Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

STEMMEN! Big Brother Award voor Opa Opstelten

bigbrotttttterrrrr.png Tijd voor een anoniem stemrondje. De genomineerden voor de Big Brother Awards publieksprijs zijn bekend. NSA & AIVD staan op de shortlist vanwege het ongrondwettelijk tappen van, nou ja, alles. Betalingsverwerker Equens staat er op vanwege hun bizarre plan om persoonlijke pingegevens commercieel door te verkopen, zodat bedrijven iedereen nog gerichter de tiefus kunnen spammen met kortingsknallers, gepersonaliseerde aanbiedingen en als-u-dat-product-leuk-vindt-zult-u-dit-hierzo-ook-wel-willen-hebben-lokkertjes. En tot slot alsook uiteraard staat Ivo 'HOUDT HET DAN NOOIT' Opstelten op de lijst, vanwege zo absurd veel disrespect voor grondrechten & privacy dat zelfs zijn collega CDA'ers Donner & Hirsch Ballin er nog het schaamrood van op de kaken krijgen. Stemadviesje onzerzijds: kies Opa Opstelten. Want AIVD & NSA zijn anonieme acroniemen en Equens heeft na een firestorm van OMGWTF's hun debiele plan (voorlopig?) ingetrokken (1). Blijft over: de totalitaire minister van Schijnveiligheid en Privacyhaat. Met z'n kentekenregistratie. En de criminalisering van onschuldige burgers met het moedwillig inzetten van ondeugdelijke flitsapparatuur. En de ontsleutelplicht als de politie in je harde schijf wil kijken. En de meeste telefoontaps ter wereld. En. En. En. Steeds maar weer die privacyhaat van fopliberaal Big Ivo. Zo'n award zal Ivo aan z'n analoog-geriatrische aars oxideren natuurlijk. Maar bewustzijn voor het belang van privacybescherming kweek je het beste door 1 persoon (en geen anoniem bedrijf) hinderlijk te volgen met het stigma van burgerhater. Doe mee. En stem op de digitale kampcommandant van Nederland. Uitslag & uitreiking op 29 augustus.

Reaguursels

Inloggen

@Che_cuevara | 10-08-13 | 14:54
Viel me ook op ja, heb dus maar alle 3 de keuze een keer gevote.

Methylfenidaat | 11-08-13 | 07:23

Eigenlijk is die pol ruk, je kan kiezen tussen een persoon, een spionnen netwerk, of een bedrijf.
.
Dan kan je niet echt een eerlijke keuze maken vindt ik, daarnaast verdienen ze allemaal een prijs.

Methylfenidaat | 11-08-13 | 07:17

Niet alle kentekens worden vast gelegd.
Opstelten maakt een uitzondering voor drugsrunners.
Dat zijn eerlijke hardwerkende zakenlieden.

Jan Dribbel | 10-08-13 | 23:09

Goed dat Opstelten zo in het nieuws komt. Een volledig van de werkelijkheid losgezongen bestuurder die zich vanwege zijn mega-ego omringd weet door louter jaknikkende hersenloze trekpoppen, dat is een funeste cocktail voor het landsbestuur. Wanneer komt er nu eindelijk eens een benoemingscommissie voor kandidaat-ministers?

smoelwerk | 10-08-13 | 22:53

De NSA verdient hem veel meer dan Teeven.

Dhr. Kinkel | 10-08-13 | 22:36

En de pakkans blijft 2%.

Geholpen heeft het allemaal niets. Zoals te verwachten viel.

van heinde en verre | 10-08-13 | 22:05

@|confused| | 10-08-13 | 19:34
Dat denkt u goed. :-)

Dömper | 10-08-13 | 19:52

Dömper | 10-08-13 | 19:09 |

Beetje te veel caps gebruikt denk ik?

|confused| | 10-08-13 | 19:34

-weggejorist-

|confused| | 10-08-13 | 18:54

Mag ik even overgeven?

Trutkip | 10-08-13 | 18:41

@Amsterdamsko | 10-08-13 | 14:29
Goh, Big Brother die het doet met toevallig binnengekomen filmpjes. Echt een tiran zeg...

frank87 | 10-08-13 | 17:50

NSA & AIVD dan maar

Causa Sui | 10-08-13 | 17:12

vind PRISM nog altijd erger

Causa Sui | 10-08-13 | 17:10

Revolutie !

Lief meiske | 10-08-13 | 16:08

Zo ! Opa heeft mijn stem met liefde gekregen .

Lief meiske | 10-08-13 | 15:59

Al het registeren heeft er tot op heden voornamelijk toe geleid dat de hard werkende Nederlander wordt gepakt voor flauwekul overtredingen. De echte criminaliteit daarentegen blijft en wordt hiermee nauwelijks opgelost. Terwijl onze vrijheden achteruit, door deze maatregelen ten kosten van onze vrijheden, worden de "goede" hierdoor ook nog eens genaaid.
.
Ik geloof er niks meer van.

lulkoekhapper | 10-08-13 | 15:55

Bytemaster | 10-08-13 | 15:44
Het is al jaren bekend dat overheden steeds meer gaan leunen op technische mogelijkheden, in plaats van inzet van personeel. Meer politie is nooit de oplossing. Het is dan ook schrikbarend op welke plaats Nederland staat als het gaat om het aantal politieagenten per 100.000 inwoners. Daarom wordt het in Nederland nooit meer wat.

Graaf van Egmont | 10-08-13 | 15:49

Bytemaster | 10-08-13 | 15:44 |
Als je de VVD had gevolgd dan had je geweten dat veiligheid voor hen veel zwaarder weegt dan privacy. Dat had je af kunnen lezen aan het stemgedrag van de VVD in de Tweede Kamer, het gedoogakkoord van de VVD, CDA en de PVV (dat verder ging waar Donner was gebleven) en onderzoeken van BoF.

kicktherabbit | 10-08-13 | 15:49

@kicktherabbit
.
Het stond helemaal niet in hun verkiezingsprogramma dat men ongeondwettelijk te werk zou gaan om misdadigers op te sporen. Een hardere aanpak van de misdaad hoeft ook niet te betekenen darmen een totale controle moet gaan voeren. Er is heel goed beleid mogelijk waarbij de privacy van de burgers niet of nauwelijks wordt aangetast en misdadigers stevig gestraft kunnen worden en de pakkans vergroot kan worden.

Bytemaster | 10-08-13 | 15:44

widtvoet ® | 10-08-13 | 15:31 |
Toonder kwam altijd met stripfiguren die irl gewoon rond liepen. Hij moet ook vast aan Opstelten gedacht hebben toen.

Graaf van Egmont | 10-08-13 | 15:42

ROFLOL! Graaf van Egmont | 10-08-13 | 15:14

Canis Spurcus | 10-08-13 | 15:37

Canis Spurcus | 10-08-13 | 14:49
Was natuurlijk slechts als hyperbool bedoeld voor het kiezen tussen kwaden he!

Canis Spurcus | 10-08-13 | 15:33

@Graaf van Egmont 15:14

Humor! Wijlen Fortuyn typeerde hem briljant. Dickerdack. En dat is precies hoe Toonder die figuur mi. bedoeld had. Een wereldvreemde totaalregent die gelijk na z'n studie burgemeester werd. Iemand die nog geen dag normaal gewerkt heeft. Een stripfiguur.

widtvoet ® | 10-08-13 | 15:31

Linkje is al deaud...

Grote Joop | 10-08-13 | 15:30

Done. Opstelten gekozen temeer vanwege fopliberaal.

Amano | 10-08-13 | 15:28

Politici zoals Opstelten realiseren zich niet dat zij de vijand zijn en niet wij, de burger.

Dömper | 10-08-13 | 15:25

Ik ga dus echt niet stemmen, -voor- -je- -het- -weet- na het stemmen beschikken ze (Ivo Opstelten, NSA & AIVD) over jouw ip-adres wie weet wat voor een gevolgen dit kan hebben..

TimoteoGrimbundecimo | 10-08-13 | 15:17

widtvoet ® | 10-08-13 | 15:11
Die man spoort echt niet. Zijn laatste twitter zal waarschijnlijk zijn: "Ik moet naar de guillotine. Geen idee wat het is, maar laten we maar gauw gaan."

Graaf van Egmont | 10-08-13 | 15:14

Opstelten moet de laan uit gestuurd worden. Een autoritaire seniele geit zoals hij heeft niets te zoeken in een 21e eeuwse democratie.

Myrkie | 10-08-13 | 15:12

Mazzeltov | 10-08-13 | 15:06
zonder beeld erbij zou het zomaar een klaarkomscene kunnen zijn. Wat slecht zeg!

Graaf van Egmont | 10-08-13 | 15:10

Mijn stem voor de Publieksprijs gaat dit jaar naar:
Opa Ivooooooo.
Geen dank, opa. Je hebt hem verdiend.

Schietmijmaarlek | 10-08-13 | 15:06

@kicktherabbit | 10-08-13 | 15:01
Dat komt omdat partijen niet zoveel te vertellen hebben, de grootaandeelhouders van multinationals en banken bepalen wat er gebeurd vwb belangrijke zaken.

Ongeblustekalk | 10-08-13 | 15:06

Amsterdamsko | 10-08-13 | 14:29 | + -4

Vingerende senior? Ieuw. Heppu een linkje?

Daar was ik weer | 10-08-13 | 15:04

@kicktherabbit

Heb je Amnesty, UN etc. al gebeld? Ik zeg 'doen'. Succes!

Amsterdamsko | 10-08-13 | 15:04

Gedaan.

Daar was ik weer | 10-08-13 | 15:03

Heb ook het idee dat privacy opeens geen issue meer is op het moment dat een partij de macht grijpt. Grootste voorbeeld is Barack "alles moet transparanter" Obama.

kicktherabbit | 10-08-13 | 15:01

Tip: Doe een microfoontje in dat beeldje ...

Mammeloe | 10-08-13 | 15:00

@Che_cuevara | 10-08-13 | 14:52
Vraag niet begrepen?

rara | 10-08-13 | 15:00

Moonwarrior | 10-08-13 | 14:52 |
Je vergelijkt de huidige linkse partijen in Nederland met buitenlandse dictaturen en communistische regimes waarvan een deel niet eens meer bestaat. Niet echt fair.
Ik zeg ook helemaal niet dat je voor je privacy op een linkse partij moet stemmen. Privacy is geen links/rechts thema. Privacy en de bescherming van het individu lijkt me juist een liberaal thema en liberalen heb je zowel links als rechts. Gewoon de partijprogramma's lezen, staat het allemaal in. En BoF doet er veel onderzoek naar. Je hebt ook nog de privacybarometer. Het werk wordt allemaal voor je gedaan. Nu moet je voor jezelf nog bepalen of je privacy belangrijk vindt of niet.

kicktherabbit | 10-08-13 | 14:59

@Che_cuevara | 10-08-13 | 14:36 | + 2 -
Jawel, want er draait een oncontroleerbare macro die af en toe resultaten presenteert waar ze op reageren.

ipv "Computer says No" "Computer says ATTACK"

Kaas de Vies | 10-08-13 | 14:58

Hmm jammer dat Ivo geen babyboomer is.

Kaas de Vies | 10-08-13 | 14:57

Volgens mij zijn Donner en Hirsch-Ballin juist de geestelijke leiders van Opstelten.
Zonder hun voorwerk had Opstelten onze privacy nooit zo snel kunnen afbreken.

domheid regeert | 10-08-13 | 14:57

Che_cuevara | 10-08-13 | 14:54
Prachtig toch? Als ze de prijs uitreiken knnen ze zeggen:"Mijnheer Opstelten, 21 miljoen Nederlanders hebben op u gestempd."

Graaf van Egmont | 10-08-13 | 14:55

@Amsterdamsko | 10-08-13 | 14:48 |
Het decryptiebevel en het terughackvoorstel is imo wel degelijk in strijd met onze mensenrechten. Het recht op privacy is een mensenrecht.

kicktherabbit | 10-08-13 | 14:54

@Graaf van Egmont | 10-08-13 | 14:49
Normaal kun je maar 1 keer stemmen. Dit betekend dus dat ze waarschijnlijk geen IP opslaan en hierdoor kun je dus zo'n poll echt wel fucken.

Che_cuevara | 10-08-13 | 14:54

@rara | 10-08-13 | 14:47
Dan heb je het hoedje niet goed gevouwen.

Che_cuevara | 10-08-13 | 14:52

Canis Spurcus | 10-08-13 | 14:49
Laatst zag ik nog een mooi plaatje van een guillotine. Stond toch daadwerkelijk op: "Elle attend le coupable."

Graaf van Egmont | 10-08-13 | 14:52

Bij die partijen krijg je de privacy- en mensenrechtenschendingen er gratis bij. Beetje hypocriet om daar achteraf op een conservatief weblog waar volgens de poll bijna iedereen PVV of VVD stemde over te gaan janken
kicktherabbit | 10-08-13 | 14:40
Ah dus bij de linkse partijen moeten we zijn om dit niet te krijgen. Dus linkse utopien als de DDR, USSR, China, Cuba, Zimbabwe, Cambodia landen waren begaan met mensenrechten en wilden vooral niet de burgers controleerden?

Moonwarrior | 10-08-13 | 14:52

Ik zat nog even te twijfelen, maar het argument 'proportionaliteit' heeft me overtuigd.

PRISM is een overdreven zwaar middel om terrorisme tegen te gaan.
Kentekenregistratie, en het maanden lang bewaren daarvan, is een overdreven zwaar middel om, in ieder geval relatief, kruimeldieven op te pakken. Wat belastingschulden, bekeuringen.

germ | 10-08-13 | 14:51

Poll = dood, de volksvertegenwoordigers kunnen geen kritiek vedragen, tijd voor een revolutie.

Geitenwollensokjuhz | 10-08-13 | 14:50

Lastig kiezen tussen de kogel, de galg of de guillotine.

Canis Spurcus | 10-08-13 | 14:49

Che_cuevara | 10-08-13 | 14:46
Je doet net of dat zo raar is. Als het kan moet het maar. We staan hier niet voor niks bekend als pollfuckers.

Graaf van Egmont | 10-08-13 | 14:49

@kicktherabbit

Los van de opmerking over inhumaan en mensenrechtenschendingen heb je absoluut een punt. In plaats van +100 krijg jij +95 van mij.

Amsterdamsko | 10-08-13 | 14:48

Goh, 10 keer op Opstelten geklikt en 10 keer gestemd.
Gewoon stemmen en dan f5 en weer stemmen en weer f5 en weer stemmen enz.....
Ga je gang jongens, leef je uit.

Che_cuevara | 10-08-13 | 14:46

@kicktherabbit | 10-08-13 | 14:40
Je hebt helemaal gelijk.

Ongeblustekalk | 10-08-13 | 14:44

Opstelten heeft geluk, dat er eentje bij zit die nog een graadje erger is.

Terpen-tijn | 10-08-13 | 14:43

We wilden toch allemaal law & order? VVD, PVV, CDA, SGP... het moest allemaal 'veiliger', strenger en inhumaner in Nederland? Bij die partijen krijg je de privacy- en mensenrechtenschendingen er gratis bij. Beetje hypocriet om daar achteraf op een conservatief weblog waar volgens de poll bijna iedereen PVV of VVD stemde over te gaan janken na twee kabinetten Rutte. Dit wisten we van tevoren, stond bij bovenstaande partijen allemaal in het verkiezingsprogramma. En BoF heeft voor degenen die geen partijprogramma's lezen zelfs nog digitalevrijheidswijzer.nl in het leven geroepen.

kicktherabbit | 10-08-13 | 14:40

@Che_cuevara | 10-08-13 | 14:38
Of onderhoofd ;-)

Dömper | 10-08-13 | 14:39

Valt me nog mee van Ivo dat hij de stemcomputer niet geherintroduceerd heeft.
Dat komt denk ik nog wel.

Ongeblustekalk | 10-08-13 | 14:39

@Dömper | 10-08-13 | 14:31
Inderdaad, maar Opstelten is toch het opperhoofd.

Che_cuevara | 10-08-13 | 14:38

@Djengo123 | 10-08-13 | 14:35
Als je sirenes hoort moet je je geen zorgen maken.
Ik zou me meer druk maken om dat zwarte busje dat nu je straat in rijdt.

Che_cuevara | 10-08-13 | 14:37

@Kaas de Vies | 10-08-13 | 14:31
Als ze geen idee hebben hoe ze het moeten opslaan of weer naar boven moeten halen is er toch helemaal geen probleem.

Che_cuevara | 10-08-13 | 14:36

Stem zelden op dit soort dingen. Tot mijn verbazing op de link geklikt en uiteraard Ivo. Hoor ik daar sirenes de hoek om komen?

Djengo123 | 10-08-13 | 14:35

@Kaas

Ja, de 'acteur' wist nergens van. In ieder geval niet dat hij zichzelf zou terugzien op GS.

Amsterdamsko | 10-08-13 | 14:33

Eerder Opa Tapstelten...

Kaleknicker | 10-08-13 | 14:33

Ivo krijgt mijn stem niet, van mij mag hij enkel ongezien de tyfus krijgen.

Wc-kip | 10-08-13 | 14:33

Het treurige is dat dit allemaal onder liberale vlag gebeurt. De VVD heeft geen bestaansrecht meer. Gelukkig begint de kiezer dat ook te beseffen.

De Geus | 10-08-13 | 14:32

"Opstelten is echt de laagste vorm van leven."
Che_cuevara | 10-08-13 | 14:29
Samen met Teeven en nog een hoop politici.

Dömper | 10-08-13 | 14:31

Ze willen maar alles registreren, hebben geen idee hoe ze het moeten opslaan of weer naar boven moeten halen, en maar registeren.

Wat een totaalmalloten.

Laat ze lekker zichzelf registeren.

Kaas de Vies | 10-08-13 | 14:31

Hoe kan ik zeker weten dat dit geen honeypot is van Opstelten om z'n oppositie in kaart te brengen? En hoe vouw ik aluhoedjes?

rara | 10-08-13 | 14:31

Gefeliciteerd Ivo!
Mijn stem heb je.

Henk003 | 10-08-13 | 14:30

@Amsterdamsko | 10-08-13 | 14:29 | + 0 -
Was echt heimelijk filmen op het strand?

Dat van die burgemeester vind ik een twijfelgeval.

Kaas de Vies | 10-08-13 | 14:30

Ik heb op Ivo gestemd, NSA en AIVD weten er nu van. Vanavond maar de deur niet op slot doen, kan het arrestatieteam zonder de boel te vernielen me vannacht ophalen.

sinar2 | 10-08-13 | 14:30

@OpperGek | 10-08-13 | 14:25
Ik denk dat het debiele zoontje van jouw buren 10 keer intelligenter is dan heel die Opstelten.
Opstelten is echt de laagste vorm van leven.

Che_cuevara | 10-08-13 | 14:29

Ik stem op GeenStijl vanwege het plaatsen van heimelijk gemaakte filmpjes waarin andermans privacy wordt geschonden. Voorbeelden? Kleine greep: de Belgische burgemeester en de vingerende senior op een strand.

Amsterdamsko | 10-08-13 | 14:29

Het is ook wel godsgeklaagd dat zo'n ouwe zak zonder verstand van zaken zo'n positie kan en mag bekleden. Ik kan me geen incompetentere persoon indenken. Op het debiele zoontje van de buren na dan.

OpperGek | 10-08-13 | 14:25

Als Opstelten op TV verschijnt begint mijn hond spontaan te janken.

Che_cuevara | 10-08-13 | 14:23

Opsteltionisme gaat nog groot worden.

Watapatja | 10-08-13 | 14:22

Nooit geschoten is altijd mis
dus even gestempt
itt seesharp

Tobi | 10-08-13 | 14:20

Krijgen we als tegenprestatie voor het stemmen wel een mooi Oscar achtig beeldje, dat NPO breed bij uitreiking bij Ivo Opstelten zonder glijmiddel rectaal wordt ingebracht?

Dezenaamhier | 10-08-13 | 14:19

Ja allemaal stemmen! Er zal alleen niets veranderen maar dan hebben we in ieder geval het idee dat we er iets aan doen en kunnen we weer terug naar de orde van de dag. Wat een bullshit.

seesharp | 10-08-13 | 14:18

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl