Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Man in Rolstoel vs Tayyip Erdogan: 1 - 0

Lange nacht voor de boeg op het Taksim-plein, Istanbul. De burgemeester van de stad heeft aangekondigd dat het plein sowieso ontruimd wordt en dat iedereen beter huiswaarts kan gaan. Meanwhile is het rolstoelen vs waterkanonnen, traangas vs vuurwerk, en zit er een smerig goedje in het water waar demense mee omver worden gespoten. Kat & muis. Stroom is afgesloten en de provider Türkcell gaat plotseling groot onderhoud aan systeem plegen. @RGjournalist is ter plekke, @canol verzorgt de relevante retweets. Livestreams bij RT.com en WSJ en hier nog veel meer. [Haags Klisjeemannetjes Accent:] Een volwassen vent zo van z'n rolstoel spuiten, hoe moeilijk kan het zijn.
Update: Taksim so far, 60 gewonden, waarvan 5 ernstig. Dit gaat niet goed.
Update: Livestreams steeds stukker. Remains of the day HIERRR.

Reaguursels

Inloggen

Erdogan is een Assad light (Syrie).
Net als Assad schakelt hij zijn tegenstanders uit, alleen doet hij dat wat subtieler, d.w.z hij martelt ze niet dood.
Zo zet hij kritische journalisten gevangenen evenals seculiere generaals, de beschuldiging is dan samenzwering.
Verder wil hij de facto een islamitische staat, hij is al begonnen met het verbieden van alcohol.
Door indoctrinatie van de ongeletterde boeren uit Oost Turkije en met steun v/h kiesstelsel (districtenstelsel, winner takes it all) haalt hij de politieke meerderheid met 40% van de stemmen).

Schweinchen Dick | 12-06-13 | 13:51

@Parsons | 11-06-13 | 22:05 | + 129
"Heeft de NOS al gemeld dat deze jongeren protesteren tegen de islamisering van Turkije door Erdogan?"
Toch even gegoogled op site:nos.nl, en het eerste linkje stelde dat "De demonstranten zeggen dat hij te veel macht heeft en het land wil islamiseren"...

alcor | 12-06-13 | 10:58

BBmetR | 12-06-13 | 09:49 | + 0 -
Toen ik op enter drukte vond ik het op CNN, MSBC, FOX en NOS, behoorlijk tegenvallen.

Feynman | 12-06-13 | 10:57

Met dank aan de EU. Die net als Erdogan ook voor het inperken van de macht van het leger was. In meeste landen heeft leger idd andere positie, echter in Turkije was het ook de hoeder van de seculiere staat.
Nu alle hoge militairen vastzitten of met verplicht pensioen is dit het resultaat.
Maar EU heeft zijn bloemetjes en bijtjes wensdenken tenminste weer kunnen uitdragen.
Dat het per saldo meer leed oplevert maakt niet uit. Je idealen doordrukken voelt goed he!

iustus | 12-06-13 | 10:33

Feynman | 11-06-13 | 22:15 | + 88 -
Ik heb terwijl u dat schreef een life verslag zitten kijken op CNN.
De verslaggeefster stond met gasmasker op midden in de menigte en een andere camera gaf een totaalbeeld van het plein.
Dus wat u zegt klopt niet.

BBmetR | 12-06-13 | 09:49

Is de Islamitische aap al terug in de mouw?

Willem van Rood | 12-06-13 | 08:33

Wat 'n beschaving! En dat wil bij de EU horen??? Oh wacht.... die zijn ook zo van bekhouden t.a.v. de Eurobaasjes.

Iwmac | 12-06-13 | 08:14

Flauw: Rolstoel vs Erdoğan.
Niks versus Erdoğan. Op last van burgemeester Kadir Topbas en gouverneur Hüseyin Avni Mutlu werd het plein schoongeveegd. Gebeurt in Nederland trouwens door de brandweer ook wanneer de gouverneur (lees: Commissaris der Koningin) op bezoek komt...
.
Overigens verontschuldigde de gouverneur zich over het harde politieoptreden. Vast geen AKP-jongen, deze Guus Geluk (vrij vertaald).

Van Dikhout | 12-06-13 | 01:53

Correct me if I'm wrong:
- Wilders/PVV zal nooit gaan regeren, al dan niet vanwege 'cordon sanitaire'.
- Veel politieke partijen, PVDA voorop, zijn (om wat voor reden dan ook) hardleers gebleken wat betreft adequaat inschatten van en optreden tegen o.a. islamisering en allerlei problemen rondom multiculturele samenleving, integratie, etc.
- Hardleersheid zal blijven als de huidige politieke verhoudingen niet redelijk drastisch veranderen. En daarmee doel ik eigenlijk op 1 verandering: PVV behaalt bij de volgende verkiezingen 40-50 zetels, waardoor met name de PVDA zich flink achter de oren gaat krabben.

Vanuit mijn perspectief (Turkse afkomst, hier geboren en getogen, linkse idealen die overeind zullen blijven, maar inmiddels meer pragmaticus en bovenal PVDA- en poldermodel-moe), zie ik even geen andere manier om de gevestigde orde met de neus op de feiten te drukken, zodat ze eindelijk eens in de spiegel gaan kijken en concrete maatregelen gaan nemen.
Ik ben al op het punt gekomen dat ik bíjna met zekerheid kan zeggen dat ik PVV ga stemmen de volgende keer, vanwege een kleine hoop op bovenstaand scenario.
Laat het me weten als ik de plank volledig mis heb geslagen

Linksbuitengewoon | 12-06-13 | 01:23

@Dick Luyenlomp | 12-06-13 | 00:46
Zij denken volgens mij zo: het MO heeft heel veel olie, en dus geld, en dus macht. Turkije ligt er tussen in, daarmee kunnen we met pijpleidingen 1 groot rijk stichten, het pan Arabisch-EU macht. Dat ze in die lijnen denken kun je ook zien aan de EU/Navo bewegingen in het MO, oa in Libie, Egypte en Syrie. Syrie is een sta in de weg, vooral geografisch voor dat doel. Een pan EU-Arabische macht heeft met het economisch-olie deel in de wereld de mogelijkheid om ver boven Rusland en ook China uit te stijgen, althans, dat is volgens mij wat deze machtsdenkers denken.

Dat deze ontwikkeling veel ellende voor veel inwoners in Europa (en ook het MO) betekent zal ze volgens mij een worst zijn.

La Bailaora | 12-06-13 | 00:57

Ja nee, geen mening | 12-06-13 | 00:36
Erst kommt das Fressen, dann die Moral!!
Ik zat in Gambia. Nog voor de toeristenstroom, in 1992 ofzo. Sjezus, wat een kutland.
Ik werd helemaal gek van die schooiers.
Maar nu moet ik naar mn nest, morgen weer wat boterhammen verdienen. Die ik dan weer fijn af mag geven aan Rutte, omdat die aan het bezuinigen is.
Soms vraag ik me wel eens af waar ik het allemaal voor doe.

Dick Luyenlomp | 12-06-13 | 00:50

La Bailaora | 12-06-13 | 00:30
Onze man in Mockba | 12-06-13 | 00:31
Op een of andere manier zien onze 'leiders' het allemaal anders dan wij, het volk. Vanuit mijn luie stoel met een biertje in mijn hand vind ik het heel goed dat de Turken in opstand komen tegen hun dictatoriale islamitische ondemocratische leider. Onze regering ziet dat blijkbaar anders, want Erdogan is een bevriend staatshoofd. Die ze graag bij de EU hebben. Los van het feit dat 70% van het land niet eens in Europa ligt, en de Turken het zelf ook niet willen, wil de EU blijkbaar heel graag 80 miljoen moslims (al dan niet seculier ;-) in de EU.
Als de Turken dat nou zelf ook niet willen, en de de eerlijkheid gebiedt me te zeggen: waarom zouden ze het willen?? WAAROM is het dan toch een issue? Als niemand het wil, dan zijn we toch heel snel klaar?
En dat we economische en eventueel strategische afspraken maken, prima. Daar zijn we toch in een dag of 10 uit?
En Onze man in Mockba: ik ken 'het andere soort' Turken. Niks mis mee, hardwerkende mensen. Mijn eigen werkster is er een voorbeeld van, in some funny way. En dat ze dan gesluierd door t leven gaat en mij geen hand geeft: boeijuh! Bij vrijheid van meningsuiting hoort ook vrijheid van religie. Ook voor andersdenkenden. Zolang ze mij OOK in die vrijheid laten. Mijn werkster doet dat, zoals gezegd ruimt ze mijn bierflessen op en stoft ze mijn Pim Fortuyn boeken af.

Dick Luyenlomp | 12-06-13 | 00:46

Dit is een grote setup. De demonstraties, die ondanks bruut optreden van de politie hoofdzakelijk een redelijk vredelievend karakter hadden, werden simpelweg genegeerd door de Turkse staatsmedia.

Vervolgens zegt Erdogan toe te willen overleggen. Er komt een nieuwe demonstratie, die opeens erg grimmig is. Ondanks het feit, dat het overgrote deel van de demonstranten zich terugtrok, bleek een klein deel opeens gebruik te maken van van brandbommen en ander -veel extremer- geweld. En dat werd dus wel in beeld gebracht door de staatsTV.

Bronnen bij de Guardian zeggen, dat hier waarschijnlijk Turkse agenten in burger bij betrokken zijn. Deze stelling wordt veelvuldig ondersteund in de social media.

Erdogan ziet vervolgens het bewijs, dat dit allemaal radicalen zijn, die inderdaad aangepakt dienen te worden.

Deze man is pleegt een klassieke Machtangriff. Hij ensceneert deze escalatie, om de weg vrij te maken voor zijn eigen onderdrukkende handelen.

Turkije is op weg naar een Islamitisch geïnstigeerde dictatuur.

Plusser | 12-06-13 | 00:45

@Dick Luyenlomp | 11-06-13 | 23:50
Nou, ik ben meerdere keren in Turkije geweest, heb zo'n beetje het halve land bereisd. Vooral de Zwarte Zee-kust is mooi, de gewone Turken zeer gastvrij. Het binnenland is strenger islamitisch, maar als verdwaalde Harry krijg je voldoende speling. Ik vond de Turken eigenlijk wel fijne mensen. Trots, niet opdringerig (itt Marokkanen of, nog erger, Senegalezen) behulpzaam en gastvrij.
Maar mijn punt was: uiteindelijk heeft het wegvallen van het toerisme ook in Egypte de zaken in een stroomversnelling gebracht; iets dergelijks zou Erdogan ook onder druk kunnen zetten. Hoe was-ie ook alweer? Dass Fressen geht vor die Moral?

Ja nee, geen mening | 12-06-13 | 00:36

Dick Luyenlomp | 12-06-13 | 00:22 |
Turkmenschen willen helemaal niet bij een unie horen.

80% van alle nieuwe real estate in Moscow is in handen en beheer van ultra-rijke en invloedrijke Turkmenschen, 100% businesspeople, niet dat menselijk zwerfafval wat hier in NL-land de straten ontsiert.

Een Turkmensch is op geen enkele manier te vergelijken met het scooterrijdende, opgeschoren kroeshaar en sportschoenen-dragende vuilnis uit noord-Afrika.

Dit zijn hele calculerende burgers die drie keer hun knopen tellen alvorens dat af te staan aan een reli-gekkie.

Onze man in Mockba | 12-06-13 | 00:31

Zo zo, Wilders zou een bevriend staatshoofd beledigd hebben en dat zou slecht voor de Nederlandse economie zijn... Geld is voor sommige Nederlanders kennelijk toch belangrijker dan principes.

Weet je wie ook een bevriend staatshoofd was?

Argyronauta | 12-06-13 | 00:30

@Dick Luyenlomp | 12-06-13 | 00:22
We zouden deze opstand wel moeten steunen. Inderdaad hoeft in de EU niet, ook niet met seculiere Turken. Dat betekent overigens niet dat we geen vriendschappelijke banden en verdragen kunnen hebben. Dat is ook het beste model voor de huidige landen van de EU imho.

La Bailaora | 12-06-13 | 00:30

Laat ze daar maar vechten ik heb mijn straat graag rustig

de grote Anti | 12-06-13 | 00:27

@Dick Luyenlomp | 12-06-13 | 00:22
De enige oplossing is 'blijf in je eigen land.

de grote Anti | 12-06-13 | 00:26

zeg maar jansen | 12-06-13 | 00:14 |
Ja, dat had ik me ook al bedacht. Overal ter wereld worden de voorvechters van een rechtvaardige maatschappij snoeihard aangepakt. Het internet is er geen uitzondering op.
create.boomerang.nl/profiel/reflecto/w...

Tha One | 12-06-13 | 00:26

Flightless bird | 12-06-13 | 00:24 | + 0 -

Condooms nodig ? Ghehehe.

Supermatthijs | 12-06-13 | 00:25

van Rompuy wilde vorige week de onderhandelingen tot toetreding tot de EU met Erdogan intensiveren:
www.nujij.nl/algemeen/turkije-wederom-...

De EU gaf ook al 5 miljard steun aan de moslimbroeders in Egypte. En die moslimbroeders niet noemen maar in plaats daarvan het noemen als 'democratiseringsproces'. Ja moslimbroeders hebben heel veel op met democratie, zoals islam dat heeft, haha:
nos.nl/artikel/461341-miljardensteun-v...

En Schulz stond potsierlijk met 2 arabieren die 'islam-kritische film' te veroordelen:
www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/art...

Nou dan weten we wel waar onze leiders heen willen: ze hebben die hele import van islam volgens mij ook gewoon bewust ons door de strot geduwd, zie bv ook:
www.bbc.co.uk/news/uk-politics-1851939...

Er kan geen toeval in het hele spel zijn, daar liggen veel te veel feiten voor op tafel...

La Bailaora | 12-06-13 | 00:25

zeg maar jansen | 12-06-13 | 00:03 | + 2 -
Ha, mag ik zon sticker op mijn brievenbus ?
Ook op www . Of moet ik maar bij instellingen >0 instellen? Dan komen ze toch nooit in zicht! Ja laat ik dat maar dien. Dank heer Jansen.

Flightless bird | 12-06-13 | 00:24

Onze man in Mockba | 12-06-13 | 00:17
Ik help het je hopen en ik denk dat je gelijk hebt. (met mijn beperkte kennis van de Turken).
In de EU hoeft niet, maar ik hoop wel dat de Turken/ Turkije een soort van westerse buffer kunnen vormen tussen ons en het echte zandbak volk. Zowel geografisch als economisch en politiek.

Dick Luyenlomp | 12-06-13 | 00:22

@Onze man in Mockba | 12-06-13 | 00:17
Weet u wat het lastige is..

*diepe zucht*

de grote Anti | 12-06-13 | 00:21

Dat gaat natuurlijk helegaar uit de klauw escaleren daar in TURKmenschland.

Gelukkig is de Turkmensch 100x meer business-wise dan de Magrebijn en gaat Erdo-Mo binnekort een schop onder z'n hol geven.

islam, vrede en verdraagzaamheid zijn natuurlijk prachtige waarden in de ogen van een ware gelovige, maar vrije meningsuiting, lekkere wijven neuken, dikke Benz en een stapel groot-knaken in de tas zijn ook veel waard..... veel meer eigenlijk..... en dat besef heeft een substancieel deel van de jonge Turkmensch en de gene die verder dan tien kunnen tellen gelukkig.

Prettige wedstrijd daar !

Onze man in Mockba | 12-06-13 | 00:17

Dat lieve kleine turkse GS meisje is best leuk eigenlijk, ebru geloof ik..

de grote Anti | 12-06-13 | 00:16

Tha One | 12-06-13 | 00:07 Dat zou ik niet doen. Niet vanwege het tere zieltje van Supermatthijs maar vanwege de gramschap van de moderator.

zeg maar jansen | 12-06-13 | 00:14

@Dick Luyenlomp | 12-06-13 | 00:09 |
"... en die stoft ze ook gewoon af."

*pist in broek en spuugt bier over aanvraagformulieren van het lachen*

Tha One | 12-06-13 | 00:14

Zo, ik heb dat nare bewegende beeld kunnen blocken.
Maar nu, wie is er hier allemaal turks eigenlijk?

de grote Anti | 12-06-13 | 00:13

@Tha One | 11-06-13 | 23:59 | + 0 -
Ga terug naar onderwerp "trots op de Turken" kenne de kaaskoppen een voorbeeld aan nemen.

Flightless bird | 12-06-13 | 00:10

Tha One | 12-06-13 | 00:04
Beiden!
Mijn werkster mijdt mij zoveel mogelijk en vice versa. Als ik op dinsdag thuis werk, belt mij vrouw haar op maandag avond af. Want ze mag niet met een man alleen in huis zijn.
Met nieuwjaar heb ik haar ooit geprobeerd een hand te geven en gelukkig nieuwjaar te wensen. Daar lacht ze me nu nog om uit.
Maar mijn boeken van Pim Fortuyn laat ik fier in de boekenkast staan en die stoft ze ook gewoon af. Ik ben namelijk voor vrijheid van meningsuiting. Lege flessen wijn of bier ruimt ze ook gewoon op. Maar als ik een Nederlandse poets zou kunnen krijgen zou ik dat per direct doen. In alle eerlijkheid.

Dick Luyenlomp | 12-06-13 | 00:09

zeg maar jansen | 12-06-13 | 00:03 | + 0 -

Homo !

Supermatthijs | 12-06-13 | 00:05

Dick Luyenlomp | 11-06-13 | 23:58 |
Bedoel je dat er van de tweede categorie meer wonen in NL of in Turkije? Of allebei? Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe je met die werkster omgaat, hehe.

Tha One | 12-06-13 | 00:04

@Flightless bird | 11-06-13 | 23:51 |
Drukte per ongeluk op +1. Gelieve dus -2 te lezen i.p.v. 0.

Tha One | 11-06-13 | 23:59

Tha One | 11-06-13 | 23:48
Ik snap wat je bedoelt. Een van mijn beste jeugdvrieden is/was van Turkse komaf. (dubbel paspoort ;-)
Man was moslim, maar dronk wijn en is afgestudeerd op de Armeense genocide. Een liberale Turk, dus.
Aan de andere kant zie ik mijn werkster. Woont al 40 jaar in Nederland, maar weigert om bij mijn lesbische vriendinnen schoon te maken. (Toen ze snapte dat het potten waren heeft ze zich ziek gemeld....)
Ik ben bang dat er van de 2e categorie meer wonen dan van de eerste. En dat de tweede categorie heel lang heeft liggen sluimeren, maar de opkomst van Erdogan is wel een teken aan de wand geweest.
Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.

Dick Luyenlomp | 11-06-13 | 23:58

Supermatthijs | 11-06-13 | 23:20 | + -5 @ Supermatthijs en Bakito
Zijn jullie nou van plan hier elke avond bij elkaar op schoot te kruipen, of kan het nu weer even wat minder?
Lewis | 11-06-13 | 23:25 | + 0
Echte vriendjes willen julie nog extra sterke condooms kopen? Ik ken een vriend van mij die leeft in het gay cirkeltje die kan wel helpen, ook met andere speeltjes trouwens!

Flightless bird | 11-06-13 | 23:51

Capy | 11-06-13 | 23:45 Als het op is gaan ze de verzamelde werken van Supermatthijs voordragen.

Daar worden de demonstranten vast ook wel verdrietig van.

zeg maar jansen | 11-06-13 | 23:50

@Willianus Wortelus | 11-06-13 | 23:39
Bedankt !

Uw Verzekeringsadvis | 11-06-13 | 23:50

Ja nee, geen mening | 11-06-13 | 23:47
Zonder gein: ik ben ooit 1 keer in een islamitisch land op vakantie geweest, een jaar of 20 geleden.
Voor mij ook meteen de laatste keer. Ik heb me toen ook meteen voorgenomen om nooit van mijn leven meer naar zo'n armzalige schooistaat, waar dan ook ter wereld, heen te gaan. Tot op de dag van vandaag staat dat voornemen als een huis. En ik heb niet het gevoel dat ik veel mis.

Dick Luyenlomp | 11-06-13 | 23:50

Ik denk dat ik op vakantie ga naar Istanbul.

Rest In Privacy | 11-06-13 | 23:49

Dick Luyenlomp | 11-06-13 | 23:39 |
Ja, in een bepaald opzicht vind ik het wel onbegrijpelijk. Het secularisme is zo ongeveer uitgevonden in Turkije, en bij verreweg de meeste Turken die ik ken of kende gaat er wel degelijk iets boven de islam: namelijk Turkije. Je krijgt er dus ander fanatisme voor terug, maar met de meeste types die nu tegen Erdogan ageren kan ik als niet-vriend-van-de-islam best door één deur hoor. Of ze de EU in moeten is natuurlijk een ander verhaal. Dat neem ik aan ook extra on hold wordt gezet nu, zelfs door de voorstanders.

Tha One | 11-06-13 | 23:48

Supermatthijs | 11-06-13 | 23:44
Als je geen argumenten hebt of weet, hoef je niet te reaguren. Maar misschien leer je dat nog wel in 'Trollen voor Dummies, deel II'.
Want eerlijk is eerlijk: Deel I heb je redelijk begrepen.

Dick Luyenlomp | 11-06-13 | 23:47

Tijd om een vakantieboycot af te roepen tegen deze Islamitische Heilstaat.

Ja nee, geen mening | 11-06-13 | 23:47

Wat voor'n voorraad traangas hebben ze daar? Ongelofelijk hoeveel van die zooi ze schieten.

Capy | 11-06-13 | 23:45

CNN formuleert het wel goed, heeft het over attacks van the police on the protesters. Da's dan in elk geval nog iets.

Tha One | 11-06-13 | 23:44

Dick Luyenlomp | 11-06-13 | 23:42 | + 0 -

Tsja, de rechtvaardige rechter zit tegenwoordig op de Joop maar dit terzijde.

Supermatthijs | 11-06-13 | 23:44

Tha One | 11-06-13 | 23:41 | + 0 -

Fris mijn geheugen even op aub. Ik weet nu al niet meer wat ik hier 10 minuten geleden plempte.

Supermatthijs | 11-06-13 | 23:43

Supermatthijs | 11-06-13 | 23:41
Sterk antwoord!

Dick Luyenlomp | 11-06-13 | 23:42

Dick Luyenlomp | 11-06-13 | 23:33 |
Daarom voor beiden brekend nieuws: www.youtube.com/watch?v=x7ZziNdayLw

@5e colonne: geintje hoor, heb van jullie allebei geen last. Oh, wacht... gisteren was Supermatthijs wel even een pain in the ass, dat moet vermeld. Maar verder: who cares. Kansloos zijn we sowieso allemaal, anders zaten we hier nu niet.

Tha One | 11-06-13 | 23:41

Flightless bird | 11-06-13 | 23:40 | + 0 -

Homo !

Supermatthijs | 11-06-13 | 23:41

Zijn Bakito en Supermiet vriendjes of zo ? Ach laat ook maar! Die hebben een andere geaardheid lijkt wel 👫

Flightless bird | 11-06-13 | 23:40

Heeft de USA of de EU al geprobeerd om wapens te leveren aan de opstandelingen in Turkije?

miko | 11-06-13 | 23:40

Heeft de USA of de EU al geprobeerd om wapens te leveren aan de opstandelingen in Turkije?

miko | 11-06-13 | 23:40

@miko | 11-06-13 | 23:37
was

Bakito | 11-06-13 | 23:40

@Parsons | 11-06-13 | 23:22
*op voorhoofd tikken doet*

Lewis Lewinsky | 11-06-13 | 23:39

Tha One | 11-06-13 | 23:36
Is het echt onbegrijpelijk? Elk volk krijgt de leiders die het verdient, toch? (Zie hier, met onze slappe leiders).
Turkije heeft het best een tijdje goed gedaan als seculiere staat, maar nu komt toch gewoon na al die jaren de ware dictatoriale islamitische aard naar boven.

Dick Luyenlomp | 11-06-13 | 23:39

Erdogan ga praten over een tijdje komt heus wel uit dat je stiekem porno blaadjes zit te kijken met een pilsje. Who cares.

ikdenkwat | 11-06-13 | 23:38

@Bakito | 11-06-13 | 23:28
Pius is op excursie?

miko | 11-06-13 | 23:37

Eigenlijk heeft Erdogan best wel goede dingen gedaan.

Rest In Privacy | 11-06-13 | 23:37

@Capy | 11-06-13 | 23:31 |
Thanks, heb het opgezet. Onbegrijpelijk dat dit zomaar kan. Onbegrijpelijk ook dat deze man Turkije heeft kunnen kapen.

Tha One | 11-06-13 | 23:36

çḫück ŋörrīș in een rolstoel.
erdowan weet niks van Chuck

miko | 11-06-13 | 23:34

Tha One | 11-06-13 | 23:26
Ben bang dat ze in het zelfde PvdA kantoor zitten en hun geld verdienen. En een soort 'good cop/ bad cop' afspraak hebben, maar dan als naïeve reguurdrer/ Hele domme links naïeve reaguurder.

Dick Luyenlomp | 11-06-13 | 23:33

CNN doet live verslag.
Erdogan is echt een hele enge totaalmalloot.

Capy | 11-06-13 | 23:31

@miko | 11-06-13 | 23:26
Laten we t ff met de IJzeren Rinus bekijken.

Bakito | 11-06-13 | 23:30

Bakito | 11-06-13 | 23:28 | + 0 -

En dit keer niet weer bananensoesjes bij de koffie hoop ik ?

Supermatthijs | 11-06-13 | 23:30

@ Bakito | 11-06-13 | 23:28
O mijn hemel, die was ik nog vergeten.

Lewis | 11-06-13 | 23:29

@Parsons | 11-06-13 | 23:22
*In grote kramp schiet*

miko | 11-06-13 | 23:29

Maar Irma mag van mij gewoon blijven hoor.

Supermatthijs | 11-06-13 | 23:28

@Lewis | 11-06-13 | 23:25
Een dezer dagen is Pius weer terug.

Hoe we dat seksueel gaan bolwerken, wordt morgen in het teamoverleg besproken. Ik zet je wel ff in de cc

Bakito | 11-06-13 | 23:28

@Thaone

Turkije is too big to fail, dus dan weet je het wel.

Achterbak | 11-06-13 | 23:27

@zeg maar jansen | 11-06-13 | 23:21 Couscous, wollen sokken, unisex Gaastra-jassen en ANWB-fietsvakanties moeten ook verkocht worden.

Not Muhammad | 11-06-13 | 23:26

Lewis | 11-06-13 | 23:25 | + 0 -

En op nummer drie. Het gaat lekker zo.

Supermatthijs | 11-06-13 | 23:26

@Bakito | 11-06-13 | 22:18
Nee Bakito voor de rolstoel van Links.

miko | 11-06-13 | 23:26

Ik wil graag zo'n sticker met JA, wel Bakito, NEE geen Supermatthijs.

*verdeel en heers*

Tha One | 11-06-13 | 23:26

Parsons | 11-06-13 | 23:22 | + 0 -

En hier hebben we twee met stip op mijn zwarte lijstje.

Supermatthijs | 11-06-13 | 23:26

@ Supermatthijs en Bakito
Zijn jullie nou van plan hier elke avond bij elkaar op schoot te kruipen, of kan het nu weer even wat minder?

Lewis | 11-06-13 | 23:25

Die rolstoel zal wel met onze zorgtoeslag betaald zijn.....

de brave hendrik | 11-06-13 | 23:24

@lingo star | 11-06-13 | 23:15
Het verschil tussen bakito's tegels en die van supermatthijs is dat bakito's tegels niet dom zijn, maar degenen die erop reageren wel en dat dat bij supermatthijs precies omgekeerd is.

Parsons | 11-06-13 | 23:22

@azoturie | 11-06-13 | 23:10 |
Het is ernstig. Waarom wordt er zo lauw gereageerd door de EU? DIt is echt een heel belangrijk moment in de geschiedenis i.m.h.o. Of we krijgen definitief een tweede Iran met uitzicht op Rhodos, of de Ataturken redden het beschaafde gezicht van de islamitische wereld, dat Turkije ondanks allerlei kanttekeningen toch in bepaalde opzichten jarenlang is geweest.

Tha One | 11-06-13 | 23:22

Supermatthijs | 11-06-13 | 23:20 Mooi. Dan is dat duidelijk.

zeg maar jansen | 11-06-13 | 23:21

@ ZKH EénOog | 11-06-13 | 22:44 |
Ik ben het heel vaak met jou eens, hoor. En over een paar dingen denken we kennelijk anders, nou ja.

Lewis | 11-06-13 | 23:21

Not Muhammad | 11-06-13 | 23:20 Dat vinden de adverteerders vast niet goed.

zeg maar jansen | 11-06-13 | 23:21

zeg maar jansen | 11-06-13 | 23:19 | + 0 -

Jij staat bovenaan mijn lijstje, maar dat begrijp jezelf ook wel.

Supermatthijs | 11-06-13 | 23:20

Hahaha, ja laten we dat eens proberen. Bakito en Supermatthijs al moderator.

Not Muhammad | 11-06-13 | 23:20

Supermatthijs | 11-06-13 | 23:18 Tot zover de democratie van links.

zeg maar jansen | 11-06-13 | 23:19

lingo star | 11-06-13 | 23:15 | + -1 -

En als ze ons nou ook eens wegjoris mogelijkheden geven zal het een stuk beschaafder worden hier.

Supermatthijs | 11-06-13 | 23:18

@H.A. Ram | 11-06-13 | 23:12 Ik zou die zin nog even nalezen.

Not Muhammad | 11-06-13 | 23:15

Ik ben blij te vernemen dat er meer medestanders zijn voor de ereleden van het reaguurderspanel van geenstijl: bakito en supermatthijs

Rest In Privacy | 11-06-13 | 23:15

Dat is mijn buurman, die middels de PGB in 0031 een rolstoel heeft verkregen, morgen is ie weer retour om de 0031 onder de vlag van Samson en Rutte weer belastingcenten komt opzuigen.

H.A. Ram | 11-06-13 | 23:12

Flightless bird | 11-06-13 | 23:10 Wordt lid van omroep Max.

zeg maar jansen | 11-06-13 | 23:11

@JeGrootmoeder | 11-06-13 | 22:51
-
Kwestie van goed khâuwuh...

azoturie | 11-06-13 | 23:11

Het is simpel,
DxV massa D is 50 kilo mensenvlees, 30 kilo rolstoel x 60 liter volume per seconde.
Dus als de kracht F de verandering in momentum P is, dan is F dus DP/DT en de massa als die constant is F = m x dv/dt F = ma (a = dv/dt).
Dus ongeveer 5 koeiekoppen.

tattooboer | 11-06-13 | 23:11

En eh "ik spuit een volwassen vent zo van zijn brommer" zo was het. Zie liever die oude filmpjes terug, briljant! Zeker voor die "tijd"

Flightless bird | 11-06-13 | 23:10

ALLE mobieltjes in Istaboel,Izmir en Ankara (en wijde omgeving) doen het vanavond plotseling niet meer; welk een merkwaardig toeval.
-
Vandaag - ook toevallig- tientallen advocaten in Istanboel gearresteerd.
-
En als klap op de vuurpijl zijn er ook nog wat redacteuren van kranten en zelfstandige TV stations waar sedert hedenochtend niets meer van is vernomen.
-
Kortom: de hoogste tijd dat Turkije tot de EU wordt toegelaten.
-
Bij de huidige stand der dingen sluiten de politieke systemen naadloos op elkaar aan.

azoturie | 11-06-13 | 23:10

"Democratie is als een trein. ALs je je bestemming heb bereikt stap je uit"
== Tayyip Erdogan
-
@Erdogan: Of je wordt als treinrover ontmaskerd, en voortijdig eruit getrapt...

Ahasveros | 11-06-13 | 23:10

lingo star | 11-06-13 | 22:51 We moeten onze hoop vestigen op twee van die bijstandgerechtigden?

OMG, we gaan er aan!

zeg maar jansen | 11-06-13 | 23:08

Bakito | 11-06-13 | 22:45 Ach, spuit elf is er ook.

Met je klaagmail. NSB-ert.

zeg maar jansen | 11-06-13 | 23:05

lingo star | 11-06-13 | 22:51 |
Neem dan maar snel contact op met Uw Verzekeringsadviseur.

Tha One | 11-06-13 | 23:05

Lache, droog! Vroegah (1980) al! Lol

Flightless bird | 11-06-13 | 23:03

Eh, Pritt? Dat is geen "klisjee hagenees" maar puur Haagse kultuur! Vooral "de vieze man" zijn pracht stukken van van Koten en de Bie. Het zou misschien een idee zijn om wat stukken nostalgie te laten zien zoals mooi Den Haag vroegah was?! Puur!

Flightless bird | 11-06-13 | 23:01

@Parsons | 11-06-13 | 22:05 : Plus-1... maar je zit al tegen de 60+ aan zie ik.

Mazzeltov | 11-06-13 | 22:59

Saucony | 11-06-13 | 22:56 | + 0 -

Maar eigenlijk gaat het om een minderheid die de meerderheid zijn wil op wil leggen. Een soort PVV dus.

Supermatthijs | 11-06-13 | 22:59

Het komt nu dus echt op de ruggengraat van de T.C.-Turken aan. Ben benieuwd, hoop dat ze het volhouden.

Tha One | 11-06-13 | 22:53

lingo star | 11-06-13 | 22:51 | + 0 -

En zo is het, kan je geen fanclub voor ons oprichten ?

Supermatthijs | 11-06-13 | 22:52

Bakito en Supermatthijs zijn onze enige hoop in de strijd tegen domme onwetendheid en onverdraagzame populistische eenzijdigheid.

Rest In Privacy | 11-06-13 | 22:51

Bakito en Supermatthijs zijn onze enige hoop in de strijd tegen domme onwetendheid en onverdraagzame populistische eenzijdigheid.

Rest In Privacy | 11-06-13 | 22:51

Dat ut gelijkmatig in je bloed komp...

JeGrootmoeder | 11-06-13 | 22:51

@Supermatthijs | 11-06-13 | 22:40
Kan ik me voorstellen ouwe armoezaaier gelukkig is Bakito in da house misschien kan die leip je redden.

Uw Verzekeringsadvis | 11-06-13 | 22:50

Bakito | 11-06-13 | 22:48 | + 0 -

Een treffende omschrijving van zeg maar jansen. Die lijst ik in en hang hem boven mijn buro.

Supermatthijs | 11-06-13 | 22:50

@Supermatthijs | 11-06-13 | 22:48
Kut heh, om die blonde gek gelijk te moeten geven.

Parsons | 11-06-13 | 22:49

@Supermatthijs | 11-06-13 | 22:46
Die hyena's die zich er mee gaan bemoeien, ik weet het.

Strontvliegen.

Bakito | 11-06-13 | 22:48

Parsons | 11-06-13 | 22:46 | + 0 -

Ja zo stuw de nederlandse economie wel op. Door in het wilde weg bevriende staatshoofden te beledigen. De inzichten van de PVV zijn weer eens kristalhelder.

Supermatthijs | 11-06-13 | 22:48

Bakito | 11-06-13 | 22:45 | + 0 -

Gelukkig, hulp tegen deze overmacht.

Supermatthijs | 11-06-13 | 22:46

@Supermatthijs | 11-06-13 | 22:42
Nee dat was een reactie op de uitspraak van De Roon die het had over de islamitische aap die uit de mouw kwam en dat zijn naam Erdogan was in een discussie op ik meen BNR? Iets dat Rutte wist en er in het parlement over loog. In normale landen staat daar politieke doodstraf op.

Oh en lees eens wat.

turksnl.net/nieuws/27537/Wilders_Erdog...

Parsons | 11-06-13 | 22:46

@zeg maar jansen | 11-06-13 | 22:41
Leg 'm ff uit hoe dat moet, als ervaringsdeskundige...

Bakito | 11-06-13 | 22:45

Nou, de uitslag van de poll getuigt van weinig inzicht van demense.

Detlev Tarnowitz | 11-06-13 | 22:44

@Lewis | 11-06-13 | 22:37

Kijk, kunnen we het ook over dingen eens zijn. Mooi is dat, toch?

En ondertussen is de toenmalige fractievoorzitter van de VVD, Jozias van Aartsen, die Wilders eruit dreigde te schoppen als hij zijn standpunt niet bijstelde, de groot-islamiseur van Den Haag met de eerste shariawijk van Nederland in zijn portefeuille. Mooi land man.

ZKH EénOog | 11-06-13 | 22:44

emc2 | 11-06-13 | 22:40 | + 0 -

Dank je.

Supermatthijs | 11-06-13 | 22:43

Parsons | 11-06-13 | 22:40 | + 0 -

Uit de mond van een doorgedraaide islamhater zie ik dat als een groot compliment. Bedankt hoor en het was dus een montage dat stukje straattheater van Greet ?

Supermatthijs | 11-06-13 | 22:42

Supermatthijs | 11-06-13 | 22:40 Kun jij niet even iemands naam en adres posten?

Ik wil wel een weekje van je af.

zeg maar jansen | 11-06-13 | 22:41

@Supermatthijs | 11-06-13 | 22:35

Ik hoor: "daar komt de islamitische aap uit de mpuw, en zijn naam is Erdogan".

Waar zegt ie president Erdogan? Of is iedereen met de naam Erdogan president? Dan is iedereen met de naam Mohammed zeker pedofiel?

ZKH EénOog | 11-06-13 | 22:41

@Supermatthijs | 11-06-13 | 22:35
Nee, je luistert niet naar je eigen linkjes, net zoals je ze nimmer leest.

Dat maakt je tegels zo dom.

Parsons | 11-06-13 | 22:40

Held!

emc2 | 11-06-13 | 22:40

Uw Verzekeringsadvis | 11-06-13 | 22:39 | + 0 -

Gaap... Iedere avond macaroni gaat ook vervelen hoor.

Supermatthijs | 11-06-13 | 22:40

@Supermatthijs | 11-06-13 | 22:25
Kijk is ff naar de klok, je moet naar bed knul.

Uw Verzekeringsadvis | 11-06-13 | 22:39

Lewis | 11-06-13 | 22:37 | + 0 -

Greet wil een moslim er niet bij, wat een verrassing. Ik val van mijn stoel van verbazing.

Supermatthijs | 11-06-13 | 22:39

@ ZKH EénOog | 11-06-13 | 22:35 |
Inderdaad. Ooooh, wat vonden veel mensen dat toen een extreem, racistisch standpunt van hem, dat hij Turkije niet bij wilde. Nou, hij had toen al gelijk, maar hij krijgt het met de dag meer.

Lewis | 11-06-13 | 22:37

Parsons | 11-06-13 | 22:32 | + 0 -

Dan verzin ik dit zeker:

youtu.be/FTUXv7NUQgE

Supermatthijs | 11-06-13 | 22:35

@Parsons | 11-06-13 | 22:28

En niet te vergeten: het was de hoofdoorzaak van Wilders breuk met de VVD...

ZKH EénOog | 11-06-13 | 22:35

Nog eens gelezen eigenlijk heel goede column van Nilgun Yerli, beter wat je hier leest op Geenstijl.

Rest In Privacy | 11-06-13 | 22:35

@ Parsons | 11-06-13 | 22:28 |
Wilders (b)lijkt dingen wel vaker niet zo gek gezien te hebben, achteraf. Als de man iets beschaafder werd, zou ik geen seconde meer twijfelen en op hem stemmen. (En anders duurt het gewoon iets langer voordat ik dat doe, waarschijnlijk.)

Lewis | 11-06-13 | 22:33

@Supermatthijs | 11-06-13 | 22:31
Ook dat is feitelijk onjuist. Dat is nooit zo gezegd. Framing doe je maar bij de joop.

Parsons | 11-06-13 | 22:32

In Joop legt Nilgun Yerli uit hoe democratisch Erdogan is.

Rest In Privacy | 11-06-13 | 22:31

Parsons | 11-06-13 | 22:28 | + 0 -

Nou volgens mij is hij niet verder gekomen dan te verdedigen dat één van zijn sekteleden Erdogan een islamitische aap noemde. Maar ik kan het mis hebben hoor. Denk het eigenlijk niet overigens. Licht het maar eens toe op de jouw zo bekende neutrale wijze.

Supermatthijs | 11-06-13 | 22:31

Waar is Regilio Tuur gebleven?

Humpf | 11-06-13 | 22:31

Vine is kut.

Err | 11-06-13 | 22:29

Ja, Turkie is klaar voor de toetreding tot de EG. Deze behandeling van anders denkenden ervaren wij al jaren hier. Het EP zal nu wel alle bezwarwn laten vallen. Dit past prima in het plan. De 'Gates of Vienna' gaan nu gesubsidieerd helaas wijd open.

Tikkie Terug | 11-06-13 | 22:29

@Supermatthijs | 11-06-13 | 22:07
Hij heeft meermaals gewezen op het islamistisch karakter van übergek Erdogan en is er om verketterd door goetmensen en de MSM, waaronder de NOS.

Hij heeft dit onder meer gezegd in het kader van een eventuele toetreding van Turkijke bij de EUSSR.

De mensen die momenteel hun leven wagen en de islamiseringswaanzin van Erdogan spuugzat zijn sluiten aan bij hetgeen Wilders destijds verkondigde ja.

Je tegels worden met de dag dommer trouwens, maar ik licht dit soort zaken met plezier toe voor zij die meelezen.

Parsons | 11-06-13 | 22:28

Oproep: willen de examenkandidaten van Ibn Ghaldoun zich melden bij de bushalte op het Taksimplein, het relreisje wordt afgebroken, omdat nieuwe examens gemaakt moeten worden.

ElMatadero | 11-06-13 | 22:28

@Lewis | 11-06-13 | 22:26

Dat hokje heb je jezelf in gestopt. Ik wijs het enkel aan.

ZKH EénOog | 11-06-13 | 22:27

Die Koos Albers toch!

perdido | 11-06-13 | 22:27

@ ZKH EénOog | 11-06-13 | 22:23
Kerel, alsjeblieft, stop mij niet in een hokje op basis van een paar tegels. Je lijkt wel een ex-roker met je gedram.

Lewis | 11-06-13 | 22:26

Uw Verzekeringsadvis | 11-06-13 | 22:25 | + 0 -\

Spuit 11 !

Supermatthijs | 11-06-13 | 22:25

"Een volwassen vent zo van z'n rolstoel spuiten, hoe moeilijk kan het zijn "
Goed kauwen volgens Koot en de Bie.

Uw Verzekeringsadvis | 11-06-13 | 22:25

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 11-06-13 | 22:20
&Lewis | 11-06-13 | 22:17

En in Iran deden ook vrouwen mee. Kent iemand Neda nog?

ZKH EénOog | 11-06-13 | 22:24

Stormageddon | 11-06-13 | 22:21 | + 0

Idd een beetje zielig gaan doen met zijn rolstoel , hij denkt misschien kom ik nog op Tv en zie aan .

Eurotokkie | 11-06-13 | 22:24

@ Jan-Joris-Jaap-Joop | 11-06-13 | 22:20 |
Zeker, zeker, ik zei ook niet *alle* andere landen.
Maar ik merk dat mijn sympathie meteen veel steker uit gaat naar deze mensen dan bij opstanden elders.

Lewis | 11-06-13 | 22:23

@Lewis | 11-06-13 | 22:17

We hebben het over compleet hetzelfde: een dictatuur die een paar stapjes voorloopt op de onze. En de onze lever jij je gewillig aan over, 'want je hebt toch niets te verbergen', maar als het eenmaal zo ver is dat de burger niets meer in te brengen heeft, sta je ineens pal tegenover zo'n zelfde overheid.

Dat is geen doordrammen, dat is jou wijzen op de consequenties van je doelbewust verkozen onwetendheid. Tot het te laat is.

Maar houd je maar bewust blind hoor. Leeft wel zo lekker.

ZKH EénOog | 11-06-13 | 22:23

Prima wegligging, winterbanden?

Jackanders | 11-06-13 | 22:22

Waarom zouden demonstrerende kreupelen niet natgespoten mogen worden, en gewone mensen die geen karretje nodig hebben wel? Hmmm nou?
Dat lijkt me pas discriminatie. Dus dat alle minderen ook gelijkwaardig worden behandeld vind ik dan wel weer in Erdogan's voordeel spreken, eerlijk gezegd.

Stormageddon | 11-06-13 | 22:21

Lewis | 11-06-13 | 22:17 | + 0
In Egypte deden er ook vrouwen mee. Maar die werden dan weliswaar niet zelden bruut verkracht door ordeverstoorders of ordehandhavers.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 11-06-13 | 22:20

Hey, geen köddige püntjes meer op de letters...

Carib | 11-06-13 | 22:20

lol @ Bakito

Lewis | 11-06-13 | 22:19

Het waterkanon kwam van rechts trouwens.

Bakito | 11-06-13 | 22:18

@ ZKH EénOog | 11-06-13 | 22:12 |
Waar ik me aan overlever bepaal ik zelf wel.
Maar dram niet zo door, wil je, we hebben het hier over iets anders.

On topic: er doen ook vrouwen mee. Wat een verademing na al die beelden uit andere landen.

Lewis | 11-06-13 | 22:17

obapa | 11-06-13 | 22:13 |
Als Erdoğan voorop zou moeten in de strijd' was ie allang weggeweest. De Middeleeuwen waren zo gek nog niet.

Watapatja | 11-06-13 | 22:17

obapa | 11-06-13 | 22:13 |

Dat heeft te maken met de 'tijdsgeest', hoe verlichter de Turken (dusch: niet de ottomanen) zijn, hoe kleiner de kans dat theocratische-dictators kunnen heerschen ;-)

Jm | 11-06-13 | 22:16

Zn snor stond in de brand

Tsjernodebiel | 11-06-13 | 22:16

Toch bizar dat je voor een live reportage van het gewelddadig neerslaan van demonstraties in een beoogd EU lidstaat en NAVO-lid aan de andere kant van het IJzeren gordijn moet zijn. Turkije, een land waar het leger altijd klaar staat om een coup te plegen, waar de scheiding tussen kerk en staat militair afgedwongen wordt en wat alleen maar grenst aan recente oorlogsgebieden.

Rusland geeft ons nu beelden hoe Turkije omgaat met hun minderheden in de democratie. Rusland geeft nu de NSA klokkenluider een asiel aanbod. Ter gelijker tijd laten ze vrouwelijke rocksterren meerdere jaren dwangarbeid plegen vanwege een kleinschalig optreden en nemen ze wetten aan om homoseksuelen te vervolgen.

De wereld wordt steeds gekker en geen enkele supermacht komt nog door de ethische keuring.

Feynman | 11-06-13 | 22:15

@Strohond | 11-06-13 | 22:09

Toch zat Lincoln iets verder naar achter, wat ik begreep...

ZKH EénOog | 11-06-13 | 22:14

Wie gaat Erdogan vertellen dat hij al heeft verloren.
Waarom krijgt elke dictator alle ruimte om dood en verderf te zaaien voordat ze worden afgezet. Het wegsluizen van landkapitaal naar Zwitserland kan toch in 1 a 2 dagen zijn geregeld. Ach de winst van dit debacle is dan dat ze niet meer kunnen toetreden tot Europa dat is dan wel weer mooi. Verder Erdogan de tyfes met je traangas en waterspuitdingen.

obapa | 11-06-13 | 22:13

@Lewis | 11-06-13 | 22:08

Wow. En dat van iemand, die zich graag volledig overlevert aan een dictatoriale privacyslopende overheid...

Hiermee sla jij jezelf zo hard op je muil, dat je degene die achter je staat facepalmt.

ZKH EénOog | 11-06-13 | 22:12

Het wordt een hete zomer in Turkije.

Watapatja | 11-06-13 | 22:11

En dan nu op naar Aleppo.

chinicurse | 11-06-13 | 22:10

Als je in het theater op de eerste rij gaat zitten,
dan weet je dat zomaar de lul kunt zijn.

Strohond | 11-06-13 | 22:09

Voor de verandering ben ik eens zonder voorbehoud voor de 'opstandelingen'.

Lewis | 11-06-13 | 22:08

Heil (allen) de ROLSTOEL!

Heil!!

Jm | 11-06-13 | 22:08

Parsons | 11-06-13 | 22:05 | + 0 -

Goh, heeft Greet zich ooit druk gemaakt over turken in Turkije dan ?

Supermatthijs | 11-06-13 | 22:07

Man Is-lam?

mijntweecent | 11-06-13 | 22:07

"Democratie is als een trein. ALs je je bestemming heb bereikt stap je uit"
== Tayyip Erdogan

Nee deze mooie democraat moeten we erbij hebben in Europa!

Godsammekraken | 11-06-13 | 22:06

Hou eens op met die filmpjes meteen op de site te pleuren... kan dat niet na de klik?

zegmaarF | 11-06-13 | 22:06

Pritt Stift | 11-06-13 | 22:02 | Link | 1 reacties |

En dat dan zes keer achter elkaar.

Supermatthijs | 11-06-13 | 22:06

Leve Moebarak!

Bakito | 11-06-13 | 22:06

Heeft de NOS al gemeld dat deze jongeren protesteren tegen de islamisering van Turkije door Erdogan?

Dacht ik al.

Dan moeten ze Wilders gelijk geven; en dat gaat niet gebeuren.

Parsons | 11-06-13 | 22:05

Vrees dat het geen verandering van het regime zal bewerkstelligen. Maar een islamitische dictator die op z'n falie krijgt, dat blijft vermakelijk. +1 voor rolstoelchuck.

Not Muhammad | 11-06-13 | 22:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl