Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Downloadverbod komt er toch. Moet van Brussel

nieuwefavoeuroplaatje.jpgHet verbod dat je wist dat uit Brussel zou komen. Als het aan de allesverbieders aan de Wetstraat ligt, voert Nederland alsnog een downloadverbod in. Met de machtige hand van de poppenspelers van de entertainmentindustrie onder zijn toga wappert een of andere Europese advocaat met een stoffig wetboek waarin staat dat downloaden uit illegale bron in strijd is met de wet. Wel godverdomme. Nog geen jaar geleden oordeelde het Europees Hof voor de Rechten van de Mens nog dat torrents een mensenrecht zijn. En zelfs in Duitsland (waar megaboetes op downloaden staan) oordeelde een rechter dat piratenporno gewoon helemaal Onkenhout is. Dus waar bemoeit het Europese Hof Brusselse buikspreekleger van de copyrightlobby zich mee? Opzouten, stelletje analoge haters. Betaalzender HBO, de producent van Game of Thrones (♫ Wiener ♫ wiener wiener ♫ floppy wiener ♫ - red.) noemt het een compliment dat de serie zo veel gedownload wordt. En de top tien van meest gedownloade films van 2013 (lijstje) bestaat louter uit kaskrakers, Oscarwinnaars, Box Office Breakers en all round commerciële successen. De eerste Hobbit-film en de derde Iron Man eindigden allebei ten noorden van de 1 miljard dollar omzet, en zelfs de minst rendabele van de tien (Gangster Squad) haalde nog steeds ruim 100 miljoen op. Sowieso: wetenschappelijk onderzoek (onder andere door de EU zelf) heeft al lang aangetoond dat downloaden de muziek- en filmindustrie (en dus de economie) alleen maar stimuleert. Dus rot op, Brusselse bemoeials. Vertaal dit uitstekende betoog in al je lidstaattalen en prop dat maar bij die arrogante entertainmentlobby in hun postvak. Ohja. En Fuck Tim Kuik.

Reaguursels

Inloggen

Word het eens tijd voor een fire sale in brussel?

Legionis | 10-01-14 | 15:04

kunnen we nou niet een beloning uitloven aan een moslimterrorist die een airbus a380 in het eu parlement parkeerd? En dan wel op een dag als al het criminele eu-tuig daar aanwezig is?

von sokkenstopfen | 10-01-14 | 13:30

Eigenlijk hoeft er in Nederland niet eens zoveel te veranderen, eigenlijk niets. De auteurswet stelt namelijk nu ook al dat bron van je kopie legaal moet zijn en je moet de kopie zelf maken.
.
Maar men (politiek en multinationale media bedrijven) willen nu eenmaal graag de bewijslast omdraaien, en ook dat is weer zo'n hellend vlak want uiteindelijk draait het er op uit dat iedereen schuldig is tot bewezen onschuld, en dat laatste wil men zo moeilijk mogelijk maken, beken nu maar, da's makkelijker voor ons en beter voor jouw, want dan nemen we je nog maar een keer in je reet.
.
BTW: Ook ik heb aan 150mbit glasvezel liggen, want dat is nog steeds goedkoper als de snelste coax kabel (sterker nog, alleen het langzaamste coax-abonnement is goedkoper) en mijn vaste lijn heb ik jaren geleden al opgezegd, dus dat is helemaal geen alternatief meer.

Ranja Drinker | 10-01-14 | 13:23

-weggejorist-

electric.retard | 10-01-14 | 11:28

Het echte probleem voor de VS en EUSSR is niet het downloaden. Het probleem is het niet meer kunnen controleren en bepalen wat we zien en wat ons informeert. In mijn organogram zijn mediabedrijven stafafdelingen van de overheid.

Doc Damage | 10-01-14 | 11:26

Maar om de site van de Europese dictators te raadplegen voor zingeving en regels moet men ook downloaden... Of zijn er diverse vormen van downloaden?

Doc Damage | 10-01-14 | 11:12

We hebben spotify en netflix, downloaden is zo 2009...

Meneer de Leeuw | 10-01-14 | 09:42

Ik heb net Smaug aan het lijntje. Die had ik al 3D gezien maar ik wil hem nog wel even hebben, ik download hem voor de zekerheid nog wel 5x want je weet nooit of Kuik meekijkt.Ik kuik wel uit.

Mask | 10-01-14 | 04:14

Hoe ellendig dat Europa en onze eigen politiek ook mag zijn, er gaat echt niets veranderen aankomend jaar door wat voor verkiezing dan ook. Zie redelijk wat post voorbij komen over dat het straks voorbij is. Dream on people, we zitten er vuistdiep in en no way dat die knurften hun macht gaan opgeven. Wat doen wij eraan behalve woest op de enter toets slaan....,

Dudesan | 10-01-14 | 00:34

Naar de tyfus met die hele schijt-EU! En die copyright-nazi's; lobby dan ook ff voor veel lagere prijzen, dan downloaden mensen Überhaupt minder!!!

Nederlanddraaitdoor | 09-01-14 | 23:40

VPN.

En de tyfus voor de EU.

sadfkasdhfd | 09-01-14 | 23:36

@Blobber_NL
Die zullen er dan wel komen hoor!!!
ook zullen er veel hackers dan laten zien dat ze er niet blij mee zijn als het internet wordt gecenseerd.
Dus popcorn en cola klaar zetten en een snelkoppeling naar Geenstijl...

gider | 09-01-14 | 23:15

JA daar zitten we dan met zijn alle met een 150mbs lijntje.
Dan kunnen we facebooken en skypen met een 150mbs lijntje. 1000% OVER capaciteit!!!
Dus.... zullen alle gebruikers lekker terug gaan naar een 2mbs lijntje, daar zulen de providers blij mee zijn.
en dan nog thuis kopie heffing afschaffen kost ook nog eens veel inkomen voor de bedrijven.
Denken die nou echt dat de mensen dan massaal opeen de winkels induiken en dan cd's enz gaan kopen echt niet!!
dan krijg je weer de "harde kern" die der een handeltje van maken om mp3's en dvd's gaan verkopen zoals vroeger de twilight-cd's enz.
gewoon laten dat vrije downloaden en iets meer heffening op de thuis kopij maken. overigens de bumma boert goed op de heffingen dus als ze slim zijn jouden ze hun bek en laten de mensen gewoon downloaden.
ach.. als geert aan de beurt komt gaan we toch uit de EU dus....

gider | 09-01-14 | 23:13

Waar zijn de massa demonstraties? Ik doe mee...

Blobber_NL | 09-01-14 | 22:57

Internet is iets geestelijks. Wetten gaan aardse zaken aan, dus men kan daar geen wet voor maken.

AntiSoof | 09-01-14 | 22:49

Eurotokkie | 09-01-14 | 20:30

Gast, dat is geen trend. Dat gebeurde al in de periode pre internet.

Topperke | 09-01-14 | 22:41

Ja vroeger was het internet gewoon vrij. Maar ja ze willen het mischien wel verbieden en het zal er mischien wel komen met die EU sukkels. Maar zet het echt zoden aan de dijk. Nee dus. Op elke maatregel komen tegenmaatregelen.Zal het downloaden afnemen. Nee dus. Enkel anders worden. Maar er zal niks veranderen. Tim kuick zijn mensen die juist profiteren van downloaders. Als het verboden zou worden op een manier dat het onmogelijk wordt houdt zijn werk en inkomsten op. Sterker nog het halve internet zou ophouden te bestaan. Dit is gelukkig niet mogelijk,niet gewenst en kost meer geld als dat een download verbod zou opleveren. Downloaden is niet meer te stoppen. Hoe ze het wenden of keren. Waar een filtertje wordt geplaats,word er wel weer iets anders op verzonnen. Wat wel duidelijk is dat de EU zoveel over de censuur in china te blaten heeft,maar hetzelfde willen invoeren. Een internet onder EU controle. Zeg maar een internet dictatuur. Wat ik geleerd heb uit het verleden is dat vaak door verboden,juist het tegenovergestelde bereikt gaat worden. Daarvoor ik maak mij er nog niet echt druk om. Engeland een pornofilter,en het werkt goed joh. Maar niet heus. Het halve internet werkt niet,het enigste wat eigenlijk alleen nog werkt is de porno.

tweetybird | 09-01-14 | 22:28

Alsof een verbod ook maar iets zal uithalen. Ik zal mij er in ieder geval niets van aantrekken.

@SaLeM71 | 09-01-14 | 20:58
De euro-stekker die in heel europa in het stopcontact past.

frank87 | 09-01-14 | 21:22

@Oskaar Blafzuur | 09-01-14 | 20:19
Maar Oskaar, deze "misdaad" is met de DPI, DRM, en nieuwe politiespeeltjes zo makkelijk op te sporen, en zo lucratief te vervolgen dat dit het nieuwe flitsen wordt: ze hoeven niet eens in de kou te gaan staan, je eigen apparatuur gaat je aangeven.

frank87 | 09-01-14 | 21:21

@SaLeM71 | 09-01-14 | 20:58
Nou eh....
Eh.........

Slipsnifter | 09-01-14 | 21:19

@Mark Krachtwijk | 09-01-14 | 21:05
Je koopt die DVD's niet echt. Je koopt het recht om ze af te spelen, thuis, terwijl je niet aan het werk bent, niet te goed zichtbaar bent vanaf de overburen, en niet te veel bezoek hebt.
En pas op: je wordt dan alsnog gepakt omdat die miljoen medewerkers van de NSA met je mee kunnen kijken.

frank87 | 09-01-14 | 21:16

@BuigenofBarsten | 09-01-14 | 20:25 | + 1 -
Printerinkt is kostbaarder dan goud, dat is de reden waarom die printers geen ruk kosten. En ik zie het zomaar gebeuren dat die met 3d printers precies dezelfde kant op gaat. Een rolletje ABS plastic kost nu al aardig wat, en met een zo'n krijg de besteklade niet vol, bij lange na niet.

Ranja Drinker | 09-01-14 | 21:14

Gaan ze nu die glasvezels leeg laten liggen?
O nee, die moeten gelegd worden om iedere film die we kijken iedere keer opnieuw over het net heen en weer te gooien. Gaan overal alle TV's, stereo's, tablets, computers ineens allemaal uit als er een graafmachine de verkeerde kabel er uit trekt.
Dank je Tim Kuik.

frank87 | 09-01-14 | 21:14

Het zoveelste voorbeeld van politiek en multinationals die hand in hand compleet van het padje af zijn, de politiek die maar wat graag de multinationals het naar de zin maken omdat dit de zogenaamde aanjagers van de economie zijn en de multinationals die de politiek influisteren hoe dat moet waarbij 95% van hun concurrentie in de vorm van het MKB buiten spel gezet wordt, om over de consumenten maar te zwijgen. Ik wil niet klinken als links hippie tuigh, maar ze hebben een punt als het om globalisering gaat.
.
Globalisering werkt alleen maar als de rest dicht gespijkerd is met regels en straffen.

Ranja Drinker | 09-01-14 | 21:06

Terecht ik koop al mijn dvd's legaal.

Mark Krachtwijk | 09-01-14 | 21:05

Europa was het begin van WW1... en van WW2... Wordt vervolgd

Loebas | 09-01-14 | 20:59

-weggejorist-

SaLeM71 | 09-01-14 | 20:58

Draagvlak voor Europa was nog maar flinterdun, en wordt allengs kleiner en kleiner.

Bobbbe | 09-01-14 | 20:57

Optiefen met dat Brussel, alleen maar ellende van..

Slipsnifter | 09-01-14 | 20:45

@BuigenofBarsten | 09-01-14 | 20:25
Zit je dan met je plastic bestek, plastic huis en plastic auto. Die je kunt beschermen met een plastic pistool. Ik heb liever mijn (unieke) silveren bestek, bunker van een huis, en auto volgepropt met duitse techniek en prof. britse wishbone ophanging. En de rest..

de grote Anti | 09-01-14 | 20:44

Artiesten, kunstenaars, acteurs, erc. Krijgen toch veel meer exposure hierdoor? Waarom zou je dan miljoenen betalen voor reclame dat maar een bepaald deel van de bevolking bereikt? De copyright zou er alleen nog voor moeten zijn dat iemand anders niet met jouw idee aan de haal gaat. Dit zijn de oude uitgeverijen die hun winst zien dalen, omdat ze te lui waren om met hun tijd mee te gaan. Als alles op internet staat kunnen ze ook niks uitgeven en artiesten zullen niet meer zo dom zijn om wurgcontracten aan te gaan.

Your interpretation | 09-01-14 | 20:43

Is Tim Kuik ook te downloaden????????
claener | 09-01-14 | 19:18 | + 1 -

Ben ik voor!
En dan m'n dagelijkse Kuikkopie de tiefus schoppen.

kibbesoeb | 09-01-14 | 20:41

Men denkt zeker dat bestanden uitwisselen alleen via internet gaan , het wordt steeds meer de trend dat
je bijvoorbeeld een 3TB HD laat kopiëren van iemand
met allemaal leuk software erop.
Aangezien bestanden zo groot worden is het downloaden niet meer interessant.

Eurotokkie | 09-01-14 | 20:30

Ik snap wel waarom dat downloaden en het verspreiden van informatie zo hard mogelijk wordt tegengegaan.

Een slimme maat van mij met een 3d printer legde het namelijk haarfijn uit. Over 20 a 30 jaar heeft iedereen een 3d printer in zijn huis. Dan hoef ik geen simpele dingen meer te kopen zoals bestek, bekers en alle andere meuk die nu nog besteld of gekocht moet worden niet meer te kopen. Die printers worden steeds complexer

Feit is dat op het moment dat ik virtuaal alles zelf kan printen kapitalisme niet meer werkt. Nieuwe auto nodig? Print er zelf een! Een huis? Waarom niet! hier heb je de code succes. Nieuwe plastic vriendin nodig? anyway je begrijpt het.

Het is niet de bedoeling dat je zelf gaat produceren of kopiëren. Daarnaast is het ook de bedoeling dat je stopt met nadenken, veel tv commercials kijkt en niet naar school gaat.

BuigenofBarsten | 09-01-14 | 20:25

Tim doe zich maar wat graag door van Rompuy in z'n kuiken-aars laat neuqen...

fleischer | 09-01-14 | 20:24

Op landverraad moet de doodstraf staan.

Canis Spurcus | 09-01-14 | 20:21

laat u toch niet zo bang maken...
er is al geen capaciteit om gewone misdaad aan te pakken laat staan "illegaal" downloaden
die tpb blokkades werkte ook al zo goed he.....

p.s.
Heeft geert al een tweet de wereld ingestuurd ?

Oskaar Blafzuur | 09-01-14 | 20:19

Btw.... The wolf of Wallstreet lijkt wel een remake van de film Boilerroom.

Red Rain | 09-01-14 | 20:15

De EUSSR wordt tegen onze wil (zie referendum) door onze strot geduwd door NIET-democratisch gekozen figuren. Gesteund door enkele volksvertegenwoordigers en vazallen van de EUSSR heffen ze ons land op. Ons land (leger/begroting en binnenkort politiek) wordt uitgeleverd aan buitenlandse mogendheden. Het is niet eens een verborgen agenda meer. Hennis heeft uitgesproken dat ons leger niet voor Nederland werkt en dat we daar maar aan moeten wennen.

Het is LANDVERRAAD mensen! Nederland wordt opgeheven!

Canis Spurcus | 09-01-14 | 20:11

Ik wens ze veel succes. Dit gaat ze toch nooit lukken. Hetzelfde geld voor die zogenaamde War on Drugs.

Red Rain | 09-01-14 | 20:10

Stelletje kuttekoppen bemoeien der eigen overal mee,allemaal onprettige dingen komen er vandaan,immigratiewetten ,antichocoladesigaretwetten,antirook,antidrink,antigezelligheidwetten,antiguldenwetten,antiautochtonenederlanderwetten,stelletje vuil;Greet komt eraan.

Steenrijk | 09-01-14 | 20:02

Wat gaat volgen is dat ze downloaders boetes gaan opleggen, en die zijn niet misselijk, of afsluiten van internet.
Kortom, er zal een underground moeten komen, maar hoe hou je dat waterdicht. Ratten uit het legertje van Kuik zijn overal.
Maar niemand kan mij verbieden om wat shares onbeveiligd te laten, dom dom dom van mij, ach het is toch zo ingewikkeld hè al dat computerspul. Dan load ik ook niet up. Probleem is dan natuurlijk hoe zorg je ervoor dat je bandbreedte niet gepeuzeld wordt, (limiet stellen) en hoe zorg je ervoor dat anderen je weten te vinden, en dat die dom dom dom ook hun shares open laten.

bakoenin | 09-01-14 | 19:57

Omdat iemand anders wel braaf voor zijn of haar porno, films en muziek betaalt hoef ik dat niet meer te doen? Lekkere logische redenatie.

BlitzFlicker | 09-01-14 | 19:54

De consument beseft niet hoe machtig deze is. Wanneer deze stopt met het kopen van dvd's/cd's/mp3's/flacs (onee dat laatste snap de muziekindustrie nog niet), geen streamingdiensten gebruikt (sowieso zijn Netflix en Spotify compleet ruk) en geen bioscoop bezoekjes meer aflegt, moet je eens kijken hoe gauw er 'n dienst op de proppen komt waar de consument wel op zit te wachten tegen een redelijke vergoeding.

Het is net als met stemmen daar 'n juist bolletje rood kleuren is al lastig, dus laat staan dat ze bovenstaande beseffen..

Boris die Sauertopf | 09-01-14 | 19:53

Ja laten we elektriciteit ook meteen verbieden.

kenny harder | 09-01-14 | 19:49

EU leuker kunnen we het niet maken.

G,I. Jane | 09-01-14 | 19:48

Corrupte tyfuslijers zijn 't...

HetMannetje! | 09-01-14 | 19:47

Ik roep alle mede geen stijlers op een maand lang niks te kopen/ te huren of in de bioscoop te zien van films, als deze wetgeving wordt doorgevoerd. Ben heel benieuwd wat de EU en collaborerende bedrijven vinden zodra de eerste pathé's gaan omvallen.

zeertegendradig | 09-01-14 | 19:46

dit riedeltje heb ik al vaker gehoord toen de cassette op de markt kwam.

horsteknots | 09-01-14 | 19:43

Dubbelpost uit powned topic.
Maar dan wil ik ook een kwaliteitskeurmerk.
Kortom, als ik een film of een game koop dan verwacht ik dat de kwaliteit van dat product voldoet aan waarmee geadverteerd wordt,
Zoals koop die film, waanzinnig epos, prachtige special effects enz.
En dan kom ik thuis met die film, ga hem kijken, en voor mij blijkt het een bout film te zijn, krijg ik mijn geld dan terug?
Idem met games.
Nee dus, het zijn producten waarvan ik maar moet aannemen dat waar is wat ze beloven. In 70% van de gevallen is dat niet zo.
Als ik een film of game download, en ik vind hem goed, dan koop ik hem ook, bagger koop ik niet. Downloaden geeft mij de mogelijkheid om die keuze te maken.
Vanwege downloaden heb ik de Witcher ontdekt, die games koop ik dus, evenals Skyrim en de Fallout series.
Anders had ik ze nooit ontdekt.

bakoenin | 09-01-14 | 19:41

Hé haatbaarden wordt het geen tijd voor een Fatwa?

Snippeschieter | 09-01-14 | 19:39

Tof? Nou en? Downloadverbod of niet, denk je nou serieus dat het echt iets uitmaakt?
Met of zonder downloadverbod, we downloaden toch wel, er zijn genoeg proxyservers, genoeg torrents en manieren om dingen toch binnen te halen, om maar te zwijgen over simpelweg youtube video's omzetten naar mp3 bestanden.. zodra die verdwijnen, dan komt er wel weer wat nieuws.
Laat ze lekker denken dat het verschil maakt, ik pak nog een kop koffie en concentreer me op belangrijkere zaken.

Care | 09-01-14 | 19:36

Slimme kloodtjanussen maken er nu eenmaal een dagtaak van om minder slimme kloodtjanussen net zo lang heen en weer en op en neer te schudden tot de laatste Euro eruit valt ....... blijkt maar weer.

Rien7847 | 09-01-14 | 19:35

Luisteren naar radio AM of FM wordt ook verboden. Als het aan de overheid ligt wordt het ontvangen van alle elektromagnetische straling wordt verboden.

Crak-ho | 09-01-14 | 19:34

Als dit verbod gaat gelden, komen de Twilight-CD's dan weer terug?

Nequebard | 09-01-14 | 19:33

@Tutanchamon | 09-01-14 | 19:22 | + 1 -
Het allergrootste probleem is: ze hebben de media in hun zakken. Alle actualiteitsprogramma's staan onder de sneltoetsen van de voorlichters en kritische vragen zijn uit den bozen.
Als je ooit een politieke partij gaat beginnen, geef ik 1 tip: beloof de NPO een miljoenmiljard euro. Gegarandeerd dat je de verkiezingen wint. Kom je er daarna gewoon op terug onder het mom van "compromis".

de Voorzittert | 09-01-14 | 19:30

blinde kip | 09-01-14 | 19:13 | + 0 -

Op Spotify staat meer muziek dan een mens in zijn/haar leven kan luisteren. Natuurlijk vind je altijd wel iets wat niet in de catalogus zit, maar dat kun je vast dan wel via iTunes kopen. Dat platenmaatschappijen over de rug van artiesten gigantische winsten maken is van alle tijden. Trouwens, we gaan toch ook niet benzine stelen bij de Shell als ze meer dan een miljard winst maken?

Borrelende Boris | 09-01-14 | 19:29

Mensen blijven massaal PVDA/CDA/D66/VVD stemmen. Het zijn de stemmers die de verkankering en verrotting in stand houden. Niet de partijen zelf maar de stemmers er op. En nog erger: het kunnen zomaar Uw vrienden, buren of collega's zijn. Stop de verrotting, stop de verkankering. Stop verhuftering en vernieling. Dat is toch best een sociale fatsoenlijke wens ? Dit is een flinter van ongewenste bemoeizucht. Samen met de andere ongewenste flinters kort het miljarden; geld dat niet naar onderwijs, zorg, veiligheid en andere zaken kan/mag. Wanneer mogen we het in NL weer zelf voor het zeggen krijgen ? Wanneer nemen we weer afscheid van "eigen volk laatst" ? Wanneer vinden we onze ouders en grootouders belangrijker dan wapens voor dictators en miljarden voor frauderende Zuid-Europese landen ? Wanneer zien we wat de gevestigde genoemde partijen zoals PVDA/VVD/CDA & D66 ons hebben aangedaan ? Wanneer gaan we er weer wat leuks en fijns van maken met mensen die er hetzelfde over denken ? Zomaar een paar vragen. Ben ik nu een Nazi ? Sorry dan...

Rest In Privacy | 09-01-14 | 19:22

Zelf vind ik het beschermen van auteursrecht compleet achterhaald en hypocriet.
.
Distributie kan tegenwoordig gedaan worden door een leek via een download. Dus de entertainment industrie is simpelweg niet meer nodig. Om de zelfde reden dat we geen middeleeuwse gilden hebben.
.
Ten tweede moet de hele maatschappij open zijn. Onze gegevens mogen door jan allemaal en zijn gehandicapte broer nog worden opgekocht, doorverkocht en uitgebuit. Alles dat wij in het 'openbaar' doen, dus alles buiten de deur en alles op het internet is van 'iedereen'. Camera's, pasjes, controlepunten, afluisteren, bespieden, het mag allemaal. Dat is prima, maar dat is alles dat zij de ether in gooien of op het internet plempen ook van mij. Het is het één of het ander. En als je dat dan niet wil, tief dan ook op met alle reclame, spam, meuk, en al die kankerzooi op de ether.
.
Verder is die hele mainstream entertainment industrie in de handen van enkele hele rijke mensen die teren op het reproduceren van hele oude meuk en een monopolie. Tja, rot maar lekker op met dat downloadverbod.

1337haxxor | 09-01-14 | 19:19

Is Tim Kuik ook te downloaden????????

claener | 09-01-14 | 19:18

da wizard | 09-01-14 | 18:27 | + -3 -
Natuurlijk wel, een torrent is feitelijk bijna hetzelfde als een RAR bestand, maar da haal je dat bestand via externe bron (internet) binnen. De index van het torrentbestand verraad al direct wat erin zit. En met een downloadverbod is er dus ook een torrentverbod. Want legale bestanden worden niet als torrent gedeeld.

bartjeb1989 | 09-01-14 | 19:18

Of het mag of niet zal me even een worst zijn.
Ik zie het zo. Als ik maar een tientje te besteden heb en dat uitgeeft aan media. En ik download vervolgens nog 6 films. Dan had ik die overige 6 films / games / muziek nooit gekocht.
Dus niks gederfde inkomsten. Zonder het internet had ik bepaalde games, muziek of films nooit gespeeld gehoord of gezien. Alleen games die echt de moeite waard zijn koop ik. En dat zijn er vaak maar een handje vol in een heel jaar. Denk aan GTA V of total war rome II (wat ook meuk bleek te zijn)

Je kan een knaak maar 1 keer uitgeven.
De industrie moet hun prijzen realistischer maken.

Adblockgebruiker | 09-01-14 | 19:17

@Borrelende Boris | 09-01-14 | 19:07
De diefstal is gewoon verplaatst. Spotify keert bijna niks uit aan artiesten en iTunes kan er ook wat van. Zo komt illegaal downloaden er wel heel slecht vanaf maar nu is de betaalde download/streamen ineens het beste alternatief terwijl er naast de betaling ook nog veel verbeterd kan worden zoals opheffen van regiorestricties of een groter (ongecensureerd) aanbod.

blinde kip | 09-01-14 | 19:13

@ dekogelkwamvanlinks | 09-01-14 | 18:56 |
pim pam pet blijft tijdloos!

fleischer | 09-01-14 | 19:10

@(c)ZWITSUL | 09-01-14 | 19:00
Toevallig weet ik dat men bij de PvdA al jarenlang dat verbod heeft tegengehouden. Aardig wat lobbygroepjes hebben om gesprekken gevraagd met o.a. PvdA-kamerleden maar die zijn er tot nu toe niet ingetrapt. Bij de VVD was Teeven wel vrij snel geïnteresseerd in het gejank van de entertainmentindustrie. Zegt weer genoeg.

blinde kip | 09-01-14 | 19:08

Het grote argument tegen een download verbod was altijd dat er geen alternatieven waren. Nu heb je iTunes, Spotify, Netflix en allerlei online filmdiensten. Dit alles tegen prijzen waar je vroeger nog geeneens een CD voor kon kopen of een film voor kon huren. Waarom mensen het recht menen te hebben om alsnog diefstal te plegen is mij een raadsel.

Borrelende Boris | 09-01-14 | 19:07

Wil best betalen voor content, maar auteursrecht moet beschermen tegen plagiaat. Verspreiding moet daarbuiten gezet. Na bepaalde tijd (bv sport een week, tv een maand, film een jaar) wordt alles vrij. Daarbinnen zijn verdienmodellen te ontwikkelen.

O en Fuck Tim Kuik.

Geert Linkers | 09-01-14 | 19:03

postvak = reet

Jan6887 | 09-01-14 | 19:02

Ik ga er vanuit dat de NSA een backup heeft van mijn downloads de afgelopen 13 jaar anders klaag ik ze aan.

Mask | 09-01-14 | 19:00

@blinde kip | 09-01-14 | 18:51
En met hier bedoel ik het downloadverbod. Stel je voor dat die erdoor komt. Dan moet men ineens boeken gaan lezen uit verveling of zelf eens info winnen op internet. Lekker onrustig volk krijg je daarvan.

blinde kip | 09-01-14 | 19:00

interessant om ook eens uit te zoeken welke partijen aan al die verboden zoals roken,drinken,downloaden,ademhalen meewerken cq voor stemmen.
ik gok VVD / PvdA / D66

(c)ZWITSUL | 09-01-14 | 19:00

@Feynman | 09-01-14 | 18:43
Logisch dat het niet het derde deel is van Wall Street want de twee delen zijn gemaakt door Stone. Scorcese heeft zijn film laten aansluiten bij Casino en Goodfella's. Drie verschillende gradaties van misdaad. En alle drie de films liepen niet zo goed af, en ook met verschillende aflopen.

blinde kip | 09-01-14 | 18:57

Ik was even vergeten dat we die kleine kutprovincie van Europa waren die niks meer te zeggen heeft.

caspert79 | 09-01-14 | 18:56

kuck fim tuik!
tuck kim fuik!
fuck tim kuik!
gewoon, omdat het kán!

en: fuck de eussr!
gewoon, omdat het móet!

dekogelkwamvanlinks | 09-01-14 | 18:56

Dit lijkt me een onverstandige oorlogsverklaring aan alle hackers, vrijheid op internet leute enzo.

Sardonicus | 09-01-14 | 18:55

Ja, doe maar druk en opgewonden, dat verbod komt er. En dan gaat 80% van de schaapjes netjes betalen voor iedere Mb bewegend beeld en kwelend geluid.

De overige 20% klooit nog een tijdje met een VPN-service op de Malediven, totdat die ook onder handen genomen worden door de mediabazen.

En dan lopen we allemaal weer netjes in het gareel.

OhJee | 09-01-14 | 18:53

Brussel wil ook dat de HRA verdwijnt maar dat weet men in Den Haag ook al jaren tegen te houden voor electoraal gewin. Wat heeft Den Haag hier bij te winnen?

blinde kip | 09-01-14 | 18:51

Redenatie is ook zo geweldig.
1. Illegale dingen zijn verboden
2. Downloaden is illegaal
3. Downloaden is verboden want het is illegaal
Maar de kern van de zaak wordt niet aangehaald. WAAROM is downloaden illegaal?
De zaak die de pro-download mensen maken is niet dat we illegale dingen gewoon moeten kunnen. Maar vraagtekens worden gezet waarom het überhaupt illegaal is.
Bedoel, is mooi makkelijk om alles dat je niet aanstaat gewoon als illegaal te bestempelen en dan te concluderen dat illegale dingen nu eenmaal verboden zijn.

1337haxxor | 09-01-14 | 18:49

@de grote Anti | 09-01-14 | 18:42

Nee, dat is absoluut niet noodzakelijk.
Het is alleen jammer dat je het na een half uur al kunt zien aankomen. Recensies lees ik sowieso vrijwel nooit.
Ik heb een prima eigen mening.

Desmoulins | 09-01-14 | 18:47

@goedverstaander | 09-01-14 | 18:40

Ja, daar gaan we uiteindelijk wel naartoe.
Ze streven naar uniforme wetgeving betreft grensoverschrijdende 'overtredingen'.

Desmoulins | 09-01-14 | 18:44

Over dat downloaden gesproken. Net The Wolf of Wall Street gekeken. Helaas is het niet het derde deel in de Wall Street triologie. Waar Wall Street 1 in 1987 al de financiële crisis van 2008 voorspelde is The Wolf 1 grote fictie. www.divxstage.eu/video/e6207275f53b6

Gordon Gekko gaf in 1987 al aan dat de hele derivatenhandel een zero sum game is. www.hark.com/clips/fwyrxlhvwd-zero-sum... In de basis is het een weddenschap tussen twee partijen. De ene partij moet na afloop de andere betalen. Onderweg maken ze een hoop kosten, aan het eind van de rit geen euro winst voor de twee samen.

The Wolf is een remake van een andere film over agressieve verkoopmethodes. Glengarry Glen Ross. www.youtube.com/watch?v=0WCcKIkMp8Y Het geeft daarmee de valse indruk dat mensen door naïviteit de crisis zijn ingedommeld.

Blijkbaar heeft het grote geld grof betaald om de hete aandacht van het volk met een DRIE ! uur durende waanvertoning op een dwaalspoor te zetten. Het ergste is nog wel dat de film eindigt met een massale arrestatie van een beursvloer. Echte bankiers worden nooit opgepakt. Bankiers genieten immuniteit en uw geld is vogelvrij.

Blij dat ik kan downloaden en dit met jullie kan delen. Kennis is macht.

Feynman | 09-01-14 | 18:43

@Desmoulins | 09-01-14 | 18:36
Een film hoeft van mij niet altijd een onvoorspelbare twist te hebben, was gewoon een vermakelijke film.
Als je de critici mag geloven kan elke film beter, maak er dan zelf eentje, duhh.

de grote Anti | 09-01-14 | 18:42

Tijd om de EU naar Jon Snow en de nightwatch te sturen...

the uninvited guest | 09-01-14 | 18:42

Tsss... Artiesten verdienen uitsluitend iets aan mensen die optredens- en/of theaters bezoeken. Zo gauw bedrijven als Sony, en dus Tim Kuik, erbij komen kijken wordt het letterlijk geld verdienen over de rug van die artiesten. Tim Kuik: de luis in de pels van parasieten en andere uitzuigers.

Pierre Tombal | 09-01-14 | 18:42

@ de Voorzittert | 09-01-14 | 18:25 |
Maak de droom wáár!
Heb je connecties?

fleischer | 09-01-14 | 18:41

Gelukkig heeft Denemarken een Opt.out bedongen... iets van dat maken wijzelf wel uit...

duitse herder | 09-01-14 | 18:41

@ Desmoulins | 09-01-14 | 18:23 |
Moet ik uit uw bijdrage begrijpen dat u van mening bent dat Nederland aan de hand van dit advies daadwerkelijk downloaders gaat vervolgen ook al stuurt de advocaat-generaal van het EU-hof daar niet met zoveel woorden op aan?

goedverstaander | 09-01-14 | 18:40

Er komt altijd wel een manier om te downloaden. Laat de Eurokritische lekker idiote regels bedenken, dan graven ze hun eigen graf. The seiner the the better

deministerpresident | 09-01-14 | 18:40

Of misschien nog effectiever. Met diezelfde euro-sceptische coalitie. Een frisse debunk-campagne. Een goed ontworpen reeks posters, met op elk in begrijpelijke taal en vriendelijke pictogrammen alle Europese mythes ontkracht. Een maandje of twee voor de Europese verkiezingen, inclusief aftrap in Nieuwspoort, opiniestukken en slimme mensen in talkshows. Helemaal mooi als als zo'n campagne dusdanig veel exposure heeft dat de Ostendorfjes er niet omheen kunnen om ook het echte Europa-verhaal met de Pechtolds van deze wereld te bespreken.

waskuip-admiraal | 09-01-14 | 18:39

Downplay the whole Eu shit.A ghost story.

Ik kook ook | 09-01-14 | 18:37

@de grote Anti | 09-01-14 | 18:31

Wat een afgezaagd, voorspelbaar einde.
Maar inderdaad een interessant verhaal alleen fucked up executie. Een beetje zoals deze film:

extratorrent.cc/torrent/3254594/The.Pu...

Desmoulins | 09-01-14 | 18:36

Via de TPP komt het anders ook wel voor mekaar.

Pimp my Voortuin | 09-01-14 | 18:35

Ze krijgen hun verdiende loon wel een keer als men het ECHT zat wordt met hun bemoeienis, corruptie, anti-democratie en graaierij. Ik blijf lekker downloaden, fuck Tim Kuik en fuck de EU.

Boumans | 09-01-14 | 18:34

@ Van Rossem

Die fucktimkuik.org/ is aan een update toe.

Desmoulins | 09-01-14 | 18:32

STERF, Kuik...
GoeVerDetampeloeres; STERF met je gezuig!

fleischer | 09-01-14 | 18:31

Als torrents verboten worden heb je alsnog de nieuwsgroepen en anders rip je de film van een streaming-site, toch?

Filmpje voor wie wil 'The Joneses' (2009 -heel oud)

Hier te downloaden in 720p, of direct te kijken - thefile.me/mev5dtgybza2
of hier een andere link uitzoeken -
www.alluc.to/movies/watch-the-joneses-...

Over de film, tsja, david duchovny en demi moore.
Het zijn pro's. Ook een interessant verhaal. Whatever.. ik kende hem nog niet en heb gisteren genoten. Oja, verwacht geen ontploffende auto's en gebouwen of aziatische monsters en robots.

de grote Anti | 09-01-14 | 18:31

Niemand kan zien wat je download via torrents, dus een verbod zal niet helpen...

da wizard | 09-01-14 | 18:27

Volgens mij was de vraag vooral of de thuiskopieheffing goed was. Het antwoord daarop was nee. Wat die rechter en dan verder nog omheen uitbraakt is niet zo van belang. Verder moet je de EU natuurlijk ook niet al te serieus nemen en vooral een beetje negeren.

DerUnterMensch | 09-01-14 | 18:26

@waskuip-admiraal | 09-01-14 | 18:20 | + 1 -
Je vergeet uitdijende banlieus als Rdam-Zuid, Adam-West/Oost/Noord, Almere, Utrecht Kanaleneiland/Ondiep, half Den Hagistan.
Verder zou er door 100.000-en tegelijk paal en perk gesteld moeten worden aan de NPO en alle andere wegkijkmedia.
Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik neig naar een volledige schoonveegactie op alle posten van enige importantie met wegkijkende babyboomers of linksche gutmensch prietpraters op het pluche: semi-overheden, CPB, DNB, waterschappen, etc.
Wat zou het land daar van opknappen.

de Voorzittert | 09-01-14 | 18:25

@goedverstaander | 09-01-14 | 18:19

Nee, het is namelijk gebruikelijk dat het Europese Hof in dit soort kwesties het advies van de advocaat-generaal overneemt en daar ook naar handelt.

Desmoulins | 09-01-14 | 18:23

Kan dat laatste zinnetje niet aan de slogan van GeenStijl worden toegevoegd: Tendentieus, Ongefundeerd & Nodeloos kwetsend. Oh ja, en F*ck Tim Kuik.

mr.knetter | 09-01-14 | 18:21

we verzinnen wel weer wat. Met iets al Library Box, Lima of weet ik veel wat voor encrypted local sharing kunnen we best leuke dingen doen.

Mesmer | 09-01-14 | 18:21

Mijn geloof erkend de EU niet

Rest In Privacy | 09-01-14 | 18:20

Er moeten twee dingen gebeuren. Iedereen in Nederland moet begrijpen dat een stem op een andere partij dan PvdD, SP of PVV een stem op D66 is. En ik hoop via de meest giftige 30-er jaren die er bestaat. Angstaanjagende posters, met kwaadaardige cartoons van lieden als Pechtold en Timmermans (geen nek, dik achterwerk).
Stap twee. Er moet een inhoudelijke en aanohudende anti-Brussel campagne komen. Liefst nog vanuit een Eurosceptische coalitie. Burgerforum, nadenkmedia, SP, PVV en PvdD vol op het orgel (hoi Ab!).
Elke dag dat niet gebeurt is een stap dichterbij een vergrauwt Nederland. Ik stel me daarbij voor dat het hele land dezelfde troosteloze uitstraling krijgt als half-industiele dorpjes in de schelderegio. Smeedijzeren hekken, rolluiken, slechte wegen, veel grote industrie en overal kluitjes Bulgaren die met holle blikken tussen hun vrachtwagen en hun uitwerpselen op hun broodje met reuzel staan te kauwen.

waskuip-admiraal | 09-01-14 | 18:20

"Nederland claimt dat het verbieden van downloaden uit illegale bron negatieve gevolgen voor de privacy zou hebben, omdat downloaders dan zouden kunnen worden vervolgd. Volgens de advocaat-generaal verandert dat niets aan het feit dat het toestaan van 'illegale downloads' niet door de beugel kan", lees ik op Tweakers.

Daaruit begrijp ik dat je illegale downloads niet door de beugel zouden kunnen maar dat je om privacy-redenen de downloaders niet gaat vervolgen. Dan is het dus niets meer dan een papieren wetje zonder gevolgen. Prima, kan ik mee leven.

goedverstaander | 09-01-14 | 18:19

Prima, ze doen maar. Als dit erdoor komt ga ik uit principe niet meer naar de Bioscoop, komt er geen abonnoment op Netflix in huis en dan gaat ook al die audistream meuk de deur uit.

Tha Man | 09-01-14 | 18:19

@hakkelende harry | 09-01-14 | 18:10 | + 0 -
Grootste manco is dat het bedrijfsleven massaal lobbyt in de Brusselse wandelgangen (en bij de lidstatenregeringen) en de burger alleen de weggepromoveerde, incompetente, volstrekt nutteloze en in de massa opgaande Europarlementariër heeft. Dus de kiezer, het volk, staat standaard met een nulletje of 17 achter tegen de FC Weg-met-ons.

de Voorzittert | 09-01-14 | 18:14

Vooral doorgaan met dergelijke achterlijkheden.... EU graaft zijn eigen graf uiteindelijk, de weerzin tegen de eurofielen groeit met de dag en zal hopelijk tot volle wasdom komen komende mei.... De Afrekening!

Fatwabuster | 09-01-14 | 18:13

Boeie, de natuur vind altijd een weg.

AmericanDad | 09-01-14 | 18:13

*nog even wat films in Couch Potatoe queued*

Mastermattie | 09-01-14 | 18:13

volgens mij is de AIVD en de NSA dan een behoorlijke som met geld schuldig aan alle downloads die zij de afgelopen Jaren uit illegal bron hebben gedaan ....

Nebuchednezzar | 09-01-14 | 18:12

Ik ga nog even snel wat Soulseek-en...

Ars Vivendi | 09-01-14 | 18:10

Lekker via SSL uit het buitenland harken, krijg maar ongezien de tyfus daar in dat tering Brussel.
Nederland is van ons. Wat jullie daar in België allemaal uitspoken daar zou die meneer met dat gekke snorretje jaloers op zijn geweest!

Mastermattie | 09-01-14 | 18:10

volgens mij zit er niemand bij de EU die bij zichzelf denkt: hé, we zijn de vertegenwoordigers van de europese burger, laten we dan ook naar de burgers luisteren en niet bedrijven de baas laten worden over het internet, maar het internet zo veel mogelijk vrij houden voor iedereen. volgens mij is dit besluit daarnaast ook nog eens illegaal om op deze manier vrijheid in te perken. je zou toch denken dat ze na al die jaren van leegzuigen wel iets terug willen geven aan de europese burger, maar nee. stelletje opgeblazen profiteurs. ik kijk rijkhalzend uit naar de europese verkiezingen, hoe eerder we uit de EU zijn, hoe beter als je het mij vraagt.

hakkelende harry | 09-01-14 | 18:10

Gewoon doen.

Dan kan ik net als vroeger weer gewoon 25 guld- .. EURO per gekopieerde CD/DVD/BR vragen.

dlseth_ | 09-01-14 | 18:10

Ik ben ook helemaal anti EU maar de lui die daar de regels maken doen dat niet uit zichzelf maar in opdracht van de regeringsleiders... Als je Brussel wil aanpakken moet je dus bij onze politici zijn...

Capt. Iglo | 09-01-14 | 18:09

Naïeve overhead. Dat is de EU. Die wij -hoofdzakelijk man, blank, noord/west-Europeaan, autotochtoon en niet werkzaam bij AT5- financieren.

de Voorzittert | 09-01-14 | 18:09

Een instituut dat ons welvaart en vooruitgang zou moeten brengen houdt zich voornamelijk bezig met wereldvreemde regelgeving.

Ars Vivendi | 09-01-14 | 18:09

Geheel eensch, van Rossem. Met een downloadverbod snijd de entertainment industrie zich zelf alleen maar diep in de vingers. Ga met je tijd mee en zorg dat je met nieuwe technieken geld verdient. Logge bureaucratische, grijze haren poliek.

arie181818 | 09-01-14 | 18:08

Zijn vast en zeker ook weer technieken voor om dat te kunnen verbergen, en een hoog data-verbruik kunnen ze er niet aan koppelen, want via glasvezel en adsl stream je namelijk ook alles op je tv.

bartjeb1989 | 09-01-14 | 18:08

Ik wil graag een verbod op zegenschap vanuit Brussel, waar kan ik dat indienen?

Mastermattie | 09-01-14 | 18:07

Fuck Brussel, Fuck Tim Kuik en FUCK the system.

Imho | 09-01-14 | 18:06

De haat tegen de Brusselse dicatuur stijgt met de dag. Eng.

doskabouter | 09-01-14 | 18:06

Nog even en je moet toesteming vragen om te pissen. Werken, betalen en je kop houden... Daar staan de overheden voor.

Het leven is zwaar | 09-01-14 | 18:05

Wat kut. Moet ik het voor de rest van mn leven doen met die 25.000 mp3tjes die ik nu op mn NAS heb staan.

Totdat ze die ook komen halen natuurlijk....

Godsammekraken | 09-01-14 | 18:04

Tim Kuik is een ontzettende lul trouwens...

Rémy Martin ® | 09-01-14 | 18:04

Hmm, ik had Big Wet Butts 17 ook wel ergens in de top 10 verwacht.
Goeie film trouwens.

Cuyahoga | 09-01-14 | 18:03

Brussel is er alleen voor Brussel en lobbyisten. De rekening wordt dit jaar gepresenteerd

NiceGuysFinishLast | 09-01-14 | 18:03

'Als het aan de allesverbieders aan de Wetstraat ligt, voert Nederland alsnog een downloadverbod in'

Ik download altijd mijn belastingformulieren.
Wat nu lieve Tim?

wakkere_nederlander | 09-01-14 | 18:03

De EU, het was een leuk idee. De uitvoering is niet meer wat het geweest moest zijn.

Boerenhoofd | 09-01-14 | 18:03

Exhibit #1147: De EU is een corporatistisch socialistisch monstrum.

Godsammekraken | 09-01-14 | 18:02

Alsof een verbod iets zou helpen. Kom maar op met de tips voor illegaal downloaden.

rara | 09-01-14 | 18:02

1913 belde net en wil zijn Auteurswet terug....

Rémy Martin ® | 09-01-14 | 18:02

Het wordt tijd voor een EU verbod in Nederland.
De EU is feitelijk namelijk ILLEGAAL!

wakkere_nederlander | 09-01-14 | 18:01

Brussel sterft langzaam af na mei 2014..... Fuck the EU!!

Fatwabuster | 09-01-14 | 18:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken