
Goedverdoemme, let je eventjes niet op, komt de EU met alwéér een doorgeslagen veiligheidsplan aanzetten waar je niemand in Den Haag tegen hoort protesteren. De bestuurlijke fascisten uit Brussel mikken op de verplichte invoering van een snelheidsbegrenzer voor alle auto's:
Intelligent Speed Adaption (ISA). Freude am fahren en een beetje speelse power onder de rechtervoet zijn blijkbaar onwenselijk in het Europa van de nabije toekomst. Het argument is de bestrijding van doden in het verkeer, maar de benodigde techniek is weer retetotalitair: een kastje in de auto (dat met terugwerkende kracht in alle auto's ingebouwd zou moeten worden) leest de maximumsnelheid, en begrenst je auto op die snelheid. (Zou ons niet verbazen als die
eCall & RFID-chips van VVD'er Toine Manders hier ook wat mee te maken hebben.) De Britse politiek is
tegen het voorstel, maar in Nederland is het nog
doodstil over het onderwerp in pers & politiek. Wakker worden, slapende waakhonden & vouwfietsende volksvertegenwoordigers! Er moet een snelheidsbegrenzer op ongecontroleerde regelzucht uit Brussel komen. Dit zijn doodenge voorstellen die een directe bedreiging vormen voor de eigen verantwoordelijkheid. Als het doorgaat, wordt autorijden een soort openbaar vervoer qua jezelf als een schaap van A naar B laten vervoeren in een tempo dat iemand anders voor je bepaalt en controleert. Het laatste frivole lolletje (het gaspedaal) in het verkeer van de door totalitaire veiligheidszombies gerunde Europese superstaat staat op het punt om doodvermoord te worden. Een beetje tegengas dus - nu het nog mag...
Reaguursels
InloggenMaximumsnelheid. Doet er in de bebouwde kom veel meer toe dan op een snelweg. Dom plan dus. Controle klinkt leuk, maar vertrouwen is op lange termijn veel beter. De EU-ambitie om haar onderdanen te onderdrukken is hierbij gediend, de drogredenen die de EU aanvoert niet: schone schijn, men wil u overheerser controleren, dag en nacht. Jammer dat ik niet op Nigel Farage kan stemmen tijdens de Europese verkiezingen...
Gauw in alle stilte iets idioots erdoor jassen, tegen de tijd dat bekend wordt wat er gebeurd is is niks meer aan te doen. Als iedereen zit te slapen komen ze ermee weg. Dacht dat dit procedures voor derde wereld-democratieën waren maar dat inzicht kan ik dus ook alweer corrigeren.
*dit naar boven schopt en deze weghaalt*
Mensen, tegen de tijd dat dit kastje verplicht wordt hetzij als doorgeefluik naar CJIB / fiscus hetzij om totale controle over MIJN voertuig te krijgen begin ik een toko om deze kastje te vervangen / om te bouwen / firmware te slopen.
Dit is nu eens een goed voorstel, scheelt vele doden, waarvan ieder van ons er een kan zijn.
"Brussel wil snelheidsbegrenzers in alle auto's"
En ik wil een begrenzer op Brussel!
sorry gaat iets niet goed hier.
-weggejorist-
ik dacht dat de DDR niet meer bestond.
vrijdaggehaktdag | 02-09-13 | 14:44 | + 0
Die 911 blijft in de garage. Daar komt geen ambtenaarvingertje aan.
Laat maar weer eens zie hoe wereldvreemd de EUSSR is.
Plakken we er wel een Syrisch nummerbord op als het moet.
Een bejaarde passeren met 10km omdat je begrenzer ingrijpt. ubercool. dat doe je 15 keer en dan ben je er flauw van dat je er weer achter moet krijpen omdat er wat van de andere kant komt. Vervolgens wordt het ramkraken, pedaal op de bodem en een ieder neuqt zich maar aan de kanten.
@De kleine Johannes,
Je bent niet goed in je hoofd, vies jaloers stuk ellende!
Dat jij de brandstof niet kan betalen is geen rede om andere mensen op te houden.
Regel één bij autorijden is; geen hinder veroorzaken.
Als jij met 100 een kudde Poolse wodkawagens inhaalt terwijl je daar 120 mag, hinder jij het overige verkeer.
Maar dat interesseert jouw helemaal niets.
Want jij hebt het te druk met het botvieren van je jaloezie en frustraties op andere weggebruikers.
Prima idee, helemaal voor. Wordt lachen wanneer je dan die gasten met hun veel te kleine piemols in hun veel te grote asobakken ziet. Geven die eikels een kapitaal uit, terwijl ze met hun 250 begrensde pk's net zo hard gaan als ik in mijn Fiatje. Lache jonge! Wat mij betreft vandaag nog invoeren.
Tuurlijk wel handig voor die 50 meter A2 waar je van 130 terug moet naar 100. ;-)
m1n1 | 02-09-13 | 13:59 |
Prima recycling
Eerlijk gezegd - als fervent ligfietser - soms mis ik mijn Morgan F uit 1947 wel eens. 120 km scheuren - na een zeer lange amechtige aanloop - in een laag open bakje (hoogte: met je hand buitenboord zo ongeveer op het asfalt)
Salut! Evocatus
Gaat niet gebeuren. De overheid loopt daarmee jaarlijk miljoenen mis wegens gemiste flitsinkomsten.
Wat te doen als je met spoed naar het ziekenhuis moet.. in een 30km zone? Goed plan van Brussel..
Ik hoop op een nieuwe Nederlandsche onafhankelijkheid, en snel ook!
Lijkt mij voor een heleboel aso,s goeie maatregel! De helft van de politie kan gesaneerd worden. Geen snelheid controles meer. Geen vlucht auto's. Geen doorrijders na ongeluk meer. De helft van alle verkeersborden kan weg. Ik zie enorme besparingen voor de heer Rutte. Kortom we gaan eindelijk rijden zoals het hoort. Hoera Brussel!!! Een klein probleempje nog, aan wie verkoop je dan die Porche 911 Turbo.
Wat is er -godverdegodver - mis met vouwfietsen.
Op de fiets, hufterredactie!
Luie opsodemieters,
met je vagijnwave.
Salut! Evocatus
Als dat kastje er ooit kaomt dan ook graag met robotbesturing zodat ik ongestoord in de morgen en 's middags ff op Dumpert kan lezen zonder te hoeven in tehalen (dat hoeft niet meer want iedereen rijd even hard) Relaxed hoor!!
Het word dan tijd om de leasebak te laten staan en weer in de klasiekert te gaan rijden. Ik ben benieuwd Hoe ze zo'n kastje op een auto met carburateur en gaskabel willen laten werken. Desnoods word de 6 volts kever weer achter uit de schuur getrokken als dagelijks vervoer, succes met aansluiten!
"een kastje in de auto (dat met terugwerkende kracht in alle auto's ingebouwd zou moeten worden) leest de maximumsnelheid, en begrenst je auto op die snelheid." Dus dat kastje ziet dat mijn auto een topsnelheid heeft van 210 km/h en begrensd de auto dan ook op 210. Dat staat er. Ik vind het wel best zo... Vrees alleen dat dat kastje niet alleen de max snelheid gaat registreren.
Brussel is nergens goed voor. Komt alleen met irritante maatregelen en is zeer slecht voor onze economie, gentechnologie van zaden en onze vrijheid van meningsuiting en soevereiniteit. Een dictatoriaal en ondemocratisch ongewenst bemoeizuchtig apparaat dat ons bepaald geen goed doet. Ik wil ook die Brusselse propaganda niet op mijn kenteken zien. Maar er iets overheen plakken mag niet. Dit is een duidelijk voorbeeld van hoe de EU werkt. Ze dringen zich ongewenst op en je moet het accepteren. Is dat democratie? Nee, dat is dictatuur.
F*ck Brussel en f*ck Den Haag.
Privacy!?
Dan maar een GSM/GPS jammer.
Als er eens een goed idee uit Brussel komt ,meld het dan ook ,dan heb je de primeur
@Nequebard | 02-09-13 | 09:41
Nee. Verschil moet er zijn. Zij hopen hiermee dat iedereen rechts blijft rijden zodat zij in ijltempo op de linkerbaan tussen Brussel en Straatsburg kunnen blijven laagvliegen.
Hard rijden is erg leuk, waar het kan. Als een idioot gaan schelden, dreigen en gevaarlijk rijden als iemand voor je wat minder hard rijdt, daaraan herken je de gefrustreerde Vinexlul die er thuis maar eens in de week op mag, die door zijn baas bij elke promotie overgeslagen wordt en die desondanks graag 10% van zijn modale salarisje aan boetes uitgeeft. Neem toch een voorbeeld aan onze Duitse buren: fors scheuren maar geen zielig gefrustreerd gedrag.
Gelukkig is er nog geen trajectcontrole voor wandelaars en fietsers.
En ik zie Brussel nog niet met het voorstel komen, om bij iedereen een chip onder het schedeldak te plaatsen.
Dat zou totaalcontrole betekenen en daar doen ze niet aan.
..... Toch?
Ow.... wacht effe.
Ik wil mijn land terug.
Grenzen dicht en uit de EU!
Ik heb een droom!
Floris Stempel | 02-09-13 | 13:05
Op rijles word je geleerd om zo vlot mogelijk in te halen, zonder dat het achterop komende verkeer onnodig op de rem moet voor jou, dus ga je lesgeld terug halen, of rot gewoon op naar rechts, want je bent ten allertijde verplicht om zoveel mogelijk rechts te houden en mag je het overige verkeer niet onnodig hinderen!
Heel goed plan. Wordt schijtziek van die bumperklevers als ik gewoon met 100 aan het inhalen ben. Fok die gasten, ik rij wel een stukkie zuiniger dan jullie, ha!
De kleine Johannes | 02-09-13 | 09:56
Jij bent vast het type schoolmeester/hobbyagent die andere weggebruikers de les leest door opzettelijk links te gaan plakken naast een vrachtwagen, en zo een andere doorgang verspert, onder het mom van, "hier mag je niet harder, dus hoef ik jou er niet langs te laten".
Klootzakjes als jij komen dan vandaag of morgen dan ook de verkeerde tegen die je van de weg duwen, en je op je smoel slaan, en terecht, want dergelijke hobby NSBers moeten we niet tollereren!
WE ARE THE BRUSSELS, RESISTANCE IS FUTILE
Helemaal voor! Rete goed idee!
Als die ongelukken met (zwaar)gewonden kosten de staat/zorgverzekerraars (= ik belasting & premie betaler) bakken en bakken met geld.
Dat gelul over eigen verabtwoordelijkheid is een absoluut non-argument.
leuk als je al max rijdt, en een dotje gas moet geven om een ongeluk te voorkomen!
Ach daar is NL toch wel tegen!
De schatkist vaart wel bij alle flitsboetes en trajectcontroles.
Stel je voor dat ze die miljarden mislopen.
Degenen die hier het zwaarst de dupe van zullen zijn: straatracers, topvoetballers en snelle deejays.
Als dit ook gaat over de begrenzing van de minimum snelheid ben ik voor.
Man man man als je sommigen ziet kruipen met 70 over een 100 weg waar je niet kunt inhalen...
Die krijgen ze hier in Nederland nooit doorgevoerd tenzij Brussel ons net zo failliet als Griekenland of Spanje willen maken.
Dat ze de vinkentering krijgen daar in Brussel, hoog tijd om de guillotines weer uit het vet te halen en die smerige klootzakken op te ruimen!
Lijkt me dat dit niet doorgaat, die Duitsers die gas hanteren op de Autobahn zullen dit altijd blokkeren.
joyriders | 02-09-13 | 09:45 | + 20
Waarom zouden ze? Het voorstel (lees dat stuk!) houdt in dat het systeem de snelheid begrenst overeenkomstig de plaatselijke voorschriften. Zit je dus op een vrije Autobahn, dan wordt er niets begrensd. En Duitsers begrenzen hun snelste auto's nu toch ook al?
Ik heb eerlijk gezegd liever dat een dergelijk systeem mij corrigeert, dan dat de wegbeheerder wegen gaat versmallen, drempels gaat aanleggen en trajectconroles uitvoeren. En verder wat martijnberendsen schrijft om 11:41.
Dergelijke shit zal wel niet in een oldtimer werkend te maken zijn, want gas geven is daar nog via een stangetje of kabel ipv een potmeter, dus gaat dit gewoon niet werken, en anders moet héél autorijdend westeuropa eens een dag lekker thuisblijven en de economie zo even een flinke klap van etterlijke miljoenen toebrengen! Luistert brussel dan nog niet?
Dan een week thuisblijven godverdomme, en de economie
een klap toebrengen van etterlijke honderden miljoenen! Eens kijken wie er dan godverdomme de baas is!
Ze kunnen die snelheidsbegrenzer in de plek steken waar de zon nooit schijnt. Gas d'er bij!
@FrankVeer: Nee, vooral mensen die hun auto gebruiken om te werken en taxpoet te betalen. Mensen die het zat zijn dat ze steeds meer moeten betalen, terwijl het ze steeds meer onmogelijk wordt gemaakt om het te verdienen. Ja, allemaal aso's in een leasebak die in hun eentje naast hun eigen gezin ook nog twee bijstandsgezinnen, 1,5 ambtenaar en een OV-reiziger moeten onderhouden. Die aso's ja.
Ik kan kort zijn; neen!
Een begrenzer op Brussel lijkt me een beter plan.
Heb de snelheidsbegrenzer in mijn karretje wel eens uitgeprobeerd op de ring west (020), 80km trajectcontrole. Stapelgek wordt je er van, wil je inhalen knijpt de begrenzer de boel af.
veel succes met het begrenzen van mn volvo uit 1975 met carburateurs en extra weinig computers erin.
@ Truttebol
Sorry, Truttebol.
Maar doden in het verkeer komen voor het grootste deel nogal altijd voort uit het gebruik van de automobiel.
@ luistukvreten :Het enige wat snelheid doet is de impact vergroten.
En de remweg. En de mogelijkheid om risico's te overzien. En wat het verkort is je reactietijd.
FrankVeer | 02-09-13 | 09:49 | + -15 -
Hmm, zo te zien een hoop bus- en leasproleten op GS vandaag.
De kleine Johannes | 02-09-13 |
Ben jij nou echt in de veronderstelling dat een snelheidsbegrenzer ervoor zorgt dat er minder ongelukken en/of verkeersdoden zullen komen? Het maakt echt geen reet uit of ik mezelf nou met 80 kmph of 100 kmph om een boom heen vouw, de sjaak ben ik wel. Het maakt ook niet uit of ik nou met 80 kmph of 100 kmph tegen jou aanrijdt, dan ben jij de sjaak.
Het begrenzen van snelheid gaat geen grotere verkeersveiligheid opleveren, omdat snelheid niet datgene is wat de ongelukken veroorzaakt. Ongelukken worden veroorzaakt door roekeloosheid, onoplettendheid, hufterigheid of gewoon onkunde. Het enige wat de snelheid doet is de impact vergroten. Maar ook met ook met 30 kmph is het mogelijk fatale ongelukken te veroorzaken.
Nou vraag ik me alleen nog even af waar die misselijkmakend arrogant houding van jou vandaan komt? Werk je soms in Brussel of dergelijke?
Ik daag de betreffende EU-ambtenaren uit om die gizmo eigenhandig en op eigen risico in mijn auto te komen plaatsen.
Truttebol | 02-09-13 | 11:35 | + 2
Het moment dat iedereen een EU chip in zijn reet geschoten krijgt is nabij.
Ik vermoed dat ze dan eerst alle fietsers afwerken,waarbij de kleine Johannes de eerste in de rij is...,verplicht.
En de staatskas dan, wie gaat deze spekken. De roverheid zelf zeker haha
blogs.ec.europa.eu/ECintheUK/reports-o...
Als die dingen op wat voor manier ook ingevoerd worden, gewoon de maximum snelheid verhogen naar 180. (waar het kan)
Geenstijl, je moet niet alles geloven wat Engelse anti-EU tabloids schrijven...
The Commission has not tabled and does not have in the pipeline even a non-binding Recommendation, let alone anything more.
The Commission has supported past research into ISA. There is a current stakeholder consultation and study focusing on speed limiting technology already fitted to HGVs and buses. One aspect of that is whether ISA could in the long-term be an alternative.
Truttebol | 02-09-13 | 11:31 | + 2
Je bent al die godvergeten engelse fietsers nog vergeten.
Die levensgevaarlijke klootzakken en kuttenkoppen die rechtsom rotondes menen te moeten fietsen,vaak zonder licht.
Gelukkig rijd ik een motor
Gaat GeenStijl ook Europees doen?:
Niet -weggejorist- maar -begrensd-
Ik ga niet in op je vragen, omdat ik ze niet relevant vind. Maar bewijs gerust het tegendeel.
De kleine Johannes | 02-09-13 | 11:03
Het toppunt van lafheid, gecombineerd met door de argumenten heen zijn. 'Uitgeluld' heet dat ook wel in goed Nederlands.
Het vierde rijk, ook wel genoemd, de EUSSR, de europese dictatuur.
De kleine Johannes | 02-09-13 | 09:56
Zeker een fietser? Man, kijk eens om je heen. Als er EEN groep is op de weg die zich het meest aan regels houdt en ondanks dat het hardst wordt aangepakt, dan zijn het de automobilisten. Wil je kankeren op onrechtvaardigheid en lomp gedrag in het verkeer? Neem dan vooral de fietser als onderwerp. Stoort zich aan God noch gebod maar wordt doorlopend beschermd door een wetgever die blijkbaar vindt dat de een zich wel aan regels moet houden en de ander niet. Fietsen op de stoep, geen richting aangeven, door rood rijden, geen voorrang verlenen, agressief doen tegen alles en iedereen, enfin, vooral de fietser is de grootste aso op de weg. En jij bent inderdaad een heel pedant mannetje. Waarom denk ik dat jij een fietser bent? Nou, omdat je de zaak alleen maar vanuit je eigen bekrompen standpunten bekijkt. Typisch iets dat fietsers doen. Halve ongelukken veroorzaken door idioot gedrag en dan van de chaos achter hen wegrijden met een middelvinger in de lucht. Nee, fietsers, leuk volk.
als dat miljard aan boetes voortaan uit brussel wordt vergoed gaan die haagse nsb-ers echt wel akkoord met een big brother staat hoor. bovendien die permanente monitoring van bewegingen kan weer gebruikt worden voor allerlei fiscale maatregelen. wij hebben vastgesteld dat u om 9 uur op de A2 reed en daarom krijgt u een opcententoeslag van de provincie utrecht over uw wegenbelasting. niet direct roepen dat dat nederland hiermee niet akkoord gaat. als dit aantrekkelijkv verpakt wordt - verkeersveiligheid is niet het issue - gaan de regenten ook hier overstag. want er is nu eenmaal niks leuker dan belastingheffing om de eigen hobbies te financieren.
Gaat niet lukken, met dank aan de Duitse autolobby.
Ik ontwikkel vandaag al vast een digitaal-begrenzer-ontgrenzer-kastje
* zich in handen wrijft en naar geldlade staart *
@De kleine Johannes | 02-09-13 | 11:03
Pedant baasje.
Snel nog even een GPS blocker in China bestellen. Ik wens de EU dan veel plezier met hun kastjes en RFID chips in kentekenplaten.
@De kleine Johannes | 02-09-13 | 11:03
Waarom zijn mijn vragen niet relevant? Moderne auto's hebben betere veilheidssystemen aan boord om ongevallen te voorkomen. Een kind op een fiets voor een moderne auto met boordcomputer en camera's zal leiden tot een noodremactie van de boordcomputer, waardoor het kind een veel grotere kans heeft op het overleven van een aanrijding of zelfs helemaal geen aanrijding. Met je Fiat Panda uit 1997 rijd je dat kind morsdood.
Maar goed, dat is inderdaad niet relevant voor u. Omdat de veiligheid u geen reet boeit, maar puur omdat u uit jaloezie en rancune anderen het gemak van mobiliteit wilt ontnemen en hen wilt straffen.
En daar zit je dan, hard rukkend aan je vijf hele centimeters als 100m achter een flitspaal heel groep acht dood op de grond ligt. Want de bestuurder krijgt netjes over drie weken een acceptgiro op de mat, dus het is veilig!
Als ze nou gewoon 2 EU ambtenaren die de boel goed in de gaten houden in elke auto mee laten rijden dan is het probleem zo opgelost.
Dan kunnen ze geen boetes meer uitdelen. Kost teveel geld, dus doen ze toch niet...
wil deze direct hebben. twee weken traject controles en andere en ik ben er klaar mee.
Daarnaast kan dat achterlijke kantoor in friesland meteen ophouden te bestaan.
lijkt mij geweldig om te zien waar de brussel nu het geld vandaan wil halen....
@ diseth
Het vragen om opzitten en pootjes geven, hou je maar voor je huisdieren of voor mijn part voor je vrouw en kinderen.
Ik ga niet in op je vragen, omdat ik ze niet relevant vind. Maar bewijs gerust het tegendeel.
@ DaJonkel | 02-09-13 | 10:50
Ik rijd doorgaans 120 km/u GEMIDDELD. Dus van deur tot deur. En dat wil graag zo houden. En dat gaat nevernooitniet met een begrenzer (ja, als deze op 200+ staat).
.
Als een weg 70 of 100 is, wie ben jij dan mij te vertellen en te beletten, harder te rijden? Beletten = verkeershindering en minstens net zo een artikel 5 waard. Snelheid heeft weinig te maken met het bordje met de rode rand, maar ALLES met het verkeer, de weg en de situatie. Verkeersinzicht, anticiperen en eigenverantwoording spaart meer verkeersdoden dan een snelheidbegrenzer dat ooit kan.
@ flashforward
Maar beste man!
Als jij er van overtuigd bent dat het invoeren van deze maatregel de verkeersveiligheid in gevaar gaat brengen, ga jij toch vast en zeker je verkeersgedrag aanpassen? Dit allemaal in het kader van het door jou aangedragen belang?
@De kleine Johannes | 02-09-13 | 10:48
Maar stop eens met lullen in de marges over mijn psychologische situatie en geef eens een antwoord op mijn vraag betreffende het verbeteren van de veiligheid op de weg. Ben je het eens met mijn drie stellingen voor het verbeteren van de veiligheid?
De beste optie om in Nederland de verkeersveiligheid te verhogen is geen enkele Pool meer op de openbare weg toe te laten .
Dit soort maatregelen van de EUSSR om de veiligheid te vergroten kunnen veel goedkoper vervangen worden door peil-apparaatjes die bumperkleven waaarschuwen.De door het apparaatje gegeven waarschuwingen kunnen eenvoudig geregistreerd worden in een "zwarte doos" voor auto's zodat er strafrecht op kan volgen,desnoods na de APK-keuring. Motief ? De snelheid-begrenzende apparaten zijn vreselijk duur,aan veel slijtage onderhevig en nog gevaarlijk in noodsituatie's,zoals bij inhalen van lange vrachtwagens.
Minder doden? Normaal in een noodsituatie heb je 2 opties, gas geven of remmen om te ontwijken. Straks dus nog maar 1 optie.
Ik vind het prima als er op Europees niveau zaken geregeld worden die een Europees belang hebben. Maar zodra je met regelgeving komt die zo vreselijk onbelangrijk is (rechte komkommers, iedereen maximaal 130 etc etc), ben je gewoon overbodig. Punt. Uit. Kom maar terug als iet BIJ te dragen hebt en niet overbodig geld uitgeeft wat niet van jouw is!
Zo, en nu opsouten met je kadaver!
Sorry ben al begrensd .
Ik wou dat ze eens ergens anders op gingen begrenzen.
Niemand zal bewust een Orwelliaanse staat nastreven en ik geloof ik niet dat er masterplannen klaar liggen om zo'n 1984 staat te creëren. Het punt is alleen dat we iedere dag, bewust of onbewust, stapjes richting zo'n werkelijkheid zetten. En we doen er allemaal aan mee. Bedrijven, de overheid en wij zelf. Soms uit praktische, economische of andere redenen. Stap voor stap tot de Big Brother maatschappij daar is. En eerlijk gezegd denk ik dat we er al praktisch zijn.
Piet_Snot | 02-09-13 | 10:47 | + 1 -
Doet ze toch wel, die hebben geen prioriteit. Boetes hebben prio, die houden de economie draaiende.
De drie grote duisters (bmw, audi, Mercedes) verdienen veel geld aan hun snelle en dure M, R(S) en AMG modellen. Als een begrenzer door Brussel verplicht zou worden gesteld, dan heeft hen kopen van dergelijke bolides geen enkele zin meer.
Dat de duitse autolobby sterk is, blijkt ook wel uit het feit dat je op veel stukken autobahn nog lekker door kunt knallen.
Tot slot is het ook nog zo dat de (r)overheid, zeker in NL, een hoop geld verdient aan snelheidsovertredingen. Zie je het al voor je dat de snelheidsbegrenzer automatisch wordt ingeschakeld bij een trajectcontrole? Dat zou de staatskas veel te veel geld kosten.
Kortom; het zal zo'n vaart wel niet lopen.
Kapitein_Schavuit | 02-09-13 | 09:41 De boete's zullen minder worden , de bedragen niet....
Welkom in de dictatuur Europa.
Ze willen je geld, ze willen je privacy, ze willen totale controle over je leven.
Amerika brengt toch zo graag de democratie in de wereld ? Misschien kunnen ze de volgende keer het eens naar Europa brengen.
Goed idee!
"Ja maar soms moet je gas bij geven!"
Onzin, je kan ook remmen, en die situatie waarin je gas moet bijgeven is er alleen maar omdat die persoon waarvoor je uit de weg moet dus te hard rijd, en dat gaat niet meer met een begrenzer.
"Ja soms moet je iemand inhalen"
Nee, als iemand 65-68 (of gewoon 70) rijd op een 70 weg, is er geen enkele reden dat jij er met 100 voorbij zou moeten vliegen via de andere weghelft, je wacht maar even met je opgefokte "ik heb haast" bakkus. Hetzelfde voor 50-80-90-100-120 wegen. Als je 480km moet rijden doe je er gewoon 4 uur over, punt, niks met 130-140 tussen het verkeer door liggen zigzaggen zodat jij 20 minuten eerder op bestemming bent ten koste van 200 andere die ieder een minuut later arriveren omdat jij "de doorstroming" van het verkeer verkloot.
En daarnaast nog eens, als iedereen zich gewoon netjes aan de gestelde snelheid hield, had de snelheid allang 20-30km omhoog gekund, dit kan nu niet juist omdat rekening moet worden gehouden met mensen die er dan toch nog weer een 10-20km bovenop plakken.
De hoeveelheid doden en gewonden die ze voorkomen hiermee, is waarschijnlijk lager dan de hoeveelheid die er bij komt doordat mensen zich de tering gaan vervelen in auto's. Laat ze dit eens op scooters doen, dan gaat het nog wat uitmaken.
@ dlseth
U heeft geen gemak. U heeft frustratie over de wereld om u heen. Daar kan ik u niet mee helpen. We hebben in Nederland wel instanties voor mensen, die lijden aan verslavingsgedrag, die u mogelijk van dienst kunnen zijn.
Misschien moeten we in de toekomst kijken of de kick van hardrijden op de weg gestimuleerd wordt door dezelfde hersencentra, die ook actief zijn bij het verkrijgen van stimulansen op ander gebied, zoals gok-, seks- en of drugsverslaving.
De burgerT dient gecontroleerd te worden, van wieg tot graf, van de bakkerT tot aan de slagerT... aldus Brussel.
Sterf!
necrosis | 02-09-13 | 10:18 | + -3 -
Dan heb je een daihatsjoe met v8 die je portemonnee, leeg slurpt bij een slankengang van 119,9 kmpu, optrekken zal ook wel begrenst worden. Schakelen ook, zodat u netjes bij 2500 toeren van zijn 1 naar zijn 3 dient te gaan, en bij 60 naar zijn 6.
Laat me raden : Zodat "terroristen en kinderpornoverspreiders" niet kunnen vluchten voor de politie???
@dlseth_ | 02-09-13 | 10:39
Behalve als je Femke heet, dan laat je een oude Mercedes gewoon ombouwen naar 'gas' en probeer je te doen voorkomen alsof je het allemaal doet vanwege het milieu...
En ondertussen stop je je kinderen nog even op een 'witte' school.....
Gaat toch niet door want dan kunnen ze de flitsbelasting niet meer innen en ontstaat er een enorm gat in de begroting....
Dan zal het begrotingstekort gaan stijgen :)
Hard autorijden. Dat iemand daar tegenwoordig nog door aan z'n gerief komt, pff... armoeiig...
*kijkt naar oude , slechts 100 pk'tjes hebbende brommertje... *
*grinnikt*
... tuuuuuurlijk Brussel... tuurlijk..
*steekt middelvinger op*
@ikdenkwat | 02-09-13 | 10:23
Ik ook, en tevens die beloofde rente van die dikzak!
ik wil een begrenzer en automatisch piloot; kan ik heerlijk dutten tijdens het rijden
OK Brussel komt voor elkaar , zeg maar waar en wanneer, nog meer van uw dienst?
@De kleine Johannes | 02-09-13 | 10:17
Het doel van handhaving is het verbeteren van de veiligheid op te weg, niet het handhaven op zich.
Maar goed, u heeft een ferm kloppende 5cm in uw broek bij het idee van 'veiligheid'. Dan bent u natuurlijk ook voor het volgende:
1: Afschaffen BPM om aanschaf van nieuwere en dus veiligere en schonere autos aantrekkelijk te maken.
2: Afschaffen van verborgen flitsacties en deze vervangen door meer KLPD op de weg.
3: Duidelijk herkenbare flitspalen en trajectcontroles met een centrale database van de locaties van deze dingen. Voorkomen is namelijk beter dan genezen.
Toch? Of bent u gewoon zo'n typische Groenlinkse alleshater die uit jaloezie andere elk vorm van gemak wilt ontnemen?
@Grote stamper | 02-09-13 | 10:22
Dan moet je eerst een meerderheid zien te vinden om Rehn, Verhofstadt en Rompi af te zetten....
En die laten zich niet afzetten.....
DDR praktijken. Straks allemaal dezelfde kleren, universeel inkomen, trabantje ( dafje) , huisvesting en het concentratiekamp euroios is een feit. Ik begin steeds meer te geloven dat de regeringen een volksopstand in de hand aan het werken zijn. En volgens mij gaat dat nog wel lukken. Met als resultaat totaalcontrole om herhaling te voorkomen. Mark My Words...
Dat Europa begint steeds engere trekje aan te nemen. Heel vreemd hoe we collectief lijken te accepteren dat verworven vrijheden in no-time ingedamd worden.
De westerse wereld is er in een paar jaar tijd een stuk minder leuk op geworden.
De verschrikkelijk slimme mensen in Brussel versus (van wat zij denken) het domme volk.
Gooi een ridicuul plan in de aandacht dat het meeste verontwaardiging trekt, en duw er dan ruggelings een paar andere plannetjes doorheen. Laat je niet gek maken.
Graag dan ook zorgen dat de auto de *verplichte* snelheid gaat rijden en je dus niet achter zo'n 70 sukkel op de 80 km weg hangt.
Het bewijs dat dit niet meer veiligheid op gaat leveren is al geleverd met de trajectcontroles. Daar rijden verschillende banen naast elkaar een snelheid tussen de 77 km/u en 83 km/u. Dat verschil is zo klein dat veilig in- en uitvoegen onmogelijk is, waardoor ongelukken en frustraties ontstaan.
De gedigt: Rol van de EU
Blijf
met je graaiende, ondemocratische klauwen
van MIJN
duurbetaalde
auto af.
Waarom komen ze in Brussel niet met de verplichting om GEEN TOL te heffen op autosnelwegen? Waarom niet?
Omdat de zuidelijke landen dat niet willen onder aanvoering van die Fransen?
De EU wordt hoe langer hoe meer verschillige graaier-dictator.
Kastje kost waarschijnlijk 1000 ofzo (Toine moet ook eten, waar is de tijd gebleven dat 'ie nog gewoon peop at?) en is uiteraard voor eigen kosten. Als de onderbuik weer wat is afgekoeld handig verplicht uit te breiden met een alcoholslot (U moet er toch ook niet aan denken dat uw kinderen door een drankrijder worden geschept?!) à nogmaals een vuistvol knaken et cetera ad nauseam.
Brusselse ambtenaren worden gereden dus weten zij veel!
Goed nieuws voor de MOE-landers, kunnen aan 5 euro / uur massaal graven gaan delven. Probeer maar eens met een begrensde wagen een 65km/h tuffende A(ngstig) O(p) W(eg) omaatje in te halen op een 80 km/h weg: Dat wordt een frontaaltje...
Nog ff en dan verplicht Eurstropa ons om voor elk autoritje kilometers te pinnen: Kilometers op?? auto -stop!!
Ik snap dit soort dingen niet he. Binnen een overzienbare tijd rijden we allemaal in zo'n vol automatische google auto en zijn ongelukken en files iets van het verleden, heeft de politie en andere hulpdiensten ineens tijd voor andere zaken, zijn de ziekenhuizen minder belast, etc etc. As ze daar nu is hun tijd en mijn geld in steken komen we echt ergens.
Zeker vanuit "een lobby" (oftewel goed geld onder de tafel) van een één of ander bevriend techno-clubje ?
En ik mn geld terug.
Ik wil een uitbreidingsbegrenzer in Brussel.
De kleine Johannes | 02-09-13 | 10:17
U flitst ook met uw lampen en wijst op uw voorhoofd als u weer eens wordt ingehaald?
Het lijkt mij nogal gevaarlijk. Maar dat lijkt geen issue voor de overheid. Gisteren vertelde Daan Roosegaarde bij zomergasten dat 4% extra verkeersdoden blijkbaar acceptabel is nu we de verkeerslichten op de snelwegen uitdoen. 4% dat zijn 26 doden extra per jaar. De besparing is 35 miljoen volgens Rijkswaterstaat. Reken dan maar uit wat een leven waard is.
Slim, een goed gecoordineerd vervoerssysteem, kun je racespelletjes op je console spelen terwijl je auto je volautomatisch, veilig en fileloos thuisbrengt. Alleen de gti petjes zullen er moeite mee hebben om dat te snappen...
Gevaarlijk en doodeng idee. Langzaam een soort Europese controlroom opbouwen van waaruit alles kan worden gecontroleerd en gemanipuleerd.
Ik neem zelf mijn verantwoordelijkheid wel, dankuwel.
Een snelheidsbegrenzer in mijn Boxster? Och arme...
@Welles! Nietes! | 02-09-13 | 10:18
Ongevaarlijke S(bocht)toevoegt.
@dlseth_ | 02-09-13 | 10:01
Ghe ghe.. zou ie het snappen?.. ik vrees namelijk van niet.
Brussel wil zogenaamd de veiligheid bevorderen om ons te vrijwaren van racende oostbloks-cheurders, maar vergeet daarbij het economisch belang van de werkende en verdienende lidstaten.
.. ik ga er voor het gemak alvast van uit dat er GEN begrenzer komt op de automobielen van de Varkens van George Orwell.
Misschien komt er ook wel een speciale middenbaan op alle wegen, waar burgers die er niet toe doen niet mogen rijden. Zo'n soort samenleving streven de Eurofielen wel naar.
Wedden dat het me lukt om een dikke 8-Cilinder in een Daihatsu Cuore te bouwen.....
@ dlseth
Vrijheid wordt in een beschaafde samenleving begrensd door de inperking van de vrijheid van anderen. Wangedrag op snelheidsgebied, draagt vooral bij aan meer doden. Doden op de weg. En meer doden door fijnstof.
Automobilisten, die hun frustraties willen beleven op de weg, horen niet eens een rijbewijs te hebben.
@ aardappelninja | 02-09-13 | 10:09
Goed punt, had ik niet aan gedacht. Neemt niet weg dat het het gewoonweg waard blijft om eens een experiment uit te voeren om te kijken of het nou uiteindelijk werkelijk een hogere verkeersveiligheid op gaat leveren (zo ja: hoeveel?), of niet. Zonder een dergelijk experiment zijn alle uitspraken over de UITEINDELIJKE veiligheid pure speculatie. Om dan het plan nu al af te schrijven lijkt me wat voorbarig.
Er zit noch een filter, noch een buffer tussen wat Brussel wil en wat bij ons zonder glijmiddel naar binnengeschoven wordt..
overVecht | 02-09-13 | 10:09 | + 1 -
Uw zwager verdient een ouderwts pak slaag.
Hee, nog een voordeel, met van die kastjes in de auto's wordt voor de politie het bewust veroorzaken van files nog makkelijker, qua verkeersdodenpreve... Oh, wacht.
Whatsappende fietsers moeten ze begrenzen, liefst met een stok tussen de spaken.
Ze moeten het gewoon anders aanpakken.
'Log in op de magneetstrook om ZSM zonder file van A-B te raken. WIl je dat niet, doe het dan niet!
Zullen ze nooit invoeren om reden dat dan de hard werkende automobilisten dan geen snelheidsbelasting meer hoeven te betalen.
Ik verwacht trouwens dat de NL overheid na zorgvuldig wikken en wegen ook tegen gaat zijn.
"Weten jullie in Brussel wel hoe afhankelijk we hier zijn van snelheidsbekeuringen?!?"
Complot van de Fransen om de Duitse auto-industrie kapot te maken.
wat krijgen we straks voor 'briljant' idee ??
Snelheidsbegrenzers op motoren ?? Kunnen ze meteen de tent dicht doen.
@De kleine Johannes | 02-09-13 | 09:56
U rijdt Citroën, neem ik aan.
@soledad | 02-09-13 | 10:08
Die label bestaat al heel lang in de vorm van een Burger Service Nummer.
Big Brussel is watching you!
Dit plan komt nooit door het EP. Weer zo'n stuk rood vlees dat de arena in wordt gegooid.
Different trials using informative and supportive systems across Europe have shown that approximately 60-75% of users would accept ISA in their own cars
Wat een kut-idee. Er zijn momenten dat je even wat harder moet, bijvoorbeeld wanneer je iemand aan het inhalen bent. Op snelwegen is dat anders slechts irritant ("hee rij eens door lul, ik mag hier harder"), maar op N-wegen kan dat dodelijk zijn. Ben je aan het inhalen en komen er tegenliggers, en jij hebt niet de controle over je auto om even net iets sneller er langs te gaan. Bam.
The car once symbolized freedom.
epicelitist | 02-09-13 | 10:04 |
Dat lijkt me helemaal niet vanzelfsprekend. Met een toefje gas een situatie corrigeren behoort dan tot de verleden tijd. Denk bijvoorbeeld aan raar invoegende Picanto's en vreemde inhaalmanoeuvres.
Dacht even aan een begrenzer voor al die gekken die te langzaam rijden. Dat je je voorligger dan wat harder kan zetten.
@De kleine Johannes | 02-09-13 | 09:56 |
Jij weerspiegelt alles wat ik haat aan mijn zwager... Met 115 km/u op de linkerrijbaan...
"Ja je mag hier wel 120 maar waar is dat voor nodig? 115 weet je zeker dat je niet gelfitst wordt en te hard rijdt"
"Ja... Die bumperklevers zijn in overtreding. Niet ik. Of betalen zijn mijn boete? Ze moeten maar geduld hebben"
"115 is evengoed hard zat. Als je haast hebt had je maar eerder moeten vertrekken. Evengoed... Hoe harder je rijdt hoe meer benzine het ook nog eens kost"
"Het scheelt trouwens maar 4 minuten op blablbla kilometer als je 145 rijdt ipv 115"
Echt... Val deaudt moraalridders.
de volgende stap wordt,dat we allemaal een label aan een oor krijgen,net als de koeien.
het is natuurlijk te verwachten,dat de stomme runderen een keer in opstand komen.
straks als de caravanen met roma zigeuners de parkeerplaatsen volpoepen,worden we met de werkelijkheid geconfronteerd,dat wordt nog meer gasten aan tafel.
nog even wachten met prinjesdag,wordt de koffer van Pandora gepresenteerd.
net als de zak van sinterklaas vol met leuke maatregelen van het duo honger en dorst,met steun van eu aflikker pestvogel
Dit zaakje stinkt.
Dat dit plan er is om de verkeersveiligheid te dienen en het aantal verkeersdoden terug te dringen koop ik niet. Te meer omdat de Nederlandse overheid nog niet protesteert, móet er ergens ook geld uit de burger te persen zijn. En informatie natuurlijk.
Als het werkelijk om de verkeersveiligheid zou gaan, dan zou Brussel wel met een pakket aan maatregelen komen, waaronder een drugs- en alcoholslot, snelheidsbegrenzer en een puntenrijbewijs.
Duitsers zullen hier ook niet blij mee zijn.
Je zal maar net een Bugati Veyron sport gekocht hebben...
Ah, alweer zo'n voorstel om afluisterkastjes in auto's te plaatsen.
Leuk stukje. Goed onderbouwd ook.
Als het ons in het verkeer werkelijk erom gaat het aantal ongelukken te verlagen, dan is (vanzelfsprekend) de meest effectieve oplossing gewoon een snelheids begrenzer. Uiteindelijk is het dan een afweging tussen een situatie waar we een hogere verkeersveiligheid hebben, maar dan wel een lagere persoonlijke verantwoordelijkheid (door de snelheids begrenzer), of een situatie met een lagere verkeersveiligheid maar een hogere persoonlijke verantwoordelijkheid.
De vraag is dan alleen nog: hoeveel hoger zal de verkeersveiligheid werkelijk liggen? Dat lijkt mij op zijn minst waard te onderzoeken.
Einde van de Domheid | 02-09-13 | 09:59 |
Ach, dan krijgen we gewoon het rekeningrijden door de strot geduwd. Vanzelfsprekend zonder verlaging BPM, accijns en wegenbelasting.
Leuke foto: dat kalf heeft ook al een stukje Brusselse regelzucht in zijn oor hangen.
Stort meteen ook de hele autobranche in omdat iedereen net zo goed in een Prius kan rijden dan in een leuke snelle bak.
Betutteling ten top, en het word alleen nog maar erger.
Houdt zo n kastje dan ook in de gaten hoe hard je mag rijden?
Vast niet, anders mist de overheid miljarden aan boetes.
heb al zo'n optie in mijn duitse wagen gebruik hem nooit, bovendien word het tijd om de stekker uit Europa te trekken met hun kut regeltjes [ stelletje opvreters] .. als dit er in nederland door heen gaat komen ga ik echt emigreren
heb al zo'n optie in mijn duitse wagen gebruik hem nooit, bovendien word het tijd om de stekker uit Europa te trekken met hun kut regeltjes [ stelletje opvreters] .. als dit er in nederland door heen gaat komen ga ik echt emigreren
Ah, dit is dus die EU die zich bijvoorbeeld nooit met ons drugsbeleid zou kunnen bemoeien "omdat dat een zaak is van de individuele lidstaten". Het is fijn om die terughoudendheid in de praktijk te zien werken.
Het lijkt me eerder levensgevaarlijk, ik heb in de 25 jaar dat ik rijd (50.000 km/jaar) al een paar keer een ongeluk weten te voorkomen door gas bij te geven. Ik word bijzonder zenuwachtig van het idee dat er een door Brussel opgelegde baksteen onder mijn gaspedaal ligt. Aan de andere kant, voor 20 euries bouw je zelf een GPS jammer die dat probleem ook weer oplost.
@De kleine Johannes | 02-09-13 | 09:56
Helemaal mee eens. Laat de luchtmacht maar patrouilleren boven de snelwegen. Onnodig links rijden? Maverick AGM in je uitlaat. Blonde kut met Mini die met 90km/u een kudde poolse vrachtwagens probeert in te halen? MOAB er op. Een kantoorlul met leasebak die eens per jaar met een veel te zware sleurhut drie rijstroken nodig heeft? Mogen de goden en onze kinderen ons vergeven; nuken dat tuig!
Beter een kastje inbouwen in de hoofden van de Brusselse totaal malloten, ter begrenzing van hun onbenul.
Wie gaat er hier politieke zelfmoord plegen in brussel
Gaat nooit gebeuren = veel te grote inkomstenbron!
(Net als steden die stadsverwarming leveren NOOOIT aan energiebesparing gaan doen!)
Het is alleen om een politiek correcte uitroep te doen die dan kan sneuvelen in privacywetgeving ofzo...
O dit is zo fout. Straks allemaal aan de Google Glass, kan de overheid live meekijken of ik wel netjes over het zebrapad loop, ipv ernaast. En of ik met het juiste boogje in mijn pot pis, en daarna op de kleine spoelknop druk. En of ik geen onwelgevallige reaguursels plemp.... he de telefoon gaat.
We worden geregeerd door lobbyclubs. Doodeng.
Sessine | 02-09-13 | 09:44 gaf al een ijzersterk argument tegen dit onzalige idee.
Van mij mogen ze wel een stuk verder gaan.
Automobilisten, die denken dat gas geven vrijheid is, strippen van hun rijbewijs en hun geestelijk onvermogen ,om zich aan te passen aan algemene maatschappelijke afspraken, om de zoveel tijd laten onderzoeken door de geestelijke gezondheidszorg.
En ja, de snelwegen zijn er inderdaad om van A naar B te rijden. Niet om te 'racen'.
Levensgevaarlijk, je zou maar wat gas moeten bijgeven om iets/iemand te moeten ontwijken.
Ik wil een een brusselbegrenzer op alle regels
Prima idee.
Tyfusbekeuringen van 4 km te hard. Daar kan ik een hele avond van zuipen en snuiven.
typisch ambtenaren: een oplossing bedenken voor een niet-bestaand probleem.
(Of ze zoeken gewoon een excuus om wat geld te geven aan hun corrupte vriendjes)
alles, maar dan ook ALLES wil de EU controleren.. in de nabije toekomst bestaan dit soort blogs ook niet eens meer ..
politiek.thepostonline.nl/2013/01/22/e...
Dit gaat er nooit komen. Dan is de Nederlandse Staat per direct failliet verklaard.
1 April valt laat dit jaar.
Levensgevaarlijk idee. Straks gaan alle auto's net als vrachtwagens met 0,1 km per uur snelheidsverschil elkaar inhalen....
Die bemoeizucht en betutteling begint me meer en meer de keel uit te hangen. Die lui vertegenwoordigen het volk maar dit soort kutplannen opperen ze niet als er verkiezingen zijn maar zodra ze met de luie reedt in het pluche kleven.
Dat komt er nooit door joh. Het moet niet gekker worden. Zou wel humor zijn though. Ik zie al die opgefokte bontkraaggolfjes elkaar al met 130 proberen in te halen terwijl geen enkele auto sneller dan 130 kan. Megafiles meteen als een bejaardenbak weer eens een rij vrachtwagens wil inhalen met 90 en dan kan niemand even doorkarren als die oudjes eindelijk weer naar rechts zijn. Het zou gekkenhuis worden. Komt er nooit door, dit maffe plannetje.
.... and in the end the only thing you could get was a standard government approved and built, and unreasonably expensive, box on four wheels coloured white or white.
Now where did I see that before....
Brussel wil dit, Brussel wil dat.
Nou heb ik ook nog wat te willen??? Ik wil een bom op Brussel.
@Suup
Juist wel, maar dan massaal PVV. En als je dat niet wilt, dan moet je inderdaad niet stemmen.
Goh, het zoveelste charme-offensief van Brussel. Wanneer trappen we die lui eens terug in hun hok? Ik ben niet principieel tegen Europa, maar hun bevoegdheden moeten maar eens flink teruggeschroefd worden. Economische samenwerking, defensie, gezamelijke normen en standaarden, en ach kom, een gemeenschappelijke munt en een mensenrechtendingetje kan er ook nog wel bij. Maar daar moet het bij blijven; hun mandaat is niet "alles".
@namensmijnhond 09:41: mooie one-liner voor op een pamflet of protestbord.
Doen!
Dan kan je namelijk iedere betutteling uit Leeuwarden kapotbezwaarschriften met 'Ik kan helemaal niet te hard hebben gereden, want ik heb De Begrenzer (TM)!'.
*alvast soldeerbout pakt om een bluetooth aan/uit schakelaar in de bakken in dat kreng*
Jullie vergeten de bijkomende belastingverhoging. Want de opbrengsten van boetes moeten ergens vandaan komen.
En waarom zouden ze dit willen doen ? Iets minder verkeersdoden ? Is dat zoo belangrijk voor ze ? Denk eerder dat dit een vermomd pakketje wordt waar het gaat om een track en trace systeem.
Voor bepaalde bevolkingsgroepen voorwaar geen overbodige luxe. Ik denk aan busjesvolk, leasefeuten, allochtonen, benzinedieven, moelanders en linksrijders. En dan ook graag met op afstandsbedienbare uitschakeling, zodat agenten geen files meer hoeven op te werpen om steeldieven tegen te houden.
Dan bij snelheidsboetes in beroep gaan, want het is dan de schuld van de overheid dat de snelheid niet begrenst was.
Alweer een reden om uit de EU te stappen ....
Lekker.
911 iemand?
Voor een prius?
Dan is de missie geslaagd.
Complete slaaf
Onzin. Wie kan er over een paar jaar überhaupt nog een auto betalen in Europa, op politici na?
Dan kan het 'No Fear' sticker bedrijf de zaak wel sluiten.
Ze kunnen niet eens regelen dat de regels omtrent die gele v'tjes in ieder land hetzelfde zijn. Dus dit?
In Brussel zijn ze helemaal de weg kwijt. Die zogenaamde bestuurders doen niks wat niets oplevert dus dit gaat zowiezo veel geld kosten...
Ik zeg een hele grote begrenzer op Brussel en de megalomane haast nazistische EU!
STEM NIET tijdens #EP2014.
Welk staatsgrensoverschreidend probleem wordt hier mee aangepakt? Geen? Dan is het geen zaak van de EU.
Dat slechts een heel klein percentage van alle verkeersdoden daadwerkelijk te wijden is aan te hoge snelheden wordt voor het gemak even buiten beschouwing gelaten. New World Order! You will obey!
Lijkt me dat dit niet doorgaat, die Duitsers die gas hanteren op de Autobahn zullen dit altijd blokkeren. Over Nederland maak ik me geen zorgen die doen alles wat Brussel zegt, want die zitten er niet voor de burger maar alleen voor hunzelf.
Dat zal de staatskas hard raken. Verder mag de EU sterven met hun total control bull shit.
Lekker handig met inhalen op een 80km weg als iemand 75 rijd. Het is doodgevaarlijk dit soort ideeen. Even 100 kunnen rijden spaart het leven van jou en je tegenligger.
Daar gaat Duitsland *nooit* mee akkoord.
Het op afstand stilzetten van jouw voertuig omdat er een "belasting" niet is voldaan is hierna een kleine stap. Dus aan de ene kant zijn er mensen die aan het staatsinfuus hangen en aan de andere kant worden de staatsdonoren aangelijnd. Het wordt steeds gekker hier.
@ Kapitein Schavuit 09:41
Dan wordt de benzineaccijns gewoon verhoogd of anders de wegenbelasting wel.
-weggejorist-
Nederland wil ook begrenzers, maar dan aan onze grenzen!
Veel geluk met de Duitsers, die pikken dat nooit...
Ik wil een begrenzer op Brussel
Gaat nooit gebeuren. Waar moet de Staat dan het geld vandaan halen? Boetes zullen een stuk minder worden.
Nee, Den Haag wil dit niet. Het struikroven met flitscamera's levert teveel op.
-weggejorist-
Zullen die snelheidsbegrenzers ook op hun Maserati's en op hun taxpoetmercedessen komen?
REAGEER OOK