Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Schulz gaat pers aanpakken na klacht GeenStijl

euronooduitgang100.jpgDe klachten over MEP's Ransdorf & Baldassare die GeenStijl aan EP-führer Schulz heeft gestuurd, zijn eindelijk aangekomen. Er moest eerst even een herinnering tegenaan, maar dan krijg je ook wat. Antwoord van een of andere hoge ome die z'n eigen wiki heeft, bijvoorbeeld: "Mr Martin Schulz has asked me to reply to your letter of 1 July 2013. Please be informed that your complaint has been forwarded to the European Parliament College of Quaestors. [Dat is ondanks de naam geen Tovenaarskring van Diplomatieke Drakendoders, het zijn gewoon EU Opper-Huisaccountants - red.] The Quaestors have received other letters from MEPs relating to the same matter and they will make a full assessment of them and any possible measures to be taken." Wat? Andere brieven over dezelfde kwestie? Lol. We zijn dus niet de enigen met bezwaren tegen de agressie en het graaigedrag van huilebalken RanzZzaap en Balzakhare. Andere MEP'ers zijn met ons! Je zou het Europarlement bijna weer een stukje geloofwaardigheid teruggeven. Maar het mailtje gaat verder: "This assessment will also take account of existing European Parliament rules, including those for the media, which, though basic, need to be respected for the European Parliament to be able to continue its policy of openness and accessibility." Ah. Het venijn zit in de staart. De Drakendoders gaan óók naar de rol van de media kijken. Noem ons cynisch. Maar dan weten we het al weer. GeenStijl zal brutaal en onfatsoenlijk gevonden worden door de Opper-Accountants, wat door het EP aangewend zal worden om Ransaap & Balzakhare er met een waarschuwing om voortaan niet zo opzichtig te graaien vanaf te laten komen. En dan drinken we een glas, doen we een plas, en blijft alles in Brussel zoals het was: ver weg, onzichtbaar en ongrijpbaar.

Reaguursels

Inloggen

@milky bar: je krijgt in Brussel alleen iets veranderd door een tekstwijziging voor te stellen. Zie www.europarl.europa.eu/pdf/meps/201305... en stel iets voor (ook doorstrepen mag), wat je opstuurt aan de PVV, de VVD, de PvdA, het CDA, D66, de SP, de ChristenUnie, het SGP en de PvdD en vergeet 50+ niet. Zeg dat je pas op ze stemt als ze beloven zich hard te maken voor jouw wijzigingen. Overigens zijn de kranen echt niet van goud en valt het aantal familieleden dat in dienst is bij collega's ook mee. Er zijn zelfs officiële cijfers, kwestie van die te controleren maar dat moeten Lucas Harton, Dennis de Jong en Thijs Berman maar doen, die zitten per slot van rekening in de 'voortouw'-commissie Begrotingscontrole. Succes.

doedeljantje | 19-07-13 | 16:15

-goud-

milky bar | 19-07-13 | 13:48

doedeljantje | 19-07-13 | 09:40 |
Sorry jantje, maar ik begrijp je punt niet helemaal. Tekstwijzigingen? Eh ja, maar we hebben vooral wijzigingen nodig op gebied van salarissen, vergoedingen, aanwezigheidsplicht, het gereis tussen BXL en S'burg (afschaffen dus), openheid, het kappen van subsidies met dingen die geen flikker met de EU te maken hebben (mausoleum Arafat, de zgn. 'Egyptische democratie'), vriendjes- en familiepolitiek, dienstwagengebruik enz. enz. enz. De EU mag best wat kosten, maar waarom moet men er zwemmen in rozenwater en moeten de kranen van goed zijn? Sorry, het maakt me gewoon helemaal ziek, die EU.

milky bar | 19-07-13 | 13:47

@hepelman | 18-07-13 | 20:23
Ze proberen maar, ik ben 100% afgekeurd en kan niet veel meer, maar heel brussel gaat de fik in als ze aan geenstijl komen.

*zwaait naar de AIVD en Interpol*

Methylfenidaat | 19-07-13 | 12:42

Nog even en geenstijl.nl worden op zwart gezet in afwachting van een proces. Misschien vanwege een zinnetje dat wel eens zou kunnen worden geïnterpreteerd als een oproep tot een bankrun, of het aanzetten tot racisme en geweld. Ze verzinnen wel wat.

sinnedsawereh | 19-07-13 | 11:42

@doedeljantje | 19-07-13 | 08:34
Ja, je ziet dan ook heel veel poppetjes en namen waar je nooit van gehoord hebt. Meteen wat er tegen een parlementaire democratie is: Je stempt op een partij, die zijn eigen "volksvertegenwoordigers" kiest. De keuze is dan welk partijprogramma jij het mooist vindt, terwijl je weet dat er niets van terecht gaat komen want consensus blablablabla.
.
Kan je wel alle debatten online gooien, het hele bolwerk deugt nog steeds voor geen meter.
.
Men zou per onderwerp moeten kunnen stemmen wat er moet gebeuren. Op deze manier ontstaat het uit te voeren programma met mandaat van het volk. Vervolgens zouden partijen plannen op mogen stellen hoe zij het reeds vaststaande programma willen realiseren en zou er een tweede stemronde voor de uitvoerders moeten zijn. Tot slot zou er een controlerend burgerorgaan moeten bestaan die de uitvoerende macht ter verantwoording kan roepen als men zich niet aan het plan houdt.
.
Zoiets. Details nog uit te werken.

Den Heerscher | 19-07-13 | 11:22

@redactie, ga alsjeblieft door met jullie graafwerk en stuur Tom elke week door naar Brussel! Hoe meer van dit soort filmpjes, hoe moeilijker het is om te ontkennen.

harrybarry | 19-07-13 | 10:57

Rol van de media: onderste steen boven krijgen.
Rol van het parlement: Dit toelaten en aanmoedigen omwille de integriteit van het bestuur.

Myrkie | 19-07-13 | 10:24

@milky bar: een journalist kan wel iets willen maar stuit soms op een editor of uitgever. De media in België is nog sterker politiek gekleurd dan in Nederland. Maar heb je een intern (?) document als de gedragscode voor Europarlementariërs in handen? Moeten we aandringen op concrete tekstwijzigingen?

doedeljantje | 19-07-13 | 09:40

Als je bedenkt dat kranten als De Morgen en De Standaard en soms best kritisch ingestelde blad als Knack en Humo (maar er zijn nog genoeg andere) in wezen om de hoek zitten van het EU-machtscomplex, maar er nog niet een keer in geslaagd zijn om in gedurfde, provocerende geenstijl-stijl datgene bloot te leggen waar Staal in zijn ene bezoekje alleen maar even aan kon krassen - kortom, liever excelleren in zich hopeloos slap, laf, onkritisch, gedwee en gehoorzaam opstellen, dan vraag je je af wat de binnenlandse journalistiek, ja, dus in dit geval ook die in Belgie, eigenlijk nog voorstelt. Want liever schrijft De Morgen zoals elke zomer weer eens zijn flutkrantje vol met volstrekt overbodige verslagen over de optredens op Werchter. Heeft de media niet door dat ze de taak heeft om in deze kwestie gemeenschappelijk en vooral consequent de vinger in de open wonden te blijven steken? Is men soms te LUI? Of wordt elke hoofdred. regelmatig voor een bezoekje bij Schmitz uitgenodigd om daar te horen te krijgen toch vooral zijn bek te houden als het om de EU gaat? Want anders waait dit stormpje gewoon weer over (zie ook deze plemp van Van Rossem: nog geen 100 reacties...), precies zoals met dat in BXL wil en eigenlijk ook verwacht. Ja, zelfs bij GS is nú alweer berusting te bespeuren: "En dan drinken we een glas, doen we een plas, en blijft alles in Brussel zoals het was: ver weg, onzichtbaar en ongrijpbaar". En gaat dus alles gewoon zo door...

milky bar | 19-07-13 | 08:35

@Den Heerscher: wow, in Nederland zijn zelfs de bijdragen aan voortouwcommissies per spreker opvraagbaar. Dat zal in Brussel nog wel even duren.

doedeljantje | 19-07-13 | 08:34

De geërfde speldjes zitten bij vrind Schulz vooralsnog aan de binnenkant van de revers.

Rien7847 | 19-07-13 | 01:59

@Leve de Republiek | 18-07-13 | 19:18
Een Dictator in de oorspronkelijke oude romeinse traditie zou niet eens zo'n gek idee zijn heb ik wel eens het gevoel: Een beperkte tijd de volledige volmacht krijgen om de rotzooi op te ruimen en dan weer wegwezen.
nl.wikipedia.org/wiki/Dictator_%28Rome...

lekkurlinx | 19-07-13 | 01:11

Doe eens dikke BOEHOE over de ondemocratische structuur van de EU i.p.v. dit soort priveachtige schermustselingen.

cat22 | 19-07-13 | 00:51

Totdat de brandstapels tot de verste hoeken van de EU te zien zullen zijn.

Beste GeenStijl, willen jullie gewoon eens een weekje wel dit soort berichtgeving plegen, maar geen mogelijkheden geven aan ons, het klootjesvolk, om onze woede via jullie kanalen te ventileren?

Het liefste de tweede week van september.

Cor Rupteling | 19-07-13 | 00:01

".. for the European Parliament to be able to continue its policy of openness and accessibility."

Het staat er echt. Ze vinden zichzelf open en toegankelijk. Maar journalisten moeten wel oprotten in de volgende zin. Hoe hypocriet kun je het maken?

van heinde en verre | 18-07-13 | 23:33

O heer/god/allah/buddah bevrijd ons van deze megalomalloten. Amen.

Rest In Privacy | 18-07-13 | 23:12

Enige voortvarendheid en recht-door-zee afhandeling van Schulz' kant zou sierend zijn, edoch het ziet er naar uit dat alles uit de kast getrokken gaat worden om aandacht van de zaak af te leiden en het langzaam in de prullebak te laten verdwijnen. Let maar op.... tenzij GeenStijl zijn tanden er vast blijft bijten en met de regelmaat van de klok van hun vasthoudendheid blijk blijft gerven naar diverse "EU"- instanties.

Iwmac | 18-07-13 | 23:05

Er zijn twee soorten accountants: het uitschot van de grote winkels, en de mensen van de rekenkamers: landelijk, en ook europeesch. Voor die laatsten heb ik veel respect. Die eersten? Buh.

BellaBella | 18-07-13 | 22:31

Ach, als Scharfuehrer Schulz de Pers net zo voortvarend aan gaat pakken als de Eurocrisis of corrupte Parlementariers kunnen we nog wel wachten op de baardgroei van onze kleinkinders...

Graaisnaaiert | 18-07-13 | 22:30

@doedeljantje | 18-07-13 | 22:04
debatgemist.tweedekamer.nl/
Alle afgelopen debatten terugkijken.

De livestreams staan nu uit, omdat de politici nu ergens anders niets aan het doen zijn.

Den Heerscher | 18-07-13 | 22:27

Holy fuck, misschien ligt het aan mij, maar hoe gaat een fucking acountant iets zinnigs zeggen over ' de rol van de media' ????

Als ze uberhaupt al iets zinnigs weten te articuleren met die klefbekken, laat ze het dan bij financiele prietpraat houden!

Nondeju

AsEl | 18-07-13 | 22:27

Van Rossem, ga eens een huismoedercursus Engels leren.

Crak-ho | 18-07-13 | 22:22

Hoe heeft dit ooit zover kunnen komen?
Hitler zijn droom is uitgekomen, alleen op de multi culti na dan.
Ze hadden dan net zo goed de Duitsers kunnen laten winnen toen, na de oorlog komt er ook weer vrede en hadden we meteen klaar geweest.
Uiteindelijk zouden de Duitsers die over de schreef zijn gegaan in de oorlog ook hun straf niet zijn ontlopen en hadden wij het machtigste werelddeel geweest ipv Amerika.
Immers, de geleerden die de moderne wapens hebben uitgevonden kwamen ook uit Duitsland vandaan.
Als je het goed bekijkt hadden we dan beter af geweest dan nu, zeker wat landen als o.a. Polen betreft die decennia lang onder het juk van communisme hebben geleden.
Het zijn juist Amerika en Rusland die na de oorlog hier hebben lopen graaien in de rijkdommen en de kennis van west Europa en ons opgezadeld hebben met hen ideologie van de perfecte samenleving, hen perfecte samenleving welteverstaan.
Aangezien toch het doel was om de EU te creëren en de landen hen identiteit af te pakken was dat voor Europa een veel betere optie geweest uiteindelijk.
Je moet dan wel voorbij de oorlog kijken, hoe Europa zich in vredestijd zou ontwikkelen na het rechtzetten van de gruwelijkheden die er zijn gepleegd tijdens de oorlog.
We hadden dan een enorm rijk werelddeel geweest met een voorsprong op technisch vernuft die na de oorlog waren gejat door voornamelijk Amerika.
We zouden dan nu allemaal allang rond rijden in auto's die op alles zouden rijden behalve olie, een leger hebben waar niemand aan zou kunne tippen in de wereld en dichte grenzen!
Denk er maar eens over na, moeten we nu met de kennis van nu wel zo blij zijn dat we toen zijn "bevrijd" door de geallieerden?

Mozeskriebels | 18-07-13 | 22:18

En als de schrijver van het, eh, schrijven aan GS al sinds 2008 op dezelfde positie zit (bron:: wiki), dan dwingt het rotatiesysteem hem volgend jaar tot het accepteren van een andere baan. Had ik al gezegd dat zijn plaatsvervanger een Nederlandse is? Zoek en vind... Dat wordt nog leuk hier, tot (en na) mei 2014.

doedeljantje | 18-07-13 | 22:08

@Den Heerscher: grag een werkende link van een gewebstreamde voortouwcommissie van de TK. Ben nog niet overtuigd.

doedeljantje | 18-07-13 | 22:04

Moest ik eerst vaseline kopen voor Europa mag ik nu een crème aanschaffen voor dezelfde bende.
Mijn arm gaat niet omhoog vieze klootzakken daar in Brussel

joyriders | 18-07-13 | 21:58

Gutt gemacht, Herr Schulz. Da muss es problem aufgeknackt werden, nah!

HonderdEnEen | 18-07-13 | 21:48

Niet alles gebeurt er achter gesloten deuren. De vergaderingen worden doorgaans gewebstreamd en ik denk niet dat de Tweede Kamer dat doet. Ook de notulen van de vergaderingen van Het Bureau (de vice-voorzitters uit met name de twee grootste partijen) worden na een tijdje openbaar. Maar wat er echt gebeurt, daarvoor heb je frisse mensen nodig, lui die niet bang zijn om privileges te verliezen en beseffen dat ze het volk zouden moeten vertegenwoordigen i.p.v. de belangen van zichzelf en hun partij.

doedeljantje | 18-07-13 | 21:48

Grappig dat ik om 14:21 in een ander draadje-met-plaatje ("Bedankt PvdA: kleptoma...") Off Topic reaguur over Europarlementariërs en dat er nog geen vijf uur later een GS-stukje ligt dat wel heel dicht komt bij wat ik bedoel. Goed zo, Van Rossem. En nou doorvragen daar in Brussel, over welke leden er in de vakantie zelfs geld willen vangen.

doedeljantje | 18-07-13 | 21:39

@Supermatthijs 20:55: integendeel. Ik gun deze meerderheid hun recordhoogoplopende staatsschuld, megaafbraak aan pensioenen, hun miljarden in bodemloze EU- en Griekenlandputten. Hun veiligheid die dagelijks in het geding is, het record aan faillissementen en werkelozen elke dag weer. Ik gun ze hetgeen waar jij hier dagelijks voor vecht: afbraak, ondergang, armoede en socialisme. En je hebt geluk, het geen waar jij keihard voor vecht en hetgeen ik jou en de jouwen volstrekt gun komt elke dag meer en meer uit. Je lult niet dom want ik gun het jou en de wegkijkers. Ik huil niet, want ik red me prima. Ik red me hartstikke goed zelfs. En de komende decennia ook. Zuur he ? Nu de stemmers op dit kabinet nog. Democratisch eigen volk laatst en weg met ons en weg pensioenen en weg met onze bejaarden en onze gehandicapten is ook een keuze. De jouwe dus. En je mag. Socialer kan en wil ik het het absoluut niet maken ;-)

Rest In Privacy | 18-07-13 | 21:36

Het mannetje wil uit de EU zo te zien op het plaatje..
Heeeeeeeeel toepasselijk ja. Ik ook!!!

KannieWaarZijn | 18-07-13 | 21:29

Zal nu wel een groot hek om het gebouw in Brussel geplaatst worden.
Of zoiets als "De muur" maar dan in Brussel want we zijn zo open naar jullie nederige burgertjes.
Tom in het vervolg met microfoon en breekijzer bij kamp Brussel.

in de hinterklappe | 18-07-13 | 21:12

Die EU, daar komen politici terecht als het te heet aan het worden is in het land van herkomst, grootorde bankencrisis hier in Belgistan (Karel De Gucht: handel met voorkennis, is nu commisaris in de EC, Yves Leterme heeft nu een baantje bij de OESO,…) Maar wij worden opgezadeld met miljaren euro's aan (nieuwe) schulden.
Wij hebben ooit gewerkt voor een Europese instelling, alhoewel er ongeveer dezelfde tijd werd bepaald dat de maximumtermijn voor een factuur 30 dagen was, betaalden deze fijne mensen pas na 3 maand. En arrogantie ten top, wij nederige 'knechten' moesten vereerd zijn om diensten te leveren aan de EU(SSR). En surrealisme want dt liep daar vol met apostelen van allerhande politieke partijen uit de EU, appartementje in Brussel op kosten van, lange lijvige word documenten, veel vulling maar weinig inhoud en niemand leek daar eigenlijk iets concreet te doen. De rekening zal nog volgen, wacht maar tot Italie komt kloppen voor geld of wanneer de Chinese economie minder presteert, dan is het poppenkastje gedaan en wij hebben een beter lange termijn geheugen.

Thenico | 18-07-13 | 21:11

Pers? sinds wanneer zijn jullie Pers??? Geen stijl is een website die onderzoekt, aanklaagt, indien schuldig ook voor schut zet, en publiceert, Pers? dat is Telegraaf! maar die staan onder toezicht en dwang van het Regime.

thepinkpainter | 18-07-13 | 21:09

"its policy of openness and accessibility"
.
Dit betekent dat alles geheim is en de journalisten hun kop moeten houden of hun naar de mond moeten praten.

Patatter | 18-07-13 | 21:09

Welkom in het derde rijk.

Schietmijmaarlek | 18-07-13 | 21:02

-weggejorist-

ras-le-bol | 18-07-13 | 20:58

Tutanchamon | 18-07-13 | 20:50 | + 0 -

Lul niet zo dom man. Wil je de dmv. democratie gekozen meerderheid gaan kaltstellen ? Hou eens op met dat calimero gehuil.

Supermatthijs | 18-07-13 | 20:55

Zoals ik al eerder plempte; dit is waarom IK graag bereid zou zijn aan powned contributie te betalen. Helaas laat powned het extreme afweten. Aan iedere crowdsource actie doe ik dus direct mee.

Ik zou het wel waarderen als we dit international aanpakken. Geenstijl is niet het eerste weblog dat de vinger legt op het parasitaire, imperialistische karakter van het europarlement. Let's join forces.

Joffri | 18-07-13 | 20:53

En PVDA, D66, VVD, CDA & D66 keken weg en zagen dat alles weer goed was. Want eigen volk laatst. Want nivelleren geldt niet voor EUers, want weg met ons, want dit is fatsoen, want we kunnen niet zonder fraudeurs, want eigen boezem steken is vies. Want......... vul maar iets landverraderlijks in en het past bij de PVDA/D66/VVD/CDA en EU. Er komt een dag, dat er een afrekening komt......... echt.

Rest In Privacy | 18-07-13 | 20:50

-weggejorist-

MR070 | 18-07-13 | 20:49

.. vroegah, toen de passant nog een passantje was kon ik met ingehouden adem aanhoren hoe raarr het eigenlijk was dat die Duitschers allemaal achter 1 naar mannetje aanliepen. Een hele Wereldoorlog lang. Niet te bevatten.

Nu zit ik midden in zo'n proces en zie hoe stinkend eenvoudig het is voor een corrupte, op macht beluste "elite" om de macht te grijpen. Met hulp van "onze" regering.
De Eurofiele, mainstream media spelen de rol van handlangers. Wie kritiek heeft moet vrezen voor een "gek" of "terrorist" verklaring; zijn vrijheid; straks ook zijn leven.

Werkelijk, de Godwin is de enige stijlvorm om deze levensgevaarlijke varkens van George Orwell te beschrijven. Maar wie dat zegt is gek - om te beginnen.

Jan Passant mk2 | 18-07-13 | 20:47

goeie actie GS. Hulde!!

Windvogel123 | 18-07-13 | 20:44

Zou het een ludieke actie zijn mensen zo ver te krijgen dat wij volgend jaar massaal geen belastingaangifte te doen voor 1 april. Door letterlijk "niets" te doen, toch een duidelijk signaal richting Den Haag & Brussel.

toetanchamon | 18-07-13 | 20:42

Om het systeem te laten werken moeten goede mensen aktie ondernemen en niet alleen zeiken vanaf een verre kade. Wel done GS.

Itastijl | 18-07-13 | 20:39

hepelman | 18-07-13 | 20:23 |
Verklaar u nader.
Ik denk zelf dat Schultz zijn langste tijd heeft gehad!

lanexxx | 18-07-13 | 20:36

"This assessment will also take account of existing European Parliament rules, including those for the media, which, though basic, need to be respected for the European Parliament to be able to continue its policy of openness and accessibility."
.
Dit zou ik lezen zoals het er staat: Men houdt de regels van het Europees Parlement in gedachten, inclusief die voor de media. Deze regels dienen gerespecteerd te worden om [het beleid van] openheid en toegankelijkheid voort te zetten.
.
Dit houdt dus in dat ook Balzakhare en Bakito (Ransaap?) beoordeeld worden conform de regeltjes. Slaan en schelden en ikniebegrijpnie roepen zijn daar volgens mij tegen. En laten we wel wezen: Tom heeft alleen maar geinterviewd in de gangen en is nergens naar binnen gebanjerd waar hij niet mocht zijn (dit is zelfs in het filmpje te zien), dus wat willen ze nou...?
.
Overigens heb ik wel mijn vraagtekens bij het beleid over openheid en toegankelijkheid zelf en zou de tendenteuze conclusie van dit artikeltje zomaar eens een wrede waarheid kunnen worden: "Foei Supermatthijs en Bakito, niet meer doen." en dat is het dan.

Den Heerscher | 18-07-13 | 20:36

Quaestors...
Sinds ik Asterix in Helvetia gelezen heb, weet ik dat deze lieden al in het Romeinse Rijk naarstig zochten naar gefoezel met de regels.
Voor de goede orde, dat verhaal speelt zo'n 2050 jaar geleden.
...

I rest my case.

Kapitein Sjaak Mus | 18-07-13 | 20:34

Als Breivik geen neef in Brussel heeft dan eis ik het recht voor ons slaven om ons te bewapenen. De repressie wordt alleen maar erger terwijl we er al zat van hebben in dit allendige stasi landje.

eastender | 18-07-13 | 20:30

*slijpt hooivork en doopt fakkel in olie

Joffri | 18-07-13 | 20:25

GS heeft zijn langste tijd gehad. wedje?

hepelman | 18-07-13 | 20:23

Alle media, behalve de staatsomroep en bijbehorende journaille wordt aangepakt, da's niet veel in Nederland, ze zijn op een enkeling na allemaal in de grote zakken van Schultz en vazallen!

lanexxx | 18-07-13 | 20:23

Ah, een gevalletje van 'shoot the messenger'.

Kom op, wie had anders verwacht?

blinde kip | 18-07-13 | 20:18

".... blijft alles in Brussel zoals het was : ver weg, onzichtbaar en ongrijpbaar..." FOUT! Het moet zijn :"... zal alles in Brussel veranderen: verder weg, onzichtbaarder en ongrijpbaarder". Fact.

God Zelf | 18-07-13 | 20:03

@janneman1977 | 18-07-13 | 19:56
Opgelost of niet langer toegestaan?

Den Heerscher | 18-07-13 | 20:02

@SamKoeman | 18-07-13 | 19:14
Men zou in het Europees Parlement ook verplicht Latijn moeten spreken. Het overgrote deel begrijpt het niet, dus "besluitvorming" wordt een stuk lastiger. Resultaat: Er gebeurt dan niets, dus ook geen megalomane plannetjes die bakken vol geld kosten. De lange-termijnvisie wordt daardoor bijgesteld naar: "Dit heeft geen zin, we doeken onszelf wel op." Jeweetwel, zoals het ook het Romeinse rijk verging.

Den Heerscher | 18-07-13 | 20:01

@Leo* | 18-07-13 | 19:17
Tijd voor een baan, dan krijg je de dagen van de week wat beter mee.

Den Heerscher | 18-07-13 | 19:57

ach als de eu straks een eigen openbaar ministerie heeft voor het opsporen, vervolgen en voor de rechter brengen van iedereen die de belangen van de EU schaadt
zijn dit soort problemen zo opgelost

janneman1977 | 18-07-13 | 19:56

Stalin zou jaloers zijn op de inrichting van de Europese Unie; in Brussel, Straatsburg en Frankfurt hebben we het slechtst functionerende 'democratisch' verkozen parlement ter wereld, een commissie van ideologisch gemotiveerde idioten met haast absolute macht, een rechterlijk systeem dat voor geen meter functioneert en volledig politiek van aard is, en accountants die al twintig jaar op rij nalaten een goede jaarrekening op te stellen maar toch met geweldige tienjarenplannen komen.

En dat mag over de levens van vijfhonderd miljoen mensen bepalen, en doet dat in toenemende mate ook. Ik denk dat Stalin zijn oudemannenpetje af zou hebben gedaan voor kwaadaardige genieën als Schulz, Van Rompuy, Draghi, Verhofstadt, Cohn-Bendit en de tienduizend ambtenaren die hun wil uitvoeren.

Nequebard | 18-07-13 | 19:52

@ leo* 19:17 De week gaat snel hè man...

Kees Knetter | 18-07-13 | 19:49

Ransaap ? Zo noem je je kind toch niet ? En dan balzakhare, kan toch niet.

Supermatthijs | 18-07-13 | 19:49

reinaarden | 18-07-13 | 19:42 | + 0 -
dat afbranden van parlementsgebouwen is in het verleden niet zo Succesvol geweest

janneman1977 | 18-07-13 | 19:48

De onafhankelijke media zal ongetwijfeld hard worden aangepakt en geweerd. Onrechtmatig kosten declareren gaat immers lastig met deze media in de buurt. Veel liever hebben ze de NOS. Die knijpen namelijk wel een oogje of 2 dicht

NiceGuysFinishLast | 18-07-13 | 19:46

Wat verwacht je anders van de EU? Afbranden dat parlementsgebouw.

reinaarden | 18-07-13 | 19:42

Her Schulz: Mein Kampf

duitse herder | 18-07-13 | 19:41

De EU is zich aan het ontpoppen tot totalitaire staat in de greep van lobbyclubs, financieel gesteund door multinationals die IG Farben en Union Banking Corporation doen laten lijken op Toys"R"Us.

r04drunn3r | 18-07-13 | 19:41

De "openheid" en "toegankelijkheid" wordt ingemasseerd bij de "Eu-burger" middels een onbeperkte propaganda-campagne betaalt van belastingeuro's.
Waar hebben we ons aan verkocht?

daytripper | 18-07-13 | 19:37

Respect moet je verdienen Schultz. De Europese unie heeft formele macht in overvloed maar ontbeert autoriteit en gezag. Een beetje kerel had deze frauderende politici allang de wacht aangezegd. En dan nu een beetje gaan klagen over de media. En deze man moet dan de president voorstellen van het Europees parlement, wat een slapjanus.

therealbraindump | 18-07-13 | 19:35

Zorg gewoon dat je op tijd je euro's inruilt voor iets waardevols , nu het nog kan .

likmegaties | 18-07-13 | 19:35

... have received other letters from MEPs relating to the same matter ...
.
Dat zijn waarschijnlijk brieven van Ransdorf en Baldassare die hun beklag doen over Tom Staal.

Jan Toeternuitje | 18-07-13 | 19:31

@Bluebook | 18-07-13 | 19:21
Mischien moeten we zelf wel naar de sloophamer grijpen?

SyntaxError | 18-07-13 | 19:26

De beste pers is een geldpers. Andere pers is niet welkom.

blango | 18-07-13 | 19:25

@kapotte_stofzuiger | 18-07-13 | 19:19 |
Inderdaad en ironisch genoeg om dezelfde redenen als nu: geen weerwoord tegen de barbaren die op de deur klopten en decadentie en corruptie onder de wereldvreemde elite.

SamKoeman | 18-07-13 | 19:23

@AshleyJ"Ash"Williams | 18-07-13 | 19:17
Jawel, nog één avondje.
Morgen is het te druk, dan ga ik mijn nieuwe SOA's tellen. ;)

Jackanders | 18-07-13 | 19:23

Geenstijl maakt de muren van de gevangenis zichtbaar maar zal ze nooit kunnen slopen.

Bluebook | 18-07-13 | 19:21

@SamKoeman | 18-07-13 | 19:14
Kunnen we ons met 1 ding troosten; het Romeinse rijk ging uiteindelijk ten onder.

kapotte_stofzuiger | 18-07-13 | 19:19

"Dat is ondanks de naam geen Tovenaarskring van Diplomatieke Drakendoders"

Nee, eerder goochelaars. Poef en je geld is verdwenen. Poef, je vrijheden ook. Poef, je leeft in 1940/1984 (doorhalen wat niet van toepassing is).

deprivéspeler | 18-07-13 | 19:19

wat gaan jullie er aan doen om er voor te zorgen dat er wel wat verandert?

49 | 18-07-13 | 19:19

-weggejorist-

hatsjepsoet | 18-07-13 | 19:19

SamKoeman | 18-07-13 | 19:14 | + 2 -

Ik denk ook dat het een kwestie van tijd is voordat ze de functie van Dictator nieuw leven in blazen.

Leve de Republiek | 18-07-13 | 19:18

Nu weten alle anti-Snowden en pro-nsa-afluisteren meteen ook weer waarom je niet moet willen dat de overheid iedereen gaat bespioneren.

Met zulke lui aan de top ben je een centimeter verwijderd van het opsporen van "dissidente meningen"... verbod op kritiek dus.

Laat totale controle van mail, reaguursels, uploads, ... nou NET DAT zijn wat je daarvoor nodig hebt.

tyfusbelg | 18-07-13 | 19:18

Dit alles ten koste van de VrijMiBo?

Nou, ja!

Leo* | 18-07-13 | 19:17

The Conquaestors! @Sjek, geen vierdaagse dit jaar? Ghe. ^^

AshleyJ"Ash"Williams | 18-07-13 | 19:17

Met deze maatregel snijdt het EP zichzelf in de vingers. De EU staat al hoog in het vaandel bij de burger, dit zal de populariteit echt niet doen toenemen....

010_Allochtoon | 18-07-13 | 19:17

En aan jullie de eer om deze zweer elke keer weer met frisse moed open te trappen tot de stank van het wondvocht zo ondraaglijk wordt, dat zelfs de hoge heren aldaar beginnen te snappen dat het zo niet meer kan!!!

IkSchrijfDusIkBen | 18-07-13 | 19:15

Stationeer Tom Staal permanent bij de EU. Laat hem alle zaken onthullen en aan de kaak stellen die de huidige journalistieke juichapen niet willen/durven/mogen. Dat lijkt me typisch een Geenstijl taak.

SharpEye | 18-07-13 | 19:15

Quaestors waren de accountants van het Romeinse Rijk. De megalomanie zit in de instellingen zelf verweven.

SamKoeman | 18-07-13 | 19:14

Nodeloos kwetsend kan nu weleens tegen GS werken.

Watapatja | 18-07-13 | 19:14

Oh ik hoop zo vurig dat Super-Nigel hier nog wat over gaat zeggen!

Godsammekraken | 18-07-13 | 19:14

Toch maar eens NOS plopkappen gaan gebruiken dan hier.
Snijdt het mes aan meerdere kanten.

Jackanders | 18-07-13 | 19:13

".. EU Opper-Huisaccountants.."

Je bedoelt die financiele goden die nog nooit een acceptabele jaarrekening hebben weten te overleggen?

Godsammekraken | 18-07-13 | 19:13

Die 5 miljard voor de bestrijding van de democratie in Egypte had natuurlijk beter hier besteed kunnen worden. Maar goed, doen we het gewoon met dictatoriale wetten in plaats van poen!

Godsammekraken | 18-07-13 | 19:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken