
Ze weten hoeveel bier en peuken we kopen bij de Appie. Ze weten naar welke huizen we kijken op Funda. Ze weten hoeveel geld we maandelijks overmaken naar de spaarrekening. Ze weten hoe vaak we met moeders bellen. Ze weten op welke tieten we klikken. Ze weten de CITO-scores van onze kinderen. Ze weten wat we kijken op de Ziggo/UPC. Ze weten hoeveel schoenen onze meisjes kopen op de Zalando. Ze weten de cijfers van onze examens. Ze weten waar het huis van onze buitenvrouw woont. Ze weten waar we parkeren met onze pincode. Ze weten wat voor pillen we halen bij de apotheek. Ze weten met wie we DM-en. Ze weten waar en wanneer we op welke snelweg rijden met onze auto's. Ze weten wie Widtvoet is. Ze weten dat Van Rossem op Rock Werchter zit. Ze weten hoe vaak Francisco van Jole met het bedlampje aan slaapt. Ze weten wie er nu weer een blauwtje heeft gelopen bij Marianne Zwagerman. Ze weten dat Marcel van Dam de martelhoax van de Volkskrant aanstuurde. Ze weten wie er achter Het Nepaccount van de Ad Valvas VU-studente zit. Ze weten naar wat voor filmpjes Joris Demmink zit te kijken, en met welke rechter. Ze weten wie de echte moordenaar van Pim Fortuyn is. Ze weten dat CDA-ers vaker buiten de pot piesen dan de vrouw van Peter R de Vries. Ze weten welke kleurspoeling Alexander Pechtold gebruikt. Ze weten hoeveel goud Willem Middelkoop onder zijn bed heeft liggen. Ze weten dat Jos van Rey met Mark Rutte mailde. Ze weten dat Mauro liegt. Ze weten dat Harry van Bommel PDF's van Palestijnse tunnels op zijn hd heeft staan. Ze weten dat Femke Halsema online masturbeert. Ze weten dat Onno Hoes schnabbels in Limburg regelt voor Albert Verlinde. Ze weten dat Margriet Oostveen van NRC elke nacht huilt omdat die knappe dichter haar niet zag staan op een poëzie-avond. Ze weten waarom Moszkowicz kapot moest. Ze weten wie Geert Wilders gaat mollen. Ze weten dat alle Nederlandse banken allang failliet zijn. Ze weten waar de Stadhoudersbrief is. Ze weten dat leden van het Koninklijk Huis massaal -
edit:-
Reaguursels
InloggenIk vraag me eigenlijk af aan hoeveel Geenstijl gehoor heeft gegeven aan justitiële IP/Reaguurder-bevragingen. Kunnen jullie daar eens een mooi overzichtje van plempen?
en om 't te vieren zorgt gs en powned voor ssl zodat ze 't in ieder geval versleuteld af kunnen tappen of niet?
1 Coldenhovelaan, Zuid-Holland, Nederland
Het adres is een benadering
Google maps
maps.google.nl/maps?q=Coldenhovelaan,...
Enige plek die geblurd is.
@pe4444 | 07-07-13 | 16:40
Ik plemp FB juist lekker vol met onzin, locaties waar ik nooit geweest ben, banen en opleidingen die ik nooit gehad heb, en probeer mensen te adden die ik totaal niet ken.
Daarnaast pleur ik het vol met Geenstijl nieuws en alles over NSA, EU, Wilders, EDL, anti IPCC, Thorium energie (anti windmolens) etc etc) En scheld ik vaak op mensen zoals Frans Timmermans, en andere linkse moslim honden.
Hallo AIVD, kom me maar halen!
De "Hollandsche Lente" / Staatsgreep zal niet lang meer op zich laten wachten....
Maar even serieus: wanneer wordt er vanuit GeenStijl eens een roze mars richting Brussel en Den Haag op poten gezet? Iedereen roept hier altijd maar over alles dat ze het niet langer pikken en pikken het dan toch langer.
Krieties | 07-07-13 | 10:04 | + 18 -
.
We pikken het, omdat we het nog veel te goed hebben. Pas wanneer de stront de ventilator raakt bij meer dan -ik noem maar wat- de helft van de mensen komt de boel in opstand. Eerder niet. Wanneer mensen werkloos zijn en geen stuiver meer hebben om eten te kopen, pas dàn ga je iets zien.
-weggejorist-
Hahaha.. zelfs in China zijn de inwoners vrijer dan in Nederland
Aan de haas; hier spreekt de adelaar. Drie hoog vanuit de Bijlmer bajes.
Volgens mij willen ze gewoon een superras kweken. De fascisten zijn nooit weggeweest. Nazaten van nazi's zijn vermoedelijk het meest enthousiast over deze gang van zaken. Die geilen op kliklijnen en vingerafdrukken en massavaccinaties voor niks en erfelijkheidsleer en hygiëne. Een droom wordt werkelijkheid.
Moses Fagin | 07-07-13 | 11:51
En Richelieu werd vertolkt door Hollywoodtiran Charlton Heston. Kan geen toeval geweest zijn.
FB raak al een tijdje niet meer aan. Daarover zal een ambtenaar wel hebben wakker gelegen. Ik hoop dat hij/zij nog heel veel nachtjes wakker ligt. Maar btw, wie bewaakt de bewakers eigenlijk? En wie bewaakt die dan weer?
@mezelf,
Klantenkaarten.
Zwoplka | 07-07-13 | 11:40 |
"In Private Navigatie" / "In Private Browsing" / "Incognito mode" zijn allemaal alleen maar nuttig om te voorkomen dat er restanten van de websites die u daarin bezoekt achter blijven. (Cookies, history, cache) - echter, het verbinding maken met een website wordt dan nog steeds aan de andere kant van de lijn gelogd, dus dit bied geen enkele veiligheid tegen taps.
Wat nog mist is een verplichte afname DNA.
En een track&trace chip onder m'n schedeldak.
Want als ik wandel of fiets buiten het zicht van de camera's, ben ik niet te volgen.
Het is schandalig en ik ben er zwaar op tegen.
Maar mijn protest zal niet helpen.
De techniek heeft onze leiders op ideeën gebracht.
Totale controle over het volk.
Met grote smoezen worden we erin geluisd.
Digitale energiemeters vanwege "energiebesparing".
Kastjes in de auto vanwege "verkeersveiligheid".
OV chipkaart vanwege "handig één systeem".
Met pin betalen vanwege "veiligheid winkelpersoneel.
Cameratoezicht vanwege "criminaliteitsbestrijding".
Trajectcontrole vanwege "verkeersveiligheid".
Vingerafdrukken vanwege "fraudebestrijding".
Koppelingen medische dossiers vanwege "goed voor je gezondheid".
Kantenkaarten vanwege "voordeel!"
Iedereen toegang tot internet, vanwege "eerlijk delen".
Telefoons en I-Pads gratis, vanwege "leuk"!
Vervang alles achter vanwege maar in "totale controle".
Wat een kudtland is het geworden.
Ze weten zelfs al dat de Euro naar de kloten gaat , maar dat mogen wij nog niet weten .
likmegaties | 07-07-13 | 09:17
Nog niet?!Helemaal niet!!
I don't care !
Hier even tekenen:
www.avaaz.org/fr/petition/Contre_le_pr...
Dank
Dit verbaast me allemaal niks. Laat iedereen lekker de tering krijgen!
Facebook. Ook zo'n heerlijk contactherkenningspunt. Ook voor uw vijanden dan wel te verstaan.
@babagenush
FB ?!
Is dan ook t eerste wat u moet dumpen als u enigszins anoniem wilt blijven.
@WirMachenMusik |13:57|
Orwell wist dat klopt.
Een ieder die echter zijn echte naam kent zou n link met een latere pm van britannia zien en acuut een aluhoedje gaan vouwen . ;)
wat ik soms ook zo vaag vind is dat bij onderdeel "personen die je misschien kent" er figuren langskomen die ik vroeger ooit eens op een vakantie op terschelling toen ik 14 was had leren kennen naar voren komen. Sindsdien nooit meer contact gehad of ook maar iets mee gedaan. En die staan dan bij contact voorstellen. raaarrrrr en een beetje eng
Orwell wist dat allemaal al in 1948
En ik weet nu vrijwel zeker dat mensen met indrukwekkende profetische gaven bestaan hebben en bestaan. (Nee, Marx niet;-)
Wie zo specifiek en zo realiteitsnabij meer dan een halve eeuw vooruit kan voorspellen is geen getructe waarzegger maar een (falsifieerbare) profeet.
Vrijwel zeker lopen ze ook nu nog rond. Over enkele decennia weten we zeker wie het zijn.
Ik vermoed dat ze uit de cultuurpessimistische hoek komen, nu zelf focusobject van Big Brother zijn en nog specifiekere benamingen en situatiebeschrijvingen gebruiken dan Orwell.
Zit ik net TOR te installeren in mijn faraday kooi, heb ik me toch ineens een last van muggen zeg!
rt.com/news/us-drones-swarms-274/
Wat een emotie maakt dat los, he, nou geef die emotie maar snel door, dat is precies de bedoeling. De meet apparatuur staat klaar. Ph van je maag gaat omhoog, doet pijn, is niet fijn, ach gossie toch, nog een darmenkuurtje of een pijnstiller, gezond eten helpt dan ook niet. Je doet het zelf, een lading ph over je heen gooien. En degene die denken, dat gebeurt mij niet, ach hoe ver moet ze gaan en daar gaan ze,, stalen zenuwen, dat is wat je nodig hebt. Prepare yourself.
@omanders |13:07|
Gewoon accepteren, op i agree klikken en hopen dat je niet word omgebouwd tot de eerste human centipad.
:)
Fundamentele privacyrechten worden mi vergooit op t moment dat men die van anderen schendt .
Bovendien weten we allemaal dat t allang 1984 is geweest en dat elke poging om het tij te keten futiel zijn.
Zelfs een netwerk als tor is allang gecomprimeerd en slechts schijnveiligheid.
Het maakt ook niet uit hoeveel of je dingen versleutelt of codeert, als de poep aan gaat verzinnen ze wel een wetje die bepaald dat versleutelen illegaal is en per definitie bestraft wordt.
Het zijn mi. dan ook niet de geheime diensten etc. die de vijand zijn maar de mensen die deze diensten nodig hebben.
En zelfs als we onze hoedjes van titanium ipv. alufolie maken, als die big brother/illuminati/nwo theorieën werkelijkheid zijn, zijn ze al zo oud en zo lang bezig dat wij een niet meer in te halen achtetstand hebben.
Als we ze willen verslaan kan dat slechts door uit het systeem te stappen en niet meer mee te doen.
Of natuurlijk, en dat durf ik te zeggen zonder geheim taal of vetsleuteling oid, gewoon alle boosdoeners elimineren . T is niet dat we niet weten wie het zijn ofzo. Toch?
Gewoon glashard hun kop eraf en zelf de macht nemen. Niks democratisch kiezen, niks meerpartijenstelsel. Gewoon back to basics. Ieder voor zichzelf en zijn dierbaren. Kleinschaligheid want grootschalighei is de pest.
Onderling respect en verdraagzaamheid. Gebaseerd op liefde ipv. bezit.
Ze weten dat leden van het Koninklijk Huis massaal..?
.
A.Belasting ontduiken, .. ehe sorry, ontwijken.
B.Onechtelijk zijn.
.
Vul in: A, B of A en B
En dat allemaal omdat men te lui/dom/analfabeet is om de README van PGP/Gnupg te lezen en snappen.
@Requiescat in pace | 07-07-13 | 09:20
Je kunt ook woedend zijn én er grapjes over maken... En als ik hier hardop zeg wat ik denk, word ik vandaag nog van huis gehaald.
Misschien is het wel leuker om naar de besturing te kijken, dan naar de controle ervan. Hoe werkt dat dan de besturing? Door emoties ergens aan te koppelen, cognitief gedrag? Dit is alleen de controle of het werkt, welkom in het laboratorium, proefkonijn.
Mozeskriebels | 07-07-13 | 12:30
Natuurlijk openen ze je post, zeker weten, ze halen zelfs gericht huisvuil op om te onderzoeken dan eens hier dan eens daar.
-weggejorist-
Moses Fagin | 07-07-13 | 11:51
Dat wist hij omdat hij niet eerlijk was.
Het is zo ziek wat de regeringen doen, en iedereen vindt jet maar goed..
Snappen de mensen niet dat dit levensgevaarlijk is?
De EU is al bezig alle landen te knechten, en ik zie zeker nog wel een Europese oorlog komen, juist door de EU!
Je eigen volk afluisteren is gewoon schandalig, dat ze die haatbaarden in de gaten houden snap ik wel, maar autochtone Nederlanders?
Het gaat de regering geen ene fuck aan wat ik doe, welke site ik bezoek en wie ik bel.
Dat ze gewoon je mailtjes mogen lezen!
Ik dacht dat dat juist in de wet verankerd stond dat correspondentie privé is, ze openen toch ook niet al je post?
Misschien toch maar weer gewoon brieven gaan schrijven en alles weer cash betalen..
We gaan keihard de verkeerde kant op, en wat heeft dit alles mogelijk gemaakt zodat niemand protesteert?
Juist, de komst van miljoenen moslim idioten naar Europa.
Zo'n beetje alles wat negatief is kan je zo herleiden naar deze fijne nieuwe bewoners van ons continent.
Maar dat Nederland de meeste telefoontaps ter wereld uitvoert is ook een teken, een teken dat we in een dictatuur leven.
Zolang je je als een schaapje gedraagt en alles doet wat de staat je opdraagt dan zal je niet zo snel iets merken, maar owee als je je buiten de uitgestippelde paden begeeft, dan kom je erachter wat een dictatuur Nederland is, een communistische.
Kijk maar naar de feiten, volk onderdrukken, hoge belastingen, zeer veel ambtenaren, alle ingrediënten van een communistisch beleid.
Maar ze weten niet dat ik Repelsteel heet. Oh wacht. Kut.
Lijkt mij dat dat Tor netwerk nog wel eens heel groot kan worden...
Ik bespeur enig vertraging in mijn internetverbinding. Waarschijnlijk worden onze reaguursels eerst nog even door een AIVD filter getrokken.
@ZKH EénOog | 07-07-13 | 09:33
Inderdaad. Die ambtenaren handelen in dienst van het systeem, wat zo goed voor hen is en elke maand weer hun salaris overmaakt, en aldus in stand gehouden dient te worden. Zonder zich van enig kwaad bewust te zijn. Sterker nog; ze denken waarachtig dat ze in het algemeen belang bezig zijn. Edoch, de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.
De data wordt bewaard in Maasland. Logisch ook. De oneindige leegte van Bridget.
Moest denken aan een horrorverhaal dat ik onlangs las. "Neuropredictor" was de naam van dat verhaal.
nicobaaijens.supportcentrum.eu/ (verhaaltje 3)
Hopen dat deze techniek nooit werkelijkheid wordt.
Nu is de opsporing/ afluister techniek in dit land al
in een verder stadium dan men doet vermoeden. Google maar eens op "indect", leuke kost voor een zondagmiddag.
Flightless bird | 07-07-13 | 11:25
ey pssst, vogel!
Weten ze ookal dat u gaat vliegen?;)
Schreef cardinaal Richelieu in 1624 niet al "Als je mij zes regels geeft, geschreven door de meest eerlijke man, zal ik er iets in vinden om hem op te hangen."
@necrosis Ik probeer al een tijdje ongeveer 100 woorden in zoveel mogelijk (niet alleen europese) talen onder de knie te krijgen, valt nog niet mee..
Overigens kun je zoek algoritmes ook omzeilen door 'eigen taal' en 'straattaal' of door taalverbastering.
Dit maakt ook machinevertaling nagenoeg onmogelijk.
Not Muhammad ++++ En nu nog het profiel van de profielmakers, joh. Een beetje dwangneurotisch soms?
@Zwoplka Nee, het enige wat dat doet is voorkomen dat de bezochte websites niet in de geschiedenis van je browser worden opgeslagen. Het verkeer zelf is volledig zichtbaar op het netwerk zelf.
Dostranamus | 07-07-13 | 11:34 | 0
En iedereen die via die link/zoekterm daar komt krijgt een heeeeel naar cookie.
Niet te verwijderen, zelfs niet met een hard reset.
toch weten ze van mij een aantal dingen niet, en die hou ik lekker geheim, want anders weten ze het wel.
En laten we eerlijk zijn het meeste dat ze van ons weten komt omdat we dat allemaal vrijwillig zelf vertellen via allerlei media zoals, geenstijl, facebook, apps, icq, msn, skype, en nog heel veel meer leuke speeltjes waar je alles over je zelf kan vertellen, want delen is in, delen is een hype, leugens halve waarheden en onzin over elkaar vertellen ook.
Maar weten ze ook waarom mensen de hele dag valse profielen zitten aan te maken op datingsites?
Of wat het doel is van spammail?
Heeft in private surfen op Google chrome enige zin? Ook juridisch gezien?
-d +t
@necrosis|07-07-13|11:36
Hij wordt "bereids" gevolgd door de AIVD, minstens 7 dagen!
Kunnen jullie (GS) niet een tooltje maken dat continu willekeurige sites benaderd (uit een databaseje, liefst met wat spannende/gevoelige/opruiende sites ertussen)?
Als we dat dan allemaal in een browservenstertje draaien kunnen we die CIOT-database even lekker vullen.
@Ing. eslapen | 07-07-13 | 11:36
Nope, ik werk op een industrieterrein in hartje Randstad.
Een plek waar ambtenaren niet welkom zijn!
Pas op met de finse dames! Ik heb van meerdere collega's gehoord dat je er wel heel makkelijk aankomt, maar dat je om ervan af te komen Mees-achtige perikelen moet doorstaan. Verder kan ik een bezoekje aan de Este hoofdstad Tallinn van harte aanbevelen, die zijn zo mogelijk nog aantrekkelijker :D
www.youtube.com/watch?v=OXkujnjptvc
Gewoon lekker met z'n allen P2P, IPv6, tunneltjes, IPSec enzovoorts gebruiken. Vervuil die data die verzamelt wordt zo enorm dat zelfs hun supercomputers er geen wijs uit kunnen worden.
@Flightless bird | 07-07-13 | 11:25
Mijn nick is necrosis, necro accepteer ik, maar hoofdletters zijn uit den boze!
Doe er je voordeel mee....
Sunabalk | 07-07-13 | 11:33 | 0
Waar aan ?
@necrosis | 07-07-13 | 11:31
U werkt in Brussel ?
necrosis | 07-07-13 | 11:14 | 0
LoL.
Finn-ish begrijpen ze wel.
@Flightless bird | 07-07-13 | 11:25
Ik heb twee dames uit Finland ontmoet in mijn stamkroeg, ze waren beiden vrachtwagenchauffeur en zagen er niet verkeerd uit.
Helaas heb ik nooit een beschuitje met één van de twee gegeten....
*opnieuw: snik*
Hier nog iets leuks.
Wel eens gehoord van de "illuminati?"
Wel, als je dit woord omdraait en je zet er .com achter kom je rechtstreeks op de site van de NSA.
Juist ja, die van het afluisteren.
Dus, itanimulli.com
Huiver.
Dus... wat gaan we er aan doen? Iemand?
@Finn | 07-07-13 | 11:18
Ik heb op mijn werk te maken met praktisch alle talen uit de EU, maar ik versta niet alles.
Ik had een tijd geleden ruzie met een Italiaanse chauffeur die een hoop lulde maar waar ik geen reedT van begreep.
Hij gooide een lading Italiaanse shit naar mijn hoofd en ik beantwoordde hem met 'geef jezelf een stoot voor bek'.
Ik spreek meerdere talen en verwacht zeker van internationale chauffeurs dat ze minstens Duits of Engels spreken.
Over Fransen zeg ik maar niets, die denken dat heel de wereld nog steeds om Parijs draait!
@ Flightless bird|-7-07-13|11:25
Omdat u "Necro" hebt geschreven wordt u vanaf nu zeker een week intensief gevolgd door de AIVD.
Maar "ze" weten het niet allemaal tegelijk.
@necrosis | 07-07-13 | 11:01 | + 2 -
Wel een heel kek taaltje! Leefwijze ook heel apart in zomer en in winter! Daar valt niet veel te bespioneren als je in je blokhut zit.(mokki) Niemand in de versteverte te bekennen. Wat een privacy!! En Necro.. Er lopen beeldschone dames, hele hordes!
Om de tien jaar rijexamen doen. Kandidaten waarvan wij het DNA reeds hebben, komen het eerst aan de beurt. De potentieel vroegtijdig dementen (familiehistorie), de (ex)-Wajongers en diegenen met gemanipuleerd DNA met drie ouders, ook de dames die ooit in het verleden een borst lieten verwijderen, hoeven niet lang op de herkeuring te wachten. (grapje).
Djuu, en ik mag niets weten !
@necrosis | 07-07-13 | 11:01
Jij een Finoegrist? Je stijgt in mijn achting.
In Hongarije is het nog erger. Facebook en andere sociale media worden voortdurend gescand om te bepalen wat de politieke voorkeur van iemand is. Die informatie wordt gebruikt om huis voor huis in kaart te brengen wat de politieke voorkeuren van de bewoners van een wijk zijn. Kinderen worden ingezet om te bepalen wat een bewoner van een huis stemt. Vervolgens worden de buren ingezet om een stemmer op de oppositie te bewegen om zijn mening te veranderen. Werkt dit niet, dan komt er druk van collega's. Vorige week werden er mensen ontslagen omdat ze niet wilden meedoen aan een pro-regering demonstratie.
@necrosis Het Hongaars klinkt inderdaad heel anders dan het fins, maar behoren wel tot dezelfde taalfamilie, namelijk de Finno-Ugrische talen.
Het Ests lijkt veel meer op het Fins, verhouden tot elkaar ongeveer zoals het Nederlands en het Duits.
Alsof we dat niet weten?!
Hoe onwetend zijn ze .
Ik gooi het maar gewoon out in the open: mijn pincode is 8514. (Zo... dat is eruit.) Goedemorgen iedereen.
@Finn | 07-07-13 | 11:08 Hongaren zijn gevrijwaard van spionagepraktijken. Simpelweg omdat geen mens dat excuus voor een spraakgebrek als taal herkent. Serieus, geen touw aan vast te knopen. www.youtube.com/watch?v=WxPKvs7XyoA
Vind dat onze Max gisteren een bééldig jurkje droeg. Komt het nu weer goed?
@Finn | 07-07-13 | 11:08
Op mijn werk heb ik veel te maken met Hongaarse chauffeurs, ze spreken nauwelijks Engels of Duits.
En zodra 2 Hongaren met elkaar zitten te kletsen, versta ik er geen moer van.
En het enige wat ze van mij begrijpen, is wanneer ik aangeef dat hun wisselbak of trailer klaar is.
Woorden als 'finish' of 'fertig' begrijpen ze nog wel.
Ze weten wanneer je geld gaat uitgeven:
singularityhub.com/2013/07/06/realeyes...
Overgiens @necrosis Fins is van dezelfde taalfamilie als het Hongaars en het Ests. Overgiens heeft het Ests veel woorden die op het hun Nederlandse tegenhangers lijken, met name van allerlei zaken die je op en om een schip tegenkomt. Dit stamt nog uit de Hansa-tijd.
In Finland kun je verder met 1 tekstberichtje het belastbare inkomen van eenieder opvragen, dit is daar publieke informatie. Zouden ze in Nederland ook moeten doen, zou een hoop zwart geld doen blootleggen.
Overigens ruik ik een 1000+ topic:
www.telegraaf.nl/watuzegt/21708869/___...
Data is niet zomaar data als in je pc hacken en rondsnuffelen. Dat is eigenlijk niet eens zo relevant, tenzij er specifieke verdenkingen bestaan. De meeste info laten we zelf slingeren. Neem uw reaguur/F5-gedrag op GS. Dat zou, in principe, al genoeg zijn voor een profiel. Hoe laat/vaak/waarover/furieus en vanaf welke locatie (plus browser en besturingssyteem) reageert u gemiddeld? Met de kennis uit mijn vakgebied kan ik (met behulp van de tool + stats) al een redelijk profiel per reaguurder trekken. Wie is een troll? Wie is chronisch werkloos? Globale indruk van de geestesgesteldheid.
Gewoon op te zoeken. U zou nog raar staan kijken, van de informatie die wetenschap en overheid met behulp van een paar kleine (openbare) puzzelstukjes weet te achterhalen.
Mijn server is blijk baar in de war.
Dus: wat weten ze dat de koninklijke familie massaal...?
En : @Knappe snuiter | 07-07-13 | 09:10 | + 15 -
Iemand die echt knap is hoeft niet de hand aan zichzelf te slaan.
@pitsteen | 07-07-13 | 10:55
Ik kan redelijk uit de voeten met Scandinavische talen, maar Fins kun je nergens mee vergelijken, zelf niet met buurland Rusland.
Eigenlijk zou ik na een gedegen opleiding in het Fins moeten reaguren, maar dat mag weer niet volgens de huisregels.
De redactie wil correct Nederlands (met een uitzondering voor mensen met Dyslexie)
*snik*
Ooit ook er al eens bij stil gestaan dat de regeringen in kwestie voor God spelen? Zij bepalen namelijk welke informatie relevant is voor het voorkomen van een daad waarbij mensen omkomen. Er wordt dus voornamelijk gefilterd op informatie die betrekking heeft op terrorisme. Kleinere misdrijven zoals het plannen van een woningoverval zijn niet relevant genoeg en worden daarom genegeerd. U regering bepaalt dus wie er leeft en wie er sterft.
Geloof er geen hol van, waarom loopt Bakito dan nog vrij rond.
@bier hier | 07-07-13 | 10:51
Ik heb betaalt met een biljet van 20, en dat is onmogelijk te herleiden naar mijn persoontje.
En mochten ze het uiteindelijk wél weten te herleiden naar mij, dan kan ik tegen die felle lamp zeggen dat ik naar eer en geweten heb gehandeld, Rutte wilde dat we gingen kopen.
Ik heb 'gekocht' en daarmee mijn plicht vervult, voor aanvullende vragen nemen ze maar contact op met mijn advocaat!
@necrosis|07-07-13|10:46
Scherpe vertaling!
TypischTypetje+ Beveiligers en gelaatsuitdrukkingen? Had je de gezichten eens moeten zien toen ze niet eens schrokken van een geforceerde deurknop. Was wel erg doorzichtig.
"What we already know about government is even scarier than what they know about us"
reason.com/archives/2013/07/03/stossel...
@shim slady | 07-07-13 | 10:49
Laat mij dat nou geen reedT interesseren!
-weggejorist-
Wie controleert de codes?
Weten ze ook dat veel mensen veel te veel werken voor een veel te laag salaris?
Weten ze ook dat veel te veel mensen die ziek zijn niet maar een huisarts of ziekenhuis kunnen omdat ze die 350 eurie eigen risico niet kunnen betalen?
Weten ze ook dat bedrijven failliet gaan omdat de regering en Brussel dat zo willen?
Weten ze ook dat huren en belastingen steeds verder omhoog gaan maar de lonen gelijk blijven of zelf lager worden?
Ja dat zullen ze vast wel weten.
Doen er iets aan ?
Nee daar doen ze niets aan.
*werken gaat en diep zuchten doet*
@Joris
Mag ik wel K3 plempen?
Ze weten wie Bandirah is.
Ze weten zó veel dat ze niet meer weten wat ze weten.
*aandelen aluminiumfolie koopt*
@bier hier | 07-07-13 | 10:45
Nou, niet iedereen heeft tijd en zin in een overdreven islamobsessie zoals jij.
Dmitri Dmitrievitsj | 07-07-13 | 10:35 | + 0
LOL
En in Amsterdam mag je parkeren alleen nog afrekenen met pin of chip.
Je zou denken dat ze daar toch iets hadden moeten leren over het gevaar van te veel registreren.
En dit is de vertaling van Google:
translate.google.nl/#fi/nl/Ei%20nauran...
*ineens zwarte busjes de straat in ziet rijden*
Esprit77 | 07-07-13 | 10:41 |
Wie weet hebben ze gewoon wat van uw plempsels gegoogled. En sommige mensen vissen ook gewoon door wat te zeggen en dan te kijken hoe je gezichtsuitdrukking veranderd. Daar hebben ze pilletjes tegen, maar dan loop je de halve dag als een zombie rond. Beveiligers krijgen in de opleiding ook training in het lezen van gezichtsuitdrukkingen. U verraad uw gedachten sneller dan u denkt.
-weggejorist-
@necrosis | 07-07-13 | 10:30 | + 1 -
Je melde het al eerder, gewoon een hele bult informatie.(links/reaguursels) en dan, komen ze nooit snel uit. Dan nog een beetje misinformatie erbij en het wordt toch lastig voor ze.
-weggejorist-
Dmitri Dmitrievitsj Paranoide wanen? +++++ Vermoedelijk niet, want dat heb je vooral beet als je gaat klagen over instanties. Dan krijg je geen advocaat meer, zelfs niet voor kleinigheidjes. Kun je helemaal fluiten naar je burgerrechten in deze prachtige rechtsstaat.
@Dmitri Dmitrievitsj | 07-07-13 | 10:35
Vergeet de 25-liter emmers met glijmiddel niet, dan loop je minder kans op aambeien.....
@necrosis | 07-07-13 | 10:38
Doe maar niet.
@pitsteen | 07-07-13 | 10:34
En toch sta ik op het punt om een muzakje met iedereen te delen, hoeft de AIVD mijn pc niet meer te tappen....
Tenzij ik een 'Edit: doe maar niet!' krijg....
"You are being watched. The government has a secret system. A machine that spies on you every hour of every day" - Person of Interest
@Spaansche Griep | 07-07-13 | 10:34
Alwaar u extra sterke condooms voor anaal verkeer heeft ingeslagen.
Gelukkig heb ik al mijn pony-plet flimpjes verstopt onder de filenaam 'PRIVE' zodat de overheid het weet. Dat zou ik iedereen willen aanraden. Zet al uw gevoelige materiaal in een map met de naam PRIVE. (dode vogels en vleselijk gefröbel op de gevoelige plaat ook, Heleen)
@necrosis|07-07-13|10:30|+1
Nou , neuh. De finnen maken al herrie genoeg!
Shit, nu weet de AIVD dat ik gisteren in Woerden een parkeerkaart gekocht heb, en bij de ETOS geweest ben!
@Esprit77 | 07-07-13 | 10:32
Paranoïde wanen?
Dus bij geweldadige straatdelicten kan de politie er niets aan doen want weten niets, maar wanneer het de gewone burger betreft kunnen ze alles opvragen. Opvallend aangezien al die registratie verkocht wordt met het argument onze veiligheid.
.
Aan de inzet van het middel herkent men de intentie.
.
Nederland kent als een van de weinige landen wettelijk gegarandeerde netneutraliteit. Ik vraag me af hoe neutraal het net nog is als de overheid al het verkeer vastlegt. Maar goed, houden aan de eigen regels doet onze overheid al lang niet meer.
.
U bent de vijand. U bent gevaarlijk. U moet onder controle gehouden worden.
Maar niemand weet, niemand weet. Dat ik Tepelsteeltje heet.
@Bakito | 07-07-13 | 10:30
Mooi gepareerd, geef ik je een plusje voor!
Hoe weet je waar al die gegevens terecht komen. Bij één van mijn laatste werkgevers bleek de beveiliging toegang te hebben tot mijn medische dossier. Hoe ik dat wist? Omdat ze eruit citeerden en grapjes maakten. Dat vond ik niet leuk. Maar gaan klagen had weinig zin. Die lui denken dat ze alles mogen.
@atm0s
Misschien een tip als uitbreiding voor je tooltje...
openpgpjs.org/
Die Knieriem heeft gelijk!
De Gestapo en de Stasi hadden hun vingers afgelikt bij deze grote infodatabonanza die wordt gegenereerd door pc's, mobieltjes en digitaal betaalverkeer. Van alles en iedereen is alles altijd te volgen.
En aangezien we in een democratie leven (die bedreigd wordt door een totalitair Europa), maakt dat het bovenstaande extra gevaarlijk.
In the morning! | 07-07-13 | 09:33 |
Daar heb je er weer zo een die denkt dat er binnen 10 jaar geen internet in pannen zit.
Zal ik eens een lekker stukje grafherrie uit Finland plempen?
Zelf Google Translate weet daar geen raad mee.
Laat staan de AIVD.
@necrosis | 07-07-13 | 10:23
Geen idee, probeer het gewoon: je hebt sowieso sollicitatieplicht...
HdJ& | 07-07-13 | 09:43 |
U denkt dat u iets verborgen kan houden.
U voelt zich gerustgesteld met die gedachte.
@Che_cuevara | 07-07-13 | 10:24
Mensen volgen/ afluisteren is geen werk, dat noem je anders maar om een botsing met de oppermachtige Joris te vermijden, zal ik het niet uitspreken.
Tenslotte is Joris de enige die mij 'uit' kan zetten....
En dat moeten we toch niet willen met z'n allen.
@frank87|07-07-13|09:27
@ZKH Eénoog|07-07-13|09:21
Dank voor het linkje over datamining.
Stel het volgende: Alle vonnissen geveld door de strafrechter inzake Marokkanen-geweld (overvallen, straatroven, oude mensen doodrijden, et cetera) worden met de motivering in het systeem gestopt! Na een tijdje zal blijken, dat Marokkanen minder zwaar gestraft moeten worden, want: mediagestraft, moeilijke jeugd, analfabeten als ouders, de dader zelf functioneel analfabeet. De eerste straffen zijn daarom allemaal óf vrijspraak óf 20 uurtjes schoffelen. De Rechter, ook BOA zijnde raadpleegt zo nu en dan het systeem om een Marokkaan te veroordelen. Uikomst: 20 uur schoffelen, want
Ik stel vast dat het systeem werkt!1!!1!
In feite zit iedereen vast aan vele soorten elektronisch spul dat veel beter is dan een enkelband. De maatschappij is één grote gevangenis geworden. De volksvertegenwoordigers snurken lekker verder. Het bedje van de eerstvolgende dictator is gespreid.
Stekeltje | 07-07-13 | 10:23 | + 0 -
U bent oppermachtig.
@necrosis | 07-07-13 | 10:23
Werkt Bakito?
Verbaasd kijkt...
Op dit moment kan ik kijken waar zich 1500 autos van klanten bevinden op 5 meter nauwkeurig, niet dat ik het doe maar het kan wel.
@Bakito | 07-07-13 | 10:03
Betaalt dat een beetje fatsoenlijk?
Werken bij de AIVD?
Dat is zorgelijk. Ik heb van alles te verbergen.
Eerst het land bevolken met kliklijnen en dan gaan voorstellen om de burenhulp weer wat op te gaan voeren. Onderlinge solidariteit. Net als vroeger, in oma's tijd. Elkaar helpen. Amehoela, denken de meeste mensen. Naar de bliksem helpen, zeker. Geen buur die elkaar nog vertrouwt door toedoen van dit domme beleid.
@bier hier | 07-07-13 | 09:58
Makkelijker gezegd dan gedaan: die vlieger gaat uitsluitend op als dat ook door inderdaad *iedereen* gedaan wordt. Zouden enkele duizenden mensen stoppen met het betalen van belastingen dan kan de overheid die mensen nog wel aan, die mensen zijn dan vervolgens zwaar de Sjaak.
Onderschat de mogelijkheden van de overheid niet, die zijn nog steeds groter dan je denkt. Overschatten moet je trouwens ook niet, het is wel degelijk mogelijk om een overheid op de knieën te krijgen maar dan moet je met velen zijn. Miljoenen. Organiseer dát maar eens.
Als men zegt dat men iets weet dan weet men niets.
@Ing. eslapen | 07-07-13 | 10:03
De zon schijnt niet... ik herhaal de zon schijnt niet.
In slechts de helft van de gevallen is niet na te gaan of het gebruik wel rechtmatig was. Oh, dat valt nog mee. Of wacht, nee, dat valt helemaal niet mee. Dat is schandalig.
In Amerika moet een rechter toestemming geven, ook als de veiligheidsdiensten er om vragen. In NL zal dat niet anders zijn. *proest*
Eigenlijk weten ze dus JACK SHIT!Als ze zoveel weten vraag ik me af waarom ze keer op keer de meest domme besluiten nemen. Niemand kan zulke ignorante stupiditeit faken hoor! Mark my words!
@Dmitri Dmitrievitsj | 07-07-13 | 10:00
In een land waar *iedere* burger in de ogen van de overheid een potentieel gevaar is voor diezelfde overheid moet je eigenlijk niet willen leven.
Helaas zijn er verdoemd weinig goede alternatieven.
@van stampij | 07-07-13 | 09:50
Het volk is net als een kudde koeien: ze zijn veel groter en sterker dan de boer, maar de boer krijgt ze toch altijd weer op de plek waar hij ze wil hebben.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
En wij moeten de overheid maar gewoon vertrouwen?
In sommige EU landen gaat het al een stukje verder. In Spanje bijvoorbeeld moet je bij betalingen boven de 2000 euro altijd je SOFI (in Spanje NIF) opgeven. Anders mag de winkel het niet verkopen.
Wil je een klantenpas, abonnement, pre-paid SIM, internetabonnement, ook gekoppeld aan je NIF.
Auto parkeren in garage? Kenteken wordt via camera geregistreerd.
De overheid heeft je in Spanje helemaal in de tang. Duurt niet zo lang (of misschien is dat al zo), in Nederland komt dat ook.
Ik gok dat Opstelten en Teeven het druk krijgen de komende weken... oh wacht, dit nieuws komt natuurlijk vlak voor het zomerreces.
Toeval ?
Maar even serieus: wanneer wordt er vanuit GeenStijl eens een roze mars richting Brussel en Den Haag op poten gezet? Iedereen roept hier altijd maar over alles dat ze het niet langer pikken en pikken het dan toch langer.
-weggejorist-
Het begint hier steeds meer op een links zooitje activisten te lijken. Haha, stelletje schaapjes!
Rutte meld zich even bij zijn baasje (waar is Willy ?)
www.nu.nl/economie/3519620/rutte-en-sc...
@Ing. eslapen | 07-07-13 | 09:13
Zie je dat zwarte busje je straat al inrijden?
@bier hier | 07-07-13 | 09:58
Maar Rutte doet juist zoveel goed met onze taxpoet!
Hij geeft het weg aan onrendabelen, Griekenland, Egypte, en niet te vergeten: onze vrienden in Brussel.....
*even cash shoppen gaat*
Wie zijn "ze" ? prit, kwit en jorus ?
*enorme rol alupapier bestellen gaat*
Dan widde gullie da.
overigens is het doel geen terrorisme opsporen of zware criminaliteit, maar greep houden op de EU bevolking.
Er komt ook nog een soort zichtbare EU versie van 'homeland security' .. omdat er grote, zeer grote sociale onrust wordt verwacht binnen 10 jaar.
en onrust en internet.. dat kennen we inmiddels.
@Reinaert | 07-07-13 | 09:54
Dat is het gevaar. Gedrag dat erop gericht is te voorkomen dat je bespioneerd wordt is op zichzelf al verdacht. Dat moet je dus niet opvallend vaak doen. Naast je anonieme telefoon moet je ook een telefoon met abonnement hebben. Je moet niet alles contant betalen, ook wel eens pinnen. Van iedere activiteit moet de burger zich eigenlijk afvragen hoe het eruit ziet voor een kwaadwillende overheid en hoe veel deze activiteit over hem zal weggeven. En dan de privacymaatregelen nemen die daarbij passen.
Vermoeiend zo, in de DDR leven.
@dedeurs | 07-07-13 | 09:51
Het antwoord op je waarom is niet moeilijk hoor:
In troebel water is het lekker vissen.
En dan vul je voor 'troebel water' 'een chaotisch systeem' in, en voor 'vissen' vul je 'zakkenvullen' in.
Big Brother 1999. Wat was het leukkkkkk. Het heeft gewerrrkkkt! www.youtube.com/watch?v=ajOaTHmV8r8
Nah, ze doen maar. Ik heb niets te verbergen.
Ik ben ook een grote fan van het koninklijk huis.
En Rutte is de beste minpres die we in jaren hebben gehad.
En Ivo Opstelten is lief.
En dit omdat een hooggeplaatste Nederlan... oh nee! Duitser een leuk clubje verzon?
-weggejorist-
@frank87 | 07-07-13 | 09:49
Om een mobieltje thuis te laten, moet je hem wel eerst hebben...
@Willem VanDer Decken | 07-07-13 | 09:50
In mijn geval moeten ze bijna 40K aan comments doorspitten, en bijna 2400 linkjes, waarvan minstens de helft 'muzakjes from hell'
Dat wordt een portie Prozac voor de dienstdoende AIVD'er.
maar he.. ze gaan er kindermishandeling mee opsporen :
www.nu.nl/internet/3519711/microsoft-h...
en dan willen we toch allemaal.. ja dan niet toch
Het wordt tijd dat Europa weer aan haar bevolking wordt teruggegeven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@Dmitri Dmitrievitsj | 07-07-13 | 09:51
Dat simpele feit moet je toch wel aan het denken zetten..
@Dmitri Dmitrievitsj | 07-07-13 | 09:46
Correct: het is mogelijk om heel veel controles te vermijden maar het vergt nogal wat moeite en een foutje is snel gemaakt.
Bovendien: indien een burger een (elektronisch vergaard) profiel heeft dat wel érg onopvallend is, wie zegt mij dan dat de overheid geen good-old human intelligence gaat inzetten teneinde het gedrag van die burger alsnog in kaart te brengen?
Toegegeven, human intelligence is omslachtig en niet op extreem grote schaal inzetbaar, maar toch. We zijn de Stasi nog niet vergeten neem ik aan.........
@ZKH EénOog | 07-07-13 | 09:33
Ook dat inderdaad, anders wisten ze wel dat massaal data verzamelen daar niet voor helpt. De burger waarvan ze in dienst horen te staan heeft het meeste van die data gewoon (goed toegankelijk) beschikbaar.
Ze weten alles en BLIJVEN dus doodongelukkig.Alles op deze wereld en ook de planeet zelf is eindig en hoe ouder alles wordt,hoe onzinniger alle gedoe inclusief het weten zich manifesteert.Al ontdekt door Salomo/ Prediker:"Alles is ijdelheid en najagen van wind".Je kan natuurlijk enige ontspanning in alles vinden door Prozac.
Zoltar | 07-07-13 | 09:44 |
leuk, een tag-filter...
goed dus, nog een keer:
data is nog geen informatie is nog geen kennis is nog geen wijsheid. Wat onze gleufhoeden allemaal verzamelen is vooral heel veel data; wat ze willen hebben is kennis.
Het verzamelen van data is simpel, het omzetten in kennis niet (banken hebben data zat, maar hordes econometristen in dienst om er een heel klein beetje kennis uit te persen), en je kunt het op een heleboel manieren fout doen.
Om zomaar elke VMBO-BOA zonder controles en verantwoording in een hele grote bak data te laten graaien is dus een bijzonder slecht idee.
@Ing. eslapen | 07-07-13 | 09:37
Het verschilt per telefoon, maar van mijn huidige telefoon is de batterij niet gemakkelijk te verwijderen.
--En ondanks dat ze alles van je weten, weten ze na maanden nog niet drie doorrijdende stukken scootertuigh zonder hulp van de burger op te pakken...--
ZKH EénOog | 07-07-13 | 09:21
Dat heeft natuurlijk te maken met een verbroddeld politiesysteem, het van hogeraf aan handen en voeten gebonden zijn door incompetentie, desinteresse, religieuze bemoeienissen, enz. Maar het is meer. De groeiende tendens om van daders slachtoffers te maken, en van slachtoffers daders, en dat richt zich nog het meest op psychisch gestoorde en migrantse criminelen. Een curieus verschijnsel waarvan we weten WAAR het ontstaan is: bij links. Die in feite een anarchisme voorstaan. Maar de vraag is waarom. De vraag is ook waarom ze nog steeds niet zien dat het een verkeerde weg is. En dat het een verkeerde weg is zien we elke dag weer.
Sorry voor de OffTopic, overigens.
Ze houden ook bij wat je allemaal reaguurt.
De grond is hard en het konijntje heeft zonneschijn.
TypischTypetje | 07-07-13 | 09:27
Vergeet het maar. Voor uw gedachten hebben ze HAARP. Dat apparaat stuurt uw gedachten voordat het echt uit de hand loopt.
Vergeet niet dat het volk de macht heeft.Alleen beseft het volk dat nog niet.
Willen we meer veiligheid te koste van onze privacy?
Misschien wel - maar hoeveel effect op de veiligheid heeft het opgeven van onze privacy dan?
Ik vind het wel een controle-staat geworden, de staat der Nederlanden. Hoeveel criminaliteit hebben we nou helemaal, ik bedoel - waarvoor je IEDEREEN moet aftappen?!
Ze zijn waarschijnlijk voornamelijk bang dat er links en rechts een miljoentje onbelast door de mazen van de fiscus glipt.
Je zou ook kunnen zeggen, dat we onze privacy steeds meer kwijtraken door de hebzucht van de staat der Nederlanden. Want dat we ons hier blauw betalen aan deze overheid is een feit. We werken meer dan de helft van de werktijd niet voor onszelf maar om de overheid te feëteren.
Wij, als Nederlands volk, zouden zelf ook recht moeten hebben om de overheid af te tappen op de voor ons belangrijke punten, namelijk financiële controle!
Geen controle op opsporingsgegevens, dat is begrijpelijk confidentieel. Maar een online databank over de uitgaven van de overheid van ons gemeenschapsgeld, omkleed met redenen en besluit genomen partijnamen, zodat we op basis van prestatiemeting naar de stembus kunnen in plaats van iemands sympathieke gezicht, ja, dáár zouden we als samenleving wel vat belastinggeld voor over willen hebben om dat eens online transparant te maken.
Ik ben ervan overtuigd dat er heel wat journalisten erg geïnteresseerd zouden zijn in zoveel transparantie en ik weet ZEKER dat dit tot objectieve besparingen zal gaan leiden. De overheid kan wel zeggen: we hebben NOG meer geld nodig, maar moeten we dan altijd maar braaf MEER gaan betalen iedere keer?
Ik vind het een fundamenteel recht, dat we onze overheid mogen aftappen daar waar het om de uitgaven van ons geld gaat. Wij zijn niet de werkslaven van de overheid!
@ZDEV | 07-07-13 | 09:24
Verhuizen, en niet opnieuw inschrijven in het gemeente register
@ZKH EénOog | 07-07-13 | 09:30
Laat je mobieltje dan wel thuis...
@janneman1977 | 07-07-13 | 09:44
Vergeet niet het hele team van AIVD'ers in te lichten dat ik laatst één van hun vrouwen snoeihard heb gedaan.
En er later achterkwam dat ik een druiper heb...
*gnehehe*
@ ZDEV | 07-07-13 | 09:24 | 5
Je iban, je brievenbus, je deurbel en misschien je autosleutels.
@Reinaert | 07-07-13 | 09:41
Klopt. Maar op het moment dat je iets doet wat je niet in een database wilt hebben, zeg, een bezoek aan de geslachtsziektenpoli of een geheime minnares (of een combinatie, als je een affaire hebt met een dermatoloog). Niet met de auto, want het kenteken wordt gescand, een capuchon op als je voorbij de surveillancecamera's loopt en de mobiele telefoon thuis laten.
Goed, ook dat komen ze te weten. Maar het zal in veel minder databases komen. De kans dat het eruit gefilterd wordt wordt een stuk kleiner.
De geschiedenis leert ons steeds dat overheden die alles van hun burgers willen weten, meestal zelf wat te verbergen hebben wat niet deugt.
Om eens even filosofisch te doen op de vroege zondagochtend: data << informatie << kennis << wijsheid.
Ze hebben alles, maar of ze alles wéten is nog maar de vraag, ze wíllen vooral alles weten en verzamelen daarom zoveel mogelijk data, maar of de modale BOA daar kennis (laat staan wijsheid) uit kan halen is dubieus.
Dat is juist één van de punten die Knieriem maakt: alles wordt verzameld, iedere boswachter graait er maar in, niet gehinderd door enige achtergrondkennis, controles of verantwoordingsplicht.
@Nonkel Frituur | 07-07-13 | 09:41
Plankton is walvissenvoer, een echte vent eet koe, het liefst rauw!
necrosis | 07-07-13 | 09:35 | + 1 -
we zullen het aan uw zorgverzekeraar doorgeven
groetjes de AIVD
-weggejorist-
@necrosis | 07-07-13 | 09:39
Dat laatste doe je dus niet. Anonimiteit voor je mobiel is gemakkelijk meer dan een tientje waard. No-brainer, dit.
@ZDEV | 07-07-13 | 09:39
Je hebt ze toch wel via de post naar de Noordpool laten sturen?
Ha, daar komt de bulldozer reeds aan.
Ze gaan weer groene koekjes van ons maken.
a.tgcdn.net/images/products/zoom/e9aa_...
@Nonkel Frituur | 07-07-13 | 09:21
Ook als je geen gordijnen ophangt, klaag je iemand die de hele dag voor je raam gaat staan toch aan wegens stalking.
Is dat geen idee? De AIVD aanklagen voor stalking?
@Dmitri Dmitrievitsj | 07-07-13 | 09:36
Het is - zelfs voor de alerte burger - vrijwel niet te doen om volledig anoniem te leven en ook nog een béétje normaal te functioneren, daartoe is onze maatschappij helaas veel te complex geworden (en dat is dan ook mede een reden waarom het voor overheden zo makkelijk is om de burgerij te bespieden).
Er zijn te veel dagelijkse contactmomenten met overheden en instellingen die zich niet laten vermijden dus bespied word je toch wel, hoe zeer je ook je best doet om dat tot een minimum te beperken.
You can't run, You can't hide. Helaasch.
Waarschijnlijk is het informatieverzamelen van nu, bedoeld voor de volledige automatisering van het systeem, straks. Waarbij slechts het systeem, bestaande uit volledige AI, bepaalt wanneer iemand in overtreding is. Machines die waken over mensen.
In de jaren 90 noemden ze je gek als je beweerde wat nu in bovenstaand artikel en in zo veel andere artikelen te lezen valt.
Ik vraag me af of in een aantal jaar het hele politieapparaat niet vervangen is door robots die centraal worden aangestuurd.
Als dat zo is kunnen we David en Henry "dankbaar" zijn. Ironisch bedoeld.
Dit laat het ook allemaal weer duidelijk zien:
www.piratenpartij.nl/blog/dirk-poot/st...
@Dmitri Dmitrievitsj | 07-07-13 | 09:36
Die telecom-boeren zitten ook in het complot!
Bij de aanschaf van een prepaid mobieltje krijg je maar 5 beltegoed, de resterende 10 krijg je pas als je een lijstje invult met NAW gegevens....
necrosis | 07-07-13 | 09:28
Ik heb mijn kiezen al getrokken
@Dmitri Dmitrievitsj | 07-07-13 | 09:36
Door de batterij uit de mobiel te verwijderen, is deze niet meer te pingen.
Locatie gegevens zijn dan niet meer beschikbaar.
Snap niet dat er iemand verbaasd is. Jaren geleden werd het publiek al psychisch rijp gemaakt voor deze gang van zaken door het uit te nodigen om dag en nacht in een Big-Brother-huis te kijk te gaan liggen voor de camera's en alles te laten registreren wat men op zijn lever had. En de mensen vonden het prachtig. Niets te verbergen hebben, was in één woord fantastisch. Het programma werd een ware hit. En dan nu gaan klagen dat men in een Big-Brother-staat leeft. De domoren.
@Reinaert | 07-07-13 | 09:27
Burgers moeten zich er van bewust zijn dat ze altijd bespioneerd worden. Bellen niet meer over de telefoon maar via encrypted voip. En als je een mobiele telefoon nodig hebt een contant betaalde prepaid telefoon, waarvoor nieuw tegoed ook altijd contant wordt betaald. Af en toe de mobiel thuis laten. Internetverkeer zo veel mogelijk encrypted en via anonieme VPNs en proxies. Betalen zo veel mogelijk contant. Geld op geheime bankrekeningen in het buitenland. Ook als al deze dingen verboden worden.
We hebben het uit de klauw laten lopen.
benerzoeentje | 07-07-13 | 09:27 |
VPN is een schijnoplossing. En de beste VPN-providers zitten in de States. Dus dan weet je het wel. (StrongVPN geeft extragratis credit als je reclame voor ze maakt btw, 50 eurie, heb je een jaar lang via NY verbinding)
@AIVD
Ik ga zometeen wat broodkorsten aan de eendjes voeren, een pakje shag (50 gram) kopen, een fles bronwater, 3 flesjes bier en een stukje dode koe.
Hoeven jullie me niet hinderlijk te volgen....
@FinFucker | 07-07-13 | 09:33
sLinks kennende zullen ze alle GS reaguurders een brief sturen.
U heeft gereaguurd op GeenStijl.
Vanwege deze staatsgevaarlijke activiteit wordt nu uw stemrecht ontnomen.
Dat geldt volgens mij alleen voor providers. Wij hoeven dat niet. En als het alleen providers zijn kom je er met SSL wel omheen.
@benerzoeentje | 07-07-13 | 09:27
Nee, VPN-providers zijn ook niet te vertrouwen.
De burgers zijn de nieuwe vijand.
@In the morning! | 07-07-13 | 09:27
Wat begrijp je niet aan het woord geheim? Zou dat niks te maken hebben met het feit dat jij er niks van hoort?
Natuurlijk verdwijn je niet uit de buurt, maar gewoon vanwege de kinderporno op je computer (waarvan jij dan weer roept dat die "per ongeluk" is meegekomen).
Eigenlijk best handig dat ze alles van me weten. Er zijn regelmatig momenten dat ik zelf niks meer weet. Ben blij dat het dan nog ergens is opgeslagen. Ik pleit ervoor dat onze privacygegevens net zoals onze GS tegels worden opgenomen als digitaal erfgoed bij de Unesco. Nou overheid hartelijk bedankt voor het gratis schrijven van mijn memoires.En o ja als ze echt alles weten dan ben ik binnenkort er een tijdje niet. Ik ben dan even op verzoek van de fiscus brommen.
Fijne zonnige zondag gewenst voor uw allen.
@frank87 | 07-07-13 | 09:27
Waar ze bovenal last van hebben, is vergeten in wiens dienst ze eigenlijk behoren te staan.
Skunk57 | 07-07-13 | 09:27 | + 1 -
Uhm, je mag niet downloaden met een tefalpan?
Hmm kijken wat politiek links hier tegen gaat doen. Al die data zijn namelijk feiten. 100% zigeneurs crimineel, overgrote meerderheid criminaliteit veroorzaakt door niet westerse allochtonen, uitkeringsgeld dat naar balkan landen en noord afrika wordt doorgesluisd, alle pedofielen zijn bekend met naam en toenaam en de achterban van geenstijl is hoger opgeleid dan de Joop achterban. Zal zeggen doe er eens wat mee!
Overigens is wat mij wel beangstigt de manier waarop mensen zich gedragen als ze weten dat ze 24 uur per dag in de gaten worden gehouden. Zie panopticon. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/11/...
@Reinaert | 07-07-13 | 09:27
Om te beginnen heb ik alle verdachte schroefjes uit de muren gehaald....
En telefoontjes doe ik tegenwoordig in geheimtaal, ik heb hem gekoppeld aan een Enigma!
@Ornoisliefde | 07-07-13 | 09:26
Totdat ze jou oppakken omdat je moeders opbelde vlak voordat haar iets overkomt: daar had jij vast iets mee te maken.
@frank87 | 07-07-13 | 09:26
Vaak. Maar nog steeds meerendeels niet. Er is geen supermarkt die mijn naam heeft. Kunnen ze dus ook niet bij mijn contante betaling in de boeken zetten. En dus zal de boeking me een worst zijn.
En dat geldt voor de meeste detailhandels, lijkt me.
Goed. Als "ze" alles inkijken en alles lezen, dan weten "ze" dus precies wat er aan "hunni's beleid" mankeert.
Daar. Is. Dus. Helemaal. Niets. Van. Te. Merken.
Kunnen ze de naam en het adres van mijn buitenvrouw ook even aan mij doorgeven.
@ZDEV | 07-07-13 | 09:24
De chip die je huisarts van staatswege onder je huid geplant heeft.....
roze_bril | 07-07-13 | 09:10 |
Uw gedachten zijn nog redelijk veilig, totdat u ze op internet plempt natuurlijk.
Ik hoop toch oprecht dat niemand hier echt verbaasd door is.
@Requiescat in pace | 07-07-13 | 09:20
Deze discussie is natuurlijk niet nieuw meer en al vele malen de revue gepasseerd. Wat iedereen al jaren weet blijkt nu inderdaad bevestigd te worden: we worden met z'n allen buitengewoon scherp in de gaten gehouden.
Maar wat gaan we er aan doen, of beter: wat kúnnen we er aan doen in een rechtstaat die klaarblijkelijk zo krom is als een banaan en zo verrot als een mispel? Zelfs al zouden we bij de eerstvolgende verkiezingen een compleet andere regering neerzetten dan nog zal dit niet stoppen, domweg omdat het supranationaal georganiseerd is.
Om dáár iets aan te doen moet je als ongeruste burger dus uit een heel ander vaatje tappen. Welk vaatje dat dan zou moeten zijn is mij een grote vraag.
Fakkels en hooivorken helpen in de gegeven situatie niet.
@ZKH EénOog | 07-07-13 | 09:21
Ze hebben last van en.wikipedia.org/wiki/Data_dredging
Meer gegevens is meestal niet meer informatie.
Ik voorzie binnen een jaar of 10 (ook voor de mensen die menen niets te verbergen te hebben) behoorlijke problemen.
"u brengt uw krom getrokken tefal pan terug, jammer geen garantie, u heeft gisteren een recept voor suddervlees gedownload en dat mag niet in een tefalpan
Die laatste vraag ook, "Hoe voorkomen we dat dit uit de hand loopt?" Het is al lang uit de hand gelopen. Vraag is hoe we dit weer in de hand krijgen.
Dus is VPN de enige oplossing? welke VPN providers zijn te vertrouwen?
"In an interview, Edward Snowden accuses the National Security Agency of partnering with Germany and other governments in its spying activities. New information also indicates close working ties between the German foreign intelligence agency and the American authority."
HOE zit het met een samenwerking tussen AIVD en de NSA? Natuurlijk is dat interessant.
Het monitoren is niet per se verkeerd. Er gebeurt een hoop waar veiligheidsdiensten in geïnteresseerd zijn. Laten we eerlijk zijn: hoeveel gevallen van chantage door een geheime dienst, met behulp van wat ze hebben getapt, kennen we? Ik ken er volgens mij precies nul.
Het feit dat er getapt wordt, tsja. Het feit dat elke megeaul met een BOAS-papiertje van alles op kan vragen is nog wel het ergste in dit stadium.
Ik heb er goed over nagedacht en misschien zie ik iets over het hoofd. Maar het zal me werkelijk een reuzebiet zijn dat ze weten hoe vaak ik moeders bel, wanneer ik broccoli koop, waar ik uithang, wat mijn hypotheekschuld is etc. etc...
vraagstaart | 07-07-13 | 09:24
Antarctica ?
@ZKH Eénoog|07-07-13|09:21|
Ik bedoel maar !
Dan weten ze ook dat mijn geest een grote beurt nodig heeft en dat de stoeptegels in de straat nog steeds los liggen . Gebeurt niks mee. Wel de koning een brief laten sturen dat ik nu echt de gemeentebelasting moet betalen.
*neus ophaalt*
@ZKH EénOog | 07-07-13 | 09:24
Ook cash-betalingen komen vaak in een boekhouding, dus zelfs dat is geen garantie
Niet leuk op deze heerlijke zondagochtend,maar ze weten zelfs wanneer je dood gaat! Enfin fijne dag vandaag..
Brave New World, Animal Farm en 1984 in één gezellige combinatie: onze huidige maatschappij.
Vroeger hadden onze voorouders een staat gesticht om hun te dienen. Inmiddels lijken we eigendom te zijn van een zooitje potentaten en hun hielenlikkende Eichmannetjes.
Zó blij dat ik in een land woon waar men nog in het stenen tijdperk leeft, qua inbreken in privacy.
Telefoon en iPad in de vijver gooit.
Internetstekker eruit trekt.
Kentekenplaten van en alarmklasse 5 uit de auto's sloopt.
Digitale televisie op Ned1 zet.
Slimme elektriciteitsmeter vervangt door oude analoge.
Al het geld van de bank haalt en in dollars en CH franken en N kronen in de kluis doet.
Credit cards en bankpassen doorknipt.
Freddy Mercury snor opplakt.
Wat ben ik vergeten?
Tegenwoordig ben je verdacht als ze niet kunnen zien wat je doet.
Obama tegen Chinese president Xi Jinping:
"Stop met Amerikanen bespioneren"
Jinping: "Jij eerst"
@opa Dick | 07-07-13 | 09:20
En voeg daar ook even 'geen bancaire betalingen' aan toe.
Een greep uit uw eigen archief www.geenstijl.nl/fastsearch?query=Aflu...
@Requiescat in pace | 07-07-13 | 09:20
Een geautomatiseerd systeem is zo goed als de invoer....
Ik koop niet bij de Appie.
Ik heb al jaren een innige haat-liefde verhouding met de veiligheidsdiensten die door mijn internetverkeer heen wroeten.
Weten ze wat ik kijk op Ziggo?
Knap, ik heb mijn abo namelijk al een tijdje geleden opgezegd.
Overigens kreeg ik een keurige brief van ze, waarin ze mededeelde dat ik voorlopig weer signaal heb en alles kan kijken in de hoop dat ik wederom klant word.
En dat kunnen ze rustig vergeten.....
GeenStijl rules!
Als de AIVD nu even via hun website er voor kan zorgen dat ik ook bij mijn data die bij hun staat kan dan hoef ik zelf geen backups van mijn PC te maken.
Als de overheid u niet bespiedt doen de buren het wel.
Vooral geen gordijnen hangen.
En ondanks dat ze alles van je weten, weten ze na maanden nog niet drie doorrijdende stukken scootertuigh zonder hulp van de burger op te pakken...
Geeft echt een veilig gevoel, al die gegevens in handen van een kudde incompetenten.
Zelfs nu lijken reaguurders liever grapjes te maken, terwijl ze woedend zouden moeten zijn om zulke ernstige schendingen van fundamentele privacyrechten.
"Ze weten wie er een blauwtje heeft gelopen bij Marianne Zwagerman". Is die zó selectief dan?
het is al te laat om te roepen dat de meesten pas doorkrijgen wat er aan de hand is als het te laat is.
vrijheid is aleen voor hen die offline leven, geen internet, geen tv, geen mobiel,....
Het feit dat NL kampioen afluisteren en bespioneren eigen bevolking is wisten we toch al? Ik kan me herinneren dat daarover luttele topics de revue zijn gepasseerd.
Ze weten zelfs al dat de Euro naar de kloten gaat , maar dat mogen wij nog niet weten .
Grappig. Ik dicteerde deze tegel vanuit de badkamer en de AIVD plempt hem voor mij online.
Service!
Ze hadden me wel even kunnen waarschuwen dat het WC-papier op is.
Oh ik krijg net een DM dat de nieuwe rol bovenop het kastje staat.
En dat ze blij zijn dat ze geen geurdetector in mijn badkamer hebben geplaatst.
Klopt. Ik heb gisteren shoarma gegeten.
Oh. Dat wisten ze ook al.
atombomb
assassin
poison gas
pressure cooker
Even wat ambtenaren aan het werk zetten
Wie durft er nou nog te zeggen "Gelukkig heb ik niks te verbergen".
Gij hoort ook bij hunnie, joris?
Het antwoord op al die vragen is 42, dat weet iedereen.
Gelukkig reaguur ik anoniem en gebruik ik een proxyserver dus mij kan niets gebeuren.
Zorgelijk.. vanacht gemastrubeerd ,wordt nu ergens op een geheime plek afgevinkt.
Krijg nou wat. Zat ik net te lezen. Nou vraag ik me sterk af of mijn gedachten ook afgelezen worden.
Hoe zit het eigenlijk met vertrouwelijk contact tussen cliënten en advocaten?
Lijkt me dat er duidelijk een wet wordt overtreden.
Welke advocaat gaat hier een proces over beginnen?
Emigreer!... oh wacht
Het is een wonder dat ik nog vrij rondloop. In Amerika had ik vast al preventief in een dwangbuis gezeten.
Widtvoet, die wist ik ook wel, dat is een pseudoniem van Holleeder.
Maar weten ze waar je huis woont?
REAGEER OOK