Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Meisje vecht voor gestolen telefoon, politie faalt

vodafoonfaalapp.jpgUit de stijlloze mailbox. Zomaar een verhaal zoals we er zo veel ontvangen. Over hoe telecomboeren heimelijk hun klanten haten. Over hoe de Nationale Politie technologisch nog in de twintigste eeuw leeft, en qua personele bezetting nog in de negentiende. En hoe, in dit geval, stoere Steffy daardoor haar sjieke smartfoon heeft verloren. En een stukje vertrouwen in de rechtsstaat. En uiteindelijk haar geduld. Knip/plak: "Beste redactie van Geen Stijl. Na een gestolen telefoon en een laf optreden van de politie ben ik boos en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen... Dit weekend is in een café in Tilburg mijn telefoon gestolen. Ik voelde dat het gebeurde en heb de man die het deed meteen bij zijn keel gegrepen. Helaas voor mij had de schurk een handlanger, die er in de tussentijd al met mijn mooie Samsung Galaxy SIII vandoor was. Ik heb de man (ondanks mijn niet zo heldhaftige 1.63 meter) nog mee naar de beveiliger kunnen sleuren maar die konden niets voor me doen aangezien ik geen bewijs had en hij geen telefoon. Toen de man de kroeg verliet zijn de beveiligers nog achter hem aangelopen om te kijken of ze zijn handlanger konden vinden. Zonder resultaat helaas. Geen enkel probleem dacht ik toen nog, ik heb een track and trace-app op mijn telefoon en die man gaat spijt krijgen dat hij juist mijn telefoon gestolen heeft. Thuis heb ik meteen ingelogd op de site van Vodafone om te zien waar mijn telefoon zich bevond. Dit bleek een bosgebied aan de rand van Tilburg te zijn (zie bijlage). Omdat het me niet verstandig leek er alleen naar toe te gaan besloot ik te wachten tot de zaterdagochtend en de zaak netjes over te dragen aan de politie. Dat zijn immers je beste vrienden toch? Voordat ik naar het bureau vertrok keek ik nog een keertje op de app en constateerde dat mijn telefoon zich inmiddels in Den Haag bevond, aan de Soestdijksekade nummer 1122. Ik maakte een printscreen van beide adressen, pakte mijn aankoopbewijs en telefoondoosje en legde dit allemaal voor aan de dienstdoende agente. Ze had nog nooit iemand zo goed voorbereid aangifte zien doen en was blij verrast dat de techniek van tegenwoordig dit allemaal mogelijk maakte. Op het politiebureau hadden ze namelijk nog nooit gehoord van de Mobile Protect app, dus of ik die even op hun toestellen wilde installeren. Omdat het toestel inmiddels in Den Haag was, moest de zaak overgedragen worden aan de politie in Zuid-Holland. Mijn proces verbaal werd doorgestuurd en er zou contact met mij worden opgenomen zodra de telefoon terecht was. En zo geschiedde, maar helaas zonder positief bericht. Diezelfde middag nog kreeg ik te horen dat de politie niet zomaar een huis kon binnenvallen voor een gestolen telefoon en dat de app voor zo'n situatie niet voldoende bewijsmateriaal was. Wat staat je dan nog te doen? Juist, de dieven zelf opsporen. Met een vriend besloot ik 's nachts naar het bos te rijden waar de telefoon de dag daarvoor ruim vijf uur had doorgebracht. We spraken af dat als we iets verdachts zouden zien we de politie zouden bellen. Als echte Sherlocks gingen we op pad en wat we niet zagen aankomen gebeurde. Toen we rond een uurtje of vijf op de plek des onheils aankwamen zagen we een man door de bosjes lopen. We belden de politie en die zouden ons weer terugbellen als ze iemand hadden opgepakt. Ook hier bleef resultaat uit. Enige optie die ik op dit moment heb is gaan kijken op het door mijn app aangegeven adres in Den Haag, Soestdijksekade 1122. Ik zie helaas weinig mogelijkheid om hier alleen naartoe te gaan, aangezien ik geen idee heb wat voor types er op dat adres wonen. Helaas kan ik ook niet zien of de telefoon nog steeds op dit adres is aangezien de app dankzij optreden van Vodafone niet meer werkt. Nadat ze me hadden verzekerd dat het overzetten van mijn nummer op een nieuwe simkaart geen gevolgen zou hebben voor de app, bleek dit niet zo te zijn. Met Mobile Protect kan ik nu nog alleen zien waar ik mezelf bevind. Handig, voor als ik mezelf eens een keer kwijt ben...;) Helaas heb ik door de politie en Vodafone alle hoop opgegeven mijn telefoon nog ooit terug te krijgen. Jullie nog een idee?"

Reaguursels

Inloggen

Fijn he? Mijn zoon was eens op klaarlichte dag op het station beroofd van zijn telefoon. Hiervan aangifte gedaan, konden niets doen, personeel tekort, telefoon op zoeken kon niet blabla, abonnement gewoon doorbetalen, hadden geen verzekering dus haha lekker puh!
Afijn zoonlief vind een telefoon in de Hoogvliet, maakt hier gebruik van en binnen 6 dagen drie rechercheurs met arrestatie bevel. Dus het kan wel?!

MalukuFR | 13-06-13 | 09:21

otto kortekaas vloeren:) nice

datisookzo | 11-06-13 | 13:37

ik had er allang gestaan en die boot laten zinken, als die wouten niks doen dan zelf maar oplossen! Roemenen zijn momenteel erg goedkoop.

XipeTotec | 11-06-13 | 13:28

Elke maand wordt toch het salaris op de rekening gestort.
Waarom zal de politie zich dan nog druk maken ?

Bataaf | 11-06-13 | 11:43

-weggejorist-

BadPatNL | 11-06-13 | 11:29

Cerberus installeren ;)

de vetnek | 11-06-13 | 10:24

Soestdijksekade... begint ook langzaam Little Istanbul te worden

MichelDenHaag | 11-06-13 | 10:24

ff posten voor de woonboot. Als er iemand naar buiten komt en de gps locatie wijzigt dan weet je op de broekzak nauwkeurig waar die foon is.

antilinks | 11-06-13 | 09:57

Telecomproviders zuigen, allemaal!

Mahatma | 11-06-13 | 09:54

quote
Ik weet niet hou oud stoere Steffy is........ zal geen stoere tiener zijn gelet op haar taalgebruik wat eerder past bij een rijpe veertiger. Volstrekt onbelangrijke opmerking maar daardoor krijg ik wel een beetje een hoax achtig gevoel wat dit verhaal betreft. Het een rijmpt niet zo goed met het ander..... zal wel aan mij liggen.

de directeur | 10-06-13 | 20:21 | + -1 -
einde quote

nu zijn veel commentaren hier onzinnig, maar dit slaat alles. Als je even niets hebt te melden mag je ook een keer overslaan hoor!

HaHaHarry | 11-06-13 | 09:36

Tip voor de volgende Phone ,,, Koop een Windows Phone met Microsoft Windows Phone is het dus wel mogelijk om je telefoon te peilen , sterker nog je kunt een boodschap voor de dieven op het startscherm zetten , je kunt alle persoonlijke informatie wissen en ... je kunt hem in het ergste geval brikken , oftewel vernietigen heeft niemand er meer wat aan inclusief de dieven ,,, Windows Phone doet dit met de hardware code van de telefoon dus ook simmetje wisselen heeft geen zin , ik meen dat de Apple Iphone dit ook kan het verschil ? een Windows Phone koop je al vanaf 160 euro ( Nokia Lumia 520 ) inclusief wereldwijde navigatie etc etc

Amigo1973 | 11-06-13 | 08:57

@ Kededian | 10-06-13 | 18:07 | + -1 -
Dienstbaar en waakzaam, ja daar blijft het dan ook bij.

Daar heb ik katten en honden voor, maar die neem ik niet mee naar de disco ofzow.
Politie is wat anders, die kunnen alleen met laserguns omgaan.
die heb ik niet zovaak in huis rondlopen, daar heb ik niets aan.
katten en honden wel.

giulioo | 11-06-13 | 06:04

Op de Soestdijksekade staan alleen appartementen met MEERDERE verdiepingen.
Wanneer gaan gedupeerde burgers eens begrijpen dat een GPS geen verdiepingen aangeeft.
Als je niet 100% weet in welke woning het gestolen goed zich bevind mag men gewoon niet binnentreden. Je zou er maar zitten met je partner. Omdat de GPS ongeveer aangeeft waar het toestel is komt de politie even je deur slopen.
Iedereen die het hier niet mis mee is gun ik een onrechtmatig bezoekje van de politie.

ratim | 11-06-13 | 03:07

Ik heb een telefoon aan een krulsnoer. Is nog nooit gestolen!

techniks | 11-06-13 | 01:44

De politie houdt er niet van als ze oplossingen voor misdaad in de schoot krijgen geworpen. Wat denken die gekke burgers wel niet? Dat ze de NSA zijn ofzo?!?

Fopspeen | 11-06-13 | 00:24

En sinds wanneer is GPS horizontaal zo nauwkeurig dat je in een straat kunt vertellen op welk nummer precies de telefoon is. Hij kan aan de even zijde zijn maar net zo goed aan de oneven zijde.

Om nog maar te zwijgen over verticale positie.
Als het etagewoningen betreft, of nog erger: een flatgebouw, dan weet je niets over op welke etage de telefoon zich bevindt met GPS-signalen.

Die kunnen er horizontaal gemeten soms wel 10 meter naast zitten en verticaal nog vele malen meer.
Daarom denk ik dat die telefoon nooit IN het bos geweest is maar ergens op de snelweg.

Pimmetjes | 10-06-13 | 23:46

Nog wat: de heterdaad is eraf, dus daarom waarschijnlijk geen machtiging tot binnentreden.

De nieuwe bezitter, hoe raar het ook mag klinken, is waarschijnlijk te goeder trouw in bezit gekomen.

In dat geval kan hij enkel worden uitgenodigd door de politie om te komen naar het bureau voor een verklaring. Een ontbieding heet dat.
Komt hij niet is het nog maar de vraag of dat voldoende is om hem verdacht te maken voor diefstal.

Pimmetjes | 10-06-13 | 23:41

Waarom ben je niet net zo boos op Vodafone?
Die hebben je ultieme bewijs, ook achteraf als na de publiciteit justitie wakker wordt onbruikbaar gemaakt.

En het is niet de politie die dwarsligt maar Justitie.
Die geven machtigingen tot binnentreden in een woning.
En zonder die machtiging kan en mag de politie niets.

En lekker slim om nu het adres in Den Haag bekend te maken. Want ook zonder werkende find-app zou de nieuwe eigenaar de telefoon nog waarschijnlijk gewoon gebruiken. Nu het echter overal in de media bekend wordt zal hij/zij de telefoon dumpen. Dan heb je helemaal niets meer.

Pimmetjes | 10-06-13 | 23:36

Ik noem het maar weer even. Als Wim Dankbaar verdacht wordt van het inbreken in de mail van Peter de Vries kan er WEL een inval gedaan worden in zijn huis en dan wordt er ook gelijk maar huiszoeking gedaan bij Maurice de Hondt, met niet meer dan het VERMOEDEN dat Danknaar de Hondt de mailtjes heeft toegestuurd.

Als de politie wil hebben ze aan een vermoeden genoeg

kees1960 | 10-06-13 | 23:36

Of je gebruikt Android Lost.
play.google.com/store/apps/details?id...
Daarmee kun je op afstand foto's maken door beide camera's. Met een beetje geluk krijg je een lelijk smoelwerk te zien.

qweetnietveel | 10-06-13 | 22:49

-weggejorist-

kalhen | 10-06-13 | 22:20

"In probleemsituaties heult 20% van de mensen met de dader, 80% ouwehoert maar doet vooral niets, en een welhaast verwaarloosbare 0.2% doet daadwerkelijk iets aan de rechteloosheid. Tel de reacties, waarbij slechts een beweert iets te doen en de rest uitsluitend lulkoek uitkraamt.
Een land met 98.8% malloten. En wat dienders.
61 | 10-06-13 | 17:50 | + 19 -"
zo is het! allemaal een grote bek maar in praktijk heb je er geen zak in want dan zijn het allemaal hypocriete jankers. pak je een moordenaar hoor je de buurt "ik zou em kapot gemaakt hebben" maar die lagen allemaal met hun kop onder de dekens stelletje vieze bangerikken.
vergeet die telefoon, haal een nieuwe, pak er eentje van 100 euro die kan ook alles en wil niemand jatten.

kobuskamper | 10-06-13 | 21:56

"Jullie nog een idee?"

Emigreer.

Jonkheer Wttewaall | 10-06-13 | 21:50

Rechten ontlenen aan een app, dan kijk je echt teveel James Bond films. Het verhaal is kut maar met alleen een GPS locator heb je geen poot om op te staan. Tenzij je het in scene zet, met heule professionele apparatuur, toch Powned ?
RobdeNijscoman | 10-06-13 | 20:53 | + 1 -
-------
Ik haat het om het te moeten toegeven omdat ik vind dat het meisje in alles gelijk heeft, maar Rob heeft een zeer zwaar punt. Ook al is het zeer waarschijnlijk (maar ook niet meer dan dat) dat de phone daar is en van haar daar is. Maar ik vind ik dan ook dat de politie het recht zou moeten hebben om het huis te mogen betreden op grond van deze aanwijzing? En als het om jullie huis zou gaan?
Moeilijk, moeilijk, moeilijk maar vooral onbevredigend.

appeltjesgroeneweide | 10-06-13 | 21:39

Kan iemand even naar dat adres Soestdijksekade gaan kijken? Gewoon net doen alsof je wiet wil kopen. En maak dan even een foto van de (vermoedelijk) ongure types op dat adres. Ben benieuwd.

ljcoster | 10-06-13 | 21:27

Providers kunnen allang emei bannen maar dat doen ze lekker niet.

Veel Vaak | 10-06-13 | 21:24

Rot voor je. Heb je de lader nog voor ons

Veel Vaak | 10-06-13 | 21:16

Tja, gelijk hebben is nog geen recht krijgen.
Veel sterkte, Steffy.

hotmint | 10-06-13 | 21:13

Kafka draait zich om in zijn graf.

NACademicus | 10-06-13 | 21:08

"Toen we rond een uurtje of vijf op de plek des onheils aankwamen zagen we een man door de bosjes lopen. We belden de politie en die zouden ons weer terugbellen als ze iemand hadden opgepakt."
Dus er wordt serieus verwacht dat de politie een man oppakt die door een bos loopt waar de nacht daarvoor jouw telefoon geweest is? En dan gek vinden dat je niet serieus genomen wordt...

PartyCrasher | 10-06-13 | 21:01

Rechten ontlenen aan een app, dan kijk je echt teveel James Bond films. Het verhaal is kut maar met alleen een GPS locator heb je geen poot om op te staan. Tenzij je het in scene zet, met heule professionele apparatuur, toch Powned ?

RobdeNijscoman | 10-06-13 | 20:53

nederland, wat een prachtland. meisje, ik zeg niet dat je een groep mensen bijeen moet halen om die telefoon terug te krijgen maar je weet dat ik het wel bedoel. de politie is niet je vriend, die lui dienen om bonnen uit te schrijven en om criminelen te beschermen.

BozeHenk | 10-06-13 | 20:44

@broodje gezond | 10-06-13 | 20:30 : Maar dat maakt het alleen nog maar mooier man!

TM | 10-06-13 | 20:41

TM | 10-06-13 | 20:19

Ik niet, want die dienders hebben net allemaal een BB uitgereikt gelkregen en die hebben zo'n systeem niet nodig. Gewoon de GSM blokken en de gegevens wissen!

broodje gezond | 10-06-13 | 20:30

Ik weet niet hou oud stoere Steffy is........ zal geen stoere tiener zijn gelet op haar taalgebruik wat eerder past bij een rijpe veertiger. Volstrekt onbelangrijke opmerking maar daardoor krijg ik wel een beetje een hoax achtig gevoel wat dit verhaal betreft. Het een rijmpt niet zo goed met het ander..... zal wel aan mij liggen.

de directeur | 10-06-13 | 20:21

" dus of ik die even op hun toestellen wilde installeren."

Ge-wel-dig! Ik *zie* het voor me.

TM | 10-06-13 | 20:19

@ normanius | 10-06-13 | 20:16 |
Zinnetje terug pasten is moeilijk...
.
.
na "+ 126dba aan grafherrie" had moeten staan "en een belletje naar gps ontvanger"
.

normanius | 10-06-13 | 20:19

Sorry mensen maar de helft van u hierboven weet net als de gemiddelde éénstrepert niet wat mogelijk is.
.
Oké GPS tracking is niet volledig nauwkeurig maar het werkt wel degelijk.
.
Met een beetje zachte dwang krijg je die eenstrepers zelfs wel zo ver dat ze net even die stap verder gaan voor onomstotelijk bewijs.
.
Mijn bedrijf verhuurt onder andere Dj equipment (zeer gewild bij rooftuig en andersoortige steeljunks)
Ik heb na de 3e diefstal een paar jaar geleden toch echt overal gps zenders ingebouwd.

.
Werkt als de brandweer.
Als je de heer of dame eenstrepert eenmaal overtuigd hebt van het feit dat naast eigendomspapieren en aankoopbewijzen, GPS tracking + 126dba aan grafherrie toch echt onomstotelijk bewijst dat steelmongool x jou eigendommen in zijn/haar directe omgeving heeft (ook al geeft de gps misschien 2 huizen of 3 straten verderop aan)
.
Oké een telefoon zal nooit 126dba produceren, dat trekken de speakers in zo'n ding simpelweg niet.
Neemt niet weg dat het toch goed mogelijk is om een telefoon een dusdanige bak herrie te laten produceren dat het 2 a 3 huizen verderop (dus ook buiten) zeer goed hoorbaar is.
.
Waar de wet ten nadele van de bewijslast werkt,
kun je mijns inziens het best zorgen dat de tegenargumenten (GPS lokalisatie onbetrouwbaar) teniet gedaan worden door bij voorkeur fysieke argumenten.
.
Om daar aan toe te voegen dat zoals meerdere reaguurders opmerken.. Apps van je provider kun je missen als kiespijn, en al helemaal die van Vodafone.

normanius | 10-06-13 | 20:16

Dit land bestaat bij de gratie van volgevreten luilakken die het verleerd zijn om zelf na te denken. Het teveel aan welvaart moet welhaast de oorzaak zijn.

Er is niets meer dat de Nederlander nog kan opwinden.

xspalm | 10-06-13 | 20:11

Goedenavond, u had 10 pizza's besteld?

Oeloeboeloe | 10-06-13 | 20:10

Ik kreeg vandaag een bekeuring binnen, 30€ voor 4km per uur te hard op de A28..

maruyama | 10-06-13 | 20:07

Project X Soestdijksekade (tweezer, 18:39) al trending?

Renate Adriaans | 10-06-13 | 20:05

Predateur | 10-06-13 | 18:10 | + 0 -

BULLSHIT. Een beveiliger kan NIEMAND staandehouden. Op dit moment is er zelfs nog geen heterdaad verstreken. Voor heterdaad is het eveneens niet van belang om het misdrijf zelf te ontdekken.

Als je wikipedia als een domme koe wilt volgen, ga dan wel juist lezen.

mehmah | 10-06-13 | 20:04

@funkyd | 10-06-13 | 19:58 | + 0 -
Och, de opiniepeilingen stellen dat die pvv bij verkiezingen de grootste partij wordt.
En de pluusjzittende kotscoalitie heeft zichzelf al gehalveerd.
Dus wat mij betreft, geef ze de kans maar.

pennestront | 10-06-13 | 20:01

"Jullie nog een idee?" Jawel, de komende 10 jaar de PVV aan de macht - eens kijken of ze het tij kunnen keren.

funkyd | 10-06-13 | 19:58

Het moest de telefoon van Maxima geweest zijn, moet je eens kijken hoe die kut wouten over elkaar rollen en de ME de woning binnenvalt en met de grond gelijk maakt.

God |Bestaat Niet | 10-06-13 | 19:58

Met een beetje geluk komt ie op MP te staan, kun je 'm terugkopen. Dat lijkt me nog de enige mogelijkheid om je foon terug te halen. Locatiebepaling met zo'n app is niet superbetrouwbaar en in zo'n buurt kan ie - zoals al opgemerkt - gewoon bij de buren of zelfs bij de overburen liggen. En verder is het slim om je eerst te verdiepen in de appjes die je op je foon zet, zodat je weet wat wel en wat niet kan. Mijn droidfinder is nauwkeurig binnen een straal van 45 meter, dat zijn nog heel wat huizen in mijn buurtje.

FrankVeer | 10-06-13 | 19:50

Enige dat helpt is een op afstandbedienbare bom erin bouwen.
Op knopje drukken en dan booeeeemmmmm!!!!!
Problemen op gelost

ProAsfalt | 10-06-13 | 19:48

Nou Bigi Bana Boy | 10-06-13 | 18:03, ik heb zo wel even. Kan er met 15 minuten staan. Wie gaan er mee?

Mr Dixit | 10-06-13 | 19:31

Stom van d'r, ze had moeten zeggen dat de GSM in een auto lag die verkeerd geparkeerd staat. Dan rukken de wouten wel uit om een bonnetje te gaan schrijven.

sinar2 | 10-06-13 | 19:30

Supermatthijs | 10-06-13 | 17:33 | + -91 -

Ik waardeer echt wel wat tegengeluid. Uit deze post blijkt echter dat echt gewoon een ontzettende ongewassen lul bent.

Joffri | 10-06-13 | 19:30

Wat wil je nou toch in een land waar rechtshandhaving is uitbesteed aan mensen met VMBO niveau (TL) !

Roffel | 10-06-13 | 19:26

Ook ik heb zon app op mn telefoon, maar dat is puur zodaat we hem zelf terug gaan halen mocht hij zijn gestolen.
Man of 5 met een flink stuk hout doet meer wonderen dan heel die kut politie.

Halven Haen | 10-06-13 | 19:21

Bind een touw aan je telefoon, huur Trees in om het touw vast te houden en als iemand je telefoon jat zeg je "trekken Trees!"

De Goedheid Zelve | 10-06-13 | 19:18

Beste stoere, maar ook een beetje naïeve Steffy.
We leven hier in NL. Nl wordt geregeerd door enerzijds dieven zonder uniform, meestal noordafrikanen. Anderzijds door geüniformeerde dieven, die zich m.n. druk maken over verschrikkelijkheden zoals 3 km/u te hard rijden, en erg gauw vermoeid raken door zeurende burgers.
Onze regering gaat het er alleen om, burgerhatorz als ze zijn, ons werkende mensen z.s.m van dat kleine beetje luxe, gemak & welvaart af te helpen. Deze telefoon MOET uit jouw handen blijven, want dit wordt gezien als ontwikkelingshulp.
De beste manier om je EIGENdommen terug te krijgen is er zelf, bijvoorbeeld met wat brede motorvrinden, op af te gaan en over te gaan tot non-verbale fysieke communicatie. Uit eigen ervaring weet ik dat dit erg goed werkt en een hoop onnodige administratieve rompslomp scheelt. Een ontlasting van het drukke ambtelijke apparaat!
Dat dit niet door de wet kan worden goedgekeurd, het zij zo. Ergens in diezelfde wet staat ook een artikel dat zegt dat diefstal stout is.
En omdat burgerzin o.a. het helpen van de (faaaaaalende) overheid is, bij deze een welgemeende suggestie!

pennestront | 10-06-13 | 19:13

Wat een gelul met Soesdijksekade zo'n slechte buurt. Als je geen kennis hebt, moet je ook geen onzin gaan verkondigen. Gewoon met 4 man voor de deur gaan staan aan die woonboot, en zeggen dattie het in moet leveren en geen gelul met ik heb het niet. Camera op hun smoel en dreigen dat je de beelden op internet gooit mits hij de telefoon niet geeft. Hopen dat de persoon in kwestie accepteert en anders heb je gewoon pech. Je had direct moeten handelen. Dit soort zigeuners zijn sneller dan het licht w.b.t. helen. Enige oplossing met dit soort volk is ze behandelen als vuil.

bestgeil | 10-06-13 | 19:13

Mijn advies aan het meisje.
Huur kikvorsmensen, en laat dezen in de nacht een paar gaatjes (mogen best redelijke gaten zijn) aan de onderkant van de boot boren. Het toestel zal vanzelf wel boven komen drijven en zoniet dan toch gerechtigheid.

ZSU-23-4 | 10-06-13 | 19:07

De self-destruct-app, als iemand je telefoon jat laat je m gewoon op afstand ontploffen en mist de vermoedelijke noord afrikaan gewoon een stukje been of hand... old meets new

paranoya | 10-06-13 | 19:06

@Supermatthijs | 10-06-13 | 18:04
Tipje pirateproxy.net/torrent/7326325/The_Re... even allemaal kijken dan weet je hoe ze te werk gaan
weet je ook gelijk dat wat je nu zegt niet zo heel snugger overkomt

Tim Grimbek 10 | 10-06-13 | 19:06

@ZSU-23-4 | 10-06-13 | 19:02
Foei!, dat suggereer je toch niet!

Tim Grimbek 10 | 10-06-13 | 19:03

Een speciaal geprepareerde telefoon vol springstof, die op afstand dmv een sms kan ontploffen....
Dat zal ze leren!

number668 | 10-06-13 | 19:03

@Supermatthijs | 10-06-13 | 18:04
GA binnenkort aangifte tegen jou doen bij de " kleine mensen politie "
Laat het zieken nou aan B. over die kan dat beter.

Uw Verzekeringsadvis | 10-06-13 | 19:02

Het is dus op een woonboot waar je gestolen goederen liggen? Is het niet zo dat wat drijft ook kan zinken meestal?

ZSU-23-4 | 10-06-13 | 19:02

Samsung en sjieke smartfoons??? Sinds wanneer zijn plastic telefoons sjiek?

dutchwii | 10-06-13 | 19:01

Nou, heeft er al iemand aangebeld of kunnen we weer alleen op internet zeiken zonder zelf iets te ondernemen?

Wester82 | 10-06-13 | 19:00

Al leggen ze hem naast de beroemde laptop in 020, blijft plissie doen geen fuck.

Uw Verzekeringsadvis | 10-06-13 | 18:59

@Van Rossem - "En hoe, in dit geval, stoere Steffy daardoor haar sjieke smartfoon heeft verloren."

Het moet me even van 't hart. Hoewel bijna heel Nederland tegenwoordig het foute "is verloren" gebruikt, schrijft Van Rossem gelukkig nog steeds het correcte "heeft verloren"! Hulde. Mijn dag is weer goed.

Pa Ramaribo | 10-06-13 | 18:58

Tracking apps die gekoppeld zijn aan je nummer moet je NOOIT gebruiken. Gebruik liever eentje die gekoppeld is aan je telefoon en je alleen kan verwijderen d.m.v. een wachtwoord.

Dat de politie nieteens weet dat dit soort apps bestaan zegt al genoeg over het niveau van die mensen. Voor dit soort zaken moet je gewoon zelf actie ondernemen. Op de politie hoef je echt niet te rekenen.

Loghuis | 10-06-13 | 18:53

Waarschijnlijk is de persoon in Den Haag de nieuwe (onwetende) eigenaar van haar telefoon, die via marktplaats is verkocht.
Stuur diegene even een brief zou ik zeggen, en ga met een potige kerel eens terug naar dat park om te kijken of je die kakkerlak nog tegenkomt.

mothersfinest | 10-06-13 | 18:50

-weggejorist-

Tim Grimbek 10 | 10-06-13 | 18:50

Een les voor de volgende keer: vooral niet op de politie wachten maar wat stevige vrienden verzamelen en meteen naar adres 1.

ViceVersa | 10-06-13 | 18:48

De GPS coördinaten zijn wel degelijk interessant. Maar met het geocoderen, dus het omzetten van die coördinaten naar een adres wordt er al extra ruis toegevoegd. Dat doen ze meestal door huisnummers te interpoleren. Als er sprake is van hoogbouw kun je er weinig mee. GPS is langs de verticale as drie keer minder nauwkeurig dan langs de horizontale assen. En adressen verticaal geocoderen doet geen enkele service op dit moment. Maar een woonboot kun je er zeker mee vinden.

Android biedt uitgekiende mogelijkheden om de telefoon te blijven controleren en gegevens te verzamelen. Zo kan de GPS weer aan worden gezet zonder dat de gebruiker dat merkt. Dat geldt voor veel functies, zoals de camera en microfoon. Dan kun je m.i. echt wel sluitend bewijs verzamelen. Misschien is het een idee om een appje te maken die automatisch wraakacties gaat uitvoeren. Zoals zes planken bestellen bij de dichtstbijzijnde bouwmarkt en die even te laten bezorgen.

Wedstrijdkrokodil | 10-06-13 | 18:47

Ik wist dat ze bij de "klantenservice" van vodafone nogal stupide en insolent zijn, maar dat het zo erg is..

Tim Grimbek 10 | 10-06-13 | 18:46

Rideo Ergo Sum | 10-06-13 | 17:44
Me dunkt dat een app die gemaakt is om gestolen telefoons op te sporen niet "zomaar een app" is maar wel degelijk bruikbaar. Als de politie gewoon geen zin heeft maken ze zich er wel vanaf met dat het niet kan. Liefst zien ze dat je met camerabeelden komt waarop je laat zien wie waar en hoe laat wat stal en waar het nu is inclusief foto's van de verstop-plaats. Natuurlijk krijg je dan je telefoon NIET terug want de dader wil er geen afstand van doen.

Rest In Privacy | 10-06-13 | 18:45

Meisje: Bel de politie en zeg dat je op 1122 iemand met een flitskast naar binnen hebt zien gaan. Vraag dan ook tussen neus en lippen of er ook een Samsung S3 ligt. Staat zo een zwerm politiewagens. (Je moet dan wel zeker zijn dat hij ook echt op 1122 is natuurlijk.)

Meh | 10-06-13 | 18:43

-weggejorist-

shit01 | 10-06-13 | 18:42

Den Haag, Soestdijksekade 1122 is een woonboot. STERK af te raden daar naartoe te gaan zonder bescherming. Tenzij je drugs wil kopen natuurlijk.
.
Politie interesseert zich totaal niet voor opsporen. Gewoon registeren, dat is hun werk, papierwerk. En natuurlijk geld genereren door het schrijven van verkeersbonnen. Alleen moorden worden nog aangepakt.

Rest In Privacy | 10-06-13 | 18:40

Tip koop voor uitgaan een tel van 20 euro, na een uurtje kan je al niet meer sms'en whatsappen omdat je coordinatie je in de steek laat en je kan geen domme dingen op facebook zetten waar je spijt van krijgt. Daarbij je hoort hem toch niet als je gebeld wordt. Maar kan snachts wel een taxi bellen.

ikdenkwat | 10-06-13 | 18:39

De politie. Ha ha ha ha ha

denoorman | 10-06-13 | 18:39

Project X Soestdijksekade dan maar?

tweezer | 10-06-13 | 18:39

Nlz® | 10-06-13 | 18:36 | + 0 -
Dit soort preventieve maatregelen leveren alleen maar verplaatsing van het probleem. Nu banken, supermarkten en tankstations goed beveiligd zijn zien we meer woningovervallen. Alleen snoeiharde repressie van criminelen levert een daling van criminaliteit.

Misdaad loont, daarom vindt het plaats.

Feynman | 10-06-13 | 18:39

Het is maar een Samsung Galaxy 3 el cheapo plastic telefoon

dutchwii | 10-06-13 | 18:38

@StijlVoorover | 10-06-13 | 18:32
Laat dat maar over aan veilingmeester 'Kereltje', die heeft er ervaring mee....

necrosis | 10-06-13 | 18:37

Ik heb inderdaad nog wel een idee; je telefoon niet in je kontzak stoppen, zoals ik zo veel dames zie doen. Meestal steekt de halve telefoon boven de zak uit en zijn slachtoffers voor het jatgajes vrij eenvoudig te spotten.

Nlz® | 10-06-13 | 18:36

De Nederlandse overheid ziet de eigen bevolking louter als een verzameling wandelende portemonnees. Veiligheid of criminaliteit zal ze een rotzorg zijn. Erg vervelend voor dit meisje, maar de regenten zijn vooral bezig met zichzelf verrijken. Voor andere dingen hebben ze geen tijd, en geen zin.

Avant | 10-06-13 | 18:36

@Uruzgaan | 10-06-13 | 18:14
eens, tis triest maar waar. ongevaarlijke, blanke belastingbetalers slaan niet terug dus daar ben je lekker streng tegen want daar is vast nog wel meer te halen en alles wat er ook maar enigszins uitziet als: "die slaan terug" daar loop je met een grote boog omheen want 'eng' en is misschien wel crimineel dus 'dat gaat geld kósten'. WIE VERKOOPT NEDERLAND?
'
NOU, IK NIET!!!

Rest In Privacy | 10-06-13 | 18:32

geen signalement geven + 'die' linkse meisje = eigen schuld.
Geen vertrouwen hebben in de politie maar wel in sosjaal-correcte politici? Ik heb deze methode vaker gezien bij dit soort steeldieven wat in eigen kringen niet graag in de kroeg gezien wil worden. Misdaad loont en lijkt welhaast gefaciliteerd door de overheid, want vervolgen kost immers ook zoveel geld.

dePirK | 10-06-13 | 18:32

Oeps!

Bugsy Malone | 10-06-13 | 18:32

Supermatthijs | 10-06-13 | 18:13 | + -1 -
' hij heeft mijn telefoon gestolen' ' heb jij haar telefoon?' 'nee' , dan heb je een sterke zaak bij zo'n geitenwollen sokken rechter.

Bugsy Malone | 10-06-13 | 18:30

Supermatthijs | 10-06-13 | 18:13 | + -1 -
' hij heeft mijn telefoon gestolen' ' heb jij haar telefoon?' 'nee' , dan heb je een sterke zaak bij zo'n geitenwollen sokken rechter.

Bugsy Malone | 10-06-13 | 18:30

Supermatthijs | 10-06-13 | 18:13 | + -1 -
' hij heeft mijn telefoon gestolen' ' heb jij haar telefoon?' 'nee' , dan heb je een sterke zaak bij zo'n geitenwollen sokken rechter.

Bugsy Malone | 10-06-13 | 18:30

Supermatthijs | 10-06-13 | 18:13 | + -1 -
' hij heeft mijn telefoon gestolen' ' heb jij haar telefoon?' 'nee' , dan heb je een sterke zaak bij zo'n geitenwollen sokken rechter.

Bugsy Malone | 10-06-13 | 18:30

en niemand twijfelt of dit verhaal is geschreven door de makers van de mobile protect app, die alle agenten op hun telefoon wilden hebben. Is dit een advetorial of een echt verhaal?

deministerpresident | 10-06-13 | 18:30

Vodafone.... is dat niet dat telecombedrijf met die reclame-SMS-berichtjes om 3 uur 's nachts?

Dikke Buschauffeur | 10-06-13 | 18:29

Stuur Tom Staal maar voorbij; die heeft stalen ballen en durft dat wel.

PisFinger | 10-06-13 | 18:25

Het wonderlijke is natuurlijk dat je ook als politie gewoon even kunt aanbellen en vragen stellen. Maar in Den Haag zijn ze daar niet zo goed in. Wat ze wel doen is drugsinvallen e.d. maar alles wat niet gepaard gaat met geweld en dood staat 'niet op het prioriteitenlijstje', het is een soort gezellige anarchistisch Rotterdam aan zee aan het worden. Kijk ook op www.toekomstvisiehoreca.nl en blog.toekomstvisiehoreca.nl Doel: college wegstemmen en in 2014 plaatsmaken voor lokale partijen links of rechts. Voor landelijke partijen is Den Haag een leuk residentieel carrière opstapje en experimenteel uitje waar ALLE bewoners last van hebben.

Haagse Tokkie | 10-06-13 | 18:25

Uruzgaan | 10-06-13 | 18:14 |
Helemaal mee eens, als je de kleintjes weg pakt dan hebben de grote geen been om op te staan.
Deze wereld zit smerig in elkaar, het is gewoon een vorm van gelegenheid geven. Zo ook met het gedoog beleid dat bedoelt is om de wetten te omzeilen.
De kleintjes oppakken geeft veel werk maar het is zo makkelijk, daarbij maak je de grote kapot. Zo simpel is dat. Maar het word niet gedaan, in kaart brengen en laten gaan.

Benblij | 10-06-13 | 18:23

-weggejorist-

oom olijf | 10-06-13 | 18:22

Voor iedereen die geen vertrouwen heeft in de GPS, het gaat hier om een woonboot in een kanaal, waar de GPS alle tijd en ruimte heeft nauwkeurig een positiebepaling te doen. 10 meter naar het Westen of Zuiden is water, Noorden of Oosten levert straat en parkeerterrein. 10 meter Noordwest levert pas de volgende woonboot. Jammer dat dit topic geen screendump heeft van de locatiebepaling van Vodafone.

Jammer dat de politie gelijk zich verschuild achter het mogelijk niet kunnen krijgen van een huiszoekingsbevel, ga eerst even aanbellen en werk daarna verder. Dat geeft het criminele volk in ieder geval een onprettig opgejaagd gevoel en bij dit soort malloten zie je vaak genoeg een spontaan bekennende verdachte.

Ik zeg een meeting rond een uur of negen?

Feynman | 10-06-13 | 18:21

Ik ben inmiddels ook wel benieuwd wat van Rossem vindt dat de politie had moeten doen, als hij zegt dat de politie faalt. Iemands huis met een huiszoekingbevel binnenvallen omdat een app (die de politie niet kan controleren) zegt dat daar gestolen waar ligt?

Dan heb ik ook nog wel een leuk ideetje voor een app.

Predateur | 10-06-13 | 18:21

Is er al een bankrekening geopend?

De Troet | 10-06-13 | 18:20

@F. von Zeikhoven, als je nou boven die winkel op de hoek van de straat aanbelt loop ik wel even met je mee hoor :P
(Als je hier voor 8 uur bent teminste)

;..; | 10-06-13 | 18:18

(Verlies 'm dan niet, kut.)

puttanesca | 10-06-13 | 18:18

Zeikwijf.

puttanesca | 10-06-13 | 18:17

even over het hobbeltje zo met een oude kar het bootje in rijden zou kunnen maar niet doen hoor want de politie weet je te vinden die traceert zo je telefoon

Benblij | 10-06-13 | 18:15

Je moet ook niet verwachten dat politie iets doet voor de burgers, nee die tijd is lang vervlogen. Politie doet alleen nog zaken die geld opleveren vandaar die fetish van ze met verkeerscontroles, weinig werk en levert veel op.

Het aanpakken van kleine criminaliteit kost voornamelijk geld en levert hoog uit een verbeterde samenleving op, maar dat is natuurlijk niet de hoofd taak van de politie, want daar vul je geen staatskas mee aan. Nee in Nederland leren we het tuig eerst dat criminaliteit loont en worden ze pas aangepakt als het grotere spelers worden en er daadwerkelijk wat te halen valt, of als ze een bedreiging zijn voor de inkomsten werving van de overheid (zoals tabak- en dranksmokkel).

Het zou toch wat zijn als de politie zich op kleine criminaliteit richt en daadwerkelijk diefstal, overvallen, berovingen of inbraken aan gaat pakken en laat dat nou net de dingen zijn waar je als burger wel last van hebt en niet van grote drugsdealers of smokkelaars.

Uruzgaan | 10-06-13 | 18:14

Munten my dear, only coins.
Dan wordt zelfs een graspriet een prioriteit.

Terpen-tijn | 10-06-13 | 18:13

De app zegt het niet maar Google, of zelfs Apple.
Zoals men nu weet is het dan de waarheid.

van_de_pot_gerukt | 10-06-13 | 18:13

Fatwabuster | 10-06-13 | 18:08 | + 0 -

Dat is echt niet zo. Zij heeft gemerkt dat hij hem weg nam, begrijp ik uit enigszins warrige verhaal. Daar kan je gewoon aangifte van doen en dan hoeft hij het ding niet persé in zijn bezit te hebben. Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim ?

Supermatthijs | 10-06-13 | 18:13

@necrosis | 10-06-13 | 18:11

Nare vrienden heb jij...

brutus68 | 10-06-13 | 18:13

-weggejorist-

Akifo187 | 10-06-13 | 18:13

De politie heeft gewoon gelijk, jammer maar helaas. Niemand krijgt een huiszoekingsbevel omdat een app dat zegt, Dat is nu eenmaal de wet.

meester Kwel | 10-06-13 | 18:11

Ik heb het uit eigen hand, dan is het waar. Zelfs met alle bewijzen, namen en nummers, zelfs dan is men niet geinteresseerd.

van_de_pot_gerukt | 10-06-13 | 18:11

@Supermatthijs | 10-06-13 | 18:07
Wil je mij geen 'vriend' noemen?
Ik heb hier een naam hoog te houden!

necrosis | 10-06-13 | 18:11

@Supermatthijs | 10-06-13 | 18:04
Omdat die beveiligers gewoon burgers zijn, kunnen ze alleen iemand staande houden als ze zelf tegen een heterdaadje aanlopen, niet naar aanleiding van de getuigenis van een derde. Burgerarrest: nl.wikipedia.org/wiki/Burgerarrest

Predateur | 10-06-13 | 18:10

"[..]en dat de app voor zo'n situatie niet voldoende bewijsmateriaal was"

Wat een dom meisje toch ook. Iedere brave belastingbetaler weet toch dat het enige wettige bewijsmateriaal in dit land de gatsometer en de lasergun zijn.

Rémy Martin ® | 10-06-13 | 18:09

van_de_pot_gerukt | 10-06-13 | 18:07 | + 0 -

Ja hoor, in de afgelopen 30 jaar is geen misdrijf meer opgelost, je hebt helemaal gelijk.

Supermatthijs | 10-06-13 | 18:09

Weet je wie er ook dikke poep had met Vodafone?

gentle giant | 10-06-13 | 18:08

@Supermatthijs | 10-06-13 | 18:04

Hoe zie jij dat voor je.... aangifte doen tegen iemand die niet in het bezit is van de gestolen gsm.... denk je dat dit wordt opgenomen door de politie....?
.
Ach laat maar... je bent nog te dom om zelfstandig te poepen, laat staan om hierover na te denken!

Fatwabuster | 10-06-13 | 18:08

witchmaster | 10-06-13 | 18:06 | + 1
En toen bleek de GPS niet nauwkeurig genoeg, oeps?

Pang Behang | 10-06-13 | 18:08

Het is algemeen bekend dat de politie er alleen is voor de boetes, niet voor het oplossen van misdrijven.

van_de_pot_gerukt | 10-06-13 | 18:07

En al die detectivefilms zijn ook niet waar zeker. Politie gaat daar op kleinste signalen af. Ik zit nu even triest te kijken.

Elisabeth2 | 10-06-13 | 18:07

Dienstbaar en waakzaam, ja daar blijft het dan ook bij.

Kededian | 10-06-13 | 18:07

necrosis | 10-06-13 | 18:05 | + 0 -

Ga je nu een beetje lullig lopen doen vriend ? Vriend necrosis.

Supermatthijs | 10-06-13 | 18:07

Bivakmuts + 8 man + honkbalknuppel en gewoon s.nachts een bezoek brengen .
Ik garandeer dat de telefoon netjes te rug krijgt .

witchmaster | 10-06-13 | 18:06

@Supermatthijs | 10-06-13 | 18:00
Wil je mij niet noemen in je comments?

necrosis | 10-06-13 | 18:05

"Meisje vecht voor gestolen telefoon, politie faalt"
Laat dat deel voor de komma maar weg.

Mister Crabs | 10-06-13 | 18:05

Wat er overigens niet klopt aan dit verhaal van het meisje is dat ze één van de vermoedelijke daders mee sleept naar de beveiligers en dat die dan niks doen. Hier had ze gewoon aangifte kunnen doen in mijn ogen. Bij de grote mensen politie.

Supermatthijs | 10-06-13 | 18:04

Duiding: art. 97 Sv jo. art. 2 AWBi: machtiging nodig van de Rechter-commissaris om in een woning te doorzoeken ter inbeslagname. Alleen zo'n printje is voor de R-C waarschijnlijk niet genoeg. Al was het genoeg, dan zal het voor de politie waarschijnlijk niet opportuun zijn.

Track en trace had er nooit af moeten gaan. Gewoon wachten totdat die lui naar buiten zouden komen en dan alsnog de politie bellen. Bevoegdheid tot fouillering is er buitenshuis in casu waarschijnlijk wel.

Angy | 10-06-13 | 18:04

Mr Dixit | 10-06-13 | 17:54
Als je met 50 man lawaai gaat staan maken en je de pers inlicht dan gaat er wel wat gebeuren denk ik. Bel de PVV fraktie desnoods en de zaak krijgt in ieder geval aandacht. Hoef je niet eens fysiek te worden. De popo komt heus wel kijken als er reuring op straat is. Vooral als het hun eigen falen betreft. Telegraaf en Pownews erbij. Presto !

Bigi Bana Boy | 10-06-13 | 18:03

-weggejorist-

oom olijf | 10-06-13 | 18:01

Dus de politie krijgt geen machtiging om de woning binnen te gaan ivm onvoldoende bewijskracht. Heeft niets met falen van de politie te maken maar met een leemte in de rechtsgang.
En hoe nauwkeurig is de app, het kan ook 110 zijn of 114. Al die woningen dan maar doorzoeken?

chiel_labiel | 10-06-13 | 18:01

necrosis | 10-06-13 | 17:58 | + 1 -

Nou ben ik het gewoon een keer met de oude necrosis eens (zonder hoofdletter). Met bepaalde vrienden heb je geen vijanden meer nodig.

Supermatthijs | 10-06-13 | 18:00

... op dat hoekje zit bijvoorbeeld ook Nettie's Soap, een wasserette waar misschien iemand met nieuwe telefoon zat te wachten op een schone spijkerbroek. Ik noem maar wat. www.google.nl/maps?q=Soestdijksekade+...

Predateur | 10-06-13 | 18:00


brutus68 | 10-06-13 | 17:55 |
Zo ben ik, aardig, vriendelijk en altijd begaan met mijn medemens!

irma zonderboezem | 10-06-13 | 18:00

Lief meisje,

Jammer dat je zo naief was en dacht dat de politie je echt je telefoon zou terugbezorgen.

Keertje daten?

groet,
Kloosterkade

kloosterkade | 10-06-13 | 17:58

@kippevlees | 10-06-13 | 17:50
Dat een app een bepaalde locatie aanduidt wil niet zeggen dat de dief daar woont of zelfs maar in de buurt geweest is.
Hoe zou jij het vinden als er dankzij een app ineens een AT in je slaapkamer staat met kogelvrije vesten....

necrosis | 10-06-13 | 17:58

oom olijf | 10-06-13 | 17:55 | + 0 -

Oh spuit 11 komt ook even zijn onderbuik leeg schijten.

Supermatthijs | 10-06-13 | 17:56

@necrosis | 10-06-13 | 17:53
Ja, precies. Hoe heet die gracht eigenlijk hiero langs de Soestdijksekade? Kzit momenteel vlak bij het MCH, misschien dat ik straks nog even poolhoogte ga nemen. Na gedane arbeid, dat is...

F. von Zeikhoven | 10-06-13 | 17:56

Wel linke soep om dat adres met zoveel zekerheid op GS te knallen. Als ik mijn foon (SONY) track zit-ie er nog wel eens een paar huizen naast. Het blijft GPS natuurlijk.

Predateur | 10-06-13 | 17:55

Misschien komen ze in actie als je ze vertelt dat er een hele goede flitser op het toestel zit.

Russ Meyer | 10-06-13 | 17:55

-weggejorist-

oom olijf | 10-06-13 | 17:55

@irma zonderboezem | 10-06-13 | 17:53

Dank je, dat is aardig van je om me daarop even te wijzen...

brutus68 | 10-06-13 | 17:55

Supersoaker | 10-06-13 | 17:53 | + 0 -

Vissen is je reinste dierenmishandeling. Dat zouden ze per direct moeten verbieden.

Supermatthijs | 10-06-13 | 17:54

Bigi Bana Boy | 10-06-13 | 17:34
Goed plan, zo'n flashmob, maarreh... Wat dan? Afgezien van het tinnef dat er daar woont waardoor je je leven alles behalve zeker bent kun je moeilijk elke deur gaan intrappen.

Mr Dixit | 10-06-13 | 17:54

.
brutus68 | 10-06-13 | 17:47 |
Denk je aan je bloeddruk bengeltje, de medicijnen tegen hoge bloeddruk vallen onder ' eigen risico' !

irma zonderboezem | 10-06-13 | 17:53

Waarom politie niet direct in de kroeg waar het gebeurde laten komen om in ieder geval de dader op te pakken en ze direct in contact te brengen met het trace-app, misschien waren er ook wel getuigen die direct de dader konden aanwijzen?

Kerejaan | 10-06-13 | 17:53

@brutus68 | 10-06-13 | 17:47
Heropvoedingskampen. Daar heeft Grossvati von Zeikhoven het ook nog wel eensch over ja. Dan kan hij ook altijd zeau geistdriftich met z'n rechtse arm zwaaien. Geen idee waar dat nou weer vandaan komt trouwens. Deettie vroeger nooit, volgens Grossmutti von Zeikhoven...

F. von Zeikhoven | 10-06-13 | 17:53

@F. von Zeikhoven | 10-06-13 | 17:49
Wat te denken van een necro-muzakje, de dader zal de telefoon nooit meer durven opnemen....

necrosis | 10-06-13 | 17:53

@Supermatthijs
Mooi visweer vandaag, niet? Azijnzeiker.

Supersoaker | 10-06-13 | 17:53

Idioten bij de politie, dit werkt eigenrichting alleen maar in de hand.

Teuderik | 10-06-13 | 17:52

Ik zie nog gebeuren dat wanneer de dame haar toestel terughaalt bij de dief, zij een aangifte én een proces verbaal aan d'r broek krijgt vanwege ontvreemding. Want terugvorderen is een grotere misdaad dan stelen.

Pffffff | 10-06-13 | 17:51

In probleemsituaties heult 20% van de mensen met de dader, 80% ouwehoert maar doet vooral niets, en een welhaast verwaarloosbare 0.2% doet daadwerkelijk iets aan de rechteloosheid. Tel de reacties, waarbij slechts een beweert iets te doen en de rest uitsluitend lulkoek uitkraamt.
Een land met 98.8% malloten. En wat dienders.

Rest In Privacy | 10-06-13 | 17:50

Op de Soestdijksekade 1122 wonen dus dieven en criminelen!
Waarom kan ik wel een bekeuring krijgen als ik 106 KM per uur rij op een weg waar je maar 100 KM mag rijden.
En de politie niet in staat is om criminelen, en het bewijs is klip en klaar, op te pakken en te arresteren. En dat mobieltje moet terug naar de regtmatige eigenaaresse.

kippevlees | 10-06-13 | 17:50

Als Pauline de BoskabouterT nou even dr gejatte 06 in de comments plempt, kunnen wij van de Reauze Zwerm nog wat eppies, smsjes of bbs-berichtjes naar die Samsung -wast toch?- blaffen. Want, gemeente, gestolen goed gedijdt niet. Dat weet toch iedereen....

F. von Zeikhoven | 10-06-13 | 17:49

@Supermatthijs | 10-06-13 | 17:43

Zelfs de meest basale essentie van de rechtstaat is aan jou niet besteed. Van een parasiet en profiteur als jou verwacht ik eigenlijk ook niet anders. Helaas zijn de tijden dat schorum als jij in een kamp werden gestopt ter heropvoeding voorbij.

brutus68 | 10-06-13 | 17:47

"Jullie nog een idee?"

Lotgenoten oproepen om al deze gevallen te publiceren.
Politie werk alleen onder druk van het OM en deze weer onder druk van de politiek. Overigens vind ik het bijzonder sneu voor je en begin dit land steeds beschamender te vinden.

0nz0 | 10-06-13 | 17:47

Nou @Bakito, als je ooit nog eens een vriendinnetje wilt (en pluskudo's op GS): je weet wat je te doen staat. Op naar Den Haag, Soestdijksekade 1122 en haal de foon van dat meiske terug.

Stormageddon | 10-06-13 | 17:46

Rideo Ergo Sum | 10-06-13 | 17:44 | + 0 -

Precies, daar weet zo'n geiten wollen sokkken rechter later wel raad mee. Hup daar gaat weer een bak met belastingcenten. En dat willen ze hier maar niet begrijpen. Stelletje idioten !

Supermatthijs | 10-06-13 | 17:46

Vodafone, daar ben ik jaren geleden al vanaf gestapt, een oplichtersbende is het.

fleurtje | 10-06-13 | 17:45


Fatwabuster | 10-06-13 | 17:38 |
Als een soort van anusbom... zit hij bij Bakito op de koffie en dan laat jij hem op afstand ontploffen.

irma zonderboezem | 10-06-13 | 17:44

"Goedemiddag, politie, wij komen even bij u huiszoeking doen en iedereen op dit adres aanhouden omdat een of andere app zegt dat u hier een gestolen dan wel een verloren telefoon heeft liggen".

Rideo Ergo Sum | 10-06-13 | 17:44

@Supermatthijs|10-06-13|17:33
Jij bent ziek, héél ziek. Je bent zó ziek, dat een langdurige opname in een psychiatrische inrichting door de grootste experts op dit gebied wordt afgeraden. De sprong van het dak is de juiste oplossing voor jou!

pitsteen | 10-06-13 | 17:43

De politie is een verlengstuk van de belastingdienst en achter gestolen telefoons aangaan levert geen geld op, dus reken maar uit.

Artula | 10-06-13 | 17:43

Das om de hoek.. Zo ff langs

dhrat | 10-06-13 | 17:43

brutus68 | 10-06-13 | 17:39 | + 0 -

Hahaha, dank je maat. Maar een kleuter snapt toch dat een appje geen geldig bewijs is en dat dan niet op jou verzoek een hele politiemacht een huis binnen dringt ? Pak dan de zweefkees van die provider op die dat appje zo verkocht heeft.

Supermatthijs | 10-06-13 | 17:43

@irma zonderboezem | 10-06-13 | 17:31
Jij durft dat toch wel?
Laatst wist je nog te vertellen dat je zo snel kon fietsen......^^

necrosis | 10-06-13 | 17:42

Soestdijksekade is niet de fijnste plek, ik adviseer het meisje om daar niet naar toe te gaan.

malang | 10-06-13 | 17:42

Ze heeft nog geluk dat ze niet is opgepakt wegens geweldpleging tegen de handlanger van de dief.

Daalder | 10-06-13 | 17:42

In 1972 a crack commando unit was sent to prison by a military court for a crime they didn't commit. These men promptly escaped from a maximum security stockade to the Los Angeles underground. Today, still wanted by the government, they survive as soldiers of fortune. If you have a problem, if no one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team.

Floris Stempel | 10-06-13 | 17:40

Volgens mij snapt dit meisje zelf bitter weinig van GPS en momentopnames ...

Piet_Snot | 10-06-13 | 17:40

@Supermatthijs | 10-06-13 | 17:33

Misschien moet ze wel, moeilijk woord voor jou, wel voor haar geld werken en is "even een nieuwe telefoon halen" niet zo vanzelfsprekend voor haar. Je comment geeft wel weer aan wat voor waardeloos figuur je eigenlijk bent.

brutus68 | 10-06-13 | 17:39

De reacties van Vodafone zijn ook schrijnend te noemen.

Boerenhoofd | 10-06-13 | 17:39

Ga het de politie nou niet kwalijk nemen, zo is de wet nou eenmaal. Dat ligt aan de mensen die de wet maken. Lijkt me ook een hele goede zaak dat de politie niet zomaar de wet overtreedt.

bravvour | 10-06-13 | 17:39

@Supermatthijs | 10-06-13 | 17:33

Soms heb gewoon zin om een Samsung Note rectaal in je te rammen.... gewoon omdat het kan!

Fatwabuster | 10-06-13 | 17:38

Jammer, leer er mee leven. Natuurlijk doet de politie niets, en natuurlijk is een app geen bewijs. Wat dacht je dan? GPS is echt niet precies genoeg, niet altijd tenminste. Mijn telefoon is ook regelmatig 'bij de buren' als ik opzoek waar het ding is, of zelfs een paar straten verderop. Zelfs 1122 aan de Soestdijksekade is een 'ongeveer'.

Trombonez | 10-06-13 | 17:38

Politie faalt weer, bang als ze zijn dat het oplossen van een zaak een precedent zou kunnen scheppen.

smdyasc | 10-06-13 | 17:38

gps nauwkeurig tot 20 meter? ben blij dat ik niet op nummer 1122 woon naast die criminele junkies op 1124

De Troet | 10-06-13 | 17:37

Voor al dat geld wat het meisje nu kwijt is aan het gezeik had ze ook gewoon een nieuwe telefoon kunnen kopen. Next !
Supermatthijs | 10-06-13 | 17:33 | + -1 -

Klopt als een bus. En 1 promotie filmpje maken voor een stad kost jou ook €400.000 zeker?
Dit meisje heeft groot gelijk dat ze er zo´n ophef over maakt want het gaat gewoon NERGENS meer over.

PeteyPrecise | 10-06-13 | 17:36

1 Politie,te druk met flitsen dus verwacht daar niets meer van,2 laat je dure telefoon gewoon thuis,switch de telefoon met een goedkope nokia met uitgaan 3 neem een nieuwe provider.
Dit verkomt je een hoop gezeik,want in dit land loont misdaad.

ron78 | 10-06-13 | 17:36

-weggejorist-

oom olijf | 10-06-13 | 17:35

Ik ben onderweg... met mijn matties en mijn pipa.

kon-tanus | 10-06-13 | 17:34

handhaven ? Ja daaaag! das eng !

tweekeerdehelft | 10-06-13 | 17:34

CSI-Wherever doet onnozelen geloven dat de loeiende sirenes uit zullen rukken vanwege een GPS-signaal vanuit erbarmelijk bezit...
Wordt volwassen is het devies.

Simon de Danser | 10-06-13 | 17:34

Een flashmob straks om 20:00 ? Laten we eens wat doen, al is het maar om de pers te halen.

Bigi Bana Boy | 10-06-13 | 17:34

De politie heeft nog de middelen, nog de tijd en laat staan de techniek om de gast(en) die de gsm van deze dame hebben gestolen, de poten te breken en haar eigendom weer terug te geven.
.
De vraag die ik me vaak stel.... waarom dwingt de politie in andere landen wel respect af en kunnen, mogen of durven onze 'doetjes' dat niet....
.
Je betaald je scheel aan belasting en daarmee aan een zogenaamd gevoel van veiligheid? Nee... het is schijn veiligheid, eigen rechter spelen gaat nog eens (heel snel) heel erg groot worden in ons land!

Fatwabuster | 10-06-13 | 17:33

Waakzaam en dienstbaar, hahahaha.

Afgeschminkte Bassie | 10-06-13 | 17:33

Voor al dat geld wat het meisje nu kwijt is aan het gezeik had ze ook gewoon een nieuwe telefoon kunnen kopen. Next !

Supermatthijs | 10-06-13 | 17:33

O en luister NOOIT maar dan ook NOOIT naar een klantenservice

Stijl_Loos | 10-06-13 | 17:33

Dat zo'n app aan je nummer gekoppeld is. dat is toch waardeloos?
Zoiets moet aan je imei nummer hangen.

Pepp1 | 10-06-13 | 17:32

Je kunt bij een aangifte nog het beste met een politiehond te maken hebben. Die kan tenminste nog met zijn staart kwispelen.

jan-lul-de-behanger | 10-06-13 | 17:32

-weggejorist-

Dizm | 10-06-13 | 17:32

Installeer dan ook geen troep van de provider zelf. Zijn voldoende android apps welke blijven werken als de sim wordt gewisseld, zelfs als er een factory default wordt uitgevoerd!

Stijl_Loos | 10-06-13 | 17:32

Feit: in Den Haag lopen de grootste dieven rond

speedyy | 10-06-13 | 17:32

Naar de soestdijksekade zou ik maar niet gaan lieverd.
Dat doet de ME nog niet niet eens zonder back up!!

irma zonderboezem | 10-06-13 | 17:31

-weggejorist-

Pepin | 10-06-13 | 17:31

"Jammer joh, maar wij zijn druk bezig met bekeuringen uitschrijven."

Pepin | 10-06-13 | 17:31

-weggejorist-

atticusje | 10-06-13 | 17:31

Naar de woonboot gaan dus... Met een paar grote vrienden...

BarneyBoner | 10-06-13 | 17:30

Zelfde ervaring met Orange destijds. Mijn gestolen telefoon ging gewoon over werd alleen niet opgenomen. Appeltje/eitje om te peilen waar dat apparaat gebruikt werd. Maar helaas niet volgens de "voorwaarden".

Maar noem mij een telecomboer die fatsoenlijk met zijn klanten omgaat.....

Godsammekraken | 10-06-13 | 17:29

En ondertussen gewoon een auto van een woonwagenkamp de gevel binnenrijden daar en in de fik steken. Kom je ook mee weg namelijk. Misdaad loont, maar dat wisten wij allang.

welterustennederland | 10-06-13 | 17:29

Om te janken dit. Wat een godsklere kutland is dit toch. Ja, ja, linksgekkies, het zal ergens anders wel nog erger zijn (daar hébben ze niet eens telefoons...). Maar toch.

uwesbeki | 10-06-13 | 17:28

Waarom zou je naar een bos gaan midden in de nacht waar je telefoon een nacht eerder is geweest? Nu ben ik geen Sherlock Holmes, maar dat ontgaat mij even.

brutus68 | 10-06-13 | 17:28

Verrassend

PeteyPrecise | 10-06-13 | 17:28

Jawel: zoek en andere provider. Vodafone zuigt walvisballen.

azoturie | 10-06-13 | 17:28

Het inmiddels overbekende verhaal..

Slipsnifter | 10-06-13 | 17:27

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland