nl
zelfde periode minimaal 1600 euro!!!!!
doei doei.............

steekmug | 25-02-14 | 12:49

Danbolig | 25-02-14 | 12:39
Klopt. Maar Balkenende en Rutte hebben het beleid voortgezet. En aangezien de schade van het beleid van de eerdere kabinetten toen al pijnlijk duidelijk zichtbaar was, is het doorzetten ervan wat mij betreft grenzend aan het criminele.

jemagookniksmeer | 25-02-14 | 12:48

@Ars Vivendi | 25-02-14 | 12:45
Typisch Zweeds, je moet er maar van houden..

Ongeblustekalk | 25-02-14 | 12:48

@Haatgenerator | 25-02-14 | 12:44 | + 0 -,

in NL meestal ook niet hoor

rode peper | 25-02-14 | 12:48

@ongelovigehond | 25-02-14 | 12:32

Nagenoeg dezelfde marge, alleen de kosten zijn flink lager.

Mr_Pikibelly | 25-02-14 | 12:47

Heb met de NL horeca totaal geen medelijden.
Toen de euro werd ingevoerd kostte een fluitje plotsklaps de volgende dag €1,75, ipv FL1,75.
Nu drink ik vaasjes, maar toch.
Ze hebben al jarenlang kunnen genieten van verdubbelde prijzen, dus nu niet lopen zeiken.

Maya de Blij | 25-02-14 | 12:47

Ongeblustekalk | 25-02-14 | 12:42 |
Ik vind die gehaktballen met jam bij de Ikea zo apart...

Ars Vivendi | 25-02-14 | 12:45

@Miezerig
En gij geleuft da?
NL horeca was er bij invoering van de euro al als een van de eerste kippen bij om de prijzen 1op1 aan te passen
Biertje 2gulden > biertje 2 euri.
Wel met gratis onbeschofte behandeling, dat dan weer wel..

Oskaar Blafzuur | 25-02-14 | 12:45

Onzin! Rutte heeft zelf doorgerekend dat zondagochtend Den Haag - Bottrop voor tanken en Frühstück echt niet voordeliger is.

metzonderzijwieltjes | 25-02-14 | 12:45

Kwam er gisteren achter dat ik al tijden E4,50 voor een Vedet Blond betaal in de dietsche horeca.

4 fucking 50!!
Daar koop je in Duitsland een hele fles wodka voor.

CoJoNes | 25-02-14 | 12:44

@Mark Smith | 25-02-14 | 12:39
Scooterrijders gaan ook massaal over de grens tanken, wist je dat niet?

Ongeblustekalk | 25-02-14 | 12:44

Daar staat dan weer tegenover dat die koffie in Duitsland niet te zuipen is

Haatgenerator | 25-02-14 | 12:44

En toch stemmen jullie bij de komende TKV weer allemaal op PVVDACDAD66GL.
Jullie leren het nooit
of jullie vinden het fijn

jemagookniksmeer | 25-02-14 | 12:43

heim ins reich...

gatti500 | 25-02-14 | 12:43

Laatste foto is een foto uit de herfst.

Westheimer 2.0 | 25-02-14 | 12:42

Duitsland heeft gewoon alsnog de 2e wereldoorlog gewonnen, dat is juist de grap van dat hele Europa.

arikanari | 25-02-14 | 12:42

Danbolig maar dat waren ook idioten toch?

thesmul | 25-02-14 | 12:41

Nu het gepeupel niet meer accepteert dat de elite haar geld over de grens heen pleurt, zien we hier de oplossing van Mark Rutte. De bevolking mag het geld zelf weg gaan brengen. Vinden ze leuk!

Zelfs met een Aygo zonder noemenswaardig verbruik of noemenswaardige benzinetank de grens over. Iedereen trapt erin. Idioot hoge en idioot complexe belastingdruk voor hen die bukt. Dat is Nederland. Vervolgens is hetzelfde Nederland een belastingparadijs voor Royalty`s, bedrijven en de EU.

Hoeveel procent ontwikkelingshulp betalen we eigenlijk als we deze posten netjes meenemen?

Feynman | 25-02-14 | 12:41

Tja, je wil je stemvee na bewezen diensten natuurlijk een fatsoenlijke premie à 600 euri p/m tot hun dood meegeven. Dat geld moet ergens vandaan komen.

Aktivist | 25-02-14 | 12:41

ja, maar dus niet in München

Chriet Titulaer | 25-02-14 | 12:40

Jammer genoeg zijn de meeste goed betaalde banen in de randstad te vinden. Dit is een beetje hetzelfde als huizenprijzen in Amsterdam te vergelijken met die in noord Groningen.

botte bijl | 25-02-14 | 12:40

Zeg kabinet, ga eens stagelopen in Duitsland!

JeGroteVoorbeeld | 25-02-14 | 12:40

Ontbijt bij Hema, tussen 9 en 10 uur.
Koffie of thee, Croissant met jam en pistolet met ei.
Totaal 1 €.

Fratello | 25-02-14 | 12:40

-weggejorist-

thesmul | 25-02-14 | 12:40

Zelfs vanuit het westen is het nu aantrekkelijk om even naar duitsland te rijden.Als je de boodschappen van 3 buren meeneemt komt het 20% goedkoper uit

thesmul | 25-02-14 | 12:40

Wie tankt er nu 7,66 liter?

Mark Smith | 25-02-14 | 12:39

Nou niet Rutte van alles de schuld geven. Ik weet 't, de verleiding is groot. Maar deze toestand is al vele jaren geleden ontstaan, toen we nog Lubbers, Kok, Balkenende enz. als "opperhoofd" hadden.

Danbolig | 25-02-14 | 12:39

We zijn aan de buis gekluisterd als in Oekraïne een opstand uitbreekt over een of ander verdrag met Europa of als schaatsverslaafden hun obligate rondjes over één of ander lullig parcoursje rijden. Maar waarom komen we zelf niet eens in opstand?

triasenergetica | 25-02-14 | 12:39

Laat die deflatie nou maar eens komen.
@Petrus de Rewa | 25-02-14 | 12:34
Lijkt mij een uitstekend plan voor een land dat netto een staatschuld heeft...
Be careful what you wish for.

Professor Superhirn | 25-02-14 | 12:39

De burgerhaat in Nederland neemt ongekende proporties aan.
Met dank aan afbraakkabinet Rutte 2.0

Botte Hork | 25-02-14 | 12:39

Maar alles zou toch gelijk getrokken worden in de EU? Of bedoelde ze dan toch dat we alleen maar meer gaan betalen als het elders ook meer kost, en dat het verschil in de vanity-projecten van de politici verdwijnt?

Het is toch werkelijk onvoorstelbaar, dat gemak waarmee onze zogenaamde leiders ons als volk in de uitverkoop gooien. We betalen de hoofdprijs om afgeluisterd te worden, weggeconcurreerd te worden door Oost-Europeanen (die al even hard genaaid worden), en inferieure waar te mogen kopen. En dat heeft dan het lef om telkens maar te verkondigen hoe goed ze bezig zijn, en hoe tegen hen in gaan het land zal vernietigen.

Het landsbelang terug in de politiek. Dat is de enige oplossing.

Piet van het Padje | 25-02-14 | 12:38

Die debiele horecaprijzen in Nederland zijn eigenlijk door twee dingen te verklaren; de hoge huurprijzen in de binnenstad waar het grootste deel van de horeca zit, en de verticale kartelvorming van drankleveranciers.
Als je kijkt naar supermarktprijzen dan verschilt het niet tot nauwelijks.

Gielgb | 25-02-14 | 12:38

Kwestie van vraag en aanbod, zolang wij Nederlanders deze hoge horecaprijzen maar blijven betalen zullen zij het blijven vragen... [...]
eelko1976 | 25-02-14 | 12:31

Nou, dat doen we dus niet. De horeca is met de prijsverhogingen als gevolg van de euro flink achteruit gehold. En omdat iedereen zijn prijzen verhoogde (die cafe-eigenaar moet ook boodschappen doen), konden de horecabazen niet veel anders.

Wat ze wel hadden kunnen doen is werken aan gastvrijheid en kwaliteit, want daar is wel iets te winnen.

xspalm | 25-02-14 | 12:38

Voor 12,50 onbeperkt eten en drinken, net iets verder dan Duitsland, maar met uitzicht over de Donau:

www.trofeagrill.eu/en/offer/menu

Petrus de Rewa | 25-02-14 | 12:38

Willen alle zeikerds ook aan het eind van hun reaguursel even vermelden wat zij gestemd hebben. Eerlijk dan! Ik: Piratenpartij

deministerpresident | 25-02-14 | 12:37

Nederlandse horeca betaald zich blauw aan terrasprecario, uithangbordprecario, reclameprecario, verplictige keuring zus en verplichtige keuring zo, OZB etc etc etc.
Nee ik neem het niet op voor de uitzuiptenten in Nederland maar het moet stoppen.

Miezerig | 25-02-14 | 12:37

En dat is nu het mooie van de Euro, je ziet direct dat het ergens anders (overal eigenlijk) veel goedkoper is. Dat is toch heel erg mooi.

LEVE DE EURO. Die mag nooit meer weg.

Jan de Schot | 25-02-14 | 12:37

Inderdaad, de benzineophaaldienst heeft er nog aardig wat extra voordeeltjes bij.

van_de_pot_gerukt | 25-02-14 | 12:37

Doe 0.2 liter, godverdomme, wat onwelkom voel je je dan, of niet?

John McClane | 25-02-14 | 12:36

Kunnen we niet beter duitsers hierheen halen ipv van al die avonturiers waar de economie niet van gaat groeien?

van stampij | 25-02-14 | 12:36

de oplossing is natuurlijk makkelijk. gewoon meer accijns
[den haag modus uit]

die 600euro/maand die elke terugkeerillegaal tot aan zijn dood meekrijgt moet toch ergens vandaan komen

kees1960 | 25-02-14 | 12:36

Die debiele horecaprijzen in Nederland zijn eigenlijk door twee dingen te verklaren; de hoge huurprijzen in de binnenstad waar het grootste deel van de horeca zit, en de verticale kartelvorming van drankleveranciers.
Als je kijkt naar supermarktprijzen dan verschilt het niet tot nauwelijks.

Gielgb | 25-02-14 | 12:36

Nou, in Cochem ben je voor 8x apfelstrudel en 8x koffie/chocolademelk 80 euro kwijt...

Norther | 25-02-14 | 12:36

Die pomphouder lacht de ballen uit zijn broek... Rutte bedankt.

CornholioNL | 25-02-14 | 12:36

Nederland. Binnenkort het 3e wereldland vd EU.

Botte Hork | 25-02-14 | 12:35

Grappig inderdaad. Een paar jaar geleden was ik een paar dagen in Hamburg (tip = Miniatur Wunderland), waar ik inderdaad erg goedkoop gegeten heb. Voor een 2 of 3 euro heb je al een geheel verzorgd ontbijt; in Nederland betaal je daar al gauw ruim het dubbele voor. Jammer dat mijn vriendin niet vaker naar Duitsland wil :-) !

navigator18 | 25-02-14 | 12:35

Taart natuurlijk altijd +1

xspalm | 25-02-14 | 12:35

Ze hebben daar een stuk meer financiële Lebensraum.

yamahaha | 25-02-14 | 12:35

Wel eens naar de huizenprijzen gekeken? Dat is één van de redenen dat Ongeblustekalk over een tijdje in Duitsland een villa laat bouwen.

Ongeblustekalk | 25-02-14 | 12:34

De horeca heeft al bij de invoering van de Euro de tarieven verdubbeld. Dat zijn de feiten.

Err | 25-02-14 | 12:34

Laat die deflatie nou maar eens komen.

Petrus de Rewa | 25-02-14 | 12:34

Ja mensen, dat sociale beleid van de PvdA moet toch ergens van worden betaald he.
Uw belastingcenten dus.

Professor Superhirn | 25-02-14 | 12:33

Annuleer Ik Hou van Holland aub en breng voortaan Ich Liebe Deutschland.

Tyler-Durden | 25-02-14 | 12:33

Woon vlak aan de grens.
Kan er bij wijze van spreken naar toe lopen.
Wij halen alles in Duitsland.
Niet recent.
Al jaren.
Wij leven dus echt veel goedkoper dan menigeen.

sodeja | 25-02-14 | 12:33

PvdA: 'Het moet eerlijker'. * kots *

Botte Hork | 25-02-14 | 12:33

Van sinas raak ik aan de poeperij en ik zweer bij Pepsi. Dus voorlopig blijf ik in Nederland.

patat - generatie | 25-02-14 | 12:33

Denk dat Nederland nu wel door alle omringende landen wordt uitgelachen vanwege haar debiele regering en de nog debielere aanpak van de crisis.

Slome Duikelaar | 25-02-14 | 12:33

Nee in nederland is er geen inflatie .

el che | 25-02-14 | 12:33

Ooit hebben we Duitsland uitgelachen en het land uitgemaakt voor zieke man van Europa. Met de Wiedereinigung had het zichzelf een molensteen om de hals gelegd waar het nog geen honderd jaar vanaf zou zijn gekomen, zo kon je lezen in de Volkskrant. Nu zijn wij het chronisch zieke ADHD-kind van het Europese klasje en is Duitsland een gezonde reus.

Petrus de Rewa | 25-02-14 | 12:33

Das Leben ist gut in die Heimat.

van_de_pot_gerukt | 25-02-14 | 12:32

Het wachten is natuurlijk op het moment dat Marx Rutte een invoerheffing op brandstof en sigaretten gaat invoeren.

ox | 25-02-14 | 12:32

En hoeveel verdient die Duitse bakker die dit verkoopt ?

ongelovigehond | 25-02-14 | 12:32

@ Botte Hork

Mijn idee!

dekkermans | 25-02-14 | 12:32

*Auto starten doet en koers zet naar Deutschland*

CornholioNL | 25-02-14 | 12:32

vroeger hadden wij Lunchroom Otten in Den Haag.. je weet wel, die door de VVD gesloopt is.

(c)ZWITSUL | 25-02-14 | 12:32

Een (1) Europa. Olé.

Botte Hork | 25-02-14 | 12:31

Kwestie van vraag en aanbod, zolang wij Nederlanders deze hoge horecaprijzen maar blijven betalen zullen zij het blijven vragen... Maar dit geldt overigens niet alleen voor brandstof en horeca, ook kleding is aanmerkelijk goedkoper dan in de gemiddelde outlet store.

eelko1976 | 25-02-14 | 12:31

Als de Nederlandse economie het niet doet, moet je er eens op slaan. Misschien helpt dat.

De Regeering | 25-02-14 | 12:31

Lekker gezonde lunch in Deutschland!

Francis Urquhart | 25-02-14 | 12:31

Maak van Nederland dan maar een Duitse deelstaat. Dan maar 70 jaar later.

Botte Hork | 25-02-14 | 12:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken